Damn, wat was ik vandaag dicht bij een goede deur die ook nog eens in de goede kleur was... Ik was even een rondje sloperijen bij Rotterdam doen op zoek naar een uitlaat en wat andere dingen, en bij 1 stond zowaar een metallic zwarte Compact uit 1995! Compleet met portieren. Ik had al een dealtje gemaakt met de sloper om voor 100 euro de deur eruit te kunnen halen (moest ik even zelf doen, maar met maar 2 boutjes, een windvanger en stekker, wil ik dat wel proberen

), dus nadat hij vrijgemaakt was (er stond een andere auto in de weg om de deur ver genoeg open te kunnen doen), begon ik enthousiast de boel los te halen.
Heb ik hem eruit (echt, je wilt niet weten hoe makkelijk dat is

), inspecteer ik hem eens goed, blijkt alleen het plaatwerk aan de binnenzijde gesloopt te zijn

Het raammechaniek was verbogen en plaatwerk doorgeknipt

Die was dus niet meer bruikbaar... Maar het was even een leuke oefening in het demonteren van een portier.
Maar wel een nieuw zijruitje gescoord (rechtsachter is al een paar jaar een scharniertje kapot, waardoor hij niet goed meer sluit) voor 2 tientjes.
Morgen gaat er ook een nieuw veerpootlager in, en hopelijk rijdt hij dan weer helemaal recht en komt het stuur ook weer mooi terug naar het midden. Zo komt mijn Compact toch weer langzaam aan terug naar z'n oude glorie
Op een ander vlak, vorige week stond bij de dealer in Gouda een nieuwe 650i en damn!!! Wat is die mooi

Die mogen ze wel bij mij voor de deur parkeren...
[
Voor 5% gewijzigd door
deepbass909 op 12-04-2011 23:34
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier