Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

YoshiBignose schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:42:
Inderdaad, ik vind BMW's juist vrij stil. Reed een tijdje terug in een golf uit 2000 ofzo en daar kraakte pas veel dat het me ook opviel. In m'n E46 hoor ik niets, alleen soms bij m'n raam maar dat is een bekende kwaal. Zelfs in m'n E21 kraakt er niets (ja, de veren / dempers :') ), terwijl dat halve dashboard gescheurd is (ook standaard :P ) .
Ja ik bedoelde ook de ramen, die kraken alle 4 bij mij (rubbers al ingesmeerd, helpt weinig). Daarnaast is de armsteun ook een bekende qua kraken (wat ik dus ook heb). Verder weinig last van hoor, maar bovenstaande is toch wel vervelend op minder goede wegen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Tja, had je een coupe moeten nemen, daar heb je maar 2 krakende ramen :') ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik heb 1 kraak in mijn auto, van de hoofdsteun van de bijrijders stoel. Maar daar worden de geleiders van vervangen, onder garantie. Dat is ook wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20

rally

Deyterra Consultancy

Een vriend van me wees me heel enthousiast op de onderstaande advertentie:
KN Filter voor 325i

Nu ben ik niet zo HEEEL thuis in deze materie en vroeg ik me af wat de toegevoegde waarde zou zijn voor mijn 325i (E92).

Iemand hier die dat weet? (en waarom hij zo enthousiast er over was? :p )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:52

Tacoos

i am i

TommyGun schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:08:
Ach, in mijn E46 kraakt ook van alles :P. Klote plastic...
In de mijne kraakt alleen de armsteun en het verduisterscherm van het schuifdakje wil je wel eens horen rammelen. Maar die vallen bijna in het niet tegenover de kinderstoel die ik niet rammelvrij krijg :-(

Maar wat me het meest tegenvalt is de hoeveelheid windgeruis.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

rally schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:22:
Een vriend van me wees me heel enthousiast op de onderstaande advertentie:
KN Filter voor 325i

Nu ben ik niet zo HEEEL thuis in deze materie en vroeg ik me af wat de toegevoegde waarde zou zijn voor mijn 325i (E92).

Iemand hier die dat weet? (en waarom hij zo enthousiast er over was? :p )
Theoretisch geeft het meer vermogen en een wat diepere roffel bij het optrekken. Ik rij er zelf nu een jaar of 3 mee, en merk daar maar weinig van.
Wat wel een voordeel is, dat in Nederland deze filters hun maximale levensduur halen, en daarmee 100.000 km mee gaan zonder dat ze gereinigd hoeven te worden. Daarmee is het op termijn goedkoper een K&N filter te gebruiken dan een standaard.

Mijn Compact is ook redelijk kraak vrij. Er zit wel iets achterin wat kraakt, maar dat hoor je eigenlijk alleen op een hobbelige weg en wordt al snel overstemd door het bandengeluid.
Veel kraakjes worden bij mij veroorzaakt door afgebroken klemmen van de interieur panelen. Die ben ik nu steeds verder opnieuw aan het vastmaken en het wordt steeds stiller. De grootste bron is inmiddels al weer weg, dat was het klapraampje waarvan een scharnier kapot was.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tacoos schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:04:
[...]

Maar wat me het meest tegenvalt is de hoeveelheid windgeruis.
Inderdaad.... schandalig. Het lijkt alsof het door de spiegels komt. Zouden M3 spiegels minder windgeruis geven? Ik vind het ook opvallend dat bij 120 je al behoorlijk herrie hoort... meer dan in m'n E21 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wil je windruis horen? Moet je eens in mijn auto stappen als ik 120 rij... Met dank aan de forse deuk in het linker portier is de ruis echt hard geworden... Hopelijk heb ik binnenkort een ander portier (ik heb een sloop Compact gevonden in de goede kleur en bouwjaar :) alleen staat hij in Heerenveen en woon ik in Gouda :( ) en is m'n auto weer een beetje toonbaar.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

mr_petit

opperprutser

In een z4 heb je anders ook een redelijke portie windruis :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik dacht ik meng me maar in het bimmer topique, daar ik opzoek ben naar mijn eerste auto mobiel.

Situatie:

- Ergens tussen de 1500-2000Euro

Nou heb ik na behoorlijk wat zoekuurtjes op MP / speurders en dergelijke betreft bmw enkele modelletjes gevonden waar mijn interesse naar uit gaat:

- 316 i 'sedan' , meeste zitten tussen '95 en '98 en hebben rond de 200.000 / 225.000 gelopen, na '93 is het een distributieketting geworden ipv riem als ik het goed heb, dus daar ben ik niet erg bang voor. ( gelezen dat de riem bij modellen voor de '93 'refresh' een riem hadden die al na 30k vervangen moest worden?! )

- 318i , eigenlijk vrijwel identiek voor zover ik kan oordelen. meen ook beide M43 blok , alleen luxere uitvoeringen van wat ik zoal tweedehands vind.

-320i, lijkt me een pracht om in te rijden. ik ga niet super veel rijden, verwacht rond de 10-12k per jaar, wellicht met autovakantie richting de 15k maar meer zal 't zeker niet zijn.

Ik zit heel erg met onderhoud, meeste advertenties (MP, speurders) hebben het allemaal over goed onderhouden zonder het te onderbouwen, dus dat schiet niet op.

Mijn vraag is eigenlijk of hier E36 rijders zijn ( tuurlijk :p ) die wellicht een inzicht in onderhoud kunnen geven bij de gegeven modellen hierboven. Fuseekogels/rubbers, koppelingsset, schijven/blokken is wat ik voorals tegen gekomen ben wat je kan verwacht kwa onderhoud rond de 2ton, maar wellicht dat er hier andere tips zijn of pointers waar ik op kan letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46
Behalve de bekende punten die je al noemt zou ik wegblijven van al het 'getunede' spul. Al zal dat met de sedan minder erg zijn dan met de coupé. Bij de touring zie je dat weer minder.

Als je toch maar zo weinig gaat rijden, doe jezelf een lol en ga voor een 323 of een 328. 10x meer pret en het benzineverbruik zal niet zo veel schelen met de 320. Dan rij je 1 op 10 ipv 1 op 12 voor de 316/318. Reken maar eens uit, kost je niet zo veel extra per maand. Probleem met de snellere 6-cilinders is dan wel weer dat je meer 'petvolk' er mee tegenkomt.

Bovenstaande is volledig persoonlijk. Als je er zelf niet te veel van weet (zoals ik) dan zou ik hem gewoon ergens laten keuren voor de koop. Weet de verkoper misschien ook beter waar hij aan toe is. Als ze dat weigeren kijk je gewoon verder. Kost je een paar tientjes maar daar zul je later blij mee zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:32:
Ik heb 1 kraak in mijn auto, van de hoofdsteun van de bijrijders stoel. Maar daar worden de geleiders van vervangen, onder garantie. Dat is ook wel weer netjes.
Check, die kraakt bij mij ook af en toe :) E87 though..

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik als BMW-noob heb na een maand rijden in m'n 335 de automaat-sportstand ontdekt :P

Ik was al tevreden over de normale stand, maar dit is echt gekkenwerk. :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mooooody schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:17:
Ik als BMW-noob heb na een maand rijden in m'n 335 de automaat-sportstand ontdekt :P

Ik was al tevreden over de normale stand, maar dit is echt gekkenwerk. :P
Hehe, lekker is ie he? Ik rij meestal in DS, behalve als het nat is.... Dan is een rotonde nemen al tricky in DS... Maar dat kan ook aan mijn zware rechtervoet liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

mr_petit schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:40:
[...]

Vandaag overigens een aardig toerritje gemaakt met ca. 50 z3/z4's (en een enkele alpina) door allerlei landweggetjes d:)b
Mooi gezicht zo'n gigantische stoet van (voornamelijk) cabrio's *O*
Veel mensen die toch even naar de weg toelopen of blijven staan wat voor gedoe het allemaal was.
Het tempo zat er ook nog aardig in (altijd lastig met zoveel auto's)
Doen BMW clubs ook aan rally's of alleen maar toer-/puzzelritten? Ik heb inmiddels aardig wat rally's gedaan met Saab en Alfa maar gezien de wagenparkveranderingen in mijn omgeving ben ik nu eerder op BMW aangewezen. Heb wel even wat rondgekeken, maar de echte ritten (bol/pijl, grensbenadering, BARIL, dat werk) heb ik eigenlijk nog niet gezien..

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

zneek schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:38:
[...]

Hehe, lekker is ie he? Ik rij meestal in DS, behalve als het nat is.... Dan is een rotonde nemen al tricky in DS... Maar dat kan ook aan mijn zware rechtervoet liggen ;)
Ik zie dat jij ook een E92 hebt. Rijdt DS merkbaar onzuiniger dan D?
En wat is je normale verbruik?
Ik zit nu rond de 1:10 (60% stad, 40% snelweg/80km)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mooooody schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:58:
[...]

Ik zie dat jij ook een E92 hebt. Rijdt DS merkbaar onzuiniger dan D?
En wat is je normale verbruik?
Ik zit nu rond de 1:10 (60% stad, 40% snelweg/80km)
Ik doe procentueel meer stadsverkeer en middel op 9.3 l/100km, 1 op 10,75 dus. DS is niet minder zuinig bij constante snelheid volgens mij, alleen ben ik wel snel geneigd minder zuinig te rijden als ik in DS zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20

rally

Deyterra Consultancy

Om me in de discussie te mengen:
Ik heb een 325 E92 en rij normaal gesproken rond de 1:9 - 1:10 (als ik redelijk rustig rij).
Als we naar Duitsland gaan en mijn vrouw rijd dan halen we rond de 1:12-1:12,5

Als ik de DS stand in de stad gebruik dan merk ik dat mijn verbruik aanzienlijk toeneemt.
Op de snelweg is het verwaarloosbaar (behalve als ik in Duitsland regelmatig flink doortrek ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18

4x2

lộn xộn quá

thijszor schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:24:
- Ergens tussen de 1500-2000Euro

Nou heb ik na behoorlijk wat zoekuurtjes op MP / speurders en dergelijke betreft bmw enkele modelletjes gevonden waar mijn interesse naar uit gaat:

- 316i
- 318i
- 320i
Ik zou aan dat lijstje de 318is toevoegen (of 318ti in het geval van de compact), dat is de 16-kleps variant van de 318i en die is redelijk vlot met zn 135-140pk maar wel duidelijk zuiniger dan de 6-cilinders (je mist alleen het geluid en de grotere soepelheid van de 6 cilinder)
Bij de 6-cilinders maakt het in principe niet zo heel veel uit welke je pakt, ze verbruiken allemaal ongeveer hetzelfde.

Meen dat de voorste draagarmen/fuseekogels bij een E36 een zwak punt zijn, maar dat is zo even uit het hoofd.
Ze zullen vast nog wel meer punten hebben, maar een E36 heb ik me nooit zo in verdiept :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:37:
[...]

Ik zou aan dat lijstje de 318is toevoegen (of 318ti in het geval van de compact), dat is de 16-kleps variant van de 318i en die is redelijk vlot met zn 135-140pk maar wel duidelijk zuiniger dan de 6-cilinders (je mist alleen het geluid en de grotere soepelheid van de 6 cilinder)
Inderdaad. een 316 is traag als poep en trekt nog geen worst van tafel dus dat schiet niet op. Komt nog bij de dat E36 sedan imho een lelijk ding is maar de coupé er goed uit ziet en je hebt 2 prima redenen om een 318iS te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
De e36 coupe is leuk, als je van coupe's houdt, maar de sedan is mooier van lijn. Zelf ben ik vooral fan van de e36 sedan. De coupe en compact vind ik eigenlijk een beetje zielig... Daarnaast is zelfs een instap 316 met z'n 100pk snel genoeg voor leuke geintjes. Je moet 'm alleen hoog in de toeren houden. [/troll]

Oftewel smaken, budgetten en belevingswerelden verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
316i rijd wel aardig mijn huidige 323 rijd fijner maar een 316i met 100pk is best een fijn wagentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Weet iemand nog een goede adres voor uitlijnen van je auto, het liefst in het oosten. Wil iets meer betalen dit keer als het standaard tarief van 40-50, maar zeker weten dat het goed gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SYQ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:42:
Weet iemand nog een goede adres voor uitlijnen van je auto, het liefst in het oosten. Wil iets meer betalen dit keer als het standaard tarief van 40-50, maar zeker weten dat het goed gedaan wordt.
Ik heb goede ervaringen met Profile Tyrecenter. De monteur in Eindhoven maakte zelfs een testritje. Wellicht is er ook een vestiging bij jou in de buurt? De kosten waren meen ik 60 euro, en dan kreeg je nog garantie op het geleverde werk ook.

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 27-04-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik ben zaterdag naar hulsegge geweest in haaksbergen. Heb het ook ooit al eens bij de een euromaster laten doen maar daar was ik niet bijster van onder de indruk. Bij hulsegge was ik een stuk tevredener. Op het rapport dat ik mee kreeg zag ik dat ze rekening hadden gehouden met mijn verlaging en 18" velgen. Volgens de beste man stond voor alles compleet scheef wat niet gek was gezien beide draagarmen vervangen zijn. Op de terugweg niets meer van de trillingen gemerkt die ik voor de tijd had en voor 50 euro zeker niet duurder dan de 'prutsers' bij kwik-fit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 10:52

Tacoos

i am i

TommyGun schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:46:
[...]

Ik heb goede ervaringen met Profile Tyrecenter. De monteur in Eindhoven maakte zelfs een testritje. Wellicht is er ook een vestiging bij jou in de buurt? De kosten waren meen ik 60 euro, en dan kreeg je nog garantie op het geleverde werk ook.
Was dat bij Dassen op de Thorvaldsenlaan?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Tacoos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:22:
[...]

Was dat bij Dassen op de Thorvaldsenlaan?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Thanks, ff straks en anders morgenochtend bellen om een afspraak te maken voor aankomend zaterdag. Lekker dichtbij en ook een goed gevoel als ze rekening houden met meerdere factoren. Met mn vorige auto bij een toko geweest, 60 euro ofzo was het maar zag het achteraf gebeuren door een stagiare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:23:
[...]

Thanks, ff straks en anders morgenochtend bellen om een afspraak te maken voor aankomend zaterdag. Lekker dichtbij en ook een goed gevoel als ze rekening houden met meerdere factoren. Met mn vorige auto bij een toko geweest, 60 euro ofzo was het maar zag het achteraf gebeuren door een stagiare.
Ik weet niet of je helemaal op mijn advies af moet gaan. Ik doe het laten uitlijnen niet zo vaak :+
Op de heenweg trilde het ding wel als een malloot en achteraf was alles weg dus er iets wel iets aangepast ;)

In eibergen schijnt er ook nog 1 te zitten maar ik weet zo niet waar dat is.Voordeel van haaksbergen is wel dat je gewoon kunt wachten met een bakje koffie. Ik zat daar rustig en na een klein half uurtje ofzo zag ik in een ooghoek ineens mijn auto langsrijden. Dat blijf vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 16:10

mr_petit

opperprutser

Verbal Kint schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:09:
[...]

Doen BMW clubs ook aan rally's of alleen maar toer-/puzzelritten? Ik heb inmiddels aardig wat rally's gedaan met Saab en Alfa maar gezien de wagenparkveranderingen in mijn omgeving ben ik nu eerder op BMW aangewezen. Heb wel even wat rondgekeken, maar de echte ritten (bol/pijl, grensbenadering, BARIL, dat werk) heb ik eigenlijk nog niet gezien..
Daar waar ik mee rij (gewoon een forum op internet) doen alleen toerritjes (of knallen in dld :P ) en daarna een terrasje zeg maar. 100% ongecompliceerd :+
Zodra er gepuzzeld oid moet worden ben ik weg; als ik dat wil koop ik wel een boekje.
Wat andere clubs doen weet ik niet.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PivnZ5YGz7RNOQgFfa0iIx1I/full.jpg
hij staat bij de APK garage en wordt eindelijk gekeurd. Remschijven voor en fuseekogel rechtsvoor moeten gefixt worden.

Valt erg mee, na 2 jaar niet gekeurd te zijn. *schaam* *niet weer doen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Geen boete gekregen? Doe je netjes :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jawel. Aantal maal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Goedemiddag. BMW 118d hier, uit 2005. 134dkm op de teller nu, 2 jaar geleden gekocht met 55dkm op de teller, tot nu toe 1 keer panne gehad. Een spanrol-ding brak af.

Heeft nu weer kleine beurt nodig, zit te denken aan de KwikFit.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_Xuhd7N973bw/TaLD1jjrxFI/AAAAAAAAKYk/EixCEll1JNA/s1024/IMAG0189.jpg

Heb verder pas een setje alu wielen gekocht op MP, met nieuwe Runflat banden. Velgen onbeschadigd. Zelf er onder gezet, heel veel trilling in 't stuur. Voorwielen laten balanceren. Probleem minder. Achterwielen (!!) ook laten balanceren, probleem nog minder, maar niet weg. Vreemd he?

[ Voor 46% gewijzigd door SunshineCompany op 28-04-2011 14:00 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kaasplank schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:43:
[...]

Inderdaad. een 316 is traag als poep en trekt nog geen worst van tafel dus dat schiet niet op. Komt nog bij de dat E36 sedan imho een lelijk ding is maar de coupé er goed uit ziet en je hebt 2 prima redenen om een 318iS te zoeken.
Een 318is (Coupe) of 318ti (Compact) was een leuke E36 uitvoering. De M42B18 motor was een erg leuke uitvoering (1.8 liter, 150pk). De M43B16 moet je inderdaad hoog in de toeren houden (3500 of hoger, wil je echt vlot kunnen rijden). Met een relatief lichte auto als de Compact valt er goed mee te leven, maar ik kan me voorstellen dat een andere uitvoering, zeker als er zaken als een airco in zit.
Overigens, sinds ik er weer een goede uitlaat onder heb hangen, is de auto een stuk rijbaarder geworden. Koppel onderin is toegenomen, de motor loopt soepeler.

Eergisteren is de auto trouwens met glans door de APK gekomen. Er zijn wel wat kleine dingetjes die in de loop van het jaar onder handen genomen moeten worden (remleidingen van een nieuwe laklaag voorzien, 2 rubbers van de stabilisatiestang moeten vervangen worden). Samen met het nu helemaal goed uitgelijnd zijn rijdt hij toch wel weer erg lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
niet naar de kwikfit gaan! Zoek dan een goed onafhankelijk bedrijf, een dealer of een BMW gespecialiseerde garage.
deepbass909 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:22:
[...]

Een 318is (Coupe) of 318ti (Compact) was een leuke E36 uitvoering. De M42B18 motor was een erg leuke uitvoering (1.8 liter, 150pk). De M43B16 moet je inderdaad hoog in de toeren houden (3500 of hoger, wil je echt vlot kunnen rijden). Met een relatief lichte auto als de Compact valt er goed mee te leven, maar ik kan me voorstellen dat een andere uitvoering, zeker als er zaken als een airco in zit.
Die iS blokken zijn niet overdreven sterk heb ik wel eens gehoord. Ik zou nu niet zo snel meer wat anders nemen dan een 6 cilinder. Het is zo lekker rijden en je hebt een heerlijk geluid. Mijn verbruik ligt rond de 1:10.

[ Voor 138% gewijzigd door 418O2 op 28-04-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

SunshineCompany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:51:
Heb verder pas een setje alu wielen gekocht op MP, met nieuwe Runflat banden. Velgen onbeschadigd. Zelf er onder gezet, heel veel trilling in 't stuur. Voorwielen laten balanceren. Probleem minder. Achterwielen (!!) ook laten balanceren, probleem nog minder, maar niet weg. Vreemd he?
Velgen krom ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:22:
niet naar de kwikfit gaan! Zoek dan een goed onafhankelijk bedrijf, een dealer of een BMW gespecialiseerde garage.

[...]

Die iS blokken zijn niet overdreven sterk heb ik wel eens gehoord. Ik zou nu niet zo snel meer wat anders nemen dan een 6 cilinder. Het is zo lekker rijden en je hebt een heerlijk geluid. Mijn verbruik ligt rond de 1:10.
Voor een 1.8 zonder turbo of compressor is 150pk zeker wel indrukwekkend te noemen. Eerlijk is eerlijk, er zijn tegenwoordig nog steeds niet veel motoren die dat nadoen, hooguit wat hoogtoerige Honda's.

Maar het blijven natuurlijk 4-cilinders en tja, een 6-cilinder loopt nou eenmaal soepeler en heeft meer koppel onderin. Daar staat tegenover dat met een 1.8 er minder gewicht voorin ligt en de auto daardoor directer reageert op stuurbewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sterk als in degelijk bedoelde ik :) power is er genoeg idd.

Ik heb alleen uitgebreid mogen proeven aan een i6 en dan wil je niet meer 'terug' naar een 4cil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op die manier. Bestaat er een BMW-blok dat niet degelijk is?
Ik kan me wel voorstellen dat een E36 met M42B18-motor niet altijd even vriendelijk is behandeld. Er zullen er heel wat van afgeragt zijn, vrees ik. En daar kan geen enkele motor tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
150pk uit een 1.8 is natuurlijk wel veel vermogen. Die zullen wel geen 4ton draaien zoals een normale bmwmotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
SunshineCompany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:51:
Goedemiddag. BMW 118d hier, uit 2005. 134dkm op de teller nu, 2 jaar geleden gekocht met 55dkm op de teller, tot nu toe 1 keer panne gehad. Een spanrol-ding brak af.

Heeft nu weer kleine beurt nodig, zit te denken aan de KwikFit.

[afbeelding]

Lekker naar Profile gaan.
Ik ben daar vorige week geweest met mijn 118d voor een Grote Beurt, APK en uitlijnen en balanceren.
Toen ik een uur of 4 daar weer kwam, was de auto nog niet helemaal klaar. Ik kreeg een bakje koffie en kon vanaf een afstandje zien hoe de monteur de banden aan het ''laseren'' was. (uitlijnen)
Ik heb de rekening trouwens nog steeds niet ontvangen! :9
Ik weet wel dat er toen niets bijzonders was, enkel 4 nieuwe remblokken.

Wel maakte de monteur de opmerking dat er eigenlijk 16 of 17" onder hoort en dat de auto zo nu en dan wat nerveus stuurt. Ik merk dat alleen op een slecht wegdek. Dat heb ik spoorvorming.
Ik heb ook nog steeds een trilling in het stuur als ik rond de 80km/u rijdt. Langzamer of sneller rijden veroorzaakt geen trilling in het stuur.

Ik zal er nog eens langs rijden om te horen wat die trilling nog meer kan veroorzaken. Ik las iets met onronde banden? Maar volgens een collega van mij is elke band niet 100% rond.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 14:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Twee weken geleden heeft m'n 118d weer een beurtje gehad. Toen ik hem bracht vroegen ze nog of ik klachten had, die had ik; de koppeling schokt nog steeds bij het optrekken in z'n 1 (vooral bij koud en vochtiger weer) en of ze nog eens goed naar m'n turbo konden luisteren. Toen ze klaar waren met de beurt was het toch wel nodig om hem wat langer in de garage te hebben. Dit om beter naar de koppeling te kijken en voor de turbo.

Gister weer weggebracht, vandaag telefoontje, hij is klaar. Ow, ok, wat hebben jullie gedaan dan?
We hebben er een nieuwe turbo ingezet. Waarom dan? Hij was eigenlijk toch op sterven na dood. Hmm de vorige keer was er niets aan de hand; ja een beetje meer geluid als andere turbo's maar ja de ene turbo is de andere niet. Nu was ie toch stiekem bijna stuk. 8)7 Opzich mag ik niet klagen het valt nog onder de garantie en ik heb er verder geen problemen van ondervonden.

Voor de koppeling hebben ze wat veranderd aan de software, Snake had dit een tijd geleden al eens geopperd. Volgens BMW Nederland was dit een vaker voorkomend probleem. De verandering aan de software heeft geloof ik effect op de inspuiting. We gaan het zien of het helpt, maar om het zeker te weten moet het s'nachts/s'morgens wel rond de 6 graden zijn.

Ow, m'n achterbanden waren ook aan vervanging toe; 2.2mm om 2.3mm. Ik heb bij de lokale bandenboer 2 gebruikte Bridgestone Run Flat banden gekocht. Ipv 8mm profiel maar 7mm profiel, voor 80 euro per stuk. Ik was eerst bij de Euromaster geweest, daar moest ik 378 euro betalen. Dat vond ik toch wat veel, de vorige keer bij de bandenboer was het niet goedkoop, maar niet zo veel. Dus toch maar weer naar de lokale bandenboer geweest. Waar het uiteindelijk meeviel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb veel slechte verhalen gehoord over fastfitters, dat ik daar nooit heen zou gaan. Een goede merkloze garage is imo veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dat schokken, is dat puur alleen met gas geven of alleen op het moment dat je de koppeling rustig laat opkomen om later wat gas bij te geven?

Die van mij schokt namelijk ook wel eens als je de koppeling rustig probeert op te laten komen. Geef ik wat gas bij, dan is er niks meer aan de hand.

Ik heb er trouwens mee leren leven.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

418O2 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:06:
150pk uit een 1.8 is natuurlijk wel veel vermogen. Die zullen wel geen 4ton draaien zoals een normale bmwmotor
Hendig, dr zitten alleen een paar punten die onderhoud nodig hebben zodra ze geluid beginnen te maken en dat gebeurt vaak niet.
De nokkenaskettingspanner is een zwakker punt en als die niet op tijd vervangen wordt slijt de hele distributie nogal hard.
Maar die moet sowieso al na iets van 1,5 ton en dat is een kostenplaatje van 500 euro aan onderdelen ;)

Dr komt trouwens 135PK uit de 1.8, de 150PK zal ie net aan halen zonder al teveel werk (ze zijn blijkbaar aardig geknepen op de afstelling), maar dan moet je al een goede hebben.
Ze lopen wel leuk, lekker doorhalen in de toeren, maar dr moet geen al te zware auto omheen zitten.
Een E30 318is is zonder meer een betere auto dan een 320i (die alleen het geluid en soepelheid als voordeel heeft)

Die ik in de tuin heb staan (en nog steeds eens dicht moet bouwen) moet wel wat meer dan 135pk gaan leveren in mn 02.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat is er beter dan? Alleen het gewichtsverschil?

Heb er nog nooit 1 gereden dus ik kan t niet vergelijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zat met 150 iets te hoog, volgens wiki haalde de laatste modellen 140 pk. Er zijn wel veel tuning-onderdelen voor te krijgen.

Dat de 318is beter is (leuker rijdt) dan de 320i heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de M42 wat pittiger is dan de M50M52 en makkelijker toeren maakt. En daarnaast is de auto met een M42 lichter dan met een M50/M52 blok.
Ik heb het verschil nooit kunnen testen, maar een vriend van mij, en ook BMW-fanaat, heeft een tijdje in een 318TDS E36 Compact gereden, en rijdt nu regelmatig in een 316i (met 1.9 blok) en hij claimt een duidelijk verschil in wegligging te merken. Dus niet in acceleratie (daarin verslaat de 1.9 de diesel hoe dan ook), maar ook in de directheid waarmee de auto zich laat sturen. De 316i is in zijn woorden lichtvoetiger. Dat zelfde zou je ook moeten ervaren tussen een 4 en 6 cilinder (in nadeel van de 6 cilinder).

@4x2
Waren komen al die kosten vandaan bij de distributie? Een ketting kost de wereld niet (80 euro), een spanner max 50 en de geleiderails rond de 40 per stuk. Dan zit je tussen de 200 en 250 en komen er nog wat pakkingen bij, maar dat is het wel. Of moet je bij de M42 ook de tandwielen vervangen?

Daarnaast vind ik 150dkm wel snel... Bij de M43 gaat de ketting makkelijk 3 ton mee en met goed onderhoud 4 tot 5 ton. Dat is zo lang dat de meeste auto's dat nooit zullen halen en al eerder door roest of andere problemen richting sloop verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:40:

Het grote verschil bij 4-cil en 6-cil in de E30's is vooral dat die 6-cil pas bij 4000 rpm wat beginnen te doen. En zelfs dan gebeurt er niet heel veel bij een 320i ;) de is is laag in de toeren ook erg rap en loopt constant te brommen... maar ja klinkt dan ook zeker niet zo gruwelijk als de m20b20.

Ik heb eerlijk gezegd ook geen 318is E30 gereden alleen E36, maar die is sowieso al wat logger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Mijn 320I 6 cillinder is zojuist van baasje gewisseld. Klopt ja dat je hem wel richting de 5000 rpm moet duwen om een beetje te trekken. Het onderhoud en verbruik (wat zuipt dat kreng) was mij echt te groot.

Een auto moet het doen bij mij en droog zijn that's it. Helaas niet het gevoel gevonden wat ik zocht met BMW. Maandje in gereden en met 500 euro verlies verkocht, kan er prima mee leven. Goede leerschool geweest. Nieuwe eigenaar was wel blij met de ingebouwde Alpine met stuurwielbediening, maar erbij gedaan. Jonge knul (net als ik).

[ Voor 19% gewijzigd door jasperaap op 29-04-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat, je wou toch niet zeggen dat de E30 je in de steek gelaten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verbruik kon je vantevoren weten. Wat voor onderhoud heb je gehad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

418O2 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:40:

Om de doodsimpele reden dat de M42 lichter is (en korter) en omdat ie ~10pk meer heeft dan de M20B20 maar wel minder verbruikt.
Gaat dan om een E30, in de E36 zal het snelheidsverschil wat kleiner zijn, maar ook dan zal de M42 (of M44) een meer praktische keus zijn dan de M50/M52.
Neemt niet weg dat de M50 en zeker de M20 leuker klinken :P
deepbass909 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:01:
@4x2
Waren komen al die kosten vandaan bij de distributie? Een ketting kost de wereld niet (80 euro), een spanner max 50 en de geleiderails rond de 40 per stuk. Dan zit je tussen de 200 en 250 en komen er nog wat pakkingen bij, maar dat is het wel. Of moet je bij de M42 ook de tandwielen vervangen?
Tandwielen moeten ook (wat eigenlijk bij iedere auto zo hoort)
Maar even snel (prijzen van bmwfans, dus grofweg ex btw):
Ketting: 70 euro
4 tandwielen: 190 euro
Spanner: 40 euro
Geleiderails (4 stuks): 120 euro
Dan nog wat pakkingen en een keerring voor ~ 25 euro en je zit aan zo'n 530 euro incl btw.

En een M42 is ook geen tamme 8-klepper, dat is ook een groot verschil in de slijtage, het ding kan toeren draaien en zal dat ook veel doen doordat ze meestal een erg korte overbrenging hebben.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vandaag Groningen Heerenveen retour gereden. Hij rijdt nog steeds heerlijk.

Nu nog even een nieuw voorscherm en een velg laten richten en dan is t weer grotendeels klaar. Dan maar eens rondkijken voor wat roestbehandeling (stukjes in laten lassen en lateb spuiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik vandaag afsluitdijk heen en terug, lekker stukje :) Cruise control 185 km/u want: max. snelheid 130 + officiele correctie 139 + afwijking teller / gps 145 + 40 km te hard is rijbewijs inname = 185 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Volgende week het interieur opknappen van mijn E46 318i.

Nieuwe interieurlijsten, pookhoes, pookknop, middenconsole en bekerhouders / muntenhouder. Ik heb ook 't e.e.a. aan rubbertjes en plasticjes besteld om de schakelpook weer 'strak' te laten aanvoelen (mocht iemand de exacte nummers van dit alles willen weten, message of mail me dan even).

Het exterieur komt ook aan de beurt: nieuw koplampglas inclusief pakking (linksvoor is erg dof en er komt vocht binnen, rechtsvoor was al vervangen dus die is in orde), nieuwe alarm-sensor voor onder de motorkap en parkeersensoren (met de originele BMW-strip voor in de achterbumper).

Hopelijk kan ik er dan weer ff mee vooruit ;). Wellicht in de toekomst nog een Dynavin, en de velgen laten opknappen (stoeprandschade, met dank aan de vorige eigenaar) maar dat kan nog wachten. Wel vrees ik dat m'n blower fan stervende is maar dat gaat pas weer echt vervelend worden richting winter (ratelend geluid bij kou). Ik gooi dat wel bij 't reguliere onderhoud (slijtage).

Overigens heb ik op BimmerPortal gelezen dat 'je' doorgaans wél een boordcomputer hebt, ook al ontbreekt de hendel (of althans, de BC knop op de hendel van de verlichting) zoals bij mij het geval is. Via handmatige instructies heb ik dit inderdaad kunnen bevestigen. Zo'n hendel is op zich niet duur, maar helaas kost het 'inleren' ook weer een euro of 150,-...

Voor wie interesse heeft in de instructies: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/114795

To do list dus :). Gelukkig is het hobby, en meer dan een vervoersmiddel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Vanmiddag een witte E92 M3 gezien in Enschede. Ik stond naast hem in mijn 335 en hij wilde een stoplichtsprint. Ik doe niet aan die puberale onzin, dus ik reed bij groen stapvoets weg, terwijl hij ruim 80 aantikte (op een 50 km weg waar op dat moment veel kinderen fietsten).

Dat soort figuren mogen zich van mijn gerust doodrijden tegen een boom. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat vind ik ook een beetje jammer. Doodrijden tegen een boom hoeft ook weer niet.

Zonde van de auto namelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mooooody schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:15:
Vanmiddag een witte E92 M3 gezien in Enschede. Ik stond naast hem in mijn 335 en hij wilde een stoplichtsprint. Ik doe niet aan die puberale onzin, dus ik reed bij groen stapvoets weg, terwijl hij ruim 80 aantikte (op een 50 km weg waar op dat moment veel kinderen fietsten).

Dat soort figuren mogen zich van mijn gerust doodrijden tegen een boom. :/
Wow 80 waar je 50 mag wat een idioot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

YoshiBignose schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:55:
[...]

Wow 80 waar je 50 mag wat een idioot!!
Schandalig! Stelletje criminelen op de weg...

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Stoplichtsprint op een weg waar je 50 mag, wat een waaghals :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Mooooody schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:15:
Speltip 12: weet waar je kansen liggen.

Naast een E92 M3 -> 'puberale onzin'
Naast een 330i -> 'die kan ik hebben'

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hm ik denk blijkbaar anders dan de gemiddelde BMW rijder?

Ik vind het nogal aso om met 80 rakelings langs kinderen te scheuren omdat je blijkbaar een klein pikkie hebt.
Dat van die boom hoop ik dus ook echt, anders kun je geheid +1 onschuldig slachtoffer opschrijven binnenkort. Heb t eerder meegemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan ben ik ook niet gemiddeld. Doorrijden/sporten is prima, maar niet met gevaar voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:53:
Dan ben ik ook niet gemiddeld. Doorrijden/sporten is prima, maar niet met gevaar voor anderen.
Zo denk ik er ook over, behalve in sommige Friese dorpjes hou ik me in de binnenstad altijd goed aan de snelheid ;) Zo gauw ik buiten de bewoonde wereld ben en goed ver vooruit kan kijken dan mag ik de snelheidslimiet nog wel eens overschrijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
De nieuwe 3!

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/05/BMW-3-serie-sedan-F30-spyshot-onthullend-1-1024x645.jpg

http://www.bmwme.nl/onthu...e-nieuwe-bmw-3-serie-f30/

Ziet goed uit, krijg een veel beter beeld dan met eerdere spyshots die eigenlijk nergens op leken door de grote hoeveelheid camouflage....

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 02-05-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

GaMeOvEr

Is een hork.

/longshot

Iemand hier nog behoefte aan een setje steelies voor een E34/E32 of voor een E46?

Beide sets zijn 15", die voor de E32/E34 ziiten nog 4 originele doppen bij type putdeksel, die van de E46 zijn zonder doppen. Kan weg voor weinig. :)

/longshot

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mooooody schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:19:
Hm ik denk blijkbaar anders dan de gemiddelde BMW rijder?

Ik vind het nogal aso om met 80 rakelings langs kinderen te scheuren omdat je blijkbaar een klein pikkie hebt.
Dat van die boom hoop ik dus ook echt, anders kun je geheid +1 onschuldig slachtoffer opschrijven binnenkort. Heb t eerder meegemaakt....
Als er kinderen fietsen ga je natuurlijk niet gruwelijk hard lopen scheuren... maar vind het wel apart dat er een 2 baans-weg is met stoplichten waar jullie dus naast elkaar staan en er blijkbaar ook gewoon mensen op fietsen? Dat zie je niet vaak.

Maar goed ik zou ook geen stoplichtsprintje tegen een M3 doen haha. 8)
GaMeOvEr schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:23:
/longshot

Iemand hier nog behoefte aan een setje steelies voor een E34/E32 of voor een E46?

Beide sets zijn 15", die voor de E32/E34 ziiten nog 4 originele doppen bij type putdeksel, die van de E46 zijn zonder doppen. Kan weg voor weinig. :)

/longshot
15"? Past dat onder een E46? Volgens mij zijn bij de 6-cilinders de schijven te groot en moet je minstens 16".

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 02-05-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

YoshiBignose schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:47:
[...]

Als er kinderen fietsen ga je natuurlijk niet gruwelijk hard lopen scheuren... maar vind het wel apart dat er een 2 baans-weg is met stoplichten waar jullie dus naast elkaar staan en er blijkbaar ook gewoon mensen op fietsen? Dat zie je niet vaak.
ik weet niet of je bekend bent in Enschede, maar delen van de singel zijn 2-baans met een aansluitend fietspad.
Net nadat de scholen uit zijn, fietsen daar drommen kinderen. Om ze nou van de sokken te rijden, omdat ze met z'n 3-en naast elkaar fietsen gaat wel wat ver :P

Hoe dan ook, ik vind het gewoon vreemd dat mensen die een ton voor een auto kunnen betalen, blijkbaar ook dit dingen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach ja, je wilt ook geen kind met 50 km/u onder je wielen hebben hoor, dus als er eentje voor je neus valt is het sowieso kut. Ja, met 80 km/u is de kans op overlijden inderdaad groter en als er veel fietsers of mensen in de buurt zijn zou ik ook niet te hard rijden maar op een 2 baans weg (dus genoeg uitwijk mogelijkheid) voor het stoplicht ff gassen naar 80 vind ik toch niet echt heel schrikbarend hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Iemand ervaring met het vervangen van sloten? Afgelopen week is ingebroken in mijn woning. Daarbij zijn o.a. mijn autosleutels meegenomen. Een telefoontje naar de verzekeraar leerde mij dat voor het vervangen van sloten 500 euro wordt uitgekeerd. Dat is prettig dacht ik toen. Een telefoontje naar de BMW-dealer leerde mij echter dat een nieuw setje sloten en sleutels 1.200 euro kost. Ik vroeg nog of ik daar dan ook nieuwe deuren bij kreeg, dat was niet het geval. Zoiets moet toch goedkoper kunnen?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

15"? Past dat onder een E46? Volgens mij zijn bij de 6-cilinders de schijven te groot en moet je minstens 16".
Ja hoor dat past, heb zelf ook een set 15 inch staal. Maar dat is dan ook een 4 cilindertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
Mooooody schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:54:
[...]

ik weet niet of je bekend bent in Enschede, maar delen van de singel zijn 2-baans met een aansluitend fietspad.
Net nadat de scholen uit zijn, fietsen daar drommen kinderen. Om ze nou van de sokken te rijden, omdat ze met z'n 3-en naast elkaar fietsen gaat wel wat ver :P

Hoe dan ook, ik vind het gewoon vreemd dat mensen die een ton voor een auto kunnen betalen, blijkbaar ook dit dingen kunnen doen.
Geld =! Smaak/Verstand

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Quantor schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:23:
[...]

Ja hoor dat past, heb zelf ook een set 15 inch staal. Maar dat is dan ook een 4 cilindertje.
15 inch is net aan, op een 323Ci past het maar net, op een 320d past het geloof ik weer niet, dus voor de diesels en 6 cilinders zou ik zeggen 16 inch

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 02-05-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:55:
Volgende week het interieur opknappen van mijn E46 318i.

*KNIP*
Vandaag voltooid:

Nieuwe middenconsole inclusief toebehoren zoals bekers- en munten-houders.
Nieuwe lederen pookhoes.
Nieuwe (verbeterde) alarm-sensor motorkap.

Volgende week voltooien:

Titan Interieurlijsten.
PDC-strip plaatsen en PDC-sensoren aansluiten.
Koplamp'glas' links-voor inclusief pakking vervangen.
Rubbertjes en dergelijke vervangen van het schakelmechanisme om de pook weer 'strak' te maken.

Bovenstaande onderdelen heb ik reeds binnen. Het enige wat ik dan nog wil bestellen is de M-sport pookknop (leder). Maar voor deze maand weer even genoeg uitgegeven, wellicht volgende maand weer 't een en ander, maar dat heeft allemaal niet zo'n hoge prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
zit er een pakking bij t koplampglas? bij mij niet hoor (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Reloader schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:55:
zit er een pakking bij t koplampglas? bij mij niet hoor (volgens mij)
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=63128380210

Afbeeldingslocatie: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/v/227.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Nouja, ze zijn voor een E46, dus zullen ze onder bepaalde E46's passen, niet? :P Waarschijnlijk de 316/318 etc.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

argro schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:15:
Iemand ervaring met het vervangen van sloten? Afgelopen week is ingebroken in mijn woning. Daarbij zijn o.a. mijn autosleutels meegenomen. Een telefoontje naar de verzekeraar leerde mij dat voor het vervangen van sloten 500 euro wordt uitgekeerd. Dat is prettig dacht ik toen. Een telefoontje naar de BMW-dealer leerde mij echter dat een nieuw setje sloten en sleutels 1.200 euro kost. Ik vroeg nog of ik daar dan ook nieuwe deuren bij kreeg, dat was niet het geval. Zoiets moet toch goedkoper kunnen?
Kun je die sleutel niet "uitleren" dan? Als je een nieuwe wilt moeten ze 'm inleren.. zorg dan maar dat die oude weggaat. Denk ik dan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dan zou je de auto niet meer kunnen starten met de gestolen sleutels, maar je kan de auto nog wel openen (dat kan immers ook als de accu afgekoppeld is met de fysieke sleutel) :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

fsfikke schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:45:
Dan zou je de auto niet meer kunnen starten met de gestolen sleutels, maar je kan de auto nog wel openen (dat kan immers ook als de accu afgekoppeld is met de fysieke sleutel) :/
Dat klopt inderdaad, het is ook maar een optie. Ik heb toch geen waardevolle spullen in mijn auto liggen dus ik vind het best :p

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
tdw schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:35:
[...]

Kun je die sleutel niet "uitleren" dan? Als je een nieuwe wilt moeten ze 'm inleren.. zorg dan maar dat die oude weggaat. Denk ik dan.
Dat kan de BMW dealer inderdaad doen. De nieuwe sleutel moet aan het systeem gekoppeld. Daarbij is het mogelijk om oude sleutels van de auto te ontkoppelen. Nieuwe sleutel + inleren kost je een euro of 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
tdw schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:35:
[...]

Daar heb ik ook al aan gedacht. Het nadeel is dat men nog wel de auto in kan. Ik kan mij zo voorstellen wat een lowlife met mijn auto gaat doen op het moment dat hij er wel in kan, maar er niet mee weg kan rijden. Ik acht de kans reëel dat hij zijn frustratie daarover op o.a het in- en exterieur van mijn auto zal botvieren aanzienlijk, dat vind ik een weinig aantrekkelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

argro schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:15:
Vooraan de sleutels / papieren / portemonnees maar naast het bed bewaren. Bij ons is 2 maal ingebroken en sindsdien laten we niets meer op de tafel in de woonkamer liggen, of noem maar wat op. Ik blijf me erover verbazen dat mensen daar niet beter over ingelicht worden (hoe vaak hoor je nog dat sleutels gewoon in de garage naast de auto hangen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Op tafel of in garage gaat inderdaad wel wat ver maar op dit moment wordt juist aangeraden om ze uit het zicht maar niet in de slaapkamer te bewaren. Omdat er dan een gevaarlijke situatie kan ontstaan wanneer de inbrekers WEL de slaapkamer opkomen voor de autosleutels. En dan gaat het vooral over het trauma wat je mogelijk kan oplopen doordat iemand ineens voor je neus staat wanneer je wakker wordt.

Maar goed, dat is offtopic :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik hoorde laatst dat het percentage van auto's dat wordt gestolen MET de sleutels echt achterlijk hoog ligt. Mensen leggen hun autosleutel vaak bij de deur op een tafeltje of in een sleutelkastje bij de deur. Of gewoon in de jaszak, bij de deur.

Voor dieven is het dan een koud kunstje een auto te stelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MrFl0ppY schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:31:
Op tafel of in garage gaat inderdaad wel wat ver maar op dit moment wordt juist aangeraden om ze uit het zicht maar niet in de slaapkamer te bewaren. Omdat er dan een gevaarlijke situatie kan ontstaan wanneer de inbrekers WEL de slaapkamer opkomen voor de autosleutels. En dan gaat het vooral over het trauma wat je mogelijk kan oplopen doordat iemand ineens voor je neus staat wanneer je wakker wordt.

Maar goed, dat is offtopic :+.
Uiteraard, maar het is toch weer een extra risicovolle stap die niet elke inbreker snel zal namen. Daarbij is de beveiliging bij ons wel flink verbeterd na de twee inbraken, en om te voorkomen dat ze naast het bed staan (of thans om te zorgen dat we op tijd wakker worden) slapen we met de de kamerdeuren op slot. Geheel geluidloos komen ze niet binnen, hoop ik.

Maar wat je zegt is dat je de sleutels dermate goed moet verstoppen (buiten de slaapkamer), met als risico dat ze juist naar boven komen (terwijl daar niets ligt)? ;) Maar goed, het blijft een moeilijke kwestie, ook gezien brandveiligheid. Je creëert toch een soort van bunker, maar helaas zorgen zulke low-lifes ervoor dat dat tegenwoordig nodig is...

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 03-05-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 15:26
offtopic:
Stap 1: Hoeveel mensen vergeten wel niet om de achterdeur goed op slot te doen? ;)

@argo, ze hebben dus wel je sleutels, maar niet de auto?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TommyGun schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Vooraan de sleutels / papieren / portemonnees maar naast het bed bewaren. Bij ons is 2 maal ingebroken en sindsdien laten we niets meer op de tafel in de woonkamer liggen, of noem maar wat op. Ik blijf me erover verbazen dat mensen daar niet beter over ingelicht worden (hoe vaak hoor je nog dat sleutels gewoon in de garage naast de auto hangen...).
De inbraak vond plaats terwijl niemand thuis was. Het hele huis is uitgekamd. Alle inhoud van alle kasten is door de handen van de inbrekers gegaan. Waar de sleutels ook zouden zijn opgeborgen, die zouden zijn gevonden.
KillaZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:44:

@argo, ze hebben dus wel je sleutels, maar niet de auto?
Klopt, ze hebben de sleutel van de gezamenlijke garage (actie voor de VVE om sloten te vervangen, schiet alleen niet echt op) en één sleutel van mijn auto. De auto heb ik tijdelijk elders gestald. Ik beschik nog over de reservesleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

argro schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:52:
[...]
De inbraak vond plaats terwijl niemand thuis was. Het hele huis is uitgekamd. Alle inhoud van alle kasten is door de handen van de inbrekers gegaan. Waar de sleutels ook zouden zijn opgeborgen, die zouden zijn gevonden.

[...]
Klopt, ze hebben de sleutel van de gezamenlijke garage (actie voor de VVE om sloten te vervangen, schiet alleen niet echt op) en één sleutel van mijn auto. De auto heb ik tijdelijk elders gestald. Ik beschik nog over de reservesleutels.
Ze hebben dus de 'echte' sleutels meegenomen, niet de reservesleutels? Ik heb mijn autosleutels altijd bij me, ook al staat de auto thuis. Bij ons liggen dan ook geen hoofdsleutels in huis als er niemand aanwezig is. Reservesleutels liggen dusdanig goed en verspreid verstopt dat ze die niet snel zullen vinden, of hooguit een enkele.

Maar goed, achteraf gelul is altijd eenvoudig. Sterkte ermee! Ik kan je verder geen advies geven, wellicht de dealer contacteren?

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 03-05-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TommyGun schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Ze hebben dus de 'echte' sleutels meegenomen, niet de reservesleutels? Ik heb mijn autosleutels altijd bij me, ook al staat de auto thuis. Bij ons liggen dan ook geen hoofdsleutels in huis als er niemand aanwezig is. Reservesleutels liggen dusdanig goed en verspreid verstopt dat ze die niet snel zullen vinden, of hooguit een enkele.
Tsjah, ik was op vakantie en vond en vind het weinig zinvol om mijn autosleutels mee te nemen op vakantie. Daarbij is de kans dat ingebroken wordt in een vakantieappartement misschien wel groter dan dat tijdens de vakantie in het eigen huis wordt ingebroken.
Maar goed, achteraf gelul is altijd eenvoudig. Sterkte ermee! Ik kan je verder geen advies geven, wellicht de dealer contacteren?
De dealer kwam met een bedrag van 1.200 euro. Ik heb nog een aanvraag bij een BWM-specialist lopen. In totaal is 500 euro gedekt door mijn verzekering. Maar eens goed nadenken over de zin, onzin en risico's van het al dan niet vervangen van de sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat word er trouwens uitgekeerd als je auto word gestolen? >:)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat ligt aan de situatie. Als het met sleutels gebeurd bij een duurdere auto kan je wel gezeur krijgen met het uitkeren... Je bent verwijtbaar laks geweest namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hmm nice, nooit geweten maar ik heb geen last van vocht dus laat maar zo :P

wat foto's gemaakt in zeeland met 2 vrienden van me

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5150/5678887993_f8a9734377_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5025/5676066967_1dbf762754_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5267/5676613422_cb4755cc51_b.jpg

en bijna alle andere op de plaat

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5106/5676569978_112373aa5f_z.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Reloader op 03-05-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Reloader schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:22:
[...]

hmm nice, nooit geweten maar ik heb geen last van vocht dus laat maar zo :P
Ik vervang 'm ook vanwege steenslag-schade (dan is 'ie weer net zo netjes als rechts-voor, die de vorige eigenaar al vervangen heeft). Ik heb weinig zin om te gaan schuren en noem maar op, als je voor een paar tientjes een nieuwe hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 03-05-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Falcon schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:13:
Wat word er trouwens uitgekeerd als je auto word gestolen? >:)
Staat in de voorwaarden van je verzekeraar als het goed is. Zo moet ik nog informeren of het Klasse 3 alarm van mijn auto elk jaar een nieuw certificaat moet krijgen. Maar volgens mij krijg ik 3500,- terug bij total loss of diefstal, is nog altijd veel minder dan de aanschafprijs maar dat (de marktwaarde) is niet altijd gelijk aan de dagwaarde, dus daar kan veel verschil inzitten (afhankelijk ook van de staat, accessoires, etc.).

Gelukkig kun je het voertuig altijd nog laten taxeren en niet akkoord gaan met de verzekeraar wat betreft het te verkrijgen bedrag, tot op zekere hoogte natuurlijk. Om die reden heb ik toch maar een WA Volledig Casco verzekering afgesloten voor mijn voertuig, ondanks dat de leeftijd er eigenlijk niet naar is. Ik wil zo voorkomen dat ik veel geld verlies mocht er wat gebeuren de komende 2 / 3 jaar.

[ Voor 70% gewijzigd door TommyGun op 03-05-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5267/5676613422_cb4755cc51_b.jpg
Gast, haal die trekhaak eraf man, dat past toch niet op een coupe met CSL velgen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

mr_petit schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:13:

De plastic sierstrip op de deurgrepen (was mooier geweest indien het spuitgietalu geweest was) en de flimsy deurklink aan de binnenkant storen me meer, maar ja, details details..
Die sierstrip zit bij mij ook ietsje los, er zit een speling in van een paar millimeter. Als ik hem helemaal naar boven schuif lijkt ie ergens in vast te klikken, maar dat is nooit voor lang.
Maar goed, je moet in ogenschouw nemen dat het een sportauto is, en daaraan zijn andere eisen verbonden dan aan een auto die moet concurreren in het D lease segment.
Vind het ook geen probleem. Ik heb veel plezier en daar gaat het om. Maar veel mensen denken, omdat het een BMW is, dat het interieur met Duitse perfectie is gemaakt.. en dat is niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:43:
[afbeelding]
Gast, haal die trekhaak eraf man, dat past toch niet op een coupe met CSL velgen.... :)
Idd weg met die trekhaak, maar miss heeft ie geen tijd gehad om dat te doen..

Trouwens het is toch geen toeval dat vele techneuten BMW-liefhebbers zijn!

M5 forevah!
Pagina: 1 ... 30 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.