Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:55

PauseBreak

derp!

Dat kun je wel proberen door er een i10 van te maken. Die vonden veel mensen ook lelijk (vorige generatie), terwijl dat bijna een 1:1 kopie was van de vorige 1-serie :D
Overigens vind ik de 1 ook niet mooi in het echt. Het is te lomp allemaal. Ben benieuwd naar de 3, vraag me echt af hoe het familie-ontwerp van BMW de 3 gaat staan. Ik verwacht dat dat wel goed komt, want de 3 is toch weer een stukje groter en dan kloppen de verhoudingen beter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
PauseBreak schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:26:
Dat kun je wel proberen door er een i10 van te maken. Die vonden veel mensen ook lelijk (vorige generatie), terwijl dat bijna een 1:1 kopie was van de vorige 1-serie :D
i30 bedoel je? Maar dat is echt geen 1:1 kopie, geen vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, i10, i30, same thing. Allemaal niet boeiend.
Enne, ik zeg ook niet voor niets "bijna 1:1 kopie" ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tocadacotia.com/wp-content/uploads/2011/02/hyundai-i30.jpg
Denk even het logo weg en je hebt een vorige Einser. Veel verschil zit er niet in, de lijnen op de flanken zijn ook gewoon identiek.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
zneek schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:10:
[...]

Mmmm, mijn fout. In de presentatie werd over 8.9 seconden voor 0-100 gesproken, maar dat was voor de 116i. Het is inderdaad 7.4.

[edit] hopsakee, aangepast op de site.
8)7 het gaat ook echt nergens meer over..<9 sec voor het instapmodel.. Gaat er nog een 135i komen ook? :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zal nog wel een 114i o.i.d. komen? Die 1.6 turbo moet ook in 120pk uitvoering te maken zijn, zoals VAG zijn 1.4TSI heeft.

Aan de andere kant, waarschijnlijk maakt het qua kosten nog niet eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:40:
[...]

8)7 het gaat ook echt nergens meer over..<9 sec voor het instapmodel.. Gaat er nog een 135i komen ook? :p
haha ja, de instapper wordt de lease slet van de nieuwe 1 serie waar eerst men honend lachte om de oude 116. Wel grappig eigenlijk, de mensen in een oude 118 worden nu voorbij gereden door een instapmodel :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Denk dat de prestaties qua snelheid elkaar weinig ontlopen tussen die 2, maar dan nog. Even if you win, you're still retarded met de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

PWM schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:46:
Er zal nog wel een 114i o.i.d. komen? Die 1.6 turbo moet ook in 120pk uitvoering te maken zijn, zoals VAG zijn 1.4TSI heeft.

Aan de andere kant, waarschijnlijk maakt het qua kosten nog niet eens uit.
PSA levert het blok zelf ook niet met minder pk's. Daar hebben ze andere blokken voor, dus ik denk dat het THP-blok niet verder geknepen gaat worden. Ook niet nodig, tenzij BMW graag een 14% bijteller wil scoren, maar dan zal dat eerder een 114d worden dan een 114i.

De nieuwe Einser is trouwens niet eens zo heel kaal standaard:
Alle uitvoeringen van de nieuwe BMW 1 Serie zijn standaard voorzien van airconditioning, keyless start en stop, een multifunctioneel met leder bekleed stuur, radio/cd Professional met iDrive bedieningssysteem, usb-aansluiting en bluetooth telefoonvoorbereiding.

Business uitvoering
Alle modellen kunnen tegen een meerprijs van 1.995 euro worden voorzien van het Business pakket, dat onder meer cruise control, een sportstuur, mistlapen, navigatiesysteem Business en BMW Live (het startpakket van BMW ConnectedDrive) bevat. Volgens BMW Nederland kiest maar liefst 95% van de kopers voor dit pakket. Best veel…
bron
Valt me reuze mee! Nog steeds jammer dat je moet betalen voor zaken als een in delen neerklapbare achterbank, maar laten we eerlijk zijn, wie gebruikt dat nou echt in z'n 1 serie? :p

[ Voor 46% gewijzigd door PauseBreak op 07-09-2011 21:45 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Mijn 1-serie heeft al veel meegemaakt met de achterbank neergeklapt.. :D En dan bedoel ik dus regelmatig vervoer van racefietsen.. maar ook verhuizen, kippen, honden, alles.. :+

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
(over de Hyundai i30)
PauseBreak schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:37:
Enne, ik zeg ook niet voor niets "bijna 1:1 kopie" ;)
Helaas waren ze niet slim genoeg om te weten wat ze moesten kopieren. Ze hebben gekozen voor het uiterlijk, en dat is precies datgene waarover de meningen niet onverdeeld positief waren ;)

Intussen zijn ze ook een paar dingen vergeten te kopieren:
- achterwielaandrijving
- hele goede gewichtsverdeling
- relatief laag zwaartpunt i.v.m. wielbasis en spoorbreedte
- superfijne handling
- briljante benzinemotoren
- nog briljantetere diesels (beste vierpitters die ik ken, eigenlijk is alleen de 2993cc zespitter nog mooier)
- een 130i en later een 135iM :)

Had nou een aantal van die zaken gekopieerd en er lekker je eigen looks bij getekend (Hyundai kan best tekenen als ze hun best doen, zie de nieuwe i40), dan had je echt iets in handen gehad. Nu zal het altijd de nep-einser blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
EvaluationCopy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:54:
En ik ben officieel BMW-rijder af. (Voor nu). Deed toch even zeer maar volgens mij is hij nu in goede handen dus dat scheelt. ;(
En ik blijf BMW rijder - foto's? Zie EC's vroegere BMW. Ik ben er heel erg blij mee. Ze is een lieve en mooie dame. Met veel tederheid behandeld en ze knort nauwelijks hoorbaar tot ze gekieteld wordt. Een lieve, maar duidelijke grom is het antwoord...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

t_captain schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:36:
(over de Hyundai i30)

[...]

Helaas waren ze niet slim genoeg om te weten wat ze moesten kopieren. Ze hebben gekozen voor het uiterlijk, en dat is precies datgene waarover de meningen niet onverdeeld positief waren ;)

Intussen zijn ze ook een paar dingen vergeten te kopieren:
- achterwielaandrijving
- hele goede gewichtsverdeling
- relatief laag zwaartpunt i.v.m. wielbasis en spoorbreedte
- superfijne handling
- briljante benzinemotoren
- nog briljantetere diesels (beste vierpitters die ik ken, eigenlijk is alleen de 2993cc zespitter nog mooier)
- een 130i en later een 135iM :)

Had nou een aantal van die zaken gekopieerd en er lekker je eigen looks bij getekend (Hyundai kan best tekenen als ze hun best doen, zie de nieuwe i40), dan had je echt iets in handen gehad. Nu zal het altijd de nep-einser blijven.
Tis maar de vraag ais er nog een Hyundai prijs zou ophangen als ze al die andere dingen ook gekopieerd hadden

You don't need eyes to see, you need vision

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wheez50 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:53:
[...]

En ik blijf BMW rijder - foto's? Zie EC's vroegere BMW. Ik ben er heel erg blij mee. Ze is een lieve en mooie dame. Met veel tederheid behandeld en ze knort nauwelijks hoorbaar tot ze gekieteld wordt. Een lieve, maar duidelijke grom is het antwoord...
Heb je nu zijn vrouw gekocht of zijn auto ;)?
Nee grapje hoor, fijn dat een mooie wagen bij een goed persoon terrecht komt.
Wat dat betreft is het alsof je een nieuw plekje voor je huisdier zoekt :'(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Pfff ik ben weer €833 armer, 4 nieuwe conti's sc3 onder m'n E46. 225 voor, 255 achter. Meteen gebalanceerd en uitgelijnd en het rijdt wel 10x beter. De oude banden waren helemaal scheef afgesleten, mede doordat er niet was uitgelijnd nadat de eibach pro kit eronder gezet was :P

Facts don't care about your feelings

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
PauseBreak schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:43:
[...]

PSA levert het blok zelf ook niet met minder pk's. Daar hebben ze andere blokken voor, dus ik denk dat het THP-blok niet verder geknepen gaat worden. Ook niet nodig, tenzij BMW graag een 14% bijteller wil scoren, maar dan zal dat eerder een 114d worden dan een 114i.

De nieuwe Einser is trouwens niet eens zo heel kaal standaard:

[...]

Valt me reuze mee! Nog steeds jammer dat je moet betalen voor zaken als een in delen neerklapbare achterbank, maar laten we eerlijk zijn, wie gebruikt dat nou echt in z'n 1 serie? :p
Dat, maar ook CC hoort er standaard op te zitten als je het mij vraagt :|

K to the KillaZ

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
In delen neerklapbare achterbank is ideaal man, dan heb je gewoon een kleine station. Alhoewel hij dan niet zo heel klein is.

Geen CC is wel armetierig idd. Maar volgens mij zit dat in zo'n beetje elk pakket.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kecin schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:54:
[...]

Heb je nu zijn vrouw gekocht of zijn auto ;)?
Nee grapje hoor, fijn dat een mooie wagen bij een goed persoon terrecht komt.
Wat dat betreft is het alsof je een nieuw plekje voor je huisdier zoekt :'(
Inderdaad, ik was ook heel blij dat mijn Compact naar een BMW-liefhebber ging en dat hij daar nu de dingen aan gedaan heeft waar ik zelf maar niet aan toe kwam (nieuw portier, achterbank vervangen en nog wat andere kleine punten).

@EC
Maar je blijft hier welkom hoor, zelfs straks met je andere niet-BMW ;) Je hart zit op de goede plek wat BMW betreft en uiteindelijk toch leuk om te lezen dat én je auto én je winterbanden+velgen binnen GoT zijn gebleven :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zit trouwens ff in de prijslijst van de nieuwe 5-serie te kijken en het valt op de dat M5 (4.4 V8, twinturbo, 560 pk) een lagere CO2-uitstoot heeft (232 gram/km) dan de 550iA die in beginsel dezelfde motor heeft, alleen dan met 408 pk (242 gram/km) De xDrive-versie heeft zelfs zoveel meer uitstoot dat het zelfs een F-label wordt terwijl de M5 een E-label heeft. Daar komt nog bij dat de 550iA een 8-traps automaat heeft terwijl de M5 een 7-bak heeft die in theorie iets onzuiniger zou moeten zijn.
Enige relatieve voordeel van de M5 is dat hij volgens de specs 60 kilo lichter is maar dat zal toch niet kunnen verklaren dat je met 150 pk meer, minder uitstoot hebt (en dus feitelijk ook een lager verbruik). Hoe kan dat?

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Daniel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:51:
Ik zit trouwens ff in de prijslijst van de nieuwe 5-serie te kijken en het valt op de dat M5 (4.4 V8, twinturbo, 560 pk) een lagere CO2-uitstoot heeft (232 gram/km) dan de 550iA die in beginsel dezelfde motor heeft, alleen dan met 408 pk (242 gram/km) De xDrive-versie heeft zelfs zoveel meer uitstoot dat het zelfs een F-label wordt terwijl de M5 een E-label heeft. Daar komt nog bij dat de 550iA een 8-traps automaat heeft terwijl de M5 een 7-bak heeft die in theorie iets onzuiniger zou moeten zijn.
Enige relatieve voordeel van de M5 is dat hij volgens de specs 60 kilo lichter is maar dat zal toch niet kunnen verklaren dat je met 150 pk meer, minder uitstoot hebt (en dus feitelijk ook een lager verbruik). Hoe kan dat?
Beetje hetzelfde verhaal als bij de 530d en 535d. Kennelijk is er door middel van software veel meer uit de turbo setup te halen. Conclusie: je kunt beter een snellere BMW kopen... ;)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is het wel dezelfde motor? Het persbericht sprak destijds over een newly developed engine:
World premiere of a newly developed BMW M high-performance engine: high-revving 4.4-litre V8 engine with M TwinPower Turbo package – consisting of Twin Scroll Twin Turbo technology, cross-bank exhaust manifold, High Precision Injection petrol direct injection and VALVETRONIC fully variable valve control; 412 kW/560 hp at
6,000 – 7,000 rpm, maximum torque: 680 Newton metres (502 lb-ft) from 1,500 rpm; lag-free power delivery, typical M car thrust.

Specifications and performance:
BMW M5: V8 petrol engine, M TwinPower Turbo technology with Twin Scroll Twin Turbo, cross-bank exhaust manifold, High Precision Injection direct injection and VALVETRONIC variable valve control.
Displacement: 4,395 cc, output: 412 kW/560 hp at 6,000 – 7,000 rpm,
max. torque: 680 Nm (502 lb-ft) at 1,500 – 5,750 rpm.
Acceleration 0 – 100 km/h (62 mph): 4.4 seconds,
acceleration 0 – 200 km/h (124 mph): 13.0 seconds,
top speed: 250 km/h / 155 mph (305 km/h / 190 mph with M Driver’s Package).
Average fuel consumption: 9.9 litres/100 kilometres (28.5 mpg imp),
CO2 emissions: 232 g/km, exhaust standard: EU5.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• 418O2
  • Nu online
zneek schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:01:
[...]

Beetje hetzelfde verhaal als bij de 530d en 535d. Kennelijk is er door middel van software veel meer uit de turbo setup te halen. Conclusie: je kunt beter een snellere BMW kopen... ;)
En omdat hij een lager percentage van zijn vermogen nodig heeft voor die (bullcrap) testen is hij misschien ook wel zuiniger.

En misschien aerodynamischer, als de M5 iig op aerodynamica is gestyled en niet op het genereren van zoveel mogelijk downforce.

• zneek
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:11:
Is het wel dezelfde motor? Het persbericht sprak destijds over een newly developed engine:

[...]
Het zijn beide 4.4 liter v8's. De M5 F10 motor heet intern S63Tu en is afgeleid van de S63 uit de X5M/X6M. De motor uit de 550i heet N63. Hoewel die motoren dezelfde basis hebben, kun je je voorstellen dat een behandeling van BMW M meer aanpassingen met zich meebrengt dan alleen aangepaste software. Dan nog is het knap dat die aanpassingen sneller zijn met minder vervuiling op basis van dezelfde cilinders.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Kan het niet met het Valvetronic systeem te maken hebben. Wellicht kunnen ze i.v.m. de andere kleptiming op lagere vermogens een efficienter verbruik halen op die manier in de M5.
For the F10 BMW M5 sedan, the S63 has been tuned for an additional 5 more horsepower and makes 680 N·m (500 lb·ft) of torque available to 5750 rpm compared to 5650 rpm in SUV M models. The M5's engine produces 560 hp (418 kW; 568 PS) from 6000 to 7000 rpm while redline is at 7200 rpm. Other updates are new injectors, twin-tailpipe exhaust system and updated VALVETRONIC system.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Misschien ook interne wrijving? Ook zijn de remschijven bizar veel lichter. Roterend onafgeveerde massa scheelt natuurlijk ook heel veel.

Wel leuk om deze filmpjes te bekijken. Worden een paar dingen verteld die je niet zo snel ergens leest.
Ook over die rem schijven.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 08-09-2011 11:50 ]

>PC specs<

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:15:
[...]

En omdat hij een lager percentage van zijn vermogen nodig heeft voor die (bullcrap) testen is hij misschien ook wel zuiniger.

En misschien aerodynamischer, als de M5 iig op aerodynamica is gestyled en niet op het genereren van zoveel mogelijk downforce.
Doet mij gelijk weer denken aan de mooie test van Top Gear, namelijk een Prius over het circuit jagen en deze laten achtervolgen door een M3. De M3 was uiteindelijk zuiniger omdat deze veel makkelijker het rondje deed.

Een lager percentage van z'n vermogen nodig moeten hebben betekent niet automatisch zuiniger. Wat wel kan is dat de S63-motor veel geavanceerder wordt aangestuurd om zoveel mogelijk vermogen te kunnen produceren en dit richting efficiëntie ook een positieve uitwerking heeft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

En misschien heeft de M5 ook andere bakverhoudingen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Daniel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:51:
Ik had begrepen dat jullie nieuwe baas geen E-labels meer accepteert ;) Dus je zit te zoeken in het verkeerde lijstje :P

>> Signature?

• deepbass909

deepbass909

En mijn Compact staat weer te koop: http://link.marktplaats.nl/477798501

Er is zo te zien een wheeler-dealer transformatie geweest (goedkoop kopen, oplappen en voor veel meer weer verkopen). Goed om te zien dat hij er zo netjes bij staat, jammer dat het verschil €1500 is met wat ik ervoor heb gevangen... (en waar nog op geprobeerd werd af te pingelen...)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er moet op verdiend worden he, dat is toch niet gek. Die auto kost geld om weer netjes te maken, en elke dag dat de auto daar staat kost 'ie geld. De uiteindelijke winst kan nog wel eens tegenvallen.

[ Voor 58% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-09-2011 16:25 ]

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Idd, helemaal als hij de motor weer goed heeft gekregen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• deepbass909

deepbass909

Natuurlijk, maar het is wel pijnlijk. Van de €1500 is misschien €500 aan herstelkosten, de rest is puur meerwaarde. Maar goed, hij heeft mij 4,5 jaar fijne km's opgeleverd. Ik vraag me alleen af of de motorstoring ook opgelost is (waardoor hij uiteindelijk 1:10 ipv 1:12 reed :X )

Ik weet trouwens dat hij geschorst staat en hij staat "in opdracht van een klant" (zoontje van de eigenaar), dus zoveel kost hij niet. Om precies te zijn, niks, want geschorst betekent geen wegenbelasting en geen verzekering.

[ Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 08-09-2011 16:32 ]

• 418O2
  • Nu online
nog even over de CC op de Einzer
De 116i is al vanaf 499,- verkrijgbaar in de lease. Alle uitvoeringen van de nieuwe BMW 1 Serie zijn standaard voorzien van airconditioning, keyless start en stop, een multifunctioneel met leder bekleed stuur, radio/cd Professional met iDrive bedieningssysteem, usb-aansluiting en bluetooth telefoonvoorbereiding.
Business uitvoering
Alle modellen kunnen tegen een meerprijs van 1.995 euro worden voorzien van het Business pakket, dat onder meer cruise control, een sportstuur, mistlapen, navigatiesysteem Business en BMW Live (het startpakket van BMW ConnectedDrive) bevat. Volgens BMW Nederland kiest maar liefst 95% van de kopers voor dit pakket. Best veel…
http://www.autoblog.nl/ar...ver-de-nieuwe-bmw-1-serie

• Het Fantoom
deepbass909 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:24:

Er is zo te zien een wheeler-dealer transformatie geweest (goedkoop kopen, oplappen en voor veel meer weer verkopen). Goed om te zien dat hij er zo netjes bij staat, jammer dat het verschil €1500 is met wat ik ervoor heb gevangen... (en waar nog op geprobeerd werd af te pingelen...)
Klopt dat 'dealer onderhouden' ook, of heb je er regelmatig zelf aan gesleuteld? (wat niet slecht hoeft te zijn maar dus niet meer alleen 'dealer onderhouden' is)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De prijzen vallen me hard mee eigenlijk.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit lijkt me niet te kloppen:
Vanaf maart 2012 komt er tevens een 120d EDE (Efficient Dynamics Edition) met een 85 kW (116 pk) sterke 1,6 liter dieselmotor en additionele brandstofbesparende technieken die de CO2 -emissie beperken tot slechts 99 g/km.
Dit zou dan een 116D EDE worden. Of een 120 EDE, maar dan met meer vermogen dan dit.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
zneek schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:33:
[...]

Het zijn beide 4.4 liter v8's. De M5 F10 motor heet intern S63Tu en is afgeleid van de S63 uit de X5M/X6M. De motor uit de 550i heet N63. Hoewel die motoren dezelfde basis hebben, kun je je voorstellen dat een behandeling van BMW M meer aanpassingen met zich meebrengt dan alleen aangepaste software.
Precies. Als M zijn naam eer aan doet, zit er een volledig andere cilinderkop op, andere krukas, andere drijfstangen, andere zuigers, andere klepstoters en klepveren, andere nokkenassen, andere injectoren, andere inlaat en uitlaat, andere ECU. Zeg maar het verschil tussen een vrachtwagen en een Nascar ;)

• deepbass909

deepbass909

Het Fantoom schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:08:
[...]

Klopt dat 'dealer onderhouden' ook, of heb je er regelmatig zelf aan gesleuteld? (wat niet slecht hoeft te zijn maar dus niet meer alleen 'dealer onderhouden' is)
Ik heb er altijd veel zelf aan gedaan, maar voor de reguliere beurten ging hij altijd naar de dealer. Het ligt er dus maar net aan hoe ruim je dealer onderhouden opvat. Bij de dealer heb ik in ieder geval nooit opmerkingen gehad over klussen die ik zelf heb gedaan, dat was altijd prima in orde.
Overigens is op de foto met het onderhoudsboekje ook een stapel rekeningen te zien van diverse onderdelen die door de jaren heen zijn vervangen. Daaruit kan een potentiële koper echt wel opmaken dat deze niet door de dealer zijn vervangen, maar alleen daar zijn aangeschaft (en het dus wel OEM-onderdelen zijn).

Voor mijn cabrio zal straks hetzelfde gelden, die gaat ook voor de reguliere beurten naar de dealer, maar dingen als remmen en schokdempers (dus waar geen speciaal gereedschap voor nodig is, of waarbij schadelijke vloeistoffen vrijkomen) zal ik ook weer zelf doen. Dat heeft voor mij overigens een dubbele reden. Enerzijds om het betaalbaar te houden (het scheelt gewoon honderden euro's op het onderhoud) en omdat ik het zelf gewoon erg leuk vind om te doen.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:58:
Pfff ik ben weer €833 armer, 4 nieuwe conti's sc3 onder m'n E46. 225 voor, 255 achter. Meteen gebalanceerd en uitgelijnd en het rijdt wel 10x beter. De oude banden waren helemaal scheef afgesleten, mede doordat er niet was uitgelijnd nadat de eibach pro kit eronder gezet was :P
Anders blijf je ook gewoon doorrijden wanneer je auto alle kanten op wil behalve rechtdoor :F
Na het monteren van nieuwe draagarmrubbers en een KW schroefset heb ik direct een afspraak gemaakt voor uitlijnen, wanneer je voorwielen op 1,5° uitspoor staan rijdt dat voor geen meter meer.

En waarom die dure conti's? Was €500 kwijt voor een set FK452.

🖥️ | 🚗

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb zelf ook net twee Conti SC3's gekocht om de achterbanden te vervangen. Komen gewoon als best uit de Duitse tests dus ik heb niet het idee dat het onzin is om wat meer uit te geven.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Het Fantoom
Maar wel een stuk duurder voor een klein beetje meer prestatie dus prijs/kwaliteit veel ongunstiger dan de Falkens. Als je veel op de snelweg zit en weinig bochten op de limiet neemt voegt het sowieso weinig toe.

• YoshiBignose
Onzin, is echt niet alleen grip dat het verschil is hoor. Als je omrekent wat je kwijt bent per km is het best wel waard en ik wil goeie banden :P

• fsfikke
  • Niet online
Sommigen zeggen ook dat de meerprijs van een BMW veel hoger is dan het kwaliteitsverschil met een Opel... Ik kies er iig voor om op bepaalde dingen niet te bezuinigen.

• YoshiBignose
Precies, ik ga niet eerst geld neertellen voor een BMW om daarna te bezuinigen op alle onderdelen. Nou ja, onder de E23 heb ik ook nankangs, maar daar cruise ik toch alleen maar in. In de E46 wil ik ook hard door de bochten dus dan wil ik ook goede banden :P en ze rijden heerlijk.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

deepbass909 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:31:
Natuurlijk, maar het is wel pijnlijk. Van de €1500 is misschien €500 aan herstelkosten, de rest is puur meerwaarde. Maar goed, hij heeft mij 4,5 jaar fijne km's opgeleverd. Ik vraag me alleen af of de motorstoring ook opgelost is (waardoor hij uiteindelijk 1:10 ipv 1:12 reed :X )

Ik weet trouwens dat hij geschorst staat en hij staat "in opdracht van een klant" (zoontje van de eigenaar), dus zoveel kost hij niet. Om precies te zijn, niks, want geschorst betekent geen wegenbelasting en geen verzekering.
Hij heeft er natuurlijk wel kapitaal inzitten. Veel voorraad van dealers/garages is gefinancierd, dus dan betaalt ie ook rente.

En dan moet hij nog garantie geven ook als tie hem verkoopt.

Eerlijk gezegd lijkt mij het een vrij magere marge.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik heb ook nog 2 nieuwe achterbanden nodig. In het midden versleten, ws. dus wat te hard gehad ofzo?

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• Tomatoman
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Daar lijkt het wel op, ja.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijne waren aan de binnenkant gesleten. Bij het uitlijnen bleek m'n hele auto ook gruwelijk scheef te zijn. Waarschijnlijk door stoepjes pakken? Zal de vorige eigenaar wel zijn :')

Toen ging ie hameren daar bij die motorkap op die punten boven je band en gingen die waardes dichter naar elkaar toe ofzo. Hij is nu wel goed afgesteld (voor zover dat nog mogelijk was) want ik heb veel minder last van spoorvorming en het stuurt zelfs iets lichter ook.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
deepbass909 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:24:

Haha jammer dat er echt een M achteropstaat, maakt het meteen wel erg sjonnie :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
evilpin0 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:13:
[...]

Haha jammer dat er echt een M achteropstaat, maakt het meteen wel erg sjonnie :P
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSwZJEGGMmBPYhRV6A9H7ann5ri8gsiMz6zFS4OYv3ZCgeJygvppYeWtXgN

met een poes want ik hou van poesjes *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Waarom maakt dat het nou weer sjonnie. Er zit toch een heel M pakket op dus zo gek vind ik die M niet. Ik heb BMW's gezien zonder meegespoten standaard bumpers en zo'n rioolpijp achter met een M sticker dat is pas bullshit.

Ik vind die oranje knipperlichten achter alleen een beetje jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:03:
[...]

Ik had begrepen dat jullie nieuwe baas geen E-labels meer accepteert ;) Dus je zit te zoeken in het verkeerde lijstje :P
Hehe, da's waar. A of B-label only. Mijn leasebudget staat uberhaupt geen 5-serie toe :) Sowieso ben ik pas januari 2012 weer aan de beurt en dan is de nieuwe 3-serie op de markt. Ik vrees alleen dat de 245pk-versie van de viercylinder turbo geen B-label gaat halen :P

Ik zag gisteren trouwens ook een filmpje van de nieuwe Volvo V60 plug-in hybrid...wij mogen om eoa reden geen Volvo's leasen maar dat zou ook wel een mooie leaseknaller zijn :) ±250 pk, lekker veel ruimte en toch maar 14% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:54:
[...]

Waarom maakt dat het nou weer sjonnie. Er zit toch een heel M pakket op dus zo gek vind ik die M niet. Ik heb BMW's gezien zonder meegespoten standaard bumpers en zo'n rioolpijp achter met een M sticker dat is pas bullshit.

Geen bullshit maar gewoon opscheppen... Rij zelf met regelmaat in een polo TSI 1.2, trek die BMW's met zn nep M logo er wel mooi uit :)

Overigens, een M logo zit toch altijd rechts? hier in de straat staat er één met het M logo links...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ja een s-line is ook zo sjonnie bij Audi :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:03:
[...]

Geen bullshit maar gewoon opscheppen... Rij zelf met regelmaat in een polo TSI 1.2, trek die BMW's met zn nep M logo er wel mooi uit :)
Het M logo zonder cijfers erachter heeft geen kont met vermogen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kaasplank schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:05:
Het M logo zonder cijfers erachter heeft geen kont met vermogen te maken.
Dat is blijkbaar moeilijk te begrijpen voor mensen.

Het M pakket is exact hetzelfde als een R-design pakket of een s-line pakket...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dat hoor je mij niet zeggen, maar als je dan van die amateurs naast je hebt staan met een doorsnee rioolpijp die niets meer dan een hoop herrie produceren ga ik wel stuk van het lachen.

En ik mag er toch vanuit gaan dat een echt BWM rijder met een echt M model toch wel redelijk wat PK's onder z'n kappie heeft liggen, en deze dan natuurlijk naar behoren kan gebruiken.

Edit: dit bedoel ik nou met formaat rioolpijp
Afbeeldingslocatie: http://www.monkeyreview.co.uk/wp-content/uploads/2009/05/tuning_b.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 09-09-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

deepbass909 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:31:

Maar dat is dus te kort door de bocht. De auto staat in een showroom of op terrein, kost elke dag geld. Je moet uitgaan van een statijd van drie maanden, zo'n 90 dagen is gemiddeld. De vraagprijs gaat uiteindelijk nog wel wat vanaf. Er moet misschien ook weer op ingeruild worden. Er moeten proefritten gefaciliteerd worden (hij zal niet geschorst staan, maar in de handelsvoorraad denk ik). En het zal bij deze auto minder aan de orde zijn, maar afschrijving speelt vaak ook een rol. Overhead van een autobedrijf op occassionvoorraad is niet te onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
[b][message=36730761,noline]
En ik mag er toch vanuit gaan dat een echt BWM rijder met een echt M model toch wel redelijk wat PK's onder z'n kappie heeft liggen, en deze dan natuurlijk naar behoren kan gebruiken.
*zucht*

Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het staat wel raar zo'n groot M logo achterop een 316. Dat is toch niet van BMW zelf bij zo'n M pakket? Ik zie het namelijk niet zo vaak..
Ik zie hier af en toe wel een nieuwe, nette 320 cabrio rijden met zo'n M logo achterop. Om 1 of andere reden moet ik dan altijd lachen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Het heeft denk ik een beetje een fout image gekregen juist omdat het logo zo vaak misbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dat bedoel ik te zeggen, volgens mij word het er vaak maar gewoon opgeplakt terwijl het niet het geval is...

http://tinyurl.com/4ypype5 bovenste link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Stoer jongen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
[...]

Overigens, een M logo zit toch altijd rechts? hier in de straat staat er één met het M logo links...
Tot je een bocht tegenkomt

Daag ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

Haha, ja, volgende keer dat ik bij het stoplicht naast je sta zou ik weer rustig optrekken en jij vol in de touren. Wedden dat je dan wel een hele seconde sneller bij het volgende licht bent. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
418O2 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:29:
[...]

Tot je een bocht tegenkomt

Daag ;w
Mwa de 316's met "nep" M logo staan ook meestal op nankangs ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

offtopic:
Ik meng me niet in deze kinderachtige strijd. Ik rijd gelukkig niet in een bmw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:45
We voelen met je mee....je begon hem notabene zelf...die strijd 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Haha sorry jongens. Te vaak gevoerde discussie :P Wou niet weer wat olie op dit vuur gooien.

Ik zeg je eerlijk, ik zal me echt schamen als er een M achter op mijn beamer 316i zou staan. Doe mij maar lekker origineel.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:33:
offtopic:
Begin hem dan ook niet :?
Verder veel plezier met je Polo :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Toppe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:33:
offtopic:
offtopic:
Ik meng me niet in deze kinderachtige strijd. Ik rijd gelukkig niet in een bmw polo

;)
evilpin0 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:36:
Haha sorry jongens. Te vaak gevoerde discussie :P Wou niet weer wat olie op dit vuur gooien.

Ik zeg je eerlijk, ik zal me echt schamen als er een M achter op mijn beamer 316i zou staan. Doe mij maar lekker origineel.
Nja, ik vind het ook niet wat. Maar op het moment dat je een complete M-kit eronder hebt liggen mag je hem erop zetten zonder cijfer aanduiding.
Ik houd helemaal niet van aanduidingen en heb dan ook geen type indicatie op mijn kofferklep staan. Mocht er ooit een M wagen komen, dan natuurlijk wel :9

[ Voor 48% gewijzigd door Kecin op 09-09-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Gelukkig is polo wel best verkochte polo auto, doet BMW dus toch iets fout :D

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 09-09-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Toppe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:48:
Gelukkig is polo wel best verkochte polo, doet BMW dus toch iets fout :D
BMW is toch ook de best verkochte BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online

Mwoah, met een 316i met een strak onderstel en fatsoenlijke banden is wel leuk hoor.

Ik zou best een M-onderstel op mijn 320i willen...

Van de week weer de 206 sw van een familielid geleend (had ruimte nodig), wat was ik goddomme blij dat ik weer in mijn oude BMWtje kon stappen

Schakelen met gevoel, heerlijk om te weten dat je in de versnelling zit O+
Stoelen die fijn zitten O+
In de auto en niet OP de auto zitten O+
Wegligging O+
O+ BMW O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Johnny Walker is ook de best verkochte whisky, maar dat wil niet zeggen dat het de beste is :')

Hoe vaak zie je nou 316i staan op een BMW. Blijkbaar schaamt iedereen zich ervoor :P

[ Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oh zodoende.
Er zijn ook meer arme dan rijke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
418O2 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:52:
[...]

Mwoah, met een 316i met een strak onderstel en fatsoenlijke banden is wel leuk hoor.

Ik zou best een M-onderstel op mijn 320i willen...
Ik ken iemand met een 320si. Best een leuke auto om mee te sturen! Alleen een beetje weinig vermogen, maar dat vergeet je weer als een bocht om gaat ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat is een e90 met een 4 cilinder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja klopt, gebaseerd op die race 2.0L race klasse. Hij heeft iets van 170pk

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:57:
[...]

Johnny Walker is ook de best verkochte whisky, maar dat wil niet zeggen dat het de beste is :')

[...]

Hoe vaak zie je nou 316i staan op een BMW. Blijkbaar schaamt iedereen zich ervoor :P
Ik vind het altijd irritant als er geen type-aanduiding op staat. :P

Op onze 116i staat ook gewoon een aanduiding. Schaam me er niet voor dat het maar een 116i is ofzo. :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
bij de oudere modellen kan je 't vaak nog wel aan de uitlaat (mits orgineel) afleiden. En anders hoor je het wel, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mojo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:18:
[...]

Ik vind het altijd irritant als er geen type-aanduiding op staat. :P

Op onze 116i staat ook gewoon een aanduiding. Schaam me er niet voor dat het maar een 116i is ofzo. :p
Als je in een 1-serie rijdt ken je sowieso al geen schaamtegevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
:')
Afbeeldingslocatie: http://www.motorward.com/wp-content/images/2011/01/bmw-1m-coupe.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door 418O2 op 09-09-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

wat is er mis met de M1 coupe ?

of is dit weer een neppert?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:54:
[...]

De achterlichten stonden bij mij jaren in de planning om te verwisselen voor units met witte knippers, maar is er nooit van gekomen. Goede achterlichten zijn namelijk best wel prijzig... En er waren steeds andere dingetjes die ik belangrijker vond. Een beetje jammer alleen dat de verkoper ze niet vervangen heeft (z'n pa heeft immers een grote voorraad sloop- en aftermarket onderdelen)
[...]

Klopt, type-aanduiding zit bij BMW altijd rechts. Alleen bij de Z- en X-modellen kan er links de motorinhoud staan. Staat er links een M, dan is die zeker weten door de eigenaar erop geplakt.
KappeNou schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:21:
Het staat wel raar zo'n groot M logo achterop een 316. Dat is toch niet van BMW zelf bij zo'n M pakket? Ik zie het namelijk niet zo vaak..
Ik zie hier af en toe wel een nieuwe, nette 320 cabrio rijden met zo'n M logo achterop. Om 1 of andere reden moet ik dan altijd lachen ;)
Jawel, het m-pakket is gewoon een optie, te bestellen bij elke BMW waarvan een M-model op de markt is. Alleen originele bumpers en side-skirts zijn nogal prijzig, dus wordt er vaak imitatie op gehangen, wat veel slapper is. Op de Compact is het overigens vrij zeldzaam, helemaal als het helemaal rondom is (dus voor- en achterbumper en sideskirts).
KappeNou schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:32:
[...]

Mwa de 316's met "nep" M logo staan ook meestal op nankangs ;)
Het scheelt, deze staat op lekker plakkerige Toyo T1-R's ;) Deze wil echt wel harder de bocht door dan de meeste andere wagens, en zeker harder dan een Polo. Of het prettig is, is een tweede...

Je kan het trouwens altijd aan de uitlaat zien. Een 4-cilinder bij BMW heeft altijd (ook nu nog) een enkele pijp. Zolang er geen aftermarket uitlaat onder zit, is dat een dead-give-away dat het dus hooguit een 2.0 kan zijn.

Maar als we het toch over "foute" badges hebben, mijn cabrio is door de badge juist weer gedowntuned... Hij heet 323i, maar is een 2.5 liter. Levert gelijk weer lekkere vragende blikken op als iemand denkt te weten hoe het met de type-aanduiding van BMW zit (maar dus ook weer niet helemaal).
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:08:
[...]

Maar dat is dus te kort door de bocht. De auto staat in een showroom of op terrein, kost elke dag geld. Je moet uitgaan van een statijd van drie maanden, zo'n 90 dagen is gemiddeld. De vraagprijs gaat uiteindelijk nog wel wat vanaf. Er moet misschien ook weer op ingeruild worden. Er moeten proefritten gefaciliteerd worden (hij zal niet geschorst staan, maar in de handelsvoorraad denk ik). En het zal bij deze auto minder aan de orde zijn, maar afschrijving speelt vaak ook een rol. Overhead van een autobedrijf op occassionvoorraad is niet te onderschatten.
Hij staat nog steeds op naam van zoon-lief (tenaamstelling is niet meer veranderd sinds ik hem verkocht heb), dus geen handelsvoorraad. Het kost zijn vader (de handelaar in kwestie) dus echt niks. Hooguit dat de proefritten wat benzine kosten. Maar ik denk dat er wel wat flexibel omgesprongen zal worden met de groene platen daar, want officieel mag hij niet op de weg komen met de auto (geen verzekering geregistreerd) maar de groene platen mogen eigenlijk alleen gebruikt worden als de auto onderdeel is van de handelsvoorraad (en dus op naam van de handelaar staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

deadsy33 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:38:

Aan de hand van het kenteken komt het wel overeen met de BMW website : http://www.bmw.nl/nl/nl/n.../2010/showroom/index.html

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb het over een grote M badge achterop. Niet over bumpers en strips..
Als ik een dikke bmw met echt m pakket zie, dan staat er nooit zo'n grote M achterop. Altijd alleen bij die net niet bmw's.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
deepbass909 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:52:
[...]

De achterlichten stonden bij mij jaren in de planning om te verwisselen voor units met witte knippers, maar is er nooit van gekomen. Goede achterlichten zijn namelijk best wel prijzig... En er waren steeds andere dingetjes die ik belangrijker vond. Een beetje jammer alleen dat de verkoper ze niet vervangen heeft (z'n pa heeft immers een grote voorraad sloop- en aftermarket onderdelen)

[...]

Klopt, type-aanduiding zit bij BMW altijd rechts. Alleen bij de Z- en X-modellen kan er links de motorinhoud staan. Staat er links een M, dan is die zeker weten door de eigenaar erop geplakt.

[...]

Jawel, het m-pakket is gewoon een optie, te bestellen bij elke BMW waarvan een M-model op de markt is. Alleen originele bumpers en side-skirts zijn nogal prijzig, dus wordt er vaak imitatie op gehangen, wat veel slapper is. Op de Compact is het overigens vrij zeldzaam, helemaal als het helemaal rondom is (dus voor- en achterbumper en sideskirts).

[...]

Het scheelt, deze staat op lekker plakkerige Toyo T1-R's ;) Deze wil echt wel harder de bocht door dan de meeste andere wagens, en zeker harder dan een Polo. Of het prettig is, is een tweede...

Je kan het trouwens altijd aan de uitlaat zien. Een 4-cilinder bij BMW heeft altijd (ook nu nog) een enkele pijp. Zolang er geen aftermarket uitlaat onder zit, is dat een dead-give-away dat het dus hooguit een 2.0 kan zijn.

Maar als we het toch over "foute" badges hebben, mijn cabrio is door de badge juist weer gedowntuned... Hij heet 323i, maar is een 2.5 liter. Levert gelijk weer lekkere vragende blikken op als iemand denkt te weten hoe het met de type-aanduiding van BMW zit (maar dus ook weer niet helemaal).

[...]

Hij staat nog steeds op naam van zoon-lief (tenaamstelling is niet meer veranderd sinds ik hem verkocht heb), dus geen handelsvoorraad. Het kost zijn vader (de handelaar in kwestie) dus echt niks. Hooguit dat de proefritten wat benzine kosten. Maar ik denk dat er wel wat flexibel omgesprongen zal worden met de groene platen daar, want officieel mag hij niet op de weg komen met de auto (geen verzekering geregistreerd) maar de groene platen mogen eigenlijk alleen gebruikt worden als de auto onderdeel is van de handelsvoorraad (en dus op naam van de handelaar staat).
apart het zo'n 2.3 liter blok.. rijd dat nu fijn?
ja hoor zo'n 2.5 cruised heeerlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
deadsy33 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:38:

ik doelde op de opmerking dat je geen schaamte zou kennen als je een 1-serie rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Een 116i of een 1M coupe :') maar ja het blijft geen mooie auto alleen de coupe is wel mooier dan de hatchback.

[ Voor 59% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:32:
[...]

Als je in een 1-serie rijdt ken je sowieso al geen schaamtegevoel ;)
een 1M is toch een 1-serie of wat? Niet zo dom ouwehoere kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Niet lang meer, dan is de 1M Coupe een M2. En de 1 coupe een 2 coupe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
De huidige 1M zal een 1-serie blijven. En da's geen zielige auto, hoeveel je er ook over schampert >:)

edit @ hieronder
1serie = 1serie. Als je de 1serie minderwaardig vindt, vind je de BMW 1 M ook minderwaardig.

[ Voor 35% gewijzigd door wheez50 op 09-09-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:08:
[...]

[...]

een 1M is toch een 1-serie of wat? Niet zo dom ouwehoere kerel.
Gast je kan janken wat je wilt maar de 1-serie is gewoon geen mooie BMW en zal ook over 20 jaar niet als mooie BMW gezien worden. De 1M coupe ziet er toch al heel wat anders uit dan een 1-serie hatchback en is mede doordat het een M is heus wel gruwelijk, maar over het algemeen is de 1-serie gewoon lelijk. Dat jij alles wat BMW maakt bij voorbaat al mooi vindt kan ik niks aan doen, maar als je bij de gemiddelde auto liefhebber gaat vragen wint de 1-serie echt geen schoonheidsprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Inderdaad, de nieuwe 1 serie is net een afgezaagde 3 serie. Absoluut een spuuglelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik vind de nieuwe 1 serie ook niet de mooiste BMW, maar hij is in ieder geval een stuk mooier dan de E36 compact en E46 compact. Dat waren echt afgezaagde 3 series. De nieuwe 1 is ten minste een auto die ook als geheel zo ontworpen is. Je kunt hem mooi vinden, je kunt hem lelijk vinden, je gaat hem hoe dan ook vaak tegenkomen, want er gaan er zeker weten veel van verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:25:
[...]

Gast je kan janken wat je wilt maar de 1-serie is gewoon geen mooie BMW en zal ook over 20 jaar niet als mooie BMW gezien worden.
Ik ben absoluut geen fan van Europese mainstream (& stock) auto's, maar als ik dan toch een Europeaan moet rijden mag het huidige model 1 best op mijn oprit staan hoor. De nieuwe 1 vind ik zowel op foto's als in het echt een designmisser van de bovenste plank, dus die mogen ze houden. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:25:
[...]

Gast je kan janken wat je wilt maar de 1-serie is gewoon geen mooie BMW en zal ook over 20 jaar niet als mooie BMW gezien worden. De 1M coupe ziet er toch al heel wat anders uit dan een 1-serie hatchback en is mede doordat het een M is heus wel gruwelijk, maar over het algemeen is de 1-serie gewoon lelijk. Dat jij alles wat BMW maakt bij voorbaat al mooi vindt kan ik niks aan doen, maar als je bij de gemiddelde auto liefhebber gaat vragen wint de 1-serie echt geen schoonheidsprijzen.
Dat is echt een kwestie van smaak hoor. Ik vind het geen verschrikkelijk mooie wagen nee, maar het is ook gewoon de kleinste BMW voor een grote markt.

Buiten het uiterlijk is het gewoon een goede wagen met een aantal verschrikkelijk prettige motoren, die ongeacht de motorisering gewoon erg fijn rijdt. Het is gewoon in alles een echte BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zneek schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:36:
Ik vind de nieuwe 1 serie ook niet de mooiste BMW, maar hij is in ieder geval een stuk mooier dan de E36 compact en E46 compact. Dat waren echt afgezaagde 3 series. De nieuwe 1 is ten minste een auto die ook als geheel zo ontworpen is. Je kunt hem mooi vinden, je kunt hem lelijk vinden, je gaat hem hoe dan ook vaak tegenkomen, want er gaan er zeker weten veel van verkocht worden.
Met de E36 kan ik nog enigszins meegaan (hoewel dat toch echt een andere auto is dan de andere E36's), maar de E46 Compact was echt een op zich zelf ontworpen wagen. Alles aan de E46 was anders qua styling. Niet dat ik hem zo mooi vond (eigenlijk helemaal niet). De E46 Compact was dat betreft gelijk aan de 1-serie, een als geheel opzichzelfstaand model, alleen wel met een E46 interieur (wat bij de E36 Compact juist weer niet het geval was). De 1-serie is ook gewoon een evolutie van de Compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zojuist de US modules in m'n 7 geplaatst, staat weer dik. Nu blijven me knipperlichten branden in plaats van me stadlichten, en bij gebruik wisselen ze tussen zwak/fel.

Als het zo iets donkerder wordt zal ik even een foto maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11
Zometeen mijn 330i op de rollenbank, dan binnenkort headers/catback, ZHP nokkenassen, BMW Performance airbox eropschroeven en remappen, en dan zien hoeveel er bij gekomen is.

Kroegenpraat hebben we niks aan, meten = weten. :P

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1 ... 54 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.