[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 158.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Herkent iemand anders het probleem dat de browser direct crasht als je met 3-vingers opzij swiped? (Optie 'Vegen tussen pagina's' op drie vingers gezet)

Wil namelijk graag kunnen swipen in Finder, maar ook in Safari. (daar crasht die dus meteen) Opnieuw opstarten etc. helpt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 21:21

PBP

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:24:
Lion geinstalleerd, werkt tot nu toe soepel, geen crashes niks. doormiddel van een fresh install SL en daarna Lion erop. Vraagje: "Je kan niet alle apps full screen draaien, correct?"
Klopt, niet alle apps zijn al aangepast met fullscreen optie. Kwestie van tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 17:17
PBP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:29:
[...]

Klopt, niet alle apps zijn al aangepast met fullscreen optie. Kwestie van tijd :+
Prima, Zijn de meeste apps gewoon compatbile met Lion? Volgens mij wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid! bevalt me zeker nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 10:26
zeromussov schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:26:
Herkent iemand anders het probleem dat de browser direct crasht als je met 3-vingers opzij swiped? (Optie 'Vegen tussen pagina's' op drie vingers gezet)

Wil namelijk graag kunnen swipen in Finder, maar ook in Safari. (daar crasht die dus meteen) Opnieuw opstarten etc. helpt helaas niet..
en staan de instellingen goed bij je muis/trackpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]

ja, tenzij je hebt aangegeven dat het niet moet... als je een rectoren doet van TM dan weet je uiteindelijk niet of je wel een nieuwe install gedaan hebt.. zelfs de iconen op je desktop staan exact hetzelfde dan :)

dus... na een volledige TM back-up... kun je rustig je gang gaan.
Ik neem uiteraard geen programma's, zoals Office ed., mee in de migratie assistent, die installeer ik naderhand wel opnieuw. Ik ben nu even aan het kijken bij Migratie Assistent wat deze allemaal vind (op de nu nog geïnstalleerde Lion, en de meest recente TM back-up (vanavond)). Ik vink bij gebruikers gewoon alles aan (documenten, muziek etc.). Zitten dan ook de contacten, mailtjes en agendaitems erbij? Er is namelijk ook een "kopje" met programma's (18,3 mb) waar ik voor de rest niet van kan zien wat daartoe behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
posttoast schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:18:
Beetje jammer dat je bij een clean install niet kunt aangeven dat je bepaalde talen en printerdrivers achterwege wilt laten. Ik vind het zonde van mijn toch al kleine SSD.
cleanmymac aanschaffen die kan dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 21:21

PBP

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]

Prima, Zijn de meeste apps gewoon compatbile met Lion? Volgens mij wel maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid! bevalt me zeker nu!
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad. PowerPC applicaties had ik niet dus is geen probleem voor mij dat het wegvalt. Meeste applicaties die ik gebruik zijn al wel geupdate ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]

en staan de instellingen goed bij je muis/trackpad?
Ja, ik gebruik gewoon de trackpad van mijn MacBook Pro. (13inch mid 2009) De instellingen staan goed, want in Finder werkt de optie gewoon. Echter als ik dit in Safari/Chrome oid probeer dan crasht de browser direct... Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Ik neem uiteraard geen programma's, zoals Office ed., mee in de migratie assistent, die installeer ik naderhand wel opnieuw. Ik ben nu even aan het kijken bij Migratie Assistent wat deze allemaal vind (op de nu nog geïnstalleerde Lion, en de meest recente TM back-up (vanavond)). Ik vink bij gebruikers gewoon alles aan (documenten, muziek etc.). Zitten dan ook de contacten, mailtjes en agendaitems erbij? Er is namelijk ook een "kopje" met programma's (18,3 mb) waar ik voor de rest niet van kan zien wat daartoe behoort.
zover ik weet moet je bij TM alleen aangeven wat je NIET gebackuptwil hebben... dus als je niets opgeeft, backupt hij alles... Ik ben erdoor nog nooit iets kwijt geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig filmpje nu van Apple met de nieuwe gestures in aktie. Ook handig als je de weg even helemaal kwijt bent :)

Ben inmiddels helemaal fan hiervan. Het is even wennen, daarna wil je niet meer anders!

http://movies.apple.com/m...us-20110606_r848-9cie.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06
Gaat het bij anderen ook langzaam? 2 dagen hier.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 18:58
ZpAz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:39:
Gaat het bij anderen ook langzaam? 2 dagen hier.
nog ruim 7 uur te gaan hier, dus rustig afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36
Iemand toevallig al info of je bij alle nieuwe macs Lion op USB of CD krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Brm-G schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:41:
ik verwacht van niet... het zal er denk ik alop staan met een recovery partitie... je doet er dan slim aan om zelf een usb stick te maken... maar ik denk dit, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:15:
[...]

Bij mij verschijnt er alleen een knop "geïnstalleerd" en een drop down menu om de link te kopiëren of te delen. Een knop "Koop app" zie ik helemaal nergens :?
Appstore opstarten met "ALT" ingedrukt. Ingedrukt blijven houden en dan op Lion klikken. Dan kan je m gewoon kopen voor 23,99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmanl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-08 22:52
Heb het vanavond gewoon gekocht, is allemaal prima verlopen. Nu toch wat problemen links en rechts. Op tweeakters crasht safari bij het oprennen van een nieuwsbericht op de frontpage. Ook het openen van een p200 monitor doet de browser crashen http://monitor.livep2000.nl/

Ook Microsoft Messenger wil niet aanmelden

Zijn deze problemen herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 20:33
Je kan de installer openen(show package contents) en de DMG eruit halen.
Deze kan je daarna restoren op een USB stickje en booten maar ! ;)

[ Voor 47% gewijzigd door joon op 20-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Dus ik heb 2 screenshots gemaakt van mijn factuur, de naam veranderd in 'Blabla.jpg' en nog pakt hij hem niet als JPEG bestand, zucht.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Mijn nieuwe iMac is vandaag afgeleverd. Helaas zit ik tot en met vrijdag in het buitenland voor zaken dus ik heb nog niet kunnen controleren of de Mac al met Lion is geleverd en zo ja, hoe het is mee geleverd. Vrijdag avond een update. Verwacht echter dat hij met Snow Leopard is geleverd.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 14:47

C@SP

Biertje ??

Heb net Lion geinstalleerd. Nieuwe features zoals fullscreen en Mission Control bevallen me goed. Ook Mail is beter. Waar ik me wel aan stoor is de grotere font size in de zijbalken bij Mail en Finder. Iemand een idee hoe je die kleiner kan zetten?

Ook lijkt het alsof mijn MBP warmer wordt dan op SL.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik heb een twede topic geopend nu alle slow-chat min of meer over is. We kunnen daar inhoudelijk verder praten over Lion.

[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws - deel 2

:)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
We kunnen verder in het bovenstaande topic!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!