Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:02
418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:07:
Mwoah, ik rij liever in een e39 dan in een nieuwe Avensis, dus dat zegt ook weer niet zoveel.
Een 50k auto van toen of een 25k auto van nu, dat zegt natuurlijk ook niet zoveel. (Doet niks af aan het feit dat de E39 misschien één van de beste auto's ooit gemaakt heeft )

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik ben geen kenner van de 5-serie. Maar is een E39 beter dan een E60 of F10/F11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Alles naar tijdsgeest natuurlijk. Beste auto als in 'voor die tijd bijna onovertroffen'

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
EvaluationCopy schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:13:
Alles naar tijdsgeest natuurlijk. Beste auto als in 'voor die tijd bijna onovertroffen'
Beter dan de concurrenten als A6/S80/E-klasse uit die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:07:
Mwoah, ik rij liever in een e39 dan in een nieuwe Avensis, dus dat zegt ook weer niet zoveel.
Appels met peren vergelijken.. 8)7
A3 mag je tegenover een 1 serie zetten.
E39 in het geval van toyota tegenover een lexus GS

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2011 18:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

dfrenner schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:04:
[...]

Sorry, maar een ieder met een andere mening die in deze wagen heeft gereden, verklaar ik echt voor gek.
Het is namelijk een wereld van verschil.

Ik heb uitvoerig proefgereden in de A3 en de C30. Waarbij het verschil tussen de A3 en C30 redelijk klein is, maar mijn mening de C30 een stuk meer bood, voor minder geld. En tevens comfortabeler was en ook net iets sportiever, qua rijeigenschappen en niet vermogen.

Maar deze BMW 1, maakt gehakt van beide modellen en steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Zowel op gebied van comfort als sportiviteit!

Heb je er al in gereden? Dan merk je direct waarom het geen mening is, maar wel degelijk een feit...
Dat blok is echt een knap staaltje werk.
Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben (wel namelijk) maar het getuigd van bijzonder weinig respect.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Volgens mij zegt ie dat blauw feitelijk een mooiere kleur is dan groen 8)7

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
DFrenner is gewoon even in extase, dat zakt wel weer als het proefrijden heeft kunnen bezinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het Fantoom schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:33:
[...]

Beter dan de concurrenten als A6/S80/E-klasse uit die tijd?
Ja. Daar was de gehele autopers het (bijna) unaniem wel over eens. En S80 hoort natuurlijk net niet in het rijtje thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 05-10-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:59:
Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben (wel namelijk) maar het getuigd van bijzonder weinig respect.
Wat bedoel je met respect?
Ik heb zelf tot voor kort de C30 bereden, met als mening dat dit de beste keuze is in dit segment. Eén ritje in de nieuwe 1 serie, blaast diezelfde C30 helemaal omver. Ik heb nog steeds respect voor de C30, het is een erg fijne auto en een stukje goedkoper dan de 1 serie en de A3.
Reloader schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:54:
DFrenner is gewoon even in extase, dat zakt wel weer als het proefrijden heeft kunnen bezinken.
Ik was inderdaad erg verbaasd, omdat ik destijds ook in de vorige 1 serie heb gereden en dit is echt een wereld van verschil! Overigens hebben 4 collega's van mij er ook in gereden en allen kwamen tot dezelfde conclusie...

Ik heb de verkeerde auto gekozen :(
zimbab schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:34:
Ja. Daar was de gehele autopers het (bijna) unaniem wel over eens. En S80 hoort natuurlijk net niet in het rijtje thuis.
Dat ben ik absoluut niet met je eens.
Juist de S80 werd toen door 80% van de directieleden gekozen om zich te laten rijden en achterin te werken. Door de ruimte achterin en het comfort. Met het juiste blok (T5/D5) had je een hele goede comfortabele tegenhanger van de A6/5-serie/E-klasse. Ja hij is alleen iets goedkoper.

Ik ben in die tijd privéchauffeur geweest en 80% van die topmannen/vrouwen die je reed, hadden en S80. En dat zijn mensen die echt wel het geld voor een 5-serie/A6 of E-klasse hadden.

Ik heb die discussie wel eens gevoerd met de voorzitter van de RVB van de VU. Waarom hij toen voor een verouderde S80 koos ipv de A6. Toevallig was hij het volledig met me eens dat de toen net nieuwe A6 een stuk mooier was, alleen de ruimte achterin was te klein. Met zijn lengte vond hij dat hij te dicht op het dak zat. Hij kon daar niet lekker in werken en heeft toch maar voor de S80 gekozen, waarbij het ruimtegevoel meer tot zijn recht kwam. Gaf hem meer rust om te werken. Daarbij was hij een stuk comfortabeler en minder stug dan de A6. Wat ook weer fijner was voor het werken op de achterbank.

[ Voor 39% gewijzigd door BlakHawk op 06-10-2011 08:07 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Daarom hoort ie ook niet in het rijtje thuis, bij een 5-serie / A6 ga je niet achterin zitten werken :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd daar koop je een 7 serie of A8 voor. Maarja dat is dan weer te duur of je kan er niet in aan komen ;)
De S80 zie ik ook meer als een extreme budget versie van de limo klasse. Opzich een slimme keuze van volvo. In europa zien de 3 primium merken de markt niet, maar in China weer wel waar ze de verlengde A6 & 5 serie leveren.

[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 09:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:13
KappeNou schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:34:
[...]

Appels met peren vergelijken.. 8)7
A3 mag je tegenover een 1 serie zetten.
E39 in het geval van toyota tegenover een lexus GS
EvaluationCopy schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:33:
[...]

Een 50k auto van toen of een 25k auto van nu, dat zegt natuurlijk ook niet zoveel. (Doet niks af aan het feit dat de E39 misschien één van de beste auto's ooit gemaakt heeft )
Ik bedoel meer dat als ik nu 30.000 euro aan een auto moest uitgeven, ik liever voor 5k een e39 525i AUT haal, dan voor 30k een Avensis.

De E39 is _nog steeds_ een auto die met gemakt met de _huidige_ "middenklasse" meekan.

Feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

EvaluationCopy schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:13:
Klopt, maar dat kan je van bijna elke BMW wel zeggen ;) In de jaren 90 was de E36 ook zo'n beetje het beste in zijn segment. Nog steeds is een luxe E36 bijzonder comfortabel (ik mis in mijn huidige Cabrio niks aan luxe zaken), maar zijn luxe uitrusting is nu zo'n beetje de standaard.

Maar het is een beetje zinloos om hier een vergelijk op te gooien tussen verschillende merken, je zit hier met BMW liefhebbers, dus de uitkomst laat zich meestal wel raden. ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
418O2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

[...]

Ik bedoel meer dat als ik nu 30.000 euro aan een auto moest uitgeven, ik liever voor 5k een e39 525i AUT haal, dan voor 30k een Avensis.

De E39 is _nog steeds_ een auto die met gemakt met de _huidige_ "middenklasse" meekan.

Feit.
Heel leuk. Maar je haakt in op een discussie waarbij dit totaal niet toe doet. Maar het is je al vergeven ;)

Buiten dat is wat je zegt vaak wel waar, dat een oude premium beter is dan een nieuwe middenklasser.
De reden van zo'n nieuwe midden klasser is meestal betrouwbaarheid (nieuw, garantie) of vaak een lease bak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 15:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Respect voor andermans mening natuurlijk ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

418O2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

Feit.
Ja, maar de mensen die voor 30k een avensis halen zijn er waarschijnlijk van plan mee 4 jaar lang 50dkm te gaan rijden. Verreweg de meeste auto's in dat segment gaat beroepsmatig gebruikt worden.
Niemand die dat van plan is koopt een oude bak hoor.
Tuurlijk zullen de meesten dan liever een f10 hebben, maar als het de keuze is tussen een avensis (of ander model in die range) en 30000 euro oid in je zak stoppen (of je koopt er een leuke z4m (of wat anders) van voor erbij; dat is dus een avensis èn een sportief speeltje) of een f10, dan is voor heel veel mensen de keuze ook zo klaar als een klontje hoor.
Iedereen die denkt in termen van 5k voor een oude beamer is sowieso geen potentiele klant voor een nieuwe auto...
Ook als je dergelijke kilometers op de klok gaat zetten zal het verbruik ook parten gaan spelen. Dan laat je die 525i met automaat ook links staan. Het zijn verbruik en betrouwbaarheid die hier achterblijven.
Zo'n oude e39 is leuk als privé liefhebbers auto, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Daar gaat het me niet om; het gaat mij er om dat een 12 jaar oude BMW nog steeds beter rijdt dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, dan kan je ook een jag v12 uit de jaren 70 halen. Die rijdt nog beter.
En wellicht zelfs onder de 5k te halen 8)7
Het is maar net wat je onder beter verstaat. Hij rijdt iig niet beter als in betrouwbaarder of zuiniger.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 06-10-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat klopt, maar een e39 met een normale km-stand (onder de 2 ton) kan 20k per jaar met gemak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Voor 1 jaar wel.....
Sowieso is 20k per jaar natuurlijk niet heel spannend.
Zelf zit ik rond de 80k(!) en dan ga je echt met een heel ander oog tegen auto's aankijken.
Trouwens... elke auto kan je zolang je bereid bent de reparaties te betalen miljoenen kilometers laten rijden..., maar daar zit dus juist de clou.... ook bij die e39 met 2 ton en 12 jaar.
Want die e39 kan wel eens een nieuw asrubbertje nodig hebben, of airco compressorkoppeling, of stuurkogeltje, of achterwiellagertje, of subframerubbertje, of..... ik vul hier nog maar ff 5000 componenten in die rond de 2 ton kunnen slijten en bij een nieuwe auto absoluut niet versleten zijn ;)

Het is niet voor niets dat bijna alle autofabrikanten de garantie tot ca. 150dkm/250dkm laten lopen, en dan ook hooguit 3 jaar (materialen verouderen ook in tijd). Dus aankunnen: ja!. Gegarandeerd storingsvrij? absoluut niet!

En daarom is het dus eigenlijk een onzinnig vergelijk.
En daarom kost een oude auto geen drol in vergelijk tot de nieuwprijs van vrijwel elke willekeurige auto.

[ Voor 51% gewijzigd door mr_petit op 06-10-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
80k is wel ff andere koek; maar dat is ook met een Avensis geen pretje.

Mijn oom is nu met zijn 2e e39 bezig en heeft in beide gezamelijk meer dan 2 ton gereden (520i en 525i, beide op LPG) en hij heeft nooit wat raars gehad. Per saldo goedkoper uit dan een nieuwe avensis (sowieso al geen afschrijving) en het rijdt echt 10x beter.

Maargoed, ik ga verder niet met jou in discussie

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 06-10-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Zijn de onderhoudskosten bij een bovag garage niet schandalig hoog bij een E39 met 20K per jaar en reeds 2 ton op de teller? Ik kan me voorstellen dat als je af en toe een ritje maakt met een E39 en zelf ook nog wat kan sleutelen het best voordelig rijden is, maar niet als je er dagelijks op moet vertrouwen en al het onderhoud bij een garage laat doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Het Fantoom op 06-10-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
@catch - argumenten aanleveren en dan zeggen dat je de discussie niet aangaat is wat vreemd :P

Verder zijn toyota's statistisch gezien minder storingsgevoelig dan BMW's. Dus ook avensis versus E39. Dat je oom toevallig een uitzondering is, heeft daar verder niets mee te maken. Z'n derde E39 kan een probleemauto met nachtmerries zijn. Ook zijn we niet allemaal je oom. Een casestudie is gewoon niet goed statistisch gezien.

Daarnaast: Bij hoge kilometrages en zakelijk rijden is betrouwbaarheid en totaalafschrijving belangrijker dan good looks: Een lease(achtige)overeenkomst is dan vaak veel verstandiger. En er zullen geen e39's meer in lease zitten. Een avensis in lease is zorgeloos rijden. Dan is een e39 weer erg leuk voor 'erbij'.

'T is wel verbazend hoeveel mensen de 'emocion' in de discussie niet herkennen en dan vervolgens met rationele argumenten komen. Of omgekeerd. Ik wilde laatst puur uit trollneigingen een bmwlogo met groen ipv blauw posten. We zitten hier in een BMW topic. No way dat een toyota ooit beter zal zijn dan een BMW. En om eerlijk te zijn: Als ik een toyota avensis nieuw zou hebben zou ik 'm verkopen en alsnog een tweedehandse bmw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou, nu we het toch over Toyota vs. BMW hebben. Ik rij alleen maar BMW sinds ik m'n rijbewijs heb (m'n broertje ook) en m'n ouders hebben een Toyota Picnic. Dat ding heeft de hoogste km-stand (235.000) van al onze auto's (afhankelijk in hoeverre de E23 waarheid is maar dat is niet meer na te trekken) en echt ZELDEN onderhoud nodig. En toen m'n broertje en ik net ons rijbewijs hadden hebben we ook 200 lopen rijden in de Toyota en met piepende banden bij het stoplicht. Ik dacht echt dat dat ding zo naar de klote zou gaan omdat er altijd rustig in gereden is, maar nee hoor. Elk jaar weer 25,- APK kwikfit, af en toe wat olie erbij of een rubbertje. Ongelooflijk :) daarom ook geen kwaad woord over Toyota, maar een BMW koop je niet omdat ie goedkoop rijdt of weinig onderhoud nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wheez50 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:50:
@catch - argumenten aanleveren en dan zeggen dat je de discussie niet aangaat is wat vreemd :P
Sowieso vraag ik me af wat je uberhaupt op een forum doet als je niet in discussie wilt..... :X

Maar dan nog: met 2 auto's in totaal 2 ton gereden......
Man, da's werkelijk helemaal niets! Dat zijn bejaardenkilometers.
Een gemiddelde leasert doet snel 30dkm/jaar, en na een jaar of 4-5 gaat ie de lease uit. Dat is dus al aanzienlijk meer dan 100.000km/auto.
Ik heb zelf een citroen c5 met ruim 420dkm op de teller (ex zakelijk, nu prive), en nóg een C5 met onderhand al 230dkm op de teller (nu zakelijk, wellicht straks privé of naar de familie), en daar zat zo her en der ook wel een tonnetje tussen dat er niets was.....
Maar om nou te zeggen dat die auto's nooit wat hebben gemankeerd..... neuh.... (ik ga de lijst maar niet opnoemen :X)
Dus om je oordeel te baseren op een oom die wel es een tonnetje in een e39 gereden heeft en toen niets bijzonders gehad had en dat dan als uitgangspunt voor de stelling te nemen dat je dus in een e39 uit een ander millennium evengoed net zo betrouwbaar te rijden als een avensis is imho niet zo sterk.
Sowieso zien auto's er van onderen grosso modo hetzelfde eruit. 90% van de onderdelen zijn standaard slijtageonderdelen, en slijten allemaal gemiddeld even snel, en zullen (grosso modo) ook even vaak onderhoud behoeven. Denk aan schokbrekers, stuurkogels, homokineten etc etc.
Dergelijke dingen slijten bij àlle auto's omdat deze meestal vrijwel identiek ontworpen zijn.

Wat een auto specifiek (vooral ook in statistieken) betrouwbaar of juist onbetrouwbaar maakt zijn constructies die slecht ontworpen zijn in de zin dat ze vaker dan gemiddeld kapot gaan. En elke auto heeft zo wel z'n makken. Ook een toyota of bmw e39. En dan is het de frequentie hoe vaak het voorkomt, en wellicht belangrijker: wat het kost om het te verhelpen de indicator voor betrouwbaarheid. Dat terwijl dit dus niet geheel terecht is. Bij 300dkm oid zullen er ook bij bmw schokdempers vervangen moeten worden.
Niet omdat er iets mis is met het ontwerp van die constructie, maar gewoon omdat die dingen dan eigenlijk altijd aan het einde van de levensduur zijn. Wellicht ook nog gestuurd door ouderdom (uitdrogen van rubbers etc).
Roetfilter net zo: die is bij bmw ook bij 200dkm op en gaat dan foutmeldingen geven

En dat maakt het dat een oude auto met de nodige kilometers per definitie meer punten zal hebben die vanwege slijtage al vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:42:
En toen m'n broertje en ik net ons rijbewijs hadden hebben we ook 200 lopen rijden in de Toyota en met piepende banden bij het stoplicht.
Wow, met 200 cruisen in een Picnic die een top haalt van 180 volgens specs, drijf je nu niet een beetje over?
En piepende banden kwam vast eerder door onkundige bediening van gas/koppeling dan door de enorme trekkracht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Piepende banden zijn piepende banden. Of dat koppel nou komt van de inertia van de motoronderdelen of van het leverbare duurkoppel van de motor, dat maakt natuurlijk geen flaus aus. Het is beide even belastend voor de aandrijving. Ware het niet dat het eerste ook nog eens veel belastender voor je koppeling is (wat z'n argument natuurlijk alleen maar ondersteunt.)
Maar 200 in een picnic... wellicht bergaf :P

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 06-10-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou ja, iets meer dan 190 op de teller ging ie wel.. misschien wijkt het erg af en is het 180 in het echt. 128 pktjes hoor :)

Haha ja goed voor een auto is dat natuurlijk niet... rijdt er nu ook nauwelijks nog in alleen als er dingen vervoerd moeten worden. We hebben met die Picnic ook al eens een Audi A4 met schade getrokken op zo'n grote aanhanger (mocht volgens kenteken niet eens zoveel trekken dacht ik) en heeft m'n BMW ook eens gesleept toen ik een motorstoring had en allemaal moeiteloos 8)

M'n volgende auto wordt een Toyota, ik ben over :')

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 06-10-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mr_petit schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:59:
Piepende banden zijn piepende banden. Of dat koppel nou komt van de inertia van de motoronderdelen of van het leverbare duurkoppel van de motor, dat maakt natuurlijk geen flaus aus. Het is beide even belastend voor de aandrijving. Ware het niet dat het eerste ook nog eens veel belastender voor je koppeling is (wat z'n argument natuurlijk alleen maar ondersteunt.)
Maar 200 in een picnic... wellicht bergaf :P
Je onderschat natuurlijk wel het piepen van russische kwaliteitsbanden van 25€ per set. Die piepen al als je de auto start zo'n beetje, merkt de koppeling niets van. Dat zou ook het goedkope onderhoud verklaren, die banden slijten nagenoeg niet. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

YoshiBignose schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:07:

M'n volgende auto wordt een Toyota, ik ben over :')
Nou, zal ik je dan maar ff op andere gedachten brengen?

Kijk ff goed:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/7f/lSzSQ9dxtDnIbPu9nPIueg==.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
The horrorrrrrr :X :+
Mijn opa en oma hebben nu hun 11e toyota. Het gaat van A naar B. Toch blij dat me pa aan de audi's zat toen ik mijn rijbewijs haalde ;)

[ Voor 76% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 20:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

lmao :D das ook wel de lelijkste volgens mij. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
418O2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:16:

Maargoed, ik ga verder niet met jou in discussie
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Toyota maakt ook best leuke wagens, probeer dit maar eens met een X5.
Afbeeldingslocatie: http://www.4x4offroads.com/image-files/2007-toyota-fj-cruiser-rubicon-trip-9-07-018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Flagg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:09:
[...]

Je onderschat natuurlijk wel het piepen van russische kwaliteitsbanden van 25€ per set. Die piepen al als je de auto start zo'n beetje, merkt de koppeling niets van. Dat zou ook het goedkope onderhoud verklaren, die banden slijten nagenoeg niet. :p
Hey, safety first he. Zitten gewoon michelins onder, maar toen was het al een bijna versleten setje volgens mij.
KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:12:
The horrorrrrrr :X :+
Mijn opa en oma hebben nu hun 11e toyota. Het gaat van A naar B. Toch blij dat me pa aan de audi's zat toen ik mijn rijbewijs haalde ;)
Ach, hiervoor hadden m'n ouders Daihatsu's dus volgens mij zijn ze er op vooruit gegaan :')
mr_petit schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:11:
[...]

Nou, zal ik je dan maar ff op andere gedachten brengen?

Kijk ff goed:

[afbeelding]

:+
Pfff nou heb je ook wel het lelijkste plaatje :') voor een auto in die klasse is ie best "mooi", beter dan zo'n scenic ofzo hoor :(
Flagg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:12:
lmao :D das ook wel de lelijkste volgens mij. :)
Oke oke zo kan ie wel weer. Snap ook niet hoe ik op BMW's gekomen ben (of uberhaupt een auto fan ben geworden :') ) want m'n hele familie reed eigenlijk goedkope japanse rotzooi. Nissan Micra, Daihatsu (cuore, move, applause), Toyota Picnic, Suzuki Lyiana. Alleen toen erfde we een oude E30 van een oom en toen ik er een keertje in reed schrok ik, in positieve zin :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nee die is lekker standaard :Y)

Dat kan met een X5 ook

Afbeeldingslocatie: http://i278.photobucket.com/albums/kk87/clup4x4/2007-BMW-X5-Kaliteli-Angle-1024x768.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ok nu belangrijkere ontopic zaken. Ik kick off >:)

[YouTube: http://youtu.be/HzJtokF4VKs?hd=1]

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 20:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:24:
Nee die is lekker standaard :Y)

Dat kan met een X5 ook

[afbeelding]
Een FJ Cruiser heeft standaard echt wel meer offroad kwaliteiten dan een X5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:27:
Ok nu belangrijkere ontopic zaken. Ik kick off >:)

[video]
Dat is the Stig niet, die zou nooit doelloos plakkaten rubber op het asfalt leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Het Fantoom schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:30:
[...]

Een FJ Cruiser heeft standaard echt wel meer offroad kwaliteiten dan een X5.
Daar is een X5 ook niet voor gemaakt he. Vergelijk dan meteen een VW transporter met een z4 op basis van laadruimte. 8)7

X5 is gewoon een verhoogde soccermam auto en die is echt niet in het segment terreinauto gepositioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zeg al niks meer.. vergelijkingen 8)7
Who cares wie de stig is en wat hij doet? Het gaat om de nieuwe M5

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Je bedoelt de nieuwe 3 serie die over een weekje wordt onhult? Ben benieuwd wat ze ervan hebben gebakken. Ik hoop alleen zo dat het geen mini 5 wordt al weet ik eigenlijk al beter.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:41
MrFl0ppY schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:30:
Je bedoelt de nieuwe 3 serie die over een weekje wordt onhult? Ben benieuwd wat ze ervan hebben gebakken. Ik hoop alleen zo dat het geen mini 5 wordt al weet ik eigen al beter.
Ik vraag mij persoonlijk af hoe ze een 3 serie gaan maken die nog beter is dan de huidige...
Het huidige model is alweer van 2005, maar tovert elke keer een smile op mijn gezicht.
Heb al met bijna alle auto's gereden uit die categorie en de 3 serie is onovertroffen.
Ook een 50k A4 Quattro kan qua plezier en stuurgevoel niet tippen aan een 25k 3 reeks. :9

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:01
't is natuurlijk maar een mening, maar vinden jullie ook dat de nieuwe BMW's er eigenlijk agressiever zijn beginnen uitzien? Als je bv evolutie van de 5 serie bekijkt, of de 1 voor de facelift, vorige facelift en nu. 1 van 3 generaties geleden ziet er dan eigenlijk het vriendelijkste uit.

Paar dagen geleden een nieuwe 1 zien staan buiten garage in donkergrijze kleur - stond hem beter dan het rood/blauw van de advertenties, en een pak bescheidener en vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Aries.Mu schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:54:
[...]

Ik vraag mij persoonlijk af hoe ze een 3 serie gaan maken die nog beter is dan de huidige...
Het huidige model is alweer van 2005, maar tovert elke keer een smile op mijn gezicht.
Heb al met bijna alle auto's gereden uit die categorie en de 3 serie is onovertroffen.
Ook een 50k A4 Quattro kan qua plezier en stuurgevoel niet tippen aan een 25k 3 reeks. :9
Huidige C-klasse is ook wel een leuke auto.
Als jij sportief stuurgevoel als leidraad hebt dan is een BMW wel de auto voor jou ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Voor 25k kan je geen nieuwe 3 kopen hoor. Die begint pas bij 33.100,-
En dan heb je een uiterst kale 316, en die wil je niet (122pk). En met wat opties zit je uiteraard zo boven de 40k
Maar goed, audi is ook niet goedkoop

Qua stuurgevoel is rwd sowieso niet te verslaan; je aandrijflijn gaat niet door de wielen die sturen, dus kan daar ook geen storing plaatsvinden. Bij fwd of 4wd voel je door je stuur de trilling en krachten van de aandrijving, en die verstoren de feedback die je van de weg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt maar dat dachten ze voor de E90 waarschijnlijk ook. Er zullen vooral nieuwe snufjes inzitten en weer wat stiller, zuiniger en comfortabeler. Ik hoop alleen dat het stuurgevoel goed aanwezig blijft, de E90 laat zich ondanks zijn afmetingen en gewicht zo makkelijk rijden en dat maakt de auto echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
[...]
Ik heb 4 jaar rondgereden met een 318d uit 2007 en 3 weken geleden mocht ik mijn nieuwe 318d ophalen.

Buiten de cosmetische veranderingen verwachte ik niets nieuw ... maar hoewel de verschillen klein zijn, is deze toch net ietsjes beter dan de vorige.
Voornamelijk de motor is er op vooruit gegaan. Waar ik bij de vorige bij <1500 dikwijls moest lager schakelen omdat het ander te traag ging, kan ik nu veel langer in een hogere versnelling blijven rijden.
Ook had de vorige een scherp - onaangenaam - geluid als ik gas gaf, daar geef deze nu meer een "brom" en klinkt gewoon beter.
En zo zijn er nog een aantal kleine details die nu beter geworden zijn.

Om maar te zeggen, never underestimate bmw :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaRKie op 07-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Flagg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:09:
[...]

Zelfs met de goedkoopste banden krijgt de ophanging en aandrijving echt wel flinke klappen te verduren als je de banden door laat slaan, zeker als je een slip niet gecontroleerd door kan laten gaan, maar als hij gaat "stuiteren".
Van Toyota is gewoon bekend dat ze nauwelijks onderhoud nodig hebben, je gaat alleen zuur als er een keer wel iets nodig is, dan zijn ze verhoudingsgewijs ineens erg duur.

Maar sowieso het hele BMW vs. Toyoto is zinloos... Pak dan BMW vs. Lexus, Lexus pretendeert namelijk wel in hetzelfde segment te zitten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
mr_petit schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Voor 25k kan je geen nieuwe 3 kopen hoor. Die begint pas bij 33.100,-
En dan heb je een uiterst kale 316, en die wil je niet (122pk). En met wat opties zit je uiteraard zo boven de 40k
Maar goed, audi is ook niet goedkoop
Hij overdrijft wat maar hij komt uit België en gaat dus uit van die prijzen: daar kost de goedkoopste 316i sedan € 26.550.
Voor extra pijn kost de M3 er € 71.900 euro terwijl die hier vanaf ruim 105k gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ach blij dat je niet in Denemarken of Noorwegen woont ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
KappeNou schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:21:
Een procent of 80 BPM, amai amai :X

Zie je van die billboards met Peugeot's 207 vanaf 24.000 euro, bibber. Kennis is een Deen, heeft een behoorlijke baan en is het mannetje in de straat omdat hij in een E46Ci rondrijdt, dat is echt al superchique daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Binnenkort maar eens grote beurt aan m'n 1 geven. Afgelopen 2,5 jaar 100.000km gereden, en alleen maar kleine beurten gedaan. Zit nu op 160.000k. Remmen zijn uberhaupt nog nooit naar gekeken (veel snelwegkm's). Alleen de grote vraag; waar laat je dit doen? Zit in regio Almelo.. als er iemand een advies heeft voor een goede prijs/kwaliteitverhouding? Anders rij ik 'm gewoon naar de KwikFit.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
KappeNou schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:21:
Eigenlijk absurd:
Een 316i in
Denemarken: 63.347 euro
Noorwegen: 41.021 euro
Nederland: 33.100 euro
België: 26.550

En het mooie is dat je in de goedkopere landen nog meer spul krijgt ook want de kleinste motoren worden niet eens geleverd:
Duitsland: 28.950 euro (voor een 318i met 143pk, de kleinst verkrijgbare motor)
Dubai (VEA): 29.400 euro (voor een 320i met 156 pk)
Verenigde Staten: 25.750 euro (voor een 328i met een 3.0 6-in-lijn, 230 pk en automaat, wel ex sales tax maar dat verschilt per staat)

Een M3 Coupe DCT (die kun je wel overal krijgen) levert het volgende rijtje op:

Denemarken: 205.360 euro
Noorwegen: 190.540 euro
Nederland: 113.915 euro
België: 71.900 euro
Duitsland: 72.650 euro
Dubai: 69.900 euro
VS: 47.600 euro (wederom ex sales tax)

Uiteraard zijn er van land tot land wel de nodige uitrustingsverschillen maar toch...in het (zo ongeveer) duurste land vier maal zo veel betalen als in het goedkoopste land voor vrijwel dezelfde auto :X
De 760Li (duurste BMW op de prijslijst) kost in Denemarken een ongelofelijke 412.000 euro 8)7
Daarvoor haal je hier - en wij zijn toch niet bepaald cheap - genoemde 760Li en hou je nog genoeg geld over om een Maserati GranTurismo te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
SunshineCompany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:55:
Binnenkort maar eens grote beurt aan m'n 1 geven. Afgelopen 2,5 jaar 100.000km gereden, en alleen maar kleine beurten gedaan. Zit nu op 160.000k. Remmen zijn uberhaupt nog nooit naar gekeken (veel snelwegkm's). Alleen de grote vraag; waar laat je dit doen? Zit in regio Almelo.. als er iemand een advies heeft voor een goede prijs/kwaliteitverhouding? Anders rij ik 'm gewoon naar de KwikFit.
Op o.a. www.bimmerportal.nl lopen wel topics over dit onderwerp, compleet met ervaringen e.d. Ik zou in ieder geval van 100 keer liever naar de dealer gaan dan naar Kwik-Fit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Uiteraard zijn er van land tot land wel de nodige uitrustingsverschillen maar toch...in het (zo ongeveer) duurste land vier maal zo veel betalen als in het goedkoopste land voor vrijwel dezelfde auto :X
De 760Li (duurste BMW op de prijslijst) kost in Denemarken een ongelofelijke 412.000 euro 8)7
Daarvoor haal je hier - en wij zijn toch niet bepaald cheap - genoemde 760Li en hou je nog genoeg geld over om een Maserati GranTurismo te kopen.
Ik zou verhuizen als ik daar woonde :P maar goed de meeste mensen kunnen nooit van hun leven een 760li betalen (in welk land dan ook ) dus of het echt zo erg is als het nu lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
True maar van 316 van 63k is toch wel ronduit belachelijk. Ik bedoel, ik dacht dat auto's hier al belachelijk duur waren maar dit slaat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad, ze hebben wel goed OV maar ook dat is heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Toch rijden Denen meestal niet in de allergoedkoopste auto's (tenminste de paar Deense kentekens die ik wel eens ben tegengekomen). Die 63k zal daar wellicht beter op te brengen zijn dan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:33:
[...]

Ik zou verhuizen als ik daar woonde :P maar goed de meeste mensen kunnen nooit van hun leven een 760li betalen (in welk land dan ook ) dus of het echt zo erg is als het nu lijkt...
Nooit van hun leven is overdreven, voor 31K haal je een nette 750Li uit 2005 en een 750 uit de '90 met 2 ton op de teller heb je al voor 3K. Alleen onderhoud zal duur zijn als je er dagelijks in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Natuurlijk zijn de bougies op een 750i wat duurder dan op een 316. Je hebt er nu eenmaal een dozijn nodig. Oliewissel zal ook wat meer kosten omdat er waarschijnlijk 8 of 9 liter in gaat.

Maar daarmee is voor mij nog niet bewezen dat een tweedehandse 7 extreem duur hoeft te zijn in onkosten. Het zijn toch best kwaliteitsauto's en bovendien kun je beter een grote Autobahnkreuzer hebben met 200.000 op de teller dan een stadsauto met dezelfde tellerstand. Ik schat dat er een wat groter deel van de kilometers bij constante snelheid in de hoogste versnelling is afgelegd en dat levert niet half zoveel slijtage op.

Bij die van 2005 zou ik eerder vrezen voor reparaties dan die van 1992. De reden: allemaal elektromotoren om alles en nog wat aan te stoelen te verstellen. Geheid dat je vroeger of later een van die dingen kunt laten vervangen en ik wil niet weten wat de hoogteverstelling van de stoel van een 750 kost... kan zomaar 2000 euro zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nouja hoe meer opties hoe meer er kapot kan gaan. Bovendien, ga maar eens een setje LM+winterbanden voor je 7 serie halen. Nou dan weet je wel weer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
t_captain schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:23:
Toch rijden Denen meestal niet in de allergoedkoopste auto's (tenminste de paar Deense kentekens die ik wel eens ben tegengekomen). Die 63k zal daar wellicht beter op te brengen zijn dan hier?
Ze rijden nogal graag in auto's van de bank. Inkomen ligt overigens ook wel iets hoger dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

EvaluationCopy schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:19:
[...]

Ze rijden nogal graag in auto's van de bank. Inkomen ligt overigens ook wel iets hoger dan hier.
Dat van de bank zal daar niet erger zijn dan hiet vermoed ik.

Inkomens liggen idd aanzienlijk hoger collega die een huis in zweden en in denemarken heeft zei dat een postbode in denemarken al met 4000€ naar huis gaat per maand.

Geen idee of dat ook echt zo is overigens en wat er nog af gaat aan belastingen. Hij zei ook dat er een hoop Zweden in denemarken werken om die reden maar in zweden blijven wonen. (bruggetje over iedere dag)

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 08-10-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Flagg schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:49:
[...]

Dat van de bank zal daar niet erger zijn dan hiet vermoed ik.

Inkomens liggen idd aanzienlijk hoger collega die een huis in zweden en in denemarken heeft zei dat een postbode in denemarken al met 4000€ naar huis gaat per maand.

Geen idee of dat ook echt zo is overigens en wat er nog af gaat aan belastingen. Hij zei ook dat er een hoop Zweden in denemarken werken om die reden maar in zweden blijven wonen. (bruggetje over iedere dag)
Bruto misschien. De belastingdruk is er nog veel hoger dan hier. Dat heeft ook wel voordelen hoor, jaar doorbetaald verlof te verdelen over man en vrouw op kosten van de staat etc... Maar ik dwaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Valt wel mee hoor, ligt heel dicht bij Nederland. Als je in Denemarken zo'n €50.000 per jaar verdient, betaal je effectief 36% belasting. In Nederland zo'n 34%. BTW is daar wel 25% tov 19%. Maar ja meestal hoe hoger de belastingen, hoe welvarender het land :P en in Denemarken zijn heel veel dingen gewoon goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
YoshiBignose schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 02:28:
Maar ja meestal hoe hoger de belastingen, hoe welvarender het land :P en in Denemarken zijn heel veel dingen gewoon goed geregeld.
Luxemburg is een van de meest welvarende landen van de wereld. Het tarief van de hoogste schijf IB is daar 38%. Deze schijf begint bij een belastbaar inkomen van 125.000,-

Ook Liechtenstein en Zwitserland doen het goed qua welvaart en hebben geen al te hoge belastingen. Noorwegen is een voorbeeld van een land waar de belastingen wel vrij hoog zijn maar de welvaart ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daniel schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Eigenlijk absurd:
Een 316i in
Denemarken: 63.347 euro
Noorwegen: 41.021 euro
Nederland: 33.100 euro
België: 26.550
Moet je eens kijken wat Aziatische of Amerikaanse auto's in .DK kosten. Een heelveelstehands non-turbo Supra automaat in een aardige maar niet geweldige staat kost daar kaal al zo'n 20000 euro en dan komen er nog belastingen e.d. bovenop. Daar koop je in Engeland een compleet gerestaureerde twin-turbo handbak voor.

[ Voor 55% gewijzigd door AtleX op 09-10-2011 10:30 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Aan de andere kant is importeren vanuit Denemarken dan wel weer gunstig door de lage basisprijzen van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Zal ik het maar offtopic noemen dan?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Floor-is schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:49:

[video]
Wat is er bijzonder aan een uitlaat die takkeherrie produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Wat is er bijzonder aan een uitlaat die takkeherrie produceert?
Koppel zal wel beter los komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De uitlaat is compleet standaard, het is het spruitstuk :)
Meer koppel inderdaad, naast de berg takkeherrie :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:55:
De uitlaat is compleet standaard, het is het spruitstuk :)
Meer koppel inderdaad, naast de berg takkeherrie :D
Je moet even dat filmpje in die tunnel kijken... ik ken dat ;) alleen dan met pssst :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Floor-is schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:49:

[video]
Ik noem het heerlijk!

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:01:
[...]

Je moet even dat filmpje in die tunnel kijken... ik ken dat ;) alleen dan met pssst :D
Gezien ik een compressor heb, heb ik geen dumpvalve natuurlijk ;)

Morgen moet ik door de Piet Heijn tunnel, dan zal ik eens goed luisteren ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mr_petit schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:49:
[...]

Sowieso vraag ik me af wat je uberhaupt op een forum doet als je niet in discussie wilt..... :X
Ik wil best in discussie; maar niet met jou. Ik heb je al zoveel onzindiscussies zien voeren in dit topic dat ik geen moeite in een discussie met je ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

Is er al enig idee wanneer de nieuwe drie leverbaar zal zijn? Meer specifiek de 320d touring?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je twitter hebt, moet je @BMWGroup_NL even aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

OMX2000 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:42:
Is er al enig idee wanneer de nieuwe drie leverbaar zal zijn? Meer specifiek de 320d touring?
De vorige keer werd hij eind 2004 gepresenteerd en kwamen de eerste auto's in het voorjaar van 2005 op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

argro schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:07:
[...]
Op o.a. www.bimmerportal.nl lopen wel topics over dit onderwerp, compleet met ervaringen e.d. Ik zou in ieder geval van 100 keer liever naar de dealer gaan dan naar Kwik-Fit.
Ik weet sinds zaterdag 100% zeker dat ik liever naar de dealer ga dan naar een andere garage, maar dat heeft vooral te maken met hoe ze mij behandelen.
Ik had wat onderdeeltjes nodig (o.a. de beruchte geleide blokjes van de portierramen) en had het over hoe de folie in het portier weer het beste vastgezet kan worden. Er kwam direct een rol butyl-tape tevoorschijn. Maar gelijk de vraag of ik beide portieren ging doen. Dat is zo en dan was dat rolletje te weinig. Ik kreeg volledig spontaan het aanbod dat ik de grote rol wel kon lenen als ik ermee aan de slag ging, om na afloop het verbruik te verrekenen _/-\o_

Ik weet dat mijn garage niet echt representatief is voor de BMW-dealer (ik heb ook andere ervaringen met o.a. Ekris Utrecht en A'dam), sterker nog, ik denk dat dit redelijk uniek is voor een merk-garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
SunshineCompany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:55:
Heb je op FoK! niet genoeg antwoord gekregen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@maxx0r @sdotone Naar verwachting komt de nieuwe #BMW 3 Serie in de eerste helft van 2012. De Touring komt een half jaar later. #webcare

Kwikfit sowieso niet doen. Ik heb goede ervaringen met Bosch Service Centers. Anders gewoon even in je sociale kringen rondvragen wie wat waar laat doen

[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 10-10-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
M5 F10 tests :9~
Hoe die ook nog bij een gangetje of 60 de bandjes laat piepen wanneer hij op het gas gaat :9 @00:47

Ow ja en nog de helden van autoblog :Y) >klik<

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2011 19:57 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat een monster :o :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hebt gij dat filmke gemaakt ? Zo ja.. Vet gedaan man! Hoe flik je dat ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, is een filmpje van BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lijkt me wel een geniale bak.
Maar wat hij ook al zegt. Het stuur gedrag is niet meer hoe het was. Die M's worden helaas ook steeds softer. Kan natuurlijk ook niet anders aangezien het perfecte dagelijkse auto's moeten zijn waar je af en toe ook het circuit mee op kan gaan.
Die PK's worden wel echt serieus.. Met een chip zal je hier ook wel over de 600pk mee gaan :?
Laatst had ik een gechipte RS6 v10tt onder me kont. Relatief saaie auto met sportief gebruik, maar ik was wel blij dat ik quattro had ;) Ben benieuwd hoe dat met die M5 is.

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 11-10-2011 11:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ben benieuwd. 3-serie 30-jaar editie binnenkort?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De hele serie:

1975 (E21):
[YouTube: http://youtu.be/sUg6ivnHR-4]

1982 (E30):
[YouTube: http://youtu.be/NwPOJy60Hgs]

1990 (E36):
[YouTube: http://youtu.be/6vaT2oZrMBs]

1998 (E46):
[YouTube: http://youtu.be/yHFJY72MIbg]

2005 (E90-93):
[YouTube: http://youtu.be/Bb2b03saIN0]

De 30-jaar editie zou 6 jaar geleden al uitgebracht moeten zijn. Sowieso loopt de 3-serie officieus eigenlijk al sinds 1966 (vanaf de 02-reeks)

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
De E21 blijft toch echt de tofste 8) :*)
KappeNou schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Die PK's worden wel echt serieus.. Met een chip zal je hier ook wel over de 600pk mee gaan :?
Laatst had ik een gechipte RS6 v10tt onder me kont. Relatief saaie auto met sportief gebruik, maar ik was wel blij dat ik quattro had ;) Ben benieuwd hoe dat met die M5 is.
Inderdaad, maar ze kunnen ook niet meer terug als ze ineens een M uitbrengen met minder PK's dan de voorganger. Het probleem is alleen dat ze steeds zwaarder worden. 1950 kg dat slaat echt alles hoor. De E28 was toentertijd al best zwaar als M5 (1450 kg) maar 500 kg extra... Nou kan dat extra gewicht blijkbaar gemaskerd worden door verschillende snufjes en elektronica maar uiteindelijk zal je het toch gaan merken. En volgens mij geldt nog steeds de basisregel: des te zwaarder, des te lomper.

[ Voor 91% gewijzigd door YoshiBignose op 11-10-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:13:
De E21 blijft toch echt de tofste 8) :*)

[...]

Inderdaad, maar ze kunnen ook niet meer terug als ze ineens een M uitbrengen met minder PK's dan de voorganger. Het probleem is alleen dat ze steeds zwaarder worden. 1950 kg dat slaat echt alles hoor. De E28 was toentertijd al best zwaar als M5 (1450 kg) maar 500 kg extra... Nou kan dat extra gewicht blijkbaar gemaskerd worden door verschillende snufjes en elektronica maar uiteindelijk zal je het toch gaan merken. En volgens mij geldt nog steeds de basisregel: des te zwaarder, des te lomper.
Hoezo ? Een S8 van aluminium weegt al 1950 Kg... en die is snel hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Meer pk's is goedkoper dan lichter maken doormiddel van exotische materialen. Helaas wil iedereen veilig en luxe zitten..

@rutger: snel in een rechte lijn hebben we het niet over.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nieuwe F10 review van Chris Harris :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:43:
Meer pk's is goedkoper dan lichter maken doormiddel van exotische materialen. Helaas wil iedereen veilig en luxe zitten..

@rutger: snel in een rechte lijn hebben we het niet over.
Probeer een S8 maar een bij te houden met een m5 dan ;)

De wegligging van de VAG groep is zo beduidend goed dat het lastig wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:43:
Ligt er aan wat voor weer het is. Regen? Moeilijk voor de BMW. Droog? Makkie.

spoiler:
En nu ik de specs van de S8 weer even bekeken heb ben ik er niet eens zo zeker van of de BMW het gaat afleggen in het nat. Zal aan de baan liggen denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 12-10-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Probeer een S8 maar een bij te houden met een m5 dan ;)

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

KappeNou schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:24:
Nieuwe F10 review van Chris Harris :9
[video]
Leuke reviews heeft ie idd altijd (zoals ook bij dit filmpje in een 335i en het belang van een lsd).

En eindelijk weer een èchte versnellingsbak leverbaar na alleen automaten in de e60 reeks. Imho heeft een automaat namelijk he-le-maal niets in een /m te zoeken. /m staat voor motorsport en een automaat verminderd de prestaties aanzienlijk (door het hoge gewicht, het verlies van slip, het souperen van vermogen door de oliepomp etc). Door het toepassen van een automaat hebben ze qua prestaties destijds niet het maximale uit die auto gehaald en dat druist natuurlijk in tegen het idee van /m(otorsport).
Ik geef bovenstaande reden maar op waarom ik al die jaren geen m5 heb gereden 8)7 :+

Pagina: 1 ... 59 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.