Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zonder de kosten mee te rekenen is het zeker een verstandig alternatief, want een 6 cilinder rijdt veel fijner en soepeler dan een 4 cilinder.. Let er alleen wel op dat de 330d vanaf 2003 (maand weet ik niet uit m'n hoofd) is geüpgraded van 184pk naar 204pk (common-rail geloof ik) en dat ze vanaf dat moment ook voorzien zijn van 6-bak ipv 5-bak.. Wat de verschillende sterke en zwakke punten van beide motoren zijn weet ik niet precies, maar persoonlijk zou ik altijd voor de 204pk versie gaan.. Vooral vanwege de 6-bak en de modernere techniek..

Oh, en wat er ook niet uitziet (vind ik dan) een super kaal uitgeruste 330d.. Heb je een auto met een dikke motor, maar zit je op platte stoffen stoeltjes, met een plastic stuurtje zonder knopjes in je hand en kijk je uit op een dashboard met cassettespeler en draaiknoppen voor de airco.. Het viel me op tijdens mijn zoektocht in Duitsland dat er veel van dat soort auto's te koop waren..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Dat laatste viel mij ook al op ja, de 204 pk tip zal ik onthouden.

Grootste dealbreaker zal de verzekering worden :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
iemand een tip?
Zo gauw ik stil sta (file/McDrive) loopt mijn temperatuur heel snel op. Wat gek is, als ik de verwarming voluit op warm zet, komt er nauwelijks warme lucht uit.
Ga ik dan echter weer rijden, komt er heel veel, hele hete lucht uit. Daarbij loopt de temperatuur dan binnen 100 meter weer terug naar een normaal nivo. Je hoort dan ook duidelijk dat de ventilator dan pas weer gaat meedraaien. Die maakt dan ook veel geluid, dat zwaarder wordt als het toerental oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

fsfikke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:12:

[...]

Behalve als die weerstand er juist voor zorgt dat de auto altijd denkt dat er iemand zit en de airbag altijd af zal laten gaan. Onnodige kosten bij een ongeluk zonder passagier, maar geen verminderde veiligheid.
3 opgeblazen airbags (terwijl dat niet nodig is). Prijzig grapje, dan liever eenmalig een mat van +- 200,- euro.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:45:
[...]

3 opgeblazen airbags (terwijl dat niet nodig is). Prijzig grapje, dan liever eenmalig een mat van +- 200,- euro.
Inderdaad een prijzig grapje, dus niet "Inderdaad, bezuinigen op veiligheid :N." ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
TommyGun schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:45:
[...]

Op het moment dat jij je airbags nodig hebt gehad, heb je wel meer aan je hoofd dan die 2 extra airbags.....(total loss o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

fsfikke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Inderdaad een prijzig grapje, dus niet "Inderdaad, bezuinigen op veiligheid :N." ;)
Trent900 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Op het moment dat jij je airbags nodig hebt gehad, heb je wel meer aan je hoofd dan die 2 extra airbags.....(total loss o.i.d.)
Mijn fout, ik begreep later dat je met zo'n dummy wilt nabootsen dat er iemand in de stoel zit. Ik dacht enkel het lampje voor de gek houden.

Maar goed, ik weet niet wanneer airbags af gaan (volgens mij pas boven een bepaalde snelheid/impact) maar als dat al gebeurt bij het raken van een paaltje (die toevallig een sensor doorboort) dan ga je niet blij worden met de kosten van 3 extra airbags die af zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Het wel of niet afgaan van de airbags is gekoppeld aan een zeer complex logaritme en gaat echt niet zomaar af (uitzonderingen daargelaten). Ik heb ooit een redelijke klapper gemaakt tegen een biggenruggetje, ophanging en voorkant naar de klote, maar de airbag is nooit afgegaan en dat was een zeer goede beslissing van de computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Oxellaar schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:40:
Misschien heb je hier wat aan?
Hoop niet voor je dat de display verlichting defect is, dit maak je namelijk niet erg makkelijk.
Die zitten namelijk achter de display en die zit vast op de print.
Als hij gewoon niet meer werkt ligt het meestal aan een bepaalde weerstand.
Weerstand kun je gewoon bij Condard oid bestellen.

Heb de fix een aantal jaren terug ook gedaan bij mijn E36 en acc werkte weer (en nog)

Op Ebay en MP stonden toen ook verkopers, daar kun je hem naar toe sturen.
Zij fixen hem dan voor je en sturen hem terug.
Weet niet of die er nog op staan.
Volgens ETK (bmwfans.info) zitten er gewoon 4 vervangbare lampjes in en werkt de verlichting net als in het klokkenspel (dus met een licht-geleidende plaat). Dit klopt ook met wat ik aan beschrijvingen heb gevonden voor het repareren van het display.
Let wel, ik heb het over de onboard computer, niet de AC-unit, waar jouw link naar verwijst. In de AC-unit lijkt het er inderdaad op dat ze niet vervangbaar zijn (worden niet vermeldt in ETK), maar deze werken nog gewoon.
fsfikke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:06:
[...]

Als ie uit de US komt zal het never nooit een executive zijn :P
Maar wat dan wel? En waarom zou het niet kunnen? (gewoon nieuwsgierig) Voor Nederland kan ik namelijk alleen de standaard, executive en M3 uitvoering vinden.
Trent900 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:18:
Het wel of niet afgaan van de airbags is gekoppeld aan een zeer complex logaritme en gaat echt niet zomaar af (uitzonderingen daargelaten). Ik heb ooit een redelijke klapper gemaakt tegen een biggenruggetje, ophanging en voorkant naar de klote, maar de airbag is nooit afgegaan en dat was een zeer goede beslissing van de computer :)
Valt wel mee. Ze gaan pas af boven een bepaalde snelheid en bij een minimale vertraging. Vooral die snelheid kan je merken als er een storing is en de boel is net gereset. Pas bij het overschrijden van deze minimale snelheid zal bij een storing het lampje weer gaan branden. Bij een klap tegen een biggenruggetje is de vertraging nog niet genoeg om de airbags te actieveren. Ik weet hoe hoog deze precies is, maar het ligt vrij hoog.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Omdat executive iets is wat ze alleen in Nederland kennen. In de VS werken ze met andere pakketten en een stuk minder losse opties. (Cold weather/sport/performance-package etc)
Makkelijkste manier om er achter te komen wat er allemaal op je auto zit is een mailtje sturen naar BMW met je VIN. Krijg je heel snel een reactie terug met de optielijst van jouw specifieke auto :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
fsfikke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:12:
[...]

Heb zelf ook CC ingebouwd op mijn sportstuur. Maar niet elk sportstuur heeft een ///M-logo. Elke coupe heeft een sportstuur, maar alleen met ///M-pakket krijg je dat logo'tje. Stelt natuurlijk niets voor, is gewoon een plastic plaatje verwisselen :P

Op de optielijst heet dit stuurt "255 SPORT-LEDERLENKRAD"
[afbeelding]

[...]

Behalve als die weerstand er juist voor zorgt dat de auto altijd denkt dat er iemand zit en de airbag altijd af zal laten gaan. Onnodige kosten bij een ongeluk zonder passagier, maar geen verminderde veiligheid.
M-stuur is veel dikker en ligt dus veel lekkerder in de hand dan het sportstuur, en heeft maar 1 dikke spaak in het midden i.p.v. de 2 dunne op het normale sportstuur. Is dus niet een kwestie van even een plaatje omwisselen ;)
Waar ik sportstuur zei bedoelde ik dus eigenlijk M-stuur, my bad. Die hebben wel allemaal een ///M-logootje, maar alleen die uit een M3 hebben gekleurde stiksels langs de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/n1uy4z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.e46fanatics.com/members/vinnymac/paddleshifter2.jpg
Bovenste is wss. een optie geweest op de auto, de onderste is er één overgezet uit een M3.

Overigens is de airbag gewoon over te zetten uit het 3spoke-sportstuur naar een M-stuur, hoewel bij mijn stuur we de metalen platen aan de binnenkant overgezet hebben uit mijn oude stuur, omdat die precies goed afgesteld stonden en die andere die bij het M-stuur kwamen de hele tijd de toeter lieten afgaan :)

[ Voor 19% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-07-2011 16:16 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, wist ik niet.
Ik ga sowieso de achterbank lostrekken voor het orderbriefje (en om daaronder schoon te maken).

Met een beetje geluk heb ik woensdag de sleutels en papieren in handen van de auto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

JdM

Humbled

De discussie over het weerstandje of de sensormat vervangen ga ik me niet in mengen, die discussie zul je altijd houden.
Ik heb hem bij mij wel geplaatst en geloof persoonlijk ook dat het ploffen van alle airbags aan de voorkant voor mij de minste zorg is. Die kar van mij heeft (ten opzichte van een flinke aanrijding) toch een dagwaarde van 0,0 dus als ik een klapper maak is het niet eens meer zinvol om die auto te laten maken. Boeit mij dat dan wat dat ook de passagiersairbag eruit ligt, met veiligheid heeft het in elk geval niets te maken, want de airbag werkt gewoon.
En die mat zorgt er inderdaad voor dat het lijkt alsof er altijd iemand op de stoel zit, let wel op met een eventueel te plaatsen kinderzitje als je dat zou willen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 18-07-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:10:
[...]

M-stuur is veel dikker en ligt dus veel lekkerder in de hand dan het sportstuur, en heeft maar 1 dikke spaak in het midden i.p.v. de 2 dunne op het normale sportstuur. Is dus niet een kwestie van even een plaatje omwisselen ;)
Waar ik sportstuur zei bedoelde ik dus eigenlijk M-stuur, my bad. Die hebben wel allemaal een ///M-logootje, maar alleen die uit een M3 hebben gekleurde stiksels langs de binnenkant.

[afbeelding]
[afbeelding]
Bovenste is wss. een optie geweest op de auto, de onderste is er één overgezet uit een M3.

Overigens is de airbag gewoon over te zetten uit het 3spoke-sportstuur naar een M-stuur, hoewel bij mijn stuur we de metalen platen aan de binnenkant overgezet hebben uit mijn oude stuur, omdat die precies goed afgesteld stonden en die andere die bij het M-stuur kwamen de hele tijd de toeter lieten afgaan :)
Jah, als jij je termen door elkaar haalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Jaja, kan gebeuren ;) Je weet wel, zo'n rond ding daar voor je. Iig kan je niet met een plaatje ///M op een sporstuur krijgen toch? Hoewel ik wel lees dat in Amerika dat weer wel kon op een ZHP met sporstuur (dus niet M-stuur), wat een mistery :P

[ Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-07-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Bij een gewoon sportstuur (de dunne dus) kan je verschillende trims zetten. De standaard die ik eerder postte, een titianum(-look)
Afbeeldingslocatie: http://www.howtopdf.com/wp-content/uploads/2009/08/e46steering-wheel.jpg
Of dus eentje met een M-badge:
Afbeeldingslocatie: http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/BMW-E46-M3-E39-STEERING-WHEEL-TRIM-525i-540i-M5-530i-for-sale_140438148114.jpg

Maar het stuur dat je wilt hebben is natuurlijk het M3-stuur. Heb jij die geupgrade vanaf een normaal sport stuur? Hoe veel relaxter vind je hem?

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37
Kapotte radiatorventilator? Of een sensor die stuk is die dat ding aanstuurt?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zo gauw ik ga rijden hoor ik de ventilator wel meelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
fsfikke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:26:
Bij een gewoon sportstuur (de dunne dus) kan je verschillende trims zetten. De standaard die ik eerder postte, een titianum(-look)
[afbeelding]
Of dus eentje met een M-badge:
[afbeelding]

Maar het stuur dat je wilt hebben is natuurlijk het M3-stuur. Heb jij die geupgrade vanaf een normaal sport stuur? Hoe veel relaxter vind je hem?
Jup, ben van non PFL-sporstuur naar PFL-M-stuur met gekleurde stiksels uit een M3 gegaan, en echt een wereld van verschil. Als ik nu dat oude stuur vastpak vind ik m maar dun en kan me handen er niet lekker omheen houden... 6x zo fijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Hmm, don't tempt me :P

Waar heb jij hem vandaan en voor hoeveel? Ik denk dat ik dat beter had kunnen doen ipv €120 uitgeven aan alleen die knopjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hijs echt 10x zo fiiijjjjnnnnnn :P

Effe denken waar ik m vandaan had, moet ff opzoeken of ik dat adres nog heb hoor :) Was een kerel die er wat bij kluste en zelf een race-E36 gebouwd had enzo, en wat in onderdelen handelde. Kostte me 200 euro.

[ Voor 75% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-07-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JdM schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:19:
De discussie over het weerstandje of de sensormat vervangen ga ik me niet in mengen, die discussie zul je altijd houden.
Ik heb hem bij mij wel geplaatst en geloof persoonlijk ook dat het ploffen van alle airbags aan de voorkant voor mij de minste zorg is. Die kar van mij heeft (ten opzichte van een flinke aanrijding) toch een dagwaarde van 0,0 dus als ik een klapper maak is het niet eens meer zinvol om die auto te laten maken. Boeit mij dat dan wat dat ook de passagiersairbag eruit ligt, met veiligheid heeft het in elk geval niets te maken, want de airbag werkt gewoon.
En die mat zorgt er inderdaad voor dat het lijkt alsof er altijd iemand op de stoel zit, let wel op met een eventueel te plaatsen kinderzitje als je dat zou willen ;)
Als je geen 200,- wilt uitgeven voor een nieuwe mat dan moet je iets anders gaan rijden dan BMW ;).
_eXistenZ_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:12:
[...]

Jup, ben van non PFL-sporstuur naar PFL-M-stuur met gekleurde stiksels uit een M3 gegaan, en echt een wereld van verschil. Als ik nu dat oude stuur vastpak vind ik m maar dun en kan me handen er niet lekker omheen houden... 6x zo fijn dus :)
Ik heb ook zitten kijken naar zo'n stuur maar 300,- euro of meer vind ik best prijzig voor zo'n luxe dingetje (heb nu immers al een multifunctioneel stuur, maar geen sportuitvoering). Wellicht als ik 2e hands iets leuks vinden dat ik dat dan doe, maar nu even niet (al genoeg onkosten).

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 18-07-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:16
TommyGun schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:31:
[...]

Als je geen 200,- wilt uitgeven voor een nieuwe mat dan moet je iets anders gaan rijden dan BMW ;).

[...]

Ik heb ook zitten kijken naar zo'n stuur maar 300,- euro of meer vind ik best prijzig voor zo'n luxe dingetje (heb nu immers al een multifunctioneel stuur, maar geen sportuitvoering). Wellicht als ik 2e hands iets leuks vinden dat ik dat dan doe, maar nu even niet (al genoeg onkosten).
Wat is 300 euro nou voor een stuur dat 10x (!) fijner stuurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 18-07-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zow, volgens mij heeft de Compact door dat hij weg moet... Zo beroerd als vanmiddag heeft hij nog nooit gelopen... Deze keer miste hij duidelijk een cilinder (na het starten schudden en brommen), elke keer als ik tussen de 2 en 3000 toeren kwam waanzinnig inhouden en continu iets inhouden, dan weer gaan en dan weer inhouden... Het maffe blijft dat hij gewoon in 1 keer aanslaat, en als hij wel goed loopt, er geen vuiltje aan de lucht lijkt...

Iets heeft duidelijk een opdonder gehad bij m'n ongeluk, maar wat zal ik wel nooit achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het Fantoom schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:34:
[...]

Wat is 300 euro nou voor een stuur dat 10x (!) fijner stuurt?
Ja daar heb je gelijk in...

*update To Do list* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat had ik ook al gelezen ja, heb ik net maar even gedaan. Leek over te zijn. De fan draait wel gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
funk-e schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:50:
Ik heb mijn lease-auto in moeten leveren (een Golf VI uit 2011) en ik ben nu op zoek naar een leuke vervanger waar ik dagelijks 135km woon-werkverkeer mee ga rijden.

Ik kwam de volgende auto tegen:
BMW 320 2.0D (E46) 2003 (april)
  • cruise-control, airco, parkeersensoren, mistlampen, elek. ramen voor., alarm, stuurbediening
  • kmstand 288.000
Vraagprijs is 4.950
Verkoper geeft aan dat vorig jaar de turbo is vervangen.

Vanavond ga ik een kijkje nemen, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?
Wat zijn zwakke punten?
Zojuist een proefrit gemaakt.
Handig om van tevoren een lijst door te nemen met de punten waar ik op moest letten. _/-\o_

De verkoper had een nieuwe bmw gekocht en had de mogelijkheid deze erop in te ruilen. Hij probeerde om de auto deze op marktplaats te verkopen, anders zou hij hem zaterdag inruilen. Verkoper kwam betrouwbaar over en heeft de mogelijkheid gegeven om een keuring uit te voeren. Verder had hij de complete onderhoudshistorie erbij met rekeningen (bmw-garage). Vorig jaar had hij de turbo vervangen.

Voordat ik ging rijden gaf hij aan de 1 cilinder vervangen moest worden. Dit stond dus niet in de advertentie. Hij gaf aan dat een nieuwe 200 euro zou kosten en een oude 75. Ik heb hier verder geen verstand van, maar het klonk niet erg betrouwbaar. Tijdens het rijden hoorde ik dus steeds een tik wanneer ik vol gas gaf. Hij gaf aan dat daardoor kwam.

Voor de rest reed het wel erg goed moet ik zeggen. Achterbanden waren redelijk, voorbanden waren net nieuw (michelin) Interieur was erg netjes en voor de rest ook geen rare plekken gezien.

Al met al was ik dus wel positief over de auto op dat cilinderprobleem na. Ik heb hem laten weten dat ik er over na zou denken.

Alleen toen hij de auto wegzette reed hij de bocht om en ineens zag ik een enorme zwarte rookpluim uit de uitlaat komen. Denk dat ik deze auto maar oversla.

http://auto.marktplaats.n...d-320-2003-blauw-e46.html

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Cilinder vervangen? :?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

als je zelf niet handig bent (zoals ik :P) dan zou ik hem mooi laten staan, en al helemaal wanneer je 135km per dag wil gaan rijden!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ja, ik weet niet meer precies hoe hij dat bedoelde.
Iets was verstopt/vervuild en had een te hoge waarde bij het doormeten?

zoals je ziet heb ik er erg weinig verstand van ;)

[ Voor 12% gewijzigd door funk-e op 18-07-2011 22:11 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Lekke cilinderkop oid ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Waarschijnlijk is het de recirculatieklep die verstopt is. Dit is een bekende kwaal in de E46 diesels en met de kilometerstand van deze niet heel raar.

Een andere mogelijkheid is het roetfilter dat verstopt zit.

Woei, ik ontdek net dat de E36 323i een M52(TU)B25 motor heeft, of te wel 2,5 liter en 170 PK :D Dat is wel even anders dan de 100 pony's die ik tot nog toe had. Als de prestaties van de Cabrio niet heel erg onder doen voor de Coupé betekent dat een top van ruim 220km/u en van 0 naar 100 in 8 seconden. Niet slecht, wat zeg ik, helemaal niet slecht 8)

Waarom ligt Gouda zo ver van de grens :(

Morgen ga ik trouwens de afspraak maken om de wagen op te halen. Dat ga ik woensdagmiddag waarschijnlijk doen. Dan gaat hij zo snel mogelijk naar de BMW-dealer in Gouda voor een check en kan ik lekker gaan cruisen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dakje open en dan lekker genieten van het 6 cilinder geluid.. 8)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moet alleen 't weer wel mee gaan werken...

Met 't dak dicht was hij verdacht stil tijdens de proefrit, veel stiller dan mijn Compact, terwijl die al stil is vergeleken met zelfs moderne 4 cilinders.

Ik zag in ETK dat de uitlaat een klep heeft. Zou dat 't geluid beïnvloeden bij hogere toeren? Altijd leuk als hij ierse meer gaat roffelen bij hogere toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

deepbass909 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:43:
Een andere mogelijkheid is het roetfilter dat verstopt zit.
Welke roetfilter? ;)

Mijn 320d gaat binnenkort waarschijnlijk ook weg, maar weet nog niet wat er voor in de plaats gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:55:
Moet alleen 't weer wel mee gaan werken...

Met 't dak dicht was hij verdacht stil tijdens de proefrit, veel stiller dan mijn Compact, terwijl die al stil is vergeleken met zelfs moderne 4 cilinders.

Ik zag in ETK dat de uitlaat een klep heeft. Zou dat 't geluid beïnvloeden bij hogere toeren? Altijd leuk als hij ierse meer gaat roffelen bij hogere toeren :)
Dat viel mij ook op aan mijn 323ci E46. Wanneer je er omheen loopt en hij draait stationair dan hoor je hem amper. Trek je hem echter naar 5500 - 6500 touren dan brult die als een malle. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Komt ook mede door de vlinderklep in je uitlaat, als je even iemand in je auto laat zitten en een beetje gas laat geven, en je kijkt in het rechtse pijpje, zie je boven de 2000 toeren een klep opengaan die een stuk meer geluid produceert dan wanneer deze dicht zit :) Dit komt omdat de uitlaatgassen dan ook door de meer directere pijp naar buiten kunnen, anders moeten ze iets om voor zover ik weet.

Dit systeem werkt d.m.v. een slangetje op het vacuüm van je motor, als je je auto weer uitzet springt de klep weer open.

Tenminste, als ie niet net als bij mij compleet vastgeroest was. De oplossing is dan de zogeheten Golf Tee mod :) Die kun je ook uitvoeren als je meer geluid wilt bij stationair / lage toerentallen, maar hou er rekening mee dat er aardig wat resonantie optreed bij lage toerentallen (iig zo klinkt et bij mij, aardig meer herrie bij 1000 toeren dan bij 2000), die klep is er juist om dat te voorkomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oeh, interessant verhaal. Dat wist ik allemaal niet, thanks :)!
Zal er eens een keer naar kijken, vraag me af of die van mij vastgeroest is.

Trouwens een ander euveltje, in het midden aan de achterkant (net onder de kofferklep deksel ding) zit een klein beetje roest, echt maar heel iets. Kan ik dit gewoon iets schuren? (Ik heb nog een paar potjes stahlgrau lak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@_eXistenZ_
Kijk, dat zijn leuke mods. Een sportuitlaat geluid creëren voor 0,0 euro :+

Die klep lijkt trouwens actief gestuurd te worden door een elektrisch ventiel. Het motor vacuüm is alleen de aandrijvende kracht van de klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:58
Met de regen van afgelopen dagen lijkt het wel of mijn shokdempers oude veroeste dingen zijn geworden. Elke drempel of verandering in de weg levert een krakerig geluid op. Het begint nogal irritant te worden, ik heb het vorig jaar ook gehad en toen hebben ze de rubbers vervangen. Het was ook een tijd weg maar nu is het er dus weer. Inmiddels is alleen wel de garantie verlopen...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zijn het niet je fusee's of rubbers? De schokdempers zelf roesten zelden (binnen de normale veerweg), omdat die altijd wel een olie-film op zich hebben en roest eraf geveegd wordt bij inveren.

Bij mijn Compact klinkt het af en toe ook alsof je op de rug van een oud omaatje zit, zo erg kraakt en steunt hij, maar er zijn ook dagen dat het helemaal stil is. Bij mij is het ook afhankelijk van het weer en ik weet dat de bewegende delen in de ophanging gewoon niet 100% meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Nou mijn auto is 2,5jaar oud dus ik denk ook niet dat het roest is, bij droog weer is er ook geen kraak aanwezig. Dus het is iets dat reageert op vocht.

volgens diverse fora is het een vaker voorkomend probleem. De een zegt dat het met een losse 'struts' te maken heeft, de ander heeft het over vervangen van de swaybar. Binnenkort toch bij de dealer, meteen eens naar laten kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door ChiLLeR op 19-07-2011 15:02 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Struts zijn de veerpoten, aan de voorkant de macpherson veerpoten. Deze kunnen wat wringen in de toplagers.

De stabilisatiestang kan zoiets simpels als de ophangrubbers zijn. De stang zelf lijkt me stug. Dan moet die gebroken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woei, het aftellen is begonnen :D
Daarstraks kreeg ik een belletje dat de auto inmiddels een nieuwe APK heeft (staat ook bij de RDW inmiddels aangegeven) en dus road-legal is :)
Als het weer zo blijft als het nu is (in Zoetermeer schijnt nu de zon), wordt dat gelijk lekker met het kapje naar beneden rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Pas wel op met mooi weer @ Zoetermeer ring ;)
Misschien zie ik je zo nog wel rijden, ik ga ook zonder dak!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nou, als je me zo ziet rijden, is het nog met een zwarte Compact met schade :X De Cabrio staat in Schiedam, dus het wordt even naar huis en dan met de trein naar Schiedam.

Maar op de ring zie je mij nooit, het enige stukje Zoetermeer waar ik rij is de Zuidweg van en naar de A12. En daar mag je 70 zonder flitsers 8)

Vanaf morgen kan je hem door de weeks 's ochtends of 's middag tegenkomen in Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Leuk DeepBass, veel plezier er mee. Zal wel even een smile van hier tot Tokyo tevoorschijn halen. Sowieso bij een nieuwe auto, maar natuurlijk nog veel meer door de 70% vermogenstoename :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
Gefeliciteerd Deepbass!

Veel plezier ermee. En wel een beetje opschieten. Volgens mij komt er regen richting rotterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Op de zuidweg hoef je niet zo bang te zijn ;)

In Rotterdam is het nu aardig nat ;(

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Zo vanavond even een winterset ophalen. Nieuwe BMW 16" velgen (styling 156) met nieuwe Bridgestone banden voor 750€. Helemaal geen slechte prijs dacht ik zo!

En volgende week laat ik hem helemaal detailen om, hopelijk gaan alle swirls eruit want het is geen gezicht met de felle zon erop nu. Gelukkig schijnt de zon niet heel veel in Nederland :+ .

[ Voor 38% gewijzigd door MrFl0ppY op 20-07-2011 16:11 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
MrFl0ppY schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:08:
Zo vanavond even een winterset ophalen. Nieuwe BMW 16" velgen (styling 156) met nieuwe Bridgestone banden voor 750€. Helemaal geen slechte prijs dacht ik zo!
Wat is nieuw? Ik ging laatst ook ergens kijken voor een paar velgen. Een paar kleine krasjes had men gezegd. Man man, die velgen waren verschrikkelijk. Er was geen enkel deel van de rand wat onbeschadigd was, op bepaalde stukken misten er zelfs hele stukken uit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
argro schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:12:
[...]
Wat is nieuw? Ik ging laatst ook ergens kijken voor een paar velgen. Een paar kleine krasjes had men gezegd. Man man, die velgen waren verschrikkelijk. Er was geen enkel deel van de rand wat onbeschadigd was, op bepaalde stukken misten er zelfs hele stukken uit.
Nieuw is ongebruikt, dus niet 2dehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Het Fantoom schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:07:
[...]

Als ik nu een telefoon koop, en de doos gesealed laat, en ik verkoop 'm aan jou door, is die toch tweedehands maar ongebruikt en dus nieuw ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
tdw schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:10:
[...]

Als ik nu een telefoon koop, en de doos gesealed laat, en ik verkoop 'm aan jou door, is die toch tweedehands maar ongebruikt en dus nieuw ;)
Dan noem ik het geen 2dehands (want ongebruikt) maar nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds kort ook de eigenaar van een BMW. Omdat ik afgelopen jaar geen auto nodig had voor werk kon ik even flink sparen en heb ik afgelopen maand eindelijk mijn droomauto kunnen aanschaffen.

Na wat twijfel en voornamelijk aanmoediging door vrienden ben ik op zoek gegaan naar een E46 330CI. Gek genoeg hoefde ik niet lang te zoeken en vond een eigenaar mij die precies wilde verkopen wat op mijn verlanglijst stond!

Momenteel ben ik in midden Frankrijk en geef ik'm dagelijks de sporen, wat een genot..... Zal de specs nog eens plaatsen, maar met een M-tech onderstel, veerpootbruggen voor en achter, short shift en nog wat aanpassingen moeten jullie wel ongeveer weten hoe dat ding de bocht doorgaat. Olieverbruik is te hoog, maar dat is mijn eigen fout omdat ik er 5W30 in heb gegooid. Bij terugkomst in Nederland heb ik daar weer 5000 km mee gereden dus gaat er gewoon 5W40 of zelfs 10W40 in. Misschien hebben jullie daar nog tips voor. Staat net 2 ton op de teller, maar Vanos is al gedaan dus voorlopig kan ik (fingers crossed) probleemloos knallen! :+

Hier alvast een eerste teaserfoto:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6017/5917739889_38fbff7ca3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mooie wagen, mooie velgen. Heerlijke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het Fantoom schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:07:
[...]

Ik ga niet uit van spiksplinternieuw, maar van 'zo goed als nieuw'. Waarom zou een eigenaar van nog nooit gebruikte deze voorzien van winterbanden en deze vervolgens verkopen voor 750 euro? De nieuwprijs van die velgen is los al ruim 1.000 euro. Vandaar mijn aanname dat het om 'zo goed als nieuw' zou gaan. Mijn ervaring is dat menigeen hier ook door een door rot onder rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Oordeel zelf

@Xenobite: Nette kar! Die ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd en kilometers!

[ Voor 22% gewijzigd door MrFl0ppY op 20-07-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en nu duimen dat je niet wordt overboden door een ander hier, en de verkoper de afspraak annuleert :F
altijd eerst ophalen en dan je superdeal showen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

Rejgun

Leven is Bier drinken

Zoals inmiddels is gebeurd aan de biedingen te zien...

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
XeNoBiTe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:10:
Na wat twijfel en voornamelijk aanmoediging door vrienden ben ik op zoek gegaan naar een E46 330CI.
Ha, je laat je door je vrienden opnaaien welke auto je moet kopen? 8)7
Maar smaak hebben ze zeker, nette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
MrFl0ppY schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:17:
Oordeel zelf

@Xenobite: Nette kar! Die ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd en kilometers!
Die set kost maar 475 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Trent900 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Die set kost maar 475 euro??
Niet als je er 4 banden om wilt hebben :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Hmm ok, maar in de advertentie staan wel RFT Vredesteins beschreven (de koper heeft het over Bridgestones). Vind het maar een vreemde zaak. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Trent900 op 20-07-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Trent900 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:34:
Hmm ok, maar in de advertentie staan wel RFT Vredesteins beschreven (de koper heeft het over Bridgestones). Vind het maar een vreemde zaak. :)
Ik zie ze trouwens op bmw.nl staan voor 254 per wiel staan. Zonder band. ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik hier nu ook welkom? Heb vandaag deesch besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/05/bmw-f800-gs.jpg

BMW F800GS 30 Years GS edition.

- Edit
Aan de startpost te zien niet :( Ik ga me melden in het motortopic :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het Fantoom schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:37:
[...]

Ha, je laat je door je vrienden opnaaien welke auto je moet kopen? 8)7
Maar smaak hebben ze zeker, nette bak!
Nouja, ik dacht dat een 225 qua budget en de plezier beter zou passen, maar ben blij dat ze me hebben overgehaald voor 330 te gaan. Goeie vrienden zijn waardeloos... Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

Olieverbruik is te hoog, maar dat is mijn eigen fout omdat ik er 5W30 in heb gegooid. Bij terugkomst in Nederland heb ik daar weer 5000 km mee gereden dus gaat er gewoon 5W40 of zelfs 10W40 in. Misschien hebben jullie daar nog tips voor. Staat net 2 ton op de teller, maar Vanos is al gedaan dus voorlopig kan ik (fingers crossed) probleemloos knallen! :+
kan het geen kwaad voor de werking van de vanos als je geen LL01 olie of 5w30 gebruikt? Omdat hij op oliedruk werkt? kan beamen dat de 330 uiteindelijk net ff leuker is :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 20-07-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:23:
en nu duimen dat je niet wordt overboden door een ander hier, en de verkoper de afspraak annuleert :F
altijd eerst ophalen en dan je superdeal showen
Inderdaad :/
Van de winter een afspraak met iemand gemaakt voor een setje, wilde ze de volgende dag ophalen maar toen was ie oh zo druk dus het moest die dag erna. Kreeg ik de volgende dag een mailtje dat ie ze aan iemand anders verkochtt had die ze meteen op wilde halen 8)7 En ik moest nog dankbaar zijn dat ie me gemaild had omdat ik anders 175km heen en terug voor niets had gereden. Marktplaats :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Sinds kort ook de eigenaar van een BMW. Omdat ik afgelopen jaar geen auto nodig had voor werk kon ik even flink sparen en heb ik afgelopen maand eindelijk mijn droomauto kunnen aanschaffen.

Na wat twijfel en voornamelijk aanmoediging door vrienden ben ik op zoek gegaan naar een E46 330CI. Gek genoeg hoefde ik niet lang te zoeken en vond een eigenaar mij die precies wilde verkopen wat op mijn verlanglijst stond!

Momenteel ben ik in midden Frankrijk en geef ik'm dagelijks de sporen, wat een genot..... Zal de specs nog eens plaatsen, maar met een M-tech onderstel, veerpootbruggen voor en achter, short shift en nog wat aanpassingen moeten jullie wel ongeveer weten hoe dat ding de bocht doorgaat. Olieverbruik is te hoog, maar dat is mijn eigen fout omdat ik er 5W30 in heb gegooid. Bij terugkomst in Nederland heb ik daar weer 5000 km mee gereden dus gaat er gewoon 5W40 of zelfs 10W40 in. Misschien hebben jullie daar nog tips voor. Staat net 2 ton op de teller, maar Vanos is al gedaan dus voorlopig kan ik (fingers crossed) probleemloos knallen! :+

Hier alvast een eerste teaserfoto:

[afbeelding]
Sweet! Hoeveel olie lust die van jou? Mijne 1liter op 2000-2500km ongeveer, maar ik blijf er gewoon 5w30 ingooien. 5w40 was er niet in volsynthetische olie en 10w40 vond mijn garagedude te dik. Het kan iig ook de retourleiding naar je karter zijn die verstopt zit, deze is schoon te maken / te vervangen waardoor het olieverbruik ook naar beneden zou moeten gaan.

Tip: hou even bij bij welke kilometerstand je er hoeveel olie ingooit, zodat je dit zelf ook kunt uitrekenen.

Hoeveel heeftie je gekost? Mijn 330i Mtech1 sedan met 2 ton op de klok heeft in DE 6700 gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
_eXistenZ_ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:33:
[...]

Hoeveel heeftie je gekost? Mijn 330i Mtech1 sedan met 2 ton op de klok heeft in DE 6700 gekost :)
Mooie prijs! Ik ben ook aan het orienteren om er eentje uit DE te halen. Mag ik vragen of jouw E6700 all-in is of alleen aanschaf in DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ziet er goed uit, maar niet nieuw hooguit 'zo goed als nieuw'. Ik heb overigens wel eens meegemaakt dat de verkoper voor het gemak andere of oude foto's had gebruikt. Eerst zien, dan geloven.
fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Inderdaad :/
Van de winter een afspraak met iemand gemaakt voor een setje, wilde ze de volgende dag ophalen maar toen was ie oh zo druk dus het moest die dag erna. Kreeg ik de volgende dag een mailtje dat ie ze aan iemand anders verkochtt had die ze meteen op wilde halen 8)7 En ik moest nog dankbaar zijn dat ie me gemaild had omdat ik anders 175km heen en terug voor niets had gereden. Marktplaats :r
Nooit bieden via de site, liever ook niet mailen. Het beste is bellen, overrompelen en meteen ophalen. Dat voorkomt teleurstellingen.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 20-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik had die man aan de lijn en heb met hem hard een deal gemaakt. Er loopt helaas zo veel klootjesvolk rond wat afspraken compleet vergeet als iemand met €5 meer aan komt :/

Maar ja, uiteindelijk geen winterbanden gekocht en geen nodig gehad, dus het heeft me weer een paar honderd Euro gescheeld :P

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Trent900 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:38:
[...]

Mooie prijs! Ik ben ook aan het orienteren om er eentje uit DE te halen. Mag ik vragen of jouw E6700 all-in is of alleen aanschaf in DE?
Dat mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Is de €6700 die je noemde all-in, of kwam er nog BPM over?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Inmiddels de set opgehaald. Er was inderdaad iemand die mij al overboden had maar de verkoper was zo eerlijk om netjes te vermelden dat er al een deal was. Ik zie overigens ook dat ie de advertentie heeft aangepast met een andere set. Hij zat zelf in de autobranche wist ie mij te vertellen, bovendien een BMW liefhebber.

Verder is mijn set hagelnieuw (nooit gebruikt) en was alles prima in orde. Ik ben tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Dat was wat ik de kerel in DE aftikte, daar kwam nog ongeveer 1300 euro aan zooi bovenop: 1012 euro BPM, vervoerskosten, etc.

Toen werdie nog afgekeurd vanwege een lager dat het RDW kon horen , dus kwam er nog zo'n 200 euro bovenop.

In totaal zo'n 8200 euro rijklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woei, wat rijdt een 2.5 6 in lijn toch geweldig. En met 't dakje open en deflector achter me is 't tot 80 km/u bijzonder prettig. Praten met de bijrijder is totaal geen probleem.

Zaterdag kan ik de auto eens goed onderzoeken en een lijstje maken met de eerste punten die ik aan ga pakken.

En 't verbruik lijkt bijzonder mee te vallen. Ik heb tot nog toe een 150 mijl gereden (kilometers weet ik zo even niet) op minder dan een kwart. Met m'n Compact deed ik 150 km op een kwart... :x

Ik moet alleen een spiekbriefje maken met fahrenheid - celcius, zodat ik tenminste weet op welke temperatuur de climat control staat :p

Ow, en bijzonder goed nieuws, de board computer blijkt gewoon te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

deepbass909 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:54:
Woei, wat rijdt een 2.5 6 in lijn toch geweldig. En met 't dakje open en deflector achter me is 't tot 80 km/u bijzonder prettig. Praten met de bijrijder is totaal geen probleem.

Zaterdag kan ik de auto eens goed onderzoeken en een lijstje maken met de eerste punten die ik aan ga pakken.

En 't verbruik lijkt bijzonder mee te vallen. Ik heb tot nog toe een 150 mijl gereden (kilometers weet ik zo even niet) op minder dan een kwart. Met m'n Compact deed ik 150 km op een kwart... :x

Ik moet alleen een spiekbriefje maken met fahrenheid - celcius, zodat ik tenminste weet op welke temperatuur de climat control staat :p

Kun je niet de gehele unit vervangen voor een europese variant? Of op zijn minst de europese markeringen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

@deepbass, is er wat aan de motor gedaan nu hij hier staat? In de US tanken de meeste mensen gewoon RON 89 of 91, maar geen 'kwaliteitsbenzine' zoals wij zijn gewend. Ik weet niet of de auto daardoor nog zuiniger of juist minder zuinig wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:43:
Ik wil graag in mijn BMW met 1e generatie I-drive de CD-wisselaar vervangen voor een orginele (2e hands) BMW ipod-interface, heeft iemand hier al ervaring mee??

Is het een kwestie van wisselaar uitbouwen, draadjes in de ipod-interface en draaien maar, of moet hiervoor een softwareupdate plaatsvinden??
Ja ik. Heb de officiële iPod koppeling bij BMW laten inbouwen. Wat ze technisch gedaan hebben weet ik niet, maar de wisselaar is buiten gebruik en ze moesten een software update uitvoeren van de boordcomputer. Hiervoor moest de wagen enige tijd bij hun blijven.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het laten doen in mijn e90 en ook hier moest een software update plaatsvinden omdat de interface "gefopt" moet worden dat het een CD wisselaar is (zelfs als er al een CD wisselaar in zit zoals bij mij).

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat het wel werkt, maar nou niet de meest elegante oplossing is. De Kenwood in mijn vorige auto (geen BMW :P ) deed dat klusje aanzienlijk beter.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Touchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:55:
[...]

Kun je niet de gehele unit vervangen voor een europese variant? Of op zijn minst de europese markeringen?
Heb ik naar geïnformeerd, maar ga ik niet doen. De snelheidsmeter heeft een dubbele schaal, de buitenste is in mph, de binnenste, kleinere, in km/u. Daar zit dus niks lastigs. Alleen de kilometer- en dagteller staan in mijlen. Om dat aan te kunnen passen, schijnt er nogal wat veranderd te moeten worden (woorden van een monteur van BMW) en ga ik niet doen. Het is een US-uitvoering en dit hoort er gewoon bij en heeft ook wel z'n charmes vind ik. Zo heeft hij ook "running lights", of te wel, de voorste knipperlichten branden permanent wit en als je richting aan geeft, gaan ze feller branden bij het knipperen. Achter heeft hij overigens wel gewone normale lichten.
RSP schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 02:31:
@deepbass, is er wat aan de motor gedaan nu hij hier staat? In de US tanken de meeste mensen gewoon RON 89 of 91, maar geen 'kwaliteitsbenzine' zoals wij zijn gewend. Ik weet niet of de auto daardoor nog zuiniger of juist minder zuinig wordt ...
Sowieso gebruiken ze in de US niet RON, maar AKI (wiki linkje, die 4 tot 5 punten lager zit dan RON voor dezelfde benzine. Daarnaast weet ik dat de meeste BMW's uitstekend op RON91 lopen zonder aanpassingen, maar dat RON95 net wat beter presteert.
In het ergste geval is de motor wat meer geknepen en heb ik niet de 170pk, maar 150pk.
Hij zal in ieder geval als het invloed heeft hooguit wat zuiniger lopen.

In ieder geval heeft hij een 65l tank, dus een kwart is 16,25 liter (als de meter net zo netjes klopt als hij in mijn Compact deed). Daarmee heb ik 125 mijl gereden, wat dus neerkomt op ongeveer 200 km. Dat levert dus gemiddeld 8.1 l/100km (1:12) op, wat ik met mijn Compact ook deed. Maar dit is echt pas op de eerste kilometers. Op een 80km/u weg gaf de verbruiksmeter zelfs vaak 40MPG aan, wat 1:17 is. Op de snelweg was het tussen de 25 en 40 MPG (moeilijk te zien), wat op 1:10,6 tot 1:17 komt. Nog steeds niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

argro schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:09:
Nooit bieden via de site, liever ook niet mailen. Het beste is bellen, overrompelen en meteen ophalen. Dat voorkomt teleurstellingen.
Precies, en altijd gelijk nummer + adres vragen :P Vorige week 4 gloednieuwe banden gekocht voor 600 euro via marktplaats, 255 35 19 dunlop sportmaxx. Eerst de auto verlagen (orgineel M-veren 20mm) en dan pas laat ik ze eronder zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
rally schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:45:
Ik heb het laten doen in mijn e90 en ook hier moest een software update plaatsvinden omdat de interface "gefopt" moet worden dat het een CD wisselaar is (zelfs als er al een CD wisselaar in zit zoals bij mij).

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat het wel werkt, maar nou niet de meest elegante oplossing is. De Kenwood in mijn vorige auto (geen BMW :P ) deed dat klusje aanzienlijk beter.
Inderdaad deed mijn oude Kenwood het ook fijner (o.a. snel zoeken met a-z), en het laden van 200+ artiesten duurt lang. Daar maak ik nu per artiest, welke ik veel luister, een playlist voor aan. Nu heb ik 5-10 playlisten die snel worden geladen en ik snel kan afspelen. Ik luister meestal toch dagen achter elkaar dezelfde artiest voor ik weer overstap op een andere CD en heb in een "noodgeval" toch de hele mp3 collectie bij de hand.

Het grote voordeel vind ik geen kabels in het zicht en bediening op het stuur/iDrive knop.

Laat jij de iPod met warm weer altijd in de auto? Mijn oude iPod is dedicated voor in de auto inmiddels, maar twijfel of het wel gezond is om deze altijd in het dashboard kastje te laten liggen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De eerste (snelle) foto's:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-FUE4UB_3fPI/Tif2cikp2xI/AAAAAAAACQY/nCPDx8E4grs/s640/2011-07-21%25252011.33.03.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-NIDA8cyXNH8/Tif1IF7w3-I/AAAAAAAACQQ/B6MnS5UCR3k/s640/2011-07-21%25252011.33.27.jpg

Dit weekend (als het weer meezit) komen er nog betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ziet er goed uit deepbass! Zeker de kleurstelling is prachtig en ook de stoelen zien er nog erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik vind het wel een mooie bak! Zeker bijzonder dat het een speciaal US model is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Lijkt wel een handbak..op een USA model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ja zit ook net te kijken, wist niet dat ze daar ook konden schakelen.
Maar gelukkig voor je, naar mijn mening is een automaat niet op zijn plaats in een 3-serie.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Betekent iig dat ie van iemand is geweest die nog enige affectie voor auto's had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Dat moet wel ja, want de meeste lui in de US (iig in Texas waar ik nu zit) kunnen zelfs met een automaat niet rijden. Komt ook door dat 95% van de mensen continue zit te bellen achter 't stuur overigens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het is inderdaad een handbak, als het een automaat was geweest, had ik hem waarschijnlijk ook laten staan.

Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd naar de precieze herkomst van deze wagen. Hij is in 1998 gebouwd, maar in 2001 al op Nederlands kenteken gezet. Ik kan me niet voorstellen dat het toen al de moeite waard was om hem speciaal vanuit Amerika te importeren. Het is ook niet een extreem bijzonder model, maar eigenlijk vrij basis voor een cabrio.
Ik heb dus het sterke vermoeden dat hij of met een immigrant mee is gekomen, of van een Amerikaans militair is geweest.

Met de M52B25 motor kan je trouwens extreem lui rijden. Gisteren was ik wat aan het proberen, en ik kon in de 5 terug zakken tot 30km/u om daarna weer te versnellen, zonder enig protest uit het vooronder. Maar het was natuurlijk wel zo traag als een slak op een zoutbed...
Sowieso voelt de auto niet echt snel, maar ondertussen trekt hij gewoon zonder problemen door. Tot je boven de 4000 toeren komt. Dan wordt hij wakker >)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:54:

Je kan de country code in de boarcomputer wijzigen, misschien werkt dat?
http://www.bimmerinfo.com/E36_OBC_tricks.htm
http://www.unofficialbmw....hing_ac_to_degrees_c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kecin schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:37:
[...]

Je kan de country code in de boarcomputer wijzigen, misschien werkt dat?
http://www.bimmerinfo.com/E36_OBC_tricks.htm
Hmmz, dit lijkt gecached te worden en alle afbeeldingen te missen... Maar ik ken de handleiding. In de boardcomputer het aanpassen heeft overigens geen invloed op de rest van de auto, aangezien dit een zelfstandige unit is die alleen bepaalde sensoren uitleest.
Dit is wel interessant. Eens kijken of ik een monteur zo gek kan krijgen om dit te proberen... Want helaas hem je wel de officiële diagnose computer en software nodig als ik dit zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oh het ging om alleen de climatecontroll. Je kan even kijken of je zo'n obc stekker kan kopen op Marktplaats, 50-100 euro dacht ik. Verder weet ik niet waar je ergens woont maar ik ken in Twente wel een garage waar je wel van zo'n (officiele) BMW computer gebruik kunt maken. Heb toen voor 40 euro zelf mn auto geprogrammeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb een (verloop)stekker liggen voor de OBD van de E36, maar moet ook de software hebben. Maar aangezien vrijwel alles van BMW op het internet wel te vinden is, zou het me niets verbazen als een werkende versie van DIS ook wel ergens te vinden is.

De OBC kan je trouwens met 1 knopje omzetten van Fahrenheit naar Celsius, dat is het probleem niet. Maar de Climate Control zit iets dieper verstopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Als je je VIN bij de hand hebt (en een creditcard), dan kun je via www.carfax.com kijken of je met een Carfax-rapport wat meer over je auto te weten kunt komen. Overigens lijkt het me inderdaad een redelijke aanname dat je auto met iemand in de verhuisboedel is meegekomen; op die manier is de import van een auto als de jouwe namelijk wel heel interessant (voor weinig, en belastingvrij in een in Europa dure auto kunnen rondrijden). Het feit dat de verlichting niet/nauwelijks is aangepast doet me hetzelfde vermoeden: bij import als verhuisboedel hoeft de auto namelijk niet aan de Europese typegoedkeuringseisen te voldoen, maar alleen aan de APK-eisen, en die zijn een stuk minder streng. Bij grijze import, dus niet als boedel, moet een auto door een veel ingewikkeldere molen heen.

Overigens denk ik niet dat je veel kans maakt op een ontheffing voor het rijden met een kleine kentekenplaat aan de voorkant—er is namelijk voldoende ruimte voor de grote plaat, en achter is het al helemaal geen probleem (en dat is vaak de leidende factor). Bovendien is het voeren van twee verschillende modellen kentekenplaat officieel niet toegestaan:
7.Indien het kenteken van een motorrijtuig op meer dan drie wielen is aangebracht op een kentekenplaat volgens model 18.2A tot en met 18.2C of 27.15A tot en met 27.16C van de bijlage, is het motorrijtuig aan de voor- en achterzijde voorzien van een kentekenplaat volgens hetzelfde model dan wel, voor wat betreft de modellen 27.15A tot en met 27.16C, van een kentekenplaat volgens één van deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Oxellaar schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:06:
Ja zit ook net te kijken, wist niet dat ze daar ook konden schakelen.
Maar gelukkig voor je, naar mijn mening is een automaat niet op zijn plaats in een 3-serie.
Ik kan je uit ervaring meedelen dat dat niet het geval is, zeker met een cabrio welke eigenlijk toch is gemaakt voor cruisen.

Als je een auto koopt om bochten mee om te hoeken en bovengemiddeld sportief te rijden dan neem je geen hangplant (cabrio).

Dus eigenlijk vind ik handgeschakeld in een cabrio niet op zijn plaats. :p

Das dan weer mijn mening natuurlijk he. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.