Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 74 Laatste
Acties:
  • 337.010 views

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:42

mr_petit

opperprutser

ja, topgear is representatief 8)7
Ik kan 2 rondjes op een circuit afleggen met dezelfde tijd waarbij ik in het ene rondje de helft meer verbruik.

Zelf heb ik nog nooit een grotere motor gebaseerd op dezelfde technologie minder zien verbruiken dan de kleinere motor.
Eigenlijk ook wel logisch; de grotere motor heeft initieel al meer verlies (pompverlies)

Ook is een ronde op een circuit niet echt representatief; als je daar tgv het onderstel de auto harder door de bocht kan laten rollen hoef je dat met brandstof naderhand niet de compenseren. Maar in het 'normale leven' wordt de brandstofconsumptie natuurlijk voor meer dan 90% bepaald door wat op de rechte stukken wordt verbruikt.

@Eyeopener: mooie kleur d:)b

"man is not truly one, but truly two,"

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Plague schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:29:
[...]

Dat is niet zo. Als je een kleine 3-cylinder tot de limit pusht, verbruikt hij weldegelijk meer dan, bijvoorbeeld, een 335i die op dezelfde snelheid volgt. Zoek op YouTube maar eens de Prius vs. M3-test.

Edit: deze dus:
[video]
Nogmaals, bij normale snelheden is een kleinere motor altijd zuiniger.

Mooi trouwens die Z4, echt stukken beter geworden sinds de eerste Z3 :P

Facts don't care about your feelings

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:33:
[...]
Nogmaals, bij normale snelheden is een kleinere motor altijd zuiniger.
Niet als ze te klein worden en teveel hun best moeten doen om normale snelheden (130) te halen.
Althans de 1.4tjes die ik gehad heb lusten meer brandstof dan de 1.6jes.

De Prius haalt een groot deel van de zuinigheid door de ICE zo gunstig mogelijk te laten werken.
Bij gas los laten gaat deze al uit en kan je nog een heel eind doorrollen, als je rustig remt word
eerst de accu geladen door MG2 voordat de remschijven gebruikt worden.
Dat zijn allemaal technieken die je niet gebruikt op het circuit met haast :)
Zeker niet al de accu inmiddels leeg is van het vele optrekken.

• YoshiBignose
bouwfraude schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:38:
[...]

Niet als ze te klein worden en teveel hun best moeten doen om normale snelheden (130) te halen.
Althans de 1.4tjes die ik gehad heb lusten meer brandstof dan de 1.6jes.
Dan niet, maar waarom zou je motoren maken die niet goed lopen op normale snelheden? Misschien handig voor een boodschappenautootje ofzo :') of met een sticker 45 km erop.

Ik ken geen 1.4 die meer slurpt dan een 1.6, misschien begin jaren 90 ofzo. Vergelijk bijv. de 1.2 tsi met de 1.4 tsi. 1 op 19,2 tov 1 op 16,7. En dan is die 105 pk al redelijk underpowered in sommige auto's hoor, vind ik dan :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:27

vhal

ಠ_ಠ

Ik mag hopen dat de foto's op auto blog van de nieuwe BMW 1 serie een grap zijn want er zijn maar weinig auto's die buiten proporties zijn. Die koplampen met de kleine grill bv.

De oude ziet er beter uit imho...

Strava

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:24
YoshiBignose schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:03:
[...]
Vergelijk bijv. de 1.2 tsi met de 1.4 tsi. 1 op 19,2 tov 1 op 16,7. En dan is die 105 pk al redelijk underpowered in sommige auto's hoor, vind ik dan :P
Sorry hoor, maar heb 3 maanden (en 11000 km) in een Seat Ibiza SC 1.2 TSI rondgereden, met verbruik per tank tussen de 1:12 en 1:13.5. Fabrieksopgave is echt flauwekul. Als ik langer het gas op de grond moet houden om op snelheid te komen, gebruik ik langer veel benzine.

Specs

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.autoblog.nl/ar...we-bmw-1-serie#post-43553

Omg.. Hoop dat dit een geintje is. Wat een wanstaltig uiterlijk.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik weet eigenlijk niet wat ik vind, maar ik neem wel aan: BMW op foto's = minder mooi dan in het echt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• YoshiBignose
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:35:
[...]

Sorry hoor, maar heb 3 maanden (en 11000 km) in een Seat Ibiza SC 1.2 TSI rondgereden, met verbruik per tank tussen de 1:12 en 1:13.5. Fabrieksopgave is echt flauwekul. Als ik langer het gas op de grond moet houden om op snelheid te komen, gebruik ik langer veel benzine.
Dat fabrieksopgave flauwekul is weet ik, ik was ook niet degene die zei dat dat vaak wel overeenkwam. Ik ga er wel vanuit dat het wel relatieve flauwekul is. Wat wil je nou zeggen met die laatste zin? Met een M5 zit je in 4.6 sec bij de 100, met een 116i rond de 11 sec, die moet je dus langer intrappen en dan wou jij dus zeggen dat die dan meer benzine verbruikt? 8)7
Ja... :/ de lelijkste BMW ooit is in ieder geval de lelijkste BMW ooit gebleven |:( Die achterlichten lijken wel van een Polo.

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 04-06-2011 08:49 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Ik vind 'm qua vormgeving erg dicht tegen de oude aan zitten. Wat is er nu anders:

- koplampen en grille conform 2011 styling (grotere nieren zoals de nieuwe 5 en 7, koplampvorm beetje a la X1)
- motorkap anno 2011 (zoals de nieuwste 3 en 5 modellen). de oude motorkap had in grote lijnen dezelfde vorm als die van de E46
- onderkant zijkanten hebben dezelfde welving maar wat meer naar de heup van de auto verlegd. zo ziet de auto er wat minder "doorgezakt" uit.
- de vouw die wat hoger in de portieren zit en doorloopt naar de achterlichten is veel scherper, beetje 3-serie
- aan de achterkant alleen maar nieuwe achterlichten in de stijl van de Avensis en Polo. verder geen verschil.

• YoshiBignose
Je doet nu net alsof dat niks is :P Die koplampunits zijn te groot, bijna groter dan de nieren en ze kijken bijna alsof ze in huilen uitbarsten. Achterkant is gewoon een minder strak afgewerkte Polo :') dat hadden ze beter kunnen bewaren voor de 0-serie .

En ligt het nu aan mij, of zijn die spiegels van chrome? 8)

[ Voor 0% gewijzigd door YoshiBignose op 04-06-2011 12:15 . Reden: licht ... :| ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Alhoewel ik in het begin ook schrok en bedacht dat het dan maar een Alfa moest worden, ben ik door de extra foto's van het beestje milder geworden. Alhoewel met name de achterkant mij niet aanstaat, is het minder Polo dan ik dacht. Eigenlijk ziet het er best wel acceptabel uit. :P Volgend jaar toch maar even kijken bij BMW.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Edit: excuus, dubbelpost.

[ Voor 92% gewijzigd door Krisp op 04-06-2011 11:15 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Interieur:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/06/BMW-1-serie-F20-interieur-3.jpg

Niet verkeerd, ziet er erg netjes uit.

en de voorkant vind ik bijzonder mooi gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/06/BMW-1-serie-F20-sport-4-1024x682.jpg

De grill, de koplampen, de motorkap, superstrak toch? Ik hoop dat deze voorkant overeenkomt met de nieuwe 3 serie F30 in grote lijnen.

Meer pics: http://www.bmwme.nl/de-ee...e-nieuwe-bmw-1-serie-f20/

[ Voor 11% gewijzigd door zneek op 04-06-2011 12:32 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:27

vhal

ಠ_ಠ

zneek schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:31:
Interieur:
[afbeelding]

Niet verkeerd, ziet er erg netjes uit.

[afbeelding]

De grill, de koplampen, de motorkap, superstrak toch? Ik hoop dat deze voorkant overeenkomt met de nieuwe 3 serie F30 in grote lijnen.

Meer pics: http://www.bmwme.nl/de-ee...e-nieuwe-bmw-1-serie-f20/
Als je een puntneus mooi vind ja. Ik heb geen idee wat voor welvingen daar zitten maar...

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1gy6akbsv38_800.jpg

...heeft gewoon een boze haai neus. Bij elke foto zie ik 2 donkere driehoekjes naast de nieren. Sterker nog, hij lijkt nogal sip te kijken. Een vooruitgang is dat de hangbuikzwijn deuren grotendeels zijn weggewerkt maar de neus van de oude 1 vind ik persoonlijk stukken beter en meer BMW dan de huidige lijn die ze momenteel hanteren. Interieur vind ik ook netjes.

Wellicht is het gewoon een kwestie om deze auto IRL te zien ipv een foto.

Ik ben benieuwd wat deze auto met een instapprijs a 27k (116i) gaat doen met concurrenten zoals de A3, de nieuwe mini (en wellicht de 'non premium' (goh, ik walg van dat woord) automerken.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind BMW leuke auto's (met in het bijzonder de e60, hou wel van het hoekige en bovendien lekker 'dik'...zelfs de X6 vind ik top) maar de nieuwe lijn bevalt mij iets minder.

Strava

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik vind deze 1 ook een stuk minder. De vorige 1 heb ik altijd ongeveer het beste model in dat segment gevonden maar dat is nu wel anders.
Daar waar de grootste veranderingen zitten (voorkant / grille en achterkant) is dat imho ook niet ten goede.
Dat de deuren zijn veranderd is een klein pluspuntje, maar weegt nauwelijks op tegen de overige veranderingen.
Ik vind 'm ook niet sportiever ogen; eerder wat rommelig.
En idd als je kijkt wat de concurrenten aan sprongen in hun designlijnen/stylen bereikt heeft...
Megane coupé, VS scirocco.... Zeer strak en sportief gelijnde modellen die nieuwe designstijlen aanboren.
Dat laatste is bij bmw eigenlijk niet meer aan de orde. Wat dat betreft is het jammer dat bangle weg is. Die had ten minste lef als designer (en dan rollen er vanzelf zo nu en dan pareltjes van de band)

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:31:

[afbeelding]

Als je de voorkant zo bekijkt ziet het er wel ok uit. Maar als je een foto pakt waar de lijnen een stuk beter zichtbaar zijn vind ik het een ander verhaal. De lijnen 'kloppen' gewoon niet. Ook die lijn schuin naar boven/achter, aan de zijkant :S .Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/06/BMW-1-serie-F20-urban-2-1024x682.jpg

Heb nu een 1-er 3d wat ik persoonlijk wel een hele mooie auto vind. Bovendien vind ik hem heerlijk sturen. Met afstand de lekkerste in z'n segment.
Ik keek wel een beetje uit naar de nieuwe 1-er, hoopte op iets meer vermogen en een geupdate uiterlijk. Een update is het, maar imho geen vooruitgang. Best een teleurstelling. Ik vrees dat, als ik hem niet mooier ga vinden, BMW een voorheen heel tevreden klant verliest. In ieder geval tot ik een 5-er of Z4 kan betalen ;) .
Het kan ook bijna geen toeval zijn dat ik, een uur voordat ik de fotos voor het eerst zag, even bij de Alfa dealer was om naar de Giulietta te kijken. :) Helaas wel fwd en niet zo strak sturend.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:22
THIJZEL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:36:
[...]
Ik keek wel een beetje uit naar de nieuwe 1-er, hoopte op iets meer vermogen en een geupdate uiterlijk. Een update is het, maar imho geen vooruitgang. Best een teleurstelling. Ik vrees dat, als ik hem niet mooier ga vinden, BMW een voorheen heel tevreden klant verliest. In ieder geval tot ik een 5-er of Z4 kan betalen ;) .
Dan blijf je toch in je huidige 3deurs rijden, die gaat nog makkelijk een paar jaar mee lijkt me, of is het een huurauto?

• zneek
Ik snap alle kritieken, maar vind de nieuwe 1 toch echt een stap voorwaarts. Ik heb de neus nu enkele tientallen keren bekeken en vind hem mooier en mooier. Als dit de nieuwe lijn van de grill en koplampen is die we ook op de nieuwe 3 serie F30 kunnen verwachten... koel

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 04-06-2011 20:51 ]

• YoshiBignose
Maar als we het toch over mooie neuzen hebben...

M'n E21 bleek toch behoorlijk verrot te zijn aan de krikpunten en er was nog genoeg mis mee. Kon bij iemand inruilen voor een E23 en na een proefrit etc. maar gedaan. Uiteraard moest er geld bij, maar deze zag er echt goed uit en van onder ook helemaal geen roest.

Afbeeldingslocatie: http://i210.photobucket.com/albums/bb25/mhjvs/SAM_0722.jpg

En wat rijdt dat lekker _O_ dat is echt een klasse anders dan zo'n 3-serie. Het is een 732i. Ik schrok me ook rot hoe hard dat ding gaat. Echt leuk om die motorkap zo omhoog te zien komen als je vol gas geeft en dan dat geluid van de M30 _/-\o_

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

En in hopjesvlabruin! :9

• YoshiBignose
;( ja je kan niet alles mee hebben :p

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bruin is het nieuwe wit tegenwoordig. Het is weer heel erg modern. :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

YoshiBignose schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:27:

M'n E21 bleek toch behoorlijk verrot te zijn aan de krikpunten en er was nog genoeg mis mee. Kon bij iemand inruilen voor een E23 en na een proefrit etc. maar gedaan. Uiteraard moest er geld bij, maar deze zag er echt goed uit en van onder ook helemaal geen roest.

[afbeelding]

En wat rijdt dat lekker _O_ dat is echt een klasse anders dan zo'n 3-serie. Het is een 732i. Ik schrok me ook rot hoe hard dat ding gaat. Echt leuk om die motorkap zo omhoog te zien komen als je vol gas geeft en dan dat geluid van de M30 _/-\o_
Fantastische auto, wees er maar zuinig op!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

bouwfraude schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:45:
Bruin is het nieuwe wit tegenwoordig. Het is weer heel erg modern. :)
En op een vintage auto is het sowieso niet verkeerd.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:12
THIJZEL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:36:
[...]
Als je de voorkant zo bekijkt ziet het er wel ok uit. Maar als je een foto pakt waar de lijnen een stuk beter zichtbaar zijn vind ik het een ander verhaal. De lijnen 'kloppen' gewoon niet. Ook die lijn schuin naar boven/achter, aan de zijkant :S .
Ik weet ook niet wat ik zie aan dat ding, het klopt gewoon niet. Vooral de voorkant, daar zit gewoon té veel plaatwerk (nouja plastic) tussen de koplampen en nieren. En de koplampen lijken wel lager te zitten dan 'normaal' ook, waardoor de hele motorkap bol staat als een bochel.. op de een of andere manier doet het me denken aan een heel triest kijkende quasi modo :+ De achterkant is ook erg fantasieloos. Maar ik moet zeggen dat het interieur best OK is, maar dat is 'meer van hetzelfde'.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Gisteren bij de dealer gekeken naar een 130i. Helaas is het model met een schuifdak net te laag zodat het precies pas als ik erin zit als de auto stil staat. Waarschijnlijk kom ik met mijn haar net tegen het dak tijdens het rijden. Helaas was een proefrit geen optie om te aan de lijve te ondervinden en om te bepalen of ik de meerprijs van een 130i tov een 120d/123d waard vind. Wel een ritje in een 118d wat niet tegenviel. Maargoed, in vergelijking met mijn huidige 11 jaar oude polo blue slow motion valt alles mee.

Anyway, binnenkort heb ik een afspraak om een 123d te bezichten. Omdat het bedrijf waar de auto staat best een stuk rijden is wil ik (mocht de auto bevallen) direct onderhandelen om tot een concrete offerte te komen. Het wordt mijn eerste keer, hebben jullie nog tips? Zaken die ik vooraf kan uitzoeken, juist niet of wel moet zeggen, of...?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
die nieuwe 1 is gewoon een auto die je eerst in real life gezien moet hebben, ik wel althans.
overigens ben ik nooit echt een fan geweest van de 1 serie, bij mij begon BMW nog steeds bij de 3 serie :P
maar wie weet, is de nieuwe 1 wel een echte eye-opener voor me :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
Ik vind de neus van de nieuwe Einzer echt heeeel lelijk... Die ruimte tussen de koplampen en nieren klopt niet...

Zonde..

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:36

[afbeelding]

Koningsbak _/-\o_

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Aardige vergelijking-materiaal tussen de nieuwe 1 en de oude 1:
http://www.bmwblog.com/20...1-series-vs-e87-1-series/

Persoonlijk moet ik nog wennen aan de nieuwe 1. Ik kan niet zeggen dat ik hem mooi vindt op dit moment.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Het Fantoom
MelvinB schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:14:
Ik kan niet zeggen dat ik hem mooi vindt op dit moment.
Dat kun je nooit, je kunt hooguit zeggen dat hij hem mooi vindt.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zoals beloofd, de foto's van mijn baas zijn BMW M3!

Heb ze gemaakt met mijn telefoon zoals ik eerder had gezegd.

ik meende ze goed resized te hebben maar niet genoeg dus. Zal eens even kijken wat ik kan doen zo vlak voor het eten

[ Voor 81% gewijzigd door w4rguy op 05-06-2011 18:06 . Reden: format aangepast ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Leuk maar is het nu echt nodig om 11 foto's van anderhalf MB per stuk te posten? Resize die even naar een normaal formaat (600x450 is prima voor het forum) wil je?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

daar is weinig aan versleuteld :+

39

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:55:

En idd als je kijkt wat de concurrenten aan sprongen in hun designlijnen/stylen bereikt heeft...
Megane coupé, VS scirocco.... Zeer strak en sportief gelijnde modellen die nieuwe designstijlen aanboren.
Dat laatste is bij bmw eigenlijk niet meer aan de orde. Wat dat betreft is het jammer dat bangle weg is. Die had ten minste lef als designer (en dan rollen er vanzelf zo nu en dan pareltjes van de band)
Je kunt de nieuwe 1-serie een lelijk hok vinden, maar je kunt moeilijk vinden dat BMW geen lef toont. De kritieken op de nieuwe 1er zijn vernietigend maar toch besloot BMW hem in deze vorm op de markt te brengen. De reacties zijn nog veel feller in de hoogtijdagen van Bangle. Je gaat mij niet vertellen dat BMW niet voorzien heeft dat er in eerste instantie veel negatieve reacties zouden komen.

Overigens vind ik de foto's ook erg schraal en ik snap niet dat men niet een uitvoering met 19 inch velgen en een M-sportonderstel op de foto zet.

Het design is vernieuwend. De basisvorm is uiteraard die van een hatchback en om te voorkomen dat de vijfdeurs volkomen onpraktisch is, moet hij achterin meer ruimte bieden dan een Scirocco of A3 drie-deurs. Dat zorgt voor een minder sportieve daklijn. De koplampen en het front hebben we nog niet in deze vorm op een BMW gezien en de achterlichten zijn ook 'anders' (ik begrijp ze nog niet).

Ik vind het eigenlijk een typische Van Hooydonk-auto. Van Hooydonk tekende onder Bangle het eigenaardige ontwerp van de vorige 7-serie. De koplampen en achterlichten van die auto (voor de facelift) waren niet bijzonder fraai. Van Hooydonk zoekt kennelijk graag de grenzen op en gaat er dan overheen. De nieuwe 1-serie is net zo'n shock als de E65 destijds. Nu heeft Van Hooydonk de rol van Bangle.

Met een M-pakketje erop geshopt gaat het al ergens op lijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarforum.com/attachments/1-series/6674d1307210028-leaked-f20-1-series-hatchback-5dr-f20-m-pack.jpg

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:10:
[...]

Je kunt de nieuwe 1-serie een lelijk hok vinden, maar je kunt moeilijk vinden dat BMW geen lef toont. De kritieken op de nieuwe 1er zijn vernietigend maar toch besloot BMW hem in deze vorm op de markt te brengen. De reacties zijn nog veel feller in de hoogtijdagen van Bangle. Je gaat mij niet vertellen dat BMW niet voorzien heeft dat er in eerste instantie veel negatieve reacties zouden komen.
Nou dat vind ik dus niet.
Dit is duidelijk een voortborduursel op de vorige 1 waarbij de voor en achterkant gerestyled zijn.
Maar de designlijnen van de generatie bmw's die nu uitkomen zijn niet nieuw zoals bangle ze destijds introduceerde met de 7 (in mindere mate) en de z4 (en daarna uiteraard de 3 en 5 etc). Dat zijn new edge auto's in bijna de meest pure zin van het woord (vooral de z4), en dat was een lijn die destijds voor bmw compleet nieuw was.
De ontwikkelingen die ze nu uitvoeren zijn meer voortborduursels zoals de e46 dat op de e36 was (alleen werd die er mooier op en dat kan je (of ik althans) van de 1 niet zeggen).

Vernieuwend en design met lef is nu ver te vinden bij de meeste bmw modellen. Daarvoor moet je bij andere merken zijn zoals bijv. renault doet met de megane coupé of vw met de scirocco zoals ik al aangaf. (er zijn nog wel meer voorbeelden te verzinnen).
Met lef bedoel ik overigens niet een ontwerp maken wat lelijk is en ondanks de kritieken tòch op de markt brengen; met een 'design met lef' bedoel ik qua design een nieuwe weg in gaan die andere merken nog niet durven te nemen.
Wat bmw nu doet is voornamelijk de 'edge' van new edge er een beetje afvijlen en wat met de koplamppositie spelen. Dat is natuurlijk geen vernieuwend ontwerp maar imho gebrek aan visuele vernieuwing (of hoe je het maar wil noemen).

De enige bmw met vernieuwend design die is uitgekomen is de 5gt. En dat komt voornamelijk omdat deze een nieuwe klasse geïntroduceerd heeft. (net als de 1e bmw 1serie overigens).

Het zal wachten zijn op de volgende generaties bmw's (dus over een jaar of 5) voordat we weer verrassende zaken zullen zien. Maar die designcycli zijn bij bmw heel normaal:

kijk bijv. naar de 3 serie. De E30 is duidelijk gebaseerd op de e21. De e46 is duidelijk gebaseerd op de e36. Zo zal dat denk ik ook met de nieuwe 3 gaan; die zal veel op de e90 lijken verwacht ik (al hoop ik -ondanks dat ik de e90 heel mooi vind- natuurlijk iets wat mijn fantasie prikkelt (dus iets nieuws wat mijn verwachtingen overtreft)
Grappig genoeg zie je dat cyclus tot op heden zich niet alleen beperkt tot het uiterlijke design; ook op technisch vlak lijken die cycli zo te lopen bij BMW.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 05-06-2011 23:54 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[afbeelding]

Mooi :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• YoshiBignose
Bedankt :P Wat ik leuk vind aan de oudere BMW's in tegen stelling tot nu is dat die nieren tenminste nog subtiel zijn. Ze slaan tegenwoordig een beetje door. Vooral de nieuwe 7-serie heeft echt hele grote nieren.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2008/BMW_7-serie/slides/BMW_7-serie_Parijs_2008_01.JPG

Echt een bignose :P

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik vind die nieuwe 1-serie op een platgeslagen F10 lijken |:( De neus lijkt er veel op, hoewel de F10 uiteraard mooier is :)

Jammer, BMW gaat dus gewoon de Audi-toer op...." we laten al onze modellen op elkaar lijken".

• 418O2
Een uniforme vormgeving voor je totale aanbod is niet zo raar hoor, dat doen bijna alle merken.

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

418O2 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:43:
Dat ding kan met 20% van zijn vermogen 120 rijden he..
Ferrari van m'n schoonpa doet 20l/100km als je 100 rijdt.. dat trucje gaat dus niet altijd op.. :+

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• EvaluationCopy
418O2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:47:
Een uniforme vormgeving voor je totale aanbod is niet zo raar hoor, dat doen bijna alle merken.
Dat kan wel zijn. Maar in deze tijd vergis ik me regelmatig in een 3/5 of een 5/7... dat overkwam me met met alle voorgaande generaties nooit. Alle merken doen het, maar voor BMW is het nieuw en dat bevalt me niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Op bewegend beeld ziet het er beter uit (naar mijn mening): http://youtu.be/ebD1nBRiKkQ

Metal up your ass

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 15:04

RSP

Ik vind 'm wel gaaf eigenlijk, jammer dat de uitlaat niet erg 'stoer' is. Bij 'n Audi krijg je al bij een 1.8T van die dubbele pijpen op je A4. Dan staat dit toch wel 'n beetje sumier.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Even tussendoor:
Voorwielaangedreven BMW bestaat écht!

BMW staat op het punt een paar heilige huisjes omver te trappen. Hier is dan het eerste levensteken van de voorwielaangedreven compacte BMW. Liefhebbers hebben nog tot 2013 de tijd om te wennen aan het idee.

bron
Wat zijn de meningen van de BMW-rijders/liefhebbers alhier?

Nee, merp!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De meesten die zo'n compacte BMW rijden hebben toch geen enkel benul van FWD of RWD. Zolang ze hun andere series maar RWD houden is het mij om het even.

🖥️ | 🚗

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:36
Waarom kunnen de voorwielaandrijvers niet bij het Mini-label blijven?

• 418O2
Ik vind RWD misschien wel een beetje onzin op 'kleine' auto's. Als je FWD hebt met een goed diff, is dat prima te doen in een kleine auto. Het kost je wel veel ruimte.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 06-06-2011 13:36 ]

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Wat een lelijk hok, die 0-serie.

Die nieuwe 1 mag er bij mij wel in..

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

418O2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:47:
Vind je?
Dat vind ik met name gelden voor de duitse merken. (en dan met name merken van VAG)
Bij de meeste franse, zweedse, italiaanse etc merken kan ik op de weg in 1 oogopslag zien wie ik heb ingehaald. Alleen bij audi moet ik 3x kijken en dan weet ik het nog niet. En eigenlijk zijn die auto's het helemaal niet waard om 3x naar te kijken :+

merken hebben natuurlijk wel stijlkenmerken door hun hele gamma lopend, maar amper de auto kunnen onderscheiden (dus bij gebrek aan unieke elementen ;)) is natuurlijk wat anders

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 06-06-2011 17:07 ]

• Het Fantoom
mr_petit schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Vind je?
Dat vind ik met name gelden voor de duitse merken. (en dan met name merken van VAG)
Bij de meeste franse, zweedse, italiaanse etc merken kan ik op de weg in 1 oogopslag zien wie ik heb ingehaald. Alleen bij audi moet ik 3x kijken en dan weet ik het nog niet. En eigenlijk zijn die auto's het helemaal niet waard om 3x naar te kijken :+
Voor Audi's geldt dat vooral inderdaad, maar dat kun je ook van Aston Martin zeggen en daar kan ik best 3x of vaker naar kijken zonder kotsneigingen.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, aston martins zien er ook hetzelfde uit, maar dat zijn eigenlijk ook een beetje dezelfde auto's, dus dat is ook niet verwonderlijk. (behalve die cygnet natuurlijk)
Maar ik heb het over mainstream merken met een groot modellenaanbod. Alle donkervoorts kunnen ook wel op elkaar lijken, maar dat reken ik dus niet mee.
JaymzHetfield schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:02:
Op bewegend beeld ziet het er beter uit (naar mijn mening): http://youtu.be/ebD1nBRiKkQ
Met bewegend beeld ziet ie er idd beter (nòg meer gelijkend op de vorige) uit.
Die rare puntneus met vouwen aan de zijkant zie ik iig niet terug, maar ik moet ook zeggen dat het een belabberd filmpje is helaas (absoluut onduidelijk)

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 06-06-2011 17:16 ]

• Het Fantoom
mr_petit schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:14:
Ja, aston martins zien er ook hetzelfde uit, maar dat zijn eigenlijk ook een beetje dezelfde auto's, dus dat is ook niet verwonderlijk. (behalve die cygnet natuurlijk)
Ferrari's zijn ook een beetje dezelfde auto's maar toch bieden ze veel meer variëteit in design tov Aston Martin. Niet dat ik ermee zit maar Audi doet het wel heel extreem, tegenwoordig zie je bij Audi aan de carrosserievorm pas of je te maken hebt met een A4/A5/A6/A7.

[ Voor 16% gewijzigd door Het Fantoom op 06-06-2011 17:25 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Klopt, ferrari heeft meer diversiteit, maar ik vermoed dat aston martin eigenlijk maar 1 type onderstel heeft, waar ze naar keuze een v8 of 12 inzetten en naar keuze het dak afkappen of niet. Bij ferrari ligt dat heel anders; daar is de technische diversiteit ook veel groter denk ik dus.
Maar goed, we hebben het hier over heel andere merken met heel andere resources.
Bij 'meeste franse, zweedse, italiaanse etc merken' bedoelde ik ook eigenlijk 'meeste auto's van franse, zweedse, italiaanse etc merken'.

• zneek
Wat een zinloze discussie zeg, als je BMW niks vindt, wat doe je dan in dit topic?

De nieuwe 1 serie is anders, dat kun je mooi vinden of niet. Misschien moet je een apart topic openen om over cardesign in het algemeen te gaan discussieren...

• YoshiBignose
Persoonlijk vind ik (of eigenlijk HOOPTE ik) dat BMW zich niet zo ging mengen in die kleine kut automarkt. Daar hebben ze mini toch voor, maken ze daar maar kleine coopers van ofzo. Vroeger had je de 3,5,6,7 en dat waren eigenlijk allemaal grote auto's. De compact was al een gedrocht, maar de 1-serie was ook lelijk en vond ik niet echt BMW waardig. Nu willen ze zelfs met een 0-serie komen ;( jammer. En dan ook nog de 6 in lijn afschepen ;( jammer.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Klopt het dat als je de richtingaanwijzer naar links of rechts doet terwijl je de key niet in het dashboard hebt, dan dat links resp. rechts de lichten aangaan?

Keek net naar buiten, zag dat de rechterkant van de auto aanstond. Ik doe richtingaanwijzer naar links, gaat linkerkant aan. Met key in dashboard gaan gewoon de richtingaanwijzers. Maar goed dat ik het op tijd zag, anders was de accu leeg :P

Is de bedrading nu raar of heb ik zojuist een nieuwe functie ontdekt xD

edit: aah, parkeerlicht heet dat.. lol.

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 06-06-2011 19:29 ]

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:11:
Nu willen ze zelfs met een 0-serie komen ;( jammer. En dan ook nog de 6 in lijn afschepen ;( jammer.
De 6 in lijn wordt doormidden gezaagd tot een 3-in-lijn, niets mis mee. Een stuk van een vlaai is ook nog steeds lekker ondanks dat het geen hele vlaai meer is.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
Het Fantoom schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:29:
[...]

De 6 in lijn wordt doormidden gezaagd tot een 3-in-lijn, niets mis mee. Een stuk van een vlaai is ook nog steeds lekker ondanks dat het geen hele vlaai meer is.
Haha wat een vergelijking!

Die nieuwe 1 serie is geen succes als je het mij vraagt. Misschien valt ie mee in het echt maar op de foto's zonder het M-pakket is het echt een lelijke auto. Zowel de voor als de achterkant. Ik vind zelfs de oude 1 serie mooier en dat zegt een hoop.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• YoshiBignose
Het Fantoom schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:29:
[...]

Je moet het anders zien, snij de vlaai maar eens horizontaal. Dan mis je bij 1 deel de bodem en bij het andere deel de vulling. Dus beide is het lang niet zo lekker als een hele vlaai :(

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:08:
Wat een zinloze discussie zeg, als je BMW niks vindt, wat doe je dan in dit topic?

De nieuwe 1 serie is anders, dat kun je mooi vinden of niet. Misschien moet je een apart topic openen om over cardesign in het algemeen te gaan discussieren...
En misschien moet jij maar dingen niet lezen als je ze liever niet leest.

• zneek
YoshiBignose schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:07:
[...]

Je moet het anders zien, snij de vlaai maar eens horizontaal. Dan mis je bij 1 deel de bodem en bij het andere deel de vulling. Dus beide is het lang niet zo lekker als een hele vlaai :(
Maar wat gebeurt er als je vervolgens een turbo op die vlaai monteert?

[edit]oh, en een halve vlaai is beter voor het milieu je gezondheid

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 06-06-2011 21:02 ]

• YoshiBignose
Je bedoelt slagroom? Maar dan nog, een bodem vol met slagroom is ook niet lekker, een hele vlaai met slagroom hmmmmmmm :9~

• zneek
YoshiBignose schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:02:
Je bedoelt slagroom? Maar dan nog, een bodem vol met slagroom is ook niet lekker, een hele vlaai met slagroom hmmmmmmm :9~
Je bedoelt de 35i dus.... Met slagroom, mjammie. Maar wat is de 8 cilinder uit de M3 dan? Een 18-persoons slagroomtaart met extra room?

• YoshiBignose
Geen idee, maar dit is de V12 uit de 760i :)

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSOcl0F9jYLs6iDVQSA1SKycQo8FOnCtim3f7lH-VD5SLjPTmb&t=1

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:02:
Een bodem vol slagroom geeft een veel hogere calorische waarde bij minder volume, dus minder lekker maar wel efficiënter.

• t_captain
PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:05:
Even tussendoor:

[...]

Wat zijn de meningen van de BMW-rijders/liefhebbers alhier?
Achterwielaandrijving geeft een speelser weggedrag met mogelijkheid voor powerslides etc. Ook geeft het (als je de bochten gewoon binnen de drifthoek van de banden neemt) een betere stabiliteit vanwege de veel betere gewichtsverdeling.
Dat zijn unieke onderscheidende kenmerken van de 1-serie t.o.v. de vele concurrenten. Er zijn natuurlijk best goede voorwielaandrijvers. Bijvoorbeeld de Mini :)

Maar het nadeel van een voorwielaandrijver is dat je die extreem hard moet afveren om een goede vlakke handling te krijgen. Denk aan een Megane R26R o.i.d. Wat BMW zo eigen is, is de mix van een goed gebalanceerd weggedrag met veel sportief potentieel en vrij veel comfort. Ik heb een kilometer of 60.000 met een 118d gereden en het is vooral die mix van karten op de rotonde en rustig cruisen op de snelweg wat de auto bijzonder maakte.

Een voorwielaangedreven kleine BMW is gewoon een concurrent van de Mini, de A, de A1 en A3, de C30. Stuk voor stuk geen verkeerde auto;s maar de lengte van het rijtje laat al zien dat het unieke eraf is. EN daarmee ook de reden om voor deze auto voor gemiddeld 32.000 a 35.000 euro te betalen terwijl een goede Focus 25.000 kost (en eigenlijk ook een lekker onderstel heeft).

Bij de grotere modellen speelt ook mee dat je maar zoveel vermogen naar de voorwielen kwijt kan. Een 3 zal gewoon achterwielaandrijving houden omdat anders de 330 en 335 onzinnige auto's worden.

Leuk linkje: YouTube: ‪Top Gear - Focus RS review‬‏

Top Gear over de 2009 Focus RS. Zie het stuur bewegen bij acceleratie, dat lijkt natuurlijk nergens op.. Ook opmerkelijk: de auto wint nauwelijks van een 75 pk minder sterke Megane. Boven een bepaald vermogen is er geen winst meer te halen uit meer pk's met voorwielaandrijving.

• t_captain
zneek schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:56:
[...]

[edit]oh, en een halve vlaai is beter voor het milieu je gezondheid
Die olie gaat toch op. En de koolstof die erin zit gaat toch als CO2 de atmosfeer in.

Binnen die aanname, is het voor het milieu nog het best om het spul op te branden in schone, moderne motoren met bijna geen uitstoot van giftige stoffen (NOx, HC, CO etc). Daarom: iedereen een nieuwe 760i en snel de benzine opmaken voordat de Indiers het in hun Tuk-Tuks doen! >:)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Klein detail t_captain ;) C30= Focus. Ze delen het platform :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• t_captain
En een A1/A3 is een Polo resp. Golf. Net als de Skoda en Seat. Ik heb gekozen om wel de C30 en niet de Focus in het rijtje op te nemen omdat ik vooral de premium merken als concurrentie voor BMW zie.

• Het Fantoom
RWD is een voordeel bij veel vermogen maar daar heb je in een 116/118 niks aan. Maar ik vraag me af of een Einzer serieus sneller door de bochten hoekt en rondes op een rotonde kan draaien dan bv een Focus/C30. Volgens mij is het slechts schijn, de 1-serie lijkt alleen harder te kunnen omdat de voorwielen niet gaan tegensputteren zoals bij een Focus en voelt daardoor stabieler aan maar heb niet het idee dat je snelheid zoveel hoger kunt opvoeren. Heb beiden gereden maar nooit vlak achter elkaar op dezelfde wegen dus kan dit niet echt hard maken, wie wel?

• t_captain
Het Fantoom schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:02:
RWD is een voordeel bij veel vermogen maar daar heb je in een 116/118 niks aan. Maar ik vraag me af of een Einzer serieus sneller door de bochten hoekt en rondes op een rotonde kan draaien dan bv een Focus/C30. Volgens mij is het slechts schijn, de 1-serie lijkt alleen harder te kunnen omdat de voorwielen niet gaan tegensputteren[...]
Beleving is natuurlijk ook belangrijk. Bij straatgebruik waarschijnlijk nog belangrijker dan echte snelheid:)

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Sowieso stuurt achterwielaandrijving anders. Niet alleen doordat je minder snel last heb van onderstuur bij situaties met lastige grip, maar ook doordat de aandrijving niet door de voorwielen heengaat. Het gevoel door het stuur is heel anders; veel rustiger en het geeft je veel meer een gecontroleerd gevoel.
En je kan doorgaans een veel kleinere draaicirkel realiseren. Handig als je slagschepen van auto's maakt.
Hoeveel vermogen je op de weg kan krijgen met beide systemen weten ze elk jaar te verhogen. En in vele toerwagenkampioenschappen racen seats tegen bmw's die niet onderdoen voor elkaar, dus als je een vast ontwerpkader neemt is voor beide systemen potentie op dat vlak.
Dus komt het toch neem op individuele beleving en natuurlijk hoe een bepaald merk met dat bepaalde model er mee omgaat qua gehanteerde techniek (ontwerp van je ophanging is minstens net zo belangrijk als waar de aandrijving zit)
Ik kan diverse amerikanen noemen met rwd die niet of nauwelijks fatsoenlijk een rotonde kunnen nemen, dus je kan het ook fout doen :+).

Het grote probleem nu is dat het veel binnenruimte kost en dat het een stuk duurder is om te maken (dat was vroeger wel anders overigens :))
En het geeft doorgaans meer verlies, dus dat merk je in het verbruik (ook niet geheel onbelangrijk in deze tijd)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 07-06-2011 00:20 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

In de nieuwe AMS (Auto Motor Sport) hebben ze een vergelijking van 3 concurrerende coupés. :)

De BMW 325i (met de wat teruggetunede 3.0L6, 218PK), de Audi A5 2.0 TFSI (2 liter L4 turbo, 211PK) en de Mercedes C Klasse coupé 250 (1.8 L4 met turbo, 204PK)

De Audi heeft FWD met 6 bak, de BMW RWD met 6 bak, de Mercedes RWD met de 7G automaat.

De zuinigste auto, zowel op de zuinige ronde als de maximaal ronde? De BMW met de 3 liter motor. De meest verbruikende? De Mercedes met automaat. De Audi zat zo'n 5% boven de BMW, de Mercedes wel 15%.

Allemaal hebben ze eco foefjes als start/stop en dergelijke. Toch is de BMW (met 1 liter cylinderinhoud meer en 2 cylinders extra) zuiniger dan een geblazen 2.0 en 1.8. Bij de Mercedes zal de automaat wat verbruik wegsnoepen, maar de Audi heeft een handbak en niet het excuus van Quattro (wat je ook wat verbruik kost) en toch verbruikt hij meer.

Toch jammer, dat BMW besluit hun lijn6'en er voor een groot gedeelte uit te keilen, zo te zien kunnen ze op zich de concurrentie prima aan.

Aannames zijn fataal.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verrassende uitslag.
Wellicht zit er 1 lichtpuntje aan al die milieuzooi, dat (hopelijk) de volgende m3 weer een 6 in lijn krijgt.
V8'en (op de amerikaanse manier) hebben mij nooit kunnen bekoren qua geluid, en die uit de huidige m3 ook niet. Ondanks dat ze 'm zo hoog in de toeren weten te jagen (en er een berg koppel en vermogen uit halen). 6inlijn ftw (of een v12 natuurlijk :9 )
Alleen v8'en van bijv ferrari vind ik goed klinken, maar die hebben dan ook een fundamenteel ander ontwerp.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Jup, vond ik ook. Daarbij zitten de auto's ook allemaal zo'n beetje in dezelfde gewichtscategorie (zo rond de 1450kg) en hadden ze ook allemaal 225 bandjes. (Behalve de Merc, die had 225 voor en 255 achter, zal ook geholpen hebben in het verbruik.)

Even de harde cijfers erbij gepakt:

Daadwerkelijk verbruik: (Testverbruik)

Zuinige ronde: BMW 5,7 Audi 5,9 Merc 6,6
Maximaal ronde: BMW 11,7 Audi 12,1 Merc 12,9
Testverbruik gemiddeld over de hele test: BMW 9,6 Audi 9,8 Merc 10,8

-opgegeven- verbruik:

Stad: BMW 9,8 Audi 8,3 Merc 8,8
B weg: BMW 5,7 Audi 5,3 Merc 5,2
Gemiddeld: BMW 7,2 Audi 6,4 Merc 6,5

Kortom, qua echt verbruik is de BMW het zuinigste, qua opgegeven verbruik het meest verbruikende. Het moge overigens duidelijk zijn dat alle 3 de auto's op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden gestest zijn, dus daar komt het verschil niet vandaan. :)

Overigens wint de BMW de test, niet alleen door de fijnste aandrijflijn, maar ook het fijnste weggedrag (heel behendig en direct en toch het comfortabelste) en het ruimste interieur. De Mercedes wordt laatste, wegens een veel te hard standaardonderstel, zonder daar een bijbehorende wegligging tegenover te stellen en de meest teleurstellende aandrijflijn. (Verbruik, gasrespons)

[ Voor 73% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-06-2011 01:58 ]

Aannames zijn fataal.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
En laat het opgegeven verbruik (vastgesteld door middel van een test die ver van de waarheid af ligt) nou net zo belangrijk zijn, voor bijvoorbeeld in Nederland de BPM, leasebijtelling, etc. Genoeg reden voor BMW om ook op die cijfers het te gaan winnen van de concurrent.

Jammer dat de testcyclus niet wordt aangepast en we realistische feiten met elkaar kunnen gaan vergelijken zoals AMS hier ook laat zien.

Divide and conquer.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zonder de specifieke details van die test weet je natuurlijk niet of deze realistischer is voor het dagelijks gebruik ;)
Maar goed, het opgegeven gebruik heeft ook niet heel veel overeenkomsten met de werkelijkheid, of je moet wel als een ontzettend slome duikelaar rijden, lekker vooraan in de file zal ik maar zeggen :+.
Dat is mijn ervaring althans.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 07-06-2011 07:29 ]

• t_captain
mr_petit schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 01:06:

Wellicht zit er 1 lichtpuntje aan al die milieuzooi, dat (hopelijk) de volgende m3 weer een 6 in lijn krijgt.
Ik vrees dat het wel een turbocharged blok zal worden o.b.v. de 35i.

Even dagdromen...

Maar wat zou het mooi zijn als er een van de grond af ontwikkeld M-Power blok zou komen...en laat het dan omwille van het geluid een echte screamer worden.
Ik stel me voor, L6, drieliter, boring*slag=100*64mm. Topvermogen bij gemiddelde zuigersnelheid 20 m/s (vrij hoog maar niet extreem, goed te doen met de moderne materialen) --> topvermogen bij 9.400 rpm, redline 9500. Ik gok op een koppel van 330Nm @ 7500rpm en een vermogen van 275 kW @ 9400 rpm. Dan nog even het gewicht laag houden. Weg met de zelfdragende carosserie en welkom koolstofvezel chassis. 1200kg droog? ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BMW overweegt om de volgende M3 een V6 met turbo te geven. Het lijkt me geen onwaarschijnlijke optie. Ze kunnen dan het ontwerp van de V8 voor de M5 grotendeels overnemen. Een hoogtoerige motor kun je volgens mij wel vergeten. BMW doet er geen moeite voor bij de M5. Dat is jammer want McLaren laat zien dat het goed te combineren is.

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Mijn BMW.. (rechts dan :P )

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Dqd--h3tTgw/TeqKXPf80zI/AAAAAAAAKt4/eXR7AehkLmE/s1280/P1070466%252520%252528Large%252529.JPG

Oh, is er een Ferrari topic.. Sorry.

[ Voor 49% gewijzigd door SunshineCompany op 07-06-2011 11:49 ]

• 418O2
Femme schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:59:
BMW overweegt om de volgende M3 een V6 met turbo te geven. Het lijkt me geen onwaarschijnlijke optie. Ze kunnen dan het ontwerp van de V8 voor de M5 grotendeels overnemen. Een hoogtoerige motor kun je volgens mij wel vergeten. BMW doet er geen moeite voor bij de M5. Dat is jammer want McLaren laat zien dat het goed te combineren is.
ik heb hier toevallig een berichtje over getikt voor BMWMe. Ben even diep in de materie gedoken :)

http://www.bmwme.nl/bmw-h...es-open-voor-volgende-m3/

• EvaluationCopy
SunshineCompany schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:29:
Mijn BMW.. (rechts dan :P )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Blijft mooi speelgoed.. :9 Dat geluid. :o En dat verbruik, zelfs bij lage snelheden.. :X
Ga jij eens snel het Ferrari-topic vervuilen :(

• 418O2
Wat lijkt het me kut om in die Ferarri te rijden (of mee te rijden) en dan weer in je eigen auto te moeten stappen (en dan maakt het niet eens uit wat je zelf rijdt)

• EvaluationCopy
418O2 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
Wat lijkt het me kut om in die Ferarri te rijden (of mee te rijden) en dan weer in je eigen auto te moeten stappen (en dan maakt het niet eens uit wat je zelf rijdt)
Daarom moet je diep medelijden hebben met mensen die op hun 18e in topauto's kunnen rijden. Of Monica Beluci als vriendin hebben gehad. Nooit meer die stap omhoog kunnen maken, belangrijke aanleiding voor depressie's.

Verwijderd

wel een flinke stretch hoor om met een stukje van je eigen bmw op de achtergrond te gaan pimpen met de auto van een ander in een bmw topic :')

Ik heb trouwens een beisan vanos seals pakketje thuis liggen. Binnenkort nog wat extra pakkingen kopen en dan een zaterdagje klussen :)

• 418O2
EvaluationCopy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:34:
[...]

Daarom moet je diep medelijden hebben met mensen die op hun 18e in topauto's kunnen rijden. Of Monica Beluci als vriendin hebben gehad. Nooit meer die stap omhoog kunnen maken, belangrijke aanleiding voor depressie's.
Laten we niet overdrijven.

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:36:
wel een flinke stretch hoor om met een stukje van je eigen bmw op de achtergrond te gaan pimpen met de auto van een ander in een bmw topic :')
Da's m'n schoonpa. Valt nog wel mee dus.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:36:
Ik vind het wel leuk om te zien hoor. Moet het allemaal zo streng dan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

fsfikke schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:33:
[...]

Ik vind het wel leuk om te zien hoor. Moet het allemaal zo streng dan?
Ach ja, het is wel GOT he. Ben wel eens gewezen op een post waarin ik iemand bedankte. 'Op GOT bedanken we niet' of zoiets stond er in dat bericht. Oeps...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Ja, soms is het wat apart :P

Ook apart trouwens, M-pakket voor de nieuwe 1:
http://www.autoblog.nl/ar...-m-sportpakket#post-43599

Nee, merp!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Het Fantoom schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:02:
RWD is een voordeel bij veel vermogen maar daar heb je in een 116/118 niks aan.
Die 170 pk van de nieuwe 118i is toch best veel?

Metal up your ass

• EvaluationCopy
JaymzHetfield schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Die 170 pk van de nieuwe 118i is toch best veel?
Ongelooflijk he. Zelfs met een 116i, het ongelooflijk instapmodel, zit je al in 8,5 seconde op de 100. Ruim genoeg voor al het normale verkeer. Alle modellen daarboven zijn al pure fun.

' Ook op motorisch gebied is er belangrijk nieuws, want de 1-serie is er alleen nog maar met turbomotoren. Uiteraard heeft de 1-serie weer achterwielaandrijving. De basisversie is de 116i met een 136 pk sterke 1,6-liter viercilinder onder de kap.

Maximumkoppel

Deze heeft een maximumkoppel van 220 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 8,5 seconden en de topsnelheid is 210 km/h
'

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:58

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind het toch een geslaagde wagen die nieuwe 1. De achterlichten moet ik nog aan wennen maar van voren vind ik het een mooie wagen. Het interieur zal evenals de oude 1 zeker weer in orde zijn. 170pk uit een 118i is prima!

Ben benieuwd wat de 118D kan na een chipkuurtje. Ik had zelf bijna de oude als leasewagen genomen maar achteraf had ik zeker spijt gehad als ik de nieuwe zie ..

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Hmm 2 dingen die mij van het weekend opvielen (bij toeval ;) )

1: Een nieuwe 523i voor het stoplicht in Haarlem.....Ik bekijk de uitlaat goed en zie in de rechterpijp een klep zitten. Ik denk "Huh? Een klep?" en ja hoor, bij het optrekken ging de klep op een gegeven moment open. Is dit voor de emissie? Voor het geluid? Iemand een idee?

2: Ik zag een 316i op LPG. Een e46 touring volgens mij. Waarom viel het op? Omdat ik dacht dat de 4 cilinder BMW's niet goed op LPG liepen. Vandaar dat ik deze oversloeg bij mijn voorkeuren.

Toch is een 316/318i op LPG wel aantrekkelijk, ook in de verzekering, als 21 22 jarige.

K to the KillaZ

• 418O2
1. Geluid ja, zal wel geen tegendruk genereren.
2. Kan makkelijk. Ik had een e34 518i op 1994 op gas en die heb ik met 420k weggedaan en die rijdt nog steeds (staat wel gemarkeerd als gestolen op de RDW site :X )

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

EvaluationCopy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:34:
[...]

Ai ai, ik had mijn E46 eerder dan mijn rijbewijs. Ik kan alleen maar terug als eeuwige student ;w

Volgende auto word een Opel Kadett uit 1901 als het aan mijn bankrekening ligt :D .

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• YoshiBignose
Maar geloof me, je bent nog blijer met je auto als die van je eigen geld betaald is ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wie zegt dat Kecin z'n auto cadeau heeft gekregen? Ik kan ook niet klagen met een 320Ci als eerste auto, maar ik heb hem toch gewoon zelf moeten betalen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 35 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.