Weet je wat mijn eerste gedachte was toen ik hoorde van launchpad: flipbare iMac.
Dit zou wel eens de eerste stap voor dat idee kunnen zijn.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 107117
Ik wacht al een jaar op '10
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Jups, net gedownload en gecheckt (kan je zelf natuurlijk ook doenHertog schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:20:
[...]
Komen die dan automatisch in beeld als je met een 'ouderwetse' muis in de buurt van de rand komt?
Ik denk dat elke ontwikkelaar zich de vraag moet stellen wat de toegevoegde waarde is van een full screen app. Bij zaken zoals een internetbrowser en een texteditor is die rechtvaardiging er niet of slechts in zeer specifieke situaties. Bij zaken als foto- en videoediting is die rechtvaardiging er wel en ongewtijfeld is die er voor meer zaken. Zaken die ik kan bedenken zijn CAD-tekenen en coding, maar ongetwijfeld zijn er meer zaken. Het is niet zo dat apps altijd full screen moeten zijn.Tijn89 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:17:
[...]
Full-screen verhaal verbaast mij eerlijk gezegd. Vind het juist zo fijn bij mac OS als die raampjes achter elkaar en nog een zichtbaar bureaublad. Een van de redenen dat ik het fijner vind dan windows, die alles nodeloos full-screen wilt. Al vind ik het full-screen wel mooi werken, zie ik het meer als een gimmick dan een echte feature
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Een OS is nooit af, er zullen altijd nieuwe ontwikkelingen zijn. Ben sowieso al erg positief over de nieuwe appstore en fullscreen werken, mits het wel een keuze blijft (vooral dat laatste).Exirion schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:39:
[...]
Eens. Eigenlijk vind ik dat OSX gewoon 'af' is. Klaar. De rest van eventuele verbeteringen is voor de applicaties die men ervoor ontwikkelt. Ik heb een iPad, een iPod Touch en een iPhone 4 en ik vind het allemaal geweldige apparaten, maar ik hoef niet dezelfde filosofie op m'n desktop OSX systeem te hebben.
Dat zou je zeggen, maar Apple geeft altijd zijn eigen draai aan alles. De services op iOS4 noemen ze ook background apps bijvoorbeeld.Exirion schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:22:
Er wordt een hoop gefilosofeerd zie ik, maar ik denk dat het verhaal simpel is: Apple zal echt niet willen dat we met OSX terug in de tijd gaan en het desktop OS zich laten conformeren aan een OS voor mobiele toepassingen dat is afgestemd op touchscreens. Met andere woorden, de huidige mogelijkheden van OSX als desktop OS zullen zeker niet verloren gaan
Zijn het ook.zAo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:21:
[...]
Dat zou je zeggen, maar Apple geeft altijd zijn eigen draai aan alles. De services op iOS4 noemen ze ook background apps bijvoorbeeld.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tja, what's in the name. Een volledige app kan ik niet per definitie op de achtergrond laten draaien. Volwaardig is het dus niet.
Zeker wel. Er zijn alleen limitaties gesteld vanwege het gebruik van de cpu en (belangrijer) batterij.zAo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:25:
[...]
Tja, what's in the name. Een volledige app kan ik niet per definitie op de achtergrond laten draaien. Volwaardig is het dus niet.
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 31-10-2010 20:29 ]
Ik weet misschien niet alle ins en outs qua techniek, maar je haalt precies aan wat me soms wat tegenstaan: Apple beslist.CyBeR schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:28:
[...]
Zeker wel. Er zijn alleen limitaties gesteld vanwege het gebruik van de cpu en (belangrijer) batterij.
Ik stel voor dat, voordat je gaat zitten klagen over iOS multitasking, je eerst uitzoekt hoe het precies werkt in technisch opzicht.
Het is hun product en zij mogen daarmee doen wat ze willen. Prima toch?zAo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:46:
[...]
Ik weet misschien niet alle ins en outs qua techniek, maar je haalt precies aan wat me soms wat tegenstaan: Apple beslist.
Hoef je er nog niet perse blij van te wordenCyBeR schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:51:
[...]
Het is hun product en zij mogen daarmee doen wat ze willen. Prima toch?
Voor die games kunnen we ook gewoon naar www.spelen.nl of weet ik veel wat. Voor games lijkt het mij niet zo interresant (daar hebben we tegenwoordig ook steam voor, zal leuk zijn als ze daar een samenwerking in zochten). Ik twijfel ook een beetje over de werking van zo;n appstore. Het zag er wel erg smooth uit bij die demonstratie. Het is alleen weer zo'n 'verticale' ontwikkeling...zAo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:46:
[...]
Ik weet misschien niet alle ins en outs qua techniek, maar je haalt precies aan wat me soms wat tegenstaan: Apple beslist.![]()
Ik ben erg benieuwd wat de App Store het platform gaat brengen; meer games? Meer ontwikkelaars die van de (iOS) App Store applicaties gaan maken voor OSX? Van mij mag het komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tijn89 op 01-11-2010 12:32 ]
Anoniem: 37864
Een app die niet actief in gebruik is kan gewoon worden weggeswapt naar de pagefile op de harddisk of SSD. Zeker met de snelheden van SSD's in het achterhoofd kan het gebruik van een pagefile voor dit soort doeleinden in de praktijk wel eens heel erg mee gaan vallen. Het is dan alleen wel de bedoeling dat apps netjes geprogrammeerd zijn en zodra ze zijn weggezet inderdaad niet meer actief dingen gaan doen.Tijn89 schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:31:
Ook ben ik wel benieuwd hoe ze dat met die 'actieve' programma's gaan doen (zeg maar dat led-lampjeverhaal onder de icons in het dock). Ik bedoel, apps als illustrator en videobewerking zijn toch best pittige paarden. Zullen ze dat goed werkend weten te krijgen
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
gewoon nee.
Lijkt me ook niet, maar als je IOS bekijkt en ze proberen Mac OS daar invloeden van te geven ... Naja laat maar, ik wordt paranoïa denkSanderPS3 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:36:
Nee ze kunnen nooit OSX dichtspijkeren. Dat gaan ze ook ongetwijfeld niet doen
Ik was ook altijd sceptisch over het wel - of niet toevoegen van een apple mac software store. Maar er is een programmatje geweest wat mij in een keer liet zien dat het wel degelijk handig kan zijn om een store te hebben.--help schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:34:
Ik heb steeds meer het idee dat Apple alles dicht aan het gooien. Ik vind eigenlijk Mac OS 10.6 helemaal prima en mis niets ... Die Apple Store klinkt alsof hun steeds meer controle over software willen hebben, stel je voor dat je zometeen niets meer 'extern' geïnstalleerd kan/mag worden. dan is het tijd om Ubuntu oid op mijn MBP te zetten
Vraag is of een programma wat ingrijpt op het OS zelf (Antivirus, maar ook codecsprogramma's zoals Perian) toegelaten worden tot de App Store. Dat is wel een absolute voorwaarde, maar daardoor ook een spanningsveld. Het succes of het falen staat of valt m.i. bij het toelaten van zulke programma's.Siebelouis schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:58:
[...]
Ik was ook altijd sceptisch over het wel - of niet toevoegen van een apple mac software store. Maar er is een programmatje geweest wat mij in een keer liet zien dat het wel degelijk handig kan zijn om een store te hebben.
Het programmatje is Sparrow een mailclient, google het eens.
Een prachtige applicatie, die ik waarschijnlijk veel eerder en makkelijker had gevonden in de store. En als ik die applicatie dan kan kopen voor 1 - 5 euro, ben ik de beroerdste ook niet hoor.
Anoniem: 323791
Hoezo? Die kun je toch gewoon via een andere weg installeren.Krisp schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:22:
[...]
Vraag is of een programma wat ingrijpt op het OS zelf (Antivirus, maar ook codecsprogramma's zoals Perian) toegelaten worden tot de App Store. Dat is wel een absolute voorwaarde, maar daardoor ook een spanningsveld. Het succes of het falen staat of valt m.i. bij het toelaten van zulke programma's.
Jups, maar andere programma's die je uit de Store haalt kunnen dus niet uitgaan dat je Growl of Perian hebt geinstalleerd... Of snap ik het niet?Good Fella schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:13:
[...]
Hoezo? Die kun je toch gewoon via een andere weg installeren.
Laten we hopen op meer ;-) Maar ja inderdaad. Net zoals je eigenlijk oppervlakkig weinig nieuws ziet in windows 7 en vista of zelfs xp. Maar dan nog zie ik nu al meer vernieuwing in osX kwa besturing en omgang met programma's dan in w7 in vergelijk met vistaAnoniem: 323791 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:45:
Als ik alles zo doorlees zou ik bijna zeggen dat 'Lion' een verbeterde versie is van OSX 10.6 met een enkele nieuwigheid hier en daar?
Dat hoeft ook niet. Beide programma's bieden een uitbreiding op je systeem. Als perian niet is geinstalleerd kun je bepaalde codecs niet gebruiken in quicktime. Jammer, maar filmpjes spelen werkt nog wel met de ingebouwde codecs. Als growl niet geinstalleerd is krijg je geen notificaties. Jammer, maar de app werkt ook wel zonder. (Tenminste, als de app niet specifiek bedoeld is voor het geven van notificaties natuurlijk.)Tijn89 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:21:
[...]
Jups, maar andere programma's die je uit de Store haalt kunnen dus niet uitgaan dat je Growl of Perian hebt geinstalleerd... Of snap ik het niet?
Ik doelde met mijn voorbeeld natuurlijk op het laatsteCyBeR schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:39:
[...]
Dat hoeft ook niet. Beide programma's bieden een uitbreiding op je systeem. Als perian niet is geinstalleerd kun je bepaalde codecs niet gebruiken in quicktime. Jammer, maar filmpjes spelen werkt nog wel met de ingebouwde codecs. Als growl niet geinstalleerd is krijg je geen notificaties. Jammer, maar de app werkt ook wel zonder. (Tenminste, als de app niet specifiek bedoeld is voor het geven van notificaties natuurlijk.)
Nou zit ik hier met een 24" iMac voor m'n neus, ongeveer tussen de twee maten die je nu kunt krijgen in dus, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat het ooit comfortabel gaat zijn om dat ding te kantelen en als een soort enorme iPad te gebruiken. Als je op de bank zit is een 10" scherm nog wel bruikbaar, maar aan je bureau naar een gekanteld 20"+ scherm staren en daarop werken zie ik niet snel prettig worden.RalphvR schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:10:
Weet je wat mijn eerste gedachte was toen ik hoorde van launchpad: flipbare iMac.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Uiteraard, als het een geheel nieuw OS was zaten we niet meer in de 10.* range toch?)Anoniem: 323791 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:45:
Als ik alles zo doorlees zou ik bijna zeggen dat 'Lion' een verbeterde versie is van OSX 10.6 met een enkele nieuwigheid hier en daar?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Het zijn de simpele dingen die jij en ik kunnen bedenken voor verbeteringen, zoals kleine tweaks en onhandigheden die in een systeem sluipen. Het zijn de briljante software ontwerpers die iets vernieuwends kunnen bedenken waarvan je geen idee had dat je het nodig had, maar werken met een OS zoveel prettiger maken. Dingen als mission control of launch pad zul je misschien van zeggen dat je dat ook wel had kunnen bedenken. Maar niemand had het van te voren verwacht. Het lijkt misschien niet wereldschokkend, maar kan een OS toch een stuk prettiger maken.kwaakvaak_v2 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:32:
Maar wees eens concreet, wat zou je willen dat toegevoegd wordt in Lion? Behalve tweaks en handigheidjes kan ik ook niet iets bedenken wat ik echt mis.. Ja weg met die rosetta meuk, een wat soepelere X11 en Xcode 4. Maar ook dat zijn tweaks, en geen wereldschokkende nieuwigheden
Snow Leopard was duidelijk aangekondigd als 'geen nieuwe functionaliteit maar vol technische aanpassingen' en, zoals je zelf ook al aangaf, hebben we nog totaal niet gezien hoe Lion eruit komt te zien. Dat er 'sinds Leopard niet veel verbeteringen' zijn geweest betekent eigenlijk vooral dat Snow Leopard weinig nieuwe functionaliteit voor consumenten had.Thmz159 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:27:
Vind welk dat Mark gelijk heeft. Sinds Leopard vindt ik Mac OS X niet echt veel verbeteringen brengen. Snow Leopard waren al maar kleine aanpassingen en nu met Lion is er nog niets wereldschokkends aangekondigd.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Je snapt het in zoverre, dat die optie ook nog bestaat en dat ik daar niet aan had gedacht.Tijn89 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:21:
[...]
Jups, maar andere programma's die je uit de Store haalt kunnen dus niet uitgaan dat je Growl of Perian hebt geinstalleerd... Of snap ik het niet?
Het gaat inderdaad niet om "wat mis ik nu?" maar meer om "wat kan ik sinds dan niets meer missen" zo vind het ik de Aero-functies in Windows 7 om vensters te splitsen etc echt geweldig en verhoogt men productiviteit zeker met x %, miste ik het vroeger? Nee natuurlijk niet, het bestond niets eens...tarlitz schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:18:
[...]
Het zijn de simpele dingen die jij en ik kunnen bedenken voor verbeteringen, zoals kleine tweaks en onhandigheden die in een systeem sluipen. Het zijn de briljante software ontwerpers die iets vernieuwends kunnen bedenken waarvan je geen idee had dat je het nodig had, maar werken met een OS zoveel prettiger maken. Dingen als mission control of launch pad zul je misschien van zeggen dat je dat ook wel had kunnen bedenken. Maar niemand had het van te voren verwacht. Het lijkt misschien niet wereldschokkend, maar kan een OS toch een stuk prettiger maken.
[ Voor 15% gewijzigd door filenox op 16-11-2010 22:32 ]
Tot op heden draait elke nieuwe versie van Mac OS sneller/beter op een systeem dan de versie ervoor.Gamersblood schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:20:
Nu maar hopen dat het zometeen op mn imac draaid dat ik niet weer een heel nieuw systeem kan kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2010 22:37 ]
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Heel simpel: die 30% wordt volledig goed gemaakt door de extra verkoop die je voor elkaar krijgt vanwege de betere zichtbaarheid van je app. Uiteindelijk verdien je dus, als je een goede app maakt, meer.jasper623 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:29:
Tja, maar ik snap niet hoe ze het weer voor elkaar krijgen. 30% van de prijs gaat naar Apple, de rest naar de ontwikkelaar. Ik zou bijna zeggen als ik ontwikkelaar van adobe was, dat doe ik niet!
Anoniem: 383454
Het klinkt erger dan het is. Denk eens aan alle publiciteit die ze krijgen door een applicatie op te laten nemen in de App Store? Om die publiciteit te krijgen zonder de App Store, kost ook aardig wat.jasper623 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:29:
Tja, maar ik snap niet hoe ze het weer voor elkaar krijgen. 30% van de prijs gaat naar Apple, de rest naar de ontwikkelaar. Ik zou bijna zeggen als ik ontwikkelaar van adobe was, dat doe ik niet!
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 383454 op 06-02-2011 18:36 ]
Anoniem: 101094
Ik krijg daarmee ook steeds meer het idee dat Apple op den duur van de Mac een gesloten systeem wil maken. Hou aan deze ontwikkelingen een beetje naar gevoel aan over.Krisp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:43:
Wat ik dan weer opvallend vond, was het feit dat Apple alle retail-boxen gaat afschaffen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen: wat gaat Microsoft bijvoorbeeld doen? Ik zou heel graag een selectie willen maken in Microsoft Office (Word en Excel wel, de rest kan me gestolen worden).
Uiteraard is die optie er niet bepaald voor MacOS X zelf. Inderdaad heb je dan een enorm kip-ei-probleem dat niet echt op een nette manier op te lossen is. Wat ik wel heel graag zou zien is dat ze van DVD's afstappen en, net als de MBA, OSX op USB stick los gaan verkopen.Anoniem: 101094 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:31:
[...]
Ik krijg daarmee ook steeds meer het idee dat Apple op den duur van de Mac een gesloten systeem wil maken. Hou aan deze ontwikkelingen een beetje naar gevoel aan over.
Ook vraag ik me af hoe je zonder schijfje straks nog een 'clean' install kunt doen.
Ik zou zeggen dat het paradijs is voor de kleine ontwikkelaar, net zoals voor de kleine muzikant. Je kunt voor 99 dollar en een paar dagen geduld beschikken over een wereldwijd distributie-netwerk wat, in vergelijking met softwareboeren, enorm veel oplevert.jasper623 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:29:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dacht je dat het fysiek distribueren van software in dozen via resellers die ook hun percentage opeisen gratis was?jasper623 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:29:
Ik als hobby-ontwikkelaar ga daar maar al te graag mee akkoord. Ik heb geen enkele zin in het mij zorgen maken over distributie, hosting, reclame maken, alle kosten daaromtrendt, etc. Met de appstore bereik ik meteen een miljoenen-publiek wat alleen maar daar naartoe gaat voor software. Die 79 Euro per jaar is zowiezo niks en als je app een beetje wat oplevert dan maak je nog steeds winst met 70%.jasper623 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:29:
Volgens mij bleek uit cijfers, al is dat alweer een tijdje terug, dat Apple met de App Store break-even runde.Anoniem: 380551 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:13:
Apple moet ook ergens zijn verdiensten uit halen.
Anoniem: 172410
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 10-02-2011 16:27 ]
Anoniem: 107117
Er is dus een installatie-DVD, maar wel van een MacBook. Die versie van OSX (volgens mij nog geen Intel MacBook) moet dus op de Mac Mini, omdat de oorspronkelijke disc van de Mini kwijt is.Anoniem: 107117 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:05:
Je moet een installatie DVD hebben. Volgens mij draait vanaf SL alleen nog maar op Intel procs.
[ Voor 57% gewijzigd door Frietsaus op 10-02-2011 17:37 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Waarom koop je gewoon niet het schrijfje voor 30 euro?Anoniem: 172410 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:09:
[...]
Er is dus een installatie-DVD, maar wel van een MacBook. Die versie van OSX (volgens mij nog geen Intel MacBook) moet dus op de Mac Mini, omdat de oorspronkelijke disc van de Mini kwijt is.
Compatibiliteit van de software met de hardware qua versie kan ik wel uitzoeken, maar ik kan niets vinden over of MacBook software op een Mac Mini geïnstalleerd kan worden. Volgens de meneer van de winkel kon het niet en zou installatie geweigerd worden, maar meneren van winkels zijn notoir onbetrouwbaar als het op dat soort dingen aankomt.
Okay, bedankt. Ik zal de eigenaresse van beide Macs maar eens informeren dan. Ik haal het spul wel op, dat praat qua versies e.d. ook allemaal een stuk makkelijker.Frietsaus schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:34:
Grijze installatieschijven werken enkel op het model Mac waarbij de schijven zijn geleverd. De verkoper heeft dus gelijk, want de installatie zal weigeren op de Mac mini als je het op de normale manier doet. Daar kan je met o.a. Target Mode wel omheen overigens.
30 euro extra voor een nieuwe HDD tikt wel op, dan wordt het al bijna twee keer zo duur. De Mini is verder in orde, dus daarvoor hoeft het niet.Herko_ter_Horst schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:37:
Een upgrade kost je 29 euro, heb je de boel makkelijk en legaal voor elkaar.
De versie is wel nieuwer, maar uiteraard legaal aangekocht bij die MacBook.CyBeR schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:55:
Wat mij betreft is er ook geen probleem (legaal noch moreel) met het gebruiken van een andere installatiedvd dan die erbij zat, mits 't dezelfde versie is.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 10-02-2011 18:13 ]
Ja. Zie http://mediamemo.allthing...-of-apps-not-much-profit/Bosmonster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:51:
Ik alleen weet niet of dat nog steeds zo is.
I don't like facts. They have a liberal bias.
"Legaal" is de licentievoorwaarden volgen. En de licentie die je bij een Mac krijgt is bedoeld voor die Mac en die Mac alleen.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:51:
[...]
Sowieso is het in mijn ogen legaal om OSX op een Mac te draaien (alleen twee keer dezelfde versie niet), maargoed, hoe Apple het ziet en de morele consequenties daarvan is weer een hele andere discussie.
Dat maakt net zo veel uit als het gegeven dat ik me niet moreel bezwaard voel om het gewoon te installeren en dat er dan verder geen haan naar kraait. En nee, dat is geen schijt hebben aan de regels of iets dergelijks, dat is voor jezelf een welbewuste afweging maken van moreel en moraal. Ik vind ook dat je gewoon moet betalen voor je software als iemand er van moet bestaan. Maargoed, dat is een heel andere discussie over binnen de wet blijven en toch verkeerd bezig zijn en weinig verkeerd doen maar dat toch tegen de wet is.Bosmonster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:55:
Dat het "in jouw ogen" legaal is om het dan toch op een andere Mac te installeren maakt dus niet zo bijzonder veel uit
Launching containers into space
Waarschijnlijk horen we op de WWDC meer.. Over het algemeen denk ik niet dat het uitgesteld wordt. Zo spectaculair zijn de veranderingen niet en de belangrijkste dingen (AppStore/FaceTime) zijn in principe al beschikbaar. Ik zie FaceTime bv. iChat gaan vervangen en Mission Control nog een belangrijke wijziging worden. Maar voor de rest is het eigenlijk niet zo'n spectaculaire update. Daar moet ook bij gezegd worden dat imo OSX eigenlijk wel optimaal is. Volgende versies zullen tweaks zijn en het zal wat meer richting 'touch'-interfaces gaan (of dat goed is of niet laat ik me voorlopig nog niet over uit)...Anoniem: 380551 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:06:
Zal er denken jullie nog een KeyNote komen over Lion? Wat er nog meer in komt?
Denken jullie ook niet dat het wel later wordt dan de zomer omdat snow ook uitgesteld was.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 11-02-2011 21:37 ]
toch nog even, kon het niet laten; ik heb eens op een iBook G4 (PPC) OSX 10.5 geinstalleerd van mijn met de intel C2D mac mini meegeleverde snow leopard upgrade installatie dvd. Dat ging perfect. Meestal kun je gewoon een installatie disc van een andere mac nemen, ik zou zeggen: probeer het op z'n minst.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:26:
Ik weet even niet of mijn vraag hier op zijn plek is, maar een apart topic openen lijkt me wat rigoreus en uit Google krijg ik niet de juiste antwoorden omdat de termen nogal generiek zijn. Is het mogelijk om een nieuwere versie van OSX die bij een MacBook geleverd werd te installeren op een oudere Mac Mini? Of is de software op een of andere manier gelockt aan het apparaat?
Ik wil de harde schijf van een Mac Mini vervangen en dat gaat ook wel lukken, maar daarna moet er uiteraard ook weer een OS op en het is even de vraag of en hoe dat gaat lukken.
Dat was waarschijnlijk een specifiek geval van een zgn. CPU drop-in DVD. Die krijg je als je computer geassembleerd is voor release van een nieuw OS, maar geleverd wordt na zo'n release. Dan proppen ze er een DVD'tje bij waarmee je, mits je computer reeds voorzien is van osx, kunt upgraden naar de nieuwste release. Normaal krijg je geen upgrade-dvd's mee met computers namelijk.autoreverse schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:46:
[...]
toch nog even, kon het niet laten; ik heb eens op een iBook G4 (PPC) OSX 10.5 geinstalleerd van mijn met de intel C2D mac mini meegeleverde snow leopard upgrade installatie dvd. Dat ging perfect. Meestal kun je gewoon een installatie disc van een andere mac nemen, ik zou zeggen: probeer het op z'n minst.
Sorry voor het Off Topic
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2011 11:48 ]
Klopt. Maar ik kon/kan er alles mee (ook schone installatie en ook op een niet-intel machine)CyBeR schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:48:
[...]
Dat was waarschijnlijk een specifiek geval van een zgn. CPU drop-in DVD. Die krijg je als je computer geassembleerd is voor release van een nieuw OS, maar geleverd wordt na zo'n release. Dan proppen ze er een DVD'tje bij waarmee je, mits je computer reeds voorzien is van osx, kunt upgraden naar de nieuwste release. Normaal krijg je geen upgrade-dvd's mee met computers namelijk.
Ik hoop dat dit er komt. Ik vind Airfoil niet echt een elegante oplossing (ten eerste een extra applicatie) maar video loopt geheid nooit in sync, dat lukt Apple toch wel met Airplay. Zo moeilijk moet het dus niet wezen....ZpAz schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:36:
Ik denk dat AirPlay meer geintregeerd gaat worden in het OS en niet alleen in iTunes, zodat je bijvoorbeeld youtube filmpjes ook via Airplay kan versturen net als op de iPad.
Dat zal niet de bovenstaande revolutionaire feature zijn, maar zeker een welkome aanvulling.
[ Voor 33% gewijzigd door autoreverse op 19-02-2011 16:31 ]
[ Voor 118% gewijzigd door autoreverse op 19-02-2011 16:32 ]
Ja, klopt. De enige vereiste aan die dvd's is dat er al een OSX installatie bestaat. (Die mag je daarna wel wipen overigens-- hij checkt 't aan het begin even.)autoreverse schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Klopt. Maar ik kon/kan er alles mee (ook schone installatie en ook op een niet-intel machine)
Het is ook niet moeilijk want Airfoil kan het ook, maar dan moet je wel de Airfoil speler gebruiken. En dat geldt ook voor de Airplay oplossing van Apple zelf: het werkt alleen met de eigen speler, en de reden is dat de speler moet meten wat de vertraging is met het verzenden van het geluid, en de video daarop aanpassen.autoreverse schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Klopt. Maar ik kon/kan er alles mee (ook schone installatie en ook op een niet-intel machine)
[...]
Ik hoop dat dit er komt. Ik vind Airfoil niet echt een elegante oplossing (ten eerste een extra applicatie) maar video loopt geheid nooit in sync, dat lukt Apple toch wel met Airplay. Zo moeilijk moet het dus niet wezen....
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Ik heb het net even gecheckt met mijn iPhone, maar daar kan de Youtube-app prima syncen met mijn Airport Express, net als de NOS-app. Het kan dus wel, mits je gebruik maakt van de juiste API.Digistorm schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:03:
[...]
Het is ook niet moeilijk want Airfoil kan het ook, maar dan moet je wel de Airfoil speler gebruiken. En dat geldt ook voor de Airplay oplossing van Apple zelf: het werkt alleen met de eigen speler, en de reden is dat de speler moet meten wat de vertraging is met het verzenden van het geluid, en de video daarop aanpassen.
Ik heb overigens met succes video afgespeeld met de meegeleverde videoplayer, alleen zou het veel beter zijn als dit in QuickTime kwam, omdat elk programma dat het QuickTime framework gebruikt er dan van kan profiteren.
Daar heb je Extentions voor zoals Youtube5. Werkt prima en daarmee werkt Youtube imo veel prettiger.Blijft wel dat het dan alleen in YouTube gaat werken als je de HTML5 versie gebruikt, want Flash heeft geen enkele weet van de video engine dus dat zal nooit in sync lopen.
Hm last time I checked kon die videospeler van Airfoil lang niet alle filmpjes / codecs afspelen. Ik zou graag een systeem-brede oplossing zien van Apple zelf, zoals Airplay nu op de iPhone werkt; zelfs uitzendinggemist synced keurig netjes, zonder enige hassle. Dus bijv. een Airplay icoontje onderin Safari net zoals nu in iTunes en/of zoals in iOS geïntegreerd.Digistorm schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:03:
[...]
Het is ook niet moeilijk want Airfoil kan het ook, maar dan moet je wel de Airfoil speler gebruiken. En dat geldt ook voor de Airplay oplossing van Apple zelf: het werkt alleen met de eigen speler, en de reden is dat de speler moet meten wat de vertraging is met het verzenden van het geluid, en de video daarop aanpassen.
Ik heb overigens met succes video afgespeeld met de meegeleverde videoplayer, alleen zou het veel beter zijn als dit in QuickTime kwam, omdat elk programma dat het QuickTime framework gebruikt er dan van kan profiteren.
Blijft wel dat het dan alleen in YouTube gaat werken als je de HTML5 versie gebruikt, want Flash heeft geen enkele weet van de video engine dus dat zal nooit in sync lopen.
Ja, dat werkt natuurlijk net zo slecht, want het enige wat Airfoil doet is de uitvoer van QuickTime syncen met de audio die over netwerk gestuurd wordt. Dit soort "truuks" werken alleen als de video ondersteund wordt door Apple, of te wel alles wat in QuickTime afgespeeld kan worden. Dus geen flash video, geen exotische scene releases etc. Dat YouTube in iOS werkt is alleen omdat de video's door een afspraak geschikt gemaakt zijn voor de iPhone en dus opnieuw encoded zijn in H.264.autoreverse schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:51:
[...]
Hm last time I checked kon die videospeler van Airfoil lang niet alle filmpjes / codecs afspelen. Ik zou graag een systeem-brede oplossing zien van Apple zelf, zoals Airplay nu op de iPhone werkt; zelfs uitzendinggemist synced keurig netjes, zonder enige hassle. Dus bijv. een Airplay icoontje onderin Safari net zoals nu in iTunes en/of zoals in iOS geïntegreerd.
*kutvraag* Heb je hier een bron van?Anoniem: 380551 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:03:
@on-topic
Er zijn geruchten dat het de zomer niet zal halen, wat denken jullie hiervan?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Anoniem: 365539
Ik vind het anders wel heel strak en herkenbaar. Als het op je iPod mooi is, waarom dan niet op je Mac?Anoniem: 365539 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:50:
Mijn mening zelf wat ik nu gezien heb, qua screenshots; dat het teveel op een iPod interface gaat lijken, dat wil ik echt niet hebben. Op een iPod is dat mooi en gelikt maar op een Mac?
Ik vind het ook wat unheimisch hebben; in het dock staan meer dan genoeg applicaties die ik regelmatig gebruik, de rest start ik wel met CMD+Spatie (Spotlight activerenAnoniem: 365539 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:50:
Mijn mening zelf wat ik nu gezien heb, qua screenshots; dat het teveel op een iPod interface gaat lijken, dat wil ik echt niet hebben. Op een iPod is dat mooi en gelikt maar op een Mac?
Omdat je lekker met vingers op het scherm mag komen bij iPod/iPad, maar niet op m'n mac. Dan moet je een app eerst opzoeken / selecteren met de muis.Nickalicious schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:16:
[...]
Ik vind het anders wel heel strak en herkenbaar. Als het op je iPod mooi is, waarom dan niet op je Mac?
[ Voor 31% gewijzigd door autoreverse op 24-02-2011 18:04 ]
Anoniem: 365539
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 365539 op 24-02-2011 11:17 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Icelus op 24-02-2011 14:43 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq