Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bedoel je nu cabrio's in zijn algemeenheid of de 3-serie specifiek?

Als je kijkt naar vroeger waren veel sportieve auto's juist cabrio's. Austin Healey, MG's enz. In het huidige tijdperk kun je met een Z4 of -kleiner- MX5 bijzonder veel rijplezier hebben. Voor mij zou sportief rijden in een cabrio juist iets toevoegen. De echte verschillen in carrosseriestijfheid ga je toch pas merken op de limiet, iets wat ik op de openbare weg niet snel zal gaan doen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Er zit wel nog een wereld van verschil tussen een cabrio en een roadster ;)

Een roadster is veel lichter en compacter (en daardoor stijver) dan een cabrio, waardoor de roadster veel sportiever rijdt dan een cabrio, die juist meer voor het 'cruisen' bedoeld is.

Ik zou dan ook zeggen dat in een cabrio een automaat 'hoort', en in een roadster een handbak (ikzelf ben overigens een automaat-fan en zou ook in een roadster een automaat willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De huidige 3-serie cabrio is in ieder geval inderdaad een cruiser. Wat een enorm logge bak is dat. Ik heb gereden met een gloednieuwe 320i en automaat, daar is alle lol wat sportief rijden betreft wel uit, het lijkt wel een Amerikaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Mja, een 325i Cabrio met een Motorsport onderstel lijkt mij niet heel veel anders rijden dan een Coupe.

Bij de Z3 zie je dat mooi, de 1.9/1.8 is echt een cabrio, de 3.0 is echt een roadster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:36:
Mja, een 325i Cabrio met een Motorsport onderstel lijkt mij niet heel veel anders rijden dan een Coupe.
Die 230 kilo, waarvan bovenin merk je echt wel ;) De Cabrio heeft het gewicht op alle verkeerde plekken zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Cabrio is zwaarder (en daardoor trager) en breekt achter sneller uit door het gewicht daar. De gewichtsverdeling is ook anders. Bij de E90 M3 bijv:

Sedan 52.2/47.8
Coupe 51.2/48.8
Cabrio 47.2/52/8

Maar goed het verschil is vrij minimaal als je gewoon op de wegen hier rijdt, maar op het circuit zul je het ongetwijfeld merken (bij een M3).

Naar mijn mening hoort in een 3-serie cabrio een automaat :P

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 22-07-2011 12:52 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:58:
Bedoel je nu cabrio's in zijn algemeenheid of de 3-serie specifiek?

Als je kijkt naar vroeger waren veel sportieve auto's juist cabrio's. Austin Healey, MG's enz. In het huidige tijdperk kun je met een Z4 of -kleiner- MX5 bijzonder veel rijplezier hebben. Voor mij zou sportief rijden in een cabrio juist iets toevoegen. De echte verschillen in carrosseriestijfheid ga je toch pas merken op de limiet, iets wat ik op de openbare weg niet snel zal gaan doen.
cabrio's in het algemeen (amerikanen in het bijzonder B) ), volgens mij is de 3 serie nog wel een van de stijvere, maar ook redelijk zwaar. (die van mij is iig 1660 kilo op kenteken)

Een M onderstel helpt ook wel, maar daar wordt ie niet stijver van in principe, en met normaal cruisen merk je het niet. Maar ik heb vorige week een u-turn gemaakt met tachtig (mijn vriendin gillen en ik: we hebben dat M-onderstel niet voor niks natuurlijk :) ) en dan merk je toch wel enige torsie.

Klein voordeeltje met een cabrio is waarschijnlijk wel dat je zwaartepunt lager ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door Flagg op 22-07-2011 13:19 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Een cabrio wordt zeker niet stijver van een stugger (M) onderstel nee, integendeel: De oneffenheden in de weg worden meer doorgegeven naar de koets, waardoor je de flex meer merkt. En dat is niet alleen op het circuit maar ook bijvoorbeeld op slecht wegdek (scuttle shake).

Nu zal het bij moderne cabrio's waarschijnlijk een stuk beter zijn dan wat ik gewend ben (E30 cabrio), maar je zult het altijd merken dat een cabrio minder stijf is (denk voor de grap eens de portieren van een cabrio weg -die brengen geen stijfheid- dan zie je het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Flagg schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:51:
[...]

Ik kan je uit ervaring meedelen dat dat niet het geval is, zeker met een cabrio welke eigenlijk toch is gemaakt voor cruisen.

Als je een auto koopt om bochten mee om te hoeken en bovengemiddeld sportief te rijden dan neem je geen hangplant (cabrio).

Dus eigenlijk vind ik handgeschakeld in een cabrio niet op zijn plaats. :p

Das dan weer mijn mening natuurlijk he. ;)
Een handbak is altijd op zijn plaats, zelfs in een hangplant. Ik rijd nu in een VW EOS met handbak en ik zou het niet anders willen hebben. Natuurlijk is het niet vergelijkbaar met de Mini (al is het maar omdat laatsttgenoemde 193pk aan de wieltjes heeft en de EOS 160 aan het blok), maar niet schakelen doe je alleen in een vertegenwoordigerskar die heul veel filewerk doet :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Handbak of niet, als je met een M52B25 in 't vooronder aan 't cruisen bent, hoef je nauwelijks te schakelen. In de 5 krijg ik 't nog voor elkaar sneller van 50 naar 80 te komen dan een gemiddelde auto, dus zolang je rijdt hoef je echt nauwelijks te schakelen.
Hij stuurt trouwens veel strakker dan mijn Compact. De wegligging lijkt echt heel veel beter, iets wat mij echt verrast! Helemaal omdat 't dus een Amerikaan is. Ik had verwacht dat hij wel zachter geveerd zou zijn. En dat hij 1449 kg weegt (op papier) valt ook niet op.

Hij is wel gevaarlijk voor boetes... Als ik even gas bij geef op de snelweg, zit ik zo op de 150 :x

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Lekker hè? Zo'n 6 cilinder ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Lol, ik had mijn 118d op Zaterdag opgehaald, Maandagochtend gelaserd door een motoragent. Gelukkig maar 130 waar ik 100 mocht. Dus de schade viel mee. Ik dacht eens kijken wat er gebeurd als ik het gaspedaal effe vol intrap in z'n 6.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
In mijn 1-serie (2011) heb ik originele xenon-verlichting zitten. Nu viel het mij op dat het dimlicht gewoon 'wit' is, maar de 'ringen' (dagrijverlichting) zijn geel. Volgens de BMW-dealer is dit eenvoudig te veranderen, omdat het om een (halogeen?) lampje per koplamp gaat en deze te vervangen zijn door witte lampjes. Na wat Googlen krijg ik het idee dat het toch minder makkelijk is, omdat ik allerlei verhalen lees over foutmeldingen in de boordcomputer etc.

Iemand hier die dit al een keer gedaan heeft met originele xenon-lampen van een 1-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
nl.mark schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:01:
In mijn 1-serie (2011) heb ik originele xenon-verlichting zitten. Nu viel het mij op dat het dimlicht gewoon 'wit' is, maar de 'ringen' (dagrijverlichting) zijn geel. Volgens de BMW-dealer is dit eenvoudig te veranderen, omdat het om een (halogeen?) lampje per koplamp gaat en deze te vervangen zijn door witte lampjes. Na wat Googlen krijg ik het idee dat het toch minder makkelijk is, omdat ik allerlei verhalen lees over foutmeldingen in de boordcomputer etc.

Iemand hier die dit al een keer gedaan heeft met originele xenon-lampen van een 1-serie?
Ik vind de gele ringen met de witte xenon wel chique, hoor. Alles wit is een tikkeltje sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:16
Wat boeit de kleur van de ringen nou? Je ziet ze zelf nooit branden, je zou het hooguit kunnen veranderen voor linksplakkers zodat zij een prettiger kleurtje in binnenspiegel zien. Maar om daar nou geld aan uit te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

nl.mark schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:01:

Misschien hebben die personen ze vervangen door LED's. Die hebben een kleinere weerstand dus denkt de boordcomputer dat de lampen stuk zijn. Als je ze door eenzelfde gloeilampje zou vervangen die wél wit is, dan zou het goed moeten zijn lijkt me (als er gloeilampjes in zitten :P )

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Over dit topic:

niemand houdt toch de TS bij (wagens van GoTters) dus zal ik een nieuw deel openen zonder dat er in? Als alternatief dacht ik aan een PHP-plaatje die elke keer een andere auto laat zien, maar dan moet ik eerst weer een ding opzetten en hosten waarin iedereen zijn eigen foto kan neergooien, maar daar heb ik nu effe geen tijd voor. Voordeel daarvan is dat de TSen dit niet hoeven bij te houden maar iedereen dit zelf kan.

Ik kan ook nu een nieuw deel openen en later zo'n rotator fixen?

[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-07-2011 13:54 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En dan krijg je zeker dat sommigen 30pics van hun auto erin gooien?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

tdw schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:13:
[...]

Misschien hebben die personen ze vervangen door LED's. Die hebben een kleinere weerstand dus denkt de boordcomputer dat de lampen stuk zijn. Als je ze door eenzelfde gloeilampje zou vervangen die wél wit is, dan zou het goed moeten zijn lijkt me (als er gloeilampjes in zitten :P )
Er zijn CANBUS ledjes te krijgen hoor, die kosten misschien net iets meer, maar die geven geen errors :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
MadMarky schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:18:
En dan krijg je zeker dat sommigen 30pics van hun auto erin gooien?
Nah, 1 pic per IP? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag de eerste klusjes gedaan aan de Cabrio. Zoals verwacht moet 't interieur echt goed schoongemaakt worden...
Een belangrijke klus die ik gedaan wou hebben, was 't overzetten van m'n radio. En toen kwam ik achter iets leuks. Nadat ik met veel moeite de radio uit de Compact had gekregen, en daarna in de Cabrio geperst had (veel draadjes in weinig ruimte...) kwam de test. Geen geluid... Radio er weer uit en toen bleek er nog een blauw draadje los te hangen. Maarce kwam met 't briljante idee dat 't wel eens een remote draad van een versterker kon zijn. Die aangesloten op de remote uitgang van de radio, en ja hoor, er klonk muziek :) Ergens ligt er dus een versterker in de auto :D Verklaart ook gelijk waarom hij zo lekker krachtig klinkt :)

En tijdens 't klussen keek ik ook eens goed naar de wielen. Blijken 't 15" velgen te zijn, maar om de één of andere manier staat 't goed.

Op naar de volgende klusjes. Hopelijk wordt 't alleen snel een beetje beter weer... Dat klust wel een stuk lekkerder namelijk...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Je kan er nog iets grotere onderzetten maar imho misstaan ze idd zeker niet, als je wat grotere doet doe dan iig OEM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Amerikanen hebben vaal standaard een beter sound-systeem inderdaad ;(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Vraagje mbt de angel eyes. Een kennis van mij heeft een 335d 2007 en wil zijn angel eyes fel en wit hebben, geld speelt geen rol (~300e) en vroeg aan mij of ik een goede wist en voor hem wilde bestellen. Nu heb ik me helemaal verdiept in de angeleyes voor een E60/E61, maar heb geen flauw idee wat een goed merk is voor een E91/E92

iemand?

marktplaats is geen optie, dat lijkt me allemaal "troep"

edit/

ben uitgekomen op LUX, iemand ervaringen hiermee?
Afbeeldingslocatie: http://luxangeleyes.com/sites/default/files/imagecache/gallery_image_large/BShamuLuxh8.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door SYQ op 24-07-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
E92 = O+ , met of zonder engeloogjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Het Fantoom op 24-07-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het voordeel in de US is dat de voorkant niet ontsiert hoeft te worden met een nummerbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Wauw....als je zoiets in je binnenspiegel ziet, dan ga je toch spontaan opzij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

PWM schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:43:
Het voordeel in de US is dat de voorkant niet ontsiert hoeft te worden met een nummerbord :)
'T ziet er maar naakt uit... :p

Nieuwe foto:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-JA85SvM2yXM/TiyDqIActvI/AAAAAAAACQs/y4jmWf8ESBs/s640/2011-07-23%25252014.57.21.jpg
Oud en nieuw naast elkaar.
Ik had het nooit verwacht dat ik ooit nog 2 BMW's uit m'n pubertijd zou bezitten :+ Helemaal bizar eigenlijk dat ik nu een auto bezit die toen ik begon met studeren (1998) tot de top van de Duitse auto's behoorde...

Dit weekend een beetje aan het klussen geweest met de Cabrio. Of eigenlijk meer met de Compact, want daar is de radio uitgehaald, en de voorste speakers. Vooral die radio was iets meer werk dan alleen de radio uit z'n frame trekken en stekkers loshalen... Nadeel van een radio met carkit en iPod interface, er zit iets meer achter aan draden dan normaal... Uiteindelijk hadden we het halve dashboard los liggen :X Nu moeten de achterste speakers er nog uit en de laatste losse dingen uit de Compact en hij mag weg.

In de Cabrio heb ik alleen de radio weer ingebouwd (wederom een behoorlijke klus, maar gelukkig een stuk makkelijker dan in de Compact). De iPod interface blijkt mooi achter het zonnebrilvakje te passen en de stekker past precies door de opening bovenin het vakje.

Als laatste heb ik me nog even op het achterruitje gestort. Deze is namelijk wit uitgeslagen en daardoor is het zicht naar achteren met de kap dicht eigenlijk 0... Het best te vergelijken met een dichte mist. Nu blijkt het ruitje gewoon smerig te zijn en met 2 ronden Glassex en Meguairs begint het al weer een stuk helderder te worden. Maar het is nog steeds niet schoon... Maar ik kan in ieder geval weer naar achteren kijken.

Maar dit is niet het enige wat schoongemaakt moet worden :X Alles aan het dashboard en deurpanelen is smerig... Misschien dat het zelfs de moeite is om hem eens naar een professioneel reinigingsbedrijf te brengen voor een stoomreiniging. Dan wordt het tapijt tenminste ook weer echt beige.

Heb ik nog een vraagje aan de andere E36 rijders. Weet iemand hoe je de lichtschakelaar los krijgt? Het lampje is daarachter kapot maar ik krijg het rooster en de schakelaar niet los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik dacht dat je die compact al verkocht had. Ga je dat nog doen, of houd je ze beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik zie wel potentie in velgen en bumpers omzetten :) Tenminste de velgen. Hou je deze lekker als winterset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De Compact gaat nog weg, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat alles eruit is. Aangezien de audio alleen al een dag kost en ik alleen in het weekend er tijd voor heb, gaat het niet zo snel...
Sowieso heeft de Compact nog altijd schade links, het hemeltje zakt door en de motor loopt af en toe alsof hij z'n laatste adem aan het uitademen is (en hij kan daarna lopen alsof er niks aan de hand is...) dus echt bruikbaar is hij niet meer...

@_eXistenZ_
Velgen zijn imitaties en niet echt mooi meer (rechtsvoor heeft best wel wat stoeprandschade :X). Maar ik ga ze misschien nog wel bewaren. Ik heb nog een set staal met versleten winterbanden liggen en die wil ik nog onder de Compact gooien.
De bumpers zouden kunnen. Maar dat betekent spuiten en ik zou dan een andere achterbumper moeten kopen. De Compact heeft namelijk een andere bumper. En terwijl ik het op de Compact grappig vond (in combi met de 1.6 motor) en het hem wat meer body geeft, heeft de Cabrio dat imo niet echt nodig. Ik vind hem puur eigenlijk wel net zo mooi, zo niet mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ben enkele AE nog aan het vergelijken en kwam onderstaand tegen, wil ik jullie niet onthouden :9
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5049/5240735984_d2921055f1_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Heel mooi :D

Maar hou wel even in het achterhoofd dat het niet ongebruikelijk is voor fabrikanten van AE om hun productfoto's wat mooier te maken via de bekende manieren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 25-07-2011 09:20 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:58
Mijn 325i E90 staat bij de dealer voor een bodemplaat kapje wat laatst was afgebroken. Meteen had ik gevraagd om hem uit te lijnen omdat de auto bij rechtuit rijden naar rechts trok. Nu blijkt dat de voorbanden schuin zijn afgesleten en dus aan vervanging toe zijn. Waarschijnlijk heb ik dus te lang gereden met incorrecte uitlijning. (Bridgestone potenza R050A, na 38k kilometers)

Het gekraak in de ophanging is volgens de dealer te wijten aan rubbers van de ophanging en worden aan de voorkant vervangen. Goede analyse van @deepbass909 laatst dus :)

Zo breng je de auto voor een klein simpel plastic plaatje en ga je toch weer naar huis met een gepeperde rekening :P

[ Voor 8% gewijzigd door ChiLLeR op 25-07-2011 16:31 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Coenen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 08:54:
Lol, ik had mijn 118d op Zaterdag opgehaald, Maandagochtend gelaserd door een motoragent. Gelukkig maar 130 waar ik 100 mocht. Dus de schade viel mee. Ik dacht eens kijken wat er gebeurd als ik het gaspedaal effe vol intrap in z'n 6.....
Zo spectaculair kan dat toch niet geweest zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@ChiLLeR
Jeej, weer goed gegokt :p Het is vaak een beetje logisch nadenken, ben ik inmiddels wel achter.

Ik zit inmiddels zelf met een puzzeltje. Er blijkt water achter de bijrijder te staan. Het tapijt is echt compleet doorweekt... Nu dus de vraag, waar komt dit vandaan... Lekt de kap aan die kant iets? Met alle regen van de afgelopen dagen zou dat inderdaad wel in het interieur te merken moeten zijn.

Vanavond eerst maar even een vochtvreter kopen, zolang het weer het nog niet toelaat om het dak open te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Vraagje: we zij sinds 2 weken de trotse bezitters van een 2e handse 318d (premium selection, van 2007). Komende van een 10 jaar oude 206, is het verschil wel enorm.

Alleen vragen we ons volgende dingen af:
We zijn nog op zoek naar winterbanden (in regio Antwerpen - grens NL eventueel als goedkoop). Wanneer is eigenlijk de beste periode om er naar te zoeken? Weet iemand een goed adres?

Maar dan: Run flats of gewone? Ik ben nogal huiverachtig over achterwielaandrijving + sneeuw/ijzel (+ laten we zeggen dat er veel diplomatieke punten verspeeld zijn om mijn vrouw te overtuigen dat dat niet zo'n groot probleem is, en dat mijn reserve terug opgebouwd moet worden). Run flat banden zijn stijver dus minder grip? Wat is jullie ervaring hiermee? Merken die ik zeker moet vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Voor goedkope winterbanden + velgen: marktplaats. De beste tijd om te zoeken is wanneer er weinig mensen aan het zoeken zijn. Nu dus!

Ikzelf heb runflats gekocht omdat ik simpelweg geen resevewiel heb en ik de ruimte er niet voor wil opofferen. De winter zal uitwijzen of dat verstandig is geweest.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
reloader terug van vakantie: inclusief deuk, kapotte angel-eye en een bekeuring van 180 euro voor te hard rijden met de aanhanger.. joepie...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6002/5974271683_71eebcde23_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Autch..Dat is een flinke schaafplek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat wordt een nieuwe deur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
die schade op je dorpel. Da's pas kut :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
:( even laten repareren , maar eerst even een goeie schadeboer zoeken en mooie prijsopgave krijgen, ga de hele zijkant laten spuiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Met stootstrips op je deuren vraag je er natuurlijk ook wel een beetje om he...

[ Voor 8% gewijzigd door Het Fantoom op 25-07-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Reloader
Oef... What happend? Op zich lijkt de diepte van de deuk nog mee te vallen. Voordeel van het portier is dat het vaak met maar weinig moeite weer terug springt in de juiste vorm. Ik kon dat al ervaren met de deuk in het portier van de Compact. De helft van de deuk sprong er met een klein beetje overtuiging zo ver uit dat het amper meer te zien was.
Dat dorpelrandje is een stuk vervelender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

manzonderdas schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:51:
Vraagje: we zij sinds 2 weken de trotse bezitters van een 2e handse 318d (premium selection, van 2007). Komende van een 10 jaar oude 206, is het verschil wel enorm.

Alleen vragen we ons volgende dingen af:
We zijn nog op zoek naar winterbanden (in regio Antwerpen - grens NL eventueel als goedkoop). Wanneer is eigenlijk de beste periode om er naar te zoeken? Weet iemand een goed adres?

Maar dan: Run flats of gewone? Ik ben nogal huiverachtig over achterwielaandrijving + sneeuw/ijzel (+ laten we zeggen dat er veel diplomatieke punten verspeeld zijn om mijn vrouw te overtuigen dat dat niet zo'n groot probleem is, en dat mijn reserve terug opgebouwd moet worden). Run flat banden zijn stijver dus minder grip? Wat is jullie ervaring hiermee? Merken die ik zeker moet vermijden?
Hopelijk heb je die niet gehaald bij jorssens? Slechtste bmw dealer van heel Belgie, daar heb ik persoonlijk hele slechte ervaringen mee en ook al ongeloofelijk verhalen over gehoord. Zij denken absoluut niet probleem oplossend mee, enkel probleem veroorzakend.

Voor banden en tegenwoordig ook onderhoud etc ga ik hier: http://www.performance-shop-geel.be/
Vorig jaar een set winterbanden gekocht (bridgestone blizzaks) voor een mooie prijs, ook mijn zomerbanden set en velgen daar gekocht, zeer tevreden over hun service, 25min van Antwerpen ongeveer.

Staan ook altijd mooie wagens binnen dus je kan ergens naar kijken terwijl ze je winterbanden leggen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Ook ik ben zojuist begonnen aan het BMW avontuur. :P Ik loop al jaren met de gedachte ooit een BMW te kopen en we zijn al een tijdje aan het twijfelen welke het moet gaan worden Eigenlijk wil ik een 6 cylinder, maar dat is voor nu nog iets te hoog gegrepen.

Het is een BMW 116i High Executive geworden. Hij staat nog op de BMW site:

Afbeeldingslocatie: http://bmw.akris.nl/img_huissel/rescaled/38TSZG.JPG

Uiteindelijk deze gekozen omdat het onze 2e auto wordt (leasebak) en ik verwacht er niet al te veel mee te rijden. Auto zelf ziet er keurig uit en was eigenlijk niks op aan te merken. En alles wat er zat even nagelopen en dat wordt netjes verholpen. Ook deze auto valt onder de Premium Selection (nog net) en dat vind ik met een auto van 109k op de klok wel zo prettig. Wellicht over 2-3 jaar deze eens inruilen voor een 6 cylinder. :D

Volgende week vrijdag ophalen, heb er zin in! :9

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toffe kar :) van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Mooie velgjes!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/r23tht.jpg

Deze zag ik net te koop staan. Nieuwe type Alpina velgen op een Z4. Mooie combo wat mij betreft, maar had wellicht nog iets beter geweest op 'n zwarte Z4 :-)

[ Voor 88% gewijzigd door RSP op 26-07-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik vind die nieuwe type Alpina velgen echt heel wijs! Staan helemaal goed onder Femme zijn 6er.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:03:
Ik vind die nieuwe type Alpina velgen echt heel wijs! Staan helemaal goed onder Femme zijn 6er.
Mee eens, wil ze ook op m'n e64, maar moet eerlijk zeggen dat ik het met zo'n hoekige z4 niet echt een mooie combi vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik weet niet of dit wel echte velgen zijn, want 19" is volgens mij erg pittig om onder een Z4 te plaatsen, lijkt me dus eerder 18". En volgens de Alpina website leveren ze alleen in 20" of 21" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 12:43

Ma®tin

Hallo

deepbass909 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:04:
Ik zit inmiddels zelf met een puzzeltje. Er blijkt water achter de bijrijder te staan. Het tapijt is echt compleet doorweekt... Nu dus de vraag, waar komt dit vandaan... Lekt de kap aan die kant iets? Met alle regen van de afgelopen dagen zou dat inderdaad wel in het interieur te merken moeten zijn.

Vanavond eerst maar even een vochtvreter kopen, zolang het weer het nog niet toelaat om het dak open te gooien...
Dit heb ik ook gehad, dat het tapijt kletsnat was, ramen beslaan enz. (e46 323i)
Bij mij bleek het vochtscherm los te zitten, dit was op te lossen door het deurpaneel te verwijderen, en dan dat zwarte schuim weer aan de deur te kitten. (deze had bij mij aan de onderkant dus losgelaten)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/deurpaneel.JPG

Daarna nooit geen spoortje vocht meer gezien.
Misschien het controleren waard. :)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Mojo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:43:
Ook ik ben zojuist begonnen aan het BMW avontuur. :P Ik loop al jaren met de gedachte ooit een BMW te kopen en we zijn al een tijdje aan het twijfelen welke het moet gaan worden Eigenlijk wil ik een 6 cylinder, maar dat is voor nu nog iets te hoog gegrepen.

Het is een BMW 116i High Executive geworden. Hij staat nog op de BMW site:

[afbeelding]

Uiteindelijk deze gekozen omdat het onze 2e auto wordt (leasebak) en ik verwacht er niet al te veel mee te rijden. Auto zelf ziet er keurig uit en was eigenlijk niks op aan te merken. En alles wat er zat even nagelopen en dat wordt netjes verholpen. Ook deze auto valt onder de Premium Selection (nog net) en dat vind ik met een auto van 109k op de klok wel zo prettig. Wellicht over 2-3 jaar deze eens inruilen voor een 6 cylinder. :D

Volgende week vrijdag ophalen, heb er zin in! :9
Als je nu al zo op een 6 cilinder geilt waarom kies je dan voor een 116i? De 118i/120i hebben merkbaar meer pit en de de 118i verbruikt niet eens meer dan de 116i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ma®tin schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Dit heb ik ook gehad, dat het tapijt kletsnat was, ramen beslaan enz. (e46 323i)
Bij mij bleek het vochtscherm los te zitten, dit was op te lossen door het deurpaneel te verwijderen, en dan dat zwarte schuim weer aan de deur te kitten. (deze had bij mij aan de onderkant dus losgelaten)
[afbeelding]

Daarna nooit geen spoortje vocht meer gezien.
Misschien het controleren waard. :)
De verschillende panelen gaan sowieso nog los. Rechtsachter moet een kapje teruggeplaatst worden van het dak, en dat kan alleen door het paneel los te halen. Bij het rechter portier hangt de middentoner los en daarvoor moet ik er ook achter zijn. Maar dan moet het wel goed weer zijn... Zeker de deurpanelen haal ik liever niet zomaar los, aangezien hier nu airbags inzitten en ik dus sowieso de accu los moet koppelen.

Maar ik heb sinds gisteravond een vochtvreter in de auto staan en rij nu even permanent met de airco aan, zodat er vocht ontrokken wordt en het lijkt al een stuk droger te worden.

Vandaag nog wel even aan het puzzelen geweest met het spankoortje voor de C-stijlen. Deze kan ik nu nog niet fixen (verstevigingsplaten laten los van het hemeltje en zijn bovendien uitgescheurd), maar ik weet nu wel hoe het touwtje moet lopen. Daarbij zit het nu al wel zover vast dat de c-stijl wel netjes op z'n plek zit.

Voor ik dit definitief ga fixen (zodra ik de spullen heb kunnen bestellen dus), ga ik sowieso de stof van het hemeltje er een keer helemaal uit halen. Dit zit relatief eenvoudig vast (op het spankoortje na dan) en ook daar zitten wat kleine reparaties aan (bij het achterruitje laat het ook los).

Zojuist even misbruik gemaakt van het feit dat het droog is en een redelijke temperatuur, dus naar buiten, dak omlaag en even toeren 8)

Was al de tweede keer sinds ik hem heb dat ik het kon, en man wat rijdt dat lekker :9~ Eerst een stukje snelweg, eens kijken hoe comfortabel het is om 120/130 te rijden met het dak open, en dat viel helemaal niet tegen. Sterker nog, behalve dat praten met een bijrijder bijna onmogelijk wordt en de radio wat harder moet, had ik geen last van de rijwind.
Gelukkig heeft deze wagen daarbij ook een stuk betere verwarming dan mijn Compact had. Qua temperatuur bleef het ook behoorlijk prettig namelijk.

Daarna nog een lekker stukje getoerd door de Reeuwijkse plassen, lekker met 40 over mooie, maar ook erg smalle, weggetjes rijden.
Als je rustig rijdt in een hoge versnelling hoor je in de auto de motor totaal niet, zelfs niet met het dak open. Alleen bandenruis. Trek je dan even lekker door, dan komt er toch een mooie grom :D Nadeel alleen, zelfs in de 2de versnelling zit je dan al snel richting de 80km/u en in de 3de gaat het al snel richting 140 :X Waar je ook nog eens zo op zit (helemaal vergeleken met de Compact :+ )

Kortom, ik ben blij met m'n Cabrio :D

[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 26-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Het Fantoom schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Als je nu al zo op een 6 cilinder geilt waarom kies je dan voor een 116i? De 118i/120i hebben merkbaar meer pit en de de 118i verbruikt niet eens meer dan de 116i.
Dat is een goede vraag. Ik kies de 6cylinder deels natuurlijk voor de pit, maar het geluid maakt ook veel goed. Bovendien vind ik het prijsverschil tussen een 116i (waar er veel van zijn) en een 118i/120i (waar ik er beduidend minder van heb gezien) nu nog groot genoeg om de 116i te rechtvaardigen. De 116i paste precies in het budget met deze kilometerstand en is behoorlijk netjes aangekleed.

Als laatste is dat vooralsnog mijn vriendin er vooral in al rijden (heb zelf een leasebak) en die geeft niet zo heel veel om de motor. Dus of het nu een 118i of 116i is zal haar een worst wezen. Uiteraard had ik zelf liever een 2l blok gehad, maar het is nu niet anders. Ik (we :P) ben hier al erg blij mee!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de 120i is een 4 cilinder. Dan zit je dus al aan een 130i als je 6 cilinders wil en dat is wel weer ff een andere ballgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat weet ik. :P En dat is dus precies de reden dat ik maar voor een 116i heb gekozen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Gisteren mijn auto weer opgehaald. Ik had een 318i leen wagen mee en de stap weer in mijn eigen 6 cilinder was toch wel weer hemels en deed mij besluiten om nooit meer een 4cilinder te nemen. (Dat gaat lastig worden met de nieuwe 4cil turbo's...)
De 318 rijdt in principe prima maar de 4cil geeft toch een wat rauw geluid in tegenstelling tot de 6cil die veel mooier klinkt en 'zachter', meer smooth, loopt. De 318 had verder een standaard stuur; mensen bestel alsjeblieft een sportstuur dat stuurd zo veel beter. Wel zat er leren bekleding, PDC en navi op. De standaard audio is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Wel merk je dat er voorin een stuk minder gewicht ligt wat hem wat soepeler de bocht in gooit.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BMW stopt met de 523i. I.p.v. deze motor komt een 520i (met turbo). De 528i wordt ook een 4 cylinder :)

Die 523i lijkt me een hele juiste keuze :) Ik heb hem een paar keer gereden, en het was echt een waardeloos ding. Alleen doordat hij in een 5-serie ligt durfde de autojournalisten dat niet letterlijk op te schrijven, maar helemaal verhult werd het ook niet.

Het ding had het verbruik van een 6-in-lijn met de performance van een veel mindere motor. Het feit dat hij niet giga veel vermogen had was nog niet eens het probleem, maar wel dat hij dat beperkte vermogen had door aan alle kanten afgeknepen te zijn. Ben er benieuwd naar die 520i (iets minder vermogen, flink hoger koppel en 5000,- goedkoper) :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 27-07-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

de 28i is die nieuwe bi-turbo 4-cylinder toch? Lijkt me echt 'n gave motor. Die wordt volgens mij ook geleverd in de X3 vanaf 2011 en de Z4 van 2012, waarbij alleen de 30i en 35i nog 6-cylinders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mojo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:29:
[...]

Als laatste is dat vooralsnog mijn vriendin er vooral in al rijden (heb zelf een leasebak) en die geeft niet zo heel veel om de motor. Dus of het nu een 118i of 116i is zal haar een worst wezen. Uiteraard had ik zelf liever een 2l blok gehad, maar het is nu niet anders. Ik (we :P) ben hier al erg blij mee!
Volgens die redenatie had je niet eens een BMW hoeven kopen misschien? No offence hoor, maar een trage motor vindt ze niet erg maar een supergoed onderstel met RWD stond wel op haar eisenlijstje? Kan hoor, vrouwen zijn rare wezens ;) mijn ex reed ook altijd bijzonder stevig door maar ging als een vrouw door de bochten. Die had toen dus een flink snelle diesel gekocht en verder niet echt gekeken naar hoe het reed :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
RSP schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:10:
de 28i is die nieuwe bi-turbo 4-cylinder toch? Lijkt me echt 'n gave motor. Die wordt volgens mij ook geleverd in de X3 vanaf 2011 en de Z4 van 2012, waarbij alleen de 30i en 35i nog 6-cylinders zijn.
Klopt, het is alleen niet een bi-turbo maar een enkele turbo. BMW noemt het graag een 'twinscroll'-turbo.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:43:
[...]

Volgens die redenatie had je niet eens een BMW hoeven kopen misschien? No offence hoor, maar een trage motor vindt ze niet erg maar een supergoed onderstel met RWD stond wel op haar eisenlijstje? Kan hoor, vrouwen zijn rare wezens ;) mijn ex reed ook altijd bijzonder stevig door maar ging als een vrouw door de bochten. Die had toen dus een flink snelle diesel gekocht en verder niet echt gekeken naar hoe het reed :p
Auto's kiezen is toch vooral emotie :P Ik zou ook een 116i kiezen boven een ander merk met betere specs voor dezelfde prijs. Waarom? Omdat je gewoon een BMW wilt rijden :-)

Prima keuze overigens hoor, de 116i, zeker in executive uitvoering is het wat mij betreft een hele mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

ChiLLeR schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:13:
[...]

Klopt, het is alleen niet een bi-turbo maar een enkele turbo. BMW noemt het graag een 'twinscroll'-turbo.

Wel tof om ~240pk uit een 2 Liter motor te persen. Iets wat Honda natuurlijk al 'n tijd geleden heeft gedaan, maar ik heb niet 't idee dat dit zo'n hoogtoerig ding is als in een S2000 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 16-09 14:17
Een S2000 heeft dan ook geen turbo, dus die heeft die toeren nodig om het vermogen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Precies.

Vraag me wel af hoe duurzaam die blokken zijn. Ik denk dat een gemiddelde e46 325 de 4 ton wel haalt zonder 'raar' onderhoud, vraag me af of dat bij een 4 cil twinturbo ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

RSP schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Auto's kiezen is toch vooral emotie :P Ik zou ook een 116i kiezen boven een ander merk met betere specs voor dezelfde prijs. Waarom? Omdat je gewoon een BMW wilt rijden :-)

Prima keuze overigens hoor, de 116i, zeker in executive uitvoering is het wat mij betreft een hele mooie auto!
Met de Joyride campagne vorig jaar heb ik in een 116i gereden en dat viel me qua prestaties niet tegen (er waren wel andere punten, maar dat ging meer om bediening). Ja, een stoplichtsprint win je er niet mee, maar dat doe ik met mijn 323i ook niet. Daarvoor rij je ook niet in een dergelijke auto. 130 op de snelweg (of harder) is daar in tegen totaal geen probleem.

En, en ik heb dit al zo vaak gezegd, een 1.6 is voor BMW misschien klein, maar voor de meeste automerken is dit nog steeds één van de grotere motoren en vaak zijn die ook nog eens zwakker in prestaties.

Dus gewoon lekker genieten van die 116i!
418O2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:54:
Precies.

Vraag me wel af hoe duurzaam die blokken zijn. Ik denk dat een gemiddelde e46 325 de 4 ton wel haalt zonder 'raar' onderhoud, vraag me af of dat bij een 4 cil twinturbo ook zo is.
Waarom zou een twin(scroll)turbo minder duurzaam zijn? Lijkt mij juist duurzamer, omdat de turbo minder belast wordt. Juist die hoge toeren van een S2000 blok maken hem vatbaar voor problemen en slijtage, niet zozeer het gegenereerde topvermogen.

Sowieso zit duurzaamheid en betrouwbaarheid bij BMW echt wel goed. BMW heeft nooit echte probleem motoren gehad. Ga maar na, zelfs de S-lijn motoren (uit de ///M-modellen) halen zonder problemen meerdere tonnen, terwijl die echt niet slecht presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Omdat turbo's gewoon kapot gaan, vaak. Volgens mij houden die het nooit veel langer uit dan 200.000km.

Ik geloof niet echt dat je een m3 over de 2,5 ton rijdt zonder revisie.. Maar ik laat me graag verbazen.

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 27-07-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 16-09 14:17
Dat hangt van zoveel factoren af dat je daar niet heel over kan zeggen. Als je de auto altijd netjes warm rijdt, op tijd de beurtjes uitvoert (en olie ververst) dan zou die 2,5 ton echt geen probleem moeten zijn. Je kan uiteraard altijd pech hebben maar het halen van hoge km. standen heeft meer met onderhoud en hoe de eigenaar ermee omgaat te maken dan met de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
RSP schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:30:
[...]

[video]

Wel tof om ~240pk uit een 2 Liter motor te persen. Iets wat Honda natuurlijk al 'n tijd geleden heeft gedaan, maar ik heb niet 't idee dat dit zo'n hoogtoerig ding is als in een S2000 bijvoorbeeld.
Ja maar zo bijzonder vind ik het ook weer niet. Als je kijkt naar audi met z'n 4 cilinder turbo blokken, die halen daar nu 211pk uit, breng je hem bij de chip tuning boer dan is het al 259pk. (http://www.ziptuning.nl/c...-2.0-TFSI-211pk-2008.html)
Dat BMW dat nu af-fabriek doet vind ik daarom ook niet echt bijzonder, ik vind het een groot me-too gehalte hebben deze ontwikkeling. Het zal vast duurzaam zijn e.d. :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
@Catch22: Achja dan vervang je de turbo om de 200.000km toch? Redelijk prijzige reparatie maar het is niet alsof je de hele motor vervangt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ziptuning een chiptuner noemen vind ik nogal complimenteus en 259 opgegeven paardenkrachten is erg optimistisch gezien hun reputatie en wat ik ervan gezien heb.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ziptuning is inderdaad rotzooi. De goede tuners halen het echter ook makkelijk ;) Meestal kom je met dat blok (op 98) op zo'n 275pk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:43:
[...]

Het onderstel en RWD stond op mijn lijstje. Het budget op die van haar. Het alternatief is een 130i of een 325i. En die zijn een stuk duurder. (En ze wilde niet zo veel vermogen, maar dat komt wel. :P)

Sterker nog, ze reed 2 minuten in de auto en ze was al helemaal verkocht. De kwaliteit van het rijdne doet er niet op onder met een kleinere motor.
RSP schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Precies!
deepbass909 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:36:
[...]

Met de Joyride campagne vorig jaar heb ik in een 116i gereden en dat viel me qua prestaties niet tegen (er waren wel andere punten, maar dat ging meer om bediening). Ja, een stoplichtsprint win je er niet mee, maar dat doe ik met mijn 323i ook niet. Daarvoor rij je ook niet in een dergelijke auto. 130 op de snelweg (of harder) is daar in tegen totaal geen probleem.

En, en ik heb dit al zo vaak gezegd, een 1.6 is voor BMW misschien klein, maar voor de meeste automerken is dit nog steeds één van de grotere motoren en vaak zijn die ook nog eens zwakker in prestaties.

Dus gewoon lekker genieten van die 116i!
Ook dat, helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrFl0ppY schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:50:
@Catch22: Achja dan vervang je de turbo om de 200.000km toch? Redelijk prijzige reparatie maar het is niet alsof je de hele motor vervangt.
Dan ben je ook 1000+ euro verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:59:
BMW stopt met de 523i. I.p.v. deze motor komt een 520i (met turbo). De 528i wordt ook een 4 cylinder :)

Die 523i lijkt me een hele juiste keuze :) Ik heb hem een paar keer gereden, en het was echt een waardeloos ding. Alleen doordat hij in een 5-serie ligt durfde de autojournalisten dat niet letterlijk op te schrijven, maar helemaal verhult werd het ook niet.

Het ding had het verbruik van een 6-in-lijn met de performance van een veel mindere motor. Het feit dat hij niet giga veel vermogen had was nog niet eens het probleem, maar wel dat hij dat beperkte vermogen had door aan alle kanten afgeknepen te zijn. Ben er benieuwd naar die 520i (iets minder vermogen, flink hoger koppel en 5000,- goedkoper) :)
De nieuwe 525d is ook best interessant als je in de markt bent voor zoiets: 218 pk, 450Nm en een A-label. Je vraagt je af waarom je nog voor een 530d zou gaan. De 535d krijgt trouwens een vermogensjump naar 313pk en een absurde 630Nm dus dat gaat helemaal lekker van de plek :P Hij schijnt in 5,5 secs naar de 100 te gaan en de tussenacceleraties zullen helemaal gestoord zijn. Daarmee kun je elke GTI toch behoorlijk vernederen en ik denk dat een verdwaalde 911 voor lul zetten met je zakensedan ook nog wel lukt :D

De 'oude' 6-in-lijn 528i blijft overigens in het gamma, alleen krijgt die er 14 pk bij (wordt 272) en heet hij dan 530i. Waarom ze die behouden begrijp ik alleen niet. De turbo-528i heeft weliswaar 27 pk minder maar wel meer koppel (350 vs 310Nm), een veel gunstiger verbruik en is 3500 euro goedkoper. Omdat het gat met de 535i anders te groot wordt?

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 27-07-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Daniel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:48:
[...]

De nieuwe 525d is ook best interessant als je in de markt bent voor zoiets: 218 pk, 450Nm en een A-label. Je vraagt je af waarom je nog voor een 530d zou gaan. De 535d krijgt trouwens een vermogensjump naar 313pk en een absurde 630Nm dus dat gaat helemaal lekker van de plek :P Hij schijnt in 5,5 secs naar de 100 te gaan en de tussenacceleraties zullen helemaal gestoord zijn. Daarmee kun je elke GTI toch behoorlijk vernederen en ik denk dat een verdwaalde 911 voor lul zetten met je zakensedan ook nog wel lukt :D
Weet je wat helemaal leip is, de 530d is niet zuiniger en heeft maar nauwlijks minder co2 uitstoot tov de 535d... Overigens wordt de 535d ook wel eens M5d genoemd, gezien de prestaties niet eens zo'n rare benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Daniel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:48:
[...]

De 'oude' 6-in-lijn 528i blijft overigens in het gamma, alleen krijgt die er 14 pk bij (wordt 272) en heet hij dan 530i. Waarom ze die behouden begrijp ik alleen niet. De turbo-528i heeft weliswaar 27 pk minder maar wel meer koppel (350 vs 310Nm), een veel gunstiger verbruik en is 3500 euro goedkoper. Omdat het gat met de 535i anders te groot wordt?
Misschien omdat ze nog wat onzeker zijn over de marktacceptatie van viercilinders in de klasse van de 528?

Ik zou de nieuwe viercilinder moeten rijden, maar uitgaande om mijn ervaringen met een 118d en een 320Ci zou ik toch neigen naar een zespitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

zneek schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Weet je wat helemaal leip is, de 530d is niet zuiniger en heeft maar nauwlijks minder co2 uitstoot tov de 535d... Overigens wordt de 535d ook wel eens M5d genoemd, gezien de prestaties niet eens zo'n rare benaming.
Door de lage co2 uitstoot gaat de belasting op ingebruikstelling van de wagen in Belgie omlaag van 5000 euro naar 600 euro op een 35d motor. Hierdoor is de kans dat mijn volgende wagen een 35d word heel realistisch geworden. Hopelijk voegen ze gewicht niet toe als een parameter in de Belgische wegenbelasting :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
zneek schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Vanochtend had ik anders een (E61) 535d achter me zitten en die hield me op de oprit naar de A2 niet bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
t_captain schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:55:
[...]

Misschien omdat ze nog wat onzeker zijn over de marktacceptatie van viercilinders in de klasse van de 528?

Ik zou de nieuwe viercilinder moeten rijden, maar uitgaande om mijn ervaringen met een 118d en een 320Ci zou ik toch neigen naar een zespitter.
Volvo doet het toch ook al een tijdje?

Ik denk dat het wel snor zit met de rij-eigenschappen. Een twinturbo 4 cilinder is toch wat anders dan een N/a
4 cilinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Apache schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:01:
[...]

Door de lage co2 uitstoot gaat de belasting op ingebruikstelling van de wagen in Belgie omlaag van 5000 euro naar 600 euro op een 35d motor. Hierdoor is de kans dat mijn volgende wagen een 35d word heel realistisch geworden. Hopelijk voegen ze gewicht niet toe als een parameter in de Belgische wegenbelasting :)
De groene & rode jongens zijn nu al woest hierover, want wat in hun ogen een eerlijke maatregel was (vervuiler betaald) om SUV bezitters te pesten, vinden ze opeens veel minder eerlijk omdat ze het resultaat niet meer verkocht krijgen aan hun publiek. Dat moet nu meer betalen voor hun standaard auto, die dus meer vervuilt dan nieuwe hogere middenklassers (en tegenwoordig ook al sommige SUV's)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Daniel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:17:
[...]

Vanochtend had ik anders een (E61) 535d achter me zitten en die hield me op de oprit naar de A2 niet bij :P
Ik heb het ook over de F10 535d..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
@ apache: nee bij centrauto. Waren vriendelijk bij de verkoop; toen klein probleempje ontdekt (koppelingspedaal piept) - direct technieker bij laten komen, afspraak 2 weken later (dus volgende week) om te laten nazien.

Ondertussen wel andere problemen opgedoken: verlichting achterklink werkt aan 1 kant niet (klein probleem). Sleutels werken ook niet meer (groot probleem - ondertussen al 2 zekeringen opgeblazen, stak 1 in van 20A ipv 15 - was er al een probleem? In elk geval niet echt praktisch als je je auto niet meer op slot kan doen (of open), en geen garage hebt). Ben een keer benieuwd wat ze morgen gaan voorstellen. Vandaag centrauto bellen was niet echt productief.

Dus: we geven ze morgen nog een keer het voordeel van de twijfel ;-)

btw: de man die van de bmw pechverhelpingsdienst mijn vrouw uit de nood kwam helpen was van Jorssens en best vriendelijk naar het schijnt... vreemde wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door manzonderdas op 27-07-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
418O2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:17:
[...]

Volvo doet het toch ook al een tijdje?

Ik denk dat het wel snor zit met de rij-eigenschappen. Een twinturbo 4 cilinder is toch wat anders dan een N/a
4 cilinder
Persoonlijk vind ik de 5 een klasse hoger dan de S80. Qua binnenruimte zal ik ongelijk hebben, maar een 5 is een auto die tussen de 50k en 130k in de markt staat, een S80 tussen de 40k en 70k. Eerder de klasse van een 3 dus. Weliswaar heel andere auto's, de S80 is vooral heel ruim en veel minder dynamisch. Maar een S80 is echt geen 5 ;)

BMW kennende weet ik zeker dat de rijeigenschappen fijn zullen zijn. Maar of het nieuwe blok die super-rustige en zachte loop vanaf stationair toerental heeft? De tweeliter diesel uit de 118d had het in ieder geval niet op het niveau van mijn 22i benzine. (terwijl wat mij betreft deze diesel ook best-of-class is in vergelijking met alle andere viercilinder diesels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Yalopa schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:29:
[...]

De groene & rode jongens zijn nu al woest hierover, want wat in hun ogen een eerlijke maatregel was (vervuiler betaald) om SUV bezitters te pesten, vinden ze opeens veel minder eerlijk omdat ze het resultaat niet meer verkocht krijgen aan hun publiek. Dat moet nu meer betalen voor hun standaard auto, die dus meer vervuilt dan nieuwe hogere middenklassers (en tegenwoordig ook al sommige SUV's)
Tja, de nieuwste generatie BMW's is ongelooflijk zuinig. Je kunt met een 120d vrijwel net zo zuinig rijden als met een Golf Bluemotion, terwijl je toch 25% meer inhoud en 70% meer vermogen hebt. En zo'n 535d is naar verhouding tot de afmeting en klasse van de auto ook een zeer zuinige wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik verbaas me er ook telkens over hoeveel je uit een 320 ED kan halen met een verbruik waar mijn vorige VW Jetta (2007) jaloers op zou mogen zijn...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
deepbass909 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:42:
@Reloader
Oef... What happend? Op zich lijkt de diepte van de deuk nog mee te vallen. Voordeel van het portier is dat het vaak met maar weinig moeite weer terug springt in de juiste vorm. Ik kon dat al ervaren met de deuk in het portier van de Compact. De helft van de deuk sprong er met een klein beetje overtuiging zo ver uit dat het amper meer te zien was.
Dat dorpelrandje is een stuk vervelender...
paaltje over t hoofd gezien :( ik laat de hele zij-kant spuiten dus zal wel weer naar de 1500 euro toegaan denk ik :( dus nog even sparen.

@stootstrips... die hebben alle E46's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Afaik wel, ook op mijn Mtech1-pakket waarvan je mag verwachten dat deze niet de meest lullig plastic zooi krijgt :) als in, duurder beklede modellen zijn vaker met meegespoten bumpers en dat doet mijne ook niet dus wss geen ene E46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een High Exe, zitten meegespoten stootstrips op :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
zneek schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:46:
[...]

Ik heb het ook over de F10 535d..... :)
Hmmja, die is door de 8-traps automaat wel wat vlotter: 0-100 tijd wordt opgegeven als 5.7 seconden, dat haal ik niet :) De tussenacceleraties ga ik maar niet eens aan beginnen. En dat bij een gemiddeld verbruik van 1 op 16 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Daniel schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:46:
[...]

Hmmja, die is door de 8-traps automaat wel wat vlotter: 0-100 tijd wordt opgegeven als 5.7 seconden, dat haal ik niet :) De tussenacceleraties ga ik maar niet eens aan beginnen. En dat bij een gemiddeld verbruik van 1 op 16 8)7
Met name dat laatste, die 545i van je gaat dat net niet halen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Holy shit wat een specs voor die 535d ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:11:
[...]

paaltje over t hoofd gezien :( ik laat de hele zij-kant spuiten dus zal wel weer naar de 1500 euro toegaan denk ik :( dus nog even sparen.

@stootstrips... die hebben alle E46's ?
Au, pijnlijk...

Heeft er hier iemand ervaring met het professioneel laten reinigen van een interieur? Ik zoek nog een goed bedrijf in de regio Gouda, Zoetermeer of Utrecht om de beige tapijten en panelen weer netjes schoon te krijgen.

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken naar wat een Cabrio dak kost. Er zitten wat lelijke plekken in en het stiksel is beschadigd. Dat leken beide kleine schoonheidspuntjes, maar gisteren bleek dat het stiksel echt zover kapot is dat het doek op een paar plaatsen niet meer vast zit op het frame. Vooral bij het openen van het dak heb ik hier last van (het valt niet netjes en soepel in de bak). Gelukkig valt het nog wel onder schoonheidsfoutjes (onder het rijden merk je er helemaal niks van), maar wel iets wat ik wellicht aan wil gaan pakken.

Maar vooralsnog staat het onder op het lijstje. Eerst het interieur op orde krijgen, dan een kijken of ik alle schoonheidsfoutjes in het plaatwerk kan (laten) herstellen (lak schades, krasjes, kleine deukjes) en dan pas komt het dak. Technisch lijkt de wagen echt in top conditie te zijn (alleen de schokdempers zijn weleens harder geweest, maar het is nog lang niet storend of gevaarlijk).

En wat is Cruise Control in combinatie met een 6 pitter goddelijk! Lekker met 130 ontspannen toeren, ondertussen een relatief laag verbruik voor elkaar krijgen (ik zit nu op ruim 200 mijl met een halve tank, wat tussen de 1:10 (9.3l/100km) en 1:13 (7.8l/100km) oplevert). Ter vergelijk, mijn Compact deed 1:11,7 gemiddeld (gemeten over ruim 4 jaar), en de laatste maanden eerder 1:10 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
je zou carclean.nl eens kunnen benaderen, ik weet dat ze naast een webshop runnen ook auto's professioneel poetsen.

of hou groupon in de gaten, daar komen de laatste tijd veel aanbiedingen van poetsbeurten van je auto voorbij,m'n broertje heeft zijn astra laten doen en hij was erg tevreden, ook hebben ze beschadigingen aan z'n dash netjes verholpen en een brandgaatje in z'n stoel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik zit nu ff te kijken als d eauto toch naar de spuiter moet om maar meteen mijn beschadigde voorbumper te vervangen (is een hapje uit)

Origineel
Afbeeldingslocatie: http://en.wikipedia.org/wiki/File:2000-2003_BMW_320Ci_(E46)_coupe_01.jpg

of Mtech II

Afbeeldingslocatie: http://www.modbargains.com/images/Products/Suvneer/Mtech2-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

MTech 2, die eerste heeft dat rare diffusor-achtige dingetje onderaan en dat vind ik niet mooi.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Sowieso mtech2, kun je vast ook wel tweedehands vinden en als je geluk hebt zelfs in kleur.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Als je er aan kan komen natuurlijk een M-Tech 1 ;)

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=25&image=a2b4f27a08ec9dec55ad0049c0ece703&mode=forum

Maar je moet wss wel goed zoeken. En zoek dan gelijk een hele bodykit bij elkaar :)

/edit

En je linkt een hele pagina als JPG 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door _eXistenZ_ op 28-07-2011 20:15 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.