[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Maar HiDPI is naar mijn weten net als Retina, gewoon ineens 4x zo groot.

Denk dat je beter naar de hiervoor bedoelde optie "universal access" kunt kijken. Of (nofi) eens een opticien moet bezoeken :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 19-05-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Bosmonster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:12:
Maar HiDPI is naar mijn weten net als Retina, gewoon ineens 4x zo groot.

Denk dat je beter naar de hiervoor bedoelde optie "universal access" kunt kijken. Of (nofi) eens een opticien moet bezoeken :)
Dit is wat ik dacht te zien te krijgen via Quertz debug Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/118359/stackoverflow/ui-resolution.png

[ Voor 8% gewijzigd door ernst op 19-05-2011 17:35 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:02:
Als je zoals ik in Belgie leeft, waar er data-limieten zijn.
Haha wat een faal. In België hebben ze nog een datalimiet (net zoals in 1995) en daarom is Apple fout?
Ga eens klagen bij je provider zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Nee, in dit geval was het toevallig een programma van MS, maar dat kan toch evengoed van een andere developer zijn?
En ik wou gewoon in de tijd dat ik effe geen internet had gewoon die setup via een andere pc downloaden (rechtstreekse download via http of ftp), maar dat blijkt dus onmogelijk je bent gedwongen tot de Appstore
Maar dat blijft toch een fout van de developer? Die bied de installer niet aan via zijn website en is in dit geval dus onhandig bezig. Apple verplicht je nergens om de installer alleen aan te bieden in de MacAppstore.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:02:
Als je zoals ik in Belgie leeft, waar er data-limieten zijn is het superhandig om alle gedownloade setups ergens te backupen, anders moet je ze terug opnieuw downloaden en bij sommige programma's zijn dat GB's

Ik heb liever dat mijn data die ik aangekocht heb fysisch bij me is, dus op _mijn_ hard drives, en niet op een online server... ben dus om die reden ook absoluut geen fan van cloud based devices
Dan moet je eens wakker worden, er zijn inmiddels genoeg providers zonder datalimiet, zelfs Belgacom

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Mensen nog last van bugs in de laatste Update?

Bij mij draait ie echt als een zonnetje, op iCal na dan, die nadat het opstart gelijk weer afsluit inclusief foutmelding :? . Als dit de GM zou zijn, zou ik het geloven.
Alle applicaties die ik onder Snow Leopard gebruikte werken ook prima onder Lion.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand hoe je Preview 3 in VMWare kunt installeren? Bij alle instucties dien je BaseSystem.pkg te openen, maar die staat niet op het image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je eens wakker worden, er zijn inmiddels genoeg providers zonder datalimiet, zelfs Belgacom
Misschien dat jij het nieuws de afgelopen tijd gemist hebt, maar KPN ziet het liefst zo snel mogelijk weer dat er datalimieten worden ingevoerd.

Oke, we zullen dat eerst zien op het mobiele netwerk, maar niemand die kan zeggen of KPN niet net zulke sluwe plannen voor vast internet heeft. En waar één over de brug is in telecomland......

Dus als ik jou was zou ik maar niet al te hard juichen om je 'ongelimiteerde' (overigens daadwerkelijk fup) limiet.... Het kan zomaar ineens afgelopen zijn ergens de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:09:
[...]

Misschien dat jij het nieuws de afgelopen tijd gemist hebt, maar KPN ziet het liefst zo snel mogelijk weer dat er datalimieten worden ingevoerd.

Oke, we zullen dat eerst zien op het mobiele netwerk, maar niemand die kan zeggen of KPN niet net zulke sluwe plannen voor vast internet heeft. En waar één over de brug is in telecomland......

Dus als ik jou was zou ik maar niet al te hard juichen om je 'ongelimiteerde' (overigens daadwerkelijk fup) limiet.... Het kan zomaar ineens afgelopen zijn ergens de komende jaren.
Bij de mobiele abbonementen ja, bij de vaste verbindingen zijn er geen berichten over.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Osxy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Bij de mobiele abbonementen ja, bij de vaste verbindingen zijn er geen berichten over.
Idd.. vaste verbindingen gaan ze toch echt niet meer downgraden, dan breekt er echt een oorlog in Nederland uit, zowel met particulieren als met de zakelijke markt.

offtopic:
En wat betreft mobiel, kpn zit momenteel in zwaar weer, en zegt zelf grote verliezen te hebben door whatsapp en probeert er alles aan te doen om consumenten daar voor te laten betalen.
Terwijl ze een omzet halen van ik weet niet hoeveel miljard per jaar

Vodafone en T-Mobile hebben het voordeel dat ze internationaal verschrikkelijk groot zijn en niet bepaald op abbo's hoeven in te leveren.
Daarnaast rekend Kpn voor een duo sim 25 euro, t-mobile 17 euro, en vodafone 0,-
Voorheen koste een nieuwe sim bij kpn ook 11,85 bij t-mobile vaak gratis bij vodafone altijd gratis.
Contractsovername koste bij kpn ook 52,50 en guess what... bij de concurrenten vaak 0,-
Maar dit is iets teveel offtopic gelul voor dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag 6 juni gaat het dan eindelijk gebeuren, de onthulling van Mac OS X Lion.

Er is een persbericht uitgebracht met de aankondiging van iOS 5, Mac OS X Lion, en iCloud.

Zullen deze producten ook dan beschikbaar zijn, wat zijn de verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:01:
Maandag 6 juni gaat het dan eindelijk gebeuren, de onthulling van Mac OS X Lion.

Er is een persbericht uitgebracht met de aankondiging van iOS 5, Mac OS X Lion, en iCloud.

Zullen deze producten ook dan beschikbaar zijn, wat zijn de verwachtingen?
Nee, ios5 en lion gaan eerst GM (gold member) zijn. Dit geeft de ontwikkelaars de tijd om hun programma's er voor te schrijven. De wwdc is een grote beurs waar ontwikkelaars les en workshops krijgen in die nieuwe OS'en.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
golden master :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Zoiets zei ik ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Gold member lijkt me behoorlijk wat anders als een gold master :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik verwacht niet dat het nog lang gaat duren voordat de GM status wordt uitgebracht. Eind juni moeten beiden software beschikbaar zijn -Apple kennende-. En gezien we de iPhone 5 voorlopig nog niet zullen verwachten, zal Apple wel met iets komen als een 4S in hun One More Thing. Eind vorig jaar wisten ze ons ook nog wel even te verbazen met de MBA die in de One More Thing zat verstopt.

We gaan het zien.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er kan best een GM komen van Lion maandag. De DP3 voelt al redelijk soepel en als ik naar de stap kijk van DP2 naar 3 dan zou GM zomaar kunnen.

Ook verwacht ik maandag wel de eerste Beta van iOS5.0.
Me UDID is al geregistreerd dus ik ben er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Na deze thread gelezen te hebben op Macrumors, vraag ik me af of er wel snel een GM van Lion komt.
Veel mensen vinden dat Lion wel heel weinig vernieuwends biedt voor bestaande Mac gebruikers.
Hopelijk komt Apple 6 juni nog met leuke nieuwigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Dat was bij Snow ook het geval, als echte tweaker vind ik het wel leuk (draai DP3) maar het is niet de XP to WIN7 stap bij windows, verre van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:10
stormfly schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:54:
Dat was bij Snow ook het geval, als echte tweaker vind ik het wel leuk (draai DP3) maar het is niet de XP to WIN7 stap bij windows, verre van dat.
Bij die stap zat er dan ook nog een prutje tussen (Vista) ;).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Maximus

There is no substitute

Vermoed ook dat de rek wel redelijk uit de grote innovaties is. Het is vooral een revamp van features en het dichter samentrekken van iOS en OSX in de opmaak van iCal, Mail etc. De grote sprongen zoals ze hebben gedaan met snelheid etc lijkt me ook niet meer realistisch om te maken.

Zelf denk ik dat de GM wordt aangekondigd op of kort na de WWDC. En dat de consument per juli of augustus Lion kan downloaden via de App Store of kan kopen via de online store. iOS5 zal wel iets sneller komen en mogelijk een release per 1 juli oid.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:01:

Het is al heel lang heel erg stil rondom iWork :{ OK, er is een iPad versie van gekomen, maar zeker van een productivity pakket zou ik verwachten dat ze het op een desktop platform up to date willen houden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Maximus

There is no substitute

Exirion schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:12:
[...]

Het is al heel lang heel erg stil rondom iWork :{ OK, er is een iPad versie van gekomen, maar zeker van een productivity pakket zou ik verwachten dat ze het op een desktop platform up to date willen houden.
Het lijkt inderdaad sterk op een stille dood in de stijl van AppleWorks. Mag toch hopen dat ze wel met een nieuwe versie komen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iWork is trouwens sinds gister ook voor de iPhone en iPod Touch, er wordt dus nog wel aan ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:42:
Na deze thread gelezen te hebben op Macrumors, vraag ik me af of er wel snel een GM van Lion komt.
Veel mensen vinden dat Lion wel heel weinig vernieuwends biedt voor bestaande Mac gebruikers.
Hopelijk komt Apple 6 juni nog met leuke nieuwigheidjes.
Op macrumors verwachten ze altijd de wereld. Althans op het forum.
Je mac gaat heus niet ineens koffie kunnen zetten met Lion er op 8)7 .
Haha zoals sluuz al vertelde. Je vergeet Vista.
De update van SnowLeopard naar Lion is er een die je kunt vergelijken met Vista>7
Maximus schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:21:
iOS5 zal wel iets sneller komen en mogelijk een release per 1 juli oid.
Stel dat Beta1 beschikbaar komt tijdens de WWDC maandag dan alsnog is een release 1juli erg snel. Er volgen bij een grote release altijd al snel 4 beta's en een GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Donstil schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:10:
[...]

Stel dat Beta1 beschikbaar komt tijdens de WWDC maandag dan alsnog is een release 1juli erg snel. Er volgen bij een grote release altijd al snel 4 beta's en een GM.
We zitten nu bij beta 3... Apple noemt een beta een developer preview :) . Denk inderdaad niet dat ze maandag de leeuw los laten, maar een release datum zal denk ik wel voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:12:
[...]

We zitten nu bij beta 3... Apple noemt een beta een developer preview :) . Denk inderdaad niet dat ze maandag de leeuw los laten, maar een release datum zal denk ik wel voorbij komen.
Ik heb het over iOS5.0 daar is nog geen beta van. Bij iOS noemen ze het wel beta's trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Geen spannende dingen gister denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jawel, genoeg hoor, maar iedereen zit in een ander topic

WWDC 2011: "Lion + iOS 5 + iCloud = WWDC"

1260 berichten in 25 uur!

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 07-06-2011 11:13 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik vind de interface wijzigingen van XP naar WIn7 (waar dus 10 jaar tussen zit, even voor het beeld), maar zeer bedroevend. De user experience van het OS is praktisch niet gewijzigd. Ja, je vensters zijn nu mooi transparant en de startbalk is een beetje bijgeschaafd, maar dan heb je het wel gehad. Verder ook niks revolutionairs of nieuws.

Dit terwijl ik Lion behoorlijk revolutionair vind qua user experience voor de desktop. En dat in anderhalf jaar.

Om iets simpels te noemen. Versions is iets wat Microsoft al jaren wil in Windows, maar nooit voor elkaar krijgt. Apple doet dit even tussendoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Versions ziet er inderdaad erg interresant uit, Niet meer hoeven saven !, en ook op grafisch gebied helemaal top. (timemachine look) ben wel benieuwd of door al deze nieuwe features de batterij intensiever wordt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Ga nu OS X Lion Server installeren. Ben benieuwd!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Destianto schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:35:
Versions ziet er inderdaad erg interresant uit, Niet meer hoeven saven !, en ook op grafisch gebied helemaal top. (timemachine look) ben wel benieuwd of door al deze nieuwe features de batterij intensiever wordt verbruikt.
Ik denk vooral dat dit features zijn waar SSD's hun voordeel gaan bewijzen, zowel in snelheid als in energieverbruik, bij continu kleine lees/schrijf-acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:16
Euh, SSD's zijn net helemaal niet gelukkig met continue schrijfacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Dat valt wel mee hoor, de gemiddelde SSD overleefd het 5 jaar als je per dag 20GB weg schrijft.
Meeste meer zelfs.

Bron gevonden:
http://communities.intel.com/thread/8118

Is dus 20GB/dag voor 5 jaar met een 80GB schijf.
Met een 250GB schijf is dat een factor 3 hoger, dus 15 jaar met 20GB per dag of 5 jaar met 60GB per dag.

[ Voor 49% gewijzigd door Osxy op 07-06-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: http://upload.rivanov.nl//files/1/gexyj_thumb.png

Is gelinkt naar lokaal IP adres, dus jullie hoeven de URL niet te proberen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Hoe bevalt DP4 so far? Ik ga hem morgen ff downloaden en erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Rivanov schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:17:
[afbeelding]

Is gelinkt naar lokaal IP adres, dus jullie hoeven de URL niet te proberen. :+
Ik moet hem ook nodig installeren zodat ik me kan voorbereiden op een nieuwe server install bij klant in November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kan iemand even toelichten hoe het precies met Lion in zijn werk gaat. Het bestand is rond de 4gb heb ik begrepen, kan direct worden gelaunched, geen reboot nodig etc.

Dat gezegd hebbende, wordt hiermee Snow Leopard vervangen , geupgrade , Of dual Boot?

Voor degene die een SSD hebben is ruimte al snel schaars, ben dus best wel benieuwd want 4gb aan extra inbeslag neming voor een OS bovenop wat al gereserveerd en geinstalleerd is voor Snow Leopard is toch een behoorlijke toename.

Lijkt me de beste optie om Lion te downloaden, een Clean instal te doen, En daarna met behulp van Timemachine (indien compatible) alle program files + data terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Zover nu bekend is zal een Clean install niet kunnen, maar er is hier nog heel weinig over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat lijkt me vrij raar, dat zal dus een clean install van SL worden en daar direct Lion overheen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Maar zoals gezegd, is nog weinig over bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Osxy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:31:
Maar zoals gezegd, is nog weinig over bekend...
Twylight schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:29:
Dat lijkt me vrij raar, dat zal dus een clean install van SL worden en daar direct Lion overheen -O-
inderdaad.. Toen ik gister naar de keynote luisterde vond ik het ook meer op een 'add-on' lijken.
Je moet toch altijd een clean install kunnen doen, nieuwe MacBooks worden toch ook 'clean' geleverd...
Misschien is er een netwerk mogelijkheid tijdens een reboot of iets dergelijks dat de optie clean install er is?

En anders word het toch echt Lion legaal kopen en via de bekende wegen een torrent downloaden en zo als nog een clean install doen

[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 07-06-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

@Underworld,
Zoals het er nu naar uit ziet komt er gewoon geen installatie media alleen digitale installatie.

Ik gok dat het er als volgt uit gaat zien:

Oudere macs met 10.6 installeren 10.7 eenmalig via de store en hierbij word er een herstel partitie aangemaakt waarmee je kan recoveren en herinstalleren zonder dvd of eerst 10.6 te installeren.
Nieuwere macs die met 10.7 geleverd worden hebben gelijk al de herstel partitie waarmee ze ook kunnen herinstalleren en recoveren.

Kost netto dus 4GB (max 10gb) van je HD maar wel het gemak nooit meer moeilijk te doen met DVD's.

Enige vraag is hoe het dan werkt met een nieuwe HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Als je Lion gaat downloaden uit de AppStore, dan wordt dit waarschijnlijk toch een diskimage bestand?
Dan kan je die misschien branden op een DVD en zo alsnog op een nieuwe HD installeren.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Betwijfel het, dan verplicht je consumenten:
a) dvd's te kopen
b) dvd brander te hebben

Apple wilt het makkelijker maken, niet moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Vervang anders de DVD door een USB-stick, net zoals bij SL ook de mogelijkheid was/is.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Zelfde verhaal alleen dan punt a.

Apple kennende zal er wel een goede oplossing zijn (mogen we toch hopen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Osxy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:21:
[...]

Ik moet hem ook nodig installeren zodat ik me kan voorbereiden op een nieuwe server install bij klant in November.
Daarom heb ik 'm ook al geinstalleerd. Alles zit in ieder geval in één scherm.
Geen losse Server Admin, Workgroup Manager etc.
Alles is gebundeld in één Server.app

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Dat is wel prachtig! Moet zeggen dat 10.6 al een HELE verbetering was ten opzichte van 10.5 en 10.4.

Zeker de config van mail en workgroup was beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/mzawz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Wow! Ok dat ziet er ECHT goed uit.

Helaas geen developer dus zal op minder legale wijze hem moeten opsnuffelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet Restore and Utilities
Built into Lion
OS X Lion includes a built-in restore partition, allowing you to repair or reinstall OS X without the need for discs.

Browse the web with Safari
Recovery mode now includes the Safari web browser, so you can check your email or browse the Apple Support site.

Reinstall OS X
OS X can be reinstalled on your Mac from recovery mode.

Restore from a Time Machine backup
Use recovery mode to restore your Mac from a Time Machine backup.
Er wordt dus inderdaad een restore partition aangemaakt, daar zul je wel gewoon van kunnen installeren (clean install) zoals nu bij SL ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Osxy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:59:
Wow! Ok dat ziet er ECHT goed uit.

Helaas geen developer dus zal op minder legale wijze hem moeten opsnuffelen ...
Het ziet er op het eerste gezicht wel allemaal erg minimalistisch uit.
Ga er nu even verder induiken om de advanced features te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DP2 en 3 heb ik al wel maar DP4 kan ik nog niet "vinden".

Weet iemand of DP3 naar DP4 geupdate kan worden via Softwareupdate? (zoals met 1naar 2 en 2naar3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb gewoon de Redeem Code van de Developer's site afgehaald en in Mac App Store DP4 gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat kan ook idd. Maar aangezien ik alleen toegang heb tot de ios downloads gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Als je de betere, secundaire 'bron' voor beta software kent, dan kun je daar nu ook DP4 downloaden....
Maar ik zat ook met een vraag, als ik de DP4 installeer, kan ik dan zodra 10.7 retail uitkomt deze hier gewoon 'overheen zetten'?

[ Voor 3% gewijzigd door Markofnikoff op 07-06-2011 14:49 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik zou het niet als main OS installeren .. Te risicovol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb het op een externe hardeschijf geïnstalleerd. :)
Zo kan ik vanaf iedere Mac snel en simpel OS X Lion booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Osxy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:53:
Ik zou het niet als main OS installeren .. Te risicovol.
Risicovol? Oke er zitten wat bugje's in maar risicovol is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ben ik de enige waarbij de rekenmachine functie in spotlight ineens niet meer werkt?

NM: een herstart heeft dit alweer opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Markofnikoff schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:48:
Als je de betere, secundaire 'bron' voor beta software kent, dan kun je daar nu ook DP4 downloaden....
Maar ik zat ook met een vraag, als ik de DP4 installeer, kan ik dan zodra 10.7 retail uitkomt deze hier gewoon 'overheen zetten'?
Hoogstwaarschijnlijk wel. Al kun je dat niet 100% zeggen. De laatste update van de DP, zal waarschijnlijk de GM worden. De GM is de final versie van het OS dat naar de drukker gestuurd wordt.

Dat was mijn ervaring met SL. De geupdate SL DP/GM was gelijk aan de retail variant en kon gewoon gebruikt worden inclusief updates etc.

[ Voor 6% gewijzigd door k5052 op 07-06-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Risicovol? Oke er zitten wat bugje's in maar risicovol is het nou ook weer niet.
Jij vindt dingen als autosave voor je belangrijke documenten bij een beta niet risicovol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja oke maar een Developer preview installeren op een "balangrijke" mac is natuurlijk nooit slim.
Lijkt me niet dat mensen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe het scrollen op de oude manier weer kan worden ingesteld?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bij Trackpad in System Preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik heb de dmg van dp4 maar even gedownload. Het eerste wat me op viel is de installer. Deze is nu ook af en zal waarschijnlijk zo wel in de final gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 08:44
Iemand sabnzbd al werkend gekregen met Lion. Het is eigenlijk het enige programma wat ik niet werkend kan krijgen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
k5052 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:59:
[...]

De GM is de final versie van het OS dat naar de drukker gestuurd wordt.
>:), ben benieuwd hoeveel digitale kopietjes ze gaan drukken voor de Mac App Store

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Precies zoveel als dat er nodig zijn gok ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:38:
Iemand sabnzbd al werkend gekregen met Lion. Het is eigenlijk het enige programma wat ik niet werkend kan krijgen.
SabnzbD werkt al sinds DP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Zo heb het gisteren ook geïnstalleerd, wel als main OS. Gewoon een image gemaakt van mijn oude 10.6 install. Kun je nog altijd mounten en eventueel restoren als je wilt.

Tot nu toe ziet het er allemaal erg tof uit. Het werkt ook allemaal top. Ben benieuwd hoe het verder gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

carpebios schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:38:
0.6.2 werkt bij mij prima op DP4.

DP4 gister avond geinstalleerd en het is echt heerlijk! Een paar grote pluspunten voor mij:
+Mission Control samen met fullscreen apps.
+Mijn virtuele machines lekker op hun eigen (fullscreen) pagina met Mission Control. Dit ging ook met spaces maar met mission control werkt het prettiger omdat je kan swipen IPV eerst de 'host key' in te drukken.
+De nieuwe mail.app
+De nieuwe iCal, veel overzichtelijker.

Minpuntjes:
-Bruine balk van iCal vindt ik niet mooi, zou deze liever weer zilvergrijs zien zo als alle andere apps.
-Google chrome werkt nog niet lekker in fullscreen. (Dit is natuurlijk aan Google zelf om op te lossen)

Lijstje zal vast nog wel groeien, heb Lion pas net in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vind het wel 'vreemd' dat alle apps van Apple zelf in fullscreen modus kunnen draaien, behalve Addressbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Weet iemand ook hoe je de Reading List (iOS5) op je iPhone/iPad kan syncen met die op je Mac (OS X Lion)? Ik zie nergens een optie hiervoor staan?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat gaat dalijk als het goed is automatisch via iCloud. Zal nu nog wel niet werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
In Safari 5.1 (al onderdeel van Lion) zit Reader List ingebouwd. Dat wordt dan dus automatisch gesynct zodra je een webpagina instelt op Read Later via Safari op de iPad/iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens werkt Merge Folders nog steeds niet in DP4.
Hij blijft de folder vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Iemand al gevonden hoe je het rubberbanding van het scrollen uit kunt zetten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat zal waarschijnlijk alleen met een Terminal tweak kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Rivanov schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:22:
In Safari 5.1 (al onderdeel van Lion) zit Reader List ingebouwd. Dat wordt dan dus automatisch gesynct zodra je een webpagina instelt op Read Later via Safari op de iPad/iPhone.
Ja, ik heb de functie gevonden. Maar wat ik op de Mac in de Reader List zet, staat niet op mn iPhone of iPad. Wanneer ik op bijv. mijn iPad een pagina toevoeg, dan staat die wel direct in de Reader List op mijn iPhone. Dus dat stukje werkt wel

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb je iCloud aanstaan in Lion? En ingelogd met dezelfde Apple-ID? (neem aan dat dat ook in Lion moet, net als op iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen tabs in finder :( Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 08:44
Was al langer bekend dat die er niet in zaten

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aangezien er aardig wat gestures bij zijn gekomen in Lion denk ik dat een beetje in de knoop zal komen met BTT, ik heb deze zodanig geconfigureerd dat het voor mij persoonlijk optimaal werkt.

(Destianto in "Het grote Windows naar Mac frustratie topic")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Osxy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:44:
@Underworld,
Zoals het er nu naar uit ziet komt er gewoon geen installatie media alleen digitale installatie.

Ik gok dat het er als volgt uit gaat zien:

Oudere macs met 10.6 installeren 10.7 eenmalig via de store en hierbij word er een herstel partitie aangemaakt waarmee je kan recoveren en herinstalleren zonder dvd of eerst 10.6 te installeren.
Nieuwere macs die met 10.7 geleverd worden hebben gelijk al de herstel partitie waarmee ze ook kunnen herinstalleren en recoveren.

Kost netto dus 4GB (max 10gb) van je HD maar wel het gemak nooit meer moeilijk te doen met DVD's.

Enige vraag is hoe het dan werkt met een nieuwe HD...
Vreemd dat hier (nog) geen sluitende berichtgeving over bestaat. Ik vroeg me nl. af hoe ik 10.7 op m'n C2D mac mini zou moeten zetten zonder Snow Leopard (draai nu toevallig SL maar ik heb heel lang Leopard gehad)
Anyway; dit lijkt het hetzelfde probleem als een nieuwe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Wat ik heel interessant vind is of de lijstjes-app van Lion zodanig is ontworpen dat deze
het GTD-principe volgt. Dit zou voor GTD-gebruikers (mits slim ontworpen) mogelijk een welkome aanvulling zijn. Tot die tijd blijf ik Things hiervoor gebruiken ;)

edit: GDT moet natuurlijk GTD zijn O-)

[ Voor 8% gewijzigd door whitehouse op 08-06-2011 13:25 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:10
Getting Done Things?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
mr. TCB schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:56:
[...]

Ja, ik heb de functie gevonden. Maar wat ik op de Mac in de Reader List zet, staat niet op mn iPhone of iPad. Wanneer ik op bijv. mijn iPad een pagina toevoeg, dan staat die wel direct in de Reader List op mijn iPhone. Dus dat stukje werkt wel
Dat werkt bij mij weer niet. Terwijl Photostream wel werkt.. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:26:
[...]

Dat werkt bij mij weer niet. Terwijl Photostream wel werkt.. Vreemd.
Haha dat is hier weer andersom. Reader werkt wel maar Photostream werkt hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe is de muis acceleratie ten opzichte van 10.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

magnifor schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:05:
Hoe is de muis acceleratie ten opzichte van 10.6?
Hopelijk komt die ooit op het niveau van windows
Zelfs dmv BTT krijg je het niet optimaal.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het ziet er naar uit dat Apple haar website heeft geupdate en alle 250 Features heeft vrijgegeven.

Ook is het mogelijk om een Clean Install te doen met Lion dmv. Usb of DVD.

Vraag me alleen nog af of het dan mogelijk is om met TimeMachine al je Programmas netjes terug te zetten, anders gaat er nog aardig wat tijd in zitten om alles opnieuw te installeren / configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fietsbel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Is de acceleratie verbeterd in vergelijking met 10.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Installeer de tool TotalFinder en je hebt tabs in Lion ;)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0k1F211G2a0S2q3Y0N2o/Schermafbeelding_2011-06-08_om_15.45.49.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Destianto schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:44:
Het ziet er naar uit dat Apple haar website heeft geupdate en alle 250 Features heeft vrijgegeven.

Ook is het mogelijk om een Clean Install te doen met Lion dmv. Usb of DVD.

Vraag me alleen nog af of het dan mogelijk is om met TimeMachine al je Programmas netjes terug te zetten, anders gaat er nog aardig wat tijd in zitten om alles opnieuw te installeren / configureren.
Je kunt tijdens de installatie restore van TimeMachine backup doen :)

@MitchellOnline: ⌘⇧4+spatie :)

[ Voor 3% gewijzigd door MoietyMe op 08-06-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Thnx Goodfella, ik maak wel regelmatig backups (c.a 1x p.m) met TimeMachine, maar zet ook nog eens handmatig alles op een andere ext schijf. ( Hecht veel waarde aan mijn bestanden, en aangezien ik TimeMachine nog nooit in de praktijk heb moeten gebruiken wist ik niet wat er nu wel en niet wordt gebackup-ed.

Routine: Music / Foto's / Films / Documenten / Program Files / folders bijwerken - kopieren.

De safari folder met bookmarks e.d. / De Itunes en Iphoto bibliotheek.

Als het klopt wat je zegt, dan is TimeMachine i.c.m een clean install dus echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Fietsbel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Mag hopen dat Windows ooit op het niveau van OS X komt qua muis-nauwkeurigheid...

Snap het probleem niet wat mensen er mee hebben eerlijk gezegd. Acceleratie is redelijk noodzaak met grote schermen ook, als je geen nauwkeurigheid wilt verkiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Destianto schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:06:
Thnx Goodfella, ik maak wel regelmatig backups (c.a 1x p.m) met TimeMachine, maar zet ook nog eens handmatig alles op een andere ext schijf. ( Hecht veel waarde aan mijn bestanden, en aangezien ik TimeMachine nog nooit in de praktijk heb moeten gebruiken wist ik niet wat er nu wel en niet wordt gebackup-ed.

Routine: Music / Foto's / Films / Documenten / Program Files / folders bijwerken - kopieren.

De safari folder met bookmarks e.d. / De Itunes en Iphoto bibliotheek.

Als het klopt wat je zegt, dan is TimeMachine i.c.m een clean install dus echt geniaal.
Als jij het niet anders instelt dan backupped TimeMachine alles op je Macintosh HD (of hoe je hem ook genoemd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
De lijst ziet er indrukwekkend uit, ben erg benieuwd naar de final maar ja wanneer in juli is nu de vraag.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!