Ik volg je redenatie niet. Ik snap niet waarom het goedkoper is als iedereen Lion zou draaien. Bedoel je dat ze dan maar 1 versie moeten ondersteunen? Waarom stoppen ze dan met het ondersteunen van PPC?Jeroen schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:37:
[...]
Apple houdt ervan om dingen uit te brengen voor een zeer beperkt scala aan systemen, vandaar dat ze hun eigen hardware maken, dus als iedereen Lion gebruikt bespaart dat kosten. Ook moeten ze natuurlijk een innovatief imago blijven uitstralen. Dat wordt geholpen als mensen ook echt gebruik gaan maken van Lion, en dus zou Lion goedkoop maken misschien wel rendabel zijn. Je betaalt in feite voor Mac OS X als je een Mac koopt, niet als je een upgrade koopt.
Om die reden hebben ze SL misschien wel goedkoop gemaakt. Hoewel, er waren direct voor de consument (haast) geen nieuwe features in SL dus moesten ze dat ook wel. Dat neemt echter niet weg dat het ze misschien wel bevallen is.
Als je een mac koopt koop je er sowieso mac osx bij dus je betaald bij het kopen ook voor mac osx, net als je een windows pc koopt. Of de winst nu naar mac osx of naar hardware vloeit in natuurlijk onduidelijk.
Ik denk dat deze vraag alleen te beantwoorden is als je inzicht hebt in de ontwikkelkosten van Lion. Er zijn best wat dingen herschreven in Lion dus ik denk dat de ontwikkelkosten best wat hoger liggen dan bij Snow.