Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Rijdt hier in de buurt een Mercedes S700 (ofwel de meest kale instapper) met een Sovjet kenteken. :p

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wel een zwarte met geblindeerde ramen toch? Of heeft ie een taxi bordje op het dak? O-)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

YoshiBignose schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:10:
Dat wordt leuk later... als iemand opschept "ik heb een i8" en iemand anders "ja maar ik heb een i10" :')
En dat is dus de reden dat BMW om het gebruik van de i voor het gerecht is gesleept door Hyundai ;)

Overigens vind ik BMW i an sich niet heel erg vernieuwend of innovatief, maar wel een erg mooi voorbeeld van een knap staaltje marketing.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Dat mag. Maar BMW brengt met het i submerk wel een hoop innovatieve techniek op de markt. BMW wordt 1 van de grote aanjagers van het electrisch rijden in de toekomst, met hulp van Samsung o.a. (door bijvoorbeeld een oplaadnetwerk te gaan opzetten in Berlijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tsja, zoals gezegd, heel innovatief vind ik die techniek niet. De Smart ForTwo had al een soortgelijke botskooi, Renault-Nissan heeft al volledig elektrische auto's op de markt (Renault Twizy, Renault Fluence Z.E., Nissan Leaf om er even drie te noemen die je nu al kunt kopen) en Project Better Place doet ook iets met oplaadnetwerken en accuwisselstations, maar dan wereldwijd ipv alleen in Berlijn.
Dat BMW dat doet onder een nieuw submerk is natuurlijk heel leuk en makkelijk voor de consument om het te onthouden, maar dat maakt het niet innovatief of vernieuwend.

Edit:
Overigens is het wel te hopen dat de fabrikanten niet net even afwijkende stekkers gaan gebruiken, maar dat ze gewoon braaf onderling afspreken welke standaard ze gaan gebruiken. Anders krijg je dezelfde chaos als met de mobieltjes, waarbij er pas na regelgeving vanuit de EC een standaardstekkertje wordt gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door PauseBreak op 25-05-2011 14:15 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Mij lijkt het dat ze gewoon de conventionele stekker gaan gebruiken. Anders heb je er namelijk thuis niets aan :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik doelde op de aansluiting in de auto zelf ;) :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

418O2 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:09:
Dat mag. Maar BMW brengt met het i submerk wel een hoop innovatieve techniek op de markt. BMW wordt 1 van de grote aanjagers van het electrisch rijden in de toekomst, met hulp van Samsung o.a. (door bijvoorbeeld een oplaadnetwerk te gaan opzetten in Berlijn).
Goede marketing ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MadMarky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:56:
Wel een zwarte met geblindeerde ramen toch? Of heeft ie een taxi bordje op het dak? O-)
Nee, maar zitten meestal wel 4 van die Iwan's in die je liever niet tegen komt in het donker (en in het licht is het ook niet veel soeps). :P

Wat is trouwens wijsheid? De Z3 staat meestal tussen september en april / mei (dit keer 10 september geschorst en 6 mei weer in de WB en verzekering) waarbij de auto binnen staat op matjes.
Er zijn vorige zomer tijdens de APK nieuwe banden opgezet en er is nog geen 1000km mee gereden. Ondanks dat de auto elke maand een stukje wordt verplaatst heeft ie platte vlakken lijkt het wel (of een flinke cupping in de banden).

Idee is dus om de auto op blokken te zetten en de banden plat neer te leggen om dit tegen te gaan. Is dat een goed idee of?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja zo kan je het zien, ik zie het al vooruitstrevendheid. Wat je weer goed moet marketen omdat het anders niet van de grond komt. Ik weet heus wel dat BMW dit niet doen uit goedheid of wat dan ook, maar het is wat anders dan langs de zijlijn wachten tot er wat veranderd.

BMW is bijvoorbeeld ook al lang bezig met Wikipedia: BMW Hydrogen 7 , de Hydrogen 7. Vind het toch wel tof dat BMW altijd met nieuwe technieken bezig is.

Dat zorgt er tevens voor dat BMW als eerste fabrikant 'zuinige' auto's kan maken die niet saai zijn (320 EDE bijvoorbeeld) en op _alle_ auto's Efficient Dynamics kan toepassen zonder dat het de beleving veranderd in negatieve zin. Niet dat het per sé heel veel helpt, maartoch, ze zijn er op een goede manier mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 11-09 16:54
Gisteren is mijn BMW weer even bij de dealer geweest voor het verversen van de remvloeistof en ze hebben ook nog maar even mijn brandstof pomp voor de 3e keer vervangen... Ik heb wel het idee dat deze pomp minder geluid maakt tijdens het opstarten en ook dat het starten van de motor sneller gaat, maar dat kan ook door het warme weer komen.

[ Voor 33% gewijzigd door ChiLLeR op 26-05-2011 09:57 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

418O2 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:50:
[...]

ja zo kan je het zien, ik zie het al vooruitstrevendheid. Wat je weer goed moet marketen omdat het anders niet van de grond komt. Ik weet heus wel dat BMW dit niet doen uit goedheid of wat dan ook, maar het is wat anders dan langs de zijlijn wachten tot er wat veranderd.

BMW is bijvoorbeeld ook al lang bezig met Wikipedia: BMW Hydrogen 7 , de Hydrogen 7. Vind het toch wel tof dat BMW altijd met nieuwe technieken bezig is.

Dat zorgt er tevens voor dat BMW als eerste fabrikant 'zuinige' auto's kan maken die niet saai zijn (320 EDE bijvoorbeeld) en op _alle_ auto's Efficient Dynamics kan toepassen zonder dat het de beleving veranderd in negatieve zin. Niet dat het per sé heel veel helpt, maartoch, ze zijn er op een goede manier mee bezig.
Kern van het verhaal blijft goede marketing. BMW doet niks anders dan alle andere fabrikanten, maar ze geven er gewoon wel een mooie naam en marketingcampagne aan mee (bijv. de EDE modellen).
Ik vind het niet bepaald vooruitstrevend om een submerk op te richten die zich gaat richten op elektrisch rijden, waarvan de modellen op z'n vroegst in 2014 verwacht worden terwijl de concurrentie al elektrische auto's op de markt heeft.

Wat het Hydrogen7 verhaal: Kijk eens naar de Honda FCX Clarity, die is al veel dichter in de buurt van massaproductie dan die Hydrogen7. En ook hier weer: goede marketing, want iedere fabrikant is bezig met onderzoek naar dit soort aandrijflijnen (van Mercedes-Benz tot Kia/Hyundai en alles er tussenin zo ongeveer, iedereen heeft op z'n minst een paar studiemodellen rondrijden).

Wat je bovendien niet moet vergeten is dat BMW niet vrijwillig begonnen is met het terugdringen van de gemiddelde uitstoot van haar gamma. Nee, dat is opgelegd vanuit Brussel. Dat geldt dus voor iedere fabrikant; De enige reden dat ze bezig zijn met 'milieuvriendelijke' auto's is omdat ze anders over een paar jaar flink moeten gaan betalen als hun gemiddelde uitstoot over het gamma gezien te hoog ligt, en dat wil natuurlijk geen enkele fabrikant ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ballebek schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:56:
[...]

Idee is dus om de auto op blokken te zetten en de banden plat neer te leggen om dit tegen te gaan. Is dat een goed idee of?
Auto op blokken zetten kan, wat je ook kunt doen is de bandenspanning verhogen tot een bar of 3 (afhankelijk wat er in je banden mag, staat op de zijkant vermeld). Dat helpt aanzienlijk tegen vlakke plekken.
Maarre, waarom geen hardtop erop zetten en in de herfst/winter doorrijden?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PauseBreak schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:12:
Tsja, zoals gezegd, heel innovatief vind ik die techniek niet. De Smart ForTwo had al een soortgelijke botskooi, Renault-Nissan heeft al volledig elektrische auto's op de markt (Renault Twizy, Renault Fluence Z.E., Nissan Leaf om er even drie te noemen die je nu al kunt kopen) en Project Better Place doet ook iets met oplaadnetwerken en accuwisselstations, maar dan wereldwijd ipv alleen in Berlijn.
Dat BMW dat doet onder een nieuw submerk is natuurlijk heel leuk en makkelijk voor de consument om het te onthouden, maar dat maakt het niet innovatief of vernieuwend.
Op die manier kun je alles wel bestempelen als niet vooruitstrevend. Volgens jouw redenering is geen enkele auto meer vernieuwend geweest sinds iemand een verbrandingsmotor op een soort van paardenkoets heeft gemonteerd. Sindsdien hebben er vooral incrementele verbeteringen plaatsgevonden.
418O2 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:50:
[...]

Het waterstofproject is al in de ijskast gezet. Waterstof heeft nogal wat problemen zoals het feit dat het spul nogal vluchtig is (het verdwijnt uit de tank zonder ermee te rijden), er een grote tankinhoud nodig is en het geleverde vermogen in een verbandingsmotor niet echt geweldig is. De Hydrogen 7 had geloof ik een zes liter V12 die maar 260pk leverde op waterstof. Achterin lag een enorme tank die je in een compacte auto niet kwijtkunt.
PauseBreak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Kern van het verhaal blijft goede marketing. BMW doet niks anders dan alle andere fabrikanten, maar ze geven er gewoon wel een mooie naam en marketingcampagne aan mee (bijv. de EDE modellen).
Ik vind het niet bepaald vooruitstrevend om een submerk op te richten die zich gaat richten op elektrisch rijden, waarvan de modellen op z'n vroegst in 2014 verwacht worden terwijl de concurrentie al elektrische auto's op de markt heeft.
Wat mij betreft gaat het er niet om wie als eerste een elektrische auto op de markt brengt maar wie ze aantrekkelijk maakt voor kritische doelgroepen zoals BMW-rijders, die van een auto meer verwachten dan een vervoersmiddel dat hen van a naar b brengt. Zo'n hok als een Nissan Leaf wens ik niet in aangetroffen te worden. Ik rij nog liever in een golfkarretje naar het werk.
Wat je bovendien niet moet vergeten is dat BMW niet vrijwillig begonnen is met het terugdringen van de gemiddelde uitstoot van haar gamma. Nee, dat is opgelegd vanuit Brussel. Dat geldt dus voor iedere fabrikant; De enige reden dat ze bezig zijn met 'milieuvriendelijke' auto's is omdat ze anders over een paar jaar flink moeten gaan betalen als hun gemiddelde uitstoot over het gamma gezien te hoog ligt, en dat wil natuurlijk geen enkele fabrikant ;)
BMW was er wel erg vlot bij om allerlei brandstofbesparende maatregelen door te voeren onder de EfficientDynamics-vlag. Daarmee heeft het een flinke voorsprong opgebouwd ten opzichte van andere premiumfabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MadMarky schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:16:
[...]
Maarre, waarom geen hardtop erop zetten en in de herfst/winter doorrijden?
Het is een erfstuk en zal nooit worden verkocht al zou iemand er een miljoen euro voor willen geven. Hij komt alleen buiten in de weekenden en dan moet het ook nog eens mooi weer zijn. Echt een mooi weer auto dus en we zijn er erg voorzichtig mee. :)

De bandenspanning was 3 bar toen ie naar binnen ging.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 26-05-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Ik word helemaal niet goed van al die efficient elektrische hydro accu shit. Geef mij maar een V12, dat verbruik heb ik voor lief. Zijn er echt idioten die zo'n X6 active hybrid kopen??? Kan je lekker tot 50 km/u zonder (motor)geluid door woonwijken rijden :') ook leuk voor de kids.

Was laatst op de autoRAI ook... elk automerk met grote reclame voor elektrische shit. Ik ben er helemaal klaar mee. :(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:31:
Ik word helemaal niet goed van al die efficient elektrische hydro accu shit. Geef mij maar een V12, dat verbruik heb ik voor lief. Zijn er echt idioten die zo'n X6 active hybrid kopen??? Kan je lekker tot 50 km/u zonder (motor)geluid door woonwijken rijden :') ook leuk voor de kids.

Was laatst op de autoRAI ook... elk automerk met grote reclame voor elektrische shit. Ik ben er helemaal klaar mee. :(
Wel eens in een X6-hybrid gereden? Het rijdt fantastisch, natuurlijk is die elektromotor een gimmick in die auto maar de tussenacceleratie die het mogelijk maakt is heel bijzonder.

Idioot om te kopen? Niet in een land dat geen belastingen heft op hybride auto's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je hebt de 'Prius' hybrides die hybridetechniek gebruiken om vooral zuinig te zijn en je hebt hybrides als de Panamera/Cayenne/X6 die remenergie gebruiken om gewoon vlotter te kunnen rijden.

Die remenergie kan je heel goed gebruiken om tussensprints te versnellen en dat werkt prima volgens mij.
PauseBreak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Wat het Hydrogen7 verhaal: Kijk eens naar de Honda FCX Clarity, die is al veel dichter in de buurt van massaproductie dan die Hydrogen7. En ook hier weer: goede marketing, want iedere fabrikant is bezig met onderzoek naar dit soort aandrijflijnen (van Mercedes-Benz tot Kia/Hyundai en alles er tussenin zo ongeveer, iedereen heeft op z'n minst een paar studiemodellen rondrijden).

Klopt. Alleen heeft Audi een 'zuinig' model met de A4 met 100 pk. BMW heeft de 320EDE die wel gewoon 170pk heeft en lekker rijdt, maar wel relatief zuinig is. Dat is vooruitstrevender dan een gecastreerd model met een afgezwakte motor met een ellenlange versnellingsbak imo.

En BMW is niet de enige, maar wel 1 van de voortrekkers. En dat dat komt door Brussel is waar, maar je kan het op verschillende manieren oppakken. BMW houdt 'Freude am Fahren' altijd heel hoog en dat is erg prettig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
http://www.nu.nl/economie...oordeel-zuinige-auto.html

zo half nederland rijd nu met een a-label / aygo, c1, alto etc etc..

en daar gaat het fiscaal voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Terecht ook. Een 320EDE wordt zwaarder belast dan een Prius, terwijl het praktijkverbruik (van leasepriï) 1:13-15 is en een 320EDE 1:20+ doet (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Femme schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Op die manier kun je alles wel bestempelen als niet vooruitstrevend. Volgens jouw redenering is geen enkele auto meer vernieuwend geweest sinds iemand een verbrandingsmotor op een soort van paardenkoets heeft gemonteerd. Sindsdien hebben er vooral incrementele verbeteringen plaatsgevonden.
Met alle respect, maar dan moet je mijn post en de post waarop ik reageerde even wat beter lezen. Het was puur een reactie op de suggestie dat de techniek van BMW i innovatief en vernieuwend was, en dat is gewoon niet zo. Het is een samenvoeging van reeds bestaande technologie, die ook al op de markt is.
Het waterstofproject is al in de ijskast gezet. Waterstof heeft nogal wat problemen zoals het feit dat het spul nogal vluchtig is (het verdwijnt uit de tank zonder ermee te rijden), er een grote tankinhoud nodig is en het geleverde vermogen in een verbandingsmotor niet echt geweldig is. De Hydrogen 7 had geloof ik een zes liter V12 die maar 260pk leverde op waterstof. Achterin lag een enorme tank die je in een compacte auto niet kwijtkunt.
Vandaar dat ik ook zei: Kijk eens naar de Honda FCX Clarity. Die rijdt al verschillende jaren rond in Californië in een gesloten lease-achtige testconstructie.
En als ik het me goed herinner is ook het conglomeraat Kia/Hyundai dichtbij een commerciële waterstofauto.
BMW was er wel erg vlot bij om allerlei brandstofbesparende maatregelen door te voeren onder de EfficientDynamics-vlag. Daarmee heeft het een flinke voorsprong opgebouwd ten opzichte van andere premiumfabrikanten.
Dat klopt, al vergeet je voor het gemak dat VAG er al mee was begonnen nog vóór er EU regelgeving kwam. Ook hier geldt wel dat BMW gewoon een erg goed marketingapparaat heeft trouwens, want Audi doet er niet voor onder (hoe het bij MB, Lexus en Infiniti zit weet ik niet). Niks op tegen trouwens, want marketing is ook erg belangrijk, misschien wel hét belangrijkste aspect aan het verkopen van een auto.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:26:
[...]

Dat klopt, al vergeet je voor het gemak dat VAG er al mee was begonnen nog vóór er EU regelgeving kwam. Ook hier geldt wel dat BMW gewoon een erg goed marketingapparaat heeft trouwens, want Audi doet er niet voor onder (hoe het bij MB, Lexus en Infiniti zit weet ik niet). Niks op tegen trouwens, want marketing is ook erg belangrijk, misschien wel hét belangrijkste aspect aan het verkopen van een auto.
Ik vraag me af in hoeverre dat marketing is. Als jij de afgelopen jaren de motoren van Audi vergelijkt met die van BMW zij de BMW motoren vaak zuiniger terwijl ze 40-50pk meer hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Heb je de specs van die 'zuinige' Audi's wel eens bekeken? 100pk in een A4 met hele lange versnellingen is niet leuk meer.

Een zuinige auto maken is geen kunst, een zuinige auto maken die ook nog eens leuk rijdt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nou ja, geen kunst ... Dan had iedereen wel daadwerkelijk zuinige auto's ondertussen ;) :P Ik doe ook niks af aan de prestaties van BMW op dat gebied, ik geef alleen aan dat ze niet de enige zijn met zuinige auto's.
Hoe dat rijdt en waar je de voorkeur aan geeft is heel persoonlijk, vandaar dat ik daar ook geen waardeoordeel over ga geven. Temeer daar ik nog nooit in een zuinige Audi of BMW heb gereden (heb alleen de meer vermogende versies gereden) en dus ook geen idee heb hoe zo'n zuinig model rijdt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:31:
[...]

Heb je de specs van die 'zuinige' Audi's wel eens bekeken? 100pk in een A4 met hele lange versnellingen is niet leuk meer.

Een zuinige auto maken is geen kunst, een zuinige auto maken die ook nog eens leuk rijdt wel.
De A4 Avant 2.0 TDI met 170 PK verbruikt volgens de specificaties gecombineerd 5.5 l/100km. De 320d Touring met 184 PK verbruikt (volgens de specs) 4.8 l/100km. Ik zou het wel weten hoor :9~

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=56128&cache=no

daar moet je hem mee vergelijken natuurlijk. Niet dat dat een verkeerde wagen is hoor :) Die oudere a4 TDIe had inderdaad maar 100pk, dat is wel heel kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Met alle respect, maar dan moet je mijn post en de post waarop ik reageerde even wat beter lezen. Het was puur een reactie op de suggestie dat de techniek van BMW i innovatief en vernieuwend was, en dat is gewoon niet zo. Het is een samenvoeging van reeds bestaande technologie, die ook al op de markt is.
Maar dat geldt net zo goed voor de Nissan Leaf en andere elektrische auto's die nu op de markt komen. Er worden al jaren elektrische voertuigen gebouwd. De elektrische auto's zijn een doorontwikkeling daarvan, wat niet wil zeggen dat ze niet innovatief kunnen zijn. BMW wil bijvoorbeeld in de i's op grote schaal koolstofvezelverstevigd kunststof toepassen.
Dat is volgens mij onzin. BMW-motoren zijn al lange tijd (ver voor het EfficientDynamics-gebeuren) relatief zuinig. In 2007 was BMW zo'n beetje de eerste fabrikant die op grote schaal (dus niet op een maar mueslimodelletjes) start-stop, een ontkoppelbare dynamo en actieve aerodynamica in het luchtinlaatkanaal ging toepassen. De 318i uit 2007 met 143pk deed 142 gram CO2 per km tegenover 164g/km voor de A4 1.8 TFSI met 120pk. De 330i deed 173g/km en de A3 3.2 FSI 213g/km. Mercedes liep helemaal ver achter (C280 220g/km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
Huh? 7-serie op waterstof met een verbandings V12?? Hoe wil je precies met wat waterstof een verbandingsmotor aan de gang krijgen?

Daar worden elektromotoren mee aangedreven.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:00:
http://www.nu.nl/economie...oordeel-zuinige-auto.html

zo half nederland rijd nu met een a-label / aygo, c1, alto etc etc..

en daar gaat het fiscaal voordeel :)
Mooi. Ben het echt helemaal zat dat al die kleine invalidewagentjes de wegen onveilig maken en ik maar wegenbelasting dokken. Gaat echt helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Femme schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:03:
[...]

Maar dat geldt net zo goed voor de Nissan Leaf en andere elektrische auto's die nu op de markt komen. Er worden al jaren elektrische voertuigen gebouwd. De elektrische auto's zijn een doorontwikkeling daarvan, wat niet wil zeggen dat ze niet innovatief kunnen zijn. BMW wil bijvoorbeeld in de i's op grote schaal koolstofvezelverstevigd kunststof toepassen.
Daarom zeg ik ook niet dat de Leaf wél innovatief is, het is een voorbeeld om aan te geven dat dat aspect op zichzelf niet innovatief is omdat het simpelweg al op de markt is in een bruikbare vorm. En wat betreft het kunststof: Ook dat wordt al gebruikt (zie Smart rolkooi), dus echt innovatief, nee.
Leuk en interessant? Tuurlijk, maar niet meer dan dat.
Dat is volgens mij onzin. BMW-motoren zijn al lange tijd (ver voor het EfficientDynamics-gebeuren) relatief zuinig. In 2007 was BMW zo'n beetje de eerste fabrikant die op grote schaal (dus niet op een maar mueslimodelletjes) start-stop, een ontkoppelbare dynamo en actieve aerodynamica in het luchtinlaatkanaal ging toepassen. De 318i uit 2007 met 143pk deed 142 gram CO2 per km tegenover 164g/km voor de A4 1.8 TFSI met 120pk. De 330i deed 173g/km en de A3 3.2 FSI 213g/km. Mercedes liep helemaal ver achter (C280 220g/km).
Volgens mij was het eind jaren '90 begin '00 dat VAG met de broertjes A2/Lupo/Seat-variant kwam. Allemaal bizar zuinige autootjes en een voorbode van de huidige BlueMotion (Technologies) modellen (pakketten). Daar doelde ik op en dat leek me ook wel duidelijk. Dat dat niet voor ieder model geldt lijkt mij ook wel duidelijk verder :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
EvaluationCopy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:36:
Huh? 7-serie op waterstof met een verbandings V12?? Hoe wil je precies met wat waterstof een verbandingsmotor aan de gang krijgen?

Daar worden elektromotoren mee aangedreven.
Waterstof is nogal explosief.. En wat gebeurt er over het algemeen met brandstof in een verbrandingsmotor? Juist.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
PauseBreak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:39:
...

Volgens mij was het eind jaren '90 begin '00 dat VAG met de broertjes A2/Lupo/Seat-variant kwam. Allemaal bizar zuinige autootjes en een voorbode van de huidige BlueMotion (Technologies) modellen (pakketten). Daar doelde ik op en dat leek me ook wel duidelijk. Dat dat niet voor ieder model geldt lijkt mij ook wel duidelijk verder :P
Om met je mee te argumenteren: de Polo 3liter (3l/100km) is ook zo'n zuinige auto. Maar in dit topic bespreken we modellen van (in vergelijking) golf, via passat, tot phaeton+. En wat betreft die modellen liep ook de VAG groep achter. En wat rij je liever? Een aangeklede zuinige(!) lupo/A2 of een kale instap bmw 1-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wheez50 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:16:
[...]

Om met je mee te argumenteren: de Polo 3liter (3l/100km) is ook zo'n zuinige auto. Maar in dit topic bespreken we modellen van (in vergelijking) golf, via passat, tot phaeton+. En wat betreft die modellen liep ook de VAG groep achter. En wat rij je liever? Een aangeklede zuinige(!) lupo/A2 of een kale instap bmw 1-serie?
Hangt van je definitie van aangekleed en kale instap af. Als het betekent dat ik in de A2 (Lupo is een waardeloze auto imo, maar wel een mooi concept) de beschikking heb over airco, elektrische raampjes, cruisecontrol etc, en in de 1 niet, dan liever de A2. Die auto rijdt echt vrij goed voor z'n tijd en is ook behoorlijk stil. Die 1:25 ofzo die ze opgaven kun je met wat moeite wel halen.
Een kale instap 1 vind ik sowieso geen goede aanbieding (de 116i doel je op neem ik aan?). Die zou ik alleen om de abominabele stoelen al laten staan.
Al zou deze vergelijking eerder op basis van de consumentenprijs van de A2 van destijds moeten worden gevoerd, vs. een vergelijkbaar uitgeruste 1 serie. De A2 was namelijk best aan de prijs doordat het een volledig aluminium chassis had, en opties waren ook niet bepaald goedkoop. Ik weet alleen zo uit m'n hoofd niet wat de prijzen toen waren, en ik moet nu toch echt eens gaan leren, dus dat laat ik aan andere mensen over als ze dat interessant genoeg vinden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik rij op dit moment 1:18 met m'n 118d.

Snap nu pas waar dat 118d voor staat.

:P

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
SunshineCompany schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:04:
Ik rij op dit moment 1:18 met m'n 118d.

Snap nu pas waar dat 118d voor staat.

:P
Als dat zo zou werken zou ik onmiddelijk een 135 gaan halen :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

EvaluationCopy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:46:
[...]

Dan ga je toch al heel hard je best moeten doen, voor zover ik weet gaat de 1 maar tot de 123d wat een 120d+twinscroll turbo is.

Owja, 135i is er wel, ging er van uit omdat het een 118d was dat het ook om een 135d ging :P

[ Voor 12% gewijzigd door Apache op 26-05-2011 16:14 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Apache schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Dan ga je toch al heel hard je best moeten doen, voor zover ik weet gaat de 1 maar tot de 123d wat een 120d+twinscroll turbo is.
135i?

en een 123d heeft 2 turbo's. Een kleine en een grote. Dus nog niet de techniek die de grote x35i gebruikt met 1 Twinscroll turbo.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

EvaluationCopy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:46:
[...]

760, man ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:40
Aries.Mu schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:10:
[...]

135i?

en een 123d heeft 2 turbo's. Een kleine en een grote. Dus nog niet de techniek die de grote x35i gebruikt met 1 Twinscroll turbo.
De N54 35i heeft 2 mitsubishi-turbos (worden in Almere gemaakt :)) De N55 heeft er 1. Zou het een kostenoverweging zijn?
7:60 is nog geeneens 1:10 man :p Overigens zou 1:8.5 best wel eens kunnen kloppen voor die auto :D

Edit:
Ik vind die twin-scroll term maar zo zo, het klinkt zoveel spannender dan het is. Vooral omdat de techniek al jaren gebruikt wordt op grotere diesels.
Door de gescheiden kanalen heb je wat pulsenergie mee, maar je verhoogt wel de luchtweerstand v/d turbo (2x het wandoppervlak) Het is dus zeker niet heiligmakend + er zijn mensen die zich iets "dubbels" voorstellen als ze over hun auto aan het opscheppen zijn :P

[ Voor 25% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 27-05-2011 08:45 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Vind ik ook, het klinkt mooier dan het is. Naar mijn idee is het gewoon een turbo met wat geavanceerde techniek. Probleem is natuurlijk dat ze eerst wel dubbele turbo's hadden en marketing technische niet handig om te gaan vertellen dat ze uit kosten oogpunt toch maar een enkele turbo zijn gaan gebruiken. Vandaar de term 'twinscroll'.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
een twinscroll heeft toch een veel groter bereik dan een enkele turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 08:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Ballebek schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:31:
Rijdt hier in de buurt een Mercedes S700 (ofwel de meest kale instapper) met een Sovjet kenteken. :p
S700? Zover ik weet kom je niet verder (naja. :P "niet verder" dan een 6.0V12 Biturbo met 630PK en 1000Nm) dan de S65AMG. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-05-2011 12:31 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:30:
[...]

S700? Zover ik weet kom je niet verder dan de S63AMG. ;)
Je vergeet de V12's van de S600 en S65 ;)

Maar S700 ken ik ook niet.

[ Voor 55% gewijzigd door fsfikke op 27-05-2011 12:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 08:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Je reageerde iets te snel. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:40
418O2 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:50:
een twinscroll heeft toch een veel groter bereik dan een enkele turbo?
Nope, de twin-scroll slaat op het feit dat er 2 runners zijn naar het turbinewiel. Hierdoor voorkom je dat de uitlaatpulsen zichzelf opheffen, met als offer dat er meer weerstand zal zijn.
Wat jij bedoelt is een turbo met variabele geometrie. De N54 had twee VGT turbos van MHI, van de N55 kan ik het niet vinden. Een VG turbo op een benzinemotor is moeilijk vanwege de hogere uitlaattemperaturen -> dus duurdere materialen -> (te) dure turbo. Op het moment gebruikt alleen porsche en BMW een VGT iirc.
Ik denk eigenlijk dat de keuze voor 1 turbo puur een kostenoverweging is, ook omdat de variabele geometrie is weggelaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 27-05-2011 21:00 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als mijn auto koud is rookt die (bij de uitlaat) op het moment verschrikkelijk. Witte rook.
Wanneer die eenmaal warm is eigenlijk niet meer zo.

Dit is me nooit eerder opgevallen, is dit normaal? E46 323CI

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Met mijn zeer geringe kennis weet ik dat witte rook water of koelvloeistof betekent. In het ergste geval een lekke koppakking.

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 27-05-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb vorige week wel mijn kleppendekselpakking laten fixen, kan het daar nog door komen? Hij lekte wat olie op het uitlaatspruitstuk.
Oliepijl en koelvloeistof pijl zijn verder goed.
Olie is 2 maanden terug vervangen bij een beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Kecin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:53:
Heb vorige week wel mijn kleppendekselpakking laten fixen, kan het daar nog door komen? Hij lekte wat olie op het uitlaatspruitstuk.
Oliepijl en koelvloeistof pijl zijn verder goed.
Olie is 2 maanden terug vervangen bij een beurt.
Als ie warm is gaat het weg?

Zo ja, dan is er volgens mij niks om je zorgen over te maken.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tis al weer een tijd geleden dat ik in dit topic geschreven heb, lezen doe ik het altijd :) Na een jaar 730D rijden hier mijn ervaringen :

Ondertussen dik 20.000 op de klok eigenlijk wel volgens plan, de eerste beurt is volgens de info pas bij 35.000, komt vast door de vele provinciale wegen die ik hier rij waar je een vrij constante snelheid rijdt. Zo af en toe een lange rit van 300km enkele reis naar Amsterdam, en dan wordt er 180 gereden, maar niet in NL natuurlijk.

De auto heeft geen enkel probleem gehad die de moeite van een garage bezoek waard is, wel zakt de binnenspiegel elke 2 weken 1 centimeter in is de auto op erg slecht wegdek niet 100% geluidjes vrij. Het gemiddelde verbruik zit ondertussen rond de 7,3 waarmee ik absurd tevreden ben. Let wel bijna 2000kg auto met een 3 liter diesel en dat met 1 op 14, top.

Pluspunten :
+ Erg fijne motor met dito automaat eraan
+ BMW connected drive met telefoondames die je helpen zoeken naar restaurants /hotels e.d.
+ iDrive scherm lekker groot
+ Goede beluchting airco
+ Head up is echt een voordeel niet alleen een speeltje
+ Radar Cruise werkt top op de provinciale weg
+ Instelbaar onderstel met "mercedes, audi, bmw stand" (Comfort, normaal, sport)

Minder vind ik
- Radar cruise is waardeloos op de snelweg, remt veel te vroeg en niet in te stellen boven de 180
- iDrive nog steeds niet gebruikersvriendelijk met verwarrende interface
- Auto voelt aan als een grote 3 serie, geen Limo gevoel
- Afwerking duidelijk minder dan Audi (mijn vorige auto)
- Kofferbak, maar dat had ik voor het kopen wel gezien denk ik ;)

Vind het een fijne auto, maar vooral het minpunt dat hij aanvoelt als een veel te grote 3 serie vind ik een probleem, hij rijdt en stuurt niet zoals een limo, ik mis iets aan de auto wat het een 7 serie moet maken. Je kan net zo goed een 5 kopen, want ook de 7 heeft windgeruis en een wat te strak onderstel voor de doelgroep van de auto.

Kortom fijne bak, maar volgende keer weer wat anders, wie weet een Jaguar XJ of iets anders buiten de grote 3. Heeft overigens ook te maken met het feit dat je hier vaak stukken meer korting krijgt als je van merk wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Gister een 335d E92 gereden, gechipt volgens eigenaar maar foei wat was die teringsnel :))) En een megagoed wegligging, een stukje goed op zn staart getrapt. Net een kartauto tegenover de mijne in de bochten, heerlijk strak.

En er zat logic7 in, man man wat een verschil met wat ik in de auto heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
HaseMike schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 08:41:
Tis al weer een tijd geleden dat ik in dit topic geschreven heb, lezen doe ik het altijd :) Na een jaar 730D rijden hier mijn ervaringen :
Fijn om deze gebruikerservaring te lezen.

Als mijn haren wat grijzer worden, mijn spieren wat strammer en mijn buik wat dikker, en ik de instap van mijn coupe te laag vind, dan kan ik gelukkig toch nog bij BMW blijven. Boys will be boys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tdw schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:16:
[...]

Als ie warm is gaat het weg?

Zo ja, dan is er volgens mij niks om je zorgen over te maken.
Als die warm is heeft die er inderdaad geen last van. Bedankt voor je antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kecin schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:59:
[...]

Als die warm is heeft die er inderdaad geen last van. Bedankt voor je antwoord :).
Is dan inderdaad geen probleem. Motoren met relatief veel vermogen staan daarom bekend, dus niks om je zorgen om te maken :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
Iemand hier ervaring met een Parrot mki9200 systeem in combinatie met Navi prof in een e90? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een bluetooth en usb oplossing. De dealer is echter veel te duur. Nu kan ik zo'n Parrot setje voor zo'n €250,- laten inbouwen en voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Mijn enige zorg is eigenlijk of het een beetje fijn samenwerkt met het originele BMW spul en of het initiatief aanvoelt. Niet dat ik mijn vriendin een hele cursus moet gaan geven om het te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door MrFl0ppY op 31-05-2011 14:08 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk ook even naar fiscon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik heb dan wel geen ervaring met de Parrot icm BMW-apparatuur, maar heb wel de mki9200 in de Laguna gehad. Qua intuitief werken echt heel makkelijk. Mijn ma kon 'm na 1x uitleggen ook gebruiken en die is niet zo heel technisch ;)
De draaiknop doe je eigenlijk alles mee en als je iets wilt afspelen/bellen/etc dan druk je op de knop waarvan je zou verwachten dat je er op zou moeten drukken, dus veel kan er niet mis gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
En wordt het geluid netjes onderbroken wanneer de navigatie iets te zeggen heeft? Hier lees ik nogal wat verschillende opvattingen over.

Zal ook eens naar Fiscon kijken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Een tijd geleden had ik ze al beloofd maar is het er niet van gekomen. Afgelopen zaterdag heb ik met mijn baas overlegd en hij heeft het goedgekeurd. Aanstaande zaterdag of zondag zal ik dus foto's plaatsen van 1 van zijn auto's.

Hij is eigenaar van een autoschadebedrijf. Hij rijdt zelf een BMW M3 van 1-2 jaar oud ongeveer (denk ik? wel nieuwe model). En hij heeft een aparte sportmodificatie er op toe laten passen (andere velgen, andere kap, carbon dak, stijvere vering). Of ik daar foto's van kan maken weet ik niet, maar waar ik wel foto's van kan maken is:

Zijn race-auto. Hij heeft 1.5 jaar geleden een BMW M3 gekocht vanuit belgie. Deze was uitgebrand. Hij had een bmw z3 m-coupé maar wilde wat snellers. Hij is bezig deze auto om te bouwen tot sport-auto.

Op dit moment zit de versnellingsbak er in en het blok maar nog niet aangesloten. De benzinetank zit er in, de rolkooi natuurlijk ook. De kappen zijn al voorgeschuurd en staan in de grondverf als ik het goed heb. De uitlaat hangt er onder en de ophanging is voor het grootste gedeelte ook klaar. Hij is bezig met het midden-console om bepaalde dingen in te zetten. Regelknopjes die je normaal gesproken in het dashboard hebt wil hij niet omdat dat te ver weg zit en je zit strak in de riemen.

Aanstaande zaterdag mag ik foto's maken en zal er ook wat hier plaatsen. Ik zal de reacties dan weer aan hem door geven.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MrFl0ppY schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:49:
En wordt het geluid netjes onderbroken wanneer de navigatie iets te zeggen heeft? Hier lees ik nogal wat verschillende opvattingen over.

Werkt zult spul ook netjes samen met de stuurwielbediening (R/T knop etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
w4rguy schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:38:

Zijn race-auto. Hij heeft 1.5 jaar geleden een BMW M3 gekocht vanuit belgie. Deze was uitgebrand. Hij had een bmw z3 m-coupé maar wilde wat snellers. Hij is bezig deze auto om te bouwen tot sport-auto.
Is een oude (?) M3 wel snel genoeg? Vanwege de cilinderinhoud kom je toch bij snelle concurrentie terecht als je gaat racen, 911GT3RS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

t_captain schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:45:
[...]

Is een oude (?) M3 wel snel genoeg? Vanwege de cilinderinhoud kom je toch bij snelle concurrentie terecht als je gaat racen, 911GT3RS etc.
Oude als in max 3 jaar oud. Hij is sowieso het nieuwe model. Hij rijdt bij BMW Circuitclub (bmwcircuitclub.nl).

Volgensmij maakt hij ook wat aanpassingen aan de standaardmotor. De motor is sowieso gereviseerd. Hij had de auto gekocht met een gokje. Later bleek dat door het blussen van de auto het blok nog voor de helft in het water stond (water in het blok). Daardoor was het blok van binnen gaan roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Een 135i is niet zo veel slechter dus en stukken goedkoper :P Nou ja, was dat bij de M3 en 335i ook niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
YoshiBignose schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:25:
Een 135i is niet zo veel slechter dus en stukken goedkoper :P Nou ja, was dat bij de M3 en 335i ook niet het geval?
Ik heb ook al een rij-impressie of 5 gelezen waarin gesteld wordt dat hij niet te vergelijken is met de 135i... En om eerlijk te zijn denk ik dat een M3 met een 335i vergelijken ook geen zin heeft, dat zijn compleet andere wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:43:
[...]

Werkt zult spul ook netjes samen met de stuurwielbediening (R/T knop etc)?
Ik weet dat fiscon volledig integreert met idrive zodat eea volledig oem lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
zneek schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:41:
[...]

Ik heb ook al een rij-impressie of 5 gelezen waarin gesteld wordt dat hij niet te vergelijken is met de 135i... En om eerlijk te zijn denk ik dat een M3 met een 335i vergelijken ook geen zin heeft, dat zijn compleet andere wagens.
Begrijp ik ook wel en als je op het circuit gaat knallen ermee zal je het verschil ook wel merken, maar op de Nederlandse wegen tja, vraag ik me af of het dat extra geld waard is. Stoplicht en binnenstad is de M3 echt niet gruwelijk veel sneller dan een 335i. Je betaalt een hoop geld voor 1 lettertje: een M.

Nou bij de 1M is het niet heel veel anders.. de 135i is ook een monster (zelfs vergeleken met een 335i tegen een stuk betere prijs). En ik begrijp dat de M heel veel andere onderdelen heeft en veel beter gefinetuned is maar ik vind dat de verschillen toch een beetje te dicht bij elkaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sja, je betaalt een hoop extra voor net dat beetje extra... Het is ook geen auto voor het klootjesvolk, maar voor mensen die écht hard willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik weet niet of het hier geplaatst is, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. De APK van mijn 2004 545i E60 moet over aan maand gebeuren. Ik weet nou niet wat ik hier van kan verwachten, er staat ongeveer 165000 KM op en hij rijdt gewoon prima. Ik heb alleen geen serviceboekjes, maar zover ik het weet is het wel altijd goed onderhouden. Wat kan ik nou eigenlijk verwachten van de APK en is de BMW dealer beter of is een onafhankelijke APK garage ook te doen? Wat kan ik eigenlijk verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

zneek schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:41:
[...]

Ik heb beide gereden en dat is zéker zo. Volledig andere auto's. De M3 is meer sporty en de 335 is meer zakelijk aangelegd van binnen. De M3 is stijver maar ook agressiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het hele onderstel is toch anders van een M3? Hoe kun je dat niet elke meter die je rijdt, merken?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

Sowieso heeft een m3 een sperdif, wat eigenlijk een must is als het aankomt op de combinatie veel vermogen en snel rijden (optrekken danwel door de bocht).
Bij autoweek omschreven ze 'm als het lekkerste driftautotje. Zou er geen sperdif inzitten, dan wordt het natuurlijk sowieso geen auto waarmee je lekker kan driften.

Ja, en of hij te duur is..... de motor is vrijwel hetzelfde qua techniek (echter op modellen met vergelijkbare motoren wordt een verschilprijs van ca. 8000 euro gehanteerd). Is dat onderstel en die bodykit de overige 16000 euro waard? (ik weet niet wàt er exact aan het onderstel veranderd is).
Wil je een sper in je 335i meubelen, dan ben je (door de hopeloze constructie van dat differentieel) ook al minimaal 3500 euro verder..... Ik weet niet hoe dat bij de 135i zit, maar als dat dif diezelfde hopeloze constructie heeft wordt die 16mille rap minder :+

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 01-06-2011 18:27 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
w4rguy schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:28:
[...]

Ik heb beide gereden en dat is zéker zo. Volledig andere auto's. De M3 is meer sporty en de 335 is meer zakelijk aangelegd van binnen. De M3 is stijver maar ook agressiever.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je precies voor uitvoering hebt. Mijn 335i met Performance onderstel is al compleet anders dan zoals hij was met het standaard (non-M) onderstel. Als ik dat doortrek naar een M3 onderstel (is NIET het M onderstel wat je bij je normale E92 kunt bestellen als onderdeel van het M pakket) dan zal dat nog weer compleet anders zijn. Moet trouwens zeggen dat het strakkere, lagere performance onderstel me veul beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik ben trouwens net terug van vakantie. Groningen, door Duitsland, Zwitserland naar Toscane. Daar een weekje geweest en toen via Genova naar de Cote D'Azur gereden (schitterende route om te rijden!) en daar een weekje geweest. En uiteindelijk door Frankrijk, Luxemburg, Belgie terug gereden, 1500km in 1 ruk.... heerlijk karren...

Natuurlijk de de 335i even op de foto gezet bij beide bestemmingen:

Toscane:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/toscane-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/toscane-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/toscane-3.jpg

En bij het huis vlakbij St Tropez:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/sttropez-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/sttropez-2.jpg

In totaal zon 3850km gereden, incl wat "sportieve" uitstapjes op de betreffende locaties. Beide zijn van harte aan te bevelen voor sportieve bestuurders... ;) Trouwens, gemiddeld verbruik, 8.5 liter/100kmh. 70% Snelweg, 15% snelweg op hoge snelheid (180kmh+) en 15% "stadsverkeer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
8.5 / 100??? Is het een 35i of toch stiekum een 35d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff dat haal ik met m'n 318ci geen eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nee, het is echt een 335i. Misschien was het 8.7, ik twijfel, ik ga het morgen even dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Op zich zou dat best kunnen. Dat is zelfs nog iets minder zuinig dan de fabrieksopgave. Een 335i zou op de snelweg 6,4l / 100km moeten doen...

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ja minder zuinig dan de fabrieksopgave? Dat heb ik nog nooit meegemaakt... ( :') )

[ Voor 59% gewijzigd door YoshiBignose op 01-06-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
op 8 liter op 100 te halen moet ik de hele weg 100 rijden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat ding kan met 20% van zijn vermogen 120 rijden he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat kan elke fatsoenlijke auto. 120 @ 20% komt overeen met een theoretische top van 205 (als je zuiver de luchtweerstand neemt, maar het is geen al te slechte benadering).
Ik denk dat een 335i bij 120 dichter bij 10% van het beschikbare vermogen draait ;)

Ik ben dankbaar voor de uitvinding van directe injectie, dat scheelt enorm op het deellastrendement t.o.v. traditionele benzinemotoren. Wat zo mooi wordt gedemonstreerd door het nette verbruik van deze 35i..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

8,7liter/100km is toch helemaal niet zo gek voor een 335i? Dat is 1 op 11..

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
SunshineCompany schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:49:
8,7liter/100km is toch helemaal niet zo gek voor een 335i? Dat is 1 op 11..
1 op 11.5 zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
YoshiBignose schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:44:
Oh ja minder zuinig dan de fabrieksopgave? Dat heb ik nog nooit meegemaakt... ( :') )
Omdat je met een 318 aardig moet planken om vooruit te komen, met een 335i niet echt... :P
Priussen en die blije 3-cilinders die je kan leasen zijn daarom volgens mij ook helemaal niet zo zuinig.
Niet dat een 318 ook maar enigszins te vergelijken is met een Prius, maar kleinere motor > meer trappen voor zelfde vermogen

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-06-2011 16:21 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MrFl0ppY schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:49:

Niet altijd, geen idee ook waarom de ene keer wel, en de andere keer niet. Als ie dat niet deed, dan ging ie het ook niet ineens wel weer doen halverwege de rit. Dus wat dat betreft was het wel consequent. Vervelend, maar consequent :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_eXistenZ_ schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:50:
[...]

Omdat je met een 318 aardig moet planken om vooruit te komen, met een 335i niet echt... :P
Priussen en die blije 3-cilinders die je kan leasen zijn daarom volgens mij ook helemaal niet zo zuinig.
Niet dat een 318 ook maar enigszins te vergelijken is met een Prius, maar kleinere motor > meer trappen voor zelfde vermogen
Oh jah? Nou je kan zeggen wat je wilt, maar in WELKE wereld zou een motor met meer cilinderinhoud zuiniger zijn? Ja, misschien met constante snelheden van 200 km/u, maar in elk ander voorbeeld is een kleinere motor toch echt zuiniger. En dan heb ik het niet over motoren van nu vergelijken met 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tenzij je motor te klein is en te hard moet werken ;). Dus een beetje afhankelijk van je rijgedrag of een kleine of grotere motor beter voor je is (gelet op het verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met een moderne 318i of 320i zul je waarschijnlijk ergens tussen de 1:12.5 en 1:14 rijden.

De grootste winst van de moderne direct ingespoten motoren is dat het extra brandstofverbruik door een groter blok behoorlijk is teruggebracht. Met de auto's van 10 of 20 jaar geleden zat er een flink verschil tussen de dorst van een tweeliter of een drieliter, zelfs al reed je met de drieliter geen steek harder. Dat komt omdat die laatste op een lagere deellast en daarmee een minder gunstig werkpunt in de rendementscurve zat. 100 rijden met >200pk betekent dat de gaskleppen erg ver dicht staan met als gevolg grote inlaatverliezen. Vandaar dat je nu een 300+ pk 35i kunt rijden met 1:11.5. Tien jaar geleden had zo'n auto 1:7 of maximaal 1:8 gelopen, ook met een normale rijstijl.

Overigens, als je het extra vermogen ook allemaal gaat gebruiken, vervliegt de bovenstaande redenering en idan komt er een lineairiteit tussen vernmogen en verbruik naar voren. Een 35i kan nog steeds twee keer zoveel benzine in een uur opdrinken als een 18i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Een Prius heeft een 1.8 motor en twee elektromotoren samen goed voor 136 pk dat is evenveel als een 318i in de corporate lease business line.
Zelfs tankpasrijders redden gemiddeld nog 1:17 met een Prius. Met het huidige mooie weer is 1:20 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Mwhoa, ik heb wel 't idee dat de indicaties die BMW geeft over verbruik behoorlijk haalbaar zijn. Met m'n 330d zit ik er zelfs een stuk onder (of boven, hoe je 't maar bekijkt, maar zuiniger in ieder geval). Snelweg: 5.8 L/100km (Indicatie is 6.4) en Bebouwde kom zo rond de 6.7 (indicatie is 7.7). Mijn Pa rijdt een 730d uit 2005 en weet daar zelfs 1:14 mee te rijden ... Weliswaar met een fluwelen voetje, maar dan nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:39:
Ik mag mij ook tot de echte BMW-rijders gaan aansluiten. Volgende week ruil ik mijn huidige auto'tje in voor een (nog) mooier exemplaar:

[afbeelding]
Uit: 2007 MINI Cooper S (enige foto die ik heb, bijzonder winters :))

[afbeelding]
In: 2009 BMW Z4 sDrive 35i

8)
Inmiddels opgehaald en gisteren wat foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5188/5792552113_261321676d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/5793114948_66e2829b45_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5147/5792554409_37a409143e_z.jpg

De berichten hierboven over het (lange afstands)verbruik van de 335i spreken mij zeer aan >:). Tot nu toe vooral gespeeld, daarom de eerste 250km 15l/100km gereden. Ik ga er straks echter vooral ook veel snelwegkilometers mee maken, dan hoop ik op een verbruik van 10l/100km :).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Sdrive 35i? Nice man, zowel interieur, lak als velgen maken echt 'n hele gave combo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De berichten hierboven over het (lange afstands)verbruik van de 335i spreken mij zeer aan >:). Tot nu toe vooral gespeeld, daarom de eerste 250km 15l/100km gereden. Ik ga er straks echter vooral ook veel snelwegkilometers mee maken, dan hoop ik op een verbruik van 10l/100km :).
Wat een ontieglijk mooie bak!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Morgen ga ik de foto's maken van de BMW M3 die mijn baas ombouwt tot racewagen.

een tipje van de sluier:
Ik hoorde van mijn vader dat hij de auto eergister heeft afgespoten. Geen grondverf meer dus. Het frame en de binnenkant van de auto is mat-wit gespoten. Dat hebben ze eerder al gedaan. Carrosserie onder elektrische spanning en met elektrisch-geladen verf spuiten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
laat maar..

[ Voor 92% gewijzigd door maarud op 04-06-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ja inderdaad, je kunt beter een Veyron nemen met 1000 pk. Die hoeft maar op 1% van zijn vermogen te rijden 8)7

Kleinere motor en minder cilinders is altijd zuiniger, mits je auto's van hetzelfde bouwjaar vergelijkt en hetzelfde rijgedrag, of die van een groep die groot genoeg is om de excessen eruit te filteren...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gave bak! Precies in de kleuren en velgen die ik ook zou kiezen. :9~

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:13:
[...]

Ja inderdaad, je kunt beter een Veyron nemen met 1000 pk. Die hoeft maar op 1% van zijn vermogen te rijden 8)7

Kleinere motor en minder cilinders is altijd zuiniger, mits je auto's van hetzelfde bouwjaar vergelijkt en hetzelfde rijgedrag, of die van een groep die groot genoeg is om de excessen eruit te filteren...
Dat is niet zo. Als je een kleine 3-cylinder tot de limit pusht, verbruikt hij weldegelijk meer dan, bijvoorbeeld, een 335i die op dezelfde snelheid volgt. Zoek op YouTube maar eens de Prius vs. M3-test.

Edit: deze dus:

[ Voor 5% gewijzigd door Plague op 03-06-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:13:
[...]

Zoals hierboven vermeldt; het is gewoon waar ;). Hoe groter de motor, hoe minder deze zich in hoeft te spannen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 34 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.