[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:
  • 157.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Jeroen schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:37:
[...]

Apple houdt ervan om dingen uit te brengen voor een zeer beperkt scala aan systemen, vandaar dat ze hun eigen hardware maken, dus als iedereen Lion gebruikt bespaart dat kosten. Ook moeten ze natuurlijk een innovatief imago blijven uitstralen. Dat wordt geholpen als mensen ook echt gebruik gaan maken van Lion, en dus zou Lion goedkoop maken misschien wel rendabel zijn. Je betaalt in feite voor Mac OS X als je een Mac koopt, niet als je een upgrade koopt.

Om die reden hebben ze SL misschien wel goedkoop gemaakt. Hoewel, er waren direct voor de consument (haast) geen nieuwe features in SL dus moesten ze dat ook wel. Dat neemt echter niet weg dat het ze misschien wel bevallen is.
Ik volg je redenatie niet. Ik snap niet waarom het goedkoper is als iedereen Lion zou draaien. Bedoel je dat ze dan maar 1 versie moeten ondersteunen? Waarom stoppen ze dan met het ondersteunen van PPC?

Als je een mac koopt koop je er sowieso mac osx bij dus je betaald bij het kopen ook voor mac osx, net als je een windows pc koopt. Of de winst nu naar mac osx of naar hardware vloeit in natuurlijk onduidelijk.

Ik denk dat deze vraag alleen te beantwoorden is als je inzicht hebt in de ontwikkelkosten van Lion. Er zijn best wat dingen herschreven in Lion dus ik denk dat de ontwikkelkosten best wat hoger liggen dan bij Snow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

Osxy

Holy crap on a cracker

atze schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:33:
[...]

Ik volg je redenatie niet. Ik snap niet waarom het goedkoper is als iedereen Lion zou draaien. Bedoel je dat ze dan maar 1 versie moeten ondersteunen? Waarom stoppen ze dan met het ondersteunen van PPC?

Als je een mac koopt koop je er sowieso mac osx bij dus je betaald bij het kopen ook voor mac osx, net als je een windows pc koopt. Of de winst nu naar mac osx of naar hardware vloeit in natuurlijk onduidelijk.

Ik denk dat deze vraag alleen te beantwoorden is als je inzicht hebt in de ontwikkelkosten van Lion. Er zijn best wat dingen herschreven in Lion dus ik denk dat de ontwikkelkosten best wat hoger liggen dan bij Snow.
PPC support is er al een tijdje niet meer ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Osxy schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:40:
[...]

PPC support is er al een tijdje niet meer ;)
Klopt, maar er zijn nog steeds veel mensen (vooral in professionele omgevingen) die nog PPC gebruiken. Apple laat die mensen echt niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 07:52

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

atze schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:42:
[...]

Klopt, maar er zijn nog steeds veel mensen (vooral in professionele omgevingen) die nog PPC gebruiken. Apple laat die mensen echt niet zitten.
Hoezo laten ze die niet zitten? Ze krijgen geen updates meer, en hebben geen garantie meer. Er komt geen nieuwe software meer voor uit van Apple. De ondersteuning die ze nog hebben kost Apple in ieder geval weinig. Ze willen hun eerdere klanten natuurlijk wel te vriend houden, maar meer ook niet.
Om precies dezelfde reden. Het aantal systemen wat ze moeten ondersteunen is het aantal verschillende hardware systemen * het aantal verschillende OSsen. Door 1 van die dingen te verminderen valt er een hoop af. Ze concentreren zich het liefste op een zo klein mogelijke groep, daarom valt met elk OS ook steeds oude hardware af (het lijkt me sterk dat een oudere Intel chip geen Lion kan draaien en wel SL. Als het gaat om bepaalde features in de chips die ze gebruiken dan staat het argument nog steeds).

Ik denk dat deze vraag alleen te beantwoorden is als je inzicht hebt in de ontwikkelkosten van Lion.
Klopt, alles wat ik daarover zeg is natuurlijk speculatie. Maar in feite maakt het niet heel veel uit, Apple wil gewoon zijn algehele winst maximaliseren.
Er zijn best wat dingen herschreven in Lion dus ik denk dat de ontwikkelkosten best wat hoger liggen dan bij Snow.
Ik denk het niet, ik denk dat in elk OS ongeveer even veel ontwikkelkosten zitten. In Snow is onder de motorkap ontzettend veel veranderd, dat kost net zo veel zo niet meer als een hoop nieuwe features zoals in Leopard. In Lion is het weer een beetje in balans. Alleen voor de consument was er weinig reden om SL te kopen aangezien, dus moesten ze het goedkoper maken. Sterker nog, nog geen week geleden kwam ik erachter dat mijn moeder nog op Leopard draait terwijl we al sinds dag 1 een family pack van Snow hebben. Ik doe soms wel eens wat op die laptop en had het nooit gemerkt.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
[...]

Ik denk dat de ontwikkelkosten van Lion weinig verschillen met Snow Leopard. Het compleet re-engineeren van de back-end van Mac OS X (wat de facto gedaan is) is echt niet gemakkelijk, maar was wel noodzakelijk. Op die basis kan Lion vrij snel ontwikkeld worden: een paar lay-out fixes, het herschrijven van een paar apps en (vooral) veel elementen overzetten van de iPad. Dat schijnt (en ik zit niet in de programmeer-materie) op Mac OS erg makkelijk te zijn. Vergeet niet dat veel designelementen zo van de iPad zijn overgezet, waardoor die kosten niet gemaakt hoeven te worden.

Apple zou een heel fors statement maken als ze Lion voor ongeveer vijftig euro aan zouden bieden. Die kans zit er best in: met distributie via internet en het bereik wat Apple inmiddels heeft (inmiddels zijn er ongeveer 100 miljoen Macs in de wereld), krijgt Lion een budget van ergens tussen de 0,5 miljard en 1,5 miljard euro. Dan speel je quitte bij 30% overstappers, wat prima is te verantwoorden: Snow Leopard haalde dat al na een half jaar. Je zou daar nog die 30% fee van Apple zelf af kunnen halen, maar dan praat je nog steeds over 340 miljoen tot 1 miljard euro. Daar kun je volgens mij een heel deftig OS van ontwikkelen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Je vergeet ook dat Lion alleen 64bit zal zijn. Dus je hebt ook minimaal een Core2 Duo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Anoniem: 160183 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:07:
Je vergeet ook dat Lion alleen 64bit zal zijn. Dus je hebt ook minimaal een Core2 Duo nodig.
Ah, goed punt. Het hele 32-bit gebeuren valt dus nu af, scheelt weer een hoop ontwikkelkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het enige waar ik van baal is dat ik al die tijd Microsoft Office 2004 draai, en dat kan dus niet meer in Lion omdat Rosetta eruit gaat. Waarschijnlijk (maar dat vul ik even in) is dat omdat Rosetta alleen in 32 bit draait omdat het ontwikkeld is voor de eerste generatie Core processors die nog 32 bit waren. En nu Lion dan helemaal op 64 bit over gaat, kán Rosetta niet meer draaien. Maar het maakt de upgrade zo wel even wat duurder, want ik moet nu een Lion licentie kopen én een Office 2011 licentie ;(

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Digistorm schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:23:
Het enige waar ik van baal is dat ik al die tijd Microsoft Office 2004 draai, en dat kan dus niet meer in Lion omdat Rosetta eruit gaat. Waarschijnlijk (maar dat vul ik even in) is dat omdat Rosetta alleen in 32 bit draait omdat het ontwikkeld is voor de eerste generatie Core processors die nog 32 bit waren. En nu Lion dan helemaal op 64 bit over gaat, kán Rosetta niet meer draaien. Maar het maakt de upgrade zo wel even wat duurder, want ik moet nu een Lion licentie kopen én een Office 2011 licentie ;(
Het grappige is, dat je eigenlijk helemaal niks moet als de combinatie die jij nu gebruikt voor jou nu ook voldoende is om je werkzaamheden die jij met je computer wilt doen, te kunnen doen, dan zal dat na het uitkomen van Lion niet veranderen. Hoogstens neemt de behoefte iets nieuws te willen bij je toe, maar niemand dwingt je om te upgraden. Want anders was je ook al gedwongen over te stappen op office 2011 en had iemand je ook al gedwongen die powerPC emulator met de meeste brakke office voor de mac ooit ook te upgraden.

Kortom je, punt slaat eigenlijk nergens op :+

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Heb Lion nu even op m'n gewone HD gedraaid, wou even kijken als die toch wel stabiel genoeg is. Lijkt me wel stabiel genoeg om hem nu op m'n SSD te plaatsen, wat is een gewone HD traag geworden als je een SSD gewoon bent^^

Nu zat ik juist nog met de vraag, als ik m'n SL met TM backup en ik kan om een of andere reden niet meer in Lion(door een bug/crash, met een beta weet je maar nooit), kan ik dan zonder op te starten of zonder cd die time machine restoren? Heb namelijk de CD hier niet en ik kan er enkel in het weekend aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet een beta alleen gebruiken om te testen, niet voor je productiemachine.
Als de final uit komt, kan je uberhaupt niet upgraden, maar moet je toch van scratch aan weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46
Robberto schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:40:
Ik ben Lion nu aan het opstarten in VMware Fusion, hopen dat het werkt!

Het werkt dus niet echt in één keer, onderin staat: VMware is out of date. Choose the Virtual Machine > Install VMware Tools menu. Vervolgens ga ik dat doen maar gebeurd er niks. :(

[afbeelding]

Iemand enig idee? ;)
Dit heeft niks met vmware zelf te maken. Maar de Tools. (voor betere drivers, snelheid, 3d support, etc.)

En vmware geeft altijd die melding als er geen Tools in de VM is geinstalleerd. De reden dat je dit niet weg zal krijgen is omdat je die tools pas kan installeren als je OS op desktop/commandline is.

En jammer genoeg heb ik geen oplossing, wel hetzelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:13:
[...]

Het grappige is, dat je eigenlijk helemaal niks moet als de combinatie die jij nu gebruikt voor jou nu ook voldoende is om je werkzaamheden die jij met je computer wilt doen, te kunnen doen, dan zal dat na het uitkomen van Lion niet veranderen. Hoogstens neemt de behoefte iets nieuws te willen bij je toe, maar niemand dwingt je om te upgraden. Want anders was je ook al gedwongen over te stappen op office 2011 en had iemand je ook al gedwongen die powerPC emulator met de meeste brakke office voor de mac ooit ook te upgraden.

Jouw standpunt, in nogal sterke taal, zal je toch even moeten herzien. Mijn macbookje met osx tiger draaide perfect met CS3. Laatst begaf het moederbord het en waren de kosten te hoog om de laptop te herstellen. Ik kocht een nieuwe macbook met snow leopard. Een aanpassing in snow leopard geeft als resultaat dat ik geen pdf'en meer kan maken met de adobe printer. De enige oplossing is upgraden naar een hogere cs versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:24:
Als de final uit komt, kan je uberhaupt niet upgraden, maar moet je toch van scratch aan weer installeren.
De beste methode om te testen vind ik nog altijd om het te gebruiken waarvoor je het later zult gebruiken, daarom heb ik het zo geïnstalleerd.
Dat van scratch installeren vind ik zo erg nog niet, heb het nu ook gedaan en de installer is wel zo slim om alle bestanden te behouden die ik nog nodig heb, als het geïnstalleerd is is het gelijk of het er al altijd opstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:13:
[...]

Nou, het punt is dus dat ik moet kiezen tussen een brakke Office (uit noodzaak voor het samenwerken met Office-achtigen) en het huidige OS X, of het moderne OS X (wat zeker voordelen brengt) maar dan niet meer kunnen samenwerken met anderen tenzij ik daarvoor een nieuwe licentie aanschaf (terwijl Office 2004 voldeed, al was het niet zo snel). Ik vind het best een punt ;) 8)7

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Laatst online: 18:46
Ik ben benieuwd wat de Finder zal brengen dit keer. Hopelijk betere integratie met samba, de auto-discovery van Windows machines is toch wel vreselijk slecht. Of ik doe iets verkeerd...

Herkenning met linux machines gaat dan wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Anoniem: 188103 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:49:
[...]

Jouw standpunt, in nogal sterke taal, zal je toch even moeten herzien. Mijn macbookje met osx tiger draaide perfect met CS3. Laatst begaf het moederbord het en waren de kosten te hoog om de laptop te herstellen. Ik kocht een nieuwe macbook met snow leopard. Een aanpassing in snow leopard geeft als resultaat dat ik geen pdf'en meer kan maken met de adobe printer. De enige oplossing is upgraden naar een hogere cs versie.
Downgraden naar een lagere OSX versie is ook een optie, en een stuk voordeliger dan een nieuwe CS5 licentie, als dat het probleem van de te openen bestanden oplost ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagalas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 17:26
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Downgraden naar een lagere OSX versie is ook een optie, en een stuk voordeliger dan een nieuwe CS5 licentie, als dat het probleem van de te openen bestanden oplost ;)
Volgens mij kan je niet downgraden naar een lager os dan je macbook origineel mee kwam. Of in ieder geval geen slim in http://support.apple.com/kb/HT2186?viewlocale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Alleen al voor de nieuwe Mail.app zou ik al upgraden. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf super blij met postbox wat beter is dan Mail.app
Twylight schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:14:
Alleen al voor de nieuwe Mail.app zou ik al upgraden. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

lagalas schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:12:
[...]

Volgens mij kan je niet downgraden naar een lager os dan je macbook origineel mee kwam. Of in ieder geval geen slim in http://support.apple.com/kb/HT2186?viewlocale=nl_NL
Klopt omdat wellicht de drivers van de nieuwe hardware niet in de oude OSX zitten. Maar 10.5 zou ik nog wel aandurven, na een goede backup...

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 28-02-2011 14:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

franssie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:17:
[...]

Klopt omdat wellicht de drivers van de nieuwe hardware niet in de oude OSX zitten. Maar 10.5 zou ik nog wel aandurven, na een goede backup...
Nah, dat gaat echt over point-releases. In veel gevallen kun je 10.6.5 niet draaien op een laptop die met 10.6.6 geleverd werd omdat de platform drivers missen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
F1xxer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:09:
Ik ben benieuwd wat de Finder zal brengen dit keer.
Boomstructuurweergave :+

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C2s7VJkOtoAMVg5HXPMYJClW/full.png

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180316

Dat zat er toch al heel lang in...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
Ik merk met safari wat bugjes. de Clicktoplugin extensie kan niet meer fullscreen, en ook flash zelf (na het installeren) doet raar als je een youtubefilmpje op fullscreen wil kijken.. erg jammer. Nu moet ik inzoomen om een beetje groter beeld te krijgen en word ik nog afgeleid door dock en systeembalk. Maarja, het is maar een beta he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 15:44
Anoniem: 160183 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:24:
Zit er zeker geen upgrade optie in? Is dat nooit geweest bij OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Pepehv schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:32:
[...]

Gewoon een timemachine backup maken en bij de eerste keer booten kiezen voor "Terugzetten vanaf time-machine baclup of andere schijf". Piece of cake. Heb ik bij de developers preview ook gedaan en dat werkt prima. Duurt alleen wel erg lang!. Heb zelf de schijf in 2 partities gedeeld en op de eerste snow leopard, en op de 2e Lion :p. dus heb nu een kopie van al mijn gegevens just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Staat bij de release notes van de beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Idd..

Dat is ook gewoon een screenshot uit SL, en in Leopard zat dat er ook sowieso al in. Tiger weet ik niet, maar volgens mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dudes, dat kan de Finder al sinds systeem 6 ofzo :P zoniet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-03 14:15
hejhejj,,,

ik heb ook net de beta geïnstalleerd op men macbook pro(13" mid 2010), en ik moet eerlijk zeggen, het werkt ontiegelijk fijn! vooral full screen internetten en vorige pagina kan je nu gewoon swipen met twee vingers :D Als ze de bugs nog ff weg halen(hij liep vast in expose, toen moest ik um uit zetten, ik kon alles nog doen, maar niet terug naar men bureaublad, dus ik kon eigenlijk niks :P, wel normaal uitzetten dus) word dit echt een top besturings systeem!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
En nu graag in het Nederlands in plaats van in MSN taal :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:02
[...]

Van Final naar Final kan prima met een uodate, van beta naar final niet (altijd) het is dan ook een beta. Dan kan je vreemde dingen verwachten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
Bas_Pierik schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:06:
vorige pagina kan je nu gewoon swipen met twee vingers :D
Leuk.. maar bovenstaande kan je met Snow Leopard ook..

het "swipen" met 2 vingers naar vorige en volgende pagina kan ik hier ook. (zelfs in FireFox..)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
zaterdag Lion even geinstalleerd op mijn Macbook, werkt goed, niet al te veel problemen tot nu toe.

maar op een of andere manier kon ik bij installatie niet voor een clean install kiezen ??
heeft,zo lijkt het, een update gedaan.

iemand enig idee hoe ik voor een clean install kan kiezen ? (hd wipen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20
Thalaron schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 02:51:
[...]

Leuk.. maar bovenstaande kan je met Snow Leopard ook..

het "swipen" met 2 vingers naar vorige en volgende pagina kan ik hier ook. (zelfs in FireFox..)
Standaard is dat 3 vingers. 2 vingers is horizontaal scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:17
Ik swipe toch echt ook met 2 vingers naar vorige pagina en scroll met 1 vinger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Apart, want 1 vinger is bij mij gewoon de cursor bewegen :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a9SKPLGKlkupCBxIQT4eKFdn/full.png

[ Voor 69% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:17
gewoon klik->sleep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 12:58
Zitten jullie niet langs elkaar te praten? Met een Magic Mouse scroll je met 1 vinger. Op een trackpad met 2 vingers. Met de MM kan ik met twee vingers swipen om terug te gaan in een browser in SL. Is dus niet echt een feature van Lion.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ah ok... MM... niks nieuws dus.

Al heeft die poster hierboven het over z'n MBP en noemt nergens z'n MM. Kan me met een trackpad niet voorstellen namelijk dat dat met 2 vingers werkt, want dat fucked up eigenlijk alles :P

[ Voor 75% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Met een trackpad (al dan niet magic) in SL is dat met drie vingers. Lion doet idd iets met twee vingers aangezien drie vingers daar wisselt tussen full-screen apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik ben benieuwd naar een screenshotje van het preference pane van de trackpad dan uit Lion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/jzdbh

Of bedoel je het Magic Trackpad..

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2011 11:39 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Het is even wennen maar dan is het wel heel fijn werken met je trackpad :). Vind Lion ook meer een laptop OS dan een volwaardig desktop OS.. Je kunt fijn door je apps swipen (als je ze fullscreen hebt) en hebt dan gewoon veel schermruimte tot je beschikking. Ik hoop wel dat ze safari even fixen binnenkort, die heeft te veel bugs om leuk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Nee dit. Zelfde als in SL dus. Er zijn niet ineens 2-finger swipe controls bijgekomen voor de trackpad, dat is nog steeds scrollen.

Kan ook niet anders, want zoals ik al zei, anders zou het alles upfucken.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Je hebt gelijk - ik had iets als Windows' Explorer of Midnight Commander als idee (dus directories en bestanden apart weergegeven).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Lion’s AirDrop will let you exchange files between two Macs (and, one expects, iOS 5) using Wi-Fi. But it’s not a variant on Bonjour: the two Macs do not need to be connected to the same Wi-Fi base station or larger Wi-Fi network. Rather, they only need to be within Wi-Fi range of one another. AirDrop uses a peer-to-peer ad hoc connection, though one that’s instant to set up and secure. A Mac using AirDrop doesn’t drop a Wi-Fi network connection if it has one; it can communicate to another Mac and maintain its network connection, too. This requires newer hardware. I suspect nearly all machines shipped since 2007 or 2008 will have the right Wi-Fi gear, but Apple will need to provide more details as Lion’s release date gets closer.
Lion’s FileVault is an entirely new bit of technology labeled with the old name. FileVault before Lion encrypted only the user’s Home directory and was awkward in everyday use. The new FileVault is a full-disk encryption method: everything on the hard drive (and it seems, external drives, if you wish) is completely secured. Apple didn’t explain whether you will need to enter a password at boot, as is the case with many existing full-disk encryption products for Mac OS X, Windows, and Linux. You may also be able to wipe a FileVault-protected Lion system remotely. Apple told me that the new MacBook Pro models will use accelerated encryption processing in the i5 and i7 processors to eliminate any performance loss due to handling encryption.
Nice (bron) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:59

4POX

Everybody is wired

Wie van de tweakers heeft Lion draaien op een Apple systeem met een 32 bit efi?

Mijn Mac Mini uit 2006 is in het najaar van 2009 voorzien van een core 2 duo 2.16 Ghz processor.

Het installeren van Lion is nu twee keer mislukt. Ik krijg na het installeren een groot verkeersbord te zien. Kort daarna schakelt de mini zich weer uit,

[ Voor 62% gewijzigd door 4POX op 01-03-2011 13:43 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

He, het rechstklikken is verdwenen :(
Gelukkig is er BetterTouchTool :P

Ik heb nu three fingers swipe voor home/end ingesteld. Verder gebruik ik m'n wijsvinger voor de cursor, middel- en ringvinger voor scrollen en m'n duim voor klikken (links en rechts) en als 'rem' voor accellerated scrollen.

Een beetje verwarrend als je ook een Magic Mouse gebruikt, is het wel. Op de MM kun je met twee vingers horizontaal swipen voor back/forward, op het trackpad moet dat met drie vingers. Ik kan het nu niet controleren, maar volgens mij scroll ik (verticaal) op de MM ook met twee vingers. En daar heb ik dus ook de three finger swipe verticaal ingesteld voor home/end.

[ Voor 27% gewijzigd door Canaria op 01-03-2011 13:50 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:07
Als deze weer €30 kost ga ik hem zeker kopen, Snow Leopard was het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Canaria schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:36:
[...]

He, het rechstklikken is verdwenen :(
Gelukkig is er BetterTouchTool :P
Secondary click?

edit: ow met 1 vinger bedoel je. Dat gebruikt toch niemand :P

Ouwe-Windows-laptop-overstap-ding. Tijd om gebruik te maken van multi-touch ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip voor VMWare Fusion, installeer OSX Snow Leopard server en de VMTools update, en doe dan de upgrade. Werkt "flawless"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wolfos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:47:
Als deze weer €30 kost ga ik hem zeker kopen, Snow Leopard was het zeker waard.
En als het duurder wordt?

Ik kocht gewoon elke keer een nieuwe Mac als er een nieuwe versie uitkwam :X Zelfde voor iLife, al loop ik nu een versie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bosmonster schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Secondary click?

edit: ow met 1 vinger bedoel je. Dat gebruikt toch niemand :P

Ouwe-Windows-laptop-overstap-ding. Tijd om gebruik te maken van multi-touch ;)
Ik heb nooit een trackpad op een Windows-laptop langer dan een paar seconden gebruikt, dus dat weet ik niet, maar ik vond rechtsklikken al veel beter dan CTRL-klik, hoewel het nog een tijdje heeft geduurd voor ik dat nooit meer deed. Scrollen met twee vingers in plaats van met een vinger aan de rechterzijkant van het trakpad ging wel vanzelf. Maar ik gebruik nog steeds fn+F9 en fn+F10 voor Expose, dus een echte regelmaat zit er niet in.

Rechtsklikken vind ik gewoon logischer, dat is op een muis ook nog steeds gewoon rechtsklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 22:20
Canaria schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Ik heb nooit een trackpad op een Windows-laptop langer dan een paar seconden gebruikt, dus dat weet ik niet, maar ik vond rechtsklikken al veel beter dan CTRL-klik, hoewel het nog een tijdje heeft geduurd voor ik dat nooit meer deed. Scrollen met twee vingers in plaats van met een vinger aan de rechterzijkant van het trakpad ging wel vanzelf. Maar ik gebruik nog steeds fn+F9 en fn+F10 voor Expose, dus een echte regelmaat zit er niet in.

Rechtsklikken vind ik gewoon logischer, dat is op een muis ook nog steeds gewoon rechtsklikken.
vastgeroest :X ;) gewoon lekker twee vinger klikken op trackpad voor secondary mouse.
Wel een omweg trouwens voor expose, kan je nog beter op F3 klikken ... Muisje naar de onderhoeken vind ik zelf wel fijn.

Kan mij trouwens wel voorstellen dat dat swipen naar de full-screen apps wel lekker werkt. Lijkt mij een goede vervanger van spaces, of werkt het ook nog binnen de spaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Op OSX Lion doen nieuwsservers het niet meer! oppassen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292790

4POX schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:24:

Mijn Mac Mini uit 2006 is in het najaar van 2009 voorzien van een core 2 duo 2.16 Ghz processor.

Het installeren van Lion is nu twee keer mislukt. Ik krijg na het installeren een groot verkeersbord te zien. Kort daarna schakelt de mini zich weer uit,
in het weekend Lion geinstalleerd op een iMac 24 inch, 2.16GHz, 3GB RAM (late 2006) en het draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 17:05

Terrestraeon

END OF LINE

Wat er nu in mijn gedachten speelt:

Exposé en Dashboard gaan vervangen worden door Mission Control in OS X Lion.
Wat gebeurt er dan met de Exposé & Dashboard knopjes (F3 & F4) op het toetsenbord?

Zullen de toetsenborden aangepast worden, zal het Exposé-knopje in Lion voor Mission Control dienen en het Dashboard-knopje voor iets anders/niks? Lijkt me slordig om nu de nieuwe Macbook Pro te kopen om over een aantal maanden OS X Lion te hebben waarbij je toetsenbord al 'verouderd' is doordat de knopjes niets meer zullen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dashboard wordt sowieso niet vervangen. Het verplaatst alleen (standaard) naar een eigen full-screen space. Dat kun je overigens uitzetten zodat 't hetzelfde doet als nu.

Ik stel me voor dat de exposé-knop gewoon mission control opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Lion er maar weer afgegooid, na 2 dagen deed mijn usenet het spontaan niet meer. Via geen enkel programma kon er een verbinding gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

CyBeR schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:21:
Dashboard wordt sowieso niet vervangen. Het verplaatst alleen (standaard) naar een eigen full-screen space. Dat kun je overigens uitzetten zodat 't hetzelfde doet als nu.

Ik stel me voor dat de exposé-knop gewoon mission control opent?
Klopt, is ook al genoemd een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb Lion nu sinds maandag draaien, en ik gebruik het als volledig systeem (dus niet enkel testen hier en daar). In het begin wat problemen met programma's die crashen, maar dat viel te wijten aan TuxeraNTFS, nadat ik dat verwijdert heb geen enkel probleem meer mee gehad. Heb nu wel niets aan m'n NTFS schijf maar da's geen probleem.

Overigens heb ik met de Magic Mouse last dat hij af en toe naar de hoeken van m'n scherm springt, met het gewone trackpad geen last van. Verder nog geen andere problemen echt ondervonden, juist dat sommige programma's niet werken. Dat zal dan ook de reden zijn dat ik voorlopig SL weer terug zet, heb namelijk AutoCAD nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:24
Iemand enig idee hoe het kan dat ik OSX Lion niet kan installeren?

Na het opstarten van de installatie krijg ik steeds deze melding :?
Afbeeldingslocatie: http://mitchellonline.nl/lion.png
Ik heb trouwens een Macbook Pro 13", early 2011 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Te nieuw waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:24
Leg uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:40
Lion is nog niet MBP early 2011 ready, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 01:08
Wat nou als je de SupportedPlatform.plist verwijderd? Dan zou het moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Nee _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iMick schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 00:57:
Wat nou als je de SupportedPlatform.plist verwijderd? Dan zou het moeten werken toch?
Nee. Als je die aanpast kun je mischien de installatie wel starten, maar dan gaat 't vervolgens booten alsnog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
4POX schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:24:

Dat zou kunnen betekenen komt omdat OSX Lion 64-bit only is, (en dus geen Core Duo meer ondersteund) zoals Snow Leopard Intel-only werd (en PPC ondersteuning verloor)

Dat is vreemd, een C2D is 64bit, maar misschien dat OSX dat niet aan je cpu checkt, maar aan de model aanduiding 'mac mini x,x' van je mac?
Anoniem: 292790 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:08:
[...]

in het weekend Lion geinstalleerd op een iMac 24 inch, 2.16GHz, 3GB RAM (late 2006) en het draait als een zonnetje!
Dat is helaas nog geen antwoord op de vraag van 4POX, aangezien jouw iMac late 2006 niet uitsluitend 32-bit systeem is (Core Duo) maar al een Core2Duo (64-bit capable) cpu had:
http://support.apple.com/kb/Sp28
De mac mini's kregen steeds veel en veel later dan de iMacs en Macbooks een beetje fatsoenlijke specs...

Gelukkig heb ik (tergend lang) gewacht op de C2D updates in 2007 van de mini, zodat ik wat langer 'mee' zou kunnen in de toekomst 8) Het apparaat verslikt zich echter nu al in Snow Leopard :(
Ik moest en zou 64bit hebben. Deze mini kwam toen nog met OSX Tiger erop, en een drop-in upgrade dvd'tje voor de toen net uitgebrachte Leopard.
Tja, wat je nu precies aan 64bit hebt voor alledaags gebruik tov 32bit: met je 32bit systeem en Snow Leopard kun je nog lang genoeg mee, of je hebt een excuus om een nieuwe Mac te kopen. :)

[ Voor 56% gewijzigd door autoreverse op 08-03-2011 10:20 . Reden: post aangepast nav antwoord @hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
Dat betekent het ook.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Alleen zegt ie dat ie een Core 2 Duo heeft ipv een Core Duo. Dat zou wel moeten werken volgens mij. Of zijn er ook C2D's die geen 64bit ondersteunen? (dacht het niet namelijk, Core 2 = 64bit).

Dat Lion 64-bit only is was al bekend.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 08-03-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
Ja, hij omschrijft het wat ongelukkig, maar als je goed leest zegt hij niet dat hij het model uit 2009 heeft.
Of wacht even; heeft 4POX een nieuwe cpu in zijn mini gezet? Ik dacht dat hij bedoelde dat 'zijn' model mini door Apple in 2009 werd voorzien van een 2,16Ghz cpu.
Hah, ik heb het bericht dus verkeerd geïnterpreteerd.... }:O

[ Voor 64% gewijzigd door autoreverse op 08-03-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij zegt dat 'ie een mini uit 2006 heeft met een cpu upgrade. Dat gaat dus niet werken, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels OS X 10.7 aan het downloaden.

Vroeg me af of het een beetje stabiel werkt? Heb geen reserve-Mac, dus wil het op mijn nieuwe MacBook Pro gaan uitproberen.

Alhoewel het misschien niet slim is, ben ik erg benieuwd naar de functies en werking...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Gewoon zorgen dat je eerst een Time Machine backup maakt van je huidige installatie.

Ik weet niet hoe nieuw je "nieuwe" Macbook is overigens, maar op de nieuwe Sandy Bridges werkt 10.7b1 sowieso nog niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 08-03-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:22:
Gewoon zorgen dat je eerst een Time Machine backup maakt van je huidige installatie.

Ik weet niet hoe nieuw je "nieuwe" Macbook is overigens, maar op de nieuwe Sandy Bridges werkt 10.7b1 sowieso nog niet.
Hmm, heb een MBP '11. Jammer dus. Zag trouwens ook dat het Engels lijkt te zijn alleen maar.

Ik wacht op juli. Wel verstandig ook.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Nee is gewoon Nederlands, maar sommige nieuwe dingen zijn nog niet vertaald. Meeste is gewoon NL though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:37
THE_BASE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:15:

Vroeg me af of het een beetje stabiel werkt? Heb geen reserve-Mac, dus wil het op mijn nieuwe MacBook Pro gaan uitproberen.

Alhoewel het misschien niet slim is, ben ik erg benieuwd naar de functies en werking...
Ik zou het niet als primair systeem draaien. Er is nog aardig wat software die niet lekker draait onder Lion. Als je het alleen wil bekijken zou ik gewoon even een dualboot maken. Start de installatie door op te starten van de dvd, en start dan disk utility (schijfhulpprogramma) en resize je boot disk. Is erg simpel, en je bent zo klaar (bij mij duurde de resize 15minuten en de installatie 20).

Edit: Ik installeerde trouwens vanaf mijn usb drive, disk utility zet zonder probleem je dmg op je usb stick.

[ Voor 6% gewijzigd door casparz op 08-03-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dus ik kan die ISO op een externe stick zetten en het zo OP die stick installeren.

Kan ik dat booten vanaf USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je kan ook partitioneren gewoon vanaf je desktop. Hoef je niet vanaf de dvd voor op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Twylight schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:34:
Je kan ook partitioneren gewoon vanaf je desktop. Hoef je niet vanaf de dvd voor op te starten
Wat ik gewoon niet wil is het vanaf mijn huidige HDD draaien. Wil er geen zooitje van maken.

Dus kan in elk geval opstarten vanaf externe? Heb nog een USB stick van 16GB liggen waar ik het op wil zetten. Wil geen apps draaien alleen even 'voelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja maar in Windows kan je nooit de huidige actieve schijf partitioneren. In OS X kan dit wel. Je kan dus gewoon terwijl je in Snow Leopard zit (of Leopard, of Tiger w/e) een extra partitie toevoegen via schijfhulpprogramma en de iso daarop terugzetten. Dan hoef je niet te branden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Twylight schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:14:
Ja maar in Windows kan je nooit de huidige actieve schijf partitioneren.
Lang geen windows gebruikt zeker? Het kan namelijk wel. Je verkleint het volume en van de overgebleven ruimte maak je een nieuwe partitie.

Maar goed, gewoon je HDD partitioneren dus. Daarna simpelweg op de lion installatie .dmg klikken en installeren op je nieuwe partitie. Echt heel makkelijk. Heb het zelf ook gedaan en na het testen de partitie verwijderd. Nu is alles back to normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghermse
  • Laatst online: 08-09-2019
Bij mij draait Lion perfect, alleen heb ik een probleem met Outlook.
Als ik met Outlook mail doorstuur of beantwoord dan ben ik de content van de doorgestuurde of beantwoorde mail kwijt. Zie alleen maar het e-mailadres, datum en onderwerp.

Iemand een idee?

iMac i5 27 inch, iPad 64GB Wifi, MBP 17 inch, iPhone 4 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
gebruik gewoon mail.app van apple :P veel beter dan outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ghermse schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:52:
Bij mij draait Lion perfect, alleen heb ik een probleem met Outlook.
Als ik met Outlook mail doorstuur of beantwoord dan ben ik de content van de doorgestuurde of beantwoorde mail kwijt. Zie alleen maar het e-mailadres, datum en onderwerp.

Iemand een idee?
Dit soort vragen hebben natuurlijk niet zoveel zin. Blijkbaar is Office 2011 nog niet geschikt voor Lion of heeft Lion nog wat bugs wat dat betreft.

Dat laatste is een zekerheid, aangezien het een vroege beta is.

Niet gaan lopen zeuren dat dit of dat niet werkt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380551

Topicstarter
Office werkt inderdaad niet voor Lion. Tevens wordt het allemaal 64Bit, Leopard was een begin, Snow Leopard maakt ede 64Bit af nu met Lion wordt alles 64Bit zelfs de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
de kernel blijft gewoon 32 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Bosmonster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:35:
[...]

Dit soort vragen hebben natuurlijk niet zoveel zin. Blijkbaar is Office 2011 nog niet geschikt voor Lion of heeft Lion nog wat bugs wat dat betreft.

Dat laatste is een zekerheid, aangezien het een vroege beta is.

Niet gaan lopen zeuren dat dit of dat niet werkt dus...
Zeuren? Lekker overdreven weer. Het was gewoon een vraag....
Anoniem: 380551 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:16:
Office werkt inderdaad niet voor Lion. Tevens wordt het allemaal 64Bit, Leopard was een begin, Snow Leopard maakt ede 64Bit af nu met Lion wordt alles 64Bit zelfs de boot.
Heb nu ook even een tijdje Lion draaiend, en Office werkt hier wel gewoon. Natuurlijk heb ik niet alles getest, maar met Word 2011 heb ik nog geen crashes ervaren.

Launchpad ervaring is beetje tegenstrijdig. Handig om snel een app te vinden en op te starten, maar een app slepen vanuit de launchpad naar de prullenbak werkt niet (vandaar ook de naam waarschijnlijk, maar toch, zou wel handig zijn als je meer dan alleen een app opstarten ervoor zou kunnen gebruiken), daarvoor moet je weer de applicatie folder eerst openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
zag net deze video met een demo van Lion, zaten een aantal dingen in die ik nog niet gezien heb. Best cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manual hoe je OSX Lion onder Vmware Fusion kan installeren. :)

http://www.appletips.nl/m...vmware-fusion/#more-23122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_BASE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:15:

Heb het ook gedaan, het loopt redelijk soepel imo, af en toe een error. Echter zou ik het eerst eens ergens anders testen (vmware ofzo) om te kijken als de programmas die je nodig hebt degelijk werken op Lion. Ik heb het er van moeten smijten omdat sommige apps helemaal niet werkte, maar ik had ze wel degelijk nodig..

Moet overigens zeggen dat je enorm rap gewoon raakt aan Lion, toen ik terug op SL zat miste ik toch wel al wat features(vooral de gestures icm spaces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380551

Topicstarter
Gebruik geen Vmware meer om Lion in te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

atze schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:49:
zag net deze video met een demo van Lion, zaten een aantal dingen in die ik nog niet gezien heb. Best cool!
[video]
Goed filmpje, eindelijk duidelijk over een hoop punten :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 22:20
Fietsbel schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:20:
[...]

Goed filmpje, eindelijk duidelijk over een hoop punten :)
Mwa, vond het zelf niet zo heel erg bijzonder. Alleen de laatste minuut, de integratie van preview in de spotlight dropdown menu, dat is wel slick en zal ik zeker gebruiken.
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!