O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
BronEarlier today, Apple essentially completed work on the first public release of Mac OS X Lion with the seeding of the Golden Master version of the product to developers. This Golden Master stage essentially marks today’s release as the release that the public will be getting their hands on. Now, we have been told by reliable sources that Apple is planning to ship Mac OS X Lion on July 14th.
The release will come through the Mac App Store for $29.99. Separately, a server version of OS X Lion will be available via the Mac App Store for $49.99. This July 14th release date jives with what we have heard regarding the new MacBook Air‘s release date. We cannot confirm, though, that the MacBook Air will be released on Lion day, but it does make sense – seeing that Lion has constantly been marketed alongside the MacBook Air.
Our sources do warn, though, that this release date can be pushed back at anytime due to any last minute bugs. A situation like this happened with iOS 4.2 last year. Apple ended up pushing the release date back and seeded multiple Golden Master builds to developers until the software was perfect for its public release.
Daarvoor hebben ze deze tochUnderworld schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:52:
14 juli dus!
http://9to5mac.com/2011/0...p-os-x-lion-on-july-14th/
Mij benieuwen of die servers het gaan trekken van Apple

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
True alleen dan nog, lijkt het mij een behoorlijke impact voor de servers
of het zijn gewoon 'way above my head' speculaties van mijn kant
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Maar volgens mij komt alles bij Akamai vandaan dus dat mag ook geen groot probleem heten.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Maar jij hebt gelijk dat je vanaf DP4 ook gewoon kan updaten, maar de image moet nu ergens anders vandaag komen
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nah, die video is er uit.Underworld schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:58:
Hm... nog geen welkomstvideo dus... Misschien krijgen we iets nieuws met de shipping!
Gelukkig
Inderdaad. De eerste keer was het leuk, daarna werd het al gauw vervelend omdat hij niet te skippen was. Ik zal hem ook niet missen. Wel goed dat de GM uit is. De bugs fixen ze later maar
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Waarom niet dan?THE_BASE schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 08:44:
Ik vroeg mij af of deze GM nu eindelijk te installeren is op MBP's van 2011?
Geen idee, maar de DP's konden NIET worden geinstalleerd op nieuwe MBP's.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Lijkt me heel stug, waar staat dat dan ?THE_BASE schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 08:52:
[...]
Geen idee, maar de DP's konden NIET worden geinstalleerd op nieuwe MBP's.
Verwijderd
Hier maar 1 minuutcarpebios schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:50:
Bij een clean installatie moet hij vanuit de installer nog een minuut of 4 data downloaden. Dus voor herinstallatie heb je een werkende internetverbinding nodig op dat moment.
Clean install gedaan, wat op een HDD sneller ging dat een update op een SSD. Alles draait als een zonnetje hier
Draait tot dusver als een trein! Release zal niet ver meer weg zijn denk ik. Misschien was 6juli toch niet zo heel gek?
Hoe is de compatibiliteit met de programma's nu?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Ligt er aan welke programma's je bedoelt.Rivanov schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:00:
Zal straks de GM 's downloaden.
Hoe is de compatibiliteit met de programma's nu?
Alles wat ik gebruik werkt, behalve de Evernote Safari Plugin. Maar de Evernote plugin werkt wel in Chrome, dus in de tussentijd los ik het zo op.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Draait prima, alleen Coda nog niet. Ook wel jammer dat launchpad nogal rommelig oogt door Office en Adobe paketten (allemaal uninstall icons etc). Hopelijk kan je dat later nog verwijderen.
Magoed.. daarom zet ik apps die ik veel nodig heb in mn dock en de rest start ik via spotlight. Zie mezelf geen Launchpad gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2011 12:49 ]
Ben nu de GM op mijn 2011 MBP aan het installeren. Als dat lekker loopt gaat mijn iMac ook over. Hopelijk geen tweede GM of verschillen met de 'retail' versie!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Kwestie van de meest gebruikte programma's in het eerste Launchpad venster zetten en gaan.
Werkt een stuk sneller voor mijn gevoel. Nog geen rare dingen tegen gekomen, al lijkt het issue met (samba) fileservers die verdwijnen nu ook opgelost te zijn (daar had ik last van in DP4)
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Helaas werkt alleen (net zoals in DP4) het mounten van mijn Pogoplug drives niet lekker. Maar dat is een kwestie van wachten tot Pogoplug een update uit brengt van haar software.
Wat was trouwens dat verhaal dat je niet meer opnieuw zo hoeven opstarten? Ik moest mijn Mac gewoon herstarten bij de installatie. Niet dat ik het erg vind maar ik kan mij heugen dat iets dergelijks bij de keynote werd verteld?
Tja heb pas geleden clean install gedaan dus vandaar dat ik het vraagThe Otherside schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:10:
Maakt naar mijn idee weinig uit, als je geen gedoe wil met terugzetten van bestanden e.d. kan je prima een upgrade uitvoeren vanaf Snow Leopard. Wil je schoon beginnen een clean install...
Wat was trouwens dat verhaal dat je niet meer opnieuw zo hoeven opstarten? Ik moest mijn Mac gewoon herstarten bij de installatie. Niet dat ik het erg vind maar ik kan mij heugen dat iets dergelijks bij de keynote werd verteld?
Nu nog ff wachten tot hij compleet @ NZBindex staat
[ Voor 4% gewijzigd door knny op 02-07-2011 14:16 ]
Je hoeft niet te rebooten om met de installatie te beginnen. De daadwerkelijke installatie voert zelf wel een reboot uit ja.The Otherside schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:10:
Maakt naar mijn idee weinig uit, als je geen gedoe wil met terugzetten van bestanden e.d. kan je prima een upgrade uitvoeren vanaf Snow Leopard. Wil je schoon beginnen een clean install...
--
Ik kan trouwens nog altijd niet naar m'n recovery hd booten.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2011 14:48 ]
Verwijderd
Je zult je Mac nog wel moeten herstarten bij bepaalde updates, het is nu enkel zo dat je sessie bewaard blijft. Wanneer je herstart zullen alle programma's die je op dat moment hebt draaien weer in die staat beschikbaar zijn wanneer de machine opnieuw is opgestartThe Otherside schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:10:.
Herstarten lijkt dus op het in en uit sluimer halen van de machine.
Verwijderd
Vreemd! Opstarten met ALT en ik heb hier gewoon de een partitie genaamd 'Recovery HD'! Werkt ook gewoon.CyBeR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:48:
[...]
Ik kan trouwens nog altijd niet naar m'n recovery hd booten.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
trek hem nu binnen @10mb/secGood Fella schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:15:
Download begonnen. Toch jammer dat dat 2 uur moet duren. Stomme 600 KB/s lijn.
Ja, en in DP1 werkte 't bij mij ook. Die recovery HD heb ik toen gebruikt om SL weer terug te zetten vanuit Time MachineRivanov schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:29:
Dat zit er geloof ik al sinds DP1 in.
Vader: WAT IS DIT?!
Moeders: LaunchPad, net zoals de iPad...
Vader: Waarom heb ik dat?!
Moeders: Heeft Jes geïnstalleerd... was nieuw
Nu wachten tot hij het reversed scrollen ontdekt
Verwijderd
Ik weet niet hoelang ik erover ga doen... Ik zit hier met max 350kb/s maar dat haalt ie ook niet altijd! Zeker nu de verbinden word gedeeld met de camping...Good Fella schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:15:
Download begonnen. Toch jammer dat dat 2 uur moet duren. Stomme 600 KB/s lijn.
Nachtje draaien dan maar...
Dat zijn altijd wel leuke dingen ja.The Otherside schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:04:
Leuk! Ik heb Lion stilletjes ook bij mijn ouders geïnstalleerd... mijn moeder had het snel door mijn vader niet...
Vader: WAT IS DIT?!
Moeders: LaunchPad, net zoals de iPad...
Vader: Waarom heb ik dat?!
Moeders: Heeft Jes geïnstalleerd... was nieuw
Nu wachten tot hij het reversed scrollen ontdekt
Ontopic ben hem ook even aan het binnenhalen, duurt nog wel even.
Maar Adobe maakt inderdaad wel een rotzooi van je app folder. Dat hadden ze beter kunnen doen.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Mensen die TimeMachine draaien via een Synology NAS (of welke andere NAS dan ook) moeten opletten want dit werkt niet meer. Synology moet een update uitbrengen.
PSN: Sluuz
Klopt mijn Lacie network disk werkt ook niet meer op Timemachine. Iets met AFP ofzoSluuz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:45:
Hij draait hier als een tierelier (iMac 27'' mid 2010).
Mensen die TimeMachine draaien via een Synology NAS (of welke andere NAS dan ook) moeten opletten want dit werkt niet meer. Synology moet een update uitbrengen.
Tip: niet naar warez vragen op GoT. Dat wordt hier namelijk niet gewaardeerd.
[ Voor 44% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 20:34 ]
nzb?THE_BASE schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:03:
Kan er geen snelle torrent van vinden helaas. Iemand tips?
Ondanks dat we allemaal weten dat niet iedereen die hier met Lion patst een developer-account heeft, is het niet de bedoeling om hier te gaan bespreken waar je het best je warez-kopie van Lion kan downloaden.
[ Voor 38% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 20:35 ]
Verwijderd
Nope, je kan 'm ook gewoon installeren als je via een externe site downloadDonnie Darko schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:39:
je kan de GM toch alleen maar installeren met een developer account?
Dus nee, er is geen echte installatie beperking
Ondanks dat we allemaal weten dat niet iedereen die hier met Lion patst een developer-account heeft, is het niet de bedoeling om hier te gaan bespreken waar je het best je warez-kopie van Lion kan downloaden.
[ Voor 26% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 20:36 ]
In Safari had ik in DP4 vóór de patch nog mooie gestures (drie vingers swipe) voor page back en forward. De animatie hierbij is nu weg, en de richting van de swipe sluit niet aan bij het natural scrolling. Benieuwd of dat nog terug komt, of dat het nu is zoals bedoeld.
Nu in de GM moet je met 4 vingers naar rechts swipen om een desktop naar links te gaan, en met 3 vingers naar links swipen om een pagina terug te gaan. Dat sluit niet op elkaar aan.
Ik heb een 128gb SSD in me Mac en 5gb kan ik goed voor andere dingen gebruiken.
(ik maak altijd een USB stick van de cd dus ik heb geen recovery Partitie nodig)
Hier staat uitgelegd hoe dat moet :Donstil schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:43:
Weet iemand of je tijdens een clean install de recovery Partitie kunt uitschakelen?
(ik maak altijd een USB stick van de cd dus ik heb geen recovery Partitie nodig)
http://www.appletips.nl/d...os-x-lion-dp-verwijderen/
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
*knip*THE_BASE schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:03:
Kan er geen snelle torrent van vinden helaas. Iemand tips?
Ontopic
Iemand die OSX Lion GM al op een Macbook 2011 foutloos heeft kunnen installeren? Geen zin om weer een uur of 6 bezig te zijn om deze werkend te krijgen
[ Voor 53% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 20:36 ]
De recovery partitie is ongeveer 800MB, en hij wordt voor meer gebruikt dan alleen recovery. Je kunt geen FileVault gebruiken zonder, bijvoorbeeld.Donstil schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:43:
Weet iemand of je tijdens een clean install de recovery Partitie kunt uitschakelen?
[ Voor 4% gewijzigd door blubbers op 02-07-2011 22:30 ]
Als de Partitie idd 800MB is dan laat ik hem lekker staan. Ik had gedacht dat hij zo groot zou zijn als een installatie dvd.CyBeR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:55:
[...]
De recovery partitie is ongeveer 800MB, en hij wordt voor meer gebruikt dan alleen recovery. Je kunt geen FileVault gebruiken zonder, bijvoorbeeld.
*knipperdeknip*
Het is niet toegestaan om te linken naar plaatsen waar software op niet-legale wijze verkregen kan worden.
[ Voor 78% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 09:48 ]
Hij doet't hier uitstekend.MitchellOnline schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:50:
[...]
*knip*
Ontopic
Iemand die OSX Lion GM al op een Macbook 2011 foutloos heeft kunnen installeren? Geen zin om weer een uur of 6 bezig te zijn om deze werkend te krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 20:37 ]
CyBeR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:55:
[...]
De recovery partitie is ongeveer 800MB, en hij wordt voor meer gebruikt dan alleen recovery. Je kunt geen FileVault gebruiken zonder, bijvoorbeeld.
Donstil schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:31:
[...]
Als de Partitie idd 800MB is dan laat ik hem lekker staan. Ik had gedacht dat hij zo groot zou zijn als een installatie dvd.

Minder zelfs
[ Voor 24% gewijzigd door Osxy op 03-07-2011 00:27 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Lijkt corrupt te zijn, de directe download server is vrij instabiel waardoor hij de download soms afbreekt en Safari dan denkt klaar te zijn. Dit resulteert in een bestand dat niet kan uitpakken en daarbij de bovenstaande foutmelding geeft.
Even opnieuw downloaden dus
[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 03-07-2011 09:49 ]
Je kan met het standaard voorkeurenpaneel instellen dat je bij een dubbele tap met twee vingers op je magic mouse naar Mission Control gaat. Er is geen standaard instelling mogelijk voor Launchpad voor zover ik weet.blubbers schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:22:
Is het al bekend dat je bijvoorbeeld met de magic mouse ook naar launch pad of mission control kan gaan? Kan je alle nieuwe bewegingen op de trackpad ook op de magic mouse uitvoeren?
Verwijderd
Je kan gewoon de GM over de GM installeren (als je dat zou willen, tenminste). Dus, ja.robbinonline schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:08:
Zou je straks Lion vanuit de Store gewoon over de GM heen kunnen instaleren?
Nu ben ik niet heel erg moeilijk met aanpassen enzo, maar dat reversed scrollen en de nieuwe gestures zijn toch wel heel erg wennen hoor..
Bij die gestures is me ook één ding opgevallen:
Twee vinger swipe verticaal was eerst back en forward. Nu is dat van fullscreen apps wisselen. Met één vinger verticaal swipen is nu van pages wisselen. Waar zijn nu de back en forward swipes? Dit mis ik bijvoorbeeld heel erg in Finder, nu moet ik steeds met mijn muis naar de back button, wat erg veel tijd kost op een dag.
Dit is btw op een magic mouse.
O ja, is er nog een manier om je naam uit de menubar te krijgen? Ik gebruik iStat menus en door mijn naam valt een boel weg..
[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 03-07-2011 08:57 ]
Verwijderd
Volgens mij hebben ze het zelfs gespecifeert bij de GM versie, ik dacht dat ik gelezen had dat je minimaal 10.6.6 nodig hebt.
[ Voor 67% gewijzigd door RnB op 03-07-2011 09:04 ]
Verwijderd
Ook mis ik mijn externe schijven op de desktop iemand idee hoe ik die terug krijg?
Dat is iets wat ik ook erg mis het terug kunnen swypen in finder. Nog geen manier om dit voor elkaar te krijgen.RnB schreef op zondag 03 juli 2011 @ 08:49:
Twee vinger swipe verticaal was eerst back en forward. Nu is dat van fullscreen apps wisselen. Met één vinger verticaal swipen is nu van pages wisselen. Waar zijn nu de back en forward swipes? Dit mis ik bijvoorbeeld heel erg in Finder, nu moet ik steeds met mijn muis naar de back button, wat erg veel tijd kost op een dag.
Je naam krijg je weg door: Systeemvoorkeuren, Gebruikers en groepen, Inlog Opties, Hang Slotje, En het vinkte weg te halen voor: Menu voor snelle gebruikersoverschakeling (of eventueel de opties hiervan aan te passen)O ja, is er nog een manier om je naam uit de menubar te krijgen? Ik gebruik iStat menus en door mijn naam valt een boel weg..
Willekeurig Finder venster openen dan voorkeuren en vonkjes zetten wat je op je bureaublad wilt weergeven.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:48:
Ook mis ik mijn externe schijven op de desktop iemand idee hoe ik die terug krijg?
Zelf vind ik het vrij vervelend als ik klaar bent met surfen en ik sluiten Safari af met nog pagina's open.. Dat als ik Safari de volgende keer weer opstart, het alle pagina's start van de vorige sessie. Iemand al ontdekt hoe dit uitgezet kan worden ?
Ligt denk ik een beetje aan je geheugen. Als je er nog 2 Gb ram in hebt zitten zou ik als ik jouw was 2 Gb ram er bij doen.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:27:
Weet er iemand of lion deftig gaat draaien op een late 2007 MBP?
Je CPU zal het moeten trekken volgens de site:
Make sure your Mac can run Lion.
Your Mac must have an Intel Core 2 Duo, Core i3, Core i5, Core i7 or Xeon processor to run Lion. Find out if your current Mac has one of these processors by clicking the Apple icon at the top left of your screen, then choosing About This Mac.
-
Ik mis alleen 1 ding: het is volgens mij onmogelijk om gewoon naar de root van de drive te surfen zonder de terminal te gebruiken. Iemand een idee? Vroeger zat er in de favortes links in finder gewoon een knopje "macintosh hd", maar die is gewoon weg.
Iemand?
Update: Solved: via de shortcut CMD-Shift-C in finder kom je op "computer", en toen heb ik het pictogram Macintosh HD versleept naar de favorites.
[ Voor 31% gewijzigd door M_V op 03-07-2011 10:58 ]
Heel vervelend, opgelost door reboot maar nu niet echt de meest handige oplossing
[update]
opgelost met nieuwe nightly build van xbmc
[update2]
bah, toch niet, wat wel werkt is xbmc stable starten, een video met 5.1 sound afspelen, daarna is er geen sound meer, afsluiten, xbmc nightly, geen sound daar tot ik iets start met 5.1, dan heb ik terug voor één video sound, moet ik terug naar de andere xbmc, zo kan ik hoppen zonder reboot maar is niet ideaal ...
[update3]
permanente fix: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=103841
test versie gebruiken die je daar kan vinden die voor de rest ook nog een hoop leuke features heeft
[ Voor 69% gewijzigd door Apache op 03-07-2011 14:43 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
Geheugen heb ik een half jaar geleden al vervangen naar 4 GB, heb hem ondertussen al geïnstalleerd en blijkt wel goed te werken.woutertjuh88 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:50:
[...]
Ligt denk ik een beetje aan je geheugen. Als je er nog 2 Gb ram in hebt zitten zou ik als ik jouw was 2 Gb ram er bij doen.
Je CPU zal het moeten trekken volgens de site:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 12:54 ]
Rudy_V schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:51:
Ok, hij draait nu op mijn Macbook Pro Early 2008, draait best lekker eigenlijk (machine is wel geupgrade naar 4g). Dus op de 2007 Macbook Pro van boven zou het ook moeten werken, maar ik zou hem wel zeker upgraden qua RAM.
Ik mis alleen 1 ding: het is volgens mij onmogelijk om gewoon naar de root van de drive te surfen zonder de terminal te gebruiken. Iemand een idee? Vroeger zat er in de favortes links in finder gewoon een knopje "macintosh hd", maar die is gewoon weg.
Iemand?
Update: Solved: via de shortcut CMD-Shift-C in finder kom je op "computer", en toen heb ik het pictogram Macintosh HD versleept naar de favorites.

Volgens mij zijn ze vergeten een aantal opties uit het prefpane uit deze video: YouTube: Mac OS X Lion: Mission Control & Spaces mee te nemen naar het nieuwe prefpane van Mission Control..
[ Voor 34% gewijzigd door Kaspers op 03-07-2011 14:37 ]
Hier is 'ie wat groter:
3: Apple_Boot Recovery HD 792.2 MB disk0s3
Je kan makkelijk een desktop toevoegen in Launch Control door met je muis in de rechterhoek te klikken:Kaspers schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:32:
Ik vroeg me trouwens af, hoe activeer ik spaces? Bij een clean install op m'n macbook krijg ik het niet voor elkaar, maar met m'n iMac, waarbij ik een upgrade het uitgevoerd (waar ik overigens 4 spaces had), blijken deze wel terug te komen in Mission Control..
Volgens mij zijn ze vergeten een aantal opties uit het prefpane uit deze video: YouTube: Mac OS X Lion: Mission Control & Spaces mee te nemen naar het nieuwe prefpane van Mission Control..

Ik ben gisteren na het aansluiten van een 800x600-beamer nog wat bug tegengekomen. Bij het ontkoppelen van de beamer zijn de full screen apps niet teruggekeerd naar de resolutie van mijn scherm. Screenshots maken ging niet, daarom foto's:

Bij het 'uitklappen' werd het nog vreemder:

Dit gebeurde ook met iCal:

Tevens een klein grafisch bugje:

Misschien niet zo heel boeiend; het OS is niet gemaakt voor zo'n lage resolutie, maar in veel bedrijven hangt nog een dergelijke low-res beamer.
[ Voor 32% gewijzigd door Zegato op 03-07-2011 14:59 ]
Drie vingers tappen op een woord en je krijgt een verwijzing uit Wikipedia of in geval van een "Apple term" een uitleg van Apple.

[ Voor 6% gewijzigd door The Otherside op 03-07-2011 15:09 ]

(zowel bij DP2/4 en GM)
Ik heb TimeMachine al uitgezet. Bij mijn iMac had ik totaal geen problemen maar mijn MacBook Pro wilt blijkbaar geen Lion...
[ Voor 19% gewijzigd door Underworld op 03-07-2011 15:10 ]
Staat erbij toch? Je hebt blijkbaar continu of ooit een TM back-up gemaakt je interne HD welke hij nu ziet als een blokkade om door te gaan met de installatie.Underworld schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:09:
Iemand enig idee waarom ik deze melding steeds krijg?
[afbeelding]
(zowel bij DP2/4 en GM)
Ik heb TimeMachine al uitgezet. Bij mijn iMac had ik totaal geen problemen maar mijn MacBook Pro wilt blijkbaar geen Lion...
Dus niet eerst 10.6 erop, en upgrade ?
Dit topic is gesloten.
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!