Helaas, we zijn er deze avond niet aan toe gekomen om het interieur/exterieur af te ronden. Vanmorgen ging m'n koelvloeistoflampje branden, en blijkbaar had (heb) ik een kleine lekkage aan de radiateur. Voor nu maar een liter 'wondermiddel' in gegooid, we zien wel hoe lang dat goed blijft. Als het terug komt / erger wordt dan maar de radiateur vervangen.
Vervolgens bleek het verhelpen van de speling in de versnellingspook toch wat meer voet in aarde te hebben. Ik heb de juiste onderdeeltjes, dat hebben we gelukkig kunnen vaststellen, maar we hadden weinig tijd meer over en het was redelijk lastig om de schuldige busjes zo even te vervangen. Helaas een brug-vereist-actie, dus even zien wanneer dat aan bod komt.
Tot slot hebben we het kraken van de 'achterkant' weten te vinden: dit is de draagarmbus rechtsachter. We gaan eerst proberen om hier wat smering/olie/vloeistof in te injecteren, dan kan ik daarna nog altijd een andere bestellen mocht dat niet baten (blijkbaar zijn deze gewoon te persen, dus dat scheelt de aanschaf van een hele nieuwe arm).
Gelukkig verder alles in orde wat betreft de cardanas, ophanging en subframe.
Trouwens, de storing van mijn alarm blijkt toch weer in de nieuwe motorkap-sensor te zitten! Wat een pruts materiaal heeft BMW daarvoor gebruikt zeg... Het pinnetje is erg gevoelig, en tezamen met het bewegende / gammele kunststof houdertje kan dat ervoor zorgen dat het alarm denkt dat de motorkap open staat.
[
Voor 17% gewijzigd door
TommyGun op 11-05-2011 17:31
]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".