Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:16
zneek schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:26:
[...]

Oud nieuws.... ;) die plannen zijn er inderdaad al langer, maar ik denk dat ze nu echt doorgevoerd worden. Ook de 1 serie coupe / cabrio zien we niet terug, dat wordt de 2 serie. Overigens betekent dat ook dat de opvolger van de 1M Coupe E82 de M2 F2x zal worden. Ben echt benieuwd wat ze doen met de M3? Een M4? vast niet, dus ze zijn er zeker nog niet helemaal uit.
Waarom kan de M3 Coupé geen M4 heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Waarom kan de M3 Coupé geen M4 heten?
Omdat de M3 een icoon is. Dat is zo'n bekende naam dat het vanuit marketing oogpunt wel eens een hele domme zet zou kunnen zijn. Maar misschien doen ze het juist wel, je weet het natuurlijk nooit, marketing is boven alles vaag.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

zneek schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:15:
[...]

Omdat de M3 een icoon is. Dat is zo'n bekende naam dat het vanuit marketing oogpunt wel eens een hele domme zet zou kunnen zijn. Maar misschien doen ze het juist wel, je weet het natuurlijk nooit, marketing is boven alles vaag.... ;)
BMW heeft al bewezen heel veel waarde te hechten aan iconische namen. De 1M heeft niet voor niets zo, ondanks dat het ingaat tegen de reguliere naamgeving. De M1 was een echte sportwagen en dat imago wil BMW graag zo houden, ook al is die naam al 30 jaar niet meer gebruikt voor een model.

M3 is natuurlijk helemaal een merknaam die wereld beroemd is (net als M5). Iedereen weet wat je met een M3 kan verwachten, namelijk een luxe en praktische auto met sportauto prestaties waarmee je een Porsche of Ferrari nog aan kan voor een redelijke prijs.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

@deepbass909, geen idee nog allemaal. zou hem binnenkort ff uit lezen ;)

Gisteren gelijk de ultieme test gedaan door een behoorlijke rit te doen.
Van Deventer naar -> Münster -> Nordhorn -> Coevoerden -> Almelo -> Deventer.
Helemaal niets aan de auto gemerkt, hij rijd werkelijk fantastisch :D

En bij deze nieuwe foto's! En .. wat werkt dat hoogte verstellings gedoe achterin fijn zeg, ik had er 2 kratten bier ( halve liters ) links achter in gezet en hij ging zichzelf al stellen.. super!

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/12.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/13.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/15.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Lijkt erg op mijn dagelijkse boodschappen :D :9~ behalve dat kattenvoer.

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 05-08-2011 12:17 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dus jij koopt dagelijks 2 kratten halve liters bier ? Een nieuw senseo apparaat etc ? :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik herken alleen Knoppers en Nestea, ben je in Duitsland gaan winkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
@Fantoom:
-Thunder- schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:50:
@deepbass909, geen idee nog allemaal. zou hem binnenkort ff uit lezen ;)

Gisteren gelijk de ultieme test gedaan door een behoorlijke rit te doen.
Van Deventer naar -> Münster -> Nordhorn -> Coevoerden -> Almelo -> Deventer.Helemaal niets aan de auto gemerkt, hij rijd werkelijk fantastisch :D

En bij deze nieuwe foto's! En .. wat werkt dat hoogte verstellings gedoe achterin fijn zeg, ik had er 2 kratten bier ( halve liters ) links achter in gezet en hij ging zichzelf al stellen.. super!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
X-postje.
Show je mijlpaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/E46/1/270Mm.jpg

En show je ik-wou-dat-mijn-auto-echt-zo-zuinig-was-als-de-boordcomputer-aangeeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/E46/1/Zuinig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/E46/1/Zuinig2.jpg

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:05:
X-postje.
Show je mijlpaal:
[afbeelding]

En show je ik-wou-dat-mijn-auto-echt-zo-zuinig-was-als-de-boordcomputer-aangeeft:
[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :-)

Vorig weekend met onze 320d officieel 310.000km gepasseerd. E46 kwaliteit *O* *O* *O*
Verbruikt eigenlijk ook niet veel (1 op 16).

Mijn nog-niet-ingereden 116d doet nu 1 op 14!!! Wanneer wordt dat ding zuinig? :'(

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Rond de 5000km is dat meestal bij diesels als het goed is :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn eerste verbruikscijfers zijn ook binnen, 1:10,29 of 9,7liter/100km.
Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/469395_35.png Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/469395_5.png

Valt me nog niet tegen, mijn 316i Compact begon daar ook ooit mee :+

Ik merk dat ik vooral met langzaam rijden nog even moet oefenen, om de één of andere reden is mijn verbruik bij 50km/u meestal hoger (20MPG of 11,7 l/100km) dan als ik met 130 over de snelweg rij (>25MPG of 9,4 l/100km). Alleen als ik op de cruise control kan rijden, haal ik binnen de bbk op de verbruiksmeter tegen de 40MPG (5,9l/100km)...

[ Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 05-08-2011 16:29 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
deepbass909 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:14:
Mijn eerste verbruikscijfers zijn ook binnen, 1:10,29 of 9,7liter/100km.
[afbeelding] [afbeelding]

Valt me nog niet tegen, mijn 316i Compact begon daar ook ooit mee :+

Ik merk dat ik vooral met langzaam rijden nog even moet oefenen, om de één of andere reden is mijn verbruik bij 50km/u meestal hoger (20MPG of 11,7 l/100km) dan als ik met 130 over de snelweg rij (>25MPG of 9,4 l/100km). Alleen als ik op de cruise control kan rijden, haal ik binnen de bbk op de verbruiksmeter tegen de 40MPG (5,9l/100km)...
Waarom zet je dan de CC niet altijd aan? Heb hier thuis 2 auto's met CC en die staat bijna altijd aan. Dit rijd een stuk gemakkelijker en je bent een stuk zuiniger uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Iemand 'n idee wat rijden met Climate Control voor impact heeft op je verbruik? Ik heb echt 100% van de tijd aan staan, zelfs met dit weer op 21 of 22 celcius, maar toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Bij mij heeft het niet/nauwelijks invloed, maar ja... ik rij gemiddeld 1:9.4 :( (e90, 325i)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
Bij mij staat het heel het jaar aan. Of het effect heeft op het verbruik weet ik niet, maar het is wel handig 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hebben we het nou over cruise control of climate control? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ben ik toch niet de enige hier die daar over zat te twijfelen :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Climate Cruise toch?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:03:
Hebben we het nou over cruise control of climate control? :')
climate

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Het begon met Cruise Control hoor, ik kwam alleen door CC op de vraag van 't verbruik van Climate Control :P

sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Voor de duidelijkheid:
Climate controle heeft nihil invloed op mijn verbruik.

Cruise control een grote invloed. Met Cruise control haal ik bij 110km/h zo'n 1:12 terwijl mijn gemiddelde verbruik zo'n 1:9.4 is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik beide eigenlijk altijd. De cruise control zeker op snelweg, soms ook op binnenwegen. Soort automatisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
In het nederlandse verkeer
snelweg rit gaat al gauw naar 1:13 (met of zonder crcont)
Met stadsritten kom ik op 1:11 uit.
Bij protesterende banden op de wat leukere stukken wordt het nog niet erger dan gemiddeld 1:10 het wijzertje staat op dat soort momenten wel op 1:2,5 maar ja daarna moet je weer 50, 60 of 80 .....

spitsrijden weet ik niet, dat vermijd ik als de pest.

de crcont gaat er altijd op want dan hoef ik niet elke seconde op het dashboard te kijken of ik niet een prent krijg, dankzij het nl flitsbeleid.

Dit alles met een '97 528i touring. Ik probeer te rijden met behoud van kinetische energie en dat lijkt nuttig te zijn met een ledig gewicht van 1550kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Cruise control wil ik ook wel vaak gebruiken, maar om 1 of andere reden lukt het me niet. Dan is er weer een vrachtwagen die je in moet halen en zet iemand je net links klem, of vind je weer iemand die net 5 km langzamer dan je cruise rijdt.

Ik gebruik het wel altijd bij trajectcontrole, daar is het erg handig, vooral na de coentunnel omdat je daar best veel heuvels hebt, als je even niet oplet zit je zo over die 80 km/u. Nou zet ik m'n cruise control daar altijd op 88 km/u. Ik heb uitgerekend dat dat nog binnen de marges is, blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vind ons landje nou niet echt het landje om lekker op de cruise control te rijden, er is altijd wel wat... toen we vd week in Duitsland op de snelweg reden was het wel goed te doen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cruise control is prima bruikbaar in Nederland of je moet enkel filerijden in de randstad. Het is gewoon een andere manier van rijden. In plaats van gas te geven met je poot bedien je een hendeltje of wat knoppen aan/op het stuur.

Voor cruisen in druk verkeer heeft BMW active cruise control uitgevonden. Werkt erg chill, je lockt 'm op een bepaalde snelheid en de auto doet de rest. Als er een keer serieus wordt geremd voor je ziet de radar het sneller dan dat je het zelf kunt inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

-Thunder- schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:54:
Ik vind ons landje nou niet echt het landje om lekker op de cruise control te rijden,
Ik vind NL juist het cruisecontroleland. Overal flitsers en hoge boetes. De cruisecontrol voorkomt dat ik ongemerkt veels te hard rijd met de Z4.

Wat doen de gebruikers hier aan onderhoud van het cabriodak??
Ik zie op marktplaats een BMW cabriodak onderhoudsset. Is dat wat?

[ Voor 20% gewijzigd door bombadil op 06-08-2011 10:08 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Cruise control is bij onze 318d ook een stuk zuiniger - ik weet ook niet hoe die het doet, zelf al geprobeerd door heel zacht op de gas te blijven drukken; enige moment dat ik dan zuiniger ben dan de cruise control is als ik eigenlijk aan het uitbollen ben. We hebben nog een gewone cruise control - geen active; die laatste lijkt me helemaal de max, en idd een stuk veiliger.

In stadsverkeer vind ik het niet haalbaar - eerder gevaarlijk zelfs (omdat je toch net iets relaxer wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
bombadil schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:05:
[...]

Ik vind NL juist het cruisecontroleland. Overal flitsers en hoge boetes. De cruisecontrol voorkomt dat ik ongemerkt veels te hard rijd met de Z4.
Ongemerkt te hard rijden... Is het zo lastig om je aan de snelheidslimieten te houden dan? Er zit gewoon een kilometerteller op je auto hoor. CC lijkt me hier ook niet echt handig voor. Sommige auto's hebben wel zo'n knap dat je niet harder kan dan die max snelheid, weet niet in welke BMW's dat ook erin zit, of een normale CC dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bombadil schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:05:
[...]

Herstel: overal in de Randstad :p Ik was laatst een heel weekend in de omgeving Amsterdam, Alphen aan den Rijn, Haarlem enz en ik snap niet dat mensen daar graag wonen en pogen auto te rijden... Wat een drama. Eenrichtingswegen, flitsers, files, tien miljoen drempels, en vooral veel te veel auto's op de weg! ik werd gek.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
In de stad is cruise control gebruiken ook niet echt ideaal :+
Maar als je een mooie rechte baan hebt, is het zo gemakkelijk om de cruise control op te zetten en dat is zeer relaxt rijden. Ik merk zelf dat je aandacht op de baan een stuk groter is omdat je niet op je snelheidsmeter moet letten omdat je wat te snel/te traag zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:34:
[...]

Ongemerkt te hard rijden... Is het zo lastig om je aan de snelheidslimieten te houden dan? Er zit gewoon een kilometerteller op je auto hoor. CC lijkt me hier ook niet echt handig voor. Sommige auto's hebben wel zo'n knap dat je niet harder kan dan die max snelheid, weet niet in welke BMW's dat ook erin zit, of een normale CC dat ook kan.
Nou, wanneer je 80 mag rijd je al snel 90, tenminste dat heb ik nog wel eens.
Verder heb ik in de BC van mijn navi/radio ding een limiter.

Ik gebruik cruisecontroll vrij veel, rijd op t moment snelweg zo'n 30km elke dag. Dan pleur ik hem op 125 en dan lekker kachelen, gewoon voor je goed in de gaten houden en anticiperen :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Kecin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:55:
[...]

Nou, wanneer je 80 mag rijd je al snel 90, tenminste dat heb ik nog wel eens.
Rijden met een Peugeot 206 SW 1.1 doet daarbij wonderen :+
Daar rijd je eerder 70 dan 80 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De mooiste E34 M5 ooit gemaakt staat te koop! Wie heeft er nog een matras vol met geld ?
http://t.co/V0HIrTt

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

YoshiBignose schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:51:
Ik gebruik het wel altijd bij trajectcontrole, daar is het erg handig, vooral na de coentunnel omdat je daar best veel heuvels hebt, als je even niet oplet zit je zo over die 80 km/u. Nou zet ik m'n cruise control daar altijd op 88 km/u. Ik heb uitgerekend dat dat nog binnen de marges is, blijkbaar :P
Op de A10 idd altijd cruise control, net tegen de 90 of op de 90, gaat tot nu nog goed. :)
Nu in de vakantie tijd gaat het ook erg goed op de A2, er zijn genoeg banen nu. :) Vaak zat lekker tegen de 140 aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Coenen op 06-08-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heerlijk stukje, maar ik durf er nooit zo hard. Al meerdere keren controle gezien. Helaas heeft m'n E23 geen cruise control, is wel de auto ervoor :P . Of tempomat, zoals het toen heette :P

[ Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 06-08-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toink schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:49:
Nu het meer en meer mooi weer wordt komt de Z4 wat vaker buiten.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Al een aantal malen een geweldige dag gehad. Heerlijk toeren met open weer en genieten van het fantastische geluid van de 6-cilinder.

Maar helaas... een paar weken geleden heb ik een nieuwe woning gekocht en heb ik binnenkort geen stallingsruimte meer. Omdat ik vind dat een Z4 met stoffen kap binnen moet staan heb ik besloten om de Z4 te verkopen en daarna te gaan zoeken naar een BMW 335i cabrio, omdat deze een hard dak hebben.

Zal nog wel even duren want er moet eerst verbouwd en gespaard worden, maargoed. Tot die tijd geniet ik nog van de Z4. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OMQNP4VA.jpg

Vandaag is de Z4 verkocht. Nu op zoek naar een Z4 35i automaat of een 3-serie cabrio 335i. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ik rijd eigenlijk altijd op cruise control.. Als ik langer dan 200 meter op dezelfde snelheid rijd, hop CC erop! :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:34:
[...]

Zegt de man met de 318...
Op m'n woon-werk auto is CC een handigheidje dat ik niet zou willen missen maar ik baal er best van dat het niet op de Z3 zit. Het verschil tussen 120 en 140 is je gaspedaal 1cm bewegen en enkele seconden wachten. Aan het geluid merk je het verschil in snelheid niet.
Bij m'n daily Ibiza moet ik dan al redelijk lang doorhalen en valt het hogere toerental direct op.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
:') ja een 318 kan niet hard zeker? Ik rijd ook nog relaxed de 160 hoor en dat is toch echt te hard op veel wegen hier. Als jij je voet niet op je pedaal kan zetten en rond de 120 kan houden mankeer je gewoon wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor controles op de A2 check ik meestal de RDS/Trafic info van Q-Music, dat heeft me al een paar keer een boete bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik rij zoveel mogelijk op de CC, want inderdaad rij je met een 323i echt ongemerkt te hard. Met de Compact vind ik 't bij bepaalde snelheden al lastig, vooral als 't onder de 80km/u was.
Gisteren kwam ik voor 't eerst over de A10 west (80km/u en traject controle) en ik heb eindelijk nog nooit zo ontspannen daar gereden. Bij 't binnenrijden van de traject controle de cruise control vastzetten op 80km/u en daarna er geen aandacht meer aan hoeven geven.

Eigenlijk probeer ik zo veel mogelijk met stuurbediening te rijden. Alleen op de lokale wegen rond Gouda is dat door de vele verkeerslichten en rotondes bijna niet te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

In bijna elke auto is CC een fijne optie.
De E36 316 compact had hem niet.. had er van mij op gemogen, had ik denk ik wat minder bekeuringen :D
De E326 320 touring, dat is juist een auto voor CC, al zat het er niet op.
De E36 528 sedan, had het en heb het met enige regelmaat gebruikt.
De E36 520 touring, gisteren nog een heel stuk op CC gereden, ik zou niet zonder willen op deze 2 wagens.

Alleen de E30's ( de 316 sedan en de 316 coupe ) hoeft er er niet op, dat zijn in mijn ogen gewoon autos waar je alles zelf hoort te doen.

Bij andere merken auto's zie je heel veel de CC als hendel, VW bijvoorbeeld, ik vind het systeem van BMW op het stuur echt 10x beter!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

-Thunder- schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:19:
Bij andere merken auto's zie je heel veel de CC als hendel, VW bijvoorbeeld, ik vind het systeem van BMW op het stuur echt 10x beter!
Eh? De 1-serie waarin ik leste had 'm toch ook echt op een hendel?

En CC is een heerlijke optie :) Jammer dat het in z'n geheel nooit op mijn auto is geleverd.. TIjdens het lessen veel gebruik van gemaakt iig :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vind het ook best handig zo op het stuur, maar tegenwoordig heeft ook BMW de CC op een hendeltje.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
fsfikke schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:37:
Ik vind het ook best handig zo op het stuur, maar tegenwoordig heeft ook BMW de CC op een hendeltje.
Waarom doen ze dit dan als het systeem op het stuur 10x fijner werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Omdat ze ruimte nodig hebben voor andere knopjes denk ik :P
Afbeeldingslocatie: http://cars.vc/wp-content/uploads/2010/08/2010_BMW_5-Series-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Mijn E36 heeft ook een hendel. Stuur is wel handiger. Bij onze VW zijn het twee irritante knopjes naast elkaar op 1 hendel (die gaat wiebelen als je het gebruikt), redelijk matig.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:24:
:') ja een 318 kan niet hard zeker? Ik rijd ook nog relaxed de 160 hoor en dat is toch echt te hard op veel wegen hier. Als jij je voet niet op je pedaal kan zetten en rond de 120 kan houden mankeer je gewoon wat hoor.
Ik maak toch ook de vergelijking met de Ibiza?
Bij een auto met meer vermogen en goede geluidsisolatie merk je het gewoon veel minder en zit je ook nog eens sneller op hoge snelheden. Tuurlijk kan ik de auto op 120 houden maar zeker wanneer je regelmatig wat mensen die 115 gaan 'even' inhaalt zit je zo structureel op 140+.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:05:
Ik rij zoveel mogelijk op de CC, want inderdaad rij je met een 323i echt ongemerkt te hard. Met de Compact vind ik 't bij bepaalde snelheden al lastig, vooral als 't onder de 80km/u was.
Gisteren kwam ik voor 't eerst over de A10 west (80km/u en traject controle) en ik heb eindelijk nog nooit zo ontspannen daar gereden. Bij 't binnenrijden van de traject controle de cruise control vastzetten op 80km/u en daarna er geen aandacht meer aan hoeven geven.

Eigenlijk probeer ik zo veel mogelijk met stuurbediening te rijden. Alleen op de lokale wegen rond Gouda is dat door de vele verkeerslichten en rotondes bijna niet te doen....
Ben ik het mee eens. Het verschil in touren hoor/merk ik amper met mijn 323ci. Als je 100 rijdt, rijd je comfortabel en wanneer ik 140 rijd ook. Daartussen merk je het niet echt in de auto. Natuurlijk gaat je visie van de buitenwereld wat sneller, maar aan de auto zelf merk je het amper.

Vandaar dat CC heerlijk is. Verder tja, mensen die het niet gebruiken vinden het vast niet erg dat het erop zit lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

CC is wel een manier om te zien hoe onregelmatig sommige mensen kunnen rijden...tegen het irritante af

"100-125-115-110-90-120-115" 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

-Thunder- schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:19:

Ben ik het mee oneens. Het hendeltje laat zich veel makkelijker op de tast bedienen dan knoppen op het stuur zoals in de E39 en E46. Het enige nadeel is een kleine leercurve maar dat is geen probleem als het je vaste auto is. Het systeem van VW ken ik overigens niet, alleen dat van BMW en dat werkt perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 07-08-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
VW is mega irritant, daar zit een schakelaar boven op het hendeltje van de richtingaanwijzer e.d.. Er zit alleen net teveel weerstand in zodat je elke keer wat voorzichtig met dat ding om moet gaan anders gaan de knipperlichten de hele tijd aan.

De methode van BMW is even wennen inderdaad maar daarna is het erg fool proof en easy om te bedienen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Beetje offtopic maar het stomste is nog dat de hendel voor groot licht (in ieder geval bij de Polo) echt enorm weinig weerstand geeft. Gebeurt me regelmatig dat ik bij het verstellen van de spiegels er langs schaaf en het per ongeluk aanzet. Zet je dan later je lichten aan dan krijg je meteen groot licht, kleine blauwe lampje op het dash zie ik dan ook niet meteen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MrFl0ppY schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:53:
VW is mega irritant, daar zit een schakelaar boven op het hendeltje van de richtingaanwijzer e.d.. Er zit alleen net teveel weerstand in zodat je elke keer wat voorzichtig met dat ding om moet gaan anders gaan de knipperlichten de hele tijd aan.

De methode van BMW is even wennen inderdaad maar daarna is het erg fool proof en easy om te bedienen.
1 vinger eronder houden en dan heb je daar geen last van. :P Ik vind dat systeem iig erg fijn werken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Femme schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Ben ik het mee oneens. Het hendeltje laat zich veel makkelijker op de tast bedienen dan knoppen op het stuur zoals in de E39 en E46. Het enige nadeel is een kleine leercurve maar dat is geen probleem als het je vaste auto is. Het systeem van VW ken ik overigens niet, alleen dat van BMW en dat werkt perfect.
Ik vind de knoppen op het stuur bij mn E46 juist geweldig, je kan ze echt blind bedienen, gas bijgeven, minder snel laten gaan, aan+uit. Geweldig toch? Heb overigens geen ervaring met het hendeltje van de BMW, wel van de VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Wat een tegenstrijdige meningen over die cruise control hendel/knoppen. Alleen als je met beide BMW systemen ruime ervaring hebt kun je zeggen wat het beste is imo en het lijkt erop dat niemand dat hier heeft. Waarom monteert BMW niet beide systemen in de nieuwe wagens als het blijkbaar zo'n big issue is hoe de CC bediend moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

In het begin moest ik even wennen aan de hendel voor de cruise control, de eerste paar keer was ik met groot licht aan het seinen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:18:
Wat een tegenstrijdige meningen over die cruise control hendel/knoppen. Alleen als je met beide BMW systemen ruime ervaring hebt kun je zeggen wat het beste is imo en het lijkt erop dat niemand dat hier heeft. Waarom monteert BMW niet beide systemen in de nieuwe wagens als het blijkbaar zo'n big issue is hoe de CC bediend moet worden?
Ik denk niet dat dat helemaal waar is. Zelf heb ik iig wel ruim ervaring met de twee systemen en mijn voorkeur gaat ook uit naar knopjes op het stuur. Niet dat ik de BMW hendeltjes onprettig vind, daar niet van.
In tegenstelling tot Mercedes bijvoorbeeld. Die hebben alle hendels links van het stuur zitten en rechts een grote lege ruimte 8)7 lekker zoeken altijd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik heb een E46 gehad met de knoppen op het stuur CC bediending en een E90 met de hendel. Mijn huidige E92 heeft ook de hendel. Met de knoppen in de E46 had ik altijd ruzie, de hendel gebruikte ik constant sinds ik mijn E90 kreeg. En gebruik hem in mijn E92 ook doorlopend. De leercurve was ongeveer 18 seconden, en in dagelijks gebruik vind ik de hendel superhandig.

Over CC in het algemeen: verbruik scheelt aanzienlijk en met name op de Groningse ring (70kmh....) heeft ie me al flink wat boetes gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het Fantoom schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:18:
Ik heb een E39 gehad met knoppen op het stuur en een E90, E85 en E63 met een hendeltje. Die auto's gebruikte ik door elkaar. Mijn voorkeur gaat uit naar het hendeltje. Het hendeltje heeft tevens meer functies dan de knoppen op het stuur. In één keer 10km/h sneller of langzamer kon niet met de knoppen op het stuur van de E39. De E63 heeft ook nog een schakelaar waarmee de afstand van de automatische cruise control ingesteld kan worden. Als dit allemaal op het stuur moet heb je nog meer knoppen nodig.

Bediening op de tast is beter mogelijk met het hendeltje, er kunnen meer functies op en je krijgt geen bloated stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op de 316i Compact miste ik de cruise control, vooral in traject controle trajecten waar de vmax op 80 ligt. Zelfs met z'n relatief zwakke motor en matige geluidsisolatie (merk ik nu) voelde je geen verschil tussen 80 of 90, maar dat was wel het verschil tussen een boete ja of nee.

Mijn E36 heeft ook een hendel en ik vind het persoonlijk heerlijk werken. Naar voren duwen is inschakelen op de huidige snelheid en sneller, naar achteren langzamer, naar beneden of boven is uit en indrukken is CC inschakelen op de laatst ingestelde snelheid. Het enige is dat ik af en toe per ongeluk de ruitenwisser te pakken heb als ik niet heel erg aan het opletten ben.

CC gecombineerd met bijv. de richtingaanwijzerhendel vind ik persoonlijk een ramp, of een CC waarbij je een klein knopje in moet drukken om het uit te schakelen...

Sinds vrijdag geeft mijn boardcomputer af en toe storing op de rem-elektronica... Gisteravond had ik de kans om even te zoeken en het blijkt de remlichtschakelaar te zijn, die soms wel, soms niet schakelt... Geef fijn idee dat mijn remlichten niet altijd branden...
Maar vanochtend werkte ze blijkbaar wel, want de storing bleef uit, maar toch maar even een nieuwe schakelaar besteld.
Maar man... dat ding vervang je ook niet voor je plezier... Het zit diep in de voetenruimte van de bestuurder en je kan er alleen bij door als een slangenmens jezelf op te vouwen en onder de stuurkolom te gaan liggen :X

Verder wel lekker bezig geweest met het vervangen van de diverse trim delen in de auto en het ziet er nu weer een stuk beter uit. De openingen van de gordels zijn weer mooi glad, de randen van de afdekkap van het cabriodak heeft geen deukjes meer, etc. Ow, en niet geheel onprettig, ik hoef de knop van het dashboard kastje niet meer op te vangen als ik het kastje sluit _O- (en het lampje in het kastje brand weer :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

deepbass909 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:23:
Naar voren duwen is inschakelen op de huidige snelheid en sneller, naar achteren langzamer, naar beneden of boven is uit en indrukken is CC inschakelen op de laatst ingestelde snelheid.
Naar je toe halen is AFAIK ook inschakelen. Werkt imo nog prettiger. Tegen pookjes duwen vind ik een beetje onnatuurlijk aanvoelen :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind naar mij toe halen juist tegennatuurlijk. Met de CC ingeschakeld is dat namelijk vertragen. Maar het zal wel gewenning zijn.

Ik weet inmiddels wel dat ik mijn twijfel over het achteraf inbouwen van een CC op de Compact echt had moeten doen! In feite rij ik het merendeel van de tijd met stuurbediening :p Jammer alleen dat andere weggebruikers geen rekening ermee houden dat je op de CC rijdt...

Ik zit alleen nog met een puzzel. Er staat water in het rechter paneel achter het portier (waar het achterste ruitje in zakt). Maar daar is van buiten amper bij te komen... En ik moet erbij, want blijkbaar is een afvoerkanaaltje verstopt. Dus dat wordt aan de onderzijde dus maar opzoek naar de opening hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hebben jullie dat nou ook dat wanneer je met cc rijdt en je hebt hem bijvoorbeeld afgesteld op 120. Dan moet je om wat voor reden dan terug naar 100.

Daarna schakel je de CC weer in zodat ie naar de 120 terug gaat. Dat gekke dinge gaat dan zonder terug te schakelen naar de 115/117 ongeveer, om vervolgens terug te schakelen en even volgas de laatste 3 km nog even te doen. :p

En dat flikt ie echt iedere keer weer. B)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Flagg schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:13:
Hebben jullie dat nou ook dat wanneer je met cc rijdt en je hebt hem bijvoorbeeld afgesteld op 120. Dan moet je om wat voor reden dan terug naar 100.

Daarna schakel je de CC weer in zodat ie naar de 120 terug gaat. Dat gekke dinge gaat dan zonder terug te schakelen naar de 115/117 ongeveer, om vervolgens terug te schakelen en even volgas de laatste 3 km nog even te doen. :p

En dat flikt ie echt iedere keer weer. B)
Hahaha, ja, wanneer het hem te lang duurt doet die dat ineens ja...
Maar heb het niet altijd, soms wel. Vind het altijd wel een leuk gevoel, je weet nooit precies wanneer het schot in de rug komt :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Zou voor mij sowieso wel een bijzondere ervaring zijn als m'n auto opeens zelf ging schakelen.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kecin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:22:
[...]

Hahaha, ja, wanneer het hem te lang duurt doet die dat ineens ja...
Maar heb het niet altijd, soms wel. Vind het altijd wel een leuk gevoel, je weet nooit precies wanneer het schot in de rug komt :D _/-\o_
Volgens mij heeft ie een eigen leven en kan hij mijn gedachtes lezen. Dan denk ik dat ie niet meer terug gaat schakelen en op dat moment, vrrrroooem. :-)

Maar het is idd wel grappig, altijd die schop when you least expect it. :p

Ook wel eens gehad dat ik van de snelweg kom en dan cc weer terug aanzet. Even vergeten dat ie nog op 120 staat.... en dan schakelt ie wel terug om vervolgens dwars door de 50 door te blijven knallen. HHhhhhooooo horsies!!!! 7(8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Leg dat maar eens uiit aan oom agent waar je net met 80 langsknalt :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Oh, als ik nu een nieuwe auto nodig had wist ik het wel.
BMW E46 330Ci

Komt nog 2500 BPM bij en dan heb je hem. Mooie auto!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
die bumper is niet standaard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

k0ewl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:22:
BMW E46 330Ci

oe die is zeker mooi ja.

Er zijn vast legio redenen te verzinnen waarom je een nieuwe auto nodig hebt. Is mij wel gelukt iig, nou heb ik gelukkig een vriendin die zelf ook nog wel wat redenen wist te verzinnen. :D

Nu nog eentje zoeken waar het dak ook vanaf kan en je bent klaar. ;)
418O2 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:23:
Volgens mij wel.

Als je de link bekijkt zie je rechts een plaatje van een standaard 3 bumper volgens mij. op de kleur na hetzelfde. :-)

[edit] en als je op die foto klikt krijg je allemaal foto's met andere bumpers.... dussuh.. kweenie eigenlijk. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 08-08-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
418O2 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:23:
Volgens mij is die wel standaard.

Maar ik heb sinds januari een mooie Alfa V6 gekocht die ik echt nooit meer weg ga krijgen voor het geld wat ik betaald heb. En voor de vriendin heb ik net een C1 gekocht met schade en die helemaal opgeknapt. Daar is nog wel wat geld aan te verdienen, maar 3 auto's voor de deur kan niet.
Nee, mocht er ooit een andere auto nodig zijn, dan gaat de Alfa naar de stalling denk ik en dan kan er weer een BMW komen. eerder niet.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
BMW E46 330Ci

Niet eens sportstoelen, climate-control, cd-speler/navigatie etc. Dat witte is wel gaaf, alleen die oranje knippers staat voor geen meter..
k0ewl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:42:
[...]
Maar ik heb sinds januari een mooie Alfa V6 gekocht die ik echt nooit meer weg ga krijgen voor het geld wat ik betaald heb.
Je bedoelt dus dat je er gewoon teveel voor betaald hebt? :p

en toch ben je op internet te koop staande BMW's aan het zoeken O-)

[ Voor 30% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 08-08-2011 13:47 ]

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Smaken verschillen, ik vind oranje knippers juist mooi 8)

Het gebrek aan climate-control is wel een grote misser ja, staat echt niet die draaiknoppen. |:( Maarja ergens moet je een afweging maken, en dan zou ik zelf toch liever een kale 330 hebben dan een volle 316 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind de kleur van het interieur echt verschrikkelijk, sportstoelen met zwart leder s.v.p. Ook Climatecontrol offcourse.

Verder mooie wagen!

Weinig KMérs ook!

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 08-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Niet eens sportstoelen, climate-control, cd-speler/navigatie etc. Dat witte is wel gaaf, alleen die oranje knippers staat voor geen meter..

[...]

Je bedoelt dus dat je er gewoon teveel voor betaald hebt? :p

en toch ben je op internet te koop staande BMW's aan het zoeken O-)
Ik heb betaald voor een liefhebbers auto ja. Een 3.0 op G3 met een net nieuw blok, Q2 sperdiff, GTA nokkenassen, Intrax HDA onderstel, orgineel xenon, stoelverwarming, GTA hemelbekleding etc vind je nu eenmaal niet zo snel. Ik bedoel, hij is sneller dan een GTA. 260pk, rijd best lekker :P

Kom maar eens proefrijden, dan ga je wel om :9

[ Voor 4% gewijzigd door k0ewl op 08-08-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Jajajaja.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tegen de tijd dat DuDePrOdUcTiOnS bij je huis is, is de Alfa alweer kapot :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Kecin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:48:
Tegen de tijd dat DuDePrOdUcTiOnS bij je huis is, is de Alfa alweer kapot :D :o
Hahaha, grappenmaker. Met de Alfa nog minder pecht dan met de BMW gehad. Dus dat valt allemaal nog mee. De vorige alfa was wel echt een ramp op wielen. Maar geef wat meer uit en doe het onderhoud goed, blijft hij lekker lopen.

Moet zeggen dat ik mijn 330i ook best beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Wacht maar tot het weer winter wordt, dan ga je de achterwielaandrijving wel weer missen..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:18:
Wacht maar tot het weer winter wordt, dan ga je de achterwielaandrijving wel weer missen..
Dat was inderdaad heel gaaf! Zonder winterbanden was het niet te doen (vooral met een stel gladiaaltjes) maar toen met de 330i nog helemaal naar frankrijk gereden voor de wintersport. Dat was echt super. Lange afstand rijden zonder problemen. Netjes 1 op 12. Dat waren nog eens tijden.
Dat zit er nu niet meer in. Rijd nu 1 op 7 :X

Voor cruisen was de BMW inderdaad ideaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
BMW E46 330Ci

Vertrouw ik toch niet helemaal hoor :P
Ik heb een jaar geleden een 320Ci pfl gekocht in DE met 70k km en zo'n wagen kostte daar destijds 5k meer dan deze 330Ci...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kecin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:58:
Ik vind de kleur van het interieur echt verschrikkelijk, sportstoelen met zwart leder s.v.p. Ook Climatecontrol offcourse.

Verder mooie wagen!

Weinig KMérs ook!
Inderdaad. Op zich een mooi interieur maar geen porum met de kleur wit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
fsfikke schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

Vertrouw ik toch niet helemaal hoor :P
Ik heb een jaar geleden een 320Ci pfl gekocht in DE met 70k km en zo'n wagen kostte daar destijds 5k meer dan deze 330Ci...
Ik ga altijd uit van eerst zien dan geloven. Deze staat niet al te ver Duitsland in. Dat is een groot voordeel. Maar er zit wel airco op, maar geen climate control toch? Dan is het misschien nog wel goed om te bouwen ipv al die andere meuk er ook op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Maar kijk eens wat vergelijkbare wagens kosten. Er staat er eentje (deze) voor €8.nogwat k een paar voor 12k en de rest zitten daar nog vors boven.
Imo moet je de eerste paar zoekresultaten altijd negeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Is wel grappig hoor, vriend van mij heeft in een grijs verleden een Saab gekocht die van de familie Heineken was geweest.

Heerlijk stil in die wagen met dat driedubbeldikke glas. Wegenbelasting was iets minder grappig.

Wel overal leuke knopjes op de middenconsole die niet meer aangesloten waren, en geen idee waar ze voor waren geweest.

En het duurde een paar dagen voor hij erachter kwam waarom hij steeds kloenk hoorde nadat hij de deuren dicht had gedaan. Was iets met stalen pin die in de deur schoot. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dag allemaal,

Ik heb deze radio met "navi":
Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/425481/3623223/navi-17117.jpg

Nu wil ik daar een iPod of geheugenkaart aankoppelen (beide heb ik wel), wat moet ik daarvoor hebben? Natuurlijk het liefst niet te duur, en het moet een beetje gemakkelijk in te zetten zijn.

Nederlandse webshop is wel een pre!

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Zo'n cassettebandje met snoertje is het makkelijkst.. Verder kun je het best even zoeken op "Dension gateway" en "Intravee"..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Probleem is dat het een beetje een lastig model is waar weinig info over te vinden is. Ik heb zelf een USA-spec PA-12 die perfect werkt, maar ik kan geen garanties geven over de compatibiliteit, ook al zou ik niet weten waarom het niet zou werken. Je zou eigenlijk eens moeten kijken of de CD-wisselaar voor jouw radio hetzelfde is als voor normale radio's. Aangezien die iPod dingen een CD-changer simuleren zou het dan in principe moeten werken, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:04:
Zo'n cassettebandje met snoertje is het makkelijkst.. Verder kun je het best even zoeken op "Dension gateway" en "Intravee"..
Ik vind dat niet zo mooi staan en zou graag de iPod wegwerken en stuurbediening kunnen gebruiken...
fsfikke schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:31:
Probleem is dat het een beetje een lastig model is waar weinig info over te vinden is. Ik heb zelf een USA-spec PA-12 die perfect werkt, maar ik kan geen garanties geven over de compatibiliteit, ook al zou ik niet weten waarom het niet zou werken. Je zou eigenlijk eens moeten kijken of de CD-wisselaar voor jouw radio hetzelfde is als voor normale radio's. Aangezien die iPod dingen een CD-changer simuleren zou het dan in principe moeten werken, lijkt mij...
Okay, er schijnt nogal veel verschil in te zitten en daarom snap ik het ook amper. Welke kant van die kabel bedoel je dan? Waar die uitkomt in de kofferbak of waar die in de radio zit?
Heb overigens wel een wisselaar enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Meer of je voor jouw radio de CD-wisselaar hetzelfde productnummer heeft als bij een normale radio. Als dat zo is lijkt me de kans dat het werkt wel aanwezig.
Maar zoals gezegd kan ik dat ook niet garanderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ik ben vanmiddag m'n 118D 143pk gaan laten chippen naar 180pk ... wat - een - verschil :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Volgens mij zit er achter je radio gewoon net als bij de andere radio's van BMW uit die tijd een grote zwarte stekker met 'platte' aansluit pinnen, daar tussen komt meestal de simulator maar, de software moet het ook aan kunnen. Maar volgens mij is er alleen verschil tussen de versies mbt de aansluitingen ( ronde pinnen of de platte pinnen ) en als je een cd wisselaar er op aan gesloten hebt, lijkt het mij ook geen probleem zoals fsfikke ook al zegt :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Shaidar schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:40:
Ik ben vanmiddag m'n 118D 143pk gaan laten chippen naar 180pk ... wat - een - verschil :)
In feite heb je nu een 120d. Is het de moeite qua prijsverschil? Of zou je net zo goed kunnen beginnen met de 120d uit de catalogus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik denk dat chippen (ongeveer €400) vele malen goedkoper is dan een hogere motorisering. Bovendien is het voor turbo diesels echt geweldig! Mijn 320d zou nu 200pk moeten hebben ipv 163pk en 100nm meer en dat rijdt echt geweldig. Bovendien heeft het één van grote nadelen van de 320d - het constant moeten schakelen - verholpen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Is 't echt dezelfde motor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RSP schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:27:
Is 't echt dezelfde motor dan?
Ja. De 316d -> 320d zijn allemaal dezelfde blokken.
Zelfde met de 116d -> 120d. Allemaal hetzelfde. De 123d heeft wel biturbo (kleine en grote).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1 ... 45 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.