Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

PauseBreak schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:12:
Gewoon de politie erbij laten halen in zo'n geval. Er valt namelijk, zo is mij door meneer de rechercheurbuurman verteld, te achterhalen aan de hand van breukpatronen in het glas enzo of de auto op moment van het ongeluk wel of niet de verlichting aan had staan.
Ik weet alleen niet of de Pet die op zo'n melding afkomt dat ook weet, laat staan of die weet hoe die dat ziet :P
Politie was er zo, maar meer dan assisteren bij het invullen van het schadeformulier werd er niet gedaan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vorige week wat pics gemaakt van deze wagen:
Afbeeldingslocatie: http://keesbunk.nl/albums/bmw_328i_m3/images/DSC_9613_b.jpg

Zo begon de eigenaar:
Afbeeldingslocatie: http://i272.photobucket.com/albums/jj187/leondegeus/1-9.jpg

Wat meer foto's staan HIERRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Mooi ding, maar wat zit er nu technisch in? Optisch is het iig behoorlijk M3 ja. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Volgens mij had je die beginfoto al eens eerder hier gepost of niet?

Het project komt me iig bekend voor..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Er zit een 6-cylinder 2.8 en als ik het goed begrepen hebt gaat het spul binnenkort op de rollenbank om het vermogen exact te bepalen en af te stellen.

Foto heb ik niet eerder gepost, wel op Twitter gezet, of misschien heb je 'm ergens gezien via de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10

mr_petit

opperprutser

Die actiefoto is mooi (dat ie rijd op dat grindpad zeg maar).
Ondanks de slechte lichtomstandigheden (s'avonds denk ik).
En met een behoorlijke brandpuntsafstand denk ik zo aan het perspectief te zien.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Cheesy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:32:
Er zit een 6-cylinder 2.8 en als ik het goed begrepen hebt gaat het spul binnenkort op de rollenbank om het vermogen exact te bepalen en af te stellen.
Wel door de RDW keuring gehaald? Of staat er nog steeds 1595cc op het kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wat maakt jou dat uit dan, werk je voor de FIOD?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Simpele RDW check geeft juist aan dus dat zegt voldoende denk ik ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
Cilinderinhoud
2800 cm3

Bron: www.rdw.nl - 24-06-2001 19:19

Zegt genoeg...

edit: spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door wheez50 op 24-06-2011 19:20 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Blijft een fake M3. Afgelopen zondag in Sint Anthonis een lading originele E30 M3 gezien... wat een vette bak is dat... Daar zie ik mezelf nog wel eens 1 van kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

YoshiBignose schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:10:
Wat maakt jou dat uit dan, werk je voor de FIOD?
Nou misschien omdat je anders onverzekerd rondrijdt, tis maar een idee hoor. Of dat je de auto kan laten staan mochten ze tijdens een grote controle net deze eruit pikken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Flagg schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Nou misschien omdat je anders onverzekerd rondrijdt, tis maar een idee hoor. Of dat je de auto kan laten staan mochten ze tijdens een grote controle net deze eruit pikken.
Oh joh en je denkt dat ze de regels zelf niet kennen ofzo?
zneek schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:47:
Blijft een fake M3. Afgelopen zondag in Sint Anthonis een lading originele E30 M3 gezien... wat een vette bak is dat... Daar zie ik mezelf nog wel eens 1 van kopen
Misschien wel fake, maar klinkt die 4 cilinder net zo lekker als die 2.8?

[ Voor 148% gewijzigd door YoshiBignose op 24-06-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

YoshiBignose schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Oh joh en je denkt dat ze de regels zelf niet kennen ofzo?
Ik weet het niet, weet jij het? Mochten ze het niet weten dan was het een goede tip.

mochten ze het wel weten dan is het nog steeds een goede tip en weet ik bij god niet waarom jij er een probleem van maakt,

En aangezien er blijkbaar ook mensen zijn die niet weten waar de FIOD zich mee bezig houdt, lijkt het me geen verkeerde tip,

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Gelukkig: http://www.bmwme.nl/de-nieuwe-ring-taxi-bmw-5-serie-m5-f10/

Het stond op mijn lijstje om een uitstapje naar de Nurburgring te ondernemen, en daar stond ook een rondje in de ring taxi op. Ik baalde dat de M5 E60 stopte, maar gelukkig gaat de M5 F10 volgend jaar verder als taxi.

Koele bak:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/06/BMW-5-serie-M5-F10-Nurburgring-ring-taxi-5-1024x680.jpg

[edit] Is er wel eens iemand mee geweest in die ring taxi? Is het die 195 euro waard? Althans, de huidige taxi, een E90 M3 sedan, daar hangt een prijskaartje van 195 euro aan zag ik op de site van de Nurburgring: http://www.nuerburgring.d...ahrten/bmw-ring-taxi.html

[ Voor 23% gewijzigd door zneek op 25-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:43:

Het stond op mijn lijstje om een uitstapje naar de Nurburgring te ondernemen, en daar stond ook een rondje in de ring taxi op. Ik baalde dat de M5 E60 stopte, maar gelukkig gaat de M5 F10 volgend jaar verder als taxi.

Koele bak:
[afbeelding]

[edit] Is er wel eens iemand mee geweest in die ring taxi? Is het die 195 euro waard? Althans, de huidige taxi, een E90 M3 sedan, daar hangt een prijskaartje van 195 euro aan zag ik op de site van de Nurburgring: http://www.nuerburgring.d...ahrten/bmw-ring-taxi.html
Nice, wel veel geld btw. Maargoed.
Btw: fix eens een lightbox op je site, zo zijn foto's echt heel vervelend.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad, moet je steeds backspace doen :P en mensen reageren toch niet op foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

zneek schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:43:

Koele bak:
[afbeelding]

[edit] Is er wel eens iemand mee geweest in die ring taxi? Is het die 195 euro waard
JA! _/-\o_
Ik ben in 2008 een keer met de M5 Ringtaxi geweest, ik was met een clubje een weekend naar de Ring maar vanwege het slechte weer ging de ring de eerste dag niet open. :(

De Ringtaxi reed echter wel zijn rondjes en de Viper ook, we zijn toen met een klein groepje maar eens informatie gaan halen hoe/wat waarom de Ringtaxi wel reed..
Toen we bij het kantoortje kwamen hoorden we dat de planning voor de Rintaxi gewoon afgewerkt werd, maar de Touristfahrt bleef gesloten vanwege de dichte mist. (De bestuurders van de Ringtaxi's hebben natuurlijk geen zicht nodig, die kunnen de rondjes zo wel rijden :+)

Op een of andere manier besloten we toen voor de "grap" eens te kijken of er niet toevallig plaatsen vrij waren. (ik was al een aantal maanden bezig om kaarten te krijgen, maar elke keer achter het net gevist)
We liepen naar binnen en warempel, d'r was een auto uitgevallen vanwege een afzegging, dus 3 plaatsen vrij! Aangezien er meerdere mensen van onze club erg graag mee wilden hebben we kop/munt gedaan, ik was 1 van de gelukkige 3 die mee mocht in de Ring-taxi!

Het mooiste was nog wel dat Sabine Schmitz onze coureur was _/-\o_
Rondje was erg gaaf om mee te maken, dikke auto, gaaf geluid en de ontmoeting met Sabine :) O-)

Hieronder enkele foto's en het filmpje dat ik gemaakt heb :)

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/7.jpg

Hier de factuur met gratis pen :*)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/Ringtaxi/1a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Cool :D Nu nog een keer een ritje regelen met haar in een Ford Transit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vet man! Dik jaloers hier, ik ga die reis plannen, Ring taxi here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 17-09 19:15
Morgen de mijne maar eens een fijne behandeling geven met colourlock in de kleur BMW Dakota Terra.
Het leder reinigen,ontvetten,bijkleuren,sealen,protecten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
YoshiBignose schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Misschien wel fake, maar klinkt die 4 cilinder net zo lekker als die 2.8?
Ik ben het een keer met je eens geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

Misschien ook wel leuk om dan de rondetijd te weten van die nieuwe M5, over de 'Ring:
7:55:00, neergezet door een testrijder van BMW, dus het zal vast nog wel sneller kunnen zijn. Deze tijd is in ieder geval al 18 seconden sneller dan de tijd van de E60 M5.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:04
HOLY HELL hoe relax is dat dan. Ik wil ook AARGH!!! Wat een baan moet dat toch ook zijn, x-aantal keer per dag dat circuit afdenderen, dat sowieso. Maar dan ook nog alleen maar gasten in je wagen die volgens mij niet veel meer kunnen behalve een beetje dom grinniken en vast met een enorme smile na 8 minuten weer buiten staan. Mensen gelukkig maken + racen, dat moet toch een leuke baan zijn..... zwijmel.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:29:
[...]

Ik ben het een keer met je eens geloof ik :)
Yay O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb vernomen dat Sabine Schmitz geen taxiritten meer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 11:51
Klopt, de nieuwe M3 wordt niet meer bereden door Sabine en haar collega's maar door rijders van BMW zelf.

http://www.autoblog.nl/ar...oort-m3-ipv-m5#post-41702

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tdw schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:12:
[...]

Dat, ook al maakt iemand anders een overtreding, jij alsnog fout kan zitten op basis van andere verkeersregels.

Vraag maar aan deepbass909.
Klopt. Ik zit dus in die situatie 2, al zou geen licht voeren makkelijker zijn geweest dan bij mij nu snelheid is...

ter info, voor wie het verhaal niet direct meer weet, ik heb een aanrijding gehad met een motor. Ik moest voorrang verlenen, maar heb deze motor nooit op tijd (kunnen) zien. Mijn verweer is dat hij te hard heeft gereden. Maar omdat ik voorrang moest verlenen, ben ik wel primair schuldig bevonden aan het ongeval. Bij de verzekering/rechtsbijstand ligt nu de vraag of mij ook daadwerkelijk wat te verweiten valt en dus aansprakelijk ben.

Globaal gezien (gaat niet helemaal op), is het zo dat hoe lager het artikelnummer van de overtreding is, hoe groter de kans dat daarop de schuld wordt geschoven. In mijn geval heb ik een artikel 6 overtreding begaan (geen voorrang verlenen), wat zwaarder weegt dan een snelheidsovertreding. Daarbij versterkt omdat er weinig te discuseren viel over wie er voorrang moest verlenen.

Alleen ligt nu dus bij de verzekering de vraag wie er daadwerkelijk aansprakelijk is. Dan worden omstandigheden en verantwoordelijkheden van de andere partijen juist wel meegenomen (dus ongepaste snelheid voor de situatie, geen licht voeren als dat wel noodzakelijk is, etc).

Deze week wil ik weer eens gaan informeren hoe het ervoor staat, het is al weer een tijdje angstvallig stil...

Ik ben trouwens nog steeds bezig met het herstellen van de schade door het ongeval. Ik heb jammer genoeg maar weinig geluk in het vinden van een portier in de goede kleur, dus ik rij alweer 3 maanden rond met een fikse deuk in mijn linker portier. Tegelijkertijd zit er technisch ook iets niet helemaal goed, de motor houdt heel sterk in als hij koud is (deed hij altijd al, maar nu heel erg). Zolang ik dat nog niet boven water heb, ga ik nog geen geld uitgeven voor een ander portier dat gespoten moet worden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

razorhead schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:58:
Morgen de mijne maar eens een fijne behandeling geven met colourlock in de kleur BMW Dakota Terra.
Het leder reinigen,ontvetten,bijkleuren,sealen,protecten etc.
Hoe zijn je ervaringen hiermee? Heb je wat foto's om het verschil te zien? Ik zit nu op de site van hen, maar zie tig verschillende producten. Enig idee welke je zoal nodig hebt?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Iemand wel eens reparaties uitgevoerd in het achterportier (specifiek een e90), ik ben namelijk benieuwd of het afdekschuim weer makkelijk terug te plaatsen is wanneer je het hebt los gehaald of dat je een nieuw stuk schuim moet halen?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
deepbass909 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Globaal gezien (gaat niet helemaal op), is het zo dat hoe lager het artikelnummer van de overtreding is, hoe groter de kans dat daarop de schuld wordt geschoven. In mijn geval heb ik een artikel 6 overtreding begaan (geen voorrang verlenen), wat zwaarder weegt dan een snelheidsovertreding.
Ik denk dat de norm is of een bekwame en voorzichtige verkeersdeelnemer, zonder fouten te maken, in dezelfde positie ook in dezelfde aanrijding was terecht gekomen.

Voorrang telt zwaarder dan snelheid. Maar als de snelheid extreem hoog is, dan is voorrang verlenen niet meer mogelijk. Denk aan een auto die 90 rijdt waar mensen normaal gesproken 30 rijden. Je had de auto niet kunnen zien aankomen. De bovengenoemde voorzichtige, foutloze, bekwame bestuurder was ook tegen de andere auto aangereden. In zo'n geval kan snelheid dus boven voorrang gaan.

Verder speelt mee hoe aantoonbaar sommige zaken zijn. Een verdenking van te snel rijden is moeilijker aantoonbaar dan een verdenking van geen voorrang verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

deepbass909 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:13:
[...]
Globaal gezien (gaat niet helemaal op), is het zo dat hoe lager het artikelnummer van de overtreding is, hoe groter de kans dat daarop de schuld wordt geschoven. In mijn geval heb ik een artikel 6 overtreding begaan (geen voorrang verlenen), wat zwaarder weegt dan een snelheidsovertreding. Daarbij versterkt omdat er weinig te discuseren viel over wie er voorrang moest verlenen.
Artikel 6 is het verbod op aanrijdingen met letsel veroorzaken :>

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tdw schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:00:
[...]

Artikel 6 is het verbod op aanrijdingen met letsel veroorzaken :>
Om precies te zijn:
Artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
Niet voorrang verlenen en daarbij een aanrijding krijgen met letsel (mijn geval) valt hier dus helaas onder.
Het valt mij te verwijten namelijk (geen voorrang verlenen). Vandaar dat ik in in principe een art. 6 overtreding heb begaan en daarmee schuld aan het ongeval.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom hebben we nog andere artikelen nodig. Verboden te botsen denkt alle lading lijkt me:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Waarschijnlijk omdat alleen een artikel 6 hebben een beetje raar is, je moet er dan nog minstens 5 bij bedenken..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor wie het nog niet gezien heeft:

BMW 1M drift op s'werelds hoogste helipad. Awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Kecin schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:14:
Voor wie het nog niet gezien heeft:
[video]

BMW 1M drift op s'werelds hoogste helipad. Awesome.
Is wel gevideoshopped, maar alsnog vet filmpje ;)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Laatst online: 09-09 00:44
Hey een BMW topic op mijn favouriete tech forum, het is weer een gekkenhuis op kantoor :)

Ik ben van plan om binnenkort (tussen een half en een jaar) een Z4 coupe te kopen. Hebben jullie forums of websites waar ik meer gebruikersinformatie kan vinden over de Z4? Ik heb al aardig wat gegooglet maar niet verder gekomen dan wat algemene BMW forums met 1 of 2 Z4 topics.

Ik heb weinig ervaring met de aankoop van 2ehands auto's en nu ik een keer serieus geld uit ga geven, wil ik in ieder geval voorbereid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

rodian50 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:15:
[...]

Is wel gevideoshopped, maar alsnog vet filmpje ;)
Nee hoor!11!11 ik heb een vriend die bij BMW en Universal Studios werkt en 3d effecten doet en die zegt dat dit echt is :P Grapje toch ;)

Op internet is er een blog geweest wat contact heeft gehad met de video-editor. Deze geeft niet echt een uitsluitsel en laat het in het midden. Ik gok dus op CGI/Fake.

http://jalopnik.com/58162...ds-highest-helipad-a-fake

Daar kan je dat vinden :).
Maar wel tof gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NotoriousBAS schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:17:
Hey een BMW topic op mijn favouriete tech forum, het is weer een gekkenhuis op kantoor :)

Ik ben van plan om binnenkort (tussen een half en een jaar) een Z4 coupe te kopen. Hebben jullie forums of websites waar ik meer gebruikersinformatie kan vinden over de Z4? Ik heb al aardig wat gegooglet maar niet verder gekomen dan wat algemene BMW forums met 1 of 2 Z4 topics.

Ik heb weinig ervaring met de aankoop van 2ehands auto's en nu ik een keer serieus geld uit ga geven, wil ik in ieder geval voorbereid zijn.
Heb je al op Bimmerblog gekeken? Er zijn in dit topic volgens mij ook een paar Z4 eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
wat is bmw rijden toch heerlijk, stap ik net uit een '87'er civic! die overigens prettig rijd zeker voor zijn leeftijd, maar zo'n bmw coupe is toch wel overtreffend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:38:
wat is bmw rijden toch heerlijk, stap ik net uit een '87'er civic! die overigens prettig rijd zeker voor zijn leeftijd, maar zo'n bmw coupe is toch wel overtreffend :P
Soms denk ik m'n auto een stuk meer zou waarderen als ik eerst een of ander gebakje had gekocht ipv meteen een '03 E46 coupe met 6 cilinders. Maar echt spijt heb ik niet :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:04:
Waarschijnlijk omdat alleen een artikel 6 hebben een beetje raar is, je moet er dan nog minstens 5 bij bedenken..
1. Gij zult het volgende artikel gehoorzamen
2. Gij zult het volgende artikel gehoorzamen
3. Gij zult het volgende artikel gehoorzamen
4. Gij zult het volgende artikel gehoorzamen
5. Gij zult het volgende artikel gehoorzamen
6. Gij zult niet met uw auto tegen een andere verkeersdeelnemer of iets anders aanrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

NotoriousBAS schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:17:

Dan weet ik niet hoe jij gegoogled hebt, maar er zijn natuurlijk 2 aangewezen fora:
http://www.z4-forum.com/ (engelstalig...duh)
en www.z3forum.nl (nederlandstalig, voor zowel z3 als z4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ivm de geldoverval in Rotterdam postte spitsnieuws een filmpje van Belgische opsporingverzocht ofzoiets. Maar het mooie van dit filmpje is de dikke M5 waarmee ze echt scheuren, die mensen die de reconstructie deden hebben de dag van hun leven gehad. 250+ op snelweg enzo haha:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U8WUlVb2hNc]

Einde komt er wel iets ergs! ZE BRANDEN HEM AF :(!

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 29-06-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat deze nog niet voorbij is gekomen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pwoEHzIU5rE&feature=player_embedded]

Ik heb Jeremy Clarkson zelden zo lovend horen praten over een auto.

spoiler:
Zelfs op een vochtig circuit blijkt de 1M sneller te zijn dan de M3!!!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:04:
De eerste 4 zijn algemene bepalingen en definities en art. 5 is neem ik aan wel bekend. De wegenverkeerswet kent niet zo heel veel overtredingen trouwens. Art. 7 is bijv. dat je na een ongeval niet de plaats mag verlaten.

Ik heb vandaag trouwens weer contact gehad met de verzekering. Helaas valt niet aan te tonen of de motorrijder te hard heeft gereden (was te verwachten, gezien de afwezigheid van remsporen...) en helaas betekent dat dus dat ik volledig aansprakelijk ben. Niet dat het spectaculaire gevolgen heeft, alleen ik verlies mijn no-claim die ik de afgelopen 4,5 jaar heb opgebouwd... Helaas, maar het is niet anders.

Tegelijkertijd weet ik nu ook waarvoor ik elke maand €40 verzekering betaal. De vergoedingen voor herstel, die aan de tegenpartij worden uitgekeerd, zijn een veelvoud van mijn bruto jaarsalaris.

[ Voor 66% gewijzigd door deepbass909 op 30-06-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
deepbass909 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:43:
[video]

spoiler:
Zelfs op een vochtig circuit blijkt de 1M sneller te zijn dan de M3!!!
Die had ik al op mijn site staan, misschien moet je die anders wat vaker bezoeken ;) www.bmwme.nl

[ Voor 45% gewijzigd door zneek op 30-06-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Misschien moet je je site nog iets vaker spammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 11:51
Kecin schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:34:
Ivm de geldoverval in Rotterdam postte spitsnieuws een filmpje van Belgische opsporingverzocht ofzoiets. Maar het mooie van dit filmpje is de dikke M5 waarmee ze echt scheuren, die mensen die de reconstructie deden hebben de dag van hun leven gehad. 250+ op snelweg enzo haha:

[video]

Einde komt er wel iets ergs! ZE BRANDEN HEM AF :(!
Mocht het dezelfde bende zijn snap je meteen waarom de Golf TDI'tjes van de politie de overvallers niet bij kon houden.
Die RS6 heeft 4 keer zoveel pk :|

Het enige wat er in de buurt komt waar de politie als organisatie de beschikking over heeft zijn de auto's als de S8 en de 535/540/550i's (onbekend bij mij waar ze in rijden? S8 weet ik wel zeker) van het AT.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:59:
Misschien moet je je site nog iets vaker spammen ;)
Het was natuurlijk stom van deepbass909 om niet eerst die site te checken. :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Vanacht tot een stuk in de nacht in de garage gezeten met de E60:

- nieuwe roetfilter + roetfilter sensor "uitgeblazen" (sensor uit nieuwsgierigheid gesloopt, moet nog een nieuwe in)
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe gegroefde schijven + blokken voor
- nieuwe interieurfilter x2

Weer wat kosten maar de auto gaat nu echt wel terug zeer smooth, toen de roetfilter meldingen begon te geven toen hij vol zat was hij echt sloom ... nu kan ik weer met een glimlach van een rotonde rijden ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het idee achter een roetfilter is toch dat deze zichzelf schoon moet kunnen houden? Of maak je alleen korte ritten?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Ik maak alleen lange ritten, 150km/dag ongeveer, 2x75km autosnelweg. En de roetfilter kan zichzelf regenereren maar op een bepaald moment houd het op, ik doe 60k km's/jaar en had nu dus iets vroeger dan gepland het punt bereikt op 194k km, de wagen zelf gaf aan dat hij op 225km vervangen moest worden.

De roetfilter is ook nog eens niet goedkoop, 1170 euro bij bmw, je kan gereviseerde krijgen maar dat vertrouw ik niet helemaal. En dat terwijl ik dagelijks vrachtwagens zie die die in 1x een gigantische roetwolk uitstoot wat de mijne op een heel jaar nog niet uitstoot :(

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ja beste controle, maar tegelijk mogen ze die kerel ook wel de bak in gooien. Wat een idioot, dat kun je toch niet doen op de openbare weg.... Is een nederlander en zijn identiteit is bekend (bij iemand die ik ken althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dat is toch dezelfde persoon die ook in een M3 de op/afrit van een snelweg overdwars neemt?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou het niet weten jongeman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS

Deze dus..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:14:
[...]

Mocht het dezelfde bende zijn snap je meteen waarom de Golf TDI'tjes van de politie de overvallers niet bij kon houden.
Die RS6 heeft 4 keer zoveel pk :|

Het enige wat er in de buurt komt waar de politie als organisatie de beschikking over heeft zijn de auto's als de S8 en de 535/540/550i's (onbekend bij mij waar ze in rijden? S8 weet ik wel zeker) van het AT.
Dan hebben ze toch altijd nog helikopters?
Toen ik een paar weken terug in Brussel was kwam ik op de terugweg een RS4 en 545i tegen die als complete mongolen tussen het verkeer aan het weven waren met absurde snelheden. Die filmpjes uit oostbloklanden van dit soort dingen die je af en toe ziet waren er niets bij :/ Maar ik neem aan dat ze dat niet waren.
[video]

Doet ie wel vaker, maar dan komt er daarna normaal een but waarom toch niemand dat ding zou moeten kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kaasplank schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:16:
[...]

Het was natuurlijk stom van deepbass909 om niet eerst die site te checken. :z ;)
En waarom zou ik hier niet iets mogen plaatsen dat al op een andere site/forum staat? Buiten GoT zit ik sowieso maar heel weinig op andere sites en ik zal echt niet de enige zijn.

En een Jeromy die laaiend enthousiast is over een auto waarvan ze zelf zelfs toegeven dat hij misschien wat aan de dure kant is, is altijd het vermelden waard ;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel die 1M zou zijn op een droge track, want Stig had nu toch wel heel veel overstuur...
fsfikke schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:17:
[...]

Dan hebben ze toch altijd nog helikopters?
Toen ik een paar weken terug in Brussel was kwam ik op de terugweg een RS4 en 545i tegen die als complete mongolen tussen het verkeer aan het weven waren met absurde snelheden. Die filmpjes uit oostbloklanden van dit soort dingen die je af en toe ziet waren er niets bij :/ Maar ik neem aan dat ze dat niet waren.

[...]

Doet ie wel vaker, maar dan komt er daarna normaal een but waarom toch niemand dat ding zou moeten kopen :P
Maar die "but" heb ik niet gehoord, alleen een Hamster die het nog even probeerd (logisch, want er werd een Porsche zoekgereden :+ )

De grootste minpunten volgens Jeromy:
  1. Het satnav schermpje zit een beetje ver weg
  2. De vering is misschien een beetje hard (maar dat werd volledig gecompenseerd door perfecte stoelen)
Ow, en de auto zou niet mogen en kunnen werken, want het is een beetje rare mix van M3 en Z4 onderdelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:13:
En waarom zou ik hier niet iets mogen plaatsen dat al op een andere site/forum staat? Buiten GoT zit ik sowieso maar heel weinig op andere sites en ik zal echt niet de enige zijn.
Let op de knip-oog ;)
Zneek deed het voorkomen alsof filmpjes en info hier niet geplaatst hoeven worden omdat ze al op z'n site-je staan. Vandaar dat ik ook grappig poogde te zijn door het stom te vinden dat je dat niet eerst gechecked had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:30:
[...]

Dat is toch dezelfde persoon die ook in een M3 de op/afrit van een snelweg overdwars neemt?
Ach, heb ik met mijn 316i ook weleens gedaan, alleen was het niet opzettelijk... Regen, niet echt super banden en denken dat die maximumsnelheid van 50km/u zwaar overdreven is... Ik kan je zeggen, op de kleine ringen van knooppunt Ouderijn kan je in de regen er maar beter aan houden :+
Kaasplank schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:22:
[...]

Let op de knip-oog ;)
Zneek deed het voorkomen alsof filmpjes en info hier niet geplaatst hoeven worden omdat ze al op z'n site-je staan. Vandaar dat ik ook grappig poogde te zijn door het stom te vinden dat je dat niet eerst gechecked had :P
I know, ik vond de opmerking van Zneek wat raar... Ik had hem zelf op de dag van de uitzending van Top Gear al op Facebook, was er alleen nog niet aan toegekomen om hem hier te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zneek gaf ook een knipoogje he :P en ik daarna ook ;)

[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 30-06-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

iemand enig idee waar die 3 stipjes voor zijn? zijn orginele m-veren voor een E60

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/jztbx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Lijken mij controle stippen. Wellicht om te kunnen zien of de veren netjes recht ingedrukt worden of goed georienteerd zitten. Zie je wel vaker en ik zou me daar geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Nu online
Ik ga binnenkort een performance air intake aanschaffen. Bij de dealer in NL Kost het setje 730euro. Op eBay duitsland kan ik al een set vinden voor 630. Inbouwen is zelf redelijk makkelijk te doen. Wat voor voordelen heeft het dan vragen jullie je natuurlijk af? 1. betere gas respons. 2. mooiere sound 3. ziet er mooi uit onder de motorkap

Het e.a. komt er dan zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i329.photobucket.com/albums/l369/nevets777/330i-2/_DSC9422.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
is het grootste voordeel van een COLD AIR intake niet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Is dat niet nog steeds vrij prijzig? Ik neem aan dat de E90 een andere nodig heeft dan de E46, maar voor de E46 zijn de in de VS voor €210 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

deepbass909 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:44:
Lijken mij controle stippen. Wellicht om te kunnen zien of de veren netjes recht ingedrukt worden of goed georienteerd zitten. Zie je wel vaker en ik zou me daar geen zorgen om maken.
thanks, helemaal duidelijk nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

418O2 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:30:
is het grootste voordeel van een COLD AIR intake niet dat...
...Het er leuk uit ziet maar maar verder vaak geen winst oplevert?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
AtleX schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:00:
[...]

...Het er leuk uit ziet maar maar verder vaak geen winst oplevert?
Is het niet dat het alleen bij turbo blokken wat oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

SYQ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:36:
iemand enig idee waar die 3 stipjes voor zijn? zijn orginele m-veren voor een E60

[afbeelding]
Staat doorgaans voor de sterkte van de veren, als je het officiele werkplaatshandboek hebt (hoe heet dat in de online vorm, TIS ?) staat het als het goed is wel uitgelegd.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[video]

Alleen heel erg jammer dat ze 1 ding over het hoofd zien.
De 1m concurreert maar met 1 auto, en dat is de RS3. Zowel qua prijs als concept als performance (dat laatste zullen we nu dus niet tegenkomen).
Het feit dat ze het zelfs niet noemen......fail.

Maar goed, top gear draait natuurlijk om de mooie montage en de slappe grappen die je mijlenver ziet aankomen :P
Alle presentatoren die wel wat te melden hadden zijn destijds naar fifth gear gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:16:
[...]

De 1m concurreert maar met 1 auto, en dat is de RS3. Zowel qua prijs als concept als performance (dat laatste zullen we nu dus niet tegenkomen).

Maar goed, top gear draait natuurlijk om de mooie montage en de slappe grappen die je mijlenver ziet aankomen :P
Alle presentatoren die wel wat te melden hadden zijn destijds naar fifth gear gegaan ;)
Mwah, Top Gear is vermaak, Fifth Gear is serieus. Ik vind Tiff Needell, Tom Ford en Vicki Butler-Henderson ( O+ ) leuk, maar toch gaat Fifth Gear op een gegeven moment vervelen en Top Gear niet, hoe voorspelbaar ook. En ik blijf erbij, een extreem positieve Jeromy Clarkson blijft uitzonderlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ze gaan beide op een gegeven moment vervelen ;)
Bij top gear australia was dat na ca. 5 minuten bij mij :+
Het enige kijkwaardige moment van top gear is de power lap.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 30-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:16:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af wat de echte concurrenten zijn. De genoemde RS3 en Golf GTI'tjes zijn allemaal hot-hatches a la Focus ST etc, de 1M Coupe past niet bepaald in dat rijtje imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tsja, zo kan je de rs3 ook afdoen als geen concurrent omdat die 4wd heeft.
Qua klasse, doelgroep, prijsstelling (en vermoedelijk prestaties) is dat gewoon de concurrent.

Overigens wel jammer dat de 1m niet gewoon als 3 deurs te krijgen is wat mijn god.... wat is die coupé lelijk :/
En dat terwijl de normale 1 (3 of 5 deurs) echt een leuk model is imho.
Maar ja, that's all in the eye of the beholder zullen ze zeggen in het land waar de coupé voornamelijk op gemikt is.

[ Voor 49% gewijzigd door mr_petit op 30-06-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:
Ach, heb ik met mijn 316i ook weleens gedaan, alleen was het niet opzettelijk... Regen, niet echt super banden en denken dat die maximumsnelheid van 50km/u zwaar overdreven is...
Dat is het ook als je een echte auto hebt met voorwielaandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

bouwfraude schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Volgens mij bestaat zo'n combinatie niet...

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 30-06-2011 21:12 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Crosspost uit de HK:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/mj1x79.jpg

Zo dan, Ebay headers binnen. Nog even wachten op mijn ZHP cams en Eisenmann catback,daarna nog een goeie cold air intake die meer frisse lucht van buiten haalt en ik heb ~250pk in plaats van de huidige ~230pk (Dyno volgt nog wel een keer, kroegpraat hebben we niks aan natuurlijk.)
En een remap natuurlijk als alle onderdelen er op zitten

[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-06-2011 21:16 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mooi stukje leidingwerk ;)
Zitten bij jou geen katalysatoren in het originele uitlaatspruistuk?
Wikip. claimt overigens dat de zhp 235pk had.

Je kan overigens beter een dynograph laten maken van de situatie ervoor en erna (als je het uberhaupt overweegt).
De weergegeven waarde van het afgegeven vermogen van een dynometer is namelijk nogal interpreteerbaar....
Zo heb je dynometers die op verschillende principes werken (en dus ook heel verschillende waardes geven), en om een benadering van het afgegeven vermogen op de krukas te benaderen neemt 'men' voor het gemak maar 15% verlies (ongeschreven regel). Dat zou makkelijk zijn zeg, als elke aandrijflijn evenveel verlies gaf en volledig schaalbaar was met het vermogen 8)7.
Je moet het dus vooral doen om inzicht te krijgen in hoe veel je modificaties schelen, want het werkelijke getal wat uit de graph rolt zegt niet zoveel. En als je dan idd een stijging van ca. 15pk ziet, dan kan je claimen dat je motor op de krukas 250pk afgeeft (uitgaande dat de opgaaf van bmw enigzins juist is, maar dat is (iig voor kroegpraat) natuurlijk wel de benchmark)
Ik ga er ff vanuit dat je niet je motor gaat uitbouwen en die op een testbank zet ;)

[ Voor 110% gewijzigd door mr_petit op 01-07-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

bouwfraude schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Powersliden met een voorwielaangedreven auto, da's knap?
De enige manier waarop een voorwielaangedreven auto in overstuur komt, is met lift-off oversteer, dus van volgas tijdens het insturen naar geen gas gaan. Een dergelijke drift kan je niet vast houden en is bijzonder moeilijk controleerbaar.
Ik heb het over een echte powerslide, dus met de poot nog op het gas.
TommyGun schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:11:
[...]

Volgens mij bestaat zo'n combinatie niet...
_O-

Mogen ga ik weer eens op onderzoek uit naar wat toch de oorzaak van het inhouden van mijn motor kan zijn... Ik wil eens de compressie van de zuigers testen en de bougies controleren (moeten er dan toch uit).

Een ander punt, wat ik mij deze week realiseerde, de laatste beurt is niet goed uitgevoerd, tenminste, niet volgens de rekening (was overigens voor mijn ongeluk en hij liep toen nog wel goed). Hij moest voor een Inspection I, maar er is een olie-service gefactureerd. Er zijn een paar dingen dus niet vernieuwd of gecontroleerd. Op dit moment geeft de auto een Olie-service aan, maar wordt dus een Inspection I.

Kan ik eigenlijk ongestraft het kleppendeksel lichten? Of is de kans dan groot dat ik ook een nieuwe pakking kan plaatsen? Ik wil de nokkenas e.d. eens goed inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RWD is wel fijner, maar er zijn best (vooral kleinere) auto's die erg goed rijden met FWD. Een golf stuurt echt niet slecht (de GTI/GTD modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat zegt ie toch ook niet? Hij heeft het over driften.

[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 01-07-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ow, FWD heeft ook z'n voordelen, al liggen de grootste voordelen vooral bij de fabrikant. De installatie van een FWD systeem is goedkoper dan RWD, omdat bij FWD de hele aandrijving 1 pakket is. En met FWD heb je geen last van een tunnel dwars door de auto, waardoor er meer ruimte in de auto is.
Maar als het op wegligging aankomt, wint eigenlijk alleen een AWD-systeem zoals het Quatro-systeem van Audi het over RWD. Maar daar kleven ook weer nadelen aan (hoger verbruik, kostbaarder).

Maar ik blijf het een gaaf gevoel vinden dat als je in een bocht op het gas gaat, je merkt dat de auto beter/scherper begint te sturen, iets wat eigenlijk geen enkele FWD-auto kan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:31:
Dat zegt ie toch ook niet? Hij heeft het over driften.
ik had het over de reactie op de opmerking 'Volgens mij bestaan die (goede FWD autos, red.) niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oooh, quote dat dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Rij zelf GEEN BWM maar was afgelopen weekend op de Nordschleife ivm de ADAC 24 uur's race en daar reden meerdere M3's GT3.

Beest van een wagen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5267/5888944194_1f0a9e5a51.jpg
BMW motorsport M3 GT Nr 1 by Seninnha, on Flickr.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
fsfikke schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af wat de echte concurrenten zijn. De genoemde RS3 en Golf GTI'tjes zijn allemaal hot-hatches a la Focus ST etc, de 1M Coupe past niet bepaald in dat rijtje imo.
Snelle coupe in de maat van de Golf etc: TT-RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
deepbass909 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:32:

Maar ik blijf het een gaaf gevoel vinden dat als je in een bocht op het gas gaat, je merkt dat de auto beter/scherper begint te sturen, iets wat eigenlijk geen enkele FWD-auto kan evenaren.
En met sneeuw is het helemaal leuk spelen *O*

We hebben thuis inmiddels 2 van de 3 auto's RWD. Nu nog de dagelijkse auto van mijn vrouw inruilen en de voorwielen hoeven nooit meer te lijden onder aandrijfkrachten.
Zijn er nog compacte RWD auto's? De 1-serie natuurlijk, maar die heb ik zelf gehad en op een of andere manier vond mijn vrouw die niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

Tacoos

i am i

Een smart ? :X

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
deepbass909 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Mogen ga ik weer eens op onderzoek uit naar wat toch de oorzaak van het inhouden van mijn motor kan zijn... Ik wil eens de compressie van de zuigers testen en de bougies controleren (moeten er dan toch uit).

Een ander punt, wat ik mij deze week realiseerde, de laatste beurt is niet goed uitgevoerd, tenminste, niet volgens de rekening (was overigens voor mijn ongeluk en hij liep toen nog wel goed). Hij moest voor een Inspection I, maar er is een olie-service gefactureerd. Er zijn een paar dingen dus niet vernieuwd of gecontroleerd. Op dit moment geeft de auto een Olie-service aan, maar wordt dus een Inspection I.

Kan ik eigenlijk ongestraft het kleppendeksel lichten? Of is de kans dan groot dat ik ook een nieuwe pakking kan plaatsen? Ik wil de nokkenas e.d. eens goed inspecteren.
Kleppendekselpakking is 9 euro bijvoorbeeld. En een wheelerdealertip: siliconenkit :)
Als je dat toch doet: vervang het smeerstokje boven de nokkenas. Of maak 'm heel goed schoon. Iig bij mijn motor is dat het zwakke punt (en ik heb dus ook het roffeltje van een beschadigde as/tuimelaar). Probleem is wel dat ik niet denk dat je probleem daar zit: als dat zo is zijn het je klepstoters die niet meer werken en open blijven staan ofzo. Over het algemeen is hun faalsysteem dat ze je kleppen te dicht houden.

Zelf heb ik mijn gasklephuis schoongemaakt, wat al iets verbeterde. Maar ik verdenk mijn injectoren. Het schijnt dat ze wel eens altijd een beetje open blijven staan. Op dit moment ben ik een fles wynn's aan het doorrijden (op een halve tank). Zoals beloofd laat ik je nog weten wat dat was. Heb je al je lambdasonde vervangen?

[ Voor 9% gewijzigd door wheez50 op 01-07-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
t_captain schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:59:
[...]

En met sneeuw is het helemaal leuk spelen *O*

We hebben thuis inmiddels 2 van de 3 auto's RWD. Nu nog de dagelijkse auto van mijn vrouw inruilen en de voorwielen hoeven nooit meer te lijden onder aandrijfkrachten.
Zijn er nog compacte RWD auto's? De 1-serie natuurlijk, maar die heb ik zelf gehad en op een of andere manier vond mijn vrouw die niet geweldig.
3-serie compact? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
MX-5, Clio V6 :D

[ Voor 39% gewijzigd door Trent900 op 01-07-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
116d Black and White Edition is binnen sinds woensdag. >:) >:) >:)
Al 500km gereden; hij begint iets losser te komen.
Ik had gedacht dat hij traag zou zijn, maar dat ding doet gewoon 5% onder voor een 118d.
De mannen bij BMW zeiden dan ook dat hij enkel op papier 115pk heeft, op een testbank eerder 130...
Foto's komen binnenkort!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Fiat 126 is ook RWD en compact?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

tdw schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:19:
En belastingvrij O-)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
tdw schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:19:
Driftbak!

Edit:
Te korte wielbasis idd...

Turbo erop en gaan! >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Aries.Mu op 01-07-2011 15:27 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met zo'n korte wielbasis? Succes.

[edit]
En nu snel je bericht aanpassen. :( Er stond eerst iets over dat het een ideale driftbak zou zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door AtleX op 01-07-2011 15:07 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.