Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

mr_petit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:40:
[...]

Leuke reviews heeft ie idd altijd (zoals ook bij dit filmpje in een 335i en het belang van een lsd).

En eindelijk weer een èchte versnellingsbak leverbaar na alleen automaten in de e60 reeks. Imho heeft een automaat namelijk he-le-maal niets in een /m te zoeken. /m staat voor motorsport en een automaat verminderd de prestaties aanzienlijk (door het hoge gewicht, het verlies van slip, het souperen van vermogen door de oliepomp etc). Door het toepassen van een automaat hebben ze qua prestaties destijds niet het maximale uit die auto gehaald en dat druist natuurlijk in tegen het idee van /m(otorsport).
Ik geef bovenstaande reden maar op waarom ik al die jaren geen m5 heb gereden 8)7 :+
?? :? :? De E60 had een SMG semi-automaat en deze heeft een DKG semi-automaat. Toch? Deze is wel beter, maar nog steeds een "automaat". De E60 was trouwens wel handgeschakeld leverbaar in de VS.....misschien deze binnenkort ook weer. En ik denk trouwens dat deze DKG zwaarder is dan de SMG in de E60, maar daar zal ik een bron voor moeten vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 12-10-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
mr_petit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:40:
[...]

Leuke reviews heeft ie idd altijd (zoals ook bij dit filmpje in een 335i en het belang van een lsd).

En eindelijk weer een èchte versnellingsbak leverbaar na alleen automaten in de e60 reeks. Imho heeft een automaat namelijk he-le-maal niets in een /m te zoeken. /m staat voor motorsport en een automaat verminderd de prestaties aanzienlijk (door het hoge gewicht, het verlies van slip, het souperen van vermogen door de oliepomp etc). Door het toepassen van een automaat hebben ze qua prestaties destijds niet het maximale uit die auto gehaald en dat druist natuurlijk in tegen het idee van /m(otorsport).
Ik geef bovenstaande reden maar op waarom ik al die jaren geen m5 heb gereden 8)7 :+
Je weet dat de 'automaat' in de E60 M5 een SMG is, oftewel een handbak met hydraulische bediening? Er is bij een SMG geen koppelomvormer die vermogen opeet, en of het geringe verlies door de oliepomp nu echt relevant is bij een auto met 500+ pk vraag ik me af. Met een 0-100 tijd ruim onder de 5 seconden en een top van >320 km/uur als je de begrenzer eraf haalde heb ik nu ook niet echt het idee dat je bij de E60 M5 qua prestaties iets te klagen zou kunnen hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Ik dacht altijd dat het een conventionele automaat was in de m5 :X

I stand corrected :X

Maar de essentie van mijn verhaal is dat je voor een /m auto niet sec de prestaties (als in 0-100 of top) centraal staan, maar ook hoe ze tot die prestaties gekomen zijn. En een vermogenssouperende automaat past daar niet bij (en zat er dus kennelijk ook niet in). Bijv. een e60 550i met automaat zou best sneller kunnen zijn dan een 1m in de sprint of qua top, maar dus niet meer M. Anders zou het motorvermogen de leidende factor voor /m zijn terwijl dat niet de filosofie is imho. Die laatste is dus m.i dat je het maximale haalt uit dat wat je gegeven is.
Maar met een smg is dat uit technische overweging wel in orde natuurlijk omdat dat in essentie een conventionele bak is.

[ Voor 95% gewijzigd door mr_petit op 12-10-2011 21:04 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vorig jaar heb ik hier de meeting gespamt namens men toenmalige clubje maar sinds een tijdje hebben ik en een maat van me www.bmwfan.nl onder handen.

30 Oktober is deze er weer en ik wou toch even stiekem hier de flyer posten, de aanmeldingen zijn nu al ( binnen een week ) dubbel zo veel als vorig jaar, kortom we gaan weer voor een prachtige bijeenkomst :D

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/flyers/aftermeet2011.jpg

Meer informatie valt hier te vinden : http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=7&t=29465

Geen zin om ergens aan te melden maar je wilt wel komen ? Stuur me even een DM hier en ik zet je op de lijst!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

mr_petit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:47:
Ik dacht altijd dat het een conventionele automaat was in de m5 :X

I stand corrected :X

Maar de essentie van mijn verhaal is dat je voor een /m auto niet sec de prestaties centraal staan, maar ook hoe ze tot die prestaties gekomen zijn. En een vermogenssouperende automaat past daar niet bij (en zat er dus kennelijk ook niet in).
Maar met een smg is dat uit technische overweging wel in orde.
Het grootste verschil zit hem in het feit dat de huidige bak wél lekker comfortabel is in de normale stand, maar ook hardcore kán zijn in de snelste stand. De E60 had eigenlijk alleen maar standje hardcore. Hoewel Tiff Needell dan weer aantoonde dat ook de E60 heel soepel kán schakelen, maar dan moet je er zelf wat meer moeite voor doen.....zoals je met een handbak ook zou moeten doen.

Edit: ik denk dat je sowieso het verschil tussen de E60 en F10 M5 zo kan samenvatten. De E60 was eigenlijk gewoon hardcore......punt. De F10 kán het het zijn, maar is ook gewoon een comfortabele zakensedan. Wat mij betreft heeft de F10 een beter balans.....écht hardcore moet je maar over laten aan de M3 (eventueel de CSL's/GTS's). Maar dat hardcore aspect van de E60 maakt hem natuurlijk ook wel weer uniek. Dat hadden Mercedes en Audi echt niet. Nu ligt het allemaal wat dichter bij elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 12-10-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Aan de andere kant: zou die mogelijkheid tot lekker comfort wel moeten?
Trek je dan niet een heel ander publiek van oude volgevreten uitgekakte bejaarde duitsers aan?
Goed, de /m5 is natuurlijk niet het circuitmonster/funcar zoals de m3 of nu 1m dat is, maar de imago van die badge staat daar toch wel enigzins voor. Vergelijk het met een amg badge. Daar kan ik dat publiek wel bij plaatsen.
Maar ja, je zal nu ongetwijfeld meer verkopen, maar het kost je wel een beetje charme wellicht die je ooit in het verleden zo kundig hebt opgebouwd met modellen als de m3 csl.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 12-10-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

mr_petit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:58:
Aan de andere kant: zou die mogelijkheid tot lekker comfort wel moeten?
Trek je dan niet een heel ander publiek van oude volgevreten uitgekakte bejaarde duitsers aan?
Goed, de /m5 is natuurlijk niet het circuitmonster/funcar zoals de m3 of nu 1m dat is, maar de imago van die badge staat daar toch wel enigzins voor. Vergelijk het met een amg badge. Daar kan ik dat publiek wel bij plaatsen.
Maar ja, je zal nu ongetwijfeld meer verkopen, maar het kost je wel een beetje charme wellicht die je ooit in het verleden zo kundig hebt opgebouwd met modellen als de m3 csl.
Ik had net iets aan mijn bericht hierboven toegevoegd. Maar daar zeg ik eigenlijk hetzelfde als jij zegt. De E60 M5 was uniek en onderscheidde zich écht van de AMG's en RS6en. En daar zullen we jaren later misschien nog wel over praten. Deze minder, maar toch denk ik dat deze beter is. Hardcore moeten ze maar in de 1-tjes en 3-tjes stoppen. En de M3 CSL is natuurlijk legendarisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is dus idd waar ik ook op doel. Goed, ik ben sowieso geen grote fan van V8'en met een gekruisde krukas (zeg maar een 'amerikaanse v8') hoe goed of hoeveel power ze 'm laten geven, en die V10 is echt een onwaarschijnlijk legendarische motor. De youtube filmpjes van die v10 met bijv. een eisenmann uitlaat: het lijkt wel alsof er een F1 vandoor gaat. Het kippevel loopt van je hiel tot je neus :P
En ik vraag me af of die concessie aan hardcore een verstandige stap is. Bmw heeft de laatste 10 jaar ontzettend goede zaken gedaan, zeker als in ogenschouw neemt dat het in essentie een heel kleine fabrikant is als je het vergelijkt met mercedes (die ook nog vrachtwagens etc maakt) of zelfs autogigant audi/vag.
Zo zijn de verkopen van bmw gestegen de laatste 10 jaar in nederland terwijl MB verschrikkelijk aan het dalen is geweest (audi is overigens ook gegroeid, maar dat is een merk in opmars wat vroeger geen band met kwaliteit had imho)
zie
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=BMW
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Mercedes-Benz
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Audi

En ik denk dat dat dus heel erg samenhangt dat bmw een bepaald imago heeft wat zich voornamelijk richt op sportiviteit en essentie van prestaties. En in die filosofie is dat dus bijna je reden van bestaan. En hoe tegen de /m badge daarin aangekeken wordt staat daar behoorlijk centraal in (ondanks dat je niet zoveel van die modellen verkoopt). Daarom heeft mercedes ook die sls gemaakt. Prachtige wagen die het merk op de kaart zet waarvan stijlkenmerken in zo wat elk model worden doorgevoerd. Met als onbewuste invloed dat je toch ook een beetje aan die sls denkt als je een moderne merc ziet.

Heel belangrijk dus die m badge voor het merk :)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 12-10-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

mr_petit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:16:
Heel belangrijk dus die m badge voor het merk :)
Dat klopt, maar zo enorm hardcore waren de E28, E34 en E39 M5 ook niet. Dat waren ook gewoon hele snelle zakensedans. In die zin denk ik dat BMW met de huidige M5 en beetje terug is waar ze ooit waren....zij het nu aangepast aan de hedendaagse maatstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Na 2 jaar en een kleine ton te hebben gereden in mijn fabriek af M uitgevoerde 530D E39 vandaag ingeruild voor een E61 535D.

Nieuwe auto is een paar jaar jonger en heeft bijna 2 ton minder gelopen, en op alle gebieden veel luxer (kan geen optie verzinnen die hier niet op zit) en een heel stuk sneller!
...maar die E39, vooral met M pakket, blijft wel iets magisch houden voor mij... Misschien moet ik er nog aan wennen. Of misschien moet ik hier ook gewoon zwarte nieren in zetten, misschien helpt dat wat :)
edit: O en fatsoenlijke velgen. Deze zijn wel heul braaf :p
</luxeproblemen>

Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/bmwoud1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/bmwoud2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.techhelp.nl/bmwnieuw.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Johny58 op 12-10-2011 21:39 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Uiteraard qua technologie en opties (en motor) een vooruitgang, maar qua uiterlijk ZEKER niet. E39 rules.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 12-10-2011 21:45 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Nice, 535d. Wat een beul van engine zit daar in. Maar inderdaad, velgen+banden een maatje groter (evt zwart :P ) maakt al een heel verschil. Gefeliciteerd!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Speciaal voor jou even een fototje van m'n huidige E39 dan :9

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/e39mais.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Spy shots nieuw 3er interieur

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/12/large/14662535461754006314.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/12/large/17191741651209113631.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/12/large/1585103833744794417.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Exact hetzelfde als de nieuwe Einer. Vorige week mee gereden en zag er op zich allemaal netjes uit. Navigatiescherm is erg gelikt, helaas geen overkapping meer zoals in de E60 en E90.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ga morgen kijken of ik de 7 kan inruilen. Geweldige auto, alleen zit onverwachts financieel krap, en dan is het gewoon een te dure auto.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
NoFearCreations schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:37:
Ga morgen kijken of ik de 7 kan inruilen. Geweldige auto, alleen zit onverwachts financieel krap, en dan is het gewoon een te dure auto.
Je bedoelt die E32 die je pas 5 weken geleden kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Morgen, vrijdag, onthulling van de nieuwe 3 serie F30: http://www.bmwme.nl/laats...-sedan-f30-op-14-oktober/

Spannend, hoewel, ik geloof niet dat er nog grote verrassingen zijn als je alle spyshots en renders bekjikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Danny (van de BMW garage) zegt:

"Je wagen staat ook op status 182, sinds 11/10, laadnummer gekregen om te vertrekken met transport naar BE.
We zijn er bijna :-)"

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-Thunder- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:41:
[...]

Speciaal voor jou even een fototje van m'n huidige E39 dan :9

[afbeelding]
Ja de enige mooie touring is de 5-serie :P
NoFearCreations schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:37:
Zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zag gisteren een X1 staan. Holy fuck wat is dat ding lelijk zeg. Achterlijk hoog op de poten met joekels van wielkasten die de ronding van de banden helemaal niet volgen en dan zo'n goedkoop plastic randje er langs.
Het hielp ook niet dat het ding poepbruin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:40:
Ik zag gisteren een X1 staan. Holy fuck wat is dat ding lelijk zeg. Achterlijk hoog op de poten met joekels van wielkasten die de ronding van de banden helemaal niet volgen en dan zo'n goedkoop plastic randje er langs.
Het hielp ook niet dat het ding poepbruin was.
Nou ik zie anders liever een X1 dan een X6.... over foeilelijk gesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://jonsibal.com/bpimages/X6M_01.jpg

Nee, doe mij maar zo'n 1!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
zneek schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:44:
Morgen, vrijdag, onthulling van de nieuwe 3 serie F30: http://www.bmwme.nl/laats...-sedan-f30-op-14-oktober/

Spannend, hoewel, ik geloof niet dat er nog grote verrassingen zijn als je alle spyshots en renders bekjikt.
Ben ook erg benieuwd, in grote lijnen is het al wel bekend maar het zijn vaak de details die ontbreken bij alle renders en vage foto's. Bovendien ben ik benieuwd of ze de twee "bogen" in het dashboard hebben gehouden. Volgens de eerste foto's niet en dat zou ik erg jammer vinden. Zoals dat in de E90 is gedaan is het erg mooi.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
alvast 1e foto van de nieuwe 3er:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/BMW-3-Serie-F30-lek.jpg

Beetje japanse style achterkant vind ik... maar even afwachten wat de andere foto's voor perspectief bieden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Maakt niet uit, niemand heel veel mensen vinden nieuwe BMW's niet mooi.

Gek genoeg zeggen diezelfde mensen bij de volgende generatie, dat ze de vorige echt veeeel mooier vonden.

Hoort er een beetje bij, autominnend nederland is zo conservatief als de pest, zelfde zie je ook bij motoren overigens.

Zelf vind ik het apart dat ze in commercials echt iedere auto er verschrikkelijk mooi uit kunnen laten zien. en dan zie je hem in het echt.... Vooral Opel is er goed in vind ik.

Zie je een reclame van de nieuwe insignia, dan denk je, mooie wagen, en dan kom je erachter dat diezelfde bak al 3 weken verderop in de straat staat saai te wezen. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Flagg op 14-10-2011 13:46 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wow, ik vind deze 3 achterkant echt wel geslaagd!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hmmm als dit een werkelijke foto is dan lijkt ie zo wel heel erg op de C-klasse van de zijkant.

Edit: Volgens autoblog is het inderdaad een photoshop.
De BMW 3-serie was de laatste tijd een graag geziene gast in de spionagerubriek op onze website en nu is dan eindelijk het moment daar: BMW meldt wat de nieuweling kan.

De nieuwe BMW 3-serie groeit behoorlijk. De lengte neemt 93 millimeter toe, 50 millimeters daarvan zijn bestemd voor de wielbasis. Hierdoor hebben de achterpassagiers 15 millimeter extra ruimte voor de knieën. De nieuwe 3-serie is zodoende 4,62 meter lang en de wielbasis is 2,81 meter.
BMW zet bij de introductie hoog in qua benzinemotoren. Het gamma start met de 328i. Die heeft meteen al 245 pk en 350 Nm tot z’n beschikking. De sprint naar 100 km/h kost 5,9 seconden. Het gemiddeld verbruik is 6,4 seconden. De topbenzinemotor is een 306 pk sterke zes-in-lijn, die in de 335i ligt. Deze heeft een maximumkoppel van 400 Nm en sprint in 5,5 seconden naar 100 km/h. Het gemiddeld verbruik is 7,9 liter per 100 km met handbak.
Er zijn ook twee diesels. Voor de leasemarkt is de 320d Efficient Dynamics Edition het meest interessant. Deze heeft een vermogen van 163 pk en 380 Nm koppel tot z’n beschikking. De sprint naar 100 km/h kost 8,0 seconden en de topsnelheid is in combinatie met de handbak 230 km/h. Het gemiddeld verbruik is 4,1 liter per 100 km en de CO2-uitstoot (belangrijk voor de leasemarkt) is 109 g/km. Dat betekent weer 20 procent bijtelling.
De topdiesel is de 320d, die 184 pk en 380 Nm mobiliseert. De sprint naar 100 km/h kost 7,5 seconden en de topsnelheid is 235 km/h. Het gemiddeld verbruik is 4,5 l/100 km en de CO2-uitstoot is 119 g/km. In combinatie met de achttrapsautomaat (op alle 3-series een optie) is de uitstoot 117 g/km, één gram boven de grens voor 20 procent bijtelling.

Uitrustingspakketten
Net als bij de 1-serie krijgen de kopers van de 3-serie keuze uit ‘Lines’ om hun auto verder te personaliseren. In het geval van de 3-serie biedt BMW de Sport Line, Luxury Line en Modern Line. In de zomer van 2012 komt ook een M-sportpakket beschikbaar.
Begrijp ik nu goed dat de diesels nog dezelfde motor is als zijn voorganger in de E90. Iets geoptimaliseerd misschien maar de 320d ED heeft nog steeds 163pk.

[ Voor 100% gewijzigd door MrFl0ppY op 14-10-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08
++++++ Due to a leakage and to create equal opportunities for all media, the release of the Text Media Information on the new BMW 3 Series Sedan is now timed for 10.30 CET, October 14th 2012.

Please note: THE EMBARGO OF 17.15 CET IS NOT AFFECTED BY THIS AND REMAINS VALID. All pictures will be available from 17.15 on the International BMW Group Press Clubs. +++++++++

-------------------------------------------------------------------------

New BMW face emphasises dynamic and elegant design.

BMW 3 Series now available in three different equipment lines.

Full-colour Head-Up Display for the sports sedan.

Sporty suspension tuning with enhanced ride comfort.

All engines with the latest BMW TwinPower Turbo technology.

All engines can be combined with an eight-speed automatic gearbox.

Driving Experience Control with Eco Pro mode; Auto Start-Stop function included as standard.

The sixth generation of the BMW 3 Series Sedan, the world’s best-selling premium car, sets new benchmarks in terms of sporting prowess, elegance and comfort. The pioneering history of the 3 Series serves as inspiration for the new sports sedan, whose powerful styling represents a fresh interpretation and conscientious development of traditional BMW design cues. The new BMW face, with flat headlights reaching along as far as the BMW kidney grille, emphasises the elegantly dynamic design of the new BMW 3 Series. The sixth generation of the 3 Series has grown in size compared to its predecessor, with its wide track (front + 37 mm, rear + 47 mm) particularly prominent, and the car’s increased length (+ 93 mm) and augmented wheelbase (+ 50 mm) also accentuate its sporting silhouette. Inside the new BMW 3 Series Sedan, the noticeable increase in space benefits the rear passengers above all. And the BMW 3 Series range is now also available in a trio of trim and equipment variants – the Sport Line, Luxury Line and Modern Line. Each presents its own individual take on the character of the sports sedan, with exclusive, high-quality material combinations and unbeatable build quality underlining the premium ambience of the new range.

Drive and chassis technology have always been key areas of expertise for the brand, and agility and driving dynamics remain outstanding attributes of the new BMW 3 Series Sedan. The new car belies its larger dimensions with a kerb weight 40 kilograms (88 lb) below that of its predecessor. In addition to the sports performance typical of the brand, the further enhanced levels of comfort on board the new 3 Series make a significant contribution to driving pleasure.

A choice of four refined, economical and muscular engines – all of which feature new BMW TwinPower Turbo technology – will be available for the new BMW 3 Series Sedan from launch. In addition to two further optimised diesel powerplants and the already successful six-cylinder petrol unit, customers can also enjoy the talents of the new turbocharged four-cylinder variant in the BMW 328i. This latest-generation petrol engine rewards the driver with a dynamic driving experience coupled with reduced fuel consumption and emissions.

BMW is the first carmaker to offer an eight-speed automatic gearbox in the premium mid-size segment. It can be specified in combination with any of the petrol and diesel engines in the range and links up with the Auto Start-Stop function that comes as standard. Compact and exceptionally efficient, it allows the new BMW 3 Series to match or outperform models fitted with the standard six-speed manual gearbox in terms of both fuel economy and emissions. The new eight-speed automatic brings together shift comfort, dynamic performance and efficiency of the highest order, making it the perfect partner for the new sedan’s dynamic potential.

As components of the BMW EfficientDynamics technology line-up, the Auto Start-Stop function, Brake Energy Regeneration, Optimum Shift Indicator and need-based operation of ancillary components (including a disengageable air conditioning compressor) also play their part in reducing fuel consumption. Added to which, the new Driving Experience Control switch not only offers Comfort, Sport and Sport + options, but also ECO PRO mode, which gives all the models in the range the potential to further improve these figures. This switch helps drivers maximise fuel economy through their driving style, thereby enabling them to increase the distance they can travel between visits to the pumps. The same goes for the CO2-minimising BMW 320d EfficientDynamics Edition, whose peak output of 120 kW/163 hp contrasts with average fuel consumption in the EU driving cycle of 4.1 l/100 km (68.9 mpg imp) and CO2 emissions of 109 g/km. BMW will add further cutting-edge engines to the line-up in 2012, when the BMW ActiveHybrid 3 will also celebrate its premiere.

Enhanced superiority, convenience and safety thanks to intelligent connectivity.
BMW ConnectedDrive offers an unmatched combination of driver assistance technology and mobility systems for the new BMW 3 Series range. A new arrival in the premium mid-size segment is the latest-generation full-colour Head-Up Display, which projects key information – in sharp resolution – onto the windscreen so it appears directly in the driver’s field of view. Also available is Surround View with Side View and Top View, which gives a bird’s-eye perspective of the vehicle and the area around it. In addition, a parking assistance system helps the driver to manoeuvre into parking spaces. Among the other assistance technology available under the BMW ConnectedDrive banner are Active Cruise Control with Stop&Go function, the Lane Change Warning System and Lane Departure Warning System with camera-based Collision Warning system, which are offered for the first time in a BMW 3 Series Sedan. Real-Time Traffic Information (RTTI) and special apps such as “BMW Connected” for using social networks are also available. An innovative comfort access function allowing hands-free opening of the boot lid and the additional Active Protection occupant protection system are likewise included on the options list, as is Advanced eCall with automatic position finding from BMW Assist. In the event of an accident, this system gives the emergency services detailed information on the nature of the collision before they arrive at the scene of the accident.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
MrFl0ppY schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:53:
Hmmm als dit een werkelijke foto is dan lijkt ie zo wel heel erg op de C-klasse van de zijkant.

Edit: Volgens autoblog is het inderdaad een photoshop.

[...]

Begrijp ik nu goed dat de diesels nog dezelfde motor is als zijn voorganger in de E90. Iets geoptimaliseerd misschien maar de 320d ED heeft nog steeds 163pk.
De evolutie van motoren loopt niet in lijn met modellen natuurlijk. Dat blok komt in minstens 3-4 modellen terug. Het kan dus zomaar zijn dat de volgende generatie motoren over een tijdje alsnog in de nieuwe generatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Het is aan, introductie live stream op Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup?sk=app_251023654929514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:20
Zo! Die is dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
sjah, ik wilde het verder zien, maar klikte verkeerd en nu is mijn stream weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Zeker! Ik vind de neus erg geslaagd, mooie lijnen. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Voor de liefhebbers: info en foto's!: http://www.bmwme.nl/offic...we-bmw-3-serie-sedan-f30/

Ik vind hem schitterend!
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/10/BMW-3-serie-sedan-F30-introductie-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/10/BMW-3-serie-sedan-F30-introductie-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik vind de voorkant best wel cool, de achterkant is tja... net als de rest eigenlijk. Tov de vorige 3-serie ook niet echt heel veel veranderd, maar lijkt het nu alleen zo of is de kont wat korter en de neus wat langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vorige 3er was imo veel te saai. Niet mijn ding. Maar dit is wel een mooie evolutie! Ziet er goed uit :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het nieuwe dashboard ziet er wel mooi uit met de golf over de houtstrip heen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/10/BMW-3-serie-sedan-F30-introductie-13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Chique! Ik vraag me wel of je niet voor 22.000 euro opties moet aanvinken voor je interieur er zo uit ziet maar voila :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb een plaatje voor jullie gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2i27z3r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die ene heeft 2 losse uitlaten? (de andere naast elkaar)

[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 14-10-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja ik zag wel plaatje met 2 losse ook maar deze kleur paste beter :P daarom staat die tekst ervoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
lama

[ Voor 96% gewijzigd door zneek op 14-10-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mooie kar! En hij lijkt gelukkig van de voorkant niet teveel op de 5. Echt een eigen smoel. Moet wel zeggen dat het zijaanzicht nog even wennen is maar de voorkant is echt super goed geslaagd!

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/3_Serie_F30_Sport_Line/BMW_3_Serie_F30_Sport_Line_22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ben benieuwd hoe de Coupé (4-serie?) wordt, want 4 deuren is per definitie al minder geslaagd. Maar de neus is wel leuk geworden , niet de mongolen uitstraling van de nieuwe 1. Heeft dezelfde boze blik als een Lancer maar dat zal weer vloeken zijn als ik zulke vergelijkingen maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Damm hij is prachtig idd. Hopelijk valt hij qua lease een beetje in dezelfde klasse als de huidige 3.

/luxeprobleem, ik zit nog maar aan mn eerste 20K...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Na er een nachtje over geslapen te hebben vind ik hem toch zeker geslaagd! De achterkant is een combi tussen de 5 en 6, en dat valt bij mij in de smaak :)
Interieur, prachtig luxe uitstraling en wát een rust in vergelijking met Audi bijvoorbeeld.
De neus ziet er ook goed uit, lekker agressief. Alleen vind ik de oranje kleur in de knippers minder mooi. Hadden ze beter wit kunnen laten zoals dat nu ook is met de huidige E90.

Nu even afwachten wat precies de verschillen worden tussen de luxury line, sport line en modern line. Maar dat zal wel puur gaan om optie pakketten.
Weet iemand of dat full black panel vd 5 ook leverbaar zal zijn?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Ze hebben goed afgekeken naar Audi met die acherkant...alles lijkt op elkaar. Maargoed,het zal wel 'premium' zijn. De voorkant met die platte koplampen doen mij inderdaad denken aan een Lancer.

Verder niet onaardig maar ook niet speciaal. Zou dan eerder kiezen voor een DS5 qua uiterlijk...hou je ws nog geld over ook. Het interieur v/d BMW is wel een benchmark voor zijn segment, hopelijk geldt dat ook voor zijn rijeigenschappen aangezien de nieuwe 5 daarmee nou niet echt bepaald uitblinkt in zijn rechtuit stabiliteit. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Als iemand toevallig 45k overheeft en niet weet wat-ie ermee wil, ik ben je man :+ Wat een prachtig ding

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
deadsy33 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:41:
Ze hebben goed afgekeken naar Audi met die acherkant...alles lijkt op elkaar.
E36 en E39 vond ik ook op elkaar lijken aan de achterkant. Maar bij Audi hebben ze het zover laten komen dat zowat heel de collectie hetzelfde is alleen in een andere carrosserievorm gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Het Fantoom schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:44:
Ben benieuwd hoe de Coupé (4-serie?) wordt, want 4 deuren is per definitie al minder geslaagd. Maar de neus is wel leuk geworden , niet de mongolen uitstraling van de nieuwe 1. Heeft dezelfde boze blik als een Lancer maar dat zal weer vloeken zijn als ik zulke vergelijkingen maak.
4-deurs BMW 4

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00880/BMW-4-coupe_880436q.jpg

A5 sportback, eat your heart out :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Mooooody schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:22:
[...]

4-deurs BMW 4

[afbeelding]

Haal die achterportieren dan weg en maak de voorportieren wat langer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

[...]

4-deurs BMW 4

[afbeelding]

:9~ kijk...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
[...]

4-deurs BMW 4

[afbeelding]

Lijkt die render niet een beetje te veel op de 6er coupe?
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-UduMoakLNDc/TXz9Vfcbl7I/AAAAAAAEJdw/ZHYvEmtdWi0/s800/2012-BMW-6-Series-Coupe-84.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 coupe is wel een mooi ding, maar weet nog niet of ik daar echt voor ga. Voorlopig nog even met mijn Z4 verder... nog steeds heel erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:28:
6 coupe is wel een mooi ding, maar weet nog niet of ik daar echt voor ga. Voorlopig nog even met mijn Z4 verder... nog steeds heel erg tevreden mee.
Ik vind het al knap dat je nadenkt over een stap van een auto van 15k (2e hands) naar de 6 van 115k.
Mooie bonus gehad? :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij heeft Common Sense een e89 35i. Die heb je nog (lang) niet gebruikt voor 15k hoor. Of je moet de deuken van het total loss wrak voor lief nemen :P
Zelfs bij de oude z4 zit je met 15k nog steeds een beetje aan de onderkant van de markt.

Neemt niet weg dat een nieuwe 6 coupé (of jong gebruikte) een veelvoud van een gebruikte e89 kost.
Maar als je al een tijdje geleden een e89 kocht zit je natuurlijk in essentie al niet krap bij kas.

En de 6 is verreweg de snelst devaluerende bmw, dus hoef je minder lang te wachten als je op de gebruiktmarkt zoekt. d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 15-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

En vandaag heb ik de 528i uitgezwaaid ;( :)

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/weg1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/weg2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/weg3.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door -Thunder- op 15-10-2011 19:58 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Oh, je hebt hem vermoord! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hij was ernstig ziek en had een spuitje nodig :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hij gaat ook naar de slager zie ik.

spoiler:
Bordje op de aanhangwagen.

[ Voor 37% gewijzigd door zimbab op 15-10-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

zimbab schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:28:
Hij gaat ook naar de slager zie ik.

spoiler:
Bordje op de aanhangwagen.
:+
Al komt ie daar zo te zien net vandaan en moet ie alleen nog uitgebeend worden :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Ik vind het al knap dat je nadenkt over een stap van een auto van 15k (2e hands) naar de 6 van 115k.
Mooie bonus gehad? :P
LOL :)

Misschien wat meer research doen.

Heb daar geen bonus voor nodig, gewoon hard werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:59:
[...]

LOL :)

Misschien wat meer research doen.

Heb daar geen bonus voor nodig, gewoon hard werken.
Research is jammer van mijn tijd. Hard werken herken ik daarentegen wel :)

offtopic: Leuke bak die E89 35i. Meerdere proefritten in gedaan. Als ik geen 1.94m zou zijn (Knie tegen het stuur :P) had ik 'm gekocht ipv de E92.

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 15-10-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Iemand hier die weet waarom de 1 serie als occassion zo relatief concurrerend geprijsd is? Nieuw is een 1 serie echt heel duur, maar als je naar de occasions kijkt dan kost een 1 serie uit 09/10 nagenoeg hetzelfde als een vergelijkbare Golf. Is die Golf dan zo duur, of die 1 serie zo goedkoop? Ik weet dat er een nieuw model 1 serie is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijken met Golfjes lijkt me sowieso weinig zuiver, die zijn altijd relatief duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
bear87 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:41:
Iemand hier die weet waarom de 1 serie als occassion zo relatief concurrerend geprijsd is? Nieuw is een 1 serie echt heel duur, maar als je naar de occasions kijkt dan kost een 1 serie uit 09/10 nagenoeg hetzelfde als een vergelijkbare Golf. Is die Golf dan zo duur, of die 1 serie zo goedkoop? Ik weet dat er een nieuw model 1 serie is, maar toch.
Vrijwel alle 1 series worden in NL geleased en op rest waarde is die dus concurerend met een Golf. Ik weet niet hoeveel verschil er zit in aanschaf tussen een golf of een 1 maar ik denk dat de 1 iets duurder is ivm opties. Die opties hebben in rest waarde weinig meer waarde.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Nieuwe 1 heeft nog helemaal geen invloed op de 2dehands prijs van de oude 1 voor zover ik kan zien, en ik vraag me af of dat wel gaat komen. Prijzen liggen nog op hetzelfde niveau als begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbod te groot, wat moet men met al die leasebakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vandaag was men maat er na een half jaar weer eens op bezoek ( ivm uitzending naar Afghanistan ) en hij heeft me een leuke wagen nu weer gekocht :D Een E91 320D T uit 2010 :) Even een test ritje mee gedaan en rijd nog leuk ook :D Gelijk even een foto shoot gedaan met onze wagens :)

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/meuk/shoot320520/9.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mooi bakkie maar die wieldoppen kunnen natuurlijk niet! Stuur hem eens snel naar marktplaats.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Leuk geschreven (maar beperkt) artikel over de M5: http://www.autokanaal.be/...084583/getest-bmw-m5.aspx

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
-Thunder- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:36:
Vandaag was men maat er na een half jaar weer eens op bezoek ( ivm uitzending naar Afghanistan )
woon jij in Afghanistan? Cool! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het is maar hoe je het leest hé

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Potverdikke, dat wordt wel heel mooi....

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/10/BMW-3-serie-sedan-M3-F80-render-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/10/BMW-3-serie-sedan-M3-F80-render-3.jpg

Mjammie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Dikke bak.. Maar ik verwacht geen V6, dan had de neus niet zo lang hoeven zijn namelijk.. Verder hoort in een BMW natuurlijk geen V6

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:14:
Dikke bak.. Maar ik verwacht geen V6, dan had de neus niet zo lang hoeven zijn namelijk.. Verder hoort in een BMW natuurlijk geen V6
Hoezo hoort dat niet? V12's hebben ze in het verleden ook gebruikt, zijn dat dan ook ondergeschikte motoren? Dat van die neuslengte is natuurlijk ook onzin, ook de F30's zullen wel bijna allemaal weer met een compact 4-cilindertje verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:14:
Triturbo v6 denk ik, gebaseerd op alle geluiden die ik gehoord en gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het Fantoom schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Hoezo hoort dat niet? V12's hebben ze in het verleden ook gebruikt, zijn dat dan ook ondergeschikte motoren? Dat van die neuslengte is natuurlijk ook onzin, ook de F30's zullen wel bijna allemaal weer met een compact 4-cilindertje verkocht worden.
Interessant weetje: De BMW V12 van de 8 serie (M70/M73) was gewoon twee 6 in lijn motoren aan elkaar vast gemaakt. Twee maal een M20B25 als ik me niet vergis. Beide 6 cilinder banken hadden dan ook hun eigen ECU en dergelijke. :) Ik hoop op een 6 in lijn, maar ook een v6 zal wel driving fun opleveren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

6 in lijn is veel mooier man. Naast een mooier geluid heeft een 6 in lijn ook superieure balans/loopeigenschappen; alleen een v12 loopt nog mooier in balans.
V6 is niets meer dan meer cilinders stoppen in de ruimte die ontworpen is voor een 4 in lijn of v8.
En een 6 in lijn heeft nog wat meer voordelen dat in principe de massa van de bewegende delen lager kan zijn etc.
Een v6 toepassen is een concessie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Satch schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:01:
[...]

Interessant weetje: De BMW V12 van de 8 serie (M70/M73) was gewoon twee 6 in lijn motoren aan elkaar vast gemaakt. Twee maal een M20B25 als ik me niet vergis. Beide 6 cilinder banken hadden dan ook hun eigen ECU en dergelijke. :) Ik hoop op een 6 in lijn, maar ook een v6 zal wel driving fun opleveren. :9
zelfde gold voor de oude 750il, 2 6 in lijn aan elkaar plakken en alles dubbel uitgevoerd en de eerste produktie wagen met drive by wire.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:35:
6 in lijn is veel mooier man. Naast een mooier geluid heeft een 6 in lijn ook superieure balans/loopeigenschappen; alleen een v12 loopt nog mooier in balans.
V6 is niets meer dan meer cilinders stoppen in de ruimte die ontworpen is voor een 4 in lijn of v8.
En een 6 in lijn heeft nog wat meer voordelen dat in principe de massa van de bewegende delen lager kan zijn etc.
Als je dat even uitlegt aan BMW M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik geloof niet zo in het tri-turbo gerucht. Ik denk dat het te veel onderhoud met zich mee brengt, technisch gezien is het mogelijk maar een tri-turbo systeem zou dan beter passen op een 6-in-lijn.
Ze zijn ook niet voor niets afgestapt van de dubbel turbo weer naar een enkele. Dat er een V6 in komt kan ik me wel goed voorstellen want ik denk namelijk niet dat ze er de V8 uit de M5 in gaan proppen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:35:
Je snapt blijkbaar niet waarom BMW een V6 overweegt voor de volgende M3. Een geblazen V6 met dezelfde constructiewijze als de S63 in de M5, X5M en X6M maakt een korter en breder traject mogelijk tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo, waardoor turbolag en drukverlies aan de uitlaatkant worden beperkt en de gasrespons wordt verbeterd. Ik kan me goed voorstellen dat BMW bereid is om concessies te doen aan de loopcultuur om de turbolag te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Voordeel voor BMW is waarschijnlijk dan ook dat ze veel onderdelen kunnen gebruiken in beide modellen wat kosten besparing met zich mee brengt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:43:
[...]

Je snapt blijkbaar niet waarom BMW een V6 overweegt voor de volgende M3. Een geblazen V6 met dezelfde constructiewijze als de S63 in de M5, X5M en X6M maakt een korter en breder traject mogelijk tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo, waardoor turbolag en drukverlies aan de uitlaatkant worden beperkt en de gasrespons wordt verbeterd. Ik kan me goed voorstellen dat BMW bereid is om concessies te doen aan de loopcultuur om de turbolag te verminderen.
Wrong! Een Lijn motor, ook met turbo, hangt echt veel beter aan het gas dan een V...

Dus dat zal de reden zeker niet zijn.

Het voordeel is dat je uit een V motor veel meer vermogen kunt pompen met een kleinere cilinderinhoud omdat het een V blok is.

Toeren gaan ook direct omlaag en het komt eerder los.

That's it.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:43:
[...]

Ik snap het heel goed, en het maakt niets uit.
Bij een aantal 6 in lijn van bmw heb je sowieso 2 gedeelde uitlaatspruitstukken vlak naast elkaar, waar standaard ook de cats in zitten (2 dus) daar kan je ook prima de turbo's plaatsen (dat is eigenlijk de enige goede plek).
En je uitlaat wordt/is ook nog eens korter (dus minder verlies aan de uitlaatkant) omdat je spruitstuk gelijk langs het blok naar beneden wijst. Bij een v blok komt je uitlaat in het geval van de s63 van de bovenkant, wat automatisch een langere pijp betekend, met meer bochten, dus meer stroomverlies.
En ook daar heb je een relatief lang inlaatraject, dus daar win je ook al niets.
Het maakt voor een 6 in lijn dus geen flaus aus.
Jouw betoog houdt alleen stand (of beter gezegd: heeft alleen betrekking op) in vergelijk tussen een v8 waar de uitlaat aan de buitenkant van het blok zit of waar de uitlaat aan de binnenkant van het blok zit, maar gaat niet op in vergelijk met lijnmotoren.
zneek schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:21:
[...]

Als je dat even uitlegt aan BMW M
Ik zal ze morgen ff bellen idd.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 18-10-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:42:
Ik geloof niet zo in het tri-turbo gerucht. Ik denk dat het te veel onderhoud met zich mee brengt, technisch gezien is het mogelijk maar een tri-turbo systeem zou dan beter passen op een 6-in-lijn.
Ze zijn ook niet voor niets afgestapt van de dubbel turbo weer naar een enkele. Dat er een V6 in komt kan ik me wel goed voorstellen want ik denk namelijk niet dat ze er de V8 uit de M5 in gaan proppen.
Over die twee turbo's gepsproken... je hebt een biturbo en een biturbo he.

Tegenwoordig is men meer van de Hybride variant zoals bij de 330Dm overal koppel en vermogen... dat doet een BiTurbo in de oude vorm, zoals een TriTurbo ook werkt op een V6 dus niet.

Die opstelling is er alleen omdat een turbo zo groot moet zijn om alle cilinders te vullen dat je een lag krijgt van hier tot en met Afrika en weer terug. 3 kleinere lossen dit op per 2 cil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:00:
[...]

Wrong! Een Lijn motor, ook met turbo, hangt echt veel beter aan het gas dan een V...

Dus dat zal de reden zeker niet zijn.

Het voordeel is dat je uit een V motor veel meer vermogen kunt pompen met een kleinere cilinderinhoud omdat het een V blok is.

Toeren gaan ook direct omlaag en het komt eerder los.

That's it.
ahhh I get it now! sun goes up sun goes down.. Tide Goes In, Tide Goes Out...
Sorry moest even.

Maar idd de 3,2L 6 in lijn met 344pk uit de E46 M3 is eigenlijk wel weinig PK/L verhouding :/

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:29:
[...]

ahhh I get it now! sun goes up sun goes down.. Tide Goes In, Tide Goes Out...
Sorry moest even.

Maar idd de 3,2L 6 in lijn met 344pk uit de E46 M3 is eigenlijk wel weinig PK/L verhouding :/
Mwoah, ze gaan nog over de 100PK/L heen, maarja... het kan beter inderdaad bij die liters.

Voordeel is wel dat dat blok niet echt kapot gaat, daar is hij op ontworpen dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Way to miss the point.
En lekkere onderbouwing steeds Rutger, je zegt dingen zo overtuigend dat ik al bijna geloof dat V6en superieur zijn. "Omdat het een V blok is" :P

En als reactie op je edit: zoek eens op S54 en lagerschalen.

[ Voor 15% gewijzigd door MadMarky op 18-10-2011 23:39 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:38:
Way to miss the point.
En lekkere onderbouwing steeds Rutger, je zegt dingen zo overtuigend dat ik al bijna geloof dat V6en superieur zijn. "Omdat het een V blok is" :P

En als reactie op je edit: zoek eens op S54 en lagerschalen.
Wat denk je ? Een V-blok, omdat het een V-blok is kun je meer krachten op uitvoeren door de werking van het V-blok.

Wat denk jij ? Als er een fout in de engineering zit dat je lagerschalen er niet uit kunnen lopen ?

Ik zou zeggen, pak een lijnblok, pas alles aan en niet de lagerschalen, schroef de druk omhoog en wat denk je dat er gebeurt ?

Alles kan kapot... ik zeg niet dat een V-blok perfect is, ik vertel alleen waarom ze het toe zullen passen.

Niet meer, niet minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kan me eigenlijk weinig schelen of het een V6 of i6 wordt als het maar geen 4-cilinder met drie dubbele turbo supercharger weet ik veel wat wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Nou, als er wel een V6 in komt, koop ik dus mooi geen M3 meer hè! :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Als ie maar een lekker geluidje heeft toch? 99% van de mensen hier zal er nooit in rijden en mocht je er ooit in rijden is het waarschijnlijk toch al fantastisch ongeacht de motorvariant. Ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de komende 325, 330 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
BMW zal nooit een V6 gebruiken.

Hun huidige 6 in lijn motoren zijn de lichtste uit hun categorie (lichter dan de V6'en van de concurrentie) en een 6 in lijn is van nature soepel. Minder turbolag als de huidige N54/N55 kan gewoon niet, tenzij ze weer iets revolutionairs vinden ;)

Ik zou persoonlijk liever een M3 zien met een nieuwe versie van de S54 en wat minder gewicht...
Maar ik twijfel er niet aan dat de M3 gewoon weer de maatstaf wordt :P

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ach, en als het wel een V6 wordt gaat eindelijk de halve wereld de 6-cilinders wel de goede naam geven (hoe vaak ik nu al niet gehoord heb dat ik een V6 zou hebben 8)7 )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 60 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.