Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.647 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik denk dat die 32 cent tov de afschrijving nog wel meevalt :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Ja, maar als dat niet zo zou zijn, dan zou het 'mogen rijden' duurder worden dan het rijden an sich. Dat zou absurd zijn in nederland....
Oh wacht ff.... dan zou het zijn zoals we de loonbelasting regelen 8)7

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo... kheb hier ff niet meer gepost de laatste tijd maar er is weer een leuke update hier :D

We hebben vandaag namelijk een BMW er bij gekocht :) Namelijk een 316 uit 1989 :D

Foto's zeggen meer dan woorden!

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30-3.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bierkameel schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:49:
[...]

Met mijn Aygo zelfs maar 0,53 cent per KM.
Van mij had die heffing wel door mogen gaan, dan had ik de Aygo voor de dagelijkse 100KM naar werk en een grote Landrover oid voor erbij, soms toch wel handig zo'n grote auto en leuk om aan te sleutelen.

Edit: In 2018 is het 1,18 cent, vast omdat hybride's meer subsidie krijgen.
53 cent per kilometer en dat wel prima vinden |:(

Ik rijd in een 107 en deze kost mij op dit moment 11 cent per kilometer. DIt is inclusief onderhoud, verzekering en benzine.... Nee dank je, geen km-heffing graag.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Over de kilometerheffing bestaan veel misverstanden helaas. Overigens is het voorlopig van de baan, dus maak je er maar even niet druk om :)

Thunder, die 316 staat er netjes bij, feli! Maar waarom een 316?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Naboo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:16:
[...]
53 cent per kilometer en dat wel prima vinden |:(
Je vergist je een factor 100 :D
Hij schrijft 0,53ct/km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PauseBreak schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:04:

Niet per se. Immers, een auto met een V8 motor erin is, enkele uitzonderingen daargelaten, vrijwel per definitie ook zwaarder dan een auto zonder V8 erin. Daar komt nog bij dat auto's anders bereden worden. Iemand met een V8 erin stelt duidelijk andere eisen aan zijn auto dan iemand met een Prius of Aygo.
Daardoor is het ook wel enigszins logisch dat het geen zichtbaar lineaire belasting is. Immers, een auto die zwaarder is, verbruikt meer en is daardoor dus al duurder, maar is ook zwaarder en belast het wegdek dus ook navenant meer, waardoor deze weer duurder uitvalt, en ik geloof dat we zo nog wel even kunnen doorgaan. Dat wil overigens niet zeggen dat ik er blij van word, maar ik snap de achterliggende redenatie vanuit de overheid wel. Al ben ik wel tevreden dat het er voorlopig niet van lijkt te komen ;)
De meeste zaken die jij noemt zitten verwerkt in het brandstofverbruik. Als er een milieuheffing komt dan moet die er als extra belasting op brandstof komen. Dat is simpel en eerlijk. Het is alleen lastig uit te voeren zonder internationale samenwerking.

Een Audi R8 vijftien keer hoger belasten dan een boodschappenauto slaat helemaal nergens op.
Dat is het wel en niet alleen maar omdat de Nederlandse landbouwsector wordt aangetast. Daar let men hier niet zo heel erg op, zoek maar eens naar de diverse maatregelen en eisen aan boerenbedrijven in Nederland tov de rest van de EU en hoe die eisen hier gehandhaafd worden.
Het heeft vele malen meer te maken met het gedrag van de consument en de mate van acceptatie van dergelijke maatregelen door de consument. Wanneer je zo zichtbaar direct ingrijpt op het privéleven van je burgers, krijg je daardoor problemen. Niet zozeer doordat je je eigen industrie in de problemen brengt.
Daar komt natuurlijk bij kijken dat we niet gewend zijn aan dit soort ingrepen op het vlak "voedsel", terwijl de auto en allerhande andere minstens zo ingrijpende zaken al jarenlang worden doorgevoerd, wat in wezen leidt dan wel geleid heeft tot learned helplessness bij de Nederlander. Oftewel het gevoel van "Het maakt niet uit wat ik doe, die maatregel drukken ze er toch wel door". (Even kort door de bocht uitgelegd, maar je snapt het punt dat ik hier maak vast wel.)
Ik snap niet waarom een heffing op milieubelastend voedsel op een andere wijze inbreuk zou maken op ons privéleven als een heffing op onzuinige auto's. Vlees is een luxeproduct in de huidige mate waarin het geconsumeerd wordt. Ik vind dat het allemaal wel een flink stuk minder kan en diervriendelijker. Dat laatste is in het buitenland misschien wel minder een probleem dan in Nederland omdat onze landbouw zo intensief is.

De overeenkomst tussen Nederland, Denemarken, Noorwegen en andere landen met absurd hoge belastingen op het bezit en gebruik van auto's is dat deze landen geen noemenswaardige autoindustrie kennen. Elke cent die de burger uitgeeft aan de nettoprijs van een auto verdwijnt naar het buitenland. De BPM en CO2-tax zijn gewoon verkapte importheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Tacoos

i am i

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:29:
...snip...
en dump die brulpijp, of is t een 'sierstukje' ?
Ziet er vanuit deze hoek nogal misplaatst uit :9

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:29:
Over de kilometerheffing bestaan veel misverstanden helaas. Overigens is het voorlopig van de baan, dus maak je er maar even niet druk om :)

Wat is er mis met een 316? Ik snap niet dat mensen altijd maar een groot blok er in moeten hebben omdat de auto anders niks is.....
mr_petit schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Je vergist je een factor 100 :D
Hij schrijft 0,53ct/km ;)
Oeps :o

[ Voor 17% gewijzigd door Naboo op 22-01-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom een 316 ? Omdat die op mijn pad terecht kwam :) En de brulpijp.. ja daar doe ik nog wel een keer wat aan.. tis nog een bak en braad werkje ook :P Komt allemaal vanzelf wel.. net als de tractor stand, dat word ook wel anders :P Maar uhm zon e30 316 is nog best vlotjes al zeg ik zelf!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Naboo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:23:
[...]

Wat is er mis met een 316? Ik snap niet dat mensen altijd maar een groot blok er in moeten hebben omdat de auto anders niks is.....
Sow, is het die tijd van de maand of zo? Dat zeg ik toch ook nergens? Maar BMW maakt van die mooie 6-cilinders, vandaar mijn vraag naar zijn beweegredenen, that's all. Gezonde interesse heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als ik de 6 cilinder beleving wilt pak ik men E39 528i wel ;) :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
-Thunder- schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:29:
Waarom een 316 ? Omdat die op mijn pad terecht kwam :) En de brulpijp.. ja daar doe ik nog wel een keer wat aan.. tis nog een bak en braad werkje ook :P Komt allemaal vanzelf wel.. net als de tractor stand, dat word ook wel anders :P Maar uhm zon e30 316 is nog best vlotjes al zeg ik zelf!
In 89 werd de 316 toch al niet meer gemaakt? Is toch gewoon een 316i? Helaas geen M10 blok dus ;( wel mooie bak, maar geen normale uitlaat.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2011 20:27 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
-Thunder- schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:54:
Zo... kheb hier ff niet meer gepost de laatste tijd maar er is weer een leuke update hier :D

We hebben vandaag namelijk een BMW er bij gekocht :) Namelijk een 316 uit 1989 :D

Foto's zeggen meer dan woorden!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Een echte 316 met de M10 motor of een 316i met die beruchte M40 motor?

[ Voor 44% gewijzigd door kendo op 22-01-2011 20:36 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:24:
[...]

In 89 werd de 316 toch al niet meer gemaakt? Is toch gewoon een 316i? Helaas geen M10 blok dus ;( wel mooie bak, maar geen normale uitlaat.
Tot '90 toch!? .....anders is het idd. een 316i met die ramp motor(M40)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zie bericht van Yoshi ;)

Maar nee, deze heeft nog geen last van de beruchte tik enzo :P

Oh en kurk droog trouwens! ( De gehele onderkant ! )

[ Voor 80% gewijzigd door -Thunder- op 22-01-2011 20:47 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54

4x2

lộn xộn quá

Dr is een 316i type 2 met M10 geweest (was gewoon een 318i blok met lage compressieverhouding :P)
Hoe dan ook zou ik altijd een M10 verkiezen boven zo'n stink M40, grootste stuk ellende ooit gemaakt bij BMW :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:12:
[...]

Sow, is het die tijd van de maand of zo? Dat zeg ik toch ook nergens? Maar BMW maakt van die mooie 6-cilinders, vandaar mijn vraag naar zijn beweegredenen, that's all. Gezonde interesse heet dat.
Nee, maar dat is wel altijd de achterliggende reden van zo'n vraag en bij jou dus ook, zo blijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Femme schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:43:
[...]

Een Audi R8 vijftien keer hoger belasten dan een boodschappenauto slaat helemaal nergens op.

[...]
Supercars moeten worden vrijgesteld van belastingen vanwege de esthetiek op de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Supercars moeten worden vrijgesteld van belastingen vanwege de esthetiek op de weg ;)
Inderdaad! Bij een VW Golf waar er miljoenen van rondrijden die allemaal gemiddeld misschien wel 200.000km rijden is het een stuk belangrijker dat die zuinig zijn dan bij een auto waar er een paar duizend van zijn die af en toe in het weekend een plezierritje maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

t_captain schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:31:
[...]

R8 is imo geen supercar. Supercar heeft imo een middenmotor V12 met idioot veel vermogen en zijn per definitie volledig onbruikbaar. R8 heeft een V8, levert "maar" 420pk (net zoveel als een E90 M3) en is qua rijgedrag absoluut bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://r8.rw-racing.nl/DSC_4656.jpg
Kon het niet laten een fototje te posten in dit topic. Ik ben alles behalve een Audi fan, maar dit is toch een zeer leuke Audi (lees Gallardo die door Audi aangepast is).

Heb met mijn vader ook lang gezocht naar een vervanger van de S2000. Kijk je een klasse hoger / bijzonderder is het aanbod helemaal niet zo overdreven hoog. Een 911 is saai (rijden er veel teveel van), een Aston Martin v8 is geen echte sportauto (te zwaar / weinig vermogen + het blijft engels), Weismann vond mijn vader absoluut cool tot hij er een in het echt zag en het veel teveel een kitcar vond. Jaguari XKR is een 60+ auto, en zo kan ik nog wel even doorgaan :P.

[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 23-01-2011 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Hij is sowieso mooi maar ziet er ook nog eens erg lekker uit.

Zeker een upgrade tov de S2000 :P
Is het trouwens een handgeschakelde?

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 23-01-2011 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Handgeschakeld ja. Automaat wil je in zo'n auto niet imo, of hij moet echt goed zijn (en dat is imo alleen de Ferrari of Porsche PDK bak). Rest reageert allemaal veel te traag / lomp /onvoorspelbaar.

Heb @ http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35401032 recent wat meer foto's gepost.
S2000 blijft overigens briljant. Zoek maar een auto die 9000rpm draait en 120PK / liter levert en een LSD heeft _/-\o_ . Hebben in 4 jaar tijd een krappe 30.000 met die auto gereden zonder er ooit wat aan gedaan te hebben (naast het normale onderhoud, banden en remmen).

[ Voor 173% gewijzigd door Tortelli op 23-01-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Die laatste kennen de meeste wel, vooral door die waardeloze chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Of het nu wel of geen supercar mag heten, ik zie 'm toch liever rijden dan een Kia Sorento ;)

Om dat doel te realiseren, zou je het belastingsysteem zo moeten tweaken dat de R8 onder de streep iets goedkoper wordt dan de Sorento. Misschien een progressieve heffing op (hoogte / aantal cilinders). Murcielago=goedkoop. Sorento = duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

Dan vind ik dat het aantal zitplaatsen van belang moet zijn. 2 of 2+2 moet dan goedkoper zijn dan 2 + achterbank.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Naboo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:40:
[...]

Nee, maar dat is wel altijd de achterliggende reden van zo'n vraag en bij jou dus ook, zo blijkt :)
Als je het goed leest dan staat er 'gezonde interesse heet dat, that's all'. Dus blijkt het niet, ik begrijp jou niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daar gaat het niet om. Als hij een 325i had gekocht dan weet ik zeker dat je niet had gevraagd "waarom een 325i?". Jouw vraag is gewoon: waarom koop je de allertraagste E30? En zijn antwoord, omdat die op z'n pad terecht kwam en hij al een 5-serie voor de 6-cil beleving heeft.

Maar zoals thunder ook zegt de 316 is helemaal niet zo traag. Het verbaast mij ook telkens weer als ik in die van mn tante rijdt (en dat is nog de carburateur). Cijfers zeggen wel 12.2 sec naar de 100 maar je hebt het gevoel dat je sneller gaat. Bovendien is het nog meer dan 1 sec. sneller dan de E36 316i ;( die was echt traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben blij dat je me zo goed lijkt te kennen...... sjonge. Apart forum soms hier.

Zijn antwoord was al voldoende voor mij hoor.

Edit: toch maar even toelichten. Ik ben juist iemand die iemand's autohobby toejuicht. Zelfs iemand met een petje op in een 15 jaar oud CRX kan wat mij betreft een liefhebber zijn van mooie techniek. Je koopt niet zomaar een auto immers. Wat dat betreft kan iemand's autoliefde voor een 'alledaagse' auto soms aanstekelijker werken dan iemand die net zijn derde Ferrari gekocht heeft. Daar word ik dan altijd erg enthousiast van.

En for the record: ook als er een 328i had gestaan, had ik gevraagd waarom hij daarvoor koos. Ben altijd benieuwd naar de autokeuzes die liefhebbers maken en met welk doel de auto wordt aangeschaft. Dit is ook wat ik aangaf, maar wat hier nog net niet als een leugen werd afgedaan.

[ Voor 96% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-01-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Gast, Yoshi loopt zo vaak te trollen, lees het topic maar es terug. Niet zo happen ;)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
e36 m40 316i heeft rond de 100pk. Auto is uit '90-'93. Vergelijkbare fullsize sedans met kleinst geleverde motoren zijn ofwel zwaarder, ofwel hebben hooguit tweederde van de pk's.

De betreffende e36 krijgt zijn pk's erg lekker op de weg. En zeker de goedkoopste leaseversie (toen onder de 9000 euro nieuw!) is lekker licht op 1160kg. Geen gedonder met electronica. Geen rare fratsen. Gewoon een enorm eenvoudige motor op een erg lekker onderstel. Kan je zelf ook nog iets aan doen. Je vindt ze voor max 2000 euro. En ze rijden nog steeds.

Het afzeiken van een 'goedkope' auto is goedkoop en dom. Niet iedereen heeft kapitalen om uit te geven aan hun lichtste zinnen. Zoal hierboven ook wordt gezegd: een gast die net z'n derde ferrari koopt omdat 'ie geld te veel heeft zal echt minder met zijn auto doen dan ik. Ik ken mijn lieve beestje tot in de details, inclusief onder het dashboard en van de onderkant (up close).

Dus inderdaad. Voor mij is YoshiBignose een troll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je conclusie sluit niet helemaal met wat je verder typt, of je hebt niet eens mijn reacties gelezen. Maar goed, je voelt je vast heel wat nu je iemand op het internet hebt uitgemaakt voor een troll :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
YoshiBignose schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:27:

Daar gaat het niet om.

... waarom koop je de allertraagste E30?

.. sneller dan de E36 316i ;( die was echt traag.

..
:P <-- wat doen die gele poppetjes toch bij opmerkingen?

offtopic edit: voor de ijskoude duidelijkheid: je werd een trol genoemd. Dat heb ik niet gedaan. Ik ging er wel verder op in. Je zit aan mijn lieve schat. Een e36 316i. Lees even terug wat je erover zei. Om die reden durf ik je tong-in-cheek (of eigenlijk gewoon keihard uitgestoken) een troll te noemen. Hoe serieus is dat? Maakt me niet veel uit. Wat ik wel vind is dat zelfs die 'trage' e36 316i nog alles meevalt als je het in het grotere plaatje van auto's beneden de 10k nieuwprijs bekijkt. Dus ik ben het niet eens met je opmerkingen en vraag me, mede door juist die eerdere opmerkingen af wat je er precies mee bedoelt. Ik vermoed een elitairistische instelling of iets dergelijks. Gevaarlijk trollerig dus eigenlijk. Maar toch dacht ik niet dat je een echte troll zou zijn. Je antwoord was serieusachtig en zeker ontopic. Dus eigenlijk juist geen troll. De opmerking van mijn kant kon dus niet gemaakt worden zonder ook een vraagteken te zetten. Een smiley (die je genegeerd hebt) doet dat.

En vervolgens bewijs je mijn per ongelukke gelijk door op de man een offtopic (niets met auto's of bmw's speciaal van doen te hebben) opmerking te maken. Ik geloof dat jij na dit te lezen precies het gevoel hebt dat je mij verwijt te hebben ;w

[ Voor 67% gewijzigd door wheez50 op 23-01-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ga eens afkoelen voor je post

[ Voor 91% gewijzigd door Grrrrrene op 25-01-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: Waarom wordt iemand die met wat argumenten zijn 'belediging' ten opzichte van jou probeert te verklaren, door jou meteen een autist genoemd? Ben namelijk erg benieuwd of je überhaupt de betekenis van dat woord (en wat de symptomen zijn van een autistisch persoon) kent.

En kunnen we nu verder met een on-topic discussie? Die vind ik namelijk 100x interessanter dan dit onzinnige geneuzel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ja, foei, ophouden met zeuren, terug naar de mooie plaatjes:

G-Power gaat de M3 GTS pimpen, 450pk naar 6XXpk
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2011/01/BMW-3-serie-M3-GTS-E92-G-Power.jpg
G-Power ftw. Ac Schnitzel vind ik maar niks, andere tuners zijn vaak nog erger, maar G-Power, die gasten snappen wat er wel en niet zinnig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Weet iemand of je de cardanas onder een 84er E30 kunt in/uitschuiven en zo ja hoe dat moet?
Mijn nieuwe versnellingsbak is namelijk 3 cm langer dan mijn oude (heeft dan ook een versnelling meer :+ )

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hier nog een E36 316i eigenaar. Ik heb natuurlijk ook liever 2 cylinders meer maar dat komt er nog wel. Laten we eerlijk wezen, het ding is niet heel snel, maar snel genoeg voor het dagelijkse verkeer. En dan heb je voor 2,5k en weinig onderhoudskosten echt een heerlijke auto met alle overige pluspunten waar alle BMW's bekend om staan.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
offtopic: WheeZ50 heeft AutismeSpectrumStoornis en dhr yoshi is daarvan blijkbaar (tweakblog) op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

sjirafje schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:06:
Weet iemand of je de cardanas onder een 84er E30 kunt in/uitschuiven en zo ja hoe dat moet?
Mijn nieuwe versnellingsbak is namelijk 3 cm langer dan mijn oude (heeft dan ook een versnelling meer :+ )
Achter het middenlager/hanglager zit als het goed is een moer, als je die (en het hanglager) losdraait kun je (kan aardig wat kracht kosten als ie een beetje vastgeroest zit) de as inschuiven.
Mits dr nog genoeg ruimte op de spiebanen en de bevestiging van het hanglager zit natuurlijk ;)

Als je m weer in elkaar zet, vergeet niet om wat voorspanning op het hanglager te zetten.
Dus eerst de as op zn plek zetten, vast aan de hardyschijf, dan het lager 2-3mm naar voren duwen en vastzetten.

De moer hoort niet zo heel erg vast te zitten (iets meer dan handvast) en ik zet meestal een griptang of waterpomptang dr op en draai vervolgens de aandrijfas om m los te krijgen.

Mocht ie niet lang genoeg zijn, een 2e hands aandrijfas kost je ook niet meer dan 5 tientjes, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet :P
En de meeste van de 4 cilinders met 5-bak zijn ongeveer (of exact) even lang.

[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 24-01-2011 00:40 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Het is echt dat je een auto hebt, anders had ik je 14 geschat met je reacties soms. Of is de auto stiekum van je broer?
Tortelli schreef op zondag 23 januari 2011 @ 03:40:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://r8.rw-racing.nl/DSC_4656.jpg
Kon het niet laten een fototje te posten in dit topic. Ik ben alles behalve een Audi fan, maar dit is toch een zeer leuke Audi (lees Gallardo die door Audi aangepast is).
Wat een gave bak, foei! Ik zag hem al voorbij komen in de audi topic, maar serieus gaaf hoor en helemaal als die voor je deur staat. Nu nog hopen dat je de auto vaak mag gaan wassen van je vader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:36:
Je kan zeggen wat je wilt maar de E36 316i is traag.
Dat moet ik toch wel met je eens zijn. Wat een trappen moet je om dat hok op snelheid te houden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Inderdaad een geweldige bak, zeker zo in het wit. Het is meer een gevoel hoor, maar zou je het kenteken niet beter blurren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dit weekend had een navi gekocht voor mijn e46. Dat ding had nog een cassette speler dus afgezien van de handigheid ziet het er meteen weer modern uit.

Nu heb ik ook een DVB ontvanger erop zitten maar helaas zit er geen smartcard ingang op. Kun je die dingen niet met software “hacken” ? ned 1,2,3 en rtv utrecht wordt ik over algemeen niet heel vrolijk van :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

evilpin0 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:01:
Dit weekend had een navi gekocht voor mijn e46. Dat ding had nog een cassette speler dus afgezien van de handigheid ziet het er meteen weer modern uit.

Nu heb ik ook een DVB ontvanger erop zitten maar helaas zit er geen smartcard ingang op. Kun je die dingen niet met software “hacken” ? ned 1,2,3 en rtv utrecht wordt ik over algemeen niet heel vrolijk van :)
Is er ook geen losse smartcardreader beschikbaar ? Naast dat het een stom idee is om TV in de auto te hebben..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
evilpin0 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:01:

Probleem met smartcard readers (en de achterliggende CA-systemen) is dat er meerdere verschillende systemen in omloop zijn. Deze zijn niet compatibel (niet qua smart cards en niet qua vercijfering van het signaal en de manier waarop het sleutelmateriaal in de stroom is opgenomen). Om het een beetje op te lossen, heb je geen smartcard reader nodig maar een CI+ slot waarin je een PC-card stopt die de beveiliging van het signaal haalt. In de PC card zit dan weer een smart card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de 6er zaterdag afgeleverd bij Pouls Autotechniek in Baarlo. Een ringtank in het bakje onder de vloer van de kofferruimte is helaas geen optie dus nu komt er een zo groot mogelijke cylindertank in. 90 liter is mogelijk waarmee ik effectief zo'n 80 liter lpg zal kunnen tanken. De actieradius wordt hiermee groter dan op benzine dus dat is wel mooi meegenomen. De inbouw gaat een week duren.

Als vervangend vervoer kreeg ik een E39 520i waarvan de prestaties me positief verrast hebben. BMW slaagt er altijd goed in om de overbrengingsverhoudingen op het vermogen van de motor af te stemmen. Mijn 307 2,0 liter ex-leaser voelde onderin echt doods aan maar dat heeft deze nauwelijks. Hij staat op ballonbanden lekker vlot over drempels kunt raggen. Het interieur was ook compleet kraakvrij. Ik heb de indruk dat de sedan op dit gebied veel beter is dan de Touring. Ook het feit dat hij op ballonbanden staat en een lange veerweg heeft zal helpen.

Ik was lekker aan het cruisen met het ding toen ik bij het hoeken van een afslag opeens dwars over de weg gleed richting een paar forse eiken. Ik kon 'm met flink tegenstuur uit de berm houden en de weg was gelukkig breed, maar het verbaasde me wel. Ik heb dit nooit in een andere BMW gehad. Het was 5,5 graden, het wegdek was nat en ik gaf wat gas bij in de bocht. Met de Z4 zet ik op deze afslag op nat wel eens een klein driftje in maar die staat op Michelin PSC. Dit ding ging echt opeens vol dwars. De banden zijn Dunlop SP Sport 2000 225 breed.

Is dit normaal en ben ik verwend door de brede banden onder mijn auto's of zijn de banden van die 520i gewoon gaar?

De driftervaring in de sneeuw kwam hier iig goed van pas, heb je veel meer aan dan een suffe rijvaardigheidstraining.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 24-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat had ik ook met een E46 316i op 2 week oude pirelli P6000 bandjes. Welke wel al "sportbanden" zijn.
Met mijn eigen banden kan ik met nat weer nog echt hoeken door de bochten en op het limiet zijn ze veel betrouwbaarder.
Banden maken zo'n enorm verschil. Jij bent ook iemand die het beste wil, dus ik denk dat we gewoon verwend zijn ;)

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2011 13:00 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
t_captain schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:37:
[...]

Probleem met smartcard readers (en de achterliggende CA-systemen) is dat er meerdere verschillende systemen in omloop zijn. Deze zijn niet compatibel (niet qua smart cards en niet qua vercijfering van het signaal en de manier waarop het sleutelmateriaal in de stroom is opgenomen). Om het een beetje op te lossen, heb je geen smartcard reader nodig maar een CI+ slot waarin je een PC-card stopt die de beveiliging van het signaal haalt. In de PC card zit dan weer een smart card.
Ding draait op Win CE 5, lijkt me een kleine kans dat het werkt met zon dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
evilpin0 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:10:
[...]
Ding draait op Win CE 5, lijkt me een kleine kans dat het werkt met zon dingetje?
Of je hebt een CI+ slot of je hebt 'm niet. Als je die hebt, en je koopt een CAM module voor in je CI+ slot, zal het gewoon werken. Het OS van de ontvanger speelt daarin geen rol.

Probleem is dat lang niet alle DVB-T ontvangers een CI+ slot hebben. Denk aan een groot aantal modellen flatscreens: vaak staat op de doos wel digitale ontvangst volgens DVB-C of DVB-T, maar zit er slot voor een CAM module. Dan heb je alleen de free2air kanalen.

[ Voor 0% gewijzigd door t_captain op 24-01-2011 14:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ding heeft een rear cam ingang, dus idd geen CI+ slot. Staat ook niet op specificaties. Helaas geen volledige digitale tv dus. Aan de andere kant mischien wel zo wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Femme schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:47:
Een ringtank in het bakje onder de vloer van de kofferruimte is helaas geen optie dus nu komt er een zo groot mogelijke cylindertank in. 90 liter is mogelijk waarmee ik effectief zo'n 80 liter lpg zal kunnen tanken.
72 liter als het goed is :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Wat voor één is het dan? Kan je die rechtstreeks aansluiten op het navi-scherm of moet er nog een soort converter tussen?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

4x2 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:53:
[...]

72 liter als het goed is :P
Als het goed is volgens de RDW ja ;) .

Zij maken er 85-90 procent van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Femme schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:27:
[...]

Maar de vraag is dan.. 85-90 procent op welke temperatuur?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ik wil deze even delen hoor: E46 M3 CSL met Supersprint uitlaat. Ik begin denk alvast maar eens met sparen sparen voor een eigen E46 M3 als ik dit zo hoor.. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 24-01-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vraag me heel eerlijk gezegd af of dit wel een echte csl is...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

tdw schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:05:
[...]

Maar de vraag is dan.. 85-90 procent op welke temperatuur?
De temperatuur op het moment van tanken. De tank heeft een overdrukventiel en is geconstrueerd om brand te overleven. Dat zijn temperatuurverschillen die wat groter zijn dan wat je in de praktijk tegenkomt tussen het moment van tanken en het moment van parkeren van de auto met een volle tank. Tevens zul je in de praktijk vaak nog wat liters wegrijden na het tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

offtopic:
Whahaha. Heerlijk moment net gehad. Ik krijg boete binnen, ik controlleer de datum, blijkt dat het de madam was :D

Mijn 120D vandemorgen binnengebracht voor nazicht ambreage, hij dobberde altijd al, rond 70,000 (was niet eerste eigenaar) maar een software update laten doen. Problemen verminderd maar volgens mij heeft die ambreage gewoon veel te verduren gekregen...

Dus nu ligt 'm open bij de garage, foto's van ambreage + vliegwiel worden opgestuurd naar BMW Germany en zij zeggen dan wat er gedaan moet worden.

En had net 5,000 km tot volgende groot onderhoud, dat gaat er dan ook weer lekker bij!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Femme schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:27:
[...]

Op die toer, toch weer 8L extra, is nooit verkeerd.
-Thunder- schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:15:
Ik vraag me heel eerlijk gezegd af of dit wel een echte csl is...
Dak lijkt donkerder dan de rest, hij klinkt als een CSL, dus dr zit iig geld in :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Snake schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:47:
offtopic:
Whahaha. Heerlijk moment net gehad. Ik krijg boete binnen, ik controlleer de datum, blijkt dat het de madam was :D

Mijn 120D vandemorgen binnengebracht voor nazicht ambreage, hij dobberde altijd al, rond 70,000 (was niet eerste eigenaar) maar een software update laten doen. Problemen verminderd maar volgens mij heeft die ambreage gewoon veel te verduren gekregen...

Dus nu ligt 'm open bij de garage, foto's van ambreage + vliegwiel worden opgestuurd naar BMW Germany en zij zeggen dan wat er gedaan moet worden.

En had net 5,000 km tot volgende groot onderhoud, dat gaat er dan ook weer lekker bij!
Ambreage :?
* MadMarky checkt Snake z'n profiel
As, België. Dat verklaart :P

Begrijpend lezen dan maar. Eens even zien... Bedoel je soms je koppeling(platen)?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

MadMarky schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:59:
[...]

Ambreage :?
* MadMarky checkt Snake z'n profiel
As, België. Dat verklaart :P

Begrijpend lezen dan maar. Eens even zien... Bedoel je soms je koppeling(platen)?
Ja! Die zijn versleten denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

En wat wordt er bedoelt met "hij dobberde altijd al"? Zoiets als; de auto schokt bij het optrekken in z'n 1 als ie s'morgens koud is? Dat is iniedergeval waar ik regelmatig last van heb. Zeker als de temperatuur wat lager is en als het vochtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

[b][message=35418408,noline]

Wat een gave bak, foei! Ik zag hem al voorbij komen in de audi topic, maar serieus gaaf hoor en helemaal als die voor je deur staat. Nu nog hopen dat je de auto vaak mag gaan wassen van je vader ;)
S2000 kon ik eigelijk altijd meenemen, denk dat ik ook ~1/2e van alle kilometers in die auto gemaakt heb 8)7. Mijn vader deed het vorige weekend (toen hij net 45 minuten thuis stond) ook niet moeilijk met uitlenen, komt wel goed dus ;) .
EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:46:
Inderdaad een geweldige bak, zeker zo in het wit. Het is meer een gevoel hoor, maar zou je het kenteken niet beter blurren?
Compleet vergeten :P. Vraag me ook wel eens af hoeveel nut het heeft.....

[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 24-01-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Waarom heb je die s2000 niet voor jezelf gehouden?
In vergelijk met de aanschaf van die R8 krijg je voor die s2000 natuurlijk vrijwel niets terug.

Heb je gelijk zelf ook een blitse kar.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 24-01-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Coenen schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:39:
En wat wordt er bedoelt met "hij dobberde altijd al"? Zoiets als; de auto schokt bij het optrekken in z'n 1 als ie s'morgens koud is? Dat is iniedergeval waar ik regelmatig last van heb. Zeker als de temperatuur wat lager is en als het vochtig is.
MIjne doet het altijd. Van 1 naar 2, 2 naar 3, 3 naar 4, mindere maten van 4 naar 5 en 5 naar 6. Maar hij doet het ook bij het terugschakelen.

Ga anders eens langs bij de garage, misschien kunnen ze jouw software ook updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Tortelli schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:30:
[...]

S2000 kon ik eigelijk altijd meenemen, denk dat ik ook ~1/2e van alle kilometers in die auto gemaakt heb 8)7. Mijn vader deed het vorige weekend (toen hij net 45 minuten thuis stond) ook niet moeilijk met uitlenen, komt wel goed dus ;) .

[...]

Compleet vergeten :P. Vraag me ook wel eens af hoeveel nut het heeft.....
Kweenie. Zal wel iets mee te frauderen of verkloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

mr_petit schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:48:
Waarom heb je die s2000 niet voor jezelf gehouden?
In vergelijk met de aanschaf van die R8 krijg je voor die s2000 natuurlijk vrijwel niets terug.

Heb je gelijk zelf ook een blitse kar.
Omdat het imo een waardeloze auto is als dailydrive. Dak van de eerdere S2000's maakt erg veel geluid op de autobaan, auto is daarnaast natuurlijk ook aardig wat duurder als mijn huidige E46 318Ci ;).

Mochten er geintresseerde zijn;
http://www.autotrader.nl/...aNummer=1&total=25&pos=17 Auto staat tekoop bij de Honda dealer te Apeldoorn zag ik gister 8)7.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 24-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik bedoel ook niet als daily, maar voor erbij.
Hij heeft 1 voordeel boven die R8, en dat is dat het een cabrio is. En da's gewoon leuk in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

4x2 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:38:
[...]

Achter het middenlager/hanglager zit als het goed is een moer, als je die (en het hanglager) losdraait kun je (kan aardig wat kracht kosten als ie een beetje vastgeroest zit) de as inschuiven.
Mits dr nog genoeg ruimte op de spiebanen en de bevestiging van het hanglager zit natuurlijk ;)

Als je m weer in elkaar zet, vergeet niet om wat voorspanning op het hanglager te zetten.
Dus eerst de as op zn plek zetten, vast aan de hardyschijf, dan het lager 2-3mm naar voren duwen en vastzetten.

De moer hoort niet zo heel erg vast te zitten (iets meer dan handvast) en ik zet meestal een griptang of waterpomptang dr op en draai vervolgens de aandrijfas om m los te krijgen.

Mocht ie niet lang genoeg zijn, een 2e hands aandrijfas kost je ook niet meer dan 5 tientjes, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet :P
En de meeste van de 4 cilinders met 5-bak zijn ongeveer (of exact) even lang.
Tnx daar kan ik wat mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

mr_petit schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:12:
Ik bedoel ook niet als daily, maar voor erbij.
Hij heeft 1 voordeel boven die R8, en dat is dat het een cabrio is. En da's gewoon leuk in de zomer.
Dan komen we weer bij het probleem dat we nu al een parkeerprobleem thuis hebben met 4 auto's voor de deur ;). Als we wat meer ruimte hadden gehad dan had mijn vader de S2000 nooit verkocht.

[ Voor 54% gewijzigd door Tortelli op 24-01-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Heb de 5-bak as van een E30 onder mn 02 zitten :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:53:
Wat voor één is het dan? Kan je die rechtstreeks aansluiten op het navi-scherm of moet er nog een soort converter tussen?
Ding heeft ook video in, een losse digitenne module kan ik altijd nog kopen maar toch maar besloten het niet te doen. TV hoort niet in de auto, natuurlijk is het wel geil.

Ik lees hier wat problemen met de koppelingen, nu heb ik de laatste tijd ook een vreemd probleem. Ik krijg vaak (voornamelijk als de motor koud is) de versnelling heel moeilijk in ze 1. Met veel geweld krijg ik hem er wel in maar het gaat wat makkelijk als ik hem eerste in ze twee zet en daarna in ze 1.

Zelf de twee en ze drie (vier niet geprobeerd) gaan vrij zwaar dan maar niet zo zwaar als de 1ste versnelling. Als ik hem eenmaal in ze 1 heb en haal hem weer eruit terwijl ik me koppeling in houdt gaat die zijdezacht erin. Laat ik me koppeling los en koppel ik hem weer kan ik vaak weer eerste naar ze twee en dan naar ze 1.

Auto slipt (koppeling) verder niet en na de 1ste versnelling gaat alles super soepel. Na een tijdje rijden is het probleem meestal verdwenen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat toen ik mijn auto kreeg ik toch wel een beetje als een amateurtje erin reed, ik had 5 jaar automaat gereden en liet de auto helaas wel eens uitvallen of reed ik met veel schokken en doen weg (teveel koppeling, te weinig gas). Zijn die dingen zo gevoelig dat ze zo snel "gaar" worden?

Edit: heb me eens ingelezen over dit onderwerp. Klopt het dat een 316 uit 99 ook een cdv heeft? Ik zie nl dat er een sperventiel inzet, dat is toch een cdv? Dat kreng maar eens verwijderen met de buurman, ik vind het niet lastig schakelen maar werk toch wel dat andere auto de 1 en 2 beter ontkoppelen dan die van mij

Link: http://www.realoem.com/bm...&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 25-01-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Snake schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:55:
[...]

MIjne doet het altijd. Van 1 naar 2, 2 naar 3, 3 naar 4, mindere maten van 4 naar 5 en 5 naar 6. Maar hij doet het ook bij het terugschakelen.

Ga anders eens langs bij de garage, misschien kunnen ze jouw software ook updaten.
Vorig jaar is mijn 118d 3 dagen in de garage geweest om de distributie te vervangen, er zat een bijgeluid in.
Rond die tijd is ook de software geupdate. Dit heeft toen niet geholpen.

Bij mij is alleen bij het optrekken in z'n 1. Verder heb ik nergens last van. Gelukkig.

Over een kleine 9000km moet ie weer naar de garage voor een beurt. Ik denk dat ik er dan maar weer over begin. Mogen ze gelijk weer naar de turbo compressor kijken. Die maakt me eigenlijk ook net iets veel lawaai. Mogelijk dat dit door de software update is gekomen. Het is volgens mij begonnen nadat ze de hele motor hebben uitgebouwd en weer ingebouwd.

Gaat uw Madam eigenlijk de boete betalen? Madam blijft een mooi "alternatief" voor vriendin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Klinkt wel chique. Het vrouwtje vind ik persoonlijk leuker, of zoals ze in Brabant zeggen, 'ons vrouw' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Lopen er in dit topic verkoopmensjes of andere garagemensjes rond die een goed zicht hebben op de tweedehands-prijzen van X5's? Gezien het zeer beperkte aanbod van het nieuwe model X5 (vanaf 2007) en de grote verschillen tussen koerslijsten onderling heb ik weinig gevoel bij wat een reële aankoopprijs is.

Ik ben op zoek naar een goed uitgeruste tweedehands X5 met benzinemotor. Hoofdbestuurder wordt vrouwlief. De auto zal maximaal 15.000 km per jaar afleggen, dus is het geen probleem als hij al veel kilometers heeft gemaakt.
• Eisen: navigatiesysteem, climate control, bluetooth telefoonvoorbereiding, leren bekleding, parkeersensoren achter (of achteruitrijcamera).
• Wensen: stoelverwarming, comfortverhogende gadgets zoals parkeerverwarming, lichte bekleding (beige of zo).
• Shopstoppers: schade, zichtbare slijtage, blingbling.
Ik wil de komende maanden een beetje volgen wat er in Duitsland wordt aangeboden en bij een mooi aanbod zelf vanuit Duitsland importeren. Er is geen haast bij. Vanwege de prijs verwacht ik dat we bij een auto uit 2007 zullen uitkomen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tomatoman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:33:
Lopen er in dit topic verkoopmensjes of andere garagemensjes rond die een goed zicht hebben op de tweedehands-prijzen van X5's? Gezien het zeer beperkte aanbod van het nieuwe model X5 (vanaf 2007) en de grote verschillen tussen koerslijsten onderling heb ik weinig gevoel bij wat een reële aankoopprijs is.

Ik ben op zoek naar een goed uitgeruste tweedehands X5 met benzinemotor. Hoofdbestuurder wordt vrouwlief. De auto zal maximaal 15.000 km per jaar afleggen, dus is het geen probleem als hij al veel kilometers heeft gemaakt.
• Eisen: navigatiesysteem, climate control, bluetooth telefoonvoorbereiding, leren bekleding, parkeersensoren achter (of achteruitrijcamera).
• Wensen: stoelverwarming, comfortverhogende gadgets zoals parkeerverwarming, lichte bekleding (beige of zo).
Ik wil de komende maanden een beetje volgen wat er in Duitsland wordt aangeboden en bij een mooi aanbod zelf vanuit Duitsland importeren. Er is geen haast bij. Vanwege de prijs verwacht ik dat we bij een auto uit 2007 zullen uitkomen.
Afgaand op wat er op bmw.nl te vinden is moet je rekening houden met 55K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mijn probleem is juist dat ik weinig waarde durf toe te kennen aan de vraagprijzen op bmw.nl. Ten eerste betreft het daar vraagprijzen en heb ik geen inzicht in de uiteindelijke overeengekomen prijzen. Ten tweede zijn er koerslijsten in omloop waarin _veel_ lagere restwaardes voorkomen (ik begrijp dat restwaarde < aankoopprijs). Een taxateur wist uit zo'n koerlijst te vissen dat de restwaarde van een vrij sober aangeklede BMW X5 4.8i uit 6-2007 (100.000+ km gereden) een restwaarde zou hebben van 28.800 euro. Dat vond hij zelf ook nogal laag. Voor de taxatie bij import uit Duitsland is dat natuurlijk heel positief (want: relatief lage bpm-betaling), maar daardoor ben ik me wel gaan afvragen wat reële handelsprijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tomatoman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:01:
Mijn probleem is juist dat ik weinig waarde durf toe te kennen aan de vraagprijzen op bmw.nl. Ten eerste betreft het daar vraagprijzen en heb ik geen inzicht in de uiteindelijke overeengekomen prijzen. Ten tweede zijn er koerslijsten in omloop waarin _veel_ lagere restwaardes voorkomen (ik begrijp dat restwaarde < aankoopprijs). Een taxateur wist uit zo'n koerlijst te vissen dat de restwaarde van een vrij sober aangeklede BMW X5 4.8i uit 6-2007 (100.000+ km gereden) een restwaarde zou hebben van 28.800 euro. Dat vond hij zelf ook nogal laag. Voor de taxatie bij import uit Duitsland is dat natuurlijk heel positief (want: relatief lage bpm-betaling), maar daardoor ben ik me wel gaan afvragen wat reële handelsprijzen zijn.
Op bmw.nl staan de prijzen incl garantie e.d. Auto's die onder de huisselectie/premium selection vallen zijn duurder, maar dan mag je er ook wat voor terug verwachten. Je kunt op autotrader.nl vast voor 10 - 15.000 minder een vergelijkbare vinden, maar om nou 40.000 euro aan een particulier over te maken voor een 2dehands BMW...? Zou niet mijn voorkeur hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Op de prijzen van BMW premium selection kan tot wel 50% marge zitten. dat betekend niet dat je er ook zo veel van af kan onderhandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Die X5 kun je zeker beter uit Duitsland halen. Tel er BPM bij op en je bent voor zo'n 45k wel klaar. Veel dealers geven Europese garantie dus daar hoef je niet over in te zitten. Tsja premium selectie is leuk maar ik heb altijd het idee dat je zo een paar duizend neerlegt voor het labeltje.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
fsfikke schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:00:
Op de prijzen van BMW premium selection kan tot wel 50% marge zitten. dat betekend niet dat je er ook zo veel van af kan onderhandelen :P
tot 50%. Mijn vorige auto is weer doorverkocht met Premium Selection en daar zat tov inruilprijs 20% bovenop.

En uit Duitsland halen kan goedkoper zijn, maar als je vervoer moet regelen, het uitzoekwerk mbt kentekents en keuring moet doen en bij meerdere mogelijke auto's moet gaan kijken, dan wordt het bij een auto van 45 of 55K als snel een moeilijk rekensommetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Importeren zou ik zo weer doen. Niet eens zo zeer dat het goedkoper is, meer dat je veel meer keus hebt en auto's beter uitgerust zijn. Het kost je inderdaad wel extra tijd, moet je er voor over hebben. Ik heb snel knopen doorgehakt zodat ik er, naast een paar avonden surfen, 2,5 werkdag aan kwijt was. Eén dag kijken en kopen, één dag ophalen, halve dag douane/keuring, uurtje voor kentekenplaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom op 25-01-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:11:
[...]

tot 50%. Mijn vorige auto is weer doorverkocht met Premium Selection en daar zat tov inruilprijs 20% bovenop.
Tot inderdaad. Dat voorbeeld was van een van de grote BMW dealers bij een auto die ze voor net geen €40k in de showroom zouden zetten en in wilden kopen (dus geen inruil) voor max €25k.
En uit Duitsland halen kan goedkoper zijn, maar als je vervoer moet regelen, het uitzoekwerk mbt kentekents en keuring moet doen en bij meerdere mogelijke auto's moet gaan kijken, dan wordt het bij een auto van 45 of 55K als snel een moeilijk rekensommetje
Ik had het voordeel dat ik hem eerst een tijdje op Duits kenteken kon hebben, daardoor kon ik hem gewoon naar Nederland rijden en naar de RDW e.d.. Maar ook zonder dat is het allemaal niet zo een gedoe als je je van te voren goed informeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Alleen dat exportkenteken regelen vond ik maar een vage zooi. Ik heb mijn auto van een duitse dealer, dus die kon dat allemaal feilloos doen, maar ik denk niet dat ik er zelf uitgekomen was als er geen duitser bij geweest was. Dat terwijl ik best goed duits spreek. Maar hoe het ambtelijke apparaat aldaar werkt moet je echt een duitser voor zijn om dat te doorgronden. De kentekenplaten heb ik overigens in een lingeriezaak laten maken...Die dames verkochten èn lingerie èn kentekenplaten 8)7. Je moet de combinatie maar verzinnen...
Wellicht zou ik het de 2e keer wel zelf proberen (maar bij voorkeur met de verkopende partij erbij).

Het nederlandse traject is appeltje eitje; ik ben denk ik hooguit 1 uur bij de rdw geweest voor de papierwinkel en keuring. Kentekenplaat regelen was nog meer werk; daarvoor moest ik terugkomen (de letters waren op...)

En ik ben er van overtuigd dat het in dld ook aanzienlijk goedkoper is. Wat je daar koopt bij een dealer met 1 jaar europese garantie en minder kilometers heb je hier bij een particulier met meer kilometers en minder spul.
Wil je hetzelfde hier ben je zo +20% meer kwijt

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
tomatoman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:33:

Je moet er wel rekening mee houden dat er relatief weinig aanbod is aan X5-en op benzine; op Mobile.de staan 10 maal zo veel diesels als benzine-versies te koop. Van die 10% benzine is dan weer het overgrote deel (~180 van de 227 stuks) de V8 of M-versie. Nu is 15k per jaar niet erg veel maar de 4.8i zuipt door de combinatie van een vrachtwagenachtig gewicht en de stroomlijn van een woonwagen echt als een malle (bij 1 op 8 heb je het echt gehad), dus de economische keuze is de 3.0si en daar zijn er simpelweg niet zo heel erg veel van verkocht. Qua prijs zit je in Duitsland rond de 35k voor een fatsoenlijk exemplaar. Uitgaande van een standaard 3.0i High Executive komt daar voor een exemplaar uit 2007 nog zo'n 10k restBPM bij. In NL beginnen de prijzen bij merkdealers met Premium Selection bij 54k. Zonder al te veel inruil moet daar nog wel wat vanaf te leuteren zijn. De diesels zijn vanwege de hogere kilometerstanden over het algemeen wat voordeliger.
Ik ken weinig X5-en die niet als High Executive zijn gespecced dus leer, navi en dergelijke zijn altijd wel meegeleverd. Het zijn vooral de hippere features zoals het panoramadak (doen!), dvd-schermen achterin, 5/7-zitsuitvoering (5 is zat, scheelt heftig in de bagageruimte), huge-ass wielen (20" staat nice maar die banden zijn belachelijk duur) en comfortstoelen (doen!) die het verschil maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 26-01-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Over het invoeren maak ik me niet zo druk. Ruim een jaar geleden heb ik een Volvo uit Duitsland geïmporteerd en dat ging allemaal redelijk vlotjes.
Daniel schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:00:
[...]
Je moet er wel rekening mee houden dat er relatief weinig aanbod is aan X5-en op benzine; op Mobile.de staan 10 maal zo veel diesels als benzine-versies te koop. Van die 10% benzine is dan weer het overgrote deel (~180 van de 227 stuks) de V8 of M-versie. Nu is 15k per jaar niet erg veel maar de 4.8i zuipt door de combinatie van een vrachtwagenachtig gewicht en de stroomlijn van een woonwagen echt als een malle (bij 1 op 8 heb je het echt gehad), dus de economische keuze is de 3.0si en daar zijn er simpelweg niet zo heel erg veel van verkocht.
Ik heb maar even Excel tevoorschijn gehaald. Wegenbelasting voor de 4.8i benzineversie is € 1316 per jaar, terwijl de diesel uitkomt op € 2324. Als ik uitga van een verbruik van 1 op 7 voor de 4.8i en 1 op 11 voor de 3.0d, ligt het omslagpunt op ongeveer 8400 km per jaar. Bij 15000 km per jaar ben je aan mrb+brandstof ongeveer 800 euro meer kwijt voor de 4.8i. Oeps :X
Qua prijs zit je in Duitsland rond de 35k voor een fatsoenlijk exemplaar. Uitgaande van een standaard 3.0i High Executive komt daar voor een exemplaar uit 2007 nog zo'n 10k restBPM bij. In NL beginnen de prijzen bij merkdealers met Premium Selection bij 54k. Zonder al te veel inruil moet daar nog wel wat vanaf te leuteren zijn. De diesels zijn vanwege de hogere kilometerstanden over het algemeen wat voordeliger.
Dat komt wel zo'n beetje overeen met mijn eigen observaties. Conclusie moet dus zijn dat invoeren financieel gunstig is en dat geen X5 kopen veel verstandiger is :X
Ik ken weinig X5-en die niet als High Executive zijn gespecced dus leer, navi en dergelijke zijn altijd wel meegeleverd. Het zijn vooral de hippere features zoals het panoramadak (doen!), dvd-schermen achterin, 5/7-zitsuitvoering (5 is zat, scheelt heftig in de bagageruimte), huge-ass wielen (20" staat nice maar die banden zijn belachelijk duur) en comfortstoelen (doen!) die het verschil maken.
20" lijkt me nogal bagger met het comfort. Die derde zitrij heb ik weleens een uurtje bevolkt en dat was voor mij als volwassene geen onverdeeld genoegen. Die slaan we dus maar over. Nu we toch in de mekkermodus zitten: mijn vrouw vindt een zwarte auto niet mooi. En een witte niet en een sportuitvoering ook niet en er moeten roofrails op zitten. Maar ja, bij mijn huidige auto was dat niet anders: het maakte haar niets uit wat voor auto het was, maar alles wat geen Volvo V70 was werd bij voorbaat afgekeurd :D. Sindsdien is de BMW X5 alsnog op de shortlist gekomen, omdat die tijdens onze vakantie wel erg goed beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

tomatoman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:03:

[...]
20" lijkt me nogal bagger met het comfort. ...
Dat valt nog wel mee bij de X5, tijdje terug rondgebold in de x5 van mijn schoonbroer met 20". En dat rijd niet oncomfortabel.

Wel duur voor winterbanden, kan je beter 19of 18" winterbanden leggen, hij heeft geinformeerd en denk dat het rond de 1600 euro zat, alleen weet ik niet of dat in of exclusief velg was en vermoedelijk was het bij BMW zelf.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Nu we toch in de mekkermodus zitten: mijn vrouw vindt een zwarte auto niet mooi. En een witte niet en een sportuitvoering ook niet en er moeten roofrails op zitten. Maar ja, bij mijn huidige auto was dat niet anders: het maakte haar niets uit wat voor auto het was, maar alles wat geen Volvo V70 was werd bij voorbaat afgekeurd.
Vrouwen :N

Toch heb ik iets tegen SUV's en vooral vrouwen in SUV's. Gezien het beperkte ruimtelijk inzicht van de gemiddelde vrouw is dat vaak geen succes. Zeker met inparkeren is het regelrechte ramp.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zwart is ook echt een kleur die je kiest om de lijnen van een auto te verbergen vind ik. Als een auto mooie lijnen heeft, kies je beter een andere kleur om die juist mooi uit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Sinds een tijdje mag ik me ook onder de BMW-rijders scharen :)

Oude 306 eruit, teveel kosten aan het ding, en toevallig via een oud-collega tegen een leuke 316 Compact E36 uit '94.

Altijd van de vader van de vrouw van mijn ex-collega (volgt u het nog? ;) ) geweest, na 10 jaar aan dochterlief gegeven die er nog 6 jaar in gereden heeft.

Eerste 10 jaar altijd netjes bij BMW in onderhoud geweest, daarna bij een nette all-round dealer. Alle rekeningen zaten er nog bij, en zelfs de originele lakstiften liggen nog in 't dashboardkastje...

Auto ziet er nog supernetjes uit, en heeft slechts 91K gelopen.

Auto wordt vooral door vriendinlief gebruikt voor ritjes naar 't werk als het te hard regent en voor de boodschappen. Grote afstanden rijden we wel in mijn leasehok.

Maar wat een verschil zeg, van een 306 naar een BMW :P

Ondanks de 1.6 is de 316 verrassend vlot, kan goed meekomen in het verkeer. Enige wat ik er aan heb hoeven doen was het inbouwen van een derde remlicht, dat was toen nog niet standaard.

Heb niet echt een goede foto bij de hand, maar de kleur is bordeaux-rood:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25g5k7n.jpg

Ondanks z'n leeftijd nog steeds een erg prettige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Hmm, na 3 weken Amerika stond m'n BMW toch wel even stil gisteren. De accu was 'Zwart', dus leeg in plaats van stuk en dus even een accu lader gehaald. Hij heeft de hele nacht aangestaan maar stond vanmorgen nog steeds op 'charging'. Ook zag ik dat de lader 60AH levert, waar op de accu 90AH staat, gaat dit een probleem zijn, of duurt het laden gewoon wat langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Hebben jullie ook de ervaring dat BMW ruiten ongelooflijk zwak zijn? Ruit is in oktober vervangen en er zit nu alweer een scheur in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Heeft hij misschien teveel op spanning gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
@ Mark_640.

Gefeliciteerd! Lage kilometerstand zeg, kun je nog lang plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
P.B. schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:53:
Hebben jullie ook de ervaring dat BMW ruiten ongelooflijk zwak zijn? Ruit is in oktober vervangen en er zit nu alweer een scheur in...
Ik kan je vertellen dat ze iig niet tegen een nitraat op kunnen :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
RSP schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:55:
Heeft hij misschien teveel op spanning gestaan?
Zou heel goed kunnen, de scheuren waren linksonder en rechtsonder begonnen en naar elkaar toegegroeid.
fsfikke schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:10:
[...]

Ik kan je vertellen dat ze iig niet tegen een nitraat op kunnen :( :P
En dan verwacht je kwaliteit voor je geld :( :P

[ Voor 32% gewijzigd door P.B. op 28-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
tomatoman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:03:
20" lijkt me nogal bagger met het comfort. Die derde zitrij heb ik weleens een uurtje bevolkt en dat was voor mij als volwassene geen onverdeeld genoegen. Die slaan we dus maar over. Nu we toch in de mekkermodus zitten: mijn vrouw vindt een zwarte auto niet mooi. En een witte niet en een sportuitvoering ook niet en er moeten roofrails op zitten. Maar ja, bij mijn huidige auto was dat niet anders: het maakte haar niets uit wat voor auto het was, maar alles wat geen Volvo V70 was werd bij voorbaat afgekeurd :D. Sindsdien is de BMW X5 alsnog op de shortlist gekomen, omdat die tijdens onze vakantie wel erg goed beviel.
Die 20" zijn zo beroerd niet, bovendien is visueel 19" wel het minimum, de wielkasten zijn huge dus dat moet je wel een beetje vullen. Als je het sportonderstel eronder hebt wordt het wel wat steviger maar het blijft een grote SUV dus nooit keihard. Adaptive Drive is het fijnst maar bij de aantrekkelijk geprijsde modellen zit dat er vaak niet op (nogal prijzige optie, bijna 4k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mark_640 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:56:
Sinds een tijdje mag ik me ook onder de BMW-rijders scharen :)

Oude 306 eruit, teveel kosten aan het ding, en toevallig via een oud-collega tegen een leuke 316 Compact E36 uit '94.

Altijd van de vader van de vrouw van mijn ex-collega (volgt u het nog? ;) ) geweest, na 10 jaar aan dochterlief gegeven die er nog 6 jaar in gereden heeft.

Eerste 10 jaar altijd netjes bij BMW in onderhoud geweest, daarna bij een nette all-round dealer. Alle rekeningen zaten er nog bij, en zelfs de originele lakstiften liggen nog in 't dashboardkastje...

Auto ziet er nog supernetjes uit, en heeft slechts 91K gelopen.

Auto wordt vooral door vriendinlief gebruikt voor ritjes naar 't werk als het te hard regent en voor de boodschappen. Grote afstanden rijden we wel in mijn leasehok.

Maar wat een verschil zeg, van een 306 naar een BMW :P

Ondanks de 1.6 is de 316 verrassend vlot, kan goed meekomen in het verkeer. Enige wat ik er aan heb hoeven doen was het inbouwen van een derde remlicht, dat was toen nog niet standaard.

Heb niet echt een goede foto bij de hand, maar de kleur is bordeaux-rood:

[afbeelding]

Ondanks z'n leeftijd nog steeds een erg prettige auto!
Goede keuze d:)b
Ik rij al 4 jaar rond in een 316i Compact en vind hem heerlijk sturen. En inderdaad, hij is vlot zat voor het Nederlandse verkeer en kom je een keer in Duitsland, 170 km/u is ook geen probleem.
Je hebt nog geen 3de remlicht en de neus is pré-facelift, ik gok dat hij uit 1994 is? Jammer wel dat je een antenne op het dak hebt staan, ik vind het bij mijn wagen bijzonder charmant dat het gecombineerd is met de achterruit verwarming, waardoor er dus geen spriet meer op het dak staat.

Een klein tipje om in de gaten te houden, gezien z'n leeftijd (minimaal 15 jaar, in 1995 kreeg de E36 een face-lift), kan het zijn dat je koelsysteem wat ouderdomskwaaltjes kan krijgen. Vaste punten zijn de aansluitpunten op het blok (kunststof, droogt uit en breekt) en de visco-koppeling van de ventilator. Die laatste kondigt zich vaak vrij vroeg al aan voor hij echt kapot gaat. Krijg je bij warm weer last van een oplopende motortemperatuur, dan moet je zo snel mogelijk de thermostaat en visco-koppeling laten vervangen. Het koelsysteem is namelijk krachtig en goed genoeg om onder elke omstandigheid de temperatuursmeter strak in het midden te houden.
De kunststof delen zijn moeilijker in te schatten en begeven het gewoon. Afhankelijk van hoe handig je zelf bent en of deze al eens vervangen zijn, zou ik ze zelf preventief vervangen om te voorkomen wat mij 2 keer is overkomen (namelijk langs de snelweg staan met een motor die helemaal droog stond :X )

Verder zijn er maar weinig kwaaltjes die deze auto plagen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.