Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

deepbass909 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:11:
[...]

ik gok dat hij uit 1994 is?

[..]

Het koelsysteem is namelijk krachtig en goed genoeg om onder elke omstandigheid de temperatuursmeter strak in het midden te houden.
Yep, een '94er...

Ik merk met deze koude temperaturen dat de naald van de koelvloeistoftemperatuur pas na een hele lange rit naar het midden toe gaat, meestal blijft hij ergens net voor 't midden mooi hangen.

Vriend van me gaat de auto onderhouden, die laat ik hier even naar kijken. Hij werkt in een automaterialenzaak, dus onderdelen zijn lekker goedkoop voor mij, en arbeidsloon is een paar flesjes bier na afloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Met dit weer duurt het vrij lang voor de motor (je hebt een M43B16 blok, gezien de leeftijd) echt warm is. Iets voor het midden blijven hangen is ook niet echt spannend. Als ik met de huidige temperaturen van huis vertrek, duurt het tot op de snelweg voor m'n motor echt warm is. Dat is dan al een rit van bijna 4km, maar met een relatief lage snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/R9xsyi-I1uI/AAAAAAAAAGo/-HC2ML2rhps/s640/200803080003.jpg
Zolang de temperatuurmeter niet voorbij het midden komt, is er met de koeling niks aan de hand.

Het zal een makkelijke auto zijn voor die vriend, want sleutelen is echt een genot. Je hebt heerlijk de ruimte onder de motorkap, het roest amper en het is gewoon degelijk gemaakt.
Overigens zijn lang niet alle onderdelen via de after-market te krijgen, maar ook via de dealer zijn de meeste onderdelen niet echt spannend qua prijs.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar het verbruik dat jij met deze auto gaat halen. Ik zit al tijden op 1:11, maar dat moet zuiniger kunnen (1:13 moet haalbaar zijn zonder als een slak te rijden).

Ow, voor ik vergeet, laat hem ook even de achterveren nakijken, deze willen nog weleens breken zonder dat je het merkt of direct ziet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Daniel schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:04:
[...]

Die 20" zijn zo beroerd niet, bovendien is visueel 19" wel het minimum, de wielkasten zijn huge dus dat moet je wel een beetje vullen. Als je het sportonderstel eronder hebt wordt het wel wat steviger maar het blijft een grote SUV dus nooit keihard. Adaptive Drive is het fijnst maar bij de aantrekkelijk geprijsde modellen zit dat er vaak niet op (nogal prijzige optie, bijna 4k)
Ach, doe dan maar meteen 23 inch, dat is vast heel comfortabel op een gravelpad :X
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/breyton_x5.jpg

Ik ben het met je eens dat 19 of 20" wel mooi staat. Adaptive Drive ken ik van de 745i en rijdt inderdaad geweldig. Je ontkomt bij dergelijke auto's trouwens niet zo snel aan twee sets velgen (tweede set voor de winterbanden). Stalen velgen met wieldoppen op een X5 :N

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

deepbass909 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:37:

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar het verbruik dat jij met deze auto gaat halen. Ik zit al tijden op 1:11, maar dat moet zuiniger kunnen (1:13 moet haalbaar zijn zonder als een slak te rijden).

Ow, voor ik vergeet, laat hem ook even de achterveren nakijken, deze willen nog weleens breken zonder dat je het merkt of direct ziet.
Ik heb al wel gemerkt dat de BMW toch iets minder zuinig is dan de 306 ;) Hoewel het ook door de kleinere tankinhoud kan komen. Er worden weinig snelwegkilometers mee gemaakt, en het verbruik in de stad zal toch wat meer zijn. Ik ga het eens bijhouden...

Thx voor de tip over de achterveren, laat ik meteen even naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:51
Met dit weer duurt het vrij lang voor de motor (je hebt een M43B16 blok, gezien de leeftijd) echt warm is. Iets voor het midden blijven hangen is ook niet echt spannend. Als ik met de huidige temperaturen van huis vertrek, duurt het tot op de snelweg voor m'n motor echt warm is. Dat is dan al een rit van bijna 4km, maar met een relatief lage snelheid.

Zolang de temperatuurmeter niet voorbij het midden komt, is er met de koeling niks aan de hand.

Het zal een makkelijke auto zijn voor die vriend, want sleutelen is echt een genot. Je hebt heerlijk de ruimte onder de motorkap, het roest amper en het is gewoon degelijk gemaakt.
Overigens zijn lang niet alle onderdelen via de after-market te krijgen, maar ook via de dealer zijn de meeste onderdelen niet echt spannend qua prijs.

Hm hier ben ik het niet helemaal mee eens.. Mijn mini kwam met de koude temperaturen van de laatste tijd ook niet goed meer op temperatuur, de temperatuur meter kwam heel langzaam omhoog en bleef daarna voor het midden hangen.
Ik heb daarna de thermostaat vervangen en wat bleek; probleem opgelost. Het was ook duidelijk te zien aan de oude thermostaat, die bleef een stukje open staan terwijl hij ijskoud was..
Conclusie: Mark_640: vervang de thermostaat.

Overigens kan dit inderdaad niet echt "kwaad", een te warme motor is slechter dan een koude, maar hij functioneert uiteraard beter wanneer hij op de juiste temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Sowieso komt een e36 m40 m43 volgens de temperatuurmeter wat traag op temperatuur, maar als het echt lang duurt, denk ik dat de thermostaat inderdaad niet echt lekker is. Deze blijft dan een beetje open staan zodat het nog niet warme water alsnog goed gekoeld wordt. Juist in dit weer is dat duidelijker te merken. 2km rijden a 50-60km/uur met een enkel stoplicht en mijn verwarming begint de auto al behaaglijk te maken (e36 m40 - thermostaat 1k5 geleden vervangen).

En zoals al werd opgemerkt: sleutelen aan een e36 met kleine motor is werkelijk een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

LOL na 4KM is je motor echt nog niet warm, wat jij hebt is een watertemperatuur meter, het water is idd zo warm maar je motor niet.
Sommige auto's hebben er ook nog een olietemperatuurmeter bij en zelfs als die in het midden staat zegt dat niet dat het hele blok al warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Hoe zie je eigenlijk bij een BMW 325i uit 2006 of de motor warm is?
Ik heb nl. alleen maar het "onderhoudspaneel" waar ik het oliepeil uit kan aflezen na enkele minuten, maar geen motor temperatuur meters o.i.d.

Of zie ik iets vreselijk over het hoofd?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Nope zit er niet op, alleen bij de 6-cilinder coupe's. Je kan wel je temperatuur zien via zo'n submenu, is wel wat lastig --> http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus

Schandalig vind ik het eerlijk gezegd, ik ken vrijwel geen auto's die niet de olie of koelwater temperatuur aangeven 8)7 of hopen ze gewoon dat je daardoor sneller op het gas trapt en de BMW sneller naar de garage moet ofzo?

[ Voor 57% gewijzigd door YoshiBignose op 28-01-2011 18:32 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
In de e60 draait het 'rode gebied' verder door als de motor warm wordt, bij jou wellicht ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56
rally schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:54:
Hoe zie je eigenlijk bij een BMW 325i uit 2006 of de motor warm is?
Ik heb nl. alleen maar het "onderhoudspaneel" waar ik het oliepeil uit kan aflezen na enkele minuten, maar geen motor temperatuur meters o.i.d.

Of zie ik iets vreselijk over het hoofd?
Het oliepeil is alleen af te lezen als de motor warm is. Of dat op basis van de temperatuur van het koelwater is of van de motor olie weet ik niet.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Beperkt ie niet het aantal toeren zolang ie nog koud is?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Is die verschuivende redline op moderne bmw's niet alleen een indicator dan? Wist niet dat de toerenbegrenzer ook echt verschoven werd hierdoor? Iemand die hier ervaring mee heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Toerenbegrenzer die verschuift naarmate de motor warmer wordt? Daar heb ik eerlijk gezegd op BMW's nog nooit van gehoord, alleen motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Lijkt wel netjes te ogen, kan het niet zo heel goed zien... vraag me alleen wel af wat voor voel spriet dat er op het dak zit :? Ik kan mij die niet herinneren, ik had überhaupt op mijn compact geen voel spriet en bij de 'oude' modellen zaten die toch links achter ?

En om mijn post nog wat nuttiger te maken..

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39ene30samen.jpg

Paar dagen in de 3 gereden, vanavond wou ik even voor een leuk beeld de 5 er achter parkeren, dus die even uit zijn slaapstand gehaald... ook al was het maar een paar meter... ik had weer gelijk de neiging om een hele rit te doen...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

-Thunder- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:08:
[...]
vraag me alleen wel af wat voor voel spriet dat er op het dak zit :? Ik kan mij die niet herinneren, ik had überhaupt op mijn compact geen voel spriet en bij de 'oude' modellen zaten die toch links achter ?
Dat is de antenne voor de radio...

Wel een beetje op een vreemde plaats inderdaad, maar lijkt wel origineel daar te zitten.

Als ik op Google Images zoek kom ik 1 foto tegen waar de antenne ook daar zit, een hele hoop foto's waar er geen op lijkt te zitten (achterruit misschien) en af en toe een waar de antenne inderdaad linksachter zit.

Misschien alleen zo op de Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik had een compact Mark ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Idd vreemd, volgens mij was het voor '95 linksachter en daarna in de achterruit (bij de compacts). Misschien had jij wel een compact die standaard zonder radio is geleverd (en dus ook zonder radiovoorbereiding).. ja het bestaat :') en hebben ze later alsnog radio ingebouwd en gewoon een antenne op het dak gemaakt. Ik weet het anders ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:39:
Toerenbegrenzer die verschuift naarmate de motor warmer wordt? Daar heb ik eerlijk gezegd op BMW's nog nooit van gehoord, alleen motoren.
E60 530d heeft zoiets iig. Of hij hem ook echt begrenst of niet weet ik niet, ik hou hem natuurlijk altijd netjes onderin de toeren als ie koud is :p

Hoe dan ook heb je op die manier een indicatie van de temperatuur bij gebrek aan een metertje daarvoor.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 28-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja dat is alleen zo'n metertje wat de M3 bijv. ook heeft, volgens mij begrenst ie hem niet echt... test het ff uit dan >:) (btw, op de E90 zit dat niet)

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 28-01-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de 650i weer terug. Ik kon 'm ophalen een half uur na normale sluitingstijd. Daarna nog een half uur zitten ouwehoeren over de stand der lpg-techniek en de lpg-markt en vervolgens een proefrit gemaakt. De auto rijdt gewoon perfect op lpg. Je merkt er niets van behalve dat de benzinemeter niet terugloopt. Theoretisch gezien moet er wat vermogensverlies zijn omdat lpg in gasvormige toestand meer volume inneemt dan benzine, waardoor er minder ruimte is voor zuurstof. Dit kan me weinig boeien aangezien de auto een surplus aan koppel heeft.

Bagageruimte heb ik nog genoeg ondanks de tank. De vuller is geplaatst in het midden achter de achterbumper. Je herkent 'm alleen aan een ringetje dat aan de vuldop hangt om 'm eraf te trekken. Ik moet nog een haak vinden voor aan mijn sleutelhanger zodat het ringetje eraf kan. De plaatsing in het midden van de achterbumper is praktisch omdat het zo niet uitmaakt of de pomp zich aan de linker- of rechterzijde van de auto bevindt.

Mijn indruk van Pouls is goed. Goede service en het bedrijf heeft veel ervaring. Ze hebben mijn auto getest op de Autobahn en er een afwijkende verdamper ingebouwd die meer brandstof kan leveren dan de Prins-verdamper. Ik had hier op Duitse forums het een en ander over gelezen (de verdamper van Prins zou op het randje zitten wat betreft de brandstofbehoefte tijdens Autobahngebruik). Dit lijkt allemaal goed te zitten. De lpg-schakelaar en indicator is geplaatst in de buurt van de hendel waarmee je de motorkap kunt openen. Zo verpest hij niet mijn mooie interieur terwijl ik 'm wel kan zien tijdens het rijden.

Ik ben ermee naar huis gereden via Oberhausen (Pouls is gevestigd in de buurt van Venlo) wat tevens de snelste route was. De auto gaat moeiteloos naar 250km/h. De loopcultuur is perfect. Tot nu toe dus zeer positieve ervaringen.

Het prijsverschil tussen lpg en benzine is al weer 80-85 cent per liter. Ik rij nu een V8 voor de brandstofkosten van een 116i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Zie je de tank überhaupt vanuit de koffer? of zit hij op de plek van waar normaal je reservewiel zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een 6-serie heeft geen reservewiel. Er zit wel een cirkelvormige bak onder de vloer waar onder andere de accu in is gemonteerd maar die is te klein om er een ringtank in kwijt te kunnen. Ik heb nu een 90 liter cylindertank in de kofferruimte. Het verlies van ruimte is jammer maar niet heel erg problematisch. De 6 heeft een bagageruimte van 450 liter zodat er alsnog genoeg overblijft voor de spullen die ik normaal gesproken meeneem. Ik heb er nu in ieder geval wel een serieuze tank in liggen die een actieradius van ca. 600km op lpg mogelijk maakt.

Ik zal er morgens eens een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Goed om te lezen Femme, mooi dat dat allemaal gelukt is.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Femme, interessant! LPG is eigenlijk de 'toekomst' op korte termijn. Ze moeten het gewoon meer verkopen of standaard aanbieden bij autoconstructeurs. Het is goedkoper en zuiniger.

Ik heb juist de lijst bekeken in .Be van lpg stations.
Spijtig dat ik zo'n 10km moet rijden voor het dichtstbijzijnde station.
Terwijl er 2 huizen naast mij een tankstation is :)

Maar het zou wel leuk zijn in een v8 bmw...Enkel al voor het geluid.

[ Voor 41% gewijzigd door multipasser op 29-01-2011 00:13 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is toch niet zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nee sorry, 'groener'

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het scheelt geloof ik 10 procent in CO2-uitstoot, niet echt schokkend. Als je CO2 wilt besparen kun je beter toch die 116i gaan rijden of met de trein gaan ;) .

In Nederland kun je eigenlijk bij alle bemande tankstations wel lpg tanken. Het is in principe een hele mooie brandstof. Er zit weinig troep in en het is klopvaster dan de beste aan de pomp verkrijgbare premiumbenzine. Veel Nederlanders hebben om een of andere duistere reden een afkeer voor lpg terwijl er met moderne installaties geen verschil merkbaar is tussen het rijden op benzine en lpg.

Nieuwe auto's met directe inspuiting kunnen meestal niet omgebouwd worden, maar daar komen inmiddels ook meer systemen voor op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb er een afkeer tegen omdat het, in de auto's waar ik interesse in heb, altijd achteraf ingebouwd zal moeten worden. Gat in de bumper, knop in dash, verlies van kofferbakruimte, verdamper, injectoren, leidingen... Allemaal extra zaken die vrijwel altijd eerder kapot zullen gaan dan OEM spul.

Ben het overigens eens dat het een top brandstof is, geen roet en je olie blijft prachtig helder. Ja, doe mij die AC Schnitzer M3 op lpg maar :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:43:

In Nederland kun je eigenlijk bij alle bemande tankstations wel lpg tanken.
No way... Dicht bij woonwijken mag er sowieso geen LPG aangeboden worden (maar wordt toch vaak gedaan volgens mij...). Hier hebben ze er voor zover ik weet twee tankstations waar je wel LPG kan tanken en dat is bij het station en aan de snelweg. Ik heb in Amsterdam ook vaak gehad dat ik moest zoeken nar een tankstation die wel LPG heeft, want de meeste hebben het niet hoor (langs de snelweg is er uiteraard altijd LPG).

Ik ben blij voor je dat het lekker loopt :P Bij mijn E21 worden de backfires steeds erger, nu al een paar keer op de snelweg een knal gehad dat de hele motor uitviel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Femme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:13:
Ik heb de 650i weer terug. Ik kon 'm ophalen een half uur na normale sluitingstijd. Daarna nog een half uur zitten ouwehoeren over de stand der lpg-techniek en de lpg-markt en vervolgens een proefrit gemaakt. De auto rijdt gewoon perfect op lpg. Je merkt er niets van behalve dat de benzinemeter niet terugloopt. [...]
Blij om te lezen dat het goed bevalt. We vinden de 6 ook erg leuk, maar op benzine zou ik waarschijnlijk niet ze heel blij worden van het verbruik. Met een 630i zal het waarschijnlijk wel meevallen maar bij de V8 modellen gaat het toch best hard. Ik blijf je posts volgen om te kijken of de dagelijkse praktijk net zo positief is als je eerste kennismaking.

Maar eerst gaan we een tijdje vreemd. Binnenkort komt er een RX-8 in de garage. Heeft de vrouw ook 's een wat snellere auto :)

<-- sneller dan mijn 320Ci. En heel wat opzichtiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Spiller schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:32:
Ik heb er een afkeer tegen omdat het, in de auto's waar ik interesse in heb, altijd achteraf ingebouwd zal moeten worden. Gat in de bumper, knop in dash, verlies van kofferbakruimte, verdamper, injectoren, leidingen... Allemaal extra zaken die vrijwel altijd eerder kapot zullen gaan dan OEM spul.
Er kan heel wat meer stuk gaan aan een complete auto dan aan enkel de lpg-installatie. Ik zou me bij een oudere auto waar een nieuwe lpg-installatie wordt ingebouwd eerder druk maken om oem-onderdelen die om een lullige reden stuk gaan dan mankementen aan de lpg-installatie.

Een gat in de bumper, een lelijke knop op het dashboard en verlies van kofferbakruimte hoeven niet altijd, dit ligt er aan hoe het ingebouwd wordt / kan worden. Natuurlijk zijn er ook auto's waar inbouw van lpg niet voor de hand ligt. Een M3 of een Z4 zullen eerder gebruikt worden voor plezierritten en dan neem je de hogere brandstofkosten voor lief en heb je liever niet het gewicht van de lpg-tank. In een 5-serie boeit het extra gewicht nauwelijks en kan de tank uit het zicht gewerkt worden. Nadelen zijn er dan nauwelijks.
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:49:
[...]

No way... Dicht bij woonwijken mag er sowieso geen LPG aangeboden worden (maar wordt toch vaak gedaan volgens mij...). Hier hebben ze er voor zover ik weet twee tankstations waar je wel LPG kan tanken en dat is bij het station en aan de snelweg. Ik heb in Amsterdam ook vaak gehad dat ik moest zoeken nar een tankstation die wel LPG heeft, want de meeste hebben het niet hoor (langs de snelweg is er uiteraard altijd LPG).
In de praktijk heb ik nooit problemen met het vinden van tankstations waar lpg getankt kan worden. De tankstations met het lpg-vulpunt op minder dan 25 afstand van woningen wil men saneren. De afstand moet tegenwoordig minimaal 45 meter zijn maar situaties waarin het minder is bestaan nog volop.

Tankstations die aan een stadsring of grote doorgaande weg liggen zijn meestal ruim genoeg opgezet om lpg te mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Moet daar even bij vermelden dat ik vaak op LPG naar Frankrijk/Spanje ben gereden en dat is ook goed te doen. Behoorlijk geaccepteerd al.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:17:
[...]

In de praktijk heb ik nooit problemen met het vinden van tankstations waar lpg getankt kan worden. De tankstations met het lpg-vulpunt op minder dan 25 afstand van woningen wil men saneren. De afstand moet tegenwoordig minimaal 45 meter zijn maar situaties waarin het minder is bestaan nog volop.

Tankstations die aan een stadsring of grote doorgaande weg liggen zijn meestal ruim genoeg opgezet om lpg te mogen leveren.
Ik heb trouwens bij de E21 gewoon de vuldop achter de tankdop, dat is in principe toch het mooiste? Waarom wordt het bij veel auto's in de achterbumper verwerkt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb trouwens bij de E21 gewoon de vuldop achter de tankdop, dat is in principe toch het mooiste? Waarom wordt het bij veel auto's in de achterbumper verwerkt eigenlijk?
Dat is iets wat ik ook niet snap, heb dan wel geen BMW maar bij mij is het netjes achter het kenteken weggewerkt
Afbeeldingslocatie: http://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=15992&t=1
Op zo'n manier.
Ziet er IMO ook niet uit als je het in de bumper doet zoals hier
Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/normal/71560994_2-lpg-inbouw-g3-voor-uw-renault-nu-vanaf-1400-incl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ja achter kenteken is ook slim maar inderdaad bij de bumper is het echt lelijk vooral als die zwart is en de kleur van de auto is lichter. Neem aan dat het bij de 650i wel wat netter is weggewerkt, of meegespoten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Das heel simpel, achter het tankklepje moet wel ruimte zijn, er moet ruimte zijn om daar te komen, het is duurder en achter je kentekenplaat zit lukt niet als deze in de klep zit (zoals 99 v/d 100 middenklassers en groter) ipv d'r onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Napo schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:13:
[...]

Ziet er IMO ook niet uit als je het in de bumper doet zoals hier
Da's gewoon vandalisme :|

Ik vraag me wel eens af waarom ze niet gewoon de vulopening in de kofferruimte maken. Mooi uit het zicht, redelijk goed te bereiken. Je moet alleen even na het tanken je kofferruimte laten luchten maar dat is nogal vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44

4x2

lộn xộn quá

Dat mag dus niet meer (al een jaar of 30 geloof ik)
Probleem aan LPG is dat het omlaag zakt en op de bodem blijft hangen, dus luchten heeft niet zoveel nut, een kofferbak met ouderdomsgaten is dan wat effectiever.

En waarom ie niet vaker achter het tankklepje zit zal wel komen doordat de ruimte daar beperkt is en de slang van de tankinstallatie behoorlijk groot is.
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:49:
[...]
Ik ben blij voor je dat het lekker loopt :P Bij mijn E21 worden de backfires steeds erger, nu al een paar keer op de snelweg een knal gehad dat de hele motor uitviel ;(
Zet de hoofdafstelschroef (die zit in de gasslang van de verdamper richting de carburateur) eens 2 slagen verder open.
Mits je zeker weet dat alle kleppen nog voldoende klepspeling hebben, zonder klepspeling kan ie ook leuk gaan knallen :P

[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 29-01-2011 16:28 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat kan het best zijn, hij backfired zelfs soms op benzine, alleen dan is het meer een plopje. Laatst wel een beetje gesteld, omdat op LPG hij soms te laag in de toeren gaat en dan afslaat. Zit eraan te denken om ff een swap te doen met een M20B25 uit de E30. Schijnt niet heel lastig te zijn. Ben die Solex carb zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Bleh, bimmer kapot. Ik had geruild met Rostvertol-Mil vanaf afgelopen dinsdag, is hij gister met mijn bimmer ergens heengeweest, komtie terug bij de auto lopen, ligt er een plas koelvloeistof onder.

Hij heeft toen goed opgelet of de boel niet oververhitte en is snel naar huis gereden, en vandaag zijn wij er achter gekomen dat het expansievat gescheurd is, dus gelukkig niet de koppakking :o Dat had zo'n beetje einde oefening betekend voorlopig.

Vandaag hebben we het expansievat volgegooid met nieuwe vloeistof en de boel gestart, en zo waar, de temperatuurmeter deed het prima, liep netjes op van koud naar bedrijfstemperatuur. Na voorzichtig de boel warmrijden - want we kregen de themostaat idle op de dam met een temperatuur van rond het vriespunt niet zo ver om te schakelen - ging laatstgenoemde netjes open en lijkt het complete koelsysteem prima te functioneren, enige probleem is dus het gescheurde expansievaatje.

Zoekt Rost net het typenummer op, blijkt dat deze EOL is is en voor een nieuwer type moet worden vervangen, blijkaar zijn er dus al meer problemen mee geweest. Ik las ook ergens dat dit een vrij bekend probleem is bij een E46.

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=15&image=e55e73722c3e22d602ca2afd4c647e7c&mode=forum
Mijn BMW en de Volvo van Rost, met wie ik geruild had

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-01-2011 17:32 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Yep, toevallig paar weken geleden ook bij mijn E46 gebeurd. Ik schrok me rot reed op de snelweg en ineens ging temperatuur richting rood. Koelvloeistof bijgegooid maar was in 5 min. weer leeg. Dacht ook aan koppakking maar zag verder geen rook.

Ik heb eigenlijk altijd die witte drap in m'n olie zitten, hoe kan dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Als er vocht bij je olie komt moet het toch wel bijna zeker aan de koppakking liggen? Of je olievuldop moet vocht binnen laten. Maar ik ben niet bepaald een automonteur, dus ik zou nog even afwachten op andere reacties. :+

Edit: Heeft er iemand toevallig nog een BMW CD43 radio liggen? Vind ze op Ebay een beetje te duur. :)
Zo een dus:
Afbeeldingslocatie: http://webrevolutionary.com/price/img-large/bmw-blaupunkt-cd-player-cd43-e36-e34-e32-e31-e30-z1_280357833964.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Satch op 29-01-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:13:
Dat kan het best zijn, hij backfired zelfs soms op benzine, alleen dan is het meer een plopje. Laatst wel een beetje gesteld, omdat op LPG hij soms te laag in de toeren gaat en dan afslaat. Zit eraan te denken om ff een swap te doen met een M20B25 uit de E30. Schijnt niet heel lastig te zijn. Ben die Solex carb zat :P
Die solexen zijn een verschrikking ja, dat is een ding wat zeker is, zitten teveel functies op en die 2e trap zit altijd vastgekoekt.
Nou weet ik alleen niet of die auto ooit onderhoud heeft gehad afgezien van evt olie+filter wisselen, want zo niet dan kun je daar eens mee beginnen :P

M20B25 dr in is best te doen, je moet alleen ff goed opletten welk type je hebt, want bij het ene type moeten er wat sensoren in de bak zitten, bij het andere zitten ze gewoon aan de voorkant vd motor.

Injectiesysteem stelt verder geen reet voor, je zorgt dat dr een benzinetoevoer en retour leiding lopen, haalt een benzinepomp voor een injectieysteem, een lambdasonde, je sluit een paar draadjes aan en dan ben je een heel eind :P

Alleen is een goede M20B25 gewoon duur tegenwoordig (een M50 is goedkoper, maar dat is heel wat meer werk)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:17:
Yep, toevallig paar weken geleden ook bij mijn E46 gebeurd. Ik schrok me rot reed op de snelweg en ineens ging temperatuur richting rood. Koelvloeistof bijgegooid maar was in 5 min. weer leeg. Dacht ook aan koppakking maar zag verder geen rook.

Ik heb eigenlijk altijd die witte drap in m'n olie zitten, hoe kan dat toch?
Temperatuur richting rood + witte drab in je olie lijkt dus koppakking. Iig dit begreep ik van Rost vanmiddag. Enige dat hij zei was gele drab in de olie, niet witte, dus er is nog hoop.

Iig zodra de temperatuur echt in et rood loopt en je rijdt gewoon door, kan je dus de koppakking slopen, daarom de conclusie :) Gele troep in je olie is water iig.

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-01-2011 20:31 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Witte (of gele) drab kan ook gewoon van veel korte stukjes komen, dan verdampt de condens die in de olie zit niet zo best en kan dat wel eens zichtbaar worden door meuk aan de vuldop enzo.
Makkelijkste manier is een flink stuk rijden (keertje op en neer naar de nurburgring ofzo, op snelheid) en kijken of het dan grotendeels weg is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
4x2 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:21:
[...]

M20B25 dr in is best te doen, je moet alleen ff goed opletten welk type je hebt, want bij het ene type moeten er wat sensoren in de bak zitten, bij het andere zitten ze gewoon aan de voorkant vd motor.

Injectiesysteem stelt verder geen reet voor, je zorgt dat dr een benzinetoevoer en retour leiding lopen, haalt een benzinepomp voor een injectieysteem, een lambdasonde, je sluit een paar draadjes aan en dan ben je een heel eind :P

Alleen is een goede M20B25 gewoon duur tegenwoordig (een M50 is goedkoper, maar dat is heel wat meer werk)
Wat voor verschillende M20B25s zijn er dan? Verschil met 3- en 5- serie ofzo? M50 is inderdaad goedkoper en stukken beter wat technologie betreft, maar dat is echt wel lastig om in de E21 te bouwen. Van M20B20 naar M20B25 is dan beter te doen en ik denk dat het ook al een behoorlijke verbetering is als het allemaal werkt :P
4x2 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:40:
Witte (of gele) drab kan ook gewoon van veel korte stukjes komen, dan verdampt de condens die in de olie zit niet zo best en kan dat wel eens zichtbaar worden door meuk aan de vuldop enzo.
Makkelijkste manier is een flink stuk rijden (keertje op en neer naar de nurburgring ofzo, op snelheid) en kijken of het dan grotendeels weg is.
Rijd idd de laatste tijd niet zulke lange stukken. Kan me toch herinneren dat een jaar terug ik die drab ook wel eens zag, maar nooit problemen gehad verder met temperatuur, of rook dus volgens mij is de koppakking gewoon oke. Volgens mij komt het meer voor in de winter, voor m'n gevoel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Volgens mij is dr een oud en nieuw type M20B25 (joh) en ergens ligt een omslag wat betreft welke sensors er nodig zijn voor het ding, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Wel 99% aangezien een vriend van me een B25 in zn E21 had met een 5-bak met telleraandrijving, dus die zal die sensors in de bak niet gehad hebben.
De omslag zal wel ergens bij die van de update van de E30 liggen, dus ergens rond 87-88, maar of je het oude of het nieuwe type moet hebben weet ik dus niet :P

Carterpan (en evt de aanzuigbuis van de oliepomp) zul je waarschijnlijk ook om moeten zetten, geloof niet dat die van een E30 past.
Maar dat is alleen maar stom schroefwerk en stelt niet zo heel veel voor.

Dr zullen verder nog wel wat detailverschillen in zitten qua koelaansluitingen, de aansluitingen van de radiateur en het expansietankje zijn tussen type 1 en type 2 gewijzigd, maar dat zijn dingen die wel op te lossen zijn (al dan niet met een nieuwe radiateur)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ok bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
4x2 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:27:
Dat mag dus niet meer (al een jaar of 30 geloof ik)
Probleem aan LPG is dat het omlaag zakt en op de bodem blijft hangen, dus luchten heeft niet zoveel nut, een kofferbak met ouderdomsgaten is dan wat effectiever.
Hmm... C3H8 = 44 g/mol, C4H10= 58 g/mol. LPG ergens tussen die twee getallen in dus. Lucht zit ergens rond de 30 g/mol. Had ik inderdaad moeten bedenken. Maar goed dat ik geen LPG inbouw doe... ;)
En waarom ie niet vaker achter het tankklepje zit zal wel komen doordat de ruimte daar beperkt is en de slang van de tankinstallatie behoorlijk groot is.
Een nette oplossing zou zijn om aan beide kanten een identiek klepje te hebben (hadden Jaguar XJ's dat niet vroeger?). Kan de LPG vulopening mooi achter een van de klepjes en de benzineopening achter het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, alleen op een nette manier een tankklepje dr bij maken in plaatwerk doe je niet 1-2-3 :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

4x2 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:43:
...
Dr zullen verder nog wel wat detailverschillen in zitten qua koelaansluitingen, de aansluitingen van de radiateur en het expansietankje zijn tussen type 1 en type 2 gewijzigd, maar dat zijn dingen die wel op te lossen zijn (al dan niet met een nieuwe radiateur)
Is dat expansietankje iets typisch voor 6 cilinders? Ik ben het bij mijn M10B18 niet tegen gekomen namelijk.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Typisch iets voor de niet M10 blokken, bij de M10 zitten de expansieruimte en drukdop in de bovenkant van de radiateur, vandaar ook dat je de radiateur niet tot bovenin de vulopening vol mag gooien, dat kiept ie dr toch alleen maar uit.

Bij die van mij zit er wel een los (VW :X) expansietankje bij met een drukdop, maar ik heb er ook een 325i radiateur in zitten (voordeel is vooral dat die nieuw geen reet kosten)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Laatst online: 16:49
Ik heb 'm gewoon in mijn e36 m40 radiator zitten. Ik stond stil bij de mcdonalds toen 'ie plofte. Werkelijk spectaculair. Mensen om me heen bleven er beduust van :)

Een nieuwe radiator kostte me 5 tientjes op de sloop. Oude eruit en nieuwe erin deed ik in minder dan tien minuten zelf. Maar dat was dan geen e46 :)

edit toelichting: motor was oververhit geraakt door kapotte (nieuwe!) thermostaat. De dop van de radiator was ook kapot en de druk moest toch ergens heen... Een doffe klap en een *enorme* stoomwolk was het resultaat. Ik kon het eind van mijn motorkap niet meer zien... Iemand nog een vrijwel nieuwe thermostaat? O-)

[ Voor 35% gewijzigd door wheez50 op 30-01-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

YoshiBignose schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:38:
Oh ja achter kenteken is ook slim maar inderdaad bij de bumper is het echt lelijk vooral als die zwart is en de kleur van de auto is lichter. Neem aan dat het bij de 650i wel wat netter is weggewerkt, of meegespoten ofzo?
Op de B10 heb ik zo'n vuldop in de zijkant van de achterbumper zitten. Ik heb 'm wel laten meespuiten maar erg fraai is het natuurlijk niet.

Bij de 650i zit hij achter de achterbumper en zie je er bijna niets van. Er is een klein stukje uit de bumper gezaagd (daar wij aan de onderkant terugkrult naar achteren). Als je niet te beroerd bent om te bukken is dit prima.

Achter het kenteken kon in mijn geval niet omdat daar een balk achter zit waar ze niet doorheen mogen boren.

De vuller achter de tankklep wordt veel gedaan door Duitse inbouwers. Pouls wilde hier niet aan omdat het een fragiele oplossing zou zijn. Bij het tanken moet er een opzetstuk op het kleine schroefdraad van de vuller gedraaid worden. Een lpg 'vulpistool' (of hoe je het wil noemen, je houdt 'm niet vast als een pistool) is een vrij lomp en zwaar ding. Andere nadelen zijn dat het tanken veel trager gaat vanwege de kleine opening en als je onhandig bent loop je de kans dat bij het afkoppelen het vulpistool tegen de carrosserie aankomt en de lak beschadigd.

Ik heb gisteren meteen even de praktische bruikbaarheid van mijn auto kunnen testen. Mijn moeder belde op of ze opgehaald kon worden van het station in Zutphen omdat de treinen niet reden. Even later belt ook mijn zusje dat zij met haar vriend in Zutphen staat. Dus ik zeg ok maar weet waar jullie aan beginnen. Mijn moeder kwam uit Egypte en had twee koffers bij zich. Samen met mijn statief en cameratas die ik al in de auto had liggen en wat handbagage paste alles perfect in de auto. Zowel bagage als passagiers konden geen kant meer uit :P .

[ Voor 16% gewijzigd door Femme op 30-01-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha ja dat laatste is wel waar. Ach ja, overal valt wel wat voor te zeggen. Ik hoef tenminste niet te bukken, maar het is achter het tankklepje wel krap, dus ik moet de tankdop eraf draaien voordat ik met dat vulpistool erbij kan.

Heb je een foto van je achterbumper met dat ding dan ik ben wel benieuwd. Aan de andere kant zal je 1 van de weinigen zijn met een 650i op LPG, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
4x2 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:38:
Ja, alleen op een nette manier een tankklepje dr bij maken in plaatwerk doe je niet 1-2-3 :P
Moet ook gewoon af fabriek als het aan mij ligt. Heb je aan twee kanten een benzine vulopening (ook wel handig), waarvan je er een kunt opofferen om een LPG opening te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat zou wel cool zijn maar ik heb het nog nooit op een auto gezien, 2 tankklepjes :P

Zou ook wel handig zijn als je alleen benzine hebt, dan maakt het niet uit waar je het neerzet bij tankstation. Ik moet altijd even nadenken, mn ouders rijden namelijk altijd Japanse auto's en daar zit alles tegenovergesteld.

MAAR OOK ECHT ALLES... slot van deur draait andere kant, tankdopje, ruitenwisser moet omlaag ipv omhoog, einddemper zit rechts ipv links etc. Raar eigenlijk nu ik er zo over nadenk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:09:
Dat zou wel cool zijn maar ik heb het nog nooit op een auto gezien, 2 tankklepjes :P

Zou ook wel handig zijn als je alleen benzine hebt, dan maakt het niet uit waar je het neerzet bij tankstation. Ik moet altijd even nadenken, mn ouders rijden namelijk altijd Japanse auto's en daar zit alles tegenovergesteld.

MAAR OOK ECHT ALLES... slot van deur draait andere kant, tankdopje, ruitenwisser moet omlaag ipv omhoog, einddemper zit rechts ipv links etc. Raar eigenlijk nu ik er zo over nadenk :P
Ja, japanners en knopjes... Bij m'n moeders auto (Cuore uit 2003) gaat die ruitenwisserhendel dus ook naar beneden. Een stand om 1 keer ff een wisje te doen is er niet, moet je dus schakelen van interval weer terug naar uit. Heel vervelend. Als je besluit om de ruiten te sproeien moet je die hendel naar je toe halen, en vervolgens zelf op interval zetten. Dat gaat namelijk ook niet automatisch. Ook handig: als je ruitenwisser op Hi of Low staat, krijg je je sleutel ook niet meer in het contact. Laatst reed ik op een onverlichte weg, wou het groot licht ook niet aan blijven staan, moest ik die hendel dus maar vasthouden :') Achterruitverwarming en mistlichtknop zitten ergens onder het stuur, onverlicht. Lekker makkelijk als je die moet hebben in het donker. Ook de pedalen zijn ruk. Als ik de koppeling intrap gaat de rem ook mee :')

Mijn auto uit '92 (Citroen ZX) heeft gewoon een 'één-wis-stand', de ruitenwisser gewoon een aantal keer gaat als je sproeit, de mistlicht- en achterruitverwarmingknop op een handige plek zit en verlicht is, grootlicht wél aan blijft staan..

Ik heb me laten vertellen dat als je een achterruitenwisser hebt op een Daihatsu, je naast je achterruitverwarmingknop nog 2 knoppen krijgt. 1 om je achterruitwisser aan te zetten, en een tweede om je wispomp aan te zetten. Die werkt dus als aan/uit knop en hoef je niet ingedrukt te houden. :') Tijd dat ze eens naar Europese merken kijken, want echt handig is het allemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 30-01-2011 12:01 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
YoshiBignose schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:09:

De eerste modellen Jaguar XJ hadden afaik twee aparte brandstoftanks, een links en een rechts. Typisch een oude Engelse auto, niet erg handig. Maar 1 tank met aan beide kanten een dop, zou wel handig zijn. En mooi voor de symmetrie. En goed voor de LPG inbouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
tdw schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:44:
[...]
Laatst reed ik op een onverlichte weg, wou het groot licht ook niet aan blijven staan, moest ik die hendel dus maar vasthouden :')
Ook geprobeerd de hendel naar voren te duwen? :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Vandaag weer verder gegaan met de inbouw van nieuw blok en bak. Op aanraden van 4x2 de cardanas ingeschoven, maar helaas. Ik kon hem maat 2 cm inschuiven terwijl de versnellingsbak ruim 3 cm langer is. Dus er zal echt een andere cardans in moeten. Iemand enig idee welke ik moet hebben?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier nog wat foto's van de installatie:

Dit blijft er over van de kofferruimte:

Kofferruimte

Het is niet anders:

Lpg-tank

Spot de dop:

Tankvuller

Tankvuller

Schakelaar / indicator:

Lpg-schakelaar

Motorruimte:

Motorruimte

Lpg-computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

sjirafje schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:21:
Vandaag weer verder gegaan met de inbouw van nieuw blok en bak. Op aanraden van 4x2 de cardanas ingeschoven, maar helaas. Ik kon hem maat 2 cm inschuiven terwijl de versnellingsbak ruim 3 cm langer is. Dus er zal echt een andere cardans in moeten. Iemand enig idee welke ik moet hebben?
318i M10 met 5-bak, lijkt me logisch :P

Ik heb er nu 1 van een touring met M40 blok geloof ik, volgens mij scheelde dat qua lengte nauwelijks iets, maar dat moet je opmeten om het zeker te weten.
En die van de 318is zal ook niet zoveel schelen qua lengte.
Die van de 6-cilinders zijn geheid een stuk korter.

Bij een as moet je ff controleren (en dat is lastig te voelen) of de kruiskoppelingen nog soepel gaan, gaan ze dat niet dan is de kans groot dat dr op bepaalde snelheden herrie en trillingen vanaf komen.

[ Voor 27% gewijzigd door 4x2 op 30-01-2011 23:08 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Femme, waar heb je het laten inbouwen? In Elst toevallig?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:03:

[afbeelding]
Oooh dat is idd subtiel weggewerkt. Je moet alleen wel ff behoorlijk door je knieën om daar te tanken zeg... :P

[ Voor 47% gewijzigd door YoshiBignose op 30-01-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Netjes ingebouwd inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Femme schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:03:
Netjes gedaan inderdaad.

Mooie kleur heeft je 6 trouwens, een blauwe zie je niet vaak.

Trouwens, is die boerderij ook van je?
Ik moet ook maar eens een forumpje beginnen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 31-01-2011 00:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 13:08

evol

hello world

Hoe moet dat nu met de trekhaak dan? ;)

Netjes verder. Goeie kleur, gave auto, en nette oplossing zo om te blijven lachen aan de pomp!

[ Voor 6% gewijzigd door evol op 31-01-2011 00:35 ]

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

duderuud schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:33:
Femme, waar heb je het laten inbouwen? In Elst toevallig?
Bij Pouls in Baarlo.
YoshiBignose schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:34:
[...]

Oooh dat is idd subtiel weggewerkt. Je moet alleen wel ff behoorlijk door je knieën om daar te tanken zeg... :P
Ik krijg 'm zo idd niet verkocht aan een bejaarde, maar die willen toch niet zelf schakelen.
Mooooody schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Netjes gedaan inderdaad.

Mooie kleur heeft je 6 trouwens, een blauwe zie je niet vaak.

Trouwens, is die boerderij ook van je?
Dat is idd mijn boerderij waar ik bij hevige sneeuwval niet wegkom met de 6 :) .

De blauwe kleur is alleen geleverd op Individual-uitvoeringen. Na de facelift is er iig een blauwe kleur in het assortiment geweest. Het keuzeaanbod van standaardkleuren is altijd beroerd geweest. De meesten 6ers zijn zwart of grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme, weet je per toeval of op de nieuwe X5 benzinemotoren ook al LPG kan worden ingesteld? Vorig jaar werd mij nog verteld dat het onmogelijk was door de speciale directe injectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij de N63 en de zescylinders met directe injectie is inbouw voor zover ik weet nog niet mogelijk. Prins is wel bezig met systemen voor motoren met directe injectie. Op dit moment zijn die alleen beschikbaar voor VAG-motoren. Van Vialle hoef je denk ik niet veel te verwachten omdat die zich vooral bezighoudt met viercylinders.

De X5 4.8i met 355pk kan wel op lpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Gisteravond ging het lampje op het dashboard van mijn BMW (318i Touring uit 2008) branden dat er sprake was van vermogensverlies etc etc. Vandaag de auto naar de dealer gebracht. De computer gaf aan dat één van de verstuivers stuk is. Vorige jaar is er ook al één vervangen. De dealer stelde voor om de andere 3 nu maar in één keer te vervangen. Aangezien ik nog garantie heb is dat natuurlijk prima wat mij betreft. Vorige jaar ook al een keer problemen gehad met een bobine. Als het goed is kan ik hem morgen weer ophalen (onderdelen waren niet op voorraad). Hopelijk kan ik er dan een poosje mee rijden zonder problemen. Heb de auto nu 1,5 jaar en heb dus al 3 keer een probleem gehad aan de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

sjirafje schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:21:
Ook al geprobeerd om de as flink in te vetten met kopervet voor het inschuiven? dat zorgde er bij mij namelijk voor dat hij zo'n 3 cm verder in geschoven wilde worden dan zonder vet (ik had hetzelfde probleem met de M42 swap)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Syngrow schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Ook al geprobeerd om de as flink in te vetten met kopervet voor het inschuiven? dat zorgde er bij mij namelijk voor dat hij zo'n 3 cm verder in geschoven wilde worden dan zonder vet (ik had hetzelfde probleem met de M42 swap)
Dat zal misschien een paar millimeter schelen. Het inschuiven ging namelijk gewoon soepel. Hij zit echt al bijna tegen de rand aan.

Nou kan je wel proberen om het blok er toch in te hangen maar als hij niet past ben ik (met mijn tempo) weer 2 dagen verder voordat hij er weer uit is. Of kun je de (ingeschoven!) cardanas er ook onderuit schroeven als het blok er nog in hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
aah gadver een 650i op gas, als je zo'n auto kan betalen ga dan aub gewoon op benzine rijden daar is de auto en de motor voor gemaakt.

Heb je rekening gehouden met afschrijving na inbouw van een gas systeem op een auto welke prijstechnisch zeer hoog gepositioneerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

Wimo.

Shake and Bake!

wd200 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:06:
aah gadver een 650i op gas, als je zo'n auto kan betalen ga dan aub gewoon op benzine rijden daar is de auto en de motor voor gemaakt.

Heb je rekening gehouden met afschrijving na inbouw van een gas systeem op een auto welke prijstechnisch zeer hoog gepositioneerd is ?
Zal wel meevallen.. die dingen worden wekelijks minder waard. Over 3 jaar koop je zo'n ding voor een 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

sjirafje schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Dat zal misschien een paar millimeter schelen. Het inschuiven ging namelijk gewoon soepel. Hij zit echt al bijna tegen de rand aan.

Nou kan je wel proberen om het blok er toch in te hangen maar als hij niet past ben ik (met mijn tempo) weer 2 dagen verder voordat hij er weer uit is. Of kun je de (ingeschoven!) cardanas er ook onderuit schroeven als het blok er nog in hangt?
Cardanas kun je zonder problemen wisselen terwijl het blok er in zit. In het midden zit nl. een knikdeel waar dat tussenlager ook in zit. Door deze los te schroeven maak je speling en kan de as overdreven zo knikken: \/ waardoor hij dus "korter" wordt.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
En een 118i is niet gemaakt om op benzine te rijden ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

Typische opmerking van iemand die zelf geen 650i kan betalen. Ik heb al 2 auto's op LPG gehad en die deden het beide juist beter qua afschrijving, ik zou niet weten waarom LPG in 2e hands 6-serie NIET gewild zou zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose

Nou ja, hij bewijst hier anders dat de auto en motor dus wel lekker op gas rijden. Maar goed we moeten het nog maar bezien, misschien is z'n hele clinderkop naar de klote over 20.000 km ;)

Persoonlijk had ik het ook nooit gedaan, maar als je erg veel rijdt kan het wel geld besparen. Volgens mij zei hij dat het in 40.000 km was terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Aansluitend op de vragen om voor mezelf een X5 uit Duitsland te importeren: een naast familielid overweegt een goed uitgeruste 750i (F01-serie) uit Duitsland te importeren. Voorwaarde is dat de auto wordt geleverd met volledige BMW-garantie, liefst uitgebreid voor een langere periode. simpelweg omdat zo'n auto ontzettend veel ontzettend dure reparaties kan eisen. Bij zijn huidige auto heeft BMW bijvoorbeeld ooit onder garantie het stuur vervangen (stuurverwarming werkte niet meer) en is - wederom onder garantie - een reparatie van 8000+ euro uitgevoerd aan iets kennelijk belangrijks.

BMW schijnt Europese fabrieksgarantie te geven, waardoor je op een auto die in Duitsland is uitgeleverd garantie kunt claimen in Nederland. Het ligt voor de hand dat het een auto uit de Premium Selection zou worden. Dealergarantie lijkt me niet hetzelfde als fabrieksgarantie. Weet iemand hoe BMW-dealers en de landelijke BMW-organisaties garantieverplichtingen onderling (internationaal) overdragen?

Even voor de duidelijkheid: deze vragen zijn bedoeld voor inhoudelijke discussie en hebben geen verkapte kijk-mij-eens-gaaf-zijn bedoelingen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tomatoman op 31-01-2011 18:07 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Wat ze vaak aanbieden is Europlus garantie, dat heb ik zelf ook. Dat is eigenlijk gewoon een verzekering bij een derde partij, maar het geldt dus ook in Nederland. Ik heb het voor een jaar, Ik weet niet of langer ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Syngrow schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:22:
[...]
Cardanas kun je zonder problemen wisselen terwijl het blok er in zit. In het midden zit nl. een knikdeel waar dat tussenlager ook in zit. Door deze los te schroeven maak je speling en kan de as overdreven zo knikken: \/ waardoor hij dus "korter" wordt.
Met de toevoeging dat het behoorlijk wat kracht en gewrik kan kosten omdat de cardanas ook gecentreerd zit op de uitgaande as van de bak.
Maar als de bak langer is dan dat je de as in kan schuiven zou ik het niet eens proberen en maar gewoon een andere halen, een 2e hands as kost je toch niet meer dan 40-50 euro.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tomatoman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:59:
Aansluitend op de vragen om voor mezelf een X5 uit Duitsland te importeren: een naast familielid overweegt een goed uitgeruste 750i (F01-serie) uit Duitsland te importeren.

Even voor de duidelijkheid: deze vragen zijn bedoeld voor inhoudelijke discussie en hebben geen verkapte kijk-mij-eens-gaaf-zijn bedoelingen. :)
Whoa, zelf een X5 en ook een familielid een 750i importeren!! Jullie zijn vast hele toffe gasten zeg 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Typische opmerking van iemand die zelf geen 650i kan betalen. Ik heb al 2 auto's op LPG gehad en die deden het beide juist beter qua afschrijving, ik zou niet weten waarom LPG in 2e hands 6-serie NIET gewild zou zijn.
Ik kan absoluut geen 6serie betalen dat is geen schande, ik vind het alleen zonde dat er een auto van bijna / ruim 100.000 euro omgebouwd wordt om goedkoop te kunnen rijden.

IK VIND dat je zo'n 6 serie moet rijden zoals die bedoeld is gewoon op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wd200 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Ik kan absoluut geen 6serie betalen dat is geen schande, ik vind het alleen zonde dat er een auto van bijna / ruim 100.000 euro omgebouwd wordt om goedkoop te kunnen rijden.

Ik zou BMW maar aanklagen aangezien er ook diesels in de 6-serie worden geleverd.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoe goed de motor geschikt is voor lpg zal de toekomst uitwijzen. Een beetje tweaken vind ik wel leuk. Ik lees eigenlijk alleen maar goede ervaringen over lpg in BMW's als de afstelling eenmaal goed is.
Heb je rekening gehouden met afschrijving na inbouw van een gas systeem op een auto welke prijstechnisch zeer hoog gepositioneerd is?
Je redeneert de verkeerde kant uit. Door op lpg te rijden kun je meer auto rijden.

Mijn auto is prijstechnisch niet 'zeer hoog' gepositioneerd. Het ding kost alles bij elkaar bijna 65.000 euro en heeft dus al 65K afgeschreven (eigenlijk nog meer als je de aanpassingen die ik eraan heb laten doen niet meerekent). 65K is de nieuwprijs van een dikke 3-serie.

Als ik hier 150.000km in rij over een periode van vijf jaar hoef ik niet te verwachten er meer dan 15.000 euro voor terug te krijgen. In de tussentijd bespaar ik ruim 13.000 euro aan brandstofkosten. Tegen die tijd is hij voor heel veel mensen bereikbaar. Wat die mensen niet willen is veel geld uitgeven aan brandstof. Mede daarom schrijven auto's met een grote motor enorm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

wd200 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Ben ik het niet mee eens.

Je kan het ook zo bekijken dat iemand een 6 alleen kan betalen als hij er daarna goedkoop mee kan rijden.
Als je bijv. 30 of 40k per jaar rijdt, maakt het voor de totale kosten over een langere periode niet zoveel uit of je een 3, 4, 5 of 6-serie koopt. Het probleem is meestal de financiering bij aanschaf :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
tomatoman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:59:
Huh-huh ;)

Maar je bent wel gaaf, wil jouw oom niet een keer mijn blitse 316i E36 touring ruilen voor een weekje, gewoon, voor de ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

OlivierF schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:13:
[...]

Hm hier ben ik het niet helemaal mee eens.. Mijn mini kwam met de koude temperaturen van de laatste tijd ook niet goed meer op temperatuur, de temperatuur meter kwam heel langzaam omhoog en bleef daarna voor het midden hangen.
Ik heb daarna de thermostaat vervangen en wat bleek; probleem opgelost. Het was ook duidelijk te zien aan de oude thermostaat, die bleef een stukje open staan terwijl hij ijskoud was..
Conclusie: Mark_640: vervang de thermostaat.

Overigens kan dit inderdaad niet echt "kwaad", een te warme motor is slechter dan een koude, maar hij functioneert uiteraard beter wanneer hij op de juiste temperatuur is.
wheez50 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:23:
Sowieso komt een e36 m40 m43 volgens de temperatuurmeter wat traag op temperatuur, maar als het echt lang duurt, denk ik dat de thermostaat inderdaad niet echt lekker is. Deze blijft dan een beetje open staan zodat het nog niet warme water alsnog goed gekoeld wordt. Juist in dit weer is dat duidelijker te merken. 2km rijden a 50-60km/uur met een enkel stoplicht en mijn verwarming begint de auto al behaaglijk te maken (e36 m40 - thermostaat 1k5 geleden vervangen).

En zoals al werd opgemerkt: sleutelen aan een e36 met kleine motor is werkelijk een genot.
In het geval van de M43B16 weet ik heel zeker dat het normaal is ;) Het blok heeft gewoon echt tijd nodig om op temperatuur te komen. Daarnaast is net onder het midden ook op temperatuur, het verschil is misschien 5 graden ten opzichte van het midden.
Er is maar weinig wat ik niet in het koelsysteem heb vervangen bij mij, radiator, thermostaat, verwarmingskern, viscokoppeling en vloeistof zijn allen maximaal 3 jaar oud en echt in dezelfde conditie als nieuw.
De M43B16 heeft nog een gietijzeren onderblok met 7 liter water. Daarnaast stroomt er veel rijwind langs (=passieve koeling) onder het rijden. Zolang je niet boven de 50km/u komt duurt het echt gewoon een eeuwigheid voor het blok op temperatuur is, zelfs met een goede thermostaat.

Het enige wat de tijd verkort voor opwarmen, is het uitschakelen van de verwarming. Deze onttrekt erg veel warmte van het blok en kan bij mij bijv. het verschil maken tussen een blok dat niet warm wil worden en één die nog enigszins op temperatuur komt voor ik de snelweg opdraai.
Bierkameel schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:25:
[...]

LOL na 4KM is je motor echt nog niet warm, wat jij hebt is een watertemperatuur meter, het water is idd zo warm maar je motor niet.
Sommige auto's hebben er ook nog een olietemperatuurmeter bij en zelfs als die in het midden staat zegt dat niet dat het hele blok al warm is.
Joh, meen je dat? Ik denk dat ik de opbouw van mijn auto beter ken dan de meesten van hun auto hier. Wil je zeker weten dat het hele blok op temperatuur is, moet je de temperatuur gaan meten van het metaal op verschillende plekken. Maar aangezien dat nogal onpraktisch is, is het water een redelijke indicator. Het is nou ook niet dat de temperatuur zo kritisch is bij normaal gebruik. Het enige wat je niet moet doen, is de motor vol doortrekken als de boel nog niet goed warm is, maar zelfs dat kan niet eens zoveel kwaad, als je het maar niet altijd doet.

Wat betreft de dakantenne, hij is blijkbaar wel zo geleverd ooit, aangezien BMWfans.info er ook melding van maakt:
Afbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/OTc5MF9w.png
Als ik dat zie, ben ik toch wel erg blij met m'n achterruit antenne.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

4x2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:28:
[...]
Met de toevoeging dat het behoorlijk wat kracht en gewrik kan kosten omdat de cardanas ook gecentreerd zit op de uitgaande as van de bak.
Maar als de bak langer is dan dat je de as in kan schuiven zou ik het niet eens proberen en maar gewoon een andere halen, een 2e hands as kost je toch niet meer dan 40-50 euro.
Ik heb al een as gevonden die achter een M40 vandaan komt. Ik heb begrepen dat die zonder problemen achter mijn 5bak moet passen. Als het een beetje mee zit ga ik die vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ff goed de lengte meten en kijken of er geen verschil in het lager zit (of beter gezegd, de beugel dr omheen)
Tussen type 1 en 2 verschilt ie (alleen heb ik voor 99,9% zeker een M40 as met een type 1 lager, dus in hoeverre dat allemaal waar is)

Al zal die wel over te zetten zijn van je oude as aangezien het kogellager zelf van de 02 tm de 1-serie ofzo hetzelfde is :P
Alleen in hoeverre het zaakje heel te verwijderen is durf ik zo niet te zeggen, dus dan loop je het risico dat je dat lager nog nieuw moet halen.
Maar goed, gewoon de oude as meenemen en vergelijken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

4x2 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 01:23:
Ff goed de lengte meten en kijken of er geen verschil in het lager zit (of beter gezegd, de beugel dr omheen)
Tussen type 1 en 2 verschilt ie (alleen heb ik voor 99,9% zeker een M40 as met een type 1 lager, dus in hoeverre dat allemaal waar is)

Al zal die wel over te zetten zijn van je oude as aangezien het kogellager zelf van de 02 tm de 1-serie ofzo hetzelfde is :P
Alleen in hoeverre het zaakje heel te verwijderen is durf ik zo niet te zeggen, dus dan loop je het risico dat je dat lager nog nieuw moet halen.
Maar goed, gewoon de oude as meenemen en vergelijken.
Inderdaad een goed idee om de huidige as mee te nemen. Ik weet alleen niet of ik daar nog tijd voor heb voordat ik die as ga halen.
Maar voor die 10 euro kan ik ook de gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
Ja want als zo'n auto kan betalen heb je per definitie geld als water en is geld uitgeven ook je 2e hobby, naast BMW rijden.

Ik snap je logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij die opmerking past maar 1 plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://images1.cpcache.com/product/58354381v4_480x480_Front.jpg

Mijn vriendin is laatst snoeihard met het rechtervoorwiel door een gat in de weg gereden achter een drempel. :|
Nou voelt mijn besturing ineens wel erg wollig en het trilt ook wat bij hoge snelheden. Ik denk dat ik zsm toch maar eens het wiel er af haal en kijk of er wat krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat is een respectabel toerental om te rijden met een koude motor? Gewoon bij 2500 rpm opschakelen dan zit je wel safe? Tot die warm is dan :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Volgens mijn boekje is het 3500 toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
evilpin0 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:33:
Wat is een respectabel toerental om te rijden met een koude motor? Gewoon bij 2500 rpm opschakelen dan zit je wel safe? Tot die warm is dan :D
Bij benzine hanteer ik max 3000 rpm en bij diesel 2000 rpm (echter draait mijn diesel 2600 rpm bij 120 km/h... dus mja :P )

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:39:
Volgens mijn boekje is het 3500 toeren
Klinkt idd beter. Meestal is m'n motor nog koud als ik de snelweg op rijd, dan ga ik echt geen 100 rijden omdat ik dan onder de 3000 toeren zit. Volgens mij is 120 iets van 3500 toeren.

Pagina: 1 ... 17 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.