Vandaag de auto maar weer eens onder handen genomen (was blijkbaar harder nodig dan ik dacht

) en het winterrubber eronder gelegd:
Staat hem leuk, die kroonkurkjes
Het is alleen nu wel duidelijk te zien dat hij de afgelopen jaren vooral stil heeft gestaan en nu aanzienlijk meer water tegenkomt. Toen ik hem net had, zagen de voorst remschijven er echt nog als nieuw uit, terwijl ze volgens de factuur al 6 jaar oud zouden zijn. Nu, een klein half jaar later, zitten ze inmiddels wel vol roest op de rand en naaf en beginnen ze iets van hun leeftijd te laten zien.
De thermostaat is inmiddels ook vervangen, zonder hulp van speciaal gereedschap

Een goede gerichte tik op een sleutel was genoeg om de visco los te schrikken. Alleen was ik er daar nog niet mee... Ik weet niet of hij een standaard radiateur heeft of één voor landen met een hogere temperatuur (ik vermoed het laatste), maar de ruimte tussen radiateur en blok was dus echt te weinig om te kunnen werken... Dus na een uurtje zag de motorruimte er zo uit:

Geen radiateur meer die in de weg zat.
Hierna heb ik vervolgens een half uur verspilt aan het terugvinden van een boutje van het thermostaathuis

Het was één van de ondersten, die nogal op een kl*te plek zat (alleen op tast te vinden...) en natuurlijk bleef die half in het dopje hangen en viel er daarna uit... Ik vreesde dat hij ergens tussen de poelies of riemen terecht was gekomen en wou hem hoe dan ook terug hebben. Bleek hij uiteindelijk onder in de bumper te liggen

Best knap van dat boutje om over een gat van 15cm heen precies in een opening van de bumper te landen
Jammer genoeg had ik daardoor alleen geen tijd meer voor het laatste klusje, namelijk de kentekenhouder vervangen voor één waarin wel een NL-plaat past... Ik ging er vanuit dat dit een klusje van niks zou zijn, maar nu blijkt de US-houder ook nog vast te zitten bij de onderste luchtinlaat... En daarvoor moet het rooster eruit, wat alleen vanaf de achterkant kan

Dat wordt dus nog een keer een halve bumper lostrekken...
Een ander klusje wat helaas nog even uitgesteld moet worden, is het overspuiten van spiegelvoeten. Bij de Halfords was natuurlijk uitgerekend vandaag de spuit primer/plamuur en satijn-zwart uitverkocht...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier