Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Idd weg met die trekhaak, maar miss heeft ie geen tijd gehad om dat te doen..

Trouwens het is toch geen toeval dat vele techneuten BMW-liefhebbers zijn!

M5 forevah!
Het kan altijd erger, Maserati + Caravan... 8)7 :
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Maserati%20Granturismo%20met%20caravan.jpg

filmpje: http://www.autojunk.nl/20...i-granturismo-met-caravan

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/porsche997/MTB/fietsporsche.jpg

Ook ernstig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Die laatste vind ik wel sportief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Dat is toch fantastisch? Als je op de camping aan komt rijden met je caravan achter je Maserati ben je voor mij echt het mannetje. Lekker lak hebben aan wat anderen van je vinden. (Er zijn grenzen he ;) )

Net of mensen met knaken per definitie niet van campings houden. Of van mountainbiken. Geweldig toch, lekker met je 911 naar Zuid-Frankrijk blazen en daar lekker gaan fietsen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een vriendin van mij stond vorig jaar met een Audi S5 met een tentje op een camping. Trok veel bekijks, twee meiden met een s5 op een camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:49:
Een vriendin van mij stond vorig jaar met een Audi S5 met een tentje op een camping. Trok veel bekijks, twee meiden met een s5 op een camping.
Dat vind ik dan weer stijl. Camperen is niets mis mee, ook niet als je een dikke bak hebt en/of een goedgevulde portemonnee. Maar ik trek de grens bij een burgerlijke sleurhut achter een Maserati :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het over BMW hebben dan kunnen we de M5 Hurricane G Power niet over het hoofd zien!

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwcoop.com/wp-content/images/2011/01/G-Power-BMW-M5-Hurricane-GS-E60-1.jpg

750 PK!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:51:
Als we het over BMW hebben dan kunnen we de M5 Hurricane G Power niet over het hoofd zien!

[afbeelding]

750 PK!! 8)7
Ik zal je nog sterker vertellen, de Hurricane GS doet 660pk op LPG! http://www.bmwme.nl/bmw-g...s-e60-op-gas-doet-333-km/

De M5 Hurricane RS doet 750pk, hun M6 Hurricane doet zelfs 800pk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja i know! Zat net hetzelfde te lezen :D
waanzinnig is het niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This is what we are talking about:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/01/BMW-G-power-M5-Hurricane-GS-2-150x150.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat liev, een n00bje in het BMW Topic :)

Welkom PCGer :)

Als we dan toch krachtpatsers posten, doe mij maar een m3

http://www.autoblog.nl/ar...3-gts-van-450-naar-720-pk
of
http://www.autoblog.nl/ar...en-tornado-cs-van-g-power

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/G-Power/m3_gt2_s/bmwgpowerm3gt2131024x682.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door 418O2 op 03-05-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha tnx 22!
miss n00b op deze forum, but enough experience in real life!

1 <3 BMW

M3 zijn ook prachtig idd! maar ben toch fan van M5 :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

EvaluationCopy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:23:
Dat is toch fantastisch? Als je op de camping aan komt rijden met je caravan achter je Maserati ben je voor mij echt het mannetje. Lekker lak hebben aan wat anderen van je vinden. (Er zijn grenzen he ;) )

Net of mensen met knaken per definitie niet van campings houden. Of van mountainbiken. Geweldig toch, lekker met je 911 naar Zuid-Frankrijk blazen en daar lekker gaan fietsen.
Of om het bij BMW's te houden:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa579660/pictures/20081111_z3_allpurpose.gif
Dit is de enige manier waarop ik m'n MTB mee zou kunnen krijgen. Maar ik doe het desondanks niet :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
zneek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:43:
[afbeelding]
Gast, haal die trekhaak eraf man, dat past toch niet op een coupe met CSL velgen.... :)
mag ik jou bellen, voor een gratis aan huis trekhaak opzet service elke keer als k m gebruik ? :9

ik vind het ook een lelijk ding |:( , maar ik ga echt niet elke paar weken dat ding erop en eraf beunen. daar komt bij dat je ook bij een niet gemonteerde trekhaak kunt zien dat er een op hoort te zitten..

spot me van de zomer maar op de autobahn met trekhaak en vouwwagen anno 1977 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 03-05-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Reloader schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:51:
[...]

mag ik jou bellen, voor een gratis aan huis trekhaak opzet service elke keer als k m gebruik ? :9

ik vind het ook een lelijk ding |:( , maar ik ga echt niet elke paar weken dat ding erop en eraf beunen. daar komt bij dat je ook bij een niet gemonteerde trekhaak kunt zien dat er een op hoort te zitten..

spot me van de zomer maar op de autobahn met trekhaak en vouwwagen anno 1977 8)
Ik had bij mijn E46 320Ci ook een trekhaak, een afneembare, daar zag je niets van...

En ik wil hem er best gratis voor je afhalen, of ie er daarna nog weer op kan.... ik denk het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:29:
Haha tnx 22!
miss n00b op deze forum, but enough experience in real life!

1 <3 BMW

M3 zijn ook prachtig idd! maar ben toch fan van M5 :P
G-Power kan nog fouter: http://www.bmwme.nl/bmw-x6m-e71-g-power-typhoon-s-met-725pk/

Ik ben zelf wel fan van de X6, dus die G-Power uitvoering lijkt me wel wat...

[edit] Oops sorry, nu post ik 2x achter elkaar, zit niet op te letten. Ik ga helemaal uitmezelf alvast 5 minuten in de hoek staan als straf. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 03-05-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

418O2 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:20:
dat ligt aan de situatie. Als het met sleutels gebeurd bij een duurdere auto kan je wel gezeur krijgen met het uitkeren... Je bent verwijtbaar laks geweest namelijk
Als jij een duurdere auto hebt adviseren veel verzekeraars om de sleutels in het zicht te leggen het liefst met een briefje erbij.

Alleen de auto vervangen is een stuk goedkoper dan dat ze ook nog jouw ziektekosten moesten betalen omdat je uit je bed bent gesleurd.

enkele jaren geleden waren vooral joegoeslaven hier berucht om, misschien nu nog wel trouwens.

Ik heb iig gewoon mijn autosleutels beneden liggen heb geen behoefte aan een pistool voor mijn kop voor een stuk blik op rubber. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:51:
[...]

Ik heb zo'n afneembare en wegklapbare trekhaak. Echt ideaal zo'n ding. Afgelopen weekend nog nodig gehad om de fiets van mijn vriendin op te halen. ketting d'r af omdat we met een dronken kop zijn gevallen :$

Wat betreft mijn autosleutels. Die liggen gewoon beneden in het zicht. Neem maar mee dat hok als je hem zonodig moet jatten. Wie weet wat ze met jou of je partner doen zodra ze in je slaapkamer komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Sleutels mogen ze van mij ook hebben.. Startonderbreker ligt toch ergens anders >:)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
EvaluationCopy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:23:

Vraag me alleen af hoe je een dakdrager zo maakt dat de fietsen niet krom worden of wegwaaien als je datgene doet waarvoor je een 911 hebt gekocht. De windbelasting tot een snelheid van 180 of 200 km/h moet je dus kunnen weerstaan zonder dat de fietsen van je dak waaien een een bocht met een versnelling met 8 m/s2 moet ook kunnen. High tech fietsendragertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
zneek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:08:
[...]

Ik had bij mijn E46 320Ci ook een trekhaak, een afneembare, daar zag je niets van...

En ik wil hem er best gratis voor je afhalen, of ie er daarna nog weer op kan.... ik denk het niet. ;)
Kaasplank schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:16:
[...]

Ik heb zo'n afneembare en wegklapbare trekhaak. Echt ideaal zo'n ding. Afgelopen weekend nog nodig gehad om de fiets van mijn vriendin op te halen. ketting d'r af omdat we met een dronken kop zijn gevallen :$

Wat betreft mijn autosleutels. Die liggen gewoon beneden in het zicht. Neem maar mee dat hok als je hem zonodig moet jatten. Wie weet wat ze met jou of je partner doen zodra ze in je slaapkamer komen :X
k heb gekeken wat t kost om er een afneembare op te zetten, toen had ik zoiets van "laat maar" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:09:
[...]

G-Power kan nog fouter: http://www.bmwme.nl/bmw-x6m-e71-g-power-typhoon-s-met-725pk/

[edit] Oops sorry, nu post ik 2x achter elkaar, zit niet op te letten. Ik ga helemaal uitmezelf alvast 5 minuten in de hoek staan als straf. ;)
"Houdt maar rekening met ong. € 200.000 " :P
De foto's zien er inderdaad gruwelijk uit! Vooral de rode kleur zorgt voor een stoere uitstraling 8)
Nu nog een paar bijpassende schoenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
zneek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:09:
[...]

hotdamm

Kan je de achterbank neerklappen en er een bed in in kwijt? Mischien maar me huis verkopen ne me hypotheek oversluiten naar een BMW lening....

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Flagg schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:11:
[...]

Als jij een duurdere auto hebt adviseren veel verzekeraars om de sleutels in het zicht te leggen het liefst met een briefje erbij.

Alleen de auto vervangen is een stuk goedkoper dan dat ze ook nog jouw ziektekosten moesten betalen omdat je uit je bed bent gesleurd.

enkele jaren geleden waren vooral joegoeslaven hier berucht om, misschien nu nog wel trouwens.

Ik heb iig gewoon mijn autosleutels beneden liggen heb geen behoefte aan een pistool voor mijn kop voor een stuk blik op rubber. ;)
Klopt, vanaf 60.000 euro moet er hier in belgie toch een alarm met tracking systeem in voor ze hem uberhapt willen verzekeren, laat ze hem maar stelen, 30min later hebben ze die eikels dan gepakt en heb je je auto hopelijk zonder schade terug.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Apache schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Klopt, vanaf 60.000 euro moet er hier in belgie toch een alarm met tracking systeem in voor ze hem uberhapt willen verzekeren, laat ze hem maar stelen, 30min later hebben ze die eikels dan gepakt en heb je je auto hopelijk zonder schade terug.
Een beetje slimme dief gebruikt een gsm-jammer van een paar tientjes om ervoor te zorgen dat de gps-tracker zijn positie niet kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:03:
Sleutels mogen ze van mij ook hebben.. Startonderbreker ligt toch ergens anders >:)
Hahah das ook een goeie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Kaasplank schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:16:
[...]

Jah precies dat verhaal hoorde ik ook een keer. Iemand zijn dikke auto werd gejat omdat die gast zijn sleutels gewoon in een bakje in de gang had liggen. Toen had ie een kluis aangeschaft en daar de sleutels in gedaan. Werd ie op een dag wakker met een pistool tegen z'n hoofd.... tja neem m'n auto dan maar mee hoor. Ook al snap ik wel dat het niet leuk is als je 's ochtends naar je werkt wilt en je auto is ineens weg :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Nog een paar weekjes. Als het goed is wordt mijn nieuwe 3-er deze maand nog uitgeleverd door vriend Story in Nijmegen. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Femme schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:16:
[...]

Een beetje slimme dief gebruikt een gsm-jammer van een paar tientjes om ervoor te zorgen dat de gps-tracker zijn positie niet kan doorgeven.
Een beetje handige gozer plaatst meteen een gsm-jammer-jammer in de auto. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:31
deepbass909 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:21:
[...]

Theoretisch geeft het meer vermogen en een wat diepere roffel bij het optrekken. Ik rij er zelf nu een jaar of 3 mee, en merk daar maar weinig van.
Wat wel een voordeel is, dat in Nederland deze filters hun maximale levensduur halen, en daarmee 100.000 km mee gaan zonder dat ze gereinigd hoeven te worden. Daarmee is het op termijn goedkoper een K&N filter te gebruiken dan een standaard.

Mijn Compact is ook redelijk kraak vrij. Er zit wel iets achterin wat kraakt, maar dat hoor je eigenlijk alleen op een hobbelige weg en wordt al snel overstemd door het bandengeluid.
Veel kraakjes worden bij mij veroorzaakt door afgebroken klemmen van de interieur panelen. Die ben ik nu steeds verder opnieuw aan het vastmaken en het wordt steeds stiller. De grootste bron is inmiddels al weer weg, dat was het klapraampje waarvan een scharnier kapot was.
je bedoelt dat ie niet vervangen hoeft te worden neem ik aan? Mijn K&N filter moet wel schoongemaakt een keer in de zoveel tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:35:
[...]

Of om het bij BMW's te houden:
[afbeelding]
Dit is de enige manier waarop ik m'n MTB mee zou kunnen krijgen. Maar ik doe het desondanks niet :+
Ligt het aan mij of lijkt die auto compleet krom en doorgezakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dat lijkt inderdaad zo. :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat model is nogal een "acquired taste" om het even netjes uit te drukken. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zou 'm nog niet gratis willen. :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
De ramen bij de deuren zijn ook in 2 delen opgesplitst, dat zie je echt zelden. Dat kleine voorste gedeelte kan dus waarschijnlijk ook niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Klopt, ideaal om de navi tegenaan te plakken ;)
En de foto van de dakdrager is nogal vervormd door de groothoeklens, ook de muur van het pand erachter loopt krom :+

Wat oudere foto van mijn auto, zonder lensvervorming:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3DyFJPDJ6MEweNT1tTNdWsd9/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik vind het een gave bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hier nog een fan van Marky's Z3 Coupe!! Geweldige auto, vind het nu al een classic eigenlijk. Zou er zo een willen, helaas nog wat te duur voor mij.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Tacoos

i am i

Balen: mijn 328i is gisteren afgekeurd op de APK wegens roestige remleidingen en scheuren in het subframe (bekende kwaal van e46). Ik had gehoopt nog ff gevrijwaard te blijven en zo door de APK te fietsen :-(
Gelukkig zijn ze er op tijd bij en is het nog niet zo erg. Kost me waarschijnlijk alles bij elkaar ~500-600 euro incl laswerk en verstevigingen en da's een stuk minder dan wanneer de hele mikmak moet (1000 ex), laat staan als wanneer het bij de BMW stealer gebeurt.
De eerste dagen hadden ze nog geen tijd en ik heb de auto hard nodig, dus ik rij nu als op eieren om t niet erger te maken :$

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hij maakt wel een grote fout door te stellen dat ondanks dat de 5-serie twee keer zo duur is als de Superb het 1op-1 gelijkwaardige auto's zijn. Je hoeft natuurlijk geen BMW fan te zijn om te snappen dat dat niet zo is. (Toegegeven, nog nooit in een Superb gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Nouja ondanks dat ik een BMW fan ben denk ik niet dat je 100% prijsverschil kunt rechtvaardigen met het verschil aan kwaliteit. Maarja we weten allemaal wat je voor het logo betaald en we weten ook dat het laatste beetje meer kwaliteit relatief het duurste is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hij heeft natuurlijk wel een punt dat de luxe ongeveer gelijk is. Kwa rij eigenschappen is het een ander verhaal natuurlijk maar gebasseerd dat je normaal rijdt (lees als een ouwe lul) is het mischien wel enigzins vergelijkbaar.

Ik merk zelf dat ik bochten met aanzienlijk hogere snelheid neem dan met mijn oude polo. gewoon omdat ik nu een veilig en goed gevoel heb :) Vind het altijd wel weer leuk als ik rustig weg bij het stoplicht en de snelle jongens langs me sjeezen om vervolgens weer vlak achter ze komen als ik de rontonde of bocht veel sneller kan nemen. Vergaap me nog steeds aan de superieure weg ligging van de E46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vergelijk een 10 jaar oude BMW eens met een 10 jaar oude Peugeot/Skoda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

hier stond onzin

[ Voor 91% gewijzigd door tdw op 05-05-2011 15:37 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:32:
Of 25 jaar, als we toch bezig zijn ;)

Maar goed je betaalt natuurlijk voor kwaliteit, dat is niet alleen bij BMW zo, maar ook bij Mercedes, Audi etc. Ja, uiteindelijk is de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek, maar dat geldt voor alles. Zoals hij zelf al aangeeft bij sieraden en horloges, maar ook kleding en elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
418O2 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:32:
Heb je helemaal gelijk in :D

Toevallig rij ik in een 10 jaar oude BMW... ;)

Wist je trouwens dat een Diesel broek minder dan 5$ kost om te maken? En ze bij verkoopprijs van 40 euro nog winst maken, toch betaal je er 120 euro voor. De reden is dat mensen bij 40 euro denken dat het goedkoop is en slecht. Hier geld een beetje hetzelfde; afgezien dat ik vind dat BMW's het waard zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door evilpin0 op 05-05-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja de inkoopprijs van kleding is misschien laag, maar weet je wat de huur op bijv. de Kalverstraat wel niet kost? Volgens mij was het zo'n 200 euro per m2 per maand. Als je dus een winkeltje hebt van 100 m2, dan ben je € 20.000 per maand kwijt aan huur, dat is zo'n € 666 per dag. Als je maar een marge van 10 euro op broeken zou hebben zou je dat nooit terugverdienen (en dan hebben we het niet eens over andere kosten als personeel). Zo'n broek van € 100 zal misschien maar € 5 kosten, maar de overige kosten zijn daar het probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

dj1981 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:07:
[...]

je bedoelt dat ie niet vervangen hoeft te worden neem ik aan? Mijn K&N filter moet wel schoongemaakt een keer in de zoveel tijd...
Klopt, in Nederland kan je rustig 100.000 km rijden voor 't filter pas gereindigd hoeft te worden (of je moet vaak op stoffige plaatsen komen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MrFl0ppY schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:28:
Nouja ondanks dat ik een BMW fan ben denk ik niet dat je 100% prijsverschil kunt rechtvaardigen met het verschil aan kwaliteit. Maarja we weten allemaal wat je voor het logo betaald en we weten ook dat het laatste beetje meer kwaliteit relatief het duurste is.
Jah, dat schrijf ik ook niet. Het andere uiterste, twee keer zo goed want twee keer zo duur is natuurlijk ook verre van waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net dit topic ontdekt en zit met een probleempje dat nogal moeilijk te beschrijven is, vooral om te zoeken op fora eigenlijk.
Heb de verschillende BMW fora al afgelopen maar kan niet direct een antwoord vinden.

Ben de trotse bezitter van een E90 330d BJ 2005, 205K op de teller ondertussen. Heb hem 2 jaar geleden voor een mooie prijs overgenomen van een klant, puur omdat het al jaren één van m'n droom wagens was.

Probleem: sinds enige tijd komt er uit het motocompartiment een vreemd geluid, het klinkt nog het meest als het geluid van een versnellingsbak in achteruit, dat typische zoemen. Het gaat mee met het toerental, en wordt luider als de motor opwarmt. Heb al op onder de wagen gelegen maar kan het echt niet plaatsen. (er is dan ook nergens plaats in de motorruimte om je hoofd eens in te steken ;-))

De wagen is volledig stock en ik heb geen last van vermogensverlies. Ik doe alles zelf aan de wagen omdat het echt een hobby bak is, m'n vriendin rijdt er nog het meest mee. Voor de rest zijn er geen problemen mee buiten het bekende ventilatorprobleem van de E90 (waterinsijpeling in de aanjager/ventilator aan de passagierskant waardoor hij lawaai maakt op bepaalde blowerstand, deze moet ik nog vervangen)

Iemand hier enig idee of ervaring met het dit geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zegt mij iets van vacuüm lekkage...

Het geluid wordt luider met het toerental zeg je, dus niet conform de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ook eerst aan vacuüm lek of luchtinlaat, maar dat geluid ken ik redelijk goed, en het huidige geluid klinkt redelijk mechanisch. Ga vanavond voor alle zekerheid nog eens alle leidingen nalopen maar een 330d is een echte rotbak als je iets in het motorcompartiment moet doen. Luchtfilter vervangen duurt al 3 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aircopomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net getest, airco aan of uit, maakt geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Maar toeren dus, niet snelheid (anders zou ik zeggen wiellager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad geluid wordt luider met als het toerental stijgt, begin te vermoeden dat het een versleten lager is maar langs de andere kant maakt hij dan wel heel veel lawaai als het duidelijk te horen is boven het geluid van de motor zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klinkt het alsof er iets zwaar/aanloopt? Dan zou het ook je dynamo nog kunnen zijn, of wellicht een deel van je distributie/multiriem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Distributieriem?

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2011 23:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

mr_petit

opperprutser

Leuk stukje idd.
Echter niet helemaal compleet, omdat er ook een behoorlijk imago kleeft aan mensen die een oudere bmw (of mercedes) rijden. Zeker als het een wat grotere auto betreft komen al illustere namen als kamperbak etc naar boven.
Maar goed, mensen hebben idd heel veel over voor een bmw merc of audi. Zeker als je kijkt dat die superb binnen nog veel meer ruimte heeft dan die 5, of qua zitruimte op 2e rij zelfs meer dan een merc E. De 5 is langer omdat die een lange motorkap heeft (motor in de lengterichting, en er moet ook nog eens een 6inlijn inpassen). De superb heeft een dwarsgeplaatste motor, en daardoor win je heel veel ruimte (het vergelijk van lengte in dit stuk is dus ook niet zo relevant).
Grootste verschil tussen een bmw/merc/audi is natuurlijk dat je er heel veel opties en (vooral grote) motoriseringen bij kan kopen. En daar betaal je riant voor (helaas...)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is echt het geluid van een handbak snel in achteruit, beter is het niet te omschrijven.
Volgens mij heeft hij een distributieketting...
Alvast bedankt voor het meedenken, als ik volgende week ergens veel tijd heb gaat de neus er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zit al een tijdje te kijken voor een USB aansluiting in mijn vriendin haar BMW 118i Cabrio '08. Er zit een professionele navigatie in. Alleen jammer dat op Ebay je alleen USB geheugen vindt, geen aansluitingen zelf.

Iemand een website ofzo waar ik zou kunnen kijken voor originele onderdelen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Snake:
http://bmwfans.info/parts...tems/usb_audio_interface/

Kijk wel even met het chassisnummer, bouwjaar zegt niet alles namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

@cantryn: dankje, zeker eens kijken over hoe en wat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:18:
Nee het is echt het geluid van een handbak snel in achteruit, beter is het niet te omschrijven.
Volgens mij heeft hij een distributieketting...
Alvast bedankt voor het meedenken, als ik volgende week ergens veel tijd heb gaat de neus er af.
Je geeft verder niet aan of het een automaat is, dus even een long shot: ik heb bij mijn Audi A4 destijds ooit (handbak) het druklager in de koppeling stuk gehad. Maakte een geluid precies zoals jij het zou omschrijven.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat natuurlijk niet raar is, met zon bak koppel erachter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een handgeschakelde bak, en de koppeling en drukgroep is +/- 30.000KM geleden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Gaat het weg als je de koppeling intrapt? dan is het je toplager of je prise as.... misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, met ingedrukte koppeling gaat het vrolijk mee met het toerental. Heb er juist een uur mee in file gestaan.
En met het nieuwe probleem dat het geluid van de radio (Navi Pro) uitviel (kennelijk veroorzaakt door de warmte, had al gelezen dat dit een bekend probleem is, alleen nog niet meegemaakt...) dus had tijd genoeg om te luisteren...

Heb dit gevonden: YouTube: BMW 328i E36 whining noise from engine bay

Dit lijkt er nog het meeste op, dus ga een nieuwe multiriem en spanrollen bestellen. Prijs op zich valt mee, alleen het vervangen zelf zal toch wel een dagje in beslag nemen vrees ik. Iemand ervaring hiermee? Je kan in een 330D echt nergens gemakkelijk aan, volgens mij bouwen ze da wagen rond de motor... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zoemen, zoals in de achteruit, is hoe dan ook een kogellager (de kogels zijn hierin belangrijk!). Dat het met het stijgen van het toerental qua toon veranderd, zegt mij dat het iets moet zijn dat direct door de krukas wordt aangedreven. Alle lagers in de motor kan je op zich uitsluiten, op 2 na, namelijk de krukaslagers aan de voor- en achterzijde van het blok. Alle andere lagers in een motor zijn glijlagers.
De lagers in de motor kan je meestal niet horen (zitten ingebouwd, goed gesmeerd).
De kans dat het bij de riem vandaan komt, is dus wel heel groot. Het vervelende is wel, dat daar nogal veel zit wat ook kan zoemen (airco, dynamo, stuurbekrachtingingspomp, spanrollen).
De enige test die je kan doen, is de riem eraf halen en de verschillende poellies met de hand ronddraaien. Deze moeten soepel en absoluut zonder schokjes of tikjes draaien. Elke oneffenheid in de lagers daarvan is namelijk al genoeg om het geluid te veroorzaken.
Gezien de km-stand zou ik trouwens gokken op de drukrollen. Deze heb ik bijv. ook kapot gehad. Dat was ook wel heel makkelijk te voelen overigens, ze rolden niet alleen extreem licht, er zat ook zijwaartse speling op.

Overigens, een trucje om de locatie van het geluid te kunnen traceren, is een buis nemen en deze op schillende onderdelen richting en aan het andere eind luisteren. Dan hoor je vrijwel alleen het geluid dat vlak bij de opening ontstaat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

BMW van m'n vader:
Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/236/bmwresized.jpg
BMW 325i (e90) uit 2006 met 156000 op de teller. (Wel nieuw gekocht.)
(Ik ben 14 jaar oud dus een bimmer voor mij zit er niet in... :D )

[ Voor 21% gewijzigd door TommieW op 08-05-2011 16:58 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 2 rollen en de riem besteld, was €90. Als ik toch een dag moet sleutelen om bij de oude te komen kan ik ze beter ineens vervangen.

Wel een goede tip van de buis! Bedankt, had ik zelf niet aan gedacht. Spijtig genoeg moet ik zelfs om met een buis in de buurt te komen al beginnen sleutelen. Hij staat nu toch stil en gaat uit elkaar als ik de onderdelen binnen heb. En nu hopen dat het dan uiteindelijk niet toch een pomp is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bij een vriend van mij met een e36 316i uit 96 houdt zijn motor tussen de 3000 en 4000 toeren erg in. Daarna pakt hij hem weer op.

Als hij veel gas geeft is het iets minder. Mijn gok is LMM. Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Er lekt ruitewisservloeistof onder uit m'n 118d. :(

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

418O2 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:29:
Bij een vriend van mij met een e36 316i uit 96 houdt zijn motor tussen de 3000 en 4000 toeren erg in. Daarna pakt hij hem weer op.

Als hij veel gas geeft is het iets minder. Mijn gok is LMM. Iemand een beter idee?
Ik zou die inderdaad als eerste even schoonmaken. En kijk meteen even of de slangen van de lucht inlaat nog heel zijn en goed vast zitten.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenon op die 118d? Heb het gehad op mijn 330d en was leiding naar een koplampsproeier die lekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bestaan er ook fender flares voor de E36 coupé?

Ik zit met een E36 waarvan de alle spatbord randen wat blaartjes hebben gehad. De roest is weg geslepen en het blanke staal is behandeld met Brunox.
De schade zit enkel op de randen van de spatborden, dus op de rechte verticale rand . Maar eigenlijk zouden de hele schermen gespoten moeten worden, om het netjes weg te werken. En dat is deze auto gewoon niet meer waard.
Ik kan dus zelf aan de slag gaan, en proberen enkel op de rand uit te nevelen of ik neem een set kunststof randjes en spuit deze netjes in de kleur.
Ik weet uit ervaring dat het erg moeilijk is om lak en blanke lak netjes en naadloos aan te laten sluiten, op het bestaande lakwerk van de auto. Daarom gaat de voorkeur uit naar een setje subtiele randjes. Voor bijna elk merk en model zijn er wel van dit soort randjes te koop, maar voor een E36 vind ik ze niet.

Zijn ze er echt niet?.....of zoek ik niet goed?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vreemd, het alarm van mijn auto geeft toch weer regelmatig een storing, ondanks het vervangen van de alarm-sensor onder de motorkap. Is deze storing ook uit te lezen? En wat zou het anders kunnen zijn? Interieursensor heb ik getest, lijkt in orde. Tilt-sensor wellicht nog, maar misschien kan 't ook een sensor in een van de deuren/kofferdeksel zijn (alles zit wel gewoon op slot)?

Vanavond sowieso even beunen met de monteur om de laatste puntjes op de i te zetten (voor nu althans) qua interieur (lijsten, koplamp) en exterieur (PDC). Ik zal vanmiddag trouwens een foto plaatsen van mijn velgen, ik kan het style nummer namelijk niet vinden (ik twijfel ook of ze wel 'echt' zijn, zie nergens een BMW watermerk of wat dan ook). Wellicht dat andere hier het wel weten.

Ik heb overigens achter sinds kort last van flink gekraak / een 'squeezend' geluid. Hopelijk is dat niet te herleiden tot het subframe, maar zijn het gewoon de veren (schokdempers kunnen het niet zijn, pas geleden nog nieuwe geplaatst achter). Wellicht een beetje invetten, maar we zullen het zien vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb weer eens een probleempje.

Afgelopen week 2 keer "verbeeld" dat er een vlaagje blauw/grijze rook onder mijn E46 323CI (bj 2000) vandaan kwam. Gelijk motorkap open gezet en ik zag verder niets, maar ik rook wel een vieze geur. (Kan het niet beschrijven.)
Vanmiddag weer de vieze geur, helaas had ik geen tijd om te kijken. Van de week al even met koud blok de olie en koelvloeistof peilen gechecked, alles normaal.

Net toen ik tijd had de auto op een haast onbereden weg (danku platteland van Twente) doorgereden tot 180 km/h met veel remmen en vol gas geven. Dit alles werkt probleemloos, sturen, remmen, gas geven, airco, alles werkt perfect. Toen ik thuis was gelijk de motorkap open gezet, kijken en kijken, ik zag niets. Tot op het moment dat ik hem dicht wou gooien er weer een grote blauw/grijze walm onder de auto vandaan kwam. Dit deed die een aantal keren.

Het komt aan de linkerkant van het blok, daar zit een zilvergrijs gecoate slang (soort zilverpapier) die linksvoor onderaan bij het blok vandaan komt en naar het interieur (omhoog) lijdt. Het punt waar die omhoog loopt zit zwarte rommel op, daar komt het dus vandaan het roken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik denk dat het een aircoslang is, misschien beetje verstaft? Maar het kan ook erger zijn natuurlijk.

Specs:
Brandstof: Benzine
Cilinders: 6
Blok: 323i
Type: BMW e46 3-serie coupe

Ik had al even gegoogled en ik kwam een topic tegen over een kapotte slang, maar allemaal diesels echter heb ik benzine.

Morgen maar weer naar de garage...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Zwarte rommel op een aircoslang die rook geeft? Heb geen BMW maar dat lijkt me niet heel logisch. Heb je geen lekke kleppendekselpakking of iets dergelijks, waarbij er olie op je spruitstuk druppelt zo af en toe?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
De afgelopen dagen is mijn waardering voor BMW weer toegenomen. Enige tijd geleden had een Citroën C1 mij geschampt, met wat schade op een portier tot gevolg. Gisteren en vandaag stond de auto hiervoor bij de schadehersteller. Als vervangende auto kreeg ik een Renault Megane mee met nog geen 50.000km op de teller. Jeetje wat een verschil met een BWM. Werkelijk alles rammelt aan dat ding. Morgen mag ik de Renault gelukkig weer inruilen voor mijn eigen auto.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Helaas, we zijn er deze avond niet aan toe gekomen om het interieur/exterieur af te ronden. Vanmorgen ging m'n koelvloeistoflampje branden, en blijkbaar had (heb) ik een kleine lekkage aan de radiateur. Voor nu maar een liter 'wondermiddel' in gegooid, we zien wel hoe lang dat goed blijft. Als het terug komt / erger wordt dan maar de radiateur vervangen.

Vervolgens bleek het verhelpen van de speling in de versnellingspook toch wat meer voet in aarde te hebben. Ik heb de juiste onderdeeltjes, dat hebben we gelukkig kunnen vaststellen, maar we hadden weinig tijd meer over en het was redelijk lastig om de schuldige busjes zo even te vervangen. Helaas een brug-vereist-actie, dus even zien wanneer dat aan bod komt.

Tot slot hebben we het kraken van de 'achterkant' weten te vinden: dit is de draagarmbus rechtsachter. We gaan eerst proberen om hier wat smering/olie/vloeistof in te injecteren, dan kan ik daarna nog altijd een andere bestellen mocht dat niet baten (blijkbaar zijn deze gewoon te persen, dus dat scheelt de aanschaf van een hele nieuwe arm).

Gelukkig verder alles in orde wat betreft de cardanas, ophanging en subframe.

Trouwens, de storing van mijn alarm blijkt toch weer in de nieuwe motorkap-sensor te zitten! Wat een pruts materiaal heeft BMW daarvoor gebruikt zeg... Het pinnetje is erg gevoelig, en tezamen met het bewegende / gammele kunststof houdertje kan dat ervoor zorgen dat het alarm denkt dat de motorkap open staat.

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 11-05-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
argro schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:49:
De afgelopen dagen is mijn waardering voor BMW weer toegenomen. Enige tijd geleden had een Citroën C1 mij geschampt, met wat schade op een portier tot gevolg. Gisteren en vandaag stond de auto hiervoor bij de schadehersteller. Als vervangende auto kreeg ik een Renault Megane mee met nog geen 50.000km op de teller. Jeetje wat een verschil met een BWM. Werkelijk alles rammelt aan dat ding. Morgen mag ik de Renault gelukkig weer inruilen voor mijn eigen auto.
Ik reed prive met een 320d E46 met 270k+, geen enkele rammel.
Nu op het werk een aanloop-Citroen-C4 met 70k en dat ding maakt me gek!
Gelukkig komt er binnen 3 weken een 1 serie aan! :9

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De 2002 E39 525i Aut. van mijn oom heeft ook 3 ton gereden en dat gaat nog steeds als een trein. Geen kraakjes, rammeltjes, rame motorische fratsen... En die koop je nu voor 3-4k... (en dan komen de maandelijkse kosten nog, dat is het nadeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ondertussen mijn auto even weggebracht, koppakking(deksel?) lek.
Uur arbeid en een nieuw rubber ertussen.
Toen ik namelijk bij de garage kwam walmde het als de ziekte hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
kleppendekselpakking denk ik. Komt wel vaker voor bij de E46. Het lekt dan op je uitlaatspruitstuk en dat walmt inderdaad ja :+

Koppakking lek is geen uurtje werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kaasplank schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:03:
kleppendekselpakking denk ik. Komt wel vaker voor bij de E46. Het lekt dan op je uitlaatspruitstuk en dat walmt inderdaad ja :+

Koppakking lek is geen uurtje werk ;)
Lol, ik zei koppakking, nee dat gelukkig niet ;).
Enig idee wat zoiets normaal kost? Over het uitlaatspruitstuk spraken hun ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Geen idee hoe technisch je bent maar een kleppendekselpakking vervangen is over het algemeen niet zo heel veel werk. Misschien moet je even een en ander wegbouwen, zoals reeds aangegeven heb ik geen BMW maar je hoeft niet bang te zijn dat je een hoop kapotmaakt...

Denk dat een pakking je 4-5 tientjes kost, laten inbouwen zal wel gelijk oplopen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

peugeot206gt schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:00:
Geen idee hoe technisch je bent maar een kleppendekselpakking vervangen is over het algemeen niet zo heel veel werk. Misschien moet je even een en ander wegbouwen, zoals reeds aangegeven heb ik geen BMW maar je hoeft niet bang te zijn dat je een hoop kapotmaakt...

Denk dat een pakking je 4-5 tientjes kost, laten inbouwen zal wel gelijk oplopen.
Ik heb echt 2 linkerhanden, dus dat zelf doen gaat niet lukken (ook heb ik daarvoor denk ik niet het benodigde gereedschap).

Maar eens even afwachten totdat de garage belt wat de kosten gaan worden/zijn.

-edit-

Met dat ik deze post schreef bedacht ik me dat 2 dagen terug mijn kentekenverlichting lampje kapot was gegaan. Even gebeld of ze die ook konden vervangen en gelijk even naar de prijs gevraagd.
Set van die pakkingen 40 euro, en dan 1 tot anderhalf uur werk. Loopt dus nog niet de spuigaten uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 11-05-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik heb vorige week mijn 1 serie (118i) maar eens gemaxd in Duitsland :)
Bij 215 km/u was het toch wel op... dat verbaasde me eigenlijk, gezien het gemak waarmee hij tot 210 (ongeveer) kwam...

Toch wel fijn, zo'n auto die geen enkele krimp geeft bij z'n maximum snelheid.... geen rammeltje, geen getril in je stuur, niks! :D

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:06:
[...]

Ik heb echt 2 linkerhanden, dus dat zelf doen gaat niet lukken (ook heb ik daarvoor denk ik niet het benodigde gereedschap).
Ik heb er zelf geloof ik minder dan 100 euro voor betaald bij mijn garage.

Andere vraag. De koppeling van mijn E46 323i voelt al enkele weken niet echt soepel meer aan. Het voelt in mijn voet als trilling in het pedaal en soms schokt de auto even na het laten opkomen van de koppeling. Het gekke is dat het toerental niet echt oploopt als ik hem in een hoge versnelling zet met een lage snelheid en dan het gas intrap.

is mijn koppeling/drukgroep/druklager toch gaar aan het worden? Bij 160k met veel stadsverkeer zou het een keer kunnen maar om nou op goed geluk m'n koppeling te gaan vervangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je gas geeft in de 5 als je ~30 rijdt, sliptie dan door?

Zo nee, dan is je drukgroep kapot gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

je moet niet 30 rijden, maar de snelheid in de 5 met dat toerental waarbij het maximum koppel beschikbaar is. Ik gok maar iets: 110 in de 5 oid en dan maximaal gassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je bij weinig toeren gaat slippen weet je dat je koppeling niet lekker is, omdat hij dan teveel vermogen over je koppeling gooit (volgens mij). Ik heb regelmatig met slippende koppelingen gereden (taxi's) en dat merk je wel. Als hij moeilijk intrapt, is dat je drukgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:42:

[...]

Trouwens, de storing van mijn alarm blijkt toch weer in de nieuwe motorkap-sensor te zitten! Wat een pruts materiaal heeft BMW daarvoor gebruikt zeg... Het pinnetje is erg gevoelig, en tezamen met het bewegende / gammele kunststof houdertje kan dat ervoor zorgen dat het alarm denkt dat de motorkap open staat.
Zojuist gaf het alarm weer een storing. Ik heb daaropvolgend maar even de motorkap open gedaan en de pin van de alarmsensor handmatig ingedrukt. Na het locken van de auto bleek de storing echter niet verholpen te zijn (meerdere malen herhaald).

Ook ben ik er achter gekomen dat het alarm niet af gaat als je de pin laat 'schieten'. Laat je 'm geleidelijk op komen (zoals dat gebeurt wanneer je de motorkap opent) dan gaat het alarm wel af... Eerdere diagnose kan dus misleidend zijn geweest hierdoor.

Maar de sensor lijkt me dus in orde? Het maakt verder ook geen verschil hoe hard ik de pin in duw, en of ik de kunststof behuizing vast hou of niet. De storing is er nu nog steeds overigens. Wat kan het zijn? De interieursensor werkt ook prima, en alles gaat ook netjes op slot. De tilt-sensor misschien? Hoe gevoelig is deze eigenlijk?

Het mooiste zou zijn als de ECU die het alarm regelt uitgelezen kan worden, maar is dat uberhaupt mogelijk (door de fabrikant van het alarm of door BMW zelf)? Ik kan wel op de gok de tilt-sensor gaan vervangen maar dat lijkt me een beetje te voorbarig.

Wel viel me dit (al eerder) op, maar ik kan me niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft, maar ik hou alle mogelijkheden open voor nu. Zo heb ik geprobeerd om alle deuren en ramen te openen en te sluiten, kofferdeksel idem. Ook de parkeerrem 'er af' gehaald en de auto in de versnelling gezet (oprit loopt enigszins af hier), maar zonder soelaas.

Rechtsachter:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMAG0003_thumb.jpg

Linksachter (zoals het bij de voorste deuren ook netjes is):
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMAG0004_thumb.jpg

EDIT: heb een showcase gemaakt op BimmerPortal http://www.bimmerportal.n...18i-exe-sedan-t19262.html

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 11-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

418O2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:01:
Als je bij weinig toeren gaat slippen weet je dat je koppeling niet lekker is, omdat hij dan teveel vermogen over je koppeling gooit (volgens mij). Ik heb regelmatig met slippende koppelingen gereden (taxi's) en dat merk je wel. Als hij moeilijk intrapt, is dat je drukgroep.
Als bij heel weinig toeren de koppeling van een 323i slipt is hij heel ver heen.
Maar als je aan taxi's refereert neem ik aan dat je op een turbodiesel doelt. De meeste turbodiesels leveren het maximale koppel tussen 1600 en 2000rpm. Dan rij je in de 5 (of 6, wat maar de hoogste versnelling is) altijd nog iets van 80 of 100.
Maar het gaat dus om het punt (toerental) waarbij je motor het meeste koppel geeft. Op dat toerental in de hoogste versnelling bij vol gas krijgt je koppeling de grootste continuekracht te verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijn E46 slipte gruwelijk als je ging optrekken in de derde versnelling. Pedaal trilde ook bij diep intrappen. Koppeling vervangen en rijdt als een zonnetje en trilling is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat hij gruwelijk slipt maar het pedaal voelt niet soepel aan. De beste omschrijving is denk ik alsof er zand/lucht in het pedaal zit. De hulpcilinder is al eens vervangen en ook het vloeistof is gewoon op peil. Het pedaal koppelt ook pas heel hoog en er is maar een heel klein stukje waarin het pedaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hoge koppeling heb ik ook , slippen niet.... althans denk het niet (ook 323Ci)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Normaal als de automaat in de R staat klapt de rechterspiegel omlaag, zodat ik de stoeprand kan zien bij inparkeren. Is wel handig om de velgjes heel te houden :)

Sinds gisteren klapt hij niet meer omlaag, terwijl ik geen instelling heb veranderd.

Heeft iemand een idee??

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 12-05-2011 11:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 31 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.