Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

evilpin0 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:33:
Wat is een respectabel toerental om te rijden met een koude motor? Gewoon bij 2500 rpm opschakelen dan zit je wel safe? Tot die warm is dan :D
7000 rpm is alleszins respectabel bij een koude motor, maar geenszins acceptabel. B)

Van de 7-serie meen ik me te herinneren dat de rode ring bij een koude motor begint bij 4000 rpm. Naarmate de motor warmer wordt schuift hij al gauw op.

Ik heb een V70 met parkeerverwarming, die ook de motor en de diesel voorverwarmt. Als ik met koude motor vertrek, staat de motortemperatuur (eigenlijk de koelvloeistoftemperatuur) op de laagste stand, terwijl de als motor op bedrijfstemperatuur is de naald precies in het midden staat. De parkeerverwarming verwarmt de motor zodanig dat hij bij vertrek op zo'n 20% staat. Kennelijk vindt Volvo dat voldoende om de kans op motorschade verregaand te reduceren.

Al is het niet aan te bevelen, waarschijnlijk gaat er niets stuk aan je motor als naald van de temperatuurmeter al iets boven het minimum uitkomt en je op dat moment maximale toeren draait. Maar zolang de naald nog op het minimum staat zou ik dat zeker niet doen, vooral niet tijdens een skivakantie als het een nachtje -20 is geweest.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stoer filmpje, training van BMW Security voertuigen. Dus voor chaufeurs van dikke 7 series met beveiliging enzo.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

evilpin0 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:33:
Wat is een respectabel toerental om te rijden met een koude motor? Gewoon bij 2500 rpm opschakelen dan zit je wel safe? Tot die warm is dan :D
Voor de M43B16 geldt ongeveer 3500rpm als bovengrens. De motor geeft dit zelf ook aan trouwens, als je boven de 3500rpm uitkomt, zal je merken dat hij bij een koude motor iets inhoud, terwijl bij een warme hij juist extra gaat versnellen.

Ik schakel zelf altijd tussen de 2500 en 3000 als ik in de stad rij, en als ik kan versnellen tot snelheden boven de 50, dan 3500 - 4000 rpm. Maar het is eigenlijk 90% van de tijd op gevoel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Je kunt trouwens beter halfgas naar 4000 toeren gaan met koude motor dan volgas naar de 2500, ff voor de duidelijkheid :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:59:
[...]

Nou ja, hij bewijst hier anders dat de auto en motor dus wel lekker op gas rijden. Maar goed we moeten het nog maar bezien, misschien is z'n hele clinderkop naar de klote over 20.000 km ;)

Persoonlijk had ik het ook nooit gedaan, maar als je erg veel rijdt kan het wel geld besparen. Volgens mij zei hij dat het in 40.000 km was terugverdiend.
De V8 van BMW was altijd al erg geschikt voor gas. Zie niet in waarom dit nu ineens een probleem zou vormen. Volgens mij is er nu niet zo heel veel aan dit motor veranderd.

Zelf zou ik best een 545i of 550i op gas willen hoor. Een 6-serie trekt mij dan weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Vraagje voor de 6 kenner (m.a.w. is Femme er? :))

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/BMW/6-serie/BMW-6-serie-Coupe-Benzine-Zwart-003--8885386-Medium.jpg

Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/6series/coupe/2007/allfacts/_shared/img/ergonomics_idrive.jpg

Mis ik iets? :{

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 01-02-2011 15:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Wat een verschrikkelijk saai, grijs interieur.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mooooody schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:03:

[afbeelding]

Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model:

[afbeelding]

Te zien aan het beeld op het iDrive scherm zit er een "oude" versie van het iDrive systeem in. Daar is de knop zoals jij toont nooit bij geleverd voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56
De knop die jij in de brochures ziet staan is de nieuwste versie van het professional navigatie systeem, namelijk de CIC (Car Infotainment Computer). Dat zit in 6-Series E63/E64 gebouwd vanaf September 2009.
Op de foto van jouw 6 serie zie ik een CCC (Car Communication Computer) professional navigatie systeem en is dus het oude systeem.
Voor meer info zie: Wikipedia: iDrive

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

EvaluationCopy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:04:
Wat een verschrikkelijk saai, grijs interieur.
Zoek eens een 6 van na sept 07 (facelift) met een leuker interieur voor een fijne prijs.
Succes :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ChiLLeR schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:12:
De knop die jij in de brochures ziet staan is de nieuwste versie van het professional navigatie systeem, namelijk de CIC (Car Infotainment Computer). Dat zit in 6-Series E63/E64 gebouwd vanaf September 2009.
Op de foto van jouw 6 serie zie ik een CCC (Car Communication Computer) professional navigatie systeem en is dus het oude systeem.
Voor meer info zie: Wikipedia: iDrive
Ah zo.
Dan vrees ik dat ik tevreden moet zijn met het oude systeem.
Weet je toevallig of dit oude systeem ook bluetooth streaming aan kan? (dus draadloos via iPhone muziek streamen naar je geluidsinstallatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mooooody schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:03:

[afbeelding]

Het navigatiesysteem is door BMW in stappen geupgrade op de verschillende modellen. De 6-serie werd eerst geleverd met het CCC-navigatiesysteem met de iDrive-knop met een enkele menu-knop. Later zijn er volgens mij in o.a. de 3-serie meer knoppen toegevoegd en knoppen op de dvd-drive waar functies op gebookmarkt kunnen worden.

In 2007 heeft de 6-serie een facelift gekregen. De iDrive-controller is toen niet geupdate. In 2008 kwam het nieuwe CIC-navigatiesysteem op de markt in onder andere de 3-serie en 7-serie. Dit systeem is later ook leverbaar geworden op de 6-serie en daarbij is ook de iDrive-controller geupdate.

De foto van het interieur is van een auto met het CCC-systeem.
Mooooody schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:18:
[...]

Zoek eens een 6 van na sept 07 (facelift) met een leuker interieur voor een fijne prijs.
Succes :P
Ik probeer van mijn Silverstone-grijze M6-interieur af te komen ;) . De deurpanelen zijn wel van voor de facelift maar dat maakt zo te zien niet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Femme op 01-02-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mooooody schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:20:
[...]

Ah zo.
Dan vrees ik dat ik tevreden moet zijn met het oude systeem.
Weet je toevallig of dit oude systeem ook bluetooth streaming aan kan? (dus draadloos via iPhone muziek streamen naar je geluidsinstallatie).
Of het in het oude systeem kan weet ik niet maar in het nieuwe systeem kan dit in ieder geval niet. Dus ik ga er vanuit dat dit in het oude systeem ook niet werkt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Jammer.
Dan zal ik de iPod interface moeten kopen. Belachelijke prijzen vragen ze daarvoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:11:
[...]

Te zien aan het beeld op het iDrive scherm zit er een "oude" versie van het iDrive systeem in. Daar is de knop zoals jij toont nooit bij geleverd voor zover ik weet...
Volgens mij wel, de E60 van m'n vader heeft het oude iDrive maar wel de nieuwe knop (10/2008)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 13:08

evol

hello world

Wel een mooie 630i verder!
Wanneer komt de nieuwe 6 coupe op de markt? Dat zou de prijzen van de huidige misschien wat kunnen drukken?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De cabrio komt volgens mij in het voorjaar op de markt. De coupé zal ook wel spoedig volgen (zomer / najaar?). Het oude model is al niet meer leverbaar.

Aan de iPod-interface van BMW heb je alleen wat aan als je je muziek in playlisten stopt. Het browsen op artiest, album of genre werkt ruk als je veel muziek hebt. Er zit een harde limiet op het aantal items per lijst waardoor ik lang niet al mijn muziek toegankelijk is. Ook duurt het scrollen door lijsten eindeloos lang. Een zoekfunctie zou handig zijn geweest. Volgens mij is het CIC-infotainmentsysteem een stuk beter op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Denk niet dat het de prijzen zal drukken...
Er staat gewoon een bepaalde prijs voor een auto, afgeleid van de nieuwprijs, jaartal, km-stand etc. Daarbij is de nieuwe 6 is voor een hele andere markt dan de oude 6 omdat maar heel weinig mensen ruim een ton kunnen neerleggen voor een auto. De vraag naar de oude zal er daarom niet meer of minder door worden.

Als ik eerlijk ben vind ik oude oude niet minder mooi dan de nieuwe. Het zijn echt verschillende auto's qua ontwerp. De oude straalt wat meer emotie uit, ook omdat het eerste ontwerp nogal controversieel was door zijn kont. Maar als ze dezelfde prijs zouden hebben, kocht ik natuurlijk een nieuwe. De techniek is natuurlijk flink verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Femme schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:16:
De cabrio komt volgens mij in het voorjaar op de markt. De coupé zal ook wel spoedig volgen (zomer / najaar?). Het oude model is al niet meer leverbaar.

Aan de iPod-interface van BMW heb je alleen wat aan als je je muziek in playlisten stopt. Het browsen op artiest, album of genre werkt ruk als je veel muziek hebt. Er zit een harde limiet op het aantal items per lijst waardoor ik lang niet al mijn muziek toegankelijk is. Ook duurt het scrollen door lijsten eindeloos lang. Een zoekfunctie zou handig zijn geweest. Volgens mij is het CIC-infotainmentsysteem een stuk beter op dit gebied.
Geen probleem, ik werk veel met playlists. Per jaar, genre etc.

Eigenlijk wil ik mijn iPhone aansluiten, een playlist kiezen en deze (op shuffle) afspelen.
Is dat te doen met de CCC?

Of heeft de CCC een aux-in waar ik de iPhone op aan kan sluiten?
Dan kan de bediening via de iPhone, zou ideaal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 01-02-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Als de auto een USB aansluiting + AUX-in in het vakje onder de armsteun heeft kan je daar met een iPod kabeltje (€50 alstublieft :P) je iPhone op aansluiten. Je kan ook de iPod functie van je iPhone gebruiken om liedjes te selecteren e.d. En je kan streaming radio via andere apps af spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 01-02-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:20:
Denk niet dat het de prijzen zal drukken...
Natuurlijk drukt het de prijs wel. Mensen met een oude 6-serie ruilen hem in op een nieuwe 6-serie. Aanbod van gebruikte 6-series neemt toe terwijl de vraag gelijk blijft. Gevolg is dat de prijs daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, van relatief jonge auot's klopt dat op zich wel. De nu-al-wat-oudere zullen daar minder last van hebben. Maar, wat je ook ziet bij de Z4: de oude Z4 zit nu op een niveau waar het al een tijdje zit de komende tijd wel op zal blijven hangen qua prijzen, en die prijzen gingen niet erg omlaag na introductie van de nieuwe. Dit komt omdat het niet om grote aantallen inruilers gaat, en tevens om liefhebbersauto's gaat. Ook bij de 6-serie. Er zal meer aanbod komen maar door de geringe aantallen ontstaat ook weer geen overschot, en de liefhebber zoekt kritisch naar de voor hem juiste uitvoering.

Bij leaseauto's heb je gelijk. Bij de komst van de nieuwe Mondeo, Isnignia destijds bijv. waren de voorgangers ineens niet meer aan de straatstenen te slijten. Enorme overschotten die de vraag ruimschoots overstegen. Die pikte je op voor bijna niets, en dat zie je ook bij andere auto's in die klasse.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Je weet dat de 6 serie (en dan met name de m6) in Amerika althans de snelst devaluerende bmw (zowel absoluut als percentueel) is? (ik zag laatst een lijstje dat hij in de top 10 van alle merken stond :X)
Ze houden natuurlijk altijd een bepaalde restwaarde die hoger is dan de gemiddelde auto, maar dan is natuurlijk wel enigzins in lijn met de verkoopprijs.
En de z4 zal ook nog wel dalen in prijs (gezien de waarde van een z3), maar dat is als je de gebruikte waarde tegenover de nieuwwaarde uitzet een veel waardevastere auto dan de 6. Hij wint het misschien nog wel van een 5 serie of duurdere 3 serie.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf in hoeverre de opvolger op de voorganger lijkt; als daar een groot verschil in zit doet de voorganger snel oud aan.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 01-02-2011 23:06 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een 6-serie is inderdaad een auto die hard afschrijft. Alle grote auto's met zware motoren en dure techniek (hoewel dat bij een 6 wel meevalt, het is technisch gewoon een 5) schrijven hard af. Daar komt bij dat een 6 ook nog tamelijk onpraktisch is terwijl Nederlanders geilen op praktische auto's. Er is niet zoveel publiek voor. Voor de nieuwkopers van een 6 is het minder een probleem omdat die vaak over meerdere (bedrijfs)auto's kunnen beschikken.

De afschrijving heeft voor en nadelen. Het voordeel is dat jong gebruikte auto's redelijk betaalbaar zijn in verhouding tot bijvoorbeeld een nieuwe 3-serie.

Een hogere afschrijving door een uitlopend model zal effect hebben op hele jonge auto's, maar die zijn waarschijnlijk toch met forse kortingen verkocht. De kopers die hun auto inruilen omdat er een nieuw model op de markt komen zijn mijn inziens niet de mensen die nu nog in een E63/E64 rijden. Die zouden ze allang ingeruild hebben op een nieuwer model, bijvoorbeeld een 7-serie, 5-serie of een coupe van een andere fabrikant. Die soort kopers doet niet langer dan drie jaar met een auto. Mensen die in 2009 of 2010 nog een E63/E64 kochten gaven er kennelijk niet zoveel om dat het model al wat langer op de markt was en zullen wel een goede deal hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

fsfikke schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:44:
[...]

Volgens mij wel, de E60 van m'n vader heeft het oude iDrive maar wel de nieuwe knop (10/2008)
Klopt, in een X5's van begin dit jaar zat de nieuwe knop, touch gevoelige shortcut keys, maar wel nog de oude CCC.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Femme schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:55:
Een 6-serie is inderdaad een auto die hard afschrijft. Alle grote auto's met zware motoren en dure techniek (hoewel dat bij een 6 wel meevalt, het is technisch gewoon een 5) schrijven hard af. Daar komt bij dat een 6 ook nog tamelijk onpraktisch is terwijl Nederlanders geilen op praktische auto's. Er is niet zoveel publiek voor. Voor de nieuwkopers van een 6 is het minder een probleem omdat die vaak over meerdere (bedrijfs)auto's kunnen beschikken.
Ik las in de Top Gear mag van vorige maand in een interview met Adrian van Hooydonk dat ze bij een onderzoek voor de nieuwe 6 erachter kwamen dat bijna niemand een 6 (of het alleen voor de cabrio opging weet ik zo 1-2-3 niet meer) als enige auto heeft.

Daarom hebben ze onder meer gekozen voor een stoffen dak voor de 6 cabrio, omdat er toch niet 'fulltime' mee gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De "oude" 6 is en wordt wel een zeer aantrekkelijke auto voor koppels zonder kinderen (of evt. met 1 kind).
Voldoende bagageruimte voor boodschappen en vakanties en niet al te onzuinig (de 630i dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:27:
De "oude" 6 is en wordt wel een zeer aantrekkelijke auto voor koppels zonder kinderen (of evt. met 1 kind).
Voldoende bagageruimte voor boodschappen en vakanties en niet al te onzuinig (de 630i dan).
Ook die kopen een 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:55:
De afschrijving heeft voor en nadelen. Het voordeel is dat jong gebruikte auto's redelijk betaalbaar zijn in verhouding tot bijvoorbeeld een nieuwe 3-serie.
Als je gebruikt koopt is afschrijving hemels :)
Een M6 is dan ook een geweldige auto om gebruikt te kopen, en is in nederland absoluut niet populair.
Op MP heb je al een m6 voor onder de 45000,- http://link.marktplaats.nl/403326682
(vraagprijs!)
En als je de genoemde brutoprijs zou moeten geloven zou je bij invoer nog bijna 11.000 euro moeten betalen aan bpm, dus ik vraag me af of het uitkan zo'n auto in duitsland te halen.
Iig kan je waarschijnlijk geen andere auto kopen voor dat geld met (af fabriek) 500+ pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Mooooody schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:27:
Of voor een eenzame man zonder vrouw / kinderen. Hmmm misschien dat ik er over een paar jaar 1 kan betalen, alhoewel ik het toch niet zo'n hele mooie auto vindt. De 3-serie coupe is wat subtieler... de 6 heeft toch die aso-uitstraling.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Kan jou die aso uitstraling schelen....
Als je wilt dat anderen geen mening over je vormen moet je een opel astra of toyota avensis kopen of ander soortgelijkig naamloos/roemsloos spul.
Voor de halve jan met de pet is een bmw badge al genoeg.
Laat ze maar rustig denken. Ik sein de/het plebs allang niet meer van de linkerbaan, ik stuif er gewoon rechts langs als het ff kan. Blijft m'n grootlichtpookje ook langer heel :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Zo dit rijdt ook wel lekker door :)

M5 G-power 750 pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
mr_petit schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:09:
Kan jou die aso uitstraling schelen....
Als je wilt dat anderen geen mening over je vormen moet je een opel astra of toyota avensis kopen of ander soortgelijkig naamloos/roemsloos spul.
Voor de halve jan met de pet is een bmw badge al genoeg.
Laat ze maar rustig denken. Ik sein de/het plebs allang niet meer van de linkerbaan, ik stuif er gewoon rechts langs als het ff kan. Blijft m'n grootlichtpookje ook langer heel :+ ;)
Ja... liever een aso dan, maar toch kan het me wel wat schelen. Je koopt een auto natuurlijk voor jezelf omdat je het mooi vindt, maar de uitstraling en wat anderen er van vinden is natuurlijk ook belangrijk. Ik zou niet in een 6-cabrio door de stad willen rijden, het komt gewoon patserig over. Dan liever een E39 M5 ofzo. Dat het niet meteen lijkt alsof je wil laten zien wat voor dikke bak je hebt, maar je hebt er eigenlijk wel 1 8)

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat iemand een X6 koopt voor het interieur en het rijgedrag. Je koopt dat ding ook om op te vallen. Als je zo graag een grote bak wil dan is een X5 een betere keus lijkt me. Maar goed er is niks mis mee als je wilt opvallen, maar van mij hoeft het niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 02-02-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als je het bij 1 kind houdt dan is een coupe helemaal geen ongeschikte auto (*). Kofferruimte is voldoende, achterbank is in orde etc. Je hebt alleen geen achterportieren, waarmee de auto misschien iets minder geschikt is als "mom's taxi" (**). Maar in het weekend ergens heen rijden werkt prima. We laten onze dochter wel eens kiezen welke auto we nemen en bijna altijd roept ze dat ze in de BMW wil.

(*) onze ervaringen met een 3 coupe, ik kan me niet voorstellen dat een 6 daarvoor onderdoet.

(**) vrouwen van BMW coupe-rijders kiezen volgens mij de V70 als ideale mom's taxi. kijk maar bij de lokale hockeyvelden wanneer de jeugdtrainingen gaan beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

YoshiBignose schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:37:
[...]

Ja... liever een aso dan, maar toch kan het me wel wat schelen. Je koopt een auto natuurlijk voor jezelf omdat je het mooi vindt, maar de uitstraling en wat anderen er van vinden is natuurlijk ook belangrijk. Ik zou niet in een 6-cabrio door de stad willen rijden, het komt gewoon patserig over. Dan liever een E39 M5 ofzo. Dat het niet meteen lijkt alsof je wil laten zien wat voor dikke bak je hebt, maar je hebt er eigenlijk wel 1 8)
Ah ok, je wilt niet opvallen omdat het patserig zou overkomen en dat zou asociaal zijn.

Het kan mij weinig boeien of mensen me een patser vinden omdat ik in een 6 rij. Ik koop die auto omdat ik 'm mooi vind. In zijn algemeenheid vind ik auto's met een sportieve zelfverzekerde uitstraling mooi. Anderen vinden die wellicht patserig. Ik kan er niets aan doen dat zij liever een stationwagen kopen. Als ik dikke sportieve auto's tegenkom op straat heb ik eerder gevoelens van dankbaarheid voor de bestuurder die het straatbeeld komt verfraaien dan gevoelens van afgunst. Ik heb in mijn omgeving overigens nooit negatieve reacties gehad. Positieve reacties krijg ik wel regelmatig.
t_captain schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:04:
Als je het bij 1 kind houdt dan is een coupe helemaal geen ongeschikte auto (*). Kofferruimte is voldoende, achterbank is in orde etc. Je hebt alleen geen achterportieren, waarmee de auto misschien iets minder geschikt is als "mom's taxi" (**). Maar in het weekend ergens heen rijden werkt prima. We laten onze dochter wel eens kiezen welke auto we nemen en bijna altijd roept ze dat ze in de BMW wil.

(*) onze ervaringen met een 3 coupe, ik kan me niet voorstellen dat een 6 daarvoor onderdoet.
De 6 is achterin krapper dan een 3 coupé. Een kind kan er wel zitten als de persoon op de voorste rij geen twee meter lang is. Kofferruimte is er inderdaad genoeg. Ten opzichte van een 5-serie heb je een wat lagere instap en langere deuren maar je kunt 'm prima als daily rijden.

[ Voor 55% gewijzigd door Femme op 02-02-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou ja, ik bedoel patserig en asociaal niet negatief he. Ik heb niks tegen patsers :P ik zeg alleen dat ik zelf niet zo ben. Je 6-serie is erg mooi hoor en als je in zo'n rustige omgeving woont vast heerlijk cruisen in de zomer, maar ik zou echt niet met zo'n bak door Slotermeer willen rijden, beetje stoer doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik had een E90 toen mijn zoon geboren werd en ben toen geswitched naar mijn E92 omdat ik geen enkel voordeel had van de 4 deuren van de sedan. Qua laadruimte maakt het geen donder uit en achter zitten is bij de sedan nagenoeg net zo krap als in de coupe. Wij zijn met ons 3-en, 2 koffers, wandelwagen, notebooktas enz. op vakantie geweest, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Nyazzin schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:26:
Zo dit rijdt ook wel lekker door :)

[video]

M5 G-power 750 pk
Goddamn dat gaat echt ongelofelijk snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Een 6 ziet er net zo patserig uit als de persoon die er in rijdt.
Dat beinvloed in ieder geval mijn indruk. Als ik een Golf zie met te dikke uitlaat, vindt ik dat meer "aso" dan iemand in een 6, boxster, z4 etc. Die zie ik meer als autoliefhebbers.

Ik wil een 6 kopen omdat ik dat het ideale compromis vindt tussen sportiviteit en bruikbaarheid.
Een 3 coupe was ook een optie, maar die voelt meer "aso" aan, dan een 6, die luxe uitstraalt. Ze ontlopen elkaar weinig qua prijs.

Daarbij, als je netjes rijdt en er "normaal" uitziet, is de enige vuile blik die je kan verwachten een die voorkomt uit jaloezie. Prima toch? Dan weet je dat je het goed doet :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 02-02-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Smaken verschillen, ik vind 3 deuren echt een no-go als je vaak met meer dan 2 personen in de auto zit. Nu heb ik nog geen kids en zitten er maar af en toe mensen achterin maar ik vind het nu al vreselijk irritant om de hele tijd uit te stappen, stoel naar voren, mensen proppen zich eruit, stoel terug en weer instappen. Bovendien zijn grote deuren ook alleen maar lastig op parkeerplaatsen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

MrFl0ppY schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:05:
Smaken verschillen, ik vind 3 deuren echt een no-go als je vaak met meer dan 2 personen in de auto zit. Nu heb ik nog geen kids en zitten er maar af en toe mensen achterin maar ik vind het nu al vreselijk irritant om de hele tijd uit te stappen, stoel naar voren, mensen proppen zich eruit, stoel terug en weer instappen. Bovendien zijn grote deuren ook alleen maar lastig op parkeerplaatsen.
Eens, 4-deurs _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
mr_petit schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:38:
[...]

Als je gebruikt koopt is afschrijving hemels :)
Een M6 is dan ook een geweldige auto om gebruikt te kopen, en is in nederland absoluut niet populair.
Op MP heb je al een m6 voor onder de 45000,- http://link.marktplaats.nl/403326682
(vraagprijs!)
En als je de genoemde brutoprijs zou moeten geloven zou je bij invoer nog bijna 11.000 euro moeten betalen aan bpm, dus ik vraag me af of het uitkan zo'n auto in duitsland te halen.
Iig kan je waarschijnlijk geen andere auto kopen voor dat geld met (af fabriek) 500+ pk.
Ik zou niet snel een M6 van een particulier kopen en al helemaal niet met die kilometerstand. De SMG-bak wil er nog wel eens de brui aan geven en voor die reparatie wil je echt niet zelf opdraaien.
De brutoprijs lijkt me overdreven, de basisprijs was in 2005 ruim 156k en zoveel viel er niet bij te kiezen op een M6.

Overigens is de nieuwe 6-serie cabrio inmiddels te configureren op BMW.nl. Vooral opvallend is de enorme gewichtstoename: het leeggewicht van de oude 630i cabrio is 1685 kilo, de nieuwe weegt een whopping 1915 kilo. Ga er in zitten en gooi de tank vol en je zit dik over de twee ton.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 02-02-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je vaak met meer dan twee (volwassen) personen in de auto zit moet je inderdaad geen 6-serie kopen. De passagiers zullen achterin klem zitten of niet passen (hele dikke of lange personen).

Gezien het feit dat heel Nederland al graag een superpraktische auto heeft die alles een beetje kan maar nergens echt goed in is voel ik me niet geroepen om degene te zijn met een praktische auto. Als het niet in mijn auto past gaan we wel met de auto van een ander.
Daniel schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:18:
[...]

Ik zou niet snel een M6 van een particulier kopen en al helemaal niet met die kilometerstand. De SMG-bak wil er nog wel eens de brui aan geven en voor die reparatie wil je echt niet zelf opdraaien.
De brutoprijs lijkt me overdreven, de basisprijs was in 2005 ruim 156k en zoveel viel er niet bij te kiezen op een M6.
Op Auto Trader staat een M6 van De Beier met een kilometerstand van 55.000km en het uitgebreide leerpakket (zelfde als wat ik heb) voor slechts 45.000 euro. Bouwjaar 2005. Inmiddels staat die niet meer op de website van De Beier.
Overigens is de nieuwe 6-serie cabrio inmiddels te configureren op BMW.nl. Vooral opvallend is de enorme gewichtstoename: het leeggewicht van de oude 630i cabrio is 1685 kilo, de nieuwe weegt een whopping 1915 kilo. Ga er in zitten en gooi de tank vol en je zit dik over de twee ton.
Dat is wel jammer ja. BMW blaast altijd hoog van de toren over gewichtsbesparing maar in werkelijkheid worden de auto's weer zwaarder. De vorige 5- en 6-serie waren relatief licht (lichter dan de E39 en E31).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Daniel schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:18:
[...]

het leeggewicht van de oude 630i cabrio is 1685 kilo, de nieuwe weegt een whopping 1915 kilo. Ga er in zitten en gooi de tank vol en je zit dik over de twee ton.
Dat zijn klinkende getallen. Klinkt als een Range Rover om precies te zijn _/-\o_

Misschien wordt het maar eens tijd om radicaal af te rekenen met ouderwets staal als constructiemateriaal. Als je flink gebruik maakt van carbon, GRP en aluminium dan moet het toch lukken om een dichte 630i rond de 1200 kg te bouwen en 1400 voor een cabrio met elektrische kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Misschien allemaal waar maar het doet niets af van mijn punt: als je een sportauto met 500+ pk wilt hebben heb je aan een m6 een serieus goedkope kandidaat.
Wellicht kan je met een viper ook scoren voor dat bedrag, maar dan heb je een auto die uit vrachtwagenonderdelen is opgebouwd als je met een wat nauwer oog naar versnellingsbak etc kijkt.

èchte mannen repareren overigens zelf hun auto ;)
t_captain schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:05:
[...]
Misschien wordt het maar eens tijd om radicaal af te rekenen met ouderwets staal als constructiemateriaal. Als je flink gebruik maakt van carbon, GRP en aluminium dan moet het toch lukken om een dichte 630i rond de 1200 kg te bouwen en 1400 voor een cabrio met elektrische kap.
Auto's uit koolstof, fiberglas of aluminium hoeven helemaal niet lichter te zijn dan auto's uit staal hoor.
Het is maar net hoe je het gebruikt en wat je wilt.

[ Voor 40% gewijzigd door mr_petit op 02-02-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:33
mr_petit schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:18:
[...]

èchte mannen repareren overigens zelf hun auto ;)
* wheez50 steekt zijn hand in volle overtuiging op!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16

Tacoos

i am i

Mooooody schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:48:
Een 6 ziet er net zo patserig uit als de persoon die er in rijdt.
Dat beinvloed in ieder geval mijn indruk. Als ik een Golf zie met te dikke uitlaat, vindt ik dat meer "aso" dan iemand in een 6, boxster, z4 etc. Die zie ik meer als autoliefhebbers.

Ik wil een 6 kopen omdat ik dat het ideale compromis vindt tussen sportiviteit en bruikbaarheid.
Een 3 coupe was ook een optie, maar die voelt meer "aso" aan, dan een 6, die luxe uitstraalt. Ze ontlopen elkaar weinig qua prijs.

Daarbij, als je netjes rijdt en er "normaal" uitziet, is de enige vuile blik die je kan verwachten een die voorkomt uit jaloezie. Prima toch? Dan weet je dat je het goed doet :)
Laatst is een mijner fijne collega's onderweg gesneden door iemand in een BMW. Blijkens de reacties die daarop volgden is eigenlijk elke BMW rijder per definitie een ontzettende wegmisbruiker ;(
"Oh, hai Tacoos, jij rijdt ook met een BMW he.....?"
Nou ben ik nog nooit lastiggevallen onderweg omdat ik een BMW rij, maar een oud-collega wel toen ie een tijdje in een funfer met duitse platen reed.....
Hebben jullie nog wel eens last van negatieve reacties? t Roept iig heel andere reacties op dan wanneer je zegt dat je een Ford of Opel hebt..

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Niet op de weg. Maar ik heb dan ook een z4, en dat roept denk ik toch wat andere reacties op.
Wat ik wel merk is dat mensen 'm er minder snel tussenproppen als ze een vrachtwagen naderen en ik hun aan het inhalen ben (je weet wel, mensen die 500 meter voor een vrachtwagen toch maar ff naar links gaan als ze je zien aankomen met hoge snelheid omdat ze anders misschien wel moeten afremmen).
Met mijn normale dagelijkse fransoos heb ik daar dus veel meer last van. Ik rij in die auto dan ook veel asocialer dan met mijn z4. (als het even normaal kan schiet ik er gewoon rechts langs; daar ben ik de laatste jaren wat makkelijker in geworden)
Eigenlijk tegenovergestelde situatie dus, maar dat ligt denk ik aan het feit dat het meer als klein sportautotje gezien wordt.

Wel soms reacties als ie stil staat. Wel eens gehad dat ik de garagedeur opendeed en een klein kind las het typenummer (dus als 'zed vier') en de vader mompelde... ja, het mag wat kosten.....
Waarschijnlijk niet wetende dat hij voor z'n golf oid meer heeft betaald dan ik voor m'n z4 en dat de garage waar ie instaat waarschijnlijk ook duurder is dan de bmw..... Dat soort reacties dus.
Aan de andere kant wel veel vrouwen die bij mooi weer spontaan komen babbelen met iets als "hier is het nu echt mooi weer voor" etc. Op 1 of ander manier hebben cabrio's een grote aantrekkingskracht op vrouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb wel gemerkt hoe ouder je BMW, des te minder respect mensen voor je hebben. De E46 noemen mensen dan wel aso, maar als ik gewoon op de weg rijd dan merk ik er weinig van. Op de snelweg gaan ze ook mooi aan de kant...

Maar als ik in de E21 rijd (zwarte velgen, spoilertje misschien dat daardoor wat meer aso is ofzo) dan kijken mensen al boos als ik langs rijd. Ik kan maar 100 op de snelweg vanwege m'n gare versnellingsbak en dan zit ik soms achter een vrachtwagen. Ik ben niet zo lullig om dan met 105 in te gaan halen als ik iemand aan zie komen dus wacht ik netjes, maar dan komt er nog iemand achter mij rijden en die gaan me dan ook inhalen, maar daardoor kan ik zelf dus niet ;( en niemand die je ff er tussen laat. Dus na een tijdje gewoon er tussen geramd en toen kreeg ik een boos gezicht toen ik weer langs de vrachtwagen was ;(

Bij het voorsorteren op de snelweg ook, tijdens de spits. Er staat toch ECHT een bord met: HELE INVOEGSTROOK GEBRUIKEN... dus dan doe ik dat. Die daihatsu's knallen hem bij het eerste witte vierkantje erin, ik rij dus tot het einde door (en nee niet vol gas ofzo) en dan zet zo'n mongool in een Toyota Verso me gewoon klem daar pfff. GEEN RESPECT voor oldtimers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik ben super tevreden met mijn coupe. Het praktische gemak van de 4 deuren van de sedan heb ik in bijna 2 jaar misschien 1 of 2 gemist, en dan nog margimaal. Een 3 serie sedan is namelijk nog steeds geen grote auto. Terwijl ik wel dagelijks voordeel heb van het feit dat de coupe veel mooier is, namelijk bij elke keer dat ik naar buiten of ga en langs de auto loop.... :)

[edit] ik zat trouwens vandaag op de A6 achter een E46 M3 aan die ondanks flink trappen me niet kon lozen. Na een paar minuten kwam er nog een E46 M3 bij rijden en hebben we even wat vooroordelen over BMWs en BMW rijders bevestigd... maar goed dat er geen flitsers stonden, althans, ik heb ze niet gezien .... :)

[ Voor 15% gewijzigd door zneek op 02-02-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:42:
Ik kan maar 100 op de snelweg vanwege m'n gare versnellingsbak en dan zit ik soms achter een vrachtwagen.
Ehhhh, hoezo dat ?
GEEN RESPECT voor oldtimers :'(
Geen last van (al ziet die 02 dr ook veel ouder uit en hij heeft een 'ietwat' opvallende kleur), bij mij gaan ze dr alleen altijd links naast staan bij stoplichten omdat zo'n kut oldtimer toch niet van zn plek komt.
Dat valt ze dan meestal flink tegen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40
Als ik over de snelweg rijd valt het mijn juist altijd op dat mensen hem er nog snel voor gooien, juist omdat je in een oude auto rijd (een 02) ze niet verwachten dat je 120+ rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dat is meer omdat mensen gewoon niet kunnen rijden. Heb me zelf wel eens bijna dood gereden in Duitsland toen ik 190 reed en een vrachtwagen een andere vrachtwagen ging inhalen.

De situatie die Jij schets kom ik dagelijks tegen in Nederland.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ook al is het in Duitsland, ik ben zelf altijd van mening dat, als ik doorrij, dat ik er dan rekening mee houdt dat anderen mijn snelheid misschien niet goed inschatten. Ik rij dan ook nooit met volle snelheid langs een rijtje vrachtwagens of auto's of drukke invoegpunten, ben daar enigszins defensief in. Gewoon even wakker blijven en even ietsje van je gas af, daarna kan het er weer op. Met 200 komen aanstormen en dan een ander de schuld geven als die dat niet goed inschat vind ik eerlijk gezegd niet altijd goed passen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik maak bij 100 km/u 4200 RPM ;( ik denk dat de versnellingsbakverhoudingen niet kloppen. Geen idee hoe het kan. Het is een 4-bak, maar de E30 van m'n tante heeft ook een 4-bak en die kan gewoon normaal 120 rijden zonder dat de motor op volle toeren draait. Als ik 120 rijd (5200 toeren) dan rijd ik 1 op 5 max. :')

[ Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 03-02-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
De keuze tussen een 2 of 4 deurs blijft heel persoonlijk. Ik ging van een Golf IV met 3 deuren over naar een E90. Ik heb toen enorm zitten twijfelen tussen de coupe en de sedan. De coupe vond ik mooier maar de sedan leek mij praktischer. Uiteindelijk toch de sedan gekozen. Ik zit niet vaak met meerdere mensen in de auto maar toch vind ik het echt heel erg makkelijk om die 2 extra deuren te hebben. Al is het maar om even mijn tas of wat dan ook op de achterbank te zetten. Met mijn golf vond ik het al elke keer klooien met mensen die achterin moesten kruipen.
Toch is de afweging dan lastig, looks vs bruikbaarheid.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:09:
Ook al is het in Duitsland, ik ben zelf altijd van mening dat, als ik doorrij, dat ik er dan rekening mee houdt dat anderen mijn snelheid misschien niet goed inschatten. Ik rij dan ook nooit met volle snelheid langs een rijtje vrachtwagens of auto's of drukke invoegpunten, ben daar enigszins defensief in. Gewoon even wakker blijven en even ietsje van je gas af, daarna kan het er weer op. Met 200 komen aanstormen en dan een ander de schuld geven als die dat niet goed inschat vind ik eerlijk gezegd niet altijd goed passen.
Dat doe ik zelf ook wel, ik ga bijna altijd van het slechtste uit. het valt me alleen op dat het een stuk meer gebeurt als ik in de 02 rij.

Als ik de auto van mijn ouders bij me heb, (vw sharan) en ik rij even hard dan gebeurt het gewoon een stuk minder. volgens mij zien mensen een oudere auto in de spiegel en gaan er dan meteen vanuit dat die 100 rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ChiLLeR schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:38:
De keuze tussen een 2 of 4 deurs blijft heel persoonlijk. Ik ging van een Golf IV met 3 deuren over naar een E90. Ik heb toen enorm zitten twijfelen tussen de coupe en de sedan. De coupe vond ik mooier maar de sedan leek mij praktischer. Uiteindelijk toch de sedan gekozen. Ik zit niet vaak met meerdere mensen in de auto maar toch vind ik het echt heel erg makkelijk om die 2 extra deuren te hebben. Al is het maar om even mijn tas of wat dan ook op de achterbank te zetten. Met mijn golf vond ik het al elke keer klooien met mensen die achterin moesten kruipen.
Toch is de afweging dan lastig, looks vs bruikbaarheid.
Ik heb dat probleem niet zo. Ik doe de deur open, smijt m'n tas erin en ga zitten. Als ik 4 deuren zou hebben gehad, zou ik ook nog eens die achterste open hebben moeten maken met de sleutel (geen CDV), alleen maar extra tijd/moeite. De keren dat ik met meerdere mensen in de auto zat is op 1 hand te tellen, de keren dat de achterbank in gebruik was is nog op 1 vinger te tellen. Voor mij voegen 2 extra deuren weinig toe. En "dat gedoe met instappen" boeit mij vrij weinig, dat doen ze maar via de passagierskant :P Als je een beetje plant dan dump je degene die er het eerst uit moet op de passagiersstoel, hoef je ook niet zo'n onwijze stoelendans te houden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:09:
Nouja das idd niet handig maar toen zit ik ff op hoge snelheid (en dat duurt ff met een 316) en realiseerde me ook goed dat het idd niet echt veilig is om met veel snelheids verschil aan te komen rijden als je maar over 1 rijstrook voor jezelf beschikt. Op de Duitse wegen leer je auto rijden zeggen ze he ;)

Niettemin is het wel mijn nummer 1 irritatie in Nederland, ik haat remmen op de snelweg, ver vooruit kijken kun je alles met je voet van het gas wel doorproeven. Ik rijd over het algemeen wel harder dan is toegestaan, 130 waar je 120 mag ect en als je dan met 130 erlangs wilt rijden en iemand besluit met 115 km pu iemand met 110 km pu in te halen en jouw ook nog flink laat remmen dan zet ik toch wel mijn angry face op als ik voorbij rij. Verrassend kijken deze bestuurder altijd strak vooruit en zijn meestal vouw.

Afgezien van mijn snelheids overtredingen ben ik een heer in ut verkeer ;)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Takke. De radio in mijn 5-serie was nogal van de gare (slechte ontvangst): blijkt een kabelbreuk te zijn in de achterklep - de antenne zit in die ruit geïntegreerd.
Twee opties: deelreparatie (stukke deel weghalen en weer solderen) á 400 euro of geheel nieuwe kabel monteren á 1000 euro. Nice, BMW rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Ach, gewoon universele antenne bij de Halfords halen en een gaatje in de kofferbak boren. Stuk draad erbij en het werkt weer prima. Ben je onder de 50 euro klaar :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Daniel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:29:
Takke. De radio in mijn 5-serie was nogal van de gare (slechte ontvangst): blijkt een kabelbreuk te zijn in de achterklep - de antenne zit in die ruit geïntegreerd.
Twee opties: deelreparatie (stukke deel weghalen en weer solderen) á 400 euro of geheel nieuwe kabel monteren á 1000 euro. Nice, BMW rijden :X
Je kan ook gewoon cd'tjes erin doen hoor :>
Syngrow schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:39:
Ach, gewoon universele antenne bij de Halfords halen en een gaatje in de kofferbak boren. Stuk draad erbij en het werkt weer prima. Ben je onder de 50 euro klaar :P
Haha, of deze prachtige electrische antenne, daar staan de mensen in je buurt vast wel naar te apen-gapen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=18650&t=1
:P

[ Voor 33% gewijzigd door Kecin op 03-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-oeps, kan delete-

[ Voor 93% gewijzigd door Kecin op 03-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.e-d.nl/images/SangeanDT-22.jpg

And wayfarers on 8-)

Heb echt een paar dagen met zo'n radio gereden, toen ik nog in een VW reed, kreeg ik een Fox zónder radio mee als leenauto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:09:
[...]
Ik maak bij 100 km/u 4200 RPM ;( ik denk dat de versnellingsbakverhoudingen niet kloppen. Geen idee hoe het kan. Het is een 4-bak, maar de E30 van m'n tante heeft ook een 4-bak en die kan gewoon normaal 120 rijden zonder dat de motor op volle toeren draait. Als ik 120 rijd (5200 toeren) dan rijd ik 1 op 5 max. :')
Als dat toerental klopt rijd je met een 4.44 diff en die zijn ten eerste vrij zeldzaam en ten tweede nooit origineel onder een E21 geleverd.
Dus ik denk eerder dat je toerenteller een beetje optimistisch is :P

1:5 met 120km/u, 5000 toeren en constante snelheid klopt ook niet echt trouwens, ondanks dat toerental moet ie nog heel wat zuiniger kunnen zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmm vreemd, is dat 4.44 dif van een E30 ofzo? Ik vond een oud taxatierapport en daar stond onder 5-bak. Ik heb het vermoede dat ze vorige eigenaar misschien er een 4-bak onder heeft gezet (vraag me niet waarom), maar blijkbaar geen goede?

Of de toerenteller klopt niet hmmm, lijkt me eerlijk gezegd niet logisch. Ik heb namelijk eens een ritje gemaakt op normale 120 km/u en dat was rond de 5200 rpm en toen reed ik dus inderdaad 1 op 5 (wel op LPG he en af en toe naar de 140 km/u = bijna 6500 rpm :') ). Als ik 100 km/u rijd met 4200 rpm dan haal ik de 1 op 9 wel op LPG.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 03-02-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Een touring dan neem ik aan?

Dit probleem werd mij ook al gemeld door mijn garagist, dat ik blij moest zijn dat ik een sedan rijd omdat die koffer dan niet een hele hoop kabels heeft lopen voor de lichten etc waar dus blijkbaar idd regelmatig issues mee zijn.

Morgen moet mijn wagen ook binnen, probleem met PDC, soms zegt hij: PDC uitgevallen, soms zegt hij dat 100x na elkaar, ook tijdens het rijden, telkens met de vervelende begeleidende *ploing*.

Vorige week was het een hele week "kapot" ik was eigenlijk blij, want als hij dan binnen is en ik ga hem ahel kan ik meteen weten of het permanent gefixed is of gewoon tijdelijk... nu zal het gewoon op goed geluk zijn of het nu definitief in orde is of niet.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Misschien toch niet zo'n dure operatie?
http://www.bmwportal.nl/a...-radio-en-tmc-t15891.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:29:
Hmm vreemd, is dat 4.44 dif van een E30 ofzo? Ik vond een oud taxatierapport en daar stond onder 5-bak. Ik heb het vermoede dat ze vorige eigenaar misschien er een 4-bak onder heeft gezet (vraag me niet waarom), maar blijkbaar geen goede?
Geen goede 4-bak lijkt me stug, want die is er maar 1 voor een 320/6 en 323i :P

Maar, en dit zou wel heel sterk zijn, de enige manier waarop je dat toerental kan draaien met het originele 3.64 diff van een 320/6 is als je een sport 5-bak hebt met een dog-leg schakelpatroon en je dus altijd in de erg korte 4 blijft zitten.
Dit schakelpatroon dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.strathspey.co.uk/unixnerd/dogleg.jpg

Zou trouwens wel leuk zijn, want dat is een bak die meer dan 700 euro op kan leveren :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Échte tweakers doen dat zelf repareren natuurlijk :+

*rent

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou vaak achteruitrijden dan :')

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Ik heb dat probleem niet zo. Ik doe de deur open, smijt m'n tas erin en ga zitten. Als ik 4 deuren zou hebben gehad, zou ik ook nog eens die achterste open hebben moeten maken met de sleutel (geen CDV), alleen maar extra tijd/moeite. De keren dat ik met meerdere mensen in de auto zat is op 1 hand te tellen, de keren dat de achterbank in gebruik was is nog op 1 vinger te tellen. Voor mij voegen 2 extra deuren weinig toe. En "dat gedoe met instappen" boeit mij vrij weinig, dat doen ze maar via de passagierskant :P Als je een beetje plant dan dump je degene die er het eerst uit moet op de passagiersstoel, hoef je ook niet zo'n onwijze stoelendans te houden.
Een coupe heeft grotere deuren. Daar heb je dagelijks last van in de te krappe parkeervakken hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
4x2 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Maar, en dit zou wel heel sterk zijn, de enige manier waarop je dat toerental kan draaien met het originele 3.64 diff van een 320/6 is als je een sport 5-bak hebt met een dog-leg schakelpatroon en je dus altijd in de erg korte 4 blijft zitten.
Dit schakelpatroon dus:
[afbeelding]

Zou trouwens wel leuk zijn, want dat is een bak die meer dan 700 euro op kan leveren :P
Nou... ik zou het wel doorgehad hebben als m'n 1e versnelling op de plek van de 2e versnelling zat hahaha. Wil ik vol gas optrekken en dan ga ik achteruit zeker.

Met geen goede 4-bak bedoel ik dus eentje van een 316i misschien ofzo. Of van een E30 met andere verhoudingen. Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee hoe dit kan. Misschien reed die persoon nooit op de snelweg en wilde hij sneller in z'n 1 en z'n 2 rijden en heeft de verhoudingen aangepast ??? Ik zeg maar wat :P Het is in ieder geval niet echt efficiënt, maar wel rustgevend om 100 te rijden.

Nou ja, binnenkort misschien een swap naar M20B25 dus dan komt er neem ik aan ook meteen een 5-bak onder, dan is het probleem opgelost 8)
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:30:
[...]

Een coupe heeft grotere deuren. Daar heb je dagelijks last van in de te krappe parkeervakken hier in Nederland.
Dat is waar, maar je kan de ramen open doen als je uitstapt. Doordat je geen deurlijst hebt scheelt dat heel veel :P Nou ben ik zelf zooo slank dat het nooit echt een probleem is, maar voor anderen is dat een optie. Met de sleutel kan je de ramen weer sluiten als je de auto op slot doet :) (E46 en nieuwer dan).

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 03-02-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:37:
Met geen goede 4-bak bedoel ik dus eentje van een 316i misschien ofzo. Of van een E30 met andere verhoudingen. Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee hoe dit kan. Misschien reed die persoon nooit op de snelweg en wilde hij sneller in z'n 1 en z'n 2 rijden en heeft de verhoudingen aangepast ??? Ik zeg maar wat :P Het is in ieder geval niet echt efficiënt, maar wel rustgevend om 100 te rijden.

Nou ja, binnenkort misschien een swap naar M20B25 dus dan komt er neem ik aan ook meteen een 5-bak onder, dan is het probleem opgelost 8)
Verhoudingen van de 4 zijn eigenlijk allemaal gelijk bij de handbakken (1:1 overbrenging), alleen vanaf een E36 is de 5 een 1:1, maar zo'n bak zal dr niet onder zitten aangezien je teller het dan niet meer doet :P
Of dr zit een idioot kort diff onder, of je toerenteller is van slag en ik zou dan gokken op dat laatste.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Aangezien ik altijd fileparkeer is ook dat geen probleem :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mr_petit schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:17:
Niet op de weg. Maar ik heb dan ook een z4, en dat roept denk ik toch wat andere reacties op.
Wat ik wel merk is dat mensen 'm er minder snel tussenproppen als ze een vrachtwagen naderen en ik hun aan het inhalen ben (je weet wel, mensen die 500 meter voor een vrachtwagen toch maar ff naar links gaan als ze je zien aankomen met hoge snelheid omdat ze anders misschien wel moeten afremmen).
Met mijn normale dagelijkse fransoos heb ik daar dus veel meer last van. Ik rij in die auto dan ook veel asocialer dan met mijn z4. (als het even normaal kan schiet ik er gewoon rechts langs; daar ben ik de laatste jaren wat makkelijker in geworden)
Eigenlijk tegenovergestelde situatie dus, maar dat ligt denk ik aan het feit dat het meer als klein sportautotje gezien wordt.
[...]
Dat merk ik dus ook als ik de Z3 een keer meeneem naar het werk. Een gele Ibiza valt al redelijk op maar voor een Z3 gaat men nog net wat eerder aan de kant lijkt het.

@Daniël
€400 voor een draadje solderen? Komop zeg :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ja zo'n Z3 coupe ziet er ook behoorlijk agressief uit, je zit vast ook kwaad om je heen te kijken om zo veel mogelijk de andere weggebruikers de stuipen op het lijf te jagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
[...]

Dan koop jij toch geen coupe? Problem solved... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
4x2 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Verhoudingen van de 4 zijn eigenlijk allemaal gelijk bij de handbakken (1:1 overbrenging), alleen vanaf een E36 is de 5 een 1:1, maar zo'n bak zal dr niet onder zitten aangezien je teller het dan niet meer doet :P
Of dr zit een idioot kort diff onder, of je toerenteller is van slag en ik zou dan gokken op dat laatste.
Hoe kom ik daarachter?
RSP schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:53:
Ja zo'n Z3 coupe ziet er ook behoorlijk agressief uit, je zit vast ook kwaad om je heen te kijken om zo veel mogelijk de andere weggebruikers de stuipen op het lijf te jagen :+
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:56:
[...]

Dan koop jij toch geen coupe? Problem solved... :)
Klopt, een coupé is niets voor mij. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten ;) Hoewel ik de 3 coupe ook mooier vind dan de sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

4x2 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Mijn 4-bak deed ongeveer 4000 rpm bij 125 Maar door mijn te kleine bandjes zat ik toch regelmatig richting 4300 rpm.
Zou die daarom stukgelopen zijn? :+

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Over coupé vs sedan:

Ik heb express een 4-deurs E46 gekocht in plaats van een coupé, vond het gewoon niet praktisch... De E46 coupé verschilt dan ook minimaal met de sedan, dus daar hoefde ik het niet voor te doen :)

Maargoed, de E92 is gewoon een stuk mooier dan de E90 dus dan zou het voor mij ook lastig kiezen worden.

[ Voor 26% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-02-2011 23:01 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

RSP schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:53:
Nee joh, die schrikken al hard genoeg van het design ;) hebben we dat ook weer gehad

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Het echte schrikken is pas als je er voorbij bent, de voorkant ziet er nog vrij braaf uit :P intikkertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_eXistenZ_ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:59:
Over coupé vs sedan:

Ik heb express een 4-deurs E46 gekocht in plaats van een coupé, vond het gewoon niet praktisch... De E46 coupé verschilt dan ook minimaal met de sedan, dus daar hoefde ik het niet voor te doen :)
Pardon? De coupe is veel mooier man. Die bumper van de sedan ziet er echt sloeberig uit en standaard heeft een sedan ook veel minder opties. Een full option sedan met M-tech is nog wel oke, maar voor de rest vind ik het maar een saaie bak eerlijk gezegd... komt heel anders over dan een coupe.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2h6hzdc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/bmw_325ci_blue_2000_92643536875254341.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 03-02-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik zie het nut er niet van in om met een auto rond te rijden die gemaakt is om 4 mensen comfortabel in te laten stappen en te vervoeren als ik dat toch bijna nooit nodig heb. Daarbij vind ik een coupe er wel degelijk een stuk beter uit zien (ook zie je er een stuk minder van).
Als iemand die punten niet belangrijk vindt snap ik dat ie liever een sedan koopt. Voor de prijs van een 318Ci koop je net zo goed een 330i :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou ja, daarom vind ik de 4-deurs ook vrij nutteloos want zo comfortabel zit je niet in een 3-serie hoor achterin hoor. Nou ja, ik heb mn stoel altijd al redelijk ver naar achter (1.90) en dan wil je echt niet als 1.90 ook nog daarachter zitten. 1.70 trouwens ook niet. Dan is het leuk om te zeggen: ja ik heb 4 deurs stap maar in, om er dan achter te komen dat ze zich wel moeten opvouwen. Maar als je (kleine) kinderen hebt begrijp ik het, dan is de ruimte prima. Alhoewel ik alsnog voor de coupe zou gaan dan :P liever de moeite even bij het instappen maar de betere looks 8)

De E90 verschilt ook niet zoveel van de E92 als je denkt hoor. Alleen de kont van de coupe loopt wat mooier en is (lijkt?) daardoor minder bol.

Afbeeldingslocatie: http://tuningnews.blogsome.com/images/KellenersE90sideface.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/3757/335stockwaero023sn3.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 03-02-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

BrZ

YoshiBignose schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:24:
[...]

Pardon? De coupe is veel mooier man. Die bumper van de sedan ziet er echt sloeberig uit en standaard heeft een sedan ook veel minder opties. Een full option sedan met M-tech is nog wel oke, maar voor de rest vind ik het maar een saaie bak eerlijk gezegd... komt heel anders over dan een coupe.

[afbeelding]

[afbeelding]
Daarom moet je ook gewoon een facelift sedan nemen ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tEJFIgu5nG57k2p2MemxFuJO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

sjirafje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:52:
[...]
Mijn 4-bak deed ongeveer 4000 rpm bij 125 Maar door mijn te kleine bandjes zat ik toch regelmatig richting 4300 rpm.
Zou die daarom stukgelopen zijn? :+
Dat stuk ellende van mij had een nog kortere overbrenging (~4500 bij 120) en zowel de 1600 als het huidige blok hebben daar nooit last van gehad.
Geloof dat voor de oude carburateurblokken een maximaal constant toerental van bijna 6000 toeren opgegeven werd en dat was dus in 1970.
Geijkte toerenteller aansluiten, een goede ontstekingslamp zit dr wel 1 op en mogelijk dat dr ook nog wel CO kasten zijn die het kunnen ofzo.
Zou gewoon eens bij een garage gaan babbelen of ze dat kunnen.

En het diff is een kwestie van 1 wiel los van de grond krikken, de aandrijfas ronddraaien en dan tellen hoe vaak het achterwiel rond gaat (minder werk en makkelijk zelf te controleren)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

4x2 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:47:
[...]

En het diff is een kwestie van 1 wiel los van de grond krikken, de aandrijfas ronddraaien en dan tellen hoe vaak het achterwiel rond gaat (minder werk en makkelijk zelf te controleren)
Da's een handig truukje. Dit weekend ook even proberen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

YoshiBignose schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:24:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die bovenste zoek ik juist, machtige bak man (wel met alle opties) :9.

De coupe gaat wel inderdaad, maar alles is beter dan zo'n lelijke Compact.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 04-02-2011 08:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
een E46 sedan heerst :P
Verlagen en een goed setje velgen en je hebt een prima bak. al zeg ik het zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
BrZ schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:22:
[...]

Daarom moet je ook gewoon een facelift sedan nemen ;)
[afbeelding]
Neeeeee facelift coupe >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwinfo.com/pictures/00618.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 04-02-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

4x2 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Dit schakelpatroon dus:
[afbeelding]

Of er zit gewoon een 5-bak onder met een 4-bak pookknop en is nooit geprobeerd om naar de 5 te schakelen. Het zou niet de eerste keer zijn :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee geloof me, dat is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Syngrow schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:05:
[...]
Of er zit gewoon een 5-bak onder met een 4-bak pookknop
[...]
Dat is bij mij in eerste instantie wel de bedoeling. Vooral leuk wanneer je mensen in de auto hebt die ook met de 4-bak bij je in de auto hebben gezeten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=376442
Mooi verhaal, voor 90 euro bijna een compleet andere auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Uiteindelijk had hij die 90 euro kunnen besparen, dan had hij dezelfde auto gehad als dat hij nu ook heeft ;) 8)7
Overigens zag je volgens mij wel een paar plekjes waar het vinyl niet helemaal lekker zat.

Toch denk ik dat je bij het verwijderen heel goed moet oppassen, zeker bij PP plastic onderdelen als bumpers. De lak op PP plastic hecht zeer slecht; dikwijls als je een beschadiging of wat veroudering hebt, dan spuit je al met een hogedrukspuit de stukken eraf. Ik kan me voorstellen wat vinyl wrap hetzelfde doet.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 06-02-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Chromen bumpers FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mwoh, zou kunnen maar al die andere ontvangstproblemen komen bij mij niet voor.
Pagina: 1 ... 18 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.