Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het Fantoom schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:44:
[...]

Ik ben serieus, wat is je punt?
Zijn punt zal zijn dat vrijwel niemand gaat driften met een rwd auto, ook niet eens als het een BMW is. Hell ik heb zelf een 25% sper maar neem ook niet bepaald iedere bocht overdwars.
Waarom zou BMW er in standaard een LSD onder leggen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:53:
Dat je met een open diff (dat dus in non-M BMW's zit) voor geen meter driften kunt...
Jawel, je moet hem er alleen "harder" inleggen... zie je toch ook op dat filmpje... en gas erop houden zodat je PK's houdt... is lastig inderdaad... zie filmpje.

Zonder LSD met je meer met gewicht smijten... alleen wel met mate... ging best makkelijk bij een E30 328i :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26

4x2

lộn xộn quá

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:53:
Dat je met een open diff (dat dus in non-M BMW's zit) voor geen meter driften kunt...
Nee, dat ie dat italiaanse apparaat van een "paar" euro loopt te vergelijken met een nieuwe F30.
Misschien, heel misschien dat er een ander publiek op zo'n auto af komt.

99% van de eigenaren van zo'n ding boeit een mechanisch sper geen reet, dus waarom zou BMW dr in jezusnaam onzinnig veel geld aan uit gaan geven voor een, goed en wel bekeken, nutteloze optie ?

Driften met een open diff gaat overigens best wel, grote natte rotondes gingen prima met mn 1602 :P

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 15-11-2011 22:02 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

4x2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:01:
[...]
dus waarom zou BMW dr in jezusnaam onzinnig veel geld aan uit gaan geven voor een, goed en wel bekeken, nutteloze optie ?
Omdat het er misschien een betere auto van wordt?

Niet alleen qua driften, maar je krijgt er simpelweg meer tractie mee, vooral in een aantal lastige omstandigheden. Zeker met veel vermogen merk je dat snel.
Maar idd, als je meesukkelt met het overige verkeer dan heb je het niet nodig. Maar dan heb je ook niet de 300pk+ van bijv een 335i nodig.
Het is maar net waar je de grens van nutteloos en nuttig trekt.
Wat 99% van de eigenaren boeit zijn de grootte van de velgen en in hoeveel kleuren wit ie te krijgen is, en niet hoe goed zo'n ding rijdt :P

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 15-11-2011 22:26 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
mr_petit schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:24:
Wat 99% van de eigenaren boeit zijn de grootte van de velgen en in hoeveel kleuren wit ie te krijgen is, en niet hoe goed zo'n ding rijdt :P
Die zitten in het Audi-topic ;)

[ Voor 90% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-11-2011 23:52 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Niet alleen qua driften, maar je krijgt er simpelweg meer tractie mee, vooral in een aantal lastige omstandigheden. Zeker met veel vermogen merk je dat snel.
Maar idd, als je meesukkelt met het overige verkeer dan heb je het niet nodig. Maar dan heb je ook niet de 300pk+ van bijv een 335i nodig.
Een LSD is enkel leverbaar op M modellen, dat zal uiteraard een stukje marketing zijn, vrij vertaald naar: iemand die het nut van een LSD kent is meer dan een gemiddelde automobilist en met dat in het achterhoofd koopt ie natuurlijk 1 van onze M modellen. O-)
een eigenaar heeft als het goed is al voor een kleur en maat gekozen, dus dat boeit 'm dan niet zo veel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Een LSD heeft zeker voordelen, maar die meer tractie is voor de gewone bestuurder ook prima te bereiken met ASC. LSD is iets typisch voor petrolheads, hell, het heeft voor mij ook tijden geduurd voor ik überhaupt wist wat een LSD was O-) (ik wist natuurlijk wel wat een sper was, had alleen de link tussen beiden nooit gelegd)

Vorig jaar heb ik een slipcursus gedaan met een 1-serie (tijdens de Joyride campagne). Op de gladde cirkel was heel goed te merken wat TC en ASC doen. Met alle systemen aan was de auto niet dwars te krijgen, de computer greep elke keer zo in dat de auto in het gareel bleef _/-\o_ Indrukwekkend, maar uitermate saai... Met TC uit (knopje kort indrukken) kon je al wel wat dwarser, maar werd de auto toch steeds snel weer recht getrokken. Een drift vasthouden was onmogelijk, ondanks dat je auto wel dwars kon gooien. Met alles uit was het heerlijk driften. Als je die 3 standen hebt ervaren heb je ineens heel wat meer respect voor hoe BMW het systeem heeft opgebouwd.

Ow, en qua tractie, met alles uit was wegrijden nog een behoorlijke uitdaging en vereiste echt een zijden voetje, met alles aan kon je gewoon lomp op het gas stampen en de computer zorgde ervoor dat je gewoon weg kon rijden. Dat laatste is waar het vrijwel iedereen uiteindelijk om gaat en daarvoor voldoet ASC meer dan voldoende en is zelfs een betere oplossing dan een LSD in mijn ogen. Een LSD voorkomt niet dat de wielen doorslaan namelijk, ASC wel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Bij normaal sportief rijden mis ik in een 300pk bmw geen LSD.
Enige keer dat ik echt een LSD miste was toen ik in een 420pk seat leon ging rijden 8)7

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:21:
Bij normaal sportief rijden mis ik in een 300pk bmw geen LSD.
Enige keer dat ik echt een LSD miste was toen ik in een 420pk seat leon ging rijden 8)7
Traction control bij die geregelde dingen uitzetten helpt ook ;) Ruk op iedere auto als je echt wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Die had geen geregelde "LSD" het was een leon FR.
Sowieso traction control uit. Alleen is 420pk op de voorwielen in de bochten een beetje veel ;)

Ik heb ook in zo'n nieuwe 2011 Cupra R met 320pk gereden. Deze heeft wel zo'n software matige LSD. Dat werkte in die auto echt goed! Trekt je extreem goed uit de bochten. Ik denk dat dit voor mij tot nu toe de beste "vanaf fabriek" FWD auto is waar ik in gereden heb. (aanpassingen; chip en bilstein schroefset)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een software matige LSD zal zeker beter werken dat die STS, TST, Traction Control rommel... want die remt gewoon bij op het "verkeerde" wiel.

Je wil inderdaad dat zaken vanaf je diff geregeld worden :)

Goed man!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waar rijden jullie eigenlijk?? circuits??

Bedoel maar, ik rijd +200 km per dag waarvan minstens 60-70 in de file. Dat dat in een BMW behoorlijk comfortabel kan mag geen twijfel lijden, en de stukken waar geen file staat is ronduit leuk (vreugdevol) rijden. Maar kom nou, driften, +300 pk, verschillende vormen van diferentieel.... Ik zal wel een ignorante bestuurder zijn maar voor het dagelijks gebruik is dit alles toch overbodig?

You don't need eyes to see, you need vision

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:58
Weet iemand misschien waar ik op voorraad E60 rem sensoren kan kopen? In de buurt van Rotterdam :)

Ik heb mijn schijven en blokken binnen ik heb nu alleen nog de sensoren nodig =)

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Yalopa schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:34:

Bedoel maar, ik rijd +200 km per dag waarvan minstens 60-70 in de file. Dat dat in een BMW behoorlijk comfortabel kan mag geen twijfel lijden, en de stukken waar geen file staat is ronduit leuk (vreugdevol) rijden. Maar kom nou, driften, +300 pk, verschillende vormen van diferentieel.... Ik zal wel een ignorante bestuurder zijn maar voor het dagelijks gebruik is dit alles toch overbodig?
Hehe, enkele zullen hier ooit wel eens op het circuit te vinden zijn maar de grote meerderheid zal er nooit rijden en het alleen kennen van TV inderdaad ;)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• deepbass909

deepbass909

Dat is ook waarom ik reageerde dat een LSD leuk is, maar voor veruit de meeste bestuurders (waaronder mijzelf) echt geen toegevoegde waarde zal hebben. Een LSD is leuk voor jongens als James, Richard en Jeromy, die vooral zoveel mogelijk banden willen oproken, maar in het dagelijks leven zal je zelden het effect ervaren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe BMW's het op gas doen? En dan met name de e46, 318, 320 of hoger. Zit te kijken voor wat anders, en dat model vind ik mooi maar ik wil wel een auto op gas :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Volgens mij prima. Mijn oom rijdt een e39 2001 (geloof ik) 525i op LPG, die zit op de 2,5/3 ton geloof ik en die doet het prima. Daarvoor had hij een e39 520i (97er ongeveer) die hij bij 320k heeft verkocht, ook probleemloos.

• MrFl0ppY
Femme rijdt toch ook op gas? Geen E46 overigens.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rev! schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:13:
Weet iemand hoe BMW's het op gas doen? En dan met name de e46, 318, 320 of hoger. Zit te kijken voor wat anders, en dat model vind ik mooi maar ik wil wel een auto op gas :)
BMW vier- en zescylinders gaan goed op lpg, in tegenstelling tot veel fabels daarover. Gewoon zorgen voor een goede inbouw en een goede kwaliteit installatie zoals Prins VSI.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
418O2 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:15:
Volgens mij prima. Mijn oom rijdt een e39 2001 (geloof ik) 525i op LPG, die zit op de 2,5/3 ton geloof ik en die doet het prima. Daarvoor had hij een e39 520i (97er ongeveer) die hij bij 320k heeft verkocht, ook probleemloos.
E39 520i, 525i, 530i vanaf bouwjaar 2000 heeft het M54 block (M54B22/25/30). Dat moet dus het blok zijn van de 525i van deze oom.
Deze M54 blokken zijn ook in de E46 320i/325i en 330i van ongeveer dezelfde bouwjaren ingebouwd.

De 520i van '97 heeft een M52B20 blok, ook dat heeft in de E46 320i gezeten (bj tot 2000).

318i heb ik niet uitgezocht. Maar als je toch LPG gaat rijden, neem meteen zo'n heerlijke zespitter :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Klopt helemaal. Ik was als een kind zo blij een paar jaar geleden met m'n 150pk. Voor woon-werk ben ik echter net zo snel met m'n 87pk (Yaris). De limiterende factor is altijd het andere verkeer :+
Ik heb m'n plannen voor een WRX ook maar in de ijskast gezet, heeft toch geen zin meer. Voor die ene keer in de 2 weken dat ik een stukje sportief rijdt voldoet de 150PK meer dan voldoende. Rijden is geworden van een leuke hobby tot noodzakelijk kwaad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ik rij vaak met auto's welke circuit specs hebben qua remmerij en wegligging. Dat kan zijn van klein bommetje tot een omgebouwde Volvo waar je aan de buitenkant weinig van ziet.

Het is voor het dagelijks gebruik meer dan overbodig, en je wordt er eigenlijk alleen maar moe van.

Aan de andere kant is het ook wel weer leuk dat je een afslag af kunt hoeken en een klever die niet durft of kan rijden ineens zoek rijdt, het slijt er alleen wel allemaal harder van.

Zelfs met een 140PK, 290Nm v70 houden mijn voorbanden het maar 10-15K vol, en dan ben ik niet zo'n nodeloze banden roker maar weet wel wanneer te schakelen rondom een bocht zeg maar ;)

De reden waarom ik met die specs rij... ik wil geen verschil tussen Circuit en Weg... waarom ? Mijn auto moet performen zoals mijn racer(s) op het circuit doe(t)(n)... en die komen overeen :) (redelijk dan) Dan hoef ik niet na te denken of iets wel of niet kan... een bocht is een bocht dan ;)

• t_captain
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:02:
[...]

Klopt helemaal. Ik was als een kind zo blij een paar jaar geleden met m'n 150pk. Voor woon-werk ben ik echter net zo snel met m'n 87pk (Yaris). De limiterende factor is altijd het andere verkeer :+
Ik heb m'n plannen voor een WRX ook maar in de ijskast gezet, heeft toch geen zin meer. Voor die ene keer in de 2 weken dat ik een stukje sportief rijdt voldoet de 150PK meer dan voldoende. Rijden is geworden van een leuke hobby tot noodzakelijk kwaad.
Mijn advies zou zijn om een 150pk Yaris te kopen/leasen. Heb je nog een beetje lol onderweg tijdens het noodzakelijk kwaad ;)

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Weet er iemand of er een aux aansluiting te vinden is in een BMW 5 serie e60? In de middenconsole is er geen te vinden. Ik zou graag mijn iPhone kunnen gebruiken om muziek af te spelen. Er is wel een parrot geïnstalleerd in de wagen maar die ondersteunt geen muziek playback. En als er geen aux aansluiting is, wat is dan de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing om mijn muziek te kunnen afspelen?

• Arfman

Arfman

Drome!

t_captain schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:05:
[...]

Mijn advies zou zijn om een 150pk Yaris te kopen/leasen. Heb je nog een beetje lol onderweg tijdens het noodzakelijk kwaad ;)
:D
Zelfs een 87pk Yaris is al dikke fun (weegt maar +/- 800kg). Mensen verwachten het niet en het bejaardenimago speelt mij bij het stoplicht alleen maar in de kaart >:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• t_captain
thibaultvdb schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:12:
Weet er iemand of er een aux aansluiting te vinden is in een BMW 5 serie e60? In de middenconsole is er geen te vinden.
Was die niet optioneel?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

Nee, merp!

• 418O2
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:38:
[...]

Zelfs een 87pk Yaris is al dikke fun (weegt maar +/- 800kg). Mensen verwachten het niet en het bejaardenimago speelt mij bij het stoplicht alleen maar in de kaart >:)
:') ik zou zelfmoord plegen als ik een Yaris moest rijden. No Kidding. Rij liever een e36 316i dan dat.

denk ik.

• t_captain
418O2 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:24:
[...]

No Kidding. [...]
denk ik.
:+

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

:') ik zou zelfmoord plegen als ik een Yaris moest rijden. No Kidding. Rij liever een e36 316i dan dat.

denk ik.
Hetgeen je een beetje aan voorbij gaat is denk ik dat er tegenwoordig eigenlijk geen écht slechte auto's meer nieuw te koop zijn in Nederland. (Chinese meuk daargelaten.) Er is nu eigenlijk voornamelijk een keuze tussen 'goed' en 'heel goed' (en exceptioneel, maar dat is vrij marginaal want te duur voor vrijwel iedereen hier) en een Yaris is gewoon goed. Net als een E36 316i voor de huidige maatstaven ook nog wel 'goed' is - al moet ik eerlijk zeggen dat ik een Yaris misschien zelfs wel wat beter vind dan een toch eigenlijk wel verouderde E36.

* PauseBreak rent weg naar de bunker :+

Nee, merp!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

denk ik.
Dat is een lekker volwassen reactie van iemand die 26 jaar oud is en hier al bijna 10 jaar rondhangt :O

Heb je überhaupt al ooit eens in een Yaris gereden?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

denk ik.
Zo'n Yaris compenseert wel een stuk minder voor je gevoel he? En als je het leuker vind om knipoogjes te krijgen van 18 jarige .. medelanders... ipv een vrouwen die zo'n Yaris aanzienlijk leuker vinden, dan kan ik me goed voorstellen dat jij liever een e36 316i hebt. (whehehehehe ;) )

Ik denk zelf eigenlijk dat als ik moet kiezen tussen een prehistorische BMW en een nieuwe Yaris dat het de Yaris zou worden. De uiterste houdbaarheidsdatum is toch echt een keer voorbij hoor, ook bij een BMW.

De E46 waar we ik nu zelf in rijd is nog prima houdbaar, maar reken er maar niet op dat we die over 5 jaar nog steeds hebben. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• 418O2
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:57:
[...]

Dat is een lekker volwassen reactie van iemand die 26 jaar oud is en hier al bijna 10 jaar rondhangt :O

Heb je überhaupt al ooit eens in een Yaris gereden?
Ja, toen ik taxi reed hadden ze die als huurauto.

Ik kan gewoon niks met zulke kleine stuiterdingen. Ik krijg na 10km een hernia want de stoelen zijn niet geschikt voor mensen van 1.85+ (ben 1.96) en het interieur is om te janken. Als je lekker goedkoop wil rijden en je dat een goede optie vindt, prima, maar ik zou er diep, diep ongelukkig van worden.

waarom zou ik geen emotie en gevoel meer hebben als ik 26 ben en hier al 10 jaar ben

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 17-11-2011 14:56 ]

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Damn, das balen, en om dat nu te laten inbouwen zal wel prijzig zijn.. Weet er iemand of de fm transmitters van tegenwoordig een beetje degelijk zijn? Want dat is mijn enigste optie vrees ik. K ga der eens naar zoeken ;)

• t_captain
Even los van alle BMW-trots. Er is niet zo heel veel mis met een Yaris.

Ik kan maar drie dingen bedenken:

1. beetje klein voor de grotere bestuurders
2. twee cylinders te weinig
3. aandrijving over de verkeerde wielen

Stop een M54B30 blok in een Yaris met de aandrijving achter en ik wil heb hebben ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

418O2 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:54:
[...]

Ik kan gewoon niks met zulke kleine stuiterdingen. Ik krijg na 10km een hernia want de stoelen zijn niet geschikt voor mensen van 1.85+ (ben 1.96) en het interieur is om te janken. Als je lekker goedkoop wil rijden en je dat een goede optie vindt, prima, maar ik zou er diep, diep ongelukkig van worden.
Kijk, nu geef je tenminste wat redenen op. Overigens ben ik 1.88 en ik zit prima, maar het is inderdaad niet heel ruim (voor z'n klasse echter wel). Het is gewoon een hele goede auto die nog verrassend goed en vlot de hoek om wil. To each his own, ik vind persoonlijk een E30 316i echt een Noord-Afrikaanse herkomstbak.
waarom zou ik geen emotie en gevoel meer hebben als ik 26 ben en hier al 10 jaar ben
Je zou op die leeftijd en na 10 jaar hier geregistreerd te zijn beter moeten weten dan zo te reageren. Ik ken topics waar je nu een OW aan je broek had hangen, dat bedoelde ik.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

418O2 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:54:
[...]

Ik kan gewoon niks met zulke kleine stuiterdingen.
Kleine stuiterdingen? Die auto's zijn standaard heerlijk comfortabel geveerd, ik heb er inmiddels 5/4 kg/mm veren + stugge schokdempers onder zitten (schroefset) en nu is praktisch de enige vering die ik heb afkomstig van de banden. Nog steeds rijd 'ie heerlijk.
Ik krijg na 10km een hernia want de stoelen zijn niet geschikt voor mensen van 1.85+ (ben 1.96)
Ik ben 1.95 en rijd zonder problemen 600 kilometer op een dag ermee. Woon/werk doe ik al 82 kilometer per dag.
en het interieur is om te janken.
Mijn P1 heeft inderdaad een vrij apart interieur, maar de bouwkwaliteit is fenomenaal. Ik hoor ondanks mijn enorm stugge onderstel totaal geen kraakjes of rammeltjes.

De gemiddelde Yaris gaat voor zo'n 14000-15000 euro de showroom uit, en dat vergelijk jij met een 3-serie die ook 3x zo duur is. Die vergelijking gaat een beetje scheef, denk je niet? Mijn P1 is in '00 voor 23000 euro gekocht. Voor dat geld had je ook een nauwelijks grotere Audi A3 1.6 Ambition, die dan sowieso als de airco en de electrische ramen al moet ontberen terwijl mijn auto alles heeft wat mogelijk was. Een even goede (bouw)kwaliteit als een Duitser, meer luxe en opties, leuker uiterlijk en dan ook nog eens goedkoper om te rijden, ik weet het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 17-11-2011 15:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• 418O2
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:17:
[...]

Kijk, nu geef je tenminste wat redenen op. Overigens ben ik 1.88 en ik zit prima, maar het is inderdaad niet heel ruim (voor z'n klasse echter wel). Het is gewoon een hele goede auto die nog verrassend goed en vlot de hoek om wil. To each his own, ik vind persoonlijk een E30 316i echt een Noord-Afrikaanse herkomstbak.
Ik ook, maar rijdt wel top,
Je zou op die leeftijd en na 10 jaar hier geregistreerd te zijn beter moeten weten dan zo te reageren. Ik ken topics waar je nu een OW aan je broek had hangen, dat bedoelde ik.
Ik niet.
AtleX schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:24:
Kleine stuiterdingen? Die auto's zijn standaard heerlijk comfortabel geveerd, ik heb er inmiddels 5/4 kg/mm veren + stugge schokdempers onder zitten (schroefset) en nu is praktisch de enige vering die ik heb afkomstig van de banden. Nog steeds rijd 'ie heerlijk.
Daar denk ik anders over.
Ik ben 1.95 en rijd zonder problemen 600 kilometer per dag ermee.
Zal best; ik kon er niet fatsoenlijk in zitten
Mijn P1 heeft inderdaad een vrij apart interieur, maar de bouwkwaliteit is fenomenaal. Ik hoor ondanks mijn enorm stugge onderstel totaal geen kraakjes of rammeltjes.

De gemiddelde Yaris gaat voor zo'n 14000-15000 euro de showroom uit, en dat vergelijk jij met een 3-serie die ook 3x zo duur is. Die vergelijking gaat een beetje scheef, denk je niet? Mijn P1 is in '00 voor 23000 euro gekocht. Voor dat geld had je ook een nauwelijks grotere Audi A3 1.6 Ambition, die dan sowieso als de airco en de electrische ramen al moet ontberen terwijl mijn auto alles heeft wat mogelijk was.
Dat zal. Maar ik koop liever een oudere BMW voor de helft van de nieuwprijs van een Yaris waar ik wél lekker in zit/rij.

Maar anyways; ieder zijn meug, als jij je lekker voelt in een Yaris moet je daar lekker in blijven rijden, ik zal je niet tegenhouden.

Maar jullie rijden beiden zelf geen BMW toch?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind de Yaris een wanproduct, natuurlijk, wanneer je niet genoeg geld hebt om iets anders te kopen is het een uitkomst. Maar vergeleken met mijn E46 mis ik:
Comfort
Snelheid
Uitstraling
Degelijk interieur

@ Arfman, wat rijdt je dan nog meer naar Yaris? Dan kan ik misschien het referentiekader snappen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• deepbass909

deepbass909

Ik sluit me aan bij Catch22, ik had ipv de Cabrio bijna net zo makkelijk een goedkope Jap of Fransoos kunnen kopen, toch koop ik liever een 13 jaar oude BMW 3-serie. Er moet toch wel een goede reden zijn waarom ik een auto koop die op elk vlak duurder is dan de kleintjes.

Ik heb nooit in een Yaris o.i.d. gereden, maar wel in andere auto's van een (op papier) klasse beter zijn dan een Yaris, zoals een Skoda Fabia. Ik vond het echt compleet niks. Niet eens dat het veel kleiner is, het stuurde gewoon niet lekker. Met die Fabia moest ik van Zoetermeer naar de Flevopolder. Na die rit was ik gewoon mentaal op, iets waar ik met m'n 3 geen last van heb.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
thibaultvdb schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:11:
[...]
Damn, das balen, en om dat nu te laten inbouwen zal wel prijzig zijn.. Weet er iemand of de fm transmitters van tegenwoordig een beetje degelijk zijn? Want dat is mijn enigste optie vrees ik. K ga der eens naar zoeken ;)
De iPod-interface (weet niet of dat voldoet) kost 246 euro (te vinden op de BMW accessoires site) maar dat is ex inbouw. Een alternatief is de Dension Gateway 500 maar die is flink duurder (~450 euro, http://www.dension.com/pr...ooth-car-kits/gateway-500)
Biedt wel wat meer mogelijkheden van de iPod-interface is echt alleen voor iPods/iPhones, terwijl de Dension-kit ook een gewone USB-aansluiting biedt en uitgebreid kan worden met video.
Een aux-aansluiting achteraf kan ook, staat voor 55 euro ex inbouw (schijnt anderhalf uur te kosten) in de shop. Dat valt dan nog wel best mee.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

shameete schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:46:
[...]
Een LSD is enkel leverbaar op M modellen, dat zal uiteraard een stukje marketing zijn, vrij vertaald naar: iemand die het nut van een LSD kent is meer dan een gemiddelde automobilist en met dat in het achterhoofd koopt ie natuurlijk 1 van onze M modellen. O-)
Misschien is dat nu de truuk van bmw om hun /m modellen te slijten, maar het nut van een lsd is niet gebonden aan iemand die alleen /m rijdt. Vroeger kon je het immers optioneel op alle modellen krijgen.
En neem een el cheapo sportief autotje met matig vermogen: een mazda mx5. Heeft standaard gewoon een lsd en ook altijd gehad (dus ook die oude 1.6 NA). Ook bij zo'n auto kan een lsd in bepaalde gevallen een voordeel opleveren.
deepbass909 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:04:
[...]
, maar die meer tractie is voor de gewone bestuurder ook prima te bereiken met ASC.
Dit is dus een misverstand. ASC van bmw houdt je gaspedaal in het gareel om het zo maar te zeggen. Maar het doet helemaal niets aan het verbeteren van tractie. Het voorkomt dat je wielen doorslaan en dat je auto in de slip raakt, maar aan de tractie an sich (dus de kracht die de wielen kwijt kunnen op de bodem) blijft gewoon gelijk.
Een duidelijk voorbeeld waar ik toevallig in detail over mee kan praten ;): als je een lsd in een z4 bouwt, dan zal je merken dat het asc/dtc lampje minder vaak op zal lichten. Dat betekend dus dat er weldegelijk meer tractie aanwezig is. Een lsd en asc/dtc werken ook heel goed samen (althans, het asc/dtc systeem zoals bmw dat implementeert). Je krijgt met asc/dtc op stand 2 (dus dat de systemen iets later ingrijpen) icm een lsd ook een auto die wat mooier 'tailhappy' is. Dat komt doordat asc/dtc ook op stand 2 zonder lsd al vrijwel gelijk ingrijpt als 1 wiel grip verliest (snelheidsverschil tussen linker en rechter aangedreven wiel), wat natuurlijk het meest voorkomt (1 van de wielen heeft altijd wel wat minder grip dan de ander, en zal dus sneller doorslaan). Met een goed werkend lsd komt die situatie gewoonweg niet voor, en heb je dus een percentage toelaatbare slip (percentage geregeld door asc/dtc) op beide wielen. En dat rijdt leuk ;)
LSD is iets typisch voor petrolheads, hell, het heeft voor mij ook tijden geduurd voor ik überhaupt wist wat een LSD was O-) (ik wist natuurlijk wel wat een sper was, had alleen de link tussen beiden nooit gelegd)
Dat jij niet wist wat iets was is natuurlijk geen argument dat het voor petrolheads is :+
Het betekend alleen maar dat je toen nog geen petrolhead was
Een LSD voorkomt niet dat de wielen doorslaan namelijk, ASC wel.
Dat klopt precies: een lsd voorkomt dat 1 aangedreven wiel doorslaat (het wiel met de minste grip). Daardoor heb je met een open diff altijd net zoveel grip als het wiel met het minste grip. ASC stemt het vermogen zo af dat dat gematched wordt met dat wiel met het minste grip.
Heb je een lsd, dan heb je altijd net zo veel grip als het wiel met het meeste grip. Immers, het doorslaan van 1 wiel wordt fysiek onmogelijk gemaakt. Zet je er dan asc bij aan, dan stemt asc het vermogen zo af dat dat gematched wordt met het wiel dat dus het meeste grip heeft.

Bedoel maar, ik rijd +200 km per dag waarvan minstens 60-70 in de file. Dat dat in een BMW behoorlijk comfortabel kan mag geen twijfel lijden, en de stukken waar geen file staat is ronduit leuk (vreugdevol) rijden. Maar kom nou, driften, +300 pk, verschillende vormen van differentieel.... Ik zal wel een ignorante bestuurder zijn maar voor het dagelijks gebruik is dit alles toch overbodig?
Ik denk dat ik nog wat meer rij dan jij (elke dag ruim 280km), en ik kom meerdere plekken tegen waar een lsd een meerwaarde kan betekenen; met name bij voorwielaangedreven auto's (die hebben doorgaans nog minder grip), en vooral bij motoren met veel koppel (bijv. diesels).
Stel, je rijdt op de A7 van Sneek naar Heerenveen. Dan kom je langs de rotonde van Joure; een grote rotonde die de kruizing vormt tussen de A6 en A7.
Je komt voor de rotonde tot stilstand (wachten totdat je kan invoegen), en als er een plekje is, geef je flink gas. Echter stuur je ook tegelijkertijd naar rechts, wat inhoudt dat je zwaartepunt van de auto naar de linkerkant schuift. Dat tesamen met dat de rotonde ook nog eens licht komvormig is, heb je heel snel wielspin op je rechter voorwiel; ook met een dieseltje van 140pk. Een lsd zou daar wonderen doen, en dat geldt eigenlijk voor elke situatie waarbij je vanuit stilstand zowel gasgeeft als stuurt (dus wegtrekken bij èlke T splitsing). Helemaal op asfalt als je op een witte lijn staat of eroverheen rijdt. En dat zijn veelvoorkomende allerdaagse situaties waarbij je zo nu en dan wel eens een slippend wiel hebt. En dat kan dus worden voorkomen met een lsd zonder dat er vermogen ingehouden wordt zoals asc/dtc dat doet. En dat dat vermogen (eigenlijk die acceleratie) op dat moment gewenst is blijkt wel uit het feit dat je anders het gaspedaal niet zo ver ingetrapt had ;)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kecin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:08:
natuurlijk, wanneer je niet genoeg geld hebt om iets anders te kopen
:') Voor het geld dat ik voor mijn Yaris heb betaald stonden ook heel veel BMW's te koop.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:20
Arfman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:38:
[...]

Je doet alsof het een Lotus Exige is maar 0-100 in 12,1 seconden (bron: carbase) is traag, doet dat lage gewicht niets aan af.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:41
AtleX schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:03:
[...]

:') Voor het geld dat ik voor mijn Yaris heb betaald stonden ook heel veel BMW's te koop.
Per maand vast ook net zo duur :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hebt je mening geven en iemand anders' eigendom compleet affakkelen. Dat je een Yaris niet fijn vindt rijden is je goedrecht, maar moet dat duidelijk gemaakt worden door te zeggen dat je nog liever zelfmoord pleegt dan een Yaris te rijden of denk je dat het misschien wat volwassener is om uit te leggen dat je er niet lekker in past met je lengte en rugklachten krijgt op lange ritten? Je reactie is een schoolvoorbeeld van een flame. Een OW krijg je daar wmb niet direct voor, maar een beetje nadenken voor je iets post wil ik je wel aanraden :*
Maar anyways; ieder zijn meug, als jij je lekker voelt in een Yaris moet je daar lekker in blijven rijden, ik zal je niet tegenhouden.
Dat is al een heel ander statement :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het Fantoom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:09:
[...]

Je doet alsof het een Lotus Exige is maar 0-100 in 12,1 seconden (bron: carbase) is traag, doet dat lage gewicht niets aan af.
Mwa, dat vind jij traag. Ik vind 't best rap, zeker voor zo'n autootje en in dat segment. Er rijden genoeg behoorlijk tragere auto's op de wegen en daar redden mensen zich i.h.a. ook prima mee. Bovendien zegt zo'n 0-100 niet heel veel, want er is geen gestandaardiseerde meetmethodiek voor.

Nee, merp!

• KappeNou
een oude twingo 1.2 16v van 12 jaar oud doet het in 11,7.. helaas ;)

Ontopic, review neue 3er:

>PC specs<

• Het Fantoom
PauseBreak schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:40:
[...]

Mwa, dat vind jij traag. Ik vind 't best rap, zeker voor zo'n autootje en in dat segment. Er rijden genoeg behoorlijk tragere auto's op de wegen en daar redden mensen zich i.h.a. ook prima mee. Bovendien zegt zo'n 0-100 niet heel veel, want er is geen gestandaardiseerde meetmethodiek voor.
Voor het segment (brommobielen?) best rap inderdaad, maar dat er tragere auto's rondrijden waar sommige mensen zich prima mee redden maakt nog niet dat je dit een snelle auto kunt noemen. En in 0-100 tijden kan wat verschil zitten, daarom vermeld ik ook de bron, maar dat zijn zeker geen secondes. Het geeft een prima indicatie van de prestaties.

• melcon
  • Nu online
mr_petit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:01:
Ik denk dat ik nog wat meer rij dan jij (elke dag ruim 280km), en ik kom meerdere plekken tegen waar een lsd een meerwaarde kan betekenen; met name bij voorwielaangedreven auto's (die hebben doorgaans nog minder grip), en vooral bij motoren met veel koppel (bijv. diesels).
Stel, je rijdt op de A7 van Sneek naar Heerenveen. Dan kom je langs de rotonde van Joure; een grote rotonde die de kruizing vormt tussen de A6 en A7.
Je komt voor de rotonde tot stilstand (wachten totdat je kan invoegen), en als er een plekje is, geef je flink gas. Echter stuur je ook tegelijkertijd naar rechts, wat inhoudt dat je zwaartepunt van de auto naar de linkerkant schuift. Dat tesamen met dat de rotonde ook nog eens licht komvormig is, heb je heel snel wielspin op je rechter voorwiel; ook met een dieseltje van 140pk. Een lsd zou daar wonderen doen, en dat geldt eigenlijk voor elke situatie waarbij je vanuit stilstand zowel gasgeeft als stuurt (dus wegtrekken bij èlke T splitsing). Helemaal op asfalt als je op een witte lijn staat of eroverheen rijdt. En dat zijn veelvoorkomende allerdaagse situaties waarbij je zo nu en dan wel eens een slippend wiel hebt. En dat kan dus worden voorkomen met een lsd zonder dat er vermogen ingehouden wordt zoals asc/dtc dat doet. En dat dat vermogen (eigenlijk die acceleratie) op dat moment gewenst is blijkt wel uit het feit dat je anders het gaspedaal niet zo ver ingetrapt had ;)
Jij snapt het en weet precies wat je bedoeld, ik heb een laguna met 140 pk / 310 nm en dan wil er nog wel eens een wieltje doorslaan in zo'n situatie. In een megane 2 of 3 RS heb je daar totaal geen last van dankzij het lsd ondanks dat ze beiden meer vermogen & koppel hebben. (ervaring in beiden). Kwa achterwiel aangedreven auto's beperkt mijn ervaring zich tot een clio V6 (uhm jah :9 ) en wat mercedes spul & een bmw 328i. In die laatste was het goed merkbaar als je te vroeg op het gas gaat er een wiel door gaat slippen. In zo'n situatie zou een lsd zeker wel geholpen hebben. Sublieme auto overigens :)

• _eXistenZ_
Wilde jullie deze niet onthouden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.noxa.net/_profielpics/bigpinkbow-1278348209-1.jpg

• Het Fantoom
Snap hem niet, leg uit!

• melcon
  • Nu online
premium selection ;)

(2e hands dus)

• KappeNou
melcon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:14:
[...]

Jij snapt het en weet precies wat je bedoeld, ik heb een laguna met 140 pk / 310 nm en dan wil er nog wel eens een wieltje doorslaan in zo'n situatie. In een megane 2 of 3 RS heb je daar totaal geen last van dankzij het lsd ondanks dat ze beiden meer vermogen & koppel hebben. (ervaring in beiden). Kwa achterwiel aangedreven auto's beperkt mijn ervaring zich tot een clio V6 (uhm jah :9 ) en wat mercedes spul & een bmw 328i. In die laatste was het goed merkbaar als je te vroeg op het gas gaat er een wiel door gaat slippen. In zo'n situatie zou een lsd zeker wel geholpen hebben. Sublieme auto overigens :)
In de laatste Megane RS zonder cup pack/zonder "LSD" zit je binnenste wiel constant te spinnen. Echt dramatisch slecht! Ik zette elke bocht blank van de rook ;) Maar met cup pack en die "LSD" heb je er idd een stuk minder last van! In zo'n auto echt een wereld van verschil.
Vergeet niet dat de achterwielen veel meer vermogen aan kunnen en minder snel zullen spinnen. Met FWD is het met 250 turbo PK's, dus veel koppel bijna een must. Met RWD is het gelukkig veel minder snel een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 17-11-2011 20:29 ]

>PC specs<

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Het Fantoom's bloed zat ergens anders.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• melcon
  • Nu online
@Kappenou, het cup chassis doet al een hoop maar dat LSD is een must, zeker. Ik heb overigens ook ervaring in de E-Motions RS (310 pk) en die heeft gek genoeg ook geen moeite om de pk's op de weg te krijgen. Conclusie, zo'n LSD doet echt wonderen :)

• Het Fantoom
Inderdaad, maar snap de link met het Andrélon plaatje niet.

• KappeNou
melcon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:31:
@Kappenou, het cup chassis doet al een hoop maar dat LSD is een must, zeker. Ik heb overigens ook ervaring in de E-Motions RS (310 pk) en die heeft gek genoeg ook geen moeite om de pk's op de weg te krijgen. Conclusie, zo'n LSD doet echt wonderen :)
Ik heb die E-motions ook een dag mee gehad. Zeker een leuke auto ;) Daarvoor heb ik wel is in de normale RS gereden, maar wat is dat een achteruitgang vergeleken de eerste megane RS. Totdat ik de E-motions had gereden.
Uiteindelijk vond ik de aangepaste Cupra R met 310pk toch net iets beter. Die 2.0tfsi van vw/audi pakt toch net wat beter op en meer gevoel in de auto.

>PC specs<

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het Fantoom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:35:
[...]

Tis al een oud plaatje, maar de gedachte erachter is dat je van een mooie BMW uit de premium selectie weet dat hij niet nieuw is, net zoals dat die bloedmooie meid die je in je bed hebt liggen waarschijnlijk echt geen maagd meer is, maar maakt dat uit? Nee! :P

[ Voor 26% gewijzigd door Satch op 17-11-2011 20:44 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26

4x2

lộn xộn quá

Het Fantoom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:35:
[...]
Komt over een paar jaar wel als je wat uit is gelegd over de bloemetjes en de bijtjes....

leeg

• MrFl0ppY
KappeNou schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:56:

[video]
Damn die zijn wel heel positief. Zou dat een vereiste zijn geweest als je snel wil reviewen? Of zou ie echt zo goed zijn :*) .

• Het Fantoom
Satch schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:44:
[...]

Tis al een oud plaatje, maar de gedachte erachter is dat je van een mooie BMW uit de premium selectie weet dat hij niet nieuw is, net zoals dat die bloedmooie meid die je in je bed hebt liggen waarschijnlijk echt geen maagd meer is, maar maakt dat uit? Nee! :P
Oh is dat het, maar ik heb dan ook nooit mooie meiden in m'n bed liggen.

• KappeNou
MrFl0ppY schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:49:
[...]

Damn die zijn wel heel positief. Zou dat een vereiste zijn geweest als je snel wil reviewen? Of zou ie echt zo goed zijn :*) .
Ik denk dat het wel gewoon een goede auto is. Kijk maar een beetje de rest van hun reviews

>PC specs<

Verwijderd

De eerste keer is ze toch nog niet ingereden.... :+

Dus haar/jouw top weet ze inmiddels wel te vinden :D

• Arfman

Arfman

Drome!

Kecin: m'n andere auto is een Seat Altea 2.0FSI uit 2005 (modeljaar 2006).

Het Fantoom: De Yaris doet er misschien wel 11 seconden over om naar de 100 te komen (eigen timing, dus kan er .5 seconde naastzitten) maar naar de 50 is echt maar een vloek en een zucht. Dat gecombineerd met het suffe imago (wat hier op jammere wijze weer wordt bevestigd) maakt dat ik veel, heel veel stoplichtsprintjes win.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat alles relatief is. Voor het geld wat ik er voor betaald heb is het echt een fantastisch karretje en ik stap er elke dag met veel plezier in. Iemand anders stapt misschien liever in een BMW, dat kan ik heel goed begrijpen. Natuurlijk heb ik ook liever een mooie 320i of zelfs 325i van een recente generatie maar als 2e auto vind ik dat enorme overkill. Nogmaals: to each his own en dat is denk ik een mooie afsluiter van deze discussie.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

KappeNou schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:27:
[...] Met FWD is het met 250 turbo PK's, dus veel koppel bijna een must.
Toch heeft die rs 'maar' 340Nm koppel, daar komt een moderne doorsnee diesel ook aan of gaat daar zelfs overheen. Als de bakverhoudingen van de 1e versnelling hetzelfde liggen, dan heb je met een diesel dus evenveel behoefte aan een lsd in de situatie die ik beschreef als met een RS. Sterker nog; waarschijnlijk komt bij een diesel dat koppel nog eerder en abrupter.

• KappeNou
Alleen vergeet je dat de PK's velen malen hoger zijn, welke bij een turbo ook sneller beschikbaar zijn dan een atmosferisch blok. Dat is heel anders.. Een 250pk en 340nm benzine turbo auto spint de bandjes wel wat makkelijker/langer dan een diesel met 130pk en 340nm.

Een diesel met 340nm zal even de bandjes spinnen, maar niet langdurig omdat je bovenin de toeren geen PK's hebt en al snel moet schakelen.
Een turbo benzine heeft het koppel om ze te laten spinnen, maar ook de PK's bovenin om ze spinnend te houden.
Ik heb in genoeg diesels met veel koppel gereden, maar daarmee heb ik nog nooit bochten blank van het rook gezet ;)

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:38:
Alleen vergeet je dat de PK's velen malen hoger zijn, welke bij een turbo ook sneller beschikbaar zijn dan een atmosferisch blok. Dat is heel anders.. Een 250pk en 340nm benzine turbo auto spint de bandjes wel wat makkelijker/langer dan een diesel met 130pk en 340nm.
Uhm, de meeste Turbo's worden zo ontworpen zodat je eerst koppel hebt en daarna PK....

PK's heb je weinig aan bij een Turbo in lage toeren, en daar doen turbo's juist veel!

edit:

En PK's zijn moeilijker op de weg te houden dan koppel en koppel heb je echt meer aan dan PK's wat dat betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 21:56 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het Fantoom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:04:
[...]

Voor het segment (brommobielen?) best rap inderdaad, maar dat er tragere auto's rondrijden waar sommige mensen zich prima mee redden maakt nog niet dat je dit een snelle auto kunt noemen. En in 0-100 tijden kan wat verschil zitten, daarom vermeld ik ook de bron, maar dat zijn zeker geen secondes. Het geeft een prima indicatie van de prestaties.
Sterker nog, sommige mensen kun je vertalen als de meerderheid van de mensen die op dit moment een nieuwe auto kopen (en de afgelopen 2 jaar). Het A-segment (waar dit gebakje in thuishoort, misschien ook wel het B-segment, maar groter niet) bestaat uit veelal tragere auto's.
De bronvermelding is leuk, maar zegt niet zoveel want het zegt niks over hun testmethodiek. Daarbij nemen dingen als carbase en autoweek meestal de fabrieksgegevens over en daar heb je dus juist niks aan. Iedere fabrikant test namelijk weer anders.
Ik zou 't wel tof vinden wanneer er gewoon een standaardmethodiek zou komen hiervoor zodat je het juist wel kunt vergelijken, maar dat zal wel ijdele hoop blijven :P

Nee, merp!

• _eXistenZ_
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:41:
[...]

Uhm, de meeste Turbo's worden zo ontworpen zodat je eerst koppel hebt en daarna PK....

PK's heb je weinig aan bij een Turbo in lage toeren, en daar doen turbo's juist veel!

edit:
En PK's zijn moeilijker op de weg te houden dan koppel en koppel heb je echt meer aan dan PK's wat dat betreft.
http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower :>

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:41:

edit:
Heb je enig idee wat het verband tussen vermogen en koppel is?

• Het Fantoom
PauseBreak schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:22:
[...]

Sterker nog, sommige mensen kun je vertalen als de meerderheid van de mensen die op dit moment een nieuwe auto kopen (en de afgelopen 2 jaar). Het A-segment (waar dit gebakje in thuishoort, misschien ook wel het B-segment, maar groter niet) bestaat uit veelal tragere auto's.
De bronvermelding is leuk, maar zegt niet zoveel want het zegt niks over hun testmethodiek. Daarbij nemen dingen als carbase en autoweek meestal de fabrieksgegevens over en daar heb je dus juist niks aan. Iedere fabrikant test namelijk weer anders.
Ik zou 't wel tof vinden wanneer er gewoon een standaardmethodiek zou komen hiervoor zodat je het juist wel kunt vergelijken, maar dat zal wel ijdele hoop blijven :P
Met bronvermelding wil ik ook niet aangeven dat het klopt, alleen maar waar ik de info vandaan had. En wat die testmethodiek betreft, ga er maar vanuit dat fabrikanten zo snugger zijn om die tijd te meten met alleen een bestuurder zonder passagiers of bagage. Inhoud van de tank zal geen noemenswaardige verschillen geven, afwijking zal max 1 sec zijn en dan dus vaak trager in de praktijk. Ijdele hoop hebben voor een standaard methodiek is dus een beetje onzinnig. Al zou iedere auto met dezelfde extra last van bestuurder en vloeistoffen getest worden om het op 1/10 sec nauwkeurig te meten heb je er nog niets aan omdat je die situatie in de praktijk toch niet meemaakt, laat staan dat je exact op dezelfde momenten schakelt en in dezelfde snelheid...weet je hoe weinig 0,1 seconde is?

• melcon
  • Nu online
mr_petit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:24:
[...]

Toch heeft die rs 'maar' 340Nm koppel, daar komt een moderne doorsnee diesel ook aan of gaat daar zelfs overheen. Als de bakverhoudingen van de 1e versnelling hetzelfde liggen, dan heb je met een diesel dus evenveel behoefte aan een lsd in de situatie die ik beschreef als met een RS. Sterker nog; waarschijnlijk komt bij een diesel dat koppel nog eerder en abrupter.
Maar dat liggen ze over het algemeen niet.

@Kappenou, of de cupra de betere auto is kan ik niet over oordelen, heb alleen ervaring in een oud model cupra met nog een V6 & 4wd maar dat was een log zwaar k ding die geen bocht door wou. Ik denk dat de ring tijd van de RS trophy wel genoeg zegt over hoe goed de RS is.

• KappeNou
Ja hij is snel, maar voelt niet zo leuk en lekker aan als de nieuwe cupra R. (de trophy misschien wel) Maarja de normale cupra is ook niet zo boeiend tbh.
De normale megane RS krijgt ook veel negatieve reviews op basis van leuk rijden, maar is uiteindelijk wel het snelste. Helaas, want de vorige RS voelde wel leuk aan.
Die oude vr6 4motion kan je natuurlijk niet vergelijken. Dan zou je de oude cupra r 225pk 1.8T moeten rijden.
Zal ook minder goed zijn dan de nieuwe.

Maar we gaan een beetje offtopic ;)
dj_raoul schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:47:
[...]

Heb je enig idee wat het verband tussen vermogen en koppel is?
niet te veel vragen heh :D

[ Voor 62% gewijzigd door KappeNou op 17-11-2011 23:13 ]

>PC specs<

Verwijderd

"Turbo's" oftewel de gehele auto + bak, etc.

Deze vond ik al zo geweldig in de 2e alinea....

http://www.autoblog.nl/ar...-of-vermogen-wat-is-beter

Ik stap net uit mijn Turbo... Max koppel komt bij 1900rpm... vermogen bij 4600rpm... Ja tuurlijk trekt hij op de helft het beste... maar er boven zitten wil je niet eigenlijk. (3500rpm)

nu jij weer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Laatst online: 09:58
KappeNou schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:56:

[video]
bah, zo zit je toch wel te twijfelen of je de volvo v60 hybrid moet gaan halen of deze =) de volvo v60 hybrid is fiscaal gezien zeer aantrekkelijk, maar ja, het is een volvo een geen BMW =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:37:

Ik stap net uit mijn Turbo... Max koppel komt bij 1900rpm... vermogen bij 4600rpm...
Klinkt als een dieseltje :)

Als het puur gaat om snelheid, heb je vermogen nodig. Wat je aan koppel mist kun je gewoon compenseren door met kortere versnellingen en hoger in toeren te rijden.

In de praktijk zoeken mensen echter niet zozeer snelheid maar de sensatie dat een auto flink kan accelereren en daarbij het gevoel kan geven dat het moeiteloos gaat, dat er nog wat meer in de kan zit. Daarvoor heb je koppel nodig bij lage toeren. Goede voorwaartse versnelling, niet teveel geloei van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Omniferious schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:54:
[...]

bah, zo zit je toch wel te twijfelen of je de volvo v60 hybrid moet gaan halen of deze =) de volvo v60 hybrid is fiscaal gezien zeer aantrekkelijk, maar ja, het is een volvo een geen BMW =p
Ik vind de nieuwe Volvo's eigenlijk best mooie auto's. Maar voor het prijsverschil met een 3 hoef je het eigenlijk niet te doen. Ik heb net even opgezocht wat de basisuitvoering van een V60 en een 3 Touring kosten met 200pk diesel erin (Volvo D5 vs BMW 325d). Scheelt 3000 euro: 45 voor de Volvo en 48 voor de BMW.

Die Hybrid, wat voor aandrijflijn zit daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Omniferious schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:54:
[...]

Ik zou voor de 3er gaan ;) de S/V60 is wel een veel betere auto dan zijn voorganger, maar loopt zeker achter op de nieuwe 3.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik denk dat je moet kijken naar wat je gelukkig maakt; goedkoop of sportief rijden? Is de auto een vervoersmiddel voor jou of beleef je er ook plezier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het Fantoom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:50:
[...]

Met bronvermelding wil ik ook niet aangeven dat het klopt, alleen maar waar ik de info vandaan had. En wat die testmethodiek betreft, ga er maar vanuit dat fabrikanten zo snugger zijn om die tijd te meten met alleen een bestuurder zonder passagiers of bagage. Inhoud van de tank zal geen noemenswaardige verschillen geven, afwijking zal max 1 sec zijn en dan dus vaak trager in de praktijk.
Dat is dus nu juist wel het probleem. BMW meet in het algemeen met 1 inzittende, en een vrij lege tank. Audi doet hetzelfde. Renault meet doorgaans met 2 mensen + wat bagage en volle tank. Daar zitten gewoon echt wel vrij forse verschillen in.
Ijdele hoop hebben voor een standaard methodiek is dus een beetje onzinnig. Al zou iedere auto met dezelfde extra last van bestuurder en vloeistoffen getest worden om het op 1/10 sec nauwkeurig te meten heb je er nog niets aan omdat je die situatie in de praktijk toch niet meemaakt, laat staan dat je exact op dezelfde momenten schakelt en in dezelfde snelheid...weet je hoe weinig 0,1 seconde is?
Je hebt er in die zin iets aan dat je de tijden daadwerkelijk kunt vergelijken. Nu kun je ze eigenlijk alleen maar ter kennisgeving aannemen omdat er niet veel of niet genoeg bekend is over de testmethodiek.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grrrrrene schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:11:
[...]

Je hebt je mening geven en iemand anders' eigendom compleet affakkelen. Dat je een Yaris niet fijn vindt rijden is je goedrecht, maar moet dat duidelijk gemaakt worden door te zeggen dat je nog liever zelfmoord pleegt dan een Yaris te rijden of denk je dat het misschien wat volwassener is om uit te leggen dat je er niet lekker in past met je lengte en rugklachten krijgt op lange ritten? Je reactie is een schoolvoorbeeld van een flame. Een OW krijg je daar wmb niet direct voor, maar een beetje nadenken voor je iets post wil ik je wel aanraden :*
Ik geef alleen aan dat IK niet in zo'n "auto" zou willen rijden. Ik zeg nergens dat niemand dat moet willen?

En in een BMW topic een discussie aangaan met BMW fans waarin je een Yaris verdedigt is wmb ook niets anders dan trollen

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 18-11-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PauseBreak schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:18:
[...]

Dat is dus nu juist wel het probleem. BMW meet in het algemeen met 1 inzittende, en een vrij lege tank. Audi doet hetzelfde.
Waar haal je deze info vandaan? BMW en Audi zijn vaak de meest betrouwbaarste als het om 0-100 tijden gaat.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PauseBreak schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:18:
[...]

Dat is dus nu juist wel het probleem. BMW meet in het algemeen met 1 inzittende, en een vrij lege tank. Audi doet hetzelfde. Renault meet doorgaans met 2 mensen + wat bagage en volle tank. Daar zitten gewoon echt wel vrij forse verschillen in.

[...]

Je hebt er in die zin iets aan dat je de tijden daadwerkelijk kunt vergelijken. Nu kun je ze eigenlijk alleen maar ter kennisgeving aannemen omdat er niet veel of niet genoeg bekend is over de testmethodiek.
Bron? Voor zover ik weet is BMW een van de weinige die zichzelf eigenlijk altijd te kort doet qua specs op papier. Als BMW opgeeft dat ie in 8.6 sec naar de 100 gaat dan red een prof (lees: iemand die kan schakelen) het vaak in 7.9 (in die verhoudingen ongeveer)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Nu online
Ik weet niet hoor, hij zegt toch alleen iets over de test methodiek? Niet of de opgave gehaald wordt of niet. Dat varieert bij BMW ook trouwens wel, in Autovisie hebben ze het een keer getest in een trio test met audi &mercedes. De 0-100 tijd werdt toen niet gehaald, een volle seconde langzamer, desondanks nog altijd sneller als de andere 2.De 0-200 tijd waren uiteraard geen fabrieksopgave gegevens over bekend maar daar was de bmw wel het snelste van de 3. Die hebben ze voor de grap ook meegenomen. De test was overigens uitgevoerd onder vrij ideale omstandigheden, s'ochtends vroeg in de dauw & ongeveer 18 graden.

Ik denk ook overigens ook niet dat je aan zo'n fabrieksopgave te veel waarde moet hechten, in real life is die tijd van zoveel factoren afhankelijk waarvan de persoon achter het stuur de grootste is. Het is een mooie indicatie en meer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 18-11-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik meld me bij deze af als bmw owner, de waterpomp (waarschijnlijk) maakte zoveel lawaai en wegens de te verwachten kosten bij een nieuwe APK heb ik besloten om per direct een andere auto te zoeken en dat is geworden een VW Golf 6 GTI uit 2009. En dat rijdt ook best goed kan ik zeggen, de 211pk vs de 118 van m'n 318i helpt daar wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:11:
[...]

Klinkt als een dieseltje :)

Als het puur gaat om snelheid, heb je vermogen nodig. Wat je aan koppel mist kun je gewoon compenseren door met kortere versnellingen en hoger in toeren te rijden.

In de praktijk zoeken mensen echter niet zozeer snelheid maar de sensatie dat een auto flink kan accelereren en daarbij het gevoel kan geven dat het moeiteloos gaat, dat er nog wat meer in de kan zit. Daarvoor heb je koppel nodig bij lage toeren. Goede voorwaartse versnelling, niet teveel geloei van de motor.
Yep helemaal correct!

Ik rij daarom in racers ook vaak met Dieselbakken. Het voordeel is dat je accelereert als een jecco en de top die haal je vrijwel nooit. Maar omdat je een diesel bak rijdt op een benzine auto ben je sneller bij je top... dus als je die verhouding even goed uitkient heb je echt een bom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Wat betreft de krassen op mijn auto: niemand dekt of betaalt wat dus ik mag alles zelf betalen.

Ik heb de volgende opties:

- Krassen laten wegwerken bij bedrijf A dat niet is aangesloten bij FOCWA: 900 euro.
- Complete respray bij bedrijf A dat niet is aangesloten bij FOCWA: 2260 euro.
- De krassen laten wegwerken bij FOCWA-aangesloten bedrijf B: 1750 euro.
- Complete respray bij FOCWA-aangesloten bedrijf B: 2500 euro

Bedrijf A bekijkt wat er gedemonteerd moet worden en wat afgeplakt kan worden, en zorgt ervoor dat als ik kies voor een complete respray de auto weer helemaal strak wordt (dus geen spuitrandjes e.d. te zien) De persoon die mijn auto spuit maakt zelf de afweging wat gedemonteerd moet worden en als ik delen laat overspuiten er rekening gehouden wordt met hoe de verf en lak gespoten wordt, en met de structuur en de glans van de omliggende delen

Bedrijf A heeft goede uitleg gegeven over hoe het spuiten verloopt, bijv bij een deur, waar het spuiten stopt omdat je bepaalde delen wel en niet ziet. Qua vertrouwen zit het wel goed, dit is zo te zien geen broddelwerk.

Bedrijf B is aangesloten bij de FOCWA, en zegt zonder verdere uitleg of omhaal: 2500 euro. En dan staan ze eerst een dag te demonteren, afplakken geeft niet het mooiste resultaat. En delen overspuiten gaat op den duur toch verkleuren, als je het mooi wil moettie helemaal. Sowieso moet alleen je dak en de andere kant nog om helemaal te spuiten, want voor alleen de krassen moet het meeste toch al overgespoten en dat is al 1750 euro.

Mijn auto is in mijn optiek erg mooi, maar wel 10 jaar oud en heeft 220.000 gelopen. Aan de andere kant heb ik afgelopen jaar rond de 4000-5000 euro uitgegeven aan dingen als remleidingen, ophanging, maar ook aan dingen als een M3-stuur, andere radio, en Eisenmann catback en Ebay headers. Ik zit er dus vrij diep "in", en de auto aan de praat houden lukt toch wel.

Financieel is het prima te behappen, ik woon nog bij mijn ouders maar daar moet onderhand ook een keer een eind aan komen, en echt sparen lukt op deze manier ook niet...

Wie heeft raad? Ik heb eigenlijk maar 1 ding bedacht: voor een complete respray is die 250 euro extra mij het wel waard dat bedrijf B i.p.v. bedrijf A aan de gang gaat, want zij demonteren alles en zijn aangesloten bij FOCWA.

[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-11-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wat voor krassen, foto? Is het er niet uit te poetsen?

Van dit:

Afbeeldingslocatie: http://i235.photobucket.com/albums/ee41/DaveKG/Detailing/VauxVectra/2008_0820Vectra0229.jpg

Kan je ook dit maken:

Afbeeldingslocatie: http://i235.photobucket.com/albums/ee41/DaveKG/Detailing/VauxVectra/2008_0820Vectra0230.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik weet, zoek ff paar pagina's terug mijn verhaal op. (iig 3 grote diepe krassen met sleutel aangebracht tot op de witte onderlaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:34:
Ik weet, zoek ff paar pagina's terug mijn verhaal op. (iig 3 grote diepe krassen met sleutel aangebracht tot op de witte onderlaag)
Waar ? Portieren ?

Gewoon portieren van een sloper afhalen. Kleurverschil zal je niet echt hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:59

ST10©DE

Dus.............

Ik wil dit weekend de winterbanden onder de e36 compact van mijn vrouw leggen maar ik ben even vergeten welk maat sleutel ik hiervoor moet meenemen uit de gereedskar die op hier in het magazijn staat. Wie helpt me met de juiste maat?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Mekes schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:41:
Ik wil dit weekend de winterbanden onder de e36 compact van mijn vrouw leggen maar ik ben even vergeten welk maat sleutel ik hiervoor moet meenemen uit de gereedskar die op hier in het magazijn staat. Wie helpt me met de juiste maat?
19.

Of heel misschien 17

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:24:
[...]

Yep helemaal correct!

Ik rij daarom in racers ook vaak met Dieselbakken. Het voordeel is dat je accelereert als een jecco en de top die haal je vrijwel nooit. Maar omdat je een diesel bak rijdt op een benzine auto ben je sneller bij je top... dus als je die verhouding even goed uitkient heb je echt een bom ;)
Dieselbakken hebben toch juist een langere overbrengingsverhouding? (tenminste, als je de bak en de eindoverbrenging samen telt) 220 km/h bij 4000 rpm is een langere overbrennging dan 220 km/h bij 6500 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:02:
[...]

Dieselbakken hebben toch juist een langere overbrengingsverhouding? (tenminste, als je de bak en de eindoverbrenging samen telt) 220 km/h bij 4000 rpm is een langere overbrennging dan 220 km/h bij 6500 rpm.
Ligt een beetje aan het type bak.

Ik heb bijvoorbeeld een lange lange 5... Komt uit een bestel ;)

De één is kort, de rest wat langer en de 5 echt lang...

Ik heb ook een Benzine bak met een hele lange 5, die is ook niet standaard op dat blok, en heeft ook een lange 1.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

KappeNou schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:25:
[...]

Waar haal je deze info vandaan? BMW en Audi zijn vaak de meest betrouwbaarste als het om 0-100 tijden gaat.
Flagg schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:26:
[...]

Bron? Voor zover ik weet is BMW een van de weinige die zichzelf eigenlijk altijd te kort doet qua specs op papier. Als BMW opgeeft dat ie in 8.6 sec naar de 100 gaat dan red een prof (lees: iemand die kan schakelen) het vaak in 7.9 (in die verhoudingen ongeveer)
Volgens mij hebben jullie niet helemaal goed gelezen wat er staat. Ik zeg namelijk niets over de betrouwbaarheid van de opgegeven cijfers, maar alleen iets over de gebruikte testmethodiek en dat daar tussen fabrikanten onderling nogal wat verschil zit.
Vandaar ook dat ik stel dat je niet veel hebt aan het vergelijken op basis van 0-100 tijden volgens fabrieksopgave, want het is gewoon niet goed genoeg bekend hoe men aan die tijden is gekomen. Het is niet domweg het gas intrappen en zo snel mogelijk naar de 100km/u gaan, er zijn veel meer variabelen en juist daarin zit het verschil.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Existenz: kun je niet alleen de deuren laten bijspuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

melcon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:51:
[...]

Maar dat liggen ze over het algemeen niet.
KappeNou schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:38:
...
Ik heb in genoeg diesels met veel koppel gereden, maar daarmee heb ik nog nooit bochten blank van het rook gezet ;)
mr_petit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:24:
[...]

Het gaat dus om de situatie die ik beschreef, wat gestaagd is op de vraag van Yalopa betreffende in hoeverre een LSD voor dagelijks gebruik nuttig kan zijn, waarop ik mijn voorbeeld van het wegrijden bij een T splitsing of een grote rotonde/verkeersplein aanhaalde, waarbij je bij het wegrijden en tegelijk sturen snel een doorslaand binnenwiel krijgt.
En als ik een vergelijk maak tussen de megane rs en een doorsnee diesel; ik neem de mijne ff; een citroen c5 ph2 break 2.0hdif met 136pk en 340Nm@2000rpm kom ik op het volgende uit:
Megane rs:
340Nm koppel bij 3000rpm
1e versnelling: 13/40
final drive: 17/67
Totale ratio is dus (40/13)x(67/17)=12,1266:1

Er staat maximaal 340*12,1266=4123Nm aan koppel op de wielen bij 3000rpm.
Je rijdt dan ca. 30km/uur ((3000/12,1266)x2m(=omtrek band)x60/1000))

Citroen c5 ph2 2.0hdif

340Nm@2000rpm
1e versnelling (incl final drive): 14.28
Er staat dan maximaal 340*14.28=4855Nm koppel op de wielen bij 2000rpm.
Dat is dus ruim 700Nm meer, en dat is bij een lagere snelheid beschikbaar; te weten bij ca. 20km/uur

De aangetoonde conclusie is dus dat je met een dagelijkse doorsnee diesel dus meer kans op doorslaande banden bij het wegrijden hebt (meer koppel op de wielen, en bij een lagere snelheid al beschikbaar) dan met een megane RS. Natuurlijk ook nog eens temeer de RS voor op wat specialere banden zal staan die ook wat meer grip in de bochten geven.
Dat je met een RS in de 1 tot 60 of 70km/u doortrekt met rokende banden (past meer in het voorbeeld wat jij aanhaalde) voegt mi niet zoveel toe aan het gestelde 'bij dagelijks gebruik'. Dergelijke acties schaar ik toch meer onder 'spielerei machen'. Erg leuk om te doen, maar om nou altijd die rotonde zo 3/4 rond te gaan.....(dat wordt meestal wel door je voorligger onmogelijk gemaakt in 'dagelijks verkeer')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Omdat dit toch wel het BMW-topic blijft (je zou bijna anders denken :+ ) even wat BMW-nieuws ;)

1. Er komt een M550dX aan.
2. En van de nieuwe 1 wordt ook een M135i gemaakt, met 320pk.

Vrijwel niemand hier die die auto;'s gaat kopen, maar het zijn wat mij betreft wel mooie dingen :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

381 pk uit een 3.0 tdi is wel veel zeg :9~
De huidige 535d (ook 3.0) heeft 313 pk, dus bmw heeft ergens toch zomaar ff bijna 70 pk's extra gevonden d:)b

Overigens hebben ze het daar over een 'nieuw m sublabel' (wat ongetwijfeld veel weerstand van de oude garde /m liefhebbers zal gaan opleveren), maar dat is bij bmw juist een heel oud sublabel! (wie weet op welke auto ik specifiek doel? ;))

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2011 17:36 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.