[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.060 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
michelc85 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:17:
misschien al eens beantwoord , weet iemand of het mogelijk is om lion compleet opnieuw te installeren?
Dus niet eerst 10.6 erop, en upgrade ?
als je eenmaal in de installatie procedure zit kan je naar schijfhulp en daar je harde schijf formatteren.
om vervolgens de installatie van Lion te beginnen..

overigens zit ik met het probleem dat bij mij de installatie niet wil beginnen.. :( (macbook pro uit jan 2011)
hij begint over pkgraphics in het install log ? kan er niks op vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb sinds de upgrade van Snow Leopard naar Lion dat m'n bootloader niet meer werkt. Als ik dus opstart met option ingedrukt krijg ik een grijs scherm met een muis-pijltje maar helemaal geen opties. Wat het dus lastig(er) maakt m'n bootcamp partitie te starten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
The Otherside schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:08:
Ik weet niet of het misschien al in Snow Leopard zat, ik ontdek het nu echter voor het eerst:

Drie vingers tappen op een woord en je krijgt een verwijzing uit Wikipedia of in geval van een "Apple term" een uitleg van Apple.

[afbeelding]
Het inderdaad, wel gek dat als ik dat op "Snow" of "Leopard" doe uit jouw post dat ie dat niet geeft, terwijl ie het bij Lion wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Keuzes... begonnen aan instaleren van Gm versie, had geen DP4 erop staan. Nu kan ik hem dus niet instaleren of ik moet mijn windows partitie eraf gooien. Nu doe ik daar op dit moment weinig mee dus dat is het probleem niet, maar wel een beetje vervelend.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

The Otherside schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:11:
Waarschijnlijk heb je met TimeMachine de schijf/partitie waar je installatie op staat, aangewezen als TimeMachine schijf (wat kan). Daarom wil Lion er niet overheen kopiëren. Misschien kan je TimeMachine uitzetten... de back-ups verwijderen en opnieuw proberen.
Timemachine staat al uit..
En ik zou dus niet weten waar je die back-ups kan verwijderen...
Ziet er naar uit dat ik gewoon een volledig herinstall ga doen eerst met SL daarna lion erover heen...
Beetje vaag dit allemaal, lijkt wel een windows melding

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, het is gewoon wat er staat: de schijf is ooit als TM schijf gemarkeerd!

Verwijderen: System Preferences > Time Machine > Disk > None

Je kan ook kijken of je nu niet een probleem gemaakt hebt door te controleren of .com.apple.timemachine.supported er staat.

Is je schijf gepartitioneerd?

[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 03-07-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Zit te denken of ik de GM zal installeren of nog zal wachten, aangezien de GM natuurlijk bijna zeker de versie is die in de App Store komt te staan. Waarom zouden ze het een GM noemen als er toch nog veranderingen worden gedaan? Ik heb nog niemand gehoord over grote bugs die het hele OS onbruikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
VorteXLP schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:05:
Zit te denken of ik de GM zal installeren of nog zal wachten, aangezien de GM natuurlijk bijna zeker de versie is die in de App Store komt te staan. Waarom zouden ze het een GM noemen als er toch nog veranderingen worden gedaan? Ik heb nog niemand gehoord over grote bugs die het hele OS onbruikbaar maken.
Zou je kunnen doen. Wel even kijken of al je applicaties al goed werken (is ergens een website/lijstje voor dacht ik, moet je even zoeken). Aan de andere kant;

Waarom niet nog even 2 weekjes wachten? Het is namelijk nog steeds mogelijk dat er kleine veranderingen in komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12

PBP

Kans is ook zeer klein, als er grote bugs zijn dan waren die al gevonden. Lees wel hier en daar dat er nogal wat kleine bugjes inzitten, ben er zelf amper wat tegengekomen. Meeste zal wel weer gefixed worden op 10.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:53
Voorheen was het mogelijk om in Finder met 2 vingers te swipen naar de map die je daarvoor bekeken had. Mist nog iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Omdat ik altijd zo snel mogelijk de nieuwste software wil proberen, ik weet niet waarom ik dat heb :)
Voor zover ik kan zien werkt al mijn software prima met Lion. (RoaringApps heet die site inderdaad: http://roaringapps.com/apps:table)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik dacht ik ga Lion met Leopard dualbooten, maar helaas.

Als ik mijn iMac HD de systeempartitie wil resizen loopt het op het 50% balkje vast.....? En krijg in verschillende talen de melding dat ik de Mac moet uitzetten en dan weer aanzetten.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ceelcoumans schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:19:
Voorheen was het mogelijk om in Finder met 2 vingers te swipen naar de map die je daarvoor bekeken had. Mist nog iemand dit?
Dat mis ik heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Jawel is al genoemd. Als daar geen optie voor komt is het vrij vervelend.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36336910

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:53
robbinonline schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:29:
[...]

Jawel is al genoemd. Als daar geen optie voor komt is het vrij vervelend.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36336910
Dank (niet het gehele topic kunnen doornemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Bij mij is dat in Snow Leopard met 3 vingers swipen, om vorige en volgende map te doen in finder.
Is dat in Lion niet ook met 3 vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Met drie vingers werkt het prima hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Kan je het momentum scrollen in browers ook uitschakelen? Ik erger me hier echt mateloos aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inertial Scrolling kun je uitzetten (system-wide), rubberbanding helaas tot dusver niet.

Inertial scrolling zit bij Universal Access onder Mouse & Trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:52
Donnie Darko schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:19:
[...]

als je eenmaal in de installatie procedure zit kan je naar schijfhulp en daar je harde schijf formatteren.
om vervolgens de installatie van Lion te beginnen..

overigens zit ik met het probleem dat bij mij de installatie niet wil beginnen.. :( (macbook pro uit jan 2011)
hij begint over pkgraphics in het install log ? kan er niks op vinden via google.
heb het voor elkaar gekregen door onderstaande link te volgen en een boottable usb te maken
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2zwQEYZ5WWA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Vandaag wilde ik mijn huurtoeslag aanpassen (vanwege de huurverhoging van 1 juli). Maar nu blijkt dat de belastingsoftware in powerpc code is geschreven. Ben benieuwd wat voor verrassingen ik de komende maanden nog meer tegen ga komen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

robbinonline schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:40:
[...]

Je naam krijg je weg door: Systeemvoorkeuren, Gebruikers en groepen, Inlog Opties, Hang Slotje, En het vinkte weg te halen voor: Menu voor snelle gebruikersoverschakeling (of eventueel de opties hiervan aan te passen)
Ah super, bedankt!
Zelf vind ik het vrij vervelend als ik klaar bent met surfen en ik sluiten Safari af met nog pagina's open.. Dat als ik Safari de volgende keer weer opstart, het alle pagina's start van de vorige sessie. Iemand al ontdekt hoe dit uitgezet kan worden ?
Dat is volgens mij die Resume functie van Lion, dus je zal dit ergens uit moeten zetten (mits mogelijk).

Er is trouwens nog één ding wat me is opgevallen en dat is dat ik niet automatisch internet heb wanneer ik mijn systeem uit zijn slaap haal. Hij geeft wel aan dat ie is verbonden met mijn router en dat ik gewoon internet heb, echter wanneer ik een app open, geeft ie aan dat ik geen internet heb. Dit is op te lossen door Wifi uit te zetten en weer aan, maar dat is natuurlijk erg omslachtig..

O ja, nog iets: Is er een mogelijkheid om de font van de sidebar in finder kleiner te maken, ik vind het nu erg groot:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/14cqsxy.png

[ Voor 28% gewijzigd door RnB op 03-07-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

robbinonline schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:40:
[...]
Zelf vind ik het vrij vervelend als ik klaar bent met surfen en ik sluiten Safari af met nog pagina's open.. Dat als ik Safari de volgende keer weer opstart, het alle pagina's start van de vorige sessie. Iemand al ontdekt hoe dit uitgezet kan worden ?
Je kan dit alleen uitschakelen voor het hele besturingen systeem, dus niet per app:
System Preferences -> General -> Restore windows when quitting and re-opening apps

Andere optie is om je apps te af te sluiten met CMD + ALT + Q

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
The Otherside schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:59:
[...]

Lijkt corrupt te zijn, de directe download server is vrij instabiel waardoor hij de download soms afbreekt en Safari dan denkt klaar te zijn. Dit resulteert in een bestand dat niet kan uitpakken en daarbij de bovenstaande foutmelding geeft.

Even opnieuw downloaden dus :)
Ik heb hem ''even'' opnieuw gedownload, en inmiddels ook geïnstalleerd. Moet ook nog even aan lion wennen. Maar het gaat allemaal wel gesmeerd. Als straks de officiële uitkomt moet je dan alsnog betalen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Dat van het internet merkte ik ook net, denk dat dat er nog uit gehaald moet worden. 1 van die kleine bugjes die nog glad gestreken meten worden.

Verder werkt alles wat ik normaal gebruik gewoon goed en erg soepel > 13"mid 2010. Geen klachten. Ziet er goed uit allemaal en behalve het wifi geen problemen ondervonden.

[ Voor 37% gewijzigd door Daniel_Elessar op 03-07-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

4POX schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:26:
Vandaag wilde ik mijn huurtoeslag aanpassen (vanwege de huurverhoging van 1 juli). Maar nu blijkt dat de belastingsoftware in powerpc code is geschreven. Ben benieuwd wat voor verrassingen ik de komende maanden nog meer tegen ga komen.
Gaat het hierbij om de applicatie voor fiscaal jaar 2011 of 2010? Ik heb dit intern al eens aangekaart, maar mij is destijds verteld dat alles van 2010 als universal binary is gecompileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

martk2280 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:24:
[...]

Ik heb hem ''even'' opnieuw gedownload, en inmiddels ook geïnstalleerd. Moet ook nog even aan lion wennen. Maar het gaat allemaal wel gesmeerd. Als straks de officiële uitkomt moet je dan alsnog betalen ? :?
Als je legaal bezig wil zijn wel, wat is nou 24euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
RnB schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:46:
[...]

O ja, nog iets: Is er een mogelijkheid om de font van de sidebar in finder kleiner te maken, ik vind het nu erg groot:

[afbeelding]
Jep: System Prefs > General > Sidebar Icon Size lager zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Goh, allemaal kleine dingetjes waar ik overheen kijk. Hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

johnkeates schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:55:
Nee, het is gewoon wat er staat: de schijf is ooit als TM schijf gemarkeerd!

Verwijderen: System Preferences > Time Machine > Disk > None

Je kan ook kijken of je nu niet een probleem gemaakt hebt door te controleren of .com.apple.timemachine.supported er staat.

Is je schijf gepartitioneerd?
Thanks maar dit had ik ook al geprobeerd... Net weer ff alles nagelopen maar hij blijft het zeggen ondanks dat timemachine uit staat. Ook voor de zoveelste keer een restart gedaan.
En nee niet gepartitioneerd...
Nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

martk2280 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:24:
[...]

Andere vraag: waarom zou het voor jou gratis moeten zijn?

Bekijk het eens zo: een team van Apple's finest is al geruime tijd dag in dag uit bezig om te zorgen dat jij straks nieuwe hippe (en potentieel nuttige) dingen met je Mac kan doen, en vraagt daar als vergoeding 24 euro voor. Voor die 24 euro mag jij het onbeperkt gebruiken op al je Macs. Er zijn geen serials, geen activatie, en geen 26 verschillende edities; gewoon alleen 1 versie. 24 euro.

Vind je het dat niet waard, dan heb je ruwweg 2 opties:
1. Koop het niet en blijf bij Snow Leopard. Niemand houdt je tegen.
2. Koop het niet en download het van de minder legale kanalen. Niemand houdt je tegen, maar moreel verwerpelijk is het wel.

Dus, nogmaals: waarom zou het voor jou gratis moeten zijn? ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Inmiddels Lion draaiende op mijn MBP begin 2011. Werkt super vlot, echt heerlijk. Installatie verliep snel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Toch zit er in Lion wel een online activatie.
Als je boot in de herstel partitie, dan via schijfhulpprogramma je mac formatteert.
Dan krijg je via die zelfde partitie de mogelijkheid om Lion opnieuw te installeren klik je dat aan dan doet hij online een check of je van door Apple geautoriseerd bent om Lion te installeren. Misschien zit dit er alleen nog in omdat het een beta (GM) versie is en is het er in de definitieve versie uit, anders word het de eerste versie van OS X met een online activatie.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

robbinonline schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:43:
Toch zit er in Lion wel een online activatie.
Als je boot in de herstel partitie, dan via schijfhulpprogramma je mac formatteert.
Dan krijg je via die zelfde partitie de mogelijkheid om Lion opnieuw te installeren klik je dat aan dan doet hij online een check of je van door Apple geautoriseerd bent om Lion te installeren. Misschien zit dit er alleen nog in omdat het een beta (GM) versie is en is het er in de definitieve versie uit, anders word het de eerste versie van OS X met een online activatie.
ah kijk, dat is interessante info. Op zich niet geheel onlogisch dat Apple een dergelijk systeem zou gaan gebruiken gezien de manier waarop Lion gedistribueerd wordt. Persoonlijk vind ik het ook een stuk minder irritant overkomen dan de activatie-perikelen die we van Windows kennen (al valt dat tegenwoordig ook wel mee).

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Theorie: Je hebt Lion geinstalleerd, complete clean install. zijn dan de programma's die je via je time machine terugzet oude programma's of ziet lion deze als nieuw? Adobe vroeg namelijk opnieuw om mijn activeringen codes na dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Kunnen andere gotter controleren of het zoom-pinch werkt in de finder ?

In GM werkt dit niet meer.

[edit]

Ik heb ingesteld dat ik altijd scrollbalken zie. In finder had ik geen feedback meer over hoeveel files een map had.

[ Voor 39% gewijzigd door 4POX op 03-07-2011 21:02 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
4POX schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:59:

[edit]

Ik heb ingesteld dat ik altijd scrollbalken zie. In finder had ik geen feedback meer over hoeveel files een map had.
Inderdaad, krijg geen reactie met het... vingermatig zoomen, in safari etc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Whieee schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:22:
[...]

Andere vraag: waarom zou het voor jou gratis moeten zijn?

Bekijk het eens zo: een team van Apple's finest is al geruime tijd dag in dag uit bezig om te zorgen dat jij straks nieuwe hippe (en potentieel nuttige) dingen met je Mac kan doen, en vraagt daar als vergoeding 24 euro voor. Voor die 24 euro mag jij het onbeperkt gebruiken op al je Macs. Er zijn geen serials, geen activatie, en geen 26 verschillende edities; gewoon alleen 1 versie. 24 euro.

Vind je het dat niet waard, dan heb je ruwweg 2 opties:
1. Koop het niet en blijf bij Snow Leopard. Niemand houdt je tegen.
2. Koop het niet en download het van de minder legale kanalen. Niemand houdt je tegen, maar moreel verwerpelijk is het wel.

Dus, nogmaals: waarom zou het voor jou gratis moeten zijn? ;)
Ow je hebt daar ook wel gelijk in hoor.. Maar ik ben van plan om de nieuwe mac mini aan te schaffen als deze beschikbaar komt, en daar staat als het goed is al Lion op. Dus dan lijkt het me zinloos om lion nog een keer aan te schaffen voor mijn macbook air vandaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Weet iemand trouwens hoe je het programma click to flash aan de gang krijgt op lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
4POX schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:59:

[edit]

Hier werkt het nog altijd perfect, ik krijg het alleen niet voor elkaar dat ik gewoon weer alleen tegels zie, althans niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
martk2280 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:42:
Weet iemand trouwens hoe je het programma click to flash aan de gang krijgt op lion?
Werkt dat bij jou niet? Ik heb het als Safari plugin draaien en werkt top.
Geïnstalleerd via het plugin menu. Hij staat tussen de 25 meest gebruikte namelijk (net zoals de adBlocker)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Donstil schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:19:
[...]

Werkt dat bij jou niet? Ik heb het als Safari plugin draaien en werkt top.
Geïnstalleerd via het plugin menu. Hij staat tussen de 25 meest gebruikte namelijk (net zoals de adBlocker)
Hij werkt inmiddels, ik had hem van de website ''click to flash'' zelf gedownload maar dat werkt dus niet. Toen ik hem via het plugin menu had geïnstalleerd had deed hij het prima. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is OS X Lion een Update of een compleet nieuw besturingssysteem wat je gehele systeem cleant?
Mijn vraag is dan ook; wanneer ik Lion uit de App Store haal en installeer, blijven al mijn bestanden dan bewaard? Of moet ik eerst even backuppen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Bestanden worden gewoon bewaard, is een update.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Maar even snel een backup maken is altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Shipperd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:37:
Maar even snel een backup maken is altijd aan te raden.
Dat sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Is eigenlijk al bekend hoe mensen die onder het gratis upgrade programma vallen zich aan moeten melden? Dit zijn mensen die na de aankondiging een mac gekocht hebben met Snow Leopard. Het programma is er, maar volgens mij is nog niet bekend hoe en waar je je aan kunt melden, ik heb er nog niks over gelezen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Lion is nog niet uit hoor, de "Gold" is uit :)

Lion wordt pas 14 juli verwacht en die versie zal heel veel lijken op de versie die men nu gebruikt. Deze versie krijg je als je developer bent :) O-)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo ik ben even een Mail back-up aan het maken (Met MailBackupPro) en dan ga ik ook over naar Lion GM.

Ik heb mijn iTunes en Aperture library op de 2de schijf dus ga voor een Clean install op de SSD.
Ben wel benieuwd of dat nog snelheid gaat schelen. Ik heb nu een installatie draaien die sinds 10.6.0 (Ook de GM) draait en daar is dus best een hoop rommel op gekomen in de jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verandering tussen DP4 en GM:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/encrypttimemachine.png

DP4 kon alleen je root partitie on-the-fly encrypten. De GM voegt daar je Time Machine volume aan toe. Tot dusver kan ik niet vinden hoe een eventuele andere partitie zonder formatteren ge-encrypt kan worden, maar TM biedt iig een omweggetje aan om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Nog iemand bij wie youtube filmpjes totaal niet willen werken in firefox? Video blijft om de seconde haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm de installatie wil nog niet echt vlotten hier. Ik heb de dmg gedownload en daar een externe schijf van gemaakt (zoals altijd eigenlijk) maar als ik die wil Booten krijg ik een rondje met een kruis erin.

Alles lijkt verder goed gegaan te zijn want ermee upgraden lukt wel.

Edit: Even voor de volledigheid ik krijg dit scherm.
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/3710/img0183qc.jpg
Ik heb inmiddels een upgrade uitgevoerd en zit daardoor dus op de GM maar eigenlijk wil ik een Cleaninstall doen. Als ik opstart vanaf de herstel partitie geeft de installatie aan dat ik niet gemachtigd zou zijn. Ik kan alleen nergens gegevens oid invullen (Developer login etc)

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 04-07-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
WHiZZi schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:32:
Lion is nog niet uit hoor, de "Gold" is uit :)

Lion wordt pas 14 juli verwacht en die versie zal heel veel lijken op de versie die men nu gebruikt. Deze versie krijg je als je developer bent :) O-)
Weet ik, maar Apple geeft zelf aan dat je je 30 dagen na aankoop moet melden, vandaar. Ik neem ook aan dat het allemaal wel netjes geregeld wordt maar ik vroeg het me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Waar ik me wel aan erger, en misschien ligt dat aan mij. Maar het maken van mapjes in Launchpad: als je iconen samenvoegt die net op een hoek staan. Heb ik al enige moeite gehad om die in de map te krijgen aangezien hij steeds naar een rij hoger/lager switchend als je het icoon ernaartoe sleepte.

Verder draait het eigenlijk zonder mankementen, iemand al iets opgevallen aan op de accu werken? Even zuinig als Snow Leopard?

Even wennen aan alle gestures maar dat werkt toch eigenlijk best lekker allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb het idee dat Lion wat zuiniger is, dit aan de hand van de hoeveelheid Watts die mijn MBP inkomen. Bij Snow Leopard idlede die rond de 9 en 10 watt, nu met Lion zit ie vaker onder de 9. Maar met gebruik zal dit niet veel schelen, hooguit een kwartiertje op de batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Dat mapjes wegspringen is in iOS ook wel eens irritant ja, heb ik ook wel eens last van.

Merk qua accu geen verschil tot nu toe. Merk wel dat mijn MacBook (alu) de ventilator sneller aan lijkt te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

CyBeR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:09:
[...]

Nah, die video is er uit.

Gelukkig :P
Toch wel een welkomst video? :P

http://www.macrumors.com/...x-lion-welcome-animation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben erg benieuwd naar Lion, maar ik wacht nog wel even ± 10 dagen voor de echte release.
Is dat launch app verplicht om te gebruiken? en hebben ze nog aanpassingen gedaan op het gebied van de muis besturing?
In dit Youtube filmpje (YouTube: ‪Apple - Introducing OS X Lion‬‏) zie ik dat ze pinch zoom gebruiken en het gaat erg soepel, op mijn 11" air en 10.6 gaat dit schokkend, is dit een verbetering die ze hebben gedaan in Lion? het gaat zo soepel zoals op een ipad.

[ Voor 47% gewijzigd door Fietsbel op 04-07-2011 11:05 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 11-09 21:48
Het scrollen is gereversed.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar je kunt het wel weer aanpassen naar de Snow Leopard-manier van scrollen.

Zelf maar een credit card aangeschaft zodat ik tenminste fatsoenlijk Lion kan kopen via de App Store. Belachelijk dat dat nog steeds niet via Paypal of iDeal kan overigens.

(Er zijn ook nog wel wat andere redenen voor het aanschaffen van de credit card hoor. Maar Mac OSX Lion was de voornaamste op korte termijn.)

[ Voor 44% gewijzigd door Smultie op 04-07-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje omtrent Spaces.

Voorheen had ik vier Spaces met bv. Space 2 voor Safari en Space 3 voor iTunes.

Nu lijkt het vooralsnog dat ik elke keer zelf die apps in een Space moet zetten. Is het nog vast te zetten?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
THE_BASE schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:06:

Nu lijkt het vooralsnog dat ik elke keer zelf die apps in een Space moet zetten. Is het nog vast te zetten?
Nou, het werkt anders; als je rechtsboven de fullscreen knop aanklikt wordt de app vanzelf een space. Als je de app sluit (Cmd+Q) terwijl hij nog op fullscreen staat en dan weer opent, opent hij meteen weer fullscreen en als space. Apple zet de Spaces automatisch in de meest gebruikte volgorde neer maar dit is ook uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

kibber schreef op maandag 04 juli 2011 @ 01:28:
[...]

Weet ik, maar Apple geeft zelf aan dat je je 30 dagen na aankoop moet melden, vandaar. Ik neem ook aan dat het allemaal wel netjes geregeld wordt maar ik vroeg het me gewoon af :)
De voorwaarden staan in deze PDF onderaan: http://cdn.macrumors.com/..._Education-US_version.pdf

Voor Macs gekocht na de releasedatum geldt dat je binnen 30 dagen na aankoop gebruik moet maken van het Up-to-Date programma, voor de releasedatum geldt dat deze periode pas in gaat op de releasedatum. Dus het is niet vreemd dat daar verder nog niets over bekend is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Gelukkig, dan ben ik niet de enigste:)

Maar niemand een idee over het clean install en daarna via time machine programma's terug zetten?
Dit had ik gedaan en adobe vroeg opnieuw om mijn codes, wat ik toch een beetje vreemd vind. Of ziet hij het dan als "nieuwe" install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor grafisch ontwerp bureau's lijkt het me ideaal dat je via remote desktop nu ieder je eigen sessie kan draaien. Betekend dit dat je 1 snelle PowerMac kan aanschaffen en voor de rest low en iMac als client ? Je hebt dat toch een razend snelle Photoshop/ Video editing machine. Is dit inderdaad te vergelijken met het X-Window systeem (muv dat je daar ook individuele applicaties over kan nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Powermac's worden al een tijdje niet meer gemaakt hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Don, is een Clean Install nog gelukt of nog geen oplossing gevonden?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:42:
Voor grafisch ontwerp bureau's lijkt het me ideaal dat je via remote desktop nu ieder je eigen sessie kan draaien. Betekend dit dat je 1 snelle PowerMac kan aanschaffen en voor de rest low en iMac als client ? Je hebt dat toch een razend snelle Photoshop/ Video editing machine. Is dit inderdaad te vergelijken met het X-Window systeem (muv dat je daar ook individuele applicaties over kan nemen).
Nee niet echt.

Sowieso bestaat iets dergelijks niet voor mac (jij wilt iets als Citrix). Buiten dat, grafisch ontwerp heeft niet zulke bizar krachtige machines nodig over het algemeen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Goh, dit is me toch een partij handig (vooral voor nieuwelingen, ouderen of digibeten): een letter ingedrukt houden zorgt voor een ballonnetje met accenten op letters:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3g1h382h0X3U3V0v082a/Screen_Shot_2011-07-04_at_11.46.19.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:48:
Goh, dit is me toch een partij handig (vooral voor nieuwelingen, ouderen of digibeten): een letter ingedrukt houden zorgt voor een ballonnetje met accenten op letters:
Dat is inderdaad super! Dat ga ik dankbaar gebruiken. Die ene halve keer dat ik een vaag accentje nodig heb zit ik altijd te zoeken hoe dat ook alweer werkte (meestal alle mogelijk toetsen icm alt uitproberen). Sommige zijn wel logisch (alt-u voor umlaut) maar anderen zijn veel ingewikkelder.

Dit is echt handig voor als je er af en toe eentje nodig hebt (vond ik al sinds ze het introduceerden met de iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Heb deze topic even wat doorgespit maar heb toch een paar vragen, misschien dat er hier forumleden zijn die mijn kunnen vertellen hoe het allemaal zit.

Op mijn iMac draai ik naast osX Snow, Windows 7. Als ik nu Lion ga installeren, blijft osX dan tijden de installatie van mijn Windows partitie af? En als je Lion installeert, doet ie dan altijd een clean install? Als dit niet het geval is is het dan wel aan te raden om te doen?

Daarnaast vroeg ik mij af. Kan je ook gewoon een disc downloaden (golden master) en vanaf de disc Lion installeren?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Sinds de release gebruik ik nu Lion op m'n Hackintosh. Werkt erg goed moet ik zeggen, installatie ging in mijn geval ook zonder problemen. Ik heb echter toch wat opmerkingen over Launchpad. Vind het principe erg handig werken, vooral met de trackpad. Gebruikte voorheen altijd QuickSilver in SL, maar daar heb ik nu dus de Launchpad voor.

Groot nadeel is de weinig controle die je over Launchpad krijgt. Zo wordt het scherm geplaagd door talloze overbodige icoontjes van Windows Applicaties die Parallells installeert, Adobe uninstall icoontjes en andere overbodige dingen. Onder geen beding zijn deze te verwijderen vanuit de Launchpad zelf. Kon je voorheen cmd+alt+ctrl gebruiken, werkt dit in de GM dus niet meer. Vind het erg zonde, de tool heeft veel potentie maar in zijn huidige vorm is het dus al snel onoverzichtelijk aan het worden.

Voor een GM versie had ik dat in ieder geval niet verwacht.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dannydekr schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:08:
Sinds de release gebruik ik nu Lion op m'n Hackintosh. Werkt erg goed moet ik zeggen, installatie ging in mijn geval ook zonder problemen. Ik heb echter toch wat opmerkingen over Launchpad. Vind het principe erg handig werken, vooral met de trackpad. Gebruikte voorheen altijd QuickSilver in SL, maar daar heb ik nu dus de Launchpad voor.

Groot nadeel is de weinig controle die je over Launchpad krijgt. Zo wordt het scherm geplaagd door talloze overbodige icoontjes van Windows Applicaties die Parallells installeert, Adobe uninstall icoontjes en andere overbodige dingen. Onder geen beding zijn deze te verwijderen vanuit de Launchpad zelf. Kon je voorheen cmd+alt+ctrl gebruiken, werkt dit in de GM dus niet meer. Vind het erg zonde, de tool heeft veel potentie maar in zijn huidige vorm is het dus al snel onoverzichtelijk aan het worden.

Voor een GM versie had ik dat in ieder geval niet verwacht.
Enigste 'oplossing' tot nu toe is al die onnodige dingen in een folder zetten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

GerritGekke schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:00:
Heb deze topic even wat doorgespit maar heb toch een paar vragen, misschien dat er hier forumleden zijn die mijn kunnen vertellen hoe het allemaal zit.

Op mijn iMac draai ik naast osX Snow, Windows 7. Als ik nu Lion ga installeren, blijft osX dan tijden de installatie van mijn Windows partitie af? En als je Lion installeert, doet ie dan altijd een clean install? Als dit niet het geval is is het dan wel aan te raden om te doen?

Daarnaast vroeg ik mij af. Kan je ook gewoon een disc downloaden (golden master) en vanaf de disc Lion installeren?
Windows installeer je op een andere partitie. Je dient dus je HDD op te splitsen en staat dus los van OSX. Wel is het mogelijk om vanuit je W7 partitie je OSX HDD te benaderen.

Lion is standaard een upgrade / uitbreiding vanuit Snow Leopard. Je hoeft niet perse een Clean Instal te doen, en wordt enkel geiinstalleerd op je OSX partitie en heeft daraom geen invloed op je W7 partitie.

Donstil heeft reeds getracht een clean instal te doen met de huidige versie maar dat is helaas niet gelukt in tegenstelling tot voorgaande releases.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 04-07-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Destianto, bedankt voor je reactie. Van wat je omschrijft had ik al een vermoeden, en jij bevestigd `t nog een keer.
Dan staat er niks anders op dan de GM te downloaden en te installeren :D

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

[afbeelding]
Pff das inderdaad handig!! en ben geen nieuweling maar ik wist echt niet alle toetsen uit mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Clean install is gewoon mogelijk hoor.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@carpebios

Dus jij ondervindt niet de problemen die donstil meldt?

Donstil in "[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws"

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 04-07-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Betreft deze GM. Ik neem aan dat -wanneer er geen 2de last-minute-bugfix GM wordt uitgebracht- je deze gewoon kunt blijven gebruiken en toekomstige updates kunt ontvangen?

Want betreft een Hackintosh is het best wel een gedoe om even Lion opnieuw te installeren ;) DMG downloaden, Externe USB HDD gebruiken, inhoud DMG er op gooien, Bootloader installeren, MBR partitie fix er overheen gooien ... enz. :X

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nee, ik heb de DMG op een image gezet en daarna geboot, hierna kon ik kiezen voor diskhulpprogramma en daarmee heb ik mijn harde schijf geformatteerd. Hierna heb ik voor de install gekozen waarbij hij het één en ander ging downloaden waarna de installatie volgde.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 12-09 11:20

[afbeelding]
Goh en hoe doe je nu e[ingedrukthouden] geeft eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Vind het ook wel enorm handig, maar volgens mij wil je dat ook nog wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
@jip_86: Inderdaad, een hele handige feature, heel veel eeeeeeeeeeeeeeeeeeee's en aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa's achter elkaar, dat gebruik ik ook dagelijks! 8)7 |:(

Volgens mij is het juist heel handig, makkelijker kom je niet bij je accenten! Misschien moet de repeat alleen bij spaties en punten blijven, verder is het geheel zinloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
ikweethetbeter schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:22:
@jip_86: Inderdaad, een hele handige feature, heel veel eeeeeeeeeeeeeeeeeeee's en aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa's achter elkaar, dat gebruik ik ook dagelijks! 8)7 |:(

Volgens mij is het juist heel handig, makkelijker kom je niet bij je accenten! Misschien moet de repeat alleen bij spaties en punten blijven, verder is het geheel zinloos!
Zelfs voor spaties en punten zie ik het nut niet in .. :P Ik gebruik altijd maximaal 2 punten (..) en meerdere spaties ook niet .. Om dingen te positioneren met witruimtes doe ik bij voorkeur met tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
Donstil schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:56:
Mm de installatie wil nog niet echt vlotten hier. Ik heb de dmg gedownload en daar een externe schijf van gemaakt (zoals altijd eigenlijk) maar als ik die wil Booten krijg ik een rondje met een kruis erin.

Alles lijkt verder goed gegaan te zijn want ermee upgraden lukt wel.

Edit: Even voor de volledigheid ik krijg dit scherm.
[afbeelding]
Ik heb inmiddels een upgrade uitgevoerd en zit daardoor dus op de GM maar eigenlijk wil ik een Cleaninstall doen. Als ik opstart vanaf de herstel partitie geeft de installatie aan dat ik niet gemachtigd zou zijn. Ik kan alleen nergens gegevens oid invullen (Developer login etc)
Heb je dit toevallig opgelost? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan (ben zelfs nog wel Developer).
Dat scherm heb ik 20 minuten zo laten staan, maar hij blijft maar spinnen.

Upgrade gaat overigens prima (vanaf DP4u1), maar ik wilde eigenlijk een clean install doen (met DP4 lukte dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jvsjmedia.nl schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:36:
[...]

Zelfs voor spaties en punten zie ik het nut niet in .. :P Ik gebruik altijd maximaal 2 punten (..) en meerdere spaties ook niet .. Om dingen te positioneren met witruimtes doe ik bij voorkeur met tabs.
Nee, alleen voor pijltjestoetsen en pageup/pagedown gebruik ik de keyrepeat nog wel veel. Ik hoop dat het daar nog wel voor werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
robin1979 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:23:
[...]

Heb je dit toevallig opgelost? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan (ben zelfs nog wel Developer).
Dat scherm heb ik 20 minuten zo laten staan, maar hij blijft maar spinnen.

Upgrade gaat overigens prima (vanaf DP4u1), maar ik wilde eigenlijk een clean install doen (met DP4 lukte dat wel).
Destianto schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:46:
Don, is een Clean Install nog gelukt of nog geen oplossing gevonden?
Ik heb het zojuist opgelost.

Onder schijfhulpprogramma heb je de optie Terugzetten.
Daar had ik redelijk wat gezeur mee.

Nu heb ik het zo gedaan:

(ik zit op de Zaak maar kan even geen screenshots maken)
Externe schijf aansluiten en dan onder het "partitie" 1 partitie aanmaken.

Daar kies je bij Bron de DMG en bij Doel die net gemaakte partitie (Niet de hele schijf kiezen).
Dan gaat hij ff ratelen en is de schijf gemaakt.

Hierna kon ik opnieuw installeren.

Geen idee waarom ik eerste een partitie moest maken (dit gaat normaal automatisch) maar het werkte wel 8)7

Edit: Nu aan de slag met het opnieuw installeren van de essentiele programma's.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-07-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:27:
[...]

Nee, alleen voor pijltjestoetsen en pageup/pagedown gebruik ik de keyrepeat nog wel veel. Ik hoop dat het daar nog wel voor werkt?
Ja. Inclusief punctuation (,,, ;;; ... ''' etc), spaties, enz. Alleen voor letters repeat 'ie niet altijd meer (in Terminal nog wel bijvoorbeeld) en alleen voor klinkers (aeiou) krijg je zo'n popover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:39:
Nee, ik heb de DMG op een image gezet en daarna geboot, hierna kon ik kiezen voor diskhulpprogramma en daarmee heb ik mijn harde schijf geformatteerd. Hierna heb ik voor de install gekozen waarbij hij het één en ander ging downloaden waarna de installatie volgde.
Op exact dezelfde wijze heb ik nu al vier Macs voorzien van OSX Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
CyBeR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Ja. Inclusief punctuation (,,, ;;; ... ''' etc), spaties, enz. Alleen voor letters repeat 'ie niet altijd meer (in Terminal nog wel bijvoorbeeld) en alleen voor klinkers (aeiou) krijg je zo'n popover.
lijkt me een nuttige toevoeging, ook gezien het aantal posts hierover in het Het grote Windows naar Mac frustratie topic topic... :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

" DMG op een image gezet "

Bedoelen jullie hiermee gebrand als ISO, of het .dmg bestand gekopieert naar een geformateerde (hfs) HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Ik heb op mijn macbook (van vorig jaar) gewoon Lion kunnen zetten zonder deze clean te hoeven maken. Had de GM gedownload en in toast ise kopieren, hij maakt van je .dmg dan gewoon een bootable cd, hierdoor macbook opnieuw opstarten en installeren maar.

Ga het vanavond doen op iMac (nieuwe release)

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 04-07-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hiermee bedoelen we het terugzetten in disk utility, waarbij bronbestand het dmg bestand is, en doel de partitie. Het kopiëren van een dmg bestand naar een externe opslagplaats heeft geen nut natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:40:
[...]Ja. Inclusief punctuation (,,, ;;; ... ''' etc), spaties, enz. Alleen voor letters repeat 'ie niet altijd meer (in Terminal nog wel bijvoorbeeld) en alleen voor klinkers (aeiou) krijg je zo'n popover.
Super :D Ik dacht hierbij inderdaad juist aan het gebruik in de terminal. Dus dan werkt dat nog gewoon. Slim van ze.

Trouwens, alleen voor klinkers? Met c -> ç werkt het dus niet bijvoorbeeld? Of bedoel je gewoon alle tekens waarvan een geaccenteerde versie van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
Donstil schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:39:
(ik zit op de Zaak maar kan even geen screenshots maken)
Externe schijf aansluiten en dan onder het "partitie" 1 partitie aanmaken.

Daar kies je bij Bron de DMG en bij Doel die net gemaakte partitie (Niet de hele schijf kiezen).
Dan gaat hij ff ratelen en is de schijf gemaakt.

Hierna kon ik opnieuw installeren.
Vreemd, volgens mij heb ik dat zelfs ook geprobeerd. Straks nog maar even een keer kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
ç enzo werkt ook gewoon hoor. Elke letter die iets extra's kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Hm, Lion GM ook maar eens geinstalleerd.

Paar kleine irritaties:
- Animatie bij spaces is vrij langzaam en geen loop scrolling
- Al die losse apps in de applications map wil ik verplaatsen maar dat mag niet.
- Favorieten bovenaan ipv devices in finder sidebar!

Pluspunten:
- Inverted scrolling!
- Mooie GUI hoewel de sidebar in de finder toch wel gekleurde icons mag hebben

[ Voor 10% gewijzigd door iichel op 04-07-2011 17:01 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
--MeAngry-- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:26:
[...]

De voorwaarden staan in deze PDF onderaan: http://cdn.macrumors.com/..._Education-US_version.pdf

Voor Macs gekocht na de releasedatum geldt dat je binnen 30 dagen na aankoop gebruik moet maken van het Up-to-Date programma, voor de releasedatum geldt dat deze periode pas in gaat op de releasedatum. Dus het is niet vreemd dat daar verder nog niets over bekend is.
Ahhh dan had ik het verkeerd begrepen! Mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

je kan ook gewoon de dmg openen en dan kan je Lion GM ook installeren zonder deze te branden op DVD

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:06:

Het was voor mij ook even zoeken, maar je kunt in de Dock het programma selecteren en dan aanvinken in welk bureaublad je het programma wilt hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2gsq0ld.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Nog een groot nadeel is dat je secondary monitor een grijze wallpaper toont wanneer je de fullscreen functie gebruikt. Dit lijkt me geen logische keuze van Apple om dat zo te implementeren 8)7

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!