Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
EvaluationCopy schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:09:
[...]

Vind ik ook altijd moeilijk. Mijn eerste gedachten is inderdaad ook '18+? Doodschieten. 18- een jaar dwangarbeid'. Maar inderdaad, wie heeft er nooit iets stoms uitgehaald toen hij jong was... (vind dit wel extreem hoor, zijn geen grappen meer)

Vriend van me heeft mijn auto naar huis gereden, hij verbaasde zich erover hoe comfortabel het ding reed. (Zelf rijdt hij in een 30 jaar oude Land Rover dus dat zal er allicht iets mee te maken hebben :P )
30 jaar oude Landrover vs een willekeurige BMW.... is toch altijd een dikke win voor de BMW op gebied van comfort? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Grappige untergangkloon over de 1M _O-

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:05:
[video]
Grappige untergangkloon over de 1M _O-
Ik vind het maar blah blah, nofi. Dat gepiep en gebler over NA vs Turbo motoren...... Voor beiden valt wat te zeggen.... 1M Coupe staat op mijn shortlist om te testrijden..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

ja ik weet het; het is hier een beetje vloeken in de kerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
fsfikke schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 03:00:
Gelukkig nieuwjaar allemaal :)

Hopelijk is 2011 voor jullie (auto) beter begonnen:
[afbeelding]
:/

Nouja, liever een duik in een raam dan ergens anders. Kijken of ik een upgrade kan maken naar een klima-komfort ruit :P
Pffff. Ik vond mijn E21 er al smerig uitzien (overal kruit op de motorkap, rotjes en stokken), maar dit is toch nog wat erger. Ach ja, merk nu ook dat de metallic lak begint los te laten 8)7 nu wordt ie dof grijs ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:08:
Om over de brandstofprijs nog maar te zwijgen..
(kickje)

Kom net terug van de Canarische eilanden. Gewoon een EU land (spanje), maar wel met euro95 voor 91.8 cent per liter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
wtf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JA vind je het vreemd... daar rijd je niet ff heen met je auto om wat jerrycans te vullen hoor :')

Maar goed, ook daar is de prijs forst getegen. 65 cent voor een liter was daar niet ongewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door YoshiBignose op 02-01-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
maar dan nog is het in nederland een groot drama, en de overheid heeft de accijns nu ook nog is verhoogd (0.6% ofzo)

vervolgens gaat de zomer de prijs weer richting de E 1,70 en dan gaat de overheid compenseren met 0.5% en dan moeten we ook nog dankjewel zeggen :(

het is gewoon naaierij, en als je dan staat te huilen bij de benzine pomp en door een traan in je oog het matrixbord verkeerd ziet waardoor je per ongeluk te hard rijd mag je ook nog eens een fortuin gaan aftikken want de boetes gaan de komende 2 jaar ook met 35 eurotjes omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat hoor je mij ook niet ontkennen die vieze vuile dieven dat het zijn. En onder het mom van dat er minder mensen moeten auto rijden......maak dan die verrekte trein wat goedkoper. Ik betaal voor een retourtje Hoorn-Amsterdam (dat is 25 minuten) 13 euro. Dat is toch niet normaal? Zelfs met een benzineprijs van 1.70 en m'n 1 op 10 ben ik nog niet zoveel kwijt aan benzine. Laat staan als je met 4 personen ofzo de trein pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Aan de andere kant heeft spanje een begrotingstekort van 10% ofzo en zal het waarschijnlijk binnenkort steun bij de eu moeten vragen net als ierland dat heeft moeten doen.
Zo blijkt maar weer dat wij autorijders nederland van de financiële ondergang behoeden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:48:
Dat hoor je mij ook niet ontkennen die vieze vuile dieven dat het zijn. En onder het mom van dat er minder mensen moeten auto rijden......maak dan die verrekte trein wat goedkoper. Ik betaal voor een retourtje Hoorn-Amsterdam (dat is 25 minuten) 13 euro. Dat is toch niet normaal? Zelfs met een benzineprijs van 1.70 en m'n 1 op 10 ben ik nog niet zoveel kwijt aan benzine. Laat staan als je met 4 personen ofzo de trein pakt.
Maar je werkelijke autokosten bevatten ook aanschaprijs/verzekering/onderhoud. Die moet je even bijtellen bij je benzine.

Jaarlijkse afschrijfkosten/verzekering/wegenbelasting/onderhoud delen door je jaarlijkse km. Dat bedrag dan optellen bij je benzine per km. Wat krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:17:
[...]

Maar je werkelijke autokosten bevatten ook aanschaprijs/verzekering/onderhoud. Die moet je even bijtellen bij je benzine.

Jaarlijkse afschrijfkosten/verzekering/wegenbelasting/onderhoud delen door je jaarlijkse km. Dat bedrag dan optellen bij je benzine per km. Wat krijg je dan?
De vaste lasten moet je niet meerekenen, tenzij je alles met het OV zou kunnen doen natuurlijk. Die kosten blijven namelijk altijd hetzelfde, en zou meer pleiten om de auto te pakken, want dan kan je deze kosten over meer kilometers uitspreiden en zou de auto per km goedkoper worden zelfs. ;)

Er zijn maar weinig mensen die alles met het OV kunnen doen. Alleen onderhoud kán minder worden, als je significant minder km's kan maken doordat je veel met de trein gaat, maar als dat 2000 km/j scheelt dan is het onderhoud ook niet echt veel minder. En dan is het alleen goedkoper als je alleen reist, als je met zijn tweëen gaat is het al helemaal niet meer goedkoper. En als je hetzelfde comfort wil hebben als de auto zal je eerste klas moeten rekenen.

OV is geen alternatief, dat moet een heel erg bewuste keuze zijn wil je dat gaan doen, want ipv dat je van A-->B gaat met de auto, moet je het niet erg vinden om van A-->B-->C-->D-->E-->F te moeten als je pech hebt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, na een aantal maandjes in de 328 is het nu alweer tijd voor wat anders. De bonk die ik had bij de BMW was mijn differentieel. Dat was kaduk. Dat wist ik al bij aanschaf en als je kunt schakelen heb je er ook geen last van, maar nu had ik er genoeg van. Moesten ook 4 nieuwe banden op en de APK kwam er weer aan. Dus hij moest het veld ruimen. Dat ging heel gemakkelijk. Want een collega van de man waar ik de nieuwe auto van koop, zocht nog een 328. Die was meteen al overstag toen ik voor kwam rijden en er ging maar iets van de vraagprijs af. Door de banden en het diff.
Ikzelf ben de gelukkige eigenaar van wederom een Alfa 156. Een beetje een one-off, dus met een speciale auto rijden zit het wel goed. Voor foto's moeten jullie dan vrijdag even in het show-je-auto topic kijken in de HK.
Heren veel plezier nog met jullie BMW's!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:17:
[...]

buiten het feit dat je er dat vind ik niet bij moet tellen, want die kosten heb je ook als je een auto hebt & met de trein gaat.

worden die extra kosten gevoelsmatig ruimschoots gecompenseerd als je in je lekker warme bimmer kan gaan zitten terwijl je weet dat je anders op een station had staan te wachten op een trein die te laat komt, vervolgens veel te kort is voor al die studenten die erin moeten en je van den bosch tot aan utrecht kunt gaan staan. terwijl je door de vertraging achter de stoptrein aan moet sukkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
k0ewl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:13:
Zo, na een aantal maandjes in de 328 is het nu alweer tijd voor wat anders. De bonk die ik had bij de BMW was mijn differentieel. Dat was kaduk. Dat wist ik al bij aanschaf en als je kunt schakelen heb je er ook geen last van, maar nu had ik er genoeg van. Moesten ook 4 nieuwe banden op en de APK kwam er weer aan. Dus hij moest het veld ruimen. Dat ging heel gemakkelijk. Want een collega van de man waar ik de nieuwe auto van koop, zocht nog een 328. Die was meteen al overstag toen ik voor kwam rijden en er ging maar iets van de vraagprijs af. Door de banden en het diff.
Ikzelf ben de gelukkige eigenaar van wederom een Alfa 156. Een beetje een one-off, dus met een speciale auto rijden zit het wel goed. Voor foto's moeten jullie dan vrijdag even in het show-je-auto topic kijken in de HK.
Heren veel plezier nog met jullie BMW's!
Will you ever learn? :p Die 156 moet toch wel minstens een GTA zijn hoop ik?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Omdat ik het toch net gelezen heb uit het alfa topic :P
k0ewl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:44:
Ja, de BMW is verkocht en wordt vrijdag opgehaald! Dan komen ze ook meteen mijn nieuwe bolide brengen. Een Alfa 156!

En dan een V6. Een 3.0. Op gas. Met GTA nokkenassen, en Q2 diff, en 67mm aan uitlaat van voor tot achter. en GTA remmen, en en en... Mooie machientje dus. Owja, het gereviseerde blok heeft nog geen 30k gelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:53:
[...]

Will you ever learn? :p Die 156 moet toch wel minstens een GTA zijn hoop ik?
Laat ik het zo zeggen: nee...

Het is een 3.0 V6. Met GTA nokkenassen, Q2 diff, Op gas? GTA remmen, 67mm aan uitlaat van voor tot achter, Intrax HDA setje, GTA stabilisator stangen en nog meer leuk speelgoed.
Owja, en hij heeft meer vermogen dan een GTA ;) 260pk :D

En geen tractiecontrole |:(

[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 03-01-2011 12:05 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Vandaag wenst mijn bimmer mij een goed nieuw jaar en zegt dat hij onderhoud nodig heeft :P Ook jullie hier allemaal goed nieuwjaar natuurlijk, dat iedereen maar weer veel fun van ze bimmer mag hebben :)

Dit is het eerste onderhoud voor mijn BMW dus zal eens een afspraak gaan maken bij de dealert.
Ik wil in ieder geval dat ze kijken naar mijn linkervoorwiel, die loopt heel langzaam leeg. Verder wil ik dat ze de auto een showroom behandeling geven van binnen en buiten. Ik heb wat steenslag op de motorkap ook dit wil ik laten repareren. Mijn rechter achtervelg heeft wat schade door stoeprandje maar ik weet niet of ik dit ga laten repareren denk namelijk dat het nogal kostbaar is.
Verder geen problemen eigenlijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
k0ewl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:04:
[...]

Laat ik het zo zeggen: nee...

Het is een 3.0 V6. Met GTA nokkenassen, Q2 diff, Op gas? GTA remmen, 67mm aan uitlaat van voor tot achter, Intrax HDA setje, GTA stabilisator stangen en nog meer leuk speelgoed.
Owja, en hij heeft meer vermogen dan een GTA ;) 260pk :D

En geen tractiecontrole |:(
Wanneer kom je hem showen? Q2 diff is sper neem ik aan? Dat mag wel met dat vermogen op je voorwieltjes :p

Waarom las ik 'geen trajectcontrole' :?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Wanneer kom je hem showen? Q2 diff is sper neem ik aan? Dat mag wel met dat vermogen op je voorwieltjes :p

Waarom las ik 'geen trajectcontrole' :?
Q2 is inderdaad sper.
Zelfs zo mooi dat er volgens reviews op een gegeven moment gewoon sprake is van overstuur.

Als ik terug ben van de wintersport is er volgens mij binnen no-time een sleuteldag bij A37 autos vanuit een clubje Alfisten, dan kom ik sowieso even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Alfa 156 :') post hier maar weer als je langs de kant van de weg of bij de garage staat. Ik gok binnen nu en 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
k0ewl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Q2 is inderdaad sper.
Zelfs zo mooi dat er volgens reviews op een gegeven moment gewoon sprake is van overstuur.

Als ik terug ben van de wintersport is er volgens mij binnen no-time een sleuteldag bij A37 autos vanuit een clubje Alfisten, dan kom ik sowieso even langs.
Wel leuk stereotype-bevestigend.. BMW rijders houden een foto-meeting / circuit-meeting, Alfa rijders een sleuteldag.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
YoshiBignose schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:40:
Alfa 156 :') post hier maar weer als je langs de kant van de weg of bij de garage staat. Ik gok binnen nu en 4 weken.
hoezo vooroordelen. Dat is wel erg zielig. Ga jij eerst maar eens een cursus "omgaan met andere merken dan BMW" volgen. Daarnaast heeft geen enkele Alfa mij nog langs de weg stil laten staan. De BMW wel.

Wel eens aan gedacht waar die fijne JTD blokken vandaag komen? En dat de Alfa V6 een van de betrouwbaarste motoren is? Maar dat zijn natuurlijk helemaal geen dingen waar je op zult letten. Nee, we baseren onze mening op de verhalen die we om ons heen horen ipv daadwerkelijk statistieken erbij te pakken.

Je zult mij ook nooit horen zeggen dat Alfa's probleemloos zijn. Ja ze hebben hun gebreken, maar om nou meteen alle Alfa's maar onder de noemer :') te scharen is wel erg dom.

Duidelijk troll en ik ga er verder niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Wel leuk stereotype-bevestigend.. BMW rijders houden een foto-meeting / circuit-meeting, Alfa rijders een sleuteldag.. :p
>:)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Always falling apart toch O-)

Grapje hoor, we plagen je gewoon een beetje ;)

Goed nieuws voor mij :)
Vandaag een belletje gekregen van Autoruitexpress. Ze kunnen mij een nieuwe ruit leveren, klima-komfort en al, van exact dezelfde fabrikant die aan BMW levert maar dan zonder het logo'tje. Daar kan ik wel mee leven, vooral bij de scherpe prijs van €0,00 :P

[ Voor 70% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2011 14:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
k0ewl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:02:
[...]

hoezo vooroordelen. Dat is wel erg zielig. Ga jij eerst maar eens een cursus "omgaan met andere merken dan BMW" volgen. Daarnaast heeft geen enkele Alfa mij nog langs de weg stil laten staan. De BMW wel.

Wel eens aan gedacht waar die fijne JTD blokken vandaag komen? En dat de Alfa V6 een van de betrouwbaarste motoren is? Maar dat zijn natuurlijk helemaal geen dingen waar je op zult letten. Nee, we baseren onze mening op de verhalen die we om ons heen horen ipv daadwerkelijk statistieken erbij te pakken.

Je zult mij ook nooit horen zeggen dat Alfa's probleemloos zijn. Ja ze hebben hun gebreken, maar om nou meteen alle Alfa's maar onder de noemer :') te scharen is wel erg dom.

Duidelijk troll en ik ga er verder niet op in.
Ik ken mensen met Alfa 156, ik ken monteurs over Alfa 156 en over het algemeen is dat gewoon een auto met veel problemen. Ik heb het niet over alle Alfa's.... tegenwoordig zijn ze al stukken degelijker. De 147 was ook al een goede stap vooruit, maar de 156 is gewoon een rampenbak ik kan daar niks anders over zeggen.

Qua uiterlijk niks mis mee. Vooral de facelift voorkant is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Beetje jammer aangezien de 147 en 156 technisch gezien grotendeels hetzelfde zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Sick Nick schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:18:
Beetje jammer aangezien de 147 en 156 technisch gezien grotendeels hetzelfde zijn :p
Inderdaad, maar dat zal hem wel ontschoten zijn.

En plagen mag hoor, dat ben ik gewend als Alfist. :>

[ Voor 10% gewijzigd door k0ewl op 03-01-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
En als je straks je Alfa weer zat bent (jou kennende na een maand of wat) koop je gewoon weer een BMW.. En daarna weer een Alfa, BMW, Alfa, BMW enz... :p

Rij je nog wel eens in je mini trouwens?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:46:
En als je straks je Alfa weer zat bent (jou kennende na een maand of wat) koop je gewoon weer een BMW.. En daarna weer een Alfa, BMW, Alfa, BMW enz... :p

Rij je nog wel eens in je mini trouwens?
Die Mini heb ik verkocht. Samen met de Alfa 156 Selespeed. Wat duidelijk wel een ramp is. Gelukkig een beetje winst op gemaakt ;)
De komende Alfa gaat dus never nooit niet de deur uit, want dat kost veel te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 13-09 09:58

OgWok

U.N.C.L.E.

En dan is er nog "Das gelbe Dereck Auto":

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Dereck.JPG

E23 uit 1978. Remklauwen voor gedaan en een remslang. APK erop en rijden maar!

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 03-01-2011 15:09 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MASTERBAK 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Flagg schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:37:
[...]

De vaste lasten moet je niet meerekenen, tenzij je alles met het OV zou kunnen doen natuurlijk. Die kosten blijven namelijk altijd hetzelfde, en zou meer pleiten om de auto te pakken, want dan kan je deze kosten over meer kilometers uitspreiden en zou de auto per km goedkoper worden zelfs. ;)
De onderhoudskosten en afschrijving zijn hoger als je een auto meer gebruikt. Je zou er dus wel een deel van moeten meerekenen.

Op de korte afstanden is het OV wellicht niet goedkoper maar op de afstanden die ik doe (900km woon-werkverkeer per week) is het OV veel goedkoper dan de auto. Als ik met de B10 op lpg zou rijden zou ik per dag ca. 27 euro kwijt zijn aan brandstof en ca. 16 euro aan onderhoud en afschrijving, totaal 43 euro. De trein kost € 28,50 en is dus grofweg 1/3 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Femme schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:41:
[...]

De onderhoudskosten en afschrijving zijn hoger als je een auto meer gebruikt. Je zou er dus wel een deel van moeten meerekenen.

Op de korte afstanden is het OV wellicht niet goedkoper maar op de afstanden die ik doe (900km woon-werkverkeer per week) is het OV veel goedkoper dan de auto. Als ik met de B10 op lpg zou rijden zou ik per dag ca. 27 euro kwijt zijn aan brandstof en ca. 16 euro aan onderhoud en afschrijving, totaal 43 euro. De trein kost € 28,50 en is dus grofweg 1/3 goedkoper.
Moet je ook ff de rest quoten, onderhoud ed moet je pas mee gaan rekenen als je meer dan een paar duizend km/j met de trein gaat reizen. ik denk niet dat jij het in je afschrijving en onderhoud gaat merken als je minder dan, pak 'm beet, 5000 km met de trein gaat reizen. 20.000km extra op je teller merk je niet tot nauwelijks qua afschrijving in 4 jaar.

En dan kies je ook een auto natuurlijk, als je een Ferrari kiest is het nog eerder lonend om met de trein te gaan.

Hoeveel tijd ben je extra kwijt met de trein of heb je een redelijk verbinding? Kans is zomaar aanwezig dat je met de trein een uur langer onderweg bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 03-01-2011 15:55 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Behalve reistijd is het comfort, vooral in de wintermaanden (ijskoude perrons e.d. :| ) natuurlijk ook een belangrijk punt.
Voor mij iig, aangezien ik ipv met de auto ook gratis met het ov zou kunnen reizen als student :X :P

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja mijn vader werkt bij de NS ik kan gratis met de trein. Daarom wilde ik de trein nog wel eens pakken naar m'n werk, kreeg toch gewoon reiskostenvergoeding alsof ik met de auto kwam. Was dus eigenlijk gratis geld, maar wel 30 min. langer onderweg en soms vertragingen, perron is koud, fietsen, drukte (= vaak staan) en het kost je ook een paar euro extra omdat die hamburger bij de Smullers er dan weer zo lekker uit ziet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

YoshiBignose schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:35:
bla bla bla omdat die hamburger bij de Smullers er dan weer zo lekker uit ziet :')
En bedankt!

*gaat hamburger halen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Nu zie ik in de OP wel de nieuwste modellen Mini genoemd (R55/56/57) en de Countryman. Maar niet de oudere...

Wij hebben vorige week een R53 mini gekocht: een Cooper S uit 2005. Mag ik dan ook meebabbelen hier in het grote BMW-topic? ;)

Oh een fotootje :)
Mini Cooper S

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Mooi model! Is dat nou nog 'n beetje ruim van binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:48:
Nu zie ik in de OP wel de nieuwste modellen Mini genoemd (R55/56/57) en de Countryman. Maar niet de oudere...

Wij hebben vorige week een R53 mini gekocht: een Cooper S uit 2005. Mag ik dan ook meebabbelen hier in het grote BMW-topic? ;)

Oh een fotootje :)
[afbeelding]
In de TS staan de actuele modellen, als we alles vanaf de eerste in licentie geproduceerde Austin Seven tot aan de nieuwste modellen opsommen wordt het een grote TS :P

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Flagg schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Moet je ook ff de rest quoten, onderhoud ed moet je pas mee gaan rekenen als je meer dan een paar duizend km/j met de trein gaat reizen. ik denk niet dat jij het in je afschrijving en onderhoud gaat merken als je minder dan, pak 'm beet, 5000 km met de trein gaat reizen. 20.000km extra op je teller merk je niet tot nauwelijks qua afschrijving in 4 jaar.

En dan kies je ook een auto natuurlijk, als je een Ferrari kiest is het nog eerder lonend om met de trein te gaan.

Hoeveel tijd ben je extra kwijt met de trein of heb je een redelijk verbinding? Kans is zomaar aanwezig dat je
De B10 is een auto met een relatief lage afschrijving (vergeleken met een nieuwere auto) en lage brandstofkosten. In een 316i die 7,0l/100km verbruikt ben je meer kwijt aan brandstof. In mijn geval gaat het om 40.000km per jaar. Ik ben voorzichtig uitgegaan van 1500 euro onderhoudskosten en 1000 euro afschrijving per 40.000km. Dat lijkt me nog aan de lage kant. In 40K kilometers rij je sowieso een set achterbanden weg en zijn je voorbanden voor 2/3 klaar als je het rustig aan doet. Dat is alleen al 700 euro als je goedkope Kumho-bandjes neemt.

De auto is sneller dan de trein. Daar staat tegenover dat rijden met de auto puur verloren tijd is terwijl ik in de trein nog wat nuttigs kan doen. Ik ben klaar met het rijden in de spits in de randstad. Het is niet leuk en leidt alleen maar tot slijtage aan je auto. Als de A1 tot aan de grens minimaal driebaans was geweest zonder snelheidslimiet zou ik er wellicht anders over hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat is zeker waar. Lekker de metro en spits lezen in de trein, of uit het raam kijken. 10x beter dan in die file van 1 naar 2 schakelen. Nadeel is weer dat je zo'n stinkende dikzak naast je kunt hebben, of iemand die constant loopt te hoesten waarbij je het slijm uit z'n keel hoort komen die hij dan weer doorslikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Fijn, het stuurhuis van m'n E39 is gaar. :| Het sturen ging wat zwaarder, een beetje speling, ik hoopte dat het geen dure reparatie zou worden maar helaas...
Op de motor is ook geen optie, daar zit nog wat werk aan, dus de fiets maar weer eens afstoffen.

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:09:
Dat is zeker waar. Lekker de metro en spits lezen in de trein, of uit het raam kijken. 10x beter dan in die file van 1 naar 2 schakelen. Nadeel is weer dat je zo'n stinkende dikzak naast je kunt hebben, of iemand die constant loopt te hoesten waarbij je het slijm uit z'n keel hoort komen die hij dan weer doorslikt :X
ik snap niet dat je als bmw rijder dat 10x beter vind, liever 10x schakelen van 1 naar 2 als dat verhaal wat ik een paar posts hier boven typte EN IK HAAT file rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Same here!

Ik ben geen fan van het openbaar vervoer en dan zit ik nog liever in de file dan in de trein.
Het scheelt wel dat ik automaat rij. Dat maakt het al een stuk eenvoudiger om file te rijden.

Rally

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

RSP schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:03:
Mooi model! Is dat nou nog 'n beetje ruim van binnen?
Wat is ruim? Het is formaatje Polo qua lengte. Ze hebben in de Mini relatief veel ruimte voor de bestuurder en bijrijder, maar achterin is het redelijk krap. De kofferbak houdt ook niet over, maar het is een fantastisch monstertje om in te rijden. Wat mij persoonlijk ook bijzonder aanstaat is dat er een nogal levendige Mini-community in zowel NL als UK als USA is, er is ontzettend veel te vinden over hoe je zelf onderhoud kunt doen, hoe je mods kunt doen, waar je het beste je onderdelen kunt kopen etc.
Gezien ik zelf de auto zo veel mogelijk wil onderhouden is dat wel prettig. :)

fsfikke: is al goed ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een dag!
Vanmiddag parkeer ik bij een winkel, ik laat er iemand uit en wacht zelf in de auto. Ik denk ik parkeer even achterwaards op een parkeerplaats. Ik glijd iets naar achter terwijl de auto in parkeerstand stond. Ik snel in D geschakeld, en probeer hem voorzichtig vooruit te laten rollen. Enige wat ik hoorde: GSSS GSS GSS de banden draaiden rustig rond over het gladde stuk ijs. Niet vooruit te krijgen. ASC uit, beetje gas. Niets. Oh wacht, ja ineens een kerstboom aan lampjes.
Motorstoringlampje ging branden, ASC lampje, handremlampje, ABS lampje. Ik denk fuck nee!
Uiteindelijk maar banden tegen een trottoirband aangezet, toen kreeg ik grip. Hele weg gereden zonder systemen geloof ik.
Eenmaal thuis gingen de lampjes uit (half uur uit gelaten, toen weer op contact). Maar vannacht niet in de garage. Heb een soort parkeerplaatsje tegenover mijn huis en ik kan er wel vanaf komen maar de weg word hier niet gestrooid. Kan gewoon geen draai maken, auto glijdt van de weg steeds tegen de stoep. Toen dacht ik, liever geen assen krom, laat ik hem er morgen maar inzetten.

Fijn hoor, 323 met winterbanden. Achterwiel aandrijving voor de win. (En dat is niet eens sarcastisch)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Haha! Heb precies hetzelfde gehad, zat constant vast. Moest zelf een “aanloopje” nemen om me auto hier in de parkeerplek te krijgen, als ik zachtjes kwam aan rijden kom ik vast te zitten.

En die blikken die je altijd krijgt “heb je weer zon aso bmw rijder die denkt dat die kan rijden maar zie hem hopeloos vast zitten”

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kromme assen heb je toch niet zomaar? Ik heb gekke dingen gedaan met auto's maar een kromme aandrijfas is er nog nooit door ontstaan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik rij deze winter met m'n 323i op winterbanden juist overal zonder problemen door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 00:04
Leuk om weer eens in het BMW forum te lezen. Zit nog te twijfelen om hem van de hand te doen, maar het is zo'n perfecte auto. Maarja een Lupo 3L kost daarentegen geen drol per maand.

Kan gewoon geen afstand doen van mijn beamer.

Misschien een autotje erbij nemen, lastig lastig.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Een Lupo kost vrijwel niets toch, WA polis voor 15 euro en geen wegenbelasting o.i.d.? Neem 'm lekker naast de BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kaasplank schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:49:
Ik rij deze winter met m'n 323i op winterbanden juist overal zonder problemen door :P
Je woont zeker niet afgelegen? (Hier word in ieder geval niets tot weinig gestrooid.)
Straat is echt een ijsbaan hier.
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:42:
Kromme assen heb je toch niet zomaar? Ik heb gekke dingen gedaan met auto's maar een kromme aandrijfas is er nog nooit door ontstaan.
Beter voorkomen dan genezen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Kromme assen valt wel mee, maar ophangingen krijg je wel snel krom, om maar niet te zwijgen van de stuurstang.
Gelukkig is de ijzel waarschijnlijk overal wel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Echt, op ijs? Je hebt relatief lage weerstand immers, wat is daar precies slecht aan? Een beetje driften af en toe kunnen ze immers ook prima tegen en het lijkt me dat dat een veel grotere belasting geeft.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Kecin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:18:
Kan gewoon geen draai maken, auto glijdt van de weg steeds tegen de stoep. Toen dacht ik, liever geen assen krom, laat ik hem er morgen maar inzetten.
Denk dat het daar om ging ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Kecin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Je woont zeker niet afgelegen? (Hier word in ieder geval niets tot weinig gestrooid.)
Straat is echt een ijsbaan hier.
Heb op ijsbanen gereden met de e60 waarbij het nooit echt een probleem werd, ook ietwat diepere sneeuw waar wat ongelukkig geruimd was was niet meteen een probleem.

Ergste was regen op ijs/sneeuw toen sprong de tractiecontrole wel heel snel aan maar hield alles netjes op de baan :)

Btw: heeft er misschien iemand een foto van de kofferruimte van een bmw 1 reeks hatchback?
Google images is zeer onbehulpzaam op dit vlak. Een collega hier is aan het rondkijken maar is tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk geen echte koffer is omdat je nooit foto's ziet waar de koffer open is :P

[ Voor 22% gewijzigd door Apache op 06-01-2011 15:26 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Zo, mijn voorruit die door een paar kloothommels vernield was met vuurwerk is vervangen.
Waren ze er gister om 07:50, hadden ze een ruit voor een sedan hadden ipv coupe :/ Ik had het niet uitdrukkelijk vermeld en dat RDW heeft mijn auto ook als sedan staan. Maar ze zouden een nieuwe ruit halen en aan het eind van de dag komen. Uiteindelijk werd dat 21:30 8)7 Op zich wel top service dat ze nog tot zo laat door zijn gegaan omdat ik hem vandaag weer nodig had d:)b
Koste me uiteindelijk niets (beetje fooi) en ik ben er nog op vooruitgegaan in de vorm van een klima-komfort-ruit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Je weet zeker dat je die nitraat niet zelf op je ruit hebt geducktaped?? O-)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

4x2 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:13:
[...]

Denk dat het daar om ging ;)
Daar ging het inderdaad om. Beetje driften af en toe moet kunnen. Hij staat nu weer veilig in de garage overigens. Het is allemaal behoorlijk gedooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien volgende keer geen gas geven. Is helemaal niet nodig om weg te rijden met een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

t_captain schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:29:
Een Lupo kost vrijwel niets toch, WA polis voor 15 euro en geen wegenbelasting o.i.d.? Neem 'm lekker naast de BMW :)
Totdat er iets kapot gaat en je je dood schrikt als je de rekening ziet.
Het zijn nl. geen standaard Polo onderdelen die erin zitten. Veel dingen zijn gemaakt van aluminium en er zitten wat bijzondere onderdelen in.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
fsfikke schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:31:
Koste me uiteindelijk niets (beetje fooi) en ik ben er nog op vooruitgegaan in de vorm van een klima-komfort-ruit :*)
Wat kan dat voorruit dan extra? Kon het niet vinden op de interwebs iig. Denk dat de term of niet bestaat, of je schrijft et anders :+

Straks kom ik van me werk af en heeft zeker een kwartier lang een platgeslagen Civic met een uitlaat van 20cm doorsnee en lampjes die in de bomen schenen achterop mijn bumper gekleeft, die had zeker zin in een wedstrijdje ofzo :z Heb m lekker laten plakken en reed 50 waar ik 50 mocht, heb niks te bewijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-01-2011 20:07 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
S358A Clima comfort voorruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:05:
[...]

Wat kan dat voorruit dan extra? Kon het niet vinden op de interwebs iig. Denk dat de term of niet bestaat, of je schrijft et anders :+
Komt omdat ik Duits en Nederlands combineer :P
http://www.bmw.de/de/de/i...n_climate_windscreen.html
Staat in de ETK onder Frontscheibe Infrarot grun Grunkeil.

Die man die de voorruit plaatste heeft wel drie keer gezegd dat dit een hele dure ruit was :P

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 06-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Apache schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Heb op ijsbanen gereden met de e60 waarbij het nooit echt een probleem werd, ook ietwat diepere sneeuw waar wat ongelukkig geruimd was was niet meteen een probleem.

Ergste was regen op ijs/sneeuw toen sprong de tractiecontrole wel heel snel aan maar hield alles netjes op de baan :)

Btw: heeft er misschien iemand een foto van de kofferruimte van een bmw 1 reeks hatchback?
Google images is zeer onbehulpzaam op dit vlak. Een collega hier is aan het rondkijken maar is tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk geen echte koffer is omdat je nooit foto's ziet waar de koffer open is :P
Really? http://www.google.nl/images?q=bmw+1+trunk&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=1280&bih=709 :X

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Apache schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Foto van de 118d die ik voor de Joyride-actie heb mogen rijden:
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/118d_Kofferbak.jpg

6 kratjes HJ + een paar 4-packs cola + boel andere meuk. Past opzich nog redelijk wat in vind ik.. :)

Is een 3 deurs trouwens.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:21:
6 kratjes HJ + een paar 4-packs cola + boel andere meuk. Past opzich nog redelijk wat in vind ik.. :)
Een BMW kopp je ook niet voor het laadvermogen natuurlijk. Doet me denken aan toen ik nog in een studentenhuis woonde en we de lege kratten weg gingen brengen.

Als je in een Volkswagen Bora de achterbanken neerklapt kun je er zo'n ... tromgeroffel... 29 kratten in kwijt. En dan kan er ook nog iemand mee om te helpen sjouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:09:
Misschien volgende keer geen gas geven. Is helemaal niet nodig om weg te rijden met een automaat.
Zoals een pagina eerder te lezen, ook wel geprobeert. Werkte alleen niet. Banden draaiden mooi over de ijsbaan. Resultaat: Auto staat stil, banden draaien rustig rond.

Over het algemeen is achteruit rijden de beste optie. (Oftewel, reverse voorwiel aandrijving.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Hmm, de 118d die ik in elkaar geklikt heb is per maand netto ongeveer 4 tientjes goedkoper dan een 320D EDE met Pro navi, Xenon, PDC, etc. Moeilijke keus, but not heus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Dat lijkt mij ook een makkelijke keus ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Hoe komt dat verschil zo klein dan? Schatten ze die 3 in op relatief meer restwaarde of zit de 118d in de hoogste bijtellingcategorie?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Heeft iemand nog een adresje voor een garage in Groningen-stad? Mijn e30 heeft wat werk nodig, maar een dealer is te gek, want wat er moet gebeuren kan iedere stagair wel (voor zover ik het kan inschatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

EvaluationCopy schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:01:
Hoe komt dat verschil zo klein dan? Schatten ze die 3 in op relatief meer restwaarde of zit de 118d in de hoogste bijtellingcategorie?
De 118 is inderdaad 25% bijtelling tov de 20% voor de 320d. Bovendien is de 118d flink dorstiger en zorgt het grote brandstofvoorschot dat de leaseprijs vrij hoog ligt en ik dus relatief veel bij zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ben benieuwd donderdag krijgt ie apk, heb geen problemen maar is toch altijd afwachten, ik vind dat hij rijkelijk veel rookt (wittig) maar veel 6 cilinders schijnen dat te hebben zeker als ze koud zijn en het buiten koud is

dus ik hoop dat ie er zo doorheen rolt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
doet die van mij ook, als ik gas geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57

Tacoos

i am i

Djeez! Vanmorgen was het dus echt glad (zuid-oost Brabant)! Heb een paar bochten onbedoeld licht driftend genomen, en dat op kruiptempo :X
Tractiecontrole en winterbandjes houden t ook maar tot zover in t gareel....
Niet alle medeweggebruikers vonden t even leuk, aan de gezichtjes te zien...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Hier ook witte rook, wel beetje irri als je snachts op de snelweg plankt en je kijkt in je achteruitkijk spiegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Reloader schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:14:
ben benieuwd donderdag krijgt ie apk, heb geen problemen maar is toch altijd afwachten, ik vind dat hij rijkelijk veel rookt (wittig) maar veel 6 cilinders schijnen dat te hebben zeker als ze koud zijn en het buiten koud is

dus ik hoop dat ie er zo doorheen rolt :)
Mijn 316i doet dat op het moment ook. Is gewoon waterdamp in de uitlaatgassen en niks om je zorgen over te maken. Zolang het niet zoetig ruikt (verbrand glycerol) is er niks aan de hand.
Maar ik ken dat gevoel wel. Voor mij is de APK altijd een soort van examen van mijn eigen sleutelwerk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Witte rook heb ik ook maar als de motor goed op temperatuur is dan is het verdwenen. Je ziet vooral de auto's met een flinke motor inhoud veel witte rook uitstoten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
deepbass909 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:38:
[...]

Voor mij is de APK altijd een soort van examen van mijn eigen sleutelwerk.
De APK is maar voor een heel klein deel een technische keuring. De keuring is gericht op veiligheid en milieu, niet zozeer op technische zaken. Een APK-goedgekeurde auto is niet per definitie een technisch goede auto.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ChiLLeR schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:45:
Witte rook heb ik ook maar als de motor goed op temperatuur is dan is het verdwenen. Je ziet vooral de auto's met een flinke motor inhoud veel witte rook uitstoten.
2 liter is ook niet niets! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Hmmm, bij jou dus weg zodra blok warm is.. Ik heb nml wel blijvend witte rook, als ik hem in sportstand zet en helemaal in trap. Niet overdreven veel, maar aanwezig is het wel. Zo uit mn hoofd opgetreden nadat ik de swirlflaps heb laten verwijderen. Ik heb trouwens een 3.0d, geen storingen whatsover gehad tot nu toe nog (afkloppen :P )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
3.14 Witte rook
Witte rook bij Dieselmotoren wordt veroorzaakt door het niet (volledig) verbranden
van de brandstof. Witte rook treedt voornamelijk op na de koude start
bij motoren met grote vermogens. De verdampte maar onverbrande brandstof
kleurt het uitlaatgas wit. Dit verschijnsel kan dan onder deze omstandigheden
min of meer normaal genoemd worden. Defecten kunnen ook een overmaat aan
witte rook produceren. De oorzaak is gelijk: nl. geen of onvolledige verbranding.
Mogelijke oorzaken voor deze vorm van onvolledige verbranding zijn:
 slechte gloeibougies;
 te lage compressie (vele oorzaken mogelijk!);
 defecte injectoren;
 inspuitmoment te laat
 defecte hogedrukpomp.

ff zitten googlen, en ben volgende tekst tegen gekomen. Inspuitmoment te laat.. dit zal wel bij mij het geval zijn gok ik.

ps. blijvend witte rook bedoel ik mee, alleen tijdens het goed planken. bij normaal rijden nergens last van

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 10-01-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

argro schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:06:
[...]
De APK is maar voor een heel klein deel een technische keuring. De keuring is gericht op veiligheid en milieu, niet zozeer op technische zaken. Een APK-goedgekeurde auto is niet per definitie een technisch goede auto.
I know, maar zaken als de ophanging en remmen worden dan ook nagelopen. Technisch is mijn auto in orde, maar zaken als uitlaatgasmeting kan ik gewoon niet zelf, maar zegt wel heel veel over de staat van de motor en z'n uitlaat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iemand hier ervaring met BMW 523i van ~98? (E39)

Ik heb zoiets op het oog: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bsszxpdc1zii

Rijd het een beetje soepel? Hoe is het met de betrouwbaarheid van die 2.5 R6 motoren? (is een 2.5 toch?)

Hoe is het met de kwaliteit gesteld met die kmstanden? Kraakjes, rammeltjes enzo...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Niet altijd, de E30 316 van m'n tante die rookt ook constant. Komt het misschien doordat er 98 in doet ipv 95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn E46 323ci rookt ook als een malle met dit weer. Wanneer die eenmaal warm is eigenlijk niet meer. (En dan moet je nog wel even doorrijden, dus het oliewarmtemetertje op de helft, en dan nog 10 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach, het is allemaal niks vergeleken met m'n E21 320/6 als je die nu start op gas dan komt me er toch een WALM gas uit dat de hele buurt meteen denkt dat ze hun gasfornuis hebben aan laten staan ofzo :')

Het is erg als je dan direct achteruit moet rijden, dan rijd je dus die walm in en stik je gewoon bijna in de auto :') . Maar goed, de hele straat hoort het sowieso als ik wegrijd, moet altijd ff paar keer gassen tot 4000 rpm anders slaat de motor weer af. Oldtimers :P 8)

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 10-01-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
@ de witterook,

als hij goed warm is is het meestal weg, en het stinkt niet, en het is idd extra op vallend voor het stoplicht !, en als 2.5 liter dan onder grote motor mag vallen, is er niets aan de hand :D toch verder hopen dat hij er zo doorheen fietst

@frankhf

zelfde blok als wat ik heb, is een fijn blok , sommige zeggen dat het voor een vijf ondergemotoriseerd is maar ik vind dat je niet moet mopperen met 170pk's ook icm een automaat rijd dat erg fijn. een maat van me heeft zo'n 523 en dat zijn gewoon fijne wagens. (vind ik)

met kraakjes rammeltjes zit het wel goed met zo'n beetje alle bmw's...

[ Voor 41% gewijzigd door Reloader op 10-01-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
418O2 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:29:
Heeft iemand nog een adresje voor een garage in Groningen-stad? Mijn e30 heeft wat werk nodig, maar een dealer is te gek, want wat er moet gebeuren kan iedere stagair wel (voor zover ik het kan inschatten)
Vriend van mij brengt zijn auto altijd naar Douwes automobielen aan de Friesestraatweg. Is hij zelf erg te spreken over. Heb er zelf geen ervaring mee omdat ik alleen een motor heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
De bimmer is even bij de dealert voor onderhoud. Ik heb een gloednieuwe 318i leenwagen mee met pas 2k op de teller maar heeft nu wel al een lekker band :( Met eigen auto's nog nooit gehad. Ik reed op amper 10 minuten van de dealer en toen gaf iDrive al aan lekke band maar ik ging er niet meteen van uit dat het een lekke band zou zijn dus ben naar huis gereden, gaan eten en zag toen pas dat hij gewoon flat was :P
Ik heb er even wat lucht in gepompt en morgen de wagen maar ff om laten ruilen.

[ Voor 8% gewijzigd door ChiLLeR op 10-01-2011 20:35 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb ook problemen met mijne. Platte band gehad, banden vervangen vanvoor. Nu danst de auto verschrikkelijk. Straks gaan calibreren, ik hoop dat dat het oplost. *zucht*.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH

JaltaH

meh

Bertus schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:05:
Iemand hier ervaring met BMW 523i van ~98? (E39)

Ik heb zoiets op het oog: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bsszxpdc1zii

Rijd het een beetje soepel? Hoe is het met de betrouwbaarheid van die 2.5 R6 motoren? (is een 2.5 toch?)

Hoe is het met de kwaliteit gesteld met die kmstanden? Kraakjes, rammeltjes enzo...
Ik heb een 528i uit '97 met zo'n 250dkm op de teller, motorisch is er helemaal niets aan de hand. Goed, de lak ziet er niet echt meer uit, maar het rijdt geweldig. Geen enkel kraakje of piepje tijdens het rijden, iedere ochtend is het weer een genot om naar m'n werk te gaan... (totdat ik er ben natuurlijk :P)

De 6 in-lijn is lekker soepel; stil en geen trillingen, maar wel een leuk geluid bij veel gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hoezo ziet je lak er niet meer uit? Steenslag of verwering? Zou niet zo moeten zijn. Mijn e34 met 420dkm had nog een strakke lak, met uitzondering van wat steenslag op de bumper en voorop de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH

JaltaH

meh

De lak zit vol kleine krassen en op de achterklep wat roest. Ik denk dat hij er al een stuk beter uit ziet als ik met goede poetsmiddelen aan de gang ga. Het is inderdaad niet een probleem van die serie, alleen waren de eerste eigenaren van mijn auto gewoon lui wat betreft wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik had nog nooit van deze BMW met 750 PK gehoord. De BMW Brutus. Zie het filmpje (eerst foto's, daarna filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik heb een setje potenza achterbanden versleten met 30.000km, vind ik wel erg snel. Ik heb wel flink wat zitten gassen in die kilometers maar toch had ik het niet verwacht.. Hoe lang doet iedereen hier met ze banden?

>> Signature?

Pagina: 1 ... 13 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.