Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:14
Mooi! :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

En de benzinemeter? :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
wheez50 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

Over het algemeen blijft kettingen achterop bij de gemiddelde BMW het handigst. Ook in de afdaling. Er zijn alleen volgens mij uitzonderingen mogelijk. Afdaling in een sedan/coupe met grote motor betekent dat je motor bijna voor je voorwielen ligt. Achter heb je dus weinig druk. Dat merk je als je de handrem gebruikt en je auto reageert niet. Gebruik je de gewone rem (of stuur je heftig), verlies je de controle :)
Bij Audi ja met hun rare transaxles waardoor ze zoooooooooon neus hebben, bij BMW ligt in de E46 de 4pitter (316, 318) zelfs achter de de voorwielen en is het is technisch gezien dus een middenmotor 8) De 6pitters liggen tussen de wielen, met het meeste gewicht er achter.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
Benzinemeter is werk in uitvoering. Net als de koplamplenzen. Ik ben er inmiddels achter dat het de vlotter aan de pomp is. De ander geeft netjes aan dat de tank redelijk vol is. (Ter info: deze leeftijd bmw's hebben twee 'vlotters', aan beide kanten van de tank - scheef is geen probleem. Ze hebben allebei een weerstand van 50-200 ohm (op mijn meter!) en zijn in serie geschakeld. Eentje heeft een oneindige weerstand, dus er komt totaal geen signaal door. De meter zelf en de lichtjes doen het.) Schoonmaakbeurt onder de motorkap en onder de middenconsole (waarvoor 'ie los moet) zijn ook nog aan de beurt. Net als inbouw ab voor de cdv. Oh, vergeet ik het dashboardkastlampje, het terugloopventiel voor de linker ruitensproeier en de deursignalering achterklep (microschakelaar is defect. Moet nog 'even' vernieuwd worden).

En ook een setje wiellagers voor achter is inmiddels besteld. Oh, en een setje v-snaren...

Blijft leuk, een oude(re) auto :D

@existenz - heuveltje af ligt de motor relatief ietsjes verder voor in het vooronder. In mijn ervaring geeft dat een behoorlijk andere dynamiek aan je auto.

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 21-10-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Even een vraagje......ik ontdek net een schroef in mijn achterband. Nu lees ik op internet verhalen dat "propjes" of "paraplutjes" tegenwoordig een prima fix middel zijn. Wat zijn hier de meningen?

Natuurlijk koop ik liever nieuwe (zit je toch wat lekkerder in de auto), maar wat betreft geld en tijd komt het op dit moment erg ongelegen. :X

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 21-10-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12

mr_petit

opperprutser

Gewoon een prop erin laten stoppen. Meermaals laten doen en nooit een probleem gehad. Het werkt overigens alleen als ie in het loopvlak zit; dus niet in de wand.

Als je een nieuwe band koopt, gelijk 2 kopen (banden altijd per as verwisselen).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het is in het loopvlak ja. Moet ik maandag dan maar even regelen. Kost een paar tientjes begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toen ik het voor het laatst liet doen slechts 7 gulden 50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Auto heeft de APK weer prima doorstaan. Enige wat stukke onderdeel was een ophangbeugel voor de uitlaat. Die veroorzaakte waarschijnlijk ook de herrie bij het schakelen omdat het blok en uitlaat kantelt. Heerljik toch. 13 jaar oude auto die 1x per jaar een garage ziet, flink op zijn staart getrapt wordt en alles werkt gewoon zoals het móet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
zimbab schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:45:
Het is in het loopvlak ja. Moet ik maandag dan maar even regelen. Kost een paar tientjes begrijp ik.
Ik was zwart bij de slopel dealer (ja is vlakbij mijn huis) €10,- kwijt ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is zo iets eigenlijk ook te 'plakken'?
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqJ,!j!E6IdOehm6BOjLOOliJg~~60_12.JPG
Heb deze band nu los liggen, de snee gaat er niet doorheen en hij lekt ook niet. Maar echt veilig zou het volgens mij niet voelen :P

Het is een Conti SportContact 3 255/35/ZR18 met nog 7mm profiel dus op zich ook wel weer zonde om zomaar weg te gooien als ie nog te gebruiken is.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 21-10-2011 22:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Geen rft? Dan kans op een klapband, dus vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het is sowieso apk afkeur, dus dan zou je er in essentie ook niet mee mogen rijden.
Ook al was het runflat, dan ook kan dit een gevaar opleveren. Runflat beschermt niet tegen klapbanden, alleen tegen langzaam drukverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Winterbanden in de bestelling staan. Viel me reuze mee (had velgen al) ben benieuwd wanneer ze tijd hebben om ze erop te leggen!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
zneek schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:00:
Label nieuwe 3 serie F30 328i?

@BMWGroup_NL
BMW Group Nederland @MartinSchepers Dank voor het tweeten van deze vraag. #forum De verwachting is dat de F30 328i een groen B label gaat krijgen. #webcare

http://twitter.com/#!/BMWGroup_NL/status/127381222895788032
Nice :) ik heb er nu al zin in. Alterrnatief is nog een instapper 5-serie - 520i zou net moeten kunnen - maar dan heb liever een dikkere 3. Nog een A5 hoef ik niet (niks mis met de auto maar dan rij ik tegen het einde van mijn volgende leasetermijn in essentie in een bijna 11 jaar oud model, vooropgesteld dat ik het nog zo lang uithou bij deze werkgever ;)) en verder heeft Audi niets interessants. Een A4 of A6 vind ik niet zo mooi als de BMW's en kleiner wil ik niet, om het over die blobvormige SUV's maar niet te hebben. Sowieso is zakelijk een SUV rijden een beetje een raar idee.
Een VW (enige andere optie in ons merkenbeleid) hoef ik niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 22-10-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
*O* Dan wordt het een 328i coupe. Afvast gefeliciteerd met je keuze *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die 340 pk ActiveHybrid lijkt me ook wel gaaf maar die zal waarschijnlijk te duur zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat die prijs iets onder de 335i zal liggen (zonder BPM enkele duizenden hoger, vanwege de BPM een fractie eronder). Reken op 75k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat zijn die 5 GT's duur! Keek voor de grap even op gaspedsaal, maar ze zitten allemaal boven de 50k..

Ik had juist verwacht dat het model tweedehands goedkoper zou zijn als een E60 530/535 omdat het nu niet bepaald het meest geliefde en best verkopende model is. Als je nu een 535i van 2009 te koop hebt staan voor >50k, zou je die dan snel kwijt zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 22:43
t_captain schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:54:
*O* Dan wordt het een 328i coupe. Afvast gefeliciteerd met je keuze *O*
Komt er nog een nieuwe 3 coupé dan (bron)? Ik had begrepen dat hiervoor een 4-serie kwam, en een 2-serie voor de '1-coupé/cabrio'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 23-05 20:48
Crosspost uit de HK:

Afgelopen zaterdag (de 15e dus) zouden "even" de voorste draagarmen vervangen worden van mijn auto, want er zat speling op de voorwielen. De week daarvoor had mijn monteur al de rubbers die achterop de draagarmen zitten vervangen, maar toen bleek er nog steeds speling op te zitten en hebben we nieuwe draagarmen en droplinks (als je toch de boel los hebt, vervang dan gelijk voor 30 euro meer die dingen ook, is alles weer strak) besteld.

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=30&image=216f28d3b275ef4393f87226a4cbe4c1&mode=forum

Echter bleek dat de fuseekogels van oude draagarmen zo _belachelijk_ vast zaten in de fuseehouders van de veerpoten, dat we de zooi na een hele dag kloten niet eens los kregen (verwarmen, slagmoer, moker, een zelf gelaste unit om de zooi te splitsen, officieel apparaat van 70 euro speciaal voor dit klusje, of een combo, niks hielp) dus hebben we noodgedwongen maar de oude draagarmen en de stuurstangen (die nog prima waren maar die zaten ook vast) doorgeslepen, en nieuwe stuurstangen besteld in Duitsland (was 80 i.p.v. 240 euro bij de dealer).

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=30&image=70b56d51b3f821c2dd61922270d846a8&mode=forum
Onze eigen unit om met grof geweld de draagarmen van de veerpoten te splitsen

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=30&image=d8c2d9994364ceec95faaeedd8832a2f&mode=forum
Draagarmen en veerpoten los

Toen de we veerpoten er uit hadden, zaten we nog met een stukje fuseepin dat klem zat in de houder (te zien op onderstaande foto ook), en aangezien de meesten er met grof geweld gewoon niet uitgingen heeft mijn monteur ze doorgeboord, en heb ik vervolgens de zaak uitgezaagd met een ijzerzaag, tot dat de spanning er af was en we ze er uit konden tikken. Op de bovenste foto is een beetje te zien hoe op de pennen van de fuseekogels (behalve op die van de droplinks) onderaan een stukje taps toe loopt, deze zaten echt muurvast in de fuseehouders gecramd.

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=30&image=e8461a6907da46e45f0bb0483a02e1af&mode=forum
Draagarm op de slachtbank, je kan rechts zien dat er nog een stukje fuseepen in die houder zit

Toen we de draagarmen eenmaal los hadden bleek de topmounts te rammelen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ECrfl8o0EL4]

Dus de eerste draagarm uit elkaar, waarbij bleek dat de demper als deze los is zichzelf maximaal intrekt, waardoor we om de boel weer in elkaar te zetten de veer van 32cm naar 16cm moesten samendrukken, iets dat mede dankzij maar 3 windingen en de rare onderaan bijna driehoekige vorm, ons niet lukte. We hebben dus mooi bij de lokale garage de topmounts laten vervangen (had alle onderdelen al liggen van de dealer) en de zaak weer in elkaar laten zetten, waarna ein-de-lijk weer e.e.a. in elkaar kon.

Gister waren de stuurstangen binnen, na een ritje naar de bandenboer om even uit te lijnen doet mijn auto het weer \o/ Stuurt weer lekker strak en geen rare bonkjes meer \o/ me gusta

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=30&image=e51b7fde67e9f975ed792a6d28c39e2d&mode=forum
Outlinen @ the bandfarmer

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

180 eur kosten + gebruik lokale garage + bandenzaak om uit te lijnen....

Was je niet beter naar de dealer geweest?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Eindelijk!

Ik heb een ///M stuur! :D

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/mstuur1.JPG

Volgende week even in bouwen :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:50:

Echter bleek dat de fuseekogels van oude draagarmen zo _belachelijk_ vast zaten in de fuseehouders van de veerpoten, dat we de zooi na een hele dag kloten niet eens los kregen (verwarmen, slagmoer, moker, een zelf gelaste unit om de zooi te splitsen, officieel apparaat van 70 euro speciaal voor dit klusje, of een combo, niks hielp) dus hebben we noodgedwongen maar de oude draagarmen en de stuurstangen (die nog prima waren maar die zaten ook vast) doorgeslepen, en nieuwe stuurstangen besteld in Duitsland (was 80 i.p.v. 240 euro bij de dealer).
Lekker klusje dan :X
Kon je de konische passing niet laten schrikken door er zijdelings met een moker op te slaan?
Zoals deze gast dat uitlegt:
YouTube: The Easy Best Way to Separate a Ball Joint Tie Rod End How to
Breaking the taper noemen ze dat aan de andere kant van de plas.

Dat die veren lastig zijn kan ik idd uit 1e hand beamen (mijn z4 heeft uiteraard vergelijkende veren), maar ik kreeg ze wel los met zo'n hydraulische verenpers van 100 euro. Kostte ff wat tijd om uit te fiegelieren wat de makkelijkste weg was maar dan gaat het wel hoor. Dat ik bij montage van mijn eibachveren destijds erachter kwam dat ik de bumpstop en stofhoes vergeten was 8)7 kon alles er weer onderuit, uit elkaar en terug gebouwd worden. Dat kon ik toen allemaal in 1 uur tijd voor beide kanten samen; ik was een beetje geirriteerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
gratz en gratz - Bij de vorige heb ik ook eens lopen kloten met de stuur/fuseekogels en -stangen. Had uiteindelijk zelfs een tweede garage nodig nadat het mezelf en de eerste garage gewoon niet lukte zonder heel veel schade... Soms is vast *echt* vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik had vorige week mijn Z4 maar weer eens van stal gehaald om wat noodzakelijk werk te laten doen (nieuwe banden en apk, ga er volgende week mee naar Londen) en het viel me eigenlijk op het dat geluid van de zescylinder me niet meer zoveel kan boeien. Het subtiele turbinegesuis van de compressor is leuk maar het geluid mist bruutheid. Er gaat niets boven het geroffel van een V8. Met de uitlaat zie ze onder mijn zes hebben gebakken is het alsof je voortdurend onweer aan het maken bent :P . Wat zou het toch leuk zijn als BMW kleine v8'jes met een compressor zou maken ipv viercylinder turbo's.
t_captain schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:37:
Wat zijn die 5 GT's duur! Keek voor de grap even op gaspedsaal, maar ze zitten allemaal boven de 50k..

Ik had juist verwacht dat het model tweedehands goedkoper zou zijn als een E60 530/535 omdat het nu niet bepaald het meest geliefde en best verkopende model is. Als je nu een 535i van 2009 te koop hebt staan voor >50k, zou je die dan snel kwijt zijn :?
Een 5 GT is wel een modernere auto dan een E60 en een jonger model. Techniek van de huidige 7-serie. Als ik nu een gebruikte E60 zou kopen zou ik niet een model nemen uit 2009 maar een oudere met een lage kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is een 5GT geen handel. Net als een 7; maatje te groot om goed geaccepteerd te worden, maar mist de poser-factor van de X5/X6. Nog een paar jaartjes wachten dus, ik denk dat die tweedehandsprijzen nog wel dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:24
Hallo allemaal,

De afgelopen paar maanden heb ik met veel plezier naar dit forum mogen kijken. Ik heb namelijk sinds februari een E46 316ti Compact.
Helaas heeft deze niet de aller mooiste velgen. Nu zie ik op marktplaats iemand die zijn M5 velgen te koop zet. Dit zijn de gegevens:
Merk band: Pirelli
Maat: 235/45/17
Profiel: 2x 6mm en 2x 4mm
ET 20
17x8J
Kan ik deze zonder veel morren onder mijn auto plaatsen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
M5 velgen onder een 316 Compact kan eigenlijk niet. Maar dat heeft niks met de maten te maken :P

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Laatst online: 07:24
MrFl0ppY schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:47:
M5 velgen onder een 316 Compact kan eigenlijk niet. Maar dat heeft niks met de maten te maken :P
Geloof me, alles is beter dan wat ik er nu onder heb liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nou denken jullie... wat doet teacher hier?! Moet hij niet in het mercedes of motor topic zitten dan?!

Dit is Babbette:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DsLE0g6BWV6i3icMlBA2yAT7/full.jpg
Een 1802 uit 1972 in atlantik blau.
Op deze foto vertrok ze, vers in de dinitrol, naar de winterstalling.

Dus, vanaf nu (of in ieder geval vanaf april, als ze weer mag ontwaken), zal ik hier ook af en toe te vinden zijn :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mooi oldtimertje zeg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
McMark schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:16:
[...]

Geloof me, alles is beter dan wat ik er nu onder heb liggen!
Zelf een stel replica velgjes die er ten eerste niet uit zien en ten twee van waarschijnlijk droevige kwaliteit zijn? Echte M5 velgen passen niet onder een 3'tje. Maar er zijn genoeg velgen die daar wel onder passen omdat ze wel bij de E46 horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
McMark schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:55:
Hallo allemaal,

De afgelopen paar maanden heb ik met veel plezier naar dit forum mogen kijken. Ik heb namelijk sinds februari een E46 316ti Compact.
Helaas heeft deze niet de aller mooiste velgen. Nu zie ik op marktplaats iemand die zijn M5 velgen te koop zet.
Weet je zeker dat dit originele M5 velgen zijn? Volgens mij is geen enkele M5 ooit standaard op 17"geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het Fantoom schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:05:
[...]

Weet je zeker dat dit originele M5 velgen zijn? Volgens mij is geen enkele M5 ooit standaard op 17"geleverd.
Jawel, E34 M5 heeft twee types die allebei 17" zijn. De E28 weet ik niet, maar lijkt me niet dat die grotere velgen had dan de E34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
teacher schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:16:
Nou denken jullie... wat doet teacher hier?! Moet hij niet in het mercedes of motor topic zitten dan?!

Dit is Babbette:
[afbeelding]
Een 1802 uit 1972 in atlantik blau.
Op deze foto vertrok ze, vers in de dinitrol, naar de winterstalling.

Dus, vanaf nu (of in ieder geval vanaf april, als ze weer mag ontwaken), zal ik hier ook af en toe te vinden zijn :)
Ooooh 8)
zimbab schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Jawel, E34 M5 heeft twee types die allebei 17" zijn. De E28 weet ik niet, maar lijkt me niet dat die grotere velgen had dan de E34.
De E28 M5 had 16" bbs velgen. Fantooms opmerking slaat ook nergens op, vroeger hadden überhaupt heel weinig auto's 18" velgen.

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 23-10-2011 00:04 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Ik vind het niet meer terug, maar ik dacht dat het zelfs in een BMW topic op GoT was.

Weet er iemand waar je terecht kan om de carrosserie van je auto met plastiek te laten overtrekken - zodat die dus een andere kleur krijgt, en de originele lak beschermt is?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Google eens op 'wrappen'

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ah EC - de benzinemeter werkt weer. Ik heb de benzinepomp+sensor uit de benzinetank gelicht. Bleek een los draadje te zijn. Na een soldeerklusje deed 'ie het weer. De koplampen liggen nu te drogen met nieuwe glazen lenzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Shaidar schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:27:
Ik vind het niet meer terug, maar ik dacht dat het zelfs in een BMW topic op GoT was.

Weet er iemand waar je terecht kan om de carrosserie van je auto met plastiek te laten overtrekken - zodat die dus een andere kleur krijgt, en de originele lak beschermt is?
Een maat van me doet ook aan wrappen >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Je mag die maat van je wel even vertellen dat "full rebuild" met een 'd' is..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Winterdakske erop gezet. Scheelt behoorlijk in het windgeruis. Wagen is ook laatst ontdaan van alle parkeerdeukjes en de bestuurdersdeur is voorzien van geluidsdemping zodat het niet meer zo blikkerig klinkt bij het sluiten..

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/IqYXKKwwyl93yJr4uKIWpfaN/full.jpg?nohitcount=1
(Dak moet nog schoongemaakt en in de was gezet worden. itt de rest van de auto.)

[ Voor 86% gewijzigd door bombadil op 23-10-2011 10:31 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
ok

[ Voor 98% gewijzigd door Het Fantoom op 23-10-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
wheez50 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:12:
Ah EC - de benzinemeter werkt weer. Ik heb de benzinepomp+sensor uit de benzinetank gelicht. Bleek een los draadje te zijn. Na een soldeerklusje deed 'ie het weer. De koplampen liggen nu te drogen met nieuwe glazen lenzen...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
t_captain schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:33:
Ik denk dat die prijs iets onder de 335i zal liggen (zonder BPM enkele duizenden hoger, vanwege de BPM een fractie eronder). Reken op 75k.
Lijkt me niet, de 5 ActiveHybrid (zelfde aandrijflijn) begint iets onder de 70k. Ik verwacht dat de 3-serie versie dan ergens rond de 60k zal beginnen. En een B-label natuurlijk want de uitstoot is lager dan die van de 328i (op papier...)
t_captain schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:37:
Nouja, hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je verwachting is. Nieuw is het niet bepaald een voordelige auto (basisprijs ruim 73 mille en dan natuurlijk de bakken opties er nog bij)
Het model is nu nog geen twee jaar op de markt, dus als er nu 53k gevraagd wordt voor een 535i Executive uit januari 2010 heeft die toch bijna 30% afgeschreven in net 20 maanden. Ik ken waardevastere auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

BrZ

Zo, heb nog een auto om me in dit topic mee te melden ;)

Heb m'n Camaro ingeruild op een E90 325i high executive (2006)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JYYF5zmAq9kJyBcSUKfrxziX/full.jpg

Wat rijdt dat ding heerlijk zeg. Nu het lange wachten tot ik 'm kan ophalen ;)

En daarna nog m'n E46 320d verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Daniel schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:03:
[...]

Lijkt me niet, de 5 ActiveHybrid (zelfde aandrijflijn) begint iets onder de 70k. Ik verwacht dat de 3-serie versie dan ergens rond de 60k zal beginnen. En een B-label natuurlijk want de uitstoot is lager dan die van de 328i (op papier...)
Cool! Ik hoop dat we deze auto erg veel mogen gaan tegenkomen op de weg. En dat ze ook een 1-serie ActiveHybrid gaan maken voor 40 a 45k. :)

Als een 328i een B label krijgt, zou voor de ActiveHybrid misschien zelfs een A-label mogelijk zijn.
[...]

Nouja, hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je verwachting is. Nieuw is het niet bepaald een voordelige auto (basisprijs ruim 73 mille en dan natuurlijk de bakken opties er nog bij)
Het model is nu nog geen twee jaar op de markt, dus als er nu 53k gevraagd wordt voor een 535i Executive uit januari 2010 heeft die toch bijna 30% afgeschreven in net 20 maanden. Ik ken waardevastere auto's :P
Inderdaad 30% in 20 maanden is niet weinig. Ik denk dat ik me misschien wat had verkeken op de leeftijd en de nieuwprijs van de auto's.
Wat ook zal schelen is dat bij leeftijden < 2 jaar de meeste van deze auto's nog bij merkdealers staan. En die staan nooit te springen om een auto goedkoop weg te zetten.

Zo was ik laatst bij de VW dealer (Polo GTI voor de vrouw *O* ) en daar stond een Phaeton. Vroegen ze nog ruim boven de 40k voor, terwijl dit model en bouwjaar in de handel eerder een goede 30 zou doe (Phaeton is ook zo'n grote, luxe auto waar weinig aan mis is, maar die nooit geliefd zal zijn in de tweedehandsmarkt). Maar als merkdealer kun je die auto niet zomaar voor 32k te koop zetten. Want verderop in de showroom staat ook een nieuwe van 80k en dan geeft die prijs op de tweedehandse een verkeerd signaal naar de potentiele kopers van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BrZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:56:
En wat voor een! Je zit meteen in de binnencirkel van het topic als het aan mij ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Ik zit er aan te denken om voor de winter een BMW 523i te kopen (e39), iemand tips toevallig waar op te letten?

Ik ben meteen wat winterbanden aan het opspeuren, maar weinig met de juiste et waarde meeste zitten op 35 en ik moet rond de 20 hebben dus dat gaat denk ik niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
BrZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:56:

Heb m'n Camaro ingeruild op een E90 325i high executive (2006)

[afbeelding]

Wat rijdt dat ding heerlijk zeg. Nu het lange wachten tot ik 'm kan ophalen ;)

En daarna nog m'n E46 320d verkopen...
Gave bak :)

Wat is het gemiddelde verbruik van een 320d? Zit best wel series te denken aan een 3 serie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Van de huidige serie, of de E46? De huidige kan wel ongeveer 1:17-1:18 halen in de praktijk, volgens mij is de E46 daar niet zo goed in.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
tdw schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:32:
Van de huidige serie, of de E46? De huidige kan wel ongeveer 1:17-1:18 halen in de praktijk, volgens mij is de E46 daar niet zo goed in.
En is dat bij stevig planken of bij rustig rijden en braaf 120 cruisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
E46 was de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Het Fantoom schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Braaf aan de maximumsnelheid houden.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn 323i redt met moeite 1 op 10 op de snelweg. Stadsverkeer is een dramatische 1 op 6-8, dit is dan wel een automaat overigens, verder rijdt ik soms "sportief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Kecin schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:12:
Mijn 323i redt met moeite 1 op 10 op de snelweg. Stadsverkeer is een dramatische 1 op 6-8, dit is dan wel een automaat overigens, verder rijdt ik soms "sportief".
Sportief is dat je zelf bij moet trappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Het Fantoom schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:27:
[...]

Sportief is dat je zelf bij moet trappen?
Met je Gaspedaal indeed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Het Fantoom schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Bij stevig planken doet mijn E46 320d (facelift) 1:16 gemiddeld. Als je je netjes aan de max snelheid houdt, is 1:18 makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BrZ schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:46:
[...]

Bij stevig planken doet mijn E46 320d (facelift) 1:16 gemiddeld. Als je je netjes aan de max snelheid houdt, is 1:18 makkelijk te doen.
Dat geloof ik echt niet, sorry.

Planken zal echt op 1:12 max liggen in zuinigheid...

En dan bedoel ik echt planken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Och, mijn cabrio doet het weinig beter, zeker nu het blok niet warm wil worden... Afgelopen zomer zat ik vrij dicht op 9l/100km, de laatste tankbeurt ging ik ruim over de 10l/100km... Dat is een hoger verbruik dan op het moment dat ik bijna elke rit met het dak open reed :X

@McMark
Zet er geen M-velgen onder, of hooguit één van de subtiele M-velgen van de E46 M3. Elke andere is of schreeuwerig of gewoon fout...

@teacher
_/-\o_

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

FYI mijn X5 (204K km op de teller) is ingeruild voor een Peugeot 508 sw... Dus je mag mij uit de startpost verwijderen...

Nog veel BMW-genot gewenst aan iedereen !! (misschien kom ik nog wel eens terug voor zo'n hybride 5 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4Skunk schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 02:14:
FYI mijn X5 (204K km op de teller) is ingeruild voor een Peugeot 508 sw... Dus je mag mij uit de startpost verwijderen...

Nog veel BMW-genot gewenst aan iedereen !! (misschien kom ik nog wel eens terug voor zo'n hybride 5 ;) )
X5 rijdt duur ?

Die 508 is wel super hoor, erg mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Anoniem: 149075 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 01:17:
[...]

Dat geloof ik echt niet, sorry.

Planken zal echt op 1:12 max liggen in zuinigheid...

En dan bedoel ik echt planken!
Als je met planken bedoelt een tank leegrijden op topsnelheid op de autobahn, nee, dan ga je die 1:12 niet eens halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mijn 330ci cabrio doet gemiddeld 1:10 (10.2 op 100 km volgens obc) en dat is met minder dan 2% afwijking op de teller. aan de pomp ook bijna 1:10 overigens.

Ik rijd meestal rustig maar ja soms heb je wel eens een momentje... :9

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is wel pittig! Dat red ik ook wel redelijk makkelijk, soms nog zuiniger. Alleen dan met een 3,2L op 1750kg en dan ook nog is 4x4 :o

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 24-10-2011 11:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BrZ schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Als je met planken bedoelt een tank leegrijden op topsnelheid op de autobahn, nee, dan ga je die 1:12 niet eens halen ;)
Planken is toeren maken, no matter in welke versnelling of hoe dan ook.

Jij cruist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk relatief veel korte stukken rijdt...
Van het zomer toen ik elke dag over de snelweg moest naar werk kon ik merken dat de auto rustiger begon te rijden maar vooral ook zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 11:20
Gisteren een stukje meegereden in een E60 M5... Met iemand die even wilde laten zien wat zo'n M5 kan. :o Echt niet normaal, wat een auto...!

Was wel weer blij toen ik uitstapte. :X
Maar wat een prachtig brok techniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Over het in de hogere toeren rijden, ik merk dat mijn 3.20i pas lekker trekt als ik hoger in de toeren zit. Valt me soms wel een beetje tegen voor een 2 liter. Is het slecht voor de motor om de wagen gewoon flink hoog 4 a 5k in de toeren te rijden?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mits warm, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
zeeg schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:58:
Gisteren een stukje meegereden in een E60 M5... Met iemand die even wilde laten zien wat zo'n M5 kan. :o Echt niet normaal, wat een auto...!

Was wel weer blij toen ik uitstapte. :X
Maar wat een prachtig brok techniek. :)
Ik ben nooit blij als ik weer uit een E60 M5 moet stappen ;(

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 11:20
KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:25:
Ik ben nooit blij als ik weer uit een E60 M5 moet stappen ;(
1) Ik reed niet zelf
2) Degene die achter het stuur zat was een beetje aan het showen; niet altijd fijn...
3) Ik rijd normaal in een Daihatsu Cuore van 8 jaar oud, het verschil was best wel groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zit er ook vaker naast dan achter het stuur ;)
Misschien is het verschil wel dat ik weet wat de persoon kan waar ik mee rijdt (ook op het circuit)
Ik moet zeggen dat bredere sloffen + eibach veren de M5 een stuk veiliger doen aanvoelen. Standaard "danst" hij best veel. Met die andere veren ligt hij veeel strakker op de weg en driften gaat ook een stuk beter.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Joepv schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:05:
Over het in de hogere toeren rijden, ik merk dat mijn 3.20i pas lekker trekt als ik hoger in de toeren zit. Valt me soms wel een beetje tegen voor een 2 liter. Is het slecht voor de motor om de wagen gewoon flink hoog 4 a 5k in de toeren te rijden?
Welke 320i heb je?
320i 2.0 zes (150pk) / 2.2 zes (170 pk) / 2.0 vier (150pk) of 2.0 vier (170 pk DI)?

Ik rij zelf een exemplaar met het M54B22 blok (170 pk zespitter). Die vind ik juist heel soepel lopen bij lage toeren (ik kan zelfs een rotonde in 5 rijden ;) ) maar niet heel veel zin hebben in de hoge toeren. Tussen de 5500 en 6000 merk je al dat het koppel wat afvalt en boven de 6200 is er helemaal niet veel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:58:
Ik zit er ook vaker naast dan achter het stuur ;)
Misschien is het verschil wel dat ik weet wat de persoon kan waar ik mee rijdt (ook op het circuit)
Ik moet zeggen dat bredere sloffen + eibach veren de M5 een stuk veiliger doen aanvoelen. Standaard "danst" hij best veel. Met die andere veren ligt hij veeel strakker op de weg en driften gaat ook een stuk beter.
Eibach dempers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Leuk.. Maar dan kan je de vering niet meer afstellen. Ik denk dat de boordcomputer dan ook wat foutmeldingen geeft ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
t_captain schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:01:
[...]

Welke 320i heb je?
320i 2.0 zes (150pk) / 2.2 zes (170 pk) / 2.0 vier (150pk) of 2.0 vier (170 pk DI)?

Ik rij zelf een exemplaar met het M54B22 blok (170 pk zespitter). Die vind ik juist heel soepel lopen bij lage toeren (ik kan zelfs een rotonde in 5 rijden ;) ) maar niet heel veel zin hebben in de hoge toeren. Tussen de 5500 en 6000 merk je al dat het koppel wat afvalt en boven de 6200 is er helemaal niet veel te halen.
Heb de 320i 2.0 zes (150pk), ik kan ook laag in de toeren rijden zonder dat die gaat bokken, maar bijvoorbeeld pittig optrekken moet ik flink voor in de toeren. Ik merk bijv dat een Polo aan het verkeerslicht (geen idee welke motor) meteen weg is en ik dan vol op het gas moet. Later haal ik makkelijk in, maar toch. Ik ben ook geen racer, maar had wel verwacht dat ik sneller weg zou zijn.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:04:
[...]

Leuk.. Maar dan kan je de vering niet meer afstellen. Ik denk dat de boordcomputer dan ook wat foutmeldingen geeft ;)

Nou Eibach heeft geen eigen veren hoor... die komen gewoon uit Nederland ;) een combinatie van veer plus demper kan... normaal gesproken een schroefdemper maar zal voor BMW wel anders geconstrueerd worden.

Het moeten dempers zijn... heb die dingen met afstelbare potten voor mijn Volvo. Die afstelling, demper dus, kun je ook automatisch laten doen als je het zo maakt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 24-10-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
O sorry de doos die binnenkwam was dan nep. (ziet er wel echt uit, vreemd)
Toevallig zijn we nu as we speak ook zijn M3 E46 eibach setje er onder aan het zetten :')

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/7567/img1310xl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/2356/img1311o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 24-10-2011 14:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:59:
Toevallig zijn we nu as we speak ook zijn M3 E46 eibach setje er onder aan het zetten :')

[afbeelding]

[afbeelding]
Die dingen komen gewoon uit de buurt van Utrecht hoor en zijn ze echt een heel stukje goedkoper ;)

Ik ben er al zo vaak geweest... alle merken dozen liggen daar, ook die ;)

En een veer kun je niet afstellen, een demper wel...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 24-10-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:59:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is een verrekt mooie werkplaats!

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Dat is een verrekt mooie werkplaats!
Dat zeker, kan iedereen zo hebben alleen plempt iedereen het vol met zooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Joepv schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:07:
[...]

Heb de 320i 2.0 zes (150pk), ik kan ook laag in de toeren rijden zonder dat die gaat bokken, maar bijvoorbeeld pittig optrekken moet ik flink voor in de toeren. Ik merk bijv dat een Polo aan het verkeerslicht (geen idee welke motor) meteen weg is en ik dan vol op het gas moet. Later haal ik makkelijk in, maar toch. Ik ben ook geen racer, maar had wel verwacht dat ik sneller weg zou zijn.
Tja, nadeel van een atmosferische motor met betrekkelijk kleine inhoud (twee liter voor een 3 is niet onderbemeten maar ook niet heel dik). Om bij het snelheidspotentieel te kunnen, moet je wat hoger in toeren.

BMW heeft zelf een suggestie voor een oplossing: 330i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Haha. Als het er financieel in zat ;) Maar ik mag niet klagen met een 3.20i met zowat elke optie van BMW erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja zeker!
Ik vermaak me er altijd wel. Komen af en toe wel leuke auto's ;)
@Rutger: Je ziet op de foto ook nog maar 1/10e van de begane grond. De zooi staat boven 8)

Voorbeeldje van het speelgoed (de M's zijn zelfs maar het instap spul :F )

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/1358/img1277j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/veyron.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/9181/rs6mtm11.jpg

2e mtm RS6r met op de achtergrond een E36 evo SMG met 6K op de teller 8)7 Hij heeft ook nog een groene E36 GT met onder de ton op de teller :9

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/3126/img11871g.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is duidelijk een autopoetswerkplaats en geen autosleutelwerkplaats.

Lijkt wel een operatiekamer man, zo strak ziet het er daar uit! :)
(is natuurlijk ook wel te zien aan het type bruggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Meer wrappen en poetsen idd. Er staan ook nog 2 banden machines. Dus alleen simpele technische klusjes zoals remmen, veren en banden.
Meer moet je niet willen doen, dan worden je handen vies ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

* Kecin geeft KappeNou vanaf nu toestemming dit hele topic vol te mogen dumpen met kiekjes.

Mooie werkplaats, mooie wagens.
Wat doe voor werk doe je bij dat bedrijf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27
Kan ik niet wat auto's bij jou neerzetten voor een behandeling? :D ('08 M3, '08 Gran Turismo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik werk er zelf niet. Ik help af en toe voor de lol ;) is van een maat.
@redhat: Geen probleem, al ervaring met de m3 cabrio en granturismo S

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 24-10-2011 19:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dempers? Eibach is toch echt een Duitse verenfabrikant en geen demperfabrikant...

Eibach wordt meestal gecombineerd met Bilstein B6's of B8's of soms met Koni's (die dan wel weer Nederlands zijn).
KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Dat is wel pittig! Dat red ik ook wel redelijk makkelijk, soms nog zuiniger. Alleen dan met een 3,2L op 1750kg en dan ook nog is 4x4 :o
Och, wat ik ook al zei, mijn 323i Cabrio (M52B25 blok) doet het eigenlijk net zo slecht. Maar dat wordt hopelijk deze week deels opgelost met een nieuwe thermostaat (ligt inmiddels klaar in Schiedam, dus morgen er maar een ritje aan wagen).

Overigens helpt het waarschijnlijk ook niet dat zo goed als zeker mijn Vanos niet 100% meer werkt. Ik heb heel weinig koppel onderin. Daar wil ik binnen niet al te tijd ook wat tijd aan gaan besteden en de afdichtingsringen van vervangen voor betere. Alleen zit ik even met het punt dat de nokkenassen geblokkeerd moeten worden met een stukje speciaal gereedschap, wat ook weer absurd duur is... (op ebay ruim €300 :X )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Laatst online: 15:17
Ik zag vandaag voor het eerst de nieuwe 1 serie in het wild rijden. Een erg mooie auto moet ik zeggen. Na de onthulling was ik er niet erg enthousiast over. Binnenkort mag ik een nieuwe leasert uitkiezen en deze gaat zeker op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:37:
Wat rijdt je maat voor wagen(s) dan? Aan het pand te zien kun je een aardige boterham verdienen met auto's poetsen, en voornamelijk klanten die niet op een tientje meer of minder kijken. Sweet! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
KappeNou schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:37:
Is die maat toevallig een poos geleden ook regelmatige bezoeker van dit topic geweest met een 7 serie?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige werkplaats zeg, en dit is wel echt pro poetsen en detailen zeg, damn! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Is die maat toevallig een poos geleden ook regelmatige bezoeker van dit topic geweest met een 7 serie?
God dat was ook zo'n rampenbak :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Heuving, kom dr maar in!

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het Fantoom schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Wat rijdt je maat voor wagen(s) dan? Aan het pand te zien kun je een aardige boterham verdienen met auto's poetsen, en voornamelijk klanten die niet op een tientje meer of minder kijken. Sweet! :9
Dat is niet alleen te danken aan dit soort werk. Staat nog redelijk in de kinderschoenen, maar loopt al wel aardig.
Over het algemeen kan je hem in een E60 M5 zien rijden, die voor promo doel einde een beetje over de top is gemaakt. Ik zag dat hij redelijk bekend is in het spotter wereldje, genoeg foto's en filmpjes online (nu een aparte combo van carbon en oranje)
Verder nog wat M's enzo..
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Dat is ook een maat van me. Maar die komt niet in dit verhaal voor ;)
fsfikke schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:26:
[...]

God dat was ook zo'n rampenbak :X :D
Ja dat eerste type 745 wel ja ;) Die facelift 740 full option daarna was wel relatief probleemloos O-)
Toevallig nog een fototje van ons 2 met die 740 >klik<

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 25-10-2011 00:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar hebben we ook alweer enige tijd niks meer van vernomen. Hoe zal het hem vergaan?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:32:
[...]

Dempers? Eibach is toch echt een Duitse verenfabrikant en geen demperfabrikant...

Eibach wordt meestal gecombineerd met Bilstein B6's of B8's of soms met Koni's (die dan wel weer Nederlands zijn).
Oeh ja idd... maar veren kan je niet instellen dat was even mijn struikelblok, Bilsteins wel.. en die maken geen veren !

Je combi klopt. Bilstein met Eibach is veel samen gebruikt, ik heb het ergens onder een auto hangen waar het al onder zat.

Maar Eibach produceert vrij weinig, laten ze doen... in NL ;)

Koni is zeker NL, ook wel eens geweest, leuk familiebedrijf :)

Koni kan je overigens ook instellen maar niet zoals een Bilstein... Koni is er wel een eind op vooruit gegaan, solide product maar voor die fancy instel mogelijkheden zie je meer Bilstein of Proflex (dus in de racerij of rally, waarbij Koni wel meer op circuit omdat het meer instap is maar zeker fijn... vind ik!)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 24-10-2011 23:40 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.