Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
KappeNou schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:47:
[...]

Ik heb ervaring met beide. Maar ik ga niet meer in discussie met jou :) x
Wat is dit nou weer voor een arrogante houding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Sorry.. het is ook wel arrogant om niet de waarheid te delen als je veel ervaring hebt met greenstuffs en ds2500's op de nordschleife en gp strecke.
Maar opzich ook wel handig om te lezen wat iemands ervaring is met een gilera runner. Nu snap ik opeens het sneeuw kettingen verhaal ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

KappeNou schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:23:
Sorry.. het is ook wel arrogant om niet de waarheid te delen als je veel ervaring hebt met greenstuffs en ds2500's op de nordschleife en gp strecke.
Maar opzich ook wel handig om te lezen wat iemands ervaring is met een gilera runner. Nu snap ik opeens het sneeuw kettingen verhaal ;)
Huh? Nu snap ik dat je in je eigen wereldje leeft... waar haal je in godsnaam de vergelijking "greenstuffs en ds2500's op de nordschleife en gp strecke." ineens vandaan ?

Jij bent echt een waste of time indeed :+ JIJ roept maar wat bewijs je maar WEER ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anoniem: 149075 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:02:
[...]

Jij bent echt een waste of time indeed :+ JIJ roept maar wat bewijs je maar WEER ;)
Says who? Ik wacht nog steeds op de voordelen en nadelen van V6 tegenover I6 :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Zullen we de sfeer niet bederven in dit topic allemaal? ;)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MadMarky schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:09:
[...]

Says who? Ik wacht nog steeds op de voordelen en nadelen van V6 tegenover I6 :+
Die had ik je al gegeven, maar lezen is lastig blijkbaar.

Nogmaals: Ik zeg NIET dat er voordelen zijn t.o.v, MAAR de toepassing kan voordelen opleveren voor BMW. Baten/lasten afweging die er zijn, en dat snap ik.

Dat er hier nu een aantal BMW 6-lijn fanaten zijn... joh... koop zo'n ding en doe een Engine swap... Wat jij wil :)

Blijven nu we nu in herhaling vallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:14:
Zullen we de sfeer niet bederven in dit topic allemaal? ;)
^^^ Dat, svp :*

Dat over V6 en I6 heb ik overigens ook voorbij zien komen, dus dat is een kwestie van zoeken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe goed ik ook zoek en lees, het is enkel steeds zijn mening die hier als feit gepresenteerd wordt zonder enige onderbouwing. En als je daar naar vraagt ben je meteen een onwetende fanboy :?
Ik zal het voortaan inderdaad wel negeren, dat komt de sfeer hier wel ten goede. Rule #14 enzo.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Hé... en het komt dit keer niet eens door mij :P

Maar er schoot me eigenlijk ineens een vraag te binnen. Misschien heel dom, maar ik denk er nu pas aan eigenlijk. Bij de BMW's die ik gehad heb zit er achterin altijd een verhoogd deel op de vloer, als je op de achterbank in het midden gaat zitten bijvoorbeeld. Veel auto's hebben dit niet. Wat is dit eigenlijk? :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:53
YoshiBignose schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:39:

Maar er schoot me eigenlijk ineens een vraag te binnen. Misschien heel dom, maar ik denk er nu pas aan eigenlijk. Bij de BMW's die ik gehad heb zit er achterin altijd een verhoogd deel op de vloer, als je op de achterbank in het midden gaat zitten bijvoorbeeld. Veel auto's hebben dit niet. Wat is dit eigenlijk? :P
Je aandrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:39:

Dat is de cardanastunnel :+ maar je kan het natuurlijk ook als koffietafel gebruiken 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 31-10-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, de uitsparing voor een uitlaat of een cardanas. Als dat je aandrijving zou zijn zou je hele carrosserie ronddraaien. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 31-10-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:53
AtleX schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:46:
[...]

Nee, de uitsparing voor een uitlaat of een cardanas. Als dat je aandrijving zou zijn zou je hele carrosserie ronddraaien. ;)
ow, toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh zo, dus alle RDW auto's hebben dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Nee, wel alle RWD auto's.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oeps haha het is nog vroeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

YoshiBignose schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:52:
Oh zo, dus alle RWD auto's hebben dat?
Ja, dat is een van de nadelen van RWD auto's voor de consumentenmarkt: Minder binnenruimte doordat de aandrijflijn meer ruimte nodig heeft.

Maar niet getreurd, over 20 jaar is ook iedere BMW gewoon voorwielaangedreven ;) :+ :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
LOL ik moet even denken aan de lolbroeken-auto van Ford, de Focus RS o.i.d., met FWD en 300 pk. Je weet wel, die machine die spontaan zelf begint te sturen als je wegrijdt ;) Top gear had een filmpje erover, Jeremy vond het ook wel geinig. Kun je voorstellen als BMW een 335i maakt die zich zo gedraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

PauseBreak schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:02:
[...]

Ja, dat is een van de nadelen van RWD auto's voor de consumentenmarkt: Minder binnenruimte doordat de aandrijflijn meer ruimte nodig heeft.

Maar niet getreurd, over 20 jaar is ook iedere BMW gewoon voorwielaangedreven ;) :+ :D
Ach, minder beenruimte voor de 5de passagier, als je een 4-zitter hebt (zoals mijn cabrio) is die tunnel niet echt een probleem.
Hij is pas echt lastig als je met een meisje samen in de auto zit... Ze zit dan wel ver weg O-) Dus eigenlijk is een BMW gewoon een heel christelijke auto O-)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Zie het probleem niet, moet ze de benen wat verder uit elkaar doen :X :D

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Proud BMW traditie: de enige plaats die ertoe doet is die met dat grote ronde ding voor je. Al de rest is bijzaak, and I wouldn't wan't it any other way. Vrouw iets verder weg is ook nuttig: zit ze iets verder weg als ze je naar je voeten geeft voor je rijstijl :)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mindfreaker
Nooit even een snelle kus o.i.d. gegeven in een BMW? Je moet beiden dan best wel ver buigen door de brede tunnel... Laat staan een intieme zoen... Maar aan de andere kant, de kans dat je onbedoeld de knie streelt van de bijrijder is ook nihil :+

Maar goed, ik rij geen BMW om intiem te zijn met een vrouw :p

@EvaluationCopy
Ik rij nu met de winterbandjes en ik moet zeggen, ze bevallen me wel. Ze zijn veel stiller dan de Fulda zomerbanden :X Iets wat je in een Cabrio wel merkt. En volgens mij rij ik er zelfs zuiniger mee, maar dat kan eventueel ook aan de nieuwe thermostaat liggen (de motor komt nu tenminste goed op temperatuur)

[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 31-10-2011 11:17 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@deepbass: Waarom rij je in godsnaam op die budget banden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ohnee, geen bandendiscussie die vooral gebaseerd is op..

uhm..

niks!!

Krijg je alle coureurs in de dop weer die zeggen dat "de kont wel wat kwispelt" :+ met die [insert merk band].

Ik zal de 2de kansloze dooddoener er meteen achteraan gooien, hebben we die ook gehad.

"Ik bezuinig niet op veiligheid."

pfff kansloos. :X

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
deepbass909 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:16:

Maar goed, ik rij geen BMW om intiem te zijn met een vrouw :p
Waarmee niets gezegd is over de bereidheid om intiem te zijn met een vrouw om BMW te mogen rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
@mindfreaker
Nooit even een snelle kus o.i.d. gegeven in een BMW? Je moet beiden dan best wel ver buigen door de brede tunnel... Laat staan een intieme zoen... Maar aan de andere kant, de kans dat je onbedoeld de knie streelt van de bijrijder is ook nihil :+
Had het denk ik verkeerd begrepen, ik doelde op achterin zitten. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

@EvaluationCopy
Ik rij nu met de winterbandjes en ik moet zeggen, ze bevallen me wel. Ze zijn veel stiller dan de Fulda zomerbanden :X Iets wat je in een Cabrio wel merkt. En volgens mij rij ik er zelfs zuiniger mee, maar dat kan eventueel ook aan de nieuwe thermostaat liggen (de motor komt nu tenminste goed op temperatuur)
Geen idee of smallere banden veel bijdragen aan zuinigheid? Kan best iets schelen maar het zal vooral komen door je thermostaat. Wat ik het meest opmerkelijk vond was dat je veel minder last hebt van spoorvorming, de wagen trekt veel minder naar links en naar rechts op slecht wegdek.

Goed dat ze bevallen!

-edit-

Geheel terzijde:

Zo'n middenarmsteun zit wel gigantisch in de weg voor enige mobiele pijperij, maar dat is niet merkgebonden.

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 31-10-2011 14:30 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Volgens mij is het tijd voor een nieuw topic want het niveau daalt aanzienlijk...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 149075 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:38:
@deepbass: Waarom rij je in godsnaam op die budget banden ?
Uhm, omdat er bij aankoop 4 praktisch nieuwe en goede Fulda's onder zaten en ik helaas geen geldboom in de tuin heb staan om zomaar een set goede banden te vervangen voor andere.

Qua grip en comfort heb ik weinig te klagen over de Fulda's en voldoen ze uitstekend, zelfs in de zware regen, alleen ze hebben wat meer afrolgeluid. Daarvoor ga ik ze dus echt niet vervangen.
Daarbij heb je Fulda en Fulda... Er zitten Carat Progresso banden onder, de duurdere band van Fulda en die scoort in testen schijnbaar erg goed.

En daar staan nu GoodYear ULTRA GRIP 7+ tegenover, die, als ik de testen mag geloven, op het moment geldt als één van de beste winterbanden.
Joepv schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:03:
[...]

Had het denk ik verkeerd begrepen, ik doelde op achterin zitten. ;)
Ok, op de achterbank gaat het iets beter... Maar dan is mijn auto weer niet echt ideaal, want de cabrio heeft ook achterin een verhoging (10 cm) tussen beide zittingen. Dus ook die is niet heel praktisch :p

@EC
Breedte zal niet heel veel uitmaken, de zomerbanden zijn 195, deze 185. Ik denk, en hoop, dat de thermostaat vooral veel invloed heeft.
Verschil tussen 205 (of breder) en 185 merk je wel inderdaad. Toen ik onder de Compact nog 225 had :X trok die echt elke kant op in sporen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
deepbass909 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:55:
[...]

[...]

Verschil tussen 205 (of breder) en 185 merk je wel inderdaad. Toen ik onder de Compact nog 225 had :X trok die echt elke kant op in sporen...
Onder de E46 Copue ligt ook 225 (als ik het goed heb 225/50x16) en die is helemaal niet zo spoorgevoelig. Misschien is het voor de massa en geometrie van een E36 compact net teveel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Waarschijnlijk was de combi van 225 brede prut banden (harde Dunlop Sport 2000E's) en een relatief lichte auto (1150kg) teveel van het goede. Met de Toyo Proxes T1-R's van 215 breed had ik in ieder geval een stuk minder last ervan. Dat stuurde heerlijk strak en direct.
De Cabrio stuurt sowieso niet strak (versleten schokdempers en relatief zwaar met 1450kg), maar ligt wel als een blok op de weg. Ik hoor nu alleen wel de banden iets protesteren als ik een doordraaier de snelweg op maak (de banden beginnen meer geluid te maken, maar nog niet te piepen). Maar ik vrees dat dat deels door de smalle maat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
t_captain schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Onder de E46 Copue ligt ook 225 (als ik het goed heb 225/50x16) en die is helemaal niet zo spoorgevoelig. Misschien is het voor de massa en geometrie van een E36 compact net teveel van het goede?
Mijn E36 touring danste ook ook overal die geleuven in en uit met 225 Pirelli P6000's. De recente banden idem dito. Ben even kwijt wat daar uiteindelijk onder lag, iets van Continental volgens mij? (Wheez?)

2x 200 euro in ieder geval :X

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 13:31

Arfman

Drome!

Flagg schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:47:

"Ik bezuinig niet op veiligheid."

pfff kansloos. :X
Inderdaad, goede banden zijn overrated. LingLong FTW!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Arfman schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, goede banden zijn overrated. LingLong FTW!
Damn ik wilde er nog bij zetten dat er altijd mensen zijn die alles proberen te chargeren om zo toch nog een punt te maken, maar nou ben je me net voor. he jammer.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
fsfikke schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:20:
De E46 OEM-remblokken zijn berucht om hun vele remstof. Erg vervelend, helemaal nu met m'n Alpina velgen :P

Ondanks dat ik altijd op de motor afrem en probeer zo min mogelijk overbodig te remmen.
ATE Ceramic remblokken laten monteren ;)
ATE is voor de meeste auto's OEM spul, maar dan zonder logotje er op :P

Is zo'n beetje het enige wat wij monteren.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

EvaluationCopy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Mijn E36 touring danste ook ook overal die geleuven in en uit met 225 Pirelli P6000's. De recente banden idem dito. Ben even kwijt wat daar uiteindelijk onder lag, iets van Continental volgens mij? (Wheez?)

2x 200 euro in ieder geval :X
Het heeft vooral te maken met de breedte van de band. Hoe breder, hoe makkelijker een auto gevoeliger kan worden voor spoorvorming. Ik merk het ook als ik eens rijd in de Laguna van m'n pa (205 voor, 215 achter), die is véél gevoeliger voor spoorvorming. Wanneer je met die auto op winterbanden rijdt (195/205) is 'ie veel minder gevoelig.
Ook bij mijn eigen hokje (Coltje uit 93 :') ) is dat verschil merkbaar als je er op gaat letten, al is het daar minder want hij staat op 175 rondom in de zomer en 165 rondom in de winter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MrFl0ppY schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:51:
Volgens mij is het tijd voor een nieuw topic want het niveau daalt aanzienlijk...
Daarbij is het topic meer dan een jaar oud en ik zit op pagina 254, be my guest.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PauseBreak schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

Het heeft vooral te maken met de breedte van de band. Hoe breder, hoe makkelijker een auto gevoeliger kan worden voor spoorvorming. Ik merk het ook als ik eens rijd in de Laguna van m'n pa (205 voor, 215 achter), die is véél gevoeliger voor spoorvorming. Wanneer je met die auto op winterbanden rijdt (195/205) is 'ie veel minder gevoelig.
Ook bij mijn eigen hokje (Coltje uit 93 :') ) is dat verschil merkbaar als je er op gaat letten, al is het daar minder want hij staat op 175 rondom in de zomer en 165 rondom in de winter.
Het heeft vooral met bandbreedte te maken ja maar ook of je auto goed uitgelijnd is en dus je banden niet scheef zijn gesleten. Tenminste, ik merkte een stuk minder spoorvorming nadat m'n nieuwe conti's eronder lagen (255 achter) tov m'n oude (ook sportcontact 3). Maar de spoorvorming is er natuurlijk nog steeds... dat hou je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik merk ook wel het verschil in spoorvorming sinds ik m'n Alpina's er op heb die achter 255 breed zijn tov m'n standaard BMW velgen van 205 breed.
Vandaag toch maar winterbandjes gekocht (Dunlop 3D, nav ADAC tests :+ ) die ik op m'n oude velgen ga monteren (style#45)

Ik heb m'n auto niet perse nodig en kan altijd nog gratis met het OV. Maar als het te erg wordt voor zomerbanden is het OV vaak ook geen pretje :P Dan vind ik het toch wel fijner om mobiel te zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2011 22:45 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
MadMarky schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:11:
[...]

Daarbij is het topic meer dan een jaar oud en ik zit op pagina 254, be my guest.
Goed plan, start een nieuw topic, maar laat mij aub weg als TS. Ben niet voornemens nog vaak terug te komen, dus daar kan beter iemand aan meedoen die wel aanwezig zal zijn. Niet dat mede-TS zijn nou zoveel voeten in aarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Gadverdamme, net zaterdag weer wezen uitlijnen apparaat van de bandenboer was kapot geweest, maar was monteur bijgeweest, maar stuur stond dus toch nog scheef en zaterdagmiddag de auto gewassen, en nu is er weer wat mis met men auto... :'(

Symptomen: wiel rechtsvoor trilt bij remmen, merk het ook bij scherp sturen naar links bij aardige snelheid.
Soms is het weg en rijdt de auto als vanouds, soms is het ineens weer aanwezig :X

Lijkt erg op dit:

http://www.bimmerportal.n...6-2002-320iaut-t4952.html

Heb zaterdagmiddag dus wel de auto gewassen met veel water op de velgen om deze schoon te krijgen...

Het stomme is, 2 maanden terug is alles vervangen (schijven / blokken / leidingen), ook die geleiders met een bush repair kit... en 2 weken terug de draagarmen / strut mounts bovenop de veerpoten / droplinks / spoorstangen dus alles is z.g.a.n... Alleen dat onderhoud bij elkaar was al meer dan 1000 euro en nu dit weer :X

[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-11-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@eXistenZ_
Als ik de link lees die je post, zou een goede revisie van de klauw al genoeg zijn. Waarschijnlijk blijft de zuiger iets hangen. Als je het nu doet, zijn de blokken en schijven nog niet zo ver beschadigd dat die ook weer vervangen moeten worden en kan je gewoon het huidige spul blijven gebruiken en vallen daarmee de kosten nog mee. Ow, en pak ook gelijk de andere kant mee, dan weet je tenminste zeker dat die ook weer goed is.

Welkom trouwens in de wereld van wat oudere auto's... Denk je alles in orde te hebben, steekt er altijd weer iets anders de kop op ;)

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 01-11-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
1 of 2 maanden geleden is alles gereviseerd... zou het nu al weer moeten? :X

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-11-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:45:
Volledig? Dus ook de zuigers uit elkaar? Dan zou het sterk zijn dat er nu alweer een zuiger blijft hangen... Of er moet bij de revisie iets fout zijn gedaan...
Heb je het laten doen? Dan zou ik sowieso terug gaan. Voor hetzelfde geld is er iets gewoon niet goed gemonteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 01-06 13:31

Arfman

Drome!

Flagg schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:48:
[...]

Damn ik wilde er nog bij zetten dat er altijd mensen zijn die alles proberen te chargeren om zo toch nog een punt te maken, maar nou ben je me net voor. he jammer.
Hey, jij bent degene die er wat kansloze oneliners ingooit, niet gaan klagen als er dan iemand op ingaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:56

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:45:
heel vaak is het repareren van een onderdeel de oorzaak van het mankement :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn BMW mag uit de startpost...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6097/6294114458_7701d21ce4_b.jpg

Even belastingvrij rijden en sparen voor een M3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 16:45

RSP

Best een leuk ding hoor die Twingo. M'n broertje heeft 'm ook, rijdt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Alle auto's tegenwoordig rijden wel goed hoor, maar het wordt steeds gevoellozer. Ik moet altijd even wennen als ik weer in m'n E46 rijd, want hij stuurt echt best wel zwaar en ook het schakelen is geen warm mes door een pakje boter. Maar daardoor krijg je echt het gevoel dat je een auto bestuurt en dat vind ik beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

YoshiBignose schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:51:
Alle auto's tegenwoordig rijden wel goed hoor, maar het wordt steeds gevoellozer. Ik moet altijd even wennen als ik weer in m'n E46 rijd, want hij stuurt echt best wel zwaar en ook het schakelen is geen warm mes door een pakje boter. Maar daardoor krijg je echt het gevoel dat je een auto bestuurt en dat vind ik beter :P
Je mag ook wel in de Colt plaatsnemen. Dan heb je pas écht het gevoel een auto te besturen >:)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha nou ja er zijn grenzen natuurlijk :P maar ik vond het rijden zonder stuurbekrachtiging in m'n E21 echt geen ramp hoor, alleen bij inparkeren enzo maar daar wen je wel aan (spierpijn de volgende dag :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zo, net even de motorolie/filter en bougies van m'n E36 318i vervangen. Ook meteen met BMW carsoft de service interval gereset. Kwam er ook achter dat ik met het programma m'n elektrische ramen en de verlichting kan bedienen. :P Deze week nog koelvloeistof en remvloeistof vervangen, en mogelijk ook het brandstoffilter. En daarnaast nog de remmen inspecteren en dergelijke. Leuk dat onderhoud zelf doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 22:03
Satch schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:58:
Zo, net even de motorolie/filter en bougies van m'n E36 318i vervangen. Ook meteen met BMW carsoft de service interval gereset. Kwam er ook achter dat ik met het programma m'n elektrische ramen en de verlichting kan bedienen. :P Deze week nog koelvloeistof en remvloeistof vervangen, en mogelijk ook het brandstoffilter. En daarnaast nog de remmen inspecteren en dergelijke. Leuk dat onderhoud zelf doen. :)
Een E36 met 4 cilinder is echt leuk om aan te werken...
En als je het zelf allemaal doet, goedkoop :9

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Voor m'n vriendin een paar weken geleden een leuke '06 Mini Cooper Chili 1.6 uit Dld gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KE8ENZRZ.jpg

Keurige wagen in unieke kleurcombinatie en bijna alle leverbare opties erop. Vind je nooit in Nederland. Vandaag kentekenpapieren ontvangen dus eind deze week kan hij de weg op. 8)

Bij de Mini zitten winterbanden dus mijn BMW Z4 3.0Si aut. kan binnenkort de mottenballen in tot in 't voorjaar. Met één oog ben ik toch weer aan het kijken naar het nieuwere model Z4 35i met 306pk... misschien iets voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Heeeel mooi, die kleurencombi met dat rode dak zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Satch schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:58:
Welke software gebruik je dan precies? Ik heb daar namelijk ook wel oren naar O-)
Aries.Mu schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:32:
[...]

Aan de andere kant, 6 cilinders leveren tenminste nog wat uitdagingen op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
RSP schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:17:
Best een leuk ding hoor die Twingo. M'n broertje heeft 'm ook, rijdt prima!
Meen je dat? Dan heb ik misschien een dag gestuurd in een hele kale (goedkoopste?) uitvoering maar vond het toen echt helemaal niks die nieuwe Twingo. Overal om je heen zie je blik en goedkoop plastic, geen analoge meters enkel een digitale snelheidsweergave a la fietscomputer en je zit heel hoog op de stoel en vrij dicht tegen de voorruit. Als het buiten regent hoor je binnen het water door de wielkasten klotsen. Sturen voelt heel licht aan en moest ik constant bij corrigeren (stukje verder draaien) omdat je niet goed aanvoelt hoe de wielen staan. Omdat het vermogen ruk was moest je constant trappen en laat schakelen om vooruit te komen en dan werd je nog voorbij gereden door relaxt rijdende lui. Pluspunt vond ik het zicht rondom de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 28-05 16:02
In zijn klasse rijdt het gewoon echt prima hoor en is het een volwassen auto. Tuurlijk zie je wat meer plastic en is het wat minder geisoleerd als een full options 5 serie maar dat is ook geen vergelijk ;)
Vergeleken met z'n klasse genoten zou je zelfs kunnen zeggen dat het ding erboven uitsteekt, zeker de 1.5 dci met 85 pk (wegenbelastingvrij / 14%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
melcon schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:06:
In zijn klasse rijdt het gewoon echt prima hoor en is het een volwassen auto. Tuurlijk zie je wat meer plastic en is het wat minder geisoleerd als een full options 5 serie maar dat is ook geen vergelijk ;)
Vergeleken met z'n klasse genoten zou je zelfs kunnen zeggen dat het ding erboven uitsteekt, zeker de 1.5 dci met 85 pk (wegenbelastingvrij / 14%).
Ik verwacht ook helemaal geen full options of slagschipformaat, maar het moet niet aanvoelen alsof je in een blikje rondrijdt en dat vond ik bij de Twingo wel. Heb bv ook eens in de nieuwe Ibiza gereden en die voelde gewoon als een auto aan, niet dat brommobiel gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Aries.Mu schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:32:
[...]

Inderdaad, kan overal lekker makkelijk bij. Was makkelijk sleutelen zo. :)
deepbass909 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:20:
[...]

Welke software gebruik je dan precies? Ik heb daar namelijk ook wel oren naar O-)

[...]

Aan de andere kant, 6 cilinders leveren tenminste nog wat uitdagingen op :+
Ik gebruik de software van het bedrijf Carsoft. Normaal kost dit nogal wat, maar op usenet (of met google zelfs op diverse bmw fora) kan je gewoon zoeken naar carsoft BMW en dan vind je als het goed is versie 6.5 meteen. Het is wel nogal oude software, ik kreeg het niet aan de praat op een windows 7 laptop. Hij gaf continu aan dat er een fout zat in de bekabeling. En op een windows xp laptop gaf de installatie software weer foutmeldingen en dergelijke, maar nadat ik de installatie map van de windows 7 versie naar de windows xp laptop had gekopieerd werkte het ineens.. :P Dat dus in combinatie met een OBD I+II (beide kabels zitten erbij) naar RS232 converter kastje die ik via marktplaats van iemand heb overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 28-05 16:02
Het Fantoom schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:33:
[...]

Ik verwacht ook helemaal geen full options of slagschipformaat, maar het moet niet aanvoelen alsof je in een blikje rondrijdt en dat vond ik bij de Twingo wel. Heb bv ook eens in de nieuwe Ibiza gereden en die voelde gewoon als een auto aan, niet dat brommobiel gevoel.
Dan heb je vast in een hele kale uitvoering gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Satch schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:49:
[...]

Inderdaad, kan overal lekker makkelijk bij. Was makkelijk sleutelen zo. :)

[...]

Ik gebruik de software van het bedrijf Carsoft. Normaal kost dit nogal wat, maar op usenet (of met google zelfs op diverse bmw fora) kan je gewoon zoeken naar carsoft BMW en dan vind je als het goed is versie 6.5 meteen. Het is wel nogal oude software, ik kreeg het niet aan de praat op een windows 7 laptop. Hij gaf continu aan dat er een fout zat in de bekabeling. En op een windows xp laptop gaf de installatie software weer foutmeldingen en dergelijke, maar nadat ik de installatie map van de windows 7 versie naar de windows xp laptop had gekopieerd werkte het ineens.. :P Dat dus in combinatie met een OBD I+II (beide kabels zitten erbij) naar RS232 converter kastje die ik via marktplaats van iemand heb overgenomen.
Carsoft 6.5 heb ik inderdaad al regelmatig voorbij zien komen. Als het lukt om die ook via Bluetooth te laten werken, ben ik helemaal blijk (hoef ik geen dure kabel te kopen ;) )
Het klinkt namelijk dat je met carsoft dieper in de boordcomputers kan komen dan via OBD-II software als Torque. Ik zou dan namelijk op zoek kunnen gaan naar de opties om bijv. de climate control om te zetten naar Celcius (is mogelijk) en de kilometerteller naar kilometers (is voor zo ver ik weet ook 100% software). Want hoewel ik wel gewend begin te raken aan de US-eenheden, heb ik bij SI-eenheden gewoon meer gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 00:46

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heeft iemand al in de nieuwe 525d gereden met de 4cyl motor?
Ik ben net 1 maand te laat :( Geen 6cyl meer te kopen op bestelling, enkel stockauto's.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
multipasser schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:38:
Ik ben net 1 maand te laat :( Geen 6cyl meer te kopen op bestelling, enkel stockauto's.
Haal je toch een jonge tweedehandse, of anders een 530d als je niet van tweedehands houdt.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 03-11-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
multipasser schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:38:
Elk voordeel heb zo z;n nadeel. Ze nieuwe is een stuk zuiniger. Als je (net als ik) elke diesel lekker goedkoop vindt qua brandstof, ga dan voor een 30d. Scheelt 6000 euro, waarvan je misschien een stukje terugverdient vanwege een betere standaarduitrusting (?) en een stukje omdat je vaak iets meer inruil krijgt als je een iets duurdere auto koopt. Wat er dan overblijft is niet schokkend. Ik zou de zespitter kiezen, desnoods met een paar opties minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er staat nog een 6cyl op stock maar met Mpack en black2 (non metallic). Ik ben niet zot van het mpack op de touring. Ik vind hem standaard mooier. Terwijl dat bij de e61 niet zo was.

30d is niet te verkopen in België. Die blijven echt lang staan of gaan naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik zie op een 30d trouwens niet meer standaard opties dan 25d?
Het is nog tot 15nov xdrive days. Een optie die ik wel wil maar te duur vind, nu dus gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Satch
De software heb ik inmiddels, maar nu de kabels nog... De interface is blijkbaar nogal kostbaar... Het goedkoopste wat ik op ebay heb gevonden is nog altijd €75, oplopend tot enkele honderden... :X

Nu werkt INPA waarschijnlijk ook goed met de auto en die heeft als voordeel standaard USB te gebruiken en een flink goedkopere kabel te hebben. Maar eens kijken wat ik eventueel ga gebruiken.

De waarde van de boordcomputer uit kunnen lezen is voor mij nu inmiddels wel heel groot geworden. Met dank aan Torque kwam ik erachter dat de motor echt veel te koud bleef en dat mijn kurkassensor een storing gaf (die overigens weer verdwenen lijkt te zijn). En dat ik een storing heb in het branstoftank-ontluchtings-systeem, alleen kan ik de diverse onderdelen daarvan maar niet terug vinden in m'n auto. :X En ETK en TIS helpen ook niet echt... Daar kan ik wel de onderdelen vinden, maar niet waar ze zich in de auto bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Je mag mijn kabel ook best eens komen proberen hoor of lenen. Ik woon in de buurt van Leiden/Leiderdorp. :)
Weet alleen niet of carsoft 6.5 ook echt dingen kan wijzigen die jij wil. Zitten wel inderdaad wat programmeer opties in (ook voor iDrive). En ik denk niet dat carsoft via bluetooth gaat werken, 6.5 is denk nog van voor het bluetooth tijdperk. Misschien met een nieuwere versie van carsoft als je die kan vinden. :P

Ik had mijn setje kabels overigens 2dehands voor 35 euro overgenomen, dus het hoeft niet zo duur te zijn gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Laatst online: 21:48

chario2

Chario2 (818126)

Toink schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:42:
Voor m'n vriendin een paar weken geleden een leuke '06 Mini Cooper Chili 1.6 uit Dld gehaald:

[afbeelding]

Keurige wagen in unieke kleurcombinatie en bijna alle leverbare opties erop. Vind je nooit in Nederland. Vandaag kentekenpapieren ontvangen dus eind deze week kan hij de weg op. 8)

Bij de Mini zitten winterbanden dus mijn BMW Z4 3.0Si aut. kan binnenkort de mottenballen in tot in 't voorjaar. Met één oog ben ik toch weer aan het kijken naar het nieuwere model Z4 35i met 306pk... misschien iets voor volgend jaar.
mag ik vragen wat je er voor betaald heb ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Satch schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:16:
Je mag mijn kabel ook best eens komen proberen hoor of lenen. Ik woon in de buurt van Leiden/Leiderdorp. :)
Weet alleen niet of carsoft 6.5 ook echt dingen kan wijzigen die jij wil. Zitten wel inderdaad wat programmeer opties in (ook voor iDrive). En ik denk niet dat carsoft via bluetooth gaat werken, 6.5 is denk nog van voor het bluetooth tijdperk. Misschien met een nieuwere versie van carsoft als je die kan vinden. :P

Ik had mijn setje kabels overigens 2dehands voor 35 euro overgenomen, dus het hoeft niet zo duur te zijn gelukkig!
Bluetooth is de vraag of Carsoft met seriële poorten met een hoger nummer dan 4 om kan gaan. Als Carsoft dat kan, zou het gewoon moeten kunnen werken.

Hmm, dubio... Ik zou m'n cabrio graag zo OEM-mogelijk maken. Een donker zilveren Pioneer radio met blauw display hoort daar dus niet echt bij.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aIUE7DW_Wl4/TjXBE3zWFAI/AAAAAAAACR8/FOkrb7WESsI/s640/2011-07-31%25252020.29.25.jpg
Hij valt nogal uit de toon bij de rest van het interieur.

Mijn verdediging is altijd dat ik per sé een bluetooth carkit wil hebben, met ondersteuning voor bluetooth audiostreaming (muziek over bluetooth) en een iPod interface.

Nu blijkt dat met een CD43 (de top radio van BMW uit de tijd van mijn cabrio) en een DICE multimedia interface dit ook bereikt kan worden. De DICE interface ligt dan verstopt in de kofferbak van m'n auto (in de ruimte bedoeld voor een cd-wisselaar) en de headunit is in styling gelijk aan de rest van het interieur:
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHPODcRyLmIVnRPz5QRGjQwRXpKBbeCWqGhUm4T1fJxwzPbC0XPqaSmpWj
In combinatie met een 18-knops OBC (gaat nog komen) ziet het er wel erg leuk uit...

Alleen is dat wel een investering van €150 voor de headunit en €250 voor de DICE... Is die OEM-look mij die €400 waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je niet die CDunit onderin als dubbeldin gebruiken en kijken welke het beste past in je interieur? en dan het ding wat eronder zit met de klok en je centenbak bovenin zetten. Of is dat niet mogelijk?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:07
Gooo OEM! tenminste voor je interieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:44
Idd die pioneer is echt geen porum :P (maar dat wist je zelf ook al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Touchdomex schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:10:
Kun je niet die CDunit onderin als dubbeldin gebruiken en kijken welke het beste past in je interieur? en dan het ding wat eronder zit met de klok en je centenbak bovenin zetten. Of is dat niet mogelijk?
Nee, dat gaat niet lukken, van boven naar beneden is het radio, climate controle en OBC. De climate control is niet echt iets wat je eruit kan halen ;) Bovendien zit achter die panelen de verwarming en is er simpelweg geen ruimte voor een radio.
Wat het beste past, weet ik wel, dat is de CD43. Knoppen hebben dezelfde vorm als de andere instrumenten, het display heeft dezelfde kleur en stijl als de andere displays. Dat is het punt ook niet.

De huidige radio zit erin omdat ik bij de vorige auto voor functionaliteit ben gegaan boven vormgeving. Nu blijkt het mogelijk is dezelfde functionaliteit te bereiken met een OEM-radio. Maar die Pioneer (met iPod interface) was des tijds niet bepaald goedkoop (bijna €500 :X ) en op het uiterlijk na (en een heel klein puntje met de bluetooth) bevalt hij verder uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verkoop die radio dan, pak je nog wat geld terug ;)

OEM is imho altijd beter, zeker bij de Duitse merken. Een mooi dashboard, 1 geheel, is het beste wat je kan hebben in een auto :)

Ook in nieuwe BMW's kunnen ze heel lelijke dingen doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F6YUfIKtZNn5fAH7YWV0W7Z2/full.jpg

Brrr

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 04-11-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Met een beetje geluk van ik €100 tot €150 voor de radio inc. iPod interface, niet direct een vetpot dus. (er staat er nu één op Marktplaats met hoogste bod van €75 ex de iPod interface). Nu ligt er nog een andere Pioneer die in de auto zat bij aanschaf. Dus dan kan ik waarschijnlijk tot zo'n €200 komen. Dan wordt het al aantrekkelijker.

Dan alleen de bekabeling. Nu zitten er ISO-stekkers in de auto. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of deze echt aan de kabelboom zitten, of dat er nog een originele BMW-connector in het dash verstopt zit. De auto heeft af-fabriek i-bus ondersteuning voor een cd-wisselaar (nodig voor de DISE), maar ook die connector ben ik achter de radio nog niet tegengekomen. Die is echt 100% nodig wil het gaan werken.

Nog maar even in de koelkast. Op het moment heb ik het geld er toch nog niet voor. Er komt namelijk eerst nog een dure onderhoudsbeurt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Onlangs de Twingo van m'n vriendin vervangen voor een Mini. Zelf uit Duitsland gehaald:

Nog bij de vorige eigenaar, foto had ik hier al geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KE8ENZRZ.jpg

En zelf in NL op kenteken gezet, helaas brakke foonpics:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HYTY63YP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RAEIUFNO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PLIJEH6S.jpg

Het is een Mini Cooper 1.6 facelift uit 2005 met allerlei opties:
Xenon, cruise control, climate control, lederen bekleding, stoelverwarming, panoramadak enz enz enz. Op de rand van de foto zie je nog een stukje van mijn Z4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 01-06 16:32
Ik moet helaas mijn BMW gaan verkopen... Ik heb een baan aangenomen in New York en ga mijn auto dus niet meenemen. Iemand een idee hoe ik deze het beste kan gaan verkopen? Gewoon maar wat dealers langs? Of toch prive proberen?
Het is een 325i E90 uit 2009 met pas 44.000km op de teller.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien vind je hier op het forum wel je klant ;)

Vertel wat meer over de auto, zet er een foto bij en kijk waar het schip strandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:04:
[...]

Bluetooth is de vraag of Carsoft met seriële poorten met een hoger nummer dan 4 om kan gaan. Als Carsoft dat kan, zou het gewoon moeten kunnen werken.
Carsoft 6.5 gaat maar tot seriële poort 4, miss dat een nieuwere versie dan uitkomst biedt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:11:
Ik moet helaas mijn BMW gaan verkopen... Ik heb een baan aangenomen in New York en ga mijn auto dus niet meenemen. Iemand een idee hoe ik deze het beste kan gaan verkopen? Gewoon maar wat dealers langs? Of toch prive proberen?
Het is een 325i E90 uit 2009 met pas 44.000km op de teller.
Gefeliciteerd!

Weet je al wat je in de VS gaat kopen? Daar is het natuurlijk wel leuk shoppen :P Of ga je echt in de City zelf wonen zonder auto?
deepbass909 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:04:
[...]

Alleen is dat wel een investering van €150 voor de headunit en €250 voor de DICE... Is die OEM-look mij die €400 waard...
€400 is natuurlijk wel een hoop geld. Ik heb zelf een USA-Spec iPod interface. Werkt perfect en koste me iets van $100.
En voor de vergelijking met de Dice:
USA-Spec PA12-BMW beats Dice Silverline :P
USA-Spec PA12-BMW Full Video Review and Pictorial Installation Guide

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 01-06 16:32
fsfikke schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:10:
[...]

Gefeliciteerd!

Weet je al wat je in de VS gaat kopen? Daar is het natuurlijk wel leuk shoppen :P Of ga je echt in de City zelf wonen zonder auto?
Ik ga in de city wonen zonder auto in eerste instantie. Als ik later toch een auto wil dan zie ik dat dan wel. Het is wel leuk shoppen daar inderdaad met Nederlands budget :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Laatst online: 01-06 10:48
Kan ik misschien wat advies van jullie krijgen over het vervangen van mijn remmen?

BMW Dealer vraagt ongeveer 1200 euro voor het vervangen remschijven, remblokken.

Ik zie het volgende op ebay duitsland, http://www.ebay.de/itm/BM...teile&hash=item43aac53514

Heeft iemand ervaring met deze Zimmermann remschijven+blokken? Kan er niet veel vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Omniferious schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:54:
Kan ik misschien wat advies van jullie krijgen over het vervangen van mijn remmen?

BMW Dealer vraagt ongeveer 1200 euro voor het vervangen remschijven, remblokken.

Ik zie het volgende op ebay duitsland, http://www.ebay.de/itm/BM...teile&hash=item43aac53514

Heeft iemand ervaring met deze Zimmermann remschijven+blokken? Kan er niet veel vinden op internet.
Ik heb pas ook alles laten vervangen rondom, en na lang zoeken voor ATE gegaan ipv Zimmermann.

Laatstgenoemde zou sneller kromtrekken, en ATE is toch wel een top merk.

Tot dusver geen problemen met het spul...

1200,- is prijzig, maar ja; ik kom sowieso nooit bij de stealer maar laat het m'n beunhaas doen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ATE en Zimmermann zijn beide prima merken die in de regel ook nauwelijks voor elkaar onderdoen in prijs.
Kans is groot dat de oem schijven ook bij 1 van deze merken vandaan komt. BMW maakt zelf natuurlijk geen remschijven.
Gewoon voor de beste aanbieding gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:23:
[...]

Ik heb pas ook alles laten vervangen rondom, en na lang zoeken voor ATE gegaan ipv Zimmermann.

Laatstgenoemde zou sneller kromtrekken, en ATE is toch wel een top merk.

Tot dusver geen problemen met het spul...

1200,- is prijzig, maar ja; ik kom sowieso nooit bij de stealer maar laat het m'n beunhaas doen.
En als je de Brezan even vraagt wat ze daar kosten ?

Krijg je denk ik Bosch schijven...blokken zal TRX zijn of uuhm... ben ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 14:58
mr_petit schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:38:
ATE en Zimmermann zijn beide prima merken die in de regel ook nauwelijks voor elkaar onderdoen in prijs.
Kans is groot dat de oem schijven ook bij 1 van deze merken vandaan komt. BMW maakt zelf natuurlijk geen remschijven.
Gewoon voor de beste aanbieding gaan lijkt me.
Jazeker maakt BMW wel zelf remschijven! In de fabriek in Berlijn :)

http://www.bmwgroup.com/d...tandorte/werk_berlin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ChiLLeR schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:13:
[...]

Ik ga in de city wonen zonder auto in eerste instantie. Als ik later toch een auto wil dan zie ik dat dan wel. Het is wel leuk shoppen daar inderdaad met Nederlands budget :)
Enne, die 325i?

Kleur, opties, fotos, prijs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24

BrZ

Net even een stukje gereden en wat fotootjes gemaakt van m'n nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XvrHK4CYVHMiWi2wRBFOyG6m/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QgiYutnMzVBGiTYoTVmuRGck/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SUO2QtWaxI49Wya9UMN5HYwH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Nice !

Volgende week ga ik kijken naar een E46 318 uit '98.
Kilometerstand: 212.000 km
Bouwjaar 06/1998
Vermogen: 87 kW (118 pk)
Brandstof: Benzine
APK (keuring): 07/2012
Kleur: zilver

Opties en accessoires
ABS
Airbag
Airbag passagier
Airconditioning
Alarm
CD
Centrale vergrendeling
Climate Control
Cruise Control
Electronic Stability Program
Elektrische ramen
Gordijn airbags
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Parkeersensor
Radio/cassette
Stuurbekrachtiging
Traction Control

Zover ik kan zien wel sportstoelen, houtinleg, heeft een multifunctioneel stuur ( volgens de verkoper ) ect.

[ Voor 28% gewijzigd door Lasteraar op 06-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

en de eurotjes???

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Laten we zeggen dat hij niet duur is.
Dus betreft wagen en opties geloof ik het wel. Het gaat me daarom enkel om de rest.
( meningen, advies , ect )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Sowieso zou ik geen auto kopen van 13 jaar oud en +2 ton op de teller, afgezien van de kostprijs. Zelfs geen E46, leg dan liever wat geld bij voor een jonger exemplaar. Aan de buurt te zien waarschijnlijk ook niet de eerste eigenaar geweest die hem destijds kocht.

[ Voor 30% gewijzigd door Het Fantoom op 05-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ok, duidelijk.
Maar of je zelf een oude auto wil kopen is niet relevant in dit.
Ik zou dat namelijk wel doen.

De auto is overigens 5 jaar in bezit van een wat oudere man ( 45-50 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dj_raoul schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:37:
[...]
Jazeker maakt BMW wel zelf remschijven! In de fabriek in Berlijn :)
Ah dat wist ik niet. Meestal is het meeste van het remsysteem oem, net als interieuronderdelen, airco, startmotor, dynamo etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Lasteraar schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:05:
Ok, duidelijk.
Maar of je zelf een oude auto wil kopen is niet relevant in dit.
Ik zou dat namelijk wel doen.

Dan vind ik het afgaande op de foto wel een nette wagen. Afgezien van de niet bijpassende grille en mini CSL velgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 05-11-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Lasteraar schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:05:
Lol :p
Mijn 320Ci was pas van een wat oudere man. In '03 gekocht toen ie 74 was en heeft hem op z'n 79'ste weer ingeruild voor een nieuwe bij de dealer waar ik hem vervolgens gekocht heb :p

Maar er staan genoeg checklists op internet voor de koop van E46's. Je moet vooral even naar de bekende subframe problemen kijken. Ook al was dat vooral een probleem bij die iets zwaardere motoren.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 05-11-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja, ik vind een man van 45-50 al oud :D ..

Hoop dat ik niemand tegen zijn schenen schop hier >_>''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 21:51
Ik hoor nu ook thuis in dit topic. Vanmorgen een 316ti compact uit 2002 opgehaald :)
Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.