Blij Met Wilco
Ik ga trouwens vanmiddag mijn naar blauw/paars verkleurde hoedenplank weer zwart spuiten. De hele achterbank moet d'r uit dus dat is een mooi klusje voor dit weer
[ Voor 43% gewijzigd door Kaasplank op 19-03-2011 10:49 ]
Facts don't care about your feelings
Klopt ja, veel over gelezen. Las vooral dat de relais van het computergedeelte weleens doorbranden. Maar na wat beter zoeken zat de zekering er niet in. Geen idee waarom maar het werkt gewoon (weer). Gok wel dat de relais aan hun einde zijn en dat de vorige eigenaar de zekering er daarom uit heeft gehaald. Jammer dat ik het niet heb gezien en jammer dat hij het niet heeft gezegd. Maar ach, met de prijs die ik heb betaald vind ik het niet zo erg om maximaal 130 euro uit te geven voor vervanging (dat kost het).-Thunder- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:58:
Kwaaltje bij de E46 is dat geloof ik... de motortjes van de raam mechaniek willen wel eens stuk gaan bij de e46.
[ Voor 9% gewijzigd door jasperaap op 19-03-2011 11:51 ]

Hij had ook nog een blok liggen van een 635 en bood aan om dat in mijn E36 te lepelen maar dat heb ik maar beleefd afgeslagen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Het is een E92. (2007 model)
Hij is wel weer schmutzig geworden door het fahren auf der Autobahn, dus even wat minder fotogeniek
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik zou ook geen oud M30 blok in m'n E36 willen hebben. Sure, die gaan nooit stuk, maar zuipt wel als een gek en aangezien jij een 4-cilinder hebt (toch?) is dat nog best wel een werk. Knal dan meteen een M50 erinEvaluationCopy schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:52:
Kom net van de garage voor onderhoud (aan de laptop van de garageman), sjongejonge wat voor moois had hij allemaal weer staan. Een E24 M6, een 2000 touring, een 2002, een E24 635 van hem zelf en een 3.0 CS. I need more money
![]()
Hij had ook nog een blok liggen van een 635 en bood aan om dat in mijn E36 te lepelen maar dat heb ik maar beleefd afgeslagen.
Maakt niet uit, we kijken wel door het vuil heen, laat zien dat ding!Mooooody schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:03:
[...]
Het is een E92. (2007 model)
Hij is wel weer schmutzig geworden door het fahren auf der Autobahn, dus even wat minder fotogeniek

Ik ben echt waardeloos in foto's maken. Dit was de beste. Zwarte velgen duidelijk fotograferen is niet echt makkelijk als de rest reflecteert

?
nog iets omlaag voorop denk ik ooit , maar voorlopig lekker rijden!
Dat zijn CSL velgen? Ja toch, duur?Reloader schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:50:
[afbeelding]
?
nog iets omlaag voorop denk ik ooit , maar voorlopig lekker rijden!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
19 inch? Incl of excl banden?Reloader schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:02:
zijn VMR VB3 CSL Rep's ja, tjek bmwportal voor de groupbuy 899 euro geloof ik, rechtstreeks bij VMR is paar 100 duurder
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Daarom vroeg ik ook naar de maat...MadMarky schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:08:
Dude, banden in die maat kosten al snel €600 voor een set.
Quote van de volgende MarktPlaats advertentie: http://link.marktplaats.nl/433361047nieuw in doos voor 8j18 et 40achter 9j et 43 met nieuwe
225-40-18 pace 899€
[ Voor 48% gewijzigd door Kecin op 20-03-2011 03:16 ]
De mijne heeft dezelfde kleur. En dat is zo verkleurd van zwart? Vond het al vreemd een blauwe hoedenplank in een groen interieurKaasplank schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:42:
...snip...
Ik ga trouwens vanmiddag mijn naar blauw/paars verkleurde hoedenplank weer zwart spuiten. De hele achterbank moet d'r uit dus dat is een mooi klusje voor dit weer

Waarmee spuit je het zwart? Haal je de hoedenplank uit de auto?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Ik heb gewoon een satijnzwarte spuitbus gekocht en dat gaat prima. De hoedenplank haal je in 30 totTacoos schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:33:
[...]
De mijne heeft dezelfde kleur. En dat is zo verkleurd van zwart? Vond het al vreemd een blauwe hoedenplank in een groen interieur![]()
Waarmee spuit je het zwart? Haal je de hoedenplank uit de auto?
45 minuten uit de auto. Ik heb van elke stap fotos gemaakt en zal vandaag of morgen een DIY maken op bmwportal.nl
19 inch, zonder banden
voor banden reken je op 650 euro ...
en misschien is 255 toch iets handiger ipv 265, want ik moet denk ik mijn wielkuip even laten rollen vandeweek
@hoedenplank verhaal, lekker bij de action een busje zwarte lak halen en dan kan je lekker je matten set ook weer doen
[ Voor 15% gewijzigd door Reloader op 20-03-2011 17:22 ]
denk dat de vering een beetje zijn beste tijd gehad heeft achter ofzo (trekhaak?)MadMarky schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:30:
Hell yeah
[afbeelding]
En als ik je achterwiel zo zie zou ik verlagen niet doen, maar die staat vast op een hobbel?
daar mag het echt NIET meer omlaag, sterker nog eerst mijn wielkuip laten rollen nu loopt het heel soms wat aan..
voor zou nog wel 1 of 2cm afmogen, maar eerst lekker rijden, want ben nu wel klaar met geld uitgeven
De advertentie is inmiddels verwijderd. Afgaande op de titel:Kecin schreef op zondag 20 maart 2011 @ 03:15:
[...]
Daarom vroeg ik ook naar de maat...
[...]
Quote van de volgende MarktPlaats advertentie: http://link.marktplaats.nl/433361047
- Dat zijn niet helemaal dezelfde velgen, VMR levert alleen 8,5J en 9,5J
- Ik mag hopen dat Kaasplank verstandiger is dat een stel cheapass Pace banden er omheen te leggen...
Van een 'SUV' verwacht je dat oneffenheden in de weg beetje zacht worden doorgegeven. Nou elk riggeltje werd echt met een knal doorgegeven aan het interieur. De stoelen kon je net niet goed afstellen waar door ik de hele week eigenlijk niet goed kon zitten.
Tot zo ver mijn afgunst
>> Signature?
Wut? Ik móet die rommel niet. Ik heb er dunlop sportmaxx om laten leggen. Pace is echt rommelMadMarky schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:26:
[...]
De advertentie is inmiddels verwijderd. Afgaande op de titel:
- Ik mag hopen dat Kaasplank verstandiger is dat een stel cheapass Pace banden er omheen te leggen...
ThanksReloader schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:21:
[...]
19 inch, zonder banden
voor banden reken je op 650 euro ...
en misschien is 255 toch iets handiger ipv 265, want ik moet denk ik mijn wielkuip even laten rollen vandeweek
@hoedenplank verhaal, lekker bij de action een busje zwarte lak halen en dan kan je lekker je matten set ook weer doen
Waren replica's maar het merk stond er niet bij. Verder wist ik natuurlijk niet welk merk banden etc hij erbij had, alles is duidelijk nuMadMarky schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:26:
[...]
De advertentie is inmiddels verwijderd. Afgaande op de titel:
Z3: NET iets te krap voor mij.
Z4 (oud model): Zit prima, maar minder praktisch.
Z4 (nieuw model): Veel te krap voor mij.
1-serie Cabrio: Zit perfect, erg practisch maar minder sportief en duur.
3-serie Cabrio: Zelfde criteria als de 1-serie, wellicht IETS te groot voor m'n smaak.
6-serie Cabrio: Te groot!
Ik laat budget nu nog even niet zo zwaar wegen, het zoeken moet ook leuk blijven natuurlijk
Damn wat een foute Z4, die velgen en de gasinstallatie zijn een beetje jammer
Koop je een E46 M3 cabrio; sportief en praktischRSP schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:51:
Argh, ik heb last van cabrio moodswings!
Z3: NET iets te krap voor mij.
Z4 (oud model): Zit prima, maar minder praktisch.
Z4 (nieuw model): Veel te krap voor mij.
1-serie Cabrio: Zit perfect, erg practisch maar minder sportief en duur.
3-serie Cabrio: Zelfde criteria als de 1-serie, wellicht IETS te groot voor m'n smaak.
6-serie Cabrio: Te groot!
Ik laat budget nu nog even niet zo zwaar wegen, het zoeken moet ook leuk blijven natuurlijkIk denk nu aan een MK1 Z4 en dan met 'n jaar of 2 switchen naar een 1-serie Cabrio. Heb ik toch nog dat 'roadster' gevoel kunnen ervaren
Overigens is een 1 serie cabrio ook niet echt praktisch imo. Achterin zitten kun je niet, en veel kofferruimte zit er ook niet in. Daarnaast is een 1 cabrio (120i waarmee ik gereden heb) echt niet bijzonder sportief imo.
[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 21-03-2011 18:59 ]
Dit is hem nu, even een snelle pic op de oprit:

[edit]
Nog een keer, maar nu met de brightness iets omhoog:

Dit was de verkeerde diffuser:

Betere pics volgen in het weekend.
Je suis tres content! Wat mij betreft is de auto af zo. Op misschien een cm spoorverbreding achter na.
[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 21-03-2011 19:02 ]
Wat slecht zeg, kijk ook die kilometerstand (maarliefst 11K) voor een auto met gasinstallatie.Bierkameel schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:43:
http://link.marktplaats.nl/425676962
What was he thinking?!

@zneek
Staat netjes, maar maakt dit nu echt zo'n verschil met de vorige bumper? Het enige dat ik zie is de (nep?) diffusor tussen de uitlaten.
[ Voor 17% gewijzigd door MadMarky op 21-03-2011 19:17 ]
Mwah, dat mat zwart staat hem wel. Jammer inderdaad van die rode velgen, dat ziet er echt goedkoop uit.Bierkameel schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:43:
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
3.0si? Met die kleine remschijfjesBierkameel schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:43:
Ook dat 'zeer veel opties' is schromelijk overdreven
Zneek, die auto ziet er helemaal top uit
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 21-03-2011 19:18 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
nep? BMW Performance diffuser, dat is zo origineel als het maar kan. En op de foto is het niet zo goed te zien, maar in het echt smoelt het een stuk beterMadMarky schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:15:
[...]
Wat slecht zeg, kijk ook die kilometerstand (maarliefst 11K) voor een auto met gasinstallatie.
What was he thinking?!
@zneek
Staat netjes, maar maakt dit nu echt zo'n verschil met de vorige bumper? Het enige dat ik zie is de (nep?) diffusor tussen de uitlaten.
[edit]of doel je met nep op de functie van het ding? Dan heb je gelijk, tis natuurlijk totaal niet noodzakelijk... Maar ja, wat is er wel noodzakelijk aan M sport bumpers...
[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 21-03-2011 19:33 ]
Dit is een echte diffuser onder een auto met een vlakke bodemplaat:

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 21-03-2011 20:12 ]
Optie zou zijn om ervoor te gaan rijden, maar een Challenge Stradale klinkt zo gaaf, daar wil je achter rijden
Diffuser werkt zoals Femme zegt alleen met een vlakke bodemplaat, en volgens mij moet de auto daarnaast ook behoorlijk laag zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 21-03-2011 20:20 ]
Je hebt gelijk, maar ik heb de E46 eigenlijk wel gezien. Een 2003+ cabrio heeft vaak wel wat meer opties maar een E93 is een stuk moderner. De 1-serie valt vooral bij mevrouw in de smaak moet ik zeggen. Los daarvan heb je ze ook wel lekker pittig, ik zou in ieder geval wel gaan voor een 6-cylinder versie.Tortelli schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:54:
OMG, dat ziet er echt niet uit!.
[...]
Koop je een E46 M3 cabrio; sportief en praktisch. Zal een stuk goedkoper zijn als een nieuwe model Z4 neem ik aan.... Heel ff snel rondgekeken maar een 25-30k ben je wel kwijt.
Overigens is een 1 serie cabrio ook niet echt praktisch imo. Achterin zitten kun je niet, en veel kofferruimte zit er ook niet in. Daarnaast is een 1 cabrio (120i waarmee ik gereden heb) echt niet bijzonder sportief imo.
Ik bedoel inderdaad de functie, het middenste stuk is van matzwart plastic zodat het net lijkt of er niets zit.zneek schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:32:
[...]
nep? BMW Performance diffuser, dat is zo origineel als het maar kan. En op de foto is het niet zo goed te zien, maar in het echt smoelt het een stuk beter
[edit]of doel je met nep op de functie van het ding? Dan heb je gelijk, tis natuurlijk totaal niet noodzakelijk... Maar ja, wat is er wel noodzakelijk aan M sport bumpers...
Ben echt benieuwd of ik die dingen kwijt raak. Leek me wel handig om te bewaren, nu liggen ze mijn computerkamer voor 1/3 te vullen.... dus weg ermee.. Kun je dit soort dingen nog een beetje schuren en opnieuw spuiten?
Bumpers kunnen gewoon geschuurd + overgespoten worden. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Ziet er overigens erg fraai uit die bumpers!.
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 21-03-2011 22:55 ]
Voor schadegevallen zijn ze inderdaad ideaal. Ik heb op de 6 ook een gebruikte achterbumper en achterklep laten zetten. Wat heb je aan een nieuwe als je de bumper toch laat overspuiten.zneek schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:30:
Bumpers nodig? http://link.marktplaats.nl/434168486
Ben echt benieuwd of ik die dingen kwijt raak. Leek me wel handig om te bewaren, nu liggen ze mijn computerkamer voor 1/3 te vullen.... dus weg ermee.. Kun je dit soort dingen nog een beetje schuren en opnieuw spuiten?

Op mijn linkerwiel zit horizontaal flink wat mm's aan speling doordat het rubber versleten is (in het midden van de foto achteraan)
Nou kan ik wel zo'n los ophangrubber gaan plaatsen aan mijn bestaande draagarm maar die zijn ook al 50 euro voor een setje terwijl ik de draagarmen incl. nieuwe rubbers kan krijgen voor 125 euro p/s. Het voordeel hiervan is dat ik de fuseekogel ook direct vervang.
edit:
Ik zie dat febi ook draagarmen maakt. Ze zijn goedkoper maar ook slechter? En zitten daar ook hydrolagers op?
[ Voor 9% gewijzigd door Kaasplank op 22-03-2011 11:29 ]
(En ze zijn zover ik weet nog voordeliger dan OEM ook)
[ Voor 13% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-03-2011 11:33 ]
Aannames zijn fataal.
Die had ik een paar dagen geleden ook al: http://www.bmwme.nl/bmw-x6m-e71-g-power-typhoon-s-met-725pk/
Die gasten van G-POWER maken er wel altijd wat van... De X6M is natuurlijk volslagen gestoord, maar ik vind hem wel bruut. En deze Typhoon vind ik ondanks zijn onmetelijke foutheid eigenlijk best wel gaaf....
Ik heb Meyle HD onder de B10, werkt goed.Kaasplank schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:21:
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met meyle hd draagarmen?
Als ik deze auto wil gaan kopen waar zou ik op moeten letten?
http://link.marktplaats.nl/433973471
De auto en opties zien er top uit. En de Eissenman klinkt super
Ik zat te twijfelen omdat ze zo ontzettend veel goedkoper zijn dan OEM, claimen beter te zijn en ook nog eens voorzien zijn van verwisselbare fuseekogels.
Het klinkt haast te goed om waar te zijn

Denk dat ik bij de brezan maar zo'n setje bestel en ze er zaterdag onder klus
Afgelopen zaterdag mijn hoedenplank weer zwart gespoten

Kleurverschil mutch?
[ Voor 15% gewijzigd door Kaasplank op 22-03-2011 14:53 ]
Is het dit geval handiger om dat spul te halen of elke keer olie erbij te vullen? Dan even puur gelet op de levensduur van de auto?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
If it ain't broken it doesn't have enough features
Voel je ook flink wat speling op het stuur en een hol "kloenk" geluid als je in sommige putten rijdt?Kaasplank schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:21:
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met meyle hd draagarmen?
[afbeelding]
Op mijn linkerwiel zit horizontaal flink wat mm's aan speling doordat het rubber versleten is (in het midden van de foto achteraan)
Nou kan ik wel zo'n los ophangrubber gaan plaatsen aan mijn bestaande draagarm maar die zijn ook al 50 euro voor een setje terwijl ik de draagarmen incl. nieuwe rubbers kan krijgen voor 125 euro p/s. Het voordeel hiervan is dat ik de fuseekogel ook direct vervang.
edit:
Ik zie dat febi ook draagarmen maakt. Ze zijn goedkoper maar ook slechter? En zitten daar ook hydrolagers op?
Ik heb het ook voor sinds een tijdje heb ik de indruk, en mijn garagist zei dat het 100% zeker die rubbers zijn.
Op de snelweg hoor ik ook flink wat resonantie sinds een tijdje, en het komt duidelijk van vooraan...
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Die stippen hebben geen zak met de radio te maken, ook niet met de achterruitverwarming, daar zijn gewoon die zwarte lijnen voor.
[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-03-2011 22:49 ]
There is no replacement for displacement!
[ Voor 14% gewijzigd door wheez50 op 22-03-2011 23:22 ]
De enige ruit die gemaakt is om minder snel te breken is je voorruit, dat is dan ook gelaagd glas met folie ertussen.
Eventueel meer info:
Wikipedia: Toughened glass - voor de op-vraag: zie ook laatste zin onder 'disadvantages'.
Edit: Voorruit is trouwens geen 'echt' glas. Het is een glaslaminaat.
[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 23-03-2011 01:15 ]
Ik voel het voornamelijk op hogere snelheden. Dan trilt het stuur ietsjes en heb je het idee dat het stuur met elastiek aan je voorwielen zitAries.Mu schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:19:
[...]
Voel je ook flink wat speling op het stuur en een hol "kloenk" geluid als je in sommige putten rijdt?
Ik heb het ook voor sinds een tijdje heb ik de indruk, en mijn garagist zei dat het 100% zeker die rubbers zijn.
Op de snelweg hoor ik ook flink wat resonantie sinds een tijdje, en het komt duidelijk van vooraan...
Je kunt het overigens heel snel zelf controleren door je voorwiel op te krikken, je handen op 9u en 3u te houden en dan het wiel heen en weer bewegen. Als je rubbers op zijn dan beweegt je wiel flink en zie je je hele draagarm bewegen in dat rubber.
Suggesties wat de oorzaak is dan?Apache schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:48:
@evilpin0: je kan beter de oorzaak aanpakken ipv aan symptoom bestrijding te doen, hierdoor kan je het probleem mogelijk erger maken.
Zuigerveren die op zijn of gewoon een versleten blok? Misschien zelfs een lekkage waardoor je uitwendig motorolie kwijtraakt.
Met toevoegingen in de brandstof ga je echt niets bereiken. Als je er iets aan wilt doen fix het dat écht met een revisie of een ander motorblok. Of fix het niet en blijf zo doorrijden zolang het gaat maar geef je geld niet uit aan lapmiddeltjes die misschien wel, misschien niet een klein beetje helpen.
Zelf heb ik een 20i 2.2 blok (320i zescylinder) uit 2001 met nu bijna 115.000 km en daar zit een olieverbruik op van ongeveer 1:12.000 a 1:15.000.
Ik zeg ook niet dat het lekkage zou zijn. Ik zeg dat ik zou onderzoeken of het geen lekkage is. Als ik met google zoek dan vind ik meerdere topics over 1.9 blokken die op allerlei plekken lekken.t_captain schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:56:
Hoeft geen lekkage te zijn
Pas als ik lekkage uitgesloten zou hebben dan zou ik me er bij neerleggen dat het blok olie verbruikt en gewoon lekker bijvullen wanneer nodig.

Hij moet in april APK gekeurd worden, zal de buurman eens informeren om er na te kijken.Kaasplank schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:17:
[...]
Ik zeg ook niet dat het lekkage zou zijn. Ik zeg dat ik zou onderzoeken of het geen lekkage is. Als ik met google zoek dan vind ik meerdere topics over 1.9 blokken die op allerlei plekken lekken.
Pas als ik lekkage uitgesloten zou hebben dan zou ik me er bij neerleggen dat het blok olie verbruikt en gewoon lekker bijvullen wanneer nodig.
Kleur is donkergrijs, lemon leer interieur. Verder dus nog een groot raadsel. Spannend!
Great minds think alike!
Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, deze komen uit de brochure:

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Wauw, ik zou er van weg blijven.Unknown Alien schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:45:
Vraagje.
Als ik deze auto wil gaan kopen waar zou ik op moeten letten?
http://link.marktplaats.nl/433973471
De auto en opties zien er top uit. En de Eissenman klinkt super
Tellertjes ingebouwd, erg duur als ik de KM stand & jaartal, fout op papier(?).
Aantal dingen waar bij mij een vraagtreken opkomt.
Het beste is om even een proefrit te maken, omdat die zo is "omgebouwd" heb ik al snel het idee dat het een trapbak is, hoeft niet zo te wezen natuurlijk.
Kom je maar op één manier achter.
Wauw, geilheid op wielen. Ik wil mijn vriendin wel inruilen, krijg je er ook nog een setje winterbanden bij ook.Mooooody schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:54:
Zoals beloofd de foto's.
Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, deze komen uit de brochure:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deal?
[ Voor 35% gewijzigd door Kecin op 23-03-2011 20:11 ]
Heeft je vriendin ook bruin leer en grote velgen?Kecin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:10:
[...]
Wauw, ik zou er van weg blijven.
Het beste is om even een proefrit te maken, omdat die zo is "omgebouwd" heb ik al snel het idee dat het een trapbak is, hoeft niet zo te wezen natuurlijk.
[...]
Wauw, geilheid op wielen. Ik wil mijn vriendin wel inruilen, krijg je er ook nog een setje winterbanden bij ook.
Deal?![]()
Zo ja, prima
M'n vader heeft z'n E60 jammer genoeg verkocht. Omdat ie nu niet meer in Duitsland werkt hij en zo'n grote wagen voor Nederland onpraktisch vindt. Ik heb hem nog naar BMW dealers gesleurd en proefritjes laten maken in de E92 maar dat mocht niet baten. 'Te oncomfortabel'(/sportief) dus is het een Mercedes geworden
Ik zou het andersom zeggen, als ze GEEN bruin leer en velgen heeft, dan wordt het pas interessantMooooody schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:54:
[...]
Heeft je vriendin ook bruin leer en grote velgen?
Zo ja, prima
Maar mooie bak! Zo te zien staat ie het standaard onderstel, kijkend naar de ruimte tussen band en wielkast? Die velgen passen hem goed, ik had ze graag als wintervelg gewild, maar origineel BMW zijn ze incl banden achtelijk duur.
Ga je nog wat veranderen? Andere velg oid? Want op zich klopt ie zo mooi.
als je nou even een maatje/moeder/vader/broer/zus op de stoep zet en jij rijd rustig langs en remt en je wiel schiet naar achter (tikkend geluid)...Kaasplank schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:16:
[...]
Ik voel het voornamelijk op hogere snelheden. Dan trilt het stuur ietsjes en heb je het idee dat het stuur met elastiek aan je voorwielen zit
Je kunt het overigens heel snel zelf controleren door je voorwiel op te krikken, je handen op 9u en 3u te houden en dan het wiel heen en weer bewegen. Als je rubbers op zijn dan beweegt je wiel flink en zie je je hele draagarm bewegen in dat rubber.
je hoeft de wagen niet echt op te krikken om die 9 en 3 uur test te doen hoor
het maakt overigens huge veel verschil met rijden!
Mijn 318i uit 99, zelfde blok volgens mij, met 240K op de teller verbruikt ook zoveel olie. Hij zweet wat en er is ergens een olie sensor kapot, maar volgens de garage kan dat geen kwaad. Komt ook door de vele korte stukjes rijden.evilpin0 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:56:
316 uit 99 met 1.9 erin. Had het gegoogled maar komen meerdere mogelijke antwoorden naar boven.
Zit standaard olie 15W40 in, dus niet de speciale bmw specificatie olie dat liep er nog harder uit leek het wel. Heb een 5 liter jerrycan a 25 euro gekocht, net niet het aller goedkoopste spul, maar kan zo wel even vooruit.
Let wel even op welke olie in je auto hebt, niet zomaar verschillende specs mengen!
Trouwens morgen weer even de olie checken, al een tijdje niet meer gedaan.
Ook heeft mijn auto een tijd (weet niet hoe lang) zwaar met het oliepeil zwaar onder het minimum gereden, zonder merkbare schade. Nu maak ik me ook niet meer zo druk, volgens autoweek is ie nog 1000 euro waard
Moooody: erg mooie auto, net zoals die van Zneek.
Een trapbak? Typisch, op mij maakt ie net de tegenovergestelde indruk.Kecin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:10:
[...]
Wauw, ik zou er van weg blijven.
De kilometerstand is vrij hoog, maar als ik de hele onderhoudshistorie zo zie is het een auto van een liefhebber. De lijst met mods draagt daar alleen maar aan bij. Hij is aan de prijzige kant maar de verkoper komt eerlijk op me over.
Een trapbak? Hoe kom je erbij...
Vraag je nou of Kecin's vriendin op Halle Berry lijkt?Mooooody schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:54:
[...]
Heeft je vriendin ook bruin leer en grote velgen?
Zo ja, prima
Maar erg mooi exemplaar; zwart met dat bruine leer zo
"man is not truly one, but truly two,"
Dat lijkt me niet...YoshiBignose schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:00:
Komt idd over als een nette auto, maar de vraag is of je nog zoveel geld wil neertellen voor een E36 met 250.000 op de teller.
http://suchen.mobile.de/f...ileage=200000&tabNumber=1
En dat is een vraagprijs! Als je per se een E36 Coupe wilt, haal hem in Duitsland. Met minder kilometers lukt ook nog wel voor onder de 3k.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Komt wel overeen, ik rij er vaak ook kleine stukken mee.Quantor schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:12:
[...]
Mijn 318i uit 99, zelfde blok volgens mij, met 240K op de teller verbruikt ook zoveel olie. Hij zweet wat en er is ergens een olie sensor kapot, maar volgens de garage kan dat geen kwaad. Komt ook door de vele korte stukjes rijden.
Zit standaard olie 15W40 in, dus niet de speciale bmw specificatie olie dat liep er nog harder uit leek het wel. Heb een 5 liter jerrycan a 25 euro gekocht, net niet het aller goedkoopste spul, maar kan zo wel even vooruit.
Let wel even op welke olie in je auto hebt, niet zomaar verschillende specs mengen!
Trouwens morgen weer even de olie checken, al een tijdje niet meer gedaan.
Ook heeft mijn auto een tijd (weet niet hoe lang) zwaar met het oliepeil zwaar onder het minimum gereden, zonder merkbare schade. Nu maak ik me ook niet meer zo druk, volgens autoweek is ie nog 1000 euro waard![]()
Moooody: erg mooie auto, net zoals die van Zneek.
Als je daar een Eisenmann uitlaat, een schroefset en een set nette velgen bij moet kopen zit je alsnog ver over de 4KEvaluationCopy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:17:
[...]
Dat lijkt me niet...
http://suchen.mobile.de/f...ileage=200000&tabNumber=1
En dat is een vraagprijs! Als je per se een E36 Coupe wilt, haal hem in Duitsland. Met minder kilometers lukt ook nog wel voor onder de 3k.
Aan mijn auto is ook behoorlijk wat verbouwd, maar ik heb een dikke map met facturen & de complete tankhistorie van het moment van aanschaf tot nu. Daarin is dus precies te zien dat de auto gewoon van levering tot nu dealer-onderhouden is en keurig op tijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad.418O2 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:23:
Ik zie het toch niet als voordeel als er van alles aan een auto is gedaan. Meestal steken zulke mensen meer geld in 'tuning'/'verSjonnieficeringen' dan in onderhoud.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat zal per persoon/auto wel heel erg verschillen. Sterker nog, er zullen ook genoeg 100% stock auto's zijn die slecht onderhouden zijn. Je moet een testrit maken en de auto in persoon zien, anders weet je niets.AtleX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:29:
[...]
Aan mijn auto is ook behoorlijk wat verbouwd, maar ik heb een dikke map met facturen & de complete tankhistorie van het moment van aanschaf tot nu. Daarin is dus precies te zien dat de auto gewoon van levering tot nu dealer-onderhouden is en keurig op tijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Gaat dus om het logo in het midden: losse plaatjes zijn wel te vinden maar daar heb ik dus niks aan want je moet ze weg kunnen draaien om bij het slot te kunnen.
Replica's werken ook niet want die zijn 1 mm groter dan het origineel en dan past het niet meer
Alpina anders even mailen/bellen?Daniel schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:49:
Vraagje, ik heb van die mooie 19" Alpina Classic wielen onder m'n 545i zitten, maar nu is linksachter het Alpina-logo uit de naafkap gejat/gevallen. Dat ziet er nogal sjonnie uit, dus daar moet ik een nieuwe voor hebben. Iemand enig idee waar ik die kan krijgen. Ik kom online alleen complete velgdeksels tegen en die zijn doodleuk dik 100 euro per stuk
[afbeelding]
Gaat dus om het logo in het midden: losse plaatjes zijn wel te vinden maar daar heb ik dus niks aan want je moet ze weg kunnen draaien om bij het slot te kunnen.
Replica's werken ook niet want die zijn 1 mm groter dan het origineel en dan past het niet meer
>> Signature?
Hmm, je wil duur rijden dan kost alles iets duurder als bij Skoda.Daniel schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:49:
Vraagje, ik heb van die mooie 19" Alpina Classic wielen onder m'n 545i zitten, maar nu is linksachter het Alpina-logo uit de naafkap gejat/gevallen. Dat ziet er nogal sjonnie uit, dus daar moet ik een nieuwe voor hebben. Iemand enig idee waar ik die kan krijgen. Ik kom online alleen complete velgdeksels tegen en die zijn doodleuk dik 100 euro per stuk
[afbeelding]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat is dat nou weer voor een opmerking. Dat je een funfer rijd wil niet zeggen dat je zomaar 100 euro uitgeeft voor een velgkapje? Dat zijn absurde prijzen.Fred raket schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:30:
[...]
Hmm, je wil duur rijden dan kost alles iets duurder als bij Skoda.
Al had ik 10 545's dan zou ik nog geen 100 euro uitgeven voor zo'n kapje.
Daarbijheb je overigens vaak geld 'over' door het te besparen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bertus op 25-03-2011 11:34 ]
Heeft ook een computer!
Sja, ik zou gewoon even zoeken. Motorkaplogo's passen niet zeker?
Kom op man, wielen van min. € 3500,- en geen velgdeksel kopen van €100 ?Bertus schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:33:
[...]
Wat is dat nou weer voor een opmerking. Dat je een funfer rijd wil niet zeggen dat je zomaar 100 euro uitgeeft voor een velgkapje? Dat zijn absurde prijzen.
Al had ik 10 545's dan zou ik nog geen 100 euro uitgeven voor zo'n kapje.
Daarbijheb je overigens vaak geld 'over' door het te besparen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nee, met zulke velgen verlies je inderdaad elk recht om je druk te maken over uitgaven <€1000,-Fred raket schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:49:
[...]
Kom op man, wielen van min. € 3500,- en geen velgdeksel kopen van €100 ?
Informeer hier even, het is wel in Duitsland.Daniel schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:49:
[afbeelding]
Mark Semper
E-Mail: mark.semper@walkenhorst-holding.de
[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 25-03-2011 11:57 . Reden: email adres aangepast ]
Meyle is goed spul. Die klacht over dat Meyle meer trillingen zou geven, komt omdat deze het zwakke punt van de standaard fusee-kogels niet hebben. Meyle gebruikt staal op staal, terwijl de standaard BMW fusee-kogels er rubber tussen hebben zitten om trillingen te dempen.dj_raoul schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:53:
De enige klacht die ik over Meyle HD heb gezien is dat ze gevoeliger zijn voor trillingen, waarschijnlijk door de stuggere draagarmrubbers. Als je wielen niet goed gebalanceerd zijn zou je dit eerder merken, of kromme remschijven. Maar over het algemeen zeker een aanrader!
@evilpin0
Hoe schoon is de motor/versnellingsbak? Jouw verbruikt klinkt als wel erg hoog en lijkt haast of het lekke zuigerveren, kleppen of krukaslager betreft. Geeft de auto ook blauwige rook? Zo nee, dan is heel waarschijnlijk een olie-keerring naar z'n grootje. Dit is goed te vervangen. Zijn het de kleppen of zuigerveren, dan moet de motor gereviseerd worden, iets wat hij waarschijnlijk niet meer waard is.
Mijn 316i (zelfde motor, maar dan 1.6liter) verbruikt tussen de beurten (zo'n 30dkm) 1 liter olie, terwijl die inmiddels ook 194dkm heeft lopen.
Morgen gaan m'n zomerbandjes er weer onder

Ik heb vandaag één van m'n velgen bij een richtbedrijf opgehaald, vanwege een deuk in de velgrand (had hij al bij aankoop), en als het goed is wordt het rijden nu stiller en trillingsvrij
En hij staat dan weer op z'n veel mooiere M3 velgjes, ipv het staat met wieldoppen, waarmee ik alweer sinds oktober rondrij...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik moet olie vebruik denk ik toch bijstellen; denk 1 liter per 3000km meer realistische is. Heb nu 11.000 ermee gereden en 2x olie aangevuld. Zat ook te denken dat het misschien komt omdat vaak in de stad rij met misschien te lage toeren. Vaak schakel ik op naar ze 3 maar dan heb ik weer wat opstopping en verminder ik wat vaart en dan rij ik met ca 1300-1500 toeren in ze drie en accelereer ik dan langzaam tot de 2000 om vanaf daar meer gas te geven. Misschien houdt de auto gewoon niet van zulke lage toeren? Ook was mijn schakel techniek een aantal duizend km niet echt optimaal, in ze 1 had ik vaak teveel koppeling en te weinig gas, dan kakt het toerental ineens in. Misschien uit bescherming smeert die dan meer met olie? Heb het schakelen echter nu wel onder de kniedeepbass909 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:02:
[...]
@evilpin0
Hoe schoon is de motor/versnellingsbak? Jouw verbruikt klinkt als wel erg hoog en lijkt haast of het lekke zuigerveren, kleppen of krukaslager betreft. Geeft de auto ook blauwige rook? Zo nee, dan is heel waarschijnlijk een olie-keerring naar z'n grootje. Dit is goed te vervangen. Zijn het de kleppen of zuigerveren, dan moet de motor gereviseerd worden, iets wat hij waarschijnlijk niet meer waard is.
Mijn 316i (zelfde motor, maar dan 1.6liter) verbruikt tussen de beurten (zo'n 30dkm) 1 liter olie, terwijl die inmiddels ook 194dkm heeft lopen.
Toen ik hem kocht (half jaartje geleden) kwam er blauwe rook uit de laat als ik hem startte (had hier op gecontroleerd), neem aan dat die dat nio steeds geeft. Zal dit nog eens checken
Hoe kan je checken hoe schoon de motor/versnellingsbak is? De motor ligt er verder mooi bij, schoon en netjes zonder olie resten of wat dan ook. Ook het geluid en vermogen is niks op aan te merken.
Had hem voor 5000 gekocht en hij was eigenlijk nog bijna in nieuwstatus, de vorige eigenaar was prive chauffer van directeuren en heeft hem altijd zeer netjes behandeld.
[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 25-03-2011 13:13 ]
Dit topic is gesloten.