Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nyazzin schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:23:
Leuk project geweest.

Iemand in Engeland heeft zijn 318i touring omgetoverd tot M3 touring.
Excuus voor de grote plaatjes....

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zie deze link voor het hele artikel: http://www.autoblog.nl/ar.../eindelijk-bmw-m3-touring
Heel erg vet _/-\o_

Ik denk dat ergens, diep in een Bayerische kelder, nog wel een prototype E91 M3 staat maar dat ze hem gewoon net niet goed genoeg vinden om hem te produceren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Of ze verkopen niet voldoende, van de E61 M5 touring zijn er ook maar heel weinig verkocht ten opzichte van de sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M3 is gewoon helemaal niet voor Europa bedoelt. Meer voor de VS en Azië en daar weigeren ze een station te kopen. Niet in elk land gaan ze in het weekend naar de IKEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
dj_raoul schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:58:
[...]

De extra pk's komen toch vooral doordat de redline verhoogd is, bij 'normale' toerentallen vermoed ik dat je niet zoveel winst zult merken. Wel gunstig is dat de facelift de nieuwere 6-traps automaat heeft.
Het kan toch niet dat het chassis van een 318i gelijk is aan dat van een M3?
In dat geval gebruikt/maakt BMW ongelooflijk geavanceerde onderstellen, zelfs voor de instapmodellen.
Dat zou wel verklaren waarom zelfs een 316d fenomenaal goed op de weg ligt... en ook waarom de instapper bij een aardig hoge prijs begint >:)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aries.Mu schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Het kan toch niet dat het chassis van een 318i gelijk is aan dat van een M3?
In dat geval gebruikt/maakt BMW ongelooflijk geavanceerde onderstellen, zelfs voor de instapmodellen.
Dat zou wel verklaren waarom zelfs een 316d fenomenaal goed op de weg ligt... en ook waarom de instapper bij
Het chassis (voor zover je daar nog van kunt spreken, de auto heeft een zelfdragende carrosserie) zal ongetwijfeld hetzelfde zijn als bij een normale BMW. Er zullen wel verschillen zijn in de wielophanging, besturing en achteras maar die onderdelen kun je achteraf vervangen. De schokdempers zijn waarschijnlijk after market gezien de rijhoogte van het ding.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:43:
De M3 is gewoon helemaal niet voor Europa bedoelt. Meer voor de VS en Azië en daar weigeren ze een station te kopen. Niet in elk land gaan ze in het weekend naar de IKEA.
En waarop baseer je deze lulkoek als ik vragen mag?
BMW M GmbH is reporting some impressive figures for 2010 despite the M5 and M6 being discontinued for the year. Despite this, the number of BMW M car sales rose by 14.2 percent to 16,967 units. Overall, worldwide growth in demand for high-performance sports cars, M Sport packages, exclusive special options from BMW Individual as well as driving experience training courses contributed to this positive development. Considerable growth impulses are also anticipated for 2011 thanks to an extended M Sport package and BMW Individual product range and the launch of the BMW 1 Series M Coupé, which takes the company into a new vehicle segment. Beyond this, the development of special task and security vehicles based on current BMW production models will also fall within the remit of BMW M GmbH in future.

The 14.2 percent global growth in new car registrations posted by the BMW AG subsidiary last year bears witness to the enduringly interest in high-performance sports cars. The production phase-out of the BMW M5 and BMW M6 models was more than compensated for by a consistently high demand for the BMW M3 and the newly introduced all-wheel-drive models BMW X5 M and BMW X6 M.

As expected the M3 lead the way in sales. Worldwide, 5,729 units of the BMW M3 Coupé were sold, to which were added 2,544 units of the BMW M3 Convertible and 1,843 BMW M3 Saloons. Sales of the BMW X5 M and BMW X6 M totalled 2,778 and 3,082 respectively.

It’s a bit of a shock to see the sedan only sell 1,843 compared to the X6 M which sold close to twice that. Clearly M knew what they were doing when they made the decision to break their own rules and create the new high performance SAVs.

The most important single market in 2010 was once again the USA, where overall BMW M car sales rose by more than 6 percent to 6,821. The number two sales region, as before, was the German domestic market with sales of 1,716 cars, followed by Britain and Northern Ireland with 1,264 units. The most dynamic growth by far was seen in the Chinese car market, where sales rose by 355 percent to 1,088 units, making China the fourth-strongest market for BMW M cars. BMW M GmbH also registered outstanding growth rates in Brazil (+ 237 percent) and Russia (+ 104 percent).
#1 USA
#2 Duitsland
#3 GB
#4 China

Kijk als je zegt de X5/6 M is niet voor Europa gemaakt, dan ben ik het met je eens, maar de M3? Dat is een pure autobahnmobiel en niks minder.

[ Voor 78% gewijzigd door Spiller op 24-02-2011 00:49 ]

Ioniq 5 P45

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ja dat is echt volkomen onzin.

Kan me haast ook niet voorstellen dat veel mensen een M3 als enige auto hebben.

Buiten Sjaakies die op hun 28e nog bij paps en mams wonen en wel een stoere auto willen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
418O2 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:53:
Ja dat is echt volkomen onzin.

Kan me haast ook niet voorstellen dat veel mensen een M3 als enige auto hebben.

Buiten Sjaakies die op hun 28e nog bij paps en mams wonen en wel een stoere auto willen.
Op zich is een M3 geen verkeerde auto. Onderhoudskosten liggen natuurlijk wel hoger dan bij de gewone 3 en je zult misschien geen 400.000 km rijden zonder revisie van blok en eventueel bak. Maar ik zie het niet als een auto die je niet dagelijks zou kunnen rijden. Beetje hetzelfde verhaal als een 911.

Als ik het geld had om een M3 te rijden zonder het gevoel te hebben dat ik voor de auto aan het werk ben, dan zou ik hem misschien wel overwegen. Er zijn ook zat auto's die je echt niet als daily ride kan gebruiken, denk aan een historische Italiaan. Maar zo schat ik de M3 niet in.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
vandaag auto weggebracht, 2 kapotte draagarmrubbers... had ik wel verwacht dus morgen ophalen met verse rubbers en go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Jongens een klein vraagje over autoverzekeringen.

Ik ben nu al jaren bij centraal beheer achmea verzekerd.
Echter betaal ik in vergelijking met andere verzekeraars jaarlijks rond de 150 euro te veel.

Centraal beheer achmea zegt te zien in het systeem dat ik te veel betaal maar dat dat iets is uit het verleden is en dat de computer bij hun dat zelf zo regelt. Kunnen(willen) het niet veranderen!
Ik heb nog nooit schade gereden in alle jaren dat ik bij hun zit.
"Is een zwarte doos waar we niet in kunnen kijken" en "U rijdt BMW en BMW is een risico" is wat er gezegd wordt.

Nu heb ik de anwb gebeld en anwb zegt dat ik bij hun jaarlijks 170 euro goedkoper uit zou zijn met mijn roydata gegevens.
Bij andere verzekeraars kom ik ook ongeveer tot dezelfde prijs per jaar als bij de anwb.

Ik heb dus besloten bij centraal beheer weg te gaan.
Echter weet ik dat centraal beheer achmea schades direct op je eigen rekening uitbetaald. Je kan dan zelf je reparatie betalen bij de dealer.
Ik vraag mij af welke verzekeraars dat systeem ook hanteren. Ik weet dat tegenwoordig veel verzekeraars direct bij de dealer afrekenen voor reparatie.

Weten jullie hoe dat bij jullie verzekering wordt gedaan?

PS: Volgens de miep aan de telefoon bij centraal beheer moeten we allemaal onze BMW's verkopen en een Toyota kopen want die zijn niet zo diefstalgevoelig. 8)7

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Je moet kijken in de voorwaarden of de verzekeringsmaatschappij aan schadesturing doet. Dus dat je alleen naar hun toegewezen dealers mag. Ik weet dat Interpolis het niet doet maar volgens mij zijn er veel meer die daar niet aan doen.

En ja BMW is een verhoogd risico.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Independer.nl raadplegen, hier kan je heel mooi per verzekeraar de voorwaarden bekijken. Ik betaal 105 per maand, maar dat lijkt me toch echt niet te komen doordat het een Bmw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

MrFl0ppY schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:26:
Je moet kijken in de voorwaarden of de verzekeringsmaatschappij aan schadesturing doet. Dus dat je alleen naar hun toegewezen dealers mag. Ik weet dat Interpolis het niet doet maar volgens mij zijn er veel meer die daar niet aan doen.

Betaalt interpolis het schadebedrag dan uit op je eigen rekening?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik zit bij Klaverblad, 80 euro/maand AllRisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
SYQ schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:35:
[...]

Independer.nl raadplegen, hier kan je heel mooi per verzekeraar de voorwaarden bekijken. Ik betaal 105 per maand, maar dat lijkt me toch echt niet te komen doordat het een Bmw is.
Independer vind ik een vrij matige site eerlijk gezegd. Veel verzekeraars worden niet meegenomen in de vergelijking. Kijk bijvoorbeeld ook eens op premie.nl. Mijn auto is overigens verzekerd bij United Insurance, aanzienlijk goedkoper dan het meest gunstige resultaat dat ik bij Independer.nl kreeg.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Ik zit bij centraal beheer en had in december ook eens gekeken naar mijn premie's. Zie mijn post van toen:
ChiLLeR schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:34:
Net gewoon ff 40euro per maand op m'n autoverzekering (centraal beheer) bespaard. Betaal nu nog maar 59euro all risk.
Ik betaalde hiervoor 99euro maar ik zag op hun online calculator dat het tarief maar 55euro is, dus ik bel op zegt ze doodleuk 'ja dat kan alleen als u een jaar niet meer bij ons verzekerd bent' -'oke dan zeg ik bij deze op en ga ik wel een jaar ergens anders heen'. Hebben ze toch het tarief aangepast naar de 'nieuwe' premie berekening. Toch weer ff 480euro bespaard voor 2011 :)
Dus dat kan je ook nog eens proberen BMW_M3. De opzeg 'dienst' kan nogal wat kortingen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 25-02-2011 21:37 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
BMW_M3 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:01:
[...]

Betaalt interpolis het schadebedrag dan uit op je eigen rekening?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik zat ook bij Centraal Beheer voor 85 per maand WA+ voor m'n 318ci. Toen overgestapt naar ING voor "maar" 65 per maand. Tja.. en die centraal beheer zijn echt een stelletje flikkers. Je krijgt gewoon geen schadevrij jaar erbij als je sterretje laat repareren. 8)7 toen heb ik meteen gezegd dan ben ik weg ook. Had ik beter zelf die paar tientjes kunnen betalen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Independer en andere vergelijkingsites weigeren auto's met 300+ PK.
Ik kreeg, vorig jaar, toen ik op zoek was naar een verzekering voor mijn Z4 een njet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MrFl0ppY schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:26:

Ik zit bij Interpolis. Volgens mij word daar de premie gewoon bepaald o.b.v. gewicht en vermogen (WA deel) en nieuwwaarde (casco deel). Er zit imo geen toeslag op omdat de auto een BMW is.

Met schadeafhandeling gelukkig geen ervaring. Alleen een sterretje laten repareren, die werd rechtstreeks betaald en had geen invloed op de opbouw van schadevrije jaren.

(E46 320Ci 53 euro per maand all-risk obv 75% no-claim en volledig casco dekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou in de categorie 18-23 kan je ook veel lastiger verzekeren. Rond de 170pk doen veel al moeilijk, dan moet je toch even bellen en/of hele belachelijke premies betalen. Daarna ben je een beetje uit de risicogroep en zijn de prijzen stukken lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Plus dat je vaak beperkt bent tot WA dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben gelukkig al jaren geleden weggegaan bij Centraal Beheer. :) Ik heb een tijdje bij Unive gezeten. Nu heb ik een verzekering bij Turien en Co. Via de dealer geregeld, dit leek toch goedkoper te zijn dan bij Unive blijven.
Nooit geweten dat het aantal PK's een probleem zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
t_captain schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:47:
[...]

Ik zit bij Interpolis. Volgens mij word daar de premie gewoon bepaald o.b.v. gewicht en vermogen (WA deel) en nieuwwaarde (casco deel). Er zit imo geen toeslag op omdat de auto een BMW is.

Met schadeafhandeling gelukkig geen ervaring. Alleen een sterretje laten repareren, die werd rechtstreeks betaald en had geen invloed op de opbouw van schadevrije jaren.

(E46 320Ci 53 euro per maand all-risk obv 75% no-claim en volledig casco dekking).
WA is inderdaad bijna alleen op gewicht en vermogen, casco dekkingen zijn wel degelijk afhankelijk van het merk. Soms zelfs voor een bepaald type. Het loont dus wel om met een speciale auto of 1 met groot vermogen te shoppen want het is maar net hoe de verzekeraar zijn premie berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

argro schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:31:
[...]
Independer vind ik een vrij matige site eerlijk gezegd. Veel verzekeraars worden niet meegenomen in de vergelijking. Kijk bijvoorbeeld ook eens op premie.nl. Mijn auto is overigens verzekerd bij United Insurance, aanzienlijk goedkoper dan het meest gunstige resultaat dat ik bij Independer.nl kreeg.
Hm, die kende ik nog niet. 't zou me 6 euro per maand schelen als ik nu een verzekering af zou sluiten, maargoed, ben vorig jaar voor de winter al 'goedkoop' verzekerd bij Independer. (€47,06 WA, ZX 1.4i uit '92 :') )

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BMW_M3 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:21:
Jongens een klein vraagje over autoverzekeringen.

Ik ben nu al jaren bij centraal beheer achmea verzekerd.
Echter betaal ik in vergelijking met andere verzekeraars jaarlijks rond de 150 euro te veel.

Centraal beheer achmea zegt te zien in het systeem dat ik te veel betaal maar dat dat iets is uit het verleden is en dat de computer bij hun dat zelf zo regelt. Kunnen(willen) het niet veranderen!
Ik heb nog nooit schade gereden in alle jaren dat ik bij hun zit.
"Is een zwarte doos waar we niet in kunnen kijken" en "U rijdt BMW en BMW is een risico" is wat er gezegd wordt.

Nu heb ik de anwb gebeld en anwb zegt dat ik bij hun jaarlijks 170 euro goedkoper uit zou zijn met mijn roydata gegevens.
Bij andere verzekeraars kom ik ook ongeveer tot dezelfde prijs per jaar als bij de anwb.

Ik heb dus besloten bij centraal beheer weg te gaan.
Echter weet ik dat centraal beheer achmea schades direct op je eigen rekening uitbetaald. Je kan dan zelf je reparatie betalen bij de dealer.
Ik vraag mij af welke verzekeraars dat systeem ook hanteren. Ik weet dat tegenwoordig veel verzekeraars direct bij de dealer afrekenen voor reparatie.

Weten jullie hoe dat bij jullie verzekering wordt gedaan?

PS: Volgens de miep aan de telefoon bij centraal beheer moeten we allemaal onze BMW's verkopen en een Toyota kopen want die zijn niet zo diefstalgevoelig. 8)7
Je moet een verzekering niet ingewikkelder maken dan nodig. Ga naar www.independer.nl en zoek de goedkoopste. Staan ook beoordelingen bij trouwens. Over het algemeen is Allsecur goedkoop en goed.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Allsecur zijn een stelletje prutsers :N
M'n vader wilde daar zijn Bimmer verzekeren. Hij was een tijdje in Duitsland verzekerd en had daar ook extra jaren opgebouwd maar daar wilden ze niks van weten, eigenlijk wilden ze hem weer op 0 jaren zetten omdat ie al bijna een jaar niet in Nederland verzekerd was (stel je voor, met 19 sv-jaren 8)7 )
Ze hebben uiteindelijk toch eens in Roy-data gekeken en daar stonden volgens hun maar 16 jaren. De vorige verzekering gebeld of ze het er wel goed in hadden gezet en volgens hun stond het er allemaal correct in. Allsecur weer gemaild, "Nou meneer ik heb het nog eens goed bekeken en er staan toch echt 100% zeker maar 16 jaren in Roy-data".
Via internet kan je bij Roy-data opvragen welke gegevens zij over je hebben, een paar dagen later netjes een brief gekregen en daarop stonden 19 schadevrije jaren. Kopietje van gemaakt en naar Allsecur gestuurd samen met een opzegbrief :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Ik snap niet waar die hele onzin vandaan komt. Volgens mij zijn veel BMW-rijders juist liefhebbers van autorijden. Over het algemeen zijn liefhebbers ergens vrij goed in en zorgen ze goed voor hun spullekes.

Ik zou wel eens statistieken willen zien waaruit blijkt dat BMW's meer schade veroorzaken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

EvaluationCopy schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:32:
Ik snap niet waar die hele onzin vandaan komt. Volgens mij zijn veel BMW-rijders juist liefhebbers van autorijden. Over het algemeen zijn liefhebbers ergens vrij goed in en zorgen ze goed voor hun spullekes.
De wat duurdere ja, er staan al 2500 BMW's onder de 5000 euro alleen op Marktplaats.
Goedkopere BMW's zijn populair bij petjes en andere sjonnies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

EvaluationCopy schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:32:

Ik zou wel eens statistieken willen zien waaruit blijkt dat BMW's meer schade veroorzaken.
Gaat vooral om diefstalgevoeligheid en het feit dat de meeste bmw's 2 liter of meer aan cilinderinhoud hebben.
Met je 1.6 liter Opeltje trek je niet zo snel op. Snap u :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Je moet een verzekering niet ingewikkelder maken dan nodig. Ga naar www.independer.nl en zoek de goedkoopste. Staan ook beoordelingen bij trouwens. Over het algemeen is Allsecur goedkoop en goed.
Ik heb de 320Ci en de RX-8 uitgerekend op Independer. Voor de BMW heeft AllSecur inderdaad een concurrerende premie (Interpolis is 3 euro p/m goedkoper maar dat komt omdat we daar pakketkorting hebben). De Mazda is bij Allsecur dik 60% duurder dan bij Interpolis (78 ipv 47). En dat voor een Japanner met een 1.3 liter motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
RSP schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:50:
Heb je deze alleen gekozen voor de automaat?
Ja, ik wil geen handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
dj_raoul schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:58:
[...]

De extra pk's komen toch vooral doordat de redline verhoogd is, bij 'normale' toerentallen vermoed ik dat je niet zoveel winst zult merken. Wel gunstig is dat de facelift de nieuwere 6-traps automaat heeft.
Goed om te weten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Zoals eerder gezegd, Independer geeft een verre van compleet overzicht. Volgens Independer de goedkoopste is dus waarschijnlijk niet de goedkoopste.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 26-02-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Zo, de zomerband ligt erop in combinatie met een nieuwe velg:

520d Exclusive Line
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p4.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p7.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p5.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/depot/screenshots/bmw/p6.jpg

Verdere info:
- Adaptive bixenon, cruise control, regen/licht sensors, elektrische zetels
- Navigatie professional, bluetooth, hifi professional
- Zetelverwarming, lichtpakket, pdc v+a

Ziezo, die foto's kunnen meteen in de startpost :)

[ Voor 71% gewijzigd door Apache op 27-02-2011 21:00 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

t_captain schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:12:
[...]

Ik heb de 320Ci en de RX-8 uitgerekend op Independer. Voor de BMW heeft AllSecur inderdaad een concurrerende premie (Interpolis is 3 euro p/m goedkoper maar dat komt omdat we daar pakketkorting hebben). De Mazda is bij Allsecur dik 60% duurder dan bij Interpolis (78 ipv 47). En dat voor een Japanner met een 1.3 liter motor ;)
Ik gaf maar een voorbeeld, het kan per auto verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Nieuwe achterbanden voor de Z4 komen eraan (255/35/18). Ik twijfel alleen nog over het soort.
De wagen staan nu op Bridgestone runflats (voor 4mm profiel achter kaal) en is behoorlijk spoorgevoelig. Geeft het problemen als ik achter op normale banden ga rijden en voor op de RFT ?

Als de voorbanden tzt komen gaan die ook over en dan sta ik rondom op gewone banden.

Ik zag dat Kwik fit een actie heeft voor Michelin PS3, kost dan zo`n 460 euro gemonteerd en gebalanceerd, lijkt me redelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 26-02-2011 20:12 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kecin schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:38:
[...]

Gaat vooral om diefstalgevoeligheid en het feit dat de meeste bmw's 2 liter of meer aan cilinderinhoud hebben.
Met je 1.6 liter Opeltje trek je niet zo snel op. Snap u :)?
Sure. Maar meer vermogen is misschien voor jonge gasten een 'probleem', maar dat vangen ze toch al voor de hogere prijzen tot 24 jaar?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

EvaluationCopy schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:13:
[...]

Sure. Maar meer vermogen is misschien voor jonge gasten een 'probleem', maar dat vangen ze toch al voor de hogere prijzen tot 24 jaar?
Weet niet of het super leeftijdsgebonden is, ben nu 21 en rijd behoorlijk sportief. Maar dat doe ik op mijn 30e nog steeds denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Weet niet of het super leeftijdsgebonden is, ben nu 21 en rijd behoorlijk sportief. Maar dat doe ik op mijn 30e nog steeds denk ik :P.
Maar dan heb je wel 9-jaar meer ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

argro schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:31:
[...]
Heb ff opgezocht, maar maakt voor mij niks uit. Via premie.nl kom ik op 109euro per maand
Komt gewoon door mijn 3 schadevrije jaren (dit is pas mijn 3de auto), en vanwege nieuwprijs auto 74.000 destijds. De verzekeraars weten dus erg goed hoe ze hun premies kunstmatig hoog moeten houden :)
Apache schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:34:

Verdere info:

Jouw auto schreeuwt om een m-pakket! Echt wel de ideale kleur

[ Voor 25% gewijzigd door SYQ op 27-02-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Apache schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:34:

520d Exclusive Line
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Verdere info:

Mooie kar, zeker met die 7 serie wielen :) Mag inderdaad wel een M pakketje op, gaat hem echt afmaken.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Heren,

Sinds vrijdag in het bezit van een E46 318 ('99, 140k-km), en moet zeggen; het rijdt heerlijk :).

Ik heb wel een issue... zodra de motor goed warm is (bijvoorbeeld na een stuk snelweg + stuk file rijden) begint deze te fluiten. Wanneer je gas geeft is het gefluit weg, maar zodra je gas terug neemt of de motor stationair laat lopen dan komt het weer terug (en hard ook).

Het gefluit verandert (een beetje) van toonaard naarmate je met het gaspedaal speelt, en verdwijnt ook weer sporadisch om even later weer terug te keren. Het lijkt me niet dat dit iets met de koeling te maken heeft, aangezien de temperatuurmeter netjes in het midden blijft staan.

EDIT:

Overigens bedenk ik me net dat ik zaterdag ook wat problemen had met stationair draaien toen 'ie koud was; neigde steeds naar afslaan. Maar dat is een minuut later ook weer weg en treedt verder niet meer op (wanneer warm). Wellicht toch iets met vacuüm, valse lucht aantrekken of zo?

Iemand enig idee?

Sowieso ga ik vanavond mijn monteur bellen maar ik ben even wat aan het peilen online.

Bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2011 09:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gok een vacuumlek. Loop alle leidingen vanaf de achterkant van je luchtfilter maar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
TommyGun schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:51:

Het gefluit verandert (een beetje) van toonaard naarmate je met het gaspedaal speelt, en verdwijnt ook weer sporadisch om even later weer terug te keren. Het lijkt me niet dat dit iets met de koeling te maken heeft, aangezien de temperatuurmeter netjes in het midden blijft staan.
Dat zegt niks. De temperatuurmeter blijft misschien wel in het midden staan, maar de viso of waterpomp moeten meer werk verrichten waardoor de fluittoon kan ontstaan. Volgens mij heb ik vaker klachten gelezen van mensen hierover, maar dan was het vooral als ze hard gingen rijden. Jij zegt ook dat het voorkomt na een tijdje rijden of in de file als het warm is, dus de conclusie dat het niet iets met de koeling te maken heeft lijkt me wat snel getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

YoshiBignose schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:46:
[...]

Dat zegt niks. De temperatuurmeter blijft misschien wel in het midden staan, maar de viso of waterpomp moeten meer werk verrichten waardoor de fluittoon kan ontstaan. Volgens mij heb ik vaker klachten gelezen van mensen hierover, maar dan was het vooral als ze hard gingen rijden. Jij zegt ook dat het voorkomt na een tijdje rijden of in de file als het warm is, dus de conclusie dat het niet iets met de koeling te maken heeft lijkt me wat snel getrokken :P
Je hebt gelijk, het is misschien iets te voorbarig om nu al de waterpomp/visco uit te sluiten. Wellicht dat ik dan twee afzonderlijke problemen heb? Het vacuüm (stationair problemen) en een probleem met bovenstaand wat betreft de fluittoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:25:
[...]

Je hebt gelijk, het is misschien iets te voorbarig om nu al de waterpomp/visco uit te sluiten. Wellicht dat ik dan twee afzonderlijke problemen heb? Het vacuüm (stationair problemen) en een probleem met bovenstaand wat betreft de fluittoon.
Mijn auto liep stationair slecht vanwege een lek in de slang achter het luchtfilter en door de hoeveelheid valse lucht die naar binnen werd gezogen floot het als een malle :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat je kan doen om dat te checken is het volgende:

pak een spuitbus remmenreiniger en spuit op delen van je luchtaanvoer. Als je een luchtlek hebt, dan gaat hij stabiel lopen als je er remmenreiniger op spuit. Dan krijgt hij namelijk ipv valse lucht een brandstof binnen (remmenreiniger brand als de hel) en loopt hij weer soepel.

daarmee kan je dus lekken opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

bombadil schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:04:
Nieuwe achterbanden voor de Z4 komen eraan (255/35/18). Ik twijfel alleen nog over het soort.
De wagen staan nu op Bridgestone runflats (voor 4mm profiel achter kaal) en is behoorlijk spoorgevoelig. Geeft het problemen als ik achter op normale banden ga rijden en voor op de RFT ?

Als de voorbanden tzt komen gaan die ook over en dan sta ik rondom op gewone banden.

Ik zag dat Kwik fit een actie heeft voor Michelin PS3, kost dan zo`n 460 euro gemonteerd en gebalanceerd, lijkt me redelijk?
Runflats wisselen voor normale banden maakt niet uit, sowieso vind ik runflats maar bedenkelijk op een auto met een reservewiel en zonder actieve bandenspanningscontrole.
Voor Michelin Pilot Sport banden betaal je hoe dan ook de hoofdprijs, die dingen zijn lomp duur. Ikzelf rij naar alle tevredenheid met Falken FK452's in die maat (€157 per band excl montage bij autobandenmarkt.nl). Hiervoor had ik Michelin PS2 banden en de verschillen in rijgedrag zijn verwaarloosbaar.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Spiller schreef op maandag 28 februari 2011 @ 06:44:
[...]

Mooie kar, zeker met die 7 serie wielen :) Mag inderdaad wel een M pakketje op, gaat hem echt afmaken.
Volgens mijn garage zijn het gewoon 5 serie velgen hoor. Een M-pakket is inderdaad schitterend, maar ik weet niet hoe lang ik deze wagen nog ga rijden, en of het dan wel de moeite is om nog te investeren in een M-pakket terwijl ik anders meer geld kan steken in een F10 met sportspackage bijvoorbeeld ;)

Wat banden betreft, hieruit had ik de keuze:

245/35/19:
Kumho KU31: 189/stuk, alles in
Toyo T1R: 207/stuk, alles in
Vredestein Ultrac Sessanta: 214/stuk, alles in
Goodyear Asymmetric: 259/stuk, alles in
Conti Sportcontact 3: 260/stuk, alles in
Pirelli P Zero: 279/stuk, alles in
Michelin PS2: 320/stuk, alles in

275/30/19:
Kumho KU31: 220/stuk, alles in
Toyo T1R: 235/stuk, alles in
Goodyear Asymm: 298/stuk, alles in
Vredestein Ultrac Sessanta: 251/stuk, alles in
Pirelli P Zero: 312/stuk, alles in
Michelin PS2: 381/stuk, alles in

Waarbij vooral de PS2 sterk werd aangeraden boven een PS3 aangezien die het bij lange na niet haalt van een PS2 en het geen echte opvolger bleek te zijn. Uiteindelijk ben ik voor de goodyears gegaan.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vredestein presteren ook heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het afslaan is vrijwel zeker de stappenmotor. Starten -> toerental zakt onder de 1000 rpm -> motor slaat af. Wanneer je de toeren handmatig boven de 1000 rpm houdt treedt het probleem niet op. Wat betreft het fluiten: de verkoper verdenkt de compressiepomp, maar kan dat niet met zekerheid zeggen (uiteraard). To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Check even de rubber luchtinlaat. Ik heb de mijne vandaag net laten vervangen, opgelost. Had hetzelfde probleem. Kon de scheur ook gewoon zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Koel, word ik even getweet door BMW Group NL: http://twitter.com/BMWGroup_NL/status/42257462035877888

Dat doet de bezoekersaantallen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

EvaluationCopy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:25:
Check even de rubber luchtinlaat. Ik heb de mijne vandaag net laten vervangen, opgelost. Had hetzelfde probleem. Kon de scheur ook gewoon zien zitten.
Ik ga zo meteen even naar de monteur. Compressiepomp vindt hij vreemd, naar zijn weten zit op dit model geen vacuümpomp maar wat betreft het stationair lopen verdenkt hij ook de stappenmotor en mogelijk de bijhorende slang c.q. rubber bij de luchtinlaat.

Het fluiten is echter moeilijk te reproduceren dus dat is even bezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Iemand nog een M43 motor over trouwens? Voor in een E34. Ik zei dat hij de mijne wel mocht hebben als hij de hele auto er bij zou nemen maar dan wilde hij hem alleen ruilen voor die auto als hij af is, 100pk in een 5, no thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Oké dan, advies van de monteur: laten repareren onder garantie bij de verkopend handelaar. De motor krijgt valse lucht, vermoedelijk doordat er iets niet in orde is met de aansturing van de stationaire omloopklep of de klep zelf. Warm draait de motor teveel toeren: bijna 1500 rpm, en koud te weinig: 1000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Helemaal vergeten te melden...

Inmiddels twee kleine modificaties uitgevoerd :)
1. Ruitenwisserbladen vervangen. Stomme stalen constructie maakte nogal herrie, dus er gelijk maar Bosche Aerotwins opgezet :) Stuk stiller en het veegt prima zo!

2. Remmerij voor vervangen: nu voorzien van de JCW remmen. Een zogenaamde Big Brake Kit dus, inclusief de (officiële) rode remklauwen. Ziet er leuk uit misschien, maar het remt vooral erg fijn :)

Foto's volgen nog :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Floor-is schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:04:
Helemaal vergeten te melden...

Inmiddels twee kleine modificaties uitgevoerd :)
1. Ruitenwisserbladen vervangen. Stomme stalen constructie maakte nogal herrie, dus er gelijk maar Bosche Aerotwins opgezet :) Stuk stiller en het veegt prima zo!

2. Remmerij voor vervangen: nu voorzien van de JCW remmen. Een zogenaamde Big Brake Kit dus, inclusief de (officiële) rode remklauwen. Ziet er leuk uit misschien, maar het remt vooral erg fijn :)

Foto's volgen nog :)
Rode remklauwen! Mooiste wat er is op een auto.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een zwarte 911 met gele remklauwen kan ook prima. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar vroegah hadden alleen de Porsches met gele remklauwen de keramische remschijven, daar kon je het aan herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hahaha Hammond laatst in Top Gear met zijn grijze GT3 RS met rode velgen en gele remklauwen. 'Yeah it's a bit of a fashion disaster'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

EvaluationCopy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:18:
Hahaha Hammond laatst in Top Gear met zijn grijze GT3 RS met rode velgen en gele remklauwen. 'Yeah it's a bit of a fashion disaster'
Ik moest er ook aan denken! Haha

@Zneek, tof dat BMW-groep je site ontdekt heeft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ff een vraag he,

ik heb een 323Ci

2x velgen 19 inch ET45
2x velgen 19 inch ET 40

daarop wil ik

banden 265.30.19 en 235.36.19 monteren

ik dacht dat dat gewoon moet passen, en volgens de velg leverancier past dat ook, nu zegt de bandenboer dat dat NO WAY (hij lachte me soort van uit :P ) gaat passen op mijn auto......

ware het niet dat de bandenmaat die mij als alternatief geboden word (225 en 255 breed) +- 300 euro duurder is / vaker verkocht word / waarschijnlijk meer marge heeft.

hoe kom ik er voor de 100% zeker achter dat 265 NIET aan gaat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Passen? :P
Behalve dat 235 en 265 imo onzinnig breed is (helemaal op een 323i), is het ook wel handig om te weten hoe breed de velg is. Scheelt ook nogal of je achter 8,5J of 10J velgen hebt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

Wimo.

Shake and Bake!

MadMarky schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:37:
Behalve dat 235 en 265 imo onzinnig breed is (helemaal op een 323i), is het ook wel handig om te weten hoe breed de velg is. Scheelt ook nogal of je achter 8,5J of 10J velgen hebt.
Mijn oude 328CI had 9J met 265 achter. Het past wel maar je zit echt op het randje. Een staggerd setup is overigens erg mooi ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12-09 12:49
Vraag aan de BMW kenners hier.

Hoe lopen de motoren van de 3 serie tussen 2000 en 2004 op LPG?

Zit serieus te kijken naar een opvolger van mijn 140-km-per-dag autootje en ik moet eerlijk bekennen dat ik een hoop kandidaten heb waaronder een "oude" 3-serie.
Deze zijn veel te vinden van 2000 ~ 2004 met een redelijk aantal kilometers (tot 150k).

Ik las toevallig laatst het artikel op autoweek waar een 318 op LPG inmiddels 6 ton had gelopen en ik was benieuwd of er naast de 318 ook andere motoren zijn die makkelijk op LPG gaan.

Reguliere LPG installatie is rond de 1500 euro volgens mij, dus die gaat mee in het budget :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat je wel wat meer kwijt bent voor een nieuwe lpg-installatie voor een viercylinder. Ik verwacht eerder een prijs van 2000-2500 euro. Bij de B10 was ik ongeveer 3000 euro kwijt en bij de 650i bijna 3500 euro. Volgens mij lopen die BMW's allemaal wel goed op lpg. De E90 318i is zelfs door dealers met lpg geleverd. Ik weet niet hoe dit bij de E46 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:28:
ff een vraag he,

ik heb een 323Ci

2x velgen 19 inch ET45
2x velgen 19 inch ET 40

daarop wil ik

banden 265.30.19 en 235.36.19 monteren

ik dacht dat dat gewoon moet passen, en volgens de velg leverancier past dat ook, nu zegt de bandenboer dat dat NO WAY (hij lachte me soort van uit :P ) gaat passen op mijn auto......

ware het niet dat de bandenmaat die mij als alternatief geboden word (225 en 255 breed) +- 300 euro duurder is / vaker verkocht word / waarschijnlijk meer marge heeft.

hoe kom ik er voor de 100% zeker achter dat 265 NIET aan gaat lopen?
Volgens mij had iemand dit onder z'n e46 coupe en dat ging goed:

Inchmaat: 19"
Velgbreedte voor: 8,5J
Velgbreedte achter: 9,5J
ET waarde voor: 40
ET waarde achter: 45
Bandenmaat voor: 235/35 R19
Bandenmaat achter: 265/30 R19

265 hoort een coupe te kunnen hebben maar het hangt van de velgbreedte af. ik hoor ook verhalen van 9.5j dat aansleept. 225/255 is beter vind ik, maar snap niet dat dat zoveel duurder is.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 02-03-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KillaZ schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:58:
Vraag aan de BMW kenners hier.

Hoe lopen de motoren van de 3 serie tussen 2000 en 2004 op LPG?

Zit serieus te kijken naar een opvolger van mijn 140-km-per-dag autootje en ik moet eerlijk bekennen dat ik een hoop kandidaten heb waaronder een "oude" 3-serie.
Deze zijn veel te vinden van 2000 ~ 2004 met een redelijk aantal kilometers (tot 150k).

Ik las toevallig laatst het artikel op autoweek waar een 318 op LPG inmiddels 6 ton had gelopen en ik was benieuwd of er naast de 318 ook andere motoren zijn die makkelijk op LPG gaan.

Reguliere LPG installatie is rond de 1500 euro volgens mij, dus die gaat mee in het budget :)
http://www.autogasnederland.nl/autogasinbouwbedrijven/

:)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:36:
[...]

265 hoort een coupe te kunnen hebben maar het hangt van de velgbreedte af. ik hoor ook verhalen van 9.5j dat aansleept. 225/255 is beter vind ik, maar snap niet dat dat zoveel duurder is.
Dat snap ik ook niet, 225/255 zijn ook veel gangbaardere maten dan 235/265. Volgens mij probeert die bandenboer iemand een poot uit te draaien ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BMW E46

8 x 18” 225 / 40 ZR 18 voor

9 x 18'' 255 / 35 ZR 18 achter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja die passen dat is al 10x gezegd :') maar het gaat nu om 235 / 265 en daar hoor je gemengde verhalen over :P
MadMarky schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:04:
[...]

Dat snap ik ook niet, 225/255 zijn ook veel gangbaardere maten dan 235/265. Volgens mij probeert die bandenboer iemand een poot uit te draaien ;)
Haha ja... hij ging ook al hard lachen toen ie het over 265 had. Beetje raar vind ik dat eerlijk gezegd. Ik zou ergens anders naar je banden zoeken :P

[ Voor 65% gewijzigd door YoshiBignose op 02-03-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

YoshiBignose schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:36:
[...]

heeft ook te maken met hoe de auto geveerd/verlaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hartge levert dit.

HARTGE CLASSIC 2

8 x 19" ET 40 235 / 35 ZR 19 voor
9 x 19" ET 46 265 / 30 ZR 19 achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MadMarky schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:04:
[...]

Misschien heeft het met de hoogte te maken. Ik zocht ooit 55-serie banden. 50 en 60 was goed te doen, 55 was meteen 1,5x zo duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Femme schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:22:
Ik denk dat je wel wat meer kwijt bent voor een nieuwe lpg-installatie voor een viercylinder. Ik verwacht eerder een prijs van 2000-2500 euro. Bij de B10 was ik ongeveer 3000 euro kwijt en bij de 650i bijna 3500 euro. Volgens mij lopen die BMW's allemaal wel goed op lpg. De E90 318i is zelfs door dealers met lpg geleverd. Ik weet niet hoe dit bij de E46 ging.
Hebben ze hier nog extra panelen voor moeten spuiten of aanpassen? Klinkt niet heel gek namelijk, zelfs niet de 650i. Met 'n beetje 50 - 60k km per jaar moet je dat er vlot uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
MadMarky schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:37:
9.5j achter ET 45
8.5J voor ET 40

dat is exact mijn setup, auto is op dit moment standaard geveerd maar wil misschien eibach pro

[ Voor 34% gewijzigd door Reloader op 02-03-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Femme schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:22:
Aha, maar dat is aan te passen aan het budget.

@ Fred: Voordat ik überhaupt naar een installatiebedrijf ga, lijkt het mij handig om te weten of er nog motoren zijn die niet goed op LPG lopen. Wat is daar een betere plek voor dan hier? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
kun je 225 voor en 265 achter combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
KillaZ schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:56:
[...]

Aha, maar dat is aan te passen aan het budget.

@ Fred: Voordat ik überhaupt naar een installatiebedrijf ga, lijkt het mij handig om te weten of er nog motoren zijn die niet goed op LPG lopen. Wat is daar een betere plek voor dan hier? ;)
Let bij een E46 tussen 2000 en 2005 op het feit dat je met verschillende motoren te maken hebt. Rond 2002 zijn nieuwe motoren geïntroduceerd.

Mocht je meer te weten komen zou je dat dan hier willen posten? Ik heb zelf een E46 318i uit 2002 met 120.000km op de teller. Ik heb ook wel interesse in LPG-inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Reloader schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:32:
[...]

9.5j achter ET 45
8.5J voor ET 40
Kijk aan, dat is waar ik ook mee rij maar dan op 18" en 225/255. Al heb je aan mijn info maar weinig. Een Z3 heeft een E36 achteras en hele andere wielkasten.
Mij bevalt die velgbreedte overigens niet zo goed. De banden komen er wat getrokken op te liggen waardoor de velgranden makkelijk beschadigen, daar helpt velgbescherming ook niets tegen. Die 1cm die 235/265 breder is zal daarbij niet veel verschil maken. Achteraf gezien had ik liever 8J voor en 8,5J achter gehad net als bij m'n vorige set velgen.
Reloader schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:16:
kun je 225 voor en 265 achter combineren?
Waarom niet?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
weet niet? omloop maat ofzo je ziet meestal 225 en 255?

hoe kom ik erachter hoever ik kan verlagen met een band van 265 breed?

[ Voor 40% gewijzigd door Reloader op 02-03-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
trial and error. Pas er wel mee op, want je banden in je wielkasten met een flinke hobbel is niet erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
banden zijn besteld :) 265/30/19 en 235/35/19 whohoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou, nadat nu de CT200H is afgevallen, zijn mijn pijlen nu gericht op:

BMW 320D Touring ED

Ik zou hem dan nemen met de Luxury Line en wat andere opties (groter Nav, velgen e.d.). De auto komt dan compleet op 49k. Veel geld, maar relatief gezien weer weinig, en ook nog eens 20% bijtelling.

Nu komt in 2012 de nieuwe. Ik zit daar niet heel erg meer, zeker niet omdat ze nu veel waarde bieden voor weinig extra's. Ik ben echter wel benieuwd hoe het normaal is als BMW een nieuw model launched. Bieden ze dan een soort van 1st edition, met veel voor weinig? Of komen ze pas na verloop van tijd met de leukere aanbiedingen.

49k voor een complete 320D (leer en xenon e.d. zitten op de Luxury) is niet erg, maar wel als ik voor hetzelfde geld een nieuwe heb in 2012 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Damn 49k voor een 320d :D Ik heb nog een oude offerte liggen van BMW Den Haag voor een vol uitgeruste E60 520d @ 35k 8)7 Diplomatic sales O+

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 03-03-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:54:
Damn 49k voor een 320d :D Ik heb nog een oude offerte liggen van BMW Den Haag voor een vol uitgeruste E60 520d @ 35k 8)7 Diplomatic sales O+
Daarom zei ik alles relatief :P De "normale" 320D begint (volledig kaal dus) pas bij 45k. De ED versie begint bij 41k. Dat scheelt dus weer ;)

Doordat het een uitloopmodel is, scheelt het dus nog extra omdat de opties goedkoper zijn. Blijft een bak geld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Mijn vader heeft een paar weken terug ook een 320d ED bestelt en moet zeggen dat het een heerlijke wagen is om in te rijden, maar ik vond er tog een paar dingen aan zitten die we beiden wat minder vonden;
- Voetruimte bijrijder is onder de maat; ik kon met maat 46 mijn voeten niet kwijt zonder deze dwars te moeten leggen (hoogte vloer -> dashbord is te klein)
- Bij een alarm klasse 3 komt er een foeilelijk lampje onder de binnenspiegel te hangen
- Hoogteverstelling stoelen werkt alleen door jezelf op te trekken aan het stuur (of aan de handgreep aan het dak als je de passagier bent); komt knullig over. Nvt als er elektrische bediening op zit.

Voor de rest een heerlijke auto; kan ook niet wachten tot m'n pa hem heeft en we er een eind mee kunnen gaan rijden. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:44:

Ik zou hem dan nemen met de Luxury Line en wat andere opties (groter Nav, velgen e.d.). De auto komt dan compleet op 49k. Veel geld, maar relatief gezien weer weinig, en ook nog eens 20% bijtelling.
Bij een nieuwwaarde van 49k wordt leasen vanzelf duur, ook al heb je slechts 20% bijtelling. Leasebedrag zit waarschijnlijk rond de 1200 a 1300 euro. Als ik die ten laste van de zaak ga brengen, kost me dat netto al zo'n 650 euro. Komt de bijtelling a 425 euro p/m netto bovenop. Totale nettokosten tegen de 1100 euro per maand.

Daarom rij ik tegenwoordig liever zelf en liever tweedehands. Een mooie E90 325i of 325d executive uit 2006/2007 kost ongeveer de helft in aanschaf en 2/3e in maandlasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:11:
[...]

Bij een nieuwwaarde van 49k wordt leasen vanzelf duur, ook al heb je slechts 20% bijtelling. Leasebedrag zit waarschijnlijk rond de 1200 a 1300 euro. Als ik die ten laste van de zaak ga brengen, kost me dat netto al zo'n 650 euro. Komt de bijtelling a 425 euro p/m netto bovenop. Totale nettokosten tegen de 1100 euro per maand.

Daarom rij ik tegenwoordig liever zelf en liever tweedehands. Een mooie E90 325i of 325d executive uit 2006/2007 kost ongeveer de helft in aanschaf en 2/3e in maandlasten :)
Ik ben gewoon in loondienst, en heb dus een leasebedrag. Ik rijd nu in een Ford Mondeo met fiscale waarde 44.000,-, tegen 25%. De BMW is dus sowieso een prijspakker voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kun je het toch gewoon weigeren, meeste mensen krijgen hun leasebedrag gewoon bij op hun loon. Kun je iets heul erg leuks voor rijden 2e hands. (Niet dat de 320D ED geen geweldige auto is, maar voor 49k... pfff.. dat voelt zo duur voor zo'n eco-'in'stapper' :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
M'n pa heeft ook een 320d ED en - met alle respect - in die klasse rijdt er weinig beter als je iets nieuws wil kopen.

@PWM; als je een 320 ED koopt, neem dan wel de sportstoelen. Vele malen beter zitmeubilair dan de standaardzetels en je rug zal je dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
EvaluationCopy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:50:
Kun je het toch gewoon weigeren, meeste mensen krijgen hun leasebedrag gewoon bij op hun loon. Kun je iets heul erg leuks voor rijden 2e hands. (Niet dat de 320D ED geen geweldige auto is, maar voor 49k... pfff.. dat voelt zo duur voor zo'n eco-'in'stapper' :P)
Ik kan het begrijpen als je, zoals PWM, in een sales functie zit die de Benelux en de DACH regio bevat (als ik het mij goed herrinner) dat je dan gewoon voor leasen gaat.

Ook al is 2e hands qua kosten interessant.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 06:32
Alleen kan je op de 320d ED geen automaat en geen trekhaak krijgen, toch wel een erg gewillige optie voor mensen die veel onderweg zijn. Als ze dat toevoegen dan hebben ze echt de allerbeste lease bak in dat segment.

Wat betreft lease bedrag als loon, is dat common practice of niet? Ik ben er namelijk over in discussie met mijn werkgever en ik wil het leasebedrag ook als loon.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EvaluationCopy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:50:
Hoezo? Dat is echt geen kutwagen hoor. 't is geen gecastreerde 1.6 ofzo.

http://www.autoblog.nl/ar...cs-touring-20-leasetopper
De 2.0 liter diesel vierpitter is goed voor 163 pk, 380Nm koppel bij 1.750 toeren, een acceleratie van 8,3 seconden en een top van 223 km/u. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,3 liter per honderd kilometer, wat zorgt voor een CO2-uitstoot van 114 gram per kilometer.

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
418O2 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:16:
[...]

Hoezo? Dat is echt geen kutwagen hoor. 't is geen gecastreerde 1.6 ofzo.

http://www.autoblog.nl/ar...cs-touring-20-leasetopper

[...]
Wat snap je precies niet aan 'Niet dat de 320D ED geen geweldige auto is'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
ChiLLeR schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:16:

Wat betreft lease bedrag als loon, is dat common practice of niet? Ik ben er namelijk over in discussie met mijn werkgever en ik wil het leasebedrag ook als loon.
Beetje imago-kwestie denk ik. Mevr. EvaluationCopy (ICT) kan kiezen voor het leasebedrag op haar loon en in een 12 jaar oude roze-geschilderde Suzuki Alto gaan rijden. Geldt voor een paar vrienden ook.

Maar maatje die accountant is mag absoluut niet 2e hands rijden naar klanten, een witte auto leasen vonden ze eigenlijk al te 'wild', heeft hij echt voor moeten lullen.

Common-practice... zal een beetje per branche verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EvaluationCopy schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:21:
[...]

Wat snap je precies niet aan 'Niet dat de 320D ED geen geweldige auto is'? ;)
pfff.. dat voelt zo duur voor zo'n eco-'in'stapper'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wat snap je precies niet aan die aanhalingstekens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
ChiLLeR schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:16:
Bij mij wel, lease bedrag krijg je er dan bruto bij. Wel verandert er bij ons dan het één en ander m.b.t. het declareren van parkeerkosten.

Ik ben later dit jaar ook in de running voor een nieuwe lease auto (of toch een 2e handsje?) en vroeg me af of die 320D EDE ook met 17" of groter verkrijgbaar is. In de configurator lijkt dit niet mogelijk. Ik heb wel eens gehoord dat dat per dealer verschilt!?!

Metal up your ass

Pagina: 1 ... 21 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.