Ik dacht ik meng me maar in het bimmer topique, daar ik opzoek ben naar mijn eerste auto mobiel.
Situatie:
- Ergens tussen de 1500-2000Euro
Nou heb ik na behoorlijk wat zoekuurtjes op MP / speurders en dergelijke betreft bmw enkele modelletjes gevonden waar mijn interesse naar uit gaat:
- 316 i 'sedan' , meeste zitten tussen '95 en '98 en hebben rond de 200.000 / 225.000 gelopen, na '93 is het een distributieketting geworden ipv riem als ik het goed heb, dus daar ben ik niet erg bang voor. ( gelezen dat de riem bij modellen voor de '93 'refresh' een riem hadden die al na 30k vervangen moest worden?! )
- 318i , eigenlijk vrijwel identiek voor zover ik kan oordelen. meen ook beide M43 blok , alleen luxere uitvoeringen van wat ik zoal tweedehands vind.
-320i, lijkt me een pracht om in te rijden. ik ga niet super veel rijden, verwacht rond de 10-12k per jaar, wellicht met autovakantie richting de 15k maar meer zal 't zeker niet zijn.
Ik zit heel erg met onderhoud, meeste advertenties (MP, speurders) hebben het allemaal over goed onderhouden zonder het te onderbouwen, dus dat schiet niet op.
Mijn vraag is eigenlijk of hier E36 rijders zijn ( tuurlijk

) die wellicht een inzicht in onderhoud kunnen geven bij de gegeven modellen hierboven. Fuseekogels/rubbers, koppelingsset, schijven/blokken is wat ik voorals tegen gekomen ben wat je kan verwacht kwa onderhoud rond de 2ton, maar wellicht dat er hier andere tips zijn of pointers waar ik op kan letten