Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het Fantoom schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:18:
Maar wel een stuk duurder voor een klein beetje meer prestatie dus prijs/kwaliteit veel ongunstiger dan de Falkens. Als je veel op de snelweg zit en weinig bochten op de limiet neemt voegt het sowieso weinig toe.
YoshiBignose schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:20:
Onzin, is echt niet alleen grip dat het verschil is hoor. Als je omrekent wat je kwijt bent per km is het best wel waard en ik wil goeie banden :P
fsfikke schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:22:
Sommigen zeggen ook dat de meerprijs van een BMW veel hoger is dan het kwaliteitsverschil met een Opel... Ik kies er iig voor om op bepaalde dingen niet te bezuinigen.
Ik heb hiervoor een set Michelin Pilot Sport 2's gehad van (nieuw) €900. Het verschil met m'n huidige Falkens is maar marginaal en dan ook nog alleen op nat. Tractie en grip op droog wegdek is gelijk, bij hoge temperaturen (bijv circuit) beginnen de Falkens naar mijn idee iets eerder te smeren. In de regen heb je iets meer marge maar rijden ze nog steeds uitstekend. Als dat voor 60% van de prijs van de Michelins kan neem ik dat graag voor lief.
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:25:
[...]

Gast je kan janken wat je wilt maar de 1-serie is gewoon geen mooie BMW en zal ook over 20 jaar niet als mooie BMW gezien worden. De 1M coupe ziet er toch al heel wat anders uit dan een 1-serie hatchback en is mede doordat het een M is heus wel gruwelijk, maar over het algemeen is de 1-serie gewoon lelijk. Dat jij alles wat BMW maakt bij voorbaat al mooi vindt kan ik niks aan doen, maar als je bij de gemiddelde auto liefhebber gaat vragen wint de 1-serie echt geen schoonheidsprijzen.
Jouw mening is weer eens heilig? De een vindt de 5GT/X5/X6 geweldig en de ander vindt het gedrochten. Datzelfde zal gelden voor een Z3/Z4 coupe en voor de 1-serie (coupe). Smaken verschillen, get over it :Z

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:27:
Inderdaad, de nieuwe 1 serie is net een afgezaagde 3 serie.
Behalve dat er totaal geen gelijkenis is tussen de E90 en de F20 |:(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
MadMarky schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:49:
[...]
Yoshi's heilige mening
[...]

Jouw mening is weer eens heilig? De een vindt de 5GT/X5/X6 geweldig en de ander vindt het gedrochten. Datzelfde zal gelden voor een Z3/Z4 coupe en voor de 1-serie (coupe). Smaken verschillen, get over it :Z
Helemaal mee eens. En als je dan nog niet eens mans genoeg bent om toe te geven dat je de 1M minderwaardig vond...

Ik ben geen fan van de compacts. Ze hebben qua styling niet datgene wat hun vollediger broertjes hebben. De 1-series is duidelijk de opvolger van de oude dreiers. Niet vergeten dat een huidige drie sedan even groot is als een oude E34. En als ik de lijnen van de huidige 1-serie vergelijk met de drie-compacts, heb ik liever de lijnen van een einzer. Maar ik heb geen BMW om in de vitrine te plaatsen en er naar te kijken. Ik rij en heb elke seconde puur rijplezier. En 1-3-5 maakt dan niet meer uit. De nieuwe 1 serie is daarin een groot vraagteken. Rijdt 'ie wel zo lekker als een BMW? Heeft de auto de wow-charme van het BMW-rijplezier?

Zeker instapBMW's hoeven het niet te hebben van hun looks of van hun PK's. En de meeste mensen die het ultieme BMW-gevoel erkennen hebben simpelweg niet het geld voor een topmodel. Ik ben superblij met mijn touring. Ze rijdt als een BMW (zodra ik wat kleine dingetjes klaar heb). Maar zelfs het leasegeld voor de meest oude afgetrapte 1-serie 113i (al 'ie zou bestaan, zelfs zonder de electrische extra's) heb ik niet. Dus is het deze BMW of geen BMW - En ik weet wat ik kies.

En er zijn mensen met een uitgesproken (imnsho domme) mening dat een BMW zonder 6cylinder geen BMW is. Of dat een 1series de naam BMW niet waardig is (een 135i coupe? Willekeurige cabrio? De al genoemde 1M?)

Al met al vind ik het eigenlijk wel genoeg met de kortzichtige houding die ik hierboven heb geschetst. Zullen we het weer hebben over wat BMW zo mooi maakt? En waar BMW zelf mee adverteert?

BMW maakt rijden geweldig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
[...]

Gast je kan janken wat je wilt maar de 1-serie is gewoon geen mooie BMW en zal ook over 20 jaar niet als mooie BMW gezien worden. De 1M coupe ziet er toch al heel wat anders uit dan een 1-serie hatchback en is mede doordat het een M is heus wel gruwelijk, maar over het algemeen is de 1-serie gewoon lelijk. Dat jij alles wat BMW maakt bij voorbaat al mooi vindt kan ik niks aan doen, maar als je bij de gemiddelde auto liefhebber gaat vragen wint de 1-serie echt geen schoonheidsprijzen.
Niet alle 1-serie hatchbacks over één kam scheren aub, vaak zie je inderdaad die lelijke vierdeurs low-budget leasewagentjes rijden zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/bmw/1-serie/bmw-1-serie-hatchback-lpg-g3-zwart-001--12763576-Medium.jpg

Maar in 3-deurs met iets leukere velgen eronder vind ik ze best te pruimen.
Of zou het gewoon door de mooiere foto komen? :')
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/27xmcki.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

RSP

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/4971/img6426m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/6238/img6439c.jpg

Deze 4-deurs zijn wat mij betreft nou niet bepaald een straf om mee te rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
4 deurs blijft lelijk, dat spoiler-pakket maakt het alleen maar afzichtelijker. De meeste hatchbacks zien er beter uit in 3-deurs, maar voor de einzer vind ik het helemaal een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
MadMarky schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:49:
[...]

[...]

[...]

Ik heb hiervoor een set Michelin Pilot Sport 2's gehad van (nieuw) €900. Het verschil met m'n huidige Falkens is maar marginaal en dan ook nog alleen op nat. Tractie en grip op droog wegdek is gelijk, bij hoge temperaturen (bijv circuit) beginnen de Falkens naar mijn idee iets eerder te smeren. In de regen heb je iets meer marge maar rijden ze nog steeds uitstekend. Als dat voor 60% van de prijs van de Michelins kan neem ik dat graag voor lief.
En comfort en geluid tellen niet mee?? Ik kan best wel begrijpen dat je misschien ook wel een beetje teveel betaalt (ben geen van van PS2's to be honest) maar je krijgt wel waar voor je geld. Gewoon goede banden. Er zijn ook zat b-merken die aan veel eisen voldoen. Ja, zelfs nankangs rijden goed als het wegdek droog is.

Over de 1 ga ik dan maar niet meer in discussie. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak. Ik vind alle BMW's zelfs 30 jaar terug prachtige wagens maar de 1-serie vind ik gewoon schandalig en dat ze het dan nog lelijker weten te maken kan ik gewoon bijna niet geloven. En dit is echt niet alleen mijn mening. Hou maar een enquête wat mensen op dit moment de minst mooie BMW vinden dan wint die het zeker wel. Het is gewoon net geen echte BMW (qua uiterlijk).

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2011 21:35 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:33:
[...]

En comfort en geluid tellen niet mee??
Als je daar echt zoveel waarde aan hecht kun je beter kleinere velgen halen ipv het proberen op te lossen met een ander compoundlaagje want daar ga je echt geen opmerkelijke verschillen mee merken tussen een top een sub-top band. En de lelijkste BMW van het moment is deze, geen twijfel mogelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2009/05/2010-bmw-5-series-gt-rear-action.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 09-09-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
+1 voor de 5gt als lelijkerd.

-1 voor yoshi -- BMW rijden is zoveel minder dan het uiterlijk van de wagen. En vervolgens ga je voor het uiterlijk.

Wat ik me afvroeg: moet ik de vierdeurs X1 ook als einzer zien? Want die vind ik gewoon erg leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Klopt en de gemiddelde autoliefhebber vind de renault laguna ook mooi. your point being?

Ga jij ff andere mensen opleggen wat ze mooi moeten vinden anders.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het Fantoom schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:54:
[...]

En de lelijkste BMW van het moment is deze, geen twijfel mogelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2009/05/2010-bmw-5-series-gt-rear-action.jpg
De GT is gewoon de coolste van allemaal, een pic om het te bewijzen..

Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/images2/bmw-5-series-gt-concept-at-2009-geneva-motor-show_12.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Yalopa op 10-09-2011 08:08 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
+1 De 5GT is een schitterende wagen, niet op foto's maar in het wild :9~

Net als de nieuwe 1, ook weer een hele nette wagen, maar weer niet op de foto.
Je moet ze gewoon in het echt zien.
Zelfs de achterlichten van de 1 lijken in het echt niet op die van de polo ;)
[...]

Wat een onzin kun jij uitkramen, dan ook nog de manier waarop (gast je kan janken wat je wilt) ;(
Jouw smaak als een feit verkondigen komt een beetje vreemd over.

Edit:
Zie hier onder:
maar goed veel zinnigs komt er toch nooit uit je smoel. Weer zo'n mooie zin :X

[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 10-09-2011 09:34 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• YoshiBignose
wheez50 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:00:

+1 voor de 5gt als lelijkerd.

-1 voor yoshi -- BMW rijden is zoveel minder dan het uiterlijk van de wagen. En vervolgens ga je voor het uiterlijk.
Joh ik had het nu toch over het uiterlijk wijsneus. Eerst zeuren over mij dat ik de 1-serie lelijk vind en dan zeg je zelf dat je de 5GT lelijk vindt. En volgens mij bedoel je "BMW rijden is zoveel MEER dan het uiterlijk", maar goed veel zinnigs komt er toch nooit uit je smoel.
Oxellaar schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:22:

Wat een onzin kun jij uitkramen, dan ook nog de manier waarop (gast je kan janken wat je wilt) ;(
Jouw smaak als een feit verkondigen komt een beetje vreemd over.
Grappig dat als catch22 zijn mening doordramt dat het een mooie auto is het niemand boeit, maar als ik zeg dat het lelijk is iedereen gaat huilen. Maar goed ben ook niks anders gewend hier op GOT eigenlijk :')

[ Voor 31% gewijzigd door YoshiBignose op 10-09-2011 09:25 ]

• Het Fantoom
Zeg geen ruzie maken, iedereen op GoT behoort vriendjes te zijn met elkander :>
Oxellaar schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:22:
+1 De 5GT is een schitterende wagen, niet op foto's maar in het wild :9~

Net als de nieuwe 1, ook weer een hele nette wagen, maar weer niet op de foto.
Je moet ze gewoon in het echt zien.
Zelfs de achterlichten van de 1 lijken in het echt niet op die van de polo ;)
Dat fotoverhaal vind ik altijd grote bullshit, alsof een auto ineens een ander uiterlijk heeft in het echt. Volgens mij kun je dan gewoon geen 'foto lezen' of ontbreekt er wat ruimtelijk inzicht. De nieuwe 1 heb ik vorige week geparkeerd zien staan in donkerblauw en hij is gewoon net zo lelijk als op de foto's, de 'Polo'-achterlichten vind ik helemaal niet storend maar de voorkant heeft het downsyndroom en de verhoudingen zijn zoek.
De 5GT blijft ook gewoon lelijk in het echt, zie er hier regelmatig één rijden in zo'n champagnekleur en het is geen gezicht. Verder zie ik ze opvallend weinig en daar zal wel een reden voor zijn.

• Oxellaar
  • Niet online
Het ontbreekt mij aan zoveel ;)

Als we verkoopcijfers meer gaan rekenen IS de 1-serie dus mooi.
Want die word goed verkocht.
Maar de doelgroep voor de 5GT is ook niet zo bijzonder groot denk ik.
Geloof dat er vorig jaar zo'n kleine 500 van verkocht zijn in Nederland.

• YoshiBignose
Verkoopcijfers zeggen natuurlijk weinig over het uiterlijk. De Suzuki Alto word ook veel verkocht, misschien zelfs nu nog meer met die coole neger reclame 8)7 .

Ik vind de 5GT best mooi al is het meer omdat het ook gewoon een grote verschijning is, zelfde als de X6. Maar bij de 5GT is de voorkant wel gewoon stoer, vooral als die achter je rijdt dan word je gewoon bang en ga je maar snel aan de kant vooral bij de facelift :)

edit: of is er nog geen facelift geweest? Hmm ik dacht laatst een andere soort voorkant te zien namelijk...

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 10-09-2011 10:01 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

Metro2002

Memento mori

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:54:
[...]

Waarom maakt dat het nou weer sjonnie. Er zit toch een heel M pakket op dus zo gek vind ik die M niet. Ik heb BMW's gezien zonder meegespoten standaard bumpers en zo'n rioolpijp achter met een M sticker dat is pas bullshit.

Ik vind die oranje knipperlichten achter alleen een beetje jammer.
En M zou ook wat moeten zeggen over de performance, niet alleen over de hoeveelheid tupperware op een auto. Als ik een spoilerpakket op mijn auto plak is het toch ook niet ineens een GTI of EVO geworden. ;)
En een auto die volgens autoweek bijna 13 seconden doet over naar de 100 rij je er zelfs met een prius ruim uit.

Over de 1 serie: ik vond hem vanaf het begin al niet mooi en ik vind hem nu nog steeds niet mooi. De nieuwe 5 serie vind ik ook niet echt denderend mooi, niet erg spannend en 'boven het maaiveld' uit zeg maar. Net een saaie jap bijna :o
De enige BMW die ik momenteel écht erg mooi vind is de 3 serie, en dan met name de coupe versie :9~

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/3series_coupe.jpg

Zet die maar voor mijn deur neer ! 8)

• Oxellaar
  • Niet online
Sowieso is een M er altijd door de eigenaar op geplakt, mits het een echte M is
Sommige beweren dat het een optie is, maar dat is niet waar.
De gene die dat beweren hebben hem er zelf opgeplakt en gebruiken dat "optie" als excuus.

Maar dat moet ieder voor zich weten

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Metro2002 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:14:
[...]

De enige BMW die ik momenteel écht erg mooi vind is de 3 serie, en dan met name de coupe versie :9~

[afbeelding]

O+

Die mag ook wel voor mijn deur ... nee wacht... die staat er al >:)

• Het Fantoom
[...]

[afbeelding]

E90 vind ik een saaie bak maar de E92/93 zijn echt :9~

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

[...]

En een auto die volgens autoweek bijna 13 seconden doet over naar de 100 rij je er zelfs met een prius ruim uit.
maar een prius zit op de 100 na 10.4 seconden...

Overigens vind ik de meeste BMW's mooie wagens, de F07 (5 GT) vind ik dan weer een miskleun, gevolgd door de E84 (X1) wat in feite een mislukt huwelijk is tussen een 1 serie en een SUV achtig iets.

Daarentegen vind ik de E71/E72 (X6), de E92 (3 serie coupe), de E36/8 (M coupe), E31 ("8 serie") dan weer :9

Strava

• Het Fantoom
zneek schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:30:
[...]

O+

Die mag ook wel voor mijn deur ... nee wacht... die staat er al >:)
Eindbaas _/-\o_

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zag van de week een reclamespot voor de nieuwe BMW 1 op een Engelse zender maar de voorkant is ernstig lelijk. De koplampen zien er niet uit.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:33:
[...]

En comfort en geluid tellen niet mee?? Ik kan best wel begrijpen dat je misschien ook wel een beetje teveel betaalt (ben geen van van PS2's to be honest) maar je krijgt wel waar voor je geld. Gewoon goede banden. Er zijn ook zat b-merken die aan veel eisen voldoen. Ja, zelfs nankangs rijden goed als het wegdek droog is.
Tuurlijk telt comfort ook mee. Ze zijn dan ook comfortabeler dan de Michelins, dat waren runflats.
Maar waarom zou je dat verder erg zwaar laten wegen? Als ik comfort had gewild had ik niet op 18"velgen gereden, de auto niet verlaagd en ook geen andere einddemper gemonteerd. Hell, dan had ik een 7 serie gekocht ipv een Z3 :P
Over de 1 ga ik dan maar niet meer in discussie. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak.
Nou dan zijn we toch klaar?
Ik vind alle BMW's zelfs 30 jaar terug prachtige wagens maar de 1-serie vind ik gewoon schandalig en dat ze het dan nog lelijker weten te maken kan ik gewoon bijna niet geloven. En dit is echt niet alleen mijn mening. Hou maar een enquête wat mensen op dit moment de minst mooie BMW vinden dan wint die het zeker wel. Het is gewoon net geen echte BMW (qua uiterlijk).
Dat verkondig je al 10 posts. En kennelijk is het belangrijk genoeg om er steeds weer op terug te komen en vol over alle andere meningen heen te walsen? Das geen discussie Yoshi, dat is op een kratje gaan staan en zo hard mogelijk over iedereen heen schreeuwen.
YoshiBignose schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:23:
[...]

Grappig dat als catch22 zijn mening doordramt dat het een mooie auto is het niemand boeit, maar als ik zeg dat het lelijk is iedereen gaat huilen. Maar goed ben ook niks anders gewend hier op GOT eigenlijk :')
Sinds wanneer is catch22 aan het drammen dan? Ik heb hem sowieso de laatste 25 posts al niet meer gezien. Of is ie soms vervelend omdat je geen antwoord hebt op die paar simpele dingen die hij noemt?
Kennelijk ben je geen tegenspraak gewend en accepteren mensen jouw mening op andere fora wel als de wet. En natuurlijk ligt het uiteindelijk allemaal aan GoT |:(

Ik zal anders nog eens een pic posten van de remmen upgrade van m'n Z:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6pSIwBqOg3ZJbbgOS4hJ7G8W/full.jpg
Het belangrijkste aan de nieuwe schijven is dat ze hittebehandeld zijn en dus minder snel krom zullen trekken. De gaten en sleuven geloof ik eigenlijk wel, misschien dat het zowaar iets helpt (met remblokjes opeten :')).

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 10-09-2011 12:38 ]

🖥️ | 🚗

• Oxellaar
  • Niet online
Nice! Maar trokken de originele zo snel krom?
En ja, die sleuven en gaten zijn leuk voor je blokken, gaan redelijk hard.
Je zal ook iets meer geluid hebben bij het remmen, even wennen in het begin.
Maar mooie update

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het Fantoom schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:43:

Dat fotoverhaal vind ik altijd grote bullshit, alsof een auto ineens een ander uiterlijk heeft in het echt. Volgens mij kun je dan gewoon geen 'foto lezen' of ontbreekt er wat ruimtelijk inzicht. De nieuwe 1 heb ik vorige week geparkeerd zien staan in donkerblauw en hij is gewoon net zo lelijk als op de foto's, de 'Polo'-achterlichten vind ik helemaal niet storend maar de voorkant heeft het downsyndroom en de verhoudingen zijn zoek.
De 5GT blijft ook gewoon lelijk in het echt, zie er hier regelmatig één rijden in zo'n champagnekleur en het is geen gezicht. Verder zie ik ze opvallend weinig en daar zal wel een reden voor zijn.
De 5GT zou een stuk mooier zijn geweest als de daklijn wat lager was geweest zoals in ontwerpschetsen. Met een lagere daklijn verlies de auto natuurlijk wel het 'voordeel' van de hogere zit. De neus (vooral de koplampen) vind ik mooier dan van de 5-serie.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_NO1XWSobJOc/SZsF9_pskPI/AAAAAAAACyA/LZGesj3OyzA/s400/BMW-Concept-5-Series-GT-Design-Sketch-4-lg.jpg

De oude 1-serie hatchback vind ik als 130i met een M-pakket en 18 of 19 inch wielen gewoon een erg fraaie wagen. Alle BMW's met een schrale uitrusting zien er eigenlijk niet uit. Dat geldt voor de 3-serie en 5-serie net zo hard als voor de 1-serie. Het design klopt past als de wielkasten worden gevuld en het bodywork eventueel wat wordt aangedikt.

Hoe de nieuwe 1-serie er uit gaat zien moet ik nog zien. Het is in ieder geval een gewaagd ontwerp.
[...]

En M zou ook wat moeten zeggen over de performance, niet alleen over de hoeveelheid tupperware op een auto. Als ik een spoilerpakket op mijn auto plak is het toch ook niet ineens een GTI of EVO geworden. ;)
Een BMW met een M-pakket is geen M (en heeft ook nooit af-fabriek een M-plakkertje op de achterklep). De onderdelen afzonderlijke doen normaal gesproken wel iets voor de prestaties. Een M-pookje is bijvoorbeeld korter wat sneller schakelen zou moeten mogelijk maken. Een M-voorbumper zorgt bijvoorbeeld voor betere koeling of minder lift. Een M-sportonderstel maakt hogere bochtensnelheden mogelijk. Uiteraard is het grotendeels marketing, maar gelukkig geen hele uitbundige marketing. Voor een groot M-logo op de carrosserie van de auto zul je een echte M moeten kopen. Volgens mij krijg je ze anders alleen op de velgen.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Over remmen gesproken, er is zojuist een lampje op het dashboard aan het branden geslagen.
Hoorde links voor al een week een piep tijdens het remmen. Binnenkort maar even laten vervangen, echter 20k km terug nog gedaan. Is dit niet een beetje vlug? Wel automaat.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kecin schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:27:
Over remmen gesproken, er is zojuist een lampje op het dashboard aan het branden geslagen.
Hoorde links voor al een week een piep tijdens het remmen. Binnenkort maar even laten vervangen, echter 20k km terug nog gedaan. Is dit niet een beetje vlug? Wel automaat.
Hangt helemaal van je rijstijl af. 20K is wel erg vlot maar als je een sportieve rijstijl hebt icm een automaat kunnen ze wel bijna op zijn ja. Wat ook kan (en wat ik ook heb gehad) is dat een van je slijtage indicatoren beschadigd is daarom dat lampje gaat branden. Ik zou in ieder geval even checken hoeveel materiaal er nog op je remblokjes zit voor je meteen naar de garage gaat.
Het is toch wel het lampje rechtsonder op deze foto he?

@Oxellaar
Ik zal niet zeggen dat ze snel krom worden, maar rondjes rijden op Assen of Zandvoort konden ze duidelijk niet goed hebben.

🖥️ | 🚗

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
@5GT: Ja, er zijn een stuk mooiere wagens, maar ik zou zeker niet malcontent zijn moest ik er in 1 moeten rijden hoor. Er zijn een stuk ergere wagens.

En het feit dat je hoger zit én je een grote koffer hebt is wel een leuke feature.

• Oxellaar
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:00:
Verkoopcijfers zeggen natuurlijk weinig over het uiterlijk. De Suzuki Alto word ook veel verkocht, misschien zelfs nu nog meer met die coole neger reclame 8)7 .
Ik zeg het expres zo alsof het dan een feit zou zijn, wat het natuurlijk helemaal niet is.
Het zegt wel iets over de aantrekkelijkheid van de auto in zijn geheel.

@hieronder:

Kan natuurlijk ook dat de sensor naar de maan is.
Weet niet of die vervangen is bij het vervangen van de blokken?

[ Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 10-09-2011 16:10 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MadMarky schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:47:
[...]

Hangt helemaal van je rijstijl af. 20K is wel erg vlot maar als je een sportieve rijstijl hebt icm een automaat kunnen ze wel bijna op zijn ja. Wat ook kan (en wat ik ook heb gehad) is dat een van je slijtage indicatoren beschadigd is daarom dat lampje gaat branden. Ik zou in ieder geval even checken hoeveel materiaal er nog op je remblokjes zit voor je meteen naar de garage gaat.
Het is toch wel het lampje rechtsonder op deze foto he?

@Oxellaar
Ik zal niet zeggen dat ze snel krom worden, maar rondjes rijden op Assen of Zandvoort konden ze duidelijk niet goed hebben.
Ik rijd wel behoorlijk sportief ja. Alhoewel dat de laatste 2.000 km een stuk minder sportief is geworden.
Helaas kan ik je foto niet zien door hotlink verbod maar dit is hem (boven de gordel lamp):
Afbeeldingslocatie: http://forums.pelicanparts.com/uploads13/P10100751220156728.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gister m´n verstralers en mistlampen geel gemaakt, en omdat het zo´n lekker weer was, de auto even gewassen en een maat van mij wat foto´s laten maken.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/7.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bazenfoto's. Je zorgt er wel goed voor... Awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
NoFearCreations schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:54:
Gister m´n verstralers en mistlampen geel gemaakt
Zonde, waarom? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Omdat >IK< dat heel mooi vind staan. Zo meteen ook nog even een foto van me achterlichten gegaan, had de knippers donker, nu rood.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb gister/vandaag mijn coupé ook weer eens met de hand gedaan. Was even vergeten hoeveel effect je kan bereiken met een goede wasbeurt en een simpel waxlaagje.

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/IMG_05371.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

1 emmer ?

btw die 730i is toch wel een leuke auto. De gele lampen moeten je smaak zijn maar ik vind ze niet echt misstaan.

[ Voor 86% gewijzigd door vhal op 11-09-2011 14:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deadsy33 schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:24:
1 emmer ?

btw die 730i is toch wel een leuke auto. De gele lampen moeten je smaak zijn maar ik vind ze niet echt misstaan.
Nee, 2 emmers. Ik heb hem gister gewassen en vandaag bezig met poetsen. Die emmer daar zitten de spulletjes in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En hier even een snelle foto van m'n achterlichten, met de rood gemaakte knippers.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/Fotos%20Wouter/IMG_2278.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door NoFearCreations op 11-09-2011 20:58 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:06
Ook erg vet dat de motorkap naar voren opengaat, gruwelijke wagen >:)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
* funk-e meldt zich in het BMW-topic :)

Sinds vrijdag ook in het bezit van een BMW:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lF93nsLnTG5jNDBCXVJwPlgm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z1ui127fzz3XG4eoz1I16lxH/full.jpg

Ik heb vandaag de achterlichtunits vervangen (van oranje-rood naar wit-rood)
Witte zijknipperlichten heb ik al binnen, maar moet ik er nog inzetten. Volgende week vervang ik de oranje knipperlichten aan de voorkant.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nette auto, maar hij schreeuwt om spacers, wielen staan er veel te smal onder.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

NoFearCreations schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:54:
Gister m´n verstralers en mistlampen geel gemaakt, en omdat het zo´n lekker weer was, de auto even gewassen en een maat van mij wat foto´s laten maken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een bazenbak! :D
zimbab schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:22:
Ik heb gister/vandaag mijn coupé ook weer eens met de hand gedaan. Was even vergeten hoeveel effect je kan bereiken met een goede wasbeurt en een simpel waxlaagje.

[afbeelding]
Netjes gepoetst zeg! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
NoFearCreations schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:02:
En hier even een snelle foto van m'n achterlichten, met de rood gemaakte knippers.
[afbeelding]
De dikste BMW kont :)
Follie schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:40:
Ook erg vet dat de motorkap naar voren opengaat, gruwelijke wagen >:)
Ziet er gruwelijk uit, maar is in de meeste gevallen heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:53
funk-e schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:52:
* funk-e meldt zich in het BMW-topic :)

Sinds vrijdag ook in het bezit van een BMW:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb vandaag de achterlichtunits vervangen (van oranje-rood naar wit-rood)
Witte zijknipperlichten heb ik al binnen, maar moet ik er nog inzetten. Volgende week vervang ik de oranje knipperlichten aan de voorkant.
Mooie wagen! E39 is echt nog steeds een topwagen, kan zich met gemakt meten met de huidige zakelijk sedans.
NoFearCreations schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:55:
dat is een kwestie van smaak, ik vind de velgen precies goed zo.

Ik ben niet zo van de dikke velgen met spacers, helemaal niet onder stijlvolle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
NoFearCreations schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:55:
Toen ik de auto voor het eerst in het echt zag vond ik ook al dat de wielen zo ver naar binnen stonden. Nu ben ik er aan gewend en vind het eigenlijk wel mooi zo.
418O2 schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:29:
[...]
Mooie wagen! E39 is echt nog steeds een topwagen, kan zich met gemakt meten met de huidige zakelijk sedans.

[...]

dat is een kwestie van smaak, ik vind de velgen precies goed zo.

Ik ben niet zo van de dikke velgen met spacers, helemaal niet onder stijlvolle auto's.
Ja idd, ik vind het nog steeds bijzonder dat je voor relatief weinig geld zo'n moderne en luxe auto kunt kopen. De meeste mensen kunnen zich niet voorstellen dat deze auto al >13 jaar oud is. Het model is natuurlijk zelfs al 16 jaar oud.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mwah die neus is toch wel erg verouderd hoor, de facelift kan nog wel. Maar als je inderdaad naar de prijs kijkt en wat je allemaal voor opties krijgt is het een koopje 8)

[ Voor 45% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Zaterdag met de F20 116i gereden. Uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak, dus dat mag ieder voor zich bepalen. Maar het reed echt heerlijk. Stuurt gelukkig met nog even veel gevoel en precisie. Die motor is echt een heeele grote verbetering. Pakt lekker soepel op en geeft dankzij die turbo al vroeg power.

Ook die standaard sport-knop is wel leuk. Stuurt dan zwaarder (vind ik prettig) en het gaspedaal is meteen alerter. Ik was met een vriend van me en die kon ook achterin duidelijk verschil merken. Die paar centimeter scheelt net wat in de beenruimte.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
exact onze bevinding.

ben benieuwd naar de driedeurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

totaal niks te doen met BMW, maar voor de autofreaks een toppertje van een film

Lambo vs Hayabusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
Vraagie

Heb een E46 2004. Dashboard geeft aan dat linker achterlicht defect is. maar de achterlicht brand gewoon alleen minder sterk dan de rechter. Een lampje doet het of doet het niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Zo'n lamptest werkt door de weerstand te meten. Is de weerstand te hoog, dan is hoogstwaarschijnlijk het lampje stuk. Als het lampje dus minder fel brand, dan heb je kans det er ergens weerstand zit, en dat je op die manier de melding krijgt. Ff contacten opschuren zou het probleem op kunnen lossen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
Thanks. ga ik proberen.

Over 4.5K KMs grote beurt. Dan staat tie op 185K ( ts een diesel) Laat ook schakelbak olie verversen. Denk ook dat de remblokken vervangen moeten worden. De airbag sensormat bijrijders stoel moet vervangen worden. En ga 4 andere 17" verlegen kopen voor de zomerbanden en de 16" voor winterbanden.

Dan is me spaarvarken weer een stuk magerder hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijpeDude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb afgelopen week een BMW 530i (e60 model) uit 2004 gekocht.
Alles werkt prima, en het rijdt geweldig :P

Ik krijg alleen bij het starten van de auto de melding "inklem zijruitbeveiliging" of iets dergelijks.
Na een aantal seconden verdwijnt de melding ook wel weer, maar ben toch benieuwd wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
En werkt het raam verder nog goed? Waarschijnlijk een storing in de beveiliging, dus als je vinger er tussen doet gaat ie door.... :P Ik lees dat het bij sommige mensen zo weer weg is gegaan, of even tegelijk al je ramen openen en dicht doen. Anders uitlezen als het je irriteert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

YoshiBignose schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:24:
Mwah die neus is toch wel erg verouderd hoor, de facelift kan nog wel. Maar als je inderdaad naar de prijs kijkt en wat je allemaal voor opties krijgt is het een koopje 8)
Bij de E39 vind ik dat je echt kunt zeggen, koplampen maken de wagen.

Mijn vorige E39 kocht ik met deze koplampen :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/Shoot04072009/ShootE39-6.png

En die heb ik toen veranderd naar :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/Shoot19092009/4.jpg

Kortom hier ben ik van PFL naar FL gegaan, wel van wit naar oranje, ik vond bij deze auto oranje FL erg mooi staan.

Maar bij mijn huidige...

Begon ik met :
Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/1.jpg

En heb ik veranderd naar :
Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/koplampglazen.jpg

En dat ziet er in mijn ogen ook al 10 keer beter uit.

En als laatste... die ik nog niet heb gehad zijn deze koplampen, dat zijn de zelfde als de facelift die ik op de zilveren E39 had maar dan met wit/grijze knippers.

Afbeeldingslocatie: http://photos.donedeal.ie/photos/View2?id=7679100

En nog even om af te sluiten..

De neus van de 528i op dit moment :
Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/slopen.JPG

Jeps, we zijn hem in onderdelen aan het verkopen, dus als iemand nog iets zoekt.. het doet me stiekem wel een beetje pijn hem zo te zien ;(

[ Voor 14% gewijzigd door -Thunder- op 12-09-2011 20:19 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

MadMarky schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:33:
Ik zal anders nog eens een pic posten van de remmen upgrade van m'n Z:
[afbeelding]
Het belangrijkste aan de nieuwe schijven is dat ze hittebehandeld zijn en dus minder snel krom zullen trekken. De gaten en sleuven geloof ik eigenlijk wel, misschien dat het zowaar iets helpt (met remblokjes opeten :')).
Wat voor merk/type schijven zijn dat?

Die sleuven (en gaten) zijn ervoor om gassen die uit de blokken komen (tijdens zwaar remmen) weg te voeren. (anders kan je in het extreme geval een soort luchtkussen van gassen krijgen waar je blokken op zweven en kan je dus veel minder remmen)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Lijken mij Zimmermanns :?

@Hieronder, zie DM.

[ Voor 31% gewijzigd door -Thunder- op 12-09-2011 20:54 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

@-Thunder-:
Nette logo's voor en achterop, en welke maat zijn ze? Toevallig ook logo's op de velgen zitten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijpeDude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09-2024
YoshiBignose schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:34:
En werkt het raam verder nog goed? Waarschijnlijk een storing in de beveiliging, dus als je vinger er tussen doet gaat ie door.... :P Ik lees dat het bij sommige mensen zo weer weg is gegaan, of even tegelijk al je ramen openen en dicht doen. Anders uitlezen als het je irriteert :P
Zal het vanzelf wel weer weggaan :P

Tevens ben ik vandaag tegen een ander probleem aangelopen.
Soms, bij het rijden van een constante snelheid, is het toerental niet stabiel. dan blijft hij bijvoorbeeld op 1500 toeren hangen, en zakt dan naar 1350-1400 om vervolgens weer naar 1500 toeren te springen. dit kan een tijdje doorgaan. dit gebeurt dus soms, en dan voornamelijk bij een constante snelheid van 70 of 80 km per uur.

Daarnaast zit ik, ook soms, met hetzelfde probleem als ik de wagen laat uitrijden. Dus bijvoorbeeld van 100 naar 50 km per uur, dat de toeren niet stabiel op 1000 blijven, maar dus ook 150-200 afwijkt en daar dan tussen blijft "dansen"

Aangezien het af en toe maar gebeurd zal het wel niet een groot probleem zijn, maar misschien kunnen jullie er wat mee ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Klinkt als bougies. Had een soort gelijk probleem met mijn oude auto.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoe zou dat aan de bougies kunnen liggen :? Je hebt een mechanische verbinding tussen de wielen en de krukas (en dus het toerental) zolang je de koppeling niet intrapt. Minder toeren == minder snelheid, als je dansende toeren hebt moet je auto ook bokken. Een niet zo gezonde krukassensor lijkt me logischer eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 13-09-2011 08:56 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Meer mensen met 19inch sloffen hier? en met hoeveel bar rijden jullie eigenlijk rond? Vorige week heb ik nwe banden eronder laten zetten en gelijk laten uitlijnen, auto rijd weer superstrak. Alleen schrok ik wel vd waardes die de bandenboer op de banden heeft gezet

3,0bar voor; 3,5bar achter

mn banden zijn zo uit mn hoofd 255 35 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
met zo'n lage wang moet je toch altijd veel druk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
SYQ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:59:
Meer mensen met 19inch sloffen hier? en met hoeveel bar rijden jullie eigenlijk rond? Vorige week heb ik nwe banden eronder laten zetten en gelijk laten uitlijnen, auto rijd weer superstrak. Alleen schrok ik wel vd waardes die de bandenboer op de banden heeft gezet

235/35/19 2.5 bar
365/30/19 2.7 bar
Unknown Alien schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:26:
Vraagie

Heb een E46 2004. Dashboard geeft aan dat linker achterlicht defect is. maar de achterlicht brand gewoon alleen minder sterk dan de rechter. Een lampje doet het of doet het niet toch?
verkeerd lampje erin, waardoor de BC denkt dat het kapot is, gewoon ff vervangen
LijpeDude schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:10:
[...]

Soms, bij het rijden van een constante snelheid, is het toerental niet stabiel. dan blijft hij bijvoorbeeld op 1500 toeren hangen, en zakt dan naar 1350-1400 om vervolgens weer naar 1500 toeren te springen. dit kan een tijdje doorgaan. dit gebeurt dus soms, en dan voornamelijk bij een constante snelheid van 70 of 80 km per uur.

Daarnaast zit ik, ook soms, met hetzelfde probleem als ik de wagen laat uitrijden. Dus bijvoorbeeld van 100 naar 50 km per uur, dat de toeren niet stabiel op 1000 blijven, maar dus ook 150-200 afwijkt en daar dan tussen blijft "dansen"

Aangezien het af en toe maar gebeurd zal het wel niet een groot probleem zijn, maar misschien kunnen jullie er wat mee ? :P
stappenmotor schoonmaken en of gaskleppenhuis schoonmaken, als dit door je bougies komt moeten ze wel heel oud zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Grmbl%&*##$$!

Ik heb tot nu toe echt een ***week.
Gisterenochtend geparkeerd aan het station van Mechelen (we hebben opvangcentrum dichtbij).
Auto zondag superproper afgewassen + in de wax gezet. Kom ik uurtje nadien terug; kras van een dikke 20cm op de kofferklep (lijkt op een sleutel, zit er diep in allessinds) = vandalisme?
In de namiddag zet ik de auto op zijn gewoonlijke parkeerplaats @ work...
Om 16u (net voor ik naar de gym vertrek :P ).... kraaaak, boem, schroef, veeg veeg... WTF?
Een tak van een boom is losgekomen door de wind en op de 116d gevallen. Resultaat: 2 flinke deuken in het dak & vleugel, motorkap, voorruit flink geschroefd.

Ik = sukkelaar! :(

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pfff, balen... vooral als iemand zijn sleutel in je autolak zet, hufters!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
AtleX schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:55:
Hoe zou dat aan de bougies kunnen liggen :? Je hebt een mechanische verbinding tussen de wielen en de krukas (en dus het toerental) zolang je de koppeling niet intrapt. Minder toeren == minder snelheid, als je dansende toeren hebt moet je auto ook bokken. Een niet zo gezonde krukassensor lijkt me logischer eigenlijk.
Sorry heb er de ballen verstand van :P Had een soort gelijk probleem en dat waren me bougies.

@Aries.Mu
jezus wat een pech, ben je verzekerd tegen vandalisme?

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 13-09-2011 12:07 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
evilpin0 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:06:
[...]

Sorry heb er de ballen verstand van :P Had een soort gelijk probleem en dat waren me bougies.

@Aries.Mu
jezus wat een pech, ben je verzekerd tegen vandalisme?
Jep, auto is full omnium (hoe zeggen ze dat in NL?) verzekerd. Dus ook vandalisme en natuurrampen ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
LijpeDude schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:10:
[...]

Accu losgehad? Kan de ECU zijn dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Aries.Mu schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:22:
[...]

Jep, auto is full omnium (hoe zeggen ze dat in NL?) verzekerd. Dus ook vandalisme en natuurrampen ;)
All-risk. In vaktermen heet het "Volledig casco-verzekering" maargoed :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52

wow, ik rij met dezelfde maat geloof ik (of 255 30?) en heb 2.5 voor en 2.7 achter (koud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29

Apache

amateur software devver

ik heb
245/35/19 voor
275/30/19 achter

en zit op 2.6 rondom

origineel zette mijn garagist ze op 2.4 rondom maar dat was wel aan de lage kant.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik heb even zitten zoeken op internet, en ben het volgende tegen gekomen. straks na werk maar eens checken of het niet over inflation is

Afbeeldingslocatie: http://www.kwik-fit.com/assets/jpg/graphics/tyre-pressures.jpg

wel weet ik dat mijn vorige banden veels te snel zijn versleten, of het nou kwam door verkeerde uitlijning of door te zachte banden geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bovenstaande verschillen zijn ietwat overdreven, die ontstaan niet in die mate bij 0.2 bar verschil bij wijze van spreken.

Meestal kan de dealer of bandenfabrikant je wel een aanbevolen bandenspanning opgeven lijkt me zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
zneek schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:44:
[...]

wow, ik rij met dezelfde maat geloof ik (of 255 30?) en heb 2.5 voor en 2.7 achter (koud)
ja ik heb 225/35 en 255/30 en doe voor 2.5 achter 2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:44:
[...]

ja ik heb 225/35 en 255/30 en doe voor 2.5 achter 2.7.
225/35 en 255/30?? Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee ik was 5 in de war :P

225/40 en 255/35

[ Voor 49% gewijzigd door YoshiBignose op 13-09-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

235/40/18
245/45/18

2.8 rondom.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Mag ik dat hier zo neerspammen? :)

Morgen bestellen, hopelijk eind oktober geleverd!

BMW 118d Hatch (1C11)
Cilinderinhoud (cc) 1995
CO2-uitstoot (g/km) 118

Kleur & Binnenbekleding
-----------------------
A76 Tiefseeblau
BEL2 Stof Track Anthrazit/Rot

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
--------------------------------------
441 Rokerspakket
4AE Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
4U2 ECO PRO

Line Sport
----------
255 Sportstuur
2DT Alu velgen styling 379 17"
481 Sportzetels vooraan
4AT Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend
4DN Sierlijst in Korallrot matt

ZB1 Comfort Pack
----------------
216 Servotronic
249 Multifunctioneel stuur
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
507 Park Distance Control achteraan (PDC)
520 Mistlampen vooraan
521 Regen- en lichtsensor
544 Cruise Control met remfunctie
5DC Neerklapbare hoofdsteunen achteraan

ZB3 Light Pack
--------------
502 Hogedrukreiniging koplampen
522 Xenonlichten
524 Adaptive Headlights
5AC High Beam Assist

ZB4 Connectivity Pack
---------------------
609 Navigatiesysteem Professional
6NK GSM-voorbereiding Bluetooth met USB-aansluiting

563 Lichtpakket
258 Runflat banden
2PA Antidiefstalbouten
320 Zonder monogram
493 Opbergpakket
6AB BMW TeleServices
6NF Muziekaansluiting voor Smartphones
6WA Instrumentencombi High
704 M sportophanging
ZKS Veiligheidskit

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Netjes, maar Tiefseeblau hoort natuurlijk Le Mans Blau te zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Het Fantoom op 13-09-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Flink aangeklede 1serie hoor!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vandaag heb ik met de Cabrio voor het eerst in de situatie gestaan dat ik niet meer verder durfde te rijden...

Ik moest voor m'n werk namelijk hier zijn (achteraan bij de trekker + aanhanger):
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-094eb7IK-eM/Tm_PE6qjm5I/AAAAAAAACY4/3tB7ww1LSms/s640/2011-09-13%25252012.59.50.jpg

Dat vond ik toch iets te veel van het goede om te wagen. Ik was dit pad wel een klein stukje in gereden, en weer wegrijden was, zeg maar gerust, een bijzondere ervaring. Ik kon niet op het TC/ASC lampje letten, maar volgens mij stond die heftig te knipperen :X

Verder wel heerlijk door de Limburgse Peel mogen cruisen langs verschillende landbouwbedrijven. Dan rijdt een 323i toch wel briljant. Jammer dat de wind vrij sterk was en de kap daardoor wat veel lawaai maakte, anders was het echt stil en soepel cruisen. Helaas wel met het dak dicht, er zat een contactpersoon van een gastbedrijf naast me de hele dag en ik kwam ook op wat plekken waar ik de kap liever niet open wou laten. En om hem nou elke keer te openen en te sluiten...

Alleen is m'n audio stuque... De woofer rechtsachter is vergaan en moet vervangen worden, maar deze is niet zomaar 1:1 te vervangen :( In de Cabrio zit een afwijkende maat achterin (10cm woofers, ipv 13cm die je als kleinste maat kan kopen). Dus nu opzoek naar (in oplopende kosten) of goede 2de hands speakers, een upgrade naar de H/K speakers, nieuwe originele speakers of wellicht een volledige upgrade van alle speakers. Ik ben daar nog niet helemaal over uit...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:22
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe leasewagen en de BMW 316d touring met wat opties ligt nog in mijn budget.

Heeft iemand ervaring met deze wagen? Hoe sloom is de 115pk motor? Valt dit nog te doen?
Ik verwacht uiteraard niet de kasseien uit de grond te trekken. Op dit moment rijd ik een Golf V 90PK wat ook niet bepaald een snelheidsmonster is.

Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:54:
Alleen is m'n audio stuque... De woofer rechtsachter is vergaan en moet vervangen worden, maar deze is niet zomaar 1:1 te vervangen :( In de Cabrio zit een afwijkende maat achterin (10cm woofers, ipv 13cm die je als kleinste maat kan kopen). Dus nu opzoek naar (in oplopende kosten) of goede 2de hands speakers, een upgrade naar de H/K speakers, nieuwe originele speakers of wellicht een volledige upgrade van alle speakers. Ik ben daar nog niet helemaal over uit...
Is het specifiek een woofer of een full range unit? En met een heel specifieke pasflens of een wat meer universele?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

FragileM64 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:04:
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe leasewagen en de BMW 316d touring met wat opties ligt nog in mijn budget.

Heeft iemand ervaring met deze wagen? Hoe sloom is de 115pk motor? Valt dit nog te doen?
Ik verwacht uiteraard niet de kasseien uit de grond te trekken. Op dit moment rijd ik een Golf V 90PK wat ook niet bepaald een snelheidsmonster is.

Ik vond de huidige 116d sloom, op dat moment was een VW Jetta 2,0 (135 PK) mijn referentie, die vond ik doenbaar. Een 316d zal meer gewicht hebben, dus wellicht za ik die nog slomer vinden, maar goed, dat is eigen smaak.

Ga er eens mee rijden, misschien denk jij er anders over, het is niet omdat er BMW op staat dat PK/koppel het enige is wat telt..

You don't need eyes to see, you need vision

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:39:
[...]

Is het specifiek een woofer of een full range unit? En met een heel specifieke pasflens of een wat meer universele?
Het is een 2-weg systeem van gescheiden tweeter en woofer in een specifieke houder. Beiden worden ook apart aangestuurd door de versterker (jeej, mijn auto is bi- (voor de achterspeakers) en tri- (voor de voorspeakers) wired voor de audio 8) met een gefilterd signaal voor hoog en laag. Op zich een erg mooi en luxe systeem, maar helaas veroorzaakt het wel ernstige beperkingen als je wat wilt veranderen/aanpassen.
Een pasflens voor de cabrio ben ik daarnaast ook nog nooit tegengekomen (heb zo'n beetje elke site en forum waar hier wat over staat al gehad inmiddels).
Een pasflens voor een 13cm systeem zou wel moeten kunnen, het speakergat in de carrosserie is groot genoeg voor een 13 cm woofer (gisteren even gepast) en de ruimte tussen bekleding en carrosserie is ook meer dan genoeg. Alleen kan ik de huidige houder niet passend krijgen voor 13cm woofers... Ik denk dat ik eerst eens een poging ga wagen met MDF of zelf een adapter te maken. Speakers heb ik immers al liggen en een stukje MDF valt ook nog wel te regelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• 418O2

Wat is je gezinssituatie? Want als je die extra ruimte niet nodig hebt, zou je kunnen overwegen een 120d 5-deurs te nemen natuurlijk, neem aan dat dat budgettechnisch wel past?
Dat mag!
Morgen bestellen, hopelijk eind oktober geleverd!
Fijne kar :) Ga je lol van hebben!

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 14-09-2011 09:25 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
deepbass909 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:54:
Dat vond ik toch iets te veel van het goede om te wagen. Ik was dit pad wel een klein stukje in gereden, en weer wegrijden was, zeg maar gerust, een bijzondere ervaring. Ik kon niet op het TC/ASC lampje letten, maar volgens mij stond die heftig te knipperen :X
Je kon de gok wel wagen aangezien er toch een tractor aanwezig was ;)
Gelukkig heb ik daar geen last van met de cabrio (quattro) O-)

>PC specs<

• deepbass909

deepbass909

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik vermijdt liever paden waar ik het risico loop met de bodem de grond te raken. Los van vast komen te staan, heb ik liever geen modderwater in de auto of iets kapot onder de auto...

En jij zou met je quattro ook waarschijnlijk de neus beschadigen als die plas iets dieper blijkt te zijn dan je dacht...

Dus, nee dank je... Ik loop wel even.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:21:
Alleen kan ik de huidige houder niet passend krijgen voor 13cm woofers... Ik denk dat ik eerst eens een poging ga wagen met MDF of zelf een adapter te maken. Speakers heb ik immers al liggen en een stukje MDF valt ook nog wel te regelen.
Er bestaan anders wel hele mooie subwoofertjes in 10cm (en in 4 ohm) van gespecialiseerde kleine luidsprekermerken zoals bijv. tangband.
tangband w4-1720:
http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w4-1720.htm

monacor sp-60/4:
http://www.monacor.de/en/...tail-page/?artikelid=2110

Maar als je 13cm passend krijgt heb je meer keus en meer membraanoppervlak (ook niet verkeerd in een cabrio)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 14-09-2011 10:38 ]

• KappeNou
deepbass909 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:03:
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik vermijdt liever paden waar ik het risico loop met de bodem de grond te raken. Los van vast komen te staan, heb ik liever geen modderwater in de auto of iets kapot onder de auto...

En jij zou met je quattro ook waarschijnlijk de neus beschadigen als die plas iets dieper blijkt te zijn dan je dacht...

Dus, nee dank je... Ik loop wel even.
Ik zou het ook zeker niet doen ;) Veel te lage auto! Daar zou ik alleen met een allroad quattro in rijden

>PC specs<

• YoshiBignose

Als je überhaupt gaat kijken naar een 316d waarom maak je je dan zorgen om de snelheid? Natuurlijk is die niet snel, maar BMW maakt tegenwoordig nauwelijks echt trage auto's. Je kan beter naar andere punten kijken dan, waarom wil je überhaupt een BMW? Al eens in gereden?

Trouwens 10.9 sec naar de 100, dat valt best wel mee, maar is zeker niet snel :P

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 14-09-2011 12:11 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

10 punt 9?? Jeetje! Dat is nog langzamer dan die van mij! :p

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, maar dan rij je wel effe 100 (HON-DERD, zeg het hardop) kilometers ver in slechts 1 uur tijd ;)

• KappeNou
YoshiBignose schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:09:
[...]

Trouwens 10.9 sec naar de 100, dat valt best wel mee, maar is zeker niet snel :P
Kan je mee vooruit komen. Enige nadeel is dat een TwinGow je het nakijken geeft ;) Als dat je niets kan interesseren is het geen enkel probleem.

>PC specs<

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
Unknown Alien schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:26:
Vraagie

Best eens goed nakijken. Hier is een technical bulletin voor geweest. De massa draad krijgt teveel vermogen te verwerken en brand soms half door. Heb dit ook ooit eens voorgehad. Verkoolde connector.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zit te twijfelen, wat is mooier. Alleen de binnenste geel, zoals het nu is:
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/2126/93417543.jpg

Of alle 4 donker:
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/5290/zwart.jpg

---RAWE CEEK!!!---

• YoshiBignose
Alles gewoon origineel is het mooiste :P vind ik.

Pagina: 1 ... 55 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.