Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
syntesia schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:29:
@ zneek,

Mooi bakkie, mag ik vragen waar je dit hebt laten doen ??
Bij mijn BMW Dealer: BMW Oolbekkink in Zwolle. Het spuitwerk is buiten de deur gedaan, maar ik weet niet bij wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:49:
Maar wat werkelijk nieuw is is natuurlijk een heel rekbaar begrip. Porsche zei bij de cayman dan 90% van de panelen ook nieuw waren, maar ik zag het verschil niet. Goed het zal wel niet passen, maar de indruk doet wat anders vermoeden, en een beetje in die lijn doel ik dus ook op de nieuwe 6.
Als ik de e39 touring e61 en f11 onder elkaar plaats krijg je het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Beetje lastig om dezelfde kleur en dezelfde hoek te vinden, maar ik blijf erbij dat het verschil in stijl tussen e39 en e61 veel groter is dan e61 en f11. En dan bedoel ik niet het wel of niet aanwezig zijn van nieren of hofmeisterknik, maar meer de indruk die hij geeft. De e39 is duidelijk een jaren 90 auto, en de e61 duidelijk een auto voor de jaren 00. De f11 geeft mij echter geen indruk dat deze heel spraakmakend zal zijn in de jaren '10. Maar ik denk ook dat ik op dat punt teveel een bangle fan ben. Niet zo zeer om de stijlkenmerken die hij introduceerde, maar meer het lef wat hij toonde met ontwerpen. Heel veel van zijn ontwerpen zijn met veel skepsis ontvangen (ook door de vakpers!), òmdat ze zo afweken. (bij de e61 zit dat afwijkende overigens meer aan de voorkant). En dat is nu niet zo het geval. Komt puur omdat de ontwerpen veel minder gewaagd zijn.
De enige revolutionaire telg is de 5GT. Ook omdat dat een nieuw genre auto is. Een beetje de premium Verso (of premium ford s-max).
Goed, even een redelijk objectieve blik (want ik rij geen BMW en heb daartoe ook geen aspiraties :P), maar die 3 bakken zijn voor wat betreft de achterkant en zijkant allemaal evolutie van elkaar.
Bumpers, heuplijn, knikjes, lampen, raamvormen, allemaal evolutie ipv revolutie. Ook wanneer je kijkt naar de voorkant is het imo meer evolutie dan revolutie. Natuurlijk, het ziet er redelijk anders uit, maar voor het tijdbeeld is het een heel logische volgende stap.
Kijk wat dat betreft eens naar de andere modellen die nu op de markt zijn. Ten tijde van de E39 waren die allemaal wat hoekiger, ten tijde van de E60 allemaal erg rond, soms tot het bijna absurde af, en het gaat nu eigenlijk over de hele linie weer terug naar het hoekigere ontwerp. Wat dat betreft dus allemaal een natuurlijke evolutie ipv revolutie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Welke tuning raden jullie aan voor een 335i?

Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus :)

Is Ziptuning een aanrader?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
Mooooody schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:55:
Nog twee extra uitlaten en een M3 badge O-)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik heb zaterdag even met mijn oom meegereden in zijn e39 525i Automaat (2002). Heb zelf van Zwolle naar Amsterdam gereden.

Maar sjonge jonge, wat stuurt zo'n e39 (FL) heerlijk zeg. Zelfs na 3 ton gewoon strak, automaat schakelt mooi, motor zoemt mooi en heeft lekker power.

Kunnen veel moderne middenklassers zich zeker niet aan meten. Als ik moest kiezen tussen een nieuwe Avensis en een e39 van 10 jaar oud wist ik het wel.

Wat helemaal grappig is; zet een 307 SW na 10 jaar en 3 ton eens naast een e39 met 3 ton. Die e39 is dan (als er normaal mee wordt omgegaan) een strakke auto en die Peugeot valt van ellende uitelkaar. Dát is nou Premium he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
ik zit nog steeds met een big smile van het rondje M3 rijden gisteren haha wat een bak, daarna moest ik met mijn 323 naar Utrecht... is ie ineens toch wel traag enzo

(okay het is al niet de snelste om het zo te zeggen maar voor mij voorlopig snel genoeg)

wil niemand mijn 323i Coupe uit 2000 kopen voor zo'n 70k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ben niet uit op "het onderste uit de kan", maar vindt extra prestaties en (een tikkie) beter verbruik wel interessant. Als de fabrieksgarantie behouden kan blijven is dat natuurlijk een plus :)

uhm geen enkele, of is de 335i een diesel (en dus turbo) toevallig?

Zo niet, dan is tuning zwaar onzinnig, tenzij je auto eerst op de rollenbak (onafhankelijk) kan zetten en na de tuning er nog een keertje op. en dat als je geen winst hebt je je geld terug kan krijgen en zij de kosten van de runs betalen.

Geloof me, dat wil er geen eentje doen ws. :p Er is alleen met een turbo serieuze winst te halen door de turbodruk wat te verhogen, voor de rest is het vooral op paier ee nstuk beter.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22

een supercharger van ESS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Flagg schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:25:
[...]

uhm geen enkele, of is de 335i een diesel (en dus turbo) toevallig?

Zo niet, dan is tuning zwaar onzinnig, tenzij je auto eerst op de rollenbak (onafhankelijk) kan zetten en na de tuning er nog een keertje op. en dat als je geen winst hebt je je geld terug kan krijgen en zij de kosten van de runs betalen.

Geloof me, dat wil er geen eentje doen ws. :p Er is alleen met een turbo serieuze winst te halen door de turbodruk wat te verhogen, voor de rest is het vooral op paier ee nstuk beter.
Uhh bij een bmw betekent "d" altijd diesel en een "i" is benzine. Wel heeft de 335i een twin turbo.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Bij mijn garage hebben ze een klant die betrouwbaar meer dan 600pk uit een 335i wilde halen. Das ook gelukt, maar er zijn een hele hoop stukken uit de US moeten komen. Wat er allemaal exact is moeten gebeuren weet ik niet maar de klant is naar het schijnt zeer tevreden :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek

Handgeschakeld of automaat? Met een automaat moet je het helemaal niet doen, of bereid zijn na 10.000km je hele bak te vervangen... En ziptuning wordt links en rechts afgeraden... Als je iets wilt moet je een "echte" tuner pakken. Kost wat, maar dan kan er zeker richting de 350pk uit je blok gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49

De motor van een 35i wordt thermisch en mechanisch al flink belast. Kan waarschijnlijk nog wel iets meer hebben (zie de 40i zescylinders), maar ik vraag me af of je je winst wel moet zoeken in verhogen van vermogen. Vooral omdat je ook aangeeft dat je het verbruik liever ziet dalen dan stijgen.

Mijn suggestie zou zijn om het in het gewicht van de auto te zoeken. Wordt wel een kostbare operatie, maar dit komt de prestaties, handling en het verbruik ten goede.

Als je de kosten optelt om een kilo of 200 te winnen, moet je misschien eerder een upgrade naar een M3 overwegen :/

[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 14-03-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
t_captain schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:07:
[...]

De motor van een 35i wordt thermisch en mechanisch al flink belast. Kan waarschijnlijk nog wel iets meer hebben (zie de 40i zescylinders), maar ik vraag me af of je je winst wel moet zoeken in verhogen van vermogen. Vooral omdat je ook aangeeft dat je het verbruik liever ziet dalen dan stijgen.

Mijn suggestie zou zijn om het in het gewicht van de auto te zoeken. Wordt wel een kostbare operatie, maar dit komt de prestaties, handling en het verbruik ten goede.
De meeste chiptunes, ook de botte variant zoals Ziptuning doet, leveren meer vermogen tegen lager verbruik. Maar dat gaat ongetwijfeld ten koste van de duurzaamheid, uitstoot en andere zaken. En daarnaast, wat wil je nog meer dan die 306pk. Vol open trekken kan ik nu ook al bijna nergens..... en al kan het ergens, dan is plankgas wegrijden ook 25euro rubber onder je banden verbranden....

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 14-03-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

YoshiBignose schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:29:
[...]

Uhh bij een bmw betekent "d" altijd diesel en een "i" is benzine. Wel heeft de 335i een twin turbo.
Das waar ook. I stand corrected. :-)

Ik weiger te erkennen dat een benzine BMW een turbo heeft... dat kan en mag gewoon niet, laten ze die dingen maar lekker in de audi's lepelen, maar hoort gewoon niet bij een BMW... ;(

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Waarom hoort dat niet bij een BMW? Het gebruik van turbogeblazen motoren is juist wel iets van BMW, als je kijkt naar de historie (2002tii als makkelijkste voorbeeld).
En daarbij, als de prestaties niet afnemen, maar zelfs toenemen tegen een lager verbruik, wat is dan eigenlijk het probleem?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is toch niet hetzelfde.

Daarbij is er sinds de 2002tii ook weinig met turbo's gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat is er niet hetzelfde dan?

En volgens mij heeft BMW toch minstens sinds midden jaren '90 al turbogeblazen benzinemotoren in de lineup zitten, dus er is best wat met turbo's gedaan.

Edit: Even ter verduidelijking: turbogeblazen benzinemotoren dus, niet de diesels want anders waren ze wel rijkelijk laat geweest :P

[ Voor 28% gewijzigd door PauseBreak op 14-03-2011 12:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

PauseBreak schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:37:
Waarom hoort dat niet bij een BMW? Het gebruik van turbogeblazen motoren is juist wel iets van BMW, als je kijkt naar de historie (2002tii als makkelijkste voorbeeld).
En daarbij, als de prestaties niet afnemen, maar zelfs toenemen tegen een lager verbruik, wat is dan eigenlijk het probleem?
Omdat BMW altijd ontzettend rustige, fijne en ontieglijk potente blokken heeft gemaakt, die die krengen gewoon niet nodig hadden. Ze hebben jarenlang de snelste wagens gehad in hun klasse zonder een turbo. En de turbo is toch altijd een beetje een zorgenkindje geweest qua betrouwbaarheid.

Ik vind het prachtig als de concurrentie een turbo moet gaan monteren om dan net 20 pk meer dan de BMW eruit te kunnen persen op papier, en dan qua prestaties in de praktijk toch weer achter te blijven.

BMW heeft die fratsen gewoon niet nodig, laten ze die ondingen maar lekker in de GTI'tjes fabrieken, dan kunnen ze ook leuk meekomen. (eventjes dan :p)

En er is volgens mij maar 1 merk dat weet hoe je een turbo in een goede daily driver kan plaatsen en toch nog een ontzettend soepel lopend blok te houden en dat is Saab. Al zijn de turbo's al lang niet meer zo nerveus als vroeger..

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 14-03-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PauseBreak schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:00:
Wat is er niet hetzelfde dan?

En volgens mij heeft BMW toch minstens sinds midden jaren '90 al turbogeblazen benzinemotoren in de lineup zitten, dus er is best wat met turbo's gedaan.

Edit: Even ter verduidelijking: turbogeblazen benzinemotoren dus, niet de diesels want anders waren ze wel rijkelijk laat geweest :P
Hmm, welke dan?

Een zes-in-lijn blok loopt gewoon echt verschrikkelijk lekker, soepel en relatief zuinig. Het is, voor zover ik weet, ook de beste setup voor een soepel lopende motor. Een turbo heeft toch nadelen. Die nadelen vallen grotendeels weg als je een turbo met variabele geometrie hebt, of een biturbo opstelling hebt (met een grote en klein zodat je geen gat hebt).

Turbogaten zijn namelijk echt kak als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb in ieder geval liever een 6 in lijn dan een 4 cilinder turbo. Dat beetje extra benzine heb ik er dan wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Afgelopen zaterdag, terugritje naar huis vanuit Oberhausen toch een heerlijk ritje gehad. Ik werd ingehaald door een E61 (station) en een F10, dacht ff mee planken (reed zelf al 180). Zo gezegd zo gedaan, op een gegeven moment waren we aan "het racen" op de 31 met snelheden tussen de 220 en 240 :D Gelukkig gingen die twee niet nog harder, want mn max is 245 :P Een witte coupe, dacht een japanner geen idee eerlijk gezegd, deed een kleine stuk mee maar je kon duidelijk zien dat ie niet meekon zodra we richting de 220 gingen. Was wel geinig om met 3 beemeers te planken.

Van 140 naar 200 was de F10 aanzienlijk sneller als ik. Helaas had beide auto's geen type aanduiding (ik ook niet btw), dus had geen flauw idee met wat voor blok ik te maken had.

Ow, en Umnitza angel eyes zien er echt geweldig uit met daglicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
I stand corrected
Yep, de 745i.
Een zescilinder 3.5 met de power van een V8, dankzij turbo en intercooler, vandaar de typeaanduiding 745i
Die 252 pk zijn vandaag de dag een lachtertje, maar wel 380 Nm bij 2.200 toeren
Geleverd van 1982 tot 1986, nu zeldzaam, leuk blok voor in een E30!
BMW heeft in de tussentijd 1 turboblok geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

418O2 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Hmm, welke dan?

Een zes-in-lijn blok loopt gewoon echt verschrikkelijk lekker, soepel en relatief zuinig. Het is, voor zover ik weet, ook de beste setup voor een soepel lopende motor. Een turbo heeft toch nadelen. Die nadelen vallen grotendeels weg als je een turbo met variabele geometrie hebt, of een biturbo opstelling hebt (met een grote en klein zodat je geen gat hebt).

Turbogaten zijn namelijk echt kak als je het mij vraagt.
De 4.4i V8 was volgens mij een van de eerste motoren die een turbo gemonteerd kreeg (en die ze qua grootte ook nog gebruiken). Van de rest weet ik het niet, dat zou ik moeten opzoeken, maar eigenlijk moet ik nuttige dingen doen nu :P

Nou ja, het hangt ook af van de opstelling die je gebruikt. Wanneer je een turbo met variabele geometrie, dubbele turbo-setup of (dubbele) turbo + supercharger/kompressor gebruikt, dan hoef je van een turbogat eigenlijk geen last te hebben. Zo lang je je motormanagement maar goed programmeert.

En tsja, het is maar wat je gewend bent. Een 4-in-lijn zoals eigenlijk iedere fabrikant gebruikt kan prima net zo trillingsvrij lopen als een 6-in-lijn. Natuurlijk mis je het geluid, maar mits je een goede i4 hebt, merk je daar verder niks van.

@ Flagg:
Duidelijk, bedankt voor je antwoord :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Die 6-cylinder met dubbele turbo wordt al jarenlang de hemel in geprezen als zijnde een van de beste motoren ooit gemaakt. Het gewicht van de motor, betrouwbaarheid en het verbruik zal ook zijn meegenomen in deze uitspraak.

Daarbij heb ik ook gereden in een 330i (bijna zelfde blok, zonder de 2 turbo's), maar dat is toch wel andere koek. De 335i trekt al vanaf zeer lage toeren (< 1500) en heeft geen merkbaar turbogat. Nadeel is wel dat hij iets meer verbruikt dan de versie zonder turbo's.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mooooody schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:58:
De 335i trekt al vanaf zeer lage toeren (< 1500) en heeft geen merkbaar turbogat.
Komt omdat het zelfs zonder turbodruk nog steeds een 30i is. Bij stationair heb je nog niet zoveel turbodruk, maar je zit al meteen boven de koppelkromme van de 30i. In vergelijking met de meeste auto's niet slecht ;) Vervolgens gaan de turbo's tussen de 700 en 2000 rpm omhoog richting hun maximale druk --> huge extra koppel vanaf +-1500. Waar een 30i moet doortrekken tot 3500 a 4000 voordat je naar de piek klimt.
Nadeel is wel dat hij iets meer verbruikt dan de versie zonder turbo's.
Komt volledig voor rekening van het extra vermogen. Als je de 35i zou terugtunen naar hetzelfde topvermogen van de 30i, zou hij zelfs iets zuiniger moeten zijn. Waarom dan nog een atmosferische 30i? --> turbo's zijn nogal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

t_captain schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:07:
Ten eerste, niets mis met een V70. Ik heb zo'n ding een weekend lang door Zweden gereden en vond het gewoon een hele fijne auto. Stabiel, comfortabel, heel ruim (zowel voorin als achterin als ook de bagageruimte) en een hele prettige stoel om op te zitten. Met een vijfcilinder heb je volgens mij ook een prima motor te pakken, de 2.0F van de huurauto had wel iets meer power mogen hebben. Zoals elke huurauto ;)

Verwacht niet de dynamiek van een BMW, maar het is ook een andere auto.

Ik snap alleen de keuze V70 vs X5 niet. Een X5 zou je eerder vergelijken met een XC90. Zelf zou ik de 5 Touring in de vergelijking hebben betrokken, volgens mij is die van type auto en van afmeting vergelijkbaar met de V70.
De XC90 vind ik er behoorlijk gedateerd uitzien, dus die valt af. Belangrijker is dat het de auto voor mijn vrouw wordt, dus zij heeft een belangrijke stem. Zij wilde graag een Volvo V70, maar een BMW X5 vindt ze ook een fijne auto. Een andere auto was ook prima, maar feitelijk zijn haar randvoorwaarden1) zodanig geformuleerd dat alle andere auto's bij voorbaat afvielen :D. Natuurlijk ben ik toen eerst naar een X5 gaan kijken.

Naar een 5 Touring heb ik een jaar geleden trouwens al eens serieus gezocht, ik ben toen zelfs in Duitsland geweest. Mijn conclusie was toen dat binnen een vast budget meer V70 kreeg dan 5 Touring. Ik heb toen ook een V70 gekocht (die was voor mij, de auto van vorige week is voor mijn vrouw).

1) Een greep uit de randvoorwaarden:
• 'Hij moet wel een beetje ruim zijn, want in de Volvo S80 heb ik telkens problemen om de kinderwagen erin te krijgen en dan ook nog de boodschappen en de tas met mappen van mijn werk erbij.' Vertaling: het moet een stationwagen of SUV zijn.
• Mijn vrouw: 'Die 3-serie van [iemand met een 318i Touring] vind ik ook wel een mooie auto.' - Ik: 'Maar die is net zo klein als een Volvo V50.' - Mijn vrouw: 'O, dan valt die dus af.'
• Over de 5-serie Touring: 'Ik vind de achterkant niet mooi.' Lees: dit model is afgekeurd.
• Over de V70: 'Hij moet wel dakrails hebben, anders ziet hij er zo kaal uit.'
• 'Hij moet een beetje ruim zijn' en 'er mooi uitzien'. Vertaling: alle Japanners en lagere middenklasse auto's zijn bij voorbaat afgewezen.
• De kleur mag niet zwart zijn. Verder bestaat er een niet nader gedefinieerd beoordelingskader voor de kleur :')
• Verplichte uitrusting: leer, climate control, stoelverwarming, goed trekkende motor (= minstens zoveel als de 173 pk die ze nu heeft), parkeersensoren, Isofix bevestigingspunten.
• En tot slot als uitsmijter: 'en hij mag niet te duur zijn' _/-\o_
Maar, zo voegt ze eraan toe, verder maakt het niet zoveel uit wat voor auto het is. :D

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12
En jij trok de pinpas? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vrouwen en auto's ..... 8)7 ;)

Mijne vindt auto's niet interessant en vond mij maar heel gek dat ik bij zo'n pooier BMW wilde kijken, destijds toen we naar onze E46 320Ci gingen kijken. Stomme pooierbak, wat heb je nou aan zo'n snelle?.... tot ze er 2 tellen in gereden had: "deze nemen we, lekker zo snel kunnen inhalen.." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Mijn vriendin maakt het niet echt uit wat het is, als het maar vlot is en niet klein. :P (Lees niet minder dan een Golf, liever groter.) Owhja en Airco, elektrische ramen en bij voorkeur een automaat. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
zneek schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:22:
Stomme pooierbak, wat heb je nou aan zo'n snelle?.... tot ze er 2 tellen in gereden had: "deze nemen we, lekker zo snel kunnen inhalen.." :)
:?

Hiervan had je gebruik kunnen maken door een proefrit met een 330Ci te regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

zneek schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:22:
Vrouwen en auto's ..... 8)7 ;)

Mijne vindt auto's niet interessant en vond mij maar heel gek dat ik bij zo'n pooier BMW wilde kijken, destijds toen we naar onze E46 320Ci gingen kijken. Stomme pooierbak, wat heb je nou aan zo'n snelle?.... tot ze er 2 tellen in gereden had: "deze nemen we, lekker zo snel kunnen inhalen.." :)
whehehe herkenbaar. Ze wilde absoluut geen BMW cabrio, iets met imago idd.

Had de lokale autoboer naast een Saab cabrio een zilverkleurige bmw 330i cabrio staan.... ik zei verder niks en toen zei ze ineens: die is toch wel mooi. En toen ging ze erin zitten, nog geen meter gereden maar wel: "dit is toch wel wat meer auto".

En toen ze zei dat ze ook een proefrit in die BMW wilde maken was het mij al duidelijk dat er geen Saab meer zou komen. Dat dat 3 literblok haar definitief over de streep zou trekken was wel duidelijk.
t_captain schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:52:
[...]

:?

Hiervan had je gebruik kunnen maken door een proefrit met een 330Ci te regelen ;)
whehehe dat heb ik zojuist beaamd geloof ik. ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 14-03-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De mijne klaagt elke keer bij de pomp dat zo'n stomme 6 cilinder teveel zuipt maar zit vervolgens wel met een grote grijns in de auto dat ding over de snelweg te blazen en te roepen dat het ding zo lekker snel is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Daar hoef je geen vrouw voor te zijn hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
tomatoman schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:16:
[...]
De XC90 vind ik er behoorlijk gedateerd uitzien, dus die valt af. Belangrijker is dat het de auto voor mijn vrouw wordt, dus zij heeft een belangrijke stem. Zij wilde graag een Volvo V70, maar een BMW X5 vindt ze ook een fijne auto. Een andere auto was ook prima, maar feitelijk zijn haar randvoorwaarden1) zodanig geformuleerd dat alle andere auto's bij voorbaat afvielen :D. Natuurlijk ben ik toen eerst naar een X5 gaan kijken.

Naar een 5 Touring heb ik een jaar geleden trouwens al eens serieus gezocht, ik ben toen zelfs in Duitsland geweest. Mijn conclusie was toen dat binnen een vast budget meer V70 kreeg dan 5 Touring. Ik heb toen ook een V70 gekocht (die was voor mij, de auto van vorige week is voor mijn vrouw).

1) Een greep uit de randvoorwaarden:
• 'Hij moet wel een beetje ruim zijn, want in de Volvo S80 heb ik telkens problemen om de kinderwagen erin te krijgen en dan ook nog de boodschappen en de tas met mappen van mijn werk erbij.' Vertaling: het moet een stationwagen of SUV zijn.
• Mijn vrouw: 'Die 3-serie van [iemand met een 318i Touring] vind ik ook wel een mooie auto.' - Ik: 'Maar die is net zo klein als een Volvo V50.' - Mijn vrouw: 'O, dan valt die dus af.'
• 'Hij moet een beetje ruim zijn' en 'er mooi uitzien'. Vertaling: alle Japanners en lagere middenklasse auto's zijn bij voorbaat afgewezen.
• De kleur mag niet zwart zijn. Verder bestaat er een niet nader gedefinieerd beoordelingskader voor de kleur :')
Die requirements planning kan professioneler ==> misschien geen auto kopen maar eerst een consultant inhuren ;)

Zo zou ik nooit een auto kopen bij een kinderwagen maar een kinderwagen bij een auto. Kinderwagen is goedkoper en gaat over een kortere periode, dus die kinderwagen moet zich maar aanpassen.

Als het groot en snel moet zijn, Cayenne Turbo. "net zoeen als Estelle Gullit heeft" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De mijne is net Henry Ford: 'Als het maar een zwarte is'. En het dak moet open kunnen, maar dat doet ze dan vervolgens zelden omdat haar kapsel dan naar de vaantjes gaat :P

Als we rondrijden dan meldt ze het me altijd als ze een wagen ziet die haar volgende moet worden. Dat zijn dan steevast Cayenne's, Range Rovers en X5/X6-en. En elke weer verbaasd zijn als op haar vraag wat dat dan kost het antwoord 'een ton' krijgt. :F

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Antwoord je "een ton" omdat je principieel geen tweedehands koopt of omdat je liever geen SUV voor de deur hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
t_captain schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:20:
Antwoord je "een ton" omdat je principieel geen tweedehands koopt of omdat je liever geen SUV voor de deur hebt? ;)
Omdat ik de halve ton die ze 2e-hands kosten ook niet kan betalen en dan mooi van het gezeur af ben :P

-edit-

Laatst was het weer mooi het ging weer van 'jaaa die is mooi, super! Maar zeker net zo duur als ons huis?' Ja schat, maar dan twee keer' Dat was een Rolls Royce Phantom, sjongejonge die dure smaak van haar ;w

gelukkig verdient ze beter dan ik :+

[ Voor 29% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-03-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Haha, wat ben ik blij met een vriendin die ook wat weet van auto's zeg :D En gelukkig verdient zij later als we groot zijn het meeste geld, dus daar hoef ik me wat auto's betreft niet druk om te maken ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn vriendin heeft vorige week dr rijbewijs gehaald. Daarvoor intereseerde auto's haar eigenlijk niets (voor het lessen) maar ze heeft ondertussen wel het BMW spotten overgenomen. (Zitten we in de auto zegt ze: mooie vijf serie daar!)

Haar droomauto is een 6er cabrio of Z4 geloof ik :P. Ook dure smaak :(.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Wij kwamen laatst een nieuwe 760Li tegen.....of ik voor een E46 genoeg terugkreeg om die 7 te halen :'( :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Als je je huis ook inlevert misschien wel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Trent900 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:28:
Wij kwamen laatst een nieuwe 760Li tegen.....of ik voor een E46 genoeg terugkreeg om die 7 te halen :'( :|
Er schijnt een behoorlijke vraag naar nieren te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

dat maakt zo'n bmw alleen maar duurder :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kan je in ieder geval comfortabel naar de dialyse rijden nietwaar.

Maar als je met iets minder vermogen genoegen neemt, hoeft de aanschaf je kop niet te kosten
die nier heb je wel nodig voor de kosten die dan gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je kan ook een long missen en een oog, nier, milt, gedeelte van de lever, stukjes huid, botten, beenmerg, bloedvaten, bloed. Dan ben je idd helemaal leeg :') maar moet een 7-serie wel lukken :)

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 14-03-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Bovendien, zo'n 7 serie is niks aan man, vraag Heuving maar. ...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:55:
Bovendien, zo'n 7 serie is niks aan man, vraag Heuving maar. ...... :)
Je kunt inderdaad beter een Hyundai rijden. *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 11-09 16:50
zneek schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:47:
[...]

Bij mijn BMW Dealer: BMW Oolbekkink in Zwolle. Het spuitwerk is buiten de deur gedaan, maar ik weet niet bij wie.
oke zou ik ook misschien de prijs mogen weten ?

want vind het echt prachtig erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ach, m'n Pa rijdt al weer 'n hele tijd in z'n (2005) 730d, gekocht bij 50k km en ondertussen dik over de 200k. Volgens mij heeft hij geen noemenswaardig grote problemen gehad. Natuurlijk is onderhoud sowieso niet goedkoop op zo'n ding, maar het heeft 'm geen vermogen gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kecin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:18:
[...]

Je kunt inderdaad beter een Hyundai rijden. *kuch*
Afbeeldingslocatie: http://blog.leasetrader.com/images/blog_leasetrader_com/WindowsLiveWriter/HyundaiEquus_9B96/Hyundai%20Equus%20front_thumb.jpg mooi kar man! Wat is daar nu niet premium aan
:z
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:23:
[...]

[afbeelding] mooi kar man! Wat is daar nu niet premium aan
:z
;)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die naam ook, de EXQUUS, alsof ze zich schamen voor hun ontwerp... en terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

Hoe hadden de Chris Bangle BMW's dan wel niet genoemd moeten worden? BMW 7-Sorry Edition?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

17 januari de bestelling voor mijn 320d EDE bij onze HR-muts ingediend. Auto is nog altijd niet besteld bij de dealer. :( Ik háát overhead en stomme HR-sletten die zich overal mee bemoeien. #moppersmurf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Jan Laros schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:
17 januari de bestelling voor mijn 320d EDE bij onze HR-muts ingediend. Auto is nog altijd niet besteld bij de dealer. :( Ik háát overhead en stomme HR-sletten die zich overal mee bemoeien. #moppersmurf
Nu maar hopen dat ze geen got leest :)

Ik heb een roestplek op me e46 bij de deur openingen aan de onderkant bij de achterdeur. Een collega had me al schuurpapier en een pot menning (als ik dat goed verwoord) mee gegeven. Ik moest dus de lak eraf schuren op de plek waar de bubbeltjes zitten en dan dat spul erop smeren.

Is dit echt zo simpel of kan ik beter naar een bedrijf toe wat er gespecialiseerd in is?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jan Laros schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:
Uit protest je bestelling wijzigen naar een vatsige X5M en daarmee haar Prius klemparkeren :D het geld waard! ;)

[ Voor 58% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-03-2011 10:49 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hoe verwijder je een bericht? sorry...

[ Voor 88% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-03-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Mits het kleine plekjes betreft kan dat prima zo. Als het wat groter is (zeg, 5% van je deuroppervlakte) dan zou ik het laten doen, want dan wordt het wel heel veel werk. Zeker als je niet weet wat je doet omdat je het nog niet eerder hebt gedaan en toch die auto dagelijks gebruikt zou ik het laten doen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
-tom-562 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:08:
Hoe hadden de Chris Bangle BMW's dan wel niet genoemd moeten worden? BMW 7-Sorry Edition?
Sorry hoor, maar die vind je toch niet echt lelijker dan dat gedrocht van een MercedesCitroënLexus-jatwerk van hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-tom-562 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:08:
Die wagen is prachtig. Tja, elke hoer prijst dr eigen kont hé! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Vreemd hoor. Ik heb mijn blik inmiddels geworpen op de 525d van rond 2002. Zijn er best wat van te koop, bv:

http://auto.marktplaats.n...gh-executive-bj-2001.html

Dan zou ik denken, dat kan veel goedkoper in Duitsland, maar dat valt dus vies tegen. Met vergelijkbare opties (o.a.) leer ben je in Duitsland bijna net zo veel kwijt, en dan moet je nog een hoop moeite doen en BPM lappen! Is dat iets typisch voor diesels ofzo, dat dat minder lonend is? Of zit ik net naar een model te loeren wat daar minder gangbaar is? (Duitsers zouden misschien eerder voor de 530d kiezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Meestal vind je in Duitsland wat makkelijker een exemplaar met een lagere kilometerstand. Kijk overigens niet alleen in Duitsland, ook in andere landen is voldoende aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:16:
Meestal vind je in Duitsland wat makkelijker een exemplaar met een lagere kilometerstand. Kijk overigens niet alleen in Duitsland, ook in andere landen is voldoende aanbod.
Volop, maar die zijn dan weer minimaal 2k duurder dan genoemd Nederlands exemplaar. Ik zal eens bij onze Zuiderburen loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
In DLD ben je voor dat model ongeveer 5-5,5k kwijt. BPM zal het verschil wel opheffen lijkt me.

Vaak vind je, zoals hierboven vermeld, in DLD wel makkelijker goed onderhouden, nette, goed uitgeruste auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:24:
In DLD ben je voor dat model ongeveer 5-5,5k kwijt. BPM zal het verschil wel opheffen lijkt me.

Vaak vind je, zoals hierboven vermeld, in DLD wel makkelijker goed onderhouden, nette, goed uitgeruste auto's.
Ik vind er geen onder de 6 met leer en rond de 200k. Vaak zijn het nog particulieren ook, als ik voor evenveel geld bij een dealer kan kopen doe ik dat natuurlijk veel liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kijk je op mobile.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

EvaluationCopy schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:09:
Vreemd hoor. Ik heb mijn blik inmiddels geworpen op de 525d van rond 2002. Zijn er best wat van te koop, bv:

http://auto.marktplaats.n...gh-executive-bj-2001.html

Dan zou ik denken, dat kan veel goedkoper in Duitsland, maar dat valt dus vies tegen. Met vergelijkbare opties (o.a.) leer ben je in Duitsland bijna net zo veel kwijt, en dan moet je nog een hoop moeite doen en BPM lappen! Is dat iets typisch voor diesels ofzo, dat dat minder lonend is? Of zit ik net naar een model te loeren wat daar minder gangbaar is? (Duitsers zouden misschien eerder voor de 530d kiezen?)
Als de aankoopprijs laag is, tellen de invoerkosten relatief hard aan: je moet naar Duitsland om de auto op te halen, je hebt de transportkosten (ofwel diesel + tijdelijk kenteken + tijdelijke verzekering, ofwel een autotrailer), het kost je een vrije dag, enzovoort. Dat is bij elkaar al gauw een paar honderd euro. Voor een auto die veel duurder is zijn deze eenmalige kosten net zo hoog, waardoor ze daar relatief minder zwaar wegen in de totale aanschaf- en invoerkosten.

Lang niet alle BMW’s zijn interessant om uit Duitsland te importeren. Mijn algemene indruk is dat de vooral nieuwe modellen relatief duur zijn ten opzichte van Nederland, terwijl de vorige generatie veel goedkoper is. Hoe het met nog oudere generaties zit weet ik niet. Wat nog wel eens kan helpen bij het zoeken is een beetje spelen met de zoekcriteria, om uit te vinden welke criteria het aanbod drastisch inperken. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de combinatie van een automaat én stoffen bekleding vrijwel geen aanbod oplevert, terwijl alleen een automatische transmissie in veel meer aanbod resulteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
@Femme je maakte een opmerking over spoorverbreders. Hoeveel moet ik doen als ik er aan toe kom denk je?
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103%2D2/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103%2D2/6.jpg

Ik denk zelf in termen van 5 tot max 10mm achter en voor twijfel of het nodig is.

Reacties van anderen zijn ook welkom hoor, ik vraag alleen specifiek Femme omdat ie het voor zijn 6 erg mooi geregeld heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 15-03-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij mijn 330i is er achter destijds ongeveer een centimeter op gezet en dat kon zonder aanpassing van de wielkuipen. Voor is er niets aan gedaan. Dit zag er al een stuk beter uit dan standaard.

Onder de zes staan de wielen er perfect onder maar daar is ook meer aan gedaan. Als je voor de auto staat loopt de vlakke rand om de wielkasten bijna in hetzelfde als de buitenkant van het wiel naar beneden. Door het wiel naar buiten te brengen maak je het gat tussen de band en de wielkast ook kleiner wat er weer mooier uitziet. Mijn 6 met de originele 19 inch velgen zonder spoorverbreders is nog steeds geen gezicht ondanks de verlaging. De wielen staan dan erg diep in de wielkast en er zit een groot gat tussen band en wielkast.

Nadelen heb ik niet ondervonden (geen trillingen of iets dergelijks) en zolang je geen enorme hefboom creëert lijkt me de slijtage aan de wiellagers ook wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

Het is wel zo dat als je voor spoorverbreders oid plaatst (of met je ET waarde gaat rommelen), dat je een ander stuurgedrag krijgt omdat je scrubradius veranderd (heeft ook effect op stuurgedrag tijdens remmen).
Dus hou er rekening mee dat je dat soort effecten zou kunnen verwachten (eea natuurlijk wel afhankelijk van hoe strak alles in de rubbers hangt, hoeveel grip je hebt etc.)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hoe zit 't met de APK? Alleen bij een partij die weet dat je spoorverbreders hebt gemonteerd? of is 't 'ok' zolang je wielen niet buiten de wielkasten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:16:
Bij mijn 330i is er achter destijds ongeveer een centimeter op gezet en dat kon zonder aanpassing van de wielkuipen. Voor is er niets aan gedaan. Dit zag er al een stuk beter uit dan standaard.

Onder de zes staan de wielen er perfect onder maar daar is ook meer aan gedaan. Als je voor de auto staat loopt de vlakke rand om de wielkasten bijna in hetzelfde als de buitenkant van het wiel naar beneden. Door het wiel naar buiten te brengen maak je het gat tussen de band en de wielkast ook kleiner wat er weer mooier uitziet. Mijn 6 met de originele 19 inch velgen zonder spoorverbreders is nog steeds geen gezicht ondanks de verlaging. De wielen staan dan erg diep in de wielkast en er zit een groot gat tussen band en wielkast.

Nadelen heb ik niet ondervonden (geen trillingen of iets dergelijks) en zolang je geen enorme hefboom creëert lijkt me de slijtage aan de wiellagers ook wel mee te vallen.
Het is wel zo dat de hefboom werking er al heel snel inhakt. Een cm kan met een grote kracht, zoals die op je wielen staan, op het hefpunt heel veel extra kracht tot gevolg hebben..... Maar ik neem aan dat BMW zulke veilige marges inbouwt dat het geen probleem mag zijn. Ik lees op BimmerPost ook bijna geen verhalen over slijtage, terwijl zo ongeveer iedereen daar verlaagd en verbreed is.

Ik ben onlangs bij een lokale velgenboer geweest en die kon niets voor me betekenen, hing een vaag verhaal over adapters op. Ben een beetje out-of-options, waar moet ik zijn? De BMW dealer begint er niet aan...

Intereressante vraag over APK, maar volgens is het alleen een garantie probleem, geen APK-afkeuringsreden zolang je maar binnen je kasten blijft en max X% verbreedt hebt geloof ik

[edit] Oh ja, om te lachen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=497205&d=1300211028
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=497207&d=1300211028
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=497211&d=1300211028

en nog meer foto's: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=501785
Volgens M3Post de eerste tekenen van een 1 aprilgrap van BMW... :)

[ Voor 17% gewijzigd door zneek op 15-03-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Morgen maar weer contact opnemen met de verkoper wat betreft m'n E46. Er lekt (flink) motorolie vanuit de voorste nokkenas, de schokdemper linksachter is volledig nat en rot, een steun van de uitlaat is weggerot en de auto smoort plots heel erg...

Het probleem met de airbag van de passagierskant (lampje bleef branden) had 'ie naar eigen zeggen opgelost (door gesoldeerd) maar is ook weer gaan branden. Wellicht dat 't de gordelspanner is dan maar dat moeten ze maar bekijken.

Daarnaast:

De antenneversterker is vermoedelijk kapot (slecht radiosignaal en de achterruit werkt niet) en de remschijven achter gaan nog hooguit 5k/km mee maar dat zijn dingen die ik eventueel zelf wel wil maken, maar van de rest mag je toch verwachten dat het in orde is lijkt me...

[ Voor 56% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2011 21:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Is het niet beter om die wagen gewoon retour te doen, TommyGun? Het lijkt me dat je toch wel een beter exemplaar kan vinden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PauseBreak schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:34:
Is het niet beter om die wagen gewoon retour te doen, TommyGun? Het lijkt me dat je toch wel een beter exemplaar kan vinden.
Mja dan zit ik zonder vervoer en waarschijnlijk gaat dat 'retour doen' ook niet zomaar... Daarbij is de auto verder in zeer goede staat (cosmetisch en zo zeg maar).... Dus ik hoop gewoon dat het (nu wel) goed gemaakt wordt allemaal. Dan kunnen we het houden op een slechte start :+.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:40
Zonde zeg, klinkt inderdaad alsof hij flink is afgetrapt oa door die lekkage. Het risico van 2dehands met veel km's op te teller, dan is goedkoop toch een beetje duurkoop.

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 15-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het Fantoom schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:44:
Zonde zeg, klinkt inderdaad alsof hij flink is afgetrapt oa door die lekkage. Het risico van 2dehands met veel km's op te teller, dan is goedkoop toch een beetje duurkoop.
Tja afgetrapt... ik vind het vreemd, dergelijke mankementen bij pas (inmiddels) 143k/km :/. Slijtage hou je natuurlijk altijd, maar afgezien daarvan...

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RSP schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:52:
Hoe zit 't met de APK? Alleen bij een partij die weet dat je spoorverbreders hebt gemonteerd? of is 't 'ok' zolang je wielen niet buiten de wielkasten komen?
Ik heb er nooit problemen mee gehad en ik heb ze op al mijn auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij boeit het de APK geen fuck, die spoorverbreders, er is alleen een richtlijn dat je wielen niet uit de wielkasten mogen steken, klaar. Dus als ze niet uitsteken, boeit het niet. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hmm ... wellicht toch nog 'n leuke upgrade dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

GaMeOvEr schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 01:29:
Volgens mij boeit het de APK geen fuck, die spoorverbreders, er is alleen een richtlijn dat je wielen niet uit de wielkasten mogen steken, klaar. Dus als ze niet uitsteken, boeit het niet. :)
Dat is niet helemaal waar. Een van de wettelijke eisen aan voertuigen is dat het voertuig voldoet aan de originele typegoedkeuring (of een individuele goedkeuring moet hebben, maar dat komt zelden voor). Voor sommige afwijkingen van de typegoedkeuring is vastgelegd wat nog toelaatbaar is. Zo geldt voor het motorvermogen dat dat maximaal met 20% mag toenemen om nog binnen de typegoedkeuring te blijven. Wordt het meer, dan moet je de auto (eigenlijk O-) ) opnieuw ter keuring aan de RDW aanbieden. Er is echter ook een groot grijs gebied waar niets over is vastgelegd. Met spoorverbreders kom je al snel in het grijze gebied en zul je een beetje afhankelijk zijn van de keurmeester wat hij ervan vindt. Wel is het zo dat de spoorbreedte geen APK-onderzoekspunt is, waardoor de APK-keurmeester er niets van hoeft te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge zeg wat een mooie bmw heb je zeg zneek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 03:30:
sjonge zeg wat een mooie bmw heb je zeg zneek!!
Thanks!

Terugkomend op mijn diffuser probleem, de oplossing is zo goed als geregeld. Ze komen de auto halen, spuiten en monteren de Performance diffuser en brengen hem dan 2 dagen later terug. In de tussentijd krijg ik een E91 te leen, waarmee ook direct vervoer voor mijn "oude" bumpers geregeld is.

Dus als je nog iemand weet die een E92 stock voor- of achterbumper zoekt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:14:
[...]

Thanks!

Terugkomend op mijn diffuser probleem, de oplossing is zo goed als geregeld. Ze komen de auto halen, spuiten en monteren de Performance diffuser en brengen hem dan 2 dagen later terug. In de tussentijd krijg ik een E91 te leen, waarmee ook direct vervoer voor mijn "oude" bumpers geregeld is.

Dus als je nog iemand weet die een E92 stock voor- of achterbumper zoekt... :)
E92 bumper op een E46 moet lukken toch :> :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:43:
[...]

E92 bumper op een E46 moet lukken toch :> :P ?
Vast, maar wat schiet je er mee op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:45:
[...]

Vast, maar wat schiet je er mee op? :)
Dat ik doe alsof mijn auto de combinatie is van een 6-serie, E46 en E92.
Denk dat het best wel vast te ducktapen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TommyGun schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:36:
[...]

Mja dan zit ik zonder vervoer en waarschijnlijk gaat dat 'retour doen' ook niet zomaar... Daarbij is de auto verder in zeer goede staat (cosmetisch en zo zeg maar).... Dus ik hoop gewoon dat het (nu wel) goed gemaakt wordt allemaal. Dan kunnen we het houden op een slechte start :+.
Tsja, het is een keuze die je maakt he ;) Is het inmiddels allemaal opgelost c.q. toegezegd opgelost te gaan worden?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PauseBreak schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:00:
[...]

Tsja, het is een keuze die je maakt he ;) Is het inmiddels allemaal opgelost c.q. toegezegd opgelost te gaan worden?
Het smoren lijkt plots weg te zijn... na het schoonmaken van de LMM. Maar men heeft toegezegd het (eventuele smoren en andere problemen) te gaan verhelpen :).

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 18-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag in een Mercedes e200 gereden. Leuke wagen, bj 2011.
Trekt nog behoorlijk door voor een wagen van 1600kg, dit was de Diesel automaat.
Reed prima, lekker direct qua sturen, ik heb overigens nog nooit een Diesel gereden dus dat was ook nieuw (die koppel met laag toerental).

Wel briljant, ik had echter voor het geld liever een 5er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Vym2ZfXhfyGWaR8l1Bql9FQ/full.jpg

Nieuwe velgjes en nieuw rubber.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wf80X9iIUUjYtX6RYARGBQ5e/full.jpg
(hier staat de auto nog hoog omdat hij net opgekrikt is en nog op de handrem staat)

bij controle bleek dat het linkerwiel iets *kuch* horizontale speling had. Volgens mij is het achterste rubber van de draagarm stuk. Vond het al een beetje 'wollig' sturen. Nieuw klusje dus binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoeveel inch is dat? 18 of 17? Mooie banden/velgen trouwens. Lijken wel iets op de CSL velg (die briljant is!)

CSL Velg:
Afbeeldingslocatie: http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Paddy%20McGrath/BMW%20E46%20M3%20CSL/PMCG-Speedhunters12.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Kecin op 18-03-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
18 met 225/40 dunlop banden

het merk is interaction en type GT-2 geloof ik.
Het was een beetje een gok met het zwarte en de rvs rand maar ik vind het persoonlijk erg tof bij een zilveren auto

[ Voor 75% gewijzigd door Kaasplank op 18-03-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Zwarte honinggraad pwnaasj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

335i zojuist opgehaald. Sjees, dit voelt sneller dan een 911 met vol gas. Heerlijke motor...
Foto's volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mooooody schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:12:
335i zojuist opgehaald. Sjees, dit voelt sneller dan een 911 met vol gas. Heerlijke motor...
Foto's volgen :)
Congratuliere!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Danke vielmals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tja een 335i is voor de meeste hier een droomauto... Veel plezier ermee en ook vele veilige kilometers toegewenst!

[ Voor 37% gewijzigd door Quantor op 18-03-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Sinds gisteren eigenaar van BMW 320I uit 1998, erg blij mee alleen al wel gelijk puntje die ik over het hoofd heb gezien. Zal binnenkort een mooie foto posten. Dit is enige die ik tot nu toe heb. Op dit moment lijkt een leeg batterijtje van afstandsbediening alleen ergens anders op. De centrale deurvergrendeling en de spiegelmotoren doen het niet en alleen de rechtspiegel klapt op.

We zullen zien. Na enig nazoek werk schijnt dat het CV probleem goed op te lossen is door relais te vervangen. Spiegels moet ik even zien hoe of wat. Geen idee, eerlijk gezegd vind ik het niet zo belangrijk.

Update: Zekering was eruit, snap er niets van waarom. Denk dat relais alsnog vervangen moeten worden maar de CV doet het iig. (zekering 60 / 25 ampere).

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25i64as.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door jasperaap op 19-03-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kwaaltje bij de E46 is dat geloof ik... de motortjes van de raam mechaniek willen wel eens stuk gaan bij de e46.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Pics van die 335i! :)

E90, E91, E92 of E93?
Pagina: 1 ... 24 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.