Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Vooruit, hij's twintig jaar oud. Maar mijn 316i is niet echt zwakjes. Op z'n 1150kg heeft 'ie 100pk. Dat is gewoon niet weinig. Voor een BMW is het een zuchtje, maar dat ligt niet aan de auto. Met goedkope banden en/of beetje gladheid vind deze auto het heerlijk om achter uit te breken. Dat dat bij 300+ pk nog makkelijker gaat is vrij duidelijk. Maar vergeet niet dat uit hetzelfde tijdperk de 77pk 1.4 liter motor in fords vrij leuk verkocht werd. En dat de 1.6 zo'n 90pk haalde. (1.6 sierra = 1300kg trouwens).

En dan kom ik gelijk bij mijn volgende punt: Zelfs als ik spaar kan ik eigenlijk geen bmw rijden. Toch doe ik dat graag. In Nederland heb je niet meer dan 130PK nodig om je behoorlijk vlotjes van A naar B te verplaatsen in een auto van minder dan 1300 kg. Meer is natuurlijk leuker. Maar ook duurder. Aankoop, maandelijkse lasten en risico op verkeersboetes is allemaal groter bij een veel grotere motorinhoud.

Net als ik zijn er mensen die graag bmw rijden maar dat eigenlijk niet kunnen. Dan zijn de instappers betere keus dan een model wat gewoon echt niet binnen het budget past. En ik klus graag aan mijn auto. Maar ook dat is niet voor iedereen weggelegd (in welk geval de leeftijd van een auto een belangrijk punt wordt).

Zomaar een opmerking: Als ik (met moeite) een BMW kan rijden. Zou ik dan moeten kiezen voor een ander merk? Ook al hang ik in dit topic rond? Dus om iemand 'een andere auto' te laten overwegen is eigenlijk elitair geblaat :)

(edit: tl;dr ik heb liever een BMW 1.6 met handmatig dimbare binnenspiegel dan een willekeurig ander betaalbaar merk met automagisch dimmend ding en een 2 liter motor).

[ Voor 5% gewijzigd door wheez50 op 26-08-2011 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Wheez, ik zou zeggen, integendeel. Het is toch tof dat je voor weinig in een E30 kunt rondrijden? Ik heb in verschillende E30's gereden en natuurlijk zijn de 325í's meer fun, maar ook de instappers komen prima van hun plek. Je hebt zoveel meer rijplezier dan met menig ander auto uit die tijd voor net zo weinig geld.

De crux hier is, mensen kijken toch altijd naar meer en beter. Ook 130i rijders. Ook M3 rijders en de eigenaar van een Pagani Zonda zal na een paar jaar gaan kijken of hij toch geen Veyron kan kopen. Ons hele kapitalistisch systeem is daar op gebaseerd: verbetering en vooruitgang.

Zolang je volgende auto elke keer een iets grotere glimlach op je gezicht tovert kun je prima gelukkig autorijden, ongeacht wat het is.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

EvaluationCopy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:34:
[...]

Met dat laatste heb ik moeite, maar uiterlijk+comfort, zijn dat niet zo'n beetje de belangrijkste redenen waarom mensen een auto kopen??

- Het ziet er leuk dus ik word er blij van
- Het rijdt comfortabel dus ik kom ontspannen op m'n werk aan.

Veel meer heb je niet nodig toch? Hoewel de meeste BMW-rijders hier allicht '- Het moet hard een bocht om te knallen zijn' kunnen toevoegen ;)
Voor veel mensen wel, maar uiterlijk is voor mij persoonlijk niet echt een dealbreaker, imago ook niet. Het moet geweldig rijden en een mooi interieur hebben, want daar kijk je de hele dag tegenaan. De buitenkant van je auto zie je zelf bijna nooit. Als ik er invloed op kan hebben zou ik er natuurlijk wel aandacht aan besteden maar als dat niet zou kunnen, vind ik het niet zo erg. Ik zou de laatste persoon op aarde zijn die zijn auto gaat ombouwen met bijvoorbeeld M-bumpers zodra dat meer dan 1 euro zou gaan kosten.

Mijn Integrale is ook niet moeder's mooiste natuurlijk maar het rijdt wel geweldig :)

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-08-2011 09:32 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Omniferious schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:45:
Heeft iemand misschien tips van online winkels waar je BMW onderdelen kan kopen? Ik heb namelijk een Offerte gekregen van de BMW dealer en die vragen absurde prijzen =\ ik heb dus allemaal nummers, ik heb geprobeerd deze te googlen maar ik kom voornamelijk uit ok engelse en amerikaanse websites. Iemand misschien ervaring met onderdelen kopen, en eventueel in het buitenland>?
Over wat voor onderdelen heb je het? Het maakt nogal uit in prijs en beschikbaarheid namelijk.

Mijn ervaring is dat heel veel onderdelen behoorlijk schappelijk geprijsd zijn bij de dealer en als het onderdelen zijn die bijv. een Kwitfit ook kan monteren (uitlaat, schokdempers, koplampen, etc), dan is het soms de moeite om even te shoppen.

Hoe groot is je lijstje? En gooi hem anders eens hier neer, samen met de exacte specs van je auto (type motor, bouwjaar en maand).
wheez50 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:54:
Vooruit, hij's twintig jaar oud. Maar mijn 316i is niet echt zwakjes. Op z'n 1150kg heeft 'ie 100pk. Dat is gewoon niet weinig. Voor een BMW is het een zuchtje, maar dat ligt niet aan de auto. Met goedkope banden en/of beetje gladheid vind deze auto het heerlijk om achter uit te breken. Dat dat bij 300+ pk nog makkelijker gaat is vrij duidelijk. Maar vergeet niet dat uit hetzelfde tijdperk de 77pk 1.4 liter motor in fords vrij leuk verkocht werd. En dat de 1.6 zo'n 90pk haalde. (1.6 sierra = 1300kg trouwens).

En dan kom ik gelijk bij mijn volgende punt: Zelfs als ik spaar kan ik eigenlijk geen bmw rijden. Toch doe ik dat graag. In Nederland heb je niet meer dan 130PK nodig om je behoorlijk vlotjes van A naar B te verplaatsen in een auto van minder dan 1300 kg. Meer is natuurlijk leuker. Maar ook duurder. Aankoop, maandelijkse lasten en risico op verkeersboetes is allemaal groter bij een veel grotere motorinhoud.

Net als ik zijn er mensen die graag bmw rijden maar dat eigenlijk niet kunnen. Dan zijn de instappers betere keus dan een model wat gewoon echt niet binnen het budget past. En ik klus graag aan mijn auto. Maar ook dat is niet voor iedereen weggelegd (in welk geval de leeftijd van een auto een belangrijk punt wordt).

Zomaar een opmerking: Als ik (met moeite) een BMW kan rijden. Zou ik dan moeten kiezen voor een ander merk? Ook al hang ik in dit topic rond? Dus om iemand 'een andere auto' te laten overwegen is eigenlijk elitair geblaat :)

(edit: tl;dr ik heb liever een BMW 1.6 met handmatig dimbare binnenspiegel dan een willekeurig ander betaalbaar merk met automagisch dimmend ding en een 2 liter motor).
Ik ben het daar helemaal mee eens. Mijn Compact had ook 100pk op 1150 kg en die ging toch behoorlijk van z'n plek.
Ja, mijn 323i met 70% meer vermogen (maar ook bijna 40% meer massa) versnelt een stuk makkelijker op de snelweg, maar dat betekende niet dat ik met mijn 316i vermogen te kort kwam.

Maar ja, er heerst een stigma dat een BMW pas een BMW is als er een 6-cilinder van meer dan 2 liter voorin ligt. Voor mij is de 6-cilinder de overtreffende trap, die een erg goede auto vooral nog beter maakt.

Gisteren trouwens een leuk ritje gemaakt voor m'n werk (van Zoetermeer naar Helmond). Terug in Gouda de tank weer volgooien, blijkt het maffe ding 1:12,3 te hebben gereden. Mijn gemiddelde ligt nu op 1:10,69, wat zuiniger is dan het gemiddelde op Spritmonitor.de voor de E36 323i's :) (gemiddeld is 1:10,47)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

Voor veel mensen wel, maar uiterlijk is voor mij persoonlijk niet echt een dealbreaker, imago ook niet. Het moet geweldig rijden en een mooi interieur hebben, want daar kijk je de hele dag tegenaan. De buitenkant van je auto zie je zelf bijna nooit. Als ik er invloed op kan hebben zou ik er natuurlijk wel aandacht aan besteden maar als dat niet zou kunnen, vind ik het niet zo erg. Ik zou de laatste persoon op aarde zijn die zijn auto gaat ombouwen met bijvoorbeeld M-bumpers zodra dat meer dan 1 euro zou gaan kosten.

Mijn Integrale is ook niet moeder's mooiste natuurlijk maar het rijdt wel geweldig :)
Uiterlijk is ook maar één aspect van de emotie rond een auto. Als jij naar die zelfde Integrale loopt voor een rondje dan word je toch blij als je hem ziet? Dat heeft met zoveel meer te maken dan alleen het uiterlijk. Emotie laat zich niet zomaar vatten in redenaties. Als mensen blij worden van hun Kia Picanto, soit. (Dat ik er dan blij van word om mensen met Kia Picanto's uit te lachen is natuurlijk ook mijn goed recht) ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het Fantoom schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:59:
Daarnaast zijn het echt twee uitersten de 116i en 130i, met een 116i kom je amper vooruit (wat heb je dan aan RWD en het goede onderstel?)
0-100 in 8.5 sec. en een top van 210 km/h is echt behelpen ja. :') Als je een oudere hebt doe je 0-100 in 10.9 sec., niet echt snel maar ook niet traag.

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 26-08-2011 09:38 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

EvaluationCopy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:35:
[...]

Uiterlijk is ook maar één aspect van de emotie rond een auto. Als jij naar die zelfde Integrale loopt voor een rondje dan word je toch blij als je hem ziet? Dat heeft met zoveel meer te maken dan alleen het uiterlijk. Emotie laat zich niet zomaar vatten in redenaties. Als mensen blij worden van hun Kia Picanto, soit. (Dat ik er dan blij van word om mensen met Kia Picanto's uit te lachen is natuurlijk ook mijn goed recht) ;)
Yup, heel goed verwoord. 99% van de mensen ziet een lelijk vierkant autootje en laten we wel wezen, dat is het ook eigenlijk wel. 1% ziet een rally homologatie model voor op straat, en dan kijk je er toch weer anders tegenaan :)

Hierboven wordt overigens ook weer het misverstand aangehaald dat je een BMW per se met zescilinder moet hebben, dat bedoelde ik in ieder geval niet. Het gaat me persoonlijk vooral om vermogen, techniek, wegliggin, alles bij elkaar. Lekker meekomen met het verkeer of redelijk vlot van de plek komen just doesn't cut it for me. Daar kan ik onmogelijk van genieten. Voor een ander wel, maar wederom, het is persoonlijk.

En het doel, koop je de auto voor fun of voor dagelijks gebruik. Als je al twee fenomenale hobby auto's in de schuur hebt staan dan neem ik in de dagelijkse praktijk denk ik ook wel genoegen met een mindere exoot, maar dan vooral vanwege de geldstroom, die kan maar 1 kant op en die zal dan te allen tijde bij grote voorkeur naar mijn klassiekers rollen. Of die boot die nog op het verlanglijstje staat, haha :)

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-08-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sommige mensen kopen een auto voor de emotie die het bij ze opwekt, anderen om van A-naar-B te komen.
Mijn vader rijd een oud hok, en voor hem is het puur een vervoersmiddel. Hij heeft me echter wel mijn E46 gegeven omdat ik wél emotie voor auto's heb. Toen ik jonger was en de E46 net uitkwam vond ik hem geweldig, heb dat nu al jaren en blijf het hebben.

Liefst zou ik die van mij schorsen, in nieuwstaat terubrengen en een oud hok ernaast kopen om deze alleen te gebruiken voor plezier. Hele 6-4 cilinder verhaal is bullshit, wanneer een auto doet wat die moet doen en degene die erin rijdt er met plezier in kan rijden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Het Fantoom schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

Vind ik een vreemde beredenering. Waarom eerst vanwege kostenbesparing een 116i kopen om 'eventjes in rond te rijden' en vervolgens inruilen voor een 130i? Wat te denken van de afschrijving, op deze wijze gooi je juist een hele boel geld weg, had je beter de 130i direct kunnen kopen. Daarnaast zijn het echt twee uitersten de 116i en 130i, met een 116i kom je amper vooruit (wat heb je dan aan RWD en het goede onderstel?) terwijl je met een 130i de stenen uit de straat trekt (bij wijze van), dus ik vind het vreemd dat je deze allebei overweegt. Er zijn genoeg auto's die hier tussen in liggen qua prestaties.
Redelijk simpel. We hadden echt een nieuwe auto nodig. En iets minders dan een BMW wilde ik geen genoegen mee nemen. Ik heb in een 116i en een 130i gereden. En natuurlijk trekt de 130i harder op en is de beleving van het rijden door de 6-cylinder anders. Maar ik moet ook realistisch blijven.

- Nieuwe auto nodig.
- Geen geld voor een 130i (net huis gekocht e.d.)
- Mijn vriendin moet de auto het meest gebruiken

Daarnaast, met een 116i kan je net zo hard de hoek om als een 130i. Toegegeven, je hoeft minder af te remmen voor de bocht, scheelt weer remmen. :P

We hebben voor een 116i gekozen met 110.000 km en aangezien ik zelf een leasebak heb verwachten we er niet gruwelijk veel bij te zetten. Je hebt altijd afschrijving, maar die zal in deze situatie niet belachelijk veel zijn. We wilden graag een BMW hebben. Maar aangezien ik ook rekening met de WAF (Wife Acceptance Factor) moet houden hebben we gekozen voor deze. Je mag het een rare keus vinden. Ik ben blij met de auto. :P

En als laatste, 116PK (N45B16) valt me nog niet eens tegen. (Nogmaals, kom van een Hyundai Getz af. :P)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
'Nogmaals, kom van een Hyundai Getz af.'

Ziedaar mijn redenatie in werking. Het gaat vooral om de enorme stap vooruit en dan denk je al snel 'wauw!!' Mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Mojo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

- Nieuwe auto nodig.
- Geen geld voor een 130i (net huis gekocht e.d.)
- Mijn vriendin moet de auto het meest gebruiken
Vriendin met 258 pk een zorgwekkende gedachte? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Het valt me bijzonder dat dat de meest gediscusseerde BMW een *16 is :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vanavond na het werk kijken naar een 2008 616i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

evilpin0 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:19:
Het valt me bijzonder dat dat de meest gediscusseerde BMW een *16 is :P
Ik snap het probleem ook niet zo. Tuurlijk is het een relatief kleine motor, maar het is echt niet zo dat je "prima mee komt met het verkeer" zoals mensen zeggen met een VW Slowmotion. Je hebt net zo veel vermogen en massa als een Ford Focus met een "mid-range motor" terwijl dit bij BMW de instapper is.
t_captain schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Vriendin met 258 pk een zorgwekkende gedachte? ;)
Mjoah, ze vind het zelf eng. Maar ze kan goed rijden. Dus dat komt wel snor. :P
EvaluationCopy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:44:
'Nogmaals, kom van een Hyundai Getz af.'

Ziedaar mijn redenatie in werking. Het gaat vooral om de enorme stap vooruit en dan denk je al snel 'wauw!!' Mooi toch?
Precies :P Ben pas 23, mag niet klagen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mojo op 26-08-2011 13:44 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
De E30 316(i) was niet traag, mede door het lage gewicht en de 4-bak kon je nog makkelijk meekomen. De E36 316i was wel traag. Eigenlijk echt op het randje hoor, voor een BMW vond ik het eigenlijk net niet kunnen. Nou ja, met 13,6 naar de 100 kan je ook nog wel meekomen er rijden nog steeds veel tragere auto's rond, maar je gaat natuurlijk niet altijd vol gas.

Tegenwoordig is geen enkele BMW meer traag ;( 116i en dan onder de 9.0 sec dat is belachelijk ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:26
YoshiBignose schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:15:
Tegenwoordig is geen enkele BMW meer traag ;( 116i en dan onder de 9.0 sec dat is belachelijk ;(
Inderdaad, dat zijn bijna E30 325i tijden, die in zijn tijd schofterig snel was... Zoals nu de x35i trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:00

mr_petit

opperprutser

YoshiBignose schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:15:
Je moet niet alleen naar de 0-100 tijd kijken hè. Tussensprintje van 120-140 is net zo belangrijk, en dan is vermogen een veel belangrijkere factor.
Bij 0-100 hebben bijv. de juiste bakverhoudingen voor de 1 en 2 en zaken als achterwielaandrijving heel veel effect, terwijl dat voor het 'meekomen met het verkeer' minder belangrijk is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat is zo, maar vaak ligt dat verhoudingsgewijs wel dicht bij elkaar. Ik snap sowieso niet echt hoe ze die 0-100 tijden meten. Op wiki staat E30 316 90 pk 12,2 sec, maar die 4-bak gaat in z'n 2 naar de 100 en dat voelt echt wel sneller dan 12,2 of schakelen ze gewoon bij 5k rpm ofzo :')

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 26-08-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die 0-100 tijd, daar is ook geen officiële meetmethode voor; elke fabrikant heeft daar z'n eigen methode voor:
1 pers aan boord of 2 pers.
Tank vol of leeg?
Bagage of niet?
Er zijn merken die met 2 personen, volle tank en nog wat bagage meten, en dan krijg je natuurlijk een heel andere tijd dan 1 persoon zonder bagage en lege tank. Dat scheelt zo 3 seconde, terwijl dat nauwelijks verschil maakt in een tussensprint van 130 naar 140 oid., dus dat hoeft verhoudingsgewijs absoluut niet dicht bij elkaar te liggen. Bij acceleratie op hoge snelheid speelt massa van het voertuig nauwelijks meer een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ja dat is wel zo natuurlijk. Toen ik met 4 personen in de 732i zat ging ie nog gewoon hard in z'n 3 op 100 km/u, maar bij het stoplicht merk je wel dat ie dan wat trager is... maar ja ook bijna 2000 kg dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:11:
Sterker nog, het Nederlandse BMW lease wagenpark bestaat voornamelijk uit 116i, 118i, 316i, 318i en de diesel varianten ervan. De 20i's (ook niet vooruit de hengsten trouwens) zijn uitzondering, laat staan de 6-cilinders.
Dom land :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
AtleX schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:36:
[...]

0-100 in 8.5 sec. en een top van 210 km/h is echt behelpen ja. :') Als je een oudere hebt doe je 0-100 in 10.9 sec., niet echt snel maar ook niet traag.
Dit klinkt als waardes van de 118i die je nu opgeeft?
De 0-100 fabrieksopgave van de huidige 116i ligt toch echt boven de 10 seconden. In 1980 was dat cool maar anno 2011 is het gewoon traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Mijn auto gaat ook van 0 naar 100 in 13,7 seconden, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad alsof ik niet mee kon komen ofzo.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
tdw schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:10:
Mijn auto gaat ook van 0 naar 100 in 13,7 seconden, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad alsof ik niet mee kon komen ofzo.
Je komt van A naar B zonder dat het moeite kost om de 100 te halen, alleen zal je nooit even rap ergens voor kunnen komen. Als je een rechter baan rijder bent maakt dat niet uit. Maar blijf aub van de linker baan! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 26-08-2011 20:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Je hebt ook geen auto nodig die in 8 seconden op de 100 zit om mee te komen maar om de meeste anderen achter je te laten ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zolang het maar mijlen per uur zijn, dan is 13.7 best okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
t_captain schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:36:
[...]

Zolang het maar mijlen per uur zijn, dan is 13.7 best okee.
13,7 mijl per uur?? Ik fiets nog sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mwah dan trap je nog best wel stevig door hoor :P of heb je zo'n elektrische ;)

[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 26-08-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:48:
Mwah dan trap je nog best wel stevig door hoor :P of heb je zo'n elektrische ;)
22km/u haal je makkelijk..
KappeNou schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:25:
[...]

Je komt van A naar B zonder dat het moeite kost om de 100 te halen, alleen zal je nooit even rap ergens voor kunnen komen. Als je een rechter baan rijder bent maakt dat niet uit. Maar blijf aub van de linker baan! ;)
Och, als ik een aanloopje neem :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het Fantoom schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:03:
[...]

Dit klinkt als waardes van de 118i die je nu opgeeft?
De 0-100 fabrieksopgave van de huidige 116i ligt toch echt boven de 10 seconden. In 1980 was dat cool maar anno 2011 is het gewoon traag.
Imo is een auto die de 0-100 onder de 10 seconden doet gewoon vlot. Nee spectaculair is anders, maar met een dergelijke auto kun je prima meekomen met het normale verkeer.

Hele gevoel voor snelheid is zeer betrekkelijk. Afgelopen zaterdag heb ik een ~150km gereden in papa zijn speelgoed; Audi R8 @ 420pk en een waanzinnige wegligging. Rij je 15 minuten na die rit een stukje met je eigen 318ci (e46) dan is dit gewoon een $%^& auto die traag is, dwijlt op de weg als een afgetrapte Renault Exspace en remt als een oude fiat panda op uitgedroogde SAILUN's..
Rij je een dag in je moeder dr Ford Ka (APK @ eigen auto) en stapje daarna in je 3 serie dan gaat er weer een wereld voor je open.....

Mijn theorie is:
0-100 < 10 seconden: vlot
0-100 < 8 seconden: snel
0-100 <6 seconden: serieus snel
0-100 <4 seconden: supercar snel :P

[ Voor 41% gewijzigd door Tortelli op 27-08-2011 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
EvaluationCopy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:42:
[...]

13,7 mijl per uur?? Ik fiets nog sneller :P
13.7 waren de seconden. 100 de mijlen. 0-161 km/h in 13.7 is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
@Tortelli, helemaal eens met wat je zegt over gevoel van snelheid. Het is maar net waar je referentie ligt, een snellere auto went heel snel maar ook als je na een dagje autobahn in de Nederlandse verkeersdrukte komt lijkt het haast alsof je stilstaat terwijl je nog steeds 120 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Tortelli schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:48:
[...]

Mijn theorie is:
0-100 < 10 seconden: vlot
0-100 < 8 seconden: snel
0-100 <6 seconden: serieus snel
0-100 <4 seconden: supercar snel :P
Ik denk dat je <6 <5 en <4 moet onderscheiden.

Mijn E92 335i doet <6
Een E92 M3 doet < 5
en bij minder dan 4 heb je het idd over supercars

Het verschil tussen <6 en <5 is al vrij behoorlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
http://link.marktplaats.nl/478050304

Beetje spam maar daar zal niemand een probleem van maken toch? Mijn autootje in de verkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Netjes, Tip, doe er een foto bij van het interieur, waar je de stoelen en zo kunt zien. Je weet nu niet eens welke kleur dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Benzinemeter kan overigens best een dure reparatie zijn: bmw heeft dikwijls een niveauregelaar bij de pomp opgebouwd. Als die stuk is moet je een nieuwe pomp kopen. Ik weet niet precies hoe dat bij de e36 zit.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 27-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Binnenkort wil ik van de standaard fun flat naar non run flat toe. Weet iemand of dit problemen oplevert met de boordcomputer? Volgens de dealer wel maar op internet lees ik dat dit geen probleem is. Ergens las ik dat de boardcomputer alle 4 de druksensoren uitleest en de waardes met elkaar vergelijkt. Als er teveel verschil tussen de 4 sensoren zit wordt een waarschuwing gegeven. Dit klinkt best plausibel en als alle 4 de banden tegelijkertijd worden vervangen zou dat dus goed moeten gaan. Zijn er hier mensen met ervaring op dit vlak? Zijn er problemen te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

xos schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:01:
Binnenkort wil ik van de standaard fun flat naar non run flat toe. Weet iemand of dit problemen oplevert met de boordcomputer? Volgens de dealer wel maar op internet lees ik dat dit geen probleem is. Ergens las ik dat de boardcomputer alle 4 de druksensoren uitleest en de waardes met elkaar vergelijkt. Als er teveel verschil tussen de 4 sensoren zit wordt een waarschuwing gegeven. Dit klinkt best plausibel en als alle 4 de banden tegelijkertijd worden vervangen zou dat dus goed moeten gaan. Zijn er hier mensen met ervaring op dit vlak? Zijn er problemen te verwachten?
Volgens mij moet dit geen probleem zijn. Die sensoren werken ook gewoon in non-RFT (afaik zitten die in de velg). De sensoren móeten bij RFT's zitten, omdat je die niet leeg ziet lopen. Bij non-RFT's is het meer een bevestiging van wat je al weet.

Houd er wel rekening mee dat je auto wat softer aan gaat voelen. RFT's hebben een kneiterharde wang, non-RFT's dus niet. Je zal dus wat comfortabeler gaan rijden.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Weet iemand of dit problemen oplevert met de boordcomputer?
Toen ik nieuwe banden kreeg moest ik na afloop 3 seconden het bandenspanningsknopje ingedrukt houden. Vervolgens paste het systeem zich aan naar de nieuwe waarden.
tdw schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:10:
De sensoren móeten bij RFT's zitten, omdat je die niet leeg ziet lopen.
Waar zitten de sensoren eigenlijk? in het ventiel of?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Volgens mij is dat systeem gekoppeld met je ABS en ziet ie dmv aanremmen of er een drukverschil is in de banden. Er zitten dus geen losse sensoren in je velgen/banden.
Maar 100% zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb, na vele andere merken te hebben gereden, nu ook eindelijk een BMW aangeschaft.
Het betreft een E32 730i V8 uit 93'
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/2910182-9-2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/2910182-7-2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/2910182-5-2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BMW%20730/2910182-1-2-2.jpg
Maandag eerst maar even APK erop krijgen, en dan alle kleine dingen aan gaan pakken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Royaal!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
:D

Machtige wagen! Als ik nu een auto zou kunnen kopen en nodig hebben zou het waarschijnlijk een E38 worden maar deze E32 is zeker een echte schoonheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
Zo net de nieuwe leasewagen besteld, na veel jaren eindelijk weer de mogelijkheid een BMW te leasen :)

Afbeeldingslocatie: http://hotproxy02.twitpic.com/photos/thumb/383137513.jpg

Afbeeldingslocatie: http://proxy01.twitpic.com/photos/thumb/383137488.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hotproxy02.twitpic.com/photos/thumb/383137489.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tom schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:14:
Volgens mij is dat systeem gekoppeld met je ABS en ziet ie dmv aanremmen of er een drukverschil is in de banden. Er zitten dus geen losse sensoren in je velgen/banden.
Maar 100% zeker weet ik het niet.
Het zijn idd sensoren die de omwentelingen van het wiel meten (dus via de abs sensoren).
Volgens mij meet ie ook als je niet remt ;) (ook een runflat wordt dunner als ie lek is).
Het zijn dan letterlijk gezien ook geen bandenspanningssensoren maar leksensoren :) (het is dus ook geen middel om je bandenspanning in de gaten te houden).

Het systeem raakt overigens wel eens in de war, dus geeft het voor veel mensen twijfel of ze een band hebben die langzaam leegloopt oid, dus helemaal fantastisch is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als het om banden gaat (of eigenlijk alles wat afwijkt van de standaarduitvoering van een BMW) kramen dealers alleen maar onzin uit.

Ik had op de 330i non-runflats en dat werkte prima. Ook het waarschuwingssysteem voor de bandendruk werkte nog. Onder de 650i idem dito. BMW levert zelf uitvoeringen zonder runflats (zoals de M3 en 1M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ok bedankt voor de reacties, dan gaan er binnenkort non-run flats onder. De combinatie 18", sportonderstel en rft is voor dagelijks gebruik toch wel erg hard. Hopelijk dat dit een iets beter compromis geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
NoFearCreations schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:18:
Ik heb, na vele andere merken te hebben gereden, nu ook eindelijk een BMW aangeschaft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maandag eerst maar even APK erop krijgen, en dan alle kleine dingen aan gaan pakken.
Wat een masterbak _/-\o_ 8) :*) Wel lekker dat je die V8 M60 motor erin hebt, de eerste 730i was best wel een slakje :P (voor een 3 liter l6)

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 28-08-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn E61 rijdt standaard op non-runflats, maar mijn winterbanden zijn wel runflat. Wisselen is geen enkel probleem. Op m'n E63 had ik eerst wel runflat (Bridgestone RE050) en ben ik later overgestapt op PS2's die niet runflat waren. Dealer heeft daar nooit iets van gezegd. Dat was trouwens wel living on the edge want die 6-serie had geen reservewiel...nu heb ik tenminste nog een thuiskomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

NoFearCreations schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
_O_

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

mr_petit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:11:
[...]

Het zijn idd sensoren die de omwentelingen van het wiel meten (dus via de abs sensoren).
Volgens mij meet ie ook als je niet remt ;) (ook een runflat wordt dunner als ie lek is).
Het zijn dan letterlijk gezien ook geen bandenspanningssensoren maar leksensoren :) (het is dus ook geen middel om je bandenspanning in de gaten te houden).

Het systeem raakt overigens wel eens in de war, dus geeft het voor veel mensen twijfel of ze een band hebben die langzaam leegloopt oid, dus helemaal fantastisch is het ook niet.
Tot nu toe werken ze op de E60 toch wel goed, .2bar drukverschil merkt hij en zowel op de 17" winterbanden, als de RFT's die ervoor op de 17" lagen als ook de 19" die er nu opligt werkt het systeem. Het enige wat je moet doen is bandendruk kalibreren nadat je de bandenspanningsdruk hebt gewijzigd.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wat een maffia-cruiser die 7, fantastisch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
die 7 is echt meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iedereen, bedankt voor de complimenten!!!!

Vandaag hele dag bezig geweest met de auto, om hem klaar te maken voor de APK. Remmen rondom los gehad, alle verlichting gefixt, aanjager gefixt. Nu hopen dat ze er morgen in 1x door heen komt.

[ Voor 10% gewijzigd door NoFearCreations op 28-08-2011 17:44 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

bazenbak :7 nee..EINDbazenbak !

misschien totaal overbodig maar wat tikt de MRB af voor zo'n wagen?

[ Voor 108% gewijzigd door vhal op 28-08-2011 18:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

In Gelderland €84,70 per maand. 2x zoveel dan ik voor m'n Benz betaalde, maar heb ook 2x zoveel auto :)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Haal je wel die trekhaak er even onder vandaan? Vind ik altijd zo zonde, rij je een mooie sportieve auto, hangt er zo'n burgersleurhutaansluiting onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is er al onder vandaan, ik deel je mening daarin. Heb vanmiddag ook even een radio erin gehangen, en volgens mij zitten de originele speakers er nog in, en het klinkt bijzonder goed! Heel misschien leg ik er nog een sub in.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
NoFearCreations schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:53:
Is er al onder vandaan, ik deel je mening daarin. Heb vanmiddag ook even een radio erin gehangen, en volgens mij zitten de originele speakers er nog in, en het klinkt bijzonder goed! Heel misschien leg ik er nog een sub in.
Heel goed! :)

En een flinke sub is een goede toevoeging, "Flinke namen - Rol je raam" klinkt het beste bij een flinke dosis bass... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
€85 euro per maand is wel veel geld. Dat bespaar ik met mijn 732i uit 1980 8) maar jouw V8 is stoerder.

Ik had toen ook gekeken naar een E32 en E38. De aankoopprijs ligt soms lager dan de E23 (alhoewel dat niet altijd zo is, er zijn heel veel 7-series te vinden met 3 ton en afgeragd), maar doordat je al snel €1020 per jaar aan wegenbelasting bespaard leek me dat toch handiger. Dat geld kan je gebruiken om de roest te behandelen :)

[ Voor 61% gewijzigd door YoshiBignose op 28-08-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
zneek schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:47:
Haal je wel die trekhaak er even onder vandaan? Vind ik altijd zo zonde, rij je een mooie sportieve auto, hangt er zo'n burgersleurhutaansluiting onder...
Waar zie je een sportieve auto? Een 7-serie is IMO geen sportieve auto. Desalniettemin is het wel een dikke bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

Napo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:10:
[...]

Waar zie je een sportieve auto? Een 7-serie is IMO geen sportieve auto. Desalniettemin is het wel een dikke bak.
In vergelijking met wat je verder in dat segment kan kopen is een 7-serie wel de sportiefste optie, dus op zo'n manier bekeken zal ie sportief zijn ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:23:
[...]

In vergelijking met wat je verder in dat segment kan kopen is een 7-serie wel de sportiefste optie, dus op zo'n manier bekeken zal ie sportief zijn ;)
Mwah, vroegah wel, nu...:

Afbeeldingslocatie: http://www.tuningnews.net/news/070828b/maserati-quattroporte-sport-gt-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://trendland.net/wp-content/uploads/2008/12/porsche-panamera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
De E32 ziet er inderdaad redelijk sportief uit, tov de overige 7 reeksen. Ik vind de mooiste 7 reeks nog steeds de E38 die echt pure klasse uitstraalt en zeker aanwezig is als er een voorbij komt. Na de E38 heeft BMW volgens mij een van de lelijkste BMW geproduceerd, de E65. Wel ja, je kan het ook "karakter" noemen :+

Nu met de F01 vind ik dat ze wel opnieuw de sportieve route zijn ingeslagen. Het is niet de meest sportiefste auto maar de F01 is niet echt iets meer voor de oudere generatie, terwijl de E65 dat wel was. Ik denk dat BMW dit heeft ingezien en nu weer een "jongere" wagen van de F01 heeft gemaakt. De oudjes rijden nu toch allemaal in een S-classe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

Een Panamera is toch gewoon te lelijk om echt een optie te zijn, kom nou :P Rijdt overigens wel briljant als je sportief wilt rijden in die klasse. Maar zo lelijk ...
De Maserati is wel wat duurder trouwens, afgerond €190.000,- voor de 'instapper', waar de F01 7-serie 'al' begint bij €97.000,-. Dat is duidelijk een ander segment waar je je dan in bevindt ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik was eigenlijk op zoek naar een E34, omdat ik die dubbele ronde koplampen gewoon dik vind. Alleen toen kwam ik deze tegen, en was gelijk verkocht. Heb ook nog zitten denken over een E38, maar die zijn nog iets zwaarder.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
E32 en E34 lijken heeeeel erg op elkaar :P maar die dubbele ronde koplampen hebben bijna alle BMW's toen.

[ Voor 42% gewijzigd door YoshiBignose op 28-08-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Apache schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Tot nu toe werken ze op de E60 toch wel goed, .2bar drukverschil merkt hij en zowel op de 17" winterbanden, als de RFT's die ervoor op de 17" lagen als ook de 19" die er nu opligt werkt het systeem. Het enige wat je moet doen is bandendruk kalibreren nadat je de bandenspanningsdruk hebt gewijzigd.
Ik moet er ook nog gaan achterkomen wat mijn boordcomputer er van gaat vinden dat ik geen Runflats meer heb.

Afgelopen zaterdag op Marktplaats voor 200 euro 4 stalen velgen + 4 banden (195/60/R16 zo uit mn hoofd) gekocht. Zag er goed uit en banden hadden nog 5-6mm profiel.

Het waren alleen geen runflats. Maar nu dus wel (betaalbare) winterbanden voor de 1-serie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die al wel bijna af zijn. ;) Winterbanden moet je al vervangen zodra het profiel nog maar 5mm diep is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Doordat bandenfabrikanten veel geld willen verdienen maken ze je dat wel wijs ja.
Ik weet zeker dat een winterband met 4 of 5mm meer grip heeft in de sneeuw dan een gladde zomerband.

De sneeuwwerking zal vast minder zijn onder de 5mm maar het rubber blijft het zelfde en remt dus een stuk beter op een koud wegdek dan zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
YoshiBignose schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:27:
E32 en E34 lijken heeeeel erg op elkaar :P maar die dubbele ronde koplampen hebben bijna alle BMW's toen.
En in de WB scheelt het niets. Mijn e34 met een 4 cilinder was afaik 70 euro per maand (1450kg), door de LPG installatie werd het echter 120 euro (daarom uiteindelijk weggedaan, geen G3).

Verzekering zal wel een ander verhaal zijn vanwege de vrij hoge nieuwprijs.

Vette kar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

AtleX schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:52:
Die al wel bijna af zijn. ;) Winterbanden moet je al vervangen zodra het profiel nog maar 5mm diep is.
Mjoah, 5mm is al wel erg vroeg. Maar bij 4mm moet je ze eigenlijk wel vervangen. Kan er mooi 1 winter op rijden. 200 euro voor nette stalen velgen is al niet echt duur. En sowieso, winterbanden met 3mm zullen vast wel mee grip hebben dan zomerbanden met 9mm in de winter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Pff besloten de 528i maar niet zo te verkopen maar in onderdelen, dus als iemand nog spul nodig heeft.. tis er 1 uit 1996 met handbak.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Even een update, de 730 is vandaag afgekeurd. :( :(
.
.
.
.
.
.
.
Maaaarrrrr, het zijn maar 3 kleine puntjes, namelijk 1 ruitenwisser, handrem werkt niet, en leuning bestuurdersstoel zit los. Ruitenwisser heb ik net gelijk een nieuwe op gezet, remmen achter trek ik morgen even uit elkaar, en stoel last ik vast. Dus al met al, valt het mee, en dat voor een auto die bijna een jaar heeft stilgestaan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

RSP

-Thunder- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:48:
Pff besloten de 528i maar niet zo te verkopen maar in onderdelen, dus als iemand nog spul nodig heeft.. tis er 1 uit 1996 met handbak.
Kreeg je alleen lowball biedingen? In delen verkopen is ook moeilijk veel werk zou ik zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Jep, alleen onzin biedingen.. tja, de auto gaat bij mijn vader de garage in, gaan we hem grotendeels strippen en dan mag een boer de rest op kopen. Scheelt dat er gelukkig nog veel mooi/goed werkend spul op zit en hij redelijk in de opties zit, ik heb een stille hoop dat ik uiteindelijk er nog een leuk zak centje aan over houd.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:48:
Je bent er wel uren mee bezig, misschien is een kut bod beter dan helemaal strippen? Heb je alleen maar werk mee, en is best zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tja.. de auto kost ook nodige centen om hem weer goed rijdend te maken, daarom zullen de biedingen ook wel erg laag zijn. Kan misschien wel uren kost maarja... we zullen het zien :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:30:
Tja.. de auto kost ook nodige centen om hem weer goed rijdend te maken, daarom zullen de biedingen ook wel erg laag zijn. Kan misschien wel uren kost maarja... we zullen het zien :Y)
In ieder geval even schorsen uit wegenbelasting en verzekering scheelt al een boel duiten, dan vreet hij geen brood toch ;)?

Wat is je prijs wat je ervoor wil hebben, en wat bieden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vroeg 'maar' 2000 euro en men bood 1500..., 1500 moet ik met gemak kunnen halen voor een paar onderdelen en dan nog overhouden... al zou ik het misschien niet snel hebben mja.. zit er gelukkig niet om te springen.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

2000 euro? Wat was er allemaal mis mee dan dat je zo weinig vroeg?
Bij zo'n bedrag verwacht ik een auto zonder motorblok en met schade :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Versnellingsbak, airco en een stuurkogel.. that's it. Maarja mensen zijn bang ofzo.. verder reed/rijd de auto gewoon goed maarja. Hij zit nu nog in elkaar maar ga hem binnenkort maar strippen. Geen zin meer in de 'turken' die alsnog een knaak bieden... bah.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Als dat alles is waarom repareer je die 3 dingen dan niet en verkoop je hem alsnog voor de volle mep ipv alles te strippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tel jij de kosten eens op en dan de auto verkopen en dan die kosten er weer af halen, uiteindelijk schiet ik daar niets mee op en zou ik waarschijnlijk nog minder over houden in de knip.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Tel jij de kosten eens op en dan de auto verkopen en dan die kosten er weer af halen, uiteindelijk schiet ik daar niets mee op en zou ik waarschijnlijk nog minder over houden in de knip.
En een ander (lees:koper) zou dat wel moeten doen volgens jou?? :?

Wees gewoon reeel, hoeveel mensen gaan nu een auto kopen waarvan essenstiële onderdelen kapot zijn of vervangen moeten worden. 9 vd 10 keer zijn het handelaren of handige harries/ali's met eigen garage om te klussen om vervolgens winst te maken. Tel daar bovenop dat je een auto hebt die niet gewild is vanwege formaat en je hebt een leuk rekensommetje

Nu duimen dat nadat je de auto gestript heb niet weer lastig gevallen wordt door mensen die een knaak bieden, maar gewoon de volle mep betalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat je die 1500 lekker in je zak moet steken en denken: Bye bye problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou ik ook doen. In het strippen van de auto gaat veel tijd zitten. Alles op internet zetten, het opsturen van de onderdelen. Het gezeik om de prijs en mensen die traag zijn met betalen en dan moet je ook nog hopen dat alle onderdelen verkocht zullen worden anders moet je die meuk ook nog weer kwijt worden.

Ik zou mijn verlies nemen en het hok verkopen aan de eerste de beste die met 1500 euro in z'n handen bij je aanbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tja, het scheelt dat ik zoiets doen ook wel leuk vind en sommige onderdelen kan ik dan mooi op mijn huidige zetten. We hebben er goed over nagedacht maar we gaan hem toch echt strippen :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mojo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:46:
[...]

Mjoah, 5mm is al wel erg vroeg. Maar bij 4mm moet je ze eigenlijk wel vervangen. Kan er mooi 1 winter op rijden. 200 euro voor nette stalen velgen is al niet echt duur. En sowieso, winterbanden met 3mm zullen vast wel mee grip hebben dan zomerbanden met 9mm in de winter ;)
Ik heb afgelopen jaar op bijna versleten winterbanden gereden (4mm) en geloof me, daarmee heb je in de sneeuw echt geen grip meer.
Daarbij zijn winterbanden bij minder dan 4 mm (uit m'n hoofd) afgekeurd als winterband. Je mag er nog gewoon mee rondrijden (de wettelijke norm is immers 1,3mm), maar bijv. in Duitsland ben je verplicht met kettingen te rijden en ingeval van een ongeval bij sneeuwval wordt je in de schuldvraag behandeld alsof je op zomerbanden reed (dus in je nadeel). Ik zou nu in de sneeuw nog liever met m'n huidige zomerbanden rijden, dan met de versleten winterbanden die in de berging liggen.
-Thunder- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:26:
Ik heb dat verlies op de Compact maar gewoon genomen en hem daarom voor €500 van de hand gedaan. Veel minder dan hij in onderdelen waard was, maar dan had ik tenminste ook niet te rompslomp er omheen en was ik er gewoon vanaf. Het is zuur, maar soms kan je dat maar gewoon beter doen.

Ik vond gisteren nog een leuk aandenken van m'n Compact in de brievenbus:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cOAu_Ku2xRk/Tlv25JBCQLI/AAAAAAAACYc/m_VyrbtDavA/s640/2011-08-29%25252022.20.07.jpg
Het oude motorkap embleem van de Compact. Niet dat hij nou zo mooi is, maar alle beschadigingen staan wel voor alle herinneringen aan m'n eerste auto. Nu nog een mooi plekje ervoor verzinnen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
De prullenbak? ;) Het eerste wat ik vervang aan m'n auto's zijn altijd die emblemen want die zien er meestal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:53:
De prullenbak? ;) Het eerste wat ik vervang aan m'n auto's zijn altijd die emblemen want die zien er meestal niet uit.
:O :F

Nee, een mooie plek geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Deze ziet er ook niet uit, true, maar toen ik hem kocht was het embleem nog bijna helemaal gaaf, na 4,5 jaar en 1 ton verder, zitten er toch wat littekens op. Staat voor mij toch voor de herinneringen (positief en negatief) die ik aan deze auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:02:
Deze ziet er ook niet uit, true, maar toen ik hem kocht was het embleem nog bijna helemaal gaaf, na 4,5 jaar en 1 ton verder, zitten er toch wat littekens op. Staat voor mij toch voor de herinneringen (positief en negatief) die ik aan deze auto heb.
Kan ik me wel wat bij voorstellen ja, ik zou hetzelfde willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

deepbass909 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:22:

Ik heb afgelopen jaar op bijna versleten winterbanden gereden (4mm) en geloof me, daarmee heb je in de sneeuw echt geen grip meer.
Daarbij zijn winterbanden bij minder dan 4 mm (uit m'n hoofd) afgekeurd als winterband. Je mag er nog gewoon mee rondrijden (de wettelijke norm is immers 1,3mm), maar bijv. in Duitsland ben je verplicht met kettingen te rijden en ingeval van een ongeval bij sneeuwval wordt je in de schuldvraag behandeld alsof je op zomerbanden reed (dus in je nadeel). Ik zou nu in de sneeuw nog liever met m'n huidige zomerbanden rijden, dan met de versleten winterbanden die in de berging liggen.
Bij 4mm vervangen klinkt inderdaad verstandig. Dus 1 winter op rijden en ze zijn aan vervanging toe. :)

http://www.consumentenbon...nterbanden-niet-oprijden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dit jaar komen er al bijna nieuwe banden onder, namelijk van die EvaluationCopy met style 13 velgen. Heb ik ook gelijk een upgrade van staal met plastic naar net lichtmetaal.
Vorig jaar had ik in de sneeuw iets teveel problemen met grip en tractie, zelfs op verse sneeuw, waar ze in het verleden nog geen probleem mee hadden. Er liggen nu ook al een paar voorzorgsmaatregelen klaar in de berging (rubbermatten, pioneersschep, voorraadje zout) die bij sneeuwval weer permanent in de auto komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
deepbass909 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:49:
Dit jaar komen er al bijna nieuwe banden onder, namelijk van die EvaluationCopy met style 13 velgen. Heb ik ook gelijk een upgrade van staal met plastic naar net lichtmetaal.
Vorig jaar had ik in de sneeuw iets teveel problemen met grip en tractie, zelfs op verse sneeuw, waar ze in het verleden nog geen probleem mee hadden. Er liggen nu ook al een paar voorzorgsmaatregelen klaar in de berging (rubbermatten, pioneersschep, voorraadje zout) die bij sneeuwval weer permanent in de auto komen te liggen.
Ken het, in me kofferbak ligt; kartonen dozen, schep en een deken :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mojo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

Bij 4mm vervangen klinkt inderdaad verstandig. Dus 1 winter op rijden en ze zijn aan vervanging toe. :)

http://www.consumentenbon...nterbanden-niet-oprijden/
Vraag is natuurlijk wat je met de tweede halft van je profiel moet doen. Donuts draaien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-Thunder- schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:22:
Tja, het scheelt dat ik zoiets doen ook wel leuk vind en sommige onderdelen kan ik dan mooi op mijn huidige zetten. We hebben er goed over nagedacht maar we gaan hem toch echt strippen :Y)
Motorblok van de 528 in de 520? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

t_captain schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:14:
[...]

Vraag is natuurlijk wat je met de tweede halft van je profiel moet doen. Donuts draaien? ;)
O-)
Mijn Toyo Snowprox set heeft nog 3-4mm profiel en ze geven sowieso weinig tractie op een natte weg. Eigenlijk wou ik ze afgelopen voorjaar al "opmaken" maar toen kwam het er niet van. Met een half jaar oid heb ik wel een drift/donutfilmpje klaar :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het is verleidelijk, maar ik wil de stalen velgen nog verpatsen voor een paar tientjes en zonder banden zijn ze al helemaal niks waard.
Daarbij hoor ik af en toe een beetje verontrustend geluid van achteren komen. Het lijkt erop dat het diff iets teveel in z'n rubbers kan bewegen (als ik onder last de koppeling snel intrap, komt er van achter een soort kleng geluid). Dan is het niet echt slim om te gaan driften.

Pagina: 1 ... 52 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.