Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
MadMarky schreef op zondag 10 juli 2011 @ 01:22:
[...]

Ik rij ook al een tijdje rond met een plexiglas plaat in m'n motorkap :*)
[afbeelding]

Dude, je gaat toch niet beweren dat je ook maar effe dacht dat zoiets echt was? :/ |:(
Nou nee :9 maar het zou kunnen :P volgens mij heb ik dat weleens gezien. Of was dat ook nep ;(

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 10-07-2011 12:53 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De Z4 is, afgezien van het feit dat het een prachtig machien is, ook prachtig om mee te rijden. Ik heb gereden met de 23i, handbak. Heerlijk kort knuppeltje, nog accurater als de standaard in de 1/3/5. En die sportstand, jonges toch.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:30
Snake schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Weet je mss of de 120d standaard met automaat komt? En 16" is een beetje te klein. 17" is netjes :)
Ben ook bij de preview geweest (en met dezelfde reden en ervaring als Danfoss: ik overweeg 'm als volgende leasebak en in het echt ziet hij er beter uit dan op de foto's; met name de voorkant vind ik juist geslaagd). In de folder die ik mee heb gekregen staat de 120d alleen als automaat, dit in tegenstelling tot de overige diesels, dus dat lijkt initieel inderdaad standaard te zijn.

En wat de wielen betreft, het is zelfs zo dat de diesels alleen in de 20% categorie vallen met 16" 195/55 banden, met de 16" 205/55 banden, behalve de 120d, wordt het gelijk al 25% :X

[edit]En de 3-deurs komt over een jaar uit. Da's gelukkig sneller dan bij de vorige 1-serie :) Ook zag ik onder de motorkap dat er nog wat ruimte over was maar ik vraag me af of er wel een 6-cilinder komt. Ik gok dat het met de '128i', met 245pk 4-cilinder, gaat ophouden, maar wie weet.

[ Voor 15% gewijzigd door Abbadon op 10-07-2011 15:09 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Danfoss schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:05:
Vanmiddag op de preview sessie van de nieuwe 1 serie geweest (ik overweeg hem als nieuwe leaser). Ik moet zeggen, de foto's doen hem geen recht. In het echt klopt hij een stuk beter.
Ik ben er vanochtend geweest; ik vond de foto's al mooi en in het echt is 'ie dat absoluut ook!
Bmw was wel een beetje flauw, telefoons moesten in een zakje want er mochten geen foto's of filmpjes gemaakt worden.
Zelfs de marketing director vond dat een beetje onzin, maar ze hadden het vanuit Duitsland opgelegd gekregen...
Ik moet nu alleen nog ergens een proefrit zien te regelen wat denk ik heel lastig gaat worden voorlopig (de auto die er stond was nog pre-productie model).
Vanaf september is 'ie bij de dealers. De 3-deurs over ongeveer een jaar.
Ik ben vooral benieuwd hoe de 8traps automaat is t.o.v de dsg die ik nu heb. Iemand ervaring met bmw automaten?
Ten opzichte van DSG is 'ie zeker anders, de automaten zijn namelijk conventionele automaten met koppelomvormer. Het leuke is wel dat ze op alle motortypes beschikbaar zijn!
Wat trouwens wel suf is dat alle diesels alleen op 16inch 20% bijtelling hebben. Alles groter en je duikt de 25% in.
Dat is best een beetje suf ja... misschien laten retrofitten bij de dealer (ik weet bijv dat je daarmee bij VW de bijtellingsverhoging op papier omzeilt).
[...]

Weet je mss of de 120d standaard met automaat komt? En 16" is een beetje te klein. 17" is netjes :)
De 120d staat inderdaad alleen als automaat in de prijslijst... (vanaf €38.510). misschien komt de handbak later?

edit:
oeps, gemist dat Abbadon ook tussendoor had gepost :+
naja spuit11 dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:33

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Ik begrijp dat in eerste instantie de 120d alleen met automaat is in nederland (vanwege de co2 uitstoot). Wat ik alleen weer niet in de prijslijst terug kan vinden is welke automaat dat dan standaard is. In de prijslijst staat hij als 120DA vermeld. Er staat verder niet bij of het nou wel of niet die 8traps is (die wel als optie in de lijst staat).

En 16" is klein ja. Ik rij nu met 18" rond ;). Alleen dat 5% bijtelling verschil is toch 90 euro netto per maand verschil (uitgaande van 42k catalogus prijs). En dat vind ik toch een hoop geld. Ik betaal voor mijn huidige auto ook de volle 25% bijtelling en eigenlijk is het zonde geld en ik wil dat bij een volgende dan ook niet.
Korakal schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:20:
[...]
Ten opzichte van DSG is 'ie zeker anders, de automaten zijn namelijk conventionele automaten met koppelomvormer. Het leuke is wel dat ze op alle motortypes beschikbaar zijn!
Ik heb nog nooit met een 'normale' automaat gereden (afgezien van een Ford F150 met dikke V8, maar dat lijkt me niet representatief). Rijd dat heel anders dan? Bij DSG heb je geen vermogenverlies bij het schakelen maar vooral terugschakelen vind ik toch wel een drama (vooral al je een beetje sportief rijdt).
Dat is best een beetje suf ja... misschien laten retrofitten bij de dealer (ik weet bijv dat je daarmee bij VW de bijtellingsverhoging op papier omzeilt).
Dit zou ik moeten onderzoeken inderdaad. Moet de leasemaatschappij ook mee akkoord gaan lijkt me. En ik vraag me af of de staat hier blij mee is.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Danfoss schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Ik begrijp dat in eerste instantie de 120d alleen met automaat is in nederland (vanwege de co2 uitstoot). Wat ik alleen weer niet in de prijslijst terug kan vinden is welke automaat dat dan standaard is. In de prijslijst staat hij als 120DA vermeld. Er staat verder niet bij of het nou wel of niet die 8traps is (die wel als optie in de lijst staat).
Allemaal 8-traps, zie http://www.autoweek.nl/au...e-ii-met-fotoshow-prijzen
Ik heb nog nooit met een 'normale' automaat gereden (afgezien van een Ford F150 met dikke V8, maar dat lijkt me niet representatief). Rijd dat heel anders dan? Bij DSG heb je geen vermogenverlies bij het schakelen maar vooral terugschakelen vind ik toch wel een drama (vooral al je een beetje sportief rijdt).
Nou, eigenlijk wel. Hoewel je veel verschillende 'kwaliteiten' traditionele automaten hebt, zal het gedrag vergelijkbaar zijn met de F150 die je noemt. Een DSG is eigenlijk geen automaat, maar een gerobotiseerde handbak, waarbij de koppeling en schakeling voor jou bediend wordt. Omdat je twee koppelingsplaten hebt die om en om werken (even/oneven versnellingen) is er nauwelijks tijd waarop je geen aandrijving hebt. Een traditionele automaat werkt volgens een heel ander principe, zie bijv http://www.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm
Dit zou ik moeten onderzoeken inderdaad. Moet de leasemaatschappij ook mee akkoord gaan lijkt me. En ik vraag me af of de staat hier blij mee is.
Leasemaatschappijen vinden dat allemaal best, want die doen niks met/voor/tegen jouw bijtelling. Dat is een zaak tussen jou en de overheid/belastingdienst. Die zal er minder blij mee zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Korakal schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:20:

Ik vind het wel bijzonder dat men tegenwoordig kennelijk het verbruik meet van de verschillende uitvoeringen van een model.

Als je de grotere velgen er bij aflevering door de dealer op laat zetten houdt dat iig ook de cataloguswaarde van de auto lager. De 19 inch Alpina's die ik onder de 330i bestelde werden door Ekris verrekend met de 17 inch velgen waarop de auto werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is niet anders met de 320ED, die is alleen met 16 inch te krijgen.

Er is nog nooit iemand gepakt op het feit dat hij achteraf zijn bandenmaat vergrote. Sterker, elke nieuwe auto heeft BPM op basis van Co2, dus in theorie zouden alle auto's met grotere velgen meer moeten betalen. BMW Amersfoort rade mij het wel af, maar dat kwam meer door onzekerheid, omdat er wel wat kapstokartikelen zijn waardoor eventueel een naheffing zou kunnen volgen. Ik verwacht het echter niet, ze pakken het gewoon aan in de nieuwe regels van 2014.
xos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Die van mij is nog ongechipped maar dat gaat al hard. Ik heb getwijfeld om chiptuning te doen maar op dit moment zie ik daar nog niet veel reden voor. Standaard is hij al snel zet. Ergens anders las ik dat het grootste verschil met en zonder chip vanaf 3k toeren optreedt (2e turbo). Heb jij dezelfde ervaring?
Helaasch, nooit in een standaard 123D gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PWM schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:00:
BMW Amersfoort rade mij het wel af, maar dat kwam meer door onzekerheid, omdat er wel wat kapstokartikelen zijn waardoor eventueel een naheffing zou kunnen volgen. Ik verwacht het echter niet, ze pakken het gewoon aan in de nieuwe regels van 2014.
Zelfs als er een naheffing komt is die niet uit te voeren. Ik zie het niet gebeuren dat er belastinginspecteurs langs de deur komen om de bandenmaat op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dan zou ik gewoon 4 thuiskomertjes onder m'n auto zetten. Dan zit je in een lager percentage :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

tdw schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:45:
Dan zou ik gewoon 4 thuiskomertjes onder m'n auto zetten. Dan zit je in een lager percentage :Y)
Betwijfel ik hoor :+
Een grotere bandenmaat kan in theorie (bij gelijke breedte) juist zuiniger zijn omdat je iets minder toeren hoeft te draaien bij dezelfde snelheid :P Ze zullen sowieso moeten bewijzen dat dat merk+type banden zuiniger is.

Maargoed, mag ik straks m'n velgen/banden niet meer zelf vervangen omdat de CO2-test op een bepaald type van een bepaalde grootte is? 8)7 What's next?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb een 320d in spacegrau en ik moet winterwielen kopen. Wat vinden jullie: Gewoon nieuwe banden op zwart staal eronder of iets dieper in de buidel tasten en lichtmetaal kopen met wat oudere winterbanden? Budget is 400-500 euro, dus echt spectaculaire wielen kunnen sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Jan Laros schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:12:
Ik heb een 320d in spacegrau en ik moet winterwielen kopen. Wat vinden jullie: Gewoon nieuwe banden op zwart staal eronder of iets dieper in de buidel tasten en lichtmetaal kopen met wat oudere winterbanden? Budget is 400-500 euro, dus echt spectaculaire wielen kunnen sowieso niet.
We zitten zo te horen in hetzelfde schuitje. Ik zit zelf te denken aan tweedehandse lichtmetalen velgen met dito banden. Dan moet je zo tussen de 600 en 800 € denken met A merk banden afhankelijk van de maat (16-18 inch). Op marktplaats zijn we zo nu en dan wel te vinden.

Overigens zul je voor 4 a 500 weinig vinden, ook met stalen velgen. Of je moet voor budget banden gaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik zou absoluut niet voor zwart staal gaan. Je hebt nu fraaie velgen onder de auto zitten en daar is redelijk veel geld voor betaald. Toen vond je het dat blijkbaar waard (groot gelijk overigens). Waarom zou die afweging voor de ene helft van het jaar anders zijn dan voor de andere helft van het jaar. Zwart staal zijn m.i. van die kijk-mij-eens-winterbanden-hebben-velgen.

Zelf heb ik een weekje geleden een paar originele BMW velgen gekocht voor 150 euro. Daar gaan straks een paar winterbanden om en klaar is kees. Het is overigens wel goed zoeken naar een paar nette velgen. Sommige bestuurders lijken van het raken van stoepranden een ware sport gemaakt te hebben.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Belangrijk detail: Het is een leasebak en ik heb niet dik betaald voor mijn standaard 16" Eco Warrior velgjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
De standaard zwarte velgen van bmw zijn meestal van aluminium ..... en vergeleken bij de opzichtige kijk mij eens lichtmetalen velgen erg licht.

Nu heb ik het niet gemeten en zijn mijn bandenmaten voor de winter en zomer kijk mij eens flashy standaard velgen niet hetzelfde maar het gewicht van band met velg is substantieel verschillend.

Dus doe die zwarte velgen niet helemaal af ;) deze niet representatieve test ..... zou die zwarte dingen wel eens sportiever willen categoriseren...

Ik bedenk mij net dat ik het reserve wiel wel had kunnen vergelijken met de zomervelgen ..... die zijn wel gelijk, is er alleen sinds 1997 niet meer uit zijn bak geweest.... Voordat iemand het opmerkt, ja die wordt vervangen deze winter als de zomerbanden op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jan Laros schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:54:
Belangrijk detail: Het is een leasebak en ik heb niet dik betaald voor mijn standaard 16" Eco Warrior velgjes ;).
Maar toch heeft uiterlijk een rol gekozen bij het uitzoeken van de auto en dat heeft naar alle waarschijnlijkheid toch geld gekost. Als uiterlijk geen enkele rol had gekozen was je mogelijk bij een goedkopere auto uitgekomen... In dat opzicht zou ik het zonde vinden om circa de helft van het jaar met m.i. lelijke stalen velgen rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jan Laros schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:12:
Ik zou gaan voor zwart staal met goede winterbanden. Als je deze er alleen onder zet wanneer het echt nodig is heb je ze maar een paar weken per jaar nodig. Alle andere weken (wanneer er geen sneeuw of ijs ligt maar mogelijk wel koud) zijn je 'zomerbanden' de betere keus voor grip en veiligheid.

Ik zie echt teveel mensen die winterbanden nemen 'omdat dat veilig is' en deze pas in april/mei weer wisselen met zomerbanden... |:(

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je standaard op 16 inch rijdt dan zou ik eerder geld uitgeven aan een paar mooie velgen voor de zomerbanden :) .

Verder eens met wimpie. Sneeuwbanden heb je alleen nodig als er sneeuw of ijs ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 19:32
Vanuit praktisch oogpunt ga je ze natuurlijk niet wekelijks wisselen dus in november er op en in het voorjaar pas weer er af.

Ik heb nog een mooie set liggen, 4x Goodyear Ultragrip van nog geen jaar oud, kilometer of 8000 mee gereden op bijna alleen maar snelweg. Maat 185/nogiets R15 op origineel BMW lichtmetaal (E36 style 13) kweenie of dat past.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Reloader schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:22:
heeft er iemand tips voor het verlagen van een E61 5 serie... de wielkuipen moeten mooi zijn/aansluiten met 19 inch wielen.. het gaat om een model met luchtvering en een touring!
eibach pro is volgens mij 30/30 wat vrij veel is
liever 25/15 ofzo..
Ik heb ook 19" onder een E61 en die wielkuipen zijn meer dan prima gevuld. Ik zou eerder kiezen voor het iets verder naar buiten zetten van de wielen voor een wat dikkere look :)
tdw schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:53:
Volgens mij wordt alleen de 7-serie standaard met automaat geleverd.
De 5GT en de 6-serie hebben ook standaard een automaat, en daarnaast zijn er nog wat andere modellen die enkel met automaat geleverd kunnen worden (335d, 550i etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zit even in dubio... Ik ben toch echt serieus aan het rondkijken voor een andere auto, omdat ik gewoon nog erg veel kosten zie om mijn Compact weer helemaal goed te krijgen. Maar zoals hij nu is, is hij eigenlijk niks meer waard (als ik er nog tussen de €500 en €1000 voor kan vangen, mag ik in m'n handen wrijven). Maar aan de andere kant blijft het gewoon een fijne auto die op het moment nog volop voldoet aan m'n eisen.

Nu kom ik een Cosmos zwarte sloop Compact uit 1995 tegen in Drente voor €399. Dus de juiste kleur (belangrijk voor 't portier) en jaar (prettig qua techniek dat gelijk is mijn Compact). Het is een echte sloper, de motor is namelijk kapot (geen compressie meer). Transport is geen probleem, er staat bij m'n ouders een bus die 2,5 ton mag trekken en een auto-trailer kost niet zo heel veel om te huren. Ik vrees alleen dat m'n ouders niet heel gelukkig worden als ik bij hen een sloopauto kom stallen en bij m'n eigen huis kan ik hem niet kwijt... Maar voor €399 heb ik wel een berg reserve-onderdelen...

Twijfel...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
Als alleen de motor stuk is, kan je toch gewoon je eigen motor overlepelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

418O2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:32:
Dit zou ik ook eens nakijken inderdaad. Dat lijkt me een stuk sneller qua oplossen van je problemen. Zeker wanneer die auto er voor de rest nog netjes uit ziet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
deepbass909 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:30:
Ik zit even in dubio... Ik ben toch echt serieus aan het rondkijken voor een andere auto, omdat ik gewoon nog erg veel kosten zie om mijn Compact weer helemaal goed te krijgen. Maar zoals hij nu is, is hij eigenlijk niks meer waard (als ik er nog tussen de €500 en €1000 voor kan vangen, mag ik in m'n handen wrijven). Maar aan de andere kant blijft het gewoon een fijne auto die op het moment nog volop voldoet aan m'n eisen.

Nu kom ik een Cosmos zwarte sloop Compact uit 1995 tegen in Drente voor €399. Dus de juiste kleur (belangrijk voor 't portier) en jaar (prettig qua techniek dat gelijk is mijn Compact). Het is een echte sloper, de motor is namelijk kapot (geen compressie meer). Transport is geen probleem, er staat bij m'n ouders een bus die 2,5 ton mag trekken en een auto-trailer kost niet zo heel veel om te huren. Ik vrees alleen dat m'n ouders niet heel gelukkig worden als ik bij hen een sloopauto kom stallen en bij m'n eigen huis kan ik hem niet kwijt... Maar voor €399 heb ik wel een berg reserve-onderdelen...

Twijfel...
M52B28 in lepelen ja :-)

Ik zou er niet aan beginnen, tenzij je zeker bent dat de rest van de auto OK is...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:01:
[...]

De 5GT en de 6-serie hebben ook standaard een automaat, en daarnaast zijn er nog wat andere modellen die enkel met automaat geleverd kunnen worden (335d, 550i etc.)
Mijn e64 heeft toch echt een handbak (6H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daniel stelt ook nergens dat een handbak geen optie is in een 6er ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:32:
Qua interieur is die auto nogal versjonnied (witte tellerplaten, chromen randjes om de pook, ramen met slingers, etc), dus mijn auto is al snel qua body beter. Aan de andere kant, hij heeft wel een open dak.

Het punt is dat een portier + spuiten al snel €200 kost en een luchtmassameter ook zoiets. Met die twee dingen ben ik al bij het bedrag van deze sloper. Alles wat ik er verder vanaf kan halen is dan pure winst (set nette velgen, voorscherm, achterlichten met witte knippers, etc...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:15:
Daniel stelt ook nergens dat een handbak geen optie is in een 6er ;)
Waar, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deepbass909 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Qua interieur is die auto nogal versjonnied (witte tellerplaten, chromen randjes om de pook, ramen met slingers, etc), dus mijn auto is al snel qua body beter. Aan de andere kant, hij heeft wel een open dak.

Het punt is dat een portier + spuiten al snel €200 kost en een luchtmassameter ook zoiets. Met die twee dingen ben ik al bij het bedrag van deze sloper. Alles wat ik er verder vanaf kan halen is dan pure winst (set nette velgen, voorscherm, achterlichten met witte knippers, etc...)
Klopt. Zo zou ik het het liefst ook doen (als ik een auto vond in mijn kleur), maar ik heb helaas geen plek om een wrak neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Vanmorgen bij BMW Welt in Munchen geweest. Helaas gebeurd er op het moment weinig in de fabriek dus waren er geen rondleidingen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

BMW wil blijkbaar geen maandagmorgenmodellen hebben :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
De E63/E64 konden inderdaad met handbak geleverd worden - hoewel dit volgens de dealer zo weinig werd gedaan dat een dergelijke bestelling altijd drie keer gechecked werd om er zeker van te zijn dat het geen foutje was - maar voor de nieuwe 6 is die optie verdwenen.
In de VS is hij overigens wel standaard voorzien van een handbak en is de automaat juist een optie (zonder meerprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 19:32
deepbass909 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Dit klinkt als een no-brainer. Gewoon bij je ouders voor de deur plempen met de woorden ' hij is zo weer weg!!'. Werkt vast prima. 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:30:
[...]

Klopt. Zo zou ik het het liefst ook doen (als ik een auto vond in mijn kleur), maar ik heb helaas geen plek om een wrak neer te zetten.
Dat probleem heb ik dus eigenlijk ook. Bij mijn eigen huis is het sowieso geen optie (hartje Gouda, geen eigen garage of parkeerplaats) en bij m'n ouders wil ik het liever ook niet doen, tenminste niet voor een langere tijd.

Nu is een portier overhangen iets wat maar een uurtje kost (als het raam- en slot mechaniek mee werkt), LMM is ook een minutenkwestie. Die velgen zijn wel leuk voor winterbanden (moet ik toch komend najaar nieuw aanschaffen, aangezien de huidige zelfs als zomerband bijna versleten zijn :X )... Maar eens m'n ouders voor een lastig punt gaan stellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan je niet wat afspreken met een sloperij? Dat je hem daarheen brengt en hem daar demonteert oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Femme schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:19:
Als je standaard op 16 inch rijdt dan zou ik eerder geld uitgeven aan een paar mooie velgen voor de zomerbanden :) .

Verder eens met wimpie. Sneeuwbanden heb je alleen nodig als er sneeuw of ijs ligt.
Ik moet verplicht winterbanden hebben. Normaal zou ik het mee moeten leasen, maar dat zou me 20 euro per maand kosten (*48 maanden), dus ik dacht door zelf een goedkoper setje te kopen goedkoper uit te zijn. Wielen stallen en wisselen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:16:
[...]

De E63/E64 konden inderdaad met handbak geleverd worden - hoewel dit volgens de dealer zo weinig werd gedaan dat een dergelijke bestelling altijd drie keer gechecked werd om er zeker van te zijn dat het geen foutje was - maar voor de nieuwe 6 is die optie verdwenen.
In de VS is hij overigens wel standaard voorzien van een handbak en is de automaat juist een optie (zonder meerprijs)
Ok dat wist ik niet.. Wel raar eigenlijk. Ik ben een echte automaten fan, maar in zo'n (speel)auto vind ik een handbak toch meer op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Femme schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:19:

En hoe gaat dat in de praktijk? Ieder ochtend kijken of we moeten wisselen en zo nee of we voor die dag de winterbanden achterin moeten leggen zodat we eventueel halverwege de dag kunnen wisselen? Dat gaat natuurlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 04:20

mr_petit

opperprutser

Dat werkt alleen als je niet afhankelijk bent van je auto (voor bijv. je werk).
Ik rij zelf grofweg 70dkm per jaar, dus bij mij gaan gewoon rond november de winterbanden eronder en ca. maart er weer onderweg. Ik kan natuurlijk niet een klant opbellen met de mededeling.....ja.... maar ik moet eerst nog ff mijn banden wisselen 8)7
Met een klein voorwielaangedreven autotje in een grote stad in het westen valt er met sneeuw nog prima te rijden maar daarbij houdt het dan ook wel zo'n beetje op.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Snelweg lukt ook nog wel hoor :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:47:
Snelweg lukt ook nog wel hoor :P
Rond Amsterdam staat de snelweg altijd helemaal stil als het sneeuwt. Om half twee 's nachts was de avondspits pas opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Voor degenen die naar de preview van de nieuwe 1-serie zijn geweest: Is het jullie ook opgevallen dat de prijzen tussen de prijslijst en de prijzen in de configurator verschillen? Er zitten verschillen in de vanaf prijs, sportline i.c.m. business, velgen en misschien nog wel meer.

De papieren prijslijst is hierin goedkoper. Beetje vreemd. Scheelde bij een identieke configuratie grofweg €1300.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Heb in een 1 cabrio gereden. Moet zeggen dat ik de 1 cabrio mooier vind dan de 3 cabrio.
De 1 lijkt meer in verhouding, de 3 is als cabrio nogal pimp. De 3 coupe daarentegen is weer mooier dan de 1 coupe, maar daar sta ik denk ik niet alleen in :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag in mijn BMW met 1e generatie I-drive de CD-wisselaar vervangen voor een orginele (2e hands) BMW ipod-interface, heeft iemand hier al ervaring mee??

Is het een kwestie van wisselaar uitbouwen, draadjes in de ipod-interface en draaien maar, of moet hiervoor een softwareupdate plaatsvinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Ben een beetje aan het neuzen naar winterbanden op lichtmetaal voor weinig en ik kwam deze tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.preauto.sk/images/rr1.jpg

http://auto-onderdelen.ma...terbanden-bmw-e90-91.html

Ik twijfel nog of ik ze nou redelijk vind of totaal Sjonnie-fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jan Laros schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:30:
Ben een beetje aan het neuzen naar winterbanden op lichtmetaal voor weinig en ik kwam deze tegen:

[afbeelding]

http://auto-onderdelen.ma...terbanden-bmw-e90-91.html

Ik twijfel nog of ik ze nou redelijk vind of totaal Sjonnie-fout....
Waarom niet een paar nette LM-velgen van Marktplaats halen? Dan heb je voor een redelijke prijs originele BMW-velgen. Edit: op basis van de foto had ik aangenomen dat het hier niet om een koop van Marktplaats ging. Dat is blijkbaar wel het geval. Vraag blijft waarom je niet een paar originele BWM-velgen van Marktplaats haalt.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 13-07-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Deze staan op Marktplaats voor 550 euro met nieuwe winterbanden. Dat is boven budget, maar kan ik nog wel redelijk rechtlullen bij mezelf. Origineel BMW lichtmetaal met nieuwe winterbanden zijn niet voor dat geld te vinden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jan Laros schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:34:
Deze staan op Marktplaats voor 550 euro met nieuwe winterbanden. Dat is boven budget, maar kan ik nog wel redelijk rechtlullen bij mezelf. Origineel BMW lichtmetaal met nieuwe winterbanden zijn niet voor dat geld te vinden ben ik bang.
Ik zag het pas later, zie edit. Ik ben niet echt thuis in de bandenwereld, maar ik zou ook even goed kijken naar de banden die om die velgen liggen. Je hebt natuurlijk winterbanden en winterbanden. Een setje hatsuflatsu banden levert nou niet echt de winst in winterse omstandigheden op waarnaar je waarschijnlijk op zoek bent, dan kun je bij wijze van spreken net zo goed op zomerbanden blijven rijden.

Wat de prijs betreft. Ik heb vorige week 4 BMW-velgen voor 150 euro gekocht. Dat lijkt er redelijk op qua budget toch?

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 13-07-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Niet BMW velgen zijn altijd fout op een bmw! En automatisch sjonny :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Sjonny! :>

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:22:
Kan je niet wat afspreken met een sloperij? Dat je hem daarheen brengt en hem daar demonteert oid?
Hij staat bij een occasion dealer, dus die zal daar zeker niet in meegaan (hij zal waarschijnlijk al blij zijn het ding kwijt te raken). Daarnaast heb ik weinig zin in 2 keer een rit Utrecht - Emmen met 2 keer een trailer moeten huren. Dan zit ik aan alleen transportkosten plus aanschaf al bijna aan hetzelfde bedrag als waarvoor ik een rijdende E36 Compact kan kopen...

Ik heb inmiddels ook besloten deze auto maar aan mijn voorbij te laten gaan. Compact's staan er genoeg op marktplaats en vaak genoeg ook al voor minder dan €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

argro schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:36:
[...]
Ik zag het pas later, zie edit. Ik ben niet echt thuis in de bandenwereld, maar ik zou ook even goed kijken naar de banden die om die velgen liggen. Je hebt natuurlijk winterbanden en winterbanden. Een setje hatsuflatsu banden levert nou niet echt de winst in winterse omstandigheden op waarnaar je waarschijnlijk op zoek bent, dan kun je bij wijze van spreken net zo goed op zomerbanden blijven rijden.

Wat de prijs betreft. Ik heb vorige week 4 BMW-velgen voor 150 euro gekocht. Dat lijkt er redelijk op qua budget toch?
Goed punt. Hier zitten Roadstones op. Dat gaan we dus niet doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Werd niet echt vaak gebruikt volgens mij :P ik was het zelfs al vergeten die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Klopt, server was gehackt en nog geen tijd gevonden 'm weer online te gooien :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Iemand een idee welke styling deze zijn? Ze zijn namelijk erg goedkoop inclusief winterbanden maar ik krijg sterk het idee dat het neppers zijn. Kan ze namelijk nergens terug vinden. Ze lijken wel een beetje op 196 maar als je goed kijkt zijn ze het niet.

[ Voor 87% gewijzigd door MrFl0ppY op 15-07-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Zijn volgens mij idd nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nep en lelijk en waarom wil je zulke grote en brede winterbanden?

[ Voor 67% gewijzigd door YoshiBignose op 15-07-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Lijken inderdaad nep, maar ik vind ze zeker niet lelijk. Wel debiel groot voor winterbanden inderdaad :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mwah, had nog niet naar de breedte gekeken. Maar het klonk al te goed om waar te zijn en natuurlijk is dat het ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
P.B. schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:30:
[...]

Update: motor is vervangen. Garage adviseerde mij om tegelijk met de motor ook de koppeling te vervangen (op eigen kosten), dat is ook gebeurd.

Garage is gaan testrijden met de auto, er bleken toch nog wat issues te zijn:

Er bleek ook nog een scheur in de katalysator te zitten. Deze wordt ook vervangen. Tevens worden de wiellagers vervangen. Daarnaast is ook de versnellingspook vervangen omdat deze dof was uitgeslagen.

Echt een top service van BMW !
Ik heb inmiddels gevraagd wat de oorzaak was. De distributieketting was een tandje verschoven waardoor de uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk deels kwamen.

Distriebutieketting zomaar verschuiven, hoe zou dat kunnen ? Garage wist er geen antwoord op te geven;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Morgen kijken naar een andere E36 316i Compact. In Schiedam staat er 1 die eigenlijk te goed klinkt (goedkoop, relatief weinig kilometers en jonger dan mijn Compact).
Nadelen, hij lijkt kaler uitgevoerd (geen aso-lichten voor om te beginnen), maar de advertentie is hierin vrij karig qua info en hij is rood, maar het is een facelift model, wat betekent dat hij wel wat minder van de typische problemen zal hebben die mijn Compact bijv. wel heeft.

Dus morgen maar eens op onderzoek uit of het schaapje wellicht binnenkort naar de slacht mag of nog even mag blijven dartelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
P.B. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:36:

Ik heb inmiddels gevraagd wat de oorzaak was. De distributieketting was een tandje verschoven waardoor de uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk deels kwamen.

Distriebutieketting zomaar verschuiven, hoe zou dat kunnen ? Garage wist er geen antwoord op te geven;
Welke motor gaat het om? De N42 staat er bijvoorbeeld om bekend dat dit weleens kan gebeuren (ketting rekt in de loop van de tijd uit en de kettingspanner compenseert dat onvoldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Na een poos afwezigheid meld ik mijn eigen hier weer.
Heb weer wat te melden na een poos rust rond mijn oude wagen.
Hij gaat de deur uit op 3 augustus en wordt vervangen door 318 touring special edition uit 2004
Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/BMW/Nieuw%20bakkie/cZDvfbgn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/BMW/Nieuw%20bakkie/6678989hd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/BMW/Nieuw%20bakkie/3233456-12-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/BMW/Nieuw%20bakkie/3233456-6-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/BMW/Nieuw%20bakkie/3233456-4-2-2.jpg

Kan haast niet wachten!

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 16-09 02:11
Kijk eens aan, wat een mooi exemplaar :) Volgens het RDW ben je pas 3e eigenaar :)

[ Voor 71% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-07-2011 21:49 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
1995cc 143pk om precies te zijn.
1.8 is van voor de facelift.

Edit:
Geef ik antwoord..... Haal jij je vraag weg :|
Maar klopt 3e eigenaar idd

[ Voor 40% gewijzigd door Oxellaar op 15-07-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik liep je heel subtiel te rellen, je kunt met kenteken PP-PP-PP niks zien op de RDW-site ;) dus ik roep maar wat :P Maar wel mooie wagen :)

[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-07-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kijk, dat zijn de goeie stoelen :P Veel plezier er mee :)
Met bekerhouders zelfs, dat zie je niet vaak aan deze kant van de plas :D

Hoe denkt de RDW btw te weten hoeveel eigenaren een auto heeft gehad?

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 15-07-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@eXistenZ: Ja dat snap ik.....
Maar er zijn meer wegen naar rome......

Maar 3e eigenaar klopt iig wel

@Fikke.
Idd lekker voor mijn bakkie pleur ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Oxellaar op 15-07-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Oh ja, de leren sportstoelen ook, die zijn perfect! Heb ze zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:05:
Kijk, dat zijn de goeie stoelen :P Veel plezier er mee :)
Met bekerhouders zelfs, dat zie je niet vaak aan deze kant van de plas :D

Hoe denkt de RDW btw te weten hoeveel eigenaren een auto heeft gehad?
Rdw weet toch hoevaak de auto overgeschreven is?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ja dat wel, maar dat kun je niet van de site aflezen.
Alleen eerste tenaamstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:53:
[...]

Rdw weet toch hoevaak de auto overgeschreven is?
Dan]t lijkt me nooit helemaal zeker. Mijn auto is twee keer overgeschreven, toch ben ik de tweede eigenaar. Met import is het sowieso lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
dj_raoul schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:19:
[...]

Welke motor gaat het om? De N42 staat er bijvoorbeeld om bekend dat dit weleens kan gebeuren (ketting rekt in de loop van de tijd uit en de kettingspanner compenseert dat onvoldoende).
118d 143pk...
Bouwjaar september 2007 (LCI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 20:16
Sportstoelen vind ik een verkeerde benaming want het zijn eerder relaxstoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 16-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Oxellaar schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:08:
Ja dat wel, maar dat kun je niet van de site aflezen.
Alleen eerste tenaamstelling
De RDW mag dat soort gegevens niet langer dan 9 jaar bewaren als ik me niet vergis, dus bij oudere auto's is het sowieso onbekend.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het is definitief, mijn schaapje gaat weg. :( Ik heb vandaag een aanbetaling gedaan voor een andere auto. Jammer van het schaapje (heb er toch bijna 1 ton mee gereden), maar ik ga er zeker op vooruit (alleen nog even afwachten of er nog lijken in de auto liggen te rotten :p )

Een kleine sneak alvast:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-SYxTbQBGpwQ/TiGm8v6J3cI/AAAAAAAACPE/hyruZ37LxN8/s640/2011-07-16%25252014.49.36.jpg

Om alvast wat te verklappen, het is géén Europeaan en niet echt de auto voor dit weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Laatst online: 17-09 09:49

Skef

Ik scheer.me

deepbass909 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:05:
Het is definitief, mijn schaapje gaat weg. :( Ik heb vandaag een aanbetaling gedaan voor een andere auto. Jammer van het schaapje (heb er toch bijna 1 ton mee gereden), maar ik ga er zeker op vooruit (alleen nog even afwachten of er nog lijken in de auto liggen te rotten :p )

Een kleine sneak alvast:
[afbeelding]

Om alvast wat te verklappen, het is géén Europeaan en niet echt de auto voor dit weer :+
MX5?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Er staat wel een BMW logo op de velgen.. :? 't Is gewoon weer een E36, of niet? :P

[ Voor 31% gewijzigd door tdw op 16-07-2011 17:15 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Foei! Ga je mond spoelen! Sowieso, in een MX5 pas ik niet eens :X
tdw schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:14:
Er staat wel een BMW logo op de velgen.. :? 't Is gewoon weer een E36, of niet? :P
Dat klopt, ook dat het een E36 is, maar toch is het geen Europeaan :+ Sterker nog, die specifieke model is nooit in Europa geleverd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 20:16
Heb je de foto wel bekeken? Niet geschikt voor dit weer, mag hopen dat het geen E36 cabrio (turkenbak) is ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Het Fantoom op 16-07-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het Fantoom schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:23:
[...]

Heb je de foto wel bekeken? Niet geschikt voor dit weer, mag hopen dat het geen E36 cabrio (turkenbak) is ;(
Turkenbak? In de regio waar ik rond rij, zie ik die nooit in een Cabrio (is veel te koud voor ze joh :+ ), maar alleen in Mercedesen, Audi's, Golfjes en E46's of jonger.

Maar het is inderdaad een E36 Cabrio, geïmporteerd ooit vanuit Amerika (dus tellers in Mijlen B) ), maar de Cruise Control bediening heeft natuurlijk Duitse tekst 8)7

Om precies te zijn, het is een E36 323i Cabrio uit 1998.
Specs:
  • 323i (M52) motor
  • Leren bekleding (nagenoeg in perfecte staat)
  • Leren stuurwiel en pookknop (ook nagenoeg geen slijtage)
  • Blauwe stoffen kap (helemaal gaaf)
  • Climate Control (yes, eindelijk Airco :) )
  • Cruise Control
  • Airbags rondom (dus ook in de portieren)
  • Handbak
  • en verder de normale opties (electrische ramen, ASC, etc.)
Bij de proefrit voelde alles bijzonder goed, stuurde strak, reageerde werkelijk heerlijk op het gas, remde goed, ophanging voelde goed stug. Het enige opvallende was dat de ramen iets rammelden op een erg hobbelige weg, maar dat valt te verwachten.

Natuurlijk zijn er wel puntjes om aan te pakken, zo werkt de boardcomputer niet (uitgevallen display, een standaard kwaal), bij de scharnieren hangt de binnenbekleding van het cabrio-dak los, op de motorkap is wat steenslag niet heel netjes bijgewerkt en het interieur verdient een grondige behandeling met leeronderhoudsmiddelen.

Wat plaatwerk betreft, beide zijkanten zijn spiegel strak. Geen deukje of dingetje op te vinden. Idem met de neus en achterkant.

Komende week wordt hij hier afgeleverd en zal ik foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@Oxellaar,

Mooie facelift uitvoering !
Enige wat ik persoonlijk erin zo plaatsen is een mooi M/sport stuur.
Interieur is prachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass, eindelijk een 6cilinder :*) klinkt als een mooie bak.

maar de 323i is hier toch ook gewoon geleverd? of nooit in cabrio ofzo?

[ Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 16-07-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:55:
deepbass, eindelijk een 6cilinder :*) klinkt als een mooie bak.

maar de 323i is hier toch ook gewoon geleverd? of nooit in cabrio ofzo?
Niet als E36 Cabrio, die is in Europa alleen als 320i of 328i geleverd (uitgaande van de 6-pitters natuurlijk). Sowieso is deze niet te vergelijken met een Europese 323i, want de Amerikaanse emissie eisen zijn anders en de benzine is daar slechter, waardoor de motor iets gedowntuned is. Maar dat boeit mij vrij weinig, ik kreeg niet echt het gevoel vermogen te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Lasteraar schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:51:
@Oxellaar,

Mooie facelift uitvoering !
Enige wat ik persoonlijk erin zo plaatsen is een mooi M/sport stuur.
Interieur is prachtig !
Bedankt!

Zou idd mooi zijn zo'n M stuur.
Alleen weet niet of dat zo simpel gaat met de bediening die op het stuur zit.
Maar staat zeker op mijn verlanglijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Dat is geen probleem, gewoon een sport-stuur (hoeft niet perse een M te zijn dat is alleen een stickertje, tenzij je het over de M3 variant hebt) met ronde airbag kopen. Staan denk ik genoeg DIY's voor op de bekende E46-sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
deepbass909 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:05:

Een kleine sneak alvast:
[afbeelding]

Ah, geen compact meer, dat is sowieso al een hele verbetering ;) :D

Mooie kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Geen zakkend hemeltje meer, nog meer verbetering :p

Ik blijf erbij dat ik de Compact een leuke auto vind, maar deze bood zoveel meer. Ik weet niet precies wat de uitvoering is, maar gezien de aanwezigheid van Climate Control zal het wel een Executive zijn.

De onboard computer kon overigens weleens een simpel klusjes zijn. Ik ging uit van de standaard kwaal in de E36, namelijk uitvallende pixels, maar terugdenkend aan de proefrit, gaf het display überhaupt geen licht. Dus grote kans dat het gewoon de lampjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan?
Hoop niet voor je dat de display verlichting defect is, dit maak je namelijk niet erg makkelijk.
Die zitten namelijk achter de display en die zit vast op de print.
Als hij gewoon niet meer werkt ligt het meestal aan een bepaalde weerstand.
Weerstand kun je gewoon bij Condard oid bestellen.

Heb de fix een aantal jaren terug ook gedaan bij mijn E36 en acc werkte weer (en nog)

Op Ebay en MP stonden toen ook verkopers, daar kun je hem naar toe sturen.
Zij fixen hem dan voor je en sturen hem terug.
Weet niet of die er nog op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb mijn lease-auto in moeten leveren (een Golf VI uit 2011) en ik ben nu op zoek naar een leuke vervanger waar ik dagelijks 135km woon-werkverkeer mee ga rijden.

Ik kwam de volgende auto tegen:
BMW 320 2.0D (E46) 2003 (april)
  • cruise-control, airco, parkeersensoren, mistlampen, elek. ramen voor., alarm, stuurbediening
  • kmstand 288.000
Vraagprijs is 4.950
Verkoper geeft aan dat vorig jaar de turbo is vervangen.

Vanavond ga ik een kijkje nemen, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?
Wat zijn zwakke punten?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

JdM

Humbled

funk-e schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:50:
Ik heb mijn lease-auto in moeten leveren (een Golf VI uit 2011) en ik ben nu op zoek naar een leuke vervanger waar ik dagelijks 135km woon-werkverkeer mee ga rijden.

Ik kwam de volgende auto tegen:
BMW 320 2.0D (E46) 2003 (april)
  • cruise-control, airco, parkeersensoren, mistlampen, elek. ramen voor., alarm, stuurbediening
  • kmstand 288.000
Vraagprijs is 4.950
Verkoper geeft aan dat vorig jaar de turbo is vervangen.

Wat zijn zwakke punten?
Ik rijd zelf een 320D touring. Heb er nu 315000 op staan en heb de auto gekocht met 260K.
Zwakke punten zijn:
Centrale vergrendeling problemen (auto gaat niet meer open)
Verroeste remleidingen achter, is niet zichtbaar zonder het wiel te verwijderen (of auto op de brug te zetten), maar zeker de moeite waard om te bekijken!
Kapotte kachelweerstand (de blower blaast dan op ongelijk toerental)
Kapotte antenneversterker (wordt duidelijk als de radio aanstaat en je de achterruitverwarming aanzet, dan gaat de radio storen)
Sensormat voor de airbag in de bijrijdersstoel gaat vaak kapot (is op te lossen met een weerstandje die je op ebay kunt kopen)

Verder zijn zaken die regelmatig onderhoud vergen en waar nogal eens op bezuinigd wordt:
De voorste draagarmen en silentblocks (sommigen noemen het een kwaal, ik noem het onderhoud) waar speling op komt te zitten. Is te herkennen aan een rommelend geluid op een onregelmatige weg. Ook als je enkele keren kort en fors remt is het van buiten te zien aan het wiel wat naar voor en achter beweegt.
Verder zijn de gebruikte hogedrukpompen uit de 136pk versie gevoelig en bij de 150pk versie is de turbo weer gevoelig (Jij hebt denk ik een 150pk versie en de turbo is vervangen, dus dat is een plus).

Controleer ook de boordcomputer op verbruik en gemiddelde snelheid, als het verbruik ver boven de 6.5 liter zit is er stevig mee doorgereden.
Laat de eigenaar zelf het eerste deel van een proefrit rijden en bekijk hoe hij zijn auto warm rijdt. Als hij binnen 10 km jou even laat zien hoe hard ie wel niet trekt, dan weet je meteen genoeg denk ik ;)

Dit zijn wat mij betreft de bekendste zwakke punten van de E46, wellicht heeft iemand anders nog aanvullingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:44:
Geen zakkend hemeltje meer, nog meer verbetering :p

Ik blijf erbij dat ik de Compact een leuke auto vind, maar deze bood zoveel meer. Ik weet niet precies wat de uitvoering is, maar gezien de aanwezigheid van Climate Control zal het wel een Executive zijn.
Als ie uit de US komt zal het never nooit een executive zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verhaal....

Wat zijn zwakke punten?
Hier heb ik nogal wat tips van meegenomen in mijn aankoop vorige week.
Erg nuttig, alleen lastig om uit je hoofd te leren.
Heb gewoon tijdens de proefrit de meeste punten even getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Sensormat voor de airbag in de bijrijdersstoel gaat vaak kapot (is op te lossen met een weerstandje die je op ebay kunt kopen)
Lijkt mij niet helemaal de manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
fsfikke schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:54:
Dat is geen probleem, gewoon een sport-stuur (hoeft niet perse een M te zijn dat is alleen een stickertje, tenzij je het over de M3 variant hebt) met ronde airbag kopen. Staan denk ik genoeg DIY's voor op de bekende E46-sites :)
Alle sporsturen hebben zo'n ///M-logootje, alleen de sturen uit een echte M3 hebben rood/lichtblauw/donkerblauw stiksel, die kan je dus alleen uit een kortgereden M3 krijgen. Degene die geleverd werden bij een M-pakket hebben zwart stiksel.

Die bediening gaat inderdaad super simpel, ik ben zelfs van een normaal 3spaaks sporstuur zonder knoppies naar een stuur uit een M3 gegaan (met gekleurde stiksels 8)) incluis MFL-knoppies, daarvoor moest 1 kabeltje getrokken worden, die moest bij je motormanagement in een leeg gaatje geprikt worden en ineens had ik radiobediening vanaf het stuur, kon ik bellen met het stuur (Toen ik zo'n Parrot harness gekocht had), en had ik cruise control :D

[ Voor 28% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-07-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

P.B. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Lijkt mij niet helemaal de manier
Inderdaad, bezuinigen op veiligheid :N.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 08:04
Even terugkomend op de vraag van de 320D uit 2001 ~ 2004; een ander "leuk" alternatief is een 330D station uit diezelfde periode. Deze zijn rond 8K bij onze buren en hebben rond de 150 tot 175K er op zitten.

Even kosten buiten beschouwing gelaten, is het een verstandig alternatief?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Alle sporsturen hebben zo'n ///M-logootje, alleen de sturen uit een echte M3 hebben rood/lichtblauw/donkerblauw stiksel, die kan je dus alleen uit een kortgereden M3 krijgen. Degene die geleverd werden bij een M-pakket hebben zwart stiksel.

Die bediening gaat inderdaad super simpel, ik ben zelfs van een normaal 3spaaks sporstuur zonder knoppies naar een stuur uit een M3 gegaan (met gekleurde stiksels 8)) incluis MFL-knoppies, daarvoor moest 1 kabeltje getrokken worden, die moest bij je motormanagement in een leeg gaatje geprikt worden en ineens had ik radiobediening vanaf het stuur, kon ik bellen met het stuur (Toen ik zo'n Parrot harness gekocht had), en had ik cruise control :D
Heb zelf ook CC ingebouwd op mijn sportstuur. Maar niet elk sportstuur heeft een ///M-logo. Elke coupe heeft een sportstuur, maar alleen met ///M-pakket krijg je dat logo'tje. Stelt natuurlijk niets voor, is gewoon een plastic plaatje verwisselen :P

Op de optielijst heet dit stuurt "255 SPORT-LEDERLENKRAD"
Afbeeldingslocatie: http://images.fsfikke.com/sportstuur.jpg
TommyGun schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:04:
[...]

Inderdaad, bezuinigen op veiligheid :N.
Behalve als die weerstand er juist voor zorgt dat de auto altijd denkt dat er iemand zit en de airbag altijd af zal laten gaan. Onnodige kosten bij een ongeluk zonder passagier, maar geen verminderde veiligheid.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2011 14:15 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.