MrFl0ppY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:54:
Net bakkie! Was dat blikje Red Bull ook 1 van opties?
Vind de Mini van buiten wel mooi maar het interieur met al die ronde vormen en de teller in het midden is totaal niet mijn ding. Is dat overigens nog een handmatige airco die ik daar zie?
De GP is zegmaar de CSL-versie van de Mini: 50kg lichter dan het origineel en 48 pk meer
1100kg en 218pk dus
Je hebt dan ook nul opties:
- Xenons kunnen niet
- Climate control doen ze niet
- Speakers achter is ook te zwaar
- Achterbank is wieberen
- Motor is flink anders (injectoren, inlaat, motormanagement, intercooler, compressor etc)
De klokken kan je niks aan doen en die RedBull, die heb ik er achteraf in moeten zetten

Die hebben me wel deels over de streep getrokken moet ik zeggen. Ik vind ze lekkerder zitten dan de kuipstoelen die je als achteraf-optie kunt krijgen. Ietsjes minder steun wellicht, maar meer comfort en mijn schouders zitten niet in de knoop.

Krisp schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:14:
Dat zijn meestal ook mensen met genoeg geld voor 1 zo'n auto, maar niet genoeg geld om als de eerste stuk is, 'even' een nieuwe te kopen.

Oftewel: ze zijn zuinig op die auto's.
[...]
Wat een bommetje, fantastisch.

Thanks!

Thanks!
De andere Mini maakt wel veel mooier geluid, daar zit een PlayMini uitlaat (cat-back) onder die een lekker diepe brom maakt en die echt enorm knettert. De John Cooper Works uitlaatlijn die onder de GP zit is relatief stil en hoewel dat natuurlijk fijn zou moeten zijn.. Zint dat me niet echt. Ik kan dan ook niet wachten tot het nieuwe spruitstuk er onder zit. Als het dan nog niet lekker genoeg klinkt, dan ga ik wel sparen voor een PlayMini voor onder de GP. Ik mag namelijk niet wisselen van mijn SO, die wil per se de PlayMini houden
Dit spruitstuk is overigens eenvoudig van een de-cat te voorzien, waardoor hij heel veel meer herrie zal maken. Omdat er regelmatig tunnelruns en andersoortig Mini-meetings zijn is het dan wel erg leuk om de de-cat te monteren natuurlijk.

Zo'n de-cat kost een paar tientjes
Verder komen er nog wel wat kleine modificaties aan:
- Aeroblade ruitenwissers, want de huidige zijn shit
- iPod-aansluiting voor de radio
- KW's eronder en de auto een klein stukje omlaag
- Stubby antenne (even bij Peugeot scoren: standaard antenne van een 607 past en kost iets van €7)