Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:53

PauseBreak

derp!

418O2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:17:
[...]

Volvo doet het toch ook al een tijdje?

Ik denk dat het wel snor zit met de rij-eigenschappen. Een twinturbo 4 cilinder is toch wat anders dan een N/a
4 cilinder
Sterker nog, Mercedes-Benz levert al een tijdje 4 cilinders in de S-klasse en die gaan (relatief gezien dan he ;) ) als warme broodjes over de toonbank. Loopt ook dikke prima allemaal. Is alleen wel een dieselblok.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jeej, de auto is weer droog van binnen :) Kon vanochtend gelijk een behoorlijk verschil merken. Het is gelijk een stuk aangenamer en de ruiten beslaan niet meer. Nu nog uitvogelen waar al dat water vandaan kwam...

En gisteren kreeg ik (eindelijk) m'n verzekeringspolis thuis gestuurd. Die valt me 100% mee. Met WA+ (alles behalve eigen schade) kom ik op €55 per maand. Ik was bang dat het aanzienlijk hoger zou zijn, want het verzekeren ging niet helemaal soepel... Omdat de auto niet in de RDW-database voorkomt van goedgekeurde voertuigen (de database waar elk systeem gebruik van maakt als je op kenteken zoekt), konden ze hem in eerste instantie niet verzekeren. Met wat aandringen is dat wel gelukt, maar de premie moest ik nog even schuldig blijven, want er moest een speciale offerte voor opgesteld worden. Ik was daarom bang dat hij wat duurder uit zou vallen dan op basis van een 320i en 328i Cabrio te verwachten zou zijn. Logischerwijs zou hij namelijk tussen beiden in moeten zitten, maar bij een verzekering blijft dat altijd spannend.
Maar als ik het goed inschat, ligt hij qua premie dicht tegen een 320i Cabrio aan en niet eens gek veel hoger dan voor mijn Compact gold (ongeveer €10 p/m), dus dat is erg aangenaam.
En het is toch wel een erg prettig gevoel om te weten dat hij nu goed verzekerd is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
PauseBreak schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Sterker nog, Mercedes-Benz levert al een tijdje 4 cilinders in de S-klasse en die gaan (relatief gezien dan he ;) ) als warme broodjes over de toonbank. Loopt ook dikke prima allemaal. Is alleen wel een dieselblok.
Ik zal t.z.t. eens gaan proefrijden in een 520d om te kijken of er echt geen reden meer is om de zespitters te handhaven.

In een nieuwe 5 verwacht ik de afwezigheid van geluid, trillingen en een perfecte gasrespons vanaf 700 toeren. En 5 mag op zulke vlakken nooit minder scoren dan een 3, dus een viercilinder 5-serie zal zich moeten meten tegen een zescilinder 3-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb zojuist de optie-lijst van m'n Cabrio ontvangen:
Vehicle information
VIN longxxxxxxx
Type codeBJ73
Type323I (USA)
Dev. seriesE36 (C)
Line3
Body typeCABRIO
SteeringLL
Door count2
EngineM52
Cubical capacity2.50
Power125
TransmisionHECK
GearboxMECH
ColourAVUSBLAU METALLIC (276)
UpholsteryKUNSTLEDER/BEIGE (K1SN)
Prod. date1997-12-03
Order options
No.Description
243AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
260SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER
341BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR
391SOFTTOP DARK BLUE
395ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM
498HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE
520FOGLIGHTS
534AUTOMATIC AIR CONDITIONING
540CRUISE CONTROL
676HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
692CD CHANGER I-BUS PREPARATION
818MAIN BATTERY SWITCH
925SHIPPING PROTECTION PACKAGE
Series options
No.Description
214AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
240LEATHER STEERING WHEEL
354GREEN STRIPE WINDSCREEN
411WINDOW LIFTS, ELECTRIC
441SMOKERS PACKAGE
542CHECK CONTROL
556EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
687RADIO PREPARATION
850ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT
853LANGUAGE VERSION ENGLISH
961SPECIAL ENGINE

Er zijn 2 punten die toch even de wenkbrauw doen fronsen, namelijk upholstery (kunstleder) en optie 961 (Special engine). Die eerste zou betekenen dat de stoelen en banken van nepleer zijn. Verklaart wel direct waarom het zo weinig slijtage heeft. Als het overigens nepleer is, heeft BMW in die tijd wel een bizar goede kwaliteit gebruikt, want ik had nog niet eens het kleinste beetje vermoeden dat het nep zou zijn.

Maar dat punt 961, Special Engine... Wat zou dat in godsnaam betekenen? Het vermogen is opgegeven in kilowatt en komt overeen met wat een M52B25 zou moeten produceren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
@Deepbass:
961 SPECIAL ENGINE - this indicates that you did NOT get the Nikasil M52 engine which caused the same problems the M60 engine had with its Nikasil coated cylinder liners..none of the e34/e36/e39 BMWs imported to the USA had the Nikasil engines (only the M60)...but those cars in other markets did...the "special engine" designation indicates that your single VANOS M52 has nothing to worry about because it is NOT impregnated with Nikasil. The "special engine" designation can be seen on the early e38's that got the M62 engines...again as an indication that they had the ALUSIL engines and not the NIKASIL engines.
linkje in google cache

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kijk, dat is weer prettig. Ik ken het Nikasil probleem, wat in Nederland overigens nauwelijks een probleem is, maar het is erg prettig om te weten dat het bij deze motor ook geen probleem kan worden.

Ik heb ETK ook even nagekeken, en de Cabrio is inderdaad met een vinyl bekleding geleverd. Klein minpuntje, maar doet niet af aan het gevoel. Het is duidelijk een betere kwaliteit vinyl dan je in andere auto's tegenkwam en doet tot nu toe niet onder voor leer of stof.
Wellicht dat ik in de toekomst in een gekke bui de stoelen opnieuw laat bekleden met leer of een andere set met leer erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou het niet laten herbekleden, kost een boel geld en wanneer het er prima uitziet (en niemand het verschil ziet) zou ik me er niet eens druk om maken ;).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

2 weken terug lekke band op de 5 reeks, door omstandigheden gisteren pas de nieuwe band kunnen leggen, rechtsachter.

De hypothese was dat de band zelf gescheurd was, blijkt nu de velg te zijn gebarsten/gescheurd op 3 plaatsen ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kecin schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:12:
Ik zou het niet laten herbekleden, kost een boel geld en wanneer het er prima uitziet (en niemand het verschil ziet) zou ik me er niet eens druk om maken ;).
Het verklaart wel direct waarom het er nog zo goed uitziet! Tot nu toe is het enige "nadeel" dat het erg glad is in verhouding tot stof of echt leer. Ik had dat al wel gemerkt, maar ging er eerlijk gezegd vanuit dat dit kwam door wat overijverig schoonmaken door de handelaar (de hele auto was binnen glad door de cockpit spray :X ).

Kunstleer kan theoretisch in de zon een stuk heter worden dan echt leer, en bij gebrek aan op dit moment heb ik het dus nog niet kunnen ervaren.
Maar elk "minpunt", heeft ook voordelen. Het is veel slijtvaster en blijft bovendien een stuk schoner. En ik ben blij dat ik nog geen leer-onderhoudsspullen heb aangeschaft.
Apache schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:09:
2 weken terug lekke band op de 5 reeks, door omstandigheden gisteren pas de nieuwe band kunnen leggen, rechtsachter.

De hypothese was dat de band zelf gescheurd was, blijkt nu de velg te zijn gebarsten/gescheurd op 3 plaatsen ...
Pijnlijk... Stoeprandje ofzo over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Nope, in deze bocht:
http://maps.google.be/?ll....001309,0.002629&t=h&z=19

reden wij op de binnenkant van de bocht en was er een tegenligger die de bocht afsneed waardoor we moesten uitwijken en met rechts achterwiel even van het asfalt zijn gegaan, de rand met de berm is daar zeer scherp/stijl ... maar dan nog, onze snelheid was zeker niet extreem hoog op dat ogenblik.

Ik vermoed dat er al een klein scheurtje/beschadiging aanwezig was in de velg, anders lijkt de schade me wel heel uitgebreid. Het kan natuurlijk ook zijn dat de schade aan de velg pas is ontstaan nadat de band was leeggelopen. Moeilijk te zeggen, ik schiet nog wel wat foto's.

Op deze manier wel een dure grap, de goodyear eagle f1 assym 275 R19 kost ook al 280 euro, gelukkig had ik wel nog een reserve achtervelg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
@Deepbass909: Nepleer komt in de VS veel voor, is daar erg populair want net zoals veel dingen in Amerika willen ze er wel mee patsen maar kunnen ze het niet betalen. Maar op ventilatie na is het nog eens zo'n slecht alternatief.

Verder heb ik zelf gisteren mijn raamheffer vervangen van de e90. Volgens de dealer die een offerte had gemaakt moest alles vervangen worden (motor, raamheffer en afdichtplastic). Totale kosten plus arbeid 380€. Omdat ik EN vreemd vond dat alles vervangen moest worden EN ik 380€ wel erg veel vond ben ik zelf maar eens aan de slag gegaan. Voor 90€ een motor+raamheffer op de kop getikt (tweedehands) en binnen 45 minuten was ik klaar! En dat voor iemand met 0,0 ervaring als het aankomt op het fixen van autoproblemen!

Wat wel erg fijn is, is dat er erg veel DIY's te vinden zijn voor BMW's. Bovendien zijn de materialen fijn om mee te werken, een groot nadeel bij mijn vorige Citroën is dat bijna alle clipjes e.d. braken als je ze demonteerde. Bij de BMW blijft tenminste alles heel.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kan me een aflevering van Wheeler Dealers herinneren waarin Ed China aan een E36 ///M3 Cabrio werkt en ook een opmerking maakt dat alles zo goed vast zit. Het was veel werk, maar alles was ook gewoon degelijk.
Nu heb ik inmiddels iets ervaring met de Cabrio, en hij maakte die opmerking terwijl hij met de achterbank bezig was, en laat die nou juist extreem makkelijk zijn (gewoon zitting omhoog trekken en de rugleuning naar voren), maar wel goed vast.

Wat betreft de ventilatie, mijn langste rit is pas een half uurtje, maar ik vind het eigenlijk prettiger aanvoelen dan de stof van mijn Compact. Dat voelde, zeker bij broeierig weer, al snel warm. Maar dat kan nu ook wellicht de verdienste zijn van de climate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Dat denk ik, in m'n auto in de US heb ik af en toe toch 'n zweetplekken ... mgoed, zwart leer in Texas. Niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21

Mojo

The Power Within

deepbass909 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:
Ik kan me een aflevering van Wheeler Dealers herinneren waarin Ed China aan een E36 ///M3 Cabrio werkt en ook een opmerking maakt dat alles zo goed vast zit. Het was veel werk, maar alles was ook gewoon degelijk.
Nu heb ik inmiddels iets ervaring met de Cabrio, en hij maakte die opmerking terwijl hij met de achterbank bezig was, en laat die nou juist extreem makkelijk zijn (gewoon zitting omhoog trekken en de rugleuning naar voren), maar wel goed vast.
Dat was inderdaad een leuke aflevering. Ze hebben er overigens nog meer gemaakt. Ik heb ze allemaal opgenomen. :D Als je ze wilt hebben, PM maar even.

BMW E36 M3
BMW E30 325i touring
BMW 840i
BMW 635i

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:53

PauseBreak

derp!

t_captain schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Ik zal t.z.t. eens gaan proefrijden in een 520d om te kijken of er echt geen reden meer is om de zespitters te handhaven.

In een nieuwe 5 verwacht ik de afwezigheid van geluid, trillingen en een perfecte gasrespons vanaf 700 toeren. En 5 mag op zulke vlakken nooit minder scoren dan een 3, dus een viercilinder 5-serie zal zich moeten meten tegen een zescilinder 3-serie.
M.u.v. de gasrespons zul je het wel vinden in een nieuwe 5-serie. Je zit natuurlijk toch met een turbogat, al is dat natuurlijk beperkt omdat de turbo er erg vroeg in knalt, maar het is er wel als je er echt goed op let. Qua isolatie zit het wel snor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een setje wintervelgen aangeboden gekregen voor de Z4 (E.85 3.0):

Deze:
Velg BMW

Het lijkt me styling 18 van BMW maar ik weet het niet zeker, kan iemand dit bevestigen? De banden die erop zitten zijn ook een typische maat; 17/215/45. 215 breed klopt toch niet (hoort 225 te zijn?)
In het hart van de velg de opdruk "BMW" + "1 182 732"+ 7 1/2 Jx17H2+ "IS 41" + "CDW".

Wat zijn ze ongeveer waard? (hier en daar wat stoeprand schade en met winterbanden 5mm profiel)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Die velgen heb ik ook op mn 540i gehad, waren optioneel op veel modellen. Styling 18 klopt, in deze maat van een E36 compact of Z3. 225/45R17 hoort er op 7,5J.

Zijn geen bijzondere velgen, heb voor mijn breedset (8J voor 9J achter) 250 euro betaald met goede Michelins erop.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mojo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:04:
[...]

Dat was inderdaad een leuke aflevering. Ze hebben er overigens nog meer gemaakt. Ik heb ze allemaal opgenomen. :D Als je ze wilt hebben, PM maar even.

BMW E36 M3
BMW E30 325i touring
BMW 840i
BMW 635i
Ik heb ze allemaal gezien, sterker nog, er zijn maar heel weinig afleveringen die ik niet heb gezien.

Vandaag ben ik met 't interieur bezig geweest. Gisteren eerst voor €200 aan trim en andere interieur delen besteld. Dat krijg ik met een beetje geluk volgende week binnen. En op 2 steuntjes voor de wind deflector na, was alles zelfs op voorraad in Nederland of Duitsland :) en die steuntjes zijn ook nog eens 't minst belangrijk in de hele bestelling, dus echt erg is 't niet.

Maar man, wat was 't interieur achterin ranzig... Na 't demonteren zagen m'n handen eruit alsof ik aan de motor had zitten sleutelen :x Ik heb alles mee in huis genomen en ben in de douche de spullen schoon gaan maken. En gelijk goed misbruik gemaakt van 't feit dat 't vinyl is. Ik heb schoonmaak middelen gebruikt die je ver van leer moet houden, zo sterk ze ontvetten... Maar 't is nu zo schoon dat je ervan kan eten :p

Maar gelijk goed kunnen kijken hoe alles in elkaar zit. En dat is toch een stukje degelijker dan m'n Compact was.

Volgende week staan de deuren, voorstoelen en dashboard op 't programma om goed schoongemaakt te worden. En dat wordt een nieuwe puzzel, want in de deuren zitten airbags en weet nog niet precies hoe dat allemaal ingebouwd zit...
En dan 't tapijt nog laten reinigen.

Dit is trouwens wel heel belonend werk. Als je merkt bij 't uitbouwen dat je handen steeds zwarter worden, maar bij inbouwen schoon blijven, weet je gelijk waarvoor je 't doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Nu verwachten we natuurlijk wel voor-tijdens-na-pics :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

U roept, wij draaien :p
Helemaal van voor heb ik niet, en daar zou ook niet veel op te zien zijn. Het leek schoon, maar voelde gewoon ranzig en vet.

Maar natuurlijk wel een foto van tijdens:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fxd0LK-29yY/TjXCsxifXOI/AAAAAAAACSQ/uQOQh2vDvEA/s640/2011-07-31%25252016.04.12.jpg
Op de zijkanten van de zitting en rugleuning (die tegen de auto staan) kan je het vuil wel zien. Dat is nu weer mooi beige en voelt gewoon weer schoon.

En waar het hoort te zitten:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-8jjHs0QWbVE/TjXC0Z89q6I/AAAAAAAACSU/vzyY1iwxRKU/s640/2011-07-31%25252016.04.01.jpg
Ook zit was te ranzig voor woorden en heb ik helemaal uitgezogen en schoon gemaakt.

Ook de kunststof delen rond de rolbeugels en de afdekkappen van de beugels waren meer zwart dan beige. Ook dat is weer helemaal netjes.

Er zit echt waanzinnig veel geluidsisolatie in deze auto. Alle donkere matten zijn bedoeld voor geluidsdemping. En dat terwijl er boven de bank niets meer zit dan een stukje stof om geluid tegen te houden 8)7
En de hoeveelheid draden die er onder bank lopen is echt bizar... Maar goed, achter de geluidsdemping ligt de versterker, de sensor en aansturing voor de rolbeugels, er zit centrale portiervergrendeling, etc. En links ligt de mooie dikke plus kabel van de accu. Dat ding is vingerdik :o

En alles zit er weer in (en verstopt onder de winddeflector :p )
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rEmxQwQKIDU/TjXChMFReeI/AAAAAAAACSE/zHPXoydjhoc/s640/2011-07-31%25252020.28.52.jpg

En de voorste rij stoelen in het theater :+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aIUE7DW_Wl4/TjXBE3zWFAI/AAAAAAAACR8/FOkrb7WESsI/s640/2011-07-31%25252020.29.25.jpg
Dit moet nog onder handen genomen worden. De middentoner in de rechter deur zit bijv. nog los (niet te zien op de foto).

En eerlijk is eerlijk, met het dak en de ramen omlaag heeft de E36 Cabrio zeker uitstraling
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fdA1A-JhUwg/TjXAzayyuSI/AAAAAAAACR0/EmFDUdP3_Zg/s640/2011-07-31%25252020.56.42.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 31-07-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ziet er goed uit d:)b

Of niet, afhankelijk van welke kant je het bekijkt :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ook leuk, de centrale portiervergrendeling is in deze auto intelligent. Als het deksel van het cabriodak niet helemaal dicht zit, kan de kofferbak niet op (zit op slot) en visa versa. Dit omdat ze anders tegen elkaar komen.
Ook gaat de auto niet in Deadlock (dus ook niet meer van binnen uit te openen) als het dak open is, maar wel als het dak dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat een mooi exemplaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

evol

hello world

'Nieuwe' 118i sinds afgelopen weekend:

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/temp/auto.jpg

Koekje voor wie de lokatie raad ;)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Net naast de weg.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ze rijden er iig links ;).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dankje, ik zit zo in een vergadering dus leg het koekje maar op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@AtleX
Het stuur zit aan de verkeerde kant!!! Kill Kill Kill!!!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
evol schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:43:
'Nieuwe' 118i sinds afgelopen weekend:

[afbeelding]

Koekje voor wie de lokatie raad ;)
Het is in Nieuw-Zeeland maar waar precies, weet ik veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daniel schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

Het is in Nieuw-Zeeland maar waar precies, weet ik veel :)
Ik wel, het is vrijwel exact hier. Kostte wel wat moeite, moet ik zeggen. Nieuw-Zeeland kent nogal veel kustweggetjes.

[edit]
En de bijbehorende StreetView.

[ Voor 40% gewijzigd door AtleX op 01-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 22:51

evol

hello world

AtleX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Ik wel, het is vrijwel exact hier. Kostte wel wat moeite, moet ik zeggen. Nieuw-Zeeland kent nogal veel kustweggetjes.

[edit]
En de bijbehorende StreetView.
Wow, goed gevonden, koekje komt op je bureau.
Niet echt druk op t werk zeker ;)

Tis trouwens een 118i automaat uit 2006 met 35.000km op de teller, uit Japan. Ik ben de eerste eigenaar in NZ. Tijdelijk vervoer tijdens ons verblijf, voor werk, hier. Bevalt goed, alleen dat stuur rechts blijft apart.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

evol schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Wow, goed gevonden, koekje komt op je bureau.
Houd ik je aan.
Niet echt druk op t werk zeker ;)
2 Minuten werk. Er staan GPS coordinaten in de EXIF van de foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
Jullie hadden van mij ook nog wat foto's te goed.

Ik rijd nu al 1 maand met de 116d Black and White Edition! _/-\o_
Tot nu toe een dikke 2000km met een verbruik van 1 op 16 (dat gaat zeker zakken naar 1 op 18 oid binnenkort).
Vlot genoeg momenteel en in september chip naar 185pk en 400nm!

pics:

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/1425/img0186db.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/6210/img0188ul.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/559/img0190wt.jpg

PS: in de achtergrond zie je onze 320d Touring 136pk met 300k+ op de teller :-) Daar heb ik met veel plezier 25000km in rondgetuft.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
AtleX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

:P Ik heb niet verder gekeken dan de .nz-extentie van het IP waarvan hij postte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Tweakers :') 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aries.Mu schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:34:

Tot nu toe een dikke 2000km met een verbruik van 1 op 16 (dat gaat zeker zakken naar 1 op 18 oid binnenkort).
Ik reed met een pre-ED 118d rond de 1:18, dus dat moet met een nieuwe 116d zeker lukken. Moet wel zeggen dat ik in die tijd vooral snelweg reed ;)

Vraagje, waar zouden jullie zoeken naar een tweedehands 330d coupe of cabrio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Aries.Mu schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:34:

Vlot genoeg momenteel en in september chip naar 185pk en 400nm!

pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

PS: in de achtergrond zie je onze 320d Touring 136pk met 300k+ op de teller :-) Daar heb ik met veel plezier 25000km in rondgetuft.
Ok, die Black snap ik, maar die White? :P

Veel plezier er mee :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat is dat met die belgische kentekens.... 7 tekens? Rijden er zoveel auto's rond daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Kentekens zijn persoonsgebonden daar ;) Maar ik denk dat het is om de plaat te vullen. Zes tekens en dan zo'n wit vlak erom staat niet :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou zoveel mensen wonen er toch ook niet :P

En als het kenteken persoonsgebonden is, hoe werkt het dan bij meerdere auto's?

[ Voor 49% gewijzigd door YoshiBignose op 01-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een set platen, een verzekering? Zal helaas wel niet het geval zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
Per eigenaar en per wagen een plaat... Je kan je plaat dus houden als je van auto wisselt.
Verzekering is per plaat/wagen.

Vroeger was het XXX-000, daarna 000-XXX en nu 0-XXX-000, omdat ze idd door de nummers heen zaten :)
Ik vind het allessinds veel mooier dan voorheen met die kleine smalle plaatjes.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Aries.Mu schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:56:
Per eigenaar en per wagen een plaat... Je kan je plaat dus houden als je van auto wisselt.

Vroeger was het XXX-000, daarna 000-XXX en nu 0-XXX-000, omdat ze idd door de nummers heen zaten :)
In tegendeel, kleine plaatjes waren netjes onopvallend, staat vooral mooi op de achterkant: link. Ik vind de grote maar niets, trouwens de nummer vooraan heeft nog steeds wel betekenis, 8 - xxx - yyy is hetzelfde als de CD van vroeger (diplomatieke plaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind die Belgische platen eigenlijk altijd maar lelijk en sjovel staan :X Het wit is altijd smerig (terwijl Duitse platen wel mooi wit zijn) en bovendien voldeden ze al jaren niet meer aan de EU-eis uit 1994 dat het EU-logo en landencode in een blauwvlak aanwezig moest zijn aan de linkerkant van de plaat.

In Nederland is dat ingevoerd als APK-verplichting, waardoor in een paar jaar tijd alle oude platen waren vervangen voor de EU-platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Aries.Mu schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:56:

Wtf? Volgens mij berekeningTM hebben ze met het oude systeem ongeveer 35 miljoen platen. Er wonen 10 miljoen mensen.. Hoe kan dat in godsnaam niet genoeg zijn? :X

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Duidelijk dus dat smaken verschillen :) Ik vind kleine platen echt veel mooier dan grote. Vooral de Nederlandse zijn echt lelijk, met die grote kleuter-letters en knalgele plaat. |:( Witte plaat met smalle letters is veel mooier. Het Zwitserse systeem vind ik wel wat, achterop een duidelijke grote plaat en voorop een bescheiden kleintje.

Het is jammer dat BMW's lastig vrijgesteld worden voor kleine platen, omdat de grote altijd past. Anders zou ik haast overwegen om alleen voor de kleine platen al er eentje uit de USA te importeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
hmmm,

juist bericht van de garage gehad - moeten nieuwe afspraak maken met onze 318; 2 nieuwe sloten nodig.

En... het onhoorbare piepen als je koppelingspedaal indrukte (onhoorbaar als de motor draait, maar dat komt ervan als je tijd hebt in de garage bij het afhalen... blijkt dat de hele koppeling vervangen moet worden (probleem in drukgroep). Vraagje: zijn er dingen waarbij ik nog moet letten als ze hem gerepareerd hebben? (Reed in elk geval goed, tijdens rijden merk je niets van koppeling)

ergens blij dat het een premium select is, maar meteen wat bedenkingen bij de tests die ze daarmee doen.

[ Voor 13% gewijzigd door manzonderdas op 01-08-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
dj_raoul schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:08:
Duidelijk dus dat smaken verschillen :) Ik vind kleine platen echt veel mooier dan grote. Vooral de Nederlandse zijn echt lelijk, met die grote kleuter-letters en knalgele plaat. |:( Witte plaat met smalle letters is veel mooier. Het Zwitserse systeem vind ik wel wat, achterop een duidelijke grote plaat en voorop een bescheiden kleintje.

Het is jammer dat BMW's lastig vrijgesteld worden voor kleine platen, omdat de grote altijd past. Anders zou ik haast overwegen om alleen voor de kleine platen al er eentje uit de USA te importeren 8)
Sowieso hoort op een BMW een Duitse plaat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

fsfikke schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:26:
[...]

Sowieso hoort op een BMW een Duitse plaat :Y
Met de letters KIA erop? ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met een M vooraan ;)

Je hebt eigenlijk wel een punt. Laten we eindelijk eens op houden met al die gesloten markten. Koop je een Japanse auto, krijg je een rechts stuur en een Japanse kentekenregistratie. Duitse auto, links stuur met een Duitse plaat. Enzovoorts. Kunnen we heel wat administratieve lasten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
tdw schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:29:
[...]

Met de letters KIA erop? ;)
Ja dat was een van de redenen om toch maar een Nederlandse plaat te regelen :D

Zou eigenlijk een diplomatieke plaat krijgen maar dat was zo veel gedoe dat ik uiteindelijk maar gewoon naar de lokale gemeente ben gegaan, zonder wunschkennzeichen want ja, hoe erg kan dat nou worden? :(

Dus als jullie ooit een Duitse plaat moeten halen, regel dat sowieso :P

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 01-08-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

dj_raoul schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:08:

Ik wil trouwens niet beweren dat ik de Nederlandse plaat zo mooi vind, alles behalve. Maar de Belgische zien er gewoon altijd zo sjovel uit...

Wat betreft de platen op mijn auto, voor past eigenlijk geen normale Nederlandse plaat, de trim heeft namelijk een smalle inkeping. Met wat gekunstel is er een normale Nederlandse plaat op gezet, maar het ziet er niet uit. Ook achterop kan je zien dat de montagepunten bedoeld zijn voor een andere maat platen. Maar de inkeping van de klep is wel normale breedte.
Vooral om de voorkant wil ik nog bij de RDW gaan informeren over de mogelijkheden van een vrijstelling, want eigenlijk wil ik er wel een kleine plaat op.

En ik ga de RDW natuurlijk dan niet vertellen dat aanpassen slechts een kwestie is van een stukje trim vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Er waren, tot zover ik me herinner, nog meer dan genoeg xxx-abc platen maar de nieuwe met dat ene nummer van voor, zijn de "nieuwe" Europese platen. Dit wordt dan ook de standaard plaat voor iedere nieuwe auto in België én als je je nummerplaat wilt vervangen omdat deze beschadigd is of onleesbaar is, moet je ook zo een nieuwe kopen (ipv gratis krijgen 8)7 ).

Er is ook discussie geweest over het kleur. Wetenschappelijke testen hebben aangetoond dat een gele plaat met zwarte letters het beste leesbaar is op foto's omdat dit het beste contrast bied. De politiekers uit Wallonië hebben dit idee volledig afgebroken omdat "het de kleuren van de vlaamse vlag zijn (zwart en geel)" wat natuurlijk gewoon toeval is.

Nu is de plaat wit met een donkerder rood dan de vorige "oude" platen wat, in mijn ogen, er niet veel beter uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:38:
[...]

Ja dat was een van de redenen om toch maar een Nederlandse plaat te regelen :D

Zou eigenlijk een diplomatieke plaat krijgen maar dat was zo veel gedoe dat ik uiteindelijk maar gewoon naar de lokale gemeente ben gegaan, zonder wunschkennzeichen want ja, hoe erg kan dat nou worden? :(

Dus als jullie ooit een Duitse plaat moeten halen, regel dat sowieso :P
Ben je ook diplomaat dan :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kom net uit Duitsland en wat is die nieuwe 5 serie eigenlijk mooi zeg. Vooral in station uitvoering in het zwart!
Het straalt gewoon echt klasse uit.

De oude 5 was echt aanwezig, vooral de sedan was echt een slagschip om te zien. Ik vond de nieuwe 5 dan ook een beetje in het niet vallen.

Totdat ik een week door Duitsland ben gereden. Ben hem steeds meer gaan waarderen. En nu ik terug ben snap ik niet meer dat je een A6 of E-klasse zou kiezen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

tdw schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:07:
[...]

Wtf? Volgens mij berekeningTM hebben ze met het oude systeem ongeveer 35 miljoen platen. Er wonen 10 miljoen mensen.. Hoe kan dat in godsnaam niet genoeg zijn? :X
Bedrijfswagens? Politie, brandweer, ambulance? Militaire voertuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

En hoeveel mensen hebben geen 2 auto's, of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
en kentekens worden niet hergebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Catch22, idd, heel veel mensen die een mooie combi hebben houden hem echt wel neem ik aan...

Btw:
http://www.nu.nl/economie/2579980/winstverdubbeling-bmw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kecin schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:33:
En hoeveel mensen hebben geen 2 auto's, of 3?
Mwoah, niet al te veel denk ik toch? Ik ken althans weinig mensen met meer dan 1 auto. Wel gezinnen natuurlijk, maar ja, dan is het nog altijd 1 auto per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mojo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:04:
[...]

BMW E36 M3
BMW E30 325i touring
BMW 840i
BMW 635i
Ik heb net de aflevering weer zitten kijken. Jammer genoeg zie je niet de dingen waar ik tegenaan loop, zoals hoe zit het interieur precies vast (ondanks dat hij de deurpanelen wel vervangt). En helaas was dit een auto zonder side-airbags, juist iets waar ik nu even mee aan het puzzelen ben...

Toen ik die aflevering net keek, schoot me ook weer een kleine ergernis te binnen van Wheeler Dealers. Ed maakt met veel moeite de clips van de stoelzitting los, want ze breken zo snel. Inmiddels is mijn ervaring dat ze inderdaad snel breken, maar dat je voor een paar cent ook zo nieuwe haalt bij de dealer. En zo zijn er wel meer van die kleine dingetjes...

In mijn bestelling bij de dealer zit ook een berg clips voor de side-skirts en trim van de klep van het dak. Juist omdat ze nog weleens stuk gaan (en er op het moment ook een paar stuk zijn) en ze toch bijna niks kosten. En juist met die dingetjes valt of staat een auto. Er is niks lelijker dan een stukje trim dat los hangt...
misterdoom schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:46:
Er waren, tot zover ik me herinner, nog meer dan genoeg xxx-abc platen maar de nieuwe met dat ene nummer van voor, zijn de "nieuwe" Europese platen. Dit wordt dan ook de standaard plaat voor iedere nieuwe auto in België én als je je nummerplaat wilt vervangen omdat deze beschadigd is of onleesbaar is, moet je ook zo een nieuwe kopen (ipv gratis krijgen 8)7 ).
In Nederland was het des tijds ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te zorgen dat er EU-platen op de auto's kwamen en was het dus ook de eigenaar die ze moest aanschaffen. Dat moet een goed jaar zijn geweest voor de fabrikanten van deze platen.
Er is ook discussie geweest over het kleur. Wetenschappelijke testen hebben aangetoond dat een gele plaat met zwarte letters het beste leesbaar is op foto's omdat dit het beste contrast bied. De politiekers uit Wallonië hebben dit idee volledig afgebroken omdat "het de kleuren van de vlaamse vlag zijn (zwart en geel)" wat natuurlijk gewoon toeval is.
Hadden we in Nederland al eens gezegd dat jullie gek zijn? :+ En dan vinden sommige Belgen het raar dat we in Nederland zoveel grappen maken over de Belgen :p
Nu is de plaat wit met een donkerder rood dan de vorige "oude" platen wat, in mijn ogen, er niet veel beter uitziet!
Persoonlijk ken ik geen enkel kenteken in Europa dat echt mooi is... Italiaans of Zwitsers is dan misschien nog wel het beste (kleine plaat voor, normaal achter). Of de UK platen, die van kunststof zijn en waar je een (beperkte) keus in lettertype hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn sideskirt hangt rechts voor iets los. Er is iemand langs gefietst (die overigens dit ontkent), maargoed, ander verhaal.

Nu heb je het hierboven over clips, kan dat ook met een sideskirt? (helemaal vooraan, klein stukje "hangt' die, maar zit nog wel "stevig" vast. I know lastige beschrijving.)

Btw vrijdag APK, ben bang voor 2 nieuwe banden en wat allemaal wel niet meer :$. Ik rijd sindskort elke dag 130 KM en dat bevalt trouwens prima. Dan rijdt hij ook nog zuinig ook. heb 590 km op volle tank gered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Mwoah, niet al te veel denk ik toch? Ik ken althans weinig mensen met meer dan 1 auto. Wel gezinnen natuurlijk, maar ja, dan is het nog altijd 1 auto per persoon.
P'sies, we zijn thuis met ons drieen en hebben drie auto's ;)

die van onze dochter rijden papa en mama nog wel even in, totdat ze oud genoeg is om zelf te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

t_captain schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:44:
[...]

P'sies, we zijn thuis met ons drieen en hebben drie auto's ;)

die van onze dochter rijden papa en mama nog wel even in, totdat ze oud genoeg is om zelf te rijden
Dat is toch echt maar 1 auto per persoon ;) Er zijn maar erg weinig mensen die meer auto's per persoon bezitten :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tdw schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Dat is toch echt maar 1 auto per persoon ;) Er zijn maar erg weinig mensen die meer auto's per persoon bezitten :P
Ik neem aan dat die 10 miljoen mensen waar het net om ging mensen met rijbewijs zijn of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je hoeft geen rijbewijs te hebben om een auto te kunnen bezitten, je kunt er alleen niet mee rijden. Of je dan wel kentekenplaten mag bezitten weet ik niet, in België? Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.

[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-08-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:37:
Je hoeft geen rijbewijs te hebben om een auto te kunnen bezitten, je kunt er alleen niet mee rijden. Of je dan wel kentekenplaten mag bezitten weet ik niet, in België? Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ik kan naar mijn weten geen auto overschrijven zonder rijbewijs :?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Beerkeeper schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:09:
[...]

Ik kan naar mijn weten geen auto overschrijven zonder rijbewijs :?
van het RDW
Wat heeft u nodig voor de overschrijving?

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten heeft u nodig:

Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs
Geldig legitimatiebewijs (wat zijn geldige legitimatiemiddelen?)
Geen rijbewijs nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kecin schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:37:
Mijn sideskirt hangt rechts voor iets los. Er is iemand langs gefietst (die overigens dit ontkent), maargoed, ander verhaal.

Nu heb je het hierboven over clips, kan dat ook met een sideskirt? (helemaal vooraan, klein stukje "hangt' die, maar zit nog wel "stevig" vast. I know lastige beschrijving.)

Btw vrijdag APK, ben bang voor 2 nieuwe banden en wat allemaal wel niet meer :$. Ik rijd sindskort elke dag 130 KM en dat bevalt trouwens prima. Dan rijdt hij ook nog zuinig ook. heb 590 km op volle tank gered!
De sideskirt zit standaard met clips vast aan het verticale deel, aan de onderkant met splitpennen (kunststof klemmen waar een pen doorheen gestoken wordt) en bij het achterwiel met andere splitpennen. (bij de E36 dan)
Als ik je omschrijving goed begrijp, is waarschijnlijk aan de voorkant de clip losgeschoten van de sideskirt. Soms kan je het gewoon weer vastdrukken, maar meestal moet de sideskirt er helaas af om de clips opnieuw vast te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
misterdoom schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:46:
Er is ook discussie geweest over het kleur. Wetenschappelijke testen hebben aangetoond dat een gele plaat met zwarte letters het beste leesbaar is op foto's omdat dit het beste contrast bied.
En ik vind het natuurlijk heel erg belangrijk dat het zo makkelijk mogelijk is voor de politie om mij te bekeuren :z
Kecin schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:06:
[...]

Ben je ook diplomaat dan :P ?
Ja, met een license to kill, dus pas maar op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:25:
[...]

En ik vind het natuurlijk heel erg belangrijk dat het zo makkelijk mogelijk is voor de politie om mij te bekeuren :z

[...]

Ja, met een license to kill, dus pas maar op ;)
Oh James, let's make luve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, vandaag ben ik bezig geweest met de bekleding van de bijrijdersdeur (omdat de middentoner los hing) en er blijkt eerder "gesleuteld" te zijn aan die deur. Een deel van de bevestigingspunten zaten met ducttape vast :X Ook was het met verkeerde lijm vastgeplakt, waardoor het niet echt goed meer op z'n plek zit.

Ik heb het vanavond zo goed als het ging geprobeerd te herstellen, maar bij het monteren bleek het toch nog niet echt goed te zitten en het paneel mag er dus nog een keer af... :(

Wel is nu fase 2 van het schoonmaken afgerond en zijn de voorstoelen, dashboard en deurpanelen weer schoon. Nu het tapijt nog, het dak nakijken en kapotte trim herstellen (moet nog even wachten tot het binnen is bij de dealer) en het interieur is klaar. Het ruikt inmiddels in ieder geval wel een stuk beter en voelt ook weer een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

De sideskirt zit standaard met clips vast aan het verticale deel, aan de onderkant met splitpennen (kunststof klemmen waar een pen doorheen gestoken wordt) en bij het achterwiel met andere splitpennen. (bij de E36 dan)
Als ik je omschrijving goed begrijp, is waarschijnlijk aan de voorkant de clip losgeschoten van de sideskirt. Soms kan je het gewoon weer vastdrukken, maar meestal moet de sideskirt er helaas af om de clips opnieuw vast te kunnen zetten.
Thanks btw :). Helemaal vergeten te zeggen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Napo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

van het RDW

[...]

Geen rijbewijs nodig
Als je geen rijbewijs hebt, moet je een legtimatiebewijs EN een uittreksel uit de GBA hebben.

Dat weet ik uit ervaring. En dat is heel kut als dat de enige dag is van de week dat je de auto op kunt halen :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:16
dfrenner schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:27:
Kom net uit Duitsland en wat is die nieuwe 5 serie eigenlijk mooi zeg. Vooral in station uitvoering in het zwart!
Het straalt gewoon echt klasse uit.

De oude 5 was echt aanwezig, vooral de sedan was echt een slagschip om te zien. Ik vond de nieuwe 5 dan ook een beetje in het niet vallen.

Totdat ik een week door Duitsland ben gereden. Ben hem steeds meer gaan waarderen. En nu ik terug ben snap ik niet meer dat je een A6 of E-klasse zou kiezen.
Waarom moet je in Duitsland zijn geweest om de F10/11 echt te waarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Psies, ik waardeer hem nu al en ik zit gewoon in NL ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
@dfrenner: Die snap ik ook niet echt.. Heb je de nieuwe A6 al is zien rijden? Dat is ook wel een imposante bak geworden!

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 03-08-2011 15:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Het Fantoom schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

Waarom moet je in Duitsland zijn geweest om de F10/11 echt te waarderen?
Omdat je ze hier in Nederland minder ziet ? :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
tdw schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

Omdat je ze hier in Nederland minder ziet ? :+
Minder? Ik zie ze op de snelweg zo ongeveer om de 3 minuten tegenwoordig.... Is dat in Duitsland om de 30 seconden ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hier in de regio (Rotterdam/Den Haag) staan ze ook op elke hoek van de straat. In mijn straat heeft ook iemand sinds de dag dat hij uit is een 535i "full option"
Mooie bak als hij lekker aangekleed is. Vooral die angel eyes zijn zo dik :9

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 03-08-2011 15:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
bomvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Minder? Ik zie ze op de snelweg zo ongeveer om de 3 minuten tegenwoordig.... Is dat in Duitsland om de 30 seconden ofzo? ;)
Regio Twente zie ik ze amper. Wat ik nog wel eens tegenkom:
Afbeeldingslocatie: http://www.ja-ca.nl/jdvweb3/nieuws/Trekker.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

zneek schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Ik heb er tot nu toe maar een handjevol geteld, waarvan 3 in Duitsland :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik zie er opvallend veel rijden en in België al helemaal!
Volgens mij krijg je daar bij een pakje boter, naast het rijbewijs, nu ook een F10/F11 mee naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien komt dat doordat ze daar een kwart goedkoper zijn dan hier, dus in de prijsklasse van 'onze' 3 komen? Tel maar eens hoeveel 3-series je hier ziet rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
t_captain schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:38:
Misschien komt dat doordat ze daar een kwart goedkoper zijn dan hier, dus in de prijsklasse van 'onze' 3 komen? Tel maar eens hoeveel 3-series je hier ziet rijden..
Zoveel dat ze niet meer opvallen (op de E92/93 na :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gezien ik er geen zin meer in had de 528i te maken hebben we besloten om eens te gaan kijken naar andere wagens.
En vandaag is het er eindelijk 1 geworden, er zit wel iets werk aan maar lang niet zo veel als de 528i, het zijn een paar dingetjes, al weet ik nog niet precies wat omdat de pixels bij deze totaal niet meer te lezen zijn :D

De auto :

BMW E39 520i Steptronic Automaat
Geboren in 1998 en heeft al 2,5 ton levens ervaring.
Van buiten heeft die een paar kleine plekjes maar alles wat op en aan de auto zit werkt helemaal toppie! En oh wat rijd dat heerlijk zeg zo'n automaat, en waar ik vooral bang voor was is dat die langzaam zou zijn maar in de sport stand gaat die nog best snel weg :o

Maar goed, foto's zeggen meer dan woorden, al zijn het even crappy gsm pics... maar goed, geen foto's er bij zetten is een schande toch ?

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/4.jpg

Nu nog even een paar dingetjes van de 528i over zetten en dan moet die 528i maar heel snel weg, nu heb ik 3 BMW"s voor de deur en nog een peugeot voor een tijdje die van mijn ouders is :D .

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
De enige echte touring d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Heerlijke bak, m'n pa had 'n 530d uit 2000. Die heeft ie pas bij 480k (!!!) op de klok ingeleverd. Ding was nog steeds niets mis mee, en is volgens mij nog voor 5k naar het buitenland gegaan. Ik kan me zo voorstellen dat hij nog steeds ergens aan 't rollen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

:D

Hij rijd ook echt voortreffelijk, wel nog een groot verschil met rijden dan de 528i handgeschakeld. Deze is veel rustiger! En belangrijkste bij de aankoop vond ik dat hij zich zelf in hoogte ging verstellen ( wat hij dus gelukkig gelijk deed, had eerst zoiets van wtf is dat :P haha ) en dat de automaat 110% is en dat is die ook, verder heb ik in de 528i nog veel spul zitten, ben ook wel benieuwd wat de foutmelding is ( met knipperend pijltje ) want ik merk met rijden echt helemaal niets! Ach ja, komt binnenkort wel, even kijken of het klokkenspel van de 528i hier ook in kan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Waarom ga je van een 528i terug naar een 520i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De 528 had ik genomen omdat ik hem tegen kwam, idem dito met de 520, deze is ook jonger en meer ruimte, en hopelijk beter dan de 528 en dan was de voornaamste reden, echt veel zou ik denk ik niet doen gezien ik pas geleden ook paps ben geworden ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Met zo'n touring kan je nog 2 koters d'r bij nemen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar ben ik altijd huiverig voor bij tweedehands auto's. Bij een dealer-onderhouden auto is de bakolie over het algemeen wel regelmatig vervangen, maar bij universele garages laten ze het vaak achterwege. Ze moeten immers ergens de lagere prijs vandaan halen. De keren dat ik pikzwarte drab aan de pijlstok van de automaat heb zien hangen bij universele garages zijn niet op 2 handen te tellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@-Thunder-
Mooie bak. Ik heb ook nog even naar een E39 gekeken, maar moest daar vrij snel van terug komen om praktische redenen. Mijn E36 Compact past bij mij in de straat namelijk maar net op een vak qua lengte en de Cabrio is eigenlijk al net te lang (steekt soms iets uit de straat op...). Een E34 of E39 zou helemaal te lang worden...

Het knipperende pijltje staat in het dashboard? Dat is de OBC (die bij de E36 voor de versnellingpook zit) en betekent dat er ergens storing zit die acuut aandacht nodig heeft (zo is het tenminste bij de E36). In de handleiding staat wel hoe je de storing kan uitlezen via de OBC.

Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerboard.com/members/q/original/Check%20Control%20Priority%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerboard.com/members/q/original/Check%20Control%20Priority%202.jpg

Het kan ook een oude storing zijn die door de garage niet gereset is (kan je namelijk niet zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kan ik wel, heb uitlees apparatuur hier ;) Maar goed, heb vandaag zon 800km gereden in Duitsland ( ff een dagje uit ) en heb niets maar ook echt niets gemerkt :) Bekijk het binnenkort wel. Vermoed dat het met de airbag systeem te maken heeft gezien dat lampje ook brand.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er komt van de nieuwe 3-serie (2012/2013) geen nieuwe coupe meer. Ook een cabrio zal niet meer verschijnen voor de 3-serie.

http://www.autoblog.nl/ar...-een-nieuwe-3-serie-coupe

Ergens heb ik het idee dat dit plan er ook al lag voor de huidige generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

-Thunder- schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:07:
Kan ik wel, heb uitlees apparatuur hier ;) Maar goed, heb vandaag zon 800km gereden in Duitsland ( ff een dagje uit ) en heb niets maar ook echt niets gemerkt :) Bekijk het binnenkort wel. Vermoed dat het met de airbag systeem te maken heeft gezien dat lampje ook brand.
Als je airbag lampje brand, dan kan je donderop zeggen dat daar die melding van de check control ook vandaan komt. Weet je al of het echt een storing is of dat het veroorzaakt is door beunsleutelen (stuurwiel loshalen met de auto op contact, om maar eens een standaard fout te noemen)

Gisteravond weer een schoonmaakrondje in m'n Cabrio gemaakt, deze keer de middenconsole. Toen ik deze van de week namelijk los trok, bleken er zelfs peuken onder te liggen... :r

Dus het kunststof mee het huis in voor een goede schoonmaakbeurt, met een stofzuiger het tapijt onder de console goed uitzuigen en als laatste het kunststof met het kunststofonderhoudsmiddel van BMW behandelen.
Dat laatste is eigenlijk gewoon cockpit spray (je weet wel, die troep waar het dashboard zo van gaat glimmen en spekglad wordt), maar wel een erg prettige. Na goed uitpoetsen is het niet meer zo absurd glad als normale spray en het glimt ook nog eens minder. Het kunststof ziet en voelt gewoon weer goed. Zeker de moeite waard. Binnenkort daar ook het vinyl van de achterklep maar eens mee onderhanden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
PWM schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:44:
Er komt van de nieuwe 3-serie (2012/2013) geen nieuwe coupe meer. Ook een cabrio zal niet meer verschijnen voor de 3-serie.

http://www.autoblog.nl/ar...-een-nieuwe-3-serie-coupe

Ergens heb ik het idee dat dit plan er ook al lag voor de huidige generatie :)
Oud nieuws.... ;) die plannen zijn er inderdaad al langer, maar ik denk dat ze nu echt doorgevoerd worden. Ook de 1 serie coupe / cabrio zien we niet terug, dat wordt de 2 serie. Overigens betekent dat ook dat de opvolger van de 1M Coupe E82 de M2 F2x zal worden. Ben echt benieuwd wat ze doen met de M3? Een M4? vast niet, dus ze zijn er zeker nog niet helemaal uit.
Pagina: 1 ... 44 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.