Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

deepbass909 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:54:
[...]

Ow, dus na een keer goed remmen, heb je rokende wielen door de verf die aan het verbranden is |:( Er is een reden waarom dit met hitte bestendige verf moet...
Dussssssss......
Zelf op me circuit auto had ik normale verf zitten, nooit ergens last van gehad. Als jij zo hard remt dat je remklauwen gaan gloeien, dan zal je ook wel snel door je blokken zitten..... tonnie....

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
tja onze E91 had ook een probleem met het slot - alleen was het bij ons zo dat de bestuurderszetel de enige was die nog werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

NoFearCreations schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:16:
[...]

Dussssssss......
Zelf op me circuit auto had ik normale verf zitten, nooit ergens last van gehad. Als jij zo hard remt dat je remklauwen gaan gloeien, dan zal je ook wel snel door je blokken zitten..... tonnie....
Het enige wat ik weet is dat er altijd hittebestendige verf wordt aangeraden voor remklauwen en dat ik zelf na een keer hard moeten remmen op de Duitse Autobahn een blauwige verkleuring op de toenmalige schijven had zitten. Blauwige verkleuring van staal krijg je alleen bij sterke verhitting.
Of het bij schijven weg kan branden, durf ik verder niet te zeggen, ik weet wel dat je op trommels echt wel verf moet hebben die boven de 200 graden moet kunnen verdragen. Bij stevig remmen of een schoen die niet helemaal lost, wordt het oppervlak makkelijk heet genoeg om gewone verf weg te branden, zonder dat de vloeistof überhaupt in de buurt komt van het kookpunt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

4x2

lộn xộn quá

Daarnaast is het niet zo moeilijk om remvloeistof boven de 150 graden te stoken, zeker met circuitgebruik.
Dot 4 heeft een droog kookpunt van (minimaal) 230 graden en die heb ik, zowel met de motor als de auto, in verse toestand over de zeik gekregen.
Goede 5.1 dr in en het ging goed.

Normaal straatgebruik zal het wel meevallen, maar als je echt je best gaat doen zul je die verf dr wel af stoken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07
manzonderdas schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:18:
tja onze E91 had ook een probleem met het slot - alleen was het bij ons zo dat de bestuurderszetel de enige was die nog werkte...
Nouja nu blijkt dat geen deur meer open gaat, met de sleutel kan ik de bestuurdersdeur open krijgen en die gaat wel dicht met de CV. Nouja straks even in het daglicht kijken of er een zekering kapot is. Ik zag al wel dat nr57 (de bekende) al vervangen is door een 20a (ipv 15) dus ik vermoed dat ik nat ben.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maar komt er dus op neer, dat met normaal straat gebruik, wat ik ook alleen doe met de 7, dit makkelijk kan. Moet zeggen dat het rood wat ik toen op m'n circuit alfa had, ook gewoon bleef zitten, ook gewisseld naar dot 5.1 nadat ik na een rondje of 4 geen remmen meer had.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
@mrfl0ppy: bij ons waren het 2 nieuwe voordeursloten. Gelukkig premium selectie garantie (lees: auto was 10d in ons bezit).

Waren toen ook andere dingen mis aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Ja natuurlijk blijft dat zitten. Als jij je klauwen heter krijgt dan dat, dan heb je een auto die qua remcapaciteit niet goed gedimentioneerd is, en dan kan je je schijven al helemaal gelijk weggooien. Vrachtwagens hebben in beladen toestand ook wel last van een ondergedimensioneerd remsysteem. Maar een beetje bmw moet beter kunnen....
Ik heb een week huisgehouden in de alpen met mijn getunde z4 en zelfs daar was het geen probleem. Kwestie van de juiste remmen voor de juiste auto.
deepbass909 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
[...]
ik weet wel dat je op trommels echt wel verf moet hebben die boven de 200 graden moet kunnen verdragen.
Ja, maar de trommel is natuurlijk het analoge equivalent van een schijf. We hebben het hier over het schilderen van de klauw. De klauw komt alleen via het remblok in aanraking met de schijf (en via de naaf, maar daar zou nooit een grote hoeveelheid warmte door kunnen), en remblokken zijn ontzettend goed warme isolerend (anders zouden ze overigens ook niet kunnen werken ;).

En vandaar zal waarschijnlijk in elk remmenverfsetje hittebestendige verf zitten.... Da's voor al die petjes die de trommeltjes van hun golfjes gaan schilderen 8)7 |:(
Maar voor een klauw is dat dus niet nodig, en dat blijkt dus ook uit de ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 27-09-2011 17:38 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
manzonderdas schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:27:
@mrfl0ppy: bij ons waren het 2 nieuwe voordeursloten. Gelukkig premium selectie garantie (lees: auto was 10d in ons bezit).

Waren toen ook andere dingen mis aan de auto.
Zekering was toch kapot, vervangen en nu doet alles het weer. Echter denk ik dat het zo weer over kan zijn. Nouja we kijken wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Het gaat bij lak voor remklauwen niet om de hittebestendigheid, maar om de bestendigheid tegen continu flinke temperatuursverschillen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:16:
[...]

Dussssssss......
Ligt ook aan je schijven.

Heb je GroepN schijven dan gaan die dingen, net zoals keramisch, pas presteren als ze heet worden. De blokken zijn vaak van kevlar or whatever.

Die combi wordt gewoon heet, MAAR... stalen of alu klauwen zullen nooit en de never gloeien... gietijzeren wel... het kan... maar gebeurt vrijwel niet.

Een echte sportieveling schildert zijn klauwen gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik gebruikte vaak zwarte radiator verf, dat was de enige die niet eraf brandde na een weekend ringen. :P
Ook gebruikt bij een kennis van mij met Carbone Lorraine remblokken, speciale schijven, etc.

Gewone remklauwen verf blijft bij straatgebruik wel goed zitten verder hoor. :)

Edit: oeps, nu zit ik stiekem in een fout topic te posten eigenlijk. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 27-09-2011 21:21 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me houdt meer kan kinky geel... wordt vanzelf zwart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik had brembo 2pots klauwen, met ferodo rood blokken, gegroefde schijven. Eerste rondje remde dat vrijwel niet, maar als het eenmaal op temp was, leek het net alsof je een anker uitgooide. :D

Ik heb m'n klauwen een kleurtje gegeven, omdat ik remstof zwart niet zo mooi vind. :)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
NoFearCreations schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:58:
Ik had brembo 2pots klauwen, met ferodo rood blokken, gegroefde schijven. Eerste rondje remde dat vrijwel niet, maar als het eenmaal op temp was, leek het net alsof je een anker uitgooide. :D

Ik heb m'n klauwen een kleurtje gegeven, omdat ik remstof zwart niet zo mooi vind. :)
Vooral doen: grote, zeer open velgen. Geeft de mooiste foto's bij avondschemer en aanremmen van een 1e versnellingsbocht vanaf een snel deel ;)

http://1.bp.blogspot.com/...0/Le+Mans98+Toyota+32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zo heb ik me originele schijven gehad, met de eerste keer het circuit op. Kon ze gelijk afschrijven. Toen gelijk alles vervangen, klauwen, blokken, schijven, en staal omvlochten leidingen. Dot 5.1 erin, en me hoofdrem cilinder afgeschermd met een hitteschild, zat bij m'n Alfa recht boven het uitlaat spruitstuk.

---RAWE CEEK!!!---

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Weer terug van de ring.
Helaas weinig BMW's eruit kunnen rijden ;( Was weer een hoog M gehalte.
Er was nog een jonge pik met een M5 V10 die fftjes adenauer forst volledig drifte 8)7

>PC specs<

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
KappeNou schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:23:
Weer terug van de ring.
Er was nog een jonge pik met een M5 V10 die fftjes adenauer forst volledig drifte 8)7
Wat is volledig, zoals deze Mercedes of ook nog in dezelfde drift de bocht naar rechts meepakken? Zeer veel respect als je dat laatste even doet in een M5.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
KappeNou schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:23:
Weer terug van de ring.
Hoeveel rondjes rijd je daar meestal ?

>> Signature?

• t_captain
NoFearCreations schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:13:
Zo heb ik me originele schijven gehad, met de eerste keer het circuit op. Kon ze gelijk afschrijven.
Misschien een beter idee om carbon/keramische remmen als gloeilamp te gebruiken dan standaard schijven :o

• KappeNou
Het Fantoom schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:40:
[...]

Wat is volledig, zoals deze Mercedes of ook nog in dezelfde drift de bocht naar rechts meepakken? Zeer veel respect als je dat laatste even doet in een M5.
Dat ja, alleen dan wijder en al eerder omgooien en idd ook die 2e bocht :*)
Zit je daar lekker onder het genot van een kip saté met een V10 op de achtergrond die dat even uit ze mouw schud ;)
ChiLLeR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:56:
[...]

Hoeveel rondjes rijd je daar meestal ?
Laatste tijd niet zoveel. Ik kom daar ook voor de gezelligheid met een grote groep.
Deze keer 4 rondjes nordschleife en 20min GP circuit.
Wel weer een paar porsche's die niet echt sloom waren het nakijken gegeven. Altijd leuk als je de baan net iets beter kent ;)

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 28-09-2011 20:33 ]

>PC specs<

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er een manier om, als ik de auto open of sluit, ik de claxon (toeter?) kan laten afgaan, gelijk de Amerikaanse BMW's?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom wil je dat? Heb je geen buren ofzo? :X

🖥️ | 🚗

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Het is prettig om niet naar je vergrendelknopjes / je alarmlichten te kijken omdat je die niet altijd kunt zien (bijv. in de zon), dat er dan toch een akoestisch signaaltje komt. De claxon lijkt mij inderdaad ook wat overdreven maar een bliepje kan toch best?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Het Fantoom
MadMarky schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:47:
Waarom wil je dat? Heb je geen buren ofzo? :X
Misschien juist vanwege de buren, om de buurt te laten weten wanneer je vertrekt en thuiskomt.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo'n pimp-piepje geeft mijn alarm ook bij vergrendelen, maar dat is geen PWAAP PWAAP 8)7

🖥️ | 🚗

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Snake schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:44:
Is er een manier om, als ik de auto open of sluit, ik de claxon (toeter?) kan laten afgaan, gelijk de Amerikaanse BMW's?
Je bedoeld zeker een chirpmodule?
http://www.innoparts.de/s..._info.php?products_id=252

• KappeNou
leuk bij 1 of andere tjoening tupperware bak :Y)

>PC specs<

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb een nieuwe Mini gekocht! De grijze is van mijn vriendin, de ander is mijn daily :)

Het is een GP geworden :)

Gebroederlijk naast elkaar
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6149/6189138895_a633fdccdb_b.jpg

Uitzicht
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6132/6189143105_ae58965867_b.jpg

Achterkantje
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6164/6189139771_df41ba7533_b.jpg

Dashboard decal
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6017/6189661280_290f53768e_b.jpg

Daknummer, dit staat dus daadwerkelijk op het dak :D
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6128/6189664300_d4cb121a25_b.jpg

Gister gelijk een order ingeschoten voor het nieuwe spruitstuk, een Janspeed met race catalysator:
Afbeeldingslocatie: http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/8262/56930.jpg

Bericht hierboven

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:44:
Is vrij makkelijk in te bouwen (als je al een alarm hebt) maar eigenlijk verboden in de EU. Vandaar datje het nooit tegen komt.

Daarbij lijkt het misschien leuk, maar ik weet niet of je het echt wilt hebben. Bij de Merc van m'n pa kan je het gewoon instellen via de boordcomputer maar dat hebben we maar snel weer uitgezet omdat het wel erg opzichtig is :P

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 29-09-2011 06:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Floor-is schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:55:
Ik heb een nieuwe Mini gekocht! De grijze is van mijn vriendin, de ander is mijn daily :)

[afbeelding]

Uitzicht
[afbeelding]

Achterkantje
[afbeelding]

Dashboard decal
[afbeelding]

[afbeelding]

Gister gelijk een order ingeschoten voor het nieuwe spruitstuk, een Janspeed met race catalysator:
[afbeelding]
Naast het feit dat het een bommetje is, zien die stoelen er ook wel heel goed uit, stevig en comfy :9

• MrFl0ppY
Net bakkie! Was dat blikje Red Bull ook 1 van opties? :+

Vind de Mini van buiten wel mooi maar het interieur met al die ronde vormen en de teller in het midden is totaal niet mijn ding. Is dat overigens nog een handmatige airco die ik daar zie?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

KappeNou schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:29:
[...]

Dat ja, alleen dan wijder en al eerder omgooien en idd ook die 2e bocht :*)
Zit je daar lekker onder het genot van een kip saté met een V10 op de achtergrond die dat even uit ze mouw schud ;)

[...]

Laatste tijd niet zoveel. Ik kom daar ook voor de gezelligheid met een grote groep.
Deze keer 4 rondjes nordschleife en 20min GP circuit.
Wel weer een paar porsche's die niet echt sloom waren het nakijken gegeven. Altijd leuk als je de baan net iets beter kent ;)
Welke auto neem je mee naar de ring? En is dat je eigen auto :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• KappeNou
Ik neem een golf 4 v5 20v mee. Met wat kleine aanpassingen best een leuk karretje voor de ring.
Sowieso is FWD geen slecht idee om de nordschleife te leren ;)
Misschien ooit iets van een BMW kopen oid zodat ik met RWD kan oefenen. Het kan op hoge snelheden namelijk nog best lastig zijn.

Deze gasten hield ik in een bepaalde bochten combinatie gewoon 1 a 2 min bij. Totdat er een paar lange stukken kwamen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4555/maus1x.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 29-09-2011 09:28 ]

>PC specs<

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat is makkelijk zeggen als je niet weet wie er in reden :P

Al zie ik een racehelm, rolkooi en kuipstoeltjes, dus het zouden in principe wel goede coureurs moeten zijn.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

4x2

lộn xộn quá

Nee, dan zijn het mensen met geld en geld koopt geen talent ;)

leeg

• KappeNou
Ze konden best goed sturen.
Als je een goede auto hebt kan je zulke gasten in sommige bochten wel bijhouden, maar als je optimale bochten voor zulke auto's tegen komt zijn ze ook meteen weer weg ;) De rechte stukken en lange klimmen hou je ze natuurlijk ook niet bij.

De mensen met te veel geld en geen kennis van de baan en welke geen talent hebben rij je zo zoek. O.a. een nieuwe GT3, R8 V10 en lexus ISF eruit gereden. Maar dat is dan ook geen kunst ;)

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 29-09-2011 09:50 ]

>PC specs<

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat zijn meestal ook mensen met genoeg geld voor 1 zo'n auto, maar niet genoeg geld om als de eerste stuk is, 'even' een nieuwe te kopen. :P Oftewel: ze zijn zuinig op die auto's.
Floor-is schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:55:

[afbeelding]

Uitzicht
[afbeelding]

Achterkantje
[afbeelding]

Dashboard decal
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een bommetje, fantastisch. :D

[ Voor 74% gewijzigd door Krisp op 29-09-2011 10:15 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Het Fantoom
KappeNou schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:32:
De mensen met te veel geld en geen kennis van de baan en welke geen talent hebben rij je zo zoek. O.a. een nieuwe GT3, R8 V10 en lexus ISF eruit gereden. Maar dat is dan ook geen kunst ;)
'eruit rijden' is iets anders dan inhalen. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen daar constant op zijn limiet rijdt, misschien waren ze gewoon aan het inrijden/bellen/touren etc.
Zo beweerde een collega van mij laatst dat hij een Continental GT eruit had gereden bij het stoplicht met z'n Leon. :')

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 29-09-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Euh ... Ineens geen gaspedaal-respons meer, aan de kant gezet en nu start mijn 118D niet meer ....
Weggetakeld en staat al bij de garage...

Afbeeldingslocatie: http://weyland.be/foutcodebmw.jpg

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:29:
Al zie ik een racehelm, rolkooi en kuipstoeltjes, dus het zouden in principe wel goede coureurs moeten zijn.
Oei, wat een gevaarlijke aanname. Ik moet dan gelijk denken aan die harken die ik in het weekend altijd in volledige wielrennerskit zie langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

fsfikke schreef op donderdag 29 september 2011 @ 06:10:
[...]

Is vrij makkelijk in te bouwen (als je al een alarm hebt) maar eigenlijk verboden in de EU. Vandaar datje het nooit tegen komt.

Daarbij lijkt het misschien leuk, maar ik weet niet of je het echt wilt hebben. Bij de Merc van m'n pa kan je het gewoon instellen via de boordcomputer maar dat hebben we maar snel weer uitgezet omdat het wel erg opzichtig is :P
Jesus. Wat is er niet verboden in de EU... Net zoals rode pinkers. Al ooit dat gezien op een BMW5? Prachtig gewoon. Neen, wij zitten met die lelijke oranje rotdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het Fantoom schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:34:
[...]

'eruit rijden' is iets anders dan inhalen. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen daar constant op zijn limiet rijdt, misschien waren ze gewoon aan het inrijden/bellen/touren etc.
Zo beweerde een collega van mij laatst dat hij een Continental GT eruit had gereden bij het stoplicht met z'n Leon. :')
Grappig hè. Mensen die er altijd van uit gaan dat de ander ook tot de max gaat omdat ze dat zelf ook doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

Snake schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:16:
[...]
Jesus. Wat is er niet verboden in de EU... Net zoals rode pinkers. Al ooit dat gezien op een BMW5? Prachtig gewoon. Neen, wij zitten met die lelijke oranje rotdingen.
Beide zaken zijn niet verboden hoor. Sterker nog, Laguna's III worden/werden standaard afgeleverd met een korte toeter als je 'm afsloot (icm Keyless entry) zodat je niet naar de knipperlichten hoefde te kijken.
De knippers mogen ook gewoon in het rood zijn uitgevoerd, maar volgens mij enkel als het een importauto betreft. Als jij dat dus mooier vindt, dan haal je toch gewoon je volgende Fünfer uit Amerika? ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het Fantoom schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:34:
[...]

Zo'n maat heb ik ook, die dan denkt dat hij sneller is wanneer iemand misschien wel amper gas geeft.
Voor snelheid heb ik iets anders met 1000cc's ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

PauseBreak schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:10:
[...]

Beide zaken zijn niet verboden hoor. Sterker nog, Laguna's III worden/werden standaard afgeleverd met een korte toeter als je 'm afsloot (icm Keyless entry) zodat je niet naar de knipperlichten hoefde te kijken.
De knippers mogen ook gewoon in het rood zijn uitgevoerd, maar volgens mij enkel als het een importauto betreft. Als jij dat dus mooier vindt, dan haal je toch gewoon je volgende Fünfer uit Amerika? ;)
Niet helemaal, de regels voor knipperlichten zijn:
Voor: wit of amber
Achter: Rood of amber

Het maakt in principe niet uit of het een import-auto betreft of niet, alleen willen ze bij niet-import nog wel eens moeilijk doen als de kleur "niet klopt".
Volgens mij had mijn auto bijv. ook ooit rode knipperlichten achter (het onderdeelnummer van de lichten op basis van chassisnummer is specifiek voor de USA), maar nu zijn ze gewoon oranje (en over een tijdje wit). Voor heb ik wel witte knipperlichten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige Mini zeg Floris! _/-\o_
Snake schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:16:
[...]
Wees blij dat je niet in België woont, daar is het helemaal gedoe en gezeur met de keuringen ieder jaar.
Hoewel we soms hier wel wat beter/strenger mogen zijn (en minder betuttelend) dat we de wrakken wat meer van de weg afhouden, en extreme schade gevallen die geïmporteerd worden, of auto's die met hakken over de sloot door de keuring heenkomen maar gewoon levensgevaarlijk zijn op de weg. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Shaidar schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:47:
Euh ... Ineens geen gaspedaal-respons meer, aan de kant gezet en nu start mijn 118D niet meer ....
Weggetakeld en staat al bij de garage...

[afbeelding]
Dus .... BMW zegt dat de distributiketting aan flarden gesprongen is, en die heeft lelijk huisgehouden "in" de motor. Resultaat: er moet een nieuwe motor in...

Gelukkig is het nog een leasewagen onder contract, en heeft de leasemaatschappij al goedkeuring gegeven om het te laten herstellen. Als de bestelling van een nieuwe motor goed loopt, hebben ze nog 2 dagen nodig om die erin te vijzen, en dan zou hij volgende woensdag terug klaar moeten zijn...

Moest het allemaal mislukken ... mijn nieuwe F20 komt in week 44 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
dat hoor je ook niet vaak geklapte ketting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat moet een takkeherrie gemaakt hebben. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Bof je even dat het een lease is. Mocht dat er geen geweest zijn zou dat een zware domper zijn geweest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Shaidar schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:06:
[...]

Dus .... BMW zegt dat de distributiketting aan flarden gesprongen is, en die heeft lelijk huisgehouden "in" de motor. Resultaat: er moet een nieuwe motor in...

Gelukkig is het nog een leasewagen onder contract, en heeft de leasemaatschappij al goedkeuring gegeven om het te laten herstellen. Als de bestelling van een nieuwe motor goed loopt, hebben ze nog 2 dagen nodig om die erin te vijzen, en dan zou hij volgende woensdag terug klaar moeten zijn...

Moest het allemaal mislukken ... mijn nieuwe F20 komt in week 44 :)
Wat gek, zou bij normaal onderhoud toch niet mogen voorkomen? ... Zelfs als het geen leasebak is...
Joopieboy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:17:
Wees blij dat je niet in België woont, daar is het helemaal gedoe en gezeur met de keuringen ieder jaar.
Hoewel we soms hier wel wat beter/strenger mogen zijn (en minder betuttelend) dat we de wrakken wat meer van de weg afhouden, en extreme schade gevallen die geïmporteerd worden, of auto's die met hakken over de sloot door de keuring heenkomen maar gewoon levensgevaarlijk zijn op de weg. :X
Ik woon in Belgie. Doen ze daar moeilijker over rode pinkers als in NL dan?

[ Voor 28% gewijzigd door Snake op 30-09-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Als ik de vele berichten op fanfora op het internet lees, dan is het een veelvoorkomend probleem bij N47 motoren, misschien dat ze er daarom niet moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Lekker "veelvoorkomend probleem" is dat. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje teleurgesteld ben over hoe BMW om gaat met fouten in hun auto's. Zo is bij de eerste versies van de E90 een zekering een veelvoorkomend probleem, als deze doorbrand dan gaan alle deuren op uitzondering van de bestuurdersdeur niet meer open, met geen mogelijkheid. Dat is lekker als je een ongeluk hebt of welke reden dan ook om snel uit de auto te moeten. Dan is er nog dat er veel brandstof lekken door een slechte ontluchter, gewoon diesel over de straat. Maar terugroepen ho maar! Coulance? Vergeet het maar! Blijkbaar is imago belangrijker dan veilige en tevreden klanten.

En ja deze problemen komen echt heeeeel veel voor. Zoek maar eens op "BMW fuse 57" en je vindt super veel hits van over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Of kapotte elektrische stuurkolommen....:X (à 1700 euro ex inbouw..)
Maar bij vrijwel elk merk is het bar en boos.
Wil je goede garantie?
Koop een kia (7 jaar/250dkm standaard) of hyundai (5 jaar ongelimiteerd).
Misschien ff wachten; ze worden per jaar mooier dus wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:55:
Dat moet een takkeherrie gemaakt hebben. :X
Hoor je niet hoor... blok is zo zacht als boter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Snake schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:51:
[...]
Wat gek, zou bij normaal onderhoud toch niet mogen voorkomen? ... Zelfs als het geen leasebak is...
Wat voor onderhoud zou je willen doen aan een distributieketting?
Gebeurt niet vaak dat een ketting breekt, maar alles kan kapot.
En heeft al helemaal niks met lease te maken, zijn vaak beter onderhouden als particulier.
Die beknibbelen eerder op onderhoud dan een goeie leasemaatschappij.

Heb zelf ook een lease (bedrijfswagen) en daar word altijd alles netjes op tijd vervangen.
Alleen tegen het einde van het contract worden er af en toe dingen geweigerd.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
mr_petit schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:47:
Wil je goede garantie?
Ook gaaf vind ik die '7 jaar garantie' stickers achterop nieuwe Kia's, is toch veel bruter om mee te pronken dan met een M-badge? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11
Err nee :P (Wel als je de petjes bedoelt met hun 'M' ;))

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11
Oxellaar schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:27:
[...]
En heeft al helemaal niks met lease te maken, zijn vaak beter onderhouden als particulier.
Maar wel afgetrapt.

/edit Meh dubbelpost, iig ik trap mijn auto soms ook in de toerenbegrenzer maar alleen als ie goed warm is, maar als ik de gemiddelde leasert met zijn 118d zie omgaan... :X

[ Voor 22% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-09-2011 23:52 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:52:
[...]

Maar wel afgetrapt.

/edit Meh dubbelpost, iig ik trap mijn auto soms ook in de toerenbegrenzer maar alleen als ie goed warm is, maar als ik de gemiddelde leasert met zijn 118d zie omgaan... :X
Veel te zuinig inderdaad, als ik een lease-auto had zou ik hem echt elke bocht door hoeken (immers toch een huurauto) en zeker een Einzer, maar veel 1-rijders zie ik ruim voor de bocht al afremmen, en dan meestal halverwege de bocht nog een keertje. ;( Alsof ze taarten vervoeren die niet van de stoel mogen vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 01-10-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:45:
[...]

Hoor je niet hoor... blok is zo zacht als boter :)
Een blok dat de puinpoeier in loopt hoor je wel hoor.
Oxellaar schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:27:
[...]
Noem eens een leasemaatschappij die fatsoenlijk laat onderhouden? Ik ken ze niet namelijk. Ze persen de laatste cent uit die auto, onder andere door alleen het absoluut minimale onderhoud te doen.
Heb zelf ook een lease (bedrijfswagen) en daar word altijd alles netjes op tijd vervangen.
Nee, hij krijg netjes op tijd zijn beurten, maar tijdens die beurten wordt alleen het hoognodige gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:58:
Veel te zuinig inderdaad, als ik een lease-auto had zou ik hem echt elke bocht door hoeken (immers toch een huurauto) en zeker een Einzer, maar veel 1-rijders zie ik ruim voor de bocht al afremmen, en dan meestal halverwege de bocht nog een keertje. ;( Alsof ze taarten vervoeren die niet van de stoel mogen vallen.
Ha ha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:06:
[...]

Een blok dat de puinpoeier in loopt hoor je wel hoor.
Valt je nog vies tegen met een ketting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Sorry, je voelt je aangesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was geen grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:26:
[...]

Valt je nog vies tegen met een ketting...
Van je distributie klopt dan niets meer, en kleppen die tegen je zuigers slaan hoor je wel.
Het Fantoom schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:29:
[...]

Sorry, je voelt je aangesproken?
Als je met een lease-auto als niet fatsoenlijk om wilt gaan vraag ik me af hoe je de rest van de spullen van je werkgever behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Nee ik zie heel veel auto's zo rijden, of wel hard planken op de rechte stukken maar dan toch als meisjes door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:33:
Nee ik zie heel veel auto's zo rijden, of wel hard planken op de rechte stukken maar dan toch als meisjes door de bocht.
Ik heb altijd geleerd dat je netjes met geleende spullen omgaat, in ieder geval net zo netjes als je met je eigen spul doet en eigenlijk wel netter. Natuurlijk mag je heus wel eens (verantwoord) boenderen, maar toch maar een huurauto verklaart wel waarom die dingen altijd na 500 kilometer altijd aan alle kanten vol zitten met butsen.

Ik zeg niet per se dat jij het doet, maar ik word altijd een beetje triest van die het-is-niet-van-mij-dus-het-mag-kapohot-houding van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:45:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat je netjes met geleende spullen omgaat, in ieder geval net zo netjes als je met je eigen spul doet en eigenlijk wel netter. Natuurlijk mag je heus wel eens (verantwoord) boenderen, maar toch maar een huurauto verklaart wel waarom die dingen altijd na 500 kilometer altijd aan alle kanten vol zitten met butsen.

Ik zeg niet per se dat jij het doet, maar ik word altijd een beetje triest van die het-is-niet-van-mij-dus-het-mag-kapohot-houding van mensen.
Het gaat gewoon om het feit dat veel BMW rijders vergeten dat hun auto een nogal sportief karakter heeft. Het ging niet over het aftrappen en rijden als een gek, maar om als een normale mens met een BMW te rijden en dus niet als een "meisje" door de bocht gaan.

Zo heb ik overlaatst achter een nieuwe Z4 gezeten. Ik vermoed dat er een vrouw aan het stuur zat want blijkbaar is het gevaarlijk de gaspedaal in te duwen bij het optrekken en voor iedere flauwe bocht op een 70 baan die je dan ook met minstens 70 kan nemen moet toch echt wel afgeremd worden tot bijna 50 zodanig dat de grip optimaal blijft en de auto niet de berm in rijd.

Dat zijn de soort mensen die dan een sportieve auto kopen maar niet door een bocht durven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle BMW's zijn sportief. Of jij denkt dat je een sportievere auto hebt dan het daadwerkelijk is, dat kan ook natuurlijk :p

Ik snap wel wat je bedoelt, maar niet iedereen heeft de behoefte om sportief te rijden. Ik kan me voorstellen dat veel mensen een Beamer kopen omdat ze zo relaxed mogelijk van A naar B willen tijdens of na een lange werkdag.

Ik heb dat al. Soms is het heerlijk om straf de bocht door te gaan of niet aan je verbruik te denken, maar het gebeurt even vaak, zo niet vaker dat ik gewoon lekker zonder gezeur wil zoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tuurlijk 95% van de tijd rij ik ook relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
AtleX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:06:

Noem eens een leasemaatschappij die fatsoenlijk laat onderhouden? Ik ken ze niet namelijk. Ze persen de laatste cent uit die auto, onder andere door alleen het absoluut minimale onderhoud te doen.

[...]

Nee, hij krijg netjes op tijd zijn beurten, maar tijdens die beurten wordt alleen het hoognodige gedaan.
Zit bij Leaseplan.
Als hij voor een beurt is geweest vraag ik altijd wat er aan gedaan is.
Die lijst die je dan hoort is echt geen uitgeknepen onderhoudsbeurt, maar gewoon een normale.
Pas nog één gloeistift kapot, alle 4 werden ze keurig vervangen, want ze waren allen even oud.
Wilde een slag bredere banden eronder, was geen probleem.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:31:
[...]

Van je distributie klopt dan niets meer, en kleppen die tegen je zuigers slaan hoor je wel.

[...]

Als je met een lease-auto als niet fatsoenlijk om wilt gaan vraag ik me af hoe je de rest van de spullen van je werkgever behandelt.
Dat is een tik en niet eens een klap en het is klaar.

Valt de meeste niet eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:16:
Niet alle BMW's zijn sportief. Of jij denkt dat je een sportievere auto hebt dan het daadwerkelijk is, dat kan ook natuurlijk :p

Ik snap wel wat je bedoelt, maar niet iedereen heeft de behoefte om sportief te rijden. Ik kan me voorstellen dat veel mensen een Beamer kopen omdat ze zo relaxed mogelijk van A naar B willen tijdens of na een lange werkdag.
Alle BMW's zijn sportief :P tenminste, in vergelijking met andere auto's in dezelfde klasse. Ik zou geen BMW kopen als ik alleen maar relaxed van A naar B wil rijden, dan neem ik een mercedes. Natuurlijk hoef je ook niet altijd te racen (heeft 9 van de 10 gevallen ook geen zin in de spits), en dat zul je in een 7-serie ook veel minder doen dan in een 3-serie, maar een BMW is wel sportief en daar ook voor gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 01-10-2011 13:26 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:16:
Ik heb dat al. Soms is het heerlijk om straf de bocht door te gaan of niet aan je verbruik te denken, maar het gebeurt even vaak, zo niet vaker dat ik gewoon lekker zonder gezeur wil zoeven.
Vlot door de bochten gaan valt voor mij ook onder 'zonder gezeur zoeven' en het verbruik is nog lager (slijtage wel iets hoger) want je remt minder af en komt sneller de bocht uit en hoeft dus minder te accelereren, maar het ging mij inderdaad om het feit dat veel rijders bochten nemen alsof er overal olie kan liggen en dus extreem afremmen en met slakkengang er doorheen sturen. Dan heb je echt geen respect voor/vertrouwen in je onderstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Het Fantoom schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

Dan heb je echt geen respect voor/vertrouwen in je onderstel!
Of de electronische tegenmaatregelen die je auto onafhankelijk van je kan nemen om je auto enigszins op koers te houden.

Ik heb weer wat extra respect voor dat ASC-knopje op mijn console 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Wil je goede garantie?
ik kan je vertellen dat de garantie van hyundai ook suckt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wat dan? Komen ze afspraken niet na ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
kan je lullen dat het om een i10 gaat, maar das ook een auto , maar dat ding heeft al 2 jaar problemen. en ze doen er niks aan, grote beurt voor t kaartje was duurder als die van mijn BMW (oke is dan wel niet bij de dealer, maar je kan mij niet vertellen dat er voor 200 euro vloeistoffen in een i10 gaat en voor 200 euro arbeidsloon)
en buiten dat moet ik nog in de eerste hyundai stappen die net zo prettig rijd als een BMW:

dus onderhoud: duur (belachelijk vond ik het :F )
garantie: leuk 5 jaar, maar de schokbrekers van dat karretje van ons zijn nog steeds niet goed,
auto's zijn niet te vergelijken met BMW

aanschaf is dan wel evenredig voordelig

[ Voor 36% gewijzigd door Reloader op 01-10-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je moet idd de auto's niet met elkaar vergelijken; je vergelijkt een flatje 3 hoog achter ook niet met riante villa met alles erop en eraan in de provence (en dan klagen dat het flatje 3hoog achter zo klein is....)
Maar weet je wel wat een beurt incl vloeistoffen bij de bmw dealer kost? Dan gaat er voor heel wat meer dan 200 euro in hoor....Alleen voor motorolie ben je doorgaans bij de dealer al 90 euro kwijt....
Maar die tarieven liggen doorgaans gewoon vast en dan moet je dat post voor post vergelijken. Wellicht heeft die i10 een interieurfilter etc en je bmw niet. Sowieso is een beurt voor 400 euro bij de dealer hedentendage echt niet veel hoor (als je het zelf doet bespaar je dus veel geld; je gaat alleen naar de dealer als je het stempeltje nodig hebt als je slim bent). Hangt er een beetje af welke beurt, maar wat je hier schrijft voldoet sowieso niet aan een beurt; zaken als luchtfilter enzo horen er ook nog bij (of reken je dat onder vloeistoffen oid)
En wat is er dan mis met die schokbrekers? lekken ze ofzo? Of ben je in het algemeenheid niet tevreden over de wegligging in vergelijk tot een bmw (duh..... daarom is dat ding ook meer dan 3x(!! zo goedkoop als de goedkoopste bmw....))
Ik zie in je post eigenlijk niet een evenredig vergelijk als ik eerlijk ben, terwijl dat wel mogelijk zou kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 02-10-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

MrFl0ppY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:54:
Net bakkie! Was dat blikje Red Bull ook 1 van opties? :+

Vind de Mini van buiten wel mooi maar het interieur met al die ronde vormen en de teller in het midden is totaal niet mijn ding. Is dat overigens nog een handmatige airco die ik daar zie?
De GP is zegmaar de CSL-versie van de Mini: 50kg lichter dan het origineel en 48 pk meer :)

1100kg en 218pk dus :)

Je hebt dan ook nul opties:
- Xenons kunnen niet
- Climate control doen ze niet
- Speakers achter is ook te zwaar
- Achterbank is wieberen
- Motor is flink anders (injectoren, inlaat, motormanagement, intercooler, compressor etc)

De klokken kan je niks aan doen en die RedBull, die heb ik er achteraf in moeten zetten :P
cooolkast schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:16:
[...]

Naast het feit dat het een bommetje is, zien die stoelen er ook wel heel goed uit, stevig en comfy :9
Die hebben me wel deels over de streep getrokken moet ik zeggen. Ik vind ze lekkerder zitten dan de kuipstoelen die je als achteraf-optie kunt krijgen. Ietsjes minder steun wellicht, maar meer comfort en mijn schouders zitten niet in de knoop. :)
Krisp schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:14:
Dat zijn meestal ook mensen met genoeg geld voor 1 zo'n auto, maar niet genoeg geld om als de eerste stuk is, 'even' een nieuwe te kopen. :P Oftewel: ze zijn zuinig op die auto's.

[...]

Wat een bommetje, fantastisch. :D
Thanks! :)
Thanks! :)

De andere Mini maakt wel veel mooier geluid, daar zit een PlayMini uitlaat (cat-back) onder die een lekker diepe brom maakt en die echt enorm knettert. De John Cooper Works uitlaatlijn die onder de GP zit is relatief stil en hoewel dat natuurlijk fijn zou moeten zijn.. Zint dat me niet echt. Ik kan dan ook niet wachten tot het nieuwe spruitstuk er onder zit. Als het dan nog niet lekker genoeg klinkt, dan ga ik wel sparen voor een PlayMini voor onder de GP. Ik mag namelijk niet wisselen van mijn SO, die wil per se de PlayMini houden :D

Dit spruitstuk is overigens eenvoudig van een de-cat te voorzien, waardoor hij heel veel meer herrie zal maken. Omdat er regelmatig tunnelruns en andersoortig Mini-meetings zijn is het dan wel erg leuk om de de-cat te monteren natuurlijk. :Y) Zo'n de-cat kost een paar tientjes :)

Verder komen er nog wel wat kleine modificaties aan:
- Aeroblade ruitenwissers, want de huidige zijn shit
- iPod-aansluiting voor de radio
- KW's eronder en de auto een klein stukje omlaag
- Stubby antenne (even bij Peugeot scoren: standaard antenne van een 607 past en kost iets van €7)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag heerlijk getoerd met de cabrio 8)
Ik ging aan het begin van de middag richting Nieuwegein om mijn verjaardag en die van m'n vader te vieren (samen zijn we de komende 3 weken 100 B) ). Ik kan vanaf Gouda op verschillende manier naar Nieuwegein rijden, namelijk snelweg (saai, doe ik al wekelijks), provinciale weg (N228 is leuk maar die kan ik inmiddels wel dromen) of over de dijk langs de Lek.
Geen haast, mooi weer, dus de keuze was makkelijk, lekker toeren over de dijk.

Kom ik op een gegeven moment achter 2 Z1's te rijden. Tot ze bij Jaarsveld een recreatie terrein opgingen. Ik wou daar zelf ook al een korte stop maken, dus dat was een mooi moment voor een praatje. Helemaal toen ik zag dat er een rij van 12 (!!!) Z1's stonden :9~
Ik was bij toeval op de laatste toertocht van de Z1-club gestuit.

Jammer genoeg werkte m'n gsm natuurlijk niet mee toen ik een foto was schieten van de rij Z1's, maar de laatste 3 kon ik nog net vastleggen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-i4jbAIT49Hg/Tojfme9JzoI/AAAAAAAACZQ/iRTg3fjthBk/s640/2011-10-02%25252013.44.38.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-anmWQR9ddls/TojfgdT_u_I/AAAAAAAACZM/6hri8N39DpA/s640/2011-10-02%25252013.44.55.jpg

Stiekem zijn het toch best leuke autootjes. Ook grappig, de bestuurders waren van een iets ander type volk dan ik gewend ben van BMW-meetings, namelijk aanzienlijk ouder en echt liefhebbers van de auto's zoals ze origineel zijn. Hooguit een iets sportievere uitlaat (zoals op de middelste een dubbele pijp, ipv de standaard enkele).

Dit was toch wel een kers op de taart van het al lekkere over de dijk toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het blijft een schattig autootje :P Vind er verder niet zoveel aan eigenlijk, maar door het feit dat er maar 8000 zijn gemaakt en die deuren zo geniaal naar beneden schuiven is het toch een klassieker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:19
Wil je goede garantie?
Is dat veranderd? Toen ik voor een Pro Ce'ed ging kijken was het 7 jaar of 150 dkm.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:50:
Het blijft een schattig autootje :P Vind er verder niet zoveel aan eigenlijk, maar door het feit dat er maar 8000 zijn gemaakt en die deuren zo geniaal naar beneden schuiven is het toch een klassieker 8)
En het is de eerste BMW met de Z-Achse, of te wel de multi-link. Daar komt ook de type-aanduiding Z vandaan.

Ik heb er ook een beetje haat-liefde verhouding mee. Aan de ene kant is hij wel heel glad, maar tegelijkertijd ook wel weer echt 100% BMW. En zonder uitzondering allemaal met een 2.5 liter 6-inlijn voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Toen ik laatst een keer bij de dealer binnen stapte hadden ze daar een M1 staan, best wel een mooie bak. Je ziet wel dat de M1 met een andere bedoeling is gebouwd dan andere auto's van BMW, pure racebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrFl0ppY schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:42:
Toen ik laatst een keer bij de dealer binnen stapte hadden ze daar een M1 staan, best wel een mooie bak. Je ziet wel dat de M1 met een andere bedoeling is gebouwd dan andere auto's van BMW, pure racebak.
M1 en de Z1 _/-\o_

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mr_petit schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:02:
Je moet idd de auto's niet met elkaar vergelijken; je vergelijkt een flatje 3 hoog achter ook niet met riante villa met alles erop en eraan in de provence (en dan klagen dat het flatje 3hoog achter zo klein is....)
Maar weet je wel wat een beurt incl vloeistoffen bij de bmw dealer kost? Dan gaat er voor heel wat meer dan 200 euro in hoor....Alleen voor motorolie ben je doorgaans bij de dealer al 90 euro kwijt....
Maar die tarieven liggen doorgaans gewoon vast en dan moet je dat post voor post vergelijken. Wellicht heeft die i10 een interieurfilter etc en je bmw niet. Sowieso is een beurt voor 400 euro bij de dealer hedentendage echt niet veel hoor (als je het zelf doet bespaar je dus veel geld; je gaat alleen naar de dealer als je het stempeltje nodig hebt als je slim bent). Hangt er een beetje af welke beurt, maar wat je hier schrijft voldoet sowieso niet aan een beurt; zaken als luchtfilter enzo horen er ook nog bij (of reken je dat onder vloeistoffen oid)
En wat is er dan mis met die schokbrekers? lekken ze ofzo? Of ben je in het algemeenheid niet tevreden over de wegligging in vergelijk tot een bmw (duh..... daarom is dat ding ook meer dan 3x(!! zo goedkoop als de goedkoopste bmw....))
Ik zie in je post eigenlijk niet een evenredig vergelijk als ik eerlijk ben, terwijl dat wel mogelijk zou kunnen zijn.
in een i10, gaat misschien 3 liter olie in? als dat 90 euro moet kosten, een interieurfilter is niet nodig om te vervangen na 6000 kilometer denk ik , en de schokbrekers zijn volgens de importeur te hard: oftewel ipv van veren gaat de auto stuiteren achter als je 80 of harder rijd.

evenredig vergelijken is natuurlijk wel erg moeilijk: want het is appels met peren, of je gaan een 2ehandse auto vergelijken met een nieuwe. dat is natuurlijk ook niet eerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dus je hebt 90 euro voor sec 3 liter olie betaald? Staat dat ook zo op de rekening, zodat het verifieerbaar is waarvoor je hebt betaald?
Dan is het wel extreem duur duur. Als daar nog meer bij inzat hangt het er vanaf wat er bij inzat of het duur is of niet lijkt me. Dat hoort dan op de rekening te staan. Maar daar kan je toch mee terug? Ik neem aan dat je van te voren ingelicht wordt wat zaken kosten. Dat wat jij denkt dat ze vervangen en dat wat zij denken dat ze vervangen kan natuurlijk wel eens een verschil in zitten. Ik kan me niet voorstellen dat ze 30 euro/liter letterlijk op de rekening hebben gezet. check het ff na zou ik zo zeggen...

En of er iets mis is met je schokbrekers of dat dat ding van nature ruk rijdt... :P
Het heet natuurlijk niet voor niets een trutteschudder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
achja, het is alweer ff geleden en t boeit ook niet meer, er stonden nog meer dingen op factuur waarvan ik dacht wtf... maarja, don't care volgende keer gaat ie gewoon naar de monteur die mijn bmw doet. en dat is de laatste keer dan gaat ie er waarschijnlijk uit voor een suzuki (waar ik dan weer wel goede ervaringen mee heb)

ander verhaal:

bmw terug van de spuiter, pics als ie weer in elkaar zit , alleen k ie een soort van vlekken in t spuitwerk als ik van een bepaalde hoek kijk en hij staat in de zon.. zou dat nog moeten drogen ofzo?! ga overmorgen even terug naar de spuiter ermee maar toch t viel me nu pas op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb net even een rondje gedaan in de nieuwe 1 serie 118D *O*
Wat een dikke bak, vooral die voorkant! En wat rijdt dat als een trein!

Het zit perfect, het rijdt perfect en al het commentaar over de achterkant is zwaar overdreven.

Ik weet dat ik destijds de C30 prefereerde boven de A3, maar 1 serie is echt de koning in dit segment!
Zowel de A3 als de C30 verbleken bij de komt van de 1 serie! Ze zijn gewoon nergens meer.

Kan niet anders zeggen. Ik zou bijna gaan twijfelen weer terug te stappen naar de 25% bijtelling... Maar goed helaas is de wagen niet zo praktisch met kinderen...

Ik verbaasde me tevens over het mooie geluid dat deze twinpower turbo diesel motor produceert! Vanaf 1000 tpm trekt hij hem met gemak door!

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 05-10-2011 11:29 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat fijn ook dat je het allemaal als puur je eigen mening presenteert en niet als feiten ;)

Is de 118d niet 20% bijtelling?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja precies op de 116g/km grens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:52:
Wat fijn ook dat je het allemaal als puur je eigen mening presenteert en niet als feiten ;)

Is de 118d niet 20% bijtelling?
Sorry, maar een ieder met een andere mening die in deze wagen heeft gereden, verklaar ik echt voor gek.
Het is namelijk een wereld van verschil.

Ik heb uitvoerig proefgereden in de A3 en de C30. Waarbij het verschil tussen de A3 en C30 redelijk klein is, maar mijn mening de C30 een stuk meer bood, voor minder geld. En tevens comfortabeler was en ook net iets sportiever, qua rijeigenschappen en niet vermogen.

Maar deze BMW 1, maakt gehakt van beide modellen en steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Zowel op gebied van comfort als sportiviteit!

Heb je er al in gereden? Dan merk je direct waarom het geen mening is, maar wel degelijk een feit...
Dat blok is echt een knap staaltje werk.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:41
De vorige 1 reeks is ook beter (op vlak van rijeigenschappen dan) als de concurrentie hoor :)

Stuurt snaarstrak, motoren zijn beresterk, soepel en zuinig.

De afwerking en comfort is met de nieuwe 1 nu wel beter als de C30 en Giulietta (beste FWD'er vind ikzelf).
De vorige 1 had wat ergonomische missers en kan soms beenhard rijden...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
+1. Een 1-serie heeft een (voor deze klasse) hele bijzondere combinatie van rust en dynamiek.

Qua bochtenwerk waarschijnlijk niet overtroffen vanwege de achterwielaandrijving en goede gewichtsverdeling.
Qua motoren aan de top (zeker de diesels, geen andere vierpitter heeft de loop van het 16d t/m 23d blok van BMW. altijd kracht en heel lineair aan het gas). En best comfortabel om langere stukken op de snelweg te cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
dfrenner schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:04:
[...]

Sorry, maar een ieder met een andere mening die in deze wagen heeft gereden, verklaar ik echt voor gek.
Het is namelijk een wereld van verschil.

Ik heb uitvoerig proefgereden in de A3 en de C30. Waarbij het verschil tussen de A3 en C30 redelijk klein is, maar mijn mening de C30 een stuk meer bood, voor minder geld. En tevens comfortabeler was en ook net iets sportiever, qua rijeigenschappen en niet vermogen.

Maar deze BMW 1, maakt gehakt van beide modellen en steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Zowel op gebied van comfort als sportiviteit!

Heb je er al in gereden? Dan merk je direct waarom het geen mening is, maar wel degelijk een feit...
Dat blok is echt een knap staaltje werk.
Ik heb erin gereden en deel je mening (feiten) volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zou ook slecht zijn als het niet zo zou zijn. Toch een vergelijking met auto's van 6/7 jaar terug ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mwoah, ik rij liever in een e39 dan in een nieuwe Avensis, dus dat zegt ook weer niet zoveel.
Pagina: 1 ... 58 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.