Ook geen straf
Een selectie van de foto's die ik heb gemaakt op de Sharknose meeting gisteren. Helaas was ik mijn camera vergeten en heb ik het met mijn telefoon moeten doen.

Volledige verzameling.rar

Volledige verzameling.rar
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verrassend veel 6-series waren er ook, dat blijft de mooiste sharknose
Facts don't care about your feelings
E24 is ook mijn favoriet.. Hoewel ik de batmobiles ook erg tof vind..
www.teamgenie.nl
Vanmiddag gaan we aan de familie toch weer een BMW toevoegen
Mijn schoonvader heeft eerder een 120D gereden en een grotere auto voor schoonma gekocht. Hij had de gedachte dat als hij toch voor 95% van de tijd alleen in een auto zat, hij dat liever op een leuke manier deed. Die 120D heeft hij na 3 jaar verkocht om toch weer groter te gaan rijden, en nu heeft hij spijt. Die 120D was geweldig (hij kocht hem nieuw voor 58.000,-!!), alles er op, inclusief BMW Individual spullen.
Anyway, hij gaat weer terug, zijn grotere auto gaat er weer uit, en vanmiddag kopen we (als het goed gaat) weer een 1-serie, en wel een 123D. Vanmiddag stukje rijden, en in principe meteen kopen (2de hands, 28.000 op de klok). Ben erg benieuwd naar die moter, volgens mij ligt hij in geen 1 andere BMW.
Anyway, hij gaat weer terug, zijn grotere auto gaat er weer uit, en vanmiddag kopen we (als het goed gaat) weer een 1-serie, en wel een 123D. Vanmiddag stukje rijden, en in principe meteen kopen (2de hands, 28.000 op de klok). Ben erg benieuwd naar die moter, volgens mij ligt hij in geen 1 andere BMW.
Dat is wel de laatste BMW die ik zou "kopen" maar volgens mij kan je daar wel lol mee beleven. Komt toch zo'n 200 pk uit dat blok dus gaat lekker hard
Is dat een bekerhoudertje daar rechts?
Jup. Die chromen grill ziet er wel een stuk beter uit dat de standaard grill! Ook al hoort dat natuurlijk eigenlijk alleen bij 6 cilinders (anders is het ook geen echte BMW
)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mankeer je wat ofzo????????Kecin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:59:
Ben aan het overwegen om de BMW weg te doen.
Iemand nog belang in een E46 Coupé uit 2000? Voor meer info DM.
Ben aan het rondkijken naar een Honda Civic Hybrid (jaja, kots I know).
Ja, boven het dashboard kastje zitten twee bekerhouders.YoshiBignose schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:15:
Is dat een bekerhoudertje daar rechts?
Cool
maar werd ook eens tijd. Miste het al in m'n E46
volgens mij was het niet eens mogelijk als optie. Zelfs in de toyota van m'n ouders zit dat...
In de VS was het standaard 

Die wil ik ook
HahaJan Laros schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:34:
Snel even een iPhone videootje geschoten.
[video]
[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 13-06-2011 14:55 ]
Heb ik ook, kun je gewoon los bestellen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Waar?
Dealer, of BimmerParts ( gewoon dealer spul, maar dan goedkoper: http://www.bimmerparts.nl/ ).
[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 13-06-2011 15:24 ]
http://www.bimmerportal.n...t-muntenbakje-t12791.html
Zal via eBay (US) vast veel goedkoper kunnen.
Zal via eBay (US) vast veel goedkoper kunnen.
Hou maar op. Ik ben ook aan het rondkijken om mijn dagelijks woon-werk verkeer zo goedkoop mogelijk te gaan laten verlopen. Lease-auto zit er niet dus kans dat ik binnenkort rondrijdt in een Mazda 2 bi-fuel(**BRAAK**). Maar ja, dan hou ik een bak geld over dus ik de tussentijd mooi sparen voor een mooie 635CSiKecin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:59:
Ben aan het overwegen om de BMW weg te doen.
Iemand nog belang in een E46 Coupé uit 2000? Voor meer info DM.
Ben aan het rondkijken naar een Honda Civic Hybrid (jaja, kots I know).
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Tot je de rechter vergeet in te klappen, en je hem afbreekt bij het instappen. Of je krijgt een aanrijding, en de bijrijder moet eerst een halve liter cola incasseren voor hij de airbag pakt. Oid.YoshiBignose schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:54:
[...]
Die wil ik ook![]()
[...]
Hahagoed dat die linker ook beetje schuin gaat dan kan je er als bestuurder nog wel bij.
Nee, om de inbouw kosten eruit te krijgen moet ik flink wat kilometers rijden. Met een LPI installatie zit je zo op 2,500 euro. Dat is me teveel, daarnaast weet ik niet hoe betrouwbaar zo'n installatie is op een E46 6-cilinder automaat.KillaZ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:03:
@Kecin: LPG geen optie?
EvaluationCopy schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:29:
[...]
Hou maar op. Ik ben ook aan het rondkijken om mijn dagelijks woon-werk verkeer zo goedkoop mogelijk te gaan laten verlopen. Lease-auto zit er niet dus kans dat ik binnenkort rondrijdt in een Mazda 2 bi-fuel(**BRAAK**). Maar ja, dan hou ik een bak geld over dus ik de tussentijd mooi sparen voor een mooie 635CSi
Ja, ik mankeer het hebben van geen geld
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mijn oom rijdt een e39 525i automaat uit 2002 geloof ik, die heeft er nu ook al 3 ton opzitten, op lpg..
Damn zeg, wat een gave E9.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:26:
Een selectie van de foto's die ik heb gemaakt op de Sharknose meeting gisteren. Helaas was ik mijn camera vergeten en heb ik het met mijn telefoon moeten doen.
[afbeelding]
LPG moet je alleen doen als je je auto lang trouw wilt blijven. Mijn bevalt het uitstekend. Met de B10 heb ik nooit problemen gehad, met de 650i na twee weken wel een kapotte kraan in de tank maar die is gefixed en sindsdien rijdt het prima. Van het brandstofverbruik van de V8 wordt je helemaal gestoord (ik haal 1:6,5 op lpg en ik rij anticiperend met snelheden van hooguit 15km/h boven Vmax).MadMarky schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:14:
Femme rijdt toch ook LPG met de 650? Lijkt hem prima te bevallen.
Ik vond nog een foto van m'n E23 op de sharknose meetingDuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:42:
E24 is ook mijn favoriet.. Hoewel ik de batmobiles ook erg tof vind..

1 op 6? Das netjes hoor. De Alfa 159 3.2 V6 Q4 automaat TIFemme schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:42:
[...]
Damn zeg, wat een gave E9.
[...]
LPG moet je alleen doen als je je auto lang trouw wilt blijven. Mijn bevalt het uitstekend. Met de B10 heb ik nooit problemen gehad, met de 650i na twee weken wel een kapotte kraan in de tank maar die is gefixed en sindsdien rijdt het prima. Van het brandstofverbruik van de V8 wordt je helemaal gestoord (ik haal 1:6,5 op lpg en ik rij anticiperend met snelheden van hooguit 15km/h boven Vmax).
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Uhm, niet als het de vader van de vriend van je zus (of broer, in case of homosualiteit) is.
Schoonbroer vind ik trouwens wel echt een kutwoord, ben blij dat je het in NL zelden hoort.
Schoonbroer vind ik trouwens wel echt een kutwoord, ben blij dat je het in NL zelden hoort.
Vriend(in) van je zus/broer = zwager?418O2 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:09:
Uhm, niet als het de vader van de vriend van je zus (of broer, in case of homosualiteit) is.
[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 14-06-2011 15:12 . Reden: te snel op versturen gedrukt ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Nee, vriend van je zus/broer, anders is het gewoon schoonzus (in Nederland iig)
Herinnert me aan het feit dat als ik mijn knie op het dashbord wilde doen het houdertje steeds eruit ging aan de bijrijderskant en dan rechts. Vet irritant. Wel mooi iets ja.Jan Laros schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:34:
Snel even een iPhone videootje geschoten.
[video]
Eerste geval is juist418O2 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:09:
In BE zeggen we enkel schoonbroer
Ontopic:
Deze week nog komt mijn 116d Black and White Edition binnen!
Vrij basic:
- 5 deurs
- Sapphireschwarz
- sportstuur
- 17" Styling 141 velgen
- airco
- opbergpakket
Leasewagen, maar krijgt wel een chipje begin september.
Ik ga hem zo goed mogelijk inrijden, en dan hop naar 185pk+ en 400NM+!
[ Voor 30% gewijzigd door Aries.Mu op 14-06-2011 16:27 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
En dat is dan BMW's instapmodel, geniaal toch. Gefeliciteerd!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat chippen geeft in BE toch heel veel gezeik? of is het gewoon hopen dat ze er niet achter komen? De 116d heeft 'maar' 115pk hoor, standaard.
De nieuwe 1 coupe begint met een 118d, die heeft 143pk, dus dan komt er aardig wat power bijop bij die 116d.
De nieuwe 1 coupe begint met een 118d, die heeft 143pk, dus dan komt er aardig wat power bijop bij die 116d.
[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 14-06-2011 17:31 ]
Kan nooit zijn voor het blok lijkt me? Dat is meer pk's dan een 120d, nu is het een leenauto dus gaat hij toch weer de deur uit maar m'n eigen auto zou ik nooit zover durven chippen.Aries.Mu schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:23:
[...]
Leasewagen, maar krijgt wel een chipje begin september.
Ik ga hem zo goed mogelijk inrijden, en dan hop naar 185pk+ en 400NM+!
Volgens mij ligt in de 116d dezelfde motor als in de 120d. Betreft beide een 2 liter blok.
Dus dit chippen mag geen probleem opleveren.
Audi: Vorsprung durch Technik
Blok is hetzelfde. Injectoren en turbo kunnen verschillen.
Waarom wordt de 118/120 dan nog verkocht als het zo makkelijk zou gaan?Rejgun schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:25:
Volgens mij ligt in de 116d dezelfde motor als in de 120d. Betreft beide een 2 liter blok.
116d en 118d blok zijn 100% identiek. Op een testbank heeft een 116d maar enkele pk minder.
Chippen is dus even 'veilig' als een 118d chippen. Daarom ook dat de winst enorm lijkt...
Chippen is dus even 'veilig' als een 118d chippen. Daarom ook dat de winst enorm lijkt...

There is no replacement for displacement!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
En dan voor het stoplicht de hele dag opzoek naar golfjes?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mis ik iets hier...of heeft hij een 330i ofzo.. ?
Zo ja...held!
Zo ja...held!
Yep
www.teamgenie.nl
hehehhe
Als 316 rijder wordt ik hier ik wel een beetje jaloers op
Achja hijs zuinig maak ik mezelf altijd maar wijs dan en er staat er geen 316i op
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Nu komt ie over als een pauper die zijn 316 eruit wil laten zien als een 330 door een extra uitlaat te monteren.
Totdat ie het gas opentrekt natuurlijk
.
Totdat ie het gas opentrekt natuurlijk
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Of ik even wilde solliciteren bij Van Mossel.
NEE-HEE. Verkeerde merk. Lijkt me een prima reden.
NEE-HEE. Verkeerde merk. Lijkt me een prima reden.
wat doe je nu dan?
Ik heb niets tegen VW/Audi btw, Mercedes heb ik echt niets mee, maar VW/Audi maken leuke auto's imo
Ik heb niets tegen VW/Audi btw, Mercedes heb ik echt niets mee, maar VW/Audi maken leuke auto's imo
Accountmanager bij KIA.418O2 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:48:
wat doe je nu dan?
(grapje)
Is natuurlijk niet serieus. Een mooie functie zou ik nooit laten schieten, al was het bij bovengenoemd Koreaans prulmerk. Functie was wat te hoog gegrepen. Een mooie Audi van de zaak zou ik natuurlijk geen nee tegen zeggen.
Bovendien ben ik binnenkort toch (tijdelijk) BMW rijder-af, dus dan durf ik me hier voorlopig niet meer te vertonen.
Bij de sensor zelf meten wordt wat lastig. Inderdaad is het daar loeiheet en ik moet het doen als de auto op steunen staat, wat niet heel veel ruimte geeft, dus doe ik liever niet.wheez50 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:32:
Kan op twee manieren: ofwel auto omhoog en gewoon bij de loeihete sensor zelf. Ofwel erg moeilijk doen om de sensordraadboom te bereiken (loopt vlak achter de kleppendeksel onder de voorruit de ecudraadboom in).
Ikzelf heb hetzelfde probleem, al ben ik van 1op11 naar 1op9 gegaan (na vervangen brandstoffilter en wat harde klappen). Heb nu het meeste al nagemeten: alleen lambda en injectoren zijn over als mogelijke kwaden.
Aan de kabelboom meten ben ik nog wel van plan, maar niet op de plek die jij noemt. Uiteindelijk komt de draad namelijk in het dashboard uit op de DME aan de bijrijderskant. Daarvoor moet wel het handschoenenkastje weg, maar die heb ik door de jaren heen al zo vaak los gehaald, dat het mij inmiddels nog maar 5 minuten kost
Ik heb alleen bij een eerder testje al wel gemerkt dat mijn multimeter eigenlijk niet geschikt is, die reageert namelijk eigenlijk te langzaam op spanningswisselingen...
Maar nu het weer wat kouder, en vooral vochtiger is, lijkt het probleem spontaan weer minder te worden. Schommelen bij stationair is bijna helemaal verdwenen en ik heb zowaar afgelopen week weer bijna 1:12 gereden. Dat is ook gelijk het lastige, meten heeft nu geen zin, want er treedt blijkbaar geen storing meer op...
Ik heb trouwens nog de oude lambda-sonde liggen. Die is niet meer geschikt om permanent te gebruiken (de behuizing en schroefdraad zijn behoorlijk beschadigd), maar kan wel tijdelijk als test gebruikt worden. Alleen moet de schroefdraad eerst gekuist worden, zodat hij de schroefdraad in de pijp niet beschadigd.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Niets om jalours op te zijn, 95% van de tijd rij ik gewoon rustig aan, en dan cruis jij net zo goed als ik in een royale BMW, het kon zat erger dan datevilpin0 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:52:
[...]
hehehhe
Als 316 rijder wordt ik hier ik wel een beetje jaloers opZo grappig. Moet zeggen als je de 316 eenmaal in ze 3 hebt met aardig wat toeren het allemaal nog wel mee valt. Alleen in ze eerste versnelling wordt je door zon beetje elke kleine auto eruit gereden
Achja hijs zuinig maak ik mezelf altijd maar wijs dan en er staat er geen 316i op
@ de rest
Laat deze er voorlopig opzitten, maar kan me nu wel voorstellen waarom de auto badgeless besteld is, daar is ie wel een stuk strakker door. Ook de bumpersticker van mijn werk zelf opgeplakt, love my job moest er aan geloven, vond ik ook geen porum... onderhand gaattie er mss weer af dus.
Heb je zo'n mooi gedetailde auto, plak je dr allemaal meuk op..
www.teamgenie.nl
* KillaZ gaat rekenenKecin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:04:
[...]
Nee, om de inbouw kosten eruit te krijgen moet ik flink wat kilometers rijden. Met een LPI installatie zit je zo op 2,500 euro. Dat is me teveel, daarnaast weet ik niet hoe betrouwbaar zo'n installatie is op een E46 6-cilinder automaat.
Heb je een DM met wat meer info?
Uit Duitsland geimporteerd neem ik aan?PWM schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:05:
Vanmiddag gaan we aan de familie toch weer een BMW toevoegenMijn schoonvader heeft eerder een 120D gereden en een grotere auto voor schoonma gekocht. Hij had de gedachte dat als hij toch voor 95% van de tijd alleen in een auto zat, hij dat liever op een leuke manier deed. Die 120D heeft hij na 3 jaar verkocht om toch weer groter te gaan rijden, en nu heeft hij spijt. Die 120D was geweldig (hij kocht hem nieuw voor 58.000,-!!), alles er op, inclusief BMW Individual spullen.
Staat een hele mooie te koop op het HTforum.....
[ Voor 53% gewijzigd door KillaZ op 16-06-2011 08:40 ]
K to the KillaZ
Geen gelul, maar foto's en info van de nieuwe BMW M5 F10: http://www.bmwme.nl/officieel-de-bmw-5-serie-m5-f10/
Best wel mooi:
Best wel mooi:

Een waardige opvolger van de E39 vind ik. E60 was te scherp, te agressief...
Dikke V8, hoogtoerig (7000rpm is niet mis voor een dubbelgeblazen V8), veel koppel.
En de specs zijn zeer indrukwekkend. max koppel van 680NM van 1500 tot 5750rpm en 560pk van 6000 tot 7000rpm. Dat gaat sleuren
Nu nog een Touring, dan kan de St. Bernard ook mee
Dikke V8, hoogtoerig (7000rpm is niet mis voor een dubbelgeblazen V8), veel koppel.
En de specs zijn zeer indrukwekkend. max koppel van 680NM van 1500 tot 5750rpm en 560pk van 6000 tot 7000rpm. Dat gaat sleuren
Nu nog een Touring, dan kan de St. Bernard ook mee
Godnondejus kanonnen wat een hitsige bak. Weer the usual 'want one can't afford it'. Zouden er echt nog mensen zijn die voor een sportssedan gaan shoppen bij (R)S/AMG nu dit de weg op komt??
Tuurlijk, een vergelijkbare AMG is toch ook gewoon een hele brute bak? Ik zou liever een M5 F10 hebben, maar als iemand een E63 AMG over heeft wil ik hem ook wel hebben hoorEvaluationCopy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:41:
Godnondejus kanonnen wat een hitsige bak. Weer the usual 'want one can't afford it'. Zouden er echt nog mensen zijn die voor een sportssedan gaan shoppen bij (R)S/AMG nu dit de weg op komt??
Zeker waar, maar zelfs bij gelijke prestaties, puur op uiterlijk? kan me niet voorstellen dat iemand de E mooier vindt dan de 5. Smaken verschillen tot op zekere hoogte maar het verschil is nu wel erg groot geworden.zneek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:51:
[...]
Tuurlijk, een vergelijkbare AMG is toch ook gewoon een hele brute bak? Ik zou liever een M5 F10 hebben, maar als iemand een E63 AMG over heeft wil ik hem ook wel hebben hoor
Wat een bak!
Toch vind ik de E-klasse ook erg geslaagd.
Al vind ik zelf de C63 AMG mooier dan de E63.....
Toch vind ik de E-klasse ook erg geslaagd.
Al vind ik zelf de C63 AMG mooier dan de E63.....
K to the KillaZ
Ik heb het huidige model E-klasse 1x gereden, maar ik vond het echt een lelijk hok van binnen... Het stuurt natuurlijk niet echt verkeerd.
We weten nu in ieder geval zeker dat de volgende generatie RS6 - als die nog komt - meer dan 600 pk zal moeten hebben want Audi wil natuurlijk wel de power-koning blijven.EvaluationCopy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:41:
Vast, totdat die Audi een bocht tegenkomt. Want rechtuit kunnen we allemaal wel hard
Ja zo'n M5 is toch wel een eindstation! Laatst nog eens een mat zwarte E60 M5 gezien, wat een brute bakken zijn dat toch!
Deze is ook weer geslaagd, niet te maar gewoon stoer en de kenner ziet zo dat het hier niet om een normale sedan gaat! Zoals het hoort.
Deze is ook weer geslaagd, niet te maar gewoon stoer en de kenner ziet zo dat het hier niet om een normale sedan gaat! Zoals het hoort.
E60 M5 bedoel je neem ik aan? Vind ik niet zo heel gruwelijk eerlijk gezegd, geef mij de E39 M5 maar 
Hier in Amsterdam vlakbij Leidseplein staat ook vaak een E60 M5 in matzwart.
Hier in Amsterdam vlakbij Leidseplein staat ook vaak een E60 M5 in matzwart.
[ Voor 27% gewijzigd door YoshiBignose op 16-06-2011 20:11 ]

Bruut ja!
Zo. 

Stap 1 om de 250PK-grens natural aspired te doorbreken, stap 2 zal een cai zijn en stap 3 headers en sport cats, geen idee of ik er dan ben maar dan zal ik iig een soundje hebben om je vingers bij af te likken

Stap 1 om de 250PK-grens natural aspired te doorbreken, stap 2 zal een cai zijn en stap 3 headers en sport cats, geen idee of ik er dan ben maar dan zal ik iig een soundje hebben om je vingers bij af te likken
[ Voor 35% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-06-2011 22:44 ]
Puur al om het geluid zijn er (gelukkig) mensen die voor de AMG gaan, het diepe gebulder van z'n AMG V8 is echt ongekend gaafEvaluationCopy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:41:
Een Eisenmann geeft altijd een mooi geluid, is dat een Sport of een Race uitvoering? Ik rij zelf met een R. Mooie brul bij volgas en vrij bescheiden bij constante toerentallen, snelwegrijden is goed te doen._eXistenZ_ schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:43:
Zo.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar vermogenswinst? Voor zover ik weet is het uitlaattraject niet bepaald een beperking bij de 3.0i. En bij mijn Z3 zit de luchtinlaat achter de linker koplamp, is dat bij een 330 zoveel ongunstiger?
Een BMW heeft toch standaard al een cold air intake? Lucht gaat via de nieren of een ander gat in de voorbumper via een afgesloten kanaal naar het luchtfilterhuis. Het enige wat die zogenaamde cold air intakes doen is ervoor zorgen dat er meer warme lucht van de motor wordt aangezogen.
Prutsen aan het luchtinlaatkanaal is vrij zinloos tenzij je het goed aanpakt zoals op een Z4 GT3. Tuners zoals ESS Tuning doen helemaal niets met het luchtfilter en het luchtinlaatkanaal omdat het geen bottleneck is.
Prutsen aan het luchtinlaatkanaal is vrij zinloos tenzij je het goed aanpakt zoals op een Z4 GT3. Tuners zoals ESS Tuning doen helemaal niets met het luchtfilter en het luchtinlaatkanaal omdat het geen bottleneck is.
Fixed?Femme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:11:
Een BMW heeft toch standaard al een cold air intake? Lucht gaat via de nieren of een ander gat in de voorbumper via een afgesloten kanaal naar het luchtfilterhuis. Het enige wat die zogenaamde cold air intakes doen is ervoor zorgen dat er meer warme lucht van de motor wordt aangezogen.
Femme, de search levert niet op wat ik wilde. Mag ik jou vragen wat je kwijt was voor je V8 LPG inbouw?
Ik ben wat offertes aan het opvragen voor een 325/525i inbouw, maar tot nu toe nul op rekest (of ze zijn laat met hun email beantwoorden, dat kan ook)
K to the KillaZ
Deze zin snap ik niet. Als het een bottleneck is, moet je er toch juist iets aan doen?Femme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:11:
Prutsen aan het luchtinlaatkanaal is vrij zinloos tenzij je het goed aanpakt zoals op een Z4 GT3. Tuners zoals ESS Tuning doen helemaal niets met het luchtfilter en het luchtinlaatkanaal omdat het bottleneck is.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
2-2.5k ben je ongeveer kwijt, gok ik. Voor zijn v8 was het natuurlijk een stuk duurder, want meer cilinders en iets complexere techniek.KillaZ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
[...]
Fixed?
Femme, de search levert niet op wat ik wilde. Mag ik jou vragen wat je kwijt was voor je V8 LPG inbouw?
Ik ben wat offertes aan het opvragen voor een 325/525i inbouw, maar tot nu toe nul op rekest (of ze zijn laat met hun email beantwoorden, dat kan ook)
Mijn ervaring met de autobranche is dat je per definitie geen reactie op e-mail krijgt. Bellen werkt een stuk beter. Ik heb althans nog nooit een reactie op een e-mail aan welk bedrijf dat iets met auto's doet gehad.KillaZ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
[...]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Nooit alles op een hoop gooien, ik heb laatst nog met Vialle gemaild en had steeds binnen 24u een net antwoord.argro schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:50:
[...]
Mijn ervaring met de autobranche is dat je per definitie geen reactie op e-mail krijgt. Bellen werkt een stuk beter. Ik heb althans nog nooit een reactie op een e-mail aan welk bedrijf dat iets met auto's doet gehad.
Inbouw in de 6er was 3400 euro bij Pouls in Baarlo. Een zescylinder op Prins VSI zal rond de 2800 euro kosten gok ik zo. Vialle is mogelijk iets goedkoper.KillaZ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar over het algemeen durf ik wel te stellen dat in de autobranche een telefoontje sneller een resultaat geeft.MadMarky schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:52:
[...]
Nooit alles op een hoop gooien, ik heb laatst nog met Vialle gemaild en had steeds binnen 24u een net antwoord.
De nieuwe 650i is een 4,4 liter V8 met twee turbo's. Ik heb de 4,8 liter N62B48 atmosferische V8.t_captain schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:33:
650 is V8 met turbo's toch?
[Tienermodus]
Moet... Hebben... Nieuwe M5!
[/Tienermodus]
Ik wacht wel een paar jaar tot ik 'm wel kan betalen...
Vind het wel jammer dat de V10 is vervangen voor een V8 ondanks het lagere gewicht en hogere vermogen. Dat geluid heeft iets geweldigs dus hopen dat die V8 lekker rauw klinkt.
Moet... Hebben... Nieuwe M5!
[/Tienermodus]
Ik wacht wel een paar jaar tot ik 'm wel kan betalen...
Vind het wel jammer dat de V10 is vervangen voor een V8 ondanks het lagere gewicht en hogere vermogen. Dat geluid heeft iets geweldigs dus hopen dat die V8 lekker rauw klinkt.
[ Voor 41% gewijzigd door Uberprutser op 17-06-2011 11:08 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Tja... meeste BMW's zijn na 10 jaar wel te betalen (aan te schaffen dan toch), maar die M's.... pfff. Mijn jeugddroomauto, de E39 M5 kost nu nog steeds 15 mille voor een beetje een mooie. En dan gaan we het maar niet hebben over running costs... Maar ja misschien als je al wat langer werkt knal je zo'n bedrag meteen op tafel, ik in ieder geval niet.
Alternatief is een E36 M3 3.2 .. Beetje kietelen en dan kom je een heel eind tegen zo'n E39. Lees: hij is dan sneller
[ Voor 13% gewijzigd door Wimo. op 17-06-2011 12:09 ]
En koop zo'n ding altijd van de eerste eigenaar. de 2de en 3de eigenaar komen er meestal achter dat ze het onderhoud niet kunnen betalen, gaan daar op proberen te bezuinigen en dat is nou net niet wat je met een M moet doen.EvaluationCopy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:10:
Tja... meeste BMW's zijn na 10 jaar wel te betalen (aan te schaffen dan toch), maar die M's.... pfff. Mijn jeugddroomauto, de E39 M5 kost nu nog steeds 15 mille voor een beetje een mooie. En dan gaan we het maar niet hebben over running costs... Maar ja misschien als je al wat langer werkt knal je zo'n bedrag meteen op tafel, ik in ieder geval niet.
De eerste eigenaar heeft de centen om de nieuwprijs te betalen en zal dus ook geen probleem hebben met het onderhoud meestal.
Ik ben lang geleden eens op zoek gegaan naar een M5, ik heb 3 proefritjes gedaan en heb het uit mijn hoofd gezet. Het mooiste ritje was bij een gozer die 2 km van de snelweg woonde en tijdens het proefritje (hij reed) stampte hij meteen vol de oprit op, hij mocht dus meteen de volgende afrit weer nemen want ik bedankte vriendelijk. Tranen schoten me bijna in de ogen.
[ Voor 22% gewijzigd door Flagg op 17-06-2011 12:14 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Kijk dat kan ik meenemen in mijn budgetFemme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:56:
[...]
Inbouw in de 6er was 3400 euro bij Pouls in Baarlo. Een zescylinder op Prins VSI zal rond de 2800 euro kosten gok ik zo. Vialle is mogelijk iets goedkoper.
Wat was voor jou de reden om niet voor Vialle te gaan? Volgens mij had die geen HP injectoren o.i.d. voor je V8 toch?
[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 17-06-2011 13:06 ]
K to the KillaZ
Naar aanleiding van de discussie over LPG ook maar eens gaan informeren naar een systeem voor in mijn 318i (E46 uit 2002). De auto heeft nu ca. 130.000km gelopen en ik rij thans ca. 25.000km per jaar.
Een Vialle LPi-systeem komt op ca. 2.100 euro. Bij 25.000 km per jaar ben ik bij een verbruik van 1/12 en een literprijs van 1,70 euro ca. 3.500 euro per jaar aan brandstof kwijt. Bij LPG gaat dit bij een verbruik van 1/10 en een literprijs van 0,75 euro om ca. 1.900 euro. Een besparing van 1.600 euro per jaar aan brandstof dus. Hier komst wel ca. 300 euro extra wegenbelasting bij. Al met al bij een eenmalige investering van 2.100 euro een jaarlijkse besparing van 1.300 euro dus. Klinkt als een interessante terugverdientijd.
Wel een groot nadeel is de vulopening, dat gaat er ongeveer zo uitzien:
Een Vialle LPi-systeem komt op ca. 2.100 euro. Bij 25.000 km per jaar ben ik bij een verbruik van 1/12 en een literprijs van 1,70 euro ca. 3.500 euro per jaar aan brandstof kwijt. Bij LPG gaat dit bij een verbruik van 1/10 en een literprijs van 0,75 euro om ca. 1.900 euro. Een besparing van 1.600 euro per jaar aan brandstof dus. Hier komst wel ca. 300 euro extra wegenbelasting bij. Al met al bij een eenmalige investering van 2.100 euro een jaarlijkse besparing van 1.300 euro dus. Klinkt als een interessante terugverdientijd.
Wel een groot nadeel is de vulopening, dat gaat er ongeveer zo uitzien:

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 17-06-2011 13:40 ]
nadeel is ook dat je óf geen kofferbakruimte meer overhoudt óf weinig kilometers kan maken...
Vroegah... toen stond 50i nog voor een V12. Dat was vroegerFemme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:43:
[...]
De nieuwe 650i is een 4,4 liter V8 met twee turbo's. Ik heb de 4,8 liter N62B48 atmosferische V8.
hoewel je waarschijnlijk met de 4.8 of de 4.4 turbo net zo goed af bent, zo niet beter...
/me Zou nog wel eens een oude 850i voor het weekend willen...
Klopt, de inbouwtank is 55 liter. Goed voor ruim 500 kilometer dus. Dat is inderdaad een tamelijk beperkte actieradius. Aangezien ik regelmatig mijn racefiets in de auto vervoer is zo'n tank in de kofferbank voor mij geen optie.418O2 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:43:
nadeel is ook dat je óf geen kofferbakruimte meer overhoudt óf weinig kilometers kan maken...
De 318i op LPG in de reservewiel ruimte heeft volgens de duitse autoscout een kleine 45 liter inhoud. Wat volgens meerdere verkopers op +/- 400 km komt.....Dus dat is Bruto inhoud denk ik.
Das 2 keer heen en weer naar mijn werk rijden en tanken, hehe
edit: In de 5-serie is het weer 55 liter....dat is ook wel interessant, een 520i op LPG....
Das 2 keer heen en weer naar mijn werk rijden en tanken, hehe
edit: In de 5-serie is het weer 55 liter....dat is ook wel interessant, een 520i op LPG....
[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 17-06-2011 14:11 ]
K to the KillaZ
Racefiets op dak?argro schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:04:
[...]
Klopt, de inbouwtank is 55 liter. Goed voor ruim 500 kilometer dus. Dat is inderdaad een tamelijk beperkte actieradius. Aangezien ik regelmatig mijn racefiets in de auto vervoer is zo'n tank in de kofferbank voor mij geen optie.
Dit topic is gesloten.