[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren een mail ontvangen van Apple Software Customer Seeding (seedx@apple.com) met een uitnodiging om mee te doen aan de pre-release van OSX Lion. Er zit een heel verhaal bij over NDA enzo en of ik even met mijn AppleID wil inloggen op http://appleseed.apple.com om mijn seed account te activeren (login en password staan in de mail). Allemaal leuk en aardig, maar hoe betrouwbaar is een dergelijke mail? Ik zit niet te wachten op een vette invoice van Visa als blijkt dat dit een oplichters truukje is om aan mijn AppleID password te komen en men allerlei dure in-App purchases op mijn naam gaat doen :/
Ik heb met Google enzo gezocht naar meer info, maar ik ben er nog niet uit of dit betrouwbaar is :?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Zolang het op Apple.com is is er niks aan de hand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
En toch voelt het niet helemaal koosjer, op internet kan ik b.v. amper wat terugvinden over een dergelijke uitnodiging. Ik ben dus benieuwd of ook anderen een dergelijke uitnodiging hebben ontvangen. Het komt bij mij een beetje over als phishing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat kan je wel vinden, maar apple.com = apple.com. Dat is niet te faken, dus is het legit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Roko schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:37:
Ik heb gisteren een mail ontvangen van Apple Software Customer Seeding (seedx@apple.com) met een uitnodiging om mee te doen aan de pre-release van OSX Lion. Er zit een heel verhaal bij over NDA enzo en of ik even met mijn AppleID wil inloggen op http://appleseed.apple.com om mijn seed account te activeren (login en password staan in de mail). Allemaal leuk en aardig, maar hoe betrouwbaar is een dergelijke mail? Ik zit niet te wachten op een vette invoice van Visa als blijkt dat dit een oplichters truukje is om aan mijn AppleID password te komen en men allerlei dure in-App purchases op mijn naam gaat doen :/
Ik heb met Google enzo gezocht naar meer info, maar ik ben er nog niet uit of dit betrouwbaar is :?

Iemand een idee?
Pas wel even op dat je niet op de link in het mailtje klikt, want die zou door kunnen verwijzen naar een andere site dan het claimed te zijn. Zorg dat je de link even copy-pasted of handmatig overtypt, dan kan er niets fout gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
En inderdaad, aan apple.com valt niet te tornen, maar je weet nooit waar je naartoe gelinkt wordt vanuit een dergelijk meeltje. De tip om niet die in de mail te gebruiken maar hem zelf in te kloppen is een toppertje! Tenks gents, ik ga het vanavond eens proberen. Mocht het fake zijn dan zal ik bij inloggen al wel geweigert worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon het SSL certificaat bekijken en klaar.
En als het geen https is dan al niet eens de moeite nemen natuurlijk.

Zojuist Preview 2 bekeken.....diep van binnen ben ik een beetje aan het huilen om de oerlelijke nep-leer header van de nieuwe iCal.
Wel is OSX server weer losgekoppeld en apart te downloaden......hmmmzzzz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Roko, je bent niet de enige die dat mailtje heeft gehad. Op macrumors heb ik hetzelfde mailtje al meerdere malen voorbij zien komen en het lijkt verassend genoeg legit te zijn.

Overigens is dev preview 2 uit! Deze geeft support voor Sandy Bridge, en heeft veel snelheidsverbeteringen, bugfixes, changes, en feature improvements on board als ik macrumors forums moet geloven. Vanmiddag maar eens kijken of er een download te vinden is - ik vond preview 1 op mijn 2009 13" al erg goed!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamersblood
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07-2019
Smultie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:28:
[...]

Tot op heden draait elke nieuwe versie van Mac OS sneller/beter op een systeem dan de versie ervoor.
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d945f7f3d6d4/4d945f7f3176e-Screen_Shot_2011-03-30_at_7.47.29_PM.thumb.jpg
(MacRumors)

Vind het er toch wel lelijker uitzien..

Atm bezig Lion in VMWare aan het installeren, zal daarna eens updaten naar de nieuwe build en wat ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris5488 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:18:
Wat er nu in mijn gedachten speelt:

Exposé en Dashboard gaan vervangen worden door Mission Control in OS X Lion.
Wat gebeurt er dan met de Exposé & Dashboard knopjes (F3 & F4) op het toetsenbord?

Zullen de toetsenborden aangepast worden, zal het Exposé-knopje in Lion voor Mission Control dienen en het Dashboard-knopje voor iets anders/niks? Lijkt me slordig om nu de nieuwe Macbook Pro te kopen om over een aantal maanden OS X Lion te hebben waarbij je toetsenbord al 'verouderd' is doordat de knopjes niets meer zullen doen?
ben ook wel benieuwd wat er met die knopjes gaat bebeuren, miss nieuwe? of andere functies?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
expose opent MC. Dashboard blijft dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dashboard (met standaard instellingen) is onderdeel van Mission Control geworden dus misschien doelt ie daar op.

Maar dan alsnog is dashboard en apart venster binnen Mission Control dus die knop kan gewoon een functie blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Jammer dat iCal en Address Book er zo cartoonesk uitzien. Ik vond het juist zo mooi dat OS X minimalistisch en grijs was. Als ik wil genieten van een kleurige interface met overbodige randjes, dan pak ik Windows er wel bij.

Kan je de nieuwe scrollbars ook nog slepen met de muis? Zo af en toe doe ik dat als met het scrollwiel scrollen te langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

MC ziet er wel geweldig uit, beetje hoe ik nu ook vaak spaces gebruik (spaces -> expose). Werkt spaces nu een beetje logisch met window focus? Zodra ik wissel van space in SL dan wordt de focus niet onthouden en kan ik vaak direct na het wisselen van space weer in expose duiken om de juiste app naar voren te halen. Heel erg irritant dat dit niet gewoon werkt zoals ik verwacht en ik hoop dat dit beter is in lion.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:39
Stel dat ik over een maand ongeveer een MB Air koop. Kan ik dan naar OS X Lion updaten (dus gewoon kopen), of kan er geen nieuwe versie op een oudere Mac. Heb nog geen ervaring met een Mac vandaar deze vraag. En hoeveel kost een nieuw OS bij Apple ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

-Edwin- schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:40:
Stel dat ik over een maand ongeveer een MB Air koop. Kan ik dan naar OS X Lion updaten (dus gewoon kopen), of kan er geen nieuwe versie op een oudere Mac. Heb nog geen ervaring met een Mac vandaar deze vraag. En hoeveel kost een nieuw OS bij Apple ongeveer?
Sure. Lion zal gewoon draaien op Macs van de afgelopen paar jaar. Leopard was destijds €125 volgens mij, dus ik verwacht dat Lion ook zoiets zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Ik heb een paar maanden terug Snow Leopard gekocht om een hackintosh te bouwen. Ik vraag me af of ik daar beter nu mee kan beginnen, of dat ik beter nog even kan wachten op Lion (al heb ik dan wel 30 euro weggegooid :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je koopt SL maar gaat vervolgens wel illegaal hackintosh lopen maken, waarom download je dan niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Het is discutabel of je dan illegaal bezig bent. Hij heeft de licentie, alleen niet de, in Apple's ogen, geschikte hardware, hoewel hier niks bijzonders aan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
nja, oke. "illegaal" is het idd, tussen haakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij heeft de licentie gekocht maar voldoet niet aan de voorwaarden van het gebruik ervan. == mag niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Helaas zijn de voorwaarden in de vorm van een EULA dus 0 komma niks waard in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Fab1Man schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:31:
Het is discutabel of je dan illegaal bezig bent. Hij heeft de licentie, alleen niet de, in Apple's ogen, geschikte hardware, hoewel hier niks bijzonders aan is...
Dat...

...en het feit dat ik zuig in het zoeken van torrents. Maar ik ben sowieso niet zo van de piraterij, als de prijs goed is waarom zou je het dan downloaden? En 30 euro voor een OS is niet veel (t.o.v. Windows dan, ik wil hier geen Linux-fanboy-flame starten). Verder vind ik het van een OS meestal wel fijn dat je niet hoeft te twijfelen aan de kwaliteit van je gebrande cd, ook niet onbelangrijk.

Anyway, wat vinden jullie: bij SL blijven of wachten op Lion? Of is het nog te vroeg om dit te zeggen? Ik hoop iig dat ze die mouse-acceleration curve nu gefixed hebben. Bij de hackintoshes op de universiteit zijn de bewegingen die je moet maken met je hand echt killing voor je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik zou het gewoon eens proberen. Als het allemaal een beetje werkt is het een leuke ervaring. Een Hackint0sh versie van Lion zal toch nog wel even op zich laten wachten naar de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Roko schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:56:
En toch voelt het niet helemaal koosjer, op internet kan ik b.v. amper wat terugvinden over een dergelijke uitnodiging. Ik ben dus benieuwd of ook anderen een dergelijke uitnodiging hebben ontvangen. Het komt bij mij een beetje over als phishing
http://www.9to5mac.com/58...le-customers-to-try-lion/

Misschien dat je nu geen "zorgen" meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Nee, inmiddels heb ik die niet meer, Lion draait sinds gisteravond op z'n eigen iMac partitie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Is het met Lion nu mogelijk om Filevault security en timemachine goed naast elkaar te gebruiken ?

In de oudere macosx uitvoeringen kun je geen timemachine gebruiken als je filevault aan hebt staan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Fab1Man schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:53:
Helaas zijn de voorwaarden in de vorm van een EULA dus 0 komma niks waard in Nederland.
Waar haal je die wijsheid precies vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

De rechtsgeldigheid valt over te twisten, in ieder geval op de manier zoals die op een computer gepresenteerd wordt, kun je eigenlijk niet meer dan accepteren. Je kunt niet zeggen, ik ben het met dat gedeelte niet eens. Het is of wel, of niet. Wikipedia: End-user licence agreement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Nu bezig lion op een MBP '10 standaart 13" model te instaleren, op een eigen partitie. Ben benieuwd!

Edit:

Lion draait hier beetje mee aan het spelen, vind het best oké zo na de eerste 15min. Al lijkt het soms iets te duren met het internet browsen. Het switchen werkt prettig naar mijn idee, heb er verder nog geen programma' erop gezet aangezien de partitie aan de kleine kant is 30gig.

Eens kijken straks of illustrator een beetje werkt.

Edit: mis wel het 3vinger swypen in safari met heen en terug, of ik kijk erover heen natuurlijk.
oké gevonden, was gewoon een instelling net als "het bewegen waar de vinger naartoe gaat" heb ik ok uit gezet, werkt voor mij beter.

Al met al ziet het er geweldig uit al voelt het niet zo snel als SL op dit moment.

[ Voor 89% gewijzigd door Daniel_Elessar op 03-04-2011 16:44 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
Is het mogelijk om die ADC-versie te draaien onder VMWare? Wil graag geen tweede partitie aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dat zou ik je niet kunnen vertellen of dat kan.

Wat ik nog wel mis is het weergeven van externe HD, DVD etc op het bureaublad of kijk ik dan over een instelling heen?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Daniel_Elessar schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:29:
Wat ik nog wel mis is het weergeven van externe HD, DVD etc op het bureaublad of kijk ik dan over een instelling heen?
Dat kun je aanvinken in de Finder-voorkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er mensen die onder de 2de developer's preview Usenet al hebben getest?
Op de eerste preview werkte dat helaas niet.

Ik heb nog een 17" Unibody die amper wordt gebruikt behalve Downloaden / films afspelen.

(mkvtools werkte helaas ook niet)

Edit: Preview2 inmiddels geïnstalleerd. Ziet er allemaal keurig uit.
Ook lijkt het allemaal een stuk "stabieler" dan preview1.

Lijkt wel alsof er een hoop nieuwe "iOS" design kenmerken zijn bijgekomen.
Ook vind ik de nieuwe "vierkantere" stijl wel mooi.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 04-04-2011 21:40 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 13:01
SABnzb+ werkt hier onder preview 2, je moet het wel manueel opstarten vanuit terminal, /Applications/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --server localhost:8080 en localhost door je IP vervangen

Heb momenteel enkel een probleem om mijn trackpad terug geconnecteerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb er inmiddels Developer Preview 2 op gezet.
Werkt echt een ENORME ruk beter dan Preview1 zo lijkt het.

Ik kan alleen nog niet echt vinden hoe ik nu "vorige/volgende" kan doen in de browser. Dit deed ik altijd door over me touchpad te swipen maar dat lijkt nu het wisselen van schermen te zijn.

@Chris.mellebeek. Sabnzb+ Werkt idd weer keurig en na een installatie van Growl werken ook de "push berichtjes" weer.

Edit: Ook wel jammer dat MKVTools nog niet werkt.
Geluid wil niet decoderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 05-04-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:07:
...

Ik kan alleen nog niet echt vinden hoe ik nu "vorige/volgende" kan doen in de browser. Dit deed ik altijd door over me touchpad te swipen maar dat lijkt nu het wisselen van schermen te zijn.

...
Dat doe je met twee vingers in Lion, ook kan je in Settings dit aanpassen naar jouw voorkeur.
Het effect in Safari is wel leuk gedaan vind ik, je ziet namelijk de vorige/volgende pagina zodra je gaat swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inmiddels weer terug op SnowLeopard.
Lion werkt wel keurig maar alleen MKVTools wil niet lekker werken (het enige waar ik die machine voor gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

bij mij werkte dropbox niet meer onder DP1 & DP2, maar ik heb gevonden hoe je dat kunt verhelpen.

het volgende .plist bestand moet worden aangepast:
/Applications/Dropbox.app/Contents/Info.plist

verander de volgende waarden:
code:
1
2
3
4
5
<string>Dropbox 2.1.0</string>
<key>CFBundleSignature</key>
<string>????</string>
<key>CFBundleVersion</key>
<string>2.1.0</string>

sommige mensen moeten eerst rebooten, maar bij mij was dat niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Nerpissad op 07-04-2011 12:47 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
De laatste forum build van Dropbox werkt prima onder DP2. Deze is hier te downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Sietse schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:57:
De laatste forum build van Dropbox werkt prima onder DP2. Deze is hier te downloaden. :)
dat kan natuurlijk ook ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Apple Including Ultra High Resolution Artwork in Lion for Possible Retina Displays?
A finding earlier this month by OSXDaily has generated some speculation about Apple's plans for "Retina" display Macs. The Mac OS X Lion Developer Preview 2 released in late March included an ultra-high resolution version of the background desktop image at a resolution of 3200x2000. A few observers noted that this is higher than any Apple display has ever supported, generating speculation that Apple is preparing for "Retina" display Macs in the near future.

We had previously reported that Mac OS X Lion has made some under-the-hood changes opening the door to such super-high resolution displays.

Taking cues from iOS, Apple has reportedly built in support for what it calls "HiDPI display modes". These HiDPI modes allow developers to supply 2x-enlarged images to support double-high resolution displays. Like the iPhone 4's Retina Display, this means that user interface elements will remain the same size, but everything will be twice the resolution and therefore twice as detailed.

Now, MacMagazine.com.br has found that Apple is already starting to include other super high resolution artwork in Lion. They found several icons stored as 1024x1024 sizes, up from a previous maximum of 512x512.

Of course, this support for super high resolution displays is only the first step, but suggests Apple is planning ahead when the hardware becomes available.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Fijn om te zien dat Apple de 16:10-verhouding voor hun schermen blijft aanhouden en niet -zoals veel andere fabrikanten- voor 16:9 gaat. De paar extra pixels in de hoogte zijn méér dan welkom :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat is de huidige status van serverfunctionaliteit in Lion? Ik wil graag de mailserver gebruiken.
Werken alle applicaties voor Mac OS X ook gewoon op de serverversie?

Het is de bedoeling dat ik er verder VMware Fusion met daarin wat Windows server VM's op ga draaien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Lijkt me wel, waarom zouden applicaties niet werken in servermodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 15:50
Zegato schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:35:
Fijn om te zien dat Apple de 16:10-verhouding voor hun schermen blijft aanhouden en niet -zoals veel andere fabrikanten- voor 16:9 gaat. De paar extra pixels in de hoogte zijn méér dan welkom :)
beide Imacs en de MacBook Air 11 hebben al 16:9 verhouding. Het zal me verbazen als de nieuwe Imacs weer teruggaan naar 16:10 verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het Cinema Display is ook al 16:9. Apple gaat niet eeuwig op 16:10 blijven hangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16

mzx

Voor mij was toch een groot gemis dat, wanneer ik mijn macbook dicht deed, hij het externe scherm ook in slaapstand zette. Niet meer bij Lion :D! linkje: http://www.9to5mac.com/64...nal-monitors-differently/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Apple Targeting Mac App Store as 'Preferred' Mac OS X Lion Distribution Mechanism
AppleInsider reports that it has learned that Apple is planning to utilize the Mac App Store as the "preferred" mechanism for distribution of Mac OS X Lion when it is released to the public later this year.

The Mac App Store, available to all users running the most recent version of Mac OS X 10.6 Snow Leopard, will become the de facto method for obtaining the Lion upgrade, people familiar with the matter have revealed. Users will be able to upgrade instantly without the need for physical media by purchasing Lion through the Mac App Store.

Apple is said to presumably be planning to also release Mac OS X Lion on physical media to support users who are running older Mac OS X versions incompatible with the Mac App Store or who have slow Internet connections that would make downloading the large update unwieldy.

Distribution of Mac OS X Lion through the Mac App Store would of course not be a surprise, as Apple has been working to position the marketplace as the future of app distribution on the Mac platform and has even been distributing developer builds of Lion through the store.

Options for physical media distribution could include the traditional optical disc or even USB keys such as those that ship with the MacBook Air for providing system software. The lack of an optical drive on the popular new MacBook Air provides an opportunity for Apple to push alternative distribution methods such as direct download or USB keys, although the MacBook Air is also capable of wirelessly using optical drives on nearby Macs and PCs for software installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant stukje.

Vraag me dan alleen af hoe je een volledige nieuwe installatie kunt doen.

Het enige dat ik me dan kan voorstellen is om de image op USB of DVD over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat vroeg ik me ook af. Ik koop hem vooralsnog wel op een DVD'tje. Kun je tenminste een clean install doen.

Tenzij ze iets slims inbouwen bij de App Store versie om hem naar DVD/USB te mikken.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:17:
Dat vroeg ik me ook af. Ik koop hem vooralsnog wel op een DVD'tje. Kun je tenminste een clean install doen.

Tenzij ze iets slims inbouwen bij de App Store versie om hem naar DVD/USB te mikken.
Bij een OS zou ik het sowieso veel prettiger vinden om deze altijd vanaf een DVD'tje te kunnen installeren.
Als Apple via de App Store namelijk een 'upgrade-app' gaan aanbieden, die daarna niet meer te gebruiken is of niet op een DVD'tje te branden is, dan heb ik er vrij weinig aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ProfoundValue schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Bij een OS zou ik het sowieso veel prettiger vinden om deze altijd vanaf een DVD'tje te kunnen installeren.
Als Apple via de App Store namelijk een 'upgrade-app' gaan aanbieden, die daarna niet meer te gebruiken is of niet op een DVD'tje te branden is, dan heb ik er vrij weinig aan..
De aanschaf wordt gewoon gekoppeld aan je account natuurlijk, dus je kunt altijd later nog een keer upgraden (sterker nog, volgens de voorwaarden van de App Store kan dat dan op 5 verschillende computers).

Vraag blijft of ze de mogelijkheid bieden het op DVD of USB te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt die DVD toch niet meer nodig voor een clean install eenmaal geinstalled? Je hebt die restore disk toch? Kun je gewoon daarvan booten en kun je een clean install doen.

En met restore disk bedoel ik dan dat je een extra disk krijgt als je alt inhoud bij het opstarten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bovendien wil ik niet dat de licentie gekoppeld is aan m'n account. Als ik m'n Mac verkoop wil ik hem gewoon met Snow Leopard Lion kunnen verkopen in plaats van Snow Leopard weer te moeten restoren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:18
Zal aan de prijs liggen wat interessanter is. Als ik 'm voor de helft in de Mac App Store kan krijgen, dan doe ik dat, anders kun je inderdaad beter een DVD/USB halen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De prijs zal mij een worst wezen eerlijk gezegd. Ik ga mijn beslissing niet af laten hangen van 2 tientjes :)

Daar vind ik een OS upgrade iets te belangrijk voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:46:
Je hebt die DVD toch niet meer nodig voor een clean install eenmaal geinstalled? Je hebt die restore disk toch? Kun je gewoon daarvan booten en kun je een clean install doen.

En met restore disk bedoel ik dan dat je een extra disk krijgt als je alt inhoud bij het opstarten.
Nou ja, een ander medium dan de harde schijf waarop je OS staat geinstalleerd lijkt me toch wel handig. Die 'restore disk' is natuurlijk weg als je harde schijf het begeeft of je hem opnieuw hebt moeten partitioneren.

Ik vind die DVD's maar onhandig traag en inflexibel, dus wat ik zelf bij Snow Leopard gedaan heb is een kleine (8GB) HFS+ partitie aanmaken op een externe USB harde schijf en daar zet ik dan met CCC een image op van de OSX installatie DVD. Booten met alt vanaf die partitie op de USB drive en hup installeren maar. Gaat ook lekker vlot vanaf harddisk natuurlijk.

Als Lion als image beschikbaar gesteld wordt via de Appstore, zou dit dan niet op precies dezelfde manier blijven gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:46:
Interessant stukje.

Vraag me dan alleen af hoe je een volledige nieuwe installatie kunt doen.

Het enige dat ik me dan kan voorstellen is om de image op USB of DVD over te zetten.
Dat zal voor de meesten te omslachtig zijn.
Waarschijnlijk wordt er een tijdelijke partitie gemaakt waarop de image wordt gekopieerd waarna herstart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Vandaag ook de Developer Preview 2 installed. Onmiddellijk de updates gedownload via Software-Update.

Helaas werkt Eclipse niet meer. Ik krijg de melding dat er geen Java-runtime is geïnstalleerd. Software-Update begint dan te zoeken naar software en dan krijg ik de melding: De software is momenteel niet beschikbaar. Open Eclipse later om een Java-runtime te installeren.

Ik heb al van de Apple site Java 1.6 gedownload maar dat was enkel voor 10.6 en dat wou niet installeren.

Enkele maanden geleden heb ik Developer Preview 1 eens geinstalleerd en toen had ik geen last van dit Java probleem.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Hoop dat het opgelost raakt want heb Eclipse echt nodig, zal anders terug moeten naar 10.6.

/edit

Vriend installeert de Developer Preview update en in Software-update staat gelijk 'Java runtime for Mac OS X 10.7'. Dat heb ik dus niet :(

/edit2

Heb hem uiteindelijk gevonden. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door kakature op 14-05-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:31:
Is het mogelijk om die ADC-versie te draaien onder VMWare? Wil graag geen tweede partitie aanmaken
http://www.appletips.nl/m...eren-onder-vmware-fusion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net DP3 geinstalleerd.

Alles draait echt een hele tiet beter. Vooral de FullScreen apps werken nu een stuk beter.
Ik denk persoonlijk dat een GM niet lang meer zal duren.

(Ik draai hem op een 17" 2,66ghz/8gb/SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

De FullScreen apps zijn nice, maar ze mogen nog wel wat maken dat je er bijvoorbeeld twee naast elkaar kan gebruiken als je twee monitoren hebt. Op dit moment staat de tweede monitor een beetje een nutteloos leeg scherm te tonen, terwijl ik dat toch eigenlijk gewoon als een Space zou willen kunnen benutten.

Ik heb Lion DP3 draaien op een Mac Pro 3,1 met twee LED Cinema Displays

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:17:

Ik denk dat je gewoon een DMG download vanuit de App Store welke je dus eenvoudig op een DVD kan branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven. Of Mounten op een USBstick / externeHDD.

Doe ik ook altijd. Werkte met Lion wederom perfect.

Edit: Wel enorm vervelend dat de "licht puntjes" onder geopende apps weg zijn uit het Dock. Dit vond ik persoonlijk altijd erg handig.
(ik werk nog met een 2d dock)

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 15-05-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

De licht puntjes kun je gewoon aanzetten in je System Preferences.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Donstil schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:59:
Net DP3 geinstalleerd.

Alles draait echt een hele tiet beter. Vooral de FullScreen apps werken nu een stuk beter.
Ik denk persoonlijk dat een GM niet lang meer zal duren.

(Ik draai hem op een 17" 2,66ghz/8gb/SSD)
Ik heb nu al twee keer geprobeerd te updaten naar DP3 maar na een herstart is er niets veranderd en staat DP2 er nog op...

Ik probeer het nu via:

http://swcdn.apple.com/content/downloads/07/51/041-1135/Nwd4jg7rHrWP6qTprYns7RYjVRGn4CCQ8r/LionSWUpdate.pkg

Hopelijk werkt dat wel...

Ook lukte het mij niet om te booten vanaf een dvd of usb stick. Denk dat de versie die ik heb bepaalde dingen niet ondersteund of iets dergelijks.

Vanaf mijn MacBook Pro start ie wel netjes op als ik alt ingedrukt houdt van usb stick.
Misschien vanwege mijn draadloze toetsenbord van mijn iMac, zou niet moeten toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 15-05-2011 18:44 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Underworld. Laatst lopen klooien met een oudere iMac. Zo een wit plastic model.
Bleek na 100x proberen ook niet te kunnen booten vanaf USB.

Ik moest trouwens ook iets van 3x een enorme update downloaden (Via software update). Na de derde keer stond DP3 er pas op (raar genoeg).

@Bathbak. Nooit geweten. Vroeger stond het standaard aan dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-05-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Donstil schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:15:
@Underworld. Laatst lopen klooien met een oudere iMac. Zo een wit plastic model.
Bleek na 100x proberen ook niet te kunnen booten vanaf USB.

Ik moest trouwens ook iets van 3x een enorme update downloaden (Via software update). Na de derde keer stond DP3 er pas op (raar genoeg).

@Bathbak. Nooit geweten. Vroeger stond het standaard aan dacht ik.
Na veel proberen is het me gelukt...
twee keer een her-instal (corrupte installatie god knows why...)

Het lukte mij in iedergeval alleen door middel van de link naar de update die ik in mijn vorige post poste. Na de update kon ik ook ineens opstarten vanaf een usbstick! _/-\o_

Verder is het me geen één keer gelukt om up te daten via software update...

Over het algemeen werkt alles heerlijk! Wel wat bugs (bij mij doet iCal het niet : |:( ) En Safari stopt er bij bepaalde websites ineens mee (kan door flash komen). Ik neem die kleine bugs iig voor lief. Mission Control vind ik echt een uitkomst namelijk.
En heb het idee dat alles net even sneller werkt dan in SL!
Heb het idee dat dit DPje zeker tegen de Golden Master aan zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Donstil schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:10:

Edit: Wel enorm vervelend dat de "licht puntjes" onder geopende apps weg zijn uit het Dock. Dit vond ik persoonlijk altijd erg handig.
(ik werk nog met een 2d dock)
Zoals al gezegd, je kunt het aanzetten. Maar persoonlijk ben ik wel benieuwd hoe het werkt zonder. Feitelijk schijnt het niet meer uit te maken, al werkt dat in de praktijk natuurlijk wel even anders. Ik wil wel graag zien of ik software open heb die een paar GB geheugen gebruikt, zodat ik die af kan sluiten indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:48
Bosmonster schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:23:
[...]

Zoals al gezegd, je kunt het aanzetten. Maar persoonlijk ben ik wel benieuwd hoe het werkt zonder. Feitelijk schijnt het niet meer uit te maken, al werkt dat in de praktijk natuurlijk wel even anders. Ik wil wel graag zien of ik software open heb die een paar GB geheugen gebruikt, zodat ik die af kan sluiten indien nodig.
Ik weet niet of jij bijvoorbeeld standaard Photoshop of Vmware in de dock hebt staan, maar als de applicatie dan niet open is staat hij helemaal niet in de Dock, is hij wel open staat hij er wel, zo kan je dan ook zien of 'grote' programma's open staan of niet (ik heb zelf geen 'grote' programma's standaard in de dock).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Die programma's staan logischerwijs juist wel in de dock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Photoshop staat bij mij ook in de Dock idd. Daarom is het wel handig als ik in 1x kan zien of zulke Apps open staan.

Het viel me op dat de muis soms nog wat langzaam reageerd. Alsof hij even moet denken "doet hij nu dit of komt er misschien nog een vinger bij voor een ander commando".

Ook werkt die overlay met enorme Iconen (ff de naam kwijt maar zoals in iOS zeg maag) nog niet helemaal lekker. Ik had alles keurig ingedeeld in mapjes etc maar na een reboot staat alles weer door elkaar. Inclusief de programma's die inmiddels niet meer geïnstalleerd staan.

Verder loopt het echt lekker. Ik laat hem nog even staan om verder te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik gebruik nu al een poosje Lion, nu heb ik voor de 2e keer dat mn macbook compleet flipt na een reboot.
Het scherm word helemaal groen en er zijn strepen te zien, ook zie ik dat de strepen bewegen en dat de kleur licht verandert.

als ik dan de macbook een "harde" reboot geeft doet die nog niks, pas een een paar keer heeft het effect.

Ik heb nog maar enkele dagen garantie en ik wil graag weten of dit een hardware probleem is of dat het misschien toch aan OSX Lion ligt.

hierbij een link naar de foto die ik ervan gemaakt heb.

http://img585.imageshack.us/i/foto1jm.jpg/
http://img641.imageshack.us/i/fotooqo.jpg/

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik stel voor dat je die beoordeling pas probeert te maken als je wél gewoon supported, productiekwaliteit software draait.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Lion eraf en Snow Leopard erop. Doet hij dan nog lastig dan heb je een hardware probleem, sim-pel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:48
Bosmonster schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:30:
Die programma's staan logischerwijs juist wel in de dock :)
Ik houd van een lege dock, en start het meeste met spotlight.

Mijn standaard dock (behalfe Pages, die staat momenteel gewoon open).

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1z0L3q2H3R3D0U1W0l1w/Screen%20shot%202011-05-17%20at%2010.01.23.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

colin43 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:06:
Ik gebruik nu al een poosje Lion, nu heb ik voor de 2e keer dat mn macbook compleet flipt na een reboot.
Het scherm word helemaal groen en er zijn strepen te zien, ook zie ik dat de strepen bewegen en dat de kleur licht verandert.
Ik heb ook bepaalde problemen soms met opstarten, een wit scherm met zwarte stippels, meestal ook direct weer weg daarna. Ik dacht eerst even aan een memory probleem maar had het voor Lion nooit, dus ligt gewoon daar aan O-)

Nu ik Leeuw een paar dagen heb draaien...
Ik vind eigenlijk dat het nog niet zoveel toevoegt tegen over Snow Leopard... (a bolt statement i know..)
Maar buiten Mission control, een 'nieuwe' iCal/Adresboek wat aanpassingen aan Finder/spotlight, reader/download manager in Safari, GUI in 'Over deze Mac' wat is er nou echt veranderd allemaal?

wat veranderingen op Macrumors van DP2 naar DP3.

Destijds van Tiger naar Leopard zag ik echt hele grote veranderingen. Maar nu eerder een aantal 'kleine' aanpassingen net zoals van Leopard naar Snow Leopard (dus ongeveer hetzelfde als nu van Snow Leopard naar Lion ).

Zijn mensen het met mij eens? Of ben ik door de jaren heen gewoon wat verwend geraakt en verwacht ik teveel features in een nieuwe release van Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
ZpAz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:02:
[...]

Ik houd van een lege dock, en start het meeste met spotlight.

Mijn standaard dock (behalfe Pages, die staat momenteel gewoon open).

[afbeelding]
nog een voordeel van veel gebruikte apps in je doc is dat ze altijd op dezelfde plek staan (voor zowel opstarten, maar belangrijker met switchen, als je toch je muis vast hebt klik ik wel een keer in mijn dock, en vind het dan erg prettig dat de meeste apps een vast plekje hebben)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Prulleman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:31:
[...]

nog een voordeel van veel gebruikte apps in je doc is dat ze altijd op dezelfde plek staan (voor zowel opstarten, maar belangrijker met switchen, als je toch je muis vast hebt klik ik wel een keer in mijn dock, en vind het dan erg prettig dat de meeste apps een vast plekje hebben)
Ik gebruik de dock ook eigenlijk voor twee soorten apps:

1. apps die ik vaak opgestart heb en tussen moet switchen (browsers, photoshop, mail, IDE, etc)
2. apps met badges, want dan is het wel handig als ze altijd op dezelfde plek staan

Voor de rest gebruik ik spotlight. Maar goed, juist die apps die ik veel open heb, daarvan wil ik weten of ze open zijn of niet. Ik vind het een beetje raar om die bolletjes weg te halen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Zitten de server apps in de laatste Preview? Ik zou graag willen spelen met de webdav sharing (en hopelijk de SSL versie ervan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lion lijkt me gewoon bloatware

Zit niks in van vernieuwing, zelfs de UI is nog het zelfde... ik begin die aqua wel wat beu te worden

"Control Center" vind ik maar een opgeblazen functie die volgens mij amper zal gebruikt worden, behalve in het begin om wat mee te spelen, net zoals Aero Flip 3D

Expose blijft nog steeds een van de beste functies van het OS

App Store is ook maar dom, is puur bedacht om nog meer geld van Apple gebruikers te slaan...
Ik heb liever versiontracker.com of macupdate.com, op die sites ben je niet afhankelijk van Apple, en je kan die .dmg's gewoon downloaden naar waar je wilt, en dus ook backupen, in de App Store heb je niks te zeggen

Volgens mij heeft Apple z'n hoogtepunt bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Volgens mij heb jij je hoogtepunt bereikt, want je praat onzin.

Lion is de grootste interface vernieuwing sinds de introductie van OS X... Juist die Aqua wordt flink ingetoomd. Control center is voornamelijk een uitbreiding op Expose met wat meer mogelijkheden en structuur (want bij veel vensters is het nu gewoon een rommeltje).

App Store is de toekomst en een uitkomst voor de reguliere gebruiker. En geeft kleinere ontwikkelaars een geweldig bereik voor hun apps. De integratie in Lion mag van mij nog wel iets heftiger alleen (bijvoorbeeld voor updates).

Maar goed.. we kunnen niet allemaal visie hebben natuurlijk. Voor die mensen is er Windows ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

inderdaad, wat is in godsnaam de meerwaarde van het zelf kunnen opslaan van dmg's?
helemaal als je weet dat je m.b.v. de app store alle ooit aangekochte apps met een paar klikken terug kunt krijgen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zoals ik in Belgie leeft, waar er data-limieten zijn is het superhandig om alle gedownloade setups ergens te backupen, anders moet je ze terug opnieuw downloaden en bij sommige programma's zijn dat GB's

Ik heb liever dat mijn data die ik aangekocht heb fysisch bij me is, dus op _mijn_ hard drives, en niet op een online server... ben dus om die reden ook absoluut geen fan van cloud based devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt volgens mij elke app ook gewoon nog kopen/downloaden via de site van de makers dus het lijkt me een beetje en non-argument om OS X Lion daarop af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07

FTL

Gewoon de Applicatie vanuit je Applications map copieren of backuppen naar je gewenste plek.
Je bent niet de MAS nodig om een backup van deze applicaties te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:02:
Als je zoals ik in Belgie leeft, waar er data-limieten zijn is het superhandig om alle gedownloade setups ergens te backupen, anders moet je ze terug opnieuw downloaden en bij sommige programma's zijn dat GB's

Ik heb liever dat mijn data die ik aangekocht heb fysisch bij me is, dus op _mijn_ hard drives, en niet op een online server... ben dus om die reden ook absoluut geen fan van cloud based devices
Het downloaden van apps is niet iets dat je dagelijks doet. Daarnaast kunnen we er ook weinig aan doen dat Belgie zo achterloopt ;)

Anyway, je kunt natuurlijk apps gewoon zelf backuppen, daar heb je echt geen dmg voor nodig. Dus wederom een kul-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

En toch ben ik het dus deels met _EclipX eens dat Lion er verder hetzelfde uitziet als (Snow) Leopard, op één of andere manier zit ik te wachten op meer features...

Die Aqua bars zijn overigens vrijwel overal vervangen voor mooiere balken. Vooral in finder ziet dat er een stuk strakker uit. Ik hoop alleen nog op andere icons. En anders word het gewoon weer met Candybar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:03:
Je kunt volgens mij elke app ook gewoon nog kopen/downloaden via de site van de makers dus het lijkt me een beetje en non-argument om OS X Lion daarop af te schrijven.
Ja? Onlangs wou ik Windows Phone 7 Connector voor Mac installeren, maar ik had een paar weken netwerkproblemen bij mij thuis. Wat dacht ik? Ik download gewoon die setup via mijn werk.. maar wat blijkt, je moet een Mac hebben en je moet een account hebben, natuurlijk gebruiken ze op mijn werk allemaal Windows, en via Microsoft kon je nergens een rechtstreekse link vinden naar de download, je werd gewoon geforwarded naar de App Store
FTL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:06:
Gewoon de Applicatie vanuit je Applications map copieren of backuppen naar je gewenste plek.
Je bent niet de MAS nodig om een backup van deze applicaties te maken.
Er zijn verschillende programma's zoals Photoshop en Traktor die je moet installeren, niet gewoon overslepen. Leuk als je de setup ervan niet meer hebt staan

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Even kijken hoor, dus je wordt boos op Apple omdat Microsoft geen installer aanbiedt? Of omdat je thuis enkele weken geen internet hebt en ineens geen gebruik meer kan maken van .. uhh... internet?
Er zijn verschillende programma's zoals Photoshop en Traktor die je moet installeren, niet gewoon overslepen. Leuk als je de setup ervan niet meer hebt staan
Waar heb je het nu over? Over software die je hebt gekocht, maar de installer niet meer hebt :? Of over software uit de App Store?

Daarnaast... jij bent de enige op aarde zonder backup-mogelijkheden ofzo?

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:13:
Even kijken hoor, dus je wordt boos op Apple omdat Microsoft geen installer aanbiedt? Of omdat je thuis enkele weken geen internet hebt en ineens geen gebruik meer kan maken van .. uhh... internet?
Nee, in dit geval was het toevallig een programma van MS, maar dat kan toch evengoed van een andere developer zijn?
En ik wou gewoon in de tijd dat ik effe geen internet had gewoon die setup via een andere pc downloaden (rechtstreekse download via http of ftp), maar dat blijkt dus onmogelijk je bent gedwongen tot de Appstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Nee, in dit geval was het toevallig een programma van MS, maar dat kan toch evengoed van een andere developer zijn?
En ik wou gewoon in de tijd dat ik effe geen internet had gewoon die setup via een andere pc downloaden (rechtstreekse download via http of ftp), maar dat blijkt dus onmogelijk je bent gedwongen tot de Appstore
Dat zal in de toekomst alleen nog maar erger worden. De cloud is de toekomst. Internet-connectiviteit nodig en vanzelfsprekend.

Als je kabel-aansluiting het niet doet kun je ook geen TV kijken.

Uiteindelijk schuif je alles af op het feit dat je even geen internet had. Dat is dan jammer, dan kun je niet internetten en dus geen applicaties downloaden. Sim-pel.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Kan je niet gewoon met Time Machine alles terugzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:18:
[...]

Dat zal in de toekomst alleen nog maar erger worden. De cloud is de toekomst. Internet-connectiviteit nodig en vanzelfsprekend.

Als je kabel-aansluiting het niet doet kun je ook geen TV kijken.

Uiteindelijk schuif je alles af op het feit dat je even geen internet had. Dat is dan jammer, dan kun je niet internetten en dus geen applicaties downloaden. Sim-pel.
Wat hij bedoelt is dat Microsoft downloaders dwingt producten te downloaden voor het platform waarop zij op dat moment werken. Dat is onhandig. Heeft niets met de App Store (of gerelateerde ontwikkelingen) te maken, maar het is zeker onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maar geef je dan de App Store de schuld van het feit dat MS geen alternatief biedt? Kan me overigens ook niet voorstellen dat je die software niet op DVD bij je telefoon krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Iemand HiDPI al werkend? Ik heb spciaal Xcode geïnstalleerd zodat ik qeurtz debug kan gebruiken, maar die zegt nu (onder UI resolution) "if virtual display modes are enabled, select HiDPI mode in the display preference panal after login. Maar over virtual display modes kan ik niks vinden, dus ik heb ook geen idee hoe ik dit activeer.. iemand?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Waarom zou je dat willen? Dan wordt alles veel groter op een normaal display :P

Voor zover ik weet is deze feature ook nog niet bruikbaar, aangezien er geen hardware voor is.

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 19-05-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Bosmonster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:11:
Waarom zou je dat willen? Dan wordt alles veel groter op een normaal display :P

Voor zover ik weet is deze feature ook nog niet bruikbaar, aangezien er geen hardware voor is.
omdat ik de letter op mijn 11" te klein vind. In 10.6.6 is het wel mogelijk de slider met 'dpi' te krijgen, alleen weerkt de feature daar minder mooi omdat het OS het minder goed ondersteunt.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!