Ik had op de 118d Bridgestone RFT's. Die gingen >50.000 km mee (was ook een vrij harde compound en in die tijd reed ik dagelijks 100-200 km snelweg).
30.000 bij een sportieve rijstijl is niet gek toch? Je koopt die Potenza's niet voor de duurzaamheid maar voor de sportiviteit en de grip. Er zijn wel banden die langer mee gaan, maar dan lever je weer in op eerdergenoemde aspecten.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Da's snel 10.000 meer dan ik hier met Goodyear Eagle F1 heb gedaan achterop
Net als potenza's lekker zacht rubber met goede grip. Heb nu Continental SportContact3 achterop zitten, benieuwd hoe lang dat mee gaat maar ik ga ook hier weer uit van 20.000 km
Goed om te horen dat meer mensen het hebben
Auto heeft verder standaard beurt gehad, olie vervangen en volgens mij verder weinig bijzonders aan gedaan. Ook hebben ze de linker voorband gerepareerd, daar zat blijkbaar een spijker in. Ik wist niet dat RFT banden te repareren waren maar blijkbaar dus wel.
>> Signature?
We hebben nou ook zo'n Polo Bluemotion ding voor de deur staan, maar ik vertik het om in het Volkswagen-topic te gaan posten
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik wil de oranje knippers vervangen met witte voor mijn e46 sedan. Heb ik dan ook overal nieuwe oranje lampjes nodig? Kan die krengen nergens vinden, witte knippers in overvloed maar nergens zie ik de bijhorende lampjes. Zijn de lampjes standaard oranje bij BMW?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Normaal zou je inderaad oranje lampen moeten plaatsen omdat hij anders wit knippert. Het is mooier om silvervision of chromevision lampjes te plaatsen. deze zijn grijs aan de buitenkant zodat je niet zo'n lelijke oranje 'zweem' krijgt op je knipperlicht. Die lampjes zijn in zowat elke autozaak wel te krijgenevilpin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:27:
Ik wil de oranje knippers vervangen met witte voor mijn e46 sedan. Heb ik dan ook overal nieuwe oranje lampjes nodig? Kan die krengen nergens vinden, witte knippers in overvloed maar nergens zie ik de bijhorende lampjes. Zijn de lampjes standaard oranje bij BMW?
Je kijkt niet goed... Die oranje lampjes zijn tegenwoordig beter te vinden dan de standaard witte. Vrijwel elke nieuwe auto rijdt met witte knipperlichten en heeft dus oranje pitjes nodig.evilpin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:27:
Kijk inderdaad wel naar zilvervision lampjes. Die heb je van verschillende merken, en die hebben wat variatie in de kleur zitten.
Ik heb er goedkope inzitten, en die geven een blauw/groenige zweem
Hier is het het duidelijkst te zien (de blauw/groenige vlek in het midden van de lamp), met het ouder worden van de lamp (deze foto is inmiddels bijna 4 jaar oud) is het steeds duidelijker geworden, maar ik vind het wel iets grappigs hebben.
Ik kwam er van het weekend trouwens achter hoever de lichtopbrengst van een lamp terugloopt met het slijten... Ik heb X-treme power lampen in m'n dimlichten zitten, en die zijn nu zo'n 3 jaar oud. Onlangs is er 1 doorgebrand en heb ik deze vervangen voor een gebruikte, maar veel minder versleten Silvania lamp (die zaten er bij aanschaf in). Die Silvania heeft een veel lagere lichtopbrengst t.o.v. een Philips X-treme Power als je 2 nieuwe lampen vergelijkt, maar nu is de X-treme Power gewoon geel, bijna oranje (in lichtbeeld) vergeleken met deze

Dat verklaart ook gelijk waarom ik het idee begon te krijgen dat ik minder kon zien.
Het vervelende is alleen dat de X-treme Power lampen met HB4-voet dus niet in Europa leverbaar zijn (ik heb het zelfs via Hella geprobeerd, die officieel leverancier voor Philips in Nederland is) en ik deze toen uit Amerika heb gehaald (na lang zoeken).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
K, duidelijk 
Ik zie dat er beste veel variatie in de knippers zit, iemand nog een aanrader kwa setje (alle knippers)? Wil iig geen “gepimpte” look. Auto is nodig om naar kantoor te rijden
Ik zie dat er beste veel variatie in de knippers zit, iemand nog een aanrader kwa setje (alle knippers)? Wil iig geen “gepimpte” look. Auto is nodig om naar kantoor te rijden
Tja, er is veel mogelijk. Ik probeer zelf het zo origineel mogelijk te laten, dus OEM-onderdelen als het mogelijk is. De knipperlichten in mijn auto zijn niet origineel meer te krijgen in wit, en in smoke (wat ik erin heb) al helemaal niet. Ik heb er daarom b-merk armaturen inzitten, maar dat merk je wel in kwaliteit en pasvorm.
Wat je erin zet qua styling (helder glas, geribbeld, etc) is helemaal aan jou qua smaak. Maar omdat je het strak wilt houden, zou ik voor geribbeld glas gaan. Helder heeft al snel een hoog autostyle gehalte. Hoewel juist autostyle wel een nette heeft voor de E46
(afhankelijk van de kleur van je auto, hebben ze een nette smoke uitvoering).
Let er wel op dat je trouwens de goede versie besteld voor je auto. Ik weet niet hoe het bij de E46 precies zit, maar is kans dat er tussen het pre-facelift en facelift model verschil zit en dat er tussen de Coupé, Sedan en Touring verschil zit (dat laatste is bijv. bij de E36 het geval).
Overigens kan je aan deze foto zien waarom silvervision aan te raden is met een wit knipperlicht:
Wat je erin zet qua styling (helder glas, geribbeld, etc) is helemaal aan jou qua smaak. Maar omdat je het strak wilt houden, zou ik voor geribbeld glas gaan. Helder heeft al snel een hoog autostyle gehalte. Hoewel juist autostyle wel een nette heeft voor de E46
Let er wel op dat je trouwens de goede versie besteld voor je auto. Ik weet niet hoe het bij de E46 precies zit, maar is kans dat er tussen het pre-facelift en facelift model verschil zit en dat er tussen de Coupé, Sedan en Touring verschil zit (dat laatste is bijv. bij de E36 het geval).
Overigens kan je aan deze foto zien waarom silvervision aan te raden is met een wit knipperlicht:

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb er voor gekozen om transparante knippers te nemen. Je hele koplamp is transparant met een zwarte achterkant en dan vind ik die onderdoorzichtige geribbelde knippers niet mooi. Met deze aftermarket dingen sluiten je knippers netjes aan op je koplampen

Het blijft natuurlijk een persoonlijke smaak

Klopt, blijft zeker een persoonlijke smaak. Daarom loop ik ook een beetje klooten op de webshops. Ik wil ze graag even in het echt zien! Weet iemand een fysieke winkel waar ze dit spul verkopen?
He zijn natuurlijk maar knipperlichtjes, maar aangezien dit het enige is wat ik eraan wil "pimpen" moet het natuurlijk wel slagen
He zijn natuurlijk maar knipperlichtjes, maar aangezien dit het enige is wat ik eraan wil "pimpen" moet het natuurlijk wel slagen
Ik ken dat dilemma, dat had ik namelijk ook. Ik had bij genoeg E36's witte knipperlichten gezien, en vond die altijd maar lelijk. De koplamp zelf is namelijk vrij donker en dan zitten er van die echt witte knipperlichten naast. Ik heb daarom toen smoke knipperlichten genomen, omdat die qua kleur gewoon het beste passen (en heldere gewoon ronduit lelijk zijn voor de E36).
Vooral op het zijscherm hadden smoke knipperlichtjes een behoorlijke impact over de standaard oranje glaasjes. De smoke vallen bij een zwarte auto bijna weg.
Wat Kaasplank op z'n E46 heeft staat ook netjes en vormt eigenlijk wel een mooi geheel met de rest van de lamp.
Vooral op het zijscherm hadden smoke knipperlichtjes een behoorlijke impact over de standaard oranje glaasjes. De smoke vallen bij een zwarte auto bijna weg.
Wat Kaasplank op z'n E46 heeft staat ook netjes en vormt eigenlijk wel een mooi geheel met de rest van de lamp.
Ik zou gewoon OEM blijven, je ziet bij aftermarket spullen altijd wel dat het net niet is.
En als dit echt het enige is wat je wilt aanpassen aan je auto maakt het toch ook niet uit of het een paar tientjes duurder is. Ik heb op mijn E46 coupe een origineel setje witte knipperlichten, ziet er prima uit
(ik kan je de partnummers geven die op de doos staan maar ik denk dat sedans anders zijn)
En als dit echt het enige is wat je wilt aanpassen aan je auto maakt het toch ook niet uit of het een paar tientjes duurder is. Ik heb op mijn E46 coupe een origineel setje witte knipperlichten, ziet er prima uit
(ik kan je de partnummers geven die op de doos staan maar ik denk dat sedans anders zijn)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik had knipperlichten uit HONG KONG. Niet van echt te onderscheiden hoor en stukken goedkoper. Het past allemaal net niet maar who cares die paar millimeter
Facts don't care about your feelings
Je zou bij een AutoStyle achtige dealer kunnen kijken, daar hebben ze van dat soort prulletjes ook allemaal.evilpin0 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:35:
Ik wil ze graag even in het echt zien! Weet iemand een fysieke winkel waar ze dit spul verkopen?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb inmiddels de winterbanden erop, de zomerbanden zijn ook helemaal op, maar toch 80.000km mee gereden (voornamelijk snelweg). Profiel was nog binnen wettelijk minimum, maar ik ga ze alle 4 vervangen. Zat ook een bultje op het loopvlak linksvoor... Banden waren Goodyear Eagle F1 GS-D3, 245 breed achter en 215 breed voor, op de 118d.t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:55:
Ik had op de 118d Bridgestone RFT's. Die gingen >50.000 km mee (was ook een vrij harde compound en in die tijd reed ik dagelijks 100-200 km snelweg).
Deze had ik eerst, maar ben nu weer terug naar de OEM witte knippers. Staan naar mijn mening toch net wat mooier. Ik ben dan ook een OEM hoer ben ik bangKaasplank schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:06:
Ik heb er voor gekozen om transparante knippers te nemen. Je hele koplamp is transparant met een zwarte achterkant en dan vind ik die onderdoorzichtige geribbelde knippers niet mooi. Met deze aftermarket dingen sluiten je knippers netjes aan op je koplampen
[afbeelding]
Nou, hij is binnen. Afgelopen maandag opgehaald en mag me dan nu echt bij de club scharen ;-)

Met business line pakket en professional navi (en niet rokers uitvoering)

Zwart hemeltje en neerklapbare hoofdsteunen achter:

En de achterkant:

Inmiddels de EDE sticker eraf (zat binnenin op achteruit). Iemand nog een idee hoe ik het best dealersticker eraf kan halen?

En de achterkant:

Inmiddels de EDE sticker eraf (zat binnenin op achteruit). Iemand nog een idee hoe ik het best dealersticker eraf kan halen?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Met een fohn en een zachte (microvezel) doek. Wel een gepiel, ik ben 45 mins met mijn Oolbekkink sticker bezig geweest...Uiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
Nou, hij is binnen. Afgelopen maandag opgehaald en mag me dan nu echt bij de club scharen ;-)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de achterkant:
[afbeelding]
Erg mooiUiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
[afbeelding]
Wordt mijn toekomstige auto, alleen ik wil hem dan graag met automaat en asbak en asbak
@ RomeoJ
Thx, ik ga eens dit weekend langs.
[ Voor 8% gewijzigd door evilpin0 op 13-01-2011 08:57 ]
Zeer mooie autoUiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
[afbeelding]
Mijn jaar begint goed. Na 2 weken wachten op een stekkertje voor mijn koplamp na de schade had ik eergisteren mijn auto terug. Ik meteen naar BMW om mijn winterbanden te laten monteren en de storingen uit te laten lezen en resetten. Rijd ik gisteren naar de zaak rijd er in de file met vol geweld een VW Polo de X6 binnen

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Mooie auto, feli!
Die sticker moet je gewoon door het bedrijf zelf weg laten halen. Je hebt er immers ook niet om gevraagd, laat ze het maar oplossen ook.
Stickers op je auto, krijg nog jeuk als ik terug denk aan vroeger aan die auto's die vol zaten met van die pretparkstickers............
Die sticker moet je gewoon door het bedrijf zelf weg laten halen. Je hebt er immers ook niet om gevraagd, laat ze het maar oplossen ook.
Stickers op je auto, krijg nog jeuk als ik terug denk aan vroeger aan die auto's die vol zaten met van die pretparkstickers............
Meestal als je de auto besteld zonder type aanduiding doen ze er de dealer sticker ook niet op.
Dat is echt wel heel zuur! Waarschijnlijk zal de schade wel meevallen, misschien uitlaat wat ontzet e.d. maar meer dan dat verwacht ik eigenlijk niet.KingTenteehje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:02:
[...]
Zeer mooie auto![]()
Mijn jaar begint goed. Na 2 weken wachten op een stekkertje voor mijn koplamp na de schade had ik eergisteren mijn auto terug. Ik meteen naar BMW om mijn winterbanden te laten monteren en de storingen uit te laten lezen en resetten. Rijd ik gisteren naar de zaak rijd er in de file met vol geweld een VW Polo de X6 binnenPolo ziet er zo goed als total loss uit, en X^schade valt aan de buitenkant mee. Nu maar hopen dat er geen niet zichtbare schade zit aan de uitlaat of carroserie. Ik baal wel echt als een stekker!
[ Voor 81% gewijzigd door ChiLLeR op 13-01-2011 09:16 ]
>> Signature?
Verwijderd
Als die polo er total loss uitziet dan vrees ik er toch voor, want polo's zijn geen lichte wagentjes (meer) ...
80.000km met die banden???? Dan heb je het gaspedaal nooit echt aangeraakt en neem je bochten en lange doordraaiers tegen de adviessnelheid? Zoals gezegd deed ik 20.000km met een setje F1's achter (245/40/17), voor gaat wel iets langer mee (225/45/17).P.B. schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:23:
[...]
Ik heb inmiddels de winterbanden erop, de zomerbanden zijn ook helemaal op, maar toch 80.000km mee gereden (voornamelijk snelweg). Profiel was nog binnen wettelijk minimum, maar ik ga ze alle 4 vervangen. Zat ook een bultje op het loopvlak linksvoor... Banden waren Goodyear Eagle F1 GS-D3, 245 breed achter en 215 breed voor, op de 118d.
Het gaspedaal is behoorlijk aangeraakt, zeker 2500 euro gaspedaalkosten per jaar richting Leeuwarden gestuurd, en behoorlijk wat ritjes door DE en FR met cruisecontrol op 220 resp. 180 van >7 uren. (2x Verbier, 1x Val Thorens, 1x St Tropez).
Maar inderdaad binnen de bebouwde kom rijd ik absoluut de maximumsnelheid en bochtjes in de bebouwde kom en op knooppunten op de snelweg neem ik met adviessnelheid +20 maximimaal.
Maar inderdaad binnen de bebouwde kom rijd ik absoluut de maximumsnelheid en bochtjes in de bebouwde kom en op knooppunten op de snelweg neem ik met adviessnelheid +20 maximimaal.
[ Voor 27% gewijzigd door P.B. op 13-01-2011 15:46 ]
Snelheid heeft niet zo heel veel invloed op de slijtage van de banden, remmen, optrekken en sturen des te meer. Dus zelfs als je veel hard rijdt, maar altijd rustig optrekt, kunnen je banden langer meegaan dan bij iemand die wel fel optrekt, maar het CJIB aanzienlijk minder sponsort.
Ik rij inmiddels ook al tegen de 15dk met mijn Toyo Proxes T-1R's, terwijl ze nog geen noemenswaardige slijtage hebben (ik zet nog ver van halverwege). En dat terwijl die bekend staan als hard slijtende banden.
Ik rij inmiddels ook al tegen de 15dk met mijn Toyo Proxes T-1R's, terwijl ze nog geen noemenswaardige slijtage hebben (ik zet nog ver van halverwege). En dat terwijl die bekend staan als hard slijtende banden.
Ik heb wel de bad habit die met de uitvinding van stuurbekrachtiging erin is geslopen, nml het sturen terwijl je stilstaat.
Doe ik eigenlijk bijna nooit. Weet niet of het heel erg veel uitmaakt op je banden eigenlijk? M'n rijinstructeur zei in ieder geval van wel, dus zorg ik altijd ervoor dat ik een beetje rij tijdens het sturen.
Is gelukkig fysiek onmogelijk met de E21
[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 13-01-2011 17:25 ]
't Is inderdaad slechter voor de banden, maar al helemaal voor je stuurkolom afaik. Probeer in je E21 maar eens het stuur van compleet rechts naar compleet links te draaien terwijl je stilstaat. Je merkt dan dat je het stuur vast "moet" houden omdat het anders terug schiet. Als je daarna een stukje rijdt merk je dat de kracht die je op het stuur moet uitoefenen veel minder is.YoshiBignose schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:24:
Doe ik eigenlijk bijna nooit. Weet niet of het heel erg veel uitmaakt op je banden eigenlijk? M'n rijinstructeur zei in ieder geval van wel, dus zorg ik altijd ervoor dat ik een beetje rij tijdens het sturen.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zal best, maar zo is het door mn instructeur uitgelegd. Ik ging er zelf ook even vanuit dat alles tussen het stuur en je wielen stuurkolom was dusP.B. schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:56:
[afbeelding]
Lijkt erop dat de stuurkolom niet heel erg beinvloedt wordt ?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Mooi hoor ! Ik kan natuurlijk niet anders zeggen, aangezien ik dezelfde kleur heb, maar dan een benzine uitvoering.Uiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
Je bedoelt de sticker boven het linker achterlicht? Ik had er die 1 onder het achterlicht zitten en he deze er simpel afgetrokken. Geen enkel probleem.
Als je een paar jaar geduld hebt, mag je de mijne overnemenevilpin0 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:40:
[...]
Erg mooi![]()
Wordt mijn toekomstige auto, alleen ik wil hem dan graag met automaat en asbak en asbak
Staat ergens een stuk terug in dit topic.
Audi: Vorsprung durch Technik
Schitterende bimmerUiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de achterkant:
[afbeelding]
Ik ben dan wel een fanboy, maar welk merk combineert en 163pk/380NM en 109gr CO2 en RWD en het beste chassis op de markt?
Ik rij met een 318d ED al makkelijk 1 op 18-19, zonder mij in te houden. En deze heeft veel meer koppel...
1 op 20 moet dus eenvoudig te doen zijn denk ik zo.
Ik zou hem laten chippen en Golf GTI'tjes belachelijk maken
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Met alleen chippen kom je er niet. Het 163pk blok is afgeleid van het 177pk blok van de gewone 320d. Wil je (veel) meer, dan moet je ombouwen naar iets als de 23d (Twinscroll turbo).
Ik heb nu zo'n 45.000 km op m'n Michelin Pilot Sports zitten en hoewel ze denk ik over een km of 5000 echt wel vervangen moeten worden - zeker achter - is dat volgens mij ongeveer het dubbele van de gemiddelde levensduur. Ik ben niet ontevreden - mag overigens ook wel, zo'n setje banden brengt je zowat aan de bedelstaf
Nu we het toch over banden hebben, hoe lang blijven jullie nog rondtuffen op de wintersloffen?? Ik heb er erg veel baat bij gehad, maar vind het rolgeluid nu wel een beetje irritant worden. Enne slijten de banden niet sneller met dit 'warme' weer?
Nice. Is dat Spacegrau? Ik ga ook een 320d EDE bestellen en ik twijfel over de kleur: Sapphirschwarz/Spacegrau/Lelijkebronskleurdiedevrouwmooivindt?Uiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de achterkant:
[afbeelding]
De winter is te onvoorspelbaar om ze er nu al af te halen denk ik, voor t'zelfde geld sneeuwt het in februari nog een hele hoop. Het is inderdaad niet ideaal om met dit weer met winterbanden rond te rijden, maar ik laat ze toch nog liggen tot eind februari/begin maart om dan de weersomstandigheden te herbekijken.SYQ schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:42:
Nu we het toch over banden hebben, hoe lang blijven jullie nog rondtuffen op de wintersloffen?? Ik heb er erg veel baat bij gehad, maar vind het rolgeluid nu wel een beetje irritant worden. Enne slijten de banden niet sneller met dit 'warme' weer?
If it ain't broken it doesn't have enough features
In Duitsland is het gebruikelijk om ze van O tot O er op te houden Oktober tot Pasen (/Ostern).
Dank voor de hartelijke reacties; ben er ook erg mee in mijn sas. Eerste 1000 km staan er inmiddels al op en die bevielen goed. Ga ongetwijfeld nog veel beginnersvragen opwerpen de komende tijd...
Zijn er hier ook mensen die fanatiek gebruik maken van de HDD en media mogelijkheden in de wagen? Ben hier in eerste instantie wel erg tevreden over, maar navigeren door muziek is nou niet echt een feestje. Gelukkig wordt het gecompenseerd met rijgedrag :-)
En wat ik ook nog wel aardig interessant vind; in Duitsland zijn die wagens standaard met internet uitgerust. Waarom hier eigenlijk niet en wanneer komt dat eens?
Thanks. Goede tip. Ik zal eens kijken. Het is geen simpele sticker; allemaal losse letters. Gaat goed komen :-)zneek schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:19:
[...]
Met een fohn en een zachte (microvezel) doek. Wel een gepiel, ik ben 45 mins met mijn Oolbekkink sticker bezig geweest...
Yup. En chrome line eh ;-)Jan Laros schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:57:
[...]
Nice. Is dat Spacegrau? Ik ga ook een 320d EDE bestellen en ik twijfel over de kleur: Sapphirschwarz/Spacegrau/Lelijkebronskleurdiedevrouwmooivindt?
Zijn er hier ook mensen die fanatiek gebruik maken van de HDD en media mogelijkheden in de wagen? Ben hier in eerste instantie wel erg tevreden over, maar navigeren door muziek is nou niet echt een feestje. Gelukkig wordt het gecompenseerd met rijgedrag :-)
En wat ik ook nog wel aardig interessant vind; in Duitsland zijn die wagens standaard met internet uitgerust. Waarom hier eigenlijk niet en wanneer komt dat eens?
De hdd is inderdaad handig, de handigste feature daar aan vond ik dat hij zelf een top 100 opbouwt, na enkele maanden is dat zowat het enige waar ik naar zat te luisteren terwijl de hele hd vol zat, verder vond ik het wel een zeer fijne ervaring.Uiligheid schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:08:
...
internet kan je in Belgie krijgen als optie van 100€ bovenop navigatie professional, dus als het in NL nog niet beschikbaar is mag dat niet lang meer duren.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Tijdens mijn proefrit heb ik een iPhone 4 aan de navi gehangen en toen riep dat ding dat we niet online konden, omdat het netwerk niet werd ondersteund oid. Zal het morgen bij de dealer eens vragen/.
Het werkt sowieso niet via het 3G netwerk van je mobiel. Er zit onderin de achterbak een module met een eigen SIM-kaart die voor de data is.
Om het helemaal veilig te doen voor je lak kan je het beste een caramelschijf kopen, die wordt ook gebruikt door schade bedrijven voor dat soort stikkers.Uiligheid schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de achterkant:
[afbeelding]
De grap is dat de dealer tegen mij zei dat hij het ook niet meer helemaal snapte. Eerst dacht hij altijd dat het alleen via de interne sim kon. Later had hij een demo die het via zijn 3G verbinding van de mobiel deed.Jan Laros schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:54:
Tijdens mijn proefrit heb ik een iPhone 4 aan de navi gehangen en toen riep dat ding dat we niet online konden, omdat het netwerk niet werd ondersteund oid. Zal het morgen bij de dealer eens vragen/.
Overigens vraag ik me dan meteen af waarom de auto meldt dat data kosten geassocieerd kunnen worden met gebruik (bij koppeling telefoon). En ook; hoe hij ID3 informatie ophaalt van cd's?
Ben ik nou de enige die het gevoel krijgt dat hierboven iemand verwéten wordt dat ie normaal een bocht neemt?Sick Nick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:02:
[...]
80.000km met die banden???? Dan heb je het gaspedaal nooit echt aangeraakt en neem je bochten en lange doordraaiers tegen de adviessnelheid? Zoals gezegd deed ik 20.000km met een setje F1's achter (245/40/17), voor gaat wel iets langer mee (225/45/17).

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Is de E36 ooit uitgevoerd zonder centrale deurvergrendeling? M'n broertje had een nieuw slot in z'n E36 coupe gedaan, maar die monteur zei dat het geen slot is voor CV. Het raam schuift trouwens ook niet een beetje naar beneden, wat normaal wel hoort.
Volgens mij is het idee meer dat mensen 80k km een sterk verhaal vinden. Ik heb geen oordeel, maar het is wel veel. En voor mijn rijstijl is het onwaarschijnlijk. En als ik mijn rijstijl zou extrapoleren naar 80k km per setje banden, dan kan ik beter de fiets pakken omdat ik dan sneller benFlagg schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:42:
[...]
Ben ik nou de enige die het gevoel krijgt dat hierboven iemand verwéten wordt dat ie normaal een bocht neemt?
Ik gebruik de HD niet echt veel. Ik heb mijn iPod eraan hangen continu en dat vind ik eigenlijk makkelijker dan alles op die HD zetten. Nu kan ik even de iPod eruit halen, de muziek updaten en klaar. Anders moet ik eerst alles op USB zetten, importeren etc.
Internet kan je volgens mij nu krijgen op de BMW, althans als ik de configurator bekijken op bmw.nl dan kan je internet connectivity als package aanvinken.
Internet kan je volgens mij nu krijgen op de BMW, althans als ik de configurator bekijken op bmw.nl dan kan je internet connectivity als package aanvinken.
>> Signature?
Ik vraag me wel serieus af hoe nuttig het hebben van internet in de auto is. Tijdens het rijden ga je er toch niet mee klooien. Als ik even iets op moet zoeken in de file pak ik wel even mijn iPhone. Of zit er ik er naast?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Sterker nog, tijdens het rijden kan je het niet eens gebruiken. Alleen passagiers achterin kunnen wel internetten tijdens het rijden. Maarja dan moet je al een zeer dikke BMW met ditto accesoires hebbenEvaluationCopy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:22:
Ik vraag me wel serieus af hoe nuttig het hebben van internet in de auto is. Tijdens het rijden ga je er toch niet mee klooien. Als ik even iets op moet zoeken in de file pak ik wel even mijn iPhone. Of zit er ik er naast?
Ja het nut ervan, ik weet het ook zo net niet eigenlijk. Hoog gadget gehalte dat wel.
>> Signature?
Nouja, in de file kun je het dus prima gebruiken.
~ James May
Wat mij vooral interesseert is het syncen van data via internet (zoals bijvoorbeeld een agenda) en het versturen van locaties naar het navigatiesysteem op voorhand (via iphone app BMW Connected)
En sowieso, omdat het kan.
En sowieso, omdat het kan.
Gister weer het een en ander gedaan aan de auto
koelvloeistof heel iets bijgevuld, luchtfilter vervangen, vloermatten vervangen, spiegelkapje rechts waar lichtpakket lampje invalt vervangen, mistlampen vervangen van geel naar wit. Kosten in totaal plus minus 100 euro en een fles southern comfort 
Ik besef nu wel dat eigen garage echt een must is, als je een beetje handig bent met auto's. Scheelt je bakken vol geld!
Ik besef nu wel dat eigen garage echt een must is, als je een beetje handig bent met auto's. Scheelt je bakken vol geld!
Hoe is die southern comfort precies verwerkt in de oplossing (en belangrijker: wat voor gevolgen heeft dit voor de werkzaamheden
)
[ Voor 1% gewijzigd door Uiligheid op 16-01-2011 12:23 . Reden: verkeerde smiley :) ]
Ik heb zo'n Bentley manual van mijn auto en mijn vingers jeuken maar ik ga dat inderdaad niet op straat staan doen. Helaas, over een jaar of 3 verhuizen naar een dorpje en dan komt er zeker een garage bij.SYQ schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:55:
Gister weer het een en ander gedaan aan de autokoelvloeistof heel iets bijgevuld, luchtfilter vervangen, vloermatten vervangen, spiegelkapje rechts waar lichtpakket lampje invalt vervangen, mistlampen vervangen van geel naar wit. Kosten in totaal plus minus 100 euro en een fles southern comfort
Fles was natuurlijk niet bedoelt voor mij, moest nog een eindje terug rijden. Maar wel een glaasje gehad 

Nu nog mooie 18" spaakvelgen vinden + mtech pakket

Buiten is sowieso lastig, je hebt soms gewoon veel licht nodig. Maar als je ziet hoe simpel sommige dingen worden vervangen, voel je je door een dealer nog beter genomen met de prijzen die ze hanteren. Maar handigheid is zeker een vereiste, en echt niet voor iedereen weggelegd waaronder ikEvaluationCopy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:52:
[...]
Ik heb zo'n Bentley manual van mijn auto en mijn vingers jeuken maar ik ga dat inderdaad niet op straat staan doen. Helaas, over een jaar of 3 verhuizen naar een dorpje en dan komt er zeker een garage bij.
Nu nog mooie 18" spaakvelgen vinden + mtech pakket
We hebben het hier wel eens over een BMW meet. Daar moest ik aan denken toen ik tegen het bericht van de BMW Promotiedag aanliep. Uiteraard een berichtje over gemaakt: http://www.bmwme.nl/bmw-promotiedag-19-juni-2011/
de vraag is: is iemand van hier wel eens op die BMW Promotiedag geweest? Vorige editie, 2009, waren er 8000 man.... http://www.bmwpromotiedag.nl/
Ziet er uit als een leuk event. Misschien een leuke aanleiding om aldaar een mini-GOT-BMW-meet te houden? Catch22, rij je mee?
de vraag is: is iemand van hier wel eens op die BMW Promotiedag geweest? Vorige editie, 2009, waren er 8000 man.... http://www.bmwpromotiedag.nl/
Ziet er uit als een leuk event. Misschien een leuke aanleiding om aldaar een mini-GOT-BMW-meet te houden? Catch22, rij je mee?
Is best leuk om heen te gaan, het is niet extreem groot, maar de sfeer is gezellig en ik heb me dr in 2007 en 2009 prima vermaakt.
Nou is het voor mij ook niet echt ver natuurlijk, dus of het de moeite is om dr vanuit groningen heen te rijden durf ik niet te zeggen
Ik ben dr iig weer gewoon bij (behoudens andere verplichtingen)
Nou is het voor mij ook niet echt ver natuurlijk, dus of het de moeite is om dr vanuit groningen heen te rijden durf ik niet te zeggen
leeg
Dat het ver rijden is vanuit Groningen is juist een voordeel, een excuus om kilometers te maken op de meest prettige manier: achter het stuur van een BMW4x2 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:53:
Is best leuk om heen te gaan, het is niet extreem groot, maar de sfeer is gezellig en ik heb me dr in 2007 en 2009 prima vermaakt.
Zonder meer, maar niet iedereen denkt zo
leeg
Vanuit Den Haag is het ook niet ideaal 
Maar misschien valt het te combineren met een shoptripje naar Roermond
Dat ligt lekker centraal idd

~ James May
Nou ja goed het is wel echt zoUiligheid schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:28:
[...]
Volgens mij is het idee meer dat mensen 80k km een sterk verhaal vinden. Ik heb geen oordeel, maar het is wel veel. En voor mijn rijstijl is het onwaarschijnlijk. En als ik mijn rijstijl zou extrapoleren naar 80k km per setje banden, dan kan ik beter de fiets pakken omdat ik dan sneller ben
Vorig jaar maart zijn de banden vernieuwd op 80k KM en er zit nu iets meer dan 160k op de teller...
Kleine crosspost uit de HK voor mensen die daar niet in kunnen:
Afgelopen zaterdag is mijn versleten sportstuur vervangen voor een M3-stuur met MFL-knoppies, welke zo goed als nieuw is en ik voor een zacht prijsje op de kop kon tikken. Ben er erg blij mee \o/

Ik twijfel toch nog erg over de interieurlijsten, heb op het moment 0772 Interieurlijsten Alucube Black, dus de enige upgrade die ik kan doen is naar geanodiseerde aluminium lijsten, dus niet de zilver gespoten, maar de echt aluminium, met van die golfjes er in van het polijsten.
Mijn huidige zijn namelijk ook van aluminium en dan terug naar plastic is ook wat
Helaas zijn die dingen bijna nergens te krijgen zowat.
Afgelopen zaterdag is mijn versleten sportstuur vervangen voor een M3-stuur met MFL-knoppies, welke zo goed als nieuw is en ik voor een zacht prijsje op de kop kon tikken. Ben er erg blij mee \o/
Ik twijfel toch nog erg over de interieurlijsten, heb op het moment 0772 Interieurlijsten Alucube Black, dus de enige upgrade die ik kan doen is naar geanodiseerde aluminium lijsten, dus niet de zilver gespoten, maar de echt aluminium, met van die golfjes er in van het polijsten.
Mijn huidige zijn namelijk ook van aluminium en dan terug naar plastic is ook wat
[ Voor 28% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-01-2011 22:07 ]
There is no replacement for displacement!
ja, is een van de serieuzere meetings, ook gericht op motorrijders en er word serieus mee omgesprongen, standjes van tuning leveranciers tot kledingzaak en een hoop onderdeeltjes zijn er te koop, ben van plan om dit jaar ook te gaan als ik kan.zneek schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:59:
[...]
Dat het ver rijden is vanuit Groningen is juist een voordeel, een excuus om kilometers te maken op de meest prettige manier: achter het stuur van een BMW
(het blijft een meeting dus ook dubbel DTM 316 type's maar dat hoort er bij, door de toeloop van dealers (ekris geloof ik) komt er ook wat serieuzer volk op af
ik hoop er dit jaar met bmwfan of R2 te staan, dus qua got mini-meet c u there
[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 17-01-2011 23:26 ]

Hoe cool is dit?
Wat voor bimmer heb je?SYQ schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:21:
[afbeelding]
Hoe cool is dit?over een ritje van 70km, met een snelheid tussen 110 en 120. Nadat ik klaar was met parkeren stond ie op 5.4l/100km.
5.4l/100km haal ik als ik 100 rij op de snelweg met een 316.
Het weer dat weer een beetje warmer begint te worden (behalve vandaag dan weer) helpt wel mee aan een lager verbruik.. Toen het nog dagelijks rond de 0 graden was haalde ik met moeite 1:20, nu het de afgelopen dagen 5 - 10 graden is geweest stond het tellertje met stevig doorrijden alweer op 1:21,5 (318d)
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Dat verbruik van die BMW-diesels, goed zeg, mevrouw Copy komt in in haar Polo BM niet onder de 1 op 19 en dan rijdt ze nog bijna alleen maar snelweg, wat een nepperij

Ziet er goed uit, alleen te "big smile" voor een BMW. Het is misschien mooier als ze in het onderste gedeelte van de voorbumper twee verticale "balken" plaatsen. Links en rechts op 25% van de buitenkant zeg maarzneek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:40:
Koel, als dit ook maar een beetje lijkt op de uiteindelijke versie... De nieuwe BMW 3 serie F30 die volgend jaar uit moet komen:
[afbeelding]
Een render gemaakt door Schulte Design.
Deze manier is wel een beetje de new-style hoor, kijk maar naar de bumper van de 5 serie F10:Alm4riC schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:39:
[...]
Ziet er goed uit, alleen te "big smile" voor een BMW. Het is misschien mooier als ze in het onderste gedeelte van de voorbumper twee verticale "balken" plaatsen. Links en rechts op 25% van de buitenkant zeg maar

Klagen over de afstand die je moet rijden om op een automeet te komen is typisch GoT. Op forums voor echte autoliefhebbers hoor ik mensen niet klagen dat ze moeten rijden, vinden ze juist leukfsfikke schreef op maandag 17 januari 2011 @ 02:04:
Vanuit Den Haag is het ook niet ideaal
Niet alleen leuk, het zorgt er ook voor dat je auto goed op temperatuur is zodat je flink kunt gassen bij de meeting..Femme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:02:
[...]
Klagen over de afstand die je moet rijden om op een automeet te komen is typisch GoT. Op forums voor echte autoliefhebbers hoor ik mensen niet klagen dat ze moeten rijden, vinden ze juist leuk.
Ik heb zon gevoel dat ik licht voor lul sta op zon meeting met mijn standaard 316 zonder dubbele DTM 
Ik ben trouwens op zoek naar een navigatie. Zat zelf aan zoiets te denken: [[url="http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/bmw-onderdelen/390819395-bmw-e46-e38-e39-x5-7-dvd-navi-ipod-bt-mp3-dvb-t.html"[/url]] Wel erg prijzig maarja kan er wel van af.
Maar voor dat geld heb je ook een Samsung Galaxy tab met car holder, heb je naast een grote scherm ook meteen een echte multimedia speler in je auto die je ook nog eens kan afnemen. Geloof dat er een bepaalde connector bestaat waarmee de tab via een 3.5mm jack op je radio kan aansluiten (heb nog een cassette speler erin en ik weet dat je ook van die castte bandjes hebt met 3.5mm jack maar dat gaat natuurlijk ten koste van de geluid kwaliteit en geeft een 1970 look).
Hmm mischien maar gewoon tot die tab wat goedkoper wordt, lijkt me heerlijk zon dingetje in de auto; flits/file informatie, navigatie, youtube en je muziek collectie.
Ik ben trouwens op zoek naar een navigatie. Zat zelf aan zoiets te denken: [[url="http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/bmw-onderdelen/390819395-bmw-e46-e38-e39-x5-7-dvd-navi-ipod-bt-mp3-dvb-t.html"[/url]] Wel erg prijzig maarja kan er wel van af.
Maar voor dat geld heb je ook een Samsung Galaxy tab met car holder, heb je naast een grote scherm ook meteen een echte multimedia speler in je auto die je ook nog eens kan afnemen. Geloof dat er een bepaalde connector bestaat waarmee de tab via een 3.5mm jack op je radio kan aansluiten (heb nog een cassette speler erin en ik weet dat je ook van die castte bandjes hebt met 3.5mm jack maar dat gaat natuurlijk ten koste van de geluid kwaliteit en geeft een 1970 look).
Hmm mischien maar gewoon tot die tab wat goedkoper wordt, lijkt me heerlijk zon dingetje in de auto; flits/file informatie, navigatie, youtube en je muziek collectie.
Dat lijkt me wat onhandig op het grasveld van een dorpspleinzneek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:
[...]
Niet alleen leuk, het zorgt er ook voor dat je auto goed op temperatuur is zodat je flink kunt gassen bij de meeting..
[ Voor 65% gewijzigd door 4x2 op 18-01-2011 14:05 ]
leeg
530d zessss cilinderevilpin0 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:53:
[...]
Wat voor bimmer heb je?
5.4l/100km haal ik als ik 100 rij op de snelweg met een 316.
Wat jij onhandig noemt, noem ik een demonstratie grasmaaien...4x2 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:05:
[...]
Dat lijkt me wat onhandig op het grasveld van een dorpsplein
t zal best goed lopen, maar toch vind ik het jammer dat de 6 en 8 cilinders steeds meer gaan verdwijnen, om te worden vervangen door 4 cilinders met turbo
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Verwijderd
Ach, ik denk dat de keuze voor een dikke 6 cilinder er altijd wel zal blijven.
Maarja, geef ze eens ongelijk. Laatst een ritje gemaakt in de nieuwe 520d sedan (automaat) en die loopt echt heerlijk! Tijdens de proefrit een verbruik gehaald van 1 op 14, en zeker niet rustig gereden hoor...
Maarja, geef ze eens ongelijk. Laatst een ritje gemaakt in de nieuwe 520d sedan (automaat) en die loopt echt heerlijk! Tijdens de proefrit een verbruik gehaald van 1 op 14, en zeker niet rustig gereden hoor...
Lekker 'graan'cirkels maken en kuilen gravenzneek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:42:
[...]
Wat jij onhandig noemt, noem ik een demonstratie grasmaaien...
Eigenlijk is het zonde dat een 6 cilinder in aanschaf en rijbelasting ed zo duur is, want als je ziet wat je ervoor terugkrijgt...SYQ schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:21:
[afbeelding]
Hoe cool is dit?over een ritje van 70km, met een snelheid tussen 110 en 120. Nadat ik klaar was met parkeren stond ie op 5.4l/100km.
Soepelheid, power, zuinig als het moet en nog een leuk geluidje ook. 330d E46 FL zie ik wel zitten
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ik zet de 19e in de agenda maar beloof niets, ik zou ergens in die buurt op vakantie gaan.
Als het allemaal dijk- of bergweggetjes zijn wel, in een spoorzoekende auto met weinig binnenruimte en zonder cruisecontrol heb je het snelwegrijden gauw gehadFemme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:02:
[...]
Klagen over de afstand die je moet rijden om op een automeet te komen is typisch GoT. Op forums voor echte autoliefhebbers hoor ik mensen niet klagen dat ze moeten rijden, vinden ze juist leuk.
Sinds 2 weken rijd ik eindelijk in mijn langverwachte F10 528i. Nu heb ik tevens een Samsung Galaxy S. Deze pairt prima met de BMW, en heb alle contacten met telefoonummers in mijn auto. Maar de adressen worden niet overgenomen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij kocht die BMW toevallig omdat hij kon pairen met zijn GSMRSP schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:03:
Pics van je F10 or it didn't happen!
RSP schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:03:
Pics van je F10 or it didn't happen!

Nu alleen die adressen er nog in zien te krijgen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vergeten type aanduiding af te bestellen
geintje, kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik. Fijne kar, ik heb zelf de 530d gereden recentelijk en dat beviel uitstekend. Veel fijne kilometers gewenst!
Mooie kar, alleen die velgen moeten echt wel een paar slagen groter dat geeft de 5 net de wat dikkere uitstraling die hij nodig heeft.
>> Signature?
Niet mee eens. Zakelijke uitstraling met deze maat wielen (16 of 17"?) is prima in orde naar mijn mening. Een nieuwe 5-er met 18 inch+ sjaakenwielen vind ik stukken minder.ChiLLeR schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:46:
Mooie kar, alleen die velgen moeten echt wel een paar slagen groter dat geeft de 5 net de wat dikkere uitstraling die hij nodig heeft.
Volgens mij is dit 18", ik vind het persoonlijk een mooie maat zonder dat het té wordt:

Aaah daar hebben we de grotere-wielen-en-velgen politie al 
Snap het wel hoor, ik vind het ook mooier als ze wat groter zijn. Maar het zal al genoeg kosten zo'n 528, die paar vinkjes maken erg veel verschil op de optielijst, helaas.
Fantastische wagen, gefeliciteerd!
Snap het wel hoor, ik vind het ook mooier als ze wat groter zijn. Maar het zal al genoeg kosten zo'n 528, die paar vinkjes maken erg veel verschil op de optielijst, helaas.
Dit. Ik heb een 320d besteld en had budgettechnisch ook wat uitdagingen. De velgen waren het eerste onderdeel waar ik op bezuinigde. Navigatie, Xenon, stoelen, etc. vond ik belangrijker, omdat die iedere dag invloed hebben op je comfort en rijplezier.EvaluationCopy schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:58:
Aaah daar hebben we de grotere-wielen-en-velgen politie al
Ieder zijn ding, ik koop een auto pas als ik die precies kan samenstellen zoals ik hem wil. Anders koop ik hem liever niet of pas later. Auto's is voor mij een hobby, mag dan ook best iets kosten. Daarbij gezegd is het uiteraard wel een persoonlijke overweging, zakelijk is het natuurlijk een andere kostenoverweging. Als je die dan ook nog prive wilt rijden, krijg je te maken met bijtelling.
[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-01-2011 15:19 ]
Velgen toch ook.Jan Laros schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:01:
omdat die iedere dag invloed hebben op je comfort en rijplezier.
[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 19-01-2011 15:27 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dit topic is gesloten.