Het loopt storm hier in dit topic, ik heb mijn Lion er inmiddels ook op, werkt wel grappig, maar niet veel bijzondere dingen. Zag wel dat de Xcode nog niet werkt, en er ook nog geen update klaar staat..
Is niet zo handig, gelukkig dat ik hem zelf niet nodig heb.
Ik zag als developer wel dat er een nieuwe beta voor Lion te downloaden was. Als je met een oudere versie, of een stable versie werkt is het natuurlijk verre van handig!Anoniem: 156876 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:32:
Het loopt storm hier in dit topic, ik heb mijn Lion er inmiddels ook op, werkt wel grappig, maar niet veel bijzondere dingen. Zag wel dat de Xcode nog niet werkt, en er ook nog geen update klaar staat..Is niet zo handig, gelukkig dat ik hem zelf niet nodig heb.
Nou scan hem in en klaar geen credit card gedoe heb ik ook gedaan moet alleen nog wachten tot apple het accept.Decennia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:31:
[...]
Nee, mijn factuur heb ik gewoon, dat kwijtraken is wel heel dom idd.
Vraag me af hoelang het duurt voordat adobe met een update komt voor de lino features evenals microsoft voor office '11.
Klopt het dat je photoshop/illustrator niet in een eigen space kan zetten? ik krijg het niet voor elkaar.
Klopt het dat je photoshop/illustrator niet in een eigen space kan zetten? ik krijg het niet voor elkaar.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Het is me uiteindelijk gelukt, Lion installeert nu. heb SL schoon geinstalleerd en meteen Lion gedownload en dat werkt nu.
Mag ik even wat vragen aan de mensen hier die zeggen dat hun MBP sneller is: Hebben jullie een upgrade of clean install gedaan?
Bvd.
Mag ik even wat vragen aan de mensen hier die zeggen dat hun MBP sneller is: Hebben jullie een upgrade of clean install gedaan?
Bvd.
Mooi, ga ik dat nu doen.r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:33:
[...]
Nou scan hem in en klaar geen credit card gedoe heb ik ook gedaan moet alleen nog wachten tot apple het accept.
Gegroet!
SL terug installeren en dan kopen.XyritZz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:26:
Even een simpele vraag:
Ik was er vanuit gegaan dat ik Lion gewoon kon kopen als ik stiekem de Golden Master al had geïnstalleerd. Echter lukt dit niet met de Mac App Store, hij geeft bij Lion aan dat deze al geïnstalleerd is.
Weet iemand hoe ik 'netjes' kan betalen voor de nieuwe OSX?
Heb zelf een upgrade gedaan.Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:35:
Het is me uiteindelijk gelukt, Lion installeert nu. heb SL schoon geinstalleerd en meteen Lion gedownload en dat werkt nu.
Bvd.
PhD i.o.
Nou bij mij download hij niet eens......
Hopelijk doet ie t straks wel.
Het installeren van Lion via App store, of het downloaden bij het installeren van Lion?Erik-1980 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:35:
Nou bij mij download hij niet eens......
Daar was ik al bang voor, maargoed dat ga ik dan van het weekend maar doen
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het downloaden via de appstore. Rechtsonderin staat een icoontje van lion waarbij staat dat hij aan het downloaden is. Dit staat er al sinds half 8!
Sluit anders App Store en open het weer. Bij mij downloade hij net gewoonErik-1980 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:37:
Het downloaden via de appstore. Rechtsonderin staat een icoontje van lion waarbij staat dat hij aan het downloaden is. Dit staat er al sinds half 8!
Anoniem: 366266
Is het normaal dat je in Lion nu standaard meer processen hebt? Niet dat ik er last van heb, maar op SL had ik zonder iets open gemiddeld 48 processen en nu 65?
Ja, ik ben ook een Windows gebruiker, dus ik let daar nogal op, maar heeft het invloed op de prestaties? Voor de rest loopt Lion echt vloeiend en heb ik nog geen problemen gehad.
Alleen gaat het installeren van (niet in de store) aangekochte apps nu moeizamer, want waar moet je het bestand nu naartoe slepen nu de applicatiemap weg is of zie ik iets over het hoofd?
Ja, ik ben ook een Windows gebruiker, dus ik let daar nogal op, maar heeft het invloed op de prestaties? Voor de rest loopt Lion echt vloeiend en heb ik nog geen problemen gehad.
Alleen gaat het installeren van (niet in de store) aangekochte apps nu moeizamer, want waar moet je het bestand nu naartoe slepen nu de applicatiemap weg is of zie ik iets over het hoofd?
Hoe kan ik SL terug installeren als ik geen SL-dvd heb? Ik draai dus ook stiekem Lion GM en kan hem nu niet downloaden uit de app store, ik heb echter geen SL dvd bij mijn iMac 2011 gekregen.
Gedaan, lijkt t nu wel te doenCaneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:37:
[...]
Sluit anders App Store en open het weer. Bij mij downloade hij net gewoon
Heeft iemand al de gratis versie (vanaf 6 juni macbook pro kopen) al?
Fijn om te horen! Geniet ervan wanneer het klaar is!
Misschien moet je nog even een uurtje wachten, direct na de Lion installatie gaat Spotlight indexeren wat een aantal processen zal gebruiken.Anoniem: 366266 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:38:
Is het normaal dat je in Lion nu standaard meer processen hebt? Niet dat ik er last van heb, maar op SL had ik zonder iets open gemiddeld 48 processen en nu 65?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik heb plots wel 8gb extra schijfruimte! Wat is er weg?
Hibernate file?
Er zijn mensen die gepost hebben dat het ze gelukt is, bij mij accepteert ie het s/n niet.r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:39:
[ Voor 90% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2011 21:41 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb je de mac niet bij de apple online store besteld?fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:40:
Hibernate file?
[...]
Er zijn mensen die gepost hebben dat het ze gelukt is, bij mij accepteert ie het s/n niet.
Dit maakt ook niet uit heb ik zelf niet gedaan.
En ik denk dat het vandaag niets gaat worden. wacht al 6 uur.
Heb wel optie 2 gekozen met factuur in scannen die andere manier heeft denk ik geen wacht tijd.
doe eens software update?Borreltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:38:
Hoe kan ik SL terug installeren als ik geen SL-dvd heb? Ik draai dus ook stiekem Lion GM en kan hem nu niet downloaden uit de app store, ik heb echter geen SL dvd bij mijn iMac 2011 gekregen.
Heb hem via de TU Delft bij de online Mac Store gekocht.r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:43:
[...]
Heb je de mac niet bij de apple online store besteld?
Dit maakt ook niet uit heb ik zelf niet gedaan.
Ik probeer via de SL CD in Disk Utility te komen via een restart, maar hij blijft hangen op het Apple logo en blijft daar dan. Wat kan ik doen?
In het begin voelde het systeem trager maar dat komt mededoor het opnieuw indexeren van de hdd. Wanneer dat klaar was en ik had gereboot vond ik de Mac echt sneller. Kennis met een Sad kon het ook merken en hij had dezelfde install gedaan die ik ook deed, de upgrade.Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:36:
[...]
En wat vind je sneller gaan? Sorry voor de vragen, ben nieuwsgierig!
PhD i.o.
Ik heb deze er nu ook op.
Nog wel wennen sommige dingen. Zoals de nieuwe multi-touch geastures. Vind het wel fijn om te kunnen slepen zonder te moeten tappen. (3 finger swipe)
Nog wel wennen sommige dingen. Zoals de nieuwe multi-touch geastures. Vind het wel fijn om te kunnen slepen zonder te moeten tappen. (3 finger swipe)
Heb ik gedaan, kreeg een itunes en pages update, hij geeft als versie wel 11A511 aan, maar ik wil graag schoon beginnen met een gekochte Lion install.
Me!!..Maar dan een iMac. had alleen een factuur van 1 juni, dat pakte hij niet. Dus de 6e ingevuld en hoppa Free Lion!!r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:39:
Oh .. jammer dat de gestures niet in firefox werken maar alleen in Safari.
[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 20-07-2011 21:50 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Anoniem: 342185
Ga morgen gewoon anders naar een Reseller zullen je zeker helpenBorreltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:48:
[...]
Heb ik gedaan, kreeg een itunes en pages update, hij geeft als versie wel 11A511 aan, maar ik wil graag schoon beginnen met een gekochte Lion install.
Ik las net dat office en adobe niet gaan werken. Hopelijk repareren ze dat snel anders heb ik niks aan osx lion.
Dat zijn de enigste 2 progs die ik nodig heb voor school en de laptop is voor school
Dat zijn de enigste 2 progs die ik nodig heb voor school en de laptop is voor school
Office 2011 en Adobe CS5 werken primar_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:49:
Ik las net dat office en adobe niet gaan werken. Hopelijk repareren ze dat snel anders heb ik niks aan osx lion.
Anoniem: 136075
Office (2011) werkt hier op Lion anders net zo (crappy) als onder Snow Leopard, en Adobe (CS5.5) werkt ook prima...r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:49:
Het lijkt wel alsof ze de x - + tekentjes om te sluiten, minimaliseren en vergroten, kleiner hebben gemaakt.. Ik had altijd al moeite met dat kleine balletje maar nu is het nog erger! Is er een manier om het te vergroten?
Misschiien inderdaad het beste, bedankt voor de tip.Anoniem: 342185 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:49:
[...]
Ga morgen gewoon anders naar een Reseller zullen je zeker helpen
@ r_v_94: office en adobe draaien hier prima op de Lion GM, waarom zouden ze niet op de final werken?
( of heb ik iets gemist?)
Hier ook, heb er geen problemen mee. Alleen krijg ik ze niet in een aparte fullscreen space.

Heh het werkt idd net zo crap als de versie onder SL. Tijd voor een echte build van office voor Lion.Anoniem: 136075 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:50:
[...]
Office (2011) werkt hier op Lion anders net zo (crappy) als onder Snow Leopard, en Adobe (CS5.5) werkt ook prima...
PhD i.o.
O raar kwam net paar sites tegen waar ze zijden zijn problemen. Ben blij me dat er bij jullie allemaal geen problemen zijn en ik gewoon morgen overstap. Of het clean install wordt is nog de vraag of ik ssd ga kopen, maar dat is mijn probleem
Dropbox opties in finder popup menu zitten ook na een herinstallatie niet in het popup menu
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt
Anoniem: 415942
werkt hier snel en goed. install gaf ook geen problemen totdat ik windows wilde starten via parallels desktop. dit werkt hier dus niet. iemand een idee?
cecotto
cecotto
Anoniem: 124852
Is er nu eigenlijk wel verschil tussen de GM versie en de Final versie?
Kan namelijk ook lino niet downloaden uit de appstore..
"Sorry schat..... het Pixum fotoboek waar je enkele dagen mee bezig bent geweest kan ik niet meer openen, de Pixum software doet het opeens niet meer onder het nieuwe OS wat ik net heb geïnstalleerd...". (trekt 100% CPU en reageert dan niet meer)
En idd, ook geen Dropbox popup menu meer onder finder, ook niet na een re-install. Maar dat is minder ernstig dan het Pixum probleem
En idd, ook geen Dropbox popup menu meer onder finder, ook niet na een re-install. Maar dat is minder ernstig dan het Pixum probleem
[ Voor 3% gewijzigd door catchingfire op 20-07-2011 21:59 ]
Met illustrator kan ik gewoon werken en exporteren/opslaan. optie voor de verslons kan ik niet vinden maar dat zal ongetwijfeld wel komen.r_v_94 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:52:
O raar kwam net paar sites tegen waar ze zijden zijn problemen. Ben blij me dat er bij jullie allemaal geen problemen zijn en ik gewoon morgen overstap. Of het clean install wordt is nog de vraag of ik ssd ga kopen, maar dat is mijn probleem
Ik heb intussen ook Lion al draaien op m'n 13" Macbook Pro 2011. Op zich tevreden met Lion en geen problemen gehad met de upgrade.
De enige 2 puntjes, waar ik momenteel tegenaan loop:
De enige 2 puntjes, waar ik momenteel tegenaan loop:
- TimeMachine werkt (nog) niet met m'n Synology NAS
- m'n PopcornHour is niet meer te zien in Finder
Wanneer je de laatste DP van Xcode geisntalleerd hebt zou ik voorzichtig zijn met updaten naar de nieuwe via de App Store (is nu ook gratis voor neit dev'ers). Bij mij werkt Xcode niet meer na die update

Dit is gelijk voor alle mensen, als je de option toets ingedrukt houdt zorgt ervoor dat je de controle of een product al is gekocht omzeilt. Dit werkt ook als je de GM hebt geïnstalleerd en een melding krijgt dat je Lion niet kan installeren omdat het al geïnstalleerd is.Anoniem: 124852 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:55:
Is er nu eigenlijk wel verschil tussen de GM versie en de Final versie?
Anoniem: 366266
Raar bij mij doet Dropbox het prima en heb ik wel nog altijd een menu. In het begin heb ik wel een berichtje gekregen i.v.m. de server die niet zou werken of zoiets, maar hij synchroniseert prima.catchingfire schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:56:
"Sorry schat..... het Pixum fotoboek waar je enkele dagen mee bezig bent geweest kan ik niet meer openen, de Pixum software doet het opeens niet meer onder het nieuwe OS wat ik net heb geïnstalleerd...". (trekt 100% CPU en reageert dan niet meer)
En idd, ook geen Dropbox popup menu meer onder finder. Maar dat is minder ernstig dan het Pixum probleem
Waren zitten de opties voor spaces verstopt in Lion ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Weet iemand of je 2 vinger Swipe (vorige/volgende) ook aan kunt zetten in Finder?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De laatste DP of de laatste versie? GM van Xcode 4.1 was er al nl. Net van GM naar nieuwste build geupdated via App Store, werkt hier in ieder geval zonder problemen.fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:59:
Wanneer je de laatste DP van Xcode geisntalleerd hebt zou ik voorzichtig zijn met updaten naar de nieuwe via de App Store (is nu ook gratis voor neit dev'ers). Bij mij werkt Xcode niet meer na die update
Wil je een extra space? Daar zocht ik mij ook rot naar, maar er zitten hele grote plussen als je op het spaces overzicht zitTLRnZ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:01:
Waren zitten de opties voor spaces verstopt in Lion ?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Weet niet meer precies welke het nou was, iig diegene die je tot voor kort (of misschien nog steeds wel) kon downloaden bij developer.apple.com.Jannis schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:02:
[...]
De laatste DP of de laatste versie? GM van Xcode 4.1 was er al nl. Net van GM naar nieuwste build geupdated via App Store, werkt hier in ieder geval zonder problemen.
Kijk! dat werkt, goeie tip, wist ik niet, ben nu aan het downloaden, dan USB stick maken en clean install doen, bedankt voor de tip!handigeh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:00:
[...]
Dit is gelijk voor alle mensen, als je de option toets ingedrukt houdt zorgt ervoor dat je de controle of een product al is gekocht omzeilt. Dit werkt ook als je de GM hebt geïnstalleerd en een melding krijgt dat je Lion niet kan installeren omdat het al geïnstalleerd is.
Ik hoop alleen dat de belastingdienst geen vragen gaat stellen 

Alleen de 2010 versie is compatible met Lion.
Dit is toch wel impressive hoor:
een 5 jaar oude MacBook met een 64bits only OS.

wel kleine dingetjes op de MacBook:
AirDrop werkt er niet op/is niet zichtbaar.

En AirDrop tussen mijn MacBookPro en iMac zorgde de eerste keer ervoor dat alles crashte, nu werkt het geinig.
[EDIT]
http://www.mac-forums.com...4537-airdrop-missing.html
Airdrop werkt niet op oudere Macs ivm de netwerkkaart.
Met deze instructies durft zelfs mijn vader het aan om het geheugen bij te werken

Details/kleine gekke dingen:
Even op een rijtje.
Zoals ArsTechnica het vandaag zo mooi schreef:
'Tech Specs never looks so sexy'
MacBook eind 2006

MacBookPro medio 2010

iMac medio 2010

Alleen de 2010 versie is compatible met Lion.
Dit is toch wel impressive hoor:
een 5 jaar oude MacBook met een 64bits only OS.

wel kleine dingetjes op de MacBook:
AirDrop werkt er niet op/is niet zichtbaar.

En AirDrop tussen mijn MacBookPro en iMac zorgde de eerste keer ervoor dat alles crashte, nu werkt het geinig.
[EDIT]
http://www.mac-forums.com...4537-airdrop-missing.html
Airdrop werkt niet op oudere Macs ivm de netwerkkaart.
Mac's zijn inderdaad niet voor TweakersAirDrop supports the following Mac models:
MacBook Pro (Late 2008 or newer)
MacBook Air (Late 2010 or newer)
MacBook (Late 2008 or newer)
iMac (Early 2009 or newer)
Mac mini (Mid 2010 or newer)
Mac Pro (Early 2009 with AirPort Extreme card, or Mid 2010)
Met deze instructies durft zelfs mijn vader het aan om het geheugen bij te werken

Details/kleine gekke dingen:
- "Het Nieuwe Scrollen" is echt even wennen.
"Het Nieuwe Scrollen" is echt even wennen.
Niet zo erg dat ik het gelijk terug wil zetten, maar het is even wennen. - Mail geeft geen badges op dit moment bij nieuwe mail.
Nog niet gevonden hoe ik het weer aan aanzet. - De iOS spelcheck is goud:
Even op een rijtje.
Zoals ArsTechnica het vandaag zo mooi schreef:
'Tech Specs never looks so sexy'
MacBook eind 2006

MacBookPro medio 2010

iMac medio 2010

[ Voor 11% gewijzigd door weeraanmelden op 20-07-2011 22:16 ]
Thanks,Rob schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:02:
[...]
Wil je een extra space? Daar zocht ik mij ook rot naar, maar er zitten hele grote plussen als je op het spaces overzicht zit
zit er ook ergens een optie dat voor elke space hetzelfde bureaubladachtergrond word gebruikt ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Oké, zal het proberen..handigeh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:00:
[...]
Dit is gelijk voor alle mensen, als je de option toets ingedrukt houdt zorgt ervoor dat je de controle of een product al is gekocht omzeilt. Dit werkt ook als je de GM hebt geïnstalleerd en een melding krijgt dat je Lion niet kan installeren omdat het al geïnstalleerd is.
Is er nu ook verschil tussen de GM en de final of is de final de laatste GM?
Wanneer moet je de option toets dan inhouden? Tijdens het starten van de App Store, of tijdens het klikken op Lion? Bij mij werkt het niet als ik dit doe.handigeh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:00:
[...]
heb je al een poging gedaan om te lezen? Het is nu zeker voor de 8952ste keer (ongeveer) verteld...Donstil schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:02:
Weet iemand of je 2 vinger Swipe (vorige/volgende) ook aan kunt zetten in Finder?
Zou ik niet durven te zeggen, maar wat ik wel merkte is dat na het installeren van de final versie. Ik de Lion versies van iWork kreeg die ik via de store had aangeschaft paar weken geleden. Ik denk dat deze updates dus worden gekoppeld aan deze build.Anoniem: 124852 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:06:
[...]
Oké, zal het proberen..
Is er nu ook verschil tussen de GM en de final of is de final de laatste GM?
Anoniem: 202545
Hallo,
Ik heb vanmiddag Lion gedownload en geïnstalleerd. Zit er nu toch aan te denken een clean install te doen door middel van de herstelpartitie, kan op zich geen kwaad om dat eens een keer te doen. Ik heb nu met mijn Time Machine een reservekopie gemaakt. Ik heb nu echter wel een vraag:
- Worden naast mijn documenten, afbeeldingen, muziek etc. ook mijn mailtjes gebackuped met de Time Machine? En de Agenda-items? En mijn contacten? Deze zijn daarna allemaal met de migration assistent terug te krijgen op de schone installatie?
Ik heb vanmiddag Lion gedownload en geïnstalleerd. Zit er nu toch aan te denken een clean install te doen door middel van de herstelpartitie, kan op zich geen kwaad om dat eens een keer te doen. Ik heb nu met mijn Time Machine een reservekopie gemaakt. Ik heb nu echter wel een vraag:
- Worden naast mijn documenten, afbeeldingen, muziek etc. ook mijn mailtjes gebackuped met de Time Machine? En de Agenda-items? En mijn contacten? Deze zijn daarna allemaal met de migration assistent terug te krijgen op de schone installatie?
Ingedrukt houden bij het kopen van Lion, dus als je dus op de "Koop app" knop klikt. Dit omzeilde voor mij de melding dat Lion al geïnstalleerd was.tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:07:
[...]
Wanneer moet je de option toets dan inhouden? Tijdens het starten van de App Store, of tijdens het klikken op Lion? Bij mij werkt het niet als ik dit doe.
edit: new topic
[ Voor 108% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2011 22:19 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
ja, tenzij je hebt aangegeven dat het niet moet... als je een rectoren doet van TM dan weet je uiteindelijk niet of je wel een nieuwe install gedaan hebt.. zelfs de iconen op je desktop staan exact hetzelfde danAnoniem: 202545 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:12:
Hallo,
dus... na een volledige TM back-up... kun je rustig je gang gaan.
Bij mij verschijnt er alleen een knop "geïnstalleerd" en een drop down menu om de link te kopiëren of te delen. Een knop "Koop app" zie ik helemaal nergenshandigeh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:12:
[...]
Ingedrukt houden bij het kopen van Lion, dus als je dus op de "Koop app" knop klikt. Dit omzeilde voor mij de melding dat Lion al geïnstalleerd was.
App store openen, dan option click op grote "lion download now"tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]
Bij mij verschijnt er alleen een knop "geïnstalleerd" en een drop down menu om de link te kopiëren of te delen. Een knop "Koop app" zie ik helemaal nergens
dit werkte perfekt bij mij.
Beetje jammer dat je bij een clean install niet kunt aangeven dat je bepaalde talen en printerdrivers achterwege wilt laten. Ik vind het zonde van mijn toch al kleine SSD.
Nah, het zal wel aan mijn Mac liggen, maar dat werkt bij mij niet.Borreltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:17:
[...]
App store openen, dan option click op grote "lion download now"
dit werkte perfekt bij mij.
En het downloaden is begonnnen..... traag, hij geeft nog 1 dag aan
Nja.
Anoniem: 34095
dat krijg je als je macfuse gebruikt maar je niet verdiept in de consequenties. Je moet upgraden.Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
Zojuist Lion geïnstalleerd (upgrade) en tijdens de eerste startup al een foutmelding.
ik krijg 3x onderstaande pop up. Iemand enig idee wat ik hier mee moet?
[afbeelding]
of deze: http://www.offthehill.org...-for-64-bit-snow-leopard/
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 20-07-2011 22:23 ]
Als je momenteel nog Lion GM draait kan je upgraden (link).
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Is het verstandig je serienummers te plaatsen?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Hehe. Eindelijk heb Lion kunnen kopen. Wat een moeizame bedoeling zeg! Nu maar eens installeren.
Hebben meer mensen er last van dat de folders niet goed op de manier blijven staan waarop jij wilt dat ze staan (en dan bedoel ik: gesorteerd op 'Kind' in mijn geval etc)? En ook dat het sorteren op Kind nu heel anders gaat dan eerst wat ik nogal vervelend vind, als je nu een rijtje van folders heb van 1 soort krijg je ze niet onder elkaar te zien maar 'achter' elkaar, echt onwijs irritant.
In Finder? Ik hou het topic al een tijdje in de gaten (waarschijnlijk langer dan jij)callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:10:
[...]
heb je al een poging gedaan om te lezen? Het is nu zeker voor de 8952ste keer (ongeveer) verteld...
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Lion geinstalleerd, werkt tot nu toe soepel, geen crashes niks. doormiddel van een fresh install SL en daarna Lion erop. Vraagje: "Je kan niet alle apps full screen draaien, correct?"
maar dat kan achteraf wel... zijn mooie tools voor die heel veel ruimte vrij kunnen maken... maar pas op nu... Lion is een beetje nieuw nogposttoast schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:18:
Beetje jammer dat je bij een clean install niet kunt aangeven dat je bepaalde talen en printerdrivers achterwege wilt laten. Ik vind het zonde van mijn toch al kleine SSD.
Herkent iemand anders het probleem dat de browser direct crasht als je met 3-vingers opzij swiped? (Optie 'Vegen tussen pagina's' op drie vingers gezet)
Wil namelijk graag kunnen swipen in Finder, maar ook in Safari. (daar crasht die dus meteen) Opnieuw opstarten etc. helpt helaas niet..
Wil namelijk graag kunnen swipen in Finder, maar ook in Safari. (daar crasht die dus meteen) Opnieuw opstarten etc. helpt helaas niet..
Klopt, niet alle apps zijn al aangepast met fullscreen optie. Kwestie van tijdCaneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:24:
Lion geinstalleerd, werkt tot nu toe soepel, geen crashes niks. doormiddel van een fresh install SL en daarna Lion erop. Vraagje: "Je kan niet alle apps full screen draaien, correct?"
Prima, Zijn de meeste apps gewoon compatbile met Lion? Volgens mij wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid! bevalt me zeker nu!PBP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:29:
[...]
Klopt, niet alle apps zijn al aangepast met fullscreen optie. Kwestie van tijd
en staan de instellingen goed bij je muis/trackpad?zeromussov schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:26:
Herkent iemand anders het probleem dat de browser direct crasht als je met 3-vingers opzij swiped? (Optie 'Vegen tussen pagina's' op drie vingers gezet)
Anoniem: 202545
Ik neem uiteraard geen programma's, zoals Office ed., mee in de migratie assistent, die installeer ik naderhand wel opnieuw. Ik ben nu even aan het kijken bij Migratie Assistent wat deze allemaal vind (op de nu nog geïnstalleerde Lion, en de meest recente TM back-up (vanavond)). Ik vink bij gebruikers gewoon alles aan (documenten, muziek etc.). Zitten dan ook de contacten, mailtjes en agendaitems erbij? Er is namelijk ook een "kopje" met programma's (18,3 mb) waar ik voor de rest niet van kan zien wat daartoe behoort.callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]
ja, tenzij je hebt aangegeven dat het niet moet... als je een rectoren doet van TM dan weet je uiteindelijk niet of je wel een nieuwe install gedaan hebt.. zelfs de iconen op je desktop staan exact hetzelfde dan
dus... na een volledige TM back-up... kun je rustig je gang gaan.
cleanmymac aanschaffen die kan dit oplossen.posttoast schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:18:
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad. PowerPC applicaties had ik niet dus is geen probleem voor mij dat het wegvalt. Meeste applicaties die ik gebruik zijn al wel geupdate ondertussen.Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]
Prima, Zijn de meeste apps gewoon compatbile met Lion? Volgens mij wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid! bevalt me zeker nu!
Ja, ik gebruik gewoon de trackpad van mijn MacBook Pro. (13inch mid 2009) De instellingen staan goed, want in Finder werkt de optie gewoon. Echter als ik dit in Safari/Chrome oid probeer dan crasht de browser direct... Erg vervelend.callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]
en staan de instellingen goed bij je muis/trackpad?
zover ik weet moet je bij TM alleen aangeven wat je NIET gebackuptwil hebben... dus als je niets opgeeft, backupt hij alles... Ik ben erdoor nog nooit iets kwijt geraaktAnoniem: 202545 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:33:
[...]
Ik neem uiteraard geen programma's, zoals Office ed., mee in de migratie assistent, die installeer ik naderhand wel opnieuw. Ik ben nu even aan het kijken bij Migratie Assistent wat deze allemaal vind (op de nu nog geïnstalleerde Lion, en de meest recente TM back-up (vanavond)). Ik vink bij gebruikers gewoon alles aan (documenten, muziek etc.). Zitten dan ook de contacten, mailtjes en agendaitems erbij? Er is namelijk ook een "kopje" met programma's (18,3 mb) waar ik voor de rest niet van kan zien wat daartoe behoort.
Anoniem: 296131
Handig filmpje nu van Apple met de nieuwe gestures in aktie. Ook handig als je de weg even helemaal kwijt bent
Ben inmiddels helemaal fan hiervan. Het is even wennen, daarna wil je niet meer anders!
http://movies.apple.com/m...us-20110606_r848-9cie.mov
Ben inmiddels helemaal fan hiervan. Het is even wennen, daarna wil je niet meer anders!
http://movies.apple.com/m...us-20110606_r848-9cie.mov
Gaat het bij anderen ook langzaam? 2 dagen hier.
nog ruim 7 uur te gaan hier, dus rustig afwachten maar.ZpAz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:39:
Gaat het bij anderen ook langzaam? 2 dagen hier.
Iemand toevallig al info of je bij alle nieuwe macs Lion op USB of CD krijgt?
ik verwacht van niet... het zal er denk ik alop staan met een recovery partitie... je doet er dan slim aan om zelf een usb stick te maken... maar ik denk dit, ik weet het niet.Brm-G schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:41:
Appstore opstarten met "ALT" ingedrukt. Ingedrukt blijven houden en dan op Lion klikken. Dan kan je m gewoon kopen voor 23,99!tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]
Bij mij verschijnt er alleen een knop "geïnstalleerd" en een drop down menu om de link te kopiëren of te delen. Een knop "Koop app" zie ik helemaal nergens
Heb het vanavond gewoon gekocht, is allemaal prima verlopen. Nu toch wat problemen links en rechts. Op tweeakters crasht safari bij het oprennen van een nieuwsbericht op de frontpage. Ook het openen van een p200 monitor doet de browser crashen http://monitor.livep2000.nl/
Ook Microsoft Messenger wil niet aanmelden
Zijn deze problemen herkenbaar
Ook Microsoft Messenger wil niet aanmelden
Zijn deze problemen herkenbaar
Je kan de installer openen(show package contents) en de DMG eruit halen.Brm-G schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:41:
Deze kan je daarna restoren op een USB stickje en booten maar !
[ Voor 47% gewijzigd door joon op 20-07-2011 22:47 ]
Dus ik heb 2 screenshots gemaakt van mijn factuur, de naam veranderd in 'Blabla.jpg' en nog pakt hij hem niet als JPEG bestand, zucht.
Gegroet!
Mijn nieuwe iMac is vandaag afgeleverd. Helaas zit ik tot en met vrijdag in het buitenland voor zaken dus ik heb nog niet kunnen controleren of de Mac al met Lion is geleverd en zo ja, hoe het is mee geleverd. Vrijdag avond een update. Verwacht echter dat hij met Snow Leopard is geleverd.Brm-G schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:41:
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Heb net Lion geinstalleerd. Nieuwe features zoals fullscreen en Mission Control bevallen me goed. Ook Mail is beter. Waar ik me wel aan stoor is de grotere font size in de zijbalken bij Mail en Finder. Iemand een idee hoe je die kleiner kan zetten?
Ook lijkt het alsof mijn MBP warmer wordt dan op SL.
Ook lijkt het alsof mijn MBP warmer wordt dan op SL.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik heb een twede topic geopend nu alle slow-chat min of meer over is. We kunnen daar inhoudelijk verder praten over Lion.
[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws - deel 2
[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws - deel 2
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
We kunnen verder in het bovenstaande topic!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!