Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zo op het oog is het een nette auto. Dealeronderhouden zegt trouwens niet alleen iets over de auto, maar ook over de manier waarop de eigenaar met z'n auto omgaat :)

Ik heb geen idee of BMW zelf ook tuning aanbiedt, maar 116k is opzich peanuts voor zo'n motor. Die tuning, mits goed uitgevoerd, zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als er 1 bedrijf geen tuning doet is het BMW wel. Ik wil gaarne ook mijn 320D ED chippen als ik hem zou nemen, maar dan vervalt echt alles qua garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Originele BMW klasse 2 tuning? Nooit van gehoord :P

Zoals op o.a. de BMW site staat:

BMW verbiedt chiptuning dus uitdrukkelijk. Binnen het BMW accessoireprogramma zijn voldoende legale en betrouwbare mogelijkheden om de prestaties te verhogen. Wie meer wil, doet er beter aan een andere keuze uit het modellenprogramma te maken.

Over de garantie van BMW kunnen we kort zijn: die eindigt voor een groot gedeelte terstond. Elke schade die direct of indirect kan worden toegewezen aan chip tuning is uitgesloten van enigerlei garantie.

[ Voor 82% gewijzigd door YoshiBignose op 11-03-2011 12:40 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vanmiddag mijn auto ophalen, ben benieuwd hoe de nieuwe bumpers hem staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Klopt, daarom vond ik het ook al vreemd. Het zal wel via de dealer zijn gegaan en hij schijnt de originele factuur nog te hebben. Dat straalt dan wel weer vertrouwen uit. We shall see, 215pk klinkt natuurlijk wel lekker ;)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:43
MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:56:
Klopt, daarom vond ik het ook al vreemd. Het zal wel via de dealer zijn gegaan en hij schijnt de originele factuur nog te hebben. Dat straalt dan wel weer vertrouwen uit. We shall see, 215pk klinkt natuurlijk wel lekker ;)
Telefoontje naar de dealer? Kweenie of ze dat soort info vrij willen geven...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
zneek schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:40:
Vanmiddag mijn auto ophalen, ben benieuwd hoe de nieuwe bumpers hem staan...
Ben ook benieuwd hoe die eruit ziet met de opgepompte spierballen :P Wel meteen pics posten he ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

EvaluationCopy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:58:
[...]

Telefoontje naar de dealer? Kweenie of ze dat soort info vrij willen geven...
Je kunt het natuurlijk ook in het algemeen vragen. Zo van "Ik heb een 320d E90 en ik wil die laten chippen, kan dat bij of via jullie?", dat zou voldoende antwoord moeten opleveren.

Wat het duurzaamheidsaspect betreft moet dat prima lukken met 116k op de teller. Als je er nog 120k bij zet, zit je nog maar op (afgerond) 240k. Dat zijn pinda's voor een diesel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
M Sport pakket vind ik erg mooi op een e92 (ik zou zeggen bijna een must), alleen jammer dat de M3 sideskirt nog mooier is dan de M Sport sideskirt :) Hij schijnt alleen niet naadloos te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:44:
[...]

Ben ook benieuwd hoe die eruit ziet met de opgepompte spierballen :P Wel meteen pics posten he ;)
Meteen? Ik ga eerst een stukkie rijden denk ik... Na een week een X1 sDrive18d wil de rechtervoet ook weer wat vermaak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vergis je niet met die tuning. Ik denk dat hij naar een BMW Tuner is gegaan, die de "garantie overneemt".

Dat is echter zeer beperkt. Als jij je versnellingsbak aan gort rijd door een te hoog koppel zegt BMW "dikke vinger" en de tuner die garantie geeft, "dat is een probleem van de bak".

Ik heb zelf een getunede auto gehad (door de dealer zelf), waarbij 2 versnellingsbakken kapot gingen. Tuurlijk, meestal gaat het goed, maar zeker niet altijd :) Bij een vriend klapte zijn automaat eruit van zijn 330xD na een bezoekje aan Hartge. Die zegt: Bak was al niet goed. Je zal het nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

PWM schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:09:
Bij een vriend klapte zijn automaat eruit van zijn 330xD na een bezoekje aan Hartge. Die zegt: Bak was al niet goed. Je zal het nooit weten.
:X

Dat zijn geen goedkope reparaties

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
tdw schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:16:
[...]

:X

Dat zijn geen goedkope reparaties
2200,- om precies te zijn. 3 weken later ging zijn 4-wielaandrijving kapot (geen idee wat precies), en dat was 2500,-. Toen heeft hij hem laten maken en verkocht.

Omdat hij al die reparaties zat was, een nieuwe auto gekocht: Een Range Rover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Je hebt chippers die het maximale eruit halen maar je hebt er ook die nog marges laten zodat het allemaal probleemloos blijft werken.

Er is natuurlijk altijd een risico, maar je transmissie kan ook zonder enige modificatie sterven.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

PWM schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:23:
[...]

2200,- om precies te zijn. 3 weken later ging zijn 4-wielaandrijving kapot (geen idee wat precies), en dat was 2500,-. Toen heeft hij hem laten maken en verkocht.

Omdat hij al die reparaties zat was, een nieuwe auto gekocht: Een Range Rover :+
Dan is die er in ieder geval niet op achteruit gegaan :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
De auto is terug, gepoetst en wel, ziet er weer als nieuw uit.. M-Sport erop alles ... maar .... het is ze toch gelukt ondanks veelvuldig contact van mijn kant over het onderwerp, de verkeerde diffusor te monteren en spuiten..... Een standaard M-Sport in plaats van de BMW Performance...godgloeiende, moet ik weer terug...

ik heb pics, als ik eenmaal ontdekt heb hoe ik via Bluetooth die van mijn Galaxy S kan halen...

[edit] via een omweg: http://yfrog.com/gypd1isj
Voorkant is super! zijkanten zijn ook mooi zo, alleen de achterbumper is net niet zo...

[ Voor 26% gewijzigd door zneek op 11-03-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ziet er heel mooi uit!

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

tomatoman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:33:
Lopen er in dit topic verkoopmensjes of andere garagemensjes rond die een goed zicht hebben op de tweedehands-prijzen van X5's? Gezien het zeer beperkte aanbod van het nieuwe model X5 (vanaf 2007) en de grote verschillen tussen koerslijsten onderling heb ik weinig gevoel bij wat een reële aankoopprijs is.

Ik ben op zoek naar een goed uitgeruste tweedehands X5 met benzinemotor. Hoofdbestuurder wordt vrouwlief. De auto zal maximaal 15.000 km per jaar afleggen, dus is het geen probleem als hij al veel kilometers heeft gemaakt.
• Eisen: navigatiesysteem, climate control, bluetooth telefoonvoorbereiding, leren bekleding, parkeersensoren achter (of achteruitrijcamera).
• Wensen: stoelverwarming, comfortverhogende gadgets zoals parkeerverwarming, lichte bekleding (beige of zo).
• Shopstoppers: schade, zichtbare slijtage, blingbling.
Ik wil de komende maanden een beetje volgen wat er in Duitsland wordt aangeboden en bij een mooi aanbod zelf vanuit Duitsland importeren. Er is geen haast bij. Vanwege de prijs verwacht ik dat we bij een auto uit 2007 zullen uitkomen.
En dit is hem uiteindelijk geworden:

Volvo V70 exterieurVolvo V70 interieur

Geen Beamer dus, maar een Volvo. Na een tijdje zoeken kwam ik tot de conclusie dat er eenvoudigweg geen goede deal te vinden was voor een X5. De Volvo (een V70 D5) komt met zijn nieuwprijs een heel eind in de richting van een X5 3.0d met vergelijkbaar uitrustingsniveau, maar kostte gebruikt zo'n beetje de helft van een even oude X5. Al met al was een BMW X5 wel een mooie auto geweest, maar prijstechnisch is de huidige keuze veel verstandiger. Het verstand heeft deze keer gewonnen :o

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:49
tomatoman schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:15:
[...]
En dit is hem uiteindelijk geworden:

[afbeelding][afbeelding]

Geen Beamer dus, maar een Volvo. Na een tijdje zoeken kwam ik tot de conclusie dat er eenvoudigweg geen goede deal te vinden was voor een X5. De Volvo (een V70 D5) komt met zijn nieuwprijs een heel eind in de richting van een X5 3.0d met vergelijkbaar uitrustingsniveau, maar kostte gebruikt zo'n beetje de helft van een even oude X5. Al met al was een BMW X5 wel een mooie auto geweest, maar prijstechnisch is de huidige keuze veel verstandiger. Het verstand heeft deze keer gewonnen :o
U sure :o ?
tomatoman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:33:
Lopen er in dit topic verkoopmensjes of andere garagemensjes rond die een goed zicht hebben op de tweedehands-prijzen van X5's? Gezien het zeer beperkte aanbod van het nieuwe model X5 (vanaf 2007) en de grote verschillen tussen koerslijsten onderling heb ik weinig gevoel bij wat een reële aankoopprijs is.

Ik ben op zoek naar een goed uitgeruste tweedehands X5 met benzinemotor. Hoofdbestuurder wordt vrouwlief. De auto zal maximaal 15.000 km per jaar afleggen, dus is het geen probleem als hij al veel kilometers heeft gemaakt.
• Eisen: navigatiesysteem, climate control, bluetooth telefoonvoorbereiding, leren bekleding, parkeersensoren achter (of achteruitrijcamera).
• Wensen: stoelverwarming, comfortverhogende gadgets zoals parkeerverwarming, lichte bekleding (beige of zo).
• Shopstoppers: schade, zichtbare slijtage, blingbling.
Ik wil de komende maanden een beetje volgen wat er in Duitsland wordt aangeboden en bij een mooi aanbod zelf vanuit Duitsland importeren. Er is geen haast bij. Vanwege de prijs verwacht ik dat we bij een auto uit 2007 zullen uitkomen.
Zonder dollen, goede auto ;) Veel plezier er mee

[ Voor 38% gewijzigd door KillaZ op 11-03-2011 18:20 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Volvo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ipv een BMW koop je een beige volvo :'( ik moet hier bijna huilen.

[ Voor 85% gewijzigd door YoshiBignose op 11-03-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:56:
ipv een BMW koop je een beige volvo :'( ik moet hier bijna huilen.
Het is maar net in welk topic je het post.... :P

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59

mr_petit

opperprutser

Die volvo staat wel op het EUCD platform en dat is toch een platform wat geroemd wordt voor z'n goede stuureigenschappen (o.a. mondeo).
Niet dat bmw's slecht sturen O-) , maar het kan veel slechter ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:14:
[...]

Het is maar net in welk topic je het post.... :P
Ach de eerste keer dat hij aan het stuur draait en merkt dat de v70 een draaicirkel heeft vergelijkbaar met een klein afrikaans land zal hij de spijt wel voelen :P

K'heb zelf een volvo v70 T5 gereden en vond het echt een povere ervaring, het ding was wel full option en alles is netjes afgewerkt, maar het design (is natuurlijk smaak) vond ik maar niets, maar de rijervaring, en das toch al wel wat objectiever was echt helemaal triest, gigantische bochten, bij versnellen in de bocht bijna onstabiel worden ... no thanks, ik was blij toen ik terug in de 5 kon stappen ;)
mr_petit schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:46:
Die volvo staat wel op het EUCD platform en dat is toch een platform wat geroemd wordt voor z'n goede stuureigenschappen (o.a. mondeo).
Niet dat bmw's slecht sturen O-) , maar het kan veel slechter ;)
Dit staat 100% haaks op mijn ervaring in ieder geval :P

[ Voor 20% gewijzigd door Apache op 11-03-2011 19:47 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Van welk jaar was die volvo T5 dan?

Maar volvo's hebben natuurlijk doorgaans wel een onderstel wat afgesteld is op comfort (wat altijd een negatief effect heeft op de wendbaarheid), en dat kan je doorgaans van merken als bmw en audi niet zeggen. Mensen die anders beweren zijn nog nooit in 1 keer overgestapt van bijv. een grote citroen naar een bmw ;)

[ Voor 90% gewijzigd door mr_petit op 11-03-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Heb ook inderdaad al 2x een V70 (2008) meegekregen als leenauto. Interieur spreekt me inderdaad ook niet echt aan (geldt voor alle Volvo's), maar dat is persoonlijke smaak. Motor weet ik niet exact meer, was best aardig geloof ik. Maar het reed voor geen meter, grote draaicirkel, overhellen in de bochten. Ik was altijd weer blij na afloop in mijn eigen 3-serie te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

mr_petit schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:40:
Van welk jaar was die volvo T5 dan?

Maar volvo's hebben natuurlijk doorgaans wel een onderstel wat afgesteld is op comfort (wat altijd een negatief effect heeft op de wendbaarheid), en dat kan je doorgaans van merken als bmw en audi niet zeggen. Mensen die anders beweren zijn nog nooit in 1 keer overgestapt van bijv. een grote citroen naar een bmw ;)
Ik ben 'overgestapt' van BMW (1-serie lesbak) naar een Citroen ZX. De ZX is duidelijk comfortabeler (met 40 over drempels FTW :P ), maar slecht sturen valt mee. De 1-serie was wel veel stabieler en helde minder over, maar echt 'hard' afgeveerd is die niet.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb rijervaringen met een BMW 745i, 118i, 318i, X5 3.0i (oude model), X5 3.0i (nieuwe model), Volvo S80 2.4i (oude model), V70 (oude model), V70 (nieuwe model) en XC70 (nieuwe model). De meeste van deze auto's heb ik ofwel tijdens een vakantie meerdere dagen mee gereden ofwel ze waren mijn eigen auto. Ik denk dan ook dat ik ruim voldoende vergelijkingsmateriaal heb om te weten dat:
• de BMW's qua rij-eigenschappen veel beter zijn dan de Volvo's;
• de Volvo's ergonomisch wat beter in elkaar zitten dan de BMW's;
• al deze auto's qua comfort prima zijn, waarbij er een directe relatie is met de nieuwwaarde van de auto.

Het grote verschil is dat de Volvo's - de Duitse welteverstaan - een stuk harder afschrijven dan de BMW's. Niet zo vreemd, want als je in de omgeving van München een Volvo probeert te verkopen, is dat ongeveer hetzelfde als een seizoenskaart van Ajax in Rotterdam proberen te verkopen.

Overigens was ik van de 118i niet bepaald onder de indruk, die auto vond ik weinig uitstraling hebben. De nieuwe X5 is juist het tegengestelde, die geeft een vanzelfsprekend gevoel van comfortabele luxe.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

riddles schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:20:
Heb ook inderdaad al 2x een V70 (2008) meegekregen als leenauto. Interieur spreekt me inderdaad ook niet echt aan (geldt voor alle Volvo's), maar dat is persoonlijke smaak. Motor weet ik niet exact meer, was best aardig geloof ik. Maar het reed voor geen meter, grote draaicirkel, overhellen in de bochten. Ik was altijd weer blij na afloop in mijn eigen 3-serie te stappen.
Ja, maar een grote draaicirkel is natuurlijk niet echt een vergelijk; ten eerste is een v70 huge in vergelijk met een 3 serie (die eigenlijk niet veel groter is dan een golf), en ten 2e zal een achterwielaangedreven auto altijd een kleinere draaicirkel kunnen hebben dan een fwd.
Maar volvo's hangen idd globaal gezien wel over in bochten (en zijn vaak ook zijwindgevoelig). Komt door slappe vering, en veel gewicht hoog van het chassis.

Maar je bent ook wel een beetje dom bezig als je rijeigenschappen die typisch voor bmw zijn gaat zoeken in een volvo. Het is een beetje hetzelfde als klagen dat je ferrari zo'n kleine kofferruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ten eerste, niets mis met een V70. Ik heb zo'n ding een weekend lang door Zweden gereden en vond het gewoon een hele fijne auto. Stabiel, comfortabel, heel ruim (zowel voorin als achterin als ook de bagageruimte) en een hele prettige stoel om op te zitten. Met een vijfcilinder heb je volgens mij ook een prima motor te pakken, de 2.0F van de huurauto had wel iets meer power mogen hebben. Zoals elke huurauto ;)

Verwacht niet de dynamiek van een BMW, maar het is ook een andere auto.

Ik snap alleen de keuze V70 vs X5 niet. Een X5 zou je eerder vergelijken met een XC90. Zelf zou ik de 5 Touring in de vergelijking hebben betrokken, volgens mij is die van type auto en van afmeting vergelijkbaar met de V70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb andere velgen gekocht. 18" Zwarte velgen met een rvs rand samen met een set dunlop banden. Hoog tijd dat de winterbanden in stalling gaan dus ik hoop dat ze snel geleverd gaan worden. Bij monteren nog even kijken of ik met spacers de banden wat verder naar buiten krijg. Ik heb gekozen voor 225 breed rondom omdat 255 niet goed past op een sedan en ik het persoonlijk ook niet echt nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
zneek schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:28:
De auto is terug, gepoetst en wel, ziet er weer als nieuw uit.. M-Sport erop alles ... maar .... het is ze toch gelukt ondanks veelvuldig contact van mijn kant over het onderwerp, de verkeerde diffusor te monteren en spuiten..... Een standaard M-Sport in plaats van de BMW Performance...godgloeiende, moet ik weer terug...

ik heb pics, als ik eenmaal ontdekt heb hoe ik via Bluetooth die van mijn Galaxy S kan halen...

[edit] via een omweg: http://yfrog.com/gypd1isj
Voorkant is super! zijkanten zijn ook mooi zo, alleen de achterbumper is net niet zo...
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe nu dan de achterkant eruit ziet.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Even betere pics gemaakt, het weer was een beetje raar, maar goed, het idee is wel duidelijk. De auto had standaard bumpers, afgelopen week zijn er M-aerodynamica bumpers en skirts gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/1-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/1-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/8.jpg

Deze diffusor was de bedoeling... maandag maar even horen hoe ze dat op gaan lossen:
Afbeeldingslocatie: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/727/3981/26816990044_large.jpg

En nog even voor en na:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/voor-na.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103/voor-na-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ziet er toch weer wat dikker uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die voorbumper ziet er idd wat gespierder uit; het optische effect is zeker aanwezig.
Die achterbumper vind ik niet echt een verbetering; degene die je op het oog had is heel wat beter en past ook beter bij het design van de voorbumper.
Wat er nu opzit doet een beetje aftermarket / geknutseld aan en dat is met die amerikaanse achterbumper niet zo.

Gelukkig heb je geen matzwarte nieren en dat soort opsmuk.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 12-03-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:56:
Die voorbumper ziet er idd wat gespierder uit; het optische effect is zeker aanwezig.
Die achterbumper vind ik niet echt een verbetering; degene die je op het oog had is heel wat beter en past ook beter bij het design van de voorbumper.
Wat er nu opzit doet een beetje aftermarket / geknutseld aan en dat is met die amerikaanse achterbumper niet zo.

Gelukkig heb je geen matzwarte nieren en dat soort opsmuk.
Doet het aftermarket/geknutseld aan? Wel gek, tis allemaal origineel M-Sport zoals je het ook fabriek af krijgt... En de bumper verandert niet, alleen de diffusor. Maar in het algemeen ben ik niet in staat een auto goed op de foto te zetten, dus daar loopt het al fout denk ik. Als je de wagen ziet staan, of langs ziet rijden is een compleet ander gezicht dan op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die Amerikaanse diffusor vind ik helemaal niets, sowieso onderdelen met van dat kippengaas horen niet thuis op zo'n BMW, verder wel een mooie kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Bierkameel schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:46:
Die Amerikaanse diffusor vind ik helemaal niets, sowieso onderdelen met van dat kippengaas horen niet thuis op zo'n BMW, verder wel een mooie kit.
Is allemaal BMW spul, ook die diffusor, dat is een BMW Performance diffusor. En die staat erg mooi, ik heb hem onlangs op een witte gezien en dat stond perfect.

Ik doe niets met aftermarket spul, behalve spul van BMW zelf. En die diffusor is dan ongeveer het meeste kippengaas wat je erop kunt zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Is een diffuser opeens Amerikaans als de auto waarop ie zit een Amerikaans kenteken heeft?
Komt gewoon uit München hoor. En dat 'kippengaas' heeft de stock bumper ook dus als je dat niets vindt kan je heel de auto niets vinden, ongeacht welke BMW bumpers je er op hebt.

Maar de M-tech diffuser is inderdaad een beetje gefaald.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
fsfikke schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:54:
Is een diffuser opeens Amerikaans als de auto waarop ie zit een Amerikaans kenteken heeft?
Komt gewoon uit München hoor. En dat 'kippengaas' heeft de stock bumper ook dus als je dat niets vindt kan je heel de auto niets vinden, ongeacht welke BMW bumpers je er op hebt.
Wilde ik net posten, want in de voorbumper zit een veel groter stuk kippengaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit!

De achterbumper vind ik wat minder. Van achter ziet het er prima uit maar de zeikant is nu 1 groot vlak. Bij de oude bumper liep daar een randje die het achterkwartier opdeelde. Nu is het een dikke vrouwenheup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:26:
[...]

Doet het aftermarket/geknutseld aan? Wel gek, tis allemaal origineel M-Sport zoals je het ook fabriek af krijgt... En de bumper verandert niet, alleen de diffusor. Maar in het algemeen ben ik niet in staat een auto goed op de foto te zetten, dus daar loopt het al fout denk ik. Als je de wagen ziet staan, of langs ziet rijden is een compleet ander gezicht dan op de foto's.
Het lijkt er een beetje op alsof die diffuser erop geplakt is, en er zit ook onderaan een extra randje wat een beetje teveel detail van het goede is (en tegen het principe van een diffuser ingaat).
Die amerikaanse achterbumper heeft onderin 2 verjongingen zitten die je ook in de voorbumper een beetje terugzien.

Ze (je voorbumper en die amerikaanse achterbumper) vormen imho dus stilistisch gezien beter een paar, en die andere bumper kan ik daar niet echt goed in plaatsen. En dat associeer ik vaak met aftermarket danwel geknutseld. Dat is stilistisch naar mijn smaak vaak ook geen aansluitend geheel. Veel mensen zeggen dat het verschil in het detail zit, maar ik ben vaak van mening dat het detail in het geheel zit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 12-03-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:18:
[...]

Het lijkt er een beetje op alsof die diffuser erop geplakt is, en er zit ook onderaan een extra randje wat een beetje teveel detail van het goede is (en tegen het principe van een diffuser ingaat).
Die amerikaanse achterbumper heeft onderin 2 verjongingen zitten die je ook in de voorbumper een beetje terugzien.

Ze (je voorbumper en die amerikaanse achterbumper) vormen imho dus stilistisch gezien beter een paar, en die andere bumper kan ik daar niet echt goed in plaatsen. En dat associeer ik vaak met aftermarket danwel geknutseld. Dat is stilistisch naar mijn smaak vaak ook geen aansluitend geheel. Veel mensen zeggen dat het verschil in het detail zit, maar ik ben vaak van mening dat het detail in het geheel zit ;)
Ik vind de diffuser (of diffusor?) die er nu op zit net niks, daarom baal ik ook. Ik had meerdere malen aangegeven wat de bedoeling was, sterker nog, dat had ik ook bevestigd gekregen... Tis soms triest hoe het met de kennis van BMW onderdelen gesteld is bij de BMW dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

Nou ja, het is misschien niet de diffuser (aldus spellingscontrole) die je wou, maar het ding zit er wel heel netjes op ;)
Ik vind 't wel een verbetering, al betwijfel ik of ik het zelf had gedaan, want ik vind het vaak juist gaver als je zo'n potente auto wat anoniemer laat. Het ziet er echter wel goed uit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
PauseBreak schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:15:
Nou ja, het is misschien niet de diffuser (aldus spellingscontrole) die je wou, maar het ding zit er wel heel netjes op ;)
Ik vind 't wel een verbetering, al betwijfel ik of ik het zelf had gedaan, want ik vind het vaak juist gaver als je zo'n potente auto wat anoniemer laat. Het ziet er echter wel goed uit.
Anoniem, tjah, dat red ik niet. Ik ben dat petje met die dikke bak die met dak open knalhard Dizzee Rascal draait en hard weggast bij het stoplicht.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach je kan er van alles aan veranderen maar het blijft een dikke bak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De achterbumper die er onder is gekomen vind ik mooie dan die andere uit het aeropakket. Er lijkt nu een klein kleurverschil te zijn dat ervoor zorgt dat het er aftermarket uitziet. Kunnen ze dat niet oplossen of het ding zwart maken?

Wat je nu nog nodig hebt zijn een paar spoorverbreders.

Nieuwe 6 Coupé is ook gepresenteerd door BMW. Ik vind het een erg vette wagen. Hier een shopje van een verlaagd onderstel met spoorverbreders en blacked out knipperlichten in de koplampen:

Nieuwe 6 coupé fotoshop met verlaging, spoorverbreding en blacked out knipperlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Femme schreef op zondag 13 maart 2011 @ 02:27:
Nieuwe 6 Coupé is ook gepresenteerd door BMW. Ik vind het een erg vette wagen. Hier een shopje van een verlaagd onderstel met spoorverbreders en blacked out knipperlichten in de koplampen:

[afbeelding]
Oke dat wordt mijn volgende auto :9 :9~

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
@zneek Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden, op de foto's is het inderdaad moeilijk om als geheel te zien. Wat Femme aangeeft, de diffuser zwart spuiten, is misschien wel de oplossing. Ik vind de performance diffuser beetje te druk.

En wow die 6er coupe! Hele dikke bak geworden, stuk mooier geheel dan de cabrio.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch vind ik al die nieuwe bmw's maar een beetje braafjes en saai worden. Het lijkt er wel op of ze gewoon het vorige model nemen, iets kleinere koplampen monteren en een extra vouwtje in het bodywerk maken.
De vernieuwing is momenteel heel ver te zoeken.
Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe 5 (f10). Op de koplampen en de grille na is er niet zoveel nieuws. Wellicht iets ander vorm achterlichten. Als ik dergelijke subtiele veranderingen wil in opvolgende modellen kan ik net zo goed bij de aldi in ingolstadt shoppen.

Maar vergelijk eens de vorige 5 (e60) eens met z'n voorganger (e39). Dàt was pas een verschil.
BMW heeft nu stylistisch iig een beetje z'n ballen verloren, en is hun grootste inspiratie hun vorige model...
En dat vind ik best een gok en ook een beetje slechte zaak aangezien bmw altijd behoorlijk lang met een platform doet zonder noemenswaardige faceliften. We zitten dus nog jaar en dag tegen de nieuwe 5 serie aan te kijken, en als ie nu al niet spectaculair is, hoe is ie dan over 7 jaar?

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Iets wat perfect is kun je niet verbeteren :D

En de nieuwe 5 heeft een hele nieuwe neus gekregen. Die is véél rechter als de oude 5.

[ Voor 50% gewijzigd door RedHat op 13-03-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

nounou toe maar, een heuse nieuwe neus! En die is nog rechter ook!
(snap je nou wat ik bedoel?)

Vergelijk het even met de sprong die ze hebben gemaakt toen ze van e39 naar e60 gingen.

Grote voordeel is dat ze concurreren met audi en mercedes, en daar valt al helemaal geen vernieuwing te verwachten. Nadeel is echter wel dat als je niet meer vernieuwing als + hebt, je een ander nieuw punt moet vinden om te concurreren, en dat valt niet mee (en je verliest je imago voor een stuk).

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Gister de 'oude' Z4 met de nieuwe kunnen vergelijken. Wat een verschil zeg, en dan vooral negatief. De oude is ruimer, lijkt lager en ziet er bovendien gespierder uit. Ik ben best een forse vent en kan in de oude Z4 prima zitten, in de nieuwe heb ik nauwelijks beenruimte, en kom ik met m'n hoofd (voor m'n gevoel) boven 't raam uit.

Maar naast de Z4 hebben we ook de 1-serie cabrio kunnen bekijken, en dat is me echt enorm bevallen! Een mooie ruime auto die (mits voorzien van nette velgen en een M-pakketje) er heel stoer uit ziet. Het is absoluut een andere auto dan de Z4, en wellicht is 't ook beter om de 3 en 1 serie met elkaar te vergelijken, maar deze twee staan al 'n tijd op m'n radar.

Ik ben weer aan 't twijfelen gebracht in ieder geval ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het verschil tussen z4 en 1 of 3 cabrio merk je vooral bij in en uitstappen. Dan merk je gelijk wat de sportwagen is en hoeveel lager hij is.

Dat de nieuwe z4 kleiner is van binnen had ik niet verwacht (nog niet in gezeten). Van buiten lijkt ie wel een stuk groter, maar wat afgezwakt qua sportiviteit. (dus meer richting merc. SL dan richting lotus elise op de 'hardcore roadster schaal')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:07:
nounou toe maar, een heuse nieuwe neus! En die is nog rechter ook!
(snap je nou wat ik bedoel?)

Vergelijk het even met de sprong die ze hebben gemaakt toen ze van e39 naar e60 gingen.

Grote voordeel is dat ze concurreren met audi en mercedes, en daar valt al helemaal geen vernieuwing te verwachten. Nadeel is echter wel dat als je niet meer vernieuwing als + hebt, je een ander nieuw punt moet vinden om te concurreren, en dat valt niet mee (en je verliest je imago voor een stuk).
Vind ik nogal kinderachtig. Het model is gewoon volwassen. Of moeten ze er weer een lada van gaan maken om een trend te zetten? Het model is gewoon volwassen en in mijn ogen nagenoeg perfect. De E39 is gewoon een 'oud' model en niet hedendaags. De 5 serie die na de E39 kwam weer wel en de nieuwe 5 is ook gewoon helemaal van nu.

Als je iets 'totaal' anders wilt kun je natuurlijk ook gewoon een Fiat kopen? Of een random merk.

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 13-03-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dan zal het wel aan je leeftijd liggen, maar de e39 was natuurlijk ook gewoon ooit een volwassen en nagenoeg perfect model. Het gaat erom dat we nog 7 jaar tegen de f10 aan moeten kijken, en tegen die tijd is onze visie op auto's waarschijnlijk weer rigoureus veranderd (waarschijnlijk al veel eerder).
En in dat opzicht zijn de nieuwe bmw's absoluut niet vernieuwend; ze geven stylistisch geen enkele nieuwe impuls wat onze visie op auto's kan doen veranderen, terwijl ze dat met de vorige reeks auto's wèl hebben gedaan. Denk aan de oude z4, en bekijk eens de reacties van top gear/fifth gear etc commentatoren. Die hadden allemaal: wtf is dat? da's heel wat anders! Met als argument dat je er waarschijnlijk òf van houdt, òf niet. En dat is dus allemaal goed gekomen; het waren de (behouden) mensen zelf die eraan moesten wennen.
Dat heeft niets met fiat's of lada's te maken, maar alles met een gevoel voor stijl en ontwikkeling.
En dat is iets wat bmw altijd als onderscheid heeft gehad met een merk als mercedes.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

zneek schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:46:
Even betere pics gemaakt, het weer was een beetje raar, maar goed, het idee is wel duidelijk. De auto had standaard bumpers, afgelopen week zijn er M-aerodynamica bumpers en skirts gemonteerd:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze diffusor was de bedoeling... maandag maar even horen hoe ze dat op gaan lossen:
[afbeelding]

En nog even voor en na:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit zo, mooie kleur heb je er ook op trouwens. Om hem af te maken moet je de typeaanduiding nog even van de kofferbak afwippen, dan is 'ie helemaal clean :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

RSP schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:11:
Gister de 'oude' Z4 met de nieuwe kunnen vergelijken. Wat een verschil zeg, en dan vooral negatief. De oude is ruimer, lijkt lager en ziet er bovendien gespierder uit. Ik ben best een forse vent en kan in de oude Z4 prima zitten, in de nieuwe heb ik nauwelijks beenruimte, en kom ik met m'n hoofd (voor m'n gevoel) boven 't raam uit.

Maar naast de Z4 hebben we ook de 1-serie cabrio kunnen bekijken, en dat is me echt enorm bevallen! Een mooie ruime auto die (mits voorzien van nette velgen en een M-pakketje) er heel stoer uit ziet. Het is absoluut een andere auto dan de Z4, en wellicht is 't ook beter om de 3 en 1 serie met elkaar te vergelijken, maar deze twee staan al 'n tijd op m'n radar.

Ik ben weer aan 't twijfelen gebracht in ieder geval ...
Maar hoe vond je de Z4 rijden t.o.v. een 1-serie cabrio dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nwe zes, ik schrok me vanochtend de pleuris dat Bmw ook het led kermis achteraan ging terwijl ze al bloedmooie angel eyes hebben. Hopelijk blijft het hierbij

Ik heb gister de nav laten inbouwen+inleren, werkt feilloos en vind het geld dubbel en dwars waard! Gelijk andere uitstraling van binnen. Gozer ging echt profi te werk, en je kon duidelijk zien dat hij het al jaren onder de knie heeft. Nadat alles erop zat nog het een en ander besproken, toen zag ik dat hij in zn 5 (E60) de allerlaatste bmw navigatie heeft ingebouwd (CIC) met de nwste controller.. Superstrak hoor :9

Toen vroeg ik naar de prijs, zegt ie doodleuk €1900 incl. alle onderdelen + ombouw + inprogrammeren. Dat is dus geen geld, wetende dat je je eigen setje ook nog eens door kunt verkopen voor een zeer schappelijk prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Z4 is (veel) harder. De 1-serie zou je prima als daily kunnen gebruiken. Gevoel van snelheid is ook anders, plus dat de Z4 een stuk lichter is. Uiteindelijk dus voor heel verschillende doeleinden. In m'n hoofd was de Z4 voor mij erg geschikt, maar toen we gisteren met z'n 2en hebben kunnen testen is de 1-serie veel meer 'compatible' met wat we nodig hebben (ook de mogelijkheid om wat spullen mee te kunnen nemen voor 'n weekendje weg).

Edit; Motorisch lastig te vergelijken, 120i en Z4 2.5i.

[ Voor 6% gewijzigd door RSP op 13-03-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:15:
Het verschil tussen z4 en 1 of 3 cabrio merk je vooral bij in en uitstappen. Dan merk je gelijk wat de sportwagen is en hoeveel lager hij is.
Yep, de 3-serie cabrio heb ik niet kunnen rijden, maar in- en uitstappen was exact hetzelfde als bij de coupe. Hij is volgens mij wel wat zwaarder, maar qua prijs is 't vooral kiezen tussen een wat meer aangeklede 1-serie of een wat kalere 3-serie. Beiden zijn ze te vinden tussen de 25 en 30k. Een Z4 uit 2003 - 2005 is echter wel een stuk goedkoper ondertussen.
Dat de nieuwe z4 kleiner is van binnen had ik niet verwacht (nog niet in gezeten). Van buiten lijkt ie wel een stuk groter, maar wat afgezwakt qua sportiviteit. (dus meer richting merc. SL dan richting lotus elise op de 'hardcore roadster schaal')
Yep, ik had 2 versies geprobeerd (alleen zitten, niet rijden) met en zonder sportstoelen, maar dat maakte voor m'n benen uiteraard geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:23:
Dan zal het wel aan je leeftijd liggen, maar de e39 was natuurlijk ook gewoon ooit een volwassen en nagenoeg perfect model. Het gaat erom dat we nog 7 jaar tegen de f10 aan moeten kijken, en tegen die tijd is onze visie op auto's waarschijnlijk weer rigoureus veranderd (waarschijnlijk al veel eerder).
En in dat opzicht zijn de nieuwe bmw's absoluut niet vernieuwend; ze geven stylistisch geen enkele nieuwe impuls wat onze visie op auto's kan doen veranderen, terwijl ze dat met de vorige reeks auto's wèl hebben gedaan. Denk aan de oude z4, en bekijk eens de reacties van top gear/fifth gear etc commentatoren. Die hadden allemaal: wtf is dat? da's heel wat anders! Met als argument dat je er waarschijnlijk òf van houdt, òf niet. En dat is dus allemaal goed gekomen; het waren de (behouden) mensen zelf die eraan moesten wennen.
Dat heeft niets met fiat's of lada's te maken, maar alles met een gevoel voor stijl en ontwikkeling.
En dat is iets wat bmw altijd als onderscheid heeft gehad met een merk als mercedes.
Ik ben het echt compleet met jouw mening eens. Het voordeel was altijd van BMW dat ze wat anders deden met nieuwe modellen. Audi en Mercedes doen al jaren weinig spannends en trekken een bumpertje recht etc. Ook lijkt het hele assortiment steeds meer op elkaar. Dat gaat BMW nu ook doen, alle modellen moeten op elkaar lijken en dezelfde 'design-taal' spreken. In een opslag zie je het verschil tussen een E90 en een E60. Nu met de F10 vind ik dat verschil echt veel kleiner geworden en betrap ik mezelf er wel eens op dat ik denk dat het een E90 is die er rijd maar dan is het toch een F10. Dat vind ik jammer en geeft mij in ieder geval een reden om ook naar andere merken te gaan kijken bij de aanschaf van een andere auto. Daar komt nog bij dat ze ook nog meer dezelfde soort motoren gaan leveren in hun hele modellen gamma, de 4 cilinder turbo's, en daarmee onderscheid BMW zich ook al niet meer zoals ze altijd deden met een atmosferische 6 cilinder in lijn.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BeQuietAndDrive schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:24:
[...]

Ziet er goed uit zo, mooie kleur heb je er ook op trouwens. Om hem af te maken moet je de typeaanduiding nog even van de kofferbak afwippen, dan is 'ie helemaal clean :)
Die type aanduiding blijft erop. Al was het alleen al om het te laten zien dat ik niet in een omgebouwde 320 rij zoals deze jojo: http://www.bmwportal.nl/s.../new-ride-e93-t12430.html (pagina 2 voor de dubbele uitlaat)

Ziet er leuk uit, maar velgen te groot en 335i uitlaten op een 320i.... tjah, vind ik gewoon sneu.

Als deze M-Sport diffuser erop moet blijven dan moet ie zwart inderdaad, maar ik prefereer mijn initiele keuze, de Performance diffuser in het spacegrau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Ik ben het echt compleet met jouw mening eens. Het voordeel was altijd van BMW dat ze wat anders deden met nieuwe modellen. Audi en Mercedes doen al jaren weinig spannends en trekken een bumpertje recht etc. Ook lijkt het hele assortiment steeds meer op elkaar. Dat gaat BMW nu ook doen, alle modellen moeten op elkaar lijken en dezelfde 'design-taal' spreken. In een opslag zie je het verschil tussen een E90 en een E60. Nu met de F10 vind ik dat verschil echt veel kleiner geworden en betrap ik mezelf er wel eens op dat ik denk dat het een E90 is die er rijd maar dan is het toch een F10. Dat vind ik jammer en geeft mij in ieder geval een reden om ook naar andere merken te gaan kijken bij de aanschaf van een andere auto. Daar komt nog bij dat ze ook nog meer dezelfde soort motoren gaan leveren in hun hele modellen gamma, de 4 cilinder turbo's, en daarmee onderscheid BMW zich ook al niet meer zoals ze altijd deden met een atmosferische 6 cilinder in lijn.
Dan kijk je toch niet helemaal goed denk ik. De nieuwe 6 serie cabrio f12 en coupe f13 worden geleverd in 6 cilinder en 8 cilinder, 640i en 650i met respectievelijk 320 en 407pk. De 4 cilinder, N20B20, waar jij het over hebt komt met name in 1, 3, x1 modellen, de X1 xDrive28i als eerste, waar er 245pk uitkomt... en de reviewers er zeer positief over zijn, alleen het geluid geeft de 4 cilinders onder motorkap weg. De prestaties niet.

Ik hoor het vaker laatste tijd, BMWBlog had er een hele rant over onlangs, maar ik vind het wel meevallen. BMW blijft echt BMW, ze gaan alleen veel breder. Ze moeten ook, anders gaan ze het niet zelfstandig overleven.

[edit]oops, dubbele post, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja helaas, BMW gaat de Audi kant op, waar je de types alleen nog kan onderscheiden aan de koplampen :')

Kende iemand die aan A6 station had gekocht en toen zei iemand anders toen die ff ging showen: best ruim zeg zo'n A4. NEE DIT IS EEN A6. Oh... zie bijna geen verschil. Uh, wat dacht je van 25.000 verschil :')

Ik moet zeggen ik vind die nieuwe 6 ook wel mooi en de nieuwe 5 ook, maar het begint inderdaad allemaal steeds meer op elkaar te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:40:
[...]

Die type aanduiding blijft erop. Al was het alleen al om het te laten zien dat ik niet in een omgebouwde 320 rij zoals deze jojo: http://www.bmwportal.nl/s.../new-ride-e93-t12430.html (pagina 2 voor de dubbele uitlaat)
Wat een droeftoeter zeg :')

Ik vind de veranderingen nog best wel aanwezig hoor. Kijk eens naar het verschil tussen de nieuwe en oude 7-serie. Daarna zijn alle andere modellen naar dezelfde designstijl getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Prima toch dat zo'n gozer een paar aanpassingen maakt op z'n auto? Niet iedereen heeft 't geld om de dikste versie te kopen, maar willen wel dat uiterlijk. Ik kan me d'r wel wat bij voorstellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Ziet er leuk uit, maar velgen te groot en 335i uitlaten op een 320i.... tjah, vind ik gewoon sneu.
Je begrijpt natuurlijk wel dat deze post een beetje raar overkomt van een 335i bezitter met /m bumpers op z'n auto :Y)
Zelf vind ik met die 320 niets mis. Het is een mooie auto, de bezitter is er blij mee etc etc. Gewoon iemand die blij is met z'n hobby, en dat plezier gun ik 'm van harte.
Niets sneu aan imho.

Ik weet nu overigens wel waarom je een andere achterbumper hebt gekregen dan die je wou.
Je hebt de bumper uit een /m pakket voor de 335i, en die is anders dan de èchte /m bumper. (in de ETK hebben ze ook andere onderdeelnummers)
Ik kan overigens lastig zien of je voorbumper wel de echte /m bumper is en niet de voorbumper uit het 335i /m pakket (ook daar zitten kleine subtiele verschillen is)

Dat heeft de installateur dus idd niet goed begrepen.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RSP schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:36:
Prima toch dat zo'n gozer een paar aanpassingen maakt op z'n auto? Niet iedereen heeft 't geld om de dikste versie te kopen, maar willen wel dat uiterlijk. Ik kan me d'r wel wat bij voorstellen hoor.
/eens

Zoals Zneek op zijn 335 wel een ///M sportpakket erop flikkert maar ondertussen geen M3 heeft :P.
Verder heeft deze knakker een cabrio gehaald, dat is duurder dan een gewone 320 coupe. Als die geen cabrio had gewilt had die voor hetzelfde geld een 325 of 330 kunnen halen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Je hebt de auto toch voor jezelf, wat maakt het nou uit wat anderen denken. Ik vind een auto zelden mooier worden door een rij letter en cijfers achterop. Ik had destijds op mijn A4 2.8 quattro ook niets staan, mooi strak. Ik genoot van het vermogen en de grip, en wat anderen denken moeten ze zelf maar weten. Daarentegen, ik zou om diezelfde reden ook nooit geld uitgeven aan al dat bodywork zoals jij nu doet. Ziet er mooi uit hoor, absoluut, maar ik steek dan liever 1.000,- in meer vermogen of een betere wegligging. Dat doe je dan voor jezelf en niet voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:45:
[...]

Je begrijpt natuurlijk wel dat deze post een beetje raar overkomt van een 335i bezitter met /m bumpers op z'n auto :Y)
Zelf vind ik met die 320 niets mis. Het is een mooie auto, de bezitter is er blij mee etc etc. Gewoon iemand die blij is met z'n hobby, en dat plezier gun ik 'm van harte.
Niets sneu aan imho.

Ik weet nu overigens wel waarom je een andere achterbumper hebt gekregen dan die je wou.
Je hebt de bumper uit een /m pakket voor de 335i, en die is anders dan de èchte /m bumper. (in de ETK hebben ze ook andere onderdeelnummers)
Ik kan overigens lastig zien of je voorbumper wel de echte /m bumper is en niet de voorbumper uit het 335i /m pakket (ook daar zitten kleine subtiele verschillen is)

Dat heeft de installateur dus idd niet goed begrepen.
Nee, dat begrijp ik niet. De M-sport bumpers zijn namelijk standaard BMW onderdelen die ik door de BMW dealer laat monteren. Het zijn geen bumpers van een M3, dat zou ik nooit doen om dezelfde reden dat ik die 335i uitlaat op die 320i onzin vind: het hoort niet. Ik wil alleen originele dingen op mijn wagen en de M aërodynamica bumpers zijn zo standaard als de bumper die erop zat. Mijn nieuwe voor- en achterbumper zijn standaard M sport bumpers bedoeld voor deze wagen, de diffuser die ik erop wilde is een origineel BMW onderdeel uit de Performance lijn, de enige officiele aftermarket spullen van BMW zelf. Dezelfde lijn waar ook mijn onderstel en velgen uit komen. Er zijn nog wel wat andere aftermarketspullen die netjes staan, maar alleen als het subtiel gaat, zoals Femme op zijn 6-serie heeft. Gasten die hun auto door optische tuning sneller laten lijken vind ik niets.

Overigens doe ik het uiterlijk ook voor mezelf. Ik zit er dan veelal in, maar ik zie hem ook regelmatig. En dan wil ik ook graag dat ie er mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:13:
[...]

/eens

Zoals Zneek op zijn 335 wel een ///M sportpakket erop flikkert maar ondertussen geen M3 heeft :P.
Verder heeft deze knakker een cabrio gehaald, dat is duurder dan een gewone 320 coupe. Als die geen cabrio had gewilt had die voor hetzelfde geld een 325 of 330 kunnen halen.
Die bumpers hebben dan ook niets te maken met een M3. Helemaal mee eens dat er niets (nouja, niet veel :P) mis is met een 320i, maar ga niet lopen doen alsof je de dikste versie hebt. Als je die 335i bumper zo mooi vindt dat je hem er op laat zetten moet je ook zo stoer zijn om de 320i badge er op te laten zitten.

Trouwens zijn 335i's gebruikt helemaal niet zo extreem veel duurder dan iets jongere 320i's aangezien die dingen in Nederland gewoon niet echt hard verkopen.
BeQuietAndDrive schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:42:
[...]

Je hebt de auto toch voor jezelf, wat maakt het nou uit wat anderen denken. Ik vind een auto zelden mooier worden door een rij letter en cijfers achterop. Ik had destijds op mijn A4 2.8 quattro ook niets staan, mooi strak. Ik genoot van het vermogen en de grip, en wat anderen denken moeten ze zelf maar weten. Daarentegen, ik zou om diezelfde reden ook nooit geld uitgeven aan al dat bodywork zoals jij nu doet. Ziet er mooi uit hoor, absoluut, maar ik steek dan liever 1.000,- in meer vermogen of een betere wegligging. Dat doe je dan voor jezelf en niet voor anderen.
Volgens die redenatie moet je ook de BMW-logo's van je auto slopen omdat je anders aan het patsen bent voor anderen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door fsfikke op 13-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
RSP schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:36:
Als je dan kijkt wat dergelijk 'versier' spul allemaal kost (en de uren die het kost om het erop te plakken), kun je volgens mij prima voor dat geld ook de snellere versie rijden. Noem het maar een paar aanpassingen, ik zie uren en uren werk. Dat is niet gratis.

Ergo, ik kan me er niks bij voorstellen. Maar ja, zal met mijn allergie voor optische 'tuning' te maken hebben.

@ Zneek: slaap er nog eens een nachtje over, ik vind die achterbumper die er nu onder ligt ook mooier dan degene die jij eigenlijk wilde :$

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Knoop doorgehakt en een 335i coupe uit 07 gekocht.
Nog een weekje geduld en dan kan ik genieten van mijn 306 paardjes :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mooooody schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:30:
Knoop doorgehakt en een 335i coupe uit 07 gekocht.
Nog een weekje geduld en dan kan ik genieten van mijn 306 paardjes :)
Gefeliciteerd, masterbak! AT of MT? Kleur? Velgen? Pics?!!!
[edit] Hey Femme, wat dacht je hiervan?
Afbeeldingslocatie: http://www.6post.com/forums/attachment.php?attachmentid=496251&stc=1&d=1300009060

[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 13-03-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:13:
[...]

Nee, dat begrijp ik niet. De M-sport bumpers zijn namelijk standaard BMW onderdelen die ik door de BMW dealer laat monteren. Het zijn geen bumpers van een M3, dat zou ik nooit doen
En dat is dus niet waar: de achterbumper die je voor ogen had is imho sec m3 (kijk maar in de ETK).
Maar in jouw redenatie mag je dus je bumperinstallateur prijzen dat hij die andere bumper gemonteerd heeft ipv de bumper die je op het oog had en dus niet je wagen vernaggeld heeft door de door jouw gewenste bumper te monteren die niet origineel 335i is. -O-

Voor de rest vind ik je visie echt verschrikkelijk onvolwassen en bekrompen; alsof je een ander het plezier in z'n hobby niet gunt. En je doet ook nog eens geloven alsof die gast met die 320 de optische tuning niet voor zichzelf doet en uiteraard jij wel (terwijl hij zelf aangeeft dat de nieuwe uitlaat een lekker/ander geluidje geeft) . Ten eerste: alsof jij dat weet. Ten tweede: dat je je op dat punt probeert te onderscheiden _O-

Met een wat volwassenere houding kan je zelf ook inzien dat je je eigen auto ook gewoon optisch aan het tunen bent net als hij. Meer dan dat kan ik niet over je houding zeggen, behalve dat hier imho maar 1 zaak sneu is, en die heeft niets met optische tuning van een bmw te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:38:
[...]

En dat is dus niet waar: de achterbumper die je voor ogen had is imho sec m3 (kijk maar in de ETK).
Maar in jouw redenatie mag je dus je bumperinstallateur prijzen dat hij die andere bumper gemonteerd heeft ipv de bumper die je op het oog had en dus niet je wagen vernaggeld heeft door de door jouw gewenste bumper te monteren die niet origineel 335i is. -O-

Voor de rest vind ik je visie echt verschrikkelijk onvolwassen en bekrompen; alsof je een ander het plezier in z'n hobby niet gunt. En je doet ook nog eens geloven alsof die gast met die 320 de optische tuning niet voor zichzelf doet en uiteraard jij wel (terwijl hij zelf aangeeft dat de nieuwe uitlaat een lekker/ander geluidje geeft) . Ten eerste: alsof jij dat weet. Ten tweede: dat je je op dat punt probeert te onderscheiden _O-

Met een wat volwassenere houding kan je zelf ook inzien dat je je eigen auto ook gewoon optisch aan het tunen bent net als hij. Meer dan dat kan ik niet over je houding zeggen.
sorry,maar je weet niet waar je over praat. De diffuser die ik erop wilde is origineel BMW, bedoeld voor de 335i.... kijk maar op bmw.nl -> BMW Rijders -> Originele BMW accessoires -> Showroom. Vul in "3 serie coupe vanaf 09/06" - "BMW Performance" - "Aerodynamica" en kijk naar de BMW Performance diffusor voor het M aërodynamica-pakket. De afgebeelde variant is een non-335i, maar geloof me als ik je vertel dat er ook een letterlijke 335i versie, zoals ik besteld heb bij de BMW dealer... Tel daarbij op dat mijn hele wagen origineel is en alle onderdelen door BMW bedoeld zijn voor mijn wagen en uitvoering. Gaat je hele verhaal zo door de plee.

En wat jij onvolwassen en bekrompen noemt, noem ik een mening. Die kerel mag zijn 320i zo ombouwen als hij wil, maar ik lach er om... want hij doet zich anders voor dan hij is. Iets waar ik een hekel aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dit is de bumperkit uit de ETK die voor jouw auto van toepassing is:
Afbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/MTU0ODkxX3A=.png
En die heb je volgens mij ook gewoon gekregen.
Elke andere bumper dan deze en de standaard zou imho niet 'origineel' zijn.

En ik zie niet in waarom die 320 gast zich anders voor zou doen dan hij is; hij plakt er toch geen 335i plaatje op oid? Dat je je zo druk kan maken om dit soort futiliteiten, en vooral op deze manier.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:25
Je bent overduidelijk een fan van auto's in originele staat. Maar er zijn ook andere mensen op deze wereld. Ik zou ook graag een originele M3 (e36) rijden. Heb ik geen geld voor, dus probeer ik gedeeltes van mijn auto zodanig te veranderen dat 'ie lekkerder rijdt. Daarmee verander ik 'm heftig tov origineel. Maar een alternatief (lees dik gespekte bankrekening) heb ik niet. Dus zelfs mensen die een auto in (enigszins) originele staat willen houden staan soms voor de keuze ofwel aftermarket, ofwel een lelijker/slechterrijdende auto. En sommige mensen kiezen voor de betere auto in plaats van de originelere auto. En daar lach jij om. En dat is kinderachtig volgens mij en anderen.

Maar lach gerust verder. JE behoort immers tot de elite die de auto kan betalen die hij wil rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:03:
Dit is de bumperkit uit de ETK die voor jouw auto van toepassing is:
[afbeelding]
En die heb je volgens mij ook gewoon gekregen.

En ik zie niet in waarom die 320 gast zich anders voor zou doen dan hij is; hij plakt er toch geen 335i plaatje op oid? Dat je je zo druk kan maken om dit soort futiliteiten, en vooral op deze manier.
Ik maak me er niet druk om, dat doe jij. Ik ben vooral blij met mijn eigen auto, net zoals onze 320i vriend met zijn auto is. En dat moet ie ook zijn, zijn auto ziet er supervet uit. Het is alleen nep, en dat vind ik jammer.

Ik weet wat ik op bmw.nl gezien heb en afgesproken heb met mijn dealer. Ik hoor morgen hoe ze dat gaan fixen.

En ik snap heel goed dat je binnen je budget met je auto rommelt, maar hou het origineel is mijn motto. Dan komt de auto beter tot zijn recht. Dingen doen die niet voor je auto bedoeld zijn, daar doe je imho afbreuk aan de bedoeling van de maker, BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
whohooooo,

ik mocht net even sturen in een E92 //M3 !

daar zeg je natuurlijk geen nee tegen, maar wtf is dat een leuke ervaring !

die v8 die BLIJFT maar gaan niet normaal, bij t stoplicht weg, planken in zijn 2 dan is het net of je afgeschoten word :D wat is dat een fijne wagen om te rijden en wat een heerlijk geluid en wat asociaal snel :D

ben er toch nog wel even van onder de indruk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Reloader schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:26:
whohooooo,

ik mocht net even sturen in een E92 //M3 !

daar zeg je natuurlijk geen nee tegen, maar wtf is dat een leuke ervaring !

die v8 die BLIJFT maar gaan niet normaal, bij t stoplicht weg, planken in zijn 2 dan is het net of je afgeschoten word :D wat is dat een fijne wagen om te rijden en wat een heerlijk geluid en wat asociaal snel :D

ben er toch nog wel even van onder de indruk :D
koel! Kon je handgeschakeld dat ding een beetje recht houden? Of was het een M-DCT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet boven de 150 heb gereden, dus dan is er van rechthouden niet echt sprake, als in ik heb die auto niet zo op zijn staart getrapt dat dat nodig was!
ik durf in NL niet zo hard en zeker niet met een vreemde wagen, zuinig op mijn rijbewijs want met 23 ben je geloof ik ook nog is beginnend bestuurder

maar wtf is zo'n ding snel, bij t stoplicht van 1 naar 2 overgaan, pedaal naar beneden en in * eens * op de 120 (+-) zitten in zijn 2, en dan zoiets hebben van whohoo even ademhalen en bloed terug mijn hoofd in laten komen haha

die auto lijkt ook wel een oneindige powerband te hebben,

rijd je 100 in zijn 6, geef je gas schiet ie nogsteeds vooruit zit je binnen no time op de 150 ..

en dat gecombineerd met een zalig geluid en een GEWELDIG interieur

die auto kan bij mij niet meer kapot... ik word fanboy :P

[ Voor 35% gewijzigd door Reloader op 13-03-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Reloader schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:44:
ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet boven de 150 heb gereden, dus dan is er van rechthouden niet echt sprake, als in ik heb die auto niet zo op zijn staart getrapt dat dat nodig was!

maar wtf is zo'n ding snel, bij t stoplicht van 1 naar 2 overgaan, pedaal naar beneden en in * eens * op de 120 (+-) zitten in zijn 2, en dan zoiets hebben van whohoo even ademhalen en bloed terug mijn hoofd in laten komen haha

die auto lijkt ook wel een oneindige powerband te hebben,

rijd je 100 in zijn 6, geef je gas schiet ie nogsteeds vooruit zit je binnen no time op de 150 ..

en dat gecombineerd met een zalig geluid en een GEWELDIG interieur

die auto kan bij mij niet meer kapot... ik word fanboy :P
Hehe, toch wel beetje jaloers hier... Mijn 335i is ook snel, achterlijk snel, maar kan me goed voorstellen dat een M3 flink veel meer spanning en sensatie is...

Fanboys zijn altijd welkom! Tot je ziet wat een M3 kost. Een E92 M3 moet je toch nog minstens 57K voor neertellen vandaag de dag. En dan heb je een 4 jaar oude met 80k km gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
* _eXistenZ_ voelt zich zielig met zijn E46 330i met maar 231pk :P

/edit

@zneek 305 vs 420PK he, zal zeker wel schelen nog ja :)

[ Voor 41% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-03-2011 21:53 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
_eXistenZ_ schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:48:
* _eXistenZ_ voelt zich zielig met zijn E46 330i met maar 231pk :P

/edit

@zneek 305 vs 420PK he, zal zeker wel schelen nog ja :)
Dat mag ik wel hopen, gezien het forse prijsverschil. Jammerlijke voor de M3 eigenaren is dat je die dubbele prijs betaald voor puur het uiterlijk, want in NL kun je de M3 niet volledig benutten. En dan zit ik met mijn "komt in de buurt" performance, en veel betere verbruik van gecombineerd 1:11 aan de rationeel verstandige kant. Puur emotioneel zou ik natuurlijk zo mijn 335i inruilen voor een M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:17:
[...]

Ik maak me er niet druk om, dat doe jij.
Ja, maar ik maak me niet druk omdat iemand aan zijn auto sleutelt of niet.
Ik maak me druk omdat iemand dat 'sneu' vind (en dat terwijl hij nota bene zelf ook dingen aan z'n auto zit te veranderen omdat hij dat mooier vind).
En dan nog temeer het hier geen uitspraak van een 14 jarig jochie betreft maar van een persoon die al bijna op middelbare leeftijd is (iig geacht ruim volwassen) die volgens mij ook nog eens enigszins serieus genomen wil worden. Voor zo'n persoon is het de woordkeuze 'sneu' in deze context imho op z'n minst ongelukkig gekozen. (het komt ook bijna hautain over)

En ik schroom me niet deze mening hier neer te zetten nee, omdat je waarschijnlijk ook nog eens een hoop mensen tegen het zere been schopt in dit topic terwijl het hier toch allemaal autoliefhebbers betreft.
Zeg dan dat het niet je smaak is (want dat is het enige wat hier eigenlijk speelt) en dat je het zelf nooit zou doen, maar laat dat ongefundeerde waardeoordeel achterwege. Het is niet alsof die gast z'n hond met een stok slaat.
Sorry dat ik die woordkeuze hier zo uitvergroot neerzet, maar volgens mij ben ik niet de enige die hier een beetje verbaasd tegen aankeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:57:
[...]

Ja, maar ik maak me niet druk omdat iemand aan zijn auto sleutelt of niet.
Ik maak me druk omdat iemand dat 'sneu' vind (en dat terwijl hij nota bene zelf ook dingen aan z'n auto zit te veranderen omdat hij dat mooier vind).
En dan nog temeer het hier geen uitspraak van een 14 jarig jochie betreft maar van een persoon die al bijna op middelbare leeftijd is die (volgens mij) ook nog eens enigszins serieus genomen wil worden. Voor zo'n persoon is het de woordkeuze 'sneu' in deze context imho op z'n minst ongelukkig gekozen.

En ik schroom me niet deze mening hier neer te zetten nee, omdat je waarschijnlijk ook nog eens een hoop mensen tegen het zere been schopt in dit topic terwijl het hier toch allemaal autoliefhebbers betreft.
Zeg dan dat het niet je smaak is (want dat is het enige wat hier eigenlijk speelt) en dat je het zelf nooit zou doen, maar laat dat ongefundeerde waardeoordeel achterwege. Het is niet alsof die gast z'n hond met een stok slaat.
Sorry dat ik die woordkeuze hier zo uitvergroot neerzet, maar volgens mij ben ik niet de enige die hier een beetje verbaasd tegen aankeek.
Dat doe ik toch ook niet? Ik vind het alleen sneu als je je auto probeert anders voor te doen dan hij is. We hebben het over BMW, een merk wat ik in originele staat al mooi vind, geen geklooi nodig. Ik heb veel respect voor mensen die hun auto mooier maken met een klein budget en veel handwerk. Maar vind iemand die een M3 sticker op een 318i plakt sneu. En in diezelfde lijn vind ik een 335i uitlaat op een 320i gewoon jammer. Had die uitlaat zo gelaten, had er een M sport bumper op geplaatst met die dikke velgen en dan was die 320i perfect geweest. Nu vind ik hem net niet...

[edit] en dan nog, wie ben jij om een probleem te hebben met iets wat ik sneu vind....? een mening is toch een mening? Beetje een pdva reactie om iemand anders' mening waardeloos te verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 13-03-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij begrijp je het nog steeds niet. Die gast past die auto aan omdat hij dat mooier vind. Andere uitlaat; ander geluid. Andere bumper ander uiterlijk. En een andere uitlaat (geen 335i uitlaat maar een rvs uitlaat; dat is wat hij schrijft althans) zorgt naast voor andere looks dus ook voor een ander geluid en wellicht (niet onbelangrijk) andere performance. Dus wat daar dan jammer aan is weet ik niet.

Er is gewoon nergens sprake van dat hij zich anders voor wil doen dan dat hij is, en dat blijkt ook nergens uit dat topic. Er zit nergens een m badge op of een 335i stikker of wat dan ook. Hij zegt ook nergens dat het nu net op een m3 lijkt of wat dan ook. Dus dat jij die mening bent toebedeeld dat dat zijn doel is blijkt nergens uit. En dat maakt jouw waardeoordeel imho ongefundeerd, en dat is nog net wat anders dan waardeloos.
.
En ik zie niet in waarom het een pvda reactie zou zijn als ik iets van een uitspraak zeg waar anderen zich wel eens aan zouden kunnen storen. Er lopen hier zat mensen rond met een andere rvs uitlaat onder hun bolide. Vind je die nu ook allemaal sneu? Ik denk dat het dan meer over jou zegt dan over hun

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 13-03-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
[edit] Hier stond wat anders,maar dit is veel interessanter, vind ik. als dat mag....

Betere pics, hoop ik. Op advies van iemand van iets grotere afstand en met gebruik van zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201103-2/12.jpg

[edit2] Femme, ik snap wat je bedoelt met spoortverbreders, ik wil mijn achterwielen eigenlijk wel iets verder naar buiten, maar ik moet nog iemand vinden die het kan doen.... Een lokale velgenboer raadde het me af.... en dan?

[ Voor 104% gewijzigd door zneek op 13-03-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

zneek schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:28:
[edit] Hier stond wat anders,maar dit is veel interessanter, vind ik. als dat mag....

Betere pics, hoop ik. Op advies van iemand van iets grotere afstand en met gebruik van zoom:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[edit2] Femme, ik snap wat je bedoelt met spoortverbreders, ik wil mijn achterwielen eigenlijk wel iets verder naar buiten, maar ik moet nog iemand vinden die het kan doen.... Een lokale velgenboer raadde het me af.... en dan?
Agressief karretje :9~ _/-\o_ Ziet er goed uit hoor!

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@zneek en mr_petit: over smaak valt niet te twisten, dus elkaar overtuigen van het wel of niet mooi zijn van een 335i-uitlaat onder een 320i heeft weinig zin.

Mooie foto's trouwens zneek, erg strakke bak :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Grrrrrene schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:16:
[mbr]@zneek en mr_petit: over smaak valt niet te twisten, dus elkaar overtuigen van het wel of niet mooi zijn van een 335i-uitlaat onder een 320i heeft weinig zin. [/mbr]

Mooie foto's trouwens zneek, erg strakke bak :9
Dank u.

Ik probeer trouwens niemand te overtuigen, ventileer slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:58:
Toch vind ik al die nieuwe bmw's maar een beetje braafjes en saai worden. Het lijkt er wel op of ze gewoon het vorige model nemen, iets kleinere koplampen monteren en een extra vouwtje in het bodywerk maken.
De vernieuwing is momenteel heel ver te zoeken.
Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe 5 (f10). Op de koplampen en de grille na is er niet zoveel nieuws. Wellicht iets ander vorm achterlichten. Als ik dergelijke subtiele veranderingen wil in opvolgende modellen kan ik net zo goed bij de aldi in ingolstadt shoppen.

Maar vergelijk eens de vorige 5 (e60) eens met z'n voorganger (e39). Dàt was pas een verschil.
BMW heeft nu stylistisch iig een beetje z'n ballen verloren, en is hun grootste inspiratie hun vorige model...
En dat vind ik best een gok en ook een beetje slechte zaak aangezien bmw altijd behoorlijk lang met een platform doet zonder noemenswaardige faceliften. We zitten dus nog jaar en dag tegen de nieuwe 5 serie aan te kijken, en als ie nu al niet spectaculair is, hoe is ie dan over 7 jaar?
Ik ben het met je eens dat het design van de F10 niet erg sterk is, maar dat alle BMW's eenheidsworsten worden is onzin.

Ten opzichte van de E60 is de F10 een minstens zo grote verandering als de E60 ten opzichte van de E39. Er is werkelijk niets overgebleven van het oude design. Dat geldt ook voor de nieuwe 6-serie. Ik lees op Bimmerpost reacties van mensen die menen dat er nauwelijks verschillen zijn tussen de F13 en de E63 of dat de F13 zelfs een soort facelift is. Daar snap ik dus echt niets van. Er is werkelijk geen enkele overeenkomst tussen E63 en de F10 behalve dat beide coupé's zijn en de voor BMW typische stijlelementen erop zitten. Je kunt moeilijk stellen dat de designtaal van BMW niet evolueert als opeenvolgende modellen compleet anders zijn én nauwelijks overeenkomsten hebben met andere BMW-modellen. De nieren, koplampen en de hele achterkant van de nieuwe 6 zijn uniek voor dit model, er zijn geen modellen met een vergelijkbaar ontwerp.

Ook wat betreft de andere modellen geldt dat deze allemaal een eigen gezicht hebben. De modellen delen designelementen zoals de nieren, angel eyes, Hofmeisterknik, L-vormige achterlichten en de 'side character line', maar de vormgeving van deze elementen is bij elk model behoorlijk verschillend. Bij Audi zit het verschil 'm vooral in de grootte en hebben ze de modellen daarom maar vernoemd naar papierformaten. Het is wel zo dat nieuwe BMW's en profile vrij veel overeenkomsten hebben omdat die 'character line' zo overheersend is.

De nieuwe 6 is niet zo avant garde als de oude maar er zitten nog best wel gewaagde designelementen in zoals de koplampen. De oude 6-serie werd helaas niet door iedereen begrepen. Sommige vonden 'm 'bloated'. Ik vind het lijnenspel juist erg minimalistisch en helder.

Wat ik mooi vind aan de F13 is dat hij vanuit bepaalde hoeken sterke associaties oproept met de E31 8-serie zonder concreet stijlelementen van die auto over te nemen of retro te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Het eerste wat mijn vriendin zei over de f13 was: goh, is dat een Aston Martin? Sluit ik me graag bij, f13, een klasse bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Maar wat werkelijk nieuw is is natuurlijk een heel rekbaar begrip. Porsche zei bij de cayman dan 90% van de panelen ook nieuw waren, maar ik zag het verschil niet. Goed het zal wel niet passen, maar de indruk doet wat anders vermoeden, en een beetje in die lijn doel ik dus ook op de nieuwe 6.
Als ik de e39 touring e61 en f11 onder elkaar plaats krijg je het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_Z5cPNZ1wX1A/S2N7zn1aRFI/AAAAAAAAD3E/xHkB5ZkAwrs/IMG_2071.JPG
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/BMW_E61_rear_20080118.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rpmedia.ask.com/ts?u=/wikipedia/commons/thumb/2/2a/BMW_520d_Touring_(F11)_rear_20100731.jpg/180px-BMW_520d_Touring_(F11)_rear_20100731.jpg

Beetje lastig om dezelfde kleur en dezelfde hoek te vinden, maar ik blijf erbij dat het verschil in stijl tussen e39 en e61 veel groter is dan e61 en f11. En dan bedoel ik niet het wel of niet aanwezig zijn van nieren of hofmeisterknik, maar meer de indruk die hij geeft. De e39 is duidelijk een jaren 90 auto, en de e61 duidelijk een auto voor de jaren 00. De f11 geeft mij echter geen indruk dat deze heel spraakmakend zal zijn in de jaren '10. Maar ik denk ook dat ik op dat punt teveel een bangle fan ben. Niet zo zeer om de stijlkenmerken die hij introduceerde, maar meer het lef wat hij toonde met ontwerpen. Heel veel van zijn ontwerpen zijn met veel skepsis ontvangen (ook door de vakpers!), òmdat ze zo afweken. (bij de e61 zit dat afwijkende overigens meer aan de voorkant). En dat is nu niet zo het geval. Komt puur omdat de ontwerpen veel minder gewaagd zijn.
De enige revolutionaire telg is de 5GT. Ook omdat dat een nieuw genre auto is. Een beetje de premium Verso (of premium ford s-max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

4x2

lộn xộn quá

Femme schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:28:
Bij Audi zit het verschil 'm vooral in de grootte en hebben ze de modellen daarom maar vernoemd naar papierformaten.
Maar om het spannend te maken is het formaat van de auto wel omgekeerd evenredig tegenover de papiergrootte :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Grrrrrene schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:16:
[mbr]@zneek en mr_petit: over smaak valt niet te twisten, dus elkaar overtuigen van het wel of niet mooi zijn van een 335i-uitlaat onder een 320i heeft weinig zin. [/mbr]
Het ging mij niet over smaak, of wat wel mooi of wat niet mooi is. Dat is niet de issue.
Het ging er mij om hoe en op wat voor manier zneek het hobbyen van bepaalde mensen betiteld. Dat leek me onderhand wel duidelijk maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 11-09 16:50
@ zneek,

Mooi bakkie, mag ik vragen waar je dit hebt laten doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
zneek schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:32:
Het eerste wat mijn vriendin zei over de f13 was: goh, is dat een Aston Martin? Sluit ik me graag bij, f13, een klasse bak!
JC: Some people have criticised it for looking too like an Aston Martin...are they mad?! Thats like criticising a bloke for looking too much like Brad Pitt! 8)

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.