Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Lasteraar schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:05:
Ok, duidelijk.
Maar of je zelf een oude auto wil kopen is niet relevant in dit.
Ik zou dat namelijk wel doen.

De auto is overigens 5 jaar in bezit van een wat oudere man ( 45-50 ).
Wat wil je dan nog weten? We mogen niet weten wat ie gaat kosten, en als iemand een argument aanhaalt waarom hij hem niet zou kopen dan is dat ook al niet relevant. Ik kan allen maar concluderen dat jij hem zo hard wil en dat je nu ff bevestiging zoekt...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

fsfikke schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:10:
[...]

Gefeliciteerd!

Weet je al wat je in de VS gaat kopen? Daar is het natuurlijk wel leuk shoppen :P Of ga je echt in de City zelf wonen zonder auto?

[...]

€400 is natuurlijk wel een hoop geld. Ik heb zelf een USA-Spec iPod interface. Werkt perfect en koste me iets van $100.
En voor de vergelijking met de Dice:
USA-Spec PA12-BMW beats Dice Silverline :P
USA-Spec PA12-BMW Full Video Review and Pictorial Installation Guide
USA-spec voldoet voor mij niet. iPod is voor mij een bonus, geen doel. Mijn iPod heeft maar 1GB geheugen en is inmiddels al ruim een jaar niet meer geüpdate :X Bluetooth handfree en audio is de belangrijkste reden waarom er een DICE of vergelijkbaar bij de CD43 zou moeten komen.
€400 is trouwens wel voor een radio en DICE-interface.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:38
Yalopa schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:55:
[...]

Wat wil je dan nog weten? We mogen niet weten wat ie gaat kosten, en als iemand een argument aanhaalt waarom hij hem niet zou kopen dan is dat ook al niet relevant. Ik kan allen maar concluderen dat jij hem zo hard wil en dat je nu ff bevestiging zoekt...
Prijs is niet zo geheim hoor, is gewoon op de internets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Ik wilde net zeggen dat het niet de beste blokken waren die BMW ooit heeft gemaakt, vooral niet als ie al rond de 2 ton is, maar nu lees ik in die advertentie dat er al een nieuwe kop en koppakking op zijn gekomen. Tja, ik had voor mijn 318ci iets meer dan 8.000 betaald, dus verwacht voor 2.850 (ook al is dit dan een sedan) niet al te veel.

Als dit je budget ongeveer is zou ik toch maar naar een E36 gaan kijken :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Laatst online: 09:11
mr_petit schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:38:
ATE en Zimmermann zijn beide prima merken die in de regel ook nauwelijks voor elkaar onderdoen in prijs.
Kans is groot dat de oem schijven ook bij 1 van deze merken vandaan komt. BMW maakt zelf natuurlijk geen remschijven.
Gewoon voor de beste aanbieding gaan lijkt me.
Ik zie ook dit op ebay:

http://www.ebay.nl/itm/BM...teile&hash=item2315e040a6

4x remschijf, 8x remblok voor 275 euro. Het zijn Bremsen schijven.

http://www.ebay.de/itm/BM...3AE60&hash=item43aac61393

En voor 4x remschijf, 8x remblok, 2x sensor, parkeer handrem 500 euro van Zimmermann...

Is toch een hoop verschil, ik heb geen parkeerremmen nodig.

Iemand ervaring met Bremsen schijven? Of zal ik toch voor Zimmermann gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ehh, volgens mij is dat niet het merk. Ik kan iig nergens een merknaam ontdekken, er staat alleen dat het van een goede fabrikant afkomt. Maar Bremsen is gewoon Duits voor remmen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001

mr_petit

opperprutser

Ik zou voor een 545i wel iets van een soort van merk nemen.
Ik weet niet of er hedentendage ook goedkope discount van remschijven van twijfelachtige kwaliteit plaatsvindt, maar als je niet weet waar het vandaan komt heb je ook geen enkele indicatie van kwaliteit of reputatie.
Maar je wilt toch wel iets van enige kwaliteit hebben onder een auto die ooit +/-€100.000 heeft gekost, 300pk+ heeft en een aanzienlijk gewicht heeft.
En of je dan ATE, zimmermann, EBC of wat dan ook neemt is imho een beetje om het even.

just my 2ct..

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:31
545i? Stoptech big brake kit. Kost je ongeveer 3000 aan materiaal maar dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

fsfikke schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:12:
Maar Bremsen is gewoon Duits voor remmen.
:D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

t_captain schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:12:
545i? Stoptech big brake kit. Kost je ongeveer 3000 aan materiaal maar dan heb je ook wat ;)
Ik heb nog wel een setje Porsche 969 Klauwen voor hem liggen, dat blijven ze iig maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Laatst online: 09:11
Best schandalig, daarom kon ik er ook niks over vinden op google hahahahahahah =)

Ik ga voor ATE schijven :) Uit Nederland =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik heb nu 2 jaar zimmerman. Is niet slecht

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn schijven komen bij DPT vandaan, ben er tot nu toe best tevreden over.
Ze hebben schijven van het merk Sändtler, variërend van vervangende OEM schijven tot gegroefde/geperforeerde/hittebehandelde schijven klaar voor circuitgebruik :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Foto's zijn gemaakt door m'n iPhone 4S, maar ze vallen precies nog mee :)
Specs heb ik al eens gepost, maar het kan geen kwaad van dat 2 keer te doen, toch? :D

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9038-1/IMG_0002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9042-1/IMG_0004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9045-1/IMG_0005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9048-1/IMG_0006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9051-1/IMG_0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9054-1/IMG_0008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9057-1/IMG_0009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9060-1/IMG_0010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9063-1/IMG_0011.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9066-1/IMG_0012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9069-1/IMG_0013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9072-1/IMG_0014.JPG

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9075-1/IMG_0015.JPG

Specs:
BMW 118d Hatch (1C11)
Cilinderinhoud (cc) 1995
CO2-uitstoot (g/km) 118

Kleur & Binnenbekleding
-----------------------
A76 Tiefseeblau
BEL2 Stof Track Anthrazit/Rot

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
--------------------------------------
441 Rokerspakket
4AE Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
4U2 ECO PRO

Line Sport
----------
255 Sportstuur
2DT Alu velgen styling 379 17"
481 Sportzetels vooraan
4AT Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend
4DN Sierlijst in Korallrot matt

ZB1 Comfort Pack
----------------
216 Servotronic
249 Multifunctioneel stuur
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
507 Park Distance Control achteraan (PDC)
520 Mistlampen vooraan
521 Regen- en lichtsensor
544 Cruise Control met remfunctie
5DC Neerklapbare hoofdsteunen achteraan

ZB3 Light Pack
--------------
502 Hogedrukreiniging koplampen
522 Xenonlichten
524 Adaptive Headlights
5AC High Beam Assist

ZB4 Connectivity Pack
---------------------
609 Navigatiesysteem Professional
6NK GSM-voorbereiding Bluetooth met USB-aansluiting

563 Lichtpakket
258 Runflat banden
2PA Antidiefstalbouten
320 Zonder monogram
493 Opbergpakket
6AB BMW TeleServices
6NF Muziekaansluiting voor Smartphones
6WA Instrumentencombi High
704 M sportophanging
ZKS Veiligheidskit

Het spreekt voor zich dat ik er tevreden van ben, en dat is dan ineens het understatement van het jaar. Misschien niet de allerperformanste BMW (118D, 136pk), en toch is hij performanter dan de vorige e87. Een 525d kan me niet afschudden, alhoewel dat ik hem ook niet moeiteloos voorbij kan steken natuurlijk :D Echt héél leuk dat je naar "Sport" of "Sport+" stand kan gaan, en dat dat ook een echt verschil uitmaakt tegenover de "Comfort" stand. "Eco Pro" is leuk voor in het stad waar het toch 30kmph is :)

Binnenin is het misschien ook niet het maximaal aan uitrusting, maar alles wat ik moet hebben zit erop. Die iDrive met zijn navigatie en hoe die de muziek beheerd, z-alig!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
As usual bij BMW begint het model wel te wennen.
Maar je hebt een mooie auto zo, had zelf nog wel graag stoelverwarming en leer gehad maar verder heb je eigenlijk alles wel er op en eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Shaidar schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:15:
Misschien niet de allerperformanste BMW (118D, 136pk), en toch is hij performanter dan de vorige e87. Een 525d kan me niet afschudden, alhoewel dat ik hem ook niet moeiteloos voorbij kan steken natuurlijk :D
Gelijk aan een 525d (205pk) qua trekkracht is inderdaad niet mis, kauftipp van het jaar? _/-\o_
En er zit een vogelpoepje op de lak maar aangezien het lease is zal je dat een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als ik zo in de specs van carbase kijk doet een huidige 118d 0-100 in 8,9 sec (en heeft ie 143pk), en een huidige 525d doet 0-100 in 7,0 sec (en heeft 218pk). Alles gebaseerd op handbak.
Is toch wel een verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jammer van de kleine pijp...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

mr_petit schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:11:
Als ik zo in de specs van carbase kijk doet een huidige 118d 0-100 in 8,9 sec (en heeft ie 143pk), en een huidige 525d doet 0-100 in 7,0 sec (en heeft 218pk). Alles gebaseerd op handbak.
Is toch wel een verschil hoor.
Dan zal het aan de bestuurder moeten liggen zeker? Als je niet goed schakelt dan haal je die 7 seconden helemaal niet. Was trouwens een ietswat bochtig parkour op een bergop over een afstand van net geen kilometer... Wie weet heeft de 525 daar meer last van dan een lege 118...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 30-05 14:08

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Shaidar, nice. Wil je weten dat ik een nieuw 525d wil kopen (directiewagen uit Munchen) en uit de 250+ auto's is er geen ENKELE blauwe bij :((

Ik heb hond/kind en wil dus geen oyster of beige (ookal is dat mooi met blauw) maar zwart dakota leder. Die combinatie vind je helemaal al niet. Heb jij ook zwart interieur of grijs?

Er is er een verschil tussen imperial blue en tiefseeblau?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Shaidar schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:15:
Foto's zijn gemaakt door m'n iPhone 4S, maar ze vallen precies nog mee :)
Specs heb ik al eens gepost, maar het kan geen kwaad van dat 2 keer te doen, toch? :D

[...]

Het spreekt voor zich dat ik er tevreden van ben, en dat is dan ineens het understatement van het jaar. Misschien niet de allerperformanste BMW (118D, 136pk), en toch is hij performanter dan de vorige e87. Een 525d kan me niet afschudden, alhoewel dat ik hem ook niet moeiteloos voorbij kan steken natuurlijk :D Echt héél leuk dat je naar "Sport" of "Sport+" stand kan gaan, en dat dat ook een echt verschil uitmaakt tegenover de "Comfort" stand. "Eco Pro" is leuk voor in het stad waar het toch 30kmph is :)

Binnenin is het misschien ook niet het maximaal aan uitrusting, maar alles wat ik moet hebben zit erop. Die iDrive met zijn navigatie en hoe die de muziek beheerd, z-alig!
Ziet er heel goed uit! Ben ook benieuwd naar foto's van de binnenkant, juist omdat hij niet heel 'luxe' is. De meeste foto's zijn van compleet volgeladen auto's, wat in werkelijkheid niet gehaald gaat worden. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Interieur is Stof Track Anthrazit/Rot, zal er straks wat foto's van proberen te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Mooi!

Zit zelf ook in het keuzeproces. Neig nu naar de 116iA, ipv 118dA. Past allebei in budget met wat opties er bij (oa sportline) en voordeel van de benzine is dat die dan 20% blijft, en het contract loopt ook een halfjaar korter. Wel iets minder trekkracht, alhoewel de powerband wel weer veel breder is. En icm automaat zal zo'n 116i vast niet heeeel traag zijn.

Heb er ook al mee gereden (handbak) en toen vond ik de motor zeker ok, maar de "schop in je rug" die ik nu krijg van mn 120d die is er natuurlijk niet...

Kleur vind ik ook maar lastig.. Wit denk ik, want dat lijkt me heel mooi bij dat rood/zwart interieur. Maar misschien dat ik dan toch de metallic wit pak, of is dat meteen heel zilver?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Omniferious schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:58:
[...]

Ik zie ook dit op ebay:

http://www.ebay.nl/itm/BM...teile&hash=item2315e040a6

4x remschijf, 8x remblok voor 275 euro. Het zijn Bremsen schijven.

http://www.ebay.de/itm/BM...3AE60&hash=item43aac61393

En voor 4x remschijf, 8x remblok, 2x sensor, parkeer handrem 500 euro van Zimmermann...

Is toch een hoop verschil, ik heb geen parkeerremmen nodig.

Iemand ervaring met Bremsen schijven? Of zal ik toch voor Zimmermann gaan?
Ik zou persoonlijk gewoon bij de groothandel een set Bosch-schijven en ATE, Bosch of Ferodo blokken halen. Remmen schelen niet heel veel met Duitsland en dan weet je tenminste zeker dat je het goede hebt.

Schokdempers schelen wel bizar veel... Een complete set Bilstein B4's voor mijn Cabrio (inc. lagers, stofkappen en eindstoppen) kosten in Duitsland minder dan 2 Monroe veerpoten in Nederland 8)7 Toen ik bij de groothandel vroeg waarom dat zo was, was het antwoord vrij simpel. In Nederland worden schokdempers eigenlijk alleen vervangen als ze bij de APK een afkeur blijken te zijn, wat maar weinig voorkomt (dan moeten ze namelijk olie lekken). Dat hier veel mensen zitten die ze wel vervangen, geeft het misschien een vertekend beeld, maar de gemiddelde bezoeker hier is ook geen doorsnee auto-bezitter.
Maar als de dempers vanwege de APK vervangen moeten worden, worden er vrijwel altijd de goedkoopste gemonteerd, wat in Nederland Monroe's zijn. Maar die markt is dus zo klein, dat de marge relatief hoog moet zijn om de kosten gedekt te krijgen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Foto's van de 1er gereleased door BMW vond ik echt niet geweldig. Deze foto's daarentegen! Ziet er goed uit, veel fijne kmérs gewenst :)!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Shaidar schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:04:
[...]

Dan zal het aan de bestuurder moeten liggen zeker? Als je niet goed schakelt dan haal je die 7 seconden helemaal niet. Was trouwens een ietswat bochtig parkour op een bergop over een afstand van net geen kilometer... Wie weet heeft de 525 daar meer last van dan een lege 118...
Of de bestuurder van de 525d was gewoon aan het sportief aan het cruisen en liet zich niet opjagen door een Einzertje achter hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 18:29
Net een of andere modderbruine troep uit het koelsysteem gehaald. Was hoog tijd voor een goede flush. Maar weer een stapje verder richting een tiptop oude BMW :) En lang leve de koelvloeistof van de action. Goedkoop en goed. Just the way I like it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Het Fantoom schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:48:
[...]

Of de bestuurder van de 525d was gewoon aan het sportief aan het cruisen en liet zich niet opjagen door een Einzertje achter hem ;)
Haha ja, daarom dat de remlichten en richtingaanwijzers alle kanten opknipperde als we op het einde van die weg kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dan zal ie wel een blokje hout onder het gaspedaal hebben gehad zoals de meesten op de weg.
Want als je met een 525d echt het gaspedaal intrapt kom je tijdens het accelereren met een 118d daar niet bij; daarvoor is het verschil in acceleratiekracht te groot (zie ook de cijfers). De 525d accelereert ruim 20% sneller.
Is ook niet verwonderlijk met 75pk meer.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 07-11-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36

vhal

ಠ_ಠ

Shaidar, hoe is het rijgedrag van de nieuwe 1 serie, ik hoor her en der toch negatieve verhalen over de stabiliteit (net als de 5)

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 07-11-2011 20:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb Den haag - Rotterdam vv gereden en daar niets van gemerkt, maar wel ook over gelezen idd.

Over de kleur; hier een foto van Alpin vs Mineral wit
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=455684&d=1289685368

..en nog veel meer:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=454122

Wat denken jullie? Ik ben wel voor Mineral, maar hoor net van vrouwlief dat ze dat nog niet zo zeker weet..

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Verbal Kint schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:53:
Wat denken jullie? Ik ben wel voor Mineral, maar hoor net van vrouwlief dat ze dat nog niet zo zeker weet..
En jij luistert naar je vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
De bimmer is bekrast :r

Motorkap 1 meter lange streep, linker achterdeur over de volle lengte, loopt iets door op de voordeur nog, en de kofferbak zit een beste joekel op. Witte krassen, dus door de lak heen...

Ben WA+-verzekerd dus mag alles zelf betalen, en ben bang dat het weer kan gebeuren (erg drukke straat waar ik parkeer, politie is al paar keer gebeld door omwoners over het parkeren)

:r :r :r

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Das kut zeg :/

Das het nadeel van het rijden in leuke BMW's, het roept bij een paar trieste zieltjes een hoop afgunst op... :r :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik weet niet of dat het was of gewoon parkeernijd, er rijdt wel een getjoende E36 316i met roze/witte achterlichten, maar de straat achter mijn werk staat altijd bomvol en er is al aardig vaak door omwonenden gebeld naar de politie.

Ikzelf parkeer in een doodlopend zijstraatje van die straat waar nooit iemand de auto neerzet, blijkbaar heeft dat kwaad bloed gezet ofzo...

WA+-verzekerd, dus ik mag het zeer wss gewoon zelf betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-11-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 19:00

PauseBreak

derp!

fsfikke schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:32:
Das kut zeg :/

Das het nadeel van het rijden in leuke BMW's, het roept bij een paar trieste zieltjes een hoop afgunst op... :r :/
Dat is het nadeel van het überhaupt rijden in auto's ;( De Laguna is ook eens het slachtoffer geweest van zo'n actie, nota bene op onze eigen oprit(!). Erg jammer vind ik dat altijd. Als je je ergens aan stoort, doe dan een briefje onder de wisser, of in het geval van ons, bel gewoon even aan.

Veel succes met de reparatie ervan Existenz. Ik hoop voor je dat 't niet al te duur gaat worden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:25
Ik ben een vredelievend mens maar het doelbewust bekrassen van andermans bezit roept bij mij echt moordneigingen op. Zo zinloos. Ik heb nog liever dat ze hem jatten, wordt er ergens nog iemand blij van. Voor mij een reden om pas echt geld aan een auto uit te geven als ik ook een eigen garage heb. Hier in de straat komt ook een hoop dronken uitgaanstuig voorbij 's nachts in het weekend, ik hou m'n hart vast iedere keer.

Sterkte ermee, hopelijk valt het mee idd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_eXistenZ_ schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:39:
Ik weet niet of dat het was of gewoon parkeernijd, er rijdt wel een getjoende E36 316i met roze/witte achterlichten, maar de straat achter mijn werk staat altijd bomvol en er is al aardig vaak door omwonenden gebeld naar de politie.

Ikzelf parkeer in een doodlopend zijstraatje van die straat waar nooit iemand de auto neerzet, blijkbaar heeft dat kwaad bloed gezet ofzo...

WA+-verzekerd, dus ik mag het zeer wss gewoon zelf betalen.
;( pffff. Had jij die mooie rode E46?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zie zijn avatar ;)

@_eXistenZ, mooi klote zeg!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik zie alleen een BMW logo :P wel kut man :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

huh ? Ik zie toch echt een stukje van een rode E46 in zijn avatar...

Edit : Hij heeft random avatar :P

[ Voor 21% gewijzigd door -Thunder- op 07-11-2011 23:26 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ja als ik F5 druk wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

deadsy33 schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:20:
Shaidar, hoe is het rijgedrag van de nieuwe 1 serie, ik hoor her en der toch negatieve verhalen over de stabiliteit (net als de 5)
Ik heb er geen problemen mee, zit wel een sportophanging op... Op en afritten van de autostrade neem ik met het grootste gemak duidelijk sneller dan met de e87 (die geen sportophanging had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben daar bij mijn cabrio ook zo bang voor... Ja, de lak is op het moment niet perfect, maar nog goed te herstellen door een specialist.
En ook al heb je vandalisme in de verzekering, als je een verzekering zonder no-claim beschermer hebt, kost het altijd geld...

@_eXistenZ_
Die straten zijn toch gewoon openbare weg? Heel flauw, maar de buurtbewoners kunnen dan klagen wat ze willen, jij mag er gewoon staan. Als ze het op willen lossen, moeten ze maar gaan lobbieën voor parkeervergunningen. Maar dat willen ze waarschijnlijk ook niet, want dat kost ze geld.
Maar bekrassen is wel het laagste wat je kan doen... Zonde...

Maar informeer eens bij een goede schade hersteller, krassen kunnen ze vaak opvullen en daarna helemaal wegpoetsen, zonder te hoeven spuiten. In dat geval vallen de kosten meestal heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik kom net het volgende tegen:

http://www.sleutelwerk.nl/autoschade.php

Vanaf 1250 euro voor een complete respray :D Dus weg steeds groter wordende bloemkool op de kofferklep, weg schade aan de bumper, weg krasjes op de kont, weg alle nieuwe grote krassen natuurlijk, weg roestplekje op het dak :D

En dan de keerzeide... een normale respray van die orde zou vermoedelijk iets van 5k kosten, wie kan mij zeggen waarom dit maar vanaf 1250 euro moet kosten? (Ik reken op 1500-1750 ofzo dan, et minimumbedrag redt niemand) Overige prijzen als spuiten van een deur is ook maar 150 euro... is het broddelwerk? Of zit er een ander addertje onder het gras? Of houden de rest van de spuiterijen de prijzen kunstmatig zo hoog?

http://www.sleutelwerk.nl/artikelen/bumpers.php Als ik dat zo zie is dat geen half werk...

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-11-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

EvaluationCopy schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:58:
Hier in de straat komt ook een hoop dronken uitgaanstuig voorbij 's nachts in het weekend, ik hou m'n hart vast iedere keer.
Hier niet. Toch is het iemand gelukt om in een nacht van een dinsdag naar een woensdag met z'n fiets tegen mijn auto aan te rijden. 3 flinke deuken en krassen op het achterscherm en de deur en m'n achterste zijruit. Nergens een briefje. :r

Nu is m'n auto dan al 19 jaar oud en allang de mooiste niet meer, ík ben er wel zuinig op. En om dan te zien dat mensen er zo mee omgaan is echt te beschamend voor woorden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 09:26
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:52:
Ik kom net het volgende tegen:

http://www.sleutelwerk.nl/autoschade.php

Vanaf 1250 euro voor een complete respray :D Dus weg steeds groter wordende bloemkool op de kofferklep, weg schade aan de bumper, weg krasjes op de kont, weg alle nieuwe grote krassen natuurlijk, weg roestplekje op het dak :D

En dan de keerzeide... een normale respray van die orde zou vermoedelijk iets van 5k kosten, wie kan mij zeggen waarom dit maar vanaf 1250 euro moet kosten? (Ik reken op 1500-1750 ofzo dan, et minimumbedrag redt niemand) Overige prijzen als spuiten van een deur is ook maar 150 euro... is het broddelwerk? Of zit er een ander addertje onder het gras? Of houden de rest van de spuiterijen de prijzen kunstmatig zo hoog?

http://www.sleutelwerk.nl/artikelen/bumpers.php Als ik dat zo zie is dat geen half werk...
Bij het overspuiten van een auto zitten veel kosten in de voorbereiding. Schuren, plamuren, gronden et cetera, gevolgd door schoonmaken en afplakken. Op die werkzaamheden is veel tijd te besparen door alles net niet grondig / goed te doen. Het verschil zul je zien met een bepaald oog voor detail en na verloop van tijd. Ook is veel geld te besparen door niet de meest fraaie verf te gebruiken. Tel dit bij elkaar op en de bandbreedte voor een respray is gigantisch.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
@existenz: schadeherstelbedrijven zijn niet de meest 'eerlijke' bedrijven dus verbaas je niet over gigantische prijsverschillen. Zeker als het verzekeringswerk is, gaat de prijs 100% omhoog want de 'verzekeraar betaalt toch wel'. Verder is de prijs excl. 19% BTW dus er komt nog wel wat bij.

Overigens, valt vandalisme niet onder WA+? Want dan zou je daar eens kunnen kijken in de voorwaarden?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Hier foto's van het interieur van m'n F20 sport line:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9078-1/IMG_0081.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9081-2/IMG_0082.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9084-1/IMG_0083.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9087-1/IMG_0085.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9090-1/IMG_0086.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9093-1/IMG_0087.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9096-1/IMG_0088.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9099-1/IMG_0089.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9102-1/IMG_0090.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9105-1/IMG_0091.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9108-1/IMG_0092.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9111-1/IMG_0093.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Interieur is erg mooi geworden door die rode streep. iDrive ziet er ook prachtig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Inderdaad een mooi interieur! Zwart met rood maakt het wel een speciale verschijning. De achterbank ziet er overigens nog wel wat hard/goedkoop uit, maar goed, het is dan ook een 1-serie.

Overigens, de temperatuurmeter is toch weer terug op het dash gekomen? Zie hem nu niet staan of kun je onderste meters zelf instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mooi interieur! Verbaas me wel over de sportstoelen: als dit sportstoelen zijn, wil ik de normale stoelen niet zien...

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

De normale niet-sportstoelen heb ik nog niet gezien, kan er dus niet mee vergelijken. Deze sportstoelen in de F20 hebben extreem goede (én electrisch instelbare) steun in de lenden/onderrug. Bij het snellere bochtenwerk blijf je zitten waar je zit, en moet je niet tegenhouden...

De achterbank is helemaal niet hard of goedkoop, die zit lekker comfortabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De sportstoelen zijn inderdaad een must in de BMW's! En met elektrisch verstelbare lendensteun is het helemaal feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kecin schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:52:
Interieur is erg mooi geworden door die rode streep. iDrive ziet er ook prachtig uit!
Wil niet vervelend zijn maar vind het nogal goedkoop eigenlijk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:02:
[...]

Ik vind het ook niet mooi.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CoAryl.jpg
Dat zijn nog eens mooie, rode strepen :Y) :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat voor een dieselblok zit daar in dat ie tot 5500 toeren gaat? Mijne redlined al op 4500...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:02:
[...]

Ik vind die rode streep erg mooi. Dat het er goedkoop uitziet komt door het stoffen interieur.
Over het dashboard staat het wel stoer, vergeet niet dat de 1-serie de betaalbare BMW moet voorstellen, wanneer je er een 7er naast zet (en dus een ruwe 100k verschil) dan moet er ook verschil inzitten, vergelijk het echter met een nieuwe Astra of C4 dan is dit echt wel premium :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

tdw schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:06:
[...] Ik vind het ook niet mooi.
Denk er wel aan dat de foto's genomen zijn op een wip en een gauw met een iPhone4S. Met een beter toestel en een betere fotograaf komt het misschien wat beter in beeld. Het is inderdaad een stoffen interieur, maar het voelt zéker niet goedkoop. Alles is echt erg goed afgewerkt...
Snake schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:15:
Wat voor een dieselblok zit daar in dat ie tot 5500 toeren gaat? Mijne redlined al op 4500...
Voor zover ik weet zit er een ietswat nieuwere versie van de N47 in, maar dan met een andere turbo dan de voorgaande e87.
Kecin schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:17:
[...] ... vergeet niet dat de 1-serie de betaalbare BMW moet voorstellen, wanneer je er een 7er naast zet (en dus een ruwe 100k verschil) dan moet er ook verschil inzitten, vergelijk het echter met een nieuwe Astra of C4 dan is dit echt wel premium :).
Deze kan je moeilijk in de categorie "betaalbaar" steken hoor :) Als ik via de Car configurator snel een 7 samenstel met héél ruw dezelfde opties als de mijne, dan scheelt het toch echt maar 60K :)

[ Voor 5% gewijzigd door Shaidar op 08-11-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Betere foto:
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/8404/img0015sxl.jpg

Ik wil het het hebben in ieder geval!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stoelen ja, dashboard nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 30-05 14:08

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Sorry maar ik vind het ook goedkoop. Als je de bmw batch weghaalt zou ik Seat iBiza zeggen.
Layout is er wel maar gewoon lederen zetels met de helft minder rode strepen en dan kan ik het wel smaken.
Ieder zijn ding natuurlijk.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mannen, ik heb een praktische vraag die ik voor iemand anders stel. Iemand moet een nieuwe waterpomp op een E36 320i, vermoedelijk dus een M50B20TU. Ik weet dat de waterpomp vaak vervangen wordt als de distributieriem wordt vervangen. Geldt dat ook andersom als alleen de waterpomp kaduuk is?

Ik kan helaas niet achterhalen of de M50B20TU een riem heeft (ik vermoed overigens een ketting).

Weet iemand of deze reparatie duur/ingewikkeld is (en of deze motor een ketting of riem heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 19:00

PauseBreak

derp!

Verbal Kint schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:39:
Betere foto:
[afbeelding]

Ik dacht het al bij de foto's van Shaidar, maar ook bij die komt 't weer naar boven: Het lijkt enorm op het dashboard van de Mégane III. Ik weet niet zo goed of dat nu een compliment is aan Renault, of juist niet voor BMW.
Qua layout en algemene lijnen is het echt net een 1 op 1 kopie. Ook komen de gebruikte materialen niet echt highend op mij over als ik heel eerlijk ben. Misschien moet ik toch maar eens langs de BMW-dealer gaan om dit even in het echt te aanschouwen, want dit verbaast me nogal.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
Wekkel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:26:
Mannen, ik heb een praktische vraag die ik voor iemand anders stel. Iemand moet een nieuwe waterpomp op een E36 320i, vermoedelijk dus een M50B20TU. Ik weet dat de waterpomp vaak vervangen wordt als de distributieriem wordt vervangen. Geldt dat ook andersom als alleen de waterpomp kaduuk is?

Ik kan helaas niet achterhalen of de M50B20TU een riem heeft (ik vermoed overigens een ketting).

Weet iemand of deze reparatie duur/ingewikkeld is (en of deze motor een ketting of riem heeft)?
Ik heb een m20b20 en heb de waterpomp idd vervangen toen de D-R vervangen werd.Je D-riem hoeft er niet af voor je waterpomp, deze zit namelijk op je v-snaar/multi-riem. Dus het hoeft niet per sé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 09:26
Wekkel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:26:

http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=2&t=14693

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

PauseBreak schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:42:
... Het lijkt enorm op het dashboard van de Mégane III. Ik weet niet zo goed of dat nu een compliment is aan Renault, of juist niet voor BMW.
Qua layout en algemene lijnen is het echt net een 1 op 1 kopie ...
Verhip je hebt gelijk, ik zie bijna geen verschillen!

Afbeeldingslocatie: http://newcarmodelz.com/wp-content/uploads/2011/09/2011-renault-megane-iii-dashboard-view.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/1Serie_2012_leaked/BMW_1-Serie_2012_leaked_29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind het wel een erg geslaagd interieur anders! Zeker niet saai te noemen (standaard klacht over een BMW), alleen de 2 tellers vind ik wat apart staan... Maar misschien komt dat omdat ik al jaren tegen 4 meters kijk.

@Wekkel
100% zeker een ketting. Maar die drijft niet de pomp aan. De pomp zit op dezelfde as als de fan. Voor vervangen hoeft niet de distributie los, slechts het koelsysteem (de radiateur moet eruit om genoeg ruimte te krijgen en natuurlijk het water eruit). Vervangen is een relatief eenvoudig klusje

@_eXistenZ
Als ik de site goed begrijp, doe je als klusser zelf het meeste prep-werk en kan je tegen die prijzen de onderdelen of auto laten spuiten door een ervaren spuiter. Dus een ideale garage voor wheeler dealers.

Voor een klein bedrag (€395) kan je bovendien een cursus volgen hoe je moet voorbereiden. Ik vind het wel erg interessant eruit zien, en qua afstand is het voor mij ook nog eens goed te doen.

Ook de werkplaatstarieven zijn vriendelijk te noemen (€10/u huur voor een hefbrug is scherp, om maar iets te noemen).

Ik ga die plek zeker onthouden, ik heb nog een voorbumper die opnieuw gespoten moet worden, en diverse plekjes die weggewerkt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:31
Verbal Kint schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:39:
Betere foto:
[afbeelding]

Dit zijn sportstoelen? (stiksel suggereert zoiets)

Hebben ze nog wel de verstelling van de lengde van het zitvlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:00:
[...]

Dit zijn sportstoelen? (stiksel suggereert zoiets)

Hebben ze nog wel de verstelling van de lengde van het zitvlak?
Zover ik kan beoordelen wél, ze zijn alleen niet uitgeklapt (wat de stoel overigens mooier maakt, dat uitklappen that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik vind de sportstoelen uit de E81/87 veel mooier (ook in stof), bij die nieuwe met dat rode streepje is het net alsof er een stel goedkope stoelhoezen over zijn getrokken.
Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/528/856528-5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 08-11-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Mensen die de rode streep niet kunnen waarderen weten dat je de 1 ook gewoon zonder die streep kan krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ay6Gs1ZSp9bm6qZIwXvIhGRu/full.jpg

Er staat er vandaag toevallig een nieuwe 1 voor de deur met sportstoelen en bruin leer :9

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 08-11-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Bruin leer staat ook mooi in de oude 1 :9
Het gaat niet zozeer om de kleur maar ik vind de stoel op zich lelijker bij de nieuwe.

[ Voor 25% gewijzigd door Het Fantoom op 08-11-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik zie die stoel niet zo veel als ik achter het stuur zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Dat geldt voor het complete in- en exterieur, op de tellers na misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zolang ze maar goed zitten. :P Maar ik vind dat met stof wel erg mooi, weer eens wat anders. :) En mooi fijn geweven stof is ook erg mooi, onderhoudsvriendelijker ook als leer.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het interieur maakt jullie niet uit? Man, ik heb maanden gezocht om een Z3 3.0 te vinden waarbij ik niet tegen zoiets aan hoefde te kijken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3egauqvrvwzjsuFTyEd1ghbj/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lzwhIzdG9ck9LGBTH8tZxI2p/full.jpg

Echt, wat bezielt mensen om dit te bestellen 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Rood leer kan best met enkele rode accenten maar het hele dashboard wat meegekleurd is :X Dat kan echt niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Bij een 1 3 mag het!
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5148603773_be429db589.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 08-11-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dat is niet rood. Dat is Zimt (kaneel) en zit tussen bruin en oranje in. Wat Madmarky post is echt knalrood. Hoewel dat ook best ok _kán_ zijn, maar dan moet het interieur van zichzelf al wat mooier zijn (Z3 is sowieso lelijk van binnen imo) en men moet het leer wel onderhouden zodat het niet zo gaat glimmen.

Maar rode lakkleur en rood interieur......naarmate het ouder wordt wordt het ook lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
zimbab schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:57:
[...]

Dat is niet rood. Dat is Zimt (kaneel) en zit tussen bruin en oranje in.
Klopt, maar dit is wel rood en ook niet onaardig.

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/359/interior3f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nu vergelijken jullie wel voorbeelden van wat 15 jaar geleden in de mode was (en wat doorgaans nu als meest onmodieus wordt gezien) en wat nu in de mode is. Als je over 15 jaar die huidige rode (of zimt, whatever) interieurs laat zien kan dat ook echt niet meer.
Maar wacht nog ff 20 jaar en iedereen vind een knalroden z3 interieur weer mooi.

Wil je die 15 jarige onmodieuze dip niet; besteld dan iets wat niets met mode te maken heeft.... gewoon zwart. (ook wit/beige heeft z'n modeswings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

En dat is trouwens een 3 (sterker nog....de M3).......had ik nog niet eens op gelet eerst. :D
Het Fantoom schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:09:
[...]

Klopt, maar dit is wel rood en ook niet onaardig.

[afbeelding]
Dit is wel een 1. :)

[ Voor 33% gewijzigd door zimbab op 08-11-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
zimbab schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:36:
[...]

En dat is trouwens een 3 (sterker nog....de M3).......had ik nog niet eens op gelet eerst. :D
Inderdaad, nu je het zegt..was meer gefocust op de stoelkleur bij het zoeken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Die blauwe Z3 vind anders erg mooi. Behalve dan de alulook centreconsole en de chromen tellerringen. Maak dat matzwart en ik zou blij zijn erin te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
wheez50 schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:58:
Net een of andere modderbruine troep uit het koelsysteem gehaald. Was hoog tijd voor een goede flush. Maar weer een stapje verder richting een tiptop oude BMW :) En lang leve de koelvloeistof van de action. Goedkoop en goed. Just the way I like it...
Volgende keer de gecertificeerde geconcentreerde shell koelvloeistof(glycoshell) met demiwater gebruiken ;) of nog goedkoper uit duitsland proberen te halen.

Dan heb je de volgende keer geen bruine moddertroep. Wel goed gespoeld en afgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mafketel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:57:
[...]

Volgende keer de gecertificeerde geconcentreerde shell koelvloeistof(glycoshell) met demiwater gebruiken ;) of nog goedkoper uit duitsland proberen te halen.

Dan heb je de volgende keer geen bruine moddertroep. Wel goed gespoeld en afgevoerd.
Demi water niet doen... koelt minder goed zover ik weet.

Gewoon degelijk spul bij de Brezan halen. Het verschilt tegenwoordig per type auto/blok en zij zien zo of je Groen, Rood, Roze of Oranje nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:42

4x2

lộn xộn quá

Demi water, wat denk je dat dr in koelvloeistof zit ?
En water koelt sowieso beter, zolang het niet kookt iig (afgezien daarvan doet Mafketel de suggestie om het te mengen met geconcentreerde antivries, waardoor je dus zelf samengestelde koelvloeistof krijgt)
Je mist alleen wat voordelige eigenschappen van de anti-vries prut zoals de smering, bescherming tegen roest (ook het reageren van alu/gietijzer en evt koper) en vorstbestendigheid.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4x2 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:17:

Je mist alleen wat voordelige eigenschappen van de anti-vries prut zoals de smering, bescherming tegen roest (ook het reageren van alu/gietijzer en evt koper) en vorstbestendigheid.
Dan weet jij ook waar die groene drap bij hem vandaan kwam... niet doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:42

4x2

lộn xộn quá

Ja, als je dr alleen water in kiept krijg je dat soort gefiep.
En dat is niet wat mafketel zei.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2011/07/2001-BMW-Z3-2.5-Interior.jpg
Je kan er altijd nog een schaap overheen trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
:X

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Wat ik als koelvloeistof wil is een zo hoog mogelijk gehalte aan water (H2O). Zonder mineralen (demiwater is het goedkoopste 'pure' water). Waarom? Omdat water als vloeistof *zeer* goed warmte transporteert. Daarnaast wil ik zowel een vorstbeschermer (tot -20 C) als een oxidatorremmer (water en metalen enzo). Ethaandiol verhoogt kookpunt en verlaagt vriespunt. Al met al is een mix van demiwater en (technisch) ethaandiol een prima antivries. Als je meer nodig hebt, is het misschien een idee eens aan een goed motorblok te gaan denken. En de kleur is een inerte kleurstof. Dezelfde koelvloeistof kan 'alle kleuren van de regenboog' hebben.

Toevallig is deze mix van stoffen te koop voor minder dan 2 euro per liter bij de action. Normale Shell koelvloeistof heeft misschien een iets andere samenstelling, maar is niet heel veel beter/schadelijker. En maakt meer winst per liter dan de action koelvloeistof kost. Maar goed. Als er een hoge(re) prijs op het etiket staat, zal het ook wel veel beter zijn.

En er zat geen drab in het oude koelwater. De kleur was modderbruin (dus niet groen of drabbig!) en er zat een maar een lichte oliezweem op. Geen losse prut en een homogene vloeistof. Wel vermoed ik een gehalte aan vaste-stof-in-suspensie. Maar de vloeibaarheid van het afvalkoelwater is zodanig dat ik het gehalte daaraan niet echt hoog inschat. Ik denk zelf dat het gewoon al even geleden is dat de koelvloeistof vervangen is. En dat de motor wat koelvloeistof betreft in prima conditie is.

[ Voor 24% gewijzigd door wheez50 op 09-11-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olie in je koelvloeistof is nooit goed. UIteraard verkleurt het toch door de aanraking met "metalen".

Overigens... succes met je spul van de Action! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
Even voor de duidelijkheid....
In ALLE kant en klare koelvloeistof zit ongeveer voor de helft water en als het goed is zonder alle mineralen, oftewel demi water.

Voorschrift van bmw voor koelvloeistof is 50% G48 koelvloeistof en 50% low mineral water. Het Nederlandse kraanwater is geschikt. De hoeveelheid koelvloeistof mag je tussen 40% en 55% variëren maar wordt niet aangeraden. zie tis blad op deze pagina https://www.bimmerfest.co...hp?p=5244691&postcount=10

geconcentreerde Glycoshell is in Nederland de goedkoopste mogelijke makkelijk te verkrijgen koelvloeistof van de juiste soort en die ook nog eens voldoet aan de testen van bmw en ook daadwerkelijk gecertificeerd is. Je kunt ook de al gemixte glycoshell kopen maar dan betaal je extra.

Er zijn nu iets van 6 of 7 echt verschillende soorten koelvloeistoffen op de markt en de verschillende merken willen er nog wel eens een extra ingrediënt in gooien maar zal niet rigoureus de samenstelling veranderen.

deze 6 of 7 soorten zijn van mixbaar tot zeker niet mixen daar je extra corrosie krijgt.

Brezan heeft niet een betaalbare koelvloeistof in zijn assortiment zitten wat je in een bmw motorblok moet gooien.

Ik zeg niet dat de action koelvloeistof niet de juiste is daar ik de gegevens daar niet van heb maar ik zeg wel dat je even goed moet kijken wat je er in gooit als je lang van je motorblok wil genieten. Waarschijnlijk heb je toch ook een euro of 30 aan de action moeten overhandigen ik zie net dat je €22 hebt afgetikt , Ik was net geen €43 kwijt voor 11 liter gemixte glycoshell + demiwater.

p.s. ik ga even uit van het m52 blok.

[ Voor 1% gewijzigd door Mafketel op 09-11-2011 17:34 . Reden: prijs verbetering action ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
M43 motorblok - dus minder dan 10 euro. Verder heb ik een 20k km (twee jaar) ervaring met de action koelvloeistof (m40 motor, prima staat op nokkenas na). Voldoet aan mijn eisen en ziet er nadien prima uit. Beter dan het zooitje dat er nu uitkwam. En een beetje olie (minimale fractie) in je koelwater is bijna niet te voorkomen met een oudere motor. Let wel: ik bedoel op een teil met oude koelvloeistof niet meer dan een nauwelijks zichtbare film. Meer en ik had me *wel* zorgen gemaakt :)

Al met al ben ik van de inkomensklasse 'geen auto'. Dan heb je geen geld over voor luxe. En als ik dan weet dat m'n huidige koelwater chemisch gewoon voldoet, ben ik tevreden. Voor mijn motorolie ben ik een stuk kritischer trouwens.

(edit: btw, ik kreeg m'n koelvloeistof als dank voor hulp bij een autoklusje van een buurman. Kostprijs is nul)

[ Voor 8% gewijzigd door wheez50 op 09-11-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
argro schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:45:
[...]
Bij het overspuiten van een auto zitten veel kosten in de voorbereiding. Schuren, plamuren, gronden et cetera, gevolgd door schoonmaken en afplakken. Op die werkzaamheden is veel tijd te besparen door alles net niet grondig / goed te doen. Het verschil zul je zien met een bepaald oog voor detail en na verloop van tijd. Ook is veel geld te besparen door niet de meest fraaie verf te gebruiken. Tel dit bij elkaar op en de bandbreedte voor een respray is gigantisch.
Die persoon nodigde mij uit om een keer te komen kijken om vertouwen te kweken, en dit ziet er ook wel professioneel uit moet ik zeggen...

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik ben toe aan winterbandjes voor onder mijn 335i.

Ik zit te denken aan 4x 235/40R18. Is dit enigzins aan te raden? Ik weet dat smallere banden meer grip hebben in sneeuw, maar omdat 90% van de winter regen is, boeit me dat niet zo.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:08:
Ik ben toe aan winterbandjes voor onder mijn 335i.

Ik zit te denken aan 4x 235/40R18. Is dit enigzins aan te raden? Ik weet dat smallere banden meer grip hebben in sneeuw, maar omdat 90% van de winter regen is, boeit me dat niet zo.
Waarom koop je dan winter banden ? De water afvoer van die dingen is over het algemeen bagger namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 09-11-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

306pk op de achterbanden in de vrieskou is niet bepaald veilig he :)

Daarbij zijn mijn zomerbanden op, dus ik was nu sowieso aan nieuwe banden toe, dan maar eerst winterbanden.

Aquaplanning eigenschappen zijn tegenwoordig bijna net zo goed als bij zomerbanden.

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 09-11-2011 19:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.