Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De coupe heet niet E90, lijkt er ook niet op. Zelfde geldt voor de cabrio. Dat er verwarring is bij de Touring ok, maar de E92 en E93 zijn gewoon andere wagens. Dus bij deze gewoon zout op die slak.fsfikke schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:46:
Eigenlijk niet meer. Het is ook niet gebruikelijk maar men begrijpt wat er bedoeld wordt.
Maar ja, slakken + zout ed.
Tank is idd van kunststof, dus roesten zal hij niet.AtleX schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:30:
[...]
Ah, dat wist ik niet. Ik baseerde mijn tips op eigen ervaringen en die auto's hebben eigenlijk altijd wel metalen brandstoftanks.
Maar wel helemaal aftanken om condensvorming te voorkomen.
Daar gingen de metalen tanken namelijk door roesten
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Beste is natuurlijk aftanken en bij terugkomst eerst alle benzine eruitpompen. Maar ja, haal er maar een 60 liter uit....
"man is not truly one, but truly two,"
En dat is dus precies wat er gebeurt. De nieuwe 3 serie coupe F32 gaat 4 serie heten. De 3 serie sedan F30 en de touring F31 heten nog gewoon 3, de coupe F32 en de cabrio F33 heten straks 4 seriefsfikke schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:04:
Nee, dat het totaal andere wagens zijn weet ik ook wel, maar als iemand een keer per ongeluk E90 touring zegt weet iedereen wel wat er bedoeld wordt. Beetje gezeur om daar dan uitgebreid over te vallen en te doen alsof de naamgeving van de 3-serie opeens herschreven wordt.
Zit er ook nog enige logica achter die E- en F-reeksen? Waarom zijn ze bv bij de E begonnen en waarom lijken heel veel nummers willekeurig gekozen (bv E30, E36, E46, E90.....ik zie het verband niet?)zneek schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:11:
[...]
En dat is dus precies wat er gebeurt. De nieuwe 3 serie coupe F32 gaat 4 serie heten. De 3 serie sedan F30 en de touring F31 heten nog gewoon 3, de coupe F32 en de cabrio F33 heten straks 4 serie
Dat niet alleen, gooi dan maar bijna 100 euro wegmr_petit schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:08:
De vraag is of je 'm moet aftanken. Brandstof heeft last van veroudering, en dan zit je met verouderde brandstof, wat bijv. injectoren kan verstoppen. Als je 'm zo leeg mogelijk wegzet en daarna weer aftankt, dan is je verouderde brandstof in ieder geval flink verdunt. Condens zakt naar de bodem waar het zich met al het andere bezinksel ophoopt.
Beste is natuurlijk aftanken en bij terugkomst eerst alle benzine eruitpompen. Maar ja, haal er maar een 60 liter uit....

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De logica? Check de lijst maar eens http://www.bmwarchiv.de/e-code/ ik zie geen logica...Het Fantoom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:29:
[...]
Zit er ook nog enige logica achter die E- en F-reeksen? Waarom zijn ze bv bij de E begonnen en waarom lijken heel veel nummers willekeurig gekozen (bv E30, E36, E46, E90.....ik zie het verband niet?)
Het gebeurt als ik op een constante snelheid op de autostrade rij aan 120kmph in 6de versnelling, ik schakel dan terug naar 5de versnelling om dan "heel sportief" tot topsnelheid wil optrekken, dan "schokt" mijn wagen als ik boven de 3000 rpm kom. Terwijl ik het gaspedaal gradueel induw, lijkt de motor te reageren alsof ik om de seconde wel gas geef en dan weer geen gas geef. Ik zie de toerenteller dan ook steeds om de seconde "pauzeren". Je voelt de wagen dan echt goed trekken, en dan weer "inhouden", dan weer trekken enzoverder, zo doet hij het per seconde...
Ik kan het niet goed met woorden uitleggen, maar zou er al iemand met deze summiere beschrijving een idee kunnen geven wat er mis mee zou kunnen zijn?
Nu weet ik niet echt helemaal exact wat ik ermee kan doen. Ik kan er mee naar de officiele BMW dealer waar de wagen altijd op onderhoud is geweest, en daar hetzelfde verhaal doen, maar als ze dan een testrit gaan maken, dan zullen ze wel onmiddellijk doorhebben dat de wagen gechiptuned is...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Ik ook niet, daarom vroeg ik me dus af hoe die nummers bepaald worden. Er zal toch wel iets achter zitten, of wordt er gewoon een nummer getrokken bij de lancering van een nieuw model?zneek schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:36:
[...]
De logica? Check de lijst maar eens http://www.bmwarchiv.de/e-code/ ik zie geen logica...
Klopt, maar zeven maanden is niet heel erg lang.mr_petit schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:08:
De vraag is of je 'm moet aftanken. Brandstof heeft last van veroudering, en dan zit je met verouderde brandstof, wat bijv. injectoren kan verstoppen. Als je 'm zo leeg mogelijk wegzet en daarna weer aftankt, dan is je verouderde brandstof in ieder geval flink verdunt. Condens zakt naar de bodem waar het zich met al het andere bezinksel ophoopt.
Misschien dat dit werkt?
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Heb je al contact opgenomen met de chiptuner? Dit klinkt in ieder geval als softwareproblemen.Shaidar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:42:
Sinds enkele dagen is mijn 118D dus gechipped, maar vandaag merkte ik iets raars...
Het gebeurt als ik op een constante snelheid op de autostrade rij aan 120kmph in 6de versnelling, ik schakel dan terug naar 5de versnelling om dan "heel sportief" tot topsnelheid wil optrekken, dan "schokt" mijn wagen als ik boven de 3000 rpm kom. Terwijl ik het gaspedaal gradueel induw, lijkt de motor te reageren alsof ik om de seconde wel gas geef en dan weer geen gas geef. Ik zie de toerenteller dan ook steeds om de seconde "pauzeren". Je voelt de wagen dan echt goed trekken, en dan weer "inhouden", dan weer trekken enzoverder, zo doet hij het per seconde...
Ik kan het niet goed met woorden uitleggen, maar zou er al iemand met deze summiere beschrijving een idee kunnen geven wat er mis mee zou kunnen zijn?
Nu weet ik niet echt helemaal exact wat ik ermee kan doen. Ik kan er mee naar de officiele BMW dealer waar de wagen altijd op onderhoud is geweest, en daar hetzelfde verhaal doen, maar als ze dan een testrit gaan maken, dan zullen ze wel onmiddellijk doorhebben dat de wagen gechiptuned is...
Dat maakt toch niet uit dat ze dat ontdekken? Je hebt er geen garantie meer door, maar ze zullen je wel gewoon helpen. Ik ben wel eens met mijn 335i bij de BMW dealer geweest waar toen een US-import 335i stond, door de eigenaar zelf overgespoten (netjes gedaan) en getuned. Alleen niet zo goed getuned, aangezien de hele boel niet meer werkte. Dus ging de dealer alle software herstellen. Kostte een bak geld, maar dat risico loop je als je met de software gaat rommelen, dat weet je als je er aan begint.Shaidar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:42:
Sinds enkele dagen is mijn 118D dus gechipped, maar vandaag merkte ik iets raars...
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Paar dagen terug? De meeste chiptuners leveren toch garantie?Shaidar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:42:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Oh wacht, had nog niet op de link van zneek geklikt aangezien er toch geen logica wasKaasplank schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:28:
[...]
Hoe kun je daar nou geen logica in zien???
http://www.carmagazine.co...nd-F-codenames-explained/
Maar de nummers worden dus chronologisch gekozen.
Je rijd deze auto dus prive? en nieuw gekocht?zneek schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:58:
[...]
Weet ik, het valt me ook mee voor een 300+ pk wagen, maar met de huidige benzine prijzen snap ik heel goed dat mensen kiezen voor een E90 320ed...
Hij wel ja, niet nieuw geloof ik toch?MrN schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:49:
[...]
Je rijd deze auto dus prive? en nieuw gekocht?
Ja, lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze goed werk afleveren tochShaidar schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:43:
Ik heb hem laten tunen bij Power-plus in Brussel. Had ze gisteren ook al gemailed en ik mag terug langsgaan dan gaan ze het eens onderzoeken...
Of is het chippen op eigen risico daar, zo ja:

[ Voor 48% gewijzigd door Kecin op 19-08-2011 10:57 ]
Power-plus heeft een zeer goede naam en service, lijkt mij sterk mochten zij je probleem niet kunnen/willen oplossen. Zij hebben ook mijn wagen gechipped wel op een andere lokatie en heb geen klachten.Shaidar schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:43:
Ik heb hem laten tunen bij Power-plus in Brussel. Had ze gisteren ook al gemailed en ik mag terug langsgaan dan gaan ze het eens onderzoeken...
If it ain't broken it doesn't have enough features
Prive ja, nieuw nee. Wat heeft dat er mee te maken?MrN schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:49:
[...]
Je rijd deze auto dus prive? en nieuw gekocht?
Daarnet bericht gekregen, en ik mag vandaag om 16h al langsgaan!
Als we dan toch bezig zijn, is dat kasteel erachter ook van jou?zneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:33:
[...]
Prive ja, nieuw nee. Wat heeft dat er mee te maken?

Gewoon een vraag is niet verkeerd bedoeld!zneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:33:
[...]
Vind het een erg gave bak!
Ik denk doordat een 335i privé kopen wanneer die een paar maanden oud is nogal prijzig is en zoiets heeft van: WTF, leasen is met die prijs al moeilijk laat staan 80k uit een sok toverenzneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:33:
[...]
Nee, dat "kasteel" is een paar honderd jaar oude verbouwde boerderij in Toscane waar ik een weekje vakantie heb mogen vieren. Was het maar van mij.... dan verkocht ik het en gaf het geld uit aan een M3Het Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:44:
[...]
Als we dan toch bezig zijn, is dat kasteel erachter ook van jou?
Nee, merp!
Sorry, je hebt gelijk, het geld ging in dat geval direct naar een F10 M5!PauseBreak schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:46:
Wat, niet eens aan een M5? Lijkt me dat dat voor dat geld ook wel moet kunnen
Prioriteiten, jij stelt ze!zneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:46:
[...]
Sorry, je hebt gelijk, het geld ging in dat geval direct naar een F10 M5!
Maak nou niet dezelfde fout als bij de 3 door eerst voor zo'n burgerlijke sedan te kiezen.zneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:46:
[...]
Sorry, je hebt gelijk, het geld ging in dat geval direct naar een F10 M5!
Ik zou gelijk een F12 M6 bestellen!
Een F13 M6 bedoel je? Want een cabrio vind ik maar niets met al die regen hier.Het Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:17:
[...]
Maak nou niet dezelfde fout als bij de 3 door eerst voor zo'n burgerlijke sedan te kiezen.
Ik zou gelijk een F12 M6 bestellen!
Leuk dat gedroom over auto's, alleen jammer dat die krengen realistisch gezien onbetaalbaar zijn...
[edit] En welke "dezelfde fout" bedoel je? Als ik 3 serie zeg, zeg ik coupe.
[ Voor 8% gewijzigd door zneek op 19-08-2011 13:20 ]
Die laatste is een beetje dom... 30.001 euro, dan kom je net niet in de zoekresultaten als je zoekt tot 30.000 euro. Haal dan die 2 euro er even vanaf
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Oh pardon, ik maak hier een grove fout want de F13 is de coupé inderdaad die ik bedoelde..zneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:19:
[...]
Een F13 M6 bedoel je? Want een cabrio vind ik maar niets met al die regen hier.
Leuk dat gedroom over auto's, alleen jammer dat die krengen realistisch gezien onbetaalbaar zijn...
[edit] En welke "dezelfde fout" bedoel je? Als ik 3 serie zeg, zeg ik coupe.
En met dezelfde fout doel ik op de E90 die je hiervoor had en die je daarna alsnog in hebt geruild voor een E92, dus als je dan de voorkeur geeft aan coupé ga dan meteen voor de M6 ipv m5.
[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 19-08-2011 13:28 ]
Dat is een goed idee. Met dat fantasiegeld waar we het over hebben koop ik een fantasie M6 en geen M5...Het Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:26:
[...]
Oh pardon, ik maak hier een grove fout want de F13 is de coupé inderdaad die ik bedoelde..
En met dezelfde fout doel ik op de E90 die je hiervoor had en die je daarna alsnog in hebt geruild voor een E92, dus als je dan de voorkeur geeft aan coupé ga dan meteen voor de M6 ipv m5.
Ik koop van mijn fantasie geld een fantasie raket. Ga ik sneller dan jullie allemaal!zneek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:34:
[...]
Dat is een goed idee. Met dat fantasiegeld waar we het over hebben koop ik een fantasie M6 en geen M5...
http://auto.marktplaats.n...2Bf5is%3D&fta_ind=64&fs=1
[ Voor 72% gewijzigd door Kecin op 19-08-2011 14:14 ]
Gaaf, een complete M5 voor die prijs. Daar haal je amper een style 167 set met sloffen voor!Kecin schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Ik koop van mijn fantasie geld een fantasie raket. Ga ik sneller dan jullie allemaal!![]()
)Vage advertentie BTW:
http://auto.marktplaats.n...2Bf5is%3D&fta_ind=64&fs=1
Heb je die beschrijving gelezenHet Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
Gaaf, een complete M5 voor die prijs. Daar haal je amper een style 167 set met sloffen voor!
Nee, merp!
Hij staat in Tilburg, daar zijn al genoeg liefhebbers voor dit soort wagens te vinden hoor.t_captain schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:59:
Dacht ik ook al. Goeie kans dat 'ie straks in Maaskantje rondrijdt, twee gestolen platen erop en gratis benzine jonguh
325ci en jij?MrFl0ppY schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:06:
Zeg, Het Fantoom, ik zie je ineens een hoop posten over auto's, maareeh wat rijdt jij eigenlijk als ik vragen mag?
Genoeg aanbod ookHet Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:04:
[...]
Hij staat in Tilburg, daar zijn al genoeg liefhebbers voor dit soort wagens te vinden hoor.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zie hier
Wat voor en waar blijven de foto's?!
Gewoon een zwarte '02 op standaard 16" lichtmetaal, foto's komen er niet want ben niet zo van dat pronken op de internets maar lurk wel graag mee bij anderen
Heeft toch niets met pronken te makenHet Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:39:
[...]
Gewoon een zwarte '02 op standaard 16" lichtmetaal, foto's komen er niet want ben niet zo van dat pronken op de internets maar lurk wel graag mee bij anderen
Facts don't care about your feelings
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Nee precies, en daarbij is het een 9 jaar oude E46 dus ook niet echt boeiend meer.YoshiBignose schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:31:
Bovendien is het ook niet echt pronken te noemen met 16"
Toch rij ik nog met plezier in, maar dat kan ook komen omdat ik niets nieuwers ben gewend.
~ James May
Eronder waarschijnlijk wel.:)fsfikke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:19:
Weet iemand hier toevallig of vier 18" velgen met banden in een E46 coupe passen?
Ik denk dat ze naast elkaar op de achterbank kunnen staan. Breedte per stuk +-25 cm, dus 1 meter achterbank nodig. Dat moet wel lukken toch? Anders, alle 4 neerleggen: 1 in de kofferbak, 1 linksachter, 1 rechtsachter en 1 rechtsvoor.
Moet je wel een extra grote vuilniszak hebben denk ik.tdw schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:31:
Doe ze in een vuilniszak en leg ze op de achterbank als het niet gaat passen
Pff lastig, ik heb er wel 4 17" in vervoerd met achterbank omlaag. Ik denk dat 18" ook wel gaat lukken maar dan moet je een beetje passen en meten.fsfikke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:19:
Weet iemand hier toevallig of vier 18" velgen met banden in een E46 coupe passen?

(foto mag wmb ook worden toegevoegd aan de OP)
Maar morgen eerst de lederen bekleding onderhanden nemen met:

Weet iemand of je de cleaner meteen na het opbrengen "nat" moet verwijderen of is het aanbrengen en na wrijven met een droge doek?
[ Voor 24% gewijzigd door bombadil op 20-08-2011 16:32 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Makkelijk, ik heb mijn 19" ook meegenomen, wel bank plat offcoursefsfikke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:19:
Ik heb geen goeie krik en nu even geen tijd dus monteren zal nog even op zich laten wachten. Maar hierbij alvast een voorproefje:

18" Alpina breedset
Met Michelin Pilot Sport 225 voor en 255 achter.
Origineel Alpina uiteraard
Hij zit niet goed centraal in de wielkastfsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:20:
Klopt, het past inderdaad
Ik heb geen goeie krik en nu even geen tijd dus monteren zal nog even op zich laten wachten. Maar hierbij alvast een voorproefje:
[afbeelding]
18" Alpina breedset![]()
Origineel Alpina uiteraard![]()
Zeker weten dat het klopt?fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:20:
[afbeelding]
18" Alpina breedset![]()
Iets met 19 of 20 spaaks
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Of loop je me te fucken
Nee maar dit zijn wel zeker echte
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2011 20:49 ]
Alpina's zijn altijd mooifsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:20:
[afbeelding]
18" Alpina breedset![]()
Daarom heet het ook een breedset, ze hangen buiten de auto
[ Voor 126% gewijzigd door YoshiBignose op 20-08-2011 21:34 ]
fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:48:
Klok en klepel? 20 is juist de echte
Of loop je me te fucken
Nee maar dit zijn wel zeker echte
Maar klopt idd, de 20 spaaks zijn de originele en de 19 spaaks zijn de imitatie gevallen, en ik liep je idd te kloten haha.
Alles is beter dan de standaard 16" velgen, maar als je het doet moet je het goed doen hè
@Joopieboy: Ik gvd dat plaatje in Paint openen en alle spaken tellen en markeren
[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2011 22:16 ]
You Fail? Als 2 spaken recht tegenover elkaar staan is het sowieso al een even aantal, mits het een symetrische velg is wat 99% van de tijd het wel is als er spaken recht tegenover elkaar staanfsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:15:
[...]
Alles is beter dan de standaard 16" velgen, maar als je het doet moet je het goed doen hè
@Joopieboy: Ik gvd dat plaatje in Paint openen en alle spaken tellen en markeren![]()
![]()
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 20-08-2011 22:42 ]
Sorryfsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:15:
[...]
@Joopieboy: Ik gvd dat plaatje in Paint openen en alle spaken tellen en markeren![]()
![]()
Nu wil ik het geheel gewoon goed laten doen en desnoods wat extra betalen maar zeker weten dat het door pro's wordt gedaan. De achterkant heeft nu een zoekerig gedrag (bv over putdeksels). Hier in Hengelo/Enschede kan ik iig niks vinden
Het liefst regio twente/gelderland in verband met werk en tijd.
Kunnen ze dat niet gewoon bij Smudde doen? (Betaal je wel de hoofdprijs overigens)SYQ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:58:
Weet iemand een goede adres voor het laten uitlijnen? Ik heb tijdje terug 4 nwe banden gekocht en vorige week de auto voorzien van m-veren.
Nu wil ik het geheel gewoon goed laten doen en desnoods wat extra betalen maar zeker weten dat het door pro's wordt gedaan. De achterkant heeft nu een zoekerig gedrag (bv over putdeksels). Hier in Hengelo/Enschede kan ik iig niks vinden
Ja, ik heb er ook niet super goede ervaringen. 150 euro voor alleen het open doen van de garage deur, wtf?SYQ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:28:
Tuurlijk is Smudde een optie, maar daar ben je +150 kwijt voor alleen uitlijnen. Ik moet de nieuwe banden er ook nog onder hebben. Plus heb niet al te goede ervaring met Smudde, schadeafhandeling aan achterkant door hen laten verrichten maar moest 2x naar toe omdat het niet goed was afgehandeld
Door die zin moest ik gelijk aan Smudde denkenNu wil ik het geheel gewoon goed laten doen en desnoods wat extra betalen
Googlen leverde dit op: http://www.hetbandencentrum.nl/, edit: heb die site ff bekeken maar ziet er niet erg goed uit
[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 22-08-2011 13:37 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Kaasplank op 22-08-2011 13:38 ]
Och, mijn cabrio staat op 15". Als het goed staat, waarom zou je er groter onder gooien?Het Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:39:
[...]
Maar hier is het niet pronken (vooruit, een klein beetje wel
Maar zeker als je een vrij uitgesproken mening hebt (of het gewoon beter denkt te weten
Voor mij geldt, je mag een mening hebben over het uiterlijk, maar als je het over het rijden of "BMW gevoel" hebt, heb je pas recht van spreken als je in de Beierse trots rondrijdt.
Dit weekend weer een stukje van de auto in de douche gezet (na de achterbank een paar weken terug):

Het hemeltje, één van de laatste dingen die nog smerig was en bovendien wat herstelwerk nodig had. En man... Ik wist niet dat er zulk zwart water af kon komen

Die voelt nu weer schoon en is behoorlijk egaal van kleur geworden. Gisteravond ook de reparatieklusjes uitgevoerd (verstevigingsflappen van de c-stijlen vervangen en vastgelijmd, voorste rubberstrip weer vastgezet) en er moet nog een gaatje netjes gestopt worden en dan kan hij ook weer terug.
Nu het tapijt nog een keer schoon (laten) maken en het interieur is wel zoals ik het minimaal wil hebben.
Heeft er iemand trouwens een tip hoe je schroefgaten van een carkit netjes weg kan werken? Naast de middenconsole hebben 2 carkits gezeten (1 hoog naast de ventilatieopening en 1 laag naast de bijrijdersstoel) en daar zitten nu dus schroefgaten...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Edit: Of kijken of je op de sloop of ebay een mooi dashboard kunt vinden zonder gaten.
[ Voor 23% gewijzigd door PauseBreak op 22-08-2011 15:19 ]
Nee, merp!
Ik heb heel wat dashgaatjes gestopt met constructiekit en een edding. Kit erin, patroontje kopieren (smalle schroevendraaier oid) en dan zwart stiften. Bijna niet te zien en te voelen.
[ Voor 44% gewijzigd door wheez50 op 22-08-2011 15:38 ]
De hemel, dus de stoflaag aan de binnenzijde.Kecin schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:55:
Is dat de kap?
De kap ga ik er echt niet aftrekken... Ten eerste krijg je een gebruikte kap zelden meer goed op het frame en hij zit op een paar plekken vastgeplakt. En de kap is in een wasbox prima te reinigen, maar om nou met een waterspuit in de auto te gaan werken om de hemel schoon te maken...
Afdoppen zou kunnen, binnenkort maar eens bij Fugo informeren. Zwarte kit gaat niet werken, het dashboard waar de gaatjes inzitten is beige... In een zwart dashboard is het nog wel te verstoppen, beige gaat een stuk moeilijker...PauseBreak schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:18:
Voor dat soort gaatjes zijn volgens mij afdoppingen te koop bij de autospeciaalzaken. Anders kun je altijd nog even kijken of bijv. zwarte kit werkt.
Edit: Of kijken of je op de sloop of ebay een mooi dashboard kunt vinden zonder gaten.
Een bezoekje aan de sloop staat nog wel in de planning, maar beige was in Nederland niet heel gangbaar in de E36 en dus zeldzaam (veruit de meeste E36's hebben een zwart interieur).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
De eerste was een zilveren Z4 3.0 automaat uit 2005, hiervan heb ik foto's gepost eerder in dit topic. Na verkoop twijfelde ik tussen een Z4 35i, 335i cabrio of toch een Z4 3.0Si facelift.
Bij toeval liep ik tegen een hele volle Z4 3.0Si automaat aan uit 2006 met 48k levenservaring. De 'minste' van de drie, maar wel alle leuke opties aanwezig: navi professional, xenon, wisselaar, premium audio, bluetooth, schakelflippers aan 't stuur, stuurwielbediening, cruise, M-stoelen, stuur en onderstel. En natuurlijk de 265pk motor, gekoppeld aan een fijne 6traps automaat.
Meteen in het vliegtuig gesprongen, naar Munchen gevlogen en opgehaald. Vrijdag a.s. krijgt ie een NL kenteken. De 335i cabrio en de Z4 35i blijven op de shortlist staan, maar het komende half jaar ben ik weer onder de pannen.
Foto's heb ik nog niet, maar komen er snel aan. Broertjes in precies dezelfde kleuren met dezelfde velgen:

Als je echt goed wilt laten uitlijnen... zou ik bij deze man langsgaan, Lammert van der Meulen:SYQ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:58:
Weet iemand een goede adres voor het laten uitlijnen? Ik heb tijdje terug 4 nwe banden gekocht en vorige week de auto voorzien van m-veren.
http://www.uitlijnspecialist.nl/
Die lijnt niet uit op standaard instellingen, maar precies zoals jij wilt en zoals hij ziet dat het goed is.
Ik ben z'n naam al 4 a 5 keer tegengekomen via google op verschillende fora, alleen is het voor mij 2,5uur heen 2,5uur terug rijden. Geen optie dusJoopieboy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:34:
[...]
Als je echt goed wilt laten uitlijnen... zou ik bij deze man langsgaan, Lammert van der Meulen:
Die lijnt niet uit op standaard instellingen, maar precies zoals jij wilt en zoals hij ziet dat het goed is.
Dat is idd wel vrij ver, anders eens in de buurt proberen... Ik ben ook door schade en wijsheid uitgekomen bij een bedrijf die het best aardig doet.SYQ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:03:
[...]
Ik ben z'n naam al 4 a 5 keer tegengekomen via google op verschillende fora, alleen is het voor mij 2,5uur heen 2,5uur terug rijden. Geen optie dus
Blij Met Wilco
De tip die ik kreeg van een zelfstandige garagist: ga niet naar de dealer maar naar de bandenboer. Die doen hele dagen niet anders dan uitlijnen, de monteur bij de dealer moet waarschijnlijk eerst het handboek van de uitlijnsoftware er weer bij pakken. Daarbij zijn ze veel goedkoper.SYQ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:58:
Probeer bijvoorbeeld Profile Heuver eens, die hebben meerdere vestigingen in het oosten.
Heb je zelf die software geupdate? Nieuwe kaarten is geen probleem maar ik zou mijn BMW uit 2005 ook wel eens willen updaten.Toink schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:41:
Komt eraan, eerst zorgen voor wat NL platen op het karretje. Vanavond al de navigatie geüpdatet naar software 10.10 en nieuwe kaarten van 2011 erin. Een goed begin.....
Dat kan ik onderschrijven!Joopieboy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:34:
[...]
Als je echt goed wilt laten uitlijnen... zou ik bij deze man langsgaan, Lammert van der Meulen:
Ik ben met vage klachten naar Lammert toe gegaan, en zonder met de auto gereden te hebben vertelde hij wat de rijeigenschappen waren (in dit geval zigzaggen bij rechtuit sturen). Daarop heeft hij het eea veranderd (minder uitspoor volgens mij), et voila: klachten weg.
Het is voor mij ook dik 2 uur rijden (enkele reis), maar zeer zeker de moeite waard!
Ohja dat is waar ook Heuver (Den Ham) hoor ik ook vrij goede verhalen over!MadMarky schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:49:
[...]
De tip die ik kreeg van een zelfstandige garagist: ga niet naar de dealer maar naar de bandenboer. Die doen hele dagen niet anders dan uitlijnen, de monteur bij de dealer moet waarschijnlijk eerst het handboek van de uitlijnsoftware er weer bij pakken. Daarbij zijn ze veel goedkoper.
Probeer bijvoorbeeld Profile Heuver eens, die hebben meerdere vestigingen in het oosten.
Dit topic is gesloten.