YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:54:
[...]
Waarom maakt dat het nou weer sjonnie. Er zit toch een heel M pakket op dus zo gek vind ik die M niet. Ik heb BMW's gezien zonder meegespoten standaard bumpers en zo'n rioolpijp achter met een M sticker dat is pas bullshit.
Ik vind die oranje knipperlichten achter alleen een beetje jammer.
De achterlichten stonden bij mij jaren in de planning om te verwisselen voor units met witte knippers, maar is er nooit van gekomen. Goede achterlichten zijn namelijk best wel prijzig... En er waren steeds andere dingetjes die ik belangrijker vond. Een beetje jammer alleen dat de verkoper ze niet vervangen heeft (z'n pa heeft immers een grote voorraad sloop- en aftermarket onderdelen)
Toppe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:03:
[...]
Geen bullshit maar gewoon opscheppen... Rij zelf met regelmaat in een polo TSI 1.2, trek die BMW's met zn nep M logo er wel mooi uit
Overigens, een M logo zit toch altijd rechts? hier in de straat staat er één met het M logo links...
Klopt, type-aanduiding zit bij BMW altijd rechts. Alleen bij de Z- en X-modellen kan er links de motorinhoud staan. Staat er links een M, dan is die zeker weten door de eigenaar erop geplakt.
KappeNou schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:21:
Het staat wel raar zo'n groot M logo achterop een 316. Dat is toch niet van BMW zelf bij zo'n M pakket? Ik zie het namelijk niet zo vaak..
Ik zie hier af en toe wel een nieuwe, nette 320 cabrio rijden met zo'n M logo achterop. Om 1 of andere reden moet ik dan altijd lachen

Jawel, het m-pakket is gewoon een optie, te bestellen bij elke BMW waarvan een M-model op de markt is. Alleen originele bumpers en side-skirts zijn nogal prijzig, dus wordt er vaak imitatie op gehangen, wat veel slapper is. Op de Compact is het overigens vrij zeldzaam, helemaal als het helemaal rondom is (dus voor- en achterbumper en sideskirts).
Het scheelt, deze staat op lekker plakkerige Toyo T1-R's

Deze wil echt wel harder de bocht door dan de meeste andere wagens, en zeker harder dan een Polo. Of het prettig is, is een tweede...
Je kan het trouwens altijd aan de uitlaat zien. Een 4-cilinder bij BMW heeft altijd (ook nu nog) een enkele pijp. Zolang er geen aftermarket uitlaat onder zit, is dat een dead-give-away dat het dus hooguit een 2.0 kan zijn.
Maar als we het toch over "foute" badges hebben, mijn cabrio is door de badge juist weer gedowntuned... Hij heet 323i, maar is een 2.5 liter. Levert gelijk weer lekkere vragende blikken op als iemand denkt te weten hoe het met de type-aanduiding van BMW zit (maar dus ook weer niet helemaal).
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:08:
[...]
Maar dat is dus te kort door de bocht. De auto staat in een showroom of op terrein, kost elke dag geld. Je moet uitgaan van een statijd van drie maanden, zo'n 90 dagen is gemiddeld. De vraagprijs gaat uiteindelijk nog wel wat vanaf. Er moet misschien ook weer op ingeruild worden. Er moeten proefritten gefaciliteerd worden (hij zal niet geschorst staan, maar in de handelsvoorraad denk ik). En het zal bij deze auto minder aan de orde zijn, maar afschrijving speelt vaak ook een rol. Overhead van een autobedrijf op occassionvoorraad is niet te onderschatten.
Hij staat nog steeds op naam van zoon-lief (tenaamstelling is niet meer veranderd sinds ik hem verkocht heb), dus geen handelsvoorraad. Het kost zijn vader (de handelaar in kwestie) dus echt niks. Hooguit dat de proefritten wat benzine kosten. Maar ik denk dat er wel wat flexibel omgesprongen zal worden met de groene platen daar, want officieel mag hij niet op de weg komen met de auto (geen verzekering geregistreerd) maar de groene platen mogen eigenlijk alleen gebruikt worden als de auto onderdeel is van de handelsvoorraad (en dus op naam van de handelaar staat).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier