[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 157.909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Het loopt storm hier in dit topic, ik heb mijn Lion er inmiddels ook op, werkt wel grappig, maar niet veel bijzondere dingen. Zag wel dat de Xcode nog niet werkt, en er ook nog geen update klaar staat.. :+ Is niet zo handig, gelukkig dat ik hem zelf niet nodig heb. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Anoniem: 156876 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:32:
Het loopt storm hier in dit topic, ik heb mijn Lion er inmiddels ook op, werkt wel grappig, maar niet veel bijzondere dingen. Zag wel dat de Xcode nog niet werkt, en er ook nog geen update klaar staat.. :+ Is niet zo handig, gelukkig dat ik hem zelf niet nodig heb. :9
Ik zag als developer wel dat er een nieuwe beta voor Lion te downloaden was. Als je met een oudere versie, of een stable versie werkt is het natuurlijk verre van handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 14:29
Decennia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:31:
[...]

Nee, mijn factuur heb ik gewoon, dat kwijtraken is wel heel dom idd.
Nou scan hem in en klaar geen credit card gedoe heb ik ook gedaan moet alleen nog wachten tot apple het accept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Vraag me af hoelang het duurt voordat adobe met een update komt voor de lino features evenals microsoft voor office '11.

Klopt het dat je photoshop/illustrator niet in een eigen space kan zetten? ik krijg het niet voor elkaar.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Het is me uiteindelijk gelukt, Lion installeert nu. heb SL schoon geinstalleerd en meteen Lion gedownload en dat werkt nu.

Mag ik even wat vragen aan de mensen hier die zeggen dat hun MBP sneller is: Hebben jullie een upgrade of clean install gedaan?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:34

Decennia

VECTORHEAD

r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:33:
[...]

Nou scan hem in en klaar geen credit card gedoe heb ik ook gedaan moet alleen nog wachten tot apple het accept.
Mooi, ga ik dat nu doen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
XyritZz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:26:
Even een simpele vraag:

Ik was er vanuit gegaan dat ik Lion gewoon kon kopen als ik stiekem de Golden Master al had geïnstalleerd. Echter lukt dit niet met de Mac App Store, hij geeft bij Lion aan dat deze al geïnstalleerd is.

Weet iemand hoe ik 'netjes' kan betalen voor de nieuwe OSX?
SL terug installeren en dan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58

Maximus

There is no substitute

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:35:
Het is me uiteindelijk gelukt, Lion installeert nu. heb SL schoon geinstalleerd en meteen Lion gedownload en dat werkt nu.

Mag ik even wat vragen aan de mensen hier die zeggen dat hun MBP sneller is: Hebben jullie een upgrade of clean install gedaan?

Bvd.
Heb zelf een upgrade gedaan.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 21:43
Nou bij mij download hij niet eens......

Hopelijk doet ie t straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Erik-1980 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:35:
Nou bij mij download hij niet eens......

Hopelijk doet ie t straks wel.
Het installeren van Lion via App store, of het downloaden bij het installeren van Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Maximus schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:35:
[...]

Heb zelf een upgrade gedaan.
En wat vind je sneller gaan? Sorry voor de vragen, ben nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Simon Shipperd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:35:
[...]

SL terug installeren en dan kopen.
Daar was ik al bang voor, maargoed dat ga ik dan van het weekend maar doen :). Kennelijk is dat m'n straf voor het snel willen gebruiken van Lion.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Het downloaden via de appstore. Rechtsonderin staat een icoontje van lion waarbij staat dat hij aan het downloaden is. Dit staat er al sinds half 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Erik-1980 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:37:
Het downloaden via de appstore. Rechtsonderin staat een icoontje van lion waarbij staat dat hij aan het downloaden is. Dit staat er al sinds half 8!
Sluit anders App Store en open het weer. Bij mij downloade hij net gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366266

Is het normaal dat je in Lion nu standaard meer processen hebt? Niet dat ik er last van heb, maar op SL had ik zonder iets open gemiddeld 48 processen en nu 65?

Ja, ik ben ook een Windows gebruiker, dus ik let daar nogal op, maar heeft het invloed op de prestaties? Voor de rest loopt Lion echt vloeiend en heb ik nog geen problemen gehad.

Alleen gaat het installeren van (niet in de store) aangekochte apps nu moeizamer, want waar moet je het bestand nu naartoe slepen nu de applicatiemap weg is of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25
Hoe kan ik SL terug installeren als ik geen SL-dvd heb? Ik draai dus ook stiekem Lion GM en kan hem nu niet downloaden uit de app store, ik heb echter geen SL dvd bij mijn iMac 2011 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Sluit anders App Store en open het weer. Bij mij downloade hij net gewoon
Gedaan, lijkt t nu wel te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Heeft iemand al de gratis versie (vanaf 6 juni macbook pro kopen) al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Erik-1980 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:39:
[...]

Gedaan, lijkt t nu wel te doen :P
Fijn om te horen! Geniet ervan wanneer het klaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Anoniem: 366266 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:38:
Is het normaal dat je in Lion nu standaard meer processen hebt? Niet dat ik er last van heb, maar op SL had ik zonder iets open gemiddeld 48 processen en nu 65?

Ja, ik ben ook een Windows gebruiker, dus ik let daar nogal op, maar heeft het invloed op de prestaties? Voor de rest loopt Lion echt vloeiend en heb ik nog geen problemen gehad.

Alleen gaat het installeren van (niet in de store) aangekochte apps nu moeizamer, want waar moet je het bestand nu naartoe slepen nu de applicatiemap weg is of zie ik iets over het hoofd?
Misschien moet je nog even een uurtje wachten, direct na de Lion installatie gaat Spotlight indexeren wat een aantal processen zal gebruiken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Ik heb plots wel 8gb extra schijfruimte! Wat is er weg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hibernate file?
r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:39:
Er zijn mensen die gepost hebben dat het ze gelukt is, bij mij accepteert ie het s/n niet.

[ Voor 90% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2011 21:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:40:
Hibernate file?

[...]

Er zijn mensen die gepost hebben dat het ze gelukt is, bij mij accepteert ie het s/n niet.
Heb je de mac niet bij de apple online store besteld?
Dit maakt ook niet uit heb ik zelf niet gedaan.

En ik denk dat het vandaag niets gaat worden. wacht al 6 uur.
Heb wel optie 2 gekozen met factuur in scannen die andere manier heeft denk ik geen wacht tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 19:40
Borreltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:38:
Hoe kan ik SL terug installeren als ik geen SL-dvd heb? Ik draai dus ook stiekem Lion GM en kan hem nu niet downloaden uit de app store, ik heb echter geen SL dvd bij mijn iMac 2011 gekregen.
doe eens software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:43:
[...]

Heb je de mac niet bij de apple online store besteld?
Dit maakt ook niet uit heb ik zelf niet gedaan.
Heb hem via de TU Delft bij de online Mac Store gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:14
Ik probeer via de SL CD in Disk Utility te komen via een restart, maar hij blijft hangen op het Apple logo en blijft daar dan. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:36:
[...]

En wat vind je sneller gaan? Sorry voor de vragen, ben nieuwsgierig!
In het begin voelde het systeem trager maar dat komt mededoor het opnieuw indexeren van de hdd. Wanneer dat klaar was en ik had gereboot vond ik de Mac echt sneller. Kennis met een Sad kon het ook merken en hij had dezelfde install gedaan die ik ook deed, de upgrade.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Ik heb deze er nu ook op.
Nog wel wennen sommige dingen. Zoals de nieuwe multi-touch geastures. Vind het wel fijn om te kunnen slepen zonder te moeten tappen. (3 finger swipe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:44:
[...]

doe eens software update?
Heb ik gedaan, kreeg een itunes en pages update, hij geeft als versie wel 11A511 aan, maar ik wil graag schoon beginnen met een gekochte Lion install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:39:
Me!!..Maar dan een iMac. had alleen een factuur van 1 juni, dat pakte hij niet. Dus de 6e ingevuld en hoppa Free Lion!!

Oh .. jammer dat de gestures niet in firefox werken maar alleen in Safari.

[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 20-07-2011 21:50 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342185

Borreltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:48:
[...]

Heb ik gedaan, kreeg een itunes en pages update, hij geeft als versie wel 11A511 aan, maar ik wil graag schoon beginnen met een gekochte Lion install.
Ga morgen gewoon anders naar een Reseller zullen je zeker helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Ik las net dat office en adobe niet gaan werken. Hopelijk repareren ze dat snel anders heb ik niks aan osx lion.

Dat zijn de enigste 2 progs die ik nodig heb voor school en de laptop is voor school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 20:41

PBP

r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:49:
Ik las net dat office en adobe niet gaan werken. Hopelijk repareren ze dat snel anders heb ik niks aan osx lion.

Dat zijn de enigste 2 progs die ik nodig heb voor school en de laptop is voor school :)
Office 2011 en Adobe CS5 werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:49:

Office (2011) werkt hier op Lion anders net zo (crappy) als onder Snow Leopard, en Adobe (CS5.5) werkt ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Het lijkt wel alsof ze de x - + tekentjes om te sluiten, minimaliseren en vergroten, kleiner hebben gemaakt.. Ik had altijd al moeite met dat kleine balletje maar nu is het nog erger! Is er een manier om het te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
Anoniem: 342185 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:49:
[...]

Ga morgen gewoon anders naar een Reseller zullen je zeker helpen
Misschiien inderdaad het beste, bedankt voor de tip.

@ r_v_94: office en adobe draaien hier prima op de Lion GM, waarom zouden ze niet op de final werken?
( of heb ik iets gemist?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
PBP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:50:
[...]

Office 2011 en Adobe CS5 werken prima
Hier ook, heb er geen problemen mee. Alleen krijg ik ze niet in een aparte fullscreen space. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Anoniem: 136075 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:50:
[...]

Office (2011) werkt hier op Lion anders net zo (crappy) als onder Snow Leopard, en Adobe (CS5.5) werkt ook prima...
Heh het werkt idd net zo crap als de versie onder SL. Tijd voor een echte build van office voor Lion.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
O raar kwam net paar sites tegen waar ze zijden zijn problemen. Ben blij me dat er bij jullie allemaal geen problemen zijn en ik gewoon morgen overstap. Of het clean install wordt is nog de vraag of ik ssd ga kopen, maar dat is mijn probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan073
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
Dropbox opties in finder popup menu zitten ook na een herinstallatie niet in het popup menu

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415942

werkt hier snel en goed. install gaf ook geen problemen totdat ik windows wilde starten via parallels desktop. dit werkt hier dus niet. iemand een idee?

cecotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Is er nu eigenlijk wel verschil tussen de GM versie en de Final versie?

Kan namelijk ook lino niet downloaden uit de appstore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
"Sorry schat..... het Pixum fotoboek waar je enkele dagen mee bezig bent geweest kan ik niet meer openen, de Pixum software doet het opeens niet meer onder het nieuwe OS wat ik net heb geïnstalleerd...". (trekt 100% CPU en reageert dan niet meer)

En idd, ook geen Dropbox popup menu meer onder finder, ook niet na een re-install. Maar dat is minder ernstig dan het Pixum probleem :(

[ Voor 3% gewijzigd door catchingfire op 20-07-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:52:
O raar kwam net paar sites tegen waar ze zijden zijn problemen. Ben blij me dat er bij jullie allemaal geen problemen zijn en ik gewoon morgen overstap. Of het clean install wordt is nog de vraag of ik ssd ga kopen, maar dat is mijn probleem :)
Met illustrator kan ik gewoon werken en exporteren/opslaan. optie voor de verslons kan ik niet vinden maar dat zal ongetwijfeld wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36
Ik heb intussen ook Lion al draaien op m'n 13" Macbook Pro 2011. Op zich tevreden met Lion en geen problemen gehad met de upgrade.
De enige 2 puntjes, waar ik momenteel tegenaan loop:
  • TimeMachine werkt (nog) niet met m'n Synology NAS
  • m'n PopcornHour is niet meer te zien in Finder
Nog meer mensen deze probleempjes en mogelijk een oplossing? Voor de TimeMachine functionaliteit op m'n NAS zal wel een update van Synology nodig zijn, maar voor het kunnen benaderen van de PopcornHour denk ik dat niet. De schijf in m'n NAS is immers nog wel gewoon te zien en benaderen via Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wanneer je de laatste DP van Xcode geisntalleerd hebt zou ik voorzichtig zijn met updaten naar de nieuwe via de App Store (is nu ook gratis voor neit dev'ers). Bij mij werkt Xcode niet meer na die update :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Mocht je je post kwijt zijn, dan kan dat kloppen. Kennelijk is het voor sommige mensen bijzonder lastig om de hormonen in bedwang te houden, met als gevolg dat dit topic verzandt in een popel-topic en een 'kijk mij eens Lion downloaden' topic. Dat is -nogmaals, en ten overvloede- NIET de bedoeling, maar zoals ik net lees tijdelijk toegestaan :+

Gepopel kan op IRC

kleine edit :+

[ Voor 26% gewijzigd door Whieee op 20-07-2011 22:01 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handigeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10-2022
Anoniem: 124852 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:55:
Is er nu eigenlijk wel verschil tussen de GM versie en de Final versie?

Kan namelijk ook lino niet downloaden uit de appstore..
Dit is gelijk voor alle mensen, als je de option toets ingedrukt houdt zorgt ervoor dat je de controle of een product al is gekocht omzeilt. Dit werkt ook als je de GM hebt geïnstalleerd en een melding krijgt dat je Lion niet kan installeren omdat het al geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366266

catchingfire schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:56:
"Sorry schat..... het Pixum fotoboek waar je enkele dagen mee bezig bent geweest kan ik niet meer openen, de Pixum software doet het opeens niet meer onder het nieuwe OS wat ik net heb geïnstalleerd...". (trekt 100% CPU en reageert dan niet meer)

En idd, ook geen Dropbox popup menu meer onder finder. Maar dat is minder ernstig dan het Pixum probleem :(
Raar bij mij doet Dropbox het prima en heb ik wel nog altijd een menu. In het begin heb ik wel een berichtje gekregen i.v.m. de server die niet zou werken of zoiets, maar hij synchroniseert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Waren zitten de opties voor spaces verstopt in Lion ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand of je 2 vinger Swipe (vorige/volgende) ook aan kunt zetten in Finder?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 16:56
fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:59:
Wanneer je de laatste DP van Xcode geisntalleerd hebt zou ik voorzichtig zijn met updaten naar de nieuwe via de App Store (is nu ook gratis voor neit dev'ers). Bij mij werkt Xcode niet meer na die update :/
De laatste DP of de laatste versie? GM van Xcode 4.1 was er al nl. Net van GM naar nieuwste build geupdated via App Store, werkt hier in ieder geval zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

TLRnZ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:01:
Waren zitten de opties voor spaces verstopt in Lion ?
Wil je een extra space? Daar zocht ik mij ook rot naar, maar er zitten hele grote plussen als je op het spaces overzicht zit :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jannis schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:02:
[...]

De laatste DP of de laatste versie? GM van Xcode 4.1 was er al nl. Net van GM naar nieuwste build geupdated via App Store, werkt hier in ieder geval zonder problemen.
Weet niet meer precies welke het nou was, iig diegene die je tot voor kort (of misschien nog steeds wel) kon downloaden bij developer.apple.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
handigeh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:00:
[...]

Dit is gelijk voor alle mensen, als je de option toets ingedrukt houdt zorgt ervoor dat je de controle of een product al is gekocht omzeilt. Dit werkt ook als je de GM hebt geïnstalleerd en een melding krijgt dat je Lion niet kan installeren omdat het al geïnstalleerd is.
Kijk! dat werkt, goeie tip, wist ik niet, ben nu aan het downloaden, dan USB stick maken en clean install doen, bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik hoop alleen dat de belastingdienst geen vragen gaat stellen :)
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/7170/schermafbeelding2011072.png
Alleen de 2010 versie is compatible met Lion.

Dit is toch wel impressive hoor:
een 5 jaar oude MacBook met een 64bits only OS.
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/7170/schermafbeelding2011072.png

wel kleine dingetjes op de MacBook:
AirDrop werkt er niet op/is niet zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/7170/schermafbeelding2011072.png
En AirDrop tussen mijn MacBookPro en iMac zorgde de eerste keer ervoor dat alles crashte, nu werkt het geinig.

[EDIT]

http://www.mac-forums.com...4537-airdrop-missing.html
Airdrop werkt niet op oudere Macs ivm de netwerkkaart.
AirDrop supports the following Mac models:

MacBook Pro (Late 2008 or newer)
MacBook Air (Late 2010 or newer)
MacBook (Late 2008 or newer)
iMac (Early 2009 or newer)
Mac mini (Mid 2010 or newer)
Mac Pro (Early 2009 with AirPort Extreme card, or Mid 2010)
Mac's zijn inderdaad niet voor Tweakers :P
Met deze instructies durft zelfs mijn vader het aan om het geheugen bij te werken
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/7170/schermafbeelding2011072.png

Details/kleine gekke dingen:
  • "Het Nieuwe Scrollen" is echt even wennen.
    "Het Nieuwe Scrollen" is echt even wennen.
    Niet zo erg dat ik het gelijk terug wil zetten, maar het is even wennen.
  • Mail geeft geen badges op dit moment bij nieuwe mail.
    Nog niet gevonden hoe ik het weer aan aanzet.
  • De iOS spelcheck is goud:
3 Mac's vandaag binnen 2 uurtjes geupgrade voor 24,- (zonder CC, maar via one-click)
Even op een rijtje.
Zoals ArsTechnica het vandaag zo mooi schreef:
'Tech Specs never looks so sexy'
MacBook eind 2006
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/7170/schermafbeelding2011072.png
MacBookPro medio 2010
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/7170/schermafbeelding2011072.png
iMac medio 2010
Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/7170/schermafbeelding2011072.png

[ Voor 11% gewijzigd door weeraanmelden op 20-07-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Rob schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:02:
[...]

Wil je een extra space? Daar zocht ik mij ook rot naar, maar er zitten hele grote plussen als je op het spaces overzicht zit :)
Thanks,
zit er ook ergens een optie dat voor elke space hetzelfde bureaubladachtergrond word gebruikt ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Oké, zal het proberen..

Is er nu ook verschil tussen de GM en de final of is de final de laatste GM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 15:51
[...]

Wanneer moet je de option toets dan inhouden? Tijdens het starten van de App Store, of tijdens het klikken op Lion? Bij mij werkt het niet als ik dit doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Donstil schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:02:
Weet iemand of je 2 vinger Swipe (vorige/volgende) ook aan kunt zetten in Finder?
heb je al een poging gedaan om te lezen? Het is nu zeker voor de 8952ste keer (ongeveer) verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handigeh
Anoniem: 124852 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:06:
[...]

Oké, zal het proberen..

Is er nu ook verschil tussen de GM en de final of is de final de laatste GM?
Zou ik niet durven te zeggen, maar wat ik wel merkte is dat na het installeren van de final versie. Ik de Lion versies van iWork kreeg die ik via de store had aangeschaft paar weken geleden. Ik denk dat deze updates dus worden gekoppeld aan deze build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202545

Hallo,

Ik heb vanmiddag Lion gedownload en geïnstalleerd. Zit er nu toch aan te denken een clean install te doen door middel van de herstelpartitie, kan op zich geen kwaad om dat eens een keer te doen. Ik heb nu met mijn Time Machine een reservekopie gemaakt. Ik heb nu echter wel een vraag:

- Worden naast mijn documenten, afbeeldingen, muziek etc. ook mijn mailtjes gebackuped met de Time Machine? En de Agenda-items? En mijn contacten? Deze zijn daarna allemaal met de migration assistent terug te krijgen op de schone installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handigeh
tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:07:
[...]

Wanneer moet je de option toets dan inhouden? Tijdens het starten van de App Store, of tijdens het klikken op Lion? Bij mij werkt het niet als ik dit doe.
Ingedrukt houden bij het kopen van Lion, dus als je dus op de "Koop app" knop klikt. Dit omzeilde voor mij de melding dat Lion al geïnstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit: new topic

[ Voor 108% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2011 22:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Anoniem: 202545 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:12:
Hallo,

Ik heb vanmiddag Lion gedownload en geïnstalleerd. Zit er nu toch aan te denken een clean install te doen door middel van de herstelpartitie, kan op zich geen kwaad om dat eens een keer te doen. Ik heb nu met mijn Time Machine een reservekopie gemaakt. Ik heb nu echter wel een vraag:

- Worden naast mijn documenten, afbeeldingen, muziek etc. ook mijn mailtjes gebackuped met de Time Machine? En de Agenda-items? En mijn contacten? Deze zijn daarna allemaal met de migration assistent terug te krijgen op de schone installatie?
ja, tenzij je hebt aangegeven dat het niet moet... als je een rectoren doet van TM dan weet je uiteindelijk niet of je wel een nieuwe install gedaan hebt.. zelfs de iconen op je desktop staan exact hetzelfde dan :)

dus... na een volledige TM back-up... kun je rustig je gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
handigeh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:12:
[...]

Ingedrukt houden bij het kopen van Lion, dus als je dus op de "Koop app" knop klikt. Dit omzeilde voor mij de melding dat Lion al geïnstalleerd was.
Bij mij verschijnt er alleen een knop "geïnstalleerd" en een drop down menu om de link te kopiëren of te delen. Een knop "Koop app" zie ik helemaal nergens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]

Bij mij verschijnt er alleen een knop "geïnstalleerd" en een drop down menu om de link te kopiëren of te delen. Een knop "Koop app" zie ik helemaal nergens :?
App store openen, dan option click op grote "lion download now"

dit werkte perfekt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Beetje jammer dat je bij een clean install niet kunt aangeven dat je bepaalde talen en printerdrivers achterwege wilt laten. Ik vind het zonde van mijn toch al kleine SSD.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Borreltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:17:
[...]

App store openen, dan option click op grote "lion download now"

dit werkte perfekt bij mij.
Nah, het zal wel aan mijn Mac liggen, maar dat werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
En het downloaden is begonnnen..... traag, hij geeft nog 1 dag aan :') Nja.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
Zojuist Lion geïnstalleerd (upgrade) en tijdens de eerste startup al een foutmelding.

ik krijg 3x onderstaande pop up. Iemand enig idee wat ik hier mee moet?

[afbeelding]
dat krijg je als je macfuse gebruikt maar je niet verdiept in de consequenties. Je moet upgraden.
of deze: http://www.offthehill.org...-for-64-bit-snow-leopard/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 20-07-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Als je momenteel nog Lion GM draait kan je upgraden (link).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Is het verstandig je serienummers te plaatsen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 18-06 15:41

alienfruit

the alien you never expected

Hehe. Eindelijk heb Lion kunnen kopen. Wat een moeizame bedoeling zeg! Nu maar eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hebben meer mensen er last van dat de folders niet goed op de manier blijven staan waarop jij wilt dat ze staan (en dan bedoel ik: gesorteerd op 'Kind' in mijn geval etc)? En ook dat het sorteren op Kind nu heel anders gaat dan eerst wat ik nogal vervelend vind, als je nu een rijtje van folders heb van 1 soort krijg je ze niet onder elkaar te zien maar 'achter' elkaar, echt onwijs irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:10:
[...]

heb je al een poging gedaan om te lezen? Het is nu zeker voor de 8952ste keer (ongeveer) verteld...
In Finder? Ik hou het topic al een tijdje in de gaten (waarschijnlijk langer dan jij)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Lion geinstalleerd, werkt tot nu toe soepel, geen crashes niks. doormiddel van een fresh install SL en daarna Lion erop. Vraagje: "Je kan niet alle apps full screen draaien, correct?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
posttoast schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:18:
Beetje jammer dat je bij een clean install niet kunt aangeven dat je bepaalde talen en printerdrivers achterwege wilt laten. Ik vind het zonde van mijn toch al kleine SSD.
maar dat kan achteraf wel... zijn mooie tools voor die heel veel ruimte vrij kunnen maken... maar pas op nu... Lion is een beetje nieuw nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Herkent iemand anders het probleem dat de browser direct crasht als je met 3-vingers opzij swiped? (Optie 'Vegen tussen pagina's' op drie vingers gezet)

Wil namelijk graag kunnen swipen in Finder, maar ook in Safari. (daar crasht die dus meteen) Opnieuw opstarten etc. helpt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:24:
Lion geinstalleerd, werkt tot nu toe soepel, geen crashes niks. doormiddel van een fresh install SL en daarna Lion erop. Vraagje: "Je kan niet alle apps full screen draaien, correct?"
Klopt, niet alle apps zijn al aangepast met fullscreen optie. Kwestie van tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
PBP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:29:
[...]

Klopt, niet alle apps zijn al aangepast met fullscreen optie. Kwestie van tijd :+
Prima, Zijn de meeste apps gewoon compatbile met Lion? Volgens mij wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid! bevalt me zeker nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
zeromussov schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:26:
Herkent iemand anders het probleem dat de browser direct crasht als je met 3-vingers opzij swiped? (Optie 'Vegen tussen pagina's' op drie vingers gezet)

Wil namelijk graag kunnen swipen in Finder, maar ook in Safari. (daar crasht die dus meteen) Opnieuw opstarten etc. helpt helaas niet..
en staan de instellingen goed bij je muis/trackpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202545

callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]

ja, tenzij je hebt aangegeven dat het niet moet... als je een rectoren doet van TM dan weet je uiteindelijk niet of je wel een nieuwe install gedaan hebt.. zelfs de iconen op je desktop staan exact hetzelfde dan :)

dus... na een volledige TM back-up... kun je rustig je gang gaan.
Ik neem uiteraard geen programma's, zoals Office ed., mee in de migratie assistent, die installeer ik naderhand wel opnieuw. Ik ben nu even aan het kijken bij Migratie Assistent wat deze allemaal vind (op de nu nog geïnstalleerde Lion, en de meest recente TM back-up (vanavond)). Ik vink bij gebruikers gewoon alles aan (documenten, muziek etc.). Zitten dan ook de contacten, mailtjes en agendaitems erbij? Er is namelijk ook een "kopje" met programma's (18,3 mb) waar ik voor de rest niet van kan zien wat daartoe behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:09
posttoast schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:18:
cleanmymac aanschaffen die kan dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]

Prima, Zijn de meeste apps gewoon compatbile met Lion? Volgens mij wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid! bevalt me zeker nu!
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad. PowerPC applicaties had ik niet dus is geen probleem voor mij dat het wegvalt. Meeste applicaties die ik gebruik zijn al wel geupdate ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]

en staan de instellingen goed bij je muis/trackpad?
Ja, ik gebruik gewoon de trackpad van mijn MacBook Pro. (13inch mid 2009) De instellingen staan goed, want in Finder werkt de optie gewoon. Echter als ik dit in Safari/Chrome oid probeer dan crasht de browser direct... Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Anoniem: 202545 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Ik neem uiteraard geen programma's, zoals Office ed., mee in de migratie assistent, die installeer ik naderhand wel opnieuw. Ik ben nu even aan het kijken bij Migratie Assistent wat deze allemaal vind (op de nu nog geïnstalleerde Lion, en de meest recente TM back-up (vanavond)). Ik vink bij gebruikers gewoon alles aan (documenten, muziek etc.). Zitten dan ook de contacten, mailtjes en agendaitems erbij? Er is namelijk ook een "kopje" met programma's (18,3 mb) waar ik voor de rest niet van kan zien wat daartoe behoort.
zover ik weet moet je bij TM alleen aangeven wat je NIET gebackuptwil hebben... dus als je niets opgeeft, backupt hij alles... Ik ben erdoor nog nooit iets kwijt geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Handig filmpje nu van Apple met de nieuwe gestures in aktie. Ook handig als je de weg even helemaal kwijt bent :)

Ben inmiddels helemaal fan hiervan. Het is even wennen, daarna wil je niet meer anders!

http://movies.apple.com/m...us-20110606_r848-9cie.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
Gaat het bij anderen ook langzaam? 2 dagen hier.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
ZpAz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:39:
Gaat het bij anderen ook langzaam? 2 dagen hier.
nog ruim 7 uur te gaan hier, dus rustig afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
Iemand toevallig al info of je bij alle nieuwe macs Lion op USB of CD krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Brm-G schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:41:
ik verwacht van niet... het zal er denk ik alop staan met een recovery partitie... je doet er dan slim aan om zelf een usb stick te maken... maar ik denk dit, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]

Appstore opstarten met "ALT" ingedrukt. Ingedrukt blijven houden en dan op Lion klikken. Dan kan je m gewoon kopen voor 23,99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmanl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 16:05
Heb het vanavond gewoon gekocht, is allemaal prima verlopen. Nu toch wat problemen links en rechts. Op tweeakters crasht safari bij het oprennen van een nieuwsbericht op de frontpage. Ook het openen van een p200 monitor doet de browser crashen http://monitor.livep2000.nl/

Ook Microsoft Messenger wil niet aanmelden

Zijn deze problemen herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 15:04
Je kan de installer openen(show package contents) en de DMG eruit halen.
Deze kan je daarna restoren op een USB stickje en booten maar ! ;)

[ Voor 47% gewijzigd door joon op 20-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 17-06 12:34

Decennia

VECTORHEAD

Dus ik heb 2 screenshots gemaakt van mijn factuur, de naam veranderd in 'Blabla.jpg' en nog pakt hij hem niet als JPEG bestand, zucht.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Mijn nieuwe iMac is vandaag afgeleverd. Helaas zit ik tot en met vrijdag in het buitenland voor zaken dus ik heb nog niet kunnen controleren of de Mac al met Lion is geleverd en zo ja, hoe het is mee geleverd. Vrijdag avond een update. Verwacht echter dat hij met Snow Leopard is geleverd.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 12:38

C@SP

Biertje ??

Heb net Lion geinstalleerd. Nieuwe features zoals fullscreen en Mission Control bevallen me goed. Ook Mail is beter. Waar ik me wel aan stoor is de grotere font size in de zijbalken bij Mail en Finder. Iemand een idee hoe je die kleiner kan zetten?

Ook lijkt het alsof mijn MBP warmer wordt dan op SL.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik heb een twede topic geopend nu alle slow-chat min of meer over is. We kunnen daar inhoudelijk verder praten over Lion.

[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws - deel 2

:)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
We kunnen verder in het bovenstaande topic!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!