Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Nahh - Fantoom wil graag een artikel 5 aan z'n broek :-)

Ik moet eerlijk gezegd wel bekennen dat het soms lekker is om een bochtje wat harder te nemen dan comfortabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
als je dat doet, doe het dan in een gebied waar t kan (enigszins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Het Fantoom schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:20:
[...]

Kun je dus beter nog wat oefenen op de openbare weg voordat je de Ring op gaat zoeken, als je dan een klapper maakt ben je in ieder geval nog enigszins verzekerd en hoef je schade aan de weg niet zelf te betalen.
Je kan nog beter helemaal geen klapper met je auto maken :P

Zelf wil ik eigenlijk ook heel graag een keer met m'n z4 de ring op (zeker nu 'ie er de nodige pk's bijgekregen heeft), maar ik ben toch wel een beetje bang voor het geval dat ik 'm helemaal in de poeier rij.
Is het niet doordat jezelf een fout maakt, dan wel doordat een ander je in de puin rijdt (je rijdt er per slot van rekening niet alleen; uiteindelijk is het een optocht van debielen :+ )

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mr_petit schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:00:
[...]

Zelf wil ik eigenlijk ook heel graag een keer met m'n z4 de ring op (zeker nu 'ie er de nodige pk's bijgekregen heeft), maar ik ben toch wel een beetje bang voor het geval dat ik 'm helemaal in de poeier rij.
Is het niet doordat jezelf een fout maakt, dan wel doordat een ander je in de puin rijdt (je rijdt er per slot van rekening niet alleen; uiteindelijk is het een optocht van debielen :+ )
Heerlijk verwoord!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
EvaluationCopy schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:35:
[...]

Rekenen ze dan de 'gemiste' inkomsten mee?? Dat zou echt matig zijn. Dat zijn de risico's van het draaien van een openbaar circuit zou je zeggen...

Stel je voor dat je als je een huurauto in de prak rijdt ook nog de gemiste inkomsten van misgelopen verhuur zou moeten betalen, dat kan toch niet.
Helaas wel.. Bij een huurauto betaal je ook snel 5 tot 10K als je hem in de prak rijdt ;) Ik ben in april nog met een huur auto er overheen geweest. (vrijdag t/m maandag ben ik er weer)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 19-09-2011 22:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:00:
[...]

Als je er gewoon als een tourist overheen fahrt kan er niet zoveel gebeuren. Een groot deel van de auto's op de baan is echter niet toeristisch aan het rondrijden maar komt een trackday doen op een zogenaamd openbaar stuk tolweg, waardoor er voortdurend schade wordt gereden. Ik snap ook wel dat verzekeraars daarom steeds vaker Nurburgringclausules inbouwen. Het slaat nergens op dat gewone automobilisten een bijdrage moeten leveren aan de hand gelopen hobby van een paar petrolheads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, maar ik weet ook niet van mezelf of ik daar wel zo verantwoord ga rondrijden :X
Ik ben net terug van een weekje rondrijden in de alpen (passen), en dat ging soms ook al enigzins gevaarlijk hard (keer op keer bij haarspeldbochten de abs door je pedaal voelen (zelfs bij het klimmen) :X :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Op de ring gaat vanzelf alles nog veel harder dan de berg pasjes die je gewend bent. Na de ring heb ik ook altijd moeite om me snelheid aan te passen. Het zit er dan zo in gebakken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

t_captain schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:36:
[...]

Toepasselijkheid van 4.19 valt aan te vechten wanneer je de weg wel gebruikte om op een bestemming te komen (een van de huizen die langs de baan liggen). Het kernpunt van 4.19 is namelijk dat:
(a) de weg is aangelegd voor de uitdaging i.p.v. de veiligheid (onder verwijzing naar het circuit-verleden van de baan)
(b) de weg niet voor vervoer maar voor de lol wordt gebruikt.

Punt (b) valt in bovengenoemde situatie weg, waardoor punt (a) overblijft. Dan moet je verder een vergelijking maken waarin de veiligheid van de Nordschleife wordt vergeleken met andere regionale wegen in de omgeving. Je zult dan moeten laten zien dat de Nordschleife niet minder veilig is dan gangbaar voor dat wegtype in die omgeving, en bovenal niet onnodig onveilig is.
Ik ben inderdaad geen jurist, maar volgens mij valt er nog best een case te maken. Als je daar met je vrouw en 2 kinderen rondtuft op een zondagmiddag met een normale snelheid en er gebeurt je iets, zou je dus niet verzekerd zijn. Terwijl de wegen rondom de Ring minstens zo gevaarlijk zijn (zoals iedereen die er is geweest zal beamen) en als je daar met 100 km/h tegen de vangrail vliegt is het allemaal dikke prima?

Nogmaals, ik ben geen jurist en ik zal niet snel met mijn auto de Ring opgaan, maar ik gok dat er wel wat juristen zijn die in deze uitspraak een gaatje willen schieten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Arfman schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:00:
[...]k gok dat er wel wat juristen zijn die in deze uitspraak een gaatje willen schieten.
Wat is voor die juristen het belang dan precies?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Arfman schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:00:
[...]

Ik ben inderdaad geen jurist, maar volgens mij valt er nog best een case te maken. Als je daar met je vrouw en 2 kinderen rondtuft op een zondagmiddag met een normale snelheid en er gebeurt je iets, zou je dus niet verzekerd zijn. Terwijl de wegen rondom de Ring minstens zo gevaarlijk zijn (zoals iedereen die er is geweest zal beamen) en als je daar met 100 km/h tegen de vangrail vliegt is het allemaal dikke prima?

Nogmaals, ik ben geen jurist en ik zal niet snel met mijn auto de Ring opgaan, maar ik gok dat er wel wat juristen zijn die in deze uitspraak een gaatje willen schieten.
Zoals bij iedere uitspraak geldt dat deze alleen van toepassing is op het betreffende specifieke geval en de omstandigheden van dat geval. Met het destilleren van een algemene regel uit één enkele uitspraak begeef je je per definitie op glad ijs.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:24:
[...]

Wat is voor die juristen het belang dan precies?
Als je ze betaald? ;) Rechtsbijstandverzekering oid? Dunno, ik roep ook maar wat :P Vond het nogal een vreemde uitspraak.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Arfman schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:44:
[...]
Vond het nogal een vreemde uitspraak.
Zo vreemd vind ik de uitspraak helemaal niet. Een rechter kijkt naar het feitelijke gebruik van het stuk weg. Dat is maatgevend, niet de wijze waarop het betreffende stukje weg in de boeken staat, dat is theorie. Het is de praktijk die telt. Dat is iets wat bij veel wet- en regelgeving opgaat. Vraag aan 100 mensen wat de Nordschleife is, allemaal zullen ze antwoorden dat het een circuit is, bedoeld om te racen.

Nadeel voor menig particulier zal ook zijn dat hij/zij het in een procedure hierover moet opnemen tegen zijn/haar verzekeraar. Het budget voor juridische bijstand van de verzekeraar is per definitie oneindig veel hoger dan dat van de betreffende particulier. Waar de particulier dus waarschijnlijk met een weinig getalenteerde jurist ten tonele zal verschijnen, komt de verzekeraar met een paar toppers.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 20-09-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Yep, dat zal het probleem vormen. Ik persoonlijk kan er alleen heel slecht tegen om alle Nordschleife-gebruikers over 1 kam te scheren. Ik zou best eens met m'n auto eroverheen willen rijden en dan niet hard, maar gewoon normaal. Ik heb er nog nooit zelf op gereden namelijk, maar omdat verzekeraars zo anaal doen hiermee durf ik het eigenlijk gewoon niet. Wat nu als ik wegglij over een plasje olie (wat net zo goed op de openbare weg kan gebeuren)? Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

4x2

lộn xộn quá

Mojo schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:02:
[...]
Oh groot gelijk over de rondetijden hoor. Better safe than sorry. Was eerder nieuwsgierig hoe lang je er over doet zo'n eerste keer. Een kwartier ofzo? :P
Zoiets, dat is iig een tempo waarop je met een 316 rustig en veilig je rondje kan doen.
Snellere auto zou het in principe wat sneller kunnen (er zijn zat overzichtelijke, ongeveer, rechte stukken)
Maar die pik je dr altijd zo tussenuit omdat ze op hele rare punten heel hard remmen :P

Wat betreft die baankennis, ik had er binnen 10 rondjes geen moeite meer mee om te weten welke kant ik op moest en wat er zo'n beetje aankwam (met een langzame auto heb je sowieso meer tijd om het te leren ;))
Goede lijnen en alle hobbeltjes enzo leren duurt wel langer, maar heel veel hangt gewoon af van je eigen talent om dat soort dingen te onthouden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Arfman schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:40:
Yep, dat zal het probleem vormen. Ik persoonlijk kan er alleen heel slecht tegen om alle Nordschleife-gebruikers over 1 kam te scheren. Ik zou best eens met m'n auto eroverheen willen rijden en dan niet hard, maar gewoon normaal. Ik heb er nog nooit zelf op gereden namelijk, maar omdat verzekeraars zo anaal doen hiermee durf ik het eigenlijk gewoon niet. Wat nu als ik wegglij over een plasje olie (wat net zo goed op de openbare weg kan gebeuren)? Erg jammer.
Als jij gewoon rijdt dan heb je niets te vrezen van een plasje olie. Hooguit heb je zeer beperkt tractieverlies, maar schade aan de auto zal het echt niet tot gevolg hebben. Belangrijker is dat je niet alleen met jezelf te maken hebt, maar ook met anderen. Je weet dat er velen zijn die op de Nordschleife niet normaal rijden. Een aanrijding tussen één van hen en jou kan ook schade tot gevolg hebben. Op het moment dat jij je op de Nordschleife begeeft, dan zoek je dat gevaar bewust op. Daar kun je dus best verantwoordelijk voor worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11
Situatie : spijker in linker achterband, als ik deze wil verwijderen sist ie, dus die laat ik zitten... Morgen moet ik 30 min rijden naar Amersfoort naar Profile Tyrecenter, zal ik tijdelijk 1 winterband op gooien of gewoon rijden?

Ik kan ook nog de thuiskomer er opgooien, of 2 winterbanden achter. 4 mogelijkheden dus...

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 20-09-2011 20:55 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je winterbanden doet, doe ze dan allebei. Beter voor je differentieel, toch? (kenners?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Grappig, ik had laatst precies hetzelfde (ook zelfde band). Was echt een grote spijker dus ik wilde die kop er beetje aftrekken anders bonkt het zo maar toen trok ik het hele ding eruit. Band liep wel leeg maar heel rustig, dus ik heb er nog 40 km mee kunnen rijden naar de bandenboer.

In jouw geval tja... als ie echt in paar minuten leeg is dan zal je toch echt een andere band eronder moeten leggen. Thuiskomer moet je weer zo langzaam rijden he :P 2 winterbanden lijkt me het beste dan staat je auto ook niet scheef natuurlijk, zoveel moeite kost het ook weer niet.

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 20-09-2011 21:46 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Lekker laten zitten. Als hij nu op spanning is, is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:50:
Situatie : spijker in linker achterband, als ik deze wil verwijderen sist ie, dus die laat ik zitten... Morgen moet ik 30 min rijden naar Amersfoort naar Profile Tyrecenter, zal ik tijdelijk 1 winterband op gooien of gewoon rijden?

Ik kan ook nog de thuiskomer er opgooien, of 2 winterbanden achter. 4 mogelijkheden dus...
Gooi dan de thuiskomer er onder. Je mag niet op 1 as 2 verschillende profielen voeren. Bovendien is het je aangedreven as, dus ik zou hier gewoon even het zekere voor het onzekere nemen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PauseBreak schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:50:
[...]
Je mag niet op 1 as 2 verschillende profielen voeren.
Volgens mij geld dat alleen betreffende de karkasopbouw van de band (dus radiaal/diagonaal), en maakt het profiel (en zelfs de maat) helemaal niets uit (vanuit de wet gezien; wat wenselijk is is wat anders en wellicht persoonsgebonden)
En volgens mij moet je echt heel erg je best doen wil je een niet-radiaalband op je auto monteren.
Dit geldt niet voor het thuiskomertje omdat deze vanuit z'n toepassing een lage snelheidslimiet kent.

Gewoon ff voor die paar km een winterbandje eronder stoppen als je die hebt liggen. Da's een stuk beter dan een thuiskomertje
Of als je het aandurft gewoon de band laten zitten en naar de garage rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 20-09-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en tijdelijk een winterband eronder gooien. Een korte tijd zo rijden kan geen kwaad en een half uurtje is zeker een korte tijd. Je moet ook wel heel veel pech hebben wil je aangehouden worden en er een boete voor krijgen (als dat überhaupt al kan). Als je de situatie uitlegt en de lekke band ook in de auto hebt liggen, zal de politie echt niet moeilijk doen.
Daarbij, mocht ik een lekke band krijgen, dan heb ik niet eens een thuiskomertje, maar een 15" stalen velg met normale band achterin liggen. Daar mag ik gewoon mee rijden, ook 120 op de snelweg, wat dit anders maakt dan een winterband zou ik niet weten.

Een goede reden om het te doen, nu zit er een schone beschadiging in de band, die waarschijnlijk met een prop te repareren is (scheelt je een nieuwe band). Ga je rijden, kan door het wringen van de spijker de band meer beschadigd raken, of leeg lopen, waardoor het karkas beschadigd kan raken. In die gevallen zul je hoe dan ook een nieuwe band moeten aanschaffen.
En na reparatie laat je gelijk het wiel weer omwisselen, en heb je daarna weer gewoon de goede band eronder.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@mr _petit
Als je je auto een keer echt wilt uitlaten kun je beter de autobahn nemen of anders een keer gaan vrijrijden op Assen, Zandvoort of Zolder. Dat zijn overzichtelijke circuits die je na een sessie van 20min al wel een beetje kent. Daarbij hebben ze veel grindbakken en uitloop. De ring zit vol met hoogteverschillen en onoverzichtelijke bochten, als je daar de baan niet kent komt er van het hardrijden weinig terecht. Het is alsnog wel leuk om een paar rondes te doen maar verwacht niet dat je je auto echt kunt uitlaten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R0LLnrzPpsGB0J7COKoIKhBS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pF9wOcMJBW0IIl66pSbKfTBG/full.jpg
Hier reed ik een rondje met _Drake_ als navigator, ook handig om de ring te leren kennen ;)

🖥️ | 🚗

• ChiLLeR
  • Laatst online: 08:50
Op de IAA ben ik toch wel verliefd geworden op de nieuwe 6 coupe. De cabrio is ook mooi maar de coupe heeft echt een veel mooiere daklijn. Verder vind ik dat cabrio rijden nooit zo boeiend in NL, je valt ook al genoeg op in zo'n 6 en met het dak open ben je helemaal zo'n rijdende poppenkast.
Zouden jullie een cabrio prefereren of een coupe?

Dus ik ging net even de prijslijst bekijken maar het is toch wel een enorm dure bak. 640i High Executive vanaf 100.840 euro! Dan wil je nog wat opties als andere velgen, HiFi upgrade, full leer etc. Komt er nog zo 5k bij. Goed, dat krijg je er dan wel weer af als korting, dus je moet toch zeker een tonnetje uit trekken. Dat is nog even 'iets' boven mijn budget voorlopig :P

[ Voor 23% gewijzigd door ChiLLeR op 21-09-2011 10:33 ]

>> Signature?

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
ChiLLeR schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:30:
Op de IAA ben ik toch wel verliefd geworden op de nieuwe 6 coupe. De cabrio is ook mooi maar de coupe heeft echt een veel mooiere daklijn. Verder vind ik dat cabrio rijden nooit zo boeiend in NL, je valt ook al genoeg op in zo'n 6 en met het dak open ben je helemaal zo'n rijdende poppenkast.
Zouden jullie een cabrio prefereren of een coupe?
Daar heb ik maar 1 antwoord op: BMW M6 Coupe F13!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag weer even "cosmetisch" bezig geweest. Naven en remklauwen aan de voorzijde gespoten. Naven zwart, klauwen zilver.
Tijd: 30m voor beide kanten. Verbetering: 100% :D

Snelle foto met me tel:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/2011-09-21130106.jpg

---RAWE CEEK!!!---

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb mijn BMW 525TD '98 naar een Bovag-garage gebracht.
De volgende onderdelen moeten vervangen worden.

Lekkende radiateur vervangen (€ 425)
Remschijven + blokken € 450)
Onderhoudsbeurt (€ 350)

Ik heb er eigenlijk geen idee van of dit normale prijzen zijn.

Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen?

...less is more

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
zneek schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:42:
[...]

Daar heb ik maar 1 antwoord op: BMW M6 Coupe F13!
Onrealistisch een M6 voor dagelijks gebruik, wat is er mis met een 640i? 320pk en 5,5 sec naar 100 is snel zat imo. En uiteraard staat de coupé boven de cabrio, dat geldt voor alle auto's.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 21-09-2011 18:01 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het Fantoom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:59:
[...]
En uiteraard staat de coupé boven de cabrio, dat geldt voor alle auto's.
Tenzij de zon schijnt. Je ziet de mensen letterlijk van verlangen opkijken als je door de stad al rijdend het dakkie opendoet met een drukje op de knop..... ;)
Helaas is die periode nu wel ongeveer voorbij ;(

• wheez50
funk-e schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:31:

<knip> rest
Ik vind deze erg hoog. Met mijn vorige bmw e36 (3serie dus) heb ik in 10 mins werk mijn radiator verwisseld. De radiator had ik bij de sloop vandaan: 25 euro inclusief enkele slangen.

Nu zit er bij jou ws het een en ander aan zooi in de weg. Dan nog vind ik 425 euro voor een radiator van 150ish nieuw erg duur. 250+ euro arbeidsloon voor vervanging van een radiator... :/

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
mr_petit schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:09:
[...]

Tenzij de zon schijnt. Je ziet de mensen letterlijk van verlangen opkijken als je door de stad al rijdend het dakkie opendoet met een drukje op de knop..... ;)
Helaas is die periode nu wel ongeveer voorbij ;(
Is die periode geweest dit jaar? Dat heb ik even gemist dan :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• zneek
Het Fantoom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:59:
[...]

Onrealistisch een M6 voor dagelijks gebruik, wat is er mis met een 640i? 320pk en 5,5 sec naar 100 is snel zat imo. En uiteraard staat de coupé boven de cabrio, dat geldt voor alle auto's.
Wat een lulkoek, ik kies voor de M6, wat interesseert mij "onrealistisch" nou? Als ik fantasie geld uitgeef doe ik dat aan de mooiste uitvoering, niet het instapmodel.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

EvaluationCopy schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:31:
[...]

Is die periode geweest dit jaar? Dat heb ik even gemist dan :P
Ik heb 2,5 week stralende zon gehad terwijl we met het dak open door schotland hebben gereden. En dat was zo'n 4 weken geleden.

Dat alleen is al voldoende reden om een cabrio te kopen.

En we hebben van de week het vaste dak erop gezet dus in de winter een normale hardtop.

6 in lijn + cabrio + tunnel = :9

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Jullie waren in het voorjaar nog niet geboren ofzo? :+
De zomer begon met de droogste (en heetste) periode in het voorjaar ooit. Dat jaar daarvoor idem.
En zo gaat het al een paar jaar: voorjaar prachtig (en heet!) en de zomer kut. Kwestie van je vrije tijd anders plannen voor de cabriorijders.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
zneek schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:13:
[...]

Wat een lulkoek, ik kies voor de M6, wat interesseert mij "onrealistisch" nou? Als ik fantasie geld uitgeef doe ik dat aan de mooiste uitvoering, niet het instapmodel.
Als ik fantasiegeld uitgeef ga ik toch voor een V10 van de vorige generatie hoor.. Dat geluid @8000rpm :9~

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• zneek
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:44:
[...]

Als ik fantasiegeld uitgeef ga ik toch voor een V10 van de vorige generatie hoor.. Dat geluid @8000rpm :9~
Weet je wat? Doe mij ze allebei maar :)

• Het Fantoom
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:44:
[...]

Zoiets dus, en dan hou je nog fantasiegeld over voor een nieuwe 640i F13. Liever deze combo dan al je fantasiegeld verbrassen aan een splinternieuwe M6, want wat schrijven die bakken eigenlijk belachelijk veel af.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 21-09-2011 22:28 ]

• zneek
Het Fantoom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:27:
[...]

Zoiets dus, en dan hou je nog fantasiegeld over voor een nieuwe 640i F13. Liever deze combo dan al je fantasiegeld verbrassen aan een splinternieuwe M6, want wat schrijven die bakken eigenlijk belachelijk veel af.
Ik heb zoveel fantasiegeld dat ik wel 10 nieuwe M6-en kan kopen. En dan ook nog geld over hou voor 12 villa's verspreid over de hele wereld, waar ik mijn formaat-olie-tanker jacht naar toe vaar.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wheez50 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:15:
[...]

Ik vind deze erg hoog. Met mijn vorige bmw e36 (3serie dus) heb ik in 10 mins werk mijn radiator verwisseld. De radiator had ik bij de sloop vandaan: 25 euro inclusief enkele slangen.

Nu zit er bij jou ws het een en ander aan zooi in de weg. Dan nog vind ik 425 euro voor een radiator van 150ish nieuw erg duur. 250+ euro arbeidsloon voor vervanging van een radiator... :/
Zo'n radiator kost volgens mij ongeveer 150 euro nieuw. Dat zou dus betekenen dat ze met een arbeidsloon van 90 euro per uur ongeveer 3 uur bezig zijn met het vervangen van een radiator. Het lijkt me sterk dat ze zo lang bezig zijn met spul eromheen weggraven. :X

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• wheez50
Da's precies wat ik zei - online kan je ze trouwens bestellen voor een 115 euro nieuw inc verzending (edit: e39 2.5td)

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 21-09-2011 23:40 ]

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vraagje. Wie rijdt er met een nieuwe X5? Ik zou eventueel een nieuwe auto willen kopen. Op dit moment heb ik een 525D touring en wil graag het nieuwe model. Maar voor de veiligheid van mijn kind wil ik wel een X5 (of ML of Q5 of X3) overwegen, omdat er bij een side impact waarschijnlijk iets meer kans op overleven is?

Mijn schoonouders hebben een X5, met Mpack en 21 of 22inch rims maar ik vind het echt bagger rijden :(
Een 5reeks touring is briljant om in te rijden en ik vrees gewoon dat is niet gelukkig ga worden in een jeep. De veiligheid van mijn kind is wel belangrijker natuurlijk :)

Een ander probleem is dat de X5 eigenlijk al aan een update toe is, ook al is hij nog mooi, je merkt vooral aan de voorkant dat hij niet de nieuwe lijnen heeft van bv de 1/X1/3/5 reeks. De nieuwe X5 komt ook al in 2013?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
multipasser schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:05:
Vraagje. Wie rijdt er met een nieuwe X5? Ik zou eventueel een nieuwe auto willen kopen. Op dit moment heb ik een 525D touring en wil graag het nieuwe model. Maar voor de veiligheid van mijn kind wil ik wel een X5 (of ML of Q5 of X3) overwegen, omdat er bij een side impact waarschijnlijk iets meer kans op overleven is?

Mijn schoonouders hebben een X5, met Mpack en 21 of 22inch rims maar ik vind het echt bagger rijden :(
Een 5reeks touring is briljant om in te rijden en ik vrees gewoon dat is niet gelukkig ga worden in een jeep. De veiligheid van mijn kind is wel belangrijker natuurlijk :)

Een ander probleem is dat de X5 eigenlijk al aan een update toe is, ook al is hij nog mooi, je merkt vooral aan de voorkant dat hij niet de nieuwe lijnen heeft van bv de 1/X1/3/5 reeks. De nieuwe X5 komt ook al in 2013?
Ik denk dat je in een 5 net zo veilig zit als in een X5. Misschien zelfs veiliger, het is immers een nieuwer ontwerp.

Bovendien, beide auto's zijn naar absolute standaard behoorlijk veilig. Als je een X5 niet lekker vindt rijden, koop gewoon de 5 en maak je niet teveel zorgen over de botsveiligheid ;)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
Een SUV kopen voor de veiligheid van je kind ... misschien moet je overwegen om een bus te kopen? Zal nog veiliger zijn want bus > suv? :)

Het is trouwens statistisch bewezen dat het gewoon niet zo is, bij een SUV heb je bv meer kans om overkop te gaan bij een zijdelingse aanrijding wat nog erger is dan de aanrijding zelf:
linkje 1
linkje 2

Altijd irritant, die moeders die om de veiligheid met een veels te grote suv rijden maar wel niet normaal kunnen rijden ...

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Veiligheid van je kind als reden om een X5 te kopen ipv een 5 serie is echt een non-argument. Als je dan toch zo bezorgt bent over de veiligheid van je kind kun je beter niet aan het verkeer deelnemen of de trein pakken. Oh en als we toch bezig zijn, denk dan ook meteen aan de veiligheid van de andere kinderen in het verkeer en koop juist geen SUV.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zneek en Het Fantoom lijken wel op het schoolplein te handjeklappen.

Van mijn fantasiegeld koop ik gewoon het topmodel uit elke serie!

• YoshiBignose
Pfff dat niet alleen, maar met een SUV hebben andere weggebruikers of bijv. voetgangers een veel kleinere kans om te overleven bij een ongeluk. Stel je ziet een kind op een zebrapad over het hoofd, dan zit je moet de bumper niet bij de knieën zoals bij m'n E46 het geval is, maar bij het hoofd.

Je voelt je zelf misschien veiliger in een SUV, maar je bent een groter gevaar voor anderen en dat is best egoïstisch (vooral als je de auto uit veiligheidsoogpunt koopt). Als een motorrijder hard loopt te crossen dan heb ik daar niet zo'n probleem mee, want hij heeft er 99 van de 100 keer zichzelf mee. Als je in zo'n Amerikaanse pick-up met V10 en bullbar loopt te crossen dan heb je gewoon een moordwapen in je handen.

• DuDePrOdUcTiOnS
Het Fantoom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:27:
[...]

Mijn fantasiegeld koopt van elke M die er ooit gemaakt is een exemplaar inclusief de speciale uitgaves in verschillende kleuren.. :)

www.teamgenie.nl

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:25:
[...]

Mijn fantasiegeld koopt van elke M die er ooit gemaakt is een exemplaar inclusief de speciale uitgaves in verschillende kleuren.. :)
Vergeet niet een fantasie garage te halen ;).

• DuDePrOdUcTiOnS
Mijn landhuis heeft sowieso een riante loods met alle faciliteiten die ik maar zou kunnen wensen.. :p

www.teamgenie.nl

• tdw

tdw

Amai seg!

Ben ik de enige die aan een 1M of 135i 3-deurs hatchback genoeg zou hebben? :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tdw schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:39:
Ben ik de enige die aan een 1M of 135i 3-deurs hatchback genoeg zou hebben? :+
Ja :*)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wooow.....ik heb het gevoel dat ik ineens inlog in het BMW topic die in de parallelle dimensie loopt met al die fantasiebedragen en dingen enzo. Alleen tdw kickt het even back to reality......althans dat dacht ik, want hij heeft het weer over een fantasie 135i 3-deurs hatchback.

spoiler:
Want die bestaat niet....

• tdw

tdw

Amai seg!

Hm, ik dacht dat die 35i-motor ook gewoon in alle 1-series kon. Naja. Met een 130i 3-deurs ben ik ook wel tevreden hoor :+

~ James May

• deepbass909

deepbass909

tdw schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:14:
[...]

Zo'n radiator kost volgens mij ongeveer 150 euro nieuw. Dat zou dus betekenen dat ze met een arbeidsloon van 90 euro per uur ongeveer 3 uur bezig zijn met het vervangen van een radiator. Het lijkt me sterk dat ze zo lang bezig zijn met spul eromheen weggraven. :X
Zijn ze niet, het zal weinig anders zitten dan bij een E36, en daar is het een kwestie van aftappen, afdekkap aan de bovenkant losmaken (4 schroefjes), slangen los, klemmen los en je tilt hem eruit. Monteren gaat zelfs bijna nog sneller. Met aftappen en vullen+ontluchten erbij mag het zeker niet meer dan 1 uur kosten. Dan nog een paar liter koelvloeistof erbij en je zit op misschien €300 voor alleen een radiateur vervangen. Terwijl de boel afgetapt wordt, kunnen makkelijk de remmen vervangen (set voor 1 as plus blokken kost rond de €100).
Volgens mij moet voor €500 samen die 2 dingen wel te vervangen zijn. Bijna €900 vind ik dus wel erg veel (helemaal als ik het zou kunnen voor €250).
mr_petit schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:34:
Jullie waren in het voorjaar nog niet geboren ofzo? :+
De zomer begon met de droogste (en heetste) periode in het voorjaar ooit. Dat jaar daarvoor idem.
En zo gaat het al een paar jaar: voorjaar prachtig (en heet!) en de zomer kut. Kwestie van je vrije tijd anders plannen voor de cabriorijders.
Zelfs in deze kut zomer (of even jouw woorden te gebruiken) heb ik toch regelmatig met het dak open gereden. Qua comfort wint een Coupé het, dat is een feit (wind en omgevingsgeluid zijn wel heel nadrukkelijk aanwezig in een softtop), maar in fun, zeker weten niet. En voor zover ik na heb kunnen gaan, verbruikt mijn E36 cabrio niks of nauwelijks meer met het dak open, dus ook dat drukt de fun niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• tdw

tdw

Amai seg!

Sja.. Moet haast wel als meer dan 400 (!!!!!) euro rekenen voor een radiateur :X

~ James May

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Gevraagde productieweek: 40/10/2011
Bevestigde productieweek: 41/10/2011
Leveringsweek: 44/10/2011

:)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• funk-e
funk-e schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:31:

Remschijven + blokken € 450)
Onderhoudsbeurt (€ 350)

Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen?
Ik heb vanochtend even rondgebeld en heb besloten naar een andere garage te gaan
Lekkende radiateur vervangen (€ 350)
Remschijven + blokken (€ 330)

Onderhoudsbeurt wacht ik nog even mee tot APK-keuring in januari.

Radiateur bij BMW-garage laten vervangen zou € 550,- kosten (375,- + werkloon)

...less is more

• 418O2
  • Nu online
scheelt je toch weer 125 euro.

Wat voor garage ga je heen?

• funk-e
418O2 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:51:
scheelt je toch weer 125 euro.

Wat voor garage ga je heen?
Volgens mij scheelt het € 195,- ;)

Ik ga naar een Autofit-garage (bovag)

...less is more

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En ik heb CPV op afstand! Inbouwen was niet gelukt, zonder hulp van het BMWUnited.nl forum. Geen foto's gemaakt van het aansluiten, stelt niet zoveel voor als je de juiste kleuren van de kabels weet.
Alles zit netjes ingetaped onder de achterbank. Toen alles werkte gelijk de sleutelbaard laten slijpen, en nu werkt alles zoals t hoort.
Sleutel vind ik netjes, geen overdreven flashy ding, of klapsleutel, want dat past niet bij een oudere auto.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/IMG_2281.jpg

---RAWE CEEK!!!---

• YoshiBignose
Ja zo eentje had ik ook bij m'n E21, ook op afstand bestuurbaar.

Dat andere sleuteltje is nog hetzelfde als m'n E23 :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

zo zie je ze zelden en zo zie je niet 1, niet 2 maar 3 zwarte BMWs X6 op de A4 naar D-H binnen 3 minuten van elkaar.

Uiteraard zat er in 2 v/d 3 een hoogblond mokkel naast de bestuurder...:+ en 1 had een ac schnitzer pakketje erop geplakt inclusief die zwarte wielen

Misschien heb ik wel een wansmaak maar ik blijf de X6 wel :9 vinden.

Strava

• t_captain
Een X6 is zowaar de eerste SUV die niet lelijk is. Van een afstand zelfs best goed in proportie, zeker van schuin achteren zit er een mooie coupe-lijn in.

Ik vind hem wel te hoog liggen, maar ik denk dat ik sowieso eerder een "gewone" 6 zou willen dan een X6. Of een gewone 5 i.p.v. een X5. Als ik ooit een SUV zou kopen dan misschien wel een Overfinch Range Rover. Vanwege de aparte kastjes voor je chanpagne en je jachtgeweer ;) SUVs zijn niet helemaal mijn ding.

En, een X6 zit er op onze wegen vaak een beetje te groot uit. Past vaak nauwelijks in de rijstrook en helemaal niet in een parkeervak. Ligt natuurlijk net zo aan onze wegen als aan de auto.

• deepbass909

deepbass909

NoFearCreations schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:23:
En ik heb CPV op afstand! Inbouwen was niet gelukt, zonder hulp van het BMWUnited.nl forum. Geen foto's gemaakt van het aansluiten, stelt niet zoveel voor als je de juiste kleuren van de kabels weet.
Alles zit netjes ingetaped onder de achterbank. Toen alles werkte gelijk de sleutelbaard laten slijpen, en nu werkt alles zoals t hoort.
Sleutel vind ik netjes, geen overdreven flashy ding, of klapsleutel, want dat past niet bij een oudere auto.
[afbeelding]
Welk setje heb je ingebouwd? En waar heb je de baarden laten slijpen? Ik wil het namelijk ook in m'n Cabrio in gaan bouwen.

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:03:
Je voelt je zelf misschien veiliger in een SUV, maar je bent een groter gevaar voor anderen en dat is best egoïstisch (vooral als je de auto uit veiligheidsoogpunt koopt). Als een motorrijder hard loopt te crossen dan heb ik daar niet zo'n probleem mee, want hij heeft er 99 van de 100 keer zichzelf mee. Als je in zo'n Amerikaanse pick-up met V10 en bullbar loopt te crossen dan heb je gewoon een moordwapen in je handen.
Niet haten op de Dodge Ram SRT-10. Ben normaal ook niet zo van de SUV's maar dat zijn toch wel over-the-top brute bakken! En zo vaak komt het nou ook niet voor dat ze iemand platrijden.

• YoshiBignose
Ik zeg ook nergens dat het geen brute bak is? Ik vind ze zelf ook gruwelijk. Stond een keer naast eentje bij het stoplicht en die ging vol gas weg. Kon m'n eigen motor niet eens meer horen wat een geluid _/-\o_

Maar op het moment dat je hard rijdt in zo'n ding moet je gewoon nadenken over de gevolgen. Zelfde als met een vrachtwagen.

Afbeeldingslocatie: http://images.aanbod.be/foto/3/f/0/943771_f_3f0f8d719bb99afae0c75d4c64f3cc86.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 22-09-2011 23:30 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

deepbass909 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:51:
[...]

Welk setje heb je ingebouwd? En waar heb je de baarden laten slijpen? Ik wil het namelijk ook in m'n Cabrio in gaan bouwen.
Is gewoon zo'n standaard CPV set van marktplaats. Alleen opletten dat de goede sleutelbaard erbij zit. Die heb ik laten slijpen bij de schoen&sleutel maker hier in Wijchen.

Morgen even achter een puls relais aan. Wil met de puls van de kofferbak opener, die zit op de cpv set, en ga ik toch niet gebruiken, m'n verlichting in en uit kunnen schakelen. Iemand tips voor welk relais ik moet hebben?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

sjo net de bmw weer opgehaald. APK gehad en de jaarlijkse beurt. Jammer genoeg was er 1 angle eye kapot, dus er moest een nieuwe set in. Voor de rest niets aan het handje. _/-\o_

Kosten: 492€

Viel me alleszins mee eigenlijk. En de nieuwe ae's zijn de led variant en zijn dientengevolge aanzienlijk feller.

Volgend jaar weer zo en ik ben helemaal blij. :)
YoshiBignose schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:28:
Ik zeg ook nergens dat het geen brute bak is? Ik vind ze zelf ook gruwelijk. Stond een keer naast eentje bij het stoplicht en die ging vol gas weg. Kon m'n eigen motor niet eens meer horen wat een geluid _/-\o_

Maar op het moment dat je hard rijdt in zo'n ding moet je gewoon nadenken over de gevolgen. Zelfde als met een vrachtwagen.

[afbeelding]
iiieeuuuww Wat doet dat gedrocht in een BMW topic?? Is er geen antieke techniek welke alsnog regelmatig stuk gaat en belachelijk slecht rijd auto topic?

[ Voor 49% gewijzigd door Flagg op 23-09-2011 18:05 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Flagg schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:02:
[...]
iiieeuuuww Wat doet dat gedrocht in een BMW topic?? Is er geen antieke techniek welke alsnog regelmatig stuk gaat en belachelijk slecht rijd auto topic?
Ja want alles wat niet van BMW komt en geen angel eyes heeft is per definitie rommel? :F
Dat je hem lelijk vindt kan maar om een viper V10 antiek te noemen slaat nergens op, is nog steeds een prachtig blok. Als je het zo bekijkt kan je de 6-in-lijn ook antiek noemen anno 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Het Fantoom schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:41:
[...]

Ja want alles wat niet van BMW komt en geen angel eyes heeft is per definitie rommel? :F
Dat je hem lelijk vindt kan maar om een viper V10 antiek te noemen slaat nergens op, is nog steeds een prachtig blok. Als je het zo bekijkt kan je de 6-in-lijn ook antiek noemen anno 2011.
ah okay heb ik gemist dan waarom is het precies een prachtig blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben ik het wel mee eens, maar ik ben dan ook groot Viper fan. Alleen kwa uitstraling is het al een mooi blok, techniek zal inderdaad wel flink verouderd zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Flagg schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:26:
[...]

ah okay heb ik gemist dan waarom is het precies een prachtig blok?
Waarom zo als een lompe en botte boer reageren? :P Iets met rijplezier en emotie? Tuurlijk gaat het in dit geval niet om 1 op 20 rijden met je eco motor en toch af en toe sportief kunnen rijden. Qua geluid, gevoel, plezier en beleving en alles eromheen, sja, hoe prachtig is dat wel niet. _O_

Zeg ik als autogek en Volvo mafkees, maar er is meer in het leven als Volvo, zo in jouw geval als BMW. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Joopieboy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:35:
[...]

Waarom zo als een lompe en botte boer reageren? :P Iets met rijplezier en emotie? Tuurlijk gaat het in dit geval niet om 1 op 20 rijden met je eco motor en toch af en toe sportief kunnen rijden. Qua geluid, gevoel, plezier en beleving en alles eromheen, sja, hoe prachtig is dat wel niet. _O_

Zeg ik als autogek en Volvo mafkees, maar er is meer in het leven als Volvo, zo in jouw geval als BMW. :+
Ik ben absoluut niet merkgebonden hoor, hiervoor saab gereden, maar blijft een bmw topic als je dan niet tegen rotopmerkingen kan wanneer je met een woonboot op wielen aankomt moet je een dikkere huid kweken.

Ik heb zelf in een grijs verleden een buick electra 225 convertible gehad, en dat reed ook voor geen meter, er is te weinig veranderd in de amerikaanse autoindustrie en daar hebben ze de afgelopen jaren zwaar de prijs voor betaald. De wal is nu het schip aan het keren daar.

Zo'n dodge is een leuke compensatie auto voor kleine mennekes die teveel mtv cribs gekeken hebben en nog steeds denken dat de us of a het beloofde land is.

En ik heb nog steeds niet gehoord waarom dat blok zo prachtig is. Waarom is dat blok zoveel mooier dan andere v10 blokken. Oh wacht ff het heeft een fantastische uitstraling... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Om op het laatste terug te komen, dit is wel een leuke V10 met Amerikaans karakter en een behoorlijke bak vermogen. :+ Vooral dat laatste is wat bij Amerikanen wel eens schort, veel inhoud, weinig vermogen. Vaak door de lage compressie zuigers en die dingen, maar goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hij is dus niet zo beroerd als de normale amerikaanse blokken van weleer? En das al prachtig dan

kinderhand is gauw gevuld he?

Sorrie was te makkelijk. :p

Ik vind trouwens niks zo mooi als het geluid van een oud V8 blok van een amerikaan.

Maar technisch is het prut, net als lancia's en alfa's vroeger alleen die hebben wel iets geleerd in de tussentijd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zojuist een boel stress gehad met de 7-serie. Het originele fabrieks alarm sprong erop, en ik heb geen handzender, en dus ook geen mogelijkheid om het alarm er weer af te halen. Ook accupolen eraf mocht niet baten, op slot en van het slot ook niet. Nu voor tijdelijk de hele module er maar uitgehaald, niet ideaal, maar kan nu tenminste weer rijden.

---RAWE CEEK!!!---

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:22
YoshiBignose schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:09:
[...]

Als je überhaupt gaat kijken naar een 316d waarom maak je je dan zorgen om de snelheid? Natuurlijk is die niet snel, maar BMW maakt tegenwoordig nauwelijks echt trage auto's. Je kan beter naar andere punten kijken dan, waarom wil je überhaupt een BMW? Al eens in gereden?

Trouwens 10.9 sec naar de 100, dat valt best wel mee, maar is zeker niet snel :P
Ik had hier even de vraag neergezet omdat ik bij de keuze van mijn leasewagen de optie had tussen een:
- BMW 120 hatch
- BMW 316 berline/touring
- VW passat berline 105PK
- Opel astra break

De reden dat ik voor de BMW wou gaan was dat het model van de 3 reeks mij wel aansprak en de binnenkant ook erg goed is afgewerkt. De BMW 1 was gewoon te klein vanbinnen. De passat was net iets te lui maar beviel mij wel. Het is uiteindelijk de BMW 316 touring geworden met wat opties. Ik maakte mij gewoon zorgen of ik nog wel mee kon met het verkeer maar dat zal wel geen probleem zijn hoop ik.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• wheez50
Klinkt misschien vreemd, maar deze 'instap'BMW (316) heeft meer vermogen per kilogram dan de helft van de personenauto's die je tegenkomt op de weg. Binnen het BMW-spectrum is het een slappeling, maar binnen het 'personenautospectrum' zit je altijd aan de pittiger kant van halverwege.

Een 316i e90-series heeft rond de 120pk. Vergelijkbare grootte leasers (ford mondeo) heeft pas halverwege haar motorgamma zo'n vermogen. En andere fabrikanten hebben daar motoren voor met turbo. Maar een simpele vier-in-lijn zonder poespas die 120pk haalt? Da's gewoon een fijn blok. Lekker betrouwbaar en goed te kietelen. Daarnaast: kleinere autootjes die dankzij hun lagere gewicht snel lijken, betalen daar een prijs voor. Het is niet comfortabel om je vermogn te gebruiken in zulke auto's.

Enige wat je moet onthouden is dat je (met warme motor!) gewoon hoog in de toeren moet zitten voor de echte kracht.

Ikzelf ben bezig geweest met mijn 316 Touring. Knipperlichten voor zijn vervangen. De auto heeft ook een goede poetsbeurt van binnen+buiten gehad. Was behoorlijk nodig. Op het lijstje staan nu nog: achterbakverlichting, achterklepslot, klepje voor de ehbo-kit, dashboardkastje, lampjes achter wat dashboardknopjes, mistlampen voor, koplamplenzen vervangen, voorbumber repareren en motorruimte een goede schoonmaakbeurt geven...

• t_captain
FragileM64 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:19:
[...]

Ik had hier even de vraag neergezet omdat ik bij de keuze van mijn leasewagen de optie had tussen een:
- BMW 120 hatch
- BMW 316 berline/touring
- VW passat berline 105PK
- Opel astra break

De reden dat ik voor de BMW wou gaan was dat het model van de 3 reeks mij wel aansprak en de binnenkant ook erg goed is afgewerkt. De BMW 1 was gewoon te klein vanbinnen. De passat was net iets te lui maar beviel mij wel. Het is uiteindelijk de BMW 316 touring geworden met wat opties. Ik maakte mij gewoon zorgen of ik nog wel mee kon met het verkeer maar dat zal wel geen probleem zijn hoop ik.
Zijn behoorlijk verschillende auto's. Zelf zou ik kijken wat de meerprijs is van een 318 boven een 316, waarschijnlijk scheelt dat niet veel.
Verder zou ik van de VW stal ook de Jetta in je vergelijking betrekken. Een Passat is heel groot (aanzienlijk groter dan een 3) maar daarvan heb je een verdie op je lijstje staan waar geen lol aan te beleven valt. Jetta 1.4 TSI 160 is waarschijnlijk rond dezelfde prijs maar dan wel leuk ;)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11
Gisteravond zijn de achterste rubbers (die losse ronde dingen op het plaatje) van de draagarmen aan de voorkant van mijn auto vervangen, die was vooral aan de rechterkant behoorlijk versleten.
Binnenkort nog de armen zelf vervangen want nadat de nieuwe achterste rubbers er op zaten bleek dat er ook nog speling in de kop van de arm zelf zit... (in dat ronde rubber aan het eind van de L)

Het mooie is dat BMW zijn draagarmen en rubbers gewoon bij Meyle haalt, waar nu dus de HD-variant onder mijn auto geschroeft zit / wordt. Extra zwaar, voor minder geld dan OEM via BMW :*)

Afbeeldingslocatie: http://images.aanbod.be/foto/9/e/4/510219_m_9e49ad77d79348494e49b72d6d84324e.jpg

Tevens de Clutch Delay Valve er uit, rijdt wel lekkerder zonder zo'n domme "feature" van BMW er in...

There is no replacement for displacement!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die achterste rubberconstructie op de draagarm is idd een typische bmw kwaal.

Ik heb zelf op die achterste draagarmlagers rubbers van Powerflex zitten.
Die zijn nog wat stugger, maar ook iets lastiger te monteren (maar weer makkelijk te vervangen mocht dat ooit nog nodig zijn)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Niet alleen op de draagarm... http://www.bimmerportal.n...an-t19262-60.html#p354243

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/susp_m3_reartrailing_bush_lg.jpg

Waren bij mij dus heel erg slecht, in de bochten was het bijna niet meer te doen.
Onderin zaten overigens alleen rubbers, geen bussen. Meteen maar bussen (zoals bij de M-uitvoering) ingeperst.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 24-09-2011 21:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ach, bij mn E28 liggen de rubbers van de reactiearmen aan de voorkant er ook weer uit (die doen hetzelfde als die losse beugeltjes die ze op de 3-serie gebruiken)
Is ook een typische kwaal, heb dr al een wat sterkere oplossing voor besteld (lagers ipv rubbers) maar ik hoop dat ik die begin/midden volgende week binnen krijg, anders gaat mn weekendje nurburgring niet zo'n succes worden.

Symptomen (dingen zitten in een E28, E24, E34 en in een iets andere variant in een E32/E31):
- Trillend stuur rond de 100-110, daarboven en dr onder is het weg.
- Klapperend stuur met remmen tussen de 60 en 100, rond de 80 is het het ergste (van het niveau dat je je rem loslaat tenzij het niet anders kan)

[ Voor 39% gewijzigd door 4x2 op 24-09-2011 23:04 ]

leeg

• t_captain
Versleten draagarmrubbers in een 3-serie voorwielophanging merk je vooral als je op de snelweg remt. De auto trekt dan iets opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Had er nog niets over voorbij zien komen in dit topic; BMW heeft de komst van de BMW X4 bevestigd. Als dit conceptmodel/render het inderdaad gaat worden, vind ik hem bijzonder mooi gelukt!

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-X4-F26-Rendering-655x393.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-X4--655x393.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind 'm ook wel geslaagd. Een X6 is geen slecht getekende auto, maar door z'n formaat toch wat lomp. Een maatje kleiner zal hem goed doen.

Persoonlijk vind ik hem nog wel te hoog, maar ik ben nu eenmaal geen SUV-fan. Als je deze auto 5cm lager bij de grond legt, de afstand tussen de bodem en de onderkant van de zijruiten met 10cm verkleint en de hoogte van de ruitem met 5cm, heb je in totaal 20cm gewonnen en dan heb je een mooie coupe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Vreemd. Dat je een speaker onder de motorkap plaatst bij een hybrid kan ik begrijpen (dan horen mensen je ook nog aankomen bijv.) of in een 3-cil met het geluid van een 6-cil, maar waarom zou je het zelf willen horen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je die V8 niet hoor brommen als je dat gas intrapt :P

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ze waren waarschijnlijk geïnspireerd door de Vrrrrrrroooooombox.
YouTube: FUNNY CAR COMMERCIAL - VROOMBOX - YouTube

Of deze: YouTube: Alfa Romeo 159 V10 - YouTube
Maar deze meneer geeft wel eerlijk toe dat hij "sheated". Hij heeft niet écht een V10 in z'n Alfa 159........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Flagg schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:41:
Hij is dus niet zo beroerd als de normale amerikaanse blokken van weleer? En das al prachtig dan

kinderhand is gauw gevuld he?

Sorrie was te makkelijk. :p

Ik vind trouwens niks zo mooi als het geluid van een oud V8 blok van een amerikaan.

Maar technisch is het prut, net als lancia's en alfa's vroeger alleen die hebben wel iets geleerd in de tussentijd. :p
Is dit trouwens ook niet de V10 die direct afgeleid is van een benzine V10 die Dodge voor hun lichte vrachtwagens gebruikt? Bij Mega Factory's zaten ze vol trots te vertellen hoe ze die motor ontwikkeld hadden en ik kwam niet meer bij van het lachen... Het recept was dus om voor je top-auto een nieuwe motor te ontwikkelen, je het basisblok van een vrachtwagen gebruikt 8)7
4x2 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:02:
Ach, bij mn E28 liggen de rubbers van de reactiearmen aan de voorkant er ook weer uit (die doen hetzelfde als die losse beugeltjes die ze op de 3-serie gebruiken)
Is ook een typische kwaal, heb dr al een wat sterkere oplossing voor besteld (lagers ipv rubbers) maar ik hoop dat ik die begin/midden volgende week binnen krijg, anders gaat mn weekendje nurburgring niet zo'n succes worden.

Symptomen (dingen zitten in een E28, E24, E34 en in een iets andere variant in een E32/E31):
- Trillend stuur rond de 100-110, daarboven en dr onder is het weg.
- Klapperend stuur met remmen tussen de 60 en 100, rond de 80 is het het ergste (van het niveau dat je je rem loslaat tenzij het niet anders kan)
Ik moet volgend jaar ook met de rubbers aan de slag. Ik heb ongeveer elk symptoom wel dat een BMW met versleten rubbers heeft, namelijk trillen als je boven de 100 moet remmen, beetje vaag/zwabberend gevoel aan de achterkant bij sterk sturen, bij ontkoppelen met kracht op de aandrijfas een klap van achteren (ophangrubbers van het diff).
Omdat ik volgend jaar toch de hele ophanging onder handen ga nemen (nieuwe schokdempers rondom, remmen achter), ga ik een stapje verder en kijken of ik het hele achterste subframe er niet onderuit kan halen. Grootste uitdaging zal het verwijderen en plaatsen van de nieuwe rubbers zijn, bij gebrek aan een goede hydraulische pers... Ik zal dus met doppen, draadeinden en grote ringen moeten werken om ze er zo in te kunnen persen...

Overigens, rubbers van de ophanging zullen nog wel meevallen (de multi-link zit nou ook weer niet zo ingewikkeld in elkaar en je kan overal zo bij vanuit de wielkast), maar het subframe wordt waarschijnlijk wat lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zou een pers zoeken, rubbers dr in trekken met draadeinden is een vrij irritant werkje (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:39:
Ik zou een pers zoeken, rubbers dr in trekken met draadeinden is een vrij irritant werkje (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
Als ik de ruimte en het geld had, zou ik dat ook wel doen. Zo'n ding heeft redelijk wat ruimte nodig en als je in een appartementje woont, is ruimte schaars. En ik denk dat m'n ouders ook niet echt blij worden als ik een dergelijk apparaat bij hen plaats... En sowieso, dit soort sleutelklussen moet ik wel bij m'n ouders doen, mijn eigen buren schreeuwen al bijna moord en brand als ik wielen wissel (want in het huishoudelijk reglement is vastgelegd dat er niet aan auto's gesleuteld mag worden op de parkeerplaats).

Voor ik eraan ga beginnen ga ik eerst maar eens kijken of ik een geschikt apparaat kan vinden om te huren.

Ik heb trouwens wel een slagmoersleutel liggen, dus met een draadeinde trekken zal niet puur handwerk hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
NoFearCreations schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:19:
Vandaag weer even "cosmetisch" bezig geweest. Naven en remklauwen aan de voorzijde gespoten. Naven zwart, klauwen zilver.
Tijd: 30m voor beide kanten. Verbetering: 100% :D
[afbeelding]
Vraag me af waarom je niet de de remschijf van roest hebt ontdaan op het punt waar de de schijf met de velg in contact komt?
En ik kan me waarschijnlijk hetzelfde afvragen bij de vooras remschijf overgang ;)

Dit staat beschreven als een verplichte handeling bij het plaatsen van de wielen, in de werkplaatshandboeken van bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mafketel schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:25:
[...]

Vraag me af waarom je niet de de remschijf van roest hebt ontdaan op het punt waar de de schijf met de velg in contact komt?
En ik kan me waarschijnlijk hetzelfde afvragen bij de vooras remschijf overgang ;)

Dit staat beschreven als een verplichte handeling bij het plaatsen van de wielen, in de werkplaatshandboeken van bmw.
Ontroesten van de naven is altijd aan te raden, niet alleen bij een BMW. De exacte reden weet ik trouwens niet, geloof dat het te maken heeft dat met roest het risico bestaat dat het wiel niet helemaal recht op de naaf komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mafketel schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:25:
[...]

Kwa vliegroest is het allemaal ruim binnen de norm wat er zit, is nog niet lang geleden alleen maal los geweest en/of vervangen bij een BMW garage, het spuiten is even snel gedaan. Had gewoon een stuk karton gepakt, rondje eruit en het gat voor de klauw, en spuiten maar. :P Idem met de klauw, delen van de blokken afgeschermd, schijf afgeplakt, staalborstel + remmen reiniger erover heen en spuiten maar. Ben niet zo van die onzin van speciale hitte bestendige remklauwen verf.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

NoFearCreations schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:04:
[...]

Kwa vliegroest is het allemaal ruim binnen de norm wat er zit, is nog niet lang geleden alleen maal los geweest en/of vervangen bij een BMW garage, het spuiten is even snel gedaan. Had gewoon een stuk karton gepakt, rondje eruit en het gat voor de klauw, en spuiten maar. :P Idem met de klauw, delen van de blokken afgeschermd, schijf afgeplakt, staalborstel + remmen reiniger erover heen en spuiten maar. Ben niet zo van die onzin van speciale hitte bestendige remklauwen verf.
Ow, dus na een keer goed remmen, heb je rokende wielen door de verf die aan het verbranden is |:( Er is een reden waarom dit met hitte bestendige verf moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee hoor; hittebestendige verf op je remklauwen is niet nodig.
Bij 150 graden kookt je remvloeistof al (dus je klauwen worden nooit zo heet, of er gaat iets heel verkeerd en dan heb je meer aan je hoofd dan wat rook van wat verf :+), en een beetje verf moet geen moeite met die temperaturen hebben. Het zijn het loopvlak van je blokken en het schijfoppervlak zelf die heet worden. De rest blijft binnen acceptabele marges.
Hittebestendige lak dan heb je het doorgaans over temperaturen van 200 graden en hoger.
Gewoon een goede verf (bij voorkeur iets wat goed op onbehandeld metaal pakt zoals hamerite) is voldoende.
Het enige waar je op moet letten is dat er geen verf op het loopvlak van de schijf of blokken zit, en dat de geleidepistons of de remcilinder zelf (en dan met name het rubber) vrij van verf zijn.
TommyGun schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:47:
Niet alleen op de draagarm... http://www.bimmerportal.n...an-t19262-60.html#p354243

[afbeelding]

Waren bij mij dus heel erg slecht, in de bochten was het bijna niet meer te doen.
Onderin zaten overigens alleen rubbers, geen bussen. Meteen maar bussen (zoals bij de M-uitvoering) ingeperst.
Klopt het dat die onderste bussen die je erin hebt gezet hetzelfde onderdeelnummer hebben als de bovenste bussen (en dat die dus ook exact hetzelfde zijn)? (dat is althans de info die ik uit de ETK krijg).

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 26-09-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
deepbass909 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:54:
[...]

Ow, dus na een keer goed remmen, heb je rokende wielen door de verf die aan het verbranden is |:( Er is een reden waarom dit met hitte bestendige verf moet...
Wat is die reden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Godverdomme, belt mijn vriendin net dat de auto niet meer van slot af gaat aan de bestuurders kant. Na een korte zoektocht blijkt het weer een kwaaltje te zijn van de E90. Of de actuator of een zekering. Nouja je kan begrijpen dat ik hoop op een zekering aangezien een actuator rond de 120€ zit. Eerst een raamheffer (lullig probleempje door een zuignap die naar beneden was getrokken), toen xenon lamp (kan gebeuren na 5/6 jaar), toen de brandstof ontluchter (ook een E90 kwaaltje) en nu de actuator. Nog even en ik heb ze allemaal gehad :(.

Ben nog steeds erg blij met de auto omdat ie zo geweldig rijdt maar dit zijn geen grappen, nu al meer kosten in 6 maanden dan de vorige auto in 3 jaar...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 57 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.