Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Er stond eerst iets anders in zijn post...

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
AtleX schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:07:
Er stond eerst iets anders in zijn post...
opgelost :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

tdw schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:19:
Fiat 126 is ook RWD en compact?
Volvo 340 is ook RWD en niet echt groot :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001

mr_petit

opperprutser

kan je ook prima mee driften (en er is zelfs een hele fanatieke raceklasse van)
YouTube: ‪Driften met een volvo 360 op het Midland circuit‬‏

Op 1 of andere manier zijn vrijwel alle volvo 360 filmpjes op youtube van nederlanders :D
Toch wel een teken dat we bovenaan staan qua slechte smaak 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 01-07-2011 17:10 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

_eXistenZ_ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:15:
Crosspost uit de HK:

[afbeelding]

Zo dan, Ebay headers binnen. Nog even wachten op mijn ZHP cams en Eisenmann catback,daarna nog een goeie cold air intake die meer frisse lucht van buiten haalt en ik heb ~250pk in plaats van de huidige ~230pk (Dyno volgt nog wel een keer, kroegpraat hebben we niks aan natuurlijk.)
En een remap natuurlijk als alle onderdelen er op zitten
alvast succes met de foutmeldingen van de lambda's
En waarom geen goede nokken van schrick ipv die zhp asjes waar je niets van gaat merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Bever! schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:24:
[...]

alvast succes met de foutmeldingen van de lambda's
Dank je, die had ik al gecovered door de defouler mod en later door de remap.
En waarom geen goede nokken van schrick ipv die zhp asjes
4x zo duur
waar je niets van gaat merken?
Weet je niks van

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:57:
[...]

Dank je, die had ik al gecovered door de defouler mod en later door de remap.
Heb je een voorbeeldje van die mod?
Weet je ook hoe het zit met de apk keuring? (zijn daar problemen te verwachten?)

* mr_petit droomt ook wel eens over een serieus uitlaatspruitstuk op zn m54 ipv die gegoten stukken die er nu op zitten. maar de kats gooien roet in het eten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Hmm, wel heel compact:) Roadster is wel een geinig karretje maar eigenlijk te duur voor wat je krijgt. En tweezits is niet handig. Het is de reden dat we al eens een Z3 hebben laten staan.
Mijn eerste gedachte: 3 compact --> 1-serie. Maar nu je het zegt, een 325Ti uit 2003-2005 zou ze misschien wel leuk vinden.
MX5 is leuk mooi-weer autotje. Worden we de familie Mazda, met een MX5 naast de RX-8 O+ Helaas tweezitters, zie de Z3 boven.
tdw schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:19:
Fiat 126 is ook RWD en compact?
Vroeger wisten ze nog hoe een auto in elkaar moest zitten. Helaas wisten ze ook zo te bouwen dat ze zomaar uit elkaar vielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog even een nieuwtje dat ik hier nog niet heb zien langskomen:

BMW 6-serie met dieselmotor en xdrive
http://www.autoweek.nl/au...ie-met-dieselmotor-xdrive

De nieuwe 640d heeft 313pk en 630Nm. Sprintje 0-100: 5.5s. Verbruik 100 km: 5.4L (A-label!) :D
Nieuwprijs dankzij bpm-verlaging voor zuinige auto's: 96.900 euro (zou anders duizenden duurder zijn geweest).

Ik vermoed dat deze versie heel erg populair gaat worden :D Vind de nieuwe 6-serie ook steeds mooier worden, hoe vaker ik 'm zie.

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-07-2011 01:07 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is geen BPM verlaging. De 640i heeft last van BPM verhoging. IN de wat duurdere klasse gaat het onderhand om echt schandalige bedragen aan BPM. (om een wat extreem voorbeeld te noemen: een Camaro met HEMI V8 is hier door de BPM gewoon twee keer zo duur als in Frankrijk. 80 t.o.v. 40 mille).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verbruik 100 km: 5.4L :o maar dan moet je echt cruisen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:35:
Dat is geen BPM verlaging. De 640i heeft last van BPM verhoging. IN de wat duurdere klasse gaat het onderhand om echt schandalige bedragen aan BPM. (om een wat extreem voorbeeld te noemen: een Camaro met HEMI V8 is hier door de BPM gewoon twee keer zo duur als in Frankrijk. 80 t.o.v. 40 mille).
Dat is toch niet nieuw, dat is al sinds de invoering van de BPM in, toen op luxe, nu op vebruik. Die Camaro verbruikt 50% meer brandstof dan zijn Europese tegenhangers, en wordt daar voor gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
mr_petit schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:29:
[...]

Heb je een voorbeeldje van die mod?
Weet je ook hoe het zit met de apk keuring? (zijn daar problemen te verwachten?)

* mr_petit droomt ook wel eens over een serieus uitlaatspruitstuk op zn m54 ipv die gegoten stukken die er nu op zitten. maar de kats gooien roet in het eten....
E46fanatics: **Everything you need to know about eBay headers**

Zonder cats kom je niet door de APK nee, maar met racecats wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-07-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:35:
Ik bedoelde t.o.v. de 635d, die kostte minimaal € 102.000. Is nu dus dik 5.000 euro minder. Dus vanwege het lagere verbruik flink goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
t_captain schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:45:

[...]

Maar nu je het zegt, een 325Ti uit 2003-2005 zou ze misschien wel leuk vinden.
Weet iemand zwakke punten van de E46 compact (m.n. de 325ti)?

Ik weet dat je bij de eerste generatie E46 moet uitkijken met de achterwielophangingen (vooral bij de zwaardere modellen zoals de 328i). Compact ook last van of heeft die een andere achterwielophanging?
Verder valt me op dat in de tijd dat de 3 al lang de 28i had, de compact nog steeds het 25i blok kreeg. Is dat geen hopeloos verouderd blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mwah, gewoon de standaard E46 kwaaltjes, zoveel anders is de auto niet (alleen qua uiterlijk). Subframe was een oud kwaaltje bij de eerste E46's, toen de compacts van de fabriek kwamen rollen in 2001 was dat al opgelost.

De M54 is echt niet hopeloos verouderd. Bovendien is het niet waar wat jij zegt. De 323i en 328i waren juist de eerste types E46 en werden vervangen door de 325i en 330i in 2000. De compact kreeg daarom ook de 325ti en dat is dus zeker geen slechte motor er is gewoon nooit een 330ti gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Okee, helder. Ik had even de indruk dat het om het 25i blok uit de E36 ging.
Valt me op dat ik op autoweek.nl geen enkele 325ti kon vinden. ZIjn die dingen nu zo zeldzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Ik acht de kans vrij onwaarschijnlijk maar zijn er hier Z3 bezitters die met deze auto 2 weken op kampeervakantie zijn geweest? Wij hebben het lijpe idee om dit te gaan doen namelijk (Italië)...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 20:16
Ballebek schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:24:
Ik acht de kans vrij onwaarschijnlijk maar zijn er hier Z3 bezitters die met deze auto 2 weken op kampeervakantie zijn geweest? Wij hebben het lijpe idee om dit te gaan doen namelijk (Italië)...
Z3 Coupé? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Nee, zo eentje met een kap die naar beneden kan, beter bekend als cabrio. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Vrienden van ons gingen jaren op vakantie in een MX5.
In een Z3 kan je bijna niet minder ruimte hebben...
Kwestie van karig pakken?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
t_captain schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:52:
Okee, helder. Ik had even de indruk dat het om het 25i blok uit de E36 ging.
Valt me op dat ik op autoweek.nl geen enkele 325ti kon vinden. ZIjn die dingen nu zo zeldzaam?
Zie je inderdaad niet zo vaak, gelukkig. Ik blijf het een lelijke auto vinden. Maar op marktplaats staan er wel een aantal te koop, ook een aantal boven de 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Tacoos schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:37:
Vrienden van ons gingen jaren op vakantie in een MX5.
In een Z3 kan je bijna niet minder ruimte hebben...
Kwestie van karig pakken?
Idd, ik ben ook met m'n vriendin eens met een MX5 op vakantie geweest, en die zal niet veel meer ruimte hebben gehad. Het is erg fijn om in een cabrio in het buitenland te rijden en om je omgeving goed te horen en te ruiken (buiten de snelweg dan, die ruikt meestal minder :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
YoshiBignose schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:19:
[...]

Zie je inderdaad niet zo vaak, gelukkig. Ik blijf het een lelijke auto vinden. Maar op marktplaats staan er wel een aantal te koop, ook een aantal boven de 10k.
http://www.autotrack.nl/t...ti&merkmodel1=BMW~3-SERIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Spannend dagje vandaag. Mijn 316 staat bij de schade expert om de schade te bepalen, vermoedelijk rond de 2000 euro. De dag waarde is echter 2400 euro. Hopen dus dat de schade eronder zit anders wordt die total loss verklaard en dat zal wel nadelig voor mij zijn.

Gelukkig was het ongeluk niet mijn schuld. Een zondag rijder ging naar de linkerbaan met 50 km/pu waar je 70 mag zonder in zijn spiegel te kijken en heeft mijn mooie 316 flink geschaafd en gedeukt aan de zijkant.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:37
Afgelopen weekend lekker in de Eifel aan het cruisen geweest. Op die wegen ga je echt houden van auto! Heerlijk dat koppel van een diesel, het maakt bijna niet uit in welke versnelling je rijdt. Daarnaast laat de auto zich zo makkelijk sturen ondanks het gewicht! Heerlijk!

Maarja dan kom je weer in Nederland en is het zelfs op zaterdag in Limburg weer achteraan sluiten en hopen dat je nog ooit de 140 kunt aantikken. Man man, wat is het in Duitsland dan fijn rijden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Dan gaan we het avontuur maar aan; is weer is wat anders dan opgesloten zitten met de airco aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dar hoef je niet persé een diesel voor te rijden hoor, met 1500tpm in 3 een steile helling in een dorpje omhoog rijden wil met m'n benzineblok ook best ;)

Ik had dit weekend trouwens voor het eerst dat m'n DSC over de zeik ging.
Ik moest de velperbroek rotonde helemaal rond, het was rustig en ik had alle verkeerslichten groen. Ik reed ongeveer 95km/u en DSC vond het kennelijk nodig om te gaan corrigeren op de voorwielen. Na dat een tijdje gedaan te hebben (helemaal rond duurt effe) was het corrigeren over en bleef het lampje branden. Deze ging pas weer uit nadat de auto even van contact af geweest was. Kennelijk mag het systeem maar voor een bepaalde duur actief zijn?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

wheez50 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:58:
[...]

Kleppendekselpakking is 9 euro bijvoorbeeld. En een wheelerdealertip: siliconenkit :)
Als je dat toch doet: vervang het smeerstokje boven de nokkenas. Of maak 'm heel goed schoon. Iig bij mijn motor is dat het zwakke punt (en ik heb dus ook het roffeltje van een beschadigde as/tuimelaar). Probleem is wel dat ik niet denk dat je probleem daar zit: als dat zo is zijn het je klepstoters die niet meer werken en open blijven staan ofzo. Over het algemeen is hun faalsysteem dat ze je kleppen te dicht houden.

Zelf heb ik mijn gasklephuis schoongemaakt, wat al iets verbeterde. Maar ik verdenk mijn injectoren. Het schijnt dat ze wel eens altijd een beetje open blijven staan. Op dit moment ben ik een fles wynn's aan het doorrijden (op een halve tank). Zoals beloofd laat ik je nog weten wat dat was. Heb je al je lambdasonde vervangen?
De vraag was meer omdat ik niet echt de tijd meer had er 1 te halen. Maar uiteindelijk besloten het deksel niet meer te lichten. Ook de compresie-test heb ik niet meer gedaan. Ik had alle bougies eruit en dat waren bijna schoolvoorbeelden van hoe een bougie eruit moet zien van een motor die goed loopt. Allemaal droog, zandkleurig en met een lichte afzetting rond de electroden. Die gaven dus geen aanleiding om verder te testen (compressieverlies zou zichtbaar moeten zijn op de electroden).
Overigens is de pakking van de M43 een dikke rubber pakking en geen kurk of papier. Als hij vervangen zou moeten worden, is dat eerder vanwege uitdrogen dan dat hij scheurt door het loshalen.

Zaterdag zijn wel de stabi-stangen (de verbindingsstaafjes tussen draagarm en stabilisatiestang) aan de voorzijde vervangen, de oude waren compleet gaar, en dat na pas 2 jaar... Lange leven de Berlijnse kussentjes (twee bulten in de weg, schuin achter elkaar) in Gouda...
Vervolgens was het even spannend, onder het rijden kwam er ineens een luide tik van linksvoor als dit wiel inveerde... Zondag er dus weer onder, maar wat het nou was... Ik vermoed dat de stabi-stang niet helemaal goed zat, want ik heb die alleen links weer los gehad en gemonteerd en sindsdien is het over.

En vandaag reed mijn auto ineens zoals het hoort... Lekker veel vermogen onderin, soepel, niet meer trillen en schudden en nog belangrijker, niet meer inhouden... Of dan toch de bougies het probleem waren...

Maar zondag ook weer een nieuw klusje ontdekt, iets wat ik nog nooit gedaan heb, maar nu zelf ga proberen. De remleiding linksvoor blijkt behoorlijk ver heen te zijn (canvas zichtbaar op een paar plekken :X ), die moet dus vervangen worden. Sinds de APK weet ik ook dat ik met de vaste remleidingen die naar achteren lopen aan de slag moet (ze zijn behoorlijk geoxideerd). Op bmwfans.info zag ik dat ze waarschijnlijk maar een paar euro kosten. Mijn eerste optie was de bestaande leidingen schoonmaken en in de tectiel, maar dat is een tijdrovend en smerig klusje, waarbij het maar de vraag is in hoeverre de leidingen nog goed zijn.

Ik ben alleen wat huiverig voor het los halen van de remmen en de hydrauliek. Wie heeft dit weleens gedaan en hoe lastig is dit?

Als ik ze ga vervangen, is er alleen nog een klein praktisch puntje... 1 van de leidingen die vervangen moet worden, loopt van voor naar achter en is ruim 3 meter lang (afhankelijk van de precieze uitvoering is hij 3m2 of 3m6)... Zo lang past niet in mijn auto 8)7

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 17-09 16:58
Gisteren een klein stukje beton/steen over het hoofd gezien bij het insturen van een scherpe bocht. Gevolg dat ik met mijn sideskirts en bodemplaat er vol overheen ragde. Dit onderdeel brak af:
http://twitpic.com/5l1pmj
Het blijkt dit onderdeel te zijn volgens realoem: 05 Verlenging bekleding onderzijde rechts 1 51717116912 $8.95

Nu was ik van plan om vrijdag naar de nurnburgring te gaan. Denkt iemand dat het kwaad kan als dit er niet op zit? De bodemplaat zit verder wel nog vast, alleen op 2 punten ongeveer niet meer. Maar ik vraag me af of het bij +200km/h allemaal goed blijft zitten? :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

@Deepbass:
Die krijg je opgevouwen mee als het goed is, heb ook wel eens een achterremleiding besteld :P
Je zou het evt ook van koper kunnen maken, het grote voordeel daarvan is dat het makkelijker te buigen is en in principe (:X) niet meer vergaat zoals stalen remleidingen.
Nadeel is dat je overal de uiteinden moet (laten) felsen en nogal wat wartels nodig hebt.

Verder is het opzich niet zo moeilijk, hoogstens bijzonder kut om alles los te krijgen en afhankelijk van waar de leidingen lopen kan het behoorlijk veel werk zijn voor je dr bij kan.
Dus niet bijzonder moeilijk, wel veel werk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

@ChiLLer: bij hoge snelheden NOOIT risico's nemen. Er gaan ontzettend grote krachten (waaronder windweerstand) spelen bij die snelheden. Als de wind er vat op krijgt en het zit niet goed genoeg meer vast dan kán dat heel slecht aflopen.

De kans is weliswaar misschien klein, maar wel aanwezig, en dat risico moet je gewoon niet willen nemen omdat het goed vermijdbaar is. Ga liever met spoed naar een kleine lokale garage en fix het in ieder geval zodanig dat alles goed vastzit. Esthetische deel komt dan later wel.

Een losse sideskirt kán ook nadelig zijn omdat je eventueel aan de ene kant meer downforce hebt dan aan de andere, kan een soort onbalans door ontstaan waardoor je afhankelijk van omstandigheden de ene bocht harder kunt nemen dan de andere, ook niet aan te raden als je heel erg op de limiet rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sorcerer8472 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:03:
@ChiLLer: bij hoge snelheden NOOIT risico's nemen. Er gaan ontzettend grote krachten (waaronder windweerstand) spelen bij die snelheden. Als de wind er vat op krijgt en het zit niet goed genoeg meer vast dan kán dat heel slecht aflopen.

De kans is weliswaar misschien klein, maar wel aanwezig, en dat risico moet je gewoon niet willen nemen omdat het goed vermijdbaar is. Ga liever met spoed naar een kleine lokale garage en fix het in ieder geval zodanig dat alles goed vastzit. Esthetische deel komt dan later wel.

Een losse sideskirt kán ook nadelig zijn omdat je eventueel aan de ene kant meer downforce hebt dan aan de andere, kan een soort onbalans door ontstaan waardoor je afhankelijk van omstandigheden de ene bocht harder kunt nemen dan de andere, ook niet aan te raden als je heel erg op de limiet rijdt...
Ik ben het met je eens dat je alleen hard moet gaan rijden als je zeker weet dat de auto goed is. Je aerodynamica verhaal is in werkelijkheid veel minder dramatisch. Bodykits en dan vooral de sideskirts geven niet zozeer downforce, maar verlagen vooral de luchtweerstand.

De plaat die eraf is, lijkt mij een rijwind deflector voor het voorwiel (klopt het dat het vlak voor het vooriwle hoort te zitten?). Deze is vooral bedoelt voor de verlaging van de luchtweerstand van het wiel. Waar je vooral op moet letten is of de bumper nog goed vast zit. Bij mijn M3-bumper vormt deze plaat ook gelijk een stuk versteviging van de voorbumper.
Een ander risico kan zijn dat rijwind in de bumper kan komen en van daaruit druk uitoefent op de wielkuip. Deze wil je niet tegen het wiel hebben als je hard gaat...
4x2 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:07:
@Deepbass:
Die krijg je opgevouwen mee als het goed is, heb ook wel eens een achterremleiding besteld :P
Je zou het evt ook van koper kunnen maken, het grote voordeel daarvan is dat het makkelijker te buigen is en in principe (:X) niet meer vergaat zoals stalen remleidingen.
Nadeel is dat je overal de uiteinden moet (laten) felsen en nogal wat wartels nodig hebt.

Verder is het opzich niet zo moeilijk, hoogstens bijzonder kut om alles los te krijgen en afhankelijk van waar de leidingen lopen kan het behoorlijk veel werk zijn voor je dr bij kan.
Dus niet bijzonder moeilijk, wel veel werk.
Is er nog speciaal gereedschap nodig om de leidingen in de goede vorm (recht) te buigen? Zelf leidingen maken zie ik niet zo zitten, zeker niet omdat de originele maar een paar euro kosten (iets van €7,50 voor de langste).

De leidingen lopen gelukkig redelijk makkelijk bij de Compact. Aan de linkerkant, 20 of 30 cm van de zijkant, zit een kleine tunnel voor de rem- en brandstofleideingen, waar vrij makkelijk bij te komen is. Volgens mij lopen ze ook nog eens onder de brandstof tank, maar dat weet ik niet helemaal zeker (hoop het wel eigenlijk...)
Alleen de aansluiting op de ABS-pomp zit wat lastiger zonder brug. Achter is het een kwestie van alles op poten zetten en lekker op de rug eronder werken.

[ Voor 28% gewijzigd door deepbass909 op 04-07-2011 16:00 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
deepbass909 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:50:
[...]
De plaat die eraf is, lijkt mij een rijwind deflector voor het voorwiel (klopt het dat het vlak voor het vooriwle hoort te zitten?). Deze is vooral bedoelt voor de verlaging van de luchtweerstand van het wiel. Waar je vooral op moet letten is of de bumper nog goed vast zit. [...]
Ah dus daar is het voor, alleen is het dan de rijwind deflector voor het achterwiel. Bumper en zijskirt zitten gewoon nog vast. Ik zal vanavond nog eens even goed kijken naar wat er precies los zit en anders even naar de lokale garage om het vast te laten zetten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toch het achterwiel? Ik kon er bij Realoem niet echt uitkomen om welk deel van het van de auto ging... Ik gebruik zelf tegenwoordig bmwfans.info, die is net wat duidelijker en completer qua illustraties, al is het daar soms ook nog puzzelen (maar dat is de originele database ook).
Maar controleer alles extra goed, losse panelen wil je niet hebben bij die snelheden, zeker niet als ze invloed hebben op de aerodynamica. De rijeigenschappen worden misschien niet beïnvloed, maar er staat wel extra druk/spanning op bij hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

deepbass909: hoewel je gelijk hebt blijft het feit dat op de limiet rijden niet verstandig is als je auto niet volledig in balans is. Maargoed, ik weet niet hoe extreem ChiLLeR rijdt op de Nbring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Komt er net op de weg naar huis een nieuwe 6-serie voorbij rollen. Diep zwart met mooie grote velgen. Zag er ontzettend strak en gespierd uit, echt een beest. Absoluut een stuk mooier dan wat ik tot nu toe op de foto's heb gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:04
Kogel door de kerk. Het is een Suzuki Swift geworden. Stuurt nog behoorlijk leuk dus heel rauwig ben ik er niet om. Volgende maand gaat mijn E36 touring in de verkoop. Eens zien of het Suzuki topic een beetje leuk is maar het ziet er redelijk dood uit. Zucht.

Nou ja, dan maar in moordtempo geld op mijn spaarrekening knallen voor een leuke weekend 635CSi

Meh :-(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ook vanmiddag reedt m'n auto weer als vanouds. Zouden de problemen echt door een bougie gekomen zijn dure niet helemaal goed werkte of afsloot?
Wat ik wel weet is dat hij een stuk soepeler rijdt en stiller is.

Als 't zo blijft, kan ik binnenkort weer verder met 't herstellen van 't portier, wat nu nog even uitgesteld wordt. Ik ga namelijk pas geld daaraan uitgeven als ik zeker weet dat de auto technisch weer helemaal in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 17-09 19:15
Zoo.. afgelopen zaterdag mijn 330XD e91 laten chippen @ tunex. 200 euro voor +42pk + 100nm (niet op dyno gehad).

Al met al erg tevreden, nette service!

Nieuw plaatje:

275pk, 600nm koppel.. not bad voor een familiewagen :) (touring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Dat zijn geen verkeerde specificaties :) Vind 200euro prima bedrag voor 42pk erbij!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
100Nm erbij, das best veel. Ik hoop dat het geen automaat is? Of trekt die dat wel? Mijn dealer raadde me het af. De motor kon het prima hebben, maar de automaat zou het niet gaan trekken. En trouwens, 306pk is al veel meer dan ik ooit echt "nodig" zal hebben.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Koppel boeit geen flikker he, dat weten jullie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Veel koppel kan het rijden wel comfortabeler maken.
Moet je natuurlijk geen automaat hebben die steeds de kickdown in schiet ;)

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 05-07-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:50:
Is er nog speciaal gereedschap nodig om de leidingen in de goede vorm (recht) te buigen? Zelf leidingen maken zie ik niet zo zitten, zeker niet omdat de originele maar een paar euro kosten (iets van €7,50 voor de langste).
Het is wel te buigen, ik heb die achterremleiding toen ook met de hand gedaan.
Geloof dat dr wel een officieel stuk gereedschap voor is, maar geen flauw idee wat dat kost :P
De leidingen lopen gelukkig redelijk makkelijk bij de Compact. Aan de linkerkant, 20 of 30 cm van de zijkant, zit een kleine tunnel voor de rem- en brandstofleideingen, waar vrij makkelijk bij te komen is. Volgens mij lopen ze ook nog eens onder de brandstof tank, maar dat weet ik niet helemaal zeker (hoop het wel eigenlijk...)
Hoop het voor je, meestal lopen ze op zo'n manier dat de aandrijfas dr onderuit moet, de achteras moet zakken omdat je anders niet bij het verdeelstukje van de achterste leidingen kan komen en alle randapparatuur van de motor dr uit moet om bij de aansluitingen op de HRC te komen :P

Als je dr trouwens aan begint, pak dan meteen alle leidingen en slangen, het is toch allemaal even oud en gaar ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
quote: wouter
Sja, natuurlijk is-het-wel leuk dat koppolll, maawrrr wat heb je err nu echt aan?
Ben wel een beetje klaar met Wouter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:04:
[...]

Het is wel te buigen, ik heb die achterremleiding toen ook met de hand gedaan.
Geloof dat dr wel een officieel stuk gereedschap voor is, maar geen flauw idee wat dat kost :P

[...]

Hoop het voor je, meestal lopen ze op zo'n manier dat de aandrijfas dr onderuit moet, de achteras moet zakken omdat je anders niet bij het verdeelstukje van de achterste leidingen kan komen en alle randapparatuur van de motor dr uit moet om bij de aansluitingen op de HRC te komen :P

Als je dr trouwens aan begint, pak dan meteen alle leidingen en slangen, het is toch allemaal even oud en gaar ;)
Mijn plan is ook om alles wat naar achteren loopt te vervangen. De leidingen van de vooras liggen allemaal behoorlijk beschermd en hebben geen last van oxidatie. Alleen de remslang linksvoor is ook echt aan vervanging toe (die is zo erg zelfs dat hij daarmee een maandje geleden niet eens door de APK had mogen komen en er ook geen discussie over zou zijn geweest :X ). Rechtsvoor is hij een jaar of 2 terug al vervangen en ziet er op het vuil na nog als nieuw uit.

Volgens TIS is er een stukje buiggereedschap nodig en is aangegeven dat de leidingen alleen de juiste lengte en nippels hebben, maar nog wel gebogen moeten worden. Een remleidingbuiger kost gelukkig niet echt veel (klik, slechts €15 inc. BTW. Er wordt verder niet gesproken over het verplicht los moeten halen van bepaalde onderdelen

Het zijn trouwens de slangen die het duur maken, zo lijkt het... De langste leiding kost maar iets van €7, maar een slang kost €20 tot €30 per kant... (nog even los van de vloeistof trouwens, wat ook een klein vermogen kost)

Ik heb de site http://tis.spaghetticoder.org/ hier trouwens nog nooit voorbij zien komen. Aanrader, het is bijna de volledige TIS online beschikbaar en het is geschikt om via een beetje geavanceerde smartphone te bekijken (dus altijd bij de hand ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heej verdomd, heeft Adje ons dorp ook al geterroriseerd ?!?! >:)

meeegaa ! _/-\o_

[/laaat]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

ing._Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:52:
[...]

Heej verdomd, heeft Adje ons dorp ook al geterroriseerd ?!?! >:)

meeegaa ! _/-\o_

[/laaat]
offtopic:
Dacht de omgeving al te herkennen, hoewel het om 2 dorpen gaat. Vooral de laatste bocht is heerlijk.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Mooi filmpje..! Gedurft, op nat wegdek. Geniale bak, die 1M.

Mijn Einzer staat bij de garage, lekt ruitenwisservloeistof. Zou hem overigens wel willen chippen (118d), mensen hier met ervaringen? Wat zijn de nadelen van chippen?

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Garantiekwesties (fabrieksgarantie vervalt waarschijnlijk), motor kan meer vervuilen en zaken slijten sneller.
Vervuiling kan bijv. de levensduur van je roetfilter grondig verminderen (wat een dure kwestie is), en onderdelen als koppeling zullen minder lang meegaan. Ook kan een koppakking eerder de geest geven door hogere belasting. Zeker als het ontwerp al niet al te sterk is op dit punt (ik weet niet of dit bij de 118d het geval is).

Het zijn doorgaans zaken die je pas na enkele jaren gaat tegenkomen; dus versleten koppeling na 200dkm ipv 300dkm, roetfilter niet meer regenereerbaar na 130dkm ipv 200dkm, dat soort problemen. Als je je auto dan allang van de hand hebt gedaan is er niets aan het handje (tenzij je de fabrieksgarantie wilt aanspreken voor een euvel. Ze moeten er dan overigens ook maar net achterkomen dat ie gechipt is)

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 05-07-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

mr_petit schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:52:
[...]

Garantiekwesties (fabrieksgarantie vervalt waarschijnlijk), motor kan meer vervuilen en zaken slijten sneller.
Vervuiling kan bijv. de levensduur van je roetfilter grondig verminderen (wat een dure kwestie is), en onderdelen als koppeling zullen minder lang meegaan. Ook kan een koppakking eerder de geest geven door hogere belasting. Zeker als het ontwerp al niet al te sterk is op dit punt (ik weet niet of dit bij de 118d het geval is).

Het zijn doorgaans zaken die je pas na enkele jaren gaat tegenkomen; dus versleten koppeling na 200dkm ipv 300dkm, roetfilter niet meer regenereerbaar na 130dkm ipv 200dkm, dat soort problemen. Als je je auto dan allang van de hand hebt gedaan is er niets aan het handje (tenzij je de fabrieksgarantie wilt aanspreken voor een euvel. Ze moeten er dan overigens ook maar net achterkomen dat ie gechipt is)
Ik heb er totaal geen verstand van (chippen) maar van wat ik weet is het voornamelijk interessant bij diesels? Ik rij zelf een 318i met M43 motor en als ik bijv. dit moet geloven ( http://www.atm-chiptuning...w-3-serie-e46-318i-118pk/ ) dan is dat best interessant. Toch 13pk meer (of is dat de theorie?). Maar weegt dat op tegen de nadelen, is dan weer de vraag...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Bij turbo(diesel)s knallen ze de turbodruk gewoon flink omhoog, meer PK en meer slijtage... en die 13PK die jij het over hebt lijkt mij stug want ik ga inlaat/uitlaat/headers/nokkenassen vervangen en incombinatie met 300rpm redline meer haal ik maar 20pk meer...

[ Voor 53% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-07-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:47:
Bij turbo(diesel)s knallen ze de turbodruk gewoon flink omhoog, meer PK en meer slijtage... en die 13PK die jij het over hebt lijkt mij stug want ik ga inlaat/uitlaat/headers/nokkenassen vervangen en incombinatie met 300rpm redline meer haal ik maar 20pk meer...
Ik kan het nog wel voorstellen. Buiten de Z3 is de M43B18 teruggeschroefd in vermogen, terwijl de motor identiek is. Die 13 pk is echt wel te winnen zonder grote ingrijpen.

Ik ben het trouwens niet eens dat TDI's alleen opgevoerd worden via de turbo-druk. Zeker bij motoren die met gelijke cilinderinhoud verschillende vermogens kent, is vaak een aanpassing van o.a. de injectoren ook mogelijk. Zo is de 2.5 TDI in de Transit van mijn ouders ook ooit opgevoerd van 85 naar 100 pk (ja, voor een 2.5 weinig, maar wel met een berg koppel waar je U tegen zegt).

Ow, en red-line verschuiven zal waarschijnlijk niet meer vermogen opleveren, tenzij je maximum vermogen heel dicht tegen de huidige red-line ligt. Normaal ligt het maximale vermogen toch al snel een 500 toeren onder de red-line.

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 05-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Aanpassen van injectoren is onnodig tenzij je zover gaat opvoeren dat je zoveel brandstof nodig hebt dat de injectoren het niet aankunnen. Hoeveel er ingespoten wordt, wordt door het mm bepaald. De grootte van de injector is zeg maar de grootte van het gaatje.

Van die 1800cc motor heb ik geen verstand, maar normaliter kan je het vergeten om bij een atmosferische benzinemotor meer vermogen te krijgen door te chiptunen. Daar waar de winst zit is de revlimiter. Je kan wellicht 4 pk oid meer krijgen door excessief brandstof in te spuiten maar daar houdt het bij op, tenzij de fabrikant bewust een trage (zuinige of schone (USA modellen!) of zelfs belastingtechnisch) mapping eringestopt heeft.
Met de hardware die je bij een motor hebt komt gewoon een bepaald rendement en een bepaalde luchtstroom die de motor ingaat. Daar wordt de brandstof heel makkelijk exact op afgestemd en dat bepaald je vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij de verschillende x16i, x18i, x16d en x18d modellen (en de x20i en x20d met 4 cilinders) betreft het dezelfde motor, alleen met verschillende vermogens. Die zijn relatief makkelijk op te voeren.
Injectoren kunnen juist wel beperkend zijn. Als deze een kleiner maximum volume brandstof kunnen injecteren dan de motor theoretisch kan verwerken, loopt hij permanent arm en heb je dus verminderde vermogen. Vroeger zou dit een probleem zijn geweest vanwege de temperatuur in de motor, maar hedendaagse motoren kunnen daar goed tegen, zeker de diesels. Voordeel is een lager verbruik en een blok dat voor verschillende modellen inzetbaar is.

Bij de Transit van mijn ouders waren met name de injectoren de beperkende factor. Aangezien hetzelfde blok in verschillende configuraties (en vermogens) op de markt werd gezet, was opvoeren behoorlijk makkelijk. De non-turbo zat op 65pk, met turbo maar kleine injectoren op 85, grote injectoren 100 en met een intercooler 115 (uit m'n hoofd). En dit gaat over een werkmotor, geen sportief blokje zoals in de BMW's ligt.

Maar natuurlijk verschilt het van blok tot blok. Mijn M43B16 gaat echt niet veel meer dan 100pk produceren zonder het blok ingrijpend aan te passen. En zelfs dan is misschien net 10% meer vermogen te halen zonder compressor of turbo. Maar een M42B18 (uit de 318is/ti) is bijvoorbeeld weer veel beter op te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb nog nooit een motor gezien waarbij de injector bij standaard vermogens de limiterende factor was. Je ziet het wel bij turbo en SC kits, dat op een gegeven moment grotere injectoren nodig zijn. Maar dan heb je het over meer dan 30% vermogenstoename. Bij een standaard uitvoering lijkt mij het werkelijk zeer onwaarschijnlijk dat de injectoren dermate ondergedimensioneerd zijn.
Over welke motor heb je het dan specifiek? (ik heb zo het gevoel dat je op een specifieke motor doelt waar dat wel bij is (de uitzondering die de regel......)

Ook de x16i t/m de x20i zijn niet dezelfde motor. Het blok is welliswaar hetzelfde maar zo her en der zitten er kleine verschillen. Zo heeft een x18i (n43) een ander inlaatspruitstuk dan z'n broertjes, en er zullen vast en zeker nog meer kleine verschillen zijn.
Zo heeft de 18d een andere turbo dan de 20d.
En dat soort zaken maken dus verschil. Het is niet altijd alleen een kwestie van ander management en hoppa, dezelfde andere auto.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 05-07-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij worden hier de diesels (16d t/m 20d en de 23d/25d met twinscroll turbo) verward met de benzines. De diesels zijn allemaal hetzelfde blok en laten zich dus aardig chippen (begrenzing turbodruk omhoog).

Een traditionele benzinemotor loopt altijd iets aan de arme kant vanwege de uitstoot, maar nooit echt te arm door plaatsing van een te kleine injector. Dan zou je de zuiger verbranden en erg veel NOx uitstoten. Wat een ECU mapping van deze motoren kan opleveren:

- betere rasrespons: tegelijk zachter / vloeinder en ook alerter en minder "ruecklen".
- extra koeling van de zuigers door bij "gas los" situaties enorm rijk te injecteren
- mooie vlammen uit de uitlaten bij het aanremmen van bochten ;)
- een aantal procent (ik denk 5 a 10%) extra topvermogen bij een koppelkromme die over de hele linie een stukje hoger ligt
- complete fail van de viergasmeting bij je volgende APK
- schade aan de katalysator (zie ook de vlammen uit de uitlaat)

Om echt power te winnen, moet je de andere ECU mapping combineren met andere maatregelen. Denk aan verbeteringen van de airflow in inlaat en uitlaat, flowen van de kop en scherpere nokken. Dan kun je vaak rond de 50% topvermogen winnen zonder de levensduur van de motor al teveel te beperken. Wel krijg je dan een blok waarmee je geen file meer wil rijden (koppel tussen de 5000 en 8500 toeren).

De nieuwere direct ingespoten benzinemotoren zijn een ander verhaal. Die lopen principieel arm (een beetje zoals een diesel) en dan is het niet ondenkbaar dat er meerdere ratings van hetzelfde blok komen met als voornaamste verschil de maximale setpoints van de injectie. Dit opent de mogelijkheden voor chippen (richting 20% a 25% winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Sinds twee maanden ben ik ook trotse bezitter van een BMW 3 serie Sprankling Graphite editie met lederen sportstoelen en de hele meuk. Met een beetje geluk heb ik deze voor een goede prijs kunnen kopen. De wagen is ondanks zijn leeftijd (4 jaar) nog bijna in nieuwstaat (op de motorkap zit wat kleine steenslag en het interieur zit 1 krasje op de stoel, verder is de wagen als nieuw). Ben zelf geen auto kenner (vind BMW gewoon mooi qua uitstraling en interieur), maar er zit een 2 liter motor in en dat is wel lekker als je van een Opel Corsa 1.2 af komt. 8)

Als muziekfreak heb ik er nog een iPod koppeling in laten bouwen en dat is wel gaaf zo geïntegreerd. Luxe went snel zullen we maar zeggen. :D

Ik zal in dit topic veel mee blijven lezen ipv posten want ben niet zo technisch qua auto's, maar wil mijn BMW toch even showen: :*)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2632444/bmw_1189.jpg

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Typisch, weten dat je een auto voor een goede prijs hebt kunnen kopen als je niet eens weet welk type het is...

Nouja hij is wel mooi inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Haha, nou ja... ik weet wel dat er verschillende typen zijn en natuurlijk heb ik veel uitgezocht. En zo weet ik dat ik voor deze auto met al zijn opties een mooie prijs heb betaald. Maar mij moet je niet vragen wat het verschil is tussen een i/ci aanduiding en wat het koppel is. En natuurlijk weet ik dat een 3 liter motor harder loopt en meer drinkt dan een 2 liter. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Joepv schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:08:
Haha, nou ja... ik weet wel dat er verschillende typen zijn en natuurlijk heb ik veel uitgezocht. En zo weet ik dat ik voor deze auto met al zijn opties een mooie prijs heb betaald. Maar mij moet je niet vragen wat het verschil is tussen een i/ci aanduiding en wat het koppel is. En natuurlijk weet ik dat een 3 liter motor harder loopt en meer drinkt dan een 2 liter. ;)
Dat is dus niet zo. Een nieuwste model 330i met een 3 liter 6 in lijn is zuiniger dan een 320i uit 2000..... sterker nog, mijn huidige 335i met 3 liter 6 in lijn TwinTurbo is zuiniger dan de E46 320ci 2 liter 6 in lijn uit 2000 die ik heb gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ziet er mooi uit hoor! Ik vind vooral die velgen erg mooi op een E9x.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Dank je!
zneek schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:49:
[...]

Dat is dus niet zo. Een nieuwste model 330i met een 3 liter 6 in lijn is zuiniger dan een 320i uit 2000..... sterker nog, mijn huidige 335i met 3 liter 6 in lijn TwinTurbo is zuiniger dan de E46 320ci 2 liter 6 in lijn uit 2000 die ik heb gehad....
Zo zie je maar dat ik er geen verstand van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joepv schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:08:
Simpel, de ci is een Coupé ;) Als je nou ti of si had gezegd, was het wat lastiger geworden (daar zitten wat historische referenties aan verbonden namelijk, niet een simpele carrosserie-uitvoering).

Maar ziet eruit als een mooie wagen!

@mr_petit
Ik moet toegeven dat bij die diesel inderdaad wel toegeven dat die echt beperkt was op de injectoren. Het is een non-common rail injectie motor met simpele injectoren (aangedreven door brandstofdruk, niet elektrisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
[...]

Kan je het nog krommer vergelijken? Een "nieuwe" motor vergelijken met eentje van 10+ jaren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Trent900 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:32:
[...]

Kan je het nog krommer vergelijken? Een "nieuwe" motor vergelijken met eentje van 10+ jaren :|
Daar gaat het niet om, hij stelde dat in het algmeeen een 2 liter zuiniger is, maar dat hangt van veel meer af dan alleen de inhoud. Maar je hebt wel gelijk dat die vergelijking niet eerlijk is, maar ik ben ook niet eerlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
[...]

doe jij is even stil ;(

:P

heeft er iemand tips voor het verlagen van een E61 5 serie... de wielkuipen moeten mooi zijn/aansluiten met 19 inch wielen.. het gaat om een model met luchtvering en een touring!
eibach pro is volgens mij 30/30 wat vrij veel is
liever 25/15 ofzo..

[ Voor 24% gewijzigd door Reloader op 06-07-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Reloader schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:22:
[...]

doe jij is even stil ;(

heeft er iemand tips voor het verlagen van een E61 5 serie... de wielkuipen moeten mooi zijn/aansluiten met 19 inch wielen.. het gaat om een model met luchtvering en een touring!
liever 25/15 ofzo..
Je hebt reeds 19", waarom zou je dan nog verlagen? Die wielkasten zitten toch al vrij aardig gevuld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
omdat je doormiddel van verlagen dan iets nettere vulling hebt van de wielkuip , zelfde geld voor mijn 3 serie :) die moet ook nog iets omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:03:
omdat je doormiddel van verlagen dan iets nettere vulling hebt van de wielkuip , zelfde geld voor mijn 3 serie :) die moet ook nog iets omlaag :)
De 3 serie ligt standaard al bijna op de grond, het is niet voor niets dat er ook een X3 variant is.
Maar als je geld teveel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

t_captain schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:44:
Volgens mij worden hier de diesels (16d t/m 20d en de 23d/25d met twinscroll turbo) verward met de benzines. De diesels zijn allemaal hetzelfde blok en laten zich dus aardig chippen (begrenzing turbodruk omhoog).
Als je naar de typenummers van alleen al de turbo's in de ETK kijkt (van de diesels dus zoals ik die in mijn voorbeeld heb genoemd) weet je dat dat dus niet het geval is.
Wat er exact anders aan is weet ik niet, maar er zit dus weldegelijk fysiek verschil tussen die motoren, of althans tussen een deel van de onderdelen die op die blokken zit gemonteerd.
deepbass909 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:20:
@mr_petit
Ik moet toegeven dat bij die diesel inderdaad wel toegeven dat die echt beperkt was op de injectoren. Het is een non-common rail injectie motor met simpele injectoren (aangedreven door brandstofdruk, niet elektrisch).
jaja, dus je doelt nu op 1 specifieke motor met mechanische injectoren, ouderwetse brandstofpomp etc..... (een motor uit de prehistorie dus voor de mensen die het even niet kunnen volgen)
Zoals ik al zei: de uitzondering die de regel bevestigd. (was het uberhaupt wel een turbodiesel :D)
Stond je brandstofpomp wel goed afgesteld? (ooit gedaan bij een diesel? ouderwets brandstofpomp afstellen: scheelt een hoop, maar weinig mensen (en garages!) kunnen het uberhaupt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:49:
[...]

Als je naar de typenummers van alleen al de turbo's in de ETK kijkt (van de diesels dus zoals ik die in mijn voorbeeld heb genoemd) weet je dat dat dus niet het geval is.
Wat er exact anders aan is weet ik niet, maar er zit dus weldegelijk fysiek verschil tussen die motoren, of althans tussen een deel van de onderdelen die op die blokken zit gemonteerd.

[...]

jaja, dus je doelt nu op 1 specifieke motor met mechanische injectoren, ouderwetse brandstofpomp etc..... (een motor uit de prehistorie dus voor de mensen die het even niet kunnen volgen)
Zoals ik al zei: de uitzondering die de regel bevestigd. (was het uberhaupt wel een turbodiesel :D)
Stond je brandstofpomp wel goed afgesteld? (ooit gedaan bij een diesel? ouderwets brandstofpomp afstellen: scheelt een hoop, maar weinig mensen (en garages!) kunnen het uberhaupt.)
We gaan een beetje offtopic, maar goed. Ja, het is een echte turbo-diesel. Sowieso zitten in bestelbussen meestal wat oudere motoren (lopen gemiddeld minimaal 1 generatie achter op wat in de personenauto's worden gebruikt). In dit geval was het een tussen vorm met nog wel een mechanische pomp, maar elektrisch gestuurd.
Van wiki:
The turbo diesel version came in 85 PS (63 kW), 100 PS (74 kW) and 115 PS (85 kW) version with an electronic fuel pump.
Het verschil tussen de 85 en 100 pk versie was puur de injectoren en computer. Na het verlopen van de garantie is deze door een tuner in ik dacht Harderwijk getuned tot 100 pk (bevestigd op een rollerbank). Inmiddels is de elektronische pomp trouwens vervangen voor een ouderwetse mechanische (lang verhaal, wij waren er absoluut niet blij mee, maar hadden toen weinig keus...) en is het vermogen als gevolg daarvan weer gezakt.

Ik zit trouwens te kijken om mijn Compact van de hand te gaan doen. Ik zit nog steeds tegen kosten aan te kijken van herstel (er moet nog steeds een nieuw portier in wat gespoten moet gaan worden) en inmiddels beginnen zich weer andere reparaties zich op te doen. Probleem, mijn budget is erg krap, dus zit toch weer richting een E36-er te kijken, maar dan 318i (dus de M42B19 motor) of een E34.

Maar volgens mij heb ik hem al gevonden. Ik denk dat ik voor deze ga! Goed onderhouden, een paar jaar terug volledig gerestaureerd, lage kilometerstand, alleen jammer genoeg maar een 316i (uiteraard wel een Compact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Smaakvolle motorkap zeg. Vooral dat mooie DGB logo in de grille doet het hem :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Sja, laat ik zeggen dat door zulke creaties BMW's een foute naam hebben volgens mij. Beetje sjonnie achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

Ma®tin

Hallo

t_captain schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:24:
Je hebt reeds 19", waarom zou je dan nog verlagen? Die wielkasten zitten toch al vrij aardig gevuld? :)
Daar heeft de wielmaat toch niks mee te maken, of je wielkasten gevuld zijn?
Een grotere velg gaat een plattere band omheen, zodat de omtrek hetzelfde blijft.
:)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Wat een smakeloze bak zeg (sorry, is heel persoonlijk natuurlijk)......voor dat geld haal je ook een E46 316i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Trent900
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik vind het ook een gedrocht... Dat ze alleen al het lef hebben gehad om de niertjes te vervangen voor die tralies :( Maar er zullen vast wel sjonnies zijn die erop kicken en hem willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:01:
Sja, laat ik zeggen dat door zulke creaties BMW's een foute naam hebben volgens mij. Beetje sjonnie achtig.
^^^

Gelukkig zit er geen BMW logo meer op de buitenkant, dat verdient zo'n hok ook niet :N

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

deepbass909 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:10:
@Trent900
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik vind het ook een gedrocht... Dat ze alleen al het lef hebben gehad om de niertjes te vervangen voor die tralies :( Maar er zullen vast wel sjonnies zijn die erop kicken en hem willen kopen.
Volgens mij staat die bak al heel lang te koop. Gelukkig maar, want zoiets kom ik liever niet tegen op de weg :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een setje voor een e61 van eibach liggen (nieuw), gekocht voor mijn vorige 535d maar nooit aan toe gekomen om te monteren. Als je interesse hebt mag je deze overnemen, het is wel zo dat hier alleen 2 spiralen voor de voor-as in zitten. De achteras met luchtvering kan je electronisch in hoogte aanpassen.
Reloader schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:22:
[...]

doe jij is even stil ;(

liever 25/15 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me 316i verkocht uit ''95 en toen een 323ti executive gekocht uit ''98 ^^ zeer leuk :D 6 cilinder :D
170pk :D
Ónwijs verschil, ook in brandstof kosten maar wel gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Die omgebouwde compact komt uit een programma van Veronica, soort pimp my ride rip-off.
Hoe heette dat ookalweer?

edit:

Oja, de grote beurt. Deze BMW staat ook wel op de Veronica site: http://www.veronicatv.nl/web/show/id=230675/langid=43

[ Voor 36% gewijzigd door Kecin op 08-07-2011 16:24 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben met mijn schoonvader in de ardennen, en heb gister op prachtige wegen met de 123d met chip van hem mogen rijden. Wat een geweldig blok, echt briljant zoals hij aan het gas hangt. Altijd vermogen.

Er zit geen badge op, en ik had op een gegeven moment een Golf 6 gti aan mijn kont hangen. Die had daarna een slechte avond :+

Dit moet het mooiste 4 cylinder diesel blok zijn. Ook de 3.0 v6 tdi komt imho niet in de buurt. Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Afbeeldingslocatie: http://img7.imagebanana.com/img/g7b2tzw5/bonnet_whole.png
Klik voor groter.

[ Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-07-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:47

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Vanmiddag op de preview sessie van de nieuwe 1 serie geweest (ik overweeg hem als nieuwe leaser). Ik moet zeggen, de foto's doen hem geen recht. In het echt klopt hij een stuk beter.
Bmw was wel een beetje flauw, telefoons moesten in een zakje want er mochten geen foto's of filmpjes gemaakt worden. Interieur (was een sport line) was wel heel netjes. Voor mij staat hij in ieder geval nog hoog op de shortlist.

Ik moet nu alleen nog ergens een proefrit zien te regelen wat denk ik heel lastig gaat worden voorlopig (de auto die er stond was nog pre-productie model). Ik ben vooral benieuwd hoe de 8traps automaat is t.o.v de dsg die ik nu heb. Iemand ervaring met bmw automaten?

Wat trouwens wel suf is dat alle diesels alleen op 16inch 20% bijtelling hebben. Alles groter en je duikt de 25% in.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Waaaaaaaat, gruwelijk _/-\o_ _/-\o_ Is het echt, of photoshop?

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 09-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Photoshop, 2 plaatjes over elkaar leggen, met de pen tool even de motorkap uitknippen en transparency op dat deel zetten ;)

Foto's genomen uit de losse hand met een HTC Desire maar moest 1 foto wel een beetje draaien / schuiven tot ie precies over de andere heen lag. Maargoed, ook daar is Photoshop voor :)

Ik kwam dit pas iig tegen in de HK dus heb ook maar eens een poging gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zou cool zijn als je echt zo'n motorkap had 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:25:
[...]

Waaaaaaaat, gruwelijk _/-\o_ _/-\o_ Is het echt, of photoshop?
Ik rij ook al een tijdje rond met een plexiglas plaat in m'n motorkap :*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F8wnbqJ9cqWIfZPMARi1tH28/full.jpg

Dude, je gaat toch niet beweren dat je ook maar effe dacht dat zoiets echt was? :/ |:(

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Gister de nieuwe Z4 gezien in real-life.. Heb echt moeten stoppen om te kijken zo gaaf vond ik hem!
Echt een monster geworden pff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 20:16
Danfoss schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:05:
Vanmiddag op de preview sessie van de nieuwe 1 serie geweest (ik overweeg hem als nieuwe leaser). Ik moet zeggen, de foto's doen hem geen recht. In het echt klopt hij een stuk beter.
Dit wordt vaak gezegd over een BMW dus hier trap ik niet meer in, heb bij geen één auto het gevoel dat hij volkomen anders overkomt in het echt dan op een foto, misschien kan ik gewoon heel goed 'foto kijken' dat kan natuurlijk ook. In het echt zie je wel de materialen en reflecties beter zeker als een auto hoogglans gepoetst in de showroom staat waar je al hebberiger van wordt maar dat geldt voor iedere auto. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het labiele neusje ineens een schoonheid leek en vele malen mooier is dan de huidige Einzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PWM schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:06:
Ben met mijn schoonvader in de ardennen, en heb gister op prachtige wegen met de 123d met chip van hem mogen rijden. Wat een geweldig blok, echt briljant zoals hij aan het gas hangt. Altijd vermogen.

Er zit geen badge op, en ik had op een gegeven moment een Golf 6 gti aan mijn kont hangen. Die had daarna een slechte avond :+

Dit moet het mooiste 4 cylinder diesel blok zijn. Ook de 3.0 v6 tdi komt imho niet in de buurt. Heerlijk
Die van mij is nog ongechipped maar dat gaat al hard. Ik heb getwijfeld om chiptuning te doen maar op dit moment zie ik daar nog niet veel reden voor. Standaard is hij al snel zet. Ergens anders las ik dat het grootste verschil met en zonder chip vanaf 3k toeren optreedt (2e turbo). Heb jij dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Danfoss schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:05:
Bmw was wel een beetje flauw, telefoons moesten in een zakje want er mochten geen foto's of filmpjes gemaakt worden. Interieur (was een sport line) was wel heel netjes. Voor mij staat hij in ieder geval nog hoog op de shortlist.

Ik moet nu alleen nog ergens een proefrit zien te regelen wat denk ik heel lastig gaat worden voorlopig (de auto die er stond was nog pre-productie model). Ik ben vooral benieuwd hoe de 8traps automaat is t.o.v de dsg die ik nu heb. Iemand ervaring met bmw automaten?

Wat trouwens wel suf is dat alle diesels alleen op 16inch 20% bijtelling hebben. Alles groter en je duikt de 25% in.
Weet je mss of de 120d standaard met automaat komt? En 16" is een beetje te klein. 17" is netjes :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Volgens mij wordt alleen de 7-serie standaard met automaat geleverd.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een nieuwe? Hmm dan heb ik wel wat gemist... Dacht dat de e89 al een tijdje uit was. :D
SYQ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:10:
Gister de nieuwe Z4 gezien in real-life.. Heb echt moeten stoppen om te kijken zo gaaf vond ik hem!
Echt een monster geworden pff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/z4/z4/2009/allfacts/downloads/_shared/img/BMW_Z4_05.jpg

Maar die hebben ze al een tijdje hoor :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom... hij lijkt erg op de mijne!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ja ik blijf die Z4 ook ongelooflijk mooi vinden. Je begint ze nu ook pas een beetje op de weg te zien. Het is dat ik geen vriendin heb maar anders dwong ik haar om er zo 1tje te kopen :D (Vind het echt zo'n auto voor je vriendin waar je dan zelf lekker in het weekend mee kan gassen.)

>> Signature?

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.