Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:41:
Ja wie gaat er nou beton in de kofferbak doen :P
Ik heb zaterdagwerk gedaan bij een aannemer en daar ging het verhalen dat een werknemer had aangeven zijn auto te willen verlagen waarna enkele collega's zijn kofferbak vol hebben gestort met wat beton >:)

Groot deel is natuurlijk kroegpraat dus het verhaal zal wel iets aangedikt zijn.

Zelf heb ik een eibach pro-kit verlagingsveren op mijn auto zitten omdat een standaard E46 er niet uit ziet als het gaat over de ruimte rondom je wielen. De ruimte tussen wiel en spatbord is net een vagina. Hoe meer vingers je er in kunt steken hoe een groter probleem je hebt ;). Qua wegligging is het allemaal iets stugger en harder maar dat vind ik zelf wel prettig. Qua rijhoogte heb ik van weinig drempels last. De drempels waar ik rustig over moeten waren voor de verlaging ook al verradelijk. Als er iets schraapt dan is het toch dat zwarte stuk plastic onder de voorbumper dus boeie :P

[ Voor 8% gewijzigd door Kaasplank op 14-02-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:43:
Hoe belangrijk vinden wij lederen bekleding?? (even los van de combi met sport/comfortstoelen)
Het staat wel een heel stuk netter, ik heb wat 3-ers bekeken en de beige stof versie vind ik echt niet mooi de beige lederen versie met hout motiefje weer wel. Zwarte stof gaat wel, maar leer is mooier.

Ken iemand met een oudere 540 automaat en het zwarte leer ziet er nog netjes uit. De telefoon komt wat gedateerd over en de navigatie is zonder plattegronden maar het rijdt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Kaasplank schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:41:
[...]

Ik heb zaterdagwerk gedaan bij een aannemer en daar ging het verhalen dat een werknemer had aangeven zijn auto te willen verlagen waarna enkele collega's zijn kofferbak vol hebben gestort met wat beton >:)

Groot deel is natuurlijk kroegpraat dus het verhaal zal wel iets aangedikt zijn.
Nou moet je dit filmpje maar even zien http://www.autoweek.nl/video/2141/Klokje-rond-Subaru-Impreza
Die mafkees heeft ook gewoon een blok beton erin liggen!

[ Voor 34% gewijzigd door ChiLLeR op 14-02-2011 15:12 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

bouwfraude schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:03:
[...]
a) Het ziet er niet uit
b) De wegligging wordt er niet beter van (zie Top Gear)
c) Verkeersdrempels

Ze hadden een 4 deur cabrio challenge voor minder dan 2000 pond, met onderandere een 325 uit 1997.
De ronde tijden werden ondermeer vergeleken met een nieuwe 3-er.
De 325's waren uit 87,88 en 89
En als ze bij top gear zeggen dat de wegligging per definitie slechter wordt van verlagen geloof je dat dan blindelings of zouden ze gewoon populair doen ?
Overigens waren het cabrio's van 87,88 en 89
En dat die nieuwe 325 cabrio sneller was geloof ik wel, die heeft 50pk en 50Nm extra (tegenover 300kg extra gewicht) en heeft van zichzelf een veel beter onderstel.
Daarnaast zat daar iemand in die wel kan rijden ;)
BeQuietAndDrive schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Tegen zwaar in de veren duiken bij remmen en insturen? Wat is een getrokken band dan precies?
Iets waarvoor je wat mij betreft een grandioze boete mag krijgen.
Dat is eoa idiote stijl waarbij er zo smal mogelijke banden op een brede velg gelegd worden waardoor de wangen gigantisch strak staan (oftewel: getrokken)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Kaasplank schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:41:
[...]

Zelf heb ik een eibach pro-kit verlagingsveren op mijn auto zitten omdat een standaard E46 er niet uit ziet als het gaat over de ruimte rondom je wielen. De ruimte tussen wiel en spatbord is net een vagina. Hoe meer vingers je er in kunt steken hoe een groter probleem je hebt ;). Qua wegligging is het allemaal iets stugger en harder maar dat vind ik zelf wel prettig. Qua rijhoogte heb ik van weinig drempels last. De drempels waar ik rustig over moeten waren voor de verlaging ook al verradelijk. Als er iets schraapt dan is het toch dat zwarte stuk plastic onder de voorbumper dus boeie :P
Ja ik heb ook eibach pro onder mn E46, iets stugger en harder idd vind ik ook wel lekker.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
4x2 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:08:

Iets waarvoor je wat mij betreft een grandioze boete mag krijgen.
Dat is eoa idiote stijl waarbij er zo smal mogelijke banden op een brede velg gelegd worden waardoor de wangen gigantisch strak staan (oftewel: getrokken)
en waar trek je dan de grens?

9.5j en 255 breed past heel netjes word gigantisch veel meegereden maar het ligt toch echt getrokken

er zijn mensen die 165 breed om een 8j velg leggen, maar dat vind ik niet echt veilig

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/1113/2153519op95qb2.jpg

maar waar ligt de grens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Reloader schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:39:
[...]

9.5j en 255 breed past heel netjes word gigantisch veel meegereden maar het ligt toch echt getrokken
Ik heb 255 breed gehad op volgens mij een 9,5J velg, werd zo geleverd door Alpina (19 inch Classic wiel met Pirelli P-Zero Nero 255/30/19). De band staat dan wat strakker maar het ziet er niet idioot uit. Een nadeel was wel dat de velgen zeer snel beschadigd raken. Dit heb ik een stuk minder met 265mm brede banden op een 9,5J velg. Ik heb een keer aan de dealer gevraagd of ze (desnoods tegen meerprijs) bredere banden konden monteren. Toen kwamen ze met een of andere lulverhaal dat de auto dat niet meer te rijden zou zijn (terwijl Alpina optioneel Michelins in 265 breed op die velgen levert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:29

mr_petit

opperprutser

Zo, de lagers zijn onbeschadigd van mijn differentieel af.
Ik had een serieuze hydraulische mestrekker gekocht, maar aan 1 kant moest ik zelfs daarop een pijpje zetten om 'm los te krijgen (ondanks dat er in de gebruiksaanwijzing stond dat dat niet mocht). Zo vast zaten ze.
opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/lsd/18.jpg
Gelukkig kosten die trekkers dankzij onze chinese vrienden geen drol meer in vergelijk met spul van kukko of hazet oid.
De andere kant moest ik toch met een wat scherper geslepen beitel tussen het lager en het dif een wig slaan om er met de trekker tussen te komen. Het viel me mee dat dat lukte (met een hamer past alles.....)

Nadat de lagers verwijderd waren ben ik beide differentiëlen gaan meten. Doordat het originele differentieel niet geshimd zat, en er geen draaibare pasranden met schroefdraad aan het huis zitten tbv. de voorspanning op de lagers is maatvoering heel belangrijk (er kan immers eigenlijk niets afgesteld worden).
In eerste instantie vond ik het quaife dif een beetje groot. Hij was 8,5/100 mm breder dan het originele dif en ook de kroonwielflens zat ook ruim 5/100 uit het lood.
Echter bleek dat het differentieel af fabriek niet helemaal gemonteerd te zijn (zie foto). Er zaten nog een aantal bouten los bij die erin gedraaid moesten worden :? Ook de zwarte bouten die erinzaten zaten niet heel erg vast. Ik heb alles aangetrokken met 45Nm (het zijn 12,9 staal M8 inbusbouten)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/lsd/19.jpg
Stond allemaal niet in de gebruiksaanwijzing aangezien die er eigenlijk niet bijstond (briefje met dat je de juiste olie moet gebruiken en dat de kroonwielbouten met loctite gemonteerd moeten worden....)

Door het natrekken van al die bouten werd het dif bijna 4/100mm smaller. Dat houdt eigenlijk in dat er ook niets meer te shimmen valt mocht ik dat willen (een shim dunner dan 5/100 zal lastig te vinden zijn)

Ik heb hier nog geen pruissisch blauw kunnen krijgen.
Als je daarvoor naar de brezan e.d. gaat kijken ze eerst alsof ze water zien branden, en als je daarna uitlegt waarvoor het dient vinden ze het allemaal heel interessant, maar ze hebben er nog nooit van gehoord en ze hebben het ook niet in hun programma.
Ik kan het wel online kopen maar dan moet ik weer een paar dagen wachten. Ik ga morgen wel naar wat machinefabrieken en revisiebedrijven bellen of ik met mijn dif langs mag komen voor een druppeltje blauwsel :)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 14-02-2011 20:39 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vanmiddag een e36 coupe in Enschede zien rijden, op slicks die ook nog eens 10 cm uit de body kwamen. Verschrikkelijk, het regende, en toch hadden deze 2 mannen hun ramen open. WTF.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Reloader schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:39:
[...]

Boeit mij het of dr veel mee gereden wordt ;)
Een wang die niet zo goed als recht staat vind ik gewoon idioot.
En 255 op 9,5" is dan net op de grens, 265 zit er prima op, 255 kan evt nog net en smaller moet het niet worden.
Ik rijd met 195 op 7" en dat moet je ook echt niet smaller pakken.
en het is " oftewel inch, en geen J als je de velgbreedte aangeeft.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
omg, nooit geweten dat J te maken had met de vorm..

en dat mee gereden worden bedoelde ik meer in de trend van, ik neem aan dat het veilig is want het word standaard geleverd door o.a bmw

wikipedia verteld wel dat een 5j velg gewoon 5x1 inch breed is.. bijvoorbeeld dus dan zou het toch gebruikt mogen/kunnen worden aangezien het op de velg ook zo genoteerd staat ?

[ Voor 89% gewijzigd door Reloader op 14-02-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Heeft er iemand ervaring met DS Motorsport gmbh?
Ze schijnen er een motor tuning te hebben voor mijn 325i. Van 220pk naar 270pk! In Nederland bij al die chipboeren komen ze niet verder dan 230pk.
Maar die site geeft niet echt heel veel informatie, ook geen prijzen of wat dan ook.
http://www.ds-motorsport....tuning/e90-93-tuning.html

even wat verder gezocht en blijkbaar moet je het spruitstuk van een 330i monteren, dat is blijkbaar het enige verschil tussen die twee modellen. Ik heb DS ook een email gestuurd met vraag naar meer info dus ben benieuwd waar ze mee komen.

[ Voor 25% gewijzigd door ChiLLeR op 14-02-2011 22:44 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
dat zeggen ze ja...270 echte kroeg pk's

chiptuning zonder verdere aanpassingen doet niet zoveel op een ongeblazen motor, dat is de conclusie die ik uit zon beetje alle topics mbt tot chippen heb kunnen trekken

[ Voor 104% gewijzigd door Reloader op 14-02-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Reloader schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:00:
omg, nooit geweten dat J te maken had met de vorm..
Die letter j is een aanduiding om de hoogte (en vorm) van de flens van de velg aan te geven.
Een k flens is bijvoorbeeld hoger.
Maar voor personenauto's is alles ongeveer J
Of ze dat bij TRX velgen ook aangeven weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Bee Em Wee <3
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z7wLsl.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BeQuietAndDrive schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:37:
[...]

Mwoah Femme, dat hangt wel sterk van de auto af. Ik heb een oude knar en bij die auto bood een moderne schroefset met instelbare dempers een hele goede oplossing tegen het enorme onderstuur in de auto. Hiermee is de wegligging dus wel degelijk verbeterd. Qua pure snelheid in een normale bocht scheelt het niet echt veel, maar insturen gaat op een hogere snelheid en met veel meer scherpte. Je komt zodoende weer harder een bocht uit.
Het hangt er inderdaad vanaf wat het uitgangspunt is. Als het een auto is waarvan de veren en schokdempers totaal zijn uitgewoond of zo'n familiebus die onderstuurt, overhelt en deint als een boot dan kun je er natuurlijk meer aan verbeteren dan aan een nieuwe BMW met een sportonderstel.

Zo'n nieuwe BMW verlagen zonder veel in te boeten aan comfort kan wel maar gaat je dan wat meer geld kosten. Met Koni FSD kun je redelijk betaalbaar meer comfort krijgen en de rijhoogte wat lager maken. Bij mijn 6er waar aftermarket niet zoveel voor is te krijgen hebben ze mijn schokdempers en wielkasten aangepast zodat het wiel dieper kan inveren en zijn er progressieve veren gemonteerd. Die zijn in het bovenste deel vrij zacht waardoor je onder normale omstandigheden veel comfort behoudt. Op wegen met veel diepe kuilen merk je wel de beperkingen. De Reigers onder de Z4 bieden mede dankzij gescheiden high en low speed demping een veel betere demping dan de goedkope dempers die standaard onder de auto worden geleverd. Het maakt ook niet uit waar je over heen rijdt, na de eerste impact ben je de oneffenheid meteen kwijt zodat de balans erg goed is. Ondanks de hoge veersterkte rijdt deze auto nog vrij comfortabel op wegen met kuilen. Korte oneffenheden komen wel vrij hard naar binnen. Ik wil de high speed compressie nog eens wat zachter afstellen.

Met beide auto's moet ik veel rustiger over drempels en klinkers rijden dan in een E39 op ballonbanden met een rijhoogte die afgestemd lijkt op offroadgebruik. In de praktijk ben je met zo'n kist vlotter onderweg op de Nederlandse hindernisbanen dan in een verlaagde auto. In een verlaagde auto moet je jezelf een aangepaste rijstijl aanmeten.

Wat betreft wielkastvulling ziet mijn 6 er op 19 inch velgen zonder spoorverbreders er heel anders uit dan met 21 inch en spoorverbreders. De rijhoogte is gelijk, toch zit er op 19 inch een gapend gat tussen band en wielkast. De kunst is om de wielkast zowel in breedte als hoogte goed te vullen. Ik stoor me er nogal aan dat BMW dit niet gewoon af-fabriek eens een keer goed kan regelen. Waarom ontwerpen ze die wielkasten niet zo dat het wiel dieper in de wielkast kan inveren. De spoorbreedte van een standaard BMW is helemaal treurig. Je moet allerlei aanpassingen doen om een auto eruit te laten zien zoals de ontwerpers het bedoeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Allemaal mooi over die getrokken banden, maar nu ben ik er nog steeds niet achter wat dat met het wegnemen van onderstuur te maken heeft eigenlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je onderstuur wilt verminderen moet je juist bredere voorbanden monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik doelde op Bierkameel's reactie op de vorige pagina. Ben daar toch wel erg benieuwd naar nog.

Het onderstuur is al een eind opgelost door de schroefset en andere stabi's. Nu de accu nog even van achter de koplamp verplaatsen 8)7 naar de kofferbak, maar dat is voor komend voorjaar of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
misschien heeft het iets te maken met wanghoogte?

een lage wang veert minder / deint minder?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gisteravond BMW Nederland gemailed met het verzoek om de optielijst van de soon to be mine BMW. Vanochtend al een vriendelijke mail terug met de optielijst bijgesloten. Dat is service. :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op basis van chassisnummer zeker?

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Satch schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:12:
Gisteravond BMW Nederland gemailed met het verzoek om de optielijst van de soon to be mine BMW. Vanochtend al een vriendelijke mail terug met de optielijst bijgesloten. Dat is service. :)
Wat heb je gekocht dan?

• Satch
  • Niet online
Chassisnummer en kenteken idd. :)
Ik koop niks. :P Als het goed gaat krijg ik over een klein tijdje de BMW van m'n oma gezien zij geen behoefte meer heeft aan autorijden op haar leeftijd. Het is een E36 318iA Touring uit 1997 met o.a. sportstoelen/airco/cruise control als opties. Had liever een handbak gehad, maar mag denk niet klagen als eerste auto. :+

Heb al een leuk lijstje met uitbreidingen opgesteld; CD43 radio erin, licht metalen velgen ipv stalen velgen, hout-trim vervangen voor wat anders, mistlampen voor etc. Ga hem wel zo OEM mogelijk houden. :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik weet niet hoeveel je wil gaan uitgeven aan die auto, maar het is wel een 14 jaar oude E36. Als je dan met nieuwe materialen aan de gang gaat (en misschien ook nog een boel werkplaatstarief gaat betalen), dan ben je waarschijnlijk beer af om het geld op een spaarrekening te houden en over een paar jaar bij je 2e BMW te stoppen :)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Kweenie, als het een echt 'van een oud vrouwtje is geweest' en het ding heeft weinig kilometers gemaakt is dat best de moeite. Zeker voor een eerste auto, de genoemde onderdelen zijn niet zo duur.

[ Voor 21% gewijzigd door EvaluationCopy op 17-02-2011 16:11 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Satch
  • Niet online
Ik ben van plan om alles zelf te doen en ga er ook geen duizenden euro's in stoppen. Maar bepaalde features maken de auto wel een stukje leuker/mooier denk ik. Velgen bijvoorbeeld wil ik 2dehands kopen als de huidige banden versleten zijn, dus het hoeft ook niet duur te worden. En hij heeft ongeveer 107.000 kilometer gelopen, relatief weinig dus. :)

• EvaluationCopy
Hmmm, ik wil over een paar maanden van mijn E36 touring af, dan heb ik nog een setje Goodyear Ultragrip winterbandjes voor je in de aanbieding, kilometer of 7k mee gereden, op origineel BMW lichtmetaal :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Toink
  • Niet online
Dit is mijn eerste BMW. Hiervoor heb ik voornamelijk Volkswagen en Audi gereden. Voornamelijk de Golf 1tjes vind ik erg leuk. Ik had een fabrieksoriginele rode MK1 GTI die ik na 9.5jr heb verkocht. Verder heb ik als daily nog een Audi A6 avant exclusive tdi en voor de fun een Golf 1 Cabrio waarin ik een 230pk sterke G60 motor heb gebouwd. Ziet er van buiten uit alsof hij helemaal origineel is, onder de kap is alles aangepast. Werkelijk bizar snel....

Maargoed, in dit topic ben ik voor de Z4. Foto's heb ik zelf nog niet omdat ik nog bezig ben met de invoer. Specs en foto's van de vorige eigenaar heb ik wel.

BMW Z4 3.0i automaat
BJ 9/2005
M-onderstel
M-stuur
Sportstoelen
18 inch M5 velgen
Witte knippers
Hifi pro set
Xenon
Parkeerhulp achter
Windscherm
Dash en middenconsole in kleur van de Z4 gespoten

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNPGO3UE.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V76OEPBC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN6V6N3T.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-REKXBXKZ.jpg

Echt een heerlijke wagen om lekker open mee te cruisen, ik ben benieuwd hoe mijn eerste Beamer gaat bevallen. Het vermogen is na een Golf 1 G60 wel even wennen..... vreemd referentiemateriaal zullen we maar zeggen. 8)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ziet er wel sjiek uit die meegespoten midden console, denk dat het overigens alleen bij wat lichtere lak kleuren met donker interieur mooi is.

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Mooie Z4, gefeliciteerd! 8)

Interessant om te zien dat er ook pre-facelift modellen zijn met sportstoelen en M-stuur, ik had het idee dat die pas op de facelift leverbaar werden.

• Toink
  • Niet online
Ze zijn er wel, je vindt ze alleen bijna nergens. Daarom ben ik zelf maar gaan zoeken in Dld. Deze Z4 vond ik helemaal goed.

• Satch
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:16:
Hmmm, ik wil over een paar maanden van mijn E36 touring af, dan heb ik nog een setje Goodyear Ultragrip winterbandjes voor je in de aanbieding, kilometer of 7k mee gereden, op origineel BMW lichtmetaal :P
Welk model velgen zijn het precies? :)

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
EvaluationCopy schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:43:
Hoe belangrijk vinden wij lederen bekleding?? (even los van de combi met sport/comfortstoelen)
Best belangrijk...

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=20&image=d6d09cae018ff94d5a6868868f5d2fb3&mode=forum

Mooier wordt het niet :9~

There is no replacement for displacement!

• evol
  • Laatst online: 12-09 18:53

evol

hello world

_eXistenZ_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:08:
[...]

Best belangrijk...

[afbeelding]

Mooier wordt het niet :9~
Mwah, een M sportstuur erbij maakt het wel af.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dj_raoul schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:50:
Mooie Z4, gefeliciteerd! 8)

Interessant om te zien dat er ook pre-facelift modellen zijn met sportstoelen en M-stuur, ik had het idee dat die pas op de facelift leverbaar werden.
Sportstoelen staan voor de pre-facelift gewoon in de optielijst. Bij mij zitten ze er ook in.
Kostte in 2004 €1245,- incl btw incl bpm.
Je ziet het echter niet veel. Toch raar aangezien het geen slechte deal is: de stoelen kosten los ongeveer €3000,- ex btw!... .Per stuk!
En ze zitten veel beter vind ik (althans, veel knusser; veel meer zijsteun op het zitvlak).
Maar zelfs ik met m'n dikke aars pas er gelukkig nog gewoon in :+

Een m-sportstuur is net als de m-pookknop altijd achteraf gemonteerd. Kost op ebay toch nog snel €300 euro. Je hebt wel het multifunctionele stuurwiel (met knopjes dus) als originele optie.

Maar mooie Z. Het lijkt alsof er een rvs uitlaat onderzit :9 of zijn dat gewoon chromen sierstukjes? :P :+

Zo ziet overigens een quaife differentieel voor een z4 van binnen uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/lsd/24.jpg
Ik moest 'm delen en in de differentieelomkasting in elkaar zetten... anders paste hij er niet in :X

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 18-02-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb je 'm al gemonteerd dan? :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
mr_petit schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:18:
[...]

Sportstoelen staan voor de pre-facelift gewoon in de optielijst. Bij mij zitten ze er ook in.
Kostte in 2004 €1245,- incl btw incl bpm.
Je ziet het echter niet veel. Toch raar aangezien het geen slechte deal is: de stoelen kosten los ongeveer €3000,- ex btw!... .Per stuk!
En ze zitten veel beter vind ik (althans, veel knusser; veel meer zijsteun op het zitvlak).
Maar zelfs ik met m'n dikke aars pas er gelukkig nog gewoon in :+

Een m-sportstuur is net als de m-pookknop altijd achteraf gemonteerd. Kost op ebay toch nog snel €300 euro. Je hebt wel het multifunctionele stuurwiel (met knopjes dus) als originele optie.

Maar mooie Z. Het lijkt alsof er een rvs uitlaat onderzit :9 of zijn dat gewoon chromen sierstukjes? :P :+

Ik moest 'm delen en in de differentieelomkasting in elkaar zetten... anders paste hij er niet in :X
Die sportstoelen snap ik ook niet. Zit super, ziet er super uit, en voor die 1250 euro zou ik hem nooit zonder bestellen. Op de uitlaat zijn twee nette sierstukjes gemonteerd. Staat veel frisser en het geluid van de Z4 is toch al prima.

Als ik meer vermogen zou willen dan moet er minimaal 75pk en 100nm bij komen, dus dat is mooi voor de volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, hij zit er al in. (zie mijn voorsteltopic op het z3 forum; ik ben hier eigenlijk gestopt met posten van foto's etc betreffende de montage :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Satch schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:07:
[...]

Welk model velgen zijn het precies? :)
Styling 13. Beetje ouderwets, maar wel origineel E36 ook en oneindig veel leuker dan de zwarte velgen waar de meeste winterbanden op terecht komen.

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mooie Z4 hoor! Alle goede opties erop die je wil en de juiste motoruitvoering. Mag ik vragen wat je daarvoor betaald hebt als hij bij je voor de deur in NL staat?
Is voor mij toch ook nog wel een droom om eens zo'n roadster erbij te kopen. Maar dan ga ik eerst verhuizen zodat ik een garage heb :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:51
evol schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:17:
[...]

Mwah, een M sportstuur erbij maakt het wel af.
Of een stuur uberhaupt :P Maar er zit ondertussen een M3 stuur en een fatsoenlijke pookknop in. Existenz moet eens nieuwe foto's maken :P

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mr_petit schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:40:
[...]

Ja, hij zit er al in. (zie mijn voorsteltopic op het z3 forum; ik ben hier eigenlijk gestopt met posten van foto's etc betreffende de montage :X)
offtopic:
Toch wel, nadat iedereen in je eerste topic compleet clueless was en maar begon over de drug LSD? 8)7
EvaluationCopy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:11:
[...]

Styling 13. Beetje ouderwets, maar wel origineel E36 ook en oneindig veel leuker dan de zwarte velgen waar de meeste winterbanden op terecht komen.

En ook stukken beter dan de styling 35 die ik als winterset gebruik. God wat zijn die velgen lelijk zeg :X
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hbusfzg5yHYgybfUS6xhhZiH/thumb.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

MadMarky schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:11:
[...]
offtopic:
Toch wel, nadat iedereen in je eerste topic compleet clueless was en maar begon over de drug LSD? 8)7
offtopic:
Ja, een bekende verwarring tussen petrolheads en kappers.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:23:
Mooie Z4 hoor! Alle goede opties erop die je wil en de juiste motoruitvoering. Mag ik vragen wat je daarvoor betaald hebt als hij bij je voor de deur in NL staat?
Is voor mij toch ook nog wel een droom om eens zo'n roadster erbij te kopen. Maar dan ga ik eerst verhuizen zodat ik een garage heb :D
Dankje. Heb je even een PB gedaan met wat info over Duitse automarkt en invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Toink schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Dankje. Heb je even een PB gedaan met wat info over Duitse automarkt en invoer.
Doe mij die PB ook eens? Ben benieuwd, een Z4 of E30 m3 uit dld halen staat ook nog op mijn lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Waarom niet hier gewoon online gooien?
* mr_petit heeft ook zelf z'n z4 ingevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Als er dan toch informatie wordt rond gestuurd, doe mij ook maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:11:
[...]

Niet helemaal m'n smaak, maar ik moet ze denk even op een E36 zelf zien. Zal het internet is afspeuren naar foto's. Overigens ben ik van plan om de huidige stalen velgen (met wieldoppen) te gebruiken voor in de winter en dus zoek ik eigenlijk licht metaal voor in de zomer. Ik laat nog wel weten of ik interesse heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb er ook maar een prikkie voor betaald, dus duur zullen ze niet worden. En uiteraard beter dan wieldoppen (brrr ;) ). Kijk maar.

Het zijn wel velgen die mooi zijn als ze echt goed gepoetst worden, maar dat heb ik al snel bij velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kijk, soms valt het mee. Vanmorgen langs de dealer om een nieuwe navigatie-DVD aan te schaffen aangezien 2011 uit is en ik nog met 2003 rij naar vrienden in nieuwbouwwijken.. Ook voor de vakantie leek me dat beter.

Gelezen dat er een inruilprogramma is zodat een originele DVD je EUR159,- kost. Net zoveel als een Tomtom maar goed. Sta ik bij het magazijn voor zo`n schijf, "nou meneer ik heb er ook nog één van 2010 liggen, die kunt u met 50% korting krijgen". Terug het dak omlaag en lekker open gereden. :)
Toch een stuk fijner gevoel dan zo`n marktplaatskopie, alleen geen flitspalen, das jammer.

Ook nog even in de 3 serie cabrio gezeten. Mooi ding. Opvallend dat de wagen zoveel makkelijker in- en vooral uitstapt dan de Z4.

[ Voor 26% gewijzigd door bombadil op 19-02-2011 15:15 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mooi weer een Z rijder erbij.
In het begin even opletten met parkeren want die neus is langer en lager dan je denkt. Als je de bestuurdersstoel gelijk zet met de auto naast je raak je nog weleens een stoepje..
Toink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:14:
Dash en middenconsole in kleur van de Z4 gespoten
Geen last van weerspiegeling in de vooruit?
Toink schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:09:
Die sportstoelen snap ik ook niet. Zit super, ziet er super uit, en voor die 1250 euro zou ik hem nooit zonder bestellen.
Nou, ik vind ze helemaal niet fijn zitten en heb hierop een Z4 laten staan. Ik zit liever wat ruimer..
Meerprijs viel inderdaad mee als je kijkt naar wat electrisch verstelbare stoelen meerkosten. En dat begrijp ik nou helemaal niet; als je alleen rijdt stel je één keer je stoel in en daarna nooit meer.

Sportstuur daarentegen koop ik misschien nog wel een keertje. Alleen laten inbouwen is volgens mij vrij prijzig..

[ Voor 15% gewijzigd door bombadil op 19-02-2011 15:11 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:14:
Dit is mijn eerste BMW. Hiervoor heb ik voornamelijk Volkswagen en Audi gereden. Voornamelijk de Golf 1tjes vind ik erg leuk. Ik had een fabrieksoriginele rode MK1 GTI die ik na 9.5jr heb verkocht. Verder heb ik als daily nog een Audi A6 avant exclusive tdi en voor de fun een Golf 1 Cabrio waarin ik een 230pk sterke G60 motor heb gebouwd. Ziet er van buiten uit alsof hij helemaal origineel is, onder de kap is alles aangepast. Werkelijk bizar snel....

Maargoed, in dit topic ben ik voor de Z4. Foto's heb ik zelf nog niet omdat ik nog bezig ben met de invoer. Specs en foto's van de vorige eigenaar heb ik wel.

Echt een heerlijke wagen om lekker open mee te cruisen, ik ben benieuwd hoe mijn eerste Beamer gaat bevallen. Het vermogen is na een Golf 1 G60 wel even wennen..... vreemd referentiemateriaal zullen we maar zeggen. 8)
Ben benieuwd hoe je ervaringen zijn. Stoere bak.
Zelf heb ik een e89 en rij 'm dagelijks. Geen spijt van dat ik die nu inzet als daily ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

bombadil schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:59:

Toch een stuk fijner gevoel dan zo`n marktplaatskopie, alleen geen flitspalen, das jammer.
Ja want nu zijn het gouden en verchroomde 1tjes en 0tjes. Echt, die originele data is echt geweldig, voor een vernieuwing van je toen verschrikkelijke dure systeem 75 euro betalen is vrij normaal.

[/sarcasme]

Nee, dat zou ik niet doen, achterlijke prijzen, zoiets zou gewoon gratis geupdate moeten worden. De kaarten kunnen er makkelijk uit (het ontwikkelen) wanneer er nieuwe auto's verkocht worden met navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
7 maart gaat mijn auto naar de garage voor een bumper/spoiler upgrade: BMW M sport bumpers, sideskirts en BMW Performance diffusor.... kannniewachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zneek schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:20:
7 maart gaat mijn auto naar de garage voor een bumper/spoiler upgrade: BMW M sport bumpers, sideskirts en BMW Performance diffusor.... kannniewachten....
d:)b d:)b d:)b

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kecin schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:08:
Ja want nu zijn het gouden en verchroomde 1tjes en 0tjes. Echt, die originele data is echt geweldig, .
Je hoort af en toe wel eens van storingen met systemen met kopieën; net op vakantie niet meer de DVD willen lezen e.d. Daarom heb ik voor origineel gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mr_petit schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:08:
Waarom niet hier gewoon online gooien?
* mr_petit heeft ook zelf z'n z4 ingevoerd :P
Dit maakt zo wel nieuwsgierig. Als je nu op www.mobile.de zoekt op de Z4 (evt postcode van Kleef nemen om de afstand te beperken) dan vind je zat kandidaten. Autoweek BPM calculator eroverheen voor de belastingen; bijv 3.000 voor een 2005 Z4 2.5 SI en je hebt een goed begin. Zelf importeren lijkt me een leuk avontuur, grootste probleem lijkt me nog de certificering van het alarm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Enorm spijtig -Thunder-, balen zeg. Komt er nog iets voor terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja hoor, er komt waarschijnlijk gewoon een BMW ;)

Maar gezien ik duurder ben gaan wonen ( huis gekocht in november ) en we dit jaar een kindje krijgen leek het ons verstandig om een andere wagen te nemen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
E30 touring? :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
zneek schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:20:
Je blijft wel lekker 'tunen' aan die bak van je :) Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:22:
Ja hoor, er komt waarschijnlijk gewoon een BMW ;)

Maar gezien ik duurder ben gaan wonen ( huis gekocht in november ) en we dit jaar een kindje krijgen leek het ons verstandig om een andere wagen te nemen :)
Kan ik me wat bij voorstellen. Gefeliciteerd met de zwangerschap en het huis trouwens!
bombadil schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:03:
[...]

Je hoort af en toe wel eens van storingen met systemen met kopieën; net op vakantie niet meer de DVD willen lezen e.d. Daarom heb ik voor origineel gekozen
Volgens mij als je op een goede dvd brand is het prima te doen. Vind het nogal veel geld voor kaarten. Maargoed, dat moet ook iedereen zelf weten. Je krijgt hiermee wel minder snel problemen inderdaad.

[ Voor 36% gewijzigd door Kecin op 20-02-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Je blijft wel lekker 'tunen' aan die bak van je :) Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Valt wel mee toch? Heb alleen het onderstel aangepakt, nu de bumpers. Dan heb ik eigenlijk niets meer te willen qua veranderingen. Misschien nog een nieuwe navigatie DVD en iets zwaardere speakers.

En dan kijk ik in 2012/2013 wel weer verder, als de nieuwe 3 serie sedan F30 en coupe F32 goed en wel op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Van 't weekend een Alpine Business CD geinstalled in m'n E46. Ik had al 'n 6 CD wisselaar, maar nu kan ik ook MP3 cd's luisteren :-) Plus dat ik eindelijk van dat casette ding af ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

@Zneek, wellicht nog iets om de facelift achterlichten te laten monteren? Volgens mij zijn ze 'eenvoudig' te vervangen. Natuurlijk is 't een kwestie van smaak, maar 't ziet er wel weer wat frisser uit :-)

Linkje voor de beeldvorming.

[ Voor 21% gewijzigd door RSP op 20-02-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nee, ik vind dat stijlbreuk... Ik had ook al eens met een scheef oog gekeken naar LED angel eyes zoals de LCI E92 heeft, maar ik doe het niet... Ik vind dat je je model zo origineel mogelijk moet laten en velgen van andere series of elementen van oudere/nieuwere modellen vind ik meestal de boel eerder verpesten dan verbeteren. Ik kan bijvoorbeeld ook erg slecht tegen de E91 van mijn overbuurman, met 19" M6 replica's eronder... Mooie velg hoor, onder een M6. Onder een zwarte 3 touring is het gewoon geen porem...

Oftewel, bedankt voor de tip, maar nee. Ik verwacht trouwens ook dat ze schreeuwend duur zijn. Koplamp units zijn over de 1000 euro per stuk geloof ik.... achterlampen zullen goedkoper zijn, maar ik reken nog steeds op enkele honderden euro's per unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Goedkoop zijn ze zeker niet! Ik begrijp wel wat je bedoelt, het gaat ook weer wat ver om de voor- en achter bumper samen met alle lichten te vervangen, puur voor de "jongere" looks. Bovendien zie je een E92 nog niet heel vaak rijden, dus opvallen doet ie voorlopig nog wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW :). Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.

Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/bmw.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2011 10:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Wat betreft de koplamp, ik merkte zelf dat 't erg goed werkt om de lamp zelf los te halen (alleen het lichtje plus de fitting, je kan er eenvoudig bij), en vervolgens de kap te verwarmen met een föhn.

Het water verdampt redelijk snel. Wat ik dan doe is een stofzuiger bij de opening van het lampje houden, om alle warme lucht weg te halen uit de bak, het vormt geen vacuüm, omdat er nog een gaatje is voor ontluchten. Dit gaat je heeft bij mij echter nog nooit het vocht weggehaald.

Geeft een langdurig resultaat, en 't is echt in 10 minuten gepiept. Het loshalen van de plastic kappen is echt een rotwerkje, plus de kans dat je kap stuk gaat, of de O-ring niet meer goed afsluit is redelijk aanwezig. Je zult dan alleen maar sneller en meer vocht zien opbouwen.

Overigens loont het ook de moeite om de plastic kappen te polijsten, de lichtopbrengst gaat er enorm op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
TommyGun schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:34:
Ik ben vanaf vrijdag ook de eigenaar van een BMW :). Mijn eerste (tweede auto na een Seat Cordoba SX uit '98): 318i Executive. Ik heb lang gezocht naar een nette auto met weinig kilometers, en nu eindelijk gevonden. 142k gelopen, weliswaar uit '99 maar goed gezien de kilometerstand geen issue voor mij.

Een van de velgen is redelijk beschadigd, maar dat is enkel op de rand rondom. Even bij een velgenboer navragen of dat te repareren is, maar ik vermoed van wel. Verder zit er vocht in de linker koplamp maar onderdelen genoeg te vinden (WinParts) dus lukt het me niet om 'm weer zo mooi te maken als rechts dan bestel ik er gewoon eentje.

[afbeelding]
Nice :) Heb dezelfde (andere kleur dan). Hoeveel heb je ervoor betaald?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

evilpin0 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:06:
[...]

Nice :) Heb dezelfde (andere kleur dan). Hoeveel heb je ervoor betaald?
Ja, groen is niet mijn favoriete kleur maar zoals ik al zei; het is al lastig genoeg een originele goede wagen te vinden maar ik vind de kleur desondanks niet echt storend. Ik heb er 5500,- voor betaald inclusief APK keuring, kleine beurt en volle tank benzine. Ik kreeg helaas maar 750,- terug voor mijn Seat maar daar staat dan ook meer dan 250k op.

@RSP, bedankt voor de tips, daar ga ik wat mee doen!

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ach, en anders laat je 'm in 't mat zwart wrappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

TommyGun schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:55:
[...]

Ja, groen is niet mijn favoriete kleur maar zoals ik al zei; het is al lastig genoeg een originele goede wagen te vinden maar ik vind de kleur desondanks niet echt storend. Ik heb er 5500,- voor betaald inclusief APK keuring, kleine beurt en volle tank benzine. Ik kreeg helaas maar 750,- terug voor mijn Seat maar daar staat dan ook meer dan 250k op.

@RSP, bedankt voor de tips, daar ga ik wat mee doen!
Dat is niet duur. Veel fijne en veilige kmers gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kecin schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:41:
[...]

Dat is niet duur. Veel fijne en veilige kmers gewenst :)
Dank U!

Overigens de koplamp:

http://www.uploader.gamergun.com/files/1/koplamp.jpeg

Zie het verschil links (dof) en rechts (goed). Op WinParts heb je chrome en zwart, maar ik kan de link niet echt leggen met welke ik nodig zou hebben. Artikelnummers zijn 0001757 en 0001758. Iemand enig idee zo op het blote oog?

Sowieso is schoonmaken de eerste optie, en anders even de nummers met de huidige unit vergelijken.

[ Voor 62% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Zwart, maar de 'inleg' van de koplamp is niets mis mee, als je nieuwe kappen besteld, koop je alleen het doorzichtige gedeelte aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je de koplamp toch open hebt ook eventjes alle ringetjes invetten. Scheelt toch weer. Alles droogmaken en netjes in het vet zetten. Kost niet veel maar geeft vermoedelijk wel een goed resultaat.

Mocht dit niet werken zit het "lek" ergens anders en dan moet je verder kijken of gewoon vervangen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Bij de kappen bestel je vaak ook gewoon nieuwe ringen. Kost je 'n paar euro extra maar dan zit 't wel goed dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

OK maar die koplamp op WinParts (0001757) lijkt mij het glas plus de unit, toch? In principe heb ik aan het glas genoeg.

[ Voor 50% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
voor rechts heb je #63128380190 nodig volgens realoem.com
Bestellen bij de dealer kan of je stuurt bimmerparts op bmwportal.nl een mail/pm. Die kan ook vanalles regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Thanks, zal eens PM'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik heb de mijne ook bij bimmerparts besteld, prima service :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
En wat vinden van BMW i ? Ik kan er nog weinig over zeggen het is mij namelijk nog te concept-achtig. Maar ik vind het idee niet verkeerd om er een apart sub merk van te maken. Zo stap je af van het idee dat die BMW elektro auto ook sportief moet zijn. Want het merk BMW wil graag dat imago behouden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:45:
En wat vinden van BMW i ? Ik kan er nog weinig over zeggen het is mij namelijk nog te concept-achtig. Maar ik vind het idee niet verkeerd om er een apart sub merk van te maken. Zo stap je af van het idee dat die BMW elektro auto ook sportief moet zijn. Want het merk BMW wil graag dat imago behouden.
De i8 heeft toch echt als bedoeling heel sportief te zijn, dus BMW i is zeker niet bedoeld om suffe karretjes als de Prius en de Leaf te verkopen. De i staat ook niet alleen voor elektrisch, maar voor innovatie. Ook allerlei ConnectedDrive features en functies vallen eronder. Zie ook de Vision ConnectedDrive.

Zie hier: http://www.bmwme.nl/officieel-bmw-i-born-electric/
en hier: http://www.bmwblog.com/20...st-strategic-partnership/
en hier: http://www.bmw-i.com/en_ww/

[edit] Het BMW i Concept:
At the heart of BMW i is a holistic approach to future mobility: Cutting edge materials, purpose-built vehicle architectures and next generation production technology deliver an unparalleled driving experience with benchmark energy efficiency and sustainability. BMW i could not have achieved all this by sticking to conventional concepts, so instead we have explored completely new territories.

[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 21-02-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

TommyGun schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:55:
[...]

Vraag me af hij met zo'n koplamp sowieso wel door de APK komt, het lichtbeeld zal wel niet best zijn.

5. Mag er vocht in een koplampreflector zitten?
Bekijk antwoord»

Voor wat betreft het dimlicht staat in artikel 113, afdeling 4 Regelgeving APK, ondermeer dat een duidelijke geheel of ten dele horizontale scheidingslijn tussen licht en donker, zichtbaar moet zijn in het koplamptestapparaat.
Keuringseis 5.*.55 lid 4 geeft aan dat lichten met dezelfde functie ondermeer van gelijke kleur
en gelijke sterkte moeten zijn.
Als de koplampen met vocht aan deze eisen voldoen is het goedkeur; zoniet moet er worden afgekeurd.

[ Voor 31% gewijzigd door Bierkameel op 22-02-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
ChiLLeR schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:45:
Laat ze onder de i naam maar FWD auto's maken.

Dus geen FWD 1 serie!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Aries.Mu schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:56:
[...]

Laat ze onder de i naam maar FWD auto's maken.

Dus geen FWD 1 serie!
De i auto's krijgen vooralsnog RWD.... De nieuwe 1 serie concepten en de Z2 krijgen waarschijnlijk FWD. De "normale" 1 serie F20, die eind dit jaar komt, zal gewoon RWD zijn. De 1GT o.a. zal waarschijnlijk FWD worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van de week weer gereden in een 335D Touring, op een mooie heuvelachtige weg. Wat kan die automaat toch langzaam zijn :X Kom je uit een bocht, vol op het gas......... schakel...... en daar gaat ie weer. Kan je wel zo'n leuke sportknop hebben, maar dat is het toch niet. Als je pech hebt komt een panda je nog langs tijdens het schakelen.

Waarom stopt BMW die dubbele bak niet in de 335d? Is dat koppel? De auto kostte 91.000,-, dus om de kosten zouden ze die bak er wel in kunnen hangen. /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
PWM schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:38:
Van de week weer gereden in een 335D Touring, op een mooie heuvelachtige weg. Wat kan die automaat toch langzaam zijn :X Kom je uit een bocht, vol op het gas......... schakel...... en daar gaat ie weer. Kan je wel zo'n leuke sportknop hebben, maar dat is het toch niet. Als je pech hebt komt een panda je nog langs tijdens het schakelen.

Waarom stopt BMW die dubbele bak niet in de 335d? Is dat koppel? De auto kostte 91.000,-, dus om de kosten zouden ze die bak er wel in kunnen hangen. /
Dan denk ik toch dat je iets fout doet. Mijn 335i AT is alles behalve traag met schakelen, zeker in DS. En als ik echt controle wil, doe ik het zelf... dat kan toch met elke AT in E90/91/92/93?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik snap wel wat PWM bedoeld. Je komt een bocht uit (in neem ik aan lage toeren), stapt vol op het gas en dan moet de bak nog gaan terug schakelen en dat lijkt dan een eeuwigheid te duren. Helaas kan de automaat niet zien dat jij de bocht uit gaat en je terug wilt gaan schakelen. Dat moet je dus zelf doen zoals zneek ook aangeeft.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:28:
Ik snap wel wat PWM bedoeld. Je komt een bocht uit (in neem ik aan lage toeren), stapt vol op het gas en dan moet de bak nog gaan terug schakelen en dat lijkt dan een eeuwigheid te duren. Helaas kan de automaat niet zien dat jij de bocht uit gaat en je terug wilt gaan schakelen. Dat moet je dus zelf doen zoals zneek ook aangeeft.
Ik dacht al, hij bedoeld puur de kickdown.... schakelen gaat namelijk bloedje snel. Kickdown kan traag zijn, maar echt langzaam ga ik daar nooit door. En Fiat Panda's zie ik alleen heel klein in mijn acheruitkijkspiegel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RSP schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:56:
Ik heb de mijne ook bij bimmerparts besteld, prima service :-)
De prijzen zijn toch wat hoger dan ik had verwacht, vooral i.t.t. Winparts bijvoorbeeld. Vrijdag eens kijken wat ik exact nodig heb en daarop het e.e.a. beslissen c.q. bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Winparts heb ik zelf geen ervaring mee, vooral omdat ze alleen complete units verkochten en geen losse kappen. Dat is zeker met Xenon units een dure aangelegenheid. Bij bimmerparts leveren ze voor zover ik weet alleen OEM producten, wellicht zit 't verschil in prijs ook in 't feit dat andere merken worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Klopt, BimmerParts is puur origineel BMW, maar dat wil niet zeggen dat het spul van Winparts slecht is. Maar ja dat is een afweging die ik moet maken... Voor een tientje meer bestel ik liever bij BimmerParts, maar bijv. een mistlampje kost op Winparts 15 euro en daar kan ik geen bult aan vallen. Is het niks dan kan ik altijd nog een originele kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Er is blijkbaar nogal vraag naar de invoer van m'n Z4.

Een Z4 als deze koop je in Dld voor ca 20K en dan komt er 4250 euro bpm bij (bj 9/2005). Kant en klaar zal het zo'n 25K kosten en dan staat ie op kenteken voor de deur. Een stuk duurder dan de handbakken dus, zeker als je zo'n sportint wil hebben en wat andere leuke opties. Een vergelijkbare Z4 (als je m al vindt in NL) kost tussen de 27 en 29K euro.

Ik denk dat ik er een half jaartje mee ga rijden en dan een facelift ga zoeken. Die heeft alweer 34pk meer en een iets hoger koppel, dus dat komt een klein beetje meer in de buurt van m'n Golf Cabrio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Voor ~20k zie je in DLD ook al veel individuals staan van na 2006, vaak met minder dan 80k op de klok. Heb je deze alleen gekozen voor de automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:58
Leuk project geweest.

Iemand in Engeland heeft zijn 318i touring omgetoverd tot M3 touring.
Excuus voor de grote plaatjes....

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/M3_Touring/BMW_M3_Touring_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/M3_Touring/BMW_M3_Touring_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/M3_Touring/BMW_M3_Touring_11.jpg

Zie deze link voor het hele artikel: http://www.autoblog.nl/ar.../eindelijk-bmw-m3-touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Toink schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:30:
Ik denk dat ik er een half jaartje mee ga rijden en dan een facelift ga zoeken. Die heeft alweer 34pk meer en een iets hoger koppel, dus dat komt een klein beetje meer in de buurt van m'n Golf Cabrio.
De extra pk's komen toch vooral doordat de redline verhoogd is, bij 'normale' toerentallen vermoed ik dat je niet zoveel winst zult merken. Wel gunstig is dat de facelift de nieuwere 6-traps automaat heeft.
Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.