Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

deepbass909 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:16:

[...]

De "tilt" sensor zal geen last hebben van de aflopende oprit. Bij activatie bepaalt bij namelijk z'n 0-punt en dat is de positie van de auto op dat moment.
Volgens mij gebruikt het alarm verder de schakelaars voor de interieurverlichting in de portieren en achterklep als sensors, dus werken die helemaal goed?
En niet te vergeten, contacten in stekkers. Als die niet helemaal lekker meer zijn, kunnen die ook het alarm af laten gaan.

Ik zit zelf ook nog met een vergelijkbare uitdaging. Al tijden heb ik het probleem dat de sloten in de auto alleen in sper-stand gaan als ik de auto met de kofferbak op slot doe (kenmerk daarvan is dat bij mijn Compact de benzine-klep op slot gaat, en de portieren niet meer van binnenuit te openen zijn), maar niet als ik de sloten in de portieren gebruik. Dit zou echter geen verschil mogen maken. Vorige week kwam ik er ook nog achter dat de startonderbreker waarschijnlijk alleen werkt als de sloten in sper-stand staan (moet ik nog testen met een sleutel zonder transponder-chip). Dit is waarschijnlijk ook een slecht-contact ergens in de kabelboom.

[...]
Bedankt voor de informatie. De storing treedt ook op als ik de kofferbak niet geopend heb, dus uitstap en meteen de auto op slot doe. Wel lijkt het alsof de storing vaker op treedt bij warmer weer dan doorgaans, maar wellicht is dat toeval. De verlichting gaat netjes uit verder (interieur), en ik heb geen last van een alarm dat spontaan af gaat. Wellicht toch een losse verbinding dan ergens?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als de temperatuur invloed lijkt te hebben, dan is een los contact al snel de verdachte. Of een versleten schakelaar. Temperatuur heeft behoorlijk wat invloed op contacten, en als die al niet helemaal super meer zijn, kan dat zomaar het gedrag verklaren. Een ander punt kan een eventueel slecht massa contact zijn, hoewel die meestal juist door vocht beïnvloed wordt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Einde van de week even een microfilter bij de dealer ophalen. Luchtfilter van de airco zeg maar, degene die er in zat was al een flinke tijd niet vervangen. Kan ik me ook wel voorstellen, bijna het halve dashboard moet uit elkaar om er bij te kunnen (E36). 8)7 Alhoewel, als je eenmaal weet waar de schroeven zitten is het niet zo moeilijk. :)
Verder ook twee rubberen dempers van de achter schokbrekers vervangen, die zijn aan beide kanten achter helemaal open waardoor er snel vuil en dergelijke bij de schokbreker komt. Dat willen we natuurlijk niet. Dealer prijs voor deze beide onderdelen was gelukkig nog wat goedkoper dan via internet bestellen en laten bezorgen. Komt ook wel doordat ik het liefste alleen origineel BMW spul wil. :P Toch leuk sleutelen aan zo'n 'oude' 3'er. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Satch
Ligt er een plaatfilter in het verwarmingshuis? Waarschijnlijk moet de onderste bekleding van het dashboard bij de bestuurder daarvoor los. Dat zijn maar een paar schroeven, als je weet hoe het zit.
Bij mijn Compact zit het makkelijker, maar ook tegelijk een stuk moeilijker... Bij mij zitten ze in de inlaatbak (die onder de voorruit) en zijn het paddenstoelfilters. Dat is en moeilijk reiken over de motor, en de stang van de ruitenwissers zit ook nog eens gigantisch in de weg... Maar je hoeft niet het halve dashboard te slopen om erbij te kunnen.
Ze zaten er origineel niet in bij mij, maar met erge last van hooikoorts de laatste 2 jaar, wou ik ze toch wel graag erin hebben. Het heeft mij uiteindelijk bijna een uur gekost om 1 van de 2 filters op z'n plek te krijgen... 8)7 De andere (waarbij de stang niet in de weg zat), zat er zo in.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
mr_petit schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:00:
De golf 5 en leon (mk2) staan anders precies op hetzelfde onderstel (pq35). Als je die anders vind rijden moet dat dus liggen aan andere banden of stoelen of wat dan ook. De ophangingsonderdelen, remmen wielgeometrie etc etc is gewoon hetzelfde afaik.
De C30 staat op een focus (mk2) platform.
Dat is ook een populair platform.
Tussen de Golf 6 en de Leon zit qua wegligging een wereld van verschil, kan dit enkel door bandjes veroorzaakt worden? In de Golf kon ik met moeite een bepaalde bocht met 80 nemen, die ik in de Leon altijd met 100 neem...
Zelf geloof ik niet dat bmw/MB/Audi altijd zo'n beter afwerking heeft. Ook in die auto's zit wel eens een kraakje, of slijt de verf van een knopje. (audi a3 met versleten zwarte verf op knopjes die van wit plastic zijn :F.... net als bij een golf ...:P ) Die auto's zijn gewoon broertjes waarbij je bij audi gewoon meer opties kan krijgen en zwaardere motoren. Thats it.
Dan heb je het ook over Audi, ik noemde bewust alleen BMW en Mercedes ;)
MrFl0ppY schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:16:
Lol met die laatste zinnen blijf je natuurlijk wel lekker geloofwaardig! :F

Op één of andere manier denken BMW rijders dat hun bak super is afgewerkt en dat niks kan meedraaien op MB na...

De 1 serie is er ook maar gekomen zodat de beginnende lease rijders een BMW badge kunnen rijden en denken dat ze daarmee status hebben verworven. :P
Ik rijd geen BMW, ik heb de A3 lange tijd overwogen, dus ik ben ook niet tegen Audi, maar ze kunnen gewoon niet meedraaien bij BMW en MB...

Mijn voorkeur gaat dan meer naar Volvo uit. Meer waar voor je geld en je levert niet in op comfort. Maar Lexus vind ik ook erg goed bezig! De CT200H in goede uitvoering zit erg goed!
418O2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:41:
de trendline is gewoon een kloterige basisuitvoering, je moet wel een realistisch vergelijk uitvoeren.
Gezien de vanaf prijs van een Golf en het feit dat de trendline de instapper voor de Golf is (niet alleen voor verhuurbedrijven, maar ook voor de consument), is het heel valide om de trendline, gezien de prijs, met de astra, megane, focus instappers te vergelijken.
En een 1-Serie is een goede auto verder en ik zou hem liever hebben dan een Golf, maar een Golf is geen straf (mits een fatsoenlijke uitvoering)
Ik vond het leuk voor een weekend, maar verder schaar ik hem in dezelfde categorie als de Leon. Ik wil die eigenlijk niet voor langere tijd en vooral niet gezien de prijs/kosten...

De C30 die ik had steekt daar met kop en schouders boven uit. En dan verwacht ik toch wel dat de 1 serie weer boven de C30 uitsteekt...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

deepbass909 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:59:
Als de temperatuur invloed lijkt te hebben, dan is een los contact al snel de verdachte. Of een versleten schakelaar. Temperatuur heeft behoorlijk wat invloed op contacten, en als die al niet helemaal super meer zijn, kan dat zomaar het gedrag verklaren. Een ander punt kan een eventueel slecht massa contact zijn, hoewel die meestal juist door vocht beïnvloed wordt.
Duidelijk. Ik moet nog eens informeren of ze het wellicht uit kunnen lezen.
deepbass909 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 01:26:
@Satch
Ligt er een plaatfilter in het verwarmingshuis? Waarschijnlijk moet de onderste bekleding van het dashboard bij de bestuurder daarvoor los. Dat zijn maar een paar schroeven, als je weet hoe het zit.
Bij mijn Compact zit het makkelijker, maar ook tegelijk een stuk moeilijker... Bij mij zitten ze in de inlaatbak (die onder de voorruit) en zijn het paddenstoelfilters. Dat is en moeilijk reiken over de motor, en de stang van de ruitenwissers zit ook nog eens gigantisch in de weg... Maar je hoeft niet het halve dashboard te slopen om erbij te kunnen.
Ze zaten er origineel niet in bij mij, maar met erge last van hooikoorts de laatste 2 jaar, wou ik ze toch wel graag erin hebben. Het heeft mij uiteindelijk bijna een uur gekost om 1 van de 2 filters op z'n plek te krijgen... 8)7 De andere (waarbij de stang niet in de weg zat), zat er zo in.
Dient de microfilter ook als filter voor de airco (bij een E46), of is er nog een ander filter?

---

Ik ga overigens de eindtrap (kachelweerstand) vervangen. Ik heb namelijk een vreemd probleem met de airco dat deze na een kwartier rijden steeds minder hard en minder koud gaat blazen. Dat de airco leeg is lijkt me sterk, want bij koude motor werkt 'ie perfect (ook nadat ik even zonder airco gereden heb en deze weer inschakel).

Handmatig de blower op 'full speed' zetten werkt niet, er komt maar een beetje lucht uit (het display verandert wel mee). De eindtrap is relatief goedkoop en eenvoudig (zelf) te vervangen, dus hopelijk is het daarmee opgelost... Anders moet ik verder gaan kijken naar wellicht de airco pomp (kan deze te warm worden en zichzelf uitschakelen? Het lampje van de airco schakelaar blijft wel gewoon branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

@dfrenner:
Het kan ook aan de uitvoering liggen. Als je een Leon hebt met sportonderstel, en een Golf met het 'comfort' onderstel, dan is het niet meer dan logisch dat die Leon harder een bocht door kan gaan dan de Golf ;)
Zoals al eerder gezegd, ze staan op hetzelfde platform (Leon/Golf/A3/die ene Skoda) en qua ophanging e.d. zit er geen verschil in. Dat verschil komt dan dus óf voor rekening van een ander onderstelafstelling, óf andere banden. Daarnaast maken natuurlijk stoelen ook een wezenlijk verschil voor je beleving en hoe ver je als bestuurder durft te gaan.

@deepbass909:
Geloof me, dan heb jij die auto's niet in de ABS gekregen. Elke auto waarin ik tot nu toe gereden heb, en waarin ik zo hard heb kunnen remmen dat de ABS ingreep, voelde je het in de hele auto, zelfs een zware Ford Transit. Je voelt het sowieso in het rempedaal (die wordt "terug geduwd"), maar ook in het stuur (het hardst remmende wiel zal het stuur die kant optrekken) en de auto zelf. Het zijn gigantische schokken, maar een snelle trilling (beetje vergelijkbaar met stevig over kasseien rijden).
Dat is gewoon wat ik al eerder zei. Je moet corrigeren in je stuur, en het pedaal wordt terug geduwd op een niet bepaald fijne wijze. Ik heb de Laguna waar ik hiervoor in reed een drietal maal in de ABS gehad en behalve dat ik moest corrigeren, merkte je daar verder weinig van in het stuur zelf (behalve het panische ABS lichtje op het dashboard).

en @Femme:
Hoezo zinloos?
Zoals al gezegd, omdat er simpelweg veel te veel variabelen zijn. Het ene concept is gewoon niet per definitie altijd de beste oplossing. Natuurlijk is het een mooi concept, dat zo z'n voordelen heeft, maar het heeft ook meer dan genoeg nadelen, net als ieder ander concept. Als je er graag over wilt discussiëren, mijn DM-box staat open hoor, maar ik denk dat we anders dit topic behoorlijk offtopic trekken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 01:26:
@Satch
Ik heb het oude filter er al uit gehaald met behulp van wat handleidingen en youtube filmpjes. Als je het eenmaal een keer gedaan hebt is het goed te doen. Handschoenenkastje moest weg samen met de luchtroosters erboven, daarna het luchtkanaal voor de voeten en de onderste bekleding van het dashboard ja. Vervolgens een paar boutjes los van de hele electronica installatie daar en dan kan het filter er uit. :) Bij mij is het een rechthoek. Echter het filter dat er in zit kon je in 3 delen buigen zodat hij er makkelijk ingaat, wat betekend dat het waarschijnlijk een aftermarket filter is zonder koolstof laagje. Dat koolstoflaagje wat wel op originele filters zit zou vieze luchtjes moeten weg filteren. Wel zo prettig! OEM is the way to go dus :)
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:33:
[...]

Duidelijk. Ik moet nog eens informeren of ze het wellicht uit kunnen lezen.

[...]

Dient de microfilter ook als filter voor de airco (bij een E46), of is er nog een ander filter?

---

Ik ga overigens de eindtrap (kachelweerstand) vervangen. Ik heb namelijk een vreemd probleem met de airco dat deze na een kwartier rijden steeds minder hard en minder koud gaat blazen. Dat de airco leeg is lijkt me sterk, want bij koude motor werkt 'ie perfect (ook nadat ik even zonder airco gereden heb en deze weer inschakel).

Handmatig de blower op 'full speed' zetten werkt niet, er komt maar een beetje lucht uit (het display verandert wel mee). De eindtrap is relatief goedkoop en eenvoudig (zelf) te vervangen, dus hopelijk is het daarmee opgelost... Anders moet ik verder gaan kijken naar wellicht de airco pomp (kan deze te warm worden en zichzelf uitschakelen? Het lampje van de airco schakelaar blijft wel gewoon branden).
Het microfilter dient idd ook voor de airco, volgens mij voor het gehele luchtkanaal gewoon en volgens mij is dit de enige daarvoor. Bij de E46 is hij echter 10 keer zo snel te vervangen. Hij zit namelijk in de plastic box boven de motor. Je kan dus in een minuutje even kijken of hij erg vies/verstopt is. :)
YouTube: ‪BMW DIY #9 E46 3 Series Cabin Air FIlter Replacement‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Satch schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:18:

[...]

Het microfilter dient idd ook voor de airco, volgens mij voor het gehele luchtkanaal gewoon en volgens mij is dit de enige daarvoor. Bij de E46 is hij echter 10 keer zo snel te vervangen. Hij zit namelijk in de plastic box boven de motor. Je kan dus in een minuutje even kijken of hij erg vies/verstopt is. :)
YouTube: ‪BMW DIY #9 E46 3 Series Cabin Air FIlter Replacement‬‏
Deze is onlangs al vervangen dus die is dan sowieso goed, bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Is er hier iemand die minstens een paar maanden rijervaring met zo'n nieuwe 320D efficient dynamics heeft?
Mijn X5 is ondertussen bijna 10 jaar oud, heeft 200K op de teller, en is IMHO aanv vervanging toe. Momenteel doe ik bijna geen KM's meer => ik ben deze middag even gaan kijken in de garage, en heb prijs laten maken voor een 320 touring ED; bij die 320D ED heb je 80% fiscale aftrek in Belgie voor zakelijke rijders... (€€€€)

Op zich lijkt me het koppel/vermogen (163PK) meer dan voldoende om vooruit te komen, en gezien er eind volgend jaar een nieuw model 3 uitkomt, geven ze nogal interessante kortingen (de eerste offerte was al direct >7K korting ).

Ik zie eigenlijk op het eerste gezicht geen nadelen aan deze wagen (ook niet in reviews), vandaar deze vraag naar ervaringen... (positief & negatief)...

Voorlopig ga ik ook nog even kijken naar een Lexus IS, want dat ziet er me ook wel een interessante wagen uit in die klasse uit.. heeft er nog iemand suggesties ?
(De Jaguar XF leek me ook wel nog iets, maar die blijkt uiteindelijk toch weer een klasse hoger te zitten, dus heb ik deze maar terug van mijn lijstje geschrapt, gezien mijn geringe aantal KM's/jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik zou niet weten wat het nadeel is. Misschien is het type velgen een beetje minder mooi (weet niet of je dat mag aanpassen in BE). Maar de motor is potent genoeg en het is een verdomd mooie wagen.

Hoe hij zich verhoudt tot de IS/XF weet ik niet, die autos ken ik niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
In de begin jaren hadden alle 320d's 163pk dus de ervaring zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Het is een fijn blok met ruim voldoende power voor de auto. Wel ben je vrij veel aan het schakelen omdat het blok maar in een klein bereik het volle vermogen benut, daarmee is het niet echt een sportief blok. Verder rijdt de 3 serie nog super dus dat zal je niet teleurstellen.

En mocht je meer power willen is tunen nog altijd een optie ;). 200pk heb je zo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Is het met een "gering" (wat is gering volgens jou?) aantal km's per jaar dan wel handig om een diesel te rijden? Zowel qua kosten - al kan dat in België natuurlijk anders liggen dan in Nederland - als qua belasting van je blok. Met een diesel moet je toch ook wel redelijk wat rijden, of op zijn minst wat langere stukken rijden.

Met een huidige 3 serie is niet zoveel mis, wel wat vermoeiend als je rechtuit rijd omdat je moet corrigeren maar als je van een BMW naar een 3 gaat zul je dat niet bezwaarlijk vinden denk ik. Zorg er alleen wel voor dat je je stoelen upgrade, en Navi Pro en Audio Pro wil je toch ook eigenlijk wel hebben.
Verder zou je ook kunnen gaan kijken naar de Mercedes-Benz C-klasse (is net weer gefacelift), Audi A4 of Volvo S60. Andere merken hebben ook interessante aanbiedingen, maar ik denk niet dat je geneigd bent daar te kijken :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
MrFl0ppY schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:43:
In de begin jaren hadden alle 320d's 163pk dus de ervaring zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Het is een fijn blok met ruim voldoende power voor de auto. Wel ben je vrij veel aan het schakelen omdat het blok maar in een klein bereik het volle vermogen benut, daarmee is het niet echt een sportief blok. Verder rijdt de 3 serie nog super dus dat zal je niet teleurstellen.

En mocht je meer power willen is tunen nog altijd een optie ;). 200pk heb je zo.
De 320ED is helemaal anders van karakter dan de eerste 320d met 163pk...
De ED heeft zijn maximaal koppel tussen 1750 en 3200rpm, dat is al een aardige powerband voor een 4cilinder diesel.
De 163pk had zijn max koppel tussen 2000 en 2750...
Bovendien heeft hij een speciaal vliegwiel, waardoor je aan 1100rpm kan rondtoeren zonder dat de motor tegenpruttelt en als je gas geeft gaat hij nog aardig vooruit ook.

Als je de ED chipped kom je dik boven de 200pk uit en 100NM koppel komt er ook bij _/-\o_

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
Aries.Mu schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:48:
[...]

De ED heeft zijn maximaal koppel tussen 1750 en 3200rpm, dat is al een aardige powerband voor een 4cilinder diesel.
Bovendien heeft hij een speciaal vliegwiel, waardoor je aan 1100rpm kan rondtoeren zonder dat de motor tegenpruttelt en als je gas geeft gaat hij nog aardig vooruit ook.

Als je de ED chipped kom je dik boven de 200pk uit en 100NM koppel komt er ook bij _/-\o_
En mag je in belgie ook meteen een klap meer betalen toch? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
PauseBreak schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:17:
Verder zou je ook kunnen gaan kijken naar de Mercedes-Benz C-klasse (is net weer gefacelift), Audi A4 of Volvo S60. Andere merken hebben ook interessante aanbiedingen, maar ik denk niet dat je geneigd bent daar te kijken :P
Als je maar wegblijft van de S60 Driv-E. 1600cc dieseltje, 115 pk...
prima blok voor in een C30 maar echt geen partij in de klasse van de S60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
D4Skunk schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:38:

Voorlopig ga ik ook nog even kijken naar een Lexus IS, want dat ziet er me ook wel een interessante wagen uit in die klasse uit.. heeft er nog iemand suggesties ?
(De Jaguar XF leek me ook wel nog iets, maar die blijkt uiteindelijk toch weer een klasse hoger te zitten, dus heb ik deze maar terug van mijn lijstje geschrapt, gezien mijn geringe aantal KM's/jaar)
Lexus IS 8)

[ Voor 143% gewijzigd door YoshiBignose op 19-05-2011 17:45 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Voorzichtige reactie richting de 320d ED; m´n vader heeft er recent een gekocht en ik moet zeggen dat dit een heel stuk beter rijd dan een 2010 audi A4 met evenveel vermogen (dag mogen lenen van een oom van me; tussen de 1000 en 2300 toeren lijkt er amper iets te gebeuren en daarboven gaan de sluizen ineens open). Nu is dit zelf mijn enige ervaring met BMW, maar ik zou zo´n 3 serie elke dag kiezen boven de A4 (materiaalkeuze interieur, turbogat e.d.). Een mercedes rijd ook erg goed, maar is nog iets krapper van binnen dan de 3 serie en persoonlijk vond ik ´m iets minder goed rijden (plus die enkele stok aan het stuur voor alle functies vind ik zelf bloediritant) :)

Wat betreft performance; de 163 pk die ´t blok standaard levert zijn wat mij betreft meer dan voldoende om goed vlot (ahum) met het verkeer mee te komen tegen een heel erg gunstig verbruik. Een 170 pk VAG blok is wel een stuk feller, maar veel minder soepel in de lagere toeren naar mijn idee. Ook cruisen met ~1100 toeren gaat heel erg prima, al heb ik instinctief wel de neiging om even een versnelling terug te gaan, terwijl dit helemaal niet nodig is. Ook de Navi en Audio Pro zijn wat mij betreft (zij het prijzige) verplichte opties, iDrive is gewoon geniaal in deze uitvoering. :) Ik heb zelf het idee dat de versnellingen behoorlijk lang zijn tov vergelijkbare modellen, maar dat kan ook m´n beperkte referentiekader zijn dat me de das om doet. :P Zelf heb ik er in ieder geval geen moeite mee.

De enige nadelen die we hebben kunnen vinden aan de 3 serie is de krappe ruimte voor de voeten van de passagier voor (ik kan met mijn maat 45 de voeten niet echt goed rechtop zetten en moet ze een beetje horizontaal leggen om tegen het schot aan te kunnen leunen) en de beenruimte achter houd ook niet echt heel erg over.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mambo No5 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:28:
Nu is dit zelf mijn enige ervaring met BMW, maar ik zou zo´n 3 serie elke dag kiezen boven de A4 (materiaalkeuze interieur, turbogat e.d.).
Helemaal eens, en ik heb een Audi A4 besteld ;)

De BMW 3 doet 2 dingen gewoon echt beter dan Audi:
  • Stuurgevoel/weggedrag
  • Dieselmotoren
In beide gevallen moet je blind een BMW nemen :) De Audi doet het weer (veel) beter met benzine motoren, dus dat heeft het weer aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Like I said; ik heb een dag mogen rijden in de A4 van een oom, welke met 32k op de teller al het een ander aan vreemde kuren had in het interieur. (knopje voor de bediening van het open dak was aan de binnenkant al afgebroken waardoor deze los in het dak hing bijvoorbeeld; imho mag dat binnen een dergelijke prijsklasse gewoon niet voorkomen) Daarnaast vind ik de materiaalkeuze van Audi voor (met name de deurpanelen) ronduit goedkoop voelen; her en der is het gewoon knalhard plastic. Ook wat betreft de audio/navigatie vind ik het systeem van Audi veel minder intinutief over komen dan die van BMW (al moet ik zeggen dat ik wellicht van biast ben aangezien ik de Pro-navi van BMW "gewend" ben), qua klank zal het alleen niet echt veel uit maken aangezien Audi ook permium audio aanbied in zijn gamma en ook bovengemiddeld goed zal klinken (Bose vs. Harmann Kardon afaik).

Het is en blijft natuurlijk een volledig persoonlijke keuze, maar ik moet wel zeggen dat m'n vooroordelen (en die van m'n pa, die eerst niets van BMW moest hebben) toch behoorlijk weg genomen zijn en ik nu zeker ook wel snap wat mensen zien en voelen in een BMW. :) In dat opzicht is mijn eigen Focus ook maar een trapwagentje om in te rijden en word ik er zelf ook wel heel hebberig van om zelf ook eens voor een 2e hands exemplaar te kijken, maar helaas ben ik een beetje gebonden aan een wat krapper budget en zal BMW rijden er voorlopig niet in zitten. :+

offtopic:
Pics van de BMW heb ik wel, maar niet bij de hand helaas..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

whoehoe vanavond hardtop opgehaald (mp).

Ik had de hoop al een beetje opgegeven dat ik voor een schappelijk bedrag een hardtop zou vinden. En ook nog eens in de goede kleur. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Wow, bedankt voor zoveel reacties zo snel ! _/-\o_

Op zich zijn er dus geen noemenswaardige problemen met de 320D ED, integendeel zelfs... Dit moet ik dus al zeker in het achterhoofd houden...

Audi, VW, Volvo etc had ik al even bekeken, maar gezien een goede garage in de buurt voor mij 50% van mijn beslissing uitmaakt, vallen deze automatisch af wat mij betreft (al zal ik me hierover misschien nog eens wat meer informeren)

Echter...
offtopic:
Ik ben deze avond even op aanraden van een klant en na het bezoeken van diverse sites even naar de Peugeot-garage gereden, en ik moet zegen dat ik HEEL aangenaam verrast ben door wat ik daar gezien heb (508 SW)...

Hier krijg je wel heel veel auto voor je geld... En voor de kids is de plaats achteraan zeer ruim, en het panoramadak is echt prachtig.... Ik denk dat ik hiervoor maar eens een testrit ga aanvragen... 1 probleem: ik had eigenlijk het liefst de GT-versie aangeschaft (2.2D), maar die zou door problemen met de levering van de onderdelen voor een automaat maar liefst 1 jaar levertermijn hebben (te veel voor mij).

Gezien de 163PK versies ook met automaat geleverd worden, schiet enkel nog de 136PK versie over... dat valt me wel een beetje tegen eerlijk gezegd; 0->100 in 10,1 s ... Een testrit zal soelaas moeten bieden vrees ik....

(Langs de andere kant: zo heb ik nog altijd een excuus om me ooit een bijkomende racebolide/coupé/cabrio/oldtimer/whatever te kopen in het kader van mijn aankomende midlife-crisis :P )

To be continued (sorry voor de topickaping BTW) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tot je de bmw en peug Beide gereden hebt, dan valt de peugeot wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat is er mis met de automaat? Het is dezelfde als in de BMW 318d en 320d ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

418O2 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:06:
Tot je de bmw en peug Beide gereden hebt, dan valt de peugeot wel af.
I'll let you know; ik heb al met redelijk wat BMW's gereden via mijn kennissenkring, o.a. ook met een "gewone" 320D, dus als ik de comments mag geloven zou deze ervaring gelijkaardig moeten zijn. Mijn vrouw rijdt met een Peugeot 207, maar ik denk dat dat niet te vergelijken valt met de 508; het is dus vooral naar de ervaring met de Peugeot dat ik nieuwsgierig ben...
PWM schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:07:
Wat is er mis met de automaat? Het is dezelfde als in de BMW 318d en 320d ligt :)
Niks, alleen dat er leveringsproblemen zijn;voor zover ik het begrepen heb zou deze geleverd worden vanuit Japan, hence the problem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind de 508 ook een leuke wagen om te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat hij rijervaring en afwerking gelijk is aan de bmw.

Daarbij heeft een nieuwe bmw ook een luxere uitstraling en voorkomen, ik weet niet wat voor zaak je hebt, maar het kan meehelpen in je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

De 508 heeft in de 2.2 diesel anders wel dubbele wishbones als voorwielophanging. Dat heeft een 3 natuurlijk niet (alleen de 5 en 7 zijn met die techniek uitgerust).
Overblijfsel van òf de peug 407 (alle modellen), of overgenomen van halfbroertje C5 ph3 (eveneens op alle modellen).

Maar goed, zegt natuurlijk niets over de luxe uitstraling, maar wellicht interessant voor mensen die ook graag onder de motorkap kijken zogezegd :)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mambo No5 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:40:
Like I said; ik heb een dag mogen rijden in de A4 van een oom, welke met 32k op de teller al het een ander aan vreemde kuren had in het interieur. (knopje voor de bediening van het open dak was aan de binnenkant al afgebroken waardoor deze los in het dak hing bijvoorbeeld; imho mag dat binnen een dergelijke prijsklasse gewoon niet voorkomen) Daarnaast vind ik de materiaalkeuze van Audi voor (met name de deurpanelen) ronduit goedkoop voelen; her en der is het gewoon knalhard plastic. Ook wat betreft de audio/navigatie vind ik het systeem van Audi veel minder intinutief over komen dan die van BMW (al moet ik zeggen dat ik wellicht van biast ben aangezien ik de Pro-navi van BMW "gewend" ben), qua klank zal het alleen niet echt veel uit maken aangezien Audi ook permium audio aanbied in zijn gamma en ook bovengemiddeld goed zal klinken (Bose vs. Harmann Kardon afaik).

Het is en blijft natuurlijk een volledig persoonlijke keuze, maar ik moet wel zeggen dat m'n vooroordelen (en die van m'n pa, die eerst niets van BMW moest hebben) toch behoorlijk weg genomen zijn en ik nu zeker ook wel snap wat mensen zien en voelen in een BMW. :) In dat opzicht is mijn eigen Focus ook maar een trapwagentje om in te rijden en word ik er zelf ook wel heel hebberig van om zelf ook eens voor een 2e hands exemplaar te kijken, maar helaas ben ik een beetje gebonden aan een wat krapper budget en zal BMW rijden er voorlopig niet in zitten. :+

offtopic:
Pics van de BMW heb ik wel, maar niet bij de hand helaas..
Ik rijd regelmatig in de A4 (2009) van een vriend van me en ik vind het erg tegenvallen. Dat is de reden dat ik zowel de A3 als A4 toch echt een klasse lager vind dan BMW en Mercedes. Als je de motoren buiten beschouwing laat, zou ik zelfs een Volvo boven de Audi verkiezen. Dus vooral qua comfort, afwerking en materiaalgebruik. Tja, verder gaan de VAG blokken wel een stuk verder met betrekking tot vermogen. Maar goed zo veel RS-en zie je ook weer niet rijden he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, die onderdelen komen uit Japan en dat is nu even lastig. Gaat bij meer modellen de mist in bij meerdere merken. Op sommige modellen kunnen ze ook geen Connect Nav leveren. Dit lossen ze vanzelf wel op door andere toeleveranciers te zoeken, maar tot die tijd dus even lastig.

Die 508 rijdt erg goed hoor. Ik was laatst ook blij verrast door de V60 met 5-cil diesel. Wat een juweel van een motor.

[ Voor 59% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-05-2011 09:09 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

418O2 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:23:
Ik vind de 508 ook een leuke wagen om te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat hij rijervaring en afwerking gelijk is aan de bmw.
BMW = driver's car; altijd al geweest, en dit zal altijd zo blijven...
Maar: je betaalt IMHO veel meer voor het merk BMW; als ik een gelijkaardig uitgerustte Beamer als de 508 GT zou willen, dan zit ik gewoon direct aan een veel hoger budget.
Afwerking zit wat mij betreft wel snor bij de Peugeot (bij BMW natuurlijk ook, maar dat mag wel voor die prijs).
Een extra reden om voor de beamer te kiezen zou de herverkoopwaarde kunnen zijn, maar gezien het grote prijsverschil, en het feit dat ik deze auto toch wil "oprijden", blijft er niet veel meer over van die meerwaarde.

Ik ben trouwens gisterenavond gaan kijken, en heb toen gehoord dat de GT niet meer verkrijgbaar was dit jaar.
Deze morgen heb ik telefoon gekregen dat het evt. toch zou mogelijk zijn om met een beetje geluk rond november er 1 produktie te krijgen, met een overbrugging met een 508 1.6 als huur. Concreet zou dit dan rond de jaarwisseling (met een marge van een paar maand up of down) moeten kunnen geleverd worden. Gezien de eigenaar van de showroom familie is, heb ik wel de neiging om hem op zijn woord te vertrouwen :*)
Daarbij heeft een nieuwe bmw ook een luxere uitstraling en voorkomen, ik weet niet wat voor zaak je hebt, maar het kan meehelpen in je beslissing.
Luxe uitstraling boeit me uiteindelijk maar matig; voor ik de X5 gekocht heb wou ik eigenlijk een KIA Sorento of een Toyota Prius kopen (de historiek staat hier nog ergens waaaaay back gepost)...

Bij de aanschaf van mijn X5 heb ik destijds ook nogal wat diverse meningen te horen gekregen, gaande van "De max" tot "Hoe kan zo'n jonge gast zich zo'n auto veroorloven; dat is echt niet koosjer"

De mensen waarmee ik zaken doe (In een notedop: IT consultancy specifiek voor "onoplosbare" problemen - o.a. brownfield migraties en team issues) maakt het uiteindelijk geen zak uit waarmee ik rij; als dat voor hun een verschil zou maken, dan is dit het teken dat ze met me werken voor de verkeerde redenen 8)
mr_petit schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:43:
De 508 heeft in de 2.2 diesel anders wel dubbele wishbones als voorwielophanging. Dat heeft een 3 natuurlijk niet (alleen de 5 en 7 zijn met die techniek uitgerust).
Overblijfsel van òf de peug 407 (alle modellen), of overgenomen van halfbroertje C5 ph3 (eveneens op alle modellen).
Ik heb al een paar km's met de laatste 730 afgelegd, en moet zeggen dat dit toch echt een andere klasse is (lees: surrealistisch goed); ik ben echter niet van plan om zoveel te besteden aan een wagen ATM, hoe goed hij ook rijdt. Als het bochtengedrag iet of wat vergelijkbaar is met die van de 7, dan ben ik verkocht ;)
Maar goed, zegt natuurlijk niets over de luxe uitstraling, maar wellicht interessant voor mensen die ook graag onder de motorkap kijken zogezegd :)
Zoals reeds gezegd; ik geef niet zoveel om image dat ik mij ervoor zou verhangen; mij gaf de 508 van binnen een gelijkaardige indruk, en uiteindelijk is het daar toch dat je het meeste van je tijd in doorbrengt.

Als het rijgedrag me aanstaat (ik moest laten weten of ik evt. een testrit wou met de GT; de concessiehouder zou zijn connecties hiervoor wel eens willen aanspreken), dan denk ik toch wel dat ik value voor money zal kiezen, en de Peugeot boven de Beamer zal prefereren (deze zin in dit topic is een beetje zoals vloeken in de kerk, waarvoor mijn excuses :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

*kuch* Bimmer *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_UWnyq6IbKXQ/TQBwJCllOjI/AAAAAAAAAY8/G6MV0g7cNKk/s1600/not_this_shit_again.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:08:
Klopt, die onderdelen komen uit Japan en dat is nu even lastig. Gaat bij meer modellen de mist in bij meerdere merken. Op sommige modellen kunnen ze ook geen Connect Nav leveren. Dit lossen ze vanzelf wel op door andere toeleveranciers te zoeken, maar tot die tijd dus even lastig.
Inderdaad; dit was ook wat ik gehoord had. Zo worden er een aantal kleurenschermpjes ATM vervangen door monochrome AFAIK
Die 508 rijdt erg goed hoor. Ik was laatst ook blij verrast door de V60 met 5-cil diesel. Wat een juweel van een motor.
Goed nieuws wat de 508 betreft; Volvo is een no-go gezien ik niet echt vertrouwen heb in de garage hier... (Ik heb vorige week trouwens een weekje met de V50? van mijn zus gereden; en dat rijdt ook niet slecht... vooral zeer relaxed eerlijkgezegd).

offtopic:
Is dat een Lancia Delta Integrale in je profile pic ? !! Dat waren nog eens brute auto's _/-\o_

@Any mod: als ik te veel OT ga, laat het me weten, want dit is hier eigenlijk wel een BMW topic ;-)

Even terug on-topic: in Belgie staat er een interessante recente 2dehands M3 voor slechts 40K - voor de liefhebbers... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door D4Skunk op 20-05-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die onderdelen leverproblemen hangen ze niet aan de grote klok maar bijna elk merk heeft er wel last van. De klant wordt daarvan in de showroom op de hoogte gesteld. Bij veel merken zijn bepaalde lakkleuren momenteel ook een probleem.

Offtopic: yep, hier een beter plaatje: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34810974
Ik heb daarnaast niet eens een BMW, maar vind het wel een mooi merk en heb er ook wel vrij veel ervaring mee. Vandaar dat ik me af en toe even ophoud in dit topic :D

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:02:
Die onderdelen leverproblemen hangen ze niet aan de grote klok maar bijna elk merk heeft er wel last van. De klant wordt daarvan in de showroom op de hoogte gesteld. Bij veel merken zijn bepaalde lakkleuren momenteel ook een probleem.
Mja, een voordeel van de 320ED is dat er ATM 1tje in de toonzaal staat dat me wel bevalt; ik zou evt. deze kunnen nemen (al mag de concessiehouder hem wel ten vroegste in augustus laten gaan)...
Offtopic: yep, hier een beter plaatje: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34810974
Ik heb daarnaast niet eens een BMW, maar vind het wel een mooi merk en heb er ook wel vrij veel ervaring mee. Vandaar dat ik me af en toe even ophoud in dit topic :D
offtopic:
In mijn studententijd had de café-baas van mijn stamcafé er ook zo 1; we zijn er ettelijke keren mee op stap geweest, en met deze auto kan je echt tegen surrealistische snelheden bochten nemen (Het hielp ook wel dat er een hobby-rallyrijder bij was, die zelf een Subaru Impreza 555 had voor tijdens de week :9~ - ook al zo'n moordmachine _/-\o_ )
Uitindelijk heeft de Lancia jammergenoeg de geest gegeven - motor opgeblazen ;w

[ Voor 4% gewijzigd door D4Skunk op 20-05-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat de afwerking van de Peugeot 508 betreft: Dat zit wel snor hoor. De 508 is ontwikkeld om zowel de 407 als de 607 te vervangen. De afwerking zit dus ook op een veel hoger plan dan dat van de 407. Bovendien maakt Peugeot ook alle interieurs voor o.a. Audi, dus dat zit wel snor.

Er stond laatst in de Autoweek een kleine opsomming van de problemen door de ramp in Japan voor autofabrikanten en toeleveranciers. En inderdaad, iedereen heeft er in meer of mindere mate last van. Peugeot o.a. doordat bepaalde onderdelen voor de één na dikste diesel daar vandaan moeten komen. De dikste diesel heeft dan weer geen problemen.
Bij BMW (en een heel stel andere fabrikanten) zijn bepaalde lakkleuren lastiger te leveren, met name metallic-kleuren omdat een bepaalde stof uit Japan moet komen. Kortom, dat maakt niet zo heel veel uit, al met al zit je als klant hoe dan ook met de gebakken peren en is het enige dat je kunt doen vragen hoe en wat.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

PauseBreak schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:19:
Wat de afwerking van de Peugeot 508 betreft: Dat zit wel snor hoor. De 508 is ontwikkeld om zowel de 407 als de 607 te vervangen. De afwerking zit dus ook op een veel hoger plan dan dat van de 407. Bovendien maakt Peugeot ook alle interieurs voor o.a. Audi, dus dat zit wel snor.
Dat was ook mijn indruk...
Er stond laatst in de Autoweek een kleine opsomming van de problemen door de ramp in Japan voor autofabrikanten en toeleveranciers. En inderdaad, iedereen heeft er in meer of mindere mate last van. Peugeot o.a. doordat bepaalde onderdelen voor de één na dikste diesel daar vandaan moeten komen. De dikste diesel heeft dan weer geen problemen.
Tiens, dit lijkt me raar, want AFAIK bevat de GT de zwaarste diesel (204BHP)
Bij BMW (en een heel stel andere fabrikanten) zijn bepaalde lakkleuren lastiger te leveren, met name metallic-kleuren omdat een bepaalde stof uit Japan moet komen. Kortom, dat maakt niet zo heel veel uit, al met al zit je als klant hoe dan ook met de gebakken peren en is het enige dat je kunt doen vragen hoe en wat.
Het zal dus overal hetzelfde probleem zijn, tenzij ik ergens een stockwagen op de kop kan tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:51:
[...]

Ik rijd regelmatig in de A4 (2009) van een vriend van me en ik vind het erg tegenvallen. Dat is de reden dat ik zowel de A3 als A4 toch echt een klasse lager vind dan BMW en Mercedes. Als je de motoren buiten beschouwing laat, zou ik zelfs een Volvo boven de Audi verkiezen. Dus vooral qua comfort, afwerking en materiaalgebruik. Tja, verder gaan de VAG blokken wel een stuk verder met betrekking tot vermogen. Maar goed zo veel RS-en zie je ook weer niet rijden he...
Wanneer heb jij voor het laatst dan in een C-klasse gezeten?

Ik ben het absoluut met je eens dat de afwerking in de 3-serie het beste is van zijn klasse (hoewel de jaren wel beginnen te tellen). De Audi A4 is zeker iets minder dan dat, maar de C-klasse (tot facelift vorige maand in ieder geval) komt niet eens in de buurt, wat ook de reden is van de snelle facelift. Het materiaal gebruik is echt om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Aries.Mu schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:48:
[...]

My bad, ik dacht dat het blok wel redelijk overeen kwam. Maar goed, dan hebben ze het belangrijkste nadeel aangepakt en dat is natuurlijk alleen maar positief. En ja gechipt is het werkelijk smullen geblazen, 450nm in de rug is gegarandeerd een glimlach op je gezicht 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:02:

Ik heb ook 1 keer in een Delta Integrale mogen rijden, wat een bak.

en ALTIJD wat mis mee, helaas. Maar dat noemen ze dan karakter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PWM schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:00:
Wanneer heb jij voor het laatst dan in een C-klasse gezeten?

Ik ben het absoluut met je eens dat de afwerking in de 3-serie het beste is van zijn klasse (hoewel de jaren wel beginnen te tellen). De Audi A4 is zeker iets minder dan dat, maar de C-klasse (tot facelift vorige maand in ieder geval) komt niet eens in de buurt, wat ook de reden is van de snelle facelift. Het materiaal gebruik is echt om te janken.
C klasse heb ik eigenlijk niet in het huidige model gereden. Het is meer in lijn der verwachting.

En jij vind een A3/A4 wel te vergelijken met de BMW's? Ik vind de Volvo's in die klasse een stuk beter afgewerkt en een heel stuk comfortabeler rijden! Als je de uitvoering zonder sportonderstel hebt, liggen de Volvo's een stuk beter op de weg. Daarnaast werkt de DSTC wél (tot nu toe het beste systeem ooit in werking gevoeld).
A3->C30
A4->S60/V60

En dan vind ik de BMW's weer een stuk beter dan de Volvo's, dus dan ontstaat er een gat tussen BMW/Mercedes en Audi. Audi doet veel te veel met VW/Skoda en Seat. Een A3 rijdt bijna net zo als een Golf... Ik zie Audi als een VW, met een leuker uiterlijk en pas vanaf de A6 begin je het premium gevoel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:33:
[...]

En jij vind een A3/A4 wel te vergelijken met de BMW's? Ik vind de Volvo's in die klasse een stuk beter afgewerkt en een heel stuk comfortabeler rijden! Als je de uitvoering zonder sportonderstel hebt, liggen de Volvo's een stuk beter op de weg. Daarnaast werkt de DSTC wél (tot nu toe het beste systeem ooit in werking gevoeld).
De A3 is wel erg Golf inderdaad, zeker qua rijden, maar de A4 is wel echt een Audi imho. Probleem is dat men altijd naar de mooie modellen kijkt, en niet naar waar gemiddeld in gereden word.

De best verkochte 3 is de 318i (op de voet gevolgt door de 316i). Ik heb zelf nu een A4 besteld met de 1.8TFSI. De 3 heeft een veeeeeel beter weggedrag, maar met deze motor rij ik straks met handrem aan in zijn achteruit nog rondjes om het ding heen :+

Ja, als je een 330i of 335i hebt, komen de Audi alternatieven niet in de buurt. Kijk je naar de modale auto die verkocht word, dan komt bij een benzine de Audi er imho gewoon beter uit. Dit geldt overigens bij zowel de A3 als A4 (bij de 320ED ligt dat weer totaal anders).

Ik ben groot Volvo fan, heb 2 V50's gehad en een 740 voor de deur, maar Volvo moet zich toch echt scharen bij best of the rest imho.

Ik heb overigens ook een 320i samengesteld op dezelfde manier als de Audi, opties 1 op 1 (M Sport tegen S-line e.d.). Zit ook nog eens een whopping 5000,- tussen.

Ik denk wel dat de volgende 3, met nieuwe benzine turbo motoren, een enorm gat met Audi en Mercedes gaat slaan.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 21-05-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
BMW heeft inderdaad in de onderste regionen op benzine gebied een beetje verzaakt. Maar dat gaat echt helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PWM schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:48:
De A3 is wel erg Golf inderdaad, zeker qua rijden, maar de A4 is wel echt een Audi imho. Probleem is dat men altijd naar de mooie modellen kijkt, en niet naar waar gemiddeld in gereden word.
Mijn mening is daar toch net iets anders in...
De best verkochte 3 is de 318i (op de voet gevolgt door de 316i). Ik heb zelf nu een A4 besteld met de 1.8TFSI.
Die heb je in 120 en 160pk. Ik rijd regelmatig met de 160pk variant in de A4 en ik vind het erg tegenvallen, voor die +40k. Ik vind het niet lekker rijden en zeker niet premium aanvoelen.
Maar het blok is best snel en soepel, maar daar hoef je geen Audi voor te kopen...

Exact hetzelfde blok heeft een vriend van mij in zijn Seat Altea. Dat kost je dan de helft van die Audi... Dus daar zit de meerwaarde van Audi ook niet...
Dan is die Seat ook nog eens sneller naar de 100, alleen de top ligt 8km lager op 210.
De 3 heeft een veeeeeel beter weggedrag, maar met deze moter rij ik straks met handrem aan in zijn achteruit nog rondjes om het ding heen :+
Tja dat had je in een Seat, en VW ook kunnen hebben... En dan ben je dus nog langzamer naar de 100 in de Audi.
Ja, als je een 330i of 335i hebt, komen de Audi alternatieven niet in de buurt. Kijk je naar de modale auto die verkocht word, dan komt bij een benzine de Audi er imho gewoon beter uit. Dit geldt overigens bij zowel de A3 als A4 (bij de 320ED ligt dat weer totaal anders).
Het rijcomfort wordt maar ten dele bepaald door de motor. Je hebt zaken die veel belangrijker zijn: wegligging en stoelen. Tja, daar laat de Audi punten liggen. Zowel de A3 als de A4.
Ik ben groot Volvo fan, heb 2 V50's gehad en een 740 voor de deur, maar Volvo moet zich toch echt scharen bij best of the rest imho.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. V50 is daarnaast niet te vergelijken met de A4, dan moet je de V60 pakken. De V50 is een beetje een vreemd geval, net als de Octavia, een beetje een tussen maat. Maar C30 vs A3 is ook een goede vergelijking. En de A3 haalt het echt niet, aar mijn mening. Ik heb helaas afscheid genomen van mijn C30, maar vooral met de lederen zetels in de Volvo is de A3 kansloos. Maar zodra je meer vermogen wil, dan kun je beter een A3 nemen. De Volvo's zuipen gigantisch in verhouding. Maar ook de ESP in VAG is echt een lachertje (klopt het dat ze allen hetzelfde systeem gebruiken). De DSTC mis ik echt! Ben nu al bang voor de winter...

Ik kwam serieus op een heuvel weg, waar een Subaru forester achteruit moest om een aanloopje te nemen. Dit omdat de DSTC ook direct tractiecontrol is, die erg goed werkt.
Ik heb overigens ook een 320i samengesteld op dezelfde manier als de Audi, opties 1 op 1 (M Sport tegen S-line e.d.). Zit ook nog eens een whopping 5000,- tussen.
BMW is inderdaad, leuk uitgevoerd, wat duurder.
Ik denk wel dat de volgende 3, met nieuwe benzine turbo motoren, een enorm gat met Audi en Mercedes gaat slaan.
Ik wil niet zeggend at het gat nu enorm is, het blijven allemaal auto's die ik niet kan betalen ;)
En een slechte keuze zit er natuurlijk helemaal niet bij. Het is tevens allemaal een stuk beter dan de standaard, Astra, Megane, Golf etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

D4Skunk schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:26:
Tiens, dit lijkt me raar, want AFAIK bevat de GT de zwaarste diesel (204BHP)
Wat je tweede punt zal ik aannemen dat ik het verkeerd onthouden heb, want ik kan die AutoWeek ook niet meer terugvinden. Het had in ieder geval te maken met de diesels. De benzinemotoren van PSA zijn niet geraakt hierdoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
over de 508: ik zou voor de 2.7 HDi gaan in een vergelijk met de BMW. Da's een lekker blok, zelfs Jaguar heeft het in de S ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij is de 508 alleen met de 2.2 als zwaarste diesel leverbaar hoor.
Sowieso: PSA heeft het 2,7 blok al tijden vaarwel gezegd, en vervangen door het krachtigere 3.0 blok. Dat blok presteert ook aanzienlijk beter; vergelijkbaar met de 3 liter diesel die bmw thans voert (in de 3/5/7 etc). Ongeveer hetzelfde vermogen, met een iets lager piek koppel wat echter wel eerder beschikbaar komt.
Maar die is dus kennelijk citroen only, thans dus in de C5 en C6.
C5 is dus een goede concurrent voor de 508 qua gehanteerde techniek en motoriseringen:
-superieur onderstel: double whisbone voor op àlle modellen ipv 1 model
-hydroactive vering op exclusive (2.2hdi, 3.0hdi en 155THP)
-meer / betere motoriseringen beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:54
huh? wrong topic, zit in eens in het peugeot topic?

edit: oh blijkbaar dus niet :D zie nu hoe het e.a. ontstaan is :P

[ Voor 40% gewijzigd door ChiLLeR op 21-05-2011 18:39 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

En er staat natuurlijk wel het woord BMW in mijn post hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

PauseBreak schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:45:

@deepbass909:

[...]

Dat is gewoon wat ik al eerder zei. Je moet corrigeren in je stuur, en het pedaal wordt terug geduwd op een niet bepaald fijne wijze. Ik heb de Laguna waar ik hiervoor in reed een drietal maal in de ABS gehad en behalve dat ik moest corrigeren, merkte je daar verder weinig van in het stuur zelf (behalve het panische ABS lichtje op het dashboard).

[...]
Wat wellicht een reden is dat jij het niet in het stuur voelde en ik bij verschillende auto's wel, is dat bij de auto's waarmee ik ervaring heb (een stuk of 5 totaal verschillende modellen en merken), ze allemaal hydraulische stuurbekrachting hadden. De Laguna had dacht ik al vrij snel elektronische stuurbekrachtiging.
Een kenmerk van elektronische bekrachtiging is dat bewegingen van de voorwielen veel minder doorgegeven worden naar stuur. Daar komt ook nog eens voorwielaandrijving bij, die het op zijn beurt ook weer verder dempt.
Maar het pedaal is sowieso de belangrijkste feedback voor het inkrijgen van de ABS. Het lampje vind ik persoonlijk zelfs compleet overbodig en ik weet zelfs geeneens of bij mijn Compact het lampje wel gaat branden bij ingrijpen van de ABS. Zodra ik zo hard moet remmen dat de ABS ingrijpt, heb ik namelijk wel wat anders aan mijn hoofd dan op het dashboard kijken of een lampje wel of niet brandt :P (en ja, de ABS werkt echt wel, en ja, het lampje werkt ook)

Heeft iemand trouwens een idee wat het overspuiten van een portier zou kosten? Het gaat dan om het spuiten van een kaal aangeleverd, los portier (dus geen afplakwerk nodig van de rest van de auto, geen raam, geen rubbers, etc).
Ik kan op het moment namelijk nog steeds geen portier in de goede kleur vinden, maar meer dan genoeg strakke portieren in andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Tacoos

i am i

Ben je niet bang voor kleurverschil als je echt alleen de deur laat spuiten?
Dacht dat ze normaal ook omliggende delen ook meenemen juist om dat te maskeren.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:13

xos

Binnenkort komen er wat reguliere onderhoudskosten aan mijn huidige auto aan en ik zit in dubio of dit niet een mooi moment is om een andere auto te kopen. Probleem is dat ik ofwel hele korte ritjes maak (woon-werk <7km) ofwel lange ritten (familie die op 100+ km woont, 5 keer wintersport). Afgelopen jaar heb ik zo'n 20k kilometer gereden en verwacht dit de aankomende jaren te blijven doen. Daarmee heb ik de keuze tussen benzine en diesel. Een van de opties is een 1 of 3 serie occasion. Ivm ruimte verwacht ik dat een 3 touring de enige verstandige keuze is. Nu zit ik met een paar vragen.

In de praktijk werk ik 3 a 4 dagen op de zaak en maak daarvoor korte snelweg ritten waarbij de auto niet warm wordt. Volgens mij is dit voor elke auto niet echt goed maar in het bijzonder voor diesels. Ook zal het verbruiksvoordeel van diesel en benzine daarmee minder groot zijn omdat een diesel nadat deze opgewarmt is pas echt voordeliger gaan lopen. Daarom neig ik naar een benzine maar ik ben om eerlijk te zijn niet echt onder de indruk van de *20i bmw benzine motoren. Een 6 in line is wat dat betreft een stuk beter maar ik twijfel erg sterk of ik de extra running cost tov een 4 cilinder het wel waard vind. Wat zouden jullie kiezen met dit rijgedrag, benzine of diesel en waarom? Of is lpg nog interessant, ik weet niet precies hoe goed het verkrijgbaar is in Duitsland en de alpenlanden en wat de kosten van lpg daar zijn.

Ten tweede, ik ga graag op wintersport op het moment dat er veel sneeuw valt. Dat betekent dat ik de weersvoorspellingen volg en wanneer de sneeuw inn grote hoeveelheden valt ik mijn skimaatje opbel en we een paar dagen later in de auto op weg naar de alpen zitten. Dat betekent ook vaak sneeuw onderweg, of iig op het laatste deel van de trip waarbij de wegen vaak niet sneeuwvrij zijn. Met mijn fwd aangedreven auto met goede winterbanden heeft dit nog nooit tot problemen geleid. Maar met rwd ligt dit wellicht toch anders. Hoe lastig is dit nu echt in de sneeuw? Zijn een set goede winterbanden voldoende om besneeuwde heuvelachtige wegen goed te doen of is xdrive toch wel erg aan te bevelen? De reden dat ik bmw overweeg is omdat de rijeigenschappen/bouwkwaliteit ongeevenaard zijn voor die prijs. Maar geldt dat ook voor bmw xdrive of mis je daar een heel stuk van de rijbeleving waar bmw bekend om staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Zeven kilometer van je werk en dan met de auto gaan?? Hell, ik zou willen dat ik zo dicht bij mijn werk woonde, dat zou een hoop geld schelen.

Tip: koop een fiets. Het is voor geen één auto goed om zulke flutritjes te rijden, tweemaaldaags. Scheelt weer in je running costs dus niets belet je om een mooie 325i Touring te halen. Voila. :)

-edit- De enige ervaring die ik heb qua zelf rijden met wintersport was met een E39 528 touring op goede winterbanden. Nergens problemen gehad. Niet eens kettingen nodig gehad. Ook al ga je vaak op wintersport (groot gelijk 8) ), de meerprijs van x-drive (hoger gewicht dus verbruik etc) lijken me niet de moeite waard.

[ Voor 32% gewijzigd door EvaluationCopy op 22-05-2011 11:50 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:13

xos

Dat antwoord was te verwachten en heb ik ook in overweging. Voor een groot deel van de tijd is het geen optie. Voorjaar is een ramp met hooikoorts, als het erg warm is zweet ik snel en ik heb een enorme hekel om te zweten in nette werk kleding. In de herfst/winter is het ook vaak niet ideaal vanwege de weersomstandigheden of de staat van het wegdek. Verder is de afstand imho niet zo belangrijk, maar de reistijd. Per fiets moet ik recht door de stad en kom ik een ziljoen stoplichten tegen. Al met al kost fiesten als heel snel 30 a 40 minuten enkele reis en dat is ondanks de files een ruime verdubbeling van reistijd per dag. Hoor je de excuses zich al opstapelen ;) Hoewel het vanuit een kostenplaatje verleidelijk is ligt de praktijk toch iets anders en hou ik er geen rekening mee bij de aanschaf dat ik dat ga doen cq volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
occasion zou ik zeker een diesel kopen bij 20k/jr. het omslagpunt voor occasions is een stuk lager tov nieuwe auto's. 4 of 6 cilinder? 320d met 177pk zal voldoen denk ik... 325d is iets sneller en rijdt net wat lekkerder, maar het verbruik, toename gewicht en prijsverschil is dit niet waard. 330d is natuurlijk wel über ;)...
tip: koop een scooter voor je woon/werk verkeer... 7km met een mooie vespa is toch wel te doen? stuk goedkoper dan die diesel (mijn e91 320d rijdt 1:18 op de snelweg (woon/werk 90km, ±140km/u cruisecontrol), maar op korte afstanden koud 1:13 ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Wat betreft de sneeuw moet je je niet teveel zorgen maken, gewoon goede winterbanden en je bmw in combinatie met de fantastische tractiecontrole is alleen maar leuk op de sneeuw. K'heb de laatste 2 jaren hier in zeer besneeuwde omstandigheden gezeten met zowel een 3 als een 5 reeks en de bestuurbaarheid bleef fantastisch.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Met 20.000 kilometer per jaar ben je volgens mij met benzine zeker goedkoper uit. Zeker als je er maar net aan zit, een diesel heeft veel vaste kosten. Ik zou daarom voor een benzine gaan. En ja, een 6 cilinder rijdt beter maar is in mijn ervaring een stuk duurder in aanschaf en in de maandelijkse kosten scheelt het ook een paar tientjes. Maar goed, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tacoos schreef op zondag 22 mei 2011 @ 09:56:
Ben je niet bang voor kleurverschil als je echt alleen de deur laat spuiten?
Dacht dat ze normaal ook omliggende delen ook meenemen juist om dat te maskeren.
Kleurverschil is een risico, al valt dat meestal met een donkere kleur wel mee. Een groter risico is de metallic in de lak, die net anders kan zijn (bij Cosmos zwart is die heel fijn en nauwelijks zichtbaar, maar maakt het de glans veel dieper).
Voordeel van het portier is bovendien dat die rondom een naad heeft, waardoor uitwaaieren minder noodzakelijk is. Als de spuiter de kleur goed kan matchen, valt een klein verschil over het algemeen niet op. En uitwaaieren op metallic levert op zich zelf ook juist weer risico's op, dat gaat ook zelden goed. Doordat er namelijk uitgewaaierd wordt over een blank lak, ontstaat er een diepte verschil tussen de nieuwe en oude lak en die kan je ook zien.
Ik vrees dat het verschil tussen een perfect gladde deur en licht de bekraste omliggende delen duidelijker zichtbaar zal zijn (dat zie je echt terug in de glans), en dat krijg je ook met uitwaaieren niet weg.

Ik heb bovendien vorig jaar eens geïnformeerd voor het laten herstellen van een parkeerschade die buiten mijn schuld was, en toen kwam eruit dat de hele deur gedaan moest worden, omdat daar een kras zat en het voorscherm. Een beschadiging op de bumper was juist makkelijker, omdat die aan de zijkant zat, waardoor de zichtlijn gebroken werd. Over uitwaaieren achter het portier werd door geen enkele schade hersteller gesproken.

Nu zit die parkeerschade nog steeds op het portier, maar het wordt een beetje overstemt door de gigantische deuk van m'n aanrijding, 2 maanden terug. Aangezien het vinden van een deur in de goede kleur niet echt opschiet, zit ik toch half te kijken naar een portier in een andere kleur (die er volop zijn). Maar dan moet er dus gespoten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@deepbass909: volgens mij kun je het beste gewoon een paar spuiters opbellen, er zit nogal groot verschil in prijs. Spotrepair bedrijven doen het vaak al voor prijzen tot 150€ terwijl echte schadeherstellers makkelijk naar 300-400€ gaan. Even googelen en bellen dus.

Mijn ervaring is overigens dat het kleurverschil erg meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
xos schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:15:
Dat antwoord was te verwachten en heb ik ook in overweging. Voor een groot deel van de tijd is het geen optie. Voorjaar is een ramp met hooikoorts, als het erg warm is zweet ik snel en ik heb een enorme hekel om te zweten in nette werk kleding. In de herfst/winter is het ook vaak niet ideaal vanwege de weersomstandigheden of de staat van het wegdek. Verder is de afstand imho niet zo belangrijk, maar de reistijd. Per fiets moet ik recht door de stad en kom ik een ziljoen stoplichten tegen. Al met al kost fiesten als heel snel 30 a 40 minuten enkele reis en dat is ondanks de files een ruime verdubbeling van reistijd per dag. Hoor je de excuses zich al opstapelen ;) Hoewel het vanuit een kostenplaatje verleidelijk is ligt de praktijk toch iets anders en hou ik er geen rekening mee bij de aanschaf dat ik dat ga doen cq volhouden.
Het was geen kritiek hoor, in die omstandigheden snap ik heel goed dat je niet gaat fietsen. Het blijft wel zonde om het met de auto te doen. Ik vind die scooter wel een top idee, moet het dan een keer regenen kun je alsnog lekker met de auto natuurlijk. Scooter kost geen reet in verzekering en verbruik. En idd een mooie Vespa, zo'n retro ding, ziet er nog eens kei-kek uit als je daar in je pak ofzo op zit :)

Of als je je er niet voor schaamt om in een oud barrel te rijden, een of ander belastingvrij koekblik uit midden jaren 80.

Verkijk je niet op diesel, dat omslagpunt wordt (vaak) veel te hoog gepresenteerd, zeker voor occasions. Zou er even een sommetje op los laten.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@xos:
Je zou natuurlijk ook een elektrische fiets kunnen overwegen voor je woon-werkverkeer. Met 7km wwverkeer, zou ik dat niet blijven doen met een auto. Dat is gewoon bijna hetzelfde als geld uit je raam gooien imo. Een elektrische fiets dus, omdat je snel zweet en met een e-bike heb je trapondersteuning. Ga je toch hard, maar hoef je veel minder hard te werken en ga je dus ook minder snel zweten. Nog even los van het feit dat het ook beter is om zo'n afstand te fietsen, zowel voor milieu als voor jouw eigen lichaam, helemaal op de langere termijn.
Voor de familiebezoekjes en wintersportritten zou ik dan gewoon een leuke benzineauto uitzoeken :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Omg, iemand geef mij zo'n 760 LI F01.
OMGOMGOMG.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hahaha inderdaad, ik had ook niet echt aandacht voor die wagen van Obama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is btw een F03 ipv een F01 O-)

Maar wel een ontzettend vet ding inderdaad :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Caddilac of BMW, de keuze is makkelijk ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:33:
[...]

C klasse heb ik eigenlijk niet in het huidige model gereden. Het is meer in lijn der verwachting.

A3->C30
A4->S60/V60

En dan vind ik de BMW's weer een stuk beter dan de Volvo's, dus dan ontstaat er een gat tussen BMW/Mercedes en Audi. Audi doet veel te veel met VW/Skoda en Seat. Een A3 rijdt bijna net zo als een Golf... Ik zie Audi als een VW, met een leuker uiterlijk en pas vanaf de A6 begin je het premium gevoel te krijgen.
grappig, heb redelijk de tegenovergestelde ervaringen. Rij zelf een 118d, wat ik een lekker rijdende auto vind. Heb een tijdje terug een 320 exec. te leen gehad en dat viel voor de 14k extra wel een beetje tegen. De 3 was voor mijn gevoel van binnen exact van dezelfde materialen, knopjes ed. gemaakt als de 1er. maar dat kan ook met de uitrusting te maken hebben. Heb zelf een M-sport interieur en door dat zachte leer ed. voelt het misschien nét wat meer premium aan. De gereden 3er was wat dat betreft redelijk standaard.

Heb ook een keer een nieuwe S40 1.8 benzine te leen gehad en dat reed imho als een krant. Erg afstandelijk en zweverig. Motor was futloos en zoop (8l/100km) zonder dat ik echt doorreed. Stoelen zijn bij volvo altijd wel heel goed. Rest van het interieur vind ik daarentegen niet echt premium en al helemaal niet te vergelijken met de A4/A3. Rij ook wel eens in een A3 (Ambition) en dat reed niet zo strak als een 1er maar heeft voor mij toch echt wel de voorkeur boven een Volvo. Heb ook heel wat kilometers afgelegd met een XC90 en dat vind ik -op de stoelen na- al helemaal geen fijn rijdende auto.
xos schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:40:

Ten tweede, ik ga graag op wintersport op het moment dat er veel sneeuw valt. Dat betekent dat ik de weersvoorspellingen volg en wanneer de sneeuw inn grote hoeveelheden valt ik mijn skimaatje opbel en we een paar dagen later in de auto op weg naar de alpen zitten. Dat betekent ook vaak sneeuw onderweg, of iig op het laatste deel van de trip waarbij de wegen vaak niet sneeuwvrij zijn. Met mijn fwd aangedreven auto met goede winterbanden heeft dit nog nooit tot problemen geleid. Maar met rwd ligt dit wellicht toch anders. Hoe lastig is dit nu echt in de sneeuw? Zijn een set goede winterbanden voldoende om besneeuwde heuvelachtige wegen goed te doen of is xdrive toch wel erg aan te bevelen? De reden dat ik bmw overweeg is omdat de rijeigenschappen/bouwkwaliteit ongeevenaard zijn voor die prijs. Maar geldt dat ook voor bmw xdrive of mis je daar een heel stuk van de rijbeleving waar bmw bekend om staat?
Nog een poederrijder hier :). Met de RWD 1-er plus goede winterbanden eigenlijk nergens problemen gehad. Kettingen zijn in ca 14 tripjes nog niet uit de doos geweest. Met mijn vorige auto wel een paar keer nodig geweest (40cm op de weg) maar toen reden écht alleen nog 4wd auto's zonder kettingen naar boven. De ervaring die ik heb is dat, mits goede winterbanden, het verschil tussen fwd en rwd niet zo heel groot is. Heb zelfs afgelopen winter in mijn straat 2x fwd auto's met zomerbanden uit de goot moeten trekken. 1x zelfs een 'terreinwagen" met FWD :+ .

[ Voor 28% gewijzigd door THIJZEL op 23-05-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Alpina B7 :9~ :9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/BMW_Alpina_B7_BiTurbo_Limousine_Long.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

OMG. Ganst geil.

Trouwens, iemand de concept "328 hommage" al gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.roadandtrack.com/var/ezflow_site/storage_RT_NEW/storage/images/media/images/bmw-328-hommage2/2478779-1-eng-US/bmw-328-hommage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.com/uk/assets/cms/4ebdfa1a-e436-46df-95c5-fee031592a88/670x377Image.jpg?p=110523_11:12

Hij heeft wel wat... Sources:

http://www.topgear.com/uk...t-car-revealed-2011-05-23

http://www.roadandtrack.c...ars/first/bmw-328-hommage

http://www.bmwme.nl/speci...mw-328-hommage/#more-4126

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 24-05-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, al gezien en ik weet ook waarop ie lijkt:
Een boos kijkend konijn; zo met die kruisjes in de koplampen als ogen en de grille als 2 enorme vooruitstekende knaagtanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:10:
[...]

OMG. Ganst geil.

Trouwens, iemand de concept "328 hommage" al gezien?
[afbeelding]

[afbeelding]

Hij heeft wel wat... Sources:
http://www.bmwme.nl/speci...mw-328-hommage/#more-4126
Ja die heb ik gezien en zelfs een artikel over geschreven ;)

Ik vervang Zneek als redacteur tijdens zijn vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het is idd een verschikkelijk lelijk ding: http://www.autoblog.nl/ar...-hommage-aan-het-comomeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Inderdaad wat een lelijk ding is die 328 hommage geworden zeg. De zijkant heeft nog wel wat weg van de Z1 met die deuren, maar de voorkant is wel zo gruwelijk verkloot :X
Net een Z4 die een aanrijding heeft gehad en daarna in de fik heeft gestaan, waardoor dingen zijn gaan smelten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Srsly? Ik vind hem echt meesterlijk mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ik kom ook even wat tegengas geven, die 328 hommage is echt 't mooiste concept wat ik in tijden heb gezien. Hele mooie mix van historische elementen en moderne materialen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mwah, die achterkant gaat nog wel maar die voorkant slaat nergens op met die konijnentandjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Die achterkant is best dik, maar de voorkant is te lelijk voor woorden. Kan het geen mooie wagen noemen over het algemeen ;(

Kruisjes van de koplampen af en ander velgen zal al wel een hele hoop schelen :P

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 24-05-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mja, als je zulke opmerkingen plaatst heb je het doel van de wagen niet begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een lelijk ding inderdaad (waar blijft de poll?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag mij ook tot de echte BMW-rijders gaan aansluiten. Volgende week ruil ik mijn huidige auto'tje in voor een (nog) mooier exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5162/5231508434_4341809dc8_z.jpg
Uit: 2007 MINI Cooper S (enige foto die ik heb, bijzonder winters :))

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3071/5753983829_d2ea3620b3_z.jpg
In: 2009 BMW Z4 sDrive 35i

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nice! Heb zelf nog nooit in een Z4 gezeten maar die 35i's schijnen wel gruwelijk snel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oei, vette bak inderdaad!

Hij heeft de N54 twinturbo 3 liter toch, 300pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn ze ook: 5,1 seconde naar 100 km/h. Daarbij komt een werkelijk fantastisch motorgeluid, echt een racemonster :).

Erg blij ben ik ook met de DCT-versnellingsbak (dubbele koppeling), heel mooie techniek die voor razendsnel schakelen zorgt. Overigens heb ik ook een 30i automaat gereden: ook een mooie en snelle wagen, met een heel goede (normale) automaat. Die techniek wordt steeds beter!
418O2 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:03:
Oei, vette bak inderdaad!

Hij heeft de N54 twinturbo 3 liter toch, 300pk?
306 :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:07:
Dat zijn ze ook: 5,1 seconde naar 100 km/h. Daarbij komt een werkelijk fantastisch motorgeluid, echt een racemonster :).

Erg blij ben ik ook met de DCT-versnellingsbak (dubbele koppeling), heel mooie techniek die voor razendsnel schakelen zorgt. Overigens heb ik ook een 30i automaat gereden: ook een mooie en snelle wagen, met een heel goede (normale) automaat. Die techniek wordt steeds beter!

[...]

306 :D
Ik hoorde er laatst een rijden, volgens mij ook met DCT (iig automaat). Wat een geluid _O_ Gefeliciteerd!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Bedankt voor de informatie. De storing treedt ook op als ik de kofferbak niet geopend heb, dus uitstap en meteen de auto op slot doe. Wel lijkt het alsof de storing vaker op treedt bij warmer weer dan doorgaans, maar wellicht is dat toeval. De verlichting gaat netjes uit verder (interieur), en ik heb geen last van een alarm dat spontaan af gaat. Wellicht toch een losse verbinding dan ergens?
Op http://www.scm.nl/sites.p...esc=SCM_erkende_bedrijven staat een lijst met SCM-erkende bedrijven (alarm inbouw/certificering/onderhoud). Voor morgen heb ik een afspraak gemaakt bij http://www.afktecno.com/index.html hier in Eindhoven. Diagnose kost 3 tientjes, dus hopelijk vinden ze wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dikke Z4 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 11-09 13:54
Zaterdag dagje met de Z3 weggeweest van 10:00 t/m 23:00 en de kap is niet dicht geweest (sterker nog, die gaat nooit dicht aangezien de auto binnen staat en alleen naar buiten komt als het mooi weer is). Zijn naar Dunquerke gereden en via de Belgische kust terug (aanrader!).

Blijft toch een aandachtstrekker een Z3 in perfecte staat met een M pakket, werden er bijna uitgekeken.

Iemand enig idee of de speakers makkelijk zijn te vervangen? Heb al even gekeken (speakers achter de stoelen) maar heb niet echt een plek gezien om te demonteren?

[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 24-05-2011 15:13 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

TommyGun schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:27:
Wat een lelijk ding inderdaad (waar blijft de poll?) :P
Poll: De BMW 328 hommage?
Gaaf!
Lelijk!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=371833&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Ballebek schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:05:
Zaterdag dagje met de Z3 weggeweest van 10:00 t/m 23:00 en de kap is niet dicht geweest (sterker nog, die gaat nooit dicht aangezien de auto binnen staat en alleen naar buiten komt als het mooi weer is). Zijn naar Dunquerke gereden en via de Belgische kust terug (aanrader!).

Blijft toch een aandachtstrekker een Z3 in perfecte staat met een M pakket, werden er bijna uitgekeken.

Iemand enig idee of de speakers makkelijk zijn te vervangen? Heb al even gekeken (speakers achter de stoelen) maar heb niet echt een plek gezien om te demonteren?
Met dat mooie weer zal een roadster best leuk rijden ja, welke uitvoering is het?
Voor de speakers kun je het best kijken op z3forum.nl daar staan howto's hoe je de speakers kunt vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door MadMarky op 24-05-2011 15:28 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Zijkant en kont vind ik leuk, neus en velgen godsgruwelijk lelijk.

Voor de rest ook erg vergezocht, men neme een model wat er -echt-helemaal-niets-van-weg-heeft- stop er aantal xl nieren voor de klassiekerlook in en als enige overeenkomst de leren banden over de motorkap en de laag uitgesneden instapopeningen... (Waar het origineel gewoon nog deurtjes heeft) Tja.

[ Voor 75% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-05-2011 16:03 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Leuk bedacht, erg slecht uitgevoerd (vind ik)...
MadMarky schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:21:
[...]
Met dat mooie weer zal een roadster best leuk rijden ja, welke uitvoering is het?
Z3 Roadster 1.9 Sport Line M uit 2002.
Niet te vergeten; hier en daar wat extra chroom toegevoegd (zoals de kieuwen aan de zijkant).

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 24-05-2011 16:12 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

@ eyeopener

Gefeliciteerd, wat een ontzettende geile bak. :9

En die Hommage vind ik ook echt een superwagen die kruizen op de koplampen maken hem juist net ff af. Zullen er ws niet al teveel van gemaakt gaan worden jammer enoeg, maar het wegennet zou een stuk mooier worden als er meer van dat soort projecten zouden rondrijden.

Ik ga vast sparen... :D

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er is maar 1 gemaakt en daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:43
Ik vind dit wel een hele mooie 1 serie. Maar jammer van die 1.6 benzine motor erin. Zou ik een simpele 118d kunnen kopen en deze net zo mooi maken? Met welke opties?

Ik zie natuurlijk de mooie velgen (enig idee welk type) en de achterspoiler.
Verder moet hij niet te gek worden maar gewoon netjes sportief.

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

418O2 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:24:
Er is maar 1 gemaakt en daar blijft het ook bij.
Dan vind ik hem erg lelijk :P , en vooral bijzonder nutteloos. Ook BMW heeft geen greintje lef dus. helaaaasss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@eyeopener
Had ik er toch bijna overheen gelezen, dikke bak man! De N54 twinturbo schijnt echt geniaal te zijn :)
Ballebek schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:09:
Leuk bedacht, erg slecht uitgevoerd (vind ik)...

[...]

Z3 Roadster 1.9 Sport Line M uit 2002.
Niet te vergeten; hier en daar wat extra chroom toegevoegd (zoals de kieuwen aan de zijkant).
Oei, chromen kieuwen vind ik eigenlijk wel erg lelijk :X
Ik snap sowieso een aantal van die fabrieksopties niet. Bijvoorbeeld die two-tone interieurs...
Rode accenten op de stoelen en deuren zijn mooi maar een middenconsole van vaalrood plastic is fugly.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

GaMeOvEr schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:32:
Zijkant en kont vind ik leuk, neus en velgen godsgruwelijk lelijk.

Voor de rest ook erg vergezocht, men neme een model wat er -echt-helemaal-niets-van-weg-heeft- stop er aantal xl nieren voor de klassiekerlook in en als enige overeenkomst de leren banden over de motorkap en de laag uitgesneden instapopeningen... (Waar het origineel gewoon nog deurtjes heeft) Tja.
De overeenkomsten in lijnen kon ik ook niet vinden.
Een oude mg oid heeft ook van die leren banden om de motorkap vast te houden (net als bijna elke sportauto van toen). Is het dan ook tegelijkertijd een mg hommage? :+

Ook op technisch vlak geen hommage; dan lag er wel een 2 liter 6 pitter in (maar ze hebben dus de standaard 3.0 gekozen)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:39:
Ik mag mij ook tot de echte BMW-rijders gaan aansluiten. Volgende week ruil ik mijn huidige auto'tje in voor een (nog) mooier exemplaar:

[afbeelding]

8)
Zeer strakke bak!
Klinken ook goed uit de uitlaat, zo af fabriek al.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
Waar op de gracht kan ik hem bewonderen?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MadMarky schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:41:
Oei, chromen kieuwen vind ik eigenlijk wel erg lelijk :X
Zal van het weekend eens een plaatje schieten want bij deze staat het dan weer wel.
Heb het wel eens op een zwarte en op een rode gezien en dan vind ik het ook helemaal niks maar bij blauw metallic komt het helemaal tot z'n recht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

418O2 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:19:
[...]

Ja die heb ik gezien en zelfs een artikel over geschreven ;)

Ik vervang Zneek als redacteur tijdens zijn vakantie :)
Vandaar die link ;).
Ik vind het wel wat hebben, gedurft zeers ten zekers.

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
Mooi hoor! Wat moest je wel niet bij, 25k?
_/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Kecin op 25-05-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Flagg schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Dan vind ik hem erg lelijk :P , en vooral bijzonder nutteloos. Ook BMW heeft geen greintje lef dus. helaaaasss.
Sorry?

Wel eens van BMW i gehoord? Lijkt me toch redelijk getuigen van lef. Daarbij vind ik BMW van de 'premium' merken toch het meest vernieuwd in de ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat wordt leuk later... als iemand opschept "ik heb een i8" en iemand anders "ja maar ik heb een i10" :')

Pagina: 1 ... 33 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.