[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 157.738 views

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Resume, which conveniently brings your apps back exactly how you left them when you restart your Mac or quit and relaunch an app;
Klinkt goed!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-05 19:17
Resume is echt wel een functie die ik ga gebruiken, dit maakt het voor mij wel waardig om te updaten naar Lion. Thanks Apple.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik vind die Iphone achtige sms stijl (conversation) die ze willen toepassen in Mail wel heel netjes. Begin er gewend aan te raken met de iphone en Ipad.

ehhhh..HOI

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

kRiZzZiZ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:04:
Ik vind die Iphone achtige sms stijl (conversation) die ze willen toepassen in Mail wel heel netjes. Begin er gewend aan te raken met de iphone en Ipad.
Heeft iemand hem al op 10.6 geprobeerd? Ben wel benieuwd of dat werkt.

• Icelus
  • Niet online

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik ben voornamelijk benieuwd naar hoe mission control werkt. Ik gebruik nu spaces en expose, maar ben nog niet tevreden over het gedrag van de focus als je van space wisselt. Het werkt niet helemaal fijn en ik hoop dat het met lion een stuk beter is.

Raku

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 14:32
Wat mij vooral verbaast is dit de server toevoeging in de dekstop versie. Oftewel er is geen onderscheid meer in desktop en server als ik het goed begrijp.
Simply a better server.
Lion Server is now part of Mac OS X Lion. It’s easy to set up your Mac as a server and take advantage of the many services Lion Server has to offer. Here are just a few of the new features that make server deployment faster, easier, and more powerful than ever.
Stukje kostenbesparing?

[ Voor 3% gewijzigd door Xiqum op 24-02-2011 17:27 ]

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Resume zat ik echt op te wachten. Er zijn wel wat halfbakken programma's die dat doen, maar ik ben daar toch altijd een beetje huiverig voor en vraag me ook altijd af hoe goed het werkt. Het is wat laat, want het is al heel lang mogelijk onder Linux, maar goed, beter laat dan nooit.
Gewoon lekker na een dag werken rebooten in Windows om wat te gamen en films te kijken en de volgende dag gewoon weer verder in OS X waar ik gebleven was! Heerlijk! Ik kan er bijna niet op wachten!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:27

tomk94

Developer

tarlitz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:28:
Resume zat ik echt op te wachten. Er zijn wel wat halfbakken programma's die dat doen, maar ik ben daar toch altijd een beetje huiverig voor en vraag me ook altijd af hoe goed het werkt. Het is wat laat, want het is al heel lang mogelijk onder Linux, maar goed, beter laat dan nooit.
Gewoon lekker na een dag werken rebooten in Windows om wat te gamen en films te kijken en de volgende dag gewoon weer verder in OS X waar ik gebleven was! Heerlijk! Ik kan er bijna niet op wachten!
Precies, zet me mac toch altijd liever uit. Maar tis wel heel makkelijk als alles daarna weer staat zoals het stond _/-\o_

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik zie ze in de screenshots amper nog de Aqua-scrollbars en andere baby-blauwe elementen voeren. Gelukkig, want die vind ik totaal niet bij de rest van de interface (zie ook iOS) en hardware passen.

Alleen jammer dat ze dan net in een nieuwe app, de App Store, wel zitten... :-(

• Exirion
  • Laatst online: 19:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Muthas schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:58:
Ik zie ze in de screenshots amper nog de Aqua-scrollbars en andere baby-blauwe elementen voeren.
Ik gebruik m'n Macs altijd op het Graphite kleurschema ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:06
In other news: http://cl.ly/4pcR

Ben benieuwd of MobileMe gratis wordt binnenkort.

/Slightly offtopic misschien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ben erg benieuwd hoe de auto save wordt uitgevoerd, zou dat voor alle applicaties zijn? Zou cool zijn als elke app (systeembreed) over een soort van snapshot mode zou zitten die bv elke minuut een snap maakt. Dit zou best een heel erg coole functie zijn.

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 11:18

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 380551 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:03:
Er zijn geruchten dat het de zomer niet zal halen, wat denken jullie hiervan?
Kijk. Ben jij ook op je wenken bedient.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• atze
Cool! Finder update, eindelijk. Niet dat finder slecht was maar het kon beter. Ben vooral benieuwd naast de look of er ook functionaliteit is bijgekomen.

Verder ben ik ook benieuwd naar de nieuwe mail en naar coversation grouping (deze is in de huidige mail erg slecht)

• atze
Ook leuk is dat
http://www.macrumors.com/...solution-retina-monitors/
meld dat Lion misschien wel helemaal resolutie onafhankelijk wordt. Zou erg cool zijn!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
tarlitz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:28:
inderdaad :)

Mail ziet er ook goed uit. Ben benieuwd of ze spotlight ook ala de iphone aanpassen. Dat je bijvoorbeeld 'u2 bloody sunday' intypt en dan doorgelinkt wordt naar iTunes ed. Verder hoop ik nog steeds op een apart programma om je iGadgets te syncen ipv de integratie met iTunes...

Airdrop vind ik nog beetje vaagjes en zie niet echt de toegevoegde waarde ten opzichte van de 'publieke map' in je account-map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

This video is no longer available due to a copyright claim by Apple, Inc..
Sorry about that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:10
Zojuist Developer Program aangeschaft. Nu even wachten op de activatie en dan Lion downloaden. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

Rivanov schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:50:
Zojuist Developer Program aangeschaft. Nu even wachten op de activatie en dan Lion downloaden. :)
Heb je toevallig een link (voor aanmelden/aanschaffen) voor mij en de prijs? :) Ik ben wel geïnteresseerd.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Enkel voor Lion? Heb hier wel een iOS developer account, maar ja, dat schiet dus ook niet op ;)
edit: Zie dat m'n account is verlopen. Nja, had toch nog niets in de app-store staan, misschien dat ik me ooit weer eens aanmeld wanneer ik een goed idee heb welke ik af maak ;)

Hier kan je je aanmelden: http://developer.apple.com/programs/mac/

Zie dat het goedkoper is geworden het was eerst $299 ipv $99.

[ Voor 69% gewijzigd door ZpAz op 25-02-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Het viel me op in de screenshots van Macstories dat er ook nog een kleine algehele GUI wijziging zit. In het screenshot hieronder zie je dat om het venster nog een kleine extra rand zitten. Zit er sowieso wel sexy uit, maar het zal vooral wel uit te staan hebben met de overall resize functie.
Afbeeldingslocatie: http://www.macstories.net/wp-content/uploads/2011/02/Screen-Shot-2011-02-24-at-5.54.29-PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Alle icoontjes zijn 'grijs' weet niet of ik dat nu een vooruitgang vind. mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Vind het wel een vooruitgang, hoe rustiger hoe beter vind ik persoonlijk.
Daarom is het eerste wat ik op een nieuwe mac / install doe alles op graphite knallen en de overbodige iconen weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 08:35
atze schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:02:
Het viel me op in de screenshots van Macstories dat er ook nog een kleine algehele GUI wijziging zit. In het screenshot hieronder zie je dat om het venster nog een kleine extra rand zitten. Zit er sowieso wel sexy uit, maar het zal vooral wel uit te staan hebben met de overall resize functie.
Zou die rand niet iets met Versions te maken hebben? Dat het eenzelfde schermpje is maar erachter gepositioneerd (zoals bij TimeMachine)?

Hmm, misschien dan het randje dan niet zo klein is...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Sluuz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:37:
[...]

Zou die rand niet iets met Versions te maken hebben? Dat het eenzelfde schermpje is maar erachter gepositioneerd (zoals bij TimeMachine)?

Hmm, misschien dan het randje dan niet zo klein is...
Version heeft een Time-Machine achtige interface, denk niet dat het randje daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 18:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

atze schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:24:
Ook leuk is dat
http://www.macrumors.com/...solution-retina-monitors/
meld dat Lion misschien wel helemaal resolutie onafhankelijk wordt. Zou erg cool zijn!
Wat ik daar lees is dat Lion support krijgt voor zogenaamde HiDPI-beeldschermen met een dubbel zo hoge pixeldichtheid per dimensie. Developers moeten aparte bitmaps aanleveren voor de normale en HiDPI-mode. Dat is wat anders dan resolutieafhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Het klinkt allemaal heel fancy, maar waar het feitelijk op neer komt, is de mogelijkheid om te switchen naar interface-elementen met een verdubbelde resolutie (indien deze aangeleverd zijn in de app).

Dit als gevolg van de steeds maar hoger wordende DPI van schermen, en de daardoor fysiek steeds kleiner wordende interface. Door de resolutie te verdubbelen, worden de elementen fysiek weer groter, maar wel met meer detail dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Iemand die 10.7 al stiekem geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 14:32
TRIM support voor SSD's zit in Mac OS X Lion! Goed nieuws voor iedereen die erover denkt een SSD in de Mac te zetten.

http://www.macstories.net...ds-trim-support-for-ssds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 07:52

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Jay-v schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:32:
Iemand die 10.7 al stiekem geprobeerd heeft?
Het gaat nogal langzaam, maar over een uur of 3 wil ik het gaan installeren. Overigens hoeft het niet stiekem, developers kunnen het gewoon downloaden.

edit: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Bj8t.png

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen op 25-02-2011 17:20 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik ben er nu mee aan het spelen. Een aantal dingen vallen meteen op:
  1. Het scrollen is (standaard) andersom. Met de vingers over het trackpad naar beneden bewegen beweegt nu de pagina naar beneden, in plaats van omhoog zoals eerst. Dit is in het begin erg irritant, en lijkt me ook typisch zo'n verschil wat switchers gaat irriteren, maar het is wel hoe het op touch devices tegenwoordig gaat en is eigenlijk veel logischer. Scrollbars zijn nu onzichtbaar tot ze worden gebruikt.
  2. Een aantal interface design dingen zijn veranderd. De progress-bars zijn iets lichter blauw bijvoorbeeld, en dit:
    Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zl2bP.png
    Dit is voor mij verwarrend, omdat in dit geval 'Screen Saver' uitnodigt tot klikken terwijl je dus eigenlijk op desktop moet klikken om van tab te veranderen. Weer is dit overgenomen uit de touch-wereld, waar je het knopje zou slepen.
  3. Full-screen apps werkt goed. Ik typ dit nu vanuit een full-screen safari window, en het levert toch wel een rustiger en ruimtelijker gevoel op. Wel heb je een gevoel dat je niet kan zien wat andere apps doen. Voor mij lijkt het toch het gevoel van controle wat weg te nemen, dus ik denk niet dat ik het constant zal gebruiken. Zo lang het optioneel blijft heb ik er geen problemen mee :)
  4. Zodra je een full-screen app open hebt gebruikt het een soort Space. Met control (of iets anders) en de pijltjes kan je van space naar space. Nu is het bij mij zo dat safari de rechter space is, de desktop de middelste en Dashboard de meest linkse. Dashboard heeft dus nu standaard zijn eigen space, het komt niet meer over het scherm heen. Dit kan je veranderen met een vinkje.
  5. Launchpad, een soort van desktop met al je apps, is niet meer dan een full-screen versie van de apps-stack die al in de dock zat. Ik heb nog geen knop of iets kunnen vinden om die te activeren, maar dat kan komen omdat mijn oudere MBP geen multi-touch trackpad heeft. Het is wel een handige manier om je apps te vinden maar voegt wat mij betreft nog niks toe.
  6. Finder: Nog geen tabs :/ maar wel dit: een preview in Columns view.
    Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GUPSG.png
Wifi heet nu Wi-Fi, zoals het eigenlijk hoort. Het ziet er raar uit dus ik neem aan dat dat nieuw is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen op 25-02-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20
Met de vingers over het trackpad naar beneden bewegen beweegt nu de pagina naar beneden, in plaat omhoog zoals eerst
Ehh?? Dat is nu al zo hoor :P

Of je bedoelt het andersom, 2-finger scroll is nu namelijk net als een scrollwheel. Naar beneden is naar beneden en naar boven is naar boven.

Ik kan me voorstellen dat ze dat omdraaien, aangezien het nu op touch-devices ook andersom is (daar beweeg je niet de scrollbalk, maar pak je fictief de pagina en wordt naar beneden naar boven en vice versa). Maar hoop wel dat dat een instelbare optie wordt dan :P

[ Voor 93% gewijzigd door Bosmonster op 25-02-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:07
Bosmonster schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:40:
[...]

Ehh?? Dat is nu al zo hoor :P

Of je bedoelt het andersom, 2-finger scroll is nu namelijk net als een scrollwheel. Naar beneden is naar beneden en naar boven is naar boven.

Ik kan me voorstellen dat ze dat omdraaien, aangezien het nu op touch-devices ook andersom is (daar beweeg je niet de scrollbalk, maar pak je fictief de pagina en wordt naar beneden naar boven en vice versa).
Volgens mij bedoelt hij het andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20
Zou kunnen. Ben benieuwd hoe die daarachter is gekomen dan, aangezien die later zelf beweert:
maar dat kan komen omdat mijn oudere MBP geen multi-touch trackpad heeft
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Bosmonster schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:40:
Met de vingers over het trackpad naar beneden bewegen beweegt nu de pagina naar beneden
Ik bedoelde inderdaad dat de pagina dezelfde richting op beweegt als je vingers. Scrollbalken zijn er eigenlijk helemaal niet meer, je ziet ze wel als je scrollt maar dat is alleen ter indicatie van de grootte van de pagina, je kunt er niet meer aan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Bosmonster schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:49:
Zou kunnen. Ben benieuwd hoe die daarachter is gekomen dan, aangezien die later zelf beweert:

[...]

:+
Twee vingers naast elkaar kan het oude trackpad nog prima onderscheiden van één, alleen gestures met meer dan twee vingers werken niet, en dingen als pinch-to-zoom waarbij de posities van meerdere vingers tegelijk getracked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Osxy

Holy crap on a cracker

Jeroen schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:55:
[...]

Het gaat nogal langzaam, maar over een uur of 3 wil ik het gaan installeren. Overigens hoeft het niet stiekem, developers kunnen het gewoon downloaden.

edit: [afbeelding]
Alle posts over Lion zijn eigenlijk illegaal.
Je kan het alleen legaal bemachtigen als developer en als developer heb je een NDA moeten ondertekenen/akkoord gaan.

Neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben. ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Osxy schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:56:
[...]

Alle posts over Lion zijn eigenlijk illegaal.
Je kan het alleen legaal bemachtigen als developer en als developer heb je een NDA moeten ondertekenen/akkoord gaan.

Neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben. ;)
Ik neem niet aan dat ik degene ben die trade secrets van Apple naar buiten aan het brengen is op dit moment :9 veel zo niet alle info die ik post staat overigens ook op Wikipedia.

Ik heb trouwens nog geen optie kunnen vinden om het scroll-gedrag aan te passen. Wel heb ik dit gevonden, waarmee je scrollbars zichbaar kan maken en er ook aan kan slepen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o7xYY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 15:39
Niks illegaals aan om er over te posten ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Omgekeerd scrollen is iets waar ik al een tijdje op hoop :) Lijkt mij veel logischer, ik ben benieuwd hoe snel het went.
Mocht je het uit willen zetten, ik kwam dit tegen:
There is an option to switch the scrolling direction - top of the Trackpad pane has a checkbox "When using gestures to scroll or navigate, move in direction of finger movement." Uncheck and you are good to go.
Ik heb ergens gelezen dat er knip- en plakfunctionaliteit in de finder zit, maar dat durf ik nog niet te geloven omdat ik het verder nergens ben tegengekomen. Kan je dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 18:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jeroen schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:32:

• Full-screen apps werkt goed. Ik typ dit nu vanuit een full-screen safari window, en het levert toch wel een rustiger en ruimtelijker gevoel op. Wel heb je een gevoel dat je niet kan zien wat andere apps doen. Voor mij lijkt het toch het gevoel van controle wat weg te nemen, maar misschien komen daar nog third-party hacks voor.
Het lijkt me niet het doel van fullscreenapps. Fullscreen doe je omdat je alleen bezig wilt zijn met de app die in de voorgrond draait en niet gestoord wilt worden door andere apps. Wil je wel zien wat andere apps doen, dan moet je niet fullscreen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom vraagje, is het mogelijk een dualboot te maken op m'n iMac of kan ik beter Lion op een USB disk knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

De ISO op je USB-schijf mounten, daar vanaf booten (alt ingedrukt houden tijdens opstarten en de USB-schijf selecteren).

Vanuit de installatie in het menu Utilities moet je Disk Utility openen. Daarin je vaste schijf selecteren, onder het gedeelte Partitions via het plusje linksonderin een nieuwe partitie maken op die schijf (kan gewoon van een bestaande partitie worden afgehaald), en vervolgens de installatie hervatten waarbij je de nieuwe partitie voor de installatie gebruikt.

Overigens kan je ook vanuit je huidige Mac OS X-installatie Disk Utility openen, ik heb de voorkeur om dit tijdens de installatie te doen omdat je de partitie die je aan het wijzigen op dat moment dan niet als actief OS hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 25-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Femme schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Wat ik daar lees is dat Lion support krijgt voor zogenaamde HiDPI-beeldschermen met een dubbel zo hoge pixeldichtheid per dimensie. Developers moeten aparte bitmaps aanleveren voor de normale en HiDPI-mode. Dat is wat anders dan resolutieafhankelijkheid.
Dit is in essentie exact hetzelfde als wat iOS doet met retina displays. Grotere bitmaps en vectors met hogere resolutie renderen.

Vraag me af in hoeverre dit nog overeen komt met het vroeger al gedeeltelijk ondersteunde resolution independence.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Pimzm schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:34:
Omgekeerd scrollen is iets waar ik al een tijdje op hoop :) Lijkt mij veel logischer, ik ben benieuwd hoe snel het went.
Mocht je het uit willen zetten, ik kwam dit tegen:
Dat zal ook het verschil zijn tussen een oude en nieuwe trackpad, die van mij ziet er alleen zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TntJI.png

Wellicht komt die optie ook voor mij er nog in voor de release.
Pimzm schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:34:
Ik heb ergens gelezen dat er knip- en plakfunctionaliteit in de finder zit, maar dat durf ik nog niet te geloven omdat ik het verder nergens ben tegengekomen. Kan je dit bevestigen?
Zit er (nog) niet in.
Femme schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Het lijkt me niet het doel van fullscreenapps. Fullscreen doe je omdat je alleen bezig wilt zijn met de app die in de voorgrond draait en niet gestoord wilt worden door andere apps. Wil je wel zien wat andere apps doen, dan moet je niet fullscreen draaien.
Je hebt gelijk, beetje een nutteloze opmerking. Ik wil alleen aangeven dat ik dat gevoel erbij heb, niet dat het een slechte uitvoering van de feature is.
sebastius schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:03:
Stom vraagje, is het mogelijk een dualboot te maken op m'n iMac of kan ik beter Lion op een USB disk knallen?
Mijn ervaring is dat Mac OS er niet van houdt op een USB schijf te installeren. Ergens anders op installeren en vervolgens via USB aansluiten en booten werkt wel gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen op 25-02-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de Lion installatie ook "beveiligd" met een login of is die login alleen nodig als je hem wilt downloaden?

Ik wil Lion wel even uitproberen maar heb geen DEV login. DMG bemachtigen is uiteraard geen probleem.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Donstil schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:40:
Is de Lion installatie ook "beveiligd" met een login of is die login alleen nodig als je hem wilt downloaden?

Ik wil Lion wel even uitproberen maar heb geen DEV login. DMG bemachtigen is uiteraard geen probleem.
Nope, niks van dat soort fratsen. Het is een build zoals je die ook op een retail-cd zou vinden (maar dan nog niet af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh top dan ga ik ff me TimeMachine bijwerken ;).

(mis nu bepaalde dingen in SnowLeopard die ik dan gewend ben van de iPhone/iPad. Kijken hoe ze dat hebben aangepakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik zou deze beta zeker niet als upgrade over je bestaande installatie heen gooien.

Tenzij je er voor kiest om daarna je Time Machine niet meer bij te werken, dan zou het nog kunnen, maar zou ik Lion niet aan die backup laten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven.

Uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 20:12

franssie

Save the albatross

Ik was nog aan het twijfelen of ik Lion nodig had tot ik las dat de server erin komt, EUR500 is mij te veel maar EUR129 (ik neem aan dat dat de prijs weer wordt) is dan een leuke investering om van gMail af te komen en alles door de mac mini media server af te laten handelen.
(maar als ik eerlijk ben is de fullscreen functie het me al waard).
Zit de server functionaliteit al in de beta? Dan is het wel leuk om die op mijn backup macbook te testen (eens kijken war ik mijn cerdentials van mijn devver account heb - te lang niets meer mee gedaan dus die zal wel inactief zijn). Ik had de gratis versie en die bestaat niet meer lijkt het. nah jammer wel dus maar dan zonder preview software- dan maar wachten (werk zelf bij een softwarehuis dus software downloaden gaat me te ver).

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 25-02-2011 21:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

franssie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:58:
Zit de server functionaliteit al in de beta? Dan is het wel leuk om die op mijn backup macbook te testen (eens kijken war ik mijn cerdentials van mijn devver account heb - te lang niets meer mee gedaan dus die zal wel inactief zijn). Ik had de gratis versie en die bestaat niet meer lijkt het. nah jammer wel dus maar dan zonder preview software- dan maar wachten (werk zelf bij een softwarehuis dus software downloaden gaat me te ver).
Yep, je kan met 'Customize' bij het kiezen van een install disk de server-onderdelen aanvinken (kost 900MB extra), en daarmee wordt het een 'Mac OS X Server' installatie.

Als je software schrijft voor Mac dan kan je overwegen de Mac Developer program te joinen, dat kost $99 per jaar en dan krijg je de beta (en betas van xcode, en meer van dat soort dingen), en kan je natuurlijk apps in de Mac App Store zetten.

-

Ik ben intussen al gewend aan het omgekeerde scrollen, wordt leuk als ik terugboot naar 10.6 :P Verder mis ik wel Mission Control, er staat op de site 'with one simple gesture...' dus ik vrees dat ik dat zonder multitouch niet kan :/ Ik ben dom, Mission Control krijg je door F9 wat voorheen Exposé was. Nergens wordt echter gerept over 'Mission Control', het heet gewoon Exposé in deze versie. Ook is het in deze versie nog niet af, thumbnails worden bijvoordeeld met een slecht algoritme gemaakt en zijn dus blokkerig.

[ Voor 45% gewijzigd door Jeroen op 25-02-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Laatst online: 07-05 13:43

JoeBlack2k

I Love Hilary

- je kunt het scrollen "normaal" zetten bij de bovenste vink bij configscherm "mouse"

met multi trackpad is het 3-vingers links en rechts van "desktop" wisselen als je full screen apps heft

met 2 vingers is "back" in safari maar hij slaat een bladzijde terug aparte animatie

de rest moet ik nog ondervinden :)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timemachine was gemaakt dus kon wel me install schijf wissen. Bleek helemaal niet nodig en ik heb me SnowLeopard "geupgrade" naar deze Lion beta. Werkt keurig en al me programma's zijn gebleven.

Ga het de komende dagen eens proberen.

De leeuw belt naar huis trouwens. Even swscan.apple.com aan je Host's toevoegen is dus helemaal zo gek niet (mocht je geen Developer zijn)

FullScreen apps is ook best wel gaaf. Miste dit nooit maar snap nu ineens het nut ervan.

@ hierboven.
De Vorrige/volgende mogelijkheid in Safari werkt best wel top.
Desktop wisselen werkt ook keurig tot nu toe.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 26-02-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397691

Heeft iemand Evernote al succesvol kunnen gebruiken in OSX Lion? De huidige build van Dropbox werkt ook niet, maar met een simpele aanpassing van de info.plist is die wel werkend te krijgen. No such luck met Evernote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Osxy

Holy crap on a cracker

Donstil schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:05:
Timemachine was gemaakt dus kon wel me install schijf wissen. Bleek helemaal niet nodig en ik heb me SnowLeopard "geupgrade" naar deze Lion beta. Werkt keurig en al me programma's zijn gebleven.

Ga het de komende dagen eens proberen.

De leeuw belt naar huis trouwens. Even swscan.apple.com aan je Host's toevoegen is dus helemaal zo gek niet (mocht je geen Developer zijn)

FullScreen apps is ook best wel gaaf. Miste dit nooit maar snap nu ineens het nut ervan.

@ hierboven.
De Vorrige/volgende mogelijkheid in Safari werkt best wel top.
Desktop wisselen werkt ook keurig tot nu toe.
swscan is alleen maar de software update scan als het goed is ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Is er al iemand die Lion draait in VMware? Wil dit opzich wel proberen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm in Parallels krijg ik 'm niet geinstalleerd, bericht is dat alleen 10.6 wordt ondersteund..

Fusion kan ik nog proberen op mijn imac later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb Lion geïnstalleerd op een MacBook Air. Draait super!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 10:27
Zijn er ook verschillen in performance ivm Snow Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 08:27
Een kleine opmerking: in de releasenotes van de prerelease versie van Lion staat vermeld dat een upgrade naar de final niet mogelijk is. Je zal dus opnieuw moeten installeren als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik las net dat er in Lion ook eindelijk TRIM support zit. Is dit al voorbijgekomen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Trim support zit er inderdaad in.

Lion draait redelijk goed hier, geen verschil met SL.
Net wel al de eerste vastloper gehad, fullscreen safari en dan een .pdf willen printen van een orderbevestiging.
Alles ziet er weer net wat strakker uit. Vanavond even uitgebreid mee spelen nu weer terug op SL om te werken maar ik mis de look and feel nu al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358678

Draait ie ook in VMWare ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:19
Ik krijg em niet aan de praat. Hij begint te laden... en laden.. en zo door. Komt geen einde aan.

Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397691

Ik merk wel dat Spaces/Mission Control nog niet echt lekker werkt. Ik heb zestien spaces aangemaakt onder SL, waarbij applicaties aan een space zijn toegewezen. Dat werkt in Lion nog lang niet lekker. Bij een swipe naar links gaat ie soms naar de volgende (lege) space en soms naar de eerstvolgende gevulde space: OSX Lion is dan het overzicht kwijtgeraakt van welke app in welke space stond.

En dat Mission Control ziet er fancy uit, maar ik kan dan nog net 15 erg kleine spaces zijn. Als je nu namen aan een Space kon toekennen, dan was dat nog te doen, maar vooralsnog is Mission Control met een hoop Spaces geen al te consistent gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
16 Spaces? Ik gebruik er eigenlijk nooit meer als 3, vaak geen en soms 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367196

Ik kan sinds de overstap van Snow Leopard naar de Lion preview amper internetten. Snelheden komen amper boven 1MB uit. Gewoon niet te doen. Met Snow Leopard haalde ik hier op zolder nog wel eens Verzendsnelheid 26, met Lion vaak Verzendsnelheid 1. Eeuwig wachten. Heb wel een upgrade gedaan, geen clean install. Heeft iemand een oplossing?

(MacBook Pro 13'' Mid 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het is een béta.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En dat is te merken ook. Ik heb er even mee gespeeld en daarna SL weer terug gezet.

Niks nieuws overigens, de eerste beta's van Tiger, Leopard, Snow Leopard gold precies hetzelfde voor.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 26-02-2011 19:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Geil hoor :o

Apple heeft ook éindelijk iets gedaan aan de lelijke voortgangsbalkjes die er al inzaten sinds 10.0 _O_

edit:
Moet wel zeggen, sommige animaties gaan een beetje traag; waaronder exposé en het aan- en uitzetten van fullscreen. Nu weet ik niet of dat aan Lion ligt, of aan mijn computer. Met SL heb ik dit niet.

Zou eigenlijk niet aan de computer moeten liggen, is een iMac van nog geen twee jaar oud.

[ Voor 56% gewijzigd door jmxd op 26-02-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb Lion daarom ook op een MacBook Air geïnstalleerd die we op de zaak niet meer gebruiken. Dus die dient nu als testmachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Twylight schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:54:
Geil hoor :o

Apple heeft ook éindelijk iets gedaan aan de lelijke voortgangsbalkjes die er al inzaten sinds 10.0 _O_

edit:
Moet wel zeggen, sommige animaties gaan een beetje traag; waaronder exposé en het aan- en uitzetten van fullscreen. Nu weet ik niet of dat aan Lion ligt, of aan mijn computer. Met SL heb ik dit niet.

Zou eigenlijk niet aan de computer moeten liggen, is een iMac van nog geen twee jaar oud.
In andere versies is dit te tweaken geweest, dus zal bij Lion ook wel. Weet niet precies hoe je zou moeten uitzoeken waar dat precies zit, maar het was altijd iets met 'defaults write ...' in terminal. Soort registry-hack.
Bij mij werken Disk Utility en Activity Monitor niet en bij de tweede keer opstraten crashte DashboardClient... Ook Resume icm Safari is niet geweldig, de tabs zijn er wel maar de pagina's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
• Apple has added support for a separate recovery partition, hiding away utilities needed for repair and troubleshooting right on the user's hard drive. The new system will allow users to boot to the recovery partition without the need for an operating system disc. The move, along with the shift to Mac App Store distribution for the developer preview, signal a reduced reliance on DVDs that may become important if other notebooks follow the MacBook Air's lead and see their internal optical drives removed entirely.
• As noted by MacGeneration, Apple has added TRIM support in this initial developer build of Mac OS X Lion. TRIM support provides for optimization of solid-state drives by cleaning up unused blocks of data and preparing them for rewriting, preventing slowdowns that would otherwise occur over time as garbage data accumulates.
• Mac OS X Lion requires a minimum of an Intel Core 2 Duo, leaving out compatibility for Apple's earliest Intel-based machines offering Core Solo or Core Duo processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Iemand die weet hoe ik in de Finder de apparaten weer boven de folders krijg?

Dit dus:
lion finder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:25
Twylight schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:49:

Dit dus:
[afbeelding]
Dat irriteert me al vanaf de screenshots! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
Twylight schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:49:

Dit dus:
[afbeelding]
Gewoon de apparaten aan je favorieten toevoegen en dan bovenin de lijst zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik vraag me af wat ze gaan vragen voor Lion. Een paar cosmetische tweaks, Resume, en dingen als full-screen apps wat vooral eigenlijk afhankelijk is van de apps zelf is niet echt reden om veel meer te betalen dat wat de SL upgrade kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ja, als ze slim zijn gewoon weer 29 euro, maar ja, je weet het nooit met die gasten. Ik zou 29 euro zonder enig nadenken er aan uitgeven, misschien nog wel 50 euro ook als het echt significante nieuwe dingen brengt.

[ Voor 42% gewijzigd door sebastius op 26-02-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 20:09
10.7 draait best soepel, hoewel het een stuk minder snel overschakelt van de Intel "kaart" naar de nVidia GT330M. Het touchpad is wel even wennen. En inderdaad, die plaatsing van de shortcut dingen in de zijbalk van Finder is echt irritant.

EDIT: Wat wel een echte verbetering is is het Internet Accounts prefpane. In 1 klap je Google/Yahoo/MobileMe (en wat anderen) in Mail, iCal en iChat. Vind ik een leuke toevoeging.

[ Voor 27% gewijzigd door Xudonax op 26-02-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Vandaag lion op de Macbook Pro early 2008 gezet. Helaas te veel problemen. Veel crashes. Ik mocht zelf niet meer op de nas. Versienummers van het netwerk kwamen niet overeen aldus de foutmelding. Met timemachine terug gegaan naar de snow-leopard.

Ook geprobeerd Lion op de mac mini early 2006 te zetten. Deze is voorzien van een core2duo processor. Dit ging helemaal niet goed. Na de installatie kreeg ik elke keer een groot verkeersbord te zien bij het booten. Zal misschien komen dat Apple de EFI van de 32bits machines niet klaar heeft gemaakt voor een 64 bits kernel.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kan iemand mij vertellen of de nieuwe mail.app ook een unified inbox heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ja, Mail 5 heeft dat ook.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Jeroen schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:39:
Ik vraag me af wat ze gaan vragen voor Lion. Een paar cosmetische tweaks, Resume, en dingen als full-screen apps wat vooral eigenlijk afhankelijk is van de apps zelf is niet echt reden om veel meer te betalen dat wat de SL upgrade kostte.
Ik vraag me soms af wat mensen verwachten, oke een leuke prijs is fijn, maar er zijn best veel dingen aangepast. Of is de overgang van Vista naar 7 ook een paar cosmetische tweaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sowieso is de 'normale' upgrade prijs van €129,- al veel lager dan wat Microsoft bijvoorbeeld vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 21:54
Twylight schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:30:
Sowieso is de 'normale' upgrade prijs van €129,- al veel lager dan wat Microsoft bijvoorbeeld vraagt.
De upgrade voor de normale gebruikers versie is sub €100 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
joon schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:52:
[...]

De upgrade voor de normale gebruikers versie is sub €100 ...
Tiger was 129, Leopard was 129, Snow Leopard was 29 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380551

Topicstarter
Lion wordt 129 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

of ook weer 29 euro. Bommetje onder de markt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ga er maar niet vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Ik ben Lion nu aan het opstarten in VMware Fusion, hopen dat het werkt!

Het werkt dus niet echt in één keer, onderin staat: VMware is out of date. Choose the Virtual Machine > Install VMware Tools menu. Vervolgens ga ik dat doen maar gebeurd er niks. :(

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l22/Spoorwegen/Schermafbeelding2011-02-27om134739.png

Iemand enig idee? ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Vitruvius op 27-02-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja VMWare is niet geupdate om met Lion te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Oh, dat gaat waarschijnlijk ook niet komen dan voor de officiële release, is er een andere mogelijkheid om dit werkend te krijgen binnen VMware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fusion lukt niet, via Parallels wel met een fix die je vindt op de Paralles support forums. (alleen niet op een AIR, wel op een MBA met Core2 Duo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 160183 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:02:
Fusion lukt niet, via Parallels wel met een fix die je vindt op de Paralles support forums. (alleen niet op een AIR, wel op een MBA met Core2 Duo)
Ik krijg hem helaas niet gevonden. Slechts 1 topic over lion met maar 4 replys op het Parallels forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FiXeR.nl schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:32:
[...]

Ik krijg hem helaas niet gevonden. Slechts 1 topic over lion met maar 4 replys op het Parallels forum.
http://forum.parallels.co....php?p=439671&postcount=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Apple houdt ervan om dingen uit te brengen voor een zeer beperkt scala aan systemen, vandaar dat ze hun eigen hardware maken, dus als iedereen Lion gebruikt bespaart dat kosten. Ook moeten ze natuurlijk een innovatief imago blijven uitstralen. Dat wordt geholpen als mensen ook echt gebruik gaan maken van Lion, en dus zou Lion goedkoop maken misschien wel rendabel zijn. Je betaalt in feite voor Mac OS X als je een Mac koopt, niet als je een upgrade koopt.

Om die reden hebben ze SL misschien wel goedkoop gemaakt. Hoewel, er waren direct voor de consument (haast) geen nieuwe features in SL dus moesten ze dat ook wel. Dat neemt echter niet weg dat het ze misschien wel bevallen is.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!