Ze zullen de grotere velgen wellicht achteraf monteren?
Automaat kan principieel niet, de automaten van BMW zijn nog niet van de brandstofbesparende soort dus die zouden de auto uit de 20% tillen. SMG bak is voorbehouden aan de wat snellere modellen.ChiLLeR schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:16:
Alleen kan je op de 320d ED geen automaat en geen trekhaak krijgen, toch wel een erg gewillige optie voor mensen die veel onderweg zijn. Als ze dat toevoegen dan hebben ze echt de allerbeste lease bak in dat segment.
Trekhaak is technisch geen enkel probleem, ik kan geen enkele reden verzinnen waarom de 20d met handbak geen last zou mogen trekken. Kun je dus gewoon als dealeroptie monteren.
Je stelling "de beste in zijn segment" hangt af van de definitie van een segment. Ik vind de 335d de leukste diesel in het premium-d segment
Niet helemaal common practice. In de IT branche heeft misschien de helft van de werkgevers een dergelijke mogelijkheid. Het lijkt wel in opmars ('arbeidsvoorwaarden a la carte' --> voor de werkgever meer mensen tevreden stellen zonder meer geld uit te geven), maar dat is een proces wat jaren duurt.Wat betreft lease bedrag als loon, is dat common practice of niet? Ik ben er namelijk over in discussie met mijn werkgever en ik wil het leasebedrag ook als loon.
Meestal is het geen loon (dan zouden sociale premies, vakantiegeld en pensioenpremie moeten worden ingehouden) maar een deels belaste/deels onbelaste reiskostenvergoeding.
En vreemd genoeg kan dat dus niet. Ik verbaasde mij er ook over want kan ook geen reden vinden waarom het af-fabriek niet zou kunnen. Uiteraard kan je altijd achteraf hem laten monteren.t_captain schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:22:
[...]
Automaat kan principieel niet, de automaten van BMW zijn nog niet van de brandstofbesparende soort dus die zouden de auto uit de 20% tillen. SMG bak is voorbehouden aan de wat snellere modellen.
Trekhaak is technisch geen enkel probleem, ik kan geen enkele reden verzinnen waarom de 20d met handbak geen last zou mogen trekken. Kun je dus gewoon als dealeroptie monteren.
Ja ik vind mijn 325i ook de leukste maar dat is voor mensen die moeten leasen vaak niet binnen budget. Ik zit in de FMCG en daar heb je al snel een lease auto te pakken, ook al heb je die niet echt nodig voor je werk. Vandaar dat ik prive een leuke auto rijd en nu gewoon extra loon wil omdat ik geen lease auto afneem en mijn collega's wel.t_captain schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:22:
Je stelling "de beste in zijn segment" hangt af van de definitie van een segment. Ik vind de 335d de leukste diesel in het premium-d segment
[...]
Niet helemaal common practice. In de IT branche heeft misschien de helft van de werkgevers een dergelijke mogelijkheid. Het lijkt wel in opmars ('arbeidsvoorwaarden a la carte' --> voor de werkgever meer mensen tevreden stellen zonder meer geld uit te geven), maar dat is een proces wat jaren duurt.
Meestal is het geen loon (dan zouden sociale premies, vakantiegeld en pensioenpremie moeten worden ingehouden) maar een deels belaste/deels onbelaste reiskostenvergoeding.
>> Signature?
Ik zag overigens wel dat de leasemaatschappijen de leaseprijzen van de 3-serie langzaam maar zeker aan het verhogen zijn, wat op zichzelf begrijpelijk is met een nieuwe versie in aantocht. Heb je een relatief lekker geprijsde BMW, gaan de leaseprijs alleen maar omhoog.
Toen de drie-deurs 1-serie werd geintroduceerd hadden ze wel zo'n 1st edition achtig pakket. Hoe gebruikelijk dat bij BMW is weet ik echter niet.PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:44:
Nu komt in 2012 de nieuwe. Ik zit daar niet heel erg meer, zeker niet omdat ze nu veel waarde bieden voor weinig extra's. Ik ben echter wel benieuwd hoe het normaal is als BMW een nieuw model launched. Bieden ze dan een soort van 1st edition, met veel voor weinig? Of komen ze pas na verloop van tijd met de leukere aanbiedingen.
Metal up your ass
De eindoverbrenging is langerChiLLeR schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:31:
En vreemd genoeg kan dat dus niet. Ik verbaasde mij er ook over want kan ook geen reden vinden waarom het af-fabriek niet zou kunnen. Uiteraard kan je altijd achteraf hem laten monteren.
Ik weet niet of je er in NL problemen mee kunt krijgen als je toch een trekhaak laat monteren. In Duitsland krijg je zoiets zonder typegoedkeuring in elk geval niet 'eingetragen'.
Verwijderd
Hier kan het ook niet. Tegen dit probleem zijn is mijn vader drie jaar geleden ook aan gelopen. Stond een fout in de folder waardoor het trekgewicht op het kenteken 150kg lager was. Kon (zelfs door de importeur) niet worden aangepast waarna de mijn vader een nieuwe auto heeft besteld en de oude na twee maanden weer ingeruild heeft.dj_raoul schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:25:
[...]
De eindoverbrenging is langer![]()
Ik weet niet of je er in NL problemen mee kunt krijgen als je toch een trekhaak laat monteren. In Duitsland krijg je zoiets zonder typegoedkeuring in elk geval niet 'eingetragen'.
Overigens denk ik dat ook de koeling geknepen is waardoor er geen reserve meer is voor de aanhanger.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 11:55 ]
Om welk(e) type(s) gaat het dan? In de configurator zie ik het in ieder geval niet terug. Daarin kun je enkel uit drie 16" varianten kiezen...PWM schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:12:
17 inch velgen kunnen voor 495,- als optie worden genomen, als je de Luxury uitrusting besteld
Edit: Styling 161 zo te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door JaymzHetfield op 04-03-2011 14:09 . Reden: antwoord gevonden ]
Metal up your ass
Over de trekhaak staat op http://www.autoblog.nl/ar...cs-touring-20-leasetopper
okmer [ reply ]
16-12-2010 om 10:58
@Freewarefreak: dit is de uitleg van (een dealer van) BMW:
- De auto is technisch niet geschikt. Door de langere achterasoverbrenging worden de aandrijving, versnellingsbak, koppeling en dubbelvliegwiel extra zwaar belast, waardoor er schade kan ontstaan. Ook zal er bij een aangekoppelde caravan op een helling (12 %) vanuit stilstand niet wegkomen en zal de koppeling verbranden. U zult begrijpen dat deze schade niet voor garantie in aanmerking komt.
- Omdat dit model niet geschikt is voor een aanhanger, heeft BMW AG in de ETG (Europese Typegoedkeuring) geen aanhangergewicht vermeld. Dit betekend juridisch gezien dat je geen aanhanger mag trekken. De klant zal dan ook bij een politiecontrole een bekeuring krijgen. Ook kan het bedrijf die de trekhaak heeft gemonteerd, door de klant aansprakelijk gesteld worden bij schade.
- Bij montage van een trekhaak moet ook de aanhangerverlichting goed werken. Bij BMW moet na montage, door de dealer, het aanhangwagen moduul (elektrische unit die aanhangerverlichting schakelt) gecodeerd worden. Voor deze modellen stelt BMW AG geen codeergegevens beschikbaar (code is voertuigspecifiek).
-Dit betekent dus ook dat geen trekhaak mag gemonteerd worden voor een fietsendrager. Een dealer kan niet waarborgen dat de trekhaak nooit voor een aanhanger wordt gebruikt en de fietsdragerverlichting zal niet werken.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Hoeveel langer is precies die eindoverbrenging t.o.v. de reguliere 320d?
Moet wel erg lang zijn als een tweeliter diesel met dik 160pk geen enkelasser meer kan meenemen zonder de koppeling te verbranden
--> volgens mij is dit een commerciele keuze om te voorkomen dat de EDE teveel kannibaliseert van de gewone 20d.
Moet wel erg lang zijn als een tweeliter diesel met dik 160pk geen enkelasser meer kan meenemen zonder de koppeling te verbranden
Inderdaad wel apart. Hoort toch makkelijk te kunnen

Facts don't care about your feelings
Mijn E46 is als het goed is weer gemaakt. Er zat een vacuüm lekkage bij het spruitstuk dat voor valse lucht zorgde en de stappenmotor was vies. Het fluitende geluid komt overigens van de ventilator, dus vermoedelijk de visco koppeling. Is vervangen dan verstandig?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Jongens vraagje voor morgen... Ik ga namelijk BMW's shoppen bei zee Germans. Ik heb er op dit moment 2 op mijn lijstje staan. De een is wat goedkoper en heeft meer opties. De ander heeft een prachtige kleur en een M-Pakket.
Welke zouden jullie kiezen? Voor mijn zijn vooral sportstoelen een must en die hebben ze beide dus dat maakt geen verschil.
Welke zouden jullie kiezen? Voor mijn zijn vooral sportstoelen een must en die hebben ze beide dus dat maakt geen verschil.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Da's moeilijk
Die blauwe is mooier, die zilveren is saaier. Echter, die zilveren is natuurlijk goedkoper én heeft het Prof navigatie systeem, wat ik persoonlijk echt een must vind
De bekleding in die blauwe is ook minder.
Dus, die blauwe met interieur van zilveren
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 04-03-2011 19:55 ]
Ik zou zelf voor de eerste zilveren kiezen.
Interieur van die blauwe is echt jammerlijk zonde, want verder is het dat blauw wel een mooie kleur. Eerste heeft naast het Professional navigatie ook het Bi-Xenon pakket, wat mooi meegenomen is.
Interieur van die blauwe is echt jammerlijk zonde, want verder is het dat blauw wel een mooie kleur. Eerste heeft naast het Professional navigatie ook het Bi-Xenon pakket, wat mooi meegenomen is.
[ Voor 4% gewijzigd door RomeoJ op 04-03-2011 20:03 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Waarom de 20d? Die hebben we in NL al zoveelMrFl0ppY schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:50:
Jongens vraagje voor morgen... Ik ga namelijk BMW's shoppen bei zee Germans. Ik heb er op dit moment 2 op mijn lijstje staan. De een is wat goedkoper en heeft meer opties. De ander heeft een prachtige kleur en een M-Pakket.
Whoei vandaag weer in de E30 kunnen rijden. Het blok ligt er in de cardanas is aangepast. Hij is nog niet helemaal klaar maar het vordert eindelijk.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Zo, er staat een 320d ED voor de deur 
Vandaag bij de dealer geweest voor een offerte en een aanvraag proefrit. De BMW dealer had er toevallig 1 staan die niks deed, dus die heb ik nu tot maandag ochtend. Even mijn ervaringen, in 2 delen:
Offerte
Goed, ik ging dus uit van een 49k ongeveer. Dat werden er helaas wat meer. Echt, voor alles moet betaald worden. Zaken die standaard zijn op elke Kia, kosten je een paar honderd euro het stuk. Inklapbare spiegels? Dimmende binnenspiegel? Netje achter de stoelen, netje in bagageruimte, aux in, USB in, alles is extra. De grap is dat de grote lijnen makkelijk zijn (Xenon, leer, navi), die zitten in een pakket. Pas bij het kleine grut, dan gaat het lopen.
Offerte nu is 53.400,-, en dat is een klap geld. Tegen 20% bijtelling echter nog wel goedkoper dan mijn Mondeo nu.
17 inch velgen zijn inderdaad niet toegestaan op de ED, maar willen ze er wel onderdoen. Moet nog eens kijken naar de gevolgen.
Rijden
Samen met mijn wederhelft gaan rijden. Eerste reactie: Oh, wat is ie klein. En dat is die
Echt een totaal andere ervaring dan alles in zijn prijsklasse. Echter, ook de kwaliteitsbeleving is anders. Alles zit goed in elkaar, echt mooi.
Dan het rijden zelf. Ik heb regelmatig gereden in zijn grote broers de 335d en de M3. Ik was bang dat die 320D ED een beetje koude douche zou zijn, maar niets is minder waar. Wat een enorm geweldig goede motor. Echt totaal onvergelijkbaar met de VAG en PSA producten. Een TDI is een lachertje vergeleken bij dit blok: Soepel, mooi geluid, klimt graag in de toeren, explosief doch geen duidelijke dip bij x toeren, echt een totaal andere wereld. Dit is een dikke +1.
Het rijden, dat kende ik dan aan wel, en dat is niet minder dan perfect. Hard afgeveerd, maar niet te, scherp, veel gevoel, wat wil je nog meer.
Al met al, een top wagen, ondanks zijn "slechts" 163pk. Nadeel? Fucking 54.000,- voor de basics (het optie lijstje was nog veeeeel langer). Tsja
Vandaag bij de dealer geweest voor een offerte en een aanvraag proefrit. De BMW dealer had er toevallig 1 staan die niks deed, dus die heb ik nu tot maandag ochtend. Even mijn ervaringen, in 2 delen:
Offerte
Goed, ik ging dus uit van een 49k ongeveer. Dat werden er helaas wat meer. Echt, voor alles moet betaald worden. Zaken die standaard zijn op elke Kia, kosten je een paar honderd euro het stuk. Inklapbare spiegels? Dimmende binnenspiegel? Netje achter de stoelen, netje in bagageruimte, aux in, USB in, alles is extra. De grap is dat de grote lijnen makkelijk zijn (Xenon, leer, navi), die zitten in een pakket. Pas bij het kleine grut, dan gaat het lopen.
Offerte nu is 53.400,-, en dat is een klap geld. Tegen 20% bijtelling echter nog wel goedkoper dan mijn Mondeo nu.
17 inch velgen zijn inderdaad niet toegestaan op de ED, maar willen ze er wel onderdoen. Moet nog eens kijken naar de gevolgen.
Rijden
Samen met mijn wederhelft gaan rijden. Eerste reactie: Oh, wat is ie klein. En dat is die
Dan het rijden zelf. Ik heb regelmatig gereden in zijn grote broers de 335d en de M3. Ik was bang dat die 320D ED een beetje koude douche zou zijn, maar niets is minder waar. Wat een enorm geweldig goede motor. Echt totaal onvergelijkbaar met de VAG en PSA producten. Een TDI is een lachertje vergeleken bij dit blok: Soepel, mooi geluid, klimt graag in de toeren, explosief doch geen duidelijke dip bij x toeren, echt een totaal andere wereld. Dit is een dikke +1.
Het rijden, dat kende ik dan aan wel, en dat is niet minder dan perfect. Hard afgeveerd, maar niet te, scherp, veel gevoel, wat wil je nog meer.
Al met al, een top wagen, ondanks zijn "slechts" 163pk. Nadeel? Fucking 54.000,- voor de basics (het optie lijstje was nog veeeeel langer). Tsja
Volgens mij is dat hetzelfde blok als een 116d
die 116 kan makkelijk gechipped worden tot 180pk.
Lekkere bak hoor
Ik ben zelf verwend met een 330XD High Executive Touring met alles erop en eraan (navi pro, leer, bi xenon, M pakket, Sportinterieur, etc. etc.)
Lekkere bak hoor
Ik ben zelf verwend met een 330XD High Executive Touring met alles erop en eraan (navi pro, leer, bi xenon, M pakket, Sportinterieur, etc. etc.)
[ Voor 5% gewijzigd door stfn345 op 05-03-2011 23:46 ]
12k aan opties is ook niet bepaald niks. Zie dat de professional navigatie al 3000 euro extra is. Heb je deze echt gekozen?PWM schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:56:
Er is nu een luxury pakket. Daarin zit voor 2400,- Leer, Xenon en Navi (en voor 340,- extra navi pro). Dat valt dus nogal mee.Satch schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:31:
[...]
12k aan opties is ook niet bepaald niks. Zie dat de professional navigatie al 3000 euro extra is. Heb je deze echt gekozen?
Stoelen zijn 1000,- extra. Daarna is het eigenlijk alleen maar grut (wat gewoon standaard had moeten zijn in veel gevallen).
Navi pro is zeker de moeite waard, net als goede stoelen. Maar niet elk klein grut hoeft verder standaard te zijn. Inklappende spiegels bijvoorbeeld heeft heel weinig toegevoegde waarde. Automatisch dimmende spiegels net zo, af en toe is het wel leuk, maar soms wou ik ook dat er een knopje was om het uit te zetten.PWM schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:41:
[...]
Er is nu een luxury pakket. Daarin zit voor 2400,- Leer, Xenon en Navi (en voor 340,- extra navi pro). Dat valt dus nogal mee.
Stoelen zijn 1000,- extra. Daarna is het eigenlijk alleen maar grut (wat gewoon standaard had moeten zijn in veel gevallen).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Weet iemand hoeveel koelvloeistof er in een E30 met M10 blok hoort te gaan? Volgens de haynes 7 liter maar ik krijg er met moeite 3 liter in.
Als er inderdaad 7 liter in hoort dan zit er dus nog 5 liter oude kvs in. Hoe krijg ik dat er uit? Die aftapplug er uit draaien en de radiatordop er af is blijkbaar niet voldoende.
Als er inderdaad 7 liter in hoort dan zit er dus nog 5 liter oude kvs in. Hoe krijg ik dat er uit? Die aftapplug er uit draaien en de radiatordop er af is blijkbaar niet voldoende.
Ik had twee weken terug een 320d bijtellingswonder te leen van de dealer. De prestaties van de motor vielen me heel erg mee. Hij is behoorlijk vlot. Het geluid is zoals bij iedere diesel wel beroerd als je zescylinder benzinemotoren gewend bent, maar dat is vooral een probleem op lage snelheden en kun je laten overstemmen door de muziek. Ik heb ruim vier jaar mogen rijden in een E90. Toen ik in de 320d ED ging rijden viel het me direct weer op hoe onvoorstelbaar goed een E90 stuurt.
Afgezien een gebrek aan knieruimte heb ik nooit behoefte gehad aan meer ruimte voorin de 3-serie. Netjes achter de voorste stoelen had ik er standaard in (op een 330i), maar die had meer dingen standaard die minder gemotoriseerde 3ers niet hadden zoals vloermatten die vastgezet konden worden en een lcd-display met anti-aliasing tussen de wijzerplaten. Geen enkele andere 3 die ik heb gereden had een display met anti-aliasing. Mijn 6 heeft het wel (exact dezelfde display). Zo werkt dat bij BMW, hoe schraler de motor hoe schraler de uitrusting.
Afgezien een gebrek aan knieruimte heb ik nooit behoefte gehad aan meer ruimte voorin de 3-serie. Netjes achter de voorste stoelen had ik er standaard in (op een 330i), maar die had meer dingen standaard die minder gemotoriseerde 3ers niet hadden zoals vloermatten die vastgezet konden worden en een lcd-display met anti-aliasing tussen de wijzerplaten. Geen enkele andere 3 die ik heb gereden had een display met anti-aliasing. Mijn 6 heeft het wel (exact dezelfde display). Zo werkt dat bij BMW, hoe schraler de motor hoe schraler de uitrusting.
[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 06-03-2011 01:55 ]
Ik zou voor de zilveren kiezen, blauwe heeft een lelijke interieur naar mijn mening en die zie je vaker dan de buitenkant.MrFl0ppY schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:50:
Bij de zilveren kan je altijd nog een m-pakket erop laten zetten.
ps. Bij de Duitsers kan je ook afdingen, aangezien je de BMW naar Nederland gaat halen, hoeven zij niet de verplichte garantie te geven.
Mijn advies: staar je niet blind op de bijtelling. 20% van 54k is inderdaad ongeveer net zoveel als 25% van 44k. Komt natuurlijk wel bij dat een BMW met 15000 euro aan opties een veel hogere leaseprijs heeft (alleen de opties voegen al 300 a 400 euro toe aan de leaseprijs). Ik weet niet in hoeverre je te maken hebt met een eigen bijdrage maar ik voorzie dat het geen goedkope leaseauto wordt.PWM schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:56:
Offerte
Rijden
Samen met mijn wederhelft gaan rijden. Eerste reactie: Oh, wat is ie klein. En dat is dieEcht een totaal andere ervaring dan alles in zijn prijsklasse. Echter, ook de kwaliteitsbeleving is anders. Alles zit goed in elkaar, echt mooi.
Dan het rijden zelf. Ik heb regelmatig gereden in zijn grote broers de 335d en de M3. Ik was bang dat die 320D ED een beetje koude douche zou zijn, maar niets is minder waar. Wat een enorm geweldig goede moter. Echt totaal onvergelijkbaar met de VAG en PSA producten. Een TDI is een lachertje vergeleken bij dit blok: Soepel, mooi geluid, klimt graag in de toeren, explosief doch geen duidelijke dip bij x toeren, echt een totaal andere wereld. Dit is een dikke +1.
Even een copy paste van Autoweek:
325d High Executive H6 52.435
Die kun je dus ook rijden voor 54000 euro. Voor dat geld zijn de 4-cilinders voor mij een no-go.
zo ik mag me hier ook melden 
zojuist deze schoonheid gekocht

zojuist deze schoonheid gekocht

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Een leasebedrag is uit vele facetten opgebouwd. Benzineverbruik telt ook zwaar mee, geschatte restwaarde etc... (relatieve restwaarde van de ED zal groter zijn dan die van de 6-cilinders).t_captain schreef op zondag 06 maart 2011 @ 08:33:
[...]
Mijn advies: staar je niet blind op de bijtelling. 20% van 54k is inderdaad ongeveer net zoveel als 25% van 44k. Komt natuurlijk wel bij dat een BMW met 15000 euro aan opties een veel hogere leaseprijs heeft (alleen de opties voegen al 300 a 400 euro toe aan de leaseprijs). Ik weet niet in hoeverre je te maken hebt met een eigen bijdrage maar ik voorzie dat het geen goedkope leaseauto wordt.
Die kun je dus ook rijden voor 54000 euro. Voor dat geld zijn de 4-cilinders voor mij een no-go.
Allemaal zaken die meespelen. Die 325d of 320d ED kunnen zomaar 100 euro per maand in kosten schelen, ook al hebben ze netto bijna dezelfde prijs.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Goed, de auto gisteren opgehaald maar volgens de monteur aldaar heb ik geen visco koppeling maar een elektrische ventilator? Mijn 'eigen' monteur is de gehele week op vakantie dus aan hem kan ik het niet vragen. Even langs de dealer gaan wellicht?TommyGun schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:13:
Mijn E46 is als het goed is weer gemaakt. Er zat een vacuüm lekkage bij het spruitstuk dat voor valse lucht zorgde en de stappenmotor was vies. Het fluitende geluid komt overigens van de ventilator, dus vermoedelijk de visco koppeling. Is vervangen dan verstandig?
Sowieso ben ik benieuwd of het morgenochtend weer optreedt (stuk snelweg + geheid ook file), maar stiekem hoop ik van niet en dat het de vacuüm lekkage was die ik hoorde... Mocht het geluid wel terugkeren dan zet ik de auto gewoon even aan de kant en ga ik luisteren!
EDIT: De mensen die ik gesproken heb zeggen allemaal elektrische fan dus daar ga ik maar vanuit
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 06-03-2011 11:24 ]
De High Executive bestaat niet meer. Voor 52k krijg je nu de 325d Luxury. Dan 6-cylinder is natuurlijk veel mooier, maar dan mis jet_captain schreef op zondag 06 maart 2011 @ 08:33:
Mijn advies: staar je niet blind op de bijtelling. 20% van 54k is inderdaad ongeveer net zoveel als 25% van 44k. Komt natuurlijk wel bij dat een BMW met 15000 euro aan opties een veel hogere leaseprijs heeft (alleen de opties voegen al 300 a 400 euro toe aan de leaseprijs). Ik weet niet in hoeverre je te maken hebt met een eigen bijdrage maar ik voorzie dat het geen goedkope leaseauto wordt.
- Sportstoelen
- Navi Pro
- Lendesteunen
- Stoelverwarming (fijn met leer)
- De ge-upgrade audio
Ik zou de sportsoelen wel bestellen (=upgrade van een matige stoel naar de beste die er bestaat). Maar voor de rest zit ik liever in een wat kalere 6 dan een vet aangeklede 4. Mooie audio is leuk, navigatie is voor de meeste mensen iets wat je maar af en toe gebruikt voor extra filegevoeloge trajecten met goede omrij-mogelijkheden, of als je voor het eerst naar een locatie rijdt. Dan is het standaard systeem voldoende.
Wat betreft leaseoprijzen weet ik het niet. Natuurlijk is een 6 wat duurder (verzekering, brandstofkosten). Aan de andere kant zijn accesoires notoir duur in de lease. ING rekende met 1/40 van de accesoireprijs per maand --> 15000 an accesoires = 375 leasebedrag. Dan kan een standaard 325d ineens gunstiger uitvallen dan een dik aangeklede 320d.
Wat betreft leaseoprijzen weet ik het niet. Natuurlijk is een 6 wat duurder (verzekering, brandstofkosten). Aan de andere kant zijn accesoires notoir duur in de lease. ING rekende met 1/40 van de accesoireprijs per maand --> 15000 an accesoires = 375 leasebedrag. Dan kan een standaard 325d ineens gunstiger uitvallen dan een dik aangeklede 320d.
Ga jij eens snel naar het Audi-topict_captain schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:33:
Ik zou de sportsoelen wel bestellen (=upgrade van een matige stoel naar de beste die er bestaat). Maar voor de rest zit ik liever in een wat kalere 6 dan een vet aangeklede 4.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Je bent Tweaker of niet hét_captain schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:33:
Ik zou de sportsoelen wel bestellen (=upgrade van een matige stoel naar de beste die er bestaat). Maar voor de rest zit ik liever in een wat kalere 6 dan een vet aangeklede 4. Mooie audio is leuk, navigatie is voor de meeste mensen iets wat je maar af en toe gebruikt voor extra filegevoeloge trajecten met goede omrij-mogelijkheden, of als je voor het eerst naar een locatie rijdt. Dan is het standaard systeem voldoende.
Persoonlijk geef ik wel om het interieur en audio. Die dingen gebruik ik 100% van de rit, terwijl de motor in 95% van de tijd in idle modus draait. Het gaat mij om het weggedrag, en dat is perfect. 8 seconden naar de 100 is voor mij ook snel zat.
Mocht ik een 2de hands E90 kopen, zou er wel op zeker een 6-in-lijn voorin liggen.

Wat vinden jullie van mn nieuwe velgjes?
Tja....
gescoord voor 430 euro, 100 pond minder geboden via ebay en geaccepteerd
Geef mij toch maar de business nav met de gewone pijlen, veel duidelijker dan een 2D of 3D kaart.
Je vergist je minder omdat je niet afgeleid bent door de straten op de kaart.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Dat zit er ook gewoon in, je kan de nav pro op split screen zetten en dan kan je rechts de pijl weergave laten zien. Best of both dusmultipasser schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:59:
Geef mij toch maar de business nav met de gewone pijlen, veel duidelijker dan een 2D of 3D kaart.
>> Signature?
Ik heb het ook nooit nodig gevonden, maar voor zo'n bedrag kon ik hem natuurlijk niet laten liggen. En het pijlsysteem heb je ook hierop, tis in te stellen
ps. is wel zonder de idrive controller. maar gaat gewoon werken met mn eigen low controller
ps. is wel zonder de idrive controller. maar gaat gewoon werken met mn eigen low controller
bedoel zonder de idrive controller zoals afgebeeld op de foto hierboven. De controller low is gewoon de allereerste versie die ik reeds in de auto heb zitten
http://fotos.marktplaats....Es583x23RKAQReLF3Hg==.jpg
Ben benieuwd hoe het monteren je afgaat en het programmeren van je VIN doe je dat zelf of hoe werkt dat?
>> Signature?
Eerlijk gezegd vind ik die oude fijner werken dan de nieuwe, hoewel ik sowieso niet echt fan ben van het systeem.SYQ schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:07:
bedoel zonder de idrive controller zoals afgebeeld op de foto hierboven. De controller low is gewoon de allereerste versie die ik reeds in de auto heb zitten
Hoe weet je zeker of het ding legit is?
Vanochtend weer een paar uurtjes kunnen rijden in mijn vader zijn nieuwe speelgoed. Op de weg terug naar huis (auto staat nog tijdelijk op het werk geparkeerd tot het weer beter wordt) valt een 318Ci toch fors tegen. Je krijg de eerste paar meter het gevoel alsof je met 4 lekke banden rij zoveel helt / dijnt zo'n auto nog in verhouding. Verschil is echt waanzinnig
, volgende auto moet gewoon een 6 cilinder met M onderstel worden
. Excuus aan iedereen op de veluwe die ik wakker gemaakt heb
.
Ben verder nog happy hoor met mijn 3 serie, auto doet het nu na een krappe 10.000km nog steeds prima. Enige detail tot nu toe is de cd speler die soms rare kuren heeft. Als ik de auto los maak begint hij te ratelen alsof de leeskop tegen de cd aan slaat ofzo?. Duurt een paar seconden en dan is het over. Iemand enig idee waardoor dit komt?.
Paar jaar geleden was ik stagier / vakantie medewerker @ een Alfa dealer en reed zodoende in heel veel verschillende modellen achterelkaar. Die Alfa 159 2.2 benzine stuurde een stuk beter als het diesel (1.9) model (onderstuur). Het extra gewicht (60-70kg?) voorin vond ik altijd duidelijk voelbaar.
.

Ben verder nog happy hoor met mijn 3 serie, auto doet het nu na een krappe 10.000km nog steeds prima. Enige detail tot nu toe is de cd speler die soms rare kuren heeft. Als ik de auto los maak begint hij te ratelen alsof de leeskop tegen de cd aan slaat ofzo?. Duurt een paar seconden en dan is het over. Iemand enig idee waardoor dit komt?.
Kun je het verschil tussen de diesel en benzine motor niet merken?. Het is vrij lang geleden dat ik mijn vader een E90 als leenauto had (320d een jaartje geleden oid) maar bij andere merken viel het mij altijd op hoeveel verschil er in stuurgedrag zit tussen diesel en benzine motoren.Femme schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:54:
Toen ik in de 320d ED ging rijden viel het me direct weer op hoe onvoorstelbaar goed een E90 stuurt.
Paar jaar geleden was ik stagier / vakantie medewerker @ een Alfa dealer en reed zodoende in heel veel verschillende modellen achterelkaar. Die Alfa 159 2.2 benzine stuurde een stuk beter als het diesel (1.9) model (onderstuur). Het extra gewicht (60-70kg?) voorin vond ik altijd duidelijk voelbaar.
Kun je het display niet vervangen door een model met AAFemme schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:54:

[ Voor 53% gewijzigd door Tortelli op 06-03-2011 22:57 ]
En wat bleek, de zilveren was van binnen perfect en had nog meer opties dan stonden beschreven in de advertentie, helaas was de lak echter op vele plekken beschadigd en leek het erop alsof hij aan de zijkant een flinke deuk had gehad. Deze was echter maar matig hersteld.PWM schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:54:
Da's moeilijkDie blauwe is mooier, die zilveren is saaier. Echter, die zilveren is natuurlijk goedkoper én heeft het Prof navigatie systeem, wat ik persoonlijk echt een must vind
De bekleding in die blauwe is ook minder.
De lak van de blauwe echter was perfect, echt geen enkel krasje te zien. Helaas was de binnenkant het tegenovergestelde, allemaal vreemde beschadigingen aan de aluminium inleg en bekleding, het leer was afgesleten en vies, het middenconsole past niet goed meer
Maar goed, beide laten staan dus. Uiteraard na een proefrit
Nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd, ik keek alleen naar zn powerseller status, feedback en aantal items die die heb verkocht tot nu toe.PWM schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:19:
[...]Hoe weet je zeker of het ding legit is?
Veel opgezocht, en het moet redelijk makkelijk zijn (montage). Het laten programmeren her en der geinformeerd, komen ze aankakken met belachelijke prijzen > 250 euro excl.montage excl.btw.Ben benieuwd hoe het monteren je afgaat en het programmeren van je VIN doe je dat zelf of hoe werkt dat
Uiteindelijk via een duitse forum iemand gevonden die het voor een klein bedragje gaat doen, incl. montage
[ Voor 42% gewijzigd door SYQ op 07-03-2011 09:42 ]
Ik weet niet of je nog wel eens naar de BMW dealer gaat, maar volgens mij gaat hun computer redelijk op hol als ze hem aansluiten op jouw auto. BMW heeft in tegenstelling tot VAG wel een redelijk strict systeem om te voorkomen dat er handel in gestolen navi's onstaatSYQ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:29:
[...]
Nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd, ik keek alleen naar zn powerseller status, feedback en aantal items die die heb verkocht tot nu toe.
Overigens kan het ding natuurlijk ook gewoon uit sloop kopen, maar het lijkt me wel goed om te weten.
Als je het grut noemt, heb je er dan wel wat aan? Wat zou je kwijt zijn als je 'm alleen met je must-haves zou aankleden?PWM schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:56:
De grap is dat de grote lijnen makkelijk zijn (Xenon, leer, navi), die zitten in een pakket. Pas bij het kleine grut, dan gaat het lopen.
Metal up your ass
Tsja grut. Ik heb het dan over zaken die mijn in 2002 bestelde Seat Ibiza al gewoon standaard aan boord had. Zelfs zaken als een verlichte make-up spiegel moet je betalen.
Lijstje "grut":
Dakdraagsysteem zwart - 333,00
Opbergpakket voor kofferruimte - 266,00
Buitenspiegel inklapbaar, dimmende spiegels - 672,00
Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen - 360,00
Elektrisch verwarmde voorzetels - 429,00
Regen- en lichtsensor - 150,00
Uitgebreid verlichtingspakket - 255,00
12V Aansluiting - 58,00
Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar - 69,00
Totaal 2600,-
Dit is het echte "grut". Er zijn nog andere zaken die ik niet nodig heb (spraakbesturing bijvoorbeeld), maar verplicht worden door een andere optie.
Bovenstaande zaken "hoeven" niet. Echter, dat zijn dingen die ik in al mijn vorige auto's (5 stuks) wel gewoon had, vaak standaard.
EDIT:
Overzichtje dingen die ik niet wil, maar moeten wegens optie X:
Spraaksturing - 337,00
USB Audiospeler voorbereiding - 348,00
Uitbreiding functionaliteit aansluiting audiofiles op mobiele telefoon - 116,00
Dat valt eigenlijk wel weer mee
Lijstje "grut":
Dakdraagsysteem zwart - 333,00
Opbergpakket voor kofferruimte - 266,00
Buitenspiegel inklapbaar, dimmende spiegels - 672,00
Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen - 360,00
Elektrisch verwarmde voorzetels - 429,00
Regen- en lichtsensor - 150,00
Uitgebreid verlichtingspakket - 255,00
12V Aansluiting - 58,00
Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar - 69,00
Totaal 2600,-
Dit is het echte "grut". Er zijn nog andere zaken die ik niet nodig heb (spraakbesturing bijvoorbeeld), maar verplicht worden door een andere optie.
Bovenstaande zaken "hoeven" niet. Echter, dat zijn dingen die ik in al mijn vorige auto's (5 stuks) wel gewoon had, vaak standaard.
EDIT:
Overzichtje dingen die ik niet wil, maar moeten wegens optie X:
Spraaksturing - 337,00
USB Audiospeler voorbereiding - 348,00
Uitbreiding functionaliteit aansluiting audiofiles op mobiele telefoon - 116,00
Dat valt eigenlijk wel weer mee
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 07-03-2011 12:16 ]
volges mij hebben al E46's een electrische ventilator ja,TommyGun schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:07:
[...]
Goed, de auto gisteren opgehaald maar volgens de monteur aldaar heb ik geen visco koppeling maar een elektrische ventilator? Mijn 'eigen' monteur is de gehele week op vakantie dus aan hem kan ik het niet vragen. Even langs de dealer gaan wellicht?
Sowieso ben ik benieuwd of het morgenochtend weer optreedt (stuk snelweg + geheid ook file), maar stiekem hoop ik van niet en dat het de vacuüm lekkage was die ik hoorde... Mocht het geluid wel terugkeren dan zet ik de auto gewoon even aan de kant en ga ik luisteren!
EDIT: De mensen die ik gesproken heb zeggen allemaal elektrische fan dus daar ga ik maar vanuit.
heel veel E46's hebben een "probleempje" dat de ventilatie opening vooral die 2 in het midden een fluitend geluidje maken, heb je eindelijk een auto waarin je de ventilator niet hoort , gaat dat ding fluiten. vidn het zelf erg vervelend maar die 2 roostertjes dichtzetten helpt al een beetje , of dit jou probleem is is makkelijk te testen want dan moet je gewoon een ander uitblaasopening kiezen en dan is het weg.
maar gezien jij spreekt over een spruitstuk enzo hoop ik dat jou probleem opgelost is, ik heb ook met een lekkend spruitstuk gereden (inlaat) en dat maakte ook een fluit geluid alleen kwam het op mij over als een soort digitaal piepje als je gas gaf.
mijne maakt nu een kraakgeluid als k de oprit of een hele scherpe drempel oprijd lijkt van linksvoor te komen, wat kan dat zijn? (draagarm rubbers zijn al vernieuwd)
[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 07-03-2011 18:37 ]
Ik heb er tot dusver (even afkloppen) geen last meer van gehad, dus hoop dat 't de vacuüm lekkage was die ik hoorde!
http://www.nu.nl/auto/246...blik-in-toekomst-bmw.html
Interessante laatste alinea:
'"Het huidige concept heeft alles wat je nodig kan hebben. Wij denken dat de consument synthetisch geluid volledig zal accepteren, je zou zelfs direct geluid voor de auto kunnen downloaden.”
De vraag is natuurlijk: Is dat erg?? Nu wordt veel geluid ook al getweakt door uitlaten etc.. Sowieso een beetje nep. Het lijkt me eigenlijk best geestig om in mijn toekomstige lease i3 het geluid af en toe op 'E60 M5' ofzo te zetten
Dan heb je natuurlijk weer allerlei petjes in 2e-hands i-series die het systeem gaan kraken om er een Ferrari V12 geluid uit te krijgen, wat de BMW-purtiteinen natuurlijk verschrikkelijk gaan vinden maar dat hou je toch. Ben wel benieuwd waar dit heen gaat.
'"Het huidige concept heeft alles wat je nodig kan hebben. Wij denken dat de consument synthetisch geluid volledig zal accepteren, je zou zelfs direct geluid voor de auto kunnen downloaden.”
De vraag is natuurlijk: Is dat erg?? Nu wordt veel geluid ook al getweakt door uitlaten etc.. Sowieso een beetje nep. Het lijkt me eigenlijk best geestig om in mijn toekomstige lease i3 het geluid af en toe op 'E60 M5' ofzo te zetten
Dan heb je natuurlijk weer allerlei petjes in 2e-hands i-series die het systeem gaan kraken om er een Ferrari V12 geluid uit te krijgen, wat de BMW-purtiteinen natuurlijk verschrikkelijk gaan vinden maar dat hou je toch. Ben wel benieuwd waar dit heen gaat.
Tsja, buiten dat het een beetje nep aanvoelt, voel je het geluid natuurlijk niet. Dat is toch wel een gemis, zeker in wat oudere auto's kon je de motor voelen en dat gaf ongemerkt toch een machtig gevoel. Maarja, ik ben wel met hem eens, straks weten we niet beter meer.EvaluationCopy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:41:
http://www.nu.nl/auto/246...blik-in-toekomst-bmw.html
Een vraag waarvan ik het antwoord (of een gelijkwaardige situatie) niet kan vinden: klopt het dat het volume van de radio zich aanpast aan de rijsnelheid? Dat idee heb ik namelijk wel... Sta ik stil voor een stoplicht dan is het volume lager dan ingesteld, en begin ik te rijden dan gaat het volume naargelang de snelheid omhoog. Ik heb de originele Business radio in mijn E46.
Die optie zat op een E30 al, dus het zou zomaar eens kunnen
leeg
mijn BMW is binnen... 

/brakke iphone pic

/brakke iphone pic
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Is m'n eerste, dus ja... geen idee4x2 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:44:
Die optie zat op een E30 al, dus het zou zomaar eens kunnen
Bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 08-03-2011 20:53 ]
Ga naar de audio-instellingen (knopje waarmee je ook bass/treble/balance instelt). Daar in het menu staat iets van 'speed volume' ofzo. Instelbaar op een schaal 1-5 --> = de factor waarmee het volume wordt verhoogd bij toenemende rijsnelheid. 2 of 3 is imho prettig, het effect van een harder wordende radio als je harder rijdt moet niet teveel opvallen.TommyGun schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:33:
Een vraag waarvan ik het antwoord (of een gelijkwaardige situatie) niet kan vinden: klopt het dat het volume van de radio zich aanpast aan de rijsnelheid? Dat idee heb ik namelijk wel... Sta ik stil voor een stoplicht dan is het volume lager dan ingesteld, en begin ik te rijden dan gaat het volume naargelang de snelheid omhoog. Ik heb de originele Business radio in mijn E46.
Bij een 4-cilinder moet ie wat hoger
Je moet even het muzieknootje lang ingedrukt houden om bij die optie te komen, zit niet in het menuutje van treble/bass bij mij
(CD53 business cd spelert) Bij mijn auto staattie op standje 3, 330i dus mss maaktie minder herrie dan een 4pitter ofzo zoals hierboven gestuggesteerd wordt.
Anyway, zie maar.
Anyway, zie maar.
[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-03-2011 23:09 ]
There is no replacement for displacement!
Ik was al op zoek geweest naar die optie, ik vind het namelijk ontzettend irritant.. Morgen direct proberen uit te zetten
(hopen dat het ook werkt op de E46 16:9 navi)
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Bedankt voor de tips. Hij stond op 6 (
), beetje overdreven
.
Wat zie ik nou?
Alpina b10 Touring op Marktplaats
Hoezo doe je hem weg Femme?
Succes met de verkoop!
Alpina b10 Touring op Marktplaats
Hoezo doe je hem weg Femme?
Succes met de verkoop!
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Hoeveel rijd die b10 op LPG? Heeft het zin om 30.000 per jaar in die auto te rijden, of ga je dan failliet?
Hij zal wel ongeveer 1:7 lopen op lpg.
Onderhouds en modificatielijst ziet er wel indrukwekkend uit (ook bij aankoop door Femme (waarschijnlijk): gelijk opnieuw inspectie 1 en remvloeistof etc ivm stilstand)
Wel in 2 jaar 2x de aircocompressor vervangen..
Onderhouds en modificatielijst ziet er wel indrukwekkend uit (ook bij aankoop door Femme (waarschijnlijk): gelijk opnieuw inspectie 1 en remvloeistof etc ivm stilstand)
Wel in 2 jaar 2x de aircocompressor vervangen..
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2011 22:50 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Femme heeft nog een 650i en een Alpina Roadster S.
[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 09-03-2011 23:23 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb een 525D van 2004.
Heeft nog iemand last van injectoren die stuk gaan?
Zogezegd door te tanken met veel vuil in de diesel.
Ze hebben er vorig jaar 2 vervangen onder garantie, nu schudt m'n auto hevig bij een koude start.
Het lijkt wel of al de cylinders assyncroon lopen voor enkele seconden.
Ze hebben er vorig jaar 2 vervangen onder garantie, nu schudt m'n auto hevig bij een koude start.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Hij komt 425 tot 450km op 58 liter lpg dus het verbruik is ongeveer 1:7,5 plus een beetje benzine als de motor koud is. Het onderhoud is vergelijkbaar met een normale E39 5-serie van dat bouwjaar. De kosten kun je zo gek maken als je zelf wilt, het is maar net in wat voor een staat je zo'n auto wilt rijden. Hij heeft altijd dienst gedaan. Met een lekke keerring, stuurbekrachtingspomp of aircocompressor kun je lang doorrijden voordat een auto echt naar de klote is, maar ik laat het liever fixen.PWM schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:22:
Hoeveel rijd die b10 op LPG? Heeft het zin om 30.000 per jaar in die auto te rijden, of ga je dan failliet?
De reden dat ik 'm wegdoe is dat de vaste kosten vanwege de MRB erg hoog zijn en ook ben ik klaar met het gezeik dat die auto's de hele tijd opleveren. Vanavond had ik opeens een lekke voorband onder 650i, kon ik 14km naar huis lopen en moet ik een nieuwe band halen van 400 euro. Misschien moet ik de roadster ook maar verkopen. Hij is nu geschorst en dat bevalt me goed.
Het is leuk om er aan te knutselen maar als ze af zijn is het niet zo leuk meer 
Er bestaan overigens ook gewoon runflats voor onder een 6-serie, scheelt lopen als je een lekke band hebt. En als het lek gewoon door een schroef of spijker komt kan het meestal gefixed worden (iig in Michelin PS2's) voor een paar tientjes. Sommige dealers zeggen van niet maar dat is onzin, als het op de goede manier gedaan wordt garandeert Michelin de reparatie tot de normale snelheidsindicatie. Bij mij is ook een voorband van een prop voorzien en daar heb ik regelmatig 260 mee gereden..niks aan de hand.
Er bestaan overigens ook gewoon runflats voor onder een 6-serie, scheelt lopen als je een lekke band hebt. En als het lek gewoon door een schroef of spijker komt kan het meestal gefixed worden (iig in Michelin PS2's) voor een paar tientjes. Sommige dealers zeggen van niet maar dat is onzin, als het op de goede manier gedaan wordt garandeert Michelin de reparatie tot de normale snelheidsindicatie. Bij mij is ook een voorband van een prop voorzien en daar heb ik regelmatig 260 mee gereden..niks aan de hand.
Als de onregelmatige loop alleen bij koude start voorkomt, zou ik de gloeibougies verdenken. Als er 1 kapot is, zal deze cylinder bij het starten eerst enkele slagen missen (te lage compressiesnelheid om detonatietemperatuur te bereiken). Daarna slaat de motor aan op de andere cylinders waarbij het toerental omhoog gaat naar +- 700. Dan zal de cylinder waarschijnlijk gaan meedoen, maar omdat hij koud is zal de detonatie iets later in de compressieslag plaatsvinden --> onregelmatige loop. Na een aantal seconden is het oppervlak van de cilinderkop wat opgewarmd waardoor de cylinder meer in de pas gaat lopen met de andere.multipasser schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:07:
Ik heb een 525D van 2004.
Je gaat de hobby 'auto's' inruilen voor de hobby 'versneld afschrijven'?Femme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:29:
[...]
Misschien moet ik de roadster ook maar verkopen. Hij is nu geschorst en dat bevalt me goed.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Volgende auto maar een kleine Japanner?Femme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:29:
[..]
De reden dat ik 'm wegdoe is dat de vaste kosten vanwege de MRB erg hoog zijn en ook ben ik klaar met het gezeik dat die auto's de hele tijd opleveren. Vanavond had ik opeens een lekke voorband onder 650i, kon ik 14km naar huis lopen en moet ik een nieuwe band halen van 400 euro. Misschien moet ik de roadster ook maar verkopen. Hij is nu geschorst en dat bevalt me goed.
Als je die roadster weg doet ben je wel goed gek of heb je echt geld teveel. Eeuwig zonde.
De roadster verkopen en dan bij de eerste mooie warme lentedag ga je van...

of stap je dan in de 650i en ga je van

of stap je dan in de 650i en ga je van

[ Voor 36% gewijzigd door Kaasplank op 10-03-2011 09:09 ]
In Januari hebben ze bij mijn Bridgestone potenza's RFT ook een prop erin gedaan ivm een spijker. Schijnt inderdaad gewoon normaal te zijn en je merkt er niets van. Scheelt toch wel ff een bak geld dan als je meteen een hele nieuwe band moet kopenDaniel schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:33:
Het is leuk om er aan te knutselen maar als ze af zijn is het niet zo leuk meer
>> Signature?
Zoals ik Marc Marie Huybregts eens heb horen zeggen: 'Beslissingen meej emotie, maak ze nie'Femme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:29:
Toch niet in een woede-aanval die Alpina te koop gezet he...
Overigens wil ik hem graag van je overnemen. Je kunt kiezen uit een nier, een 21-voets houten kajuitzeiljacht of een kind van 14 die je vast wel wat schoonmaakklusjes kunt leren. Laat maar weten.
Wacht maar tot de voorjaarskriebels weer komenFemme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:29:
[...]Misschien moet ik de roadster ook maar verkopen. Hij is nu geschorst en dat bevalt me goed.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik ben al een jaar van plan om de B10 te verkopen maar door omstandigheden is het er niet eerder van gekomen. Het bezit van deze auto is verre van verstandig geweest en was pure liefhebberij. Ik heb er wel leuke herinneringen aan overgehouden zoals het ding mooi maken (hij was eerst zo, op vakantie met de familie in twee bimmers, het ophalen van de roadster in Noorwegen met Tom, auto's eruit sprinten met een paardentrailer achter je aan, 261km/h op de gps halen heuvelaf enz. Als de MRB niet zo hoog was geweest had ik 'm waarschijnlijk wel gehouden.EvaluationCopy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:24:
[...]
Zoals ik Marc Marie Huybregts eens heb horen zeggen: 'Beslissingen meej emotie, maak ze nie'
Toch niet in een woede-aanval die Alpina te koop gezet he...
Op dit moment heb ik geen tijd om in die auto te rijden. De komende jaren ben ik bezig met mijn huis en het land erom heen. Dat zijn duurzame investeringen van tijd. Ik denk niet dat ik de roadster echt ga verkopen maar het zou niet onverstandig zijn. In de tijd dat ik er niet in kan rijden heb ik geen afschrijving, geen verzekeringskosten en geen onderhoud maar kan ik het geld wat ik ervoor krijgen waarschijnlijk wel wat laten groeien.argro schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:46:
[...]
Je gaat de hobby 'auto's' inruilen voor de hobby 'versneld afschrijven'?
Een kort vraagje, waarschijnlijk begrijp ik het niet helemaal goed.Ik ga mijn E39 aan de wilgen hangen omdat ik aan de leaseauto ga. Deze dagen klik ik veel in de configurator op bmw.nl, het wordt waarschijnlijk een 118i of een 120i.
Echter, als ik een 118i driedeurs aanklik en daar vervolgens leuke velgen bij wil zoeken, dan staat bij alle velgen dat je die alleen in combinatie met een automatische versnelingsbak kunt selecteren. Wat is daar de logica achter? Of is het een bug?
Echter, als ik een 118i driedeurs aanklik en daar vervolgens leuke velgen bij wil zoeken, dan staat bij alle velgen dat je die alleen in combinatie met een automatische versnelingsbak kunt selecteren. Wat is daar de logica achter? Of is het een bug?
Op het land heb je toch een tractor nodig. Tijd voor een X5?Femme schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:50:
[...]
Op dit moment heb ik geen tijd om in die auto te rijden. De komende jaren ben ik bezig met mijn huis en het land erom heen.
Een X5, zodat die tractor wat heeft om los te trekken af en toe?t_captain schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:50:
[...]
Op het land heb je toch een tractor nodig. Tijd voor een X5?
320d vandaag 100% in orde door de keuring (Belgische versie van jullie APK?) geraakt. Ben superblij!
Op naar volgend jaar en 300.000km!
Ik had nochtans het gevoel dat hij iets minder scherp stuurde de laatste weken, of word ik de auto te gewoon nu ik er elke dag (sportief) mee rijdt?
Update gepland voor deze zomer:
Billstein B4 of B6 ophanging + H&R veren en 18" CSL velgen. Het sturen zal dan wel wat strakker gaan
Verlagen is niet echt de bedoeling, tenzij de wielkas met de 18" nog steeds niet goed gevuld is.
Iemand ervaring met Billstein + H&R?
Op naar volgend jaar en 300.000km!
Ik had nochtans het gevoel dat hij iets minder scherp stuurde de laatste weken, of word ik de auto te gewoon nu ik er elke dag (sportief) mee rijdt?
Update gepland voor deze zomer:
Billstein B4 of B6 ophanging + H&R veren en 18" CSL velgen. Het sturen zal dan wel wat strakker gaan
Verlagen is niet echt de bedoeling, tenzij de wielkas met de 18" nog steeds niet goed gevuld is.
Iemand ervaring met Billstein + H&R?
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ik ben niet echt een supertopper als het op stukjes schrijven aankomt, hoor graag jullie kritiek en wordt ook heel graag gewezen op (eventuele) spelfouten: http://www.bmwme.nl/rij-impressie-bmw-x1-e84-sdrive18d/
Ziet er netjes uit hoor
Ik zie enorm veel punten waar ook comma's gestaan zouden kunnen hebben, het leest overigens wel vermakelijk.zneek schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:15:
Ik ben niet echt een supertopper als het op stukjes schrijven aankomt, hoor graag jullie kritiek en wordt ook heel graag gewezen op (eventuele) spelfouten: http://www.bmwme.nl/rij-impressie-bmw-x1-e84-sdrive18d/
Je had een handbak? Hoe beviel dat
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Zneek omdat je zelf er om vroeg:
Je hebt rij-impressie los geschreven. (dacht al aan de link te zien maar wist niet zeker, want een koppelstreepje (-) mag namelijk ook) Samengestelde woorden horen in het Nederlands aan elkaar: http://www.spatiegebruik.nl, wat dus de volgende woorden oplevert: rij-impressie, telefoon-integratie, CO2-uitstoot, BMW-dealers. Zonder koppelstreepje mag ook.
Verder nog 'foto’sminder' dat aan elkaar geplakt zit
Anywayz, mijn autootje mocht afgelopen zondag mee naar het strand waar ik met een vriend een poosje ben wezen kiten:

Je hebt rij-impressie los geschreven. (dacht al aan de link te zien maar wist niet zeker, want een koppelstreepje (-) mag namelijk ook) Samengestelde woorden horen in het Nederlands aan elkaar: http://www.spatiegebruik.nl, wat dus de volgende woorden oplevert: rij-impressie, telefoon-integratie, CO2-uitstoot, BMW-dealers. Zonder koppelstreepje mag ook.
Verder nog 'foto’sminder' dat aan elkaar geplakt zit
Anywayz, mijn autootje mocht afgelopen zondag mee naar het strand waar ik met een vriend een poosje ben wezen kiten:
[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-03-2011 21:02 ]
rijimpressie.... dat vond ik onleesbaar, vandaar los geschreven... maar goed dat ik geen boete kan krijgen voor spelfouten... 
Ik vermaak met een handbak ook prima.
handbak, tjah, ik ben meer van de automaat, maar laten we die discussie maar niet opnieuw gaan voeren....Kecin schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:41:
[...]
Ik zie enorm veel punten waar ook comma's gestaan zouden kunnen hebben, het leest overigens wel vermakelijk.
Je had een handbak? Hoe beviel dat?
[ Voor 61% gewijzigd door zneek op 10-03-2011 21:01 ]
Zie hierboven over rij-impressie met een koppelteken (wat wél goed is) en de link. Rijimpressie is ook onleesbaar
[ Voor 31% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-03-2011 21:06 ]
Nette review, zneek!zneek schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:15:
Jij vindt em mooi, ik vind em toch wat vreemd geproportioneerd; de neus lijkt wat zwaar tov de rest van de auto. Dat vind ik met de gewone 1 ook al een beetje, maar bij de x1 nog wat meer.
Wat is de toegevoegde waarde? Biedt een x1 meer ruimte dan een 3-serie touring bijvoorbeeld? En dan met name op de achterbank? Of is het meer voor de BMW-rijder die graag een SUV wil, geen x3/x5 kan/mag rijden?
Kwa formaat vind ik em klein overkomen, te klein voor het predicaat SUV, eigenlijk. Zit je ook hoog voor je gevoel of valt dat mee?
In mijn e46 kunnen absoluut geen 3 kinderzitjes achterin naast elkaar, kan dat in een e90 of deze x1 wel?
je mag 1x raden hoeveel kinderen ik heb. En nee, meestal zitten we niet met z'n vijven in de bimmer, daarvoor hebben we een Multipla
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Goed punt, 3 kinderstoelen zie ik niet gebeuren, hoewel... zo krap is het daar achter niet. Ik ga dat nog even meten morgenvroeg.Tacoos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:05:
[...]
Nette review, zneek!
Jij vindt em mooi, ik vind em toch wat vreemd geproportioneerd; de neus lijkt wat zwaar tov de rest van de auto. Dat vind ik met de gewone 1 ook al een beetje, maar bij de x1 nog wat meer.
Wat is de toegevoegde waarde? Biedt een x1 meer ruimte dan een 3-serie touring bijvoorbeeld? En dan met name op de achterbank? Of is het meer voor de BMW-rijder die graag een SUV wil, geen x3/x5 kan/mag rijden?
Kwa formaat vind ik em klein overkomen, te klein voor het predicaat SUV, eigenlijk. Zit je ook hoog voor je gevoel of valt dat mee?
In mijn e46 kunnen absoluut geen 3 kinderzitjes achterin naast elkaar, kan dat in een e90 of deze x1 wel?
je mag 1x raden hoeveel kinderen ik heb. En nee, meestal zitten we niet met z'n vijven in de bimmer, daarvoor hebben we een Multipla![]()
En over de vergelijking met de X3 en de 3 Touring, dat had ik nog niet bedacht, moet eigenlijk wel in zo'n review. Ook even afzetten tegen de concurrent natuurlijk. OVerigens is de X3, de nieuwste F25, veel groter, en duurder, scheelt zo'n 20.000 euro... De 3 Touring is even duur, en zou ik eerder kopen dan deze... Eens zien hoe ik dat in die review kan verwerken.
Respect voor jou dat je dit hier hardop durft te zeggen
Vandaag voor het eerst de nieuwe X3 in het wild gezien, mooie kar moet ik zeggen, vooral de achterkant ziet er een stuk beter uit.
Is inderdaad een hele verbetering ten opzichte van het vorige model...maar toch, de simpelste diesel in High Executive met wat spulletjes kost zomaar weer 65-70k. Nu is dan wel weer het voordeel dat die motor zo goed is dat je ook niet meer nodig hebt
maar een gebruikte X5 voor minder geld lijkt me dan een betere aanschaf.
Ik vond die vorige X3 ook al veel te dicht bij de toenmalige X5 geprijsd. Ik heb met beide geen rij-ervaring dus geen idee of ze qua value ook dicht bij elkaar liggen.
Het grootste voordeel van de X3 tov de X5 is dat je niet direct een 3.0 diesel moet betalen...
Dus ik denk dat de meeste mensen (althans in Belgie dan), liever een leuk aangeklede X3 2.0 rijden dan een kale X5...
De eerste X5 had 184pk met de 3.0 diesel, mss kunnen ze de 4 cilinder van de X3 er wel inlepelen (ook 184pk dacht ik)? Of de diesel van de 123d met wat meer koppel onderin oid...
Dus ik denk dat de meeste mensen (althans in Belgie dan), liever een leuk aangeklede X3 2.0 rijden dan een kale X5...
De eerste X5 had 184pk met de 3.0 diesel, mss kunnen ze de 4 cilinder van de X3 er wel inlepelen (ook 184pk dacht ik)? Of de diesel van de 123d met wat meer koppel onderin oid...
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ben nog steeds op zoek naar een mooie e90 320d en ik heb er nu 1 gevonden die al getuned is. De tuning is door BMW zelf (?) gedaan, papieren schijnen nog aanwezig te zijn. Heeft 116k gelopen en beschikt nu over 215pk (ipv 163).
Wat denken jullie:
A: geen probleem, motor kan het makkelijk hebben
B: niet aan te raden gezien de kilometerstand
Ik ga er overigens per jaar 30k mee rijden en ben van plan de auto 3 a 4 jaar te rijden.
Link
Verkoper kwam betrouwbaar over over de tel.
Wat denken jullie:
A: geen probleem, motor kan het makkelijk hebben
B: niet aan te raden gezien de kilometerstand
Ik ga er overigens per jaar 30k mee rijden en ben van plan de auto 3 a 4 jaar te rijden.
Link
Verkoper kwam betrouwbaar over over de tel.
[ Voor 15% gewijzigd door MrFl0ppY op 11-03-2011 12:03 ]
Dit topic is gesloten.