Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26

4x2

lộn xộn quá

Heel zeker 17 bedoelde je eigenlijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

mr_petit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:30:
381 pk uit een 3.0 tdi is wel veel zeg :9~
De huidige 535d (ook 3.0) heeft 313 pk, dus bmw heeft ergens toch zomaar ff bijna 70 pk's extra gevonden d:)b

Overigens hebben ze het daar over een 'nieuw m sublabel' (wat ongetwijfeld veel weerstand van de oude garde /m liefhebbers zal gaan opleveren), maar dat is bij bmw juist een heel oud sublabel! (wie weet op welke auto ik specifiek doel? ;))
Ik gok op de oude M535i? Verder kan ik me niet echt een ander niet-hardcore M voor de geest halen eigenlijk. :$

Vergeet trouwens dat koppel ook niet. 700Nm, dát is behoorlijk wat! Ik ben wel benieuwd naar hoe die tri-turbo setup in de praktijk gaat rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 18-11-2011 18:26 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

idd m535i, dat was idd gelijk de auto waar ik aan moest denken toen ze bij autoblog een 'nieuw m sublabel' in de mond namen.

Ook ben ik benieuwd naar die 'elektrische turbo', wat van wat ik er van weet eigenlijk een soort hybride turbo is. Een reguliere turbo waar een elektromotor kan bijspringen om de turbo aan te drijven.
Ik weet ook niet helemaal wat het doel van die aandrijving is. Willen ze turbolag reduceren? willen ze dat de turbo bij een lager toerental efficiënter werkt?
Wellicht hadden ze bij dat laatste beter een elektrische volumetrische supercharger erbij kunnen monteren, maar ze zullen er bij bmw vast wel goed over nagedacht hebben en aan gerekend hebben.

Overigens begreep ik ook dat de nieuwe m3 een (geblazen) 6 in lijn krijgt (was geloof ik op het autoweek journaal), en geen v6 zoals hier eerder een gerucht de ronde deed (hoe komen ze er op :D).

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2011 18:49 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:46:
[...]

Heel zeker 17 bedoelde je eigenlijk.
Dunno, had me in kunnen denken dat die "grotere" auto's wel voorzien waren van 19 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mr_petit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:30:
381 pk uit een 3.0 tdi is wel veel zeg :9~
De huidige 535d (ook 3.0) heeft 313 pk, dus bmw heeft ergens toch zomaar ff bijna 70 pk's extra gevonden d:)b

Overigens hebben ze het daar over een 'nieuw m sublabel' (wat ongetwijfeld veel weerstand van de oude garde /m liefhebbers zal gaan opleveren), maar dat is bij bmw juist een heel oud sublabel! (wie weet op welke auto ik specifiek doel? ;))
Voor mij de M635CSi. :P

Prachtige jaren 80 auto, toen maar nu nog steeds ( de hele E24 reeks trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee, ik doelde op de m535i
een m635csi is ook een leuke kandidaad, maar dat is niet een echt m sublabel, want er is nooit een èchte m6 geweest van de e24.
Er bestaat wel een m6 typeaanduiding van de e24, maar dat is m.i. eigenlijk gewoon een m635CSi voor de amerikaanse markt (volgens mij zijn de enige verschillen wat details in de in en exterieurtrim, en een kat voor de us versie, dus mindere prestaties).
Ten tijde van de m535i werd er natuurlijk ook een (èchte) m5 gemaakt met o.a. een andere motor en dito prestaties

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ik denk dat de M635CSi ook meer "M" is dan de M535i.

Ze zijn met CSi best ver gegaan voor gewichtsreductie; daardoor was het een model wat flink afweek van de standaard en dus was dus een meer op zichzelf staand model dan de M535i dat ooit was. Wat mij betreft was de naam "M6" wel op z'n plaats geweest.

Maar naar de normen van die tijd mocht het waarschijnlijk alleen maar "M" heten als er een door Motorsport ontwikkeld blok in zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
Mijn eerste BMW'tje :)
2002 316ti Compact 8)

Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02475.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02476.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02477.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02478.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02479.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02481.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/Car/DSC02482.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Welkom:) Net exemplaar zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Omniferious schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:58:
[...]

Ik zie ook dit op ebay:

http://www.ebay.nl/itm/BM...teile&hash=item2315e040a6

4x remschijf, 8x remblok voor 275 euro. Het zijn Bremsen schijven.

http://www.ebay.de/itm/BM...3AE60&hash=item43aac61393

En voor 4x remschijf, 8x remblok, 2x sensor, parkeer handrem 500 euro van Zimmermann...

Is toch een hoop verschil, ik heb geen parkeerremmen nodig.

Iemand ervaring met Bremsen schijven? Of zal ik toch voor Zimmermann gaan?
Ik heb afgelopen maandag mijn schijven en blokken gekregen, ik heb dit bij autogeiz24.de uit Duitsland dus besteld voor 260 euro. Voorste schijven zijn van Fremax en de achterste schijven staat niks op. Gisteren ben ik dus met de schijven en blokken naar de garage gegaan en wat een drama...

Alle schijven/blokken eraf gehaald, de voorste schijf monteren, dit ging met enige moeite. Schijf klopt wat betreft diameter en dikte van de schijf zelf, maar de totale diepte van de schijf is gewoon een meer dan een cm groter... dit zorgde ervoor dat de schijf gewoon niet kon draaien.

De achterste schijf ook geprobeerd, diameter + dikte van schijf klopt, hier klopte de gaten niet eens... toch geprobeerd om met één bout te proberen of de schijf tenminstens draaide, nee hoor, ook de diep...

Ondertussen zijn we 3 uur verder en ik sta dus daar op de brug met 4 verkeerde remschijven, vervolgens nog eens goed gekeken naar de verpakking zie ik het volgende staan: "Fits BMW 7 serie 2002" . :-( Toen maar Bosch schijven besteld voor iets van 680 euro voor 4 schijven. Krijgen we vervolgens een belletje dat ze alleen voorste schijven op voorraad hebben. Dus besloten om de voorste schijven te vervangen en maandag/dinsdag de achterste schijven te vervangen. Dus de achterste schijven + wielen worden weer gemonteerd.

2 uur later worden de schijven bezorgd, zijn het blijkbaar toch 4 schijven, wordt alles weer los gemaakt en ja hoor, de bosch schijven die ze geleverd hebben passen ook niet................................... 8)7 We zijn nu 5½ uur verder en mijn auto staat nog steeds op de brug zonder schijven... :'(

Auto dus achter gelaten, vervolgens naar huis gelopen, gelukkig was het niet ver en mijn vaders auto gepakt om mijn vriendin op te halen, heb haar al een tijdje niet gezien rijden we 10 minuten zegt ze dat ze even een pauze wilt... :/ (om maar even mijn dag te beschrijven :))

Straks komen de schijven dus ben benieuwd wat er nog meer mis gaat :O

Anyway Les van de dag: Goedkoop is vaak duurkoop... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
Omniferious schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:50:
[...]
Anyway Les van de dag: Goedkoop is vaak duurkoop... |:(
Ik stond op het punt dit te typen maar je kopt hem zelf al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij is dit meer een kwestie van het verkeerde product geleverd krijgen dan goedkoop is duurkoop...
Ik heb bij winkels als ferwerda ook wel eens verkeerde schijven of blokken of andere onderdelen gekregen (en ook wel eens bij de dealer...(understatement)). Dat zijn gewoon menselijke vergissingen.
Het probleem is dat als dat jouw overkomt dat je ook altijd gelijk zo'n gevoel hebt dat dat jou altijd overkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mr_petit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:22:
Nee, ik doelde op de m535i
een m635csi is ook een leuke kandidaad, maar dat is niet een echt m sublabel, want er is nooit een èchte m6 geweest van de e24.
De E24 is wel met de M88 van de E28 M5 geleverd, dr is dus wel degelijk een 'echte' M6 geweest met 286pk ;)
Dat is dan een M635CSI of een M6 (usa)
En de eerste M is eigenlijk de E12 M535i (die ook nog eens behoorlijk zeldzaam is)

En nu ik dr aan denk, dr is ook een soort van M7 geweest, in zuid afrika is de E23 met een M88 geleverd (en werd het een 745i genoemd, die hier het M30 turbo blok heeft), al hadden ze daar wel meer rare creaties rond rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 19-11-2011 12:17 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Wel grappig dat je tegenwoordig meer PK in een normale 3 serie kan krijgen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:47:
[...]

Ik stond op het punt dit te typen maar je kopt hem zelf al in.
Hoezo ? Gewoon een verkeerde levering... gebeurt bij groothandels soms ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:31:
[...]

Hoezo ? Gewoon een verkeerde levering... gebeurt bij groothandels soms ook hoor.
Verkeerd geleverd, vervolgens besteld hij de Bosch schijven en die blijken toch niet te passen. Dat is wel het nadeel van online bestellen, als je pech hebt krijg je ook niet je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:37:
[...]

Verkeerd geleverd, vervolgens besteld hij de Bosch schijven en die blijken toch niet te passen. Dat is wel het nadeel van online bestellen, als je pech hebt krijg je ook niet je geld terug.
Tja, ze zullen wel moeten, maar ook bij een groothandel zal de verpakking netjes moeten zijn. Ik ken garages die sturen het terug als de verpakking er echt niet uitziet.

Overigens zijn die Bosch schijven wel fijn, ze worden gemaakt door... uhm... ze hebben iets overgenomen in iedergeval.... ik dacht ATE en wellicht nog een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

4x2 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:15:
[...]

De E24 is wel met de M88 van de E28 M5 geleverd, dr is dus wel degelijk een 'echte' M6 geweest met 286pk ;)
Dat is dan een M635CSI of een M6 (usa)
En de eerste M is eigenlijk de E12 M535i (die ook nog eens behoorlijk zeldzaam is)
Ja ok, maar dat bedoel ik niet. Er kan alleen maar sprake zijn van een m sublabel als er natuurlijk ook een echt m label (m6) aanwezig is. Anders is er weinig 'sub' aan sublabel aanwezig. En aangezien die hetzelfde zijn (dus M635CSI=M6), is de m635csi geen sublabel van de m635csi (snap je dat daar geen logica in zit?).
De gewone 635csi zou een m sublabel kunnen zijn van de m635csi als de normale 635csi m635csi had geheten en als de m635csi m6 had geheten (jaja, lastig om te volgen).
Of de m635csi een echte m6 zou zijn of niet maakt dus niets uit dat een m635csi geen sublabel is m.i.
Dat sublabelgedoe geldt dus alleen voor de m535i omdat daar tegelijkertijd ook een m5 van was die anders was.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 19-11-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

mr_petit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:45:
idd m535i, dat was idd gelijk de auto waar ik aan moest denken toen ze bij autoblog een 'nieuw m sublabel' in de mond namen.
bingo! 8)
Ook ben ik benieuwd naar die 'elektrische turbo', wat van wat ik er van weet eigenlijk een soort hybride turbo is. Een reguliere turbo waar een elektromotor kan bijspringen om de turbo aan te drijven.
Ik weet ook niet helemaal wat het doel van die aandrijving is. Willen ze turbolag reduceren? willen ze dat de turbo bij een lager toerental efficiënter werkt?
Wellicht hadden ze bij dat laatste beter een elektrische volumetrische supercharger erbij kunnen monteren, maar ze zullen er bij bmw vast wel goed over nagedacht hebben en aan gerekend hebben.
Misschien helpt dit bericht? BMW vraagt patent aan op elektrische turbo
Overigens begreep ik ook dat de nieuwe m3 een (geblazen) 6 in lijn krijgt (was geloof ik op het autoweek journaal), en geen v6 zoals hier eerder een gerucht de ronde deed (hoe komen ze er op :D).
Zou logisch zijn ja. Dat er geruchten gingen over een V6 komt simpelweg doordat BMW een V6 gepatenteerd heeft, die qua grootte en inhoud zou passen in de M3.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, maar die zou wellicht ook in een mini oid passen :+. De f30 3serie is al zo ontworpen dat er prima een 3.0 6-in-lijn inpast (te weten iig de nieuwe 335i en die is ook al redelijk lang geleden aangekondigd), dat bmw natuurlijk wel gek zou zijn de m3 met een v motor uit te rusten. Als je de plek en ophangpunten al hebt, en het in- en uitlaatsysteem al zo ontworpen hebt dat dat op een lijnmotor past (dus bijv. inlaat komend van links, uitlaat richting rechts), dan is het plaatsen van een v6 uit technisch oogpunt verschrikkelijk onlogisch. En aangezien een 6 in lijn doorgaans ook nog eens goedkoper is om te maken (en beter loopt, beter bij de bmw overlevering past etc etc) vond ik het een onlogisch gerucht, ik kan er geen goed argument voor vinden. Waarschijnlijk een journalist oid die liever iets roept dan dattie nadenkt (dat is voor autojournalisten vaak een behoorlijke uitdaging :+).
Straks gaan ze nog roepen dat er bij de m3 een dwarsliggende motor inkomt... wellicht heeft bmw in het verleden daar ook wel een bepaald patent voor aangevraagd 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 19-11-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb m'n winterbanden ook weer onder liggen. 2x per jaar dezelfde ellende. Bij de wielkasten voor de auto optillen zodat je er een fatsoenlijke krik onder kunt zetten.

jajjaja ik weet het huuu bij de wielkasten oppakken drama drama buigen moeilijk moeilijk. nee dat gaat prima. 't is geen pisbakken staal.

Wel maf om je auto ineens weer met 16" velgjes te zien. Het zijn iig wel originele bmw velgen tijdens de winter 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Je kan ook je auto met de wielen op een blokje/plankje hout zetten zodat de krik er direct onder past.. hoef je ook niet te tillen..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zette bij mn 02 altijd de stang van de krik tussen de wielrand en band en wrikte m zo omhoog, hefboom for the win 8)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:05:
Je kan ook je auto met de wielen op een blokje/plankje hout zetten zodat de krik er direct onder past.. hoef je ook niet te tillen..
Dit dus, wie niet sterk is moet slim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:25:
[...]

Of een lagere krik kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Blokje hout is financieel gezien aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:13:
[...]

Blokje hout is financieel gezien aantrekkelijker.
Ligt aan het type hout... Ebben... oei :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Vurenhout voldoet voor deze klus, is goedkoper dan een nieuwe krik. En daarbij hoef je de hoogte van het blokje niet meer te overbruggen (blokje haal je eronder uit) dus ben je sneller klaar met opkrikken.

[ Voor 50% gewijzigd door Het Fantoom op 20-11-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:20:
Vurenhout voldoet voor deze klus, is goedkoper dan een nieuwe krik.
Ik zou voor stijl gaan, EisBirke welke alleen gebruikt mag worden als het als drijfhout gevonden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jee, heb net m'n BMW voor het eerst succesvol gecode :Y)

Als ik nu twee keer op unlock druk gaat bij het openen van het linker portier het raam automatisch naar beneden om makkelijker in te kunnen stappen (coupe) in nauwe parkeerplekjes. Na het sluiten gaat ie natuurlijk weer automatisch naar boven. En als het koud is gaat standaard de achterruitverwarming aan :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:59

ST10©DE

Dus.............

17 dus. Gelukkig had ik ze allebei meegenomen. Bedankt!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zojuist setje zimmerman schijven en blokken besteld voor de Coupe! :) ben benieuwd hoe dat gaat als t eronder zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Mekes schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:06:
[...]

17 dus. Gelukkig had ik ze allebei meegenomen. Bedankt!
Doe je goed!

Staat vaak een 3 serie naast me geparkeerd... even snel met een half oog gekeken... dat lijkt zeker 19....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:17:
Jee, heb net m'n BMW voor het eerst succesvol gecode :Y)

Als ik nu twee keer op unlock druk gaat bij het openen van het linker portier het raam automatisch naar beneden om makkelijker in te kunnen stappen (coupe) in nauwe parkeerplekjes. Na het sluiten gaat ie natuurlijk weer automatisch naar boven. En als het koud is gaat standaard de achterruitverwarming aan :)
Is dat op een E46?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Jups :Y

Zou in principe voor een hoop andere Bimmers ook moeten kunnen.

Nadat een Bi-Xenon coupe koplamp op eBay door m'n vingers geglipt is op de gok een Bi-Xenon koplamp voor een Facelift Sedan gekocht :X
Theoretisch zou het moeten kunnen om mijn huidige Coupe koplamp om te bouwen met een binnenleven daarvan, maar dat zullen we nog wel zien. Anders verkoop ik hem gewoon weer :P

Een gewoon Xenon setje kan ik ook zo kopen, maar als ik toch ga upgraden wil ik linksplakkers ook wel lekker kunnen verblinden met vol Bi-Xenon >:)

[ Voor 165% gewijzigd door fsfikke op 20-11-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ja doet de mijne ook, 1x klik = unlock 2x klik is bij openen van de deur raam naar beneden.

andere sleutel = 1x klik bestuurdersdeur open, 2x klik alles open

overigens net een setje zimmermann sport schijven besteld + blokken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Reloader op 20-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
De F30 met M-Pakket:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=609550&d=1321633546

Afbeeldingslocatie: http://bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=609639&d=1321639240

Afbeeldingslocatie: http://bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=609555&d=1321633546

Afbeeldingslocatie: http://f30post.com/goodiesforyou/3/f30/live/msport/F30MSport-33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/4599/ampnetphoto201111210328.jpg

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:25:
[...]

ik ben sterk 8)
Even optillen is gewoon makkelijker dan blokjes zoeken, goed neerleggen, auto er op rijden, weer uitstappen en dan pas krikken.

Tillen, krik er onder en klaar :P

Ik doe vandaag een bod op een woning met eigen oprit. Denk dat ik daar maar 4 lagere stenen maak op strategische plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:35:
Jups :Y

Zou in principe voor een hoop andere Bimmers ook moeten kunnen.

Nadat een Bi-Xenon coupe koplamp op eBay door m'n vingers geglipt is op de gok een Bi-Xenon koplamp voor een Facelift Sedan gekocht :X
Theoretisch zou het moeten kunnen om mijn huidige Coupe koplamp om te bouwen met een binnenleven daarvan, maar dat zullen we nog wel zien. Anders verkoop ik hem gewoon weer :P

Een gewoon Xenon setje kan ik ook zo kopen, maar als ik toch ga upgraden wil ik linksplakkers ook wel lekker kunnen verblinden met vol Bi-Xenon >:)
Reloader schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:44:
[...]

ja doet de mijne ook, 1x klik = unlock 2x klik is bij openen van de deur raam naar beneden.

andere sleutel = 1x klik bestuurdersdeur open, 2x klik alles open

overigens net een setje zimmermann sport schijven besteld + blokken :)
Okay tof, dat achterruit verwarming leek me wel geinig eigenlijk. Ik heb nu al het 1 x drukken bestuurder deur, 2 x drukken alles open.
De ramen open laten gaan kan ik ook doen door de knop vast te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heel dik! Ziet er al bijna als een M3 uit :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:19

Wimo.

Shake and Bake!

Dikke bak die F30, maar dat stuur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Die kleur is zeker alleen op een 35i te bestellen, icm een M pakket? Wat een onwijze porno kleur namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Le Mans Blue is dat, inderdaad alleen met M-pakket. Tenminste dat was op de E90 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:37:
[...]

[...]

Okay tof, dat achterruit verwarming leek me wel geinig eigenlijk. Ik heb nu al het 1 x drukken bestuurder deur, 2 x drukken alles open.
De ramen open laten gaan kan ik ook doen door de knop vast te houden :).
Kutte daarvan is dat dan alle ramen open gaan, inclusief de zij-raampjes. En die kan je dan weer niet met een druk op de knop dicht laten gaan waardoor het allemaal een heel gedoe is. Ik ga zodra ik tijd heb nog even verder in de opties duiken om er voor te zorgen dat ik ook de achterste raampjes met een klik dicht kan laten gaan en dat het via de sleutel ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:41:
[...]

Kutte daarvan is dat dan alle ramen open gaan, inclusief de zij-raampjes. En die kan je dan weer niet met een druk op de knop dicht laten gaan waardoor het allemaal een heel gedoe is. Ik ga zodra ik tijd heb nog even verder in de opties duiken om er voor te zorgen dat ik ook de achterste raampjes met een klik dicht kan laten gaan en dat het via de sleutel ook mogelijk is.
Volgens mij is dat niet mogelijk met de achterramen, wanneer je namelijk het knopje op je console eenmaal indrukt gaan de achterste open, wanneer je 1 keer omhoog doet niet. Heeft te maken met comfort open ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Het zijn twee dingen, ten eerste zit er in de schakelaar een mechanische stop die ervoor zorgt dat je het knopje niet twee klikjes omhoog kan trekken. Ten tweede staat het softwarematig uitgeschakeld omdat er geen sensor in het achterste raampje is die kan detecteren of er iets tussen komt. Beiden zijn op te lossen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 22-11-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:06:
Het zijn twee dingen, ten eerste zit er in de schakelaar een mechanische stop die ervoor zorgt dat je het knopje niet twee klikjes omhoog kan trekken. Ten tweede staat het softwarematig uitgeschakeld omdat er geen sensor in het achterste raampje is die kan detecteren of er iets tussen komt. Beiden zijn op te lossen >:)

[video]
Ah weer wat geleerd :P.
Heb je gewoon een USB kabel met carsoft ofzo (ala 6 tientjes) besteld? Of heb je duurdere apparatuur om het e.e.a. te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:28:
[...]

Ah weer wat geleerd :P.
Heb je gewoon een USB kabel met carsoft ofzo (ala 6 tientjes) besteld? Of heb je duurdere apparatuur om het e.e.a. te fixen?
Voor iets van $10 een VAG-COM KKL OBD2 USB kabeltje uit China gehaald. Wat SMD solderen en je kan er ook BMW's mee coden. Dan een oud laptopje met XP voorzien en wat BMW software er op.
Als software kan je het meest met NCS Expert, niet zo gebruiksvriendelijk though :P

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 22-11-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MrFl0ppY schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:47:
Le Mans Blue is dat, inderdaad alleen met M-pakket. Tenminste dat was op de E90 zo.
Dit is verre van Le Mans Blau, die is namelijk veel donkerder. Dan heb je ook nog Montego Blau die sterk op Le Mans lijkt maar net een tint lichter, Interlagos Blau (neigt naar paars) is helemaal een pornokleur! :9~
Wat dit is weet ik niet, ik vind het maar een flets kleurtje vergeleken met boven genoemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het Fantoom schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:30:
[...]

Dit is verre van Le Mans Blau, die is namelijk veel donkerder. Dan heb je ook nog Montego Blau die sterk op Le Mans lijkt maar net een tint lichter, Interlagos Blau (neigt naar paars) is helemaal een pornokleur! :9~
Wat dit is weet ik niet, ik vind het maar een flets kleurtje vergeleken met boven genoemden.
Hmmm zou kunnen maar ik denk dat de verlichting de kleur een stuk lichter maakt. Als je kijkt naar deze 135i Le Mans Blue komt ie toch aardig in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-135i%20003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=609639&d=1321639240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:03
Het blijft zo dat deze blauw varianten erg lastig op foto zijn vast te leggen. Ik vind ze wel mooi trouwens ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Oei *; die 335i :Y

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Fucking hell, inderdaad zeg, wat een bak. Nieuwe 7, mwao, nieuwe 5, ok! maar die 3... echt perfecte samenkomst van de huidige designkeuzes.

Want one, not enough cash. ;w

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
20 jaar geduld hebben. Dan zijn ze voor mij bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
wheez50 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:03:
20 jaar geduld hebben. Dan zijn ze voor mij bereikbaar :)
En dan ben je net zo blij als de eerste eigenaar, dat is het mooie van het systeem. Veel games koop ik ook in de ramsj, dan ben je net zo blij als vanaf dag één spelen.

Ik opteer wel voor een donkerblauwe 335i touring over een jaar of 13, daar rij ik dan anderhalf jaar in rond met veel liefde... wie weet ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EvaluationCopy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:41:
[...]

En dan ben je net zo blij als de eerste eigenaar, dat is het mooie van het systeem. Veel games koop ik ook in de ramsj, dan ben je net zo blij als vanaf dag één spelen.
dat gaat niet meer op met codes voor content en online gamen ;)
Ik opteer wel voor een donkerblauwe 335i touring over een jaar of 13, daar rij ik dan anderhalf jaar in rond met veel liefde... wie weet ;)
Ik wil niet lullig doen hoor, maar als jij over 13 jaar pas geld hebt voor een 335i van 2011, dan moet je toch gaan proberen íets meer van je leven te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
418O2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:45:
Ik wil niet lullig doen hoor, maar als jij over 13 jaar pas geld hebt voor een 335i van 2011, dan moet je toch gaan proberen íets meer van je leven te maken...
Nouja zeg, wat is dat nou weer voor opmerking? Dat jij misschien zo even een "extra" 335i op de dam kan zetten betekent niet dat 95% van - werkend, let wel, ik tel de werkelozen nog niet eens mee - Nederland dat ook zomaar kan!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:55:
[...]

Nouja zeg, wat is dat nou weer voor opmerking? Dat jij misschien zo even een "extra" 335i op de dam kan zetten betekent niet dat 95% van - werkend, let wel, ik tel de werkelozen nog niet eens mee - Nederland dat ook zomaar kan!
"ván 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het mooiste vind ik eigenlijk wel dat je dat zegt terwijl je zelf een e30 uit '89 rijdt. Die is op dit moment ook alweer 22 jaar oud.

En nog los daarvan: Een 335i schrijft natuurlijk wel fors af, maar vergeet niet dat die niet goedkoop is om op de weg te houden en mee te rijden. Dat geld moet je wel even hebben liggen natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door PauseBreak op 23-11-2011 12:15 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Het Fantoom schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:30:
[...]

Dat dacht ik dus ook al, volgens mij heet de kleur Monte Carlo Blau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:30:
[...]

Dat dacht ik dus ook al, volgens mij heet de kleur Monte Carlo Blau.
Smurfen Blauw... RS Blauw Metallic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

maakt niet uit, het is een porno kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
_eXistenZ_ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:55:
[...]

Een M3 uit 2000 - nu dus 11 jaar oud - doet nu nog rond de 15k euro. Een F30 335i zal over 11 jaar ongeveer even duur zijn - even zonder inflatie mee te rekenen. Dat is niet te geef maar voor een groot deel van NL toch absoluut niet onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie nu dat BMW achteraf wel gewoon 17 en 18 inch op de 320ED plaatst. Wel jammer, want dit is 1 van de redenen dat ik uiteindelijk de BMW niet heb genomen. Persoonlijk vind ik 16 inch op een E91 helemaal niks (let op: mening ;) ), en zeker voor de 52k die de 320ED "mij" kostte, vond ik het gewoon geen mooie plaatje.

Je krijgt nu ook nog eens een E91 voor de prijs van een E90, was leuke deal geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:40:
Ik zie nu dat BMW achteraf wel gewoon 17 en 18 inch op de 320ED plaatst. Wel jammer, want dit is 1 van de redenen dat ik uiteindelijk de BMW niet heb genomen. Persoonlijk vind ik 16 inch op een E91 helemaal niks (let op: mening ;) ), en zeker voor de 52k die de 320ED "mij" kostte, vond ik het gewoon geen mooie plaatje.

Je krijgt nu ook nog eens een E91 voor de prijs van een E90, was leuke deal geweest :)
Bedoel je dan "niets" in rijcomfort of blingbling ? Rijcomfort wordt namelijk echt beter bij een kleinere velg en een dikkere band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PauseBreak schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:14:
Het mooiste vind ik eigenlijk wel dat je dat zegt terwijl je zelf een e30 uit '89 rijdt. Die is op dit moment ook alweer 22 jaar oud.
Klopt. Ik rij ongeveer 150 km per maand, dus een "dure" auto is niet echt nodig.

En zit daarbij in een levensfase waarin ik qua inkomen nog hard groei. Als ik zou willen, hoop ik over een jaar of 4-5 toch wel een 335i te kunnen betalen, als ik dat echt zou willen.

Als je tussen je 30e en 35e geen auto van 10k kan kopen als je het ECHT GRAAG zou willen, doe je het niet helemaal goed.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 23-11-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:46:
[...]

Bedoel je dan "niets" in rijcomfort of blingbling ? Rijcomfort wordt namelijk echt beter bij een kleinere velg en een dikkere band!
Beide eigenlijk. Een dikkere band kon ook niet toen ik wilde bestellen (ging allemaal om Co2 uitstoot). Je kreeg maximaal 205 breed. En verder, ja, de bling is ook belangrijk ;)

Ik was ook helemaal in het begin van de 320ED. Daardoor was BMW nog een beetje bang dat velgen achteraf wijzigen ook problemen zou opleveren. Inmiddels is bekend dat hier niet op wordt gecontroleerd door de overheid.

18 inch staat hem imho het beste:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_MlcIJtVqC0I/SSNRR6hpDDI/AAAAAAAAAWA/_mHDTFXw2M4/s400/new-4%252050.jpg

Dit vindt ik voor een E91 echt te klein:

Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/bmw_3_touring_320d_executive_94289707123525273.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 23-11-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ach, ik snap het wel, als je rijdt zie je het niet en het scheelt behoorlijk in de bandenprijs.

Daarbij heb je ook nog wat extra comfort. Ik ben stiekem blij als mijn winterbanden eronder zitten, want breed en groot rijdt niet per sé beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:28:
Ach, ik snap het wel, als je rijdt zie je het niet en het scheelt behoorlijk in de bandenprijs.

Daarbij heb je ook nog wat extra comfort. Ik ben stiekem blij als mijn winterbanden eronder zitten, want breed en groot rijdt niet per sé beter.
Hier hetzelfde. Mijn 18" ers hobbelen als een gek! OK, ligt strakker en remmen moet je (sowieso op een winter band) nu even mee opletten op 16".

Ik rij weer smooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Eens, zeker met RFT banden is het wel eens oncomfortabel. Velen zijn er ook alweer afgestapt van RFT maar zonder een reserveband vind ik dat toch iets te riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

Ik ga niet graag in op dit soort halfslappe meisjeslul-achtige flames maar vooruit dan maar, voor deze éne keer:

Ik zie genoeg mensen met minimuminkomens die in 5-series etc. rijden, hiertegenover een hele wijk vol. Mooie wagen voor de deur van hun achennebisj arbeidershuisje. Lekker belangrijk, kwestie van prioriteiten. Die van mij liggen niet bij mijn auto.

Wel bij mijn mooie vrouw, koophuis, 6 keer per jaar op vakantie gaan en mijn boot. Ben net 30. Wat moet ik nog van m'n leven maken volgens jou? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

MrFl0ppY schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:45:
Eens, zeker met RFT banden is het wel eens oncomfortabel. Velen zijn er ook alweer afgestapt van RFT maar zonder een reserveband vind ik dat toch iets te riskant.
RFT = Run FlaT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Run Flat Tyres.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:49:
[...]

Ik ga niet graag in op dit soort halfslappe meisjeslul-achtige flames maar vooruit dan maar, voor deze éne keer:

Ik zie genoeg mensen met minimuminkomens die in 5-series etc. rijden, hiertegenover een hele wijk vol. Mooie wagen voor de deur van hun achennebisj arbeidershuisje. Lekker belangrijk, kwestie van prioriteiten. Die van mij liggen niet bij mijn auto.

Wel bij mijn mooie vrouw, koophuis, 6 keer per jaar op vakantie gaan en mijn boot. Ben net 30. Wat moet ik nog van m'n leven maken volgens jou? :w
Hmm. Is je vrouw blij dat je haar in een rijtje met bezittingen/kostenposten noemt? Ik zou mijn koffers kunnen pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EvaluationCopy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:49:
[...]

Als je het echt zou willen, zou je dus een 5 jaar oude 335i kunnen kopen, als ik het zo lees. Toch?

Er is een verschil tussen iets kunnen als je het echt wil en het niet kunnen krijgen, wat er ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:09

Nitai

Live the life you love.

Volgens mij is het punt niet financien, maar prioriteiten. Dat zal niet opwegen tegen andere zaken die belangrijker zijn voor EvaluationCopy. Dan kan je het nog zo graag willen, maar het zal niet gebeuren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:45:
Nou mijn 40 band met 3 bar rijdt ook niet echt als een zijden kussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:25:
[...]

Hmm. Is je vrouw blij dat je haar in een rijtje met bezittingen/kostenposten noemt? Ik zou mijn koffers kunnen pakken ;)
Ik weet dat veel mannen hun vrouw helemaal niet zouden noemen, wat dat betreft zal ze niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
418O2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:40:
[...]

Als je het echt zou willen, zou je dus een 5 jaar oude 335i kunnen kopen, als ik het zo lees. Toch?

Er is een verschil tussen iets kunnen als je het echt wil en het niet kunnen krijgen, wat er ook gebeurd.
Ja hoor. Ik kan ook zo een nieuwe 535i leasen, geen probleem.

Kwestie van voldoende (lees: heul veul) andere luxes schrappen. Wat ik dus niet ECHT wil, volgens jouw redenatie. En dat klopt. Er is gelukkig heel veel meer in het leven dan auto's.

Overigens, gezien de plastic speelgoedjes in je signature en feit dat je zelf in een auto rijdt die 10 jaar geleden al niet eens meer door zigeuners werd gereden, lijk je me nog wat onvolwassen. Kans dat je mening nog verandert met de jaren. En als dat niet gebeurt, ook prima, ik respecteer ieder's mening/hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:21:
[...]

Ja hoor. Ik kan ook zo een nieuwe 535i leasen, geen probleem.
Laat ik nu (ook) bekend zijn met die business.

Hoe wil je hem leasen ? Als eigen ondernemer... stort dan eerst maar eens 8K en dan praten we verder...

Leasen is niet meer zo makkelijk als het vroegah was... met je loonstrook een of andere dure toko inlopen en meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
EC, relax, het punt is toch duidelijk. Als je echt wil kan je het. Bovendien gaat het hier over een 335i van 11 jaar oud en met bijvoorbeeld 250k op de teller. Nouja dan valt de schade wel mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:32:
EC, relax, het punt is toch duidelijk. Als je echt wil kan je het. Bovendien gaat het hier over een 335i van 11 jaar oud en met bijvoorbeeld 250k op de teller. Nouja dan valt de schade wel mee hoor.
Zelfs een auto van 11 jaar oud kun je leasen... dat wordt alleen financial lease en is nooit aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:27:
[...]

Laat ik nu (ook) bekend zijn met die business.

Hoe wil je hem leasen ? Als eigen ondernemer... stort dan eerst maar eens 8K en dan praten we verder...

Leasen is niet meer zo makkelijk als het vroegah was... met je loonstrook een of andere dure toko inlopen en meenemen.
Voor zelfstandigen en kleine ondernemers is operational lease niet aantrekkelijk. Ten eerste is operational lease principieel duurder dan zelf rijden; financieel is het alleen interesssant als je de balans van je BV wilt verkleinen en zodoende het rendement eigen vermogen wilt opvoeren.

Maar als je een klein bedrijf hebt loop je ook alle korting mis die de Logica's en Cap's krijgen.

Ik heb anderhalf jaar geleden een offerte gevraagd aan ING Car Lease om mijn leaseauto over te nemen. Ik ging toen weg bij een grote detacheerder en een eigen zaak beginnen. Leaseprijs ging meteen 20% omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MrFl0ppY schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:32:
8)

Nog even over die lease dan:

Private lease via ING Car Lease is nog steeds vrij eenvoudig hoor. Afhankelijk van je financiële situatie een procent of 20% aanbetalen, geen schulden hebben en een fatsoenlijke salarisstrook overhandigen et voila, geregeld.

BMW 535i 3.0 225kW High Executive touring automaat Consumentenprijs € 74.020,00 Leaseprijs incl BTW € 1.405,57

Ok een 535 was wat overdreven, elke maand 1400 euro ophoesten voor je wagen dat lijkt me wat veel voor één modaal (+/-1700 euro) inkomen. Misschien als je in een studentenkot woont lukt het net. Alleen kun je er dan niet mee rijden omdat je geen benzine kunt betalen :P

Afsluitende conclusie: NIET iedereen kan in een 535i rijden, prima. Ik wel maar ik wil niet.

in de lease dan toch, als iemand de zijne wilt ruilen voor één van mijn nieren dan hou ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
EvaluationCopy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:40:
[...]

8)

Nog even over die lease dan:

Private lease via ING Car Lease is nog steeds vrij eenvoudig hoor. Afhankelijk van je financiële situatie een procent of 20% aanbetalen, geen schulden hebben en een fatsoenlijke salarisstrook overhandigen et voila, geregeld.

BMW 535i 3.0 225kW High Executive touring automaat Consumentenprijs € 74.020,00 Leaseprijs incl BTW € 1.405,57

[/sub]
Aanbetalen != leasen. Aanbetalen = financieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
t_captain schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:08:
[...]

Laten we er geen semantische discussie van maken, ze noemen het zelf private lease :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://link.marktplaats.nl/503677166

17k, heb je een 330i van 6 jaar oud, dat moet voor iemand met een goed salaris op te brengen zijn, als je er maar genoeg voor wilt laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik wacht nog wel een paar jaartjes zodat de face-lift betaalbaar wordt.. En dan 335d.. 8)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb het vorige week met mijn meisje over een volgende auto gehad... Als de e30 niet meer door de keuring komt moeten we toch wat anders hebben, zodat zij ook wat makkelijk naar het werk kan.

Enige waar we het over eens konden worden was een Mini, of een X5. Een x5 is veel te duur en zou ik nu niet kwijt kunnen (heb bizar weinig parkeerruimte in de buurt, zelfs de e30 is soms al te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MrFl0ppY schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:49:
[...]

Hmmm zou kunnen maar ik denk dat de verlichting de kleur een stuk lichter maakt. Als je kijkt naar deze 135i Le Mans Blue komt ie toch aardig in de buurt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe weet je dat dat wel Le Mans Blau is? Lijkt eerder Montego te zijn namelijk.

Zie hier een 3-serie in Le Mans en een 1-serie in Montego in het slechtste licht, Le mans is duidelijk een tint donkerder.
Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=102220&stc=1&d=1190844986

En zo hoort Le Mans Blue eruit te zien onder normaal licht.
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_MlcIJtVqC0I/SPDn32u95jI/AAAAAAAAACs/qlkuupBmGcI/s1600/CAR3.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Het Fantoom op 23-11-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
418O2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:26:
Ik heb het vorige week met mijn meisje over een volgende auto gehad... Als de e30 niet meer door de keuring komt moeten we toch wat anders hebben, zodat zij ook wat makkelijk naar het werk kan.

Enige waar we het over eens konden worden was een Mini, of een X5. Een x5 is veel te duur en zou ik nu niet kwijt kunnen (heb bizar weinig parkeerruimte in de buurt, zelfs de e30 is soms al te groot).
Een X5 koop je al voor 10k. Als dat veel te duur is op je 26e dan moet je toch gaan proberen íets meer van je leven te maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:08:
[...]

Nee, het gaat om de zekerheid dat het leasebedrag betaald kan worden.

Die "Aanbetaling" wordt uiteraard verrekend met je maandelijkse termijnen.

Financial lease wordt niet meer aangeboden (door de grote jongens) omdat de aan het eind van de rit met een oude auto zit die minder waarde heeft. En de leaser aan de andere kant de auto blijkbaar net kan betalen als hij hem op die manier rijdt. Tricky van het verhaal is dat veel rijders het onderhoud vergeten mee te rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
dj_raoul schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:23:
[...]

Een X5 koop je al voor 10k. Als dat veel te duur is op je 26e dan moet je toch gaan proberen íets meer van je leven te maken... ;)
Voor 10K heb je een 10 jaar oude met 2 ton op de teller, een nette E70 X5 haal je echt niet voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
@Hieronder: Goed plan!

[ Voor 94% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit begint een beetje op een potje 'mijn snikkel is groter/mooier/duurder/glimmender dan de jouwe' te lijken. Zullen we allemaal onze broek weer dichtmaken en het weer over BMW's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Over 13 jaar zit je onder de plak van een vrouw en 3 kinderen. Die eerste verplicht je dan een grote volvo te kopen en die laatste 3 wassen 'm wel ff met schuursponsjes.
Als je nu geen 335i koopt zal het er nooit meer van komen vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik ben aan het uitkijken voor een set velgen met winterbanden voor de e61.
Er zitten nu 18'rs onder en die zijn wat prijzig. 300+ het stuk.

ik heb een setje van originele 17inch bmw velgen gevonden met Goodyear RTF in bijna nieuwstaat voor 1200. goede prijs?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vind het niet bijzonder cheap. Ik heb vorig jaar gewoon bij de dealer een set originele 17"-ers gekocht + nieuwe winterbanden voor 1500 of daaromtrent.
Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.