Ma®tin schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:55:
[...]
Dit heb ik ook gehad, dat het tapijt kletsnat was, ramen beslaan enz. (e46 323i)
Bij mij bleek het vochtscherm los te zitten, dit was op te lossen door het deurpaneel te verwijderen, en dan dat zwarte schuim weer aan de deur te kitten. (deze had bij mij aan de onderkant dus losgelaten)
[
afbeelding]
Daarna nooit geen spoortje vocht meer gezien.
Misschien het controleren waard.

De verschillende panelen gaan sowieso nog los. Rechtsachter moet een kapje teruggeplaatst worden van het dak, en dat kan alleen door het paneel los te halen. Bij het rechter portier hangt de middentoner los en daarvoor moet ik er ook achter zijn. Maar dan moet het wel goed weer zijn... Zeker de deurpanelen haal ik liever niet zomaar los, aangezien hier nu airbags inzitten en ik dus sowieso de accu los moet koppelen.
Maar ik heb sinds gisteravond een vochtvreter in de auto staan en rij nu even permanent met de airco aan, zodat er vocht ontrokken wordt en het lijkt al een stuk droger te worden.
Vandaag nog wel even aan het puzzelen geweest met het spankoortje voor de C-stijlen. Deze kan ik nu nog niet fixen (verstevigingsplaten laten los van het hemeltje en zijn bovendien uitgescheurd), maar ik weet nu wel hoe het touwtje moet lopen. Daarbij zit het nu al wel zover vast dat de c-stijl wel netjes op z'n plek zit.
Voor ik dit definitief ga fixen (zodra ik de spullen heb kunnen bestellen dus), ga ik sowieso de stof van het hemeltje er een keer helemaal uit halen. Dit zit relatief eenvoudig vast (op het spankoortje na dan) en ook daar zitten wat kleine reparaties aan (bij het achterruitje laat het ook los).
Zojuist even misbruik gemaakt van het feit dat het droog is en een redelijke temperatuur, dus naar buiten, dak omlaag en even toeren
Was al de tweede keer sinds ik hem heb dat ik het kon, en man wat rijdt dat lekker

Eerst een stukje snelweg, eens kijken hoe comfortabel het is om 120/130 te rijden met het dak open, en dat viel helemaal niet tegen. Sterker nog, behalve dat praten met een bijrijder bijna onmogelijk wordt en de radio wat harder moet, had ik geen last van de rijwind.
Gelukkig heeft deze wagen daarbij ook een stuk betere verwarming dan mijn Compact had. Qua temperatuur bleef het ook behoorlijk prettig namelijk.
Daarna nog een lekker stukje getoerd door de Reeuwijkse plassen, lekker met 40 over mooie, maar ook erg smalle, weggetjes rijden.
Als je rustig rijdt in een hoge versnelling hoor je in de auto de motor totaal niet, zelfs niet met het dak open. Alleen bandenruis. Trek je dan even lekker door, dan komt er toch een mooie grom

Nadeel alleen, zelfs in de 2de versnelling zit je dan al snel richting de 80km/u en in de 3de gaat het al snel richting 140

Waar je ook nog eens zo op zit (helemaal vergeleken met de Compact

)
Kortom, ik ben blij met m'n Cabrio
[
Voor 25% gewijzigd door
deepbass909 op 26-07-2011 21:48
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier