Flagg schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:41:
Hij is dus niet zo beroerd als de normale amerikaanse blokken van weleer? En das al prachtig dan
kinderhand is gauw gevuld he?
Sorrie was te makkelijk.
Ik vind trouwens niks zo mooi als het geluid van een oud V8 blok van een amerikaan.
Maar technisch is het prut, net als lancia's en alfa's vroeger alleen die hebben wel iets geleerd in de tussentijd.

Is dit trouwens ook niet de V10 die direct afgeleid is van een benzine V10 die Dodge voor hun lichte vrachtwagens gebruikt? Bij Mega Factory's zaten ze vol trots te vertellen hoe ze die motor ontwikkeld hadden en ik kwam niet meer bij van het lachen... Het recept was dus om voor je top-auto een nieuwe motor te ontwikkelen, je het basisblok van een vrachtwagen gebruikt

4x2 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:02:
Ach, bij mn E28 liggen de rubbers van de reactiearmen aan de voorkant er ook weer uit (die doen hetzelfde als die losse beugeltjes die ze op de 3-serie gebruiken)
Is ook een typische kwaal, heb dr al een wat sterkere oplossing voor besteld (lagers ipv rubbers) maar ik hoop dat ik die begin/midden volgende week binnen krijg, anders gaat mn weekendje nurburgring niet zo'n succes worden.
Symptomen (dingen zitten in een E28, E24, E34 en in een iets andere variant in een E32/E31):
- Trillend stuur rond de 100-110, daarboven en dr onder is het weg.
- Klapperend stuur met remmen tussen de 60 en 100, rond de 80 is het het ergste (van het niveau dat je je rem loslaat tenzij het niet anders kan)
Ik moet volgend jaar ook met de rubbers aan de slag. Ik heb ongeveer elk symptoom wel dat een BMW met versleten rubbers heeft, namelijk trillen als je boven de 100 moet remmen, beetje vaag/zwabberend gevoel aan de achterkant bij sterk sturen, bij ontkoppelen met kracht op de aandrijfas een klap van achteren (ophangrubbers van het diff).
Omdat ik volgend jaar toch de hele ophanging onder handen ga nemen (nieuwe schokdempers rondom, remmen achter), ga ik een stapje verder en kijken of ik het hele achterste subframe er niet onderuit kan halen. Grootste uitdaging zal het verwijderen en plaatsen van de nieuwe rubbers zijn, bij gebrek aan een goede hydraulische pers... Ik zal dus met doppen, draadeinden en grote ringen moeten werken om ze er zo in te kunnen persen...
Overigens, rubbers van de ophanging zullen nog wel meevallen (de multi-link zit nou ook weer niet zo ingewikkeld in elkaar en je kan overal zo bij vanuit de wielkast), maar het subframe wordt waarschijnlijk wat lastiger...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier