Even voor de duidelijkheid....
In ALLE kant en klare koelvloeistof zit ongeveer voor de helft water en als het goed is zonder alle mineralen, oftewel demi water.
Voorschrift van bmw voor koelvloeistof is 50% G48 koelvloeistof en 50% low mineral water. Het Nederlandse kraanwater is geschikt. De hoeveelheid koelvloeistof mag je tussen 40% en 55% variëren maar wordt niet aangeraden. zie tis blad op deze pagina
https://www.bimmerfest.co...hp?p=5244691&postcount=10
geconcentreerde Glycoshell is in Nederland de goedkoopste mogelijke makkelijk te verkrijgen koelvloeistof van de juiste soort en die ook nog eens voldoet aan de testen van bmw en ook daadwerkelijk gecertificeerd is. Je kunt ook de al gemixte glycoshell kopen maar dan betaal je extra.
Er zijn nu iets van 6 of 7 echt verschillende soorten koelvloeistoffen op de markt en de verschillende merken willen er nog wel eens een extra ingrediënt in gooien maar zal niet rigoureus de samenstelling veranderen.
deze 6 of 7 soorten zijn van mixbaar tot zeker niet mixen daar je extra corrosie krijgt.
Brezan heeft niet een betaalbare koelvloeistof in zijn assortiment zitten wat je in een bmw motorblok moet gooien.
Ik zeg niet dat de action koelvloeistof niet de juiste is daar ik de gegevens daar niet van heb maar ik zeg wel dat je even goed moet kijken wat je er in gooit als je lang van je motorblok wil genieten. Waarschijnlijk heb je toch ook een
euro of 30 aan de action moeten overhandigen ik zie net dat je €22 hebt afgetikt , Ik was net geen €43 kwijt voor 11 liter gemixte glycoshell + demiwater.
p.s. ik ga even uit van het m52 blok.
[
Voor 1% gewijzigd door
Mafketel op 09-11-2011 17:34
. Reden: prijs verbetering action ]