“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
De onregelmatige releases heeft meer te maken met ontstaan geschiedenis van OS X. Want de laatste paar releases heeft toch weer een zekere vorm van regelmaat.Destianto schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:48:
Zit niet echt regelmaat in de OS releases, gewoon afwachten dus.
Top!MitchellOnline schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:45:
[...]
Installeer de tool TotalFinder en je hebt tabs in Lion
[afbeelding]
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:57:
Ja oke maar een Developer preview installeren op een "balangrijke" mac is natuurlijk nooit slim.
Lijkt me niet dat mensen dat doen.
uhm ik heb dat dus wel gedaan
[ Voor 29% gewijzigd door Underworld op 08-06-2011 20:42 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Voor de rest vind ik het een top systeem. Werkt goed sneller als Snow Leopard bij mij!
Omdat ik geen lamme arm wil hebben door bij hoge resoluties van links naar rechts op mijn scherm te muizen...Bosmonster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:08:
[...]
Mag hopen dat Windows ooit op het niveau van OS X komt qua muis-nauwkeurigheid...
Snap het probleem niet wat mensen er mee hebben eerlijk gezegd. Acceleratie is redelijk noodzaak met grote schermen ook, als je geen nauwkeurigheid wilt verkiezen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Welke lijstjes app?whitehouse schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:16:
Wat ik heel interessant vind is of de lijstjes-app van Lion zodanig is ontworpen dat deze
het GTD-principe volgt. Dit zou voor GTD-gebruikers (mits slim ontworpen) mogelijk een welkome aanvulling zijn. Tot die tijd blijf ik Things hiervoor gebruiken
edit: GDT moet natuurlijk GTD zijn
Daar is acceleratie juist voor. Snel kunnen bewegen, maar nog steeds nauwkeurig in kleine ruimtesmagnifor schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:24:
[...]
Omdat ik geen lamme arm wil hebben door bij hoge resoluties van links naar rechts op mijn scherm te muizen...
Ik werk op 3200x1200, maar kan alles met redelijk kleine bewegingen bereiken, maar heb nog steeds pixel-precieze beweging in bijvoorbeeld Photoshop, waar dat noodzaak is.
Inderdaad, waarschijnlijk wordt gedoeld op Reminders, de to do-app voor iOS.
Voor to do's in Mac OS X is er nu al iCal en dat ondersteunt GTD niet. Voor eenvoudig taakbeheer werkt het op zich wel.
Een to do-app in iOS was gewoon een must, want het was onbegrijpelijk dat die er nog niet was, met name voor zakelijke toepassingen.
Ik hoop wel dat Reminders met Exchange kan synchroniseren. Of dat de makers van Things eindelijk OTA-sync gaan implementeren.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ze mogen alleen wel eens een andere icon voor de mail app gaan maken (iets met een cirkel) ...
Heb tot nog toe geen bugs meer gevonden (iCall en de Mail app crashen bij mij ook niet meer!)

Vind t alleen jammer dat ik die 'vogels' in photobooth nog niet heb

Persoonlijk vind ik het inconsistent en daardoor irritant. Als ik mijn muist 1 cm beweeg moet deze altijd dezelfde afstand op het scherm afleggen, hierdoor kan ik lekker snel werken en kan ik items op het scherm in 1 beweging bereiken. Bovendien is nauwkeurigheid ook niet echt een probleem als je een muis met hoge resolutie hebt en/of knoppen om 'on-the-fly' de dpi aan te passen. Het probleem is echter dat de acceleratie curve in OS X VEEL te steil is, en niet via de interface in te stellen is.Bosmonster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:44:
[...]
Daar is acceleratie juist voor. Snel kunnen bewegen, maar nog steeds nauwkeurig in kleine ruimtes
Ik werk op 3200x1200, maar kan alles met redelijk kleine bewegingen bereiken, maar heb nog steeds pixel-precieze beweging in bijvoorbeeld Photoshop, waar dat noodzaak is.
Anyway, een van mijn favourite tweaks onder OS X om acceleratie (na relog) uit te schakelen (hoort hier niet helemaal thuis, maar denk ik wel relevant):
1
| defaults write .GlobalPreferences com.apple.mouse.scaling -1 |
Fullscreen + multi-monitor is erg kut.Underworld schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:24:
Moet zeggen dat ik na de installatie van DP4 niet veel meer veranderd te zien hoef worden.
Ze mogen alleen wel eens een andere icon voor de mail app gaan maken (iets met een cirkel) ...
Heb tot nog toe geen bugs meer gevonden (iCall en de Mail app crashen bij mij ook niet meer!)Iemand anders al iets tegen gekomen in de nieuwe update?
Ik wel hoor.Vind t alleen jammer dat ik die 'vogels' in photobooth nog niet heb![]()
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Huh? Kijk ik erover heen ofzo?
Ohw ik heb het al
Moest Windows gewoon even opnieuw opstarten
[ Voor 21% gewijzigd door Underworld op 09-06-2011 00:59 ]
Oneenstarlitz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:15:
[...]
Persoonlijk vind ik het inconsistent en daardoor irritant. Als ik mijn muist 1 cm beweeg moet deze altijd dezelfde afstand op het scherm afleggen, hierdoor kan ik lekker snel werken en kan ik items op het scherm in 1 beweging bereiken. Bovendien is nauwkeurigheid ook niet echt een probleem als je een muis met hoge resolutie hebt en/of knoppen om 'on-the-fly' de dpi aan te passen. Het probleem is echter dat de acceleratie curve in OS X VEEL te steil is, en niet via de interface in te stellen is.
On-topic:
Voor lion ga ik maar is een clean-install doen. Ik heb nu al een jaar last van fonts die niet goed laden en afgelopen maand is mijn systeem in ene traag geworden... Komt perfect uit dus
Ik heb elders op het web al gezien dat apple -als je nu een mac koopt- je gratis lion laat downloaden. Ik vroeg me af of iemand weet hoe dit in zijn werk gaat. Een familielid van mij wilt dat doen, maar ik moest degene het antwoord schuldig blijven.. Kan het ook niet vinden op het web. Anyone?
edit:
Wat is er dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Tijn89 op 09-06-2011 00:42 ]
Voorgaand (met SL) kreeg je een gratis DVD thuis gestuurd via de Store. Ik kan me niet voorstellen hoe ze het anders willen gaan doen...Maar wellicht met de Serial van je Mac?Tijn89 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:40:
[...]
Oneenswerkt juist fijn!
On-topic:
Voor lion ga ik maar is een clean-install doen. Ik heb nu al een jaar last van fonts die niet goed laden en afgelopen maand is mijn systeem in ene traag geworden... Komt perfect uit dus![]()
Ik heb elders op het web al gezien dat apple -als je nu een mac koopt- je gratis lion laat downloaden. Ik vroeg me af of iemand weet hoe dit in zijn werk gaat. Een familielid van mij wilt dat doen, maar ik moest degene het antwoord schuldig blijven.. Kan het ook niet vinden op het web. Anyone?
Full-screen maakt je tweede monitor compleet nutteloos. Op het moment dat je een full-screen app gebruikt moet of die app zelf daar iets mee doen, of het systeem zet er zo'n canvas achtergrond neer.
Het is dus ook meteen afgelopen met quicktime player X full-screen op je 2e scherm zetten: die wil alleen op het main scherm full-screen en maakt het andere scherm zwart.
(Gelukkig is QT Player 7 nog legacy genoeg dat 't gewoon normaal werkt.)
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 09-06-2011 00:59 ]
Ahh.. dus toch nog dingen die ze under the hood moeten veranderen, toch gek zou je zeggen. Gezien ik het idee heb dat veel ontwikkelaars juist een tweede scherm gebruiken en dat Apple dat juist gelijk goed wilt hebben.CyBeR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:58:
[...]
Full-screen maakt je tweede monitor compleet nutteloos. Op het moment dat je een full-screen app gebruikt moet of die app zelf daar iets mee doen, of het systeem zet er zo'n canvas achtergrond neer.
Het is dus ook meteen afgelopen met quicktime player X full-screen op je 2e scherm zetten: die wil alleen op het main scherm full-screen en maakt het andere scherm zwart.
Verwijderd
Dat gebruik ik al een tijdje hoor. Spijtig dat het niet native in Lion zit.MitchellOnline schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:45:
[...]
Installeer de tool TotalFinder en je hebt tabs in Lion
[afbeelding]
Dat maakt die functie meteen bijna nutteloos...CyBeR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:58:
[...]
Vind ik juist fijn, hopelijk voor jou (en anderen) wordt het een optie/setting.Het is dus ook meteen afgelopen met quicktime player X full-screen op je 2e scherm zetten: die wil alleen op het main scherm full-screen en maakt het andere scherm zwart.
Maar voor applicaties zou het wel handiger zijn als je monitoren wel gewoon beschikbaar blijven, anders heb ik er zelf ook gewoon niks aan. Ik wil bijvoorbeeld wel als ik op mn tweede monitor Photoshop fullscreen zet, op mn eerste monitor kunnen blijven werken
En dat geldt eigenlijk voor alle applicaties behalve video, maar die hebben nu toch al fullscreen-opties.
M.a.w. als het echt zo werkt als hierboven beschreven, dan is het compleet nutteloos in multi-monitor setups.
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 09-06-2011 10:07 ]
MPlayerX laat je andere scherm ook gewoon aanstaan als je dat wiltBosmonster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:06:
Zo werkt fullscreen nu ook toch? Als ik VLC oid fullscreen zet gaat mn andere scherm op zwart. Ik kan echter wel kiezen welk scherm (gewoon het scherm waar het venster op dat moment instaat).
Maar voor applicaties zou het wel handiger zijn als je monitoren wel gewoon beschikbaar blijven, anders heb ik er zelf ook gewoon niks aan. Ik wil bijvoorbeeld wel als ik op mn tweede monitor Photoshop fullscreen zet, op mn eerste monitor kunnen blijven werken
En dat geldt eigenlijk voor alle applicaties behalve video, maar die hebben nu toch al fullscreen-opties.
M.a.w. als het echt zo werkt als hierboven beschreven, dan is het compleet nutteloos in multi-monitor setups.
Headtracking in photobooth werkt bij mij iig nog niet (goed) met een kat...
[ Voor 7% gewijzigd door Underworld op 09-06-2011 10:37 ]
Er is namelijk een probleem met de Airport-driver: IO80211Family.kext (na installatie te vinden in /System/Library/Extensions) moet vervangen worden door de versie van 10.6.6. Doe je dit niet, dan loopt de installer vast. Op de installatie-cd staat dit bestand in /Packages/BaseSystemBinaries.pkg, maar bestanden toevoegen aan .pkg is -naar mijn weten- onmogelijk.
Zie onder andere dit, dit, dit en dit topic.
Aan de slag dus in Single User Mode (cmd+s bij boot).
Eerst mount ik de partitie in read/write-modus:
1
| /sbin/mount -uw / |
Even checken of IO80211Family.kext er tussen staat:
1
| ls /System/Libraries/Extensions/IO80* |
En dan deleten:
1
| rm -rf /System/Library/Extensions/IO80211Family.kext |
Na een eventuele check (zie stap 2) nog de rechten aanpassen/checken:
1
2
3
4
| chmod -R 755 /System/Library/Extensions Chown -R root:wheel /System/Library/Extensions touch /System/Library/Extensions exit |
Helaas heeft dit alles niet het gewenste resultaat... Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Verwijderd
daar is dus de acceleratie voor, beweeg je muis hard en hij schakelt naar een hogere versnelling, beweeg je em langzaam dan beweegt ie ook langzamer. (als in: fysieke afstand over je buro is niet altijd gelijk op het beeld.magnifor schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:24:
[...]
Omdat ik geen lamme arm wil hebben door bij hoge resoluties van links naar rechts op mijn scherm te muizen...
Eerst dacht ik dat het aan Safari of Lion zou liggen maar het blijkt in Firefox ook voor te komen. Zijn er meer mensen met dit probleem? Als ik bv tweakers.net wil openen blijft hij eerst 25a30 seconden "laden" waarna hij in 1seconden de pagina ineens laad.
Is er misschien een handeling om het Netwerkbeheer volledig te resetten in Lion? Ik heb namelijk het idee dat het een instelling oid is. Als ik me mac opnieuw installeer en de Timemachine backup terug plaats is het probleem gelijk weer terug namelijk.
(Ik had dit probleem ook al in SnowLeopard trouwens)
Overal ben ik enthousiast maar toch merk je soms dat het nog een beta versie is. Bijv in full screen en dan swipen naar andere full screen app. Dit gaat goed behalve als het Safari is. Dan blijft de bovenste balk gedeelte staan in de andere app. Zodra je weer fullscreen afsluit is het weg.
Ook reageert Finder soms super traag, dit lijkt te komen door Alle bestanden gedeelte.
Zoals boven gezegd, soms lange laadscherm in Safari.
En andere kleine bugs.
Twee kleine min dingen:
1) iTunes heeft geen full screen knop
2) foto's swipen werkt niet meer in iPhoto
Twee plus punten:
1) windows shares/pcs worden van zelf goed gevonden (eindelijk!!) Hoefde niet te zoeken ze stonden er gewoon ineens
2) had "wow" factor toen ik een film kon opstarten met een programma die geinstalleerd staat op SL. Finder geeft netjes aan wat bij SL hoort en wat bij Lion en is instaat om dit programma te gebruiken. Ik weet niet of het een Lion feature is maar ik vond het knap. De mac gurus zullen nu wel lachen;)
Ik teken nergens meer voor
Eens kijken of de doorvoerboel enzo nog verbeterd is.
Ik moet sowieso mijn MacBook weer aan de praat krijgen.. Wegens diverse hangs in Lion heb ik de powerbutton gebruikt. Dit moest ik 3x achter elkaar doen (Lion hersteld je vensters, en programma's waardoor hij weer hing)
Alle gebruikelijke gedaan:
SMC reset, P en R resets, safe boot gedaan... niks helpt.
Na diverse pogingen kreeg ik weer keuzes in de bootscherm. Lion creeert dus een herstel HD partitie. Die deed het ook niet.
Via 10.6.3 DVD die kwartier nodig had om te laden kwam ik er achter dat satapoort niet herkend meer wordt.
in het kort:
Apple kan leuk met app store komen. Het eerste wat ik doe is een LION install DVD maken!!
Helaas heb ik het in SnowLeopard ook al dus het ligt niet aan deze beta (DeveloperPreview) build.
Het is gelukt: Lion DP4 installeren op een '11 15" MacBook Pro.
In stappen:
1. Neem een externe HDD en creëer met disk utility (schijfhulpprogramma) twee partities (5GB & 20GB).
2. Kopieer het installatie-image van Lion naar de partitie van 5GB m.b.v. disk utility
3. Draai vanaf het installatie-image op je externe HDD de Mac OS X Lion Developer Preview 4.app
4. Selecteer de tweede partitie (20GB) om Lion op te installeren
5. Reboot en houd 'alt' ingedrukt
6. Boot van het installatie-image (op de 5GB partitie)
7. Installeer Lion op de partitie van 20GB (enkele keren rebooten kan vereist zijn)
8. Reboot na installatie en boot Snow Leopard (door 'alt' ingedrukt te houden)
9. Download het programma 'Kext Helper' en kopieer die samen met het bestand IO80211Family.kext (te vinden in /System/Library/Extensions van je Snow Leopard partitie) naar de root van je Lion partitie (20GB).
10. Boot wederom met 'alt' ingedrukt
11. Selecteer je Lion-partitie en houd cmd+s ingedrukt
12. Druk (terwijl je cmd+s vasthoudt) 'enter' om je Lion-installatie in single user mode te starten
13. Verifieer je disk permissions etc:
1
| /sbin/fsck -fy |
14. Mount de partitie in read/write-modus:
1
| /sbin/mount -uw / |
15. Verwijder IO80211Family.kext:
1
| rm -rf /System/Library/Extensions/IO80211Family.kext |
16. Rechten aanpassen/checken:
1
2
3
| chmod -R 755 /System/Library/Extensions Chown -R root:wheel /System/Library/Extensions touch /System/Library/Extensions |
17. Boot
1
| exit |
Voila: Lion werkt! Nu alleen nog WiFi werkend krijgen:
18. Start Kext Helper vanaf je root in, sleep IO80211Family.kext in het programma en installeer het.
19. Reboot en hij doet het, mét WiFi
Als laatste stap kun je eventueel nog de Lion-partitie kopiëren naar je interne hdd zodat je niet meer vanaf een externe drive hoeft te booten.
[ Voor 200% gewijzigd door zeromussov op 09-06-2011 19:27 ]
Voorzover ik gelezen heb op internet wel... Alleen de nieuwe versiesQuakie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:33:
met welke versies zijn er problemen? alleen met de 2011 macbook pro?
op 2010 modellen zou het gewoon moeten werken en op mijn 2008 iMac werkt het ook prima
Ook hier werkt het prima, iMac 2009 late.Underworld schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:23:
[...]
Voorzover ik gelezen heb op internet wel... Alleen de nieuwe versies
op 2010 modellen zou het gewoon moeten werken en op mijn 2008 iMac werkt het ook prima
Wat me opvalt is dat DP4 een stuk sneller is dan DP3, met name met Safari. Die wilde nog wel eens vast lopen of een pagina niet goed laden... Dat is nu niet meer het geval
* HaterFrame blij is met Lion
I am the great Cornholio!
Helemaal vergeten om te vragen hoe het met OSX lion zit.. na 6 Juni krijg je Free lion maar hoe?
Ik weet dat het een download van de app store maar je moet je ergens toch reggen voor dit neem ik aan?
In de preferences van VLC kan je bij Video instellen dat het scherm niet op blank gaat. Erg handig: op 1 scherm je playlist en het andere scherm (b.v. je beamer) full screen je videobeeld.Bosmonster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:06:
Zo werkt fullscreen nu ook toch? Als ik VLC oid fullscreen zet gaat mn andere scherm op zwart. Ik kan echter wel kiezen welk scherm (gewoon het scherm waar het venster op dat moment instaat).
De download (upgrade) versie gaat trouwens volgens Apple in ieder geval slechts €23,99 kosten. Wat de DVD gaat kosten is mij niet bekend...
[ Voor 20% gewijzigd door Lex2 op 10-06-2011 16:29 ]
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Ah, okeZpAz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:
Die wordt onbetaalbaar, er komt namelijk geen DVD versie

*Gaat Googelen
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Een Install DVD maken zal best mogelijk zijn maar gebruiksvriendelijk is het niet.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Pff... Dat valt echt wel mee...magnifor schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:36:
Veel gedoe dus.

Wel ben ik het eens dat het netjes zou zijn dat net als met de Air zo'n mooie witte usb stick met Lion erop zou worden geleverd.
Het is volgens mij nooit verteld dat het alleen via de App Store beschikbaar isZpAz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:
Die wordt onbetaalbaar, er komt namelijk geen DVD versie
De beschikbaarheid via de App Store is gewoon bijzonder.
The Mac App Store is the only place to go, to download Lion
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Er was toch al uitgekomen dat je in Lion een restore / nieuwe install kon maken?
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Denk het niet.Hertog schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:45:
Die tutorial is alleen voor het maken van een dvd van de Developer Preview. Zo'n preview is vaak niet hetzelfde als de retail-versie, met name de mogelijkheid een backup-schijf te maken lijkt me iets om er uit te laten. Het zou dus goed kunnen dat het in de uiteindelijke versie niet op deze manier gaat.
Je download via de App Store een pseudo-installer, in deze installer zit de echte installer (.dmg file) welke je via Show Package Contents kan openen en die kan je via o.a. de Disk Utility op een DVD branden (of USB stick schrijven). Deze dmg is trouwens (gedeeltelijk) de restore image die op je HD gezet wordt tijdens de installatie. Je kan deze starten door tijdens het opstarten Command + R ingedrukt te houden, je kan zo ook een schone Mac OS X installatie maken. (Vanuit recovery mode)
Let wel: als je vanuit recovery werkt wordt de installatie vanaf internet gedownload. Werk je vanaf de DVD dan gaat het vanaf de DVD.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 00:00 ]
I am the great Cornholio!
Nice?
Hij pickt automatisch UPS (en fedex, en ws. nog wel een paar) nummers eruit en dan kun je zo'n popovertje krijgen met de tracking status, zonder uit Mail te hoeven gaan.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Als het dezelfde layout is als Windows Live Mail went het heel snel. Was altijd een voorstander van Thunderbird en de standaard overzicht boven/berichten onder layout, maar op een breedbeeldmonitor werkt deze layout stukken fijner.Froggle schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:49:
Dat is inderdaad echt super relaxed! Ik vind de layout op het eerste gezicht wel wat minder, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.
Yep. Het openen van die popover werkt voor alle linkjes. Maar het detecteren van dat dat een UPS tracking nummer is en er een link van maken is nog weer iets extra's. (Overigens: dit is een html mail van UPS waarin dat nummer sowieso een link is, maar als je de plain-text mail erbij pakt, werkt 't nog steeds en dan heeft Mail het zelf uitgezocht.)Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:08:
Dat is idd wel relaxed, maar dat zal ook wel voor andere linkjes gelden !?
Die layout is overgens een (default) keuze. Je kunt in de prefs aangeven de Classic layout te willen gebruiken, en dan heb je hetzelfde als Mail in SL.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2011 18:23 ]
Verwijderd
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De beschikbaarheid via de App Store is gewoon bijzonder.
'The Mac App Store is the only place to go, to download Lion'
Er is nog wel een nuance tussen 'to download' en 'to get'Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:46:
Er staat toch "Only Place"...

Heeft iemand van de Lion-testers al ervaringen met de Restart to Safari-feature? http://www.macrumors.com/...s-like-browser-only-mode/ Hoe snel start OSX dan op vraag ik me af aangezien ze met die functie toch een beetje de stijl van ChromeOS willen opgaan, niet?
Als ik mijn macbook dicht klap en weer open kan hij mijn wifi niet vinden terwijl ik er 2 meter vandaan zit, en hij wel tussen de lijst met beschikbare netwerken zit. Ik moet hem dan handmatig selecteren en redelijk wachten.
Op 10.6.7 is die gewoon gelijk actief.
Hier is dat (helaas) exact hetzelfde.Quakie schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:43:
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet kunnen vinden van je netwerkvoorkeur?
Als ik mijn macbook dicht klap en weer open kan hij mijn wifi niet vinden terwijl ik er 2 meter vandaan zit, en hij wel tussen de lijst met beschikbare netwerken zit. Ik moet hem dan handmatig selecteren en redelijk wachten.
Ja, heb ik ook hier. Bij mij helpt het om met de Airport Utility even de TimeCapsule te zoeken, dan werkt het netwerk ineens wel. Het is ook niet de hele tijd, de ene keer wel en de andere keer nietQuakie schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:43:
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet kunnen vinden van je netwerkvoorkeur?
MacBook Pro uit eind 2008 hier..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Die feature is idd een honeypot, om te zorgen dat dieven internet gebruiken, zodat Find My Mac z'n lokatie door kan geven.filenox schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:18:
GoT love![]()
Heeft iemand van de Lion-testers al ervaringen met de Restart to Safari-feature? http://www.macrumors.com/...s-like-browser-only-mode/ Hoe snel start OSX dan op vraag ik me af aangezien ze met die functie toch een beetje de stijl van ChromeOS willen opgaan, niet?
Maar ik kan niet ontkennen dat het zonder dat toch eigenlijk ook best een handige feature is voor mensen in je huishouden die even wat op willen zoeken, maar je niet wilt dat ze toegang tot je hele computer hebben
Maar dat is toch niet gebruiksvriendelijk? Is toch niet de Apple way? Ik wil als Lion uitkomt mijn HHD vervangen met een SSD. Wat is dan de "Apple" manier om Lion te installeren? Eerst 10.6 en daarna upgrade naar 10.7? Kan mij niet voorstellen dat Apple zegt dat je eerst een image moet "extracten" en daarna op een DVD moet branden. Bij nieuwe systemen geloof ik het wel, zal een USB stick of DVD meegeleverd worden.Daniel_Elessar schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:34:
Ik denk ook dat als je Lion draait het maken van een image usb/disk erg makkelijk zal zijn.
Er was toch al uitgekomen dat je in Lion een restore / nieuwe install kon maken?
Dit is al een aantal keer besproken. Gebruikt nou echt niemand de zoekfunctie?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat er een recovery partitie aangemaakt kan worden?Donstil schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:33:
Hoeveel keer gaat de "moet ik nou eerst 10.6 installeren voordat ik 10.7 kan installeren`` vraag nog voorbij komen?
Dit is al een aantal keer besproken. Gebruikt nou echt niemand de zoekfunctie?
Tags: installatie, installeren, clean install, geen 10.6 nodig, mac, apple, os x, os x 10.7, os x lion
HahaGood Fella schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
Tags: installatie, installeren, clean install, geen 10.6 nodig, mac, apple, os x, os x 10.7, os x lion

Ja dat had ik ook wel kunnen verzinnen en ik weet dat het mogelijk is om Lion te installeren via USB (aangezien ik tutorials had gevonden). Waar het mij om gaat is hoe dat "Out of the Box" mogelijk gaat worden.Good Fella schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
SEO antwoord: Je kunt Apple Mac OS X 10.7 Lion gewoon installeren vanaf USB zonder Apple Mac OS X 10.6 Snow Leopard. Dus een clean install van Apple Mac OS X 10.7 Lion is gewoon mogelijk.
Dus wanneer ik mijn nieuwe SSD en Lion heb moet ik eerst in 10.6 een exemplaar aanschaffen van Lion, bootable USB install disk maken en daarna nieuwe SSD installeren om vervolgens de installatie te starten. Ik vind het niet gebruiksvriendelijk. Ik koop veel liever Lion in een fysieke winkel om vervolgens zonder gezeur gelijk de nieuwe SSD te instalelleren en te booten via de install DVD.
Mocht Apple beslissen om de DVD als install media defenitief uit te bannen dan hoop ik op zijn minst dat je na de aankoop van Lion een one-click utility kan downloaden van Apple en een install USB of DVD mee kan maken.
Verwijderd
Het is dan ook niet de bedoeling dat jij je HDD gaat omwisselen.magnifor schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:18:
[...]
Ja dat had ik ook wel kunnen verzinnen en ik weet dat het mogelijk is om Lion te installeren via USB (aangezien ik tutorials had gevonden). Waar het mij om gaat is hoe dat "Out of the Box" mogelijk gaat worden.
Dus wanneer ik mijn nieuwe SSD en Lion heb moet ik eerst in 10.6 een exemplaar aanschaffen van Lion, bootable USB install disk maken en daarna nieuwe SSD installeren om vervolgens de installatie te starten. Ik vind het niet gebruiksvriendelijk. Ik koop veel liever Lion in een fysieke winkel om vervolgens zonder gezeur gelijk de nieuwe SSD te instalelleren en te booten via de install DVD.
Mocht Apple beslissen om de DVD als install media defenitief uit te bannen dan hoop ik op zijn minst dat je na de aankoop van Lion een one-click utility kan downloaden van Apple en een install USB of DVD mee kan maken.
Een normale gebruiker doet dit niet dus hoeft er ook geen user-friendly manier te zijn, en doe je het wel als gebruiker dan ben je ook slim genoeg om even in 5 minuten een usb image te maken van de install.
Het is niet alsof het nou zo ingewikkeld is allemaal...
Maar als je een nieuwe SSD gaat plaatsen zit er nu toch al een HDD in je systeem?magnifor schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:18:
[...]
Dan kan je op die installatie toch een DVDtje of USBstick maken?
Waarom doet iedereen (jij niet persoonlijk) daar zo moeilijk over?
Maak gewoon een schijfje als je die graag wilt hebben, ik heb niet eens een DVDspeler meer in mijn mac en kan deze ontwikkeling dus alleen maar toejuichen.
(ik installer al jaren OSX via een USB HDD trouwens.)
Sabnzbd werkt wel maar het icoontje in de menubar is verdwenen. Ik gebruik de speedlimiter functie veel via dat icoontje...
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 14-06-2011 13:41 . Reden: typo ]
Growl (of hoe het heet) werkt nog niet met Lion.Jay-v schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:40:
Heeft iemand al wat gevonden om SABNZBD weer in de menubar te krijgen?
Sabnzbd werkt wel maar het icoontje in de menubar is verdwenen. Ik gebruik de speedlimiter functie veel via dat icoontje...
Daar maar SabNZB weer gebruik van voor het weergeven van notificatie's
Voor mij is het geen probleem om een schijfje te bakken maar ik vind het gewoon te veel gedoe. Lever gewoon een disk mee en laat mensen zelf beslissen. Waar ik bang voor ben is dat mijn hd crashed en geen installatie media heb voor 10.7 en daarom eerst 10.6 moet installeren en daarna upgrade naar 10.7Donstil schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:39:
[...]
Maar als je een nieuwe SSD gaat plaatsen zit er nu toch al een HDD in je systeem?
Dan kan je op die installatie toch een DVDtje of USBstick maken?
Waarom doet iedereen (jij niet persoonlijk) daar zo moeilijk over?
Maak gewoon een schijfje als je die graag wilt hebben, ik heb niet eens een DVDspeler meer in mijn mac en kan deze ontwikkeling dus alleen maar toejuichen.
(ik installer al jaren OSX via een USB HDD trouwens.)
Maar goed, ik ga ervan uit dat 10.7 een bootcampachtig tooltje uitbrengt waarmee je een recovery partitie en een install dvd/usb kan maken.
Dit topic is gesloten.
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!