[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:33:
weet iemand waar je je moet aanmelden als je een nieuwe mac gekocht hebt voor gratis lion te downloaden als het uikomt?
Check back in July for details on the OS X Lion Up to Date program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
fukutoshin schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:57:
dat belooft wat dan... we zullen zien. Feit is dat het erg warrig en omslachtig gaat worden met alle kanten op "swipen"
hoe dom kan je zijn om mensen te dwingen om tegenovergesteld te gaan laten scrollen van boven naar beneden.
Ik gebruik op mijn werk een windows pc en draai met het wieltje naar beneden om naar beneden te gaan, kom ik thuis zit ik achter mijn mac moet ik het anders om doen, naar boven vegen om naar beneden te gaan !!! :( :( :(
Het is nu hetzelfde als op iOS, ik draai geen Lion (ga geen beta op mijn machine zetten) en ik denk dat het na gewenning best fijn werkt imho.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je ook gewoon instellen welke kant je op moet swipen om omhoog danwel omlaag te gaan op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Inderdaad, dit kun je vinden in de instellingen van je trackpad.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvr74
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-01 15:40
Hallo,
Heb niet dit hele draadje gelezen, maar zijn er ook anderen die het niet lukt om DP4 over DP3 te installeren? Heb al meerdere versies geprobeerd, zowel van usb, schijf als hdd en de installatie hangt iedere keer als er nog 30 minuten op de spreekwoordelijke klok staat. Ik heb het probleem op een MBP van 2010, maar ook een eerdere poging op een MBA uit 2009 werkte niet. Iemand enig idee? Ik heb ook al geprobeerd om terug te gaan naar 10.6, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar.
HELLUP en alvast bedankt voor de reactie...

Jeroen

Modbreak:Het is niet de bedoeling om zomaar 'even' je vraag neer te gooien. Je geeft zelf aan dat je niet het hele topic hebt doorgelezen; het lijkt me een goed plan om daar dan eens mee te beginnen. Je geeft ook enkel aan dat 'het niet werkt', wat natuurlijk een nogal nutteloos gegeven is. We weten immers niet wát er niet werkt, waarom, etc. Ook weten we niet welke versie je probeert, hoe, waar je die versie vandaan hebt (let op! Illegaal verkregen versies gebruik je op eigen risico, en discussiëren over waar en hoe deze versies te verkrijgen zijn doen we hier niet), etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Whieee op 19-06-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. Apple heeft een nieuw geintje ingebouwd waar ze nog nada over zeggen: Core Storage. Wat neer lijkt te komen op een Volume Manager.

[cyber@miranda ~]$ diskutil coreStorage list
CoreStorage logical volume groups (1 found)
|
+-- Logical Volume Group 72F1A970-EE3F-4D4E-B410-F356CE9BF79C
    =========================================================
    Name:         Miranda
    Sequence:     1
    Free Space:   0 B (0 B)
    |
    +-< Physical Volume A358DD3C-4E1A-4E64-BCC0-AB05CDDA0AEF
    |   ----------------------------------------------------
    |   Index:    0
    |   Disk:     disk0s2
    |   Status:   Online
    |   Size:     209399451648 B (209.4 GB)
    |
    +-> Logical Volume Family 98AA2B31-72AD-4F8A-A3AA-4C283FDADA80
        ----------------------------------------------------------
        Sequence:               15
        Encryption Status:      Unlocked
        Encryption Type:        AES-XTS
        Encryption Context:     Present
        Conversion Status:      Complete
        Has Encrypted Extents:  Yes
        Conversion Direction:   -none-
        |
        +-> Logical Volume 4BA8AB6B-7CFB-4B99-937F-5CEEFD0C908B
            ---------------------------------------------------
            Disk:               disk1
            Status:             Online
            Sequence:           4
            Size (Total):       209080680448 B (209.1 GB)
            Size (Converted):   -none-
            Revertible:         Yes (unlock and decryption required)
            LV Name:            Miranda
            Volume Name:        Miranda
            Content Hint:       Apple_HFS

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Heeft OSX Lion toevallig ook de mogelijkheid om jet beeld te dupliceren over AirPlay, net als een iPad? Dat lijkt me wel een pluspuntje als hier eens een Apple tv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Met een Apple TV stream je toch content vanaf je Mac? Dus... dat geeft toch 2x hetzelfde resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Enkel video en foto's onder iOS kan je nu elke applicatie tonen over AirPlay .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Wat wil je, buiten foto's en video's nog meer op je tv hebben? :) Mac-game-graphics gaan waarschijnlijk niet lukken ivm de bandbreedte en er zijn ook niet echt veel mensen die hun word-docs op hun tv willen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 20 juni 2011 @ 02:55:
Hmm. Apple heeft een nieuw geintje ingebouwd waar ze nog nada over zeggen: Core Storage. Wat neer lijkt te komen op een Volume Manager.
Dat lijkt inderdaad precies een LVM! Zo te zien hebben ze die ook gebruikt om de nieuwe FileVault te implementeren.

Mooi, dat was nog iets dat Mac OS miste tot nu toe, zeker nadat ze weer van ZFS af waren gestapt want die had al zijn eigen pooling.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 20-06-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
filenox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:30:
Wat wil je, buiten foto's en video's nog meer op je tv hebben? :) Mac-game-graphics gaan waarschijnlijk niet lukken ivm de bandbreedte en er zijn ook niet echt veel mensen die hun word-docs op hun tv willen laten zien.
Op de iPad kan het display gemirrored worden, dan zal dat op een quadcore machine toch ook wel mogelijk moeten zijn? Het leek me een leuke optie, thats it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

*KUCH*

http://www.zdnet.com/blog...atform-for-your-hdtv/4987

:)

Zie ook http://www.cultofmac.com/...console-setup-ios5/100189

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 20-06-2011 20:53 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Daarvoor moet je geloof ik wel alles in itunes hebben staan. Ik denk dat de meeste van ons daar voor 'een enkele keer film kijken' niet zoveel zin in hebben en dan liever VLC of Quicktime vanaf de bank met remote op de iMac bedienen. Ik zou het wel nice vinden, maar mischien kan dat al als je hem jailbreakt? Maar zou gewoon relaxt zijn als die dat out-of-the-box deed.

Edit:
Beetje off-topic, maar goed. Als ik het zo bekijk is iTunes nu gewoon de media-hub binnen mac. Ik had liever gehad dat ze dat in Lion wat gescheiden hadden. 1 programma voor al je media. iTunes voor je muziek afspelen. iCentre voor het syncen van je iDevices. Quicktime voor het afspelen van je series.
iTunes is nu zo'n misplaatst mannetje van alles.. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Tijn89 op 20-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tijn89 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:10:
[...]
1 programma voor al je media. iTunes voor je muziek afspelen. iCentre voor het syncen van je iDevices. Quicktime voor het afspelen van je series.
Alles wat je hier beschrijft kan iTunes en daar zijn dan dus ook geen andere apps voor nodig.
(met 4 programma's zoals jij het nu beschrijft lijkt het me er verre van overzichtelijker op worden)

Ik snap de haat richting iTunes nooit zo.
ik zet al me muziek/films/series/podcasts en apps in iTunes en kan die dan vervolgens op al me apparaten (iOS devices. De mac zelf en de AppleTv2) bekijken als ik dat wil (apps niet op de AppleTV uiteraard), het enige wat ik daarvoor moet doen is eenmalig syncen met iTunes. Reuze handig toch? De iOS devices gaan zelfs verder met afspelen waar ik met de AppleTV gebleven ben,
iTunes maakt dan ook nog als extraatje een back-up van je device.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Ik ben een beetje bang dat er programma's zijn die dezelfde libraries gebruiken als Pages. We weten uit ervaring dat niet alles automatisch een update gaat krijgen. Nu maar hopen dat ik in de toekomst niet opeens werk kwijtraak omdat ik een applicatie gebruik die geen melding geeft bij cmd-w

rosette heeft veel programma's en drivers makers te lui gemaakt. Hoeveel hardware nog op powerpc code draait. Ik ben benieuwd of ik de komende weken mijn Canon lide20 en een Colorvision Spyder2 aan de praat ga krijgen.
Malle toestand. :9

Vandaag deed ik in een pages document cmd-w . En ik kreeg de vraag of ik de veranderingen wil opslaan. Het verschilt ook nog per document.

Nog 39 nachtjes slapen tot Lion in de App store ligt :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Dit is op zich wel interessant stukje nog niet echt zeker maar het lijkt dat het daadwerkelijk van Job's is.

"In order to perform a "clean install" of Lion -- on a new hard drive or when restoring a machine to sell it, for example -- users will need to install Snow Leopard first, according to an email forwarded to MacRumors, purportedly from Apple CEO Steve Jobs."

Link voor het verdere verhaal.
http://www.macrumors.com/...quires-snow-leopard-disk/

Ik zou dat best een rare stap vinden van Apple om eerst snow leopard te moeten installeren om vervolgens lion daarover heen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daniel_Elessar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:36:
Dit is op zich wel interessant stukje nog niet echt zeker maar het lijkt dat het daadwerkelijk van Job's is.

"In order to perform a "clean install" of Lion -- on a new hard drive or when restoring a machine to sell it, for example -- users will need to install Snow Leopard first, according to an email forwarded to MacRumors, purportedly from Apple CEO Steve Jobs."

Link voor het verdere verhaal.
http://www.macrumors.com/...quires-snow-leopard-disk/

Ik zou dat best een rare stap vinden van Apple om eerst snow leopard te moeten installeren om vervolgens lion daarover heen te zetten.
Op zich ook weer niet. Ik ben 't er niet mee eens ofzo, maar ik snap 't wel. Ze bouwen die recovery partitie in voor de meeste gebruikers die gewoon hun install verneukt hebben en willen reinstallen, of een backup willen terug zetten, etc. De situatie dat je een échte clean install nodig hebt (dwz, nieuwe schijf ofzo) komt minder vaak voor. Voor díe situatie is de extra stap niet eens écht onredelijk.

Het ligt in de lijn der verwachting dat nieuwe Macs die met Lion geleverd worden wel degelijk Lion op DVD of USB-stick meegeleverd krijgen.

Ik zou 't ook liever anders zien, maar ik snap de beslissing op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon als je je Lion via de App Store gedownload hebt een DVD of USB stick als opstart disk indelen en daarvan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:55:
Je kan gewoon als je je Lion via de App Store gedownload hebt een DVD of USB stick als opstart disk indelen en daarvan installeren.
Precies. Ik zou me niet zo'n zorgen maken over een nieuwe installatie. De laatste preview is ook gewoon over te zetten naar DVD of USB. Ik zou niet inzien waarom ze dit op het laatste moment nog aanpassen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

4POX schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:52:
Nog 39 nachtjes slapen tot Lion in de App store ligt :D
Heb ik de release datum gemist? Hoe kom je hierbij?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Destianto schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:52:
[...]
Dat is de tijd tot de laatste werkdag in Juli :) Dus ik denk dat hij de uiterst mogelijke datum heeft genomen.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 22-06-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand waar ik het "saven" van pagina's/programma's/folders uitzet bij opstarten.

Als ik me mac opnieuw wil starten doe ik dat juist omdat alles dan gesloten is. Ook irriteer ik me enorm aan het opnieuw openen van internet pagina's binnen safari.
(In de voorkeuren van safari kan ik het niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Lion OS X op mijn macbook worden geinstalleerd zonder dat alle data verloren gaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Met de officiële versie wel, want dan is het een update, geen idee hoe het met de beta's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:41:
Met de officiële versie wel, want dan is het een update, geen idee hoe het met de beta's zit.
Met de beta ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Destianto schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:52:
[...]

In het ergste geval ligt die eind juli in de winkel. Elke datum eerder is een meevaller :p ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Daar hebben jullie gelijk in, er zal wel een USB geleverd gaan worden met Lion bij de nieuwe mac's. Maar als het inderdaad waar is, dat is nog te bezien omdat het niet zeker is dat het inderdaad om Jobs zelf gaat. Dan vind ik het toch wel een rare zet. Maar we zullen het wel zien. Daarbij hoop ik toch dat Lion eerder uitkomt dan 30 Juli(zaterdag) zie het niet echt gebeuren dat ze zulke dingen op Zondag uitgeven, aan de andere kant waarom ook niet je hoeft er niet voor naar de winkel. en veel winkels zijn ook al op zondag open als ik er verder over na denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Geen enkel bedrijf released iets in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De appstore is 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend, dus waar heb je het over?

Zoals eerder gepost zal hij waarschijnlijk in de laatste week van Juli uitkomen als je de Historie van release bekijkt.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-9Lfv3B02CTs/Te-LYTHtR8I/AAAAAAAAApw/DG1Ax1ME8n8/Osx.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Greatsword op 23-06-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb nu inmiddels 2x een kernel panic gehad, kan echter niet echt achterhalen waarom... Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste naar boven kan halen?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je de logboeken nagekeken, dat lijkt me de eerste plaats om te checken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Om even dit nogmaals in het topic te gooien. Weet iemand of het echt niet mogelijk is om bijvoorbeeld de Developer Preview 4 te upgraden naar de GM/final versie van Lion?

Voorheen ws het bijvoorbeeld bij Snow Leopard wel mogelijk om naar de GM te upgraden en verder te upgraden naar de updates van de final/retail... Dus vandaar dat ik nog even in dubio zit om niet een maandje te wachten.

Het is dat ik nu wel tijd heb om een clean install te gaan doen icm met een nieuwe bootcamp partitie ed. Het zou wel zuur zijn als ik na een complete reinstall opnieuw moeten beginnen als de final uitkomt komende maand.
Pepehv schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:32:
[...]

Zit er zeker geen upgrade optie in? Is dat nooit geweest bij OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

breinonline schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:28:
Heb je de logboeken nagekeken, dat lijkt me de eerste plaats om te checken.
Zover was ik, maar kan geen echte oorzaak vinden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
Panic1:
Anonymous UUID:                    DC4F28E8-67F3-4E72-9EF6-CBDC5C81076D

Tue Jun 14 18:53:52 2011
panic(cpu 1 caller 0xffffff80002c268d): Kernel trap at 0xffffff8000226409, type 14=page fault, registers:
CR0: 0x000000008001003b, CR2: 0x0000000000000018, CR3: 0x0000000000100000, CR4: 0x0000000000000660
RAX: 0xffffff8006a37208, RBX: 0xffffff8008332c80, RCX: 0xffffff80008df0e0, RDX: 0x0000000000000000
RSP: 0xffffff803e9e3f30, RBP: 0xffffff803e9e3f40, RSI: 0x0000000000000090, RDI: 0xffffff800ee66500
R8:  0x0000000000000001, R9:  0xffffff8000803000, R10: 0x0000345f43ca9bbd, R11: 0xffffff80002d8260
R12: 0x0000000000000000, R13: 0xffffff8006301a08, R14: 0x0000000000000230, R15: 0xffffff80077fd788
RFL: 0x0000000000010286, RIP: 0xffffff8000226409, CS:  0x0000000000000008, SS:  0x0000000000000010
CR2: 0x0000000000000018, Error code: 0x0000000000000000, Faulting CPU: 0x1

Backtrace (CPU 1), Frame : Return Address
0xffffff803e9e3bf0 : 0xffffff8000220702 
0xffffff803e9e3c70 : 0xffffff80002c268d 
0xffffff803e9e3e10 : 0xffffff80002d7a5d 
0xffffff803e9e3e30 : 0xffffff8000226409 
0xffffff803e9e3f40 : 0xffffff7f807b2f5b 
0xffffff803e9e3f50 : 0xffffff7f807b20cd 
0xffffff803e9e3f70 : 0xffffff8000596349 
0xffffff803e9e3fb0 : 0xffffff8000820057 
      Kernel Extensions in backtrace:
         com.apple.nke.webcontentfilter(3.0)[1CC534B6-7898-34E8-AC68-6C60A067F3D6]@0xffffff7f807b1000->0xffffff7f807b4fff

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Panic2:
Interval Since Last Panic Report:  45947 sec
Panics Since Last Report:          1

Tue Jun 21 21:37:57 2011
panic(cpu 0 caller 0xffffff80002c268d): Kernel trap at 0xffffff8000226409, type 14=page fault, registers:
CR0: 0x000000008001003b, CR2: 0x0000000000000018, CR3: 0x0000000000100000, CR4: 0x0000000000000660
RAX: 0xffffff8009bf6408, RBX: 0xffffff800ee85c80, RCX: 0xffffff80008ee0e0, RDX: 0x0000000000000000
RSP: 0xffffff803ff13f30, RBP: 0xffffff803ff13f40, RSI: 0x0000000000000090, RDI: 0xffffff800a601600
R8:  0x0000000000000001, R9:  0xffffff8000803000, R10: 0x000002c286fd0a11, R11: 0xffffff80002d8240
R12: 0x0000000000000000, R13: 0xffffff80070a6708, R14: 0x0000000000000230, R15: 0xffffff800997fc88
RFL: 0x0000000000010286, RIP: 0xffffff8000226409, CS:  0x0000000000000008, SS:  0x0000000000000010
CR2: 0x0000000000000018, Error code: 0x0000000000000000, Faulting CPU: 0x0

Backtrace (CPU 0), Frame : Return Address
0xffffff803ff13bf0 : 0xffffff8000220702 
0xffffff803ff13c70 : 0xffffff80002c268d 
0xffffff803ff13e10 : 0xffffff80002d7a3d 
0xffffff803ff13e30 : 0xffffff8000226409 
0xffffff803ff13f40 : 0xffffff7f8079cf5b 
0xffffff803ff13f50 : 0xffffff7f8079c0cd 
0xffffff803ff13f70 : 0xffffff8000596469 
0xffffff803ff13fb0 : 0xffffff8000820057 
         com.apple.nke.webcontentfilter(3.0)[1CC534B6-7898-34E8-AC68-6C60A067F3D6]@0xffffff7f8079b000->0xffffff7f8079efff

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Panic3:
Interval Since Last Panic Report:  14327 sec
Panics Since Last Report:          1

Wed Jun 22 15:24:53 2011
panic(cpu 0 caller 0xffffff80002c268d): Kernel trap at 0xffffff7f8111b5b0, type 13=general protection, registers:
CR0: 0x000000008001003b, CR2: 0x0000000103980004, CR3: 0x000000006847c000, CR4: 0x0000000000000660
RAX: 0x2c0000022c000001, RBX: 0x00000000ffffffff, RCX: 0x0000000003000002, RDX: 0xffffff7f81153750
RSP: 0xffffff80403e3ca0, RBP: 0xffffff80403e3cc0, RSI: 0x0000000000000003, RDI: 0xffffff7f81153750
R8:  0x0000000000000000, R9:  0x0000000000000000, R10: 0x0000000000000020, R11: 0xffffff80002d8240
R12: 0xffffff80098b1a08, R13: 0xffffff800a5b8d94, R14: 0x0000000000000003, R15: 0xffffff8030e480c8
RFL: 0x0000000000010202, RIP: 0xffffff7f8111b5b0, CS:  0x0000000000000008, SS:  0x0000000000000010
CR2: 0x0000000103980004, Error code: 0x0000000000000000, Faulting CPU: 0x0

Backtrace (CPU 0), Frame : Return Address
0xffffff80403e3960 : 0xffffff8000220702 
0xffffff80403e39e0 : 0xffffff80002c268d 
0xffffff80403e3b80 : 0xffffff80002d7a3d 
0xffffff80403e3ba0 : 0xffffff7f8111b5b0 
0xffffff80403e3cc0 : 0xffffff7f8111b818 
0xffffff80403e3d30 : 0xffffff800030be43 
0xffffff80403e3d80 : 0xffffff800030c2cd 
0xffffff80403e3f50 : 0xffffff80005ca85b 
0xffffff80403e3fb0 : 0xffffff80002d8383 
         com.apple.filesystems.afpfs(9.8)[9E756CF8-7BFA-3C2F-9EA5-FE08BE9B7A79]@0xffffff7f81103000->0xffffff7f81153fff
            dependency: com.apple.security.SecureRemotePassword(1.0)[5BB4C1FF-E184-3F98-92C7-F3574F4B75CD]@0xffffff7f807a0000

BSD process name corresponding to current thread: umount

Die laatste komt me bekend voor, was een diskimage aan het unmounten... Maar die andere 2? geen idee

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Destianto schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:12:
De appstore is 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend, dus waar heb je het over?
Daar gaat het niet om. Je released niet iets in het weekend, aangezien dan de media-aandacht en exposure minimaal is en je tevens issues kan hebben met support.

Dinsdag en donderdag zijn de meest geschikte release-dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 23-06-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:48
Want, dinsdag is niet maandag, en donderdag is bijna weekend?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarom is dat eigenlijk?

Films/Games/muziek/software hebben idd altijd een release op dinsdag of donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tja.. daar zijn flinke studies aan voorafgegaan (die mensen moeten ook iets te doen hebben :P)

Samengevat is het ongeveer dat je een werkdag voor en een werkdag na wilt hebben voor voorbereiding en afhandeling (en je wilt dus rekening houden met kantoortijden).

Daarnaast wil je gebruik maken van het mediamomentum in het begin van de week of tegen het weekend.

Uit de onderzoeken blijkt dus ook dat dat de meest lucratieve dagen zijn om iets te releasen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 23-06-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik sta op het punt software pakketten aan te schaffen, te weten:
- MS Office voor Mac 2011
- Adobe pakket met Reader en Photoshop
- AutoCad 2011 for Mac

Zullen deze pakketten het ook probleemloos doen op Lion? Is anders beetje zonde van het geld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De pakketten zullen prima werken (je noemt ongeveer de top3 van professionele software :P).

Maar of ze in huidige versie gebruik kunnen maken van alle Lion-functionaliteit, zoals fullscreen, dat zal wel niet.

En Adobe kennende zal er wel wat instorten bij functionaliteiten als Mission Control :+

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 23-06-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Photoshop werk keurig op Lion. Alleen de updater wil nog wel eens crashen maar dat is niet een echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Mac OS X 10.6.8 is gelanceerd. Die maakt de App Store gereed voor Lion.
Het komt steeds dichterbij! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rivanov schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:46:
Mac OS X 10.6.8 is gelanceerd. Die maakt de App Store gereed voor Lion.
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Stond inderdaad in de changelog, geen idee wat precies de veranderingen zijn :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
The 10.6.8 update is recommended for all users running Mac OS X Snow Leopard and includes general operating system fixes that enhance the stability, compatibility, and security of your Mac, including fixes that:
  • Enhance the Mac App Store to get your Mac ready to upgrade to Mac OS X Lion
  • Resolve an issue that may cause Preview to unexpectedly quit
  • Improve support for IPv6
  • Improve VPN reliability
  • Identify and remove known variants of Mac Defender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
heb ook zojuist geupdate :) Nu nog wachten op Lion. Toch vraag ik me af hoe ze het bij de nieuwe macs gaan doen, gewoon een 10.6.8 CD/USB erbij en dat je dan kunt updaten via de store? Of krijg je helemaal niks meer van een fysiek medium erbij? Ik vraag me namelijk af hoe je dan een complete reinstall moet doen. Heb dit topic niet echt gevold dus misschien staat het al ergens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Misschien een noob-vraag, maar dat ben ik ook nog wat betrefd mac's :9
Waarom zou apple dan niet meteen Lion in de nieuwe modellen kunnen installeren vanaf productie? Waarom zou je dit na de aankoop er nog op moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Brm-G schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:53:
heb ook zojuist geupdate :) Nu nog wachten op Lion. Toch vraag ik me af hoe ze het bij de nieuwe macs gaan doen, gewoon een 10.6.8 CD/USB erbij en dat je dan kunt updaten via de store? Of krijg je helemaal niks meer van een fysiek medium erbij? Ik vraag me namelijk af hoe je dan een complete reinstall moet doen. Heb dit topic niet echt gevold dus misschien staat het al ergens hier.
Volgens Steve zullen alle huidige gebruikers eerst Snow Leoapard moeten installeren, en vervolgens Lion uit de Mac App Store moeten downloaden. Voor de nieuwe gebruikers denk ik dat er zoals je zelf aangeeft een losse USB oid wordt meegeleverd.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Scirocco schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:58:
Misschien een noob-vraag, maar dat ben ik ook nog wat betrefd mac's :9
Waarom zou apple dan niet meteen Lion in de nieuwe modellen kunnen installeren vanaf productie? Waarom zou je dit na de aankoop er nog op moeten zetten?
Nieuwe Macs worden wel met Lion geleverd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
7 september heb ik eerder gehoord. Maar we gaan het wel zien. Ze roepen wel meer en bij Apple weet je het eigenlijk nooit. Dat soort zogenaamde documenten kan iedereen maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Froggle op 24-06-2011 02:51 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Bosmonster schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:20:
De pakketten zullen prima werken (je noemt ongeveer de top3 van professionele software :P).

Maar of ze in huidige versie gebruik kunnen maken van alle Lion-functionaliteit, zoals fullscreen, dat zal wel niet.
Ze zullen dus werken, maar op de manier zoals in 10.6, maar functionaliteiten missen die typisch voor 10.7 zijn.
Als deze komen zullen deze waarschijnlijk in updates aangepast worden...?

Edit: heb ik het nu goed begrepen dat NTFS in 10.7 ook suppirt wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Mini Poeper op 24-06-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://9to5mac.com/2011/0...ompatible-with-os-x-lion/
een mooie lijst met compatible software voor lion

[ Voor 65% gewijzigd door Fietsbel op 24-06-2011 09:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Mini Poeper schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:20:
[...]

Ze zullen dus werken, maar op de manier zoals in 10.6, maar functionaliteiten missen die typisch voor 10.7 zijn.
Als deze komen zullen deze waarschijnlijk in updates aangepast worden...?

Edit: heb ik het nu goed begrepen dat NTFS in 10.7 ook suppirt wordt?
Waar heb je dit vandaan? OS X ondersteund standaard al lezen van NTFS, voor schrijven naar NTFS heb je een extra driver nodig (zoals NTFS-3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hebben de beta gebruikers hier al Lion i.c.m een eerdere versie van Timemachine Snow Leopard gebruikt ?

Ik heb Timemachine namelijk nog nooit in de prakijk als restore functie gebruikt. Volgens Good Fella kan je tijdens de installatie restore van TimeMachine backup doen.

Bij nader inzien heb ik mijn twijfels over de effectiviteit van deze Clean Instal. Ik neem aan dat je boot vanaf het bootable device, je de SSD volledig wist en er voor kiest om het OS te installeren, vervolgens de keuze krijgt om je backup to loaden alvorens je daadwerkelijk in je nieuwe OS bent niet waar?

Heb je hier dan ook manueel de mogelijkheid om te kiezen wat je precies wilt restoren ( als in de timemachine look ) of gaat alles automatisch?

* Als het handmatig kan, maak ik me wat zorgen over de Programmas, aangezien je waarschijnlijk de .app aanklikt en restored. ( maar hoe zit het met alle aangekoppelde benodigde bestanden die zich bijvoorbeeld in andere mappen bevinden, denk aan, user/library/app support/.....etc. Is het OS zo slim dat hij precies weet wat hij moet kopieren / installeren?

* En mocht het toch allemaal automatisch gaan ( 1 op 1 kopie ) wordt dan niet alsnog een volledige Snow Leopard terug erop gezet aangezien deze zich natuurlijk ook op de backup HDD bevindt. Dan had je net zo goed een upgrade kunnen doen i.p.v Clean Instal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven.

Als je toch je Timenachine wilt terug plaatsen dan zou ik voor een andere aanpak gaan.

Lion downloaden onder 10.6 > dmg dubbel klikken > wachten > opnieuw starten > wachten > hopla je zit op Lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 16:20
Hi

clean install met Lion en Time Machine is net als met Snow redelijk nutteloos, zoals hierboven gesuggereerd kopieert hij ook alle user settings en files mee terug. Dus als een Applicatie niet goed werkend had is hij na een restore van Time Machine nog steeds niet goed werkend.

Zelf gebruik ik altijd iBackup, dan kan je op een slimme manier je home folder weg kopiëren naar een externe disk en daarna restoren. Mocht je willen kan je hiermee ook applicaties backup-en welke je nodig lijken.

TC is voor mij puur een back-up en een "grijp" disk als er brand mocht komen in mijn huis en iBackup is mijn clean install tool :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:23:
Hebben de beta gebruikers hier al Lion i.c.m een eerdere versie van Timemachine Snow Leopard gebruikt ?

Ik heb Timemachine namelijk nog nooit in de prakijk als restore functie gebruikt. Volgens Good Fella kan je tijdens de installatie restore van TimeMachine backup doen.

Bij nader inzien heb ik mijn twijfels over de effectiviteit van deze Clean Instal. Ik neem aan dat je boot vanaf het bootable device, je de SSD volledig wist en er voor kiest om het OS te installeren, vervolgens de keuze krijgt om je backup to loaden alvorens je daadwerkelijk in je nieuwe OS bent niet waar?
Zelf ben ik deze optie tijdens de installatie niet tegengekomen.
Heb je hier dan ook manueel de mogelijkheid om te kiezen wat je precies wilt restoren ( als in de timemachine look ) of gaat alles automatisch?
Net als in Snow Leopard kun je opnieuw installeren en na de installatie kiezen welke onderdelen van je Time Machine-backup je wil restoren.
* Als het handmatig kan, maak ik me wat zorgen over de Programmas, aangezien je waarschijnlijk de .app aanklikt en restored. ( maar hoe zit het met alle aangekoppelde benodigde bestanden die zich bijvoorbeeld in andere mappen bevinden, denk aan, user/library/app support/.....etc. Is het OS zo slim dat hij precies weet wat hij moet kopieren / installeren?
Bij mij nam 'ie m'n settings ook mee :)
* En mocht het toch allemaal automatisch gaan ( 1 op 1 kopie ) wordt dan niet alsnog een volledige Snow Leopard terug erop gezet aangezien deze zich natuurlijk ook op de backup HDD bevindt. Dan had je net zo goed een upgrade kunnen doen i.p.v Clean Instal.
Dat is dus niet het geval.

Ik wacht trouwens met smart op een update van de huidige versie (11A494a). Full-screen apps doen (vaak) vreemd en alle gestures werken dubieus (verschil tussen ingebouwd trackpad en m'n wireless trackpad)

[ Voor 5% gewijzigd door Zegato op 25-06-2011 08:06 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hmm, iPhoto 9.2 Beta crashed als ik naar Photostream ga:

Dyld Error Message:
can't resolve symbol _MMCopyLoggedInAccount in /Applications/iPhoto.app/Contents/MacOS/../Frameworks/iLifePhotoStreamConfiguration.framework/Versions/A/iLifePhotoStreamConfiguration because dependent dylib #1 could not be loaded

Heeft dit er mee te maken dat ik in Settings.app nog nergens iCloud zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Heb je iCloud voor Lion b2 geïnstalleerd Good Fella?

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Dat verklaart een hoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:00:
[...]

Volgens Steve zullen alle huidige gebruikers eerst Snow Leoapard moeten installeren, en vervolgens Lion uit de Mac App Store moeten downloaden. Voor de nieuwe gebruikers denk ik dat er zoals je zelf aangeeft een losse USB oid wordt meegeleverd.
maar nu ben je wel 2x zoveel tijd kwijt! normaal 1 installatie nu 2 (A) + download tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:09:
[...]

maar nu ben je wel 2x zoveel tijd kwijt! normaal 1 installatie nu 2 (A) + download tijd
Slechts eenmalig, want je kan dan gewoon met een USB stick of DVD zelf je Lion schijf maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:09:
[...]

Maar je hoeft niet naar de winkel om een schijfje op te halen, of te wachten tot de postbode/koerier em in je bus gooit :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:34:
[...]

Maar je hoeft niet naar de winkel om een schijfje op te halen, of te wachten tot de postbode/koerier em in je bus gooit :P
Zolang Apple geen Ideal (en misschien Paypal) accepteert zal voor mij kopen in een winkel of webwinkel altijd mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Allen,

Ik heb voor mijn gevoel eindeloos zitten zoeken maar ik krijg het antwoord/de juiste werkwijze maar niet gevonden, wie kan mij een stappenplan geven van hoe ik te werk moet gaan?

Situatie: Originele dvd's mac OSX Leopard aanwezig, MBP Mid 2010. Nieuwe HDD wordt binnenkort ingebouwd. Op deze nieuwe HDD wil ik een volledig nieuwe installatie uit gaan voeren. Hoe werktt dit?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Snow Leopard schijf erin
Systeem uitzetten
Tijdens aanzetten, 'C' ingedrukt houden

Dan start het systeem als het goed is op vanaf de schijf, en kan je vanuit de installatie gewoon je HDD formatteren e.d. en de boel installeren. Stelt helemaal niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Nu online
Hij zal dan ook meteen gaan vragen om de nieuwe schijf op de juiste manier te formatteren enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

offtopic

inderdaad, als je echt alles stap voor stap wilt zien kan je net zo goed even op youtube kijken. " Snow Leopard Clean Install "

[video]YouTube: ‪Clean Install Snow Leopard HD‬‏]

[ Voor 40% gewijzigd door Greatsword op 28-06-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Nu online
Vraag met betrekking tot het plaatsen van nieuwe harde schijf, moet ik voordat ik de dvd's plaats, de harde schijf vervangen, of de dvd's plaatsen als de nieuwe schijf is ingebouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
crazylegs schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:20:
Vraag met betrekking tot het plaatsen van nieuwe harde schijf, moet ik voordat ik de dvd's plaats, de harde schijf vervangen, of de dvd's plaatsen als de nieuwe schijf is ingebouwt?
Ik zal het makkelijker maken, plaatsen wanneer je toe bent aan een verse installatie ;). Kan ook van te voren geplaatst worden, zolang de schijf er maar in zit zodra je opnieuw wilt installeren anders kan je de installatie net starten.

Lijstje uitgebreid:

- HDD vervangen
- DVD van SL erin
- Opstarten met 'C' toets ingedrukt
- Etc.

Maar kan ook omgedraaid, zolang de schijf er maar in zit wanneer je wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Over de preciese release datum is zeker nog niets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Waarschijnlijk half juli volgens de laatste berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Welke laatste berichten? De enige website die ergens over half juli sprak gaf zelf al toe dat het fake was. Ik neem aan dat ze nog wel wat bugs moeten fixen, en gezien de vorige release dates is eind juli een betere gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Simon Shipperd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:51:
Welke laatste berichten? De enige website die ergens over half juli sprak gaf zelf al toe dat het fake was. Ik neem aan dat ze nog wel wat bugs moeten fixen, en gezien de vorige release dates is eind juli een betere gok.
Dat de bron van dat nieuwsbericht niet betrouwbaar bleek betekend natuurlijk niet dat Apple het niet rond die tijd uit zou kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nipje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:13:
Over de preciese release datum is zeker nog niets bekend?
Zie 9to5mac :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ah kijk eens aan, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

nog 1 nachtje slapen.... en dan wellicht nog 31

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
World Citizen schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:31:
nog 1 nachtje slapen.... en dan wellicht nog 31
Nou 1 nachtje gaat hem niet worden. De DeveloperPreview4(wwdc versie) icm met die grotere update (van een weekje later) is gewoon nog niet release ready. zitten nog te veel bugs in .

Er komt minimaal eerst nog een GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:34:
[...]

Nou 1 nachtje gaat hem niet worden. De DeveloperPreview4(wwdc versie) icm met die grotere update (van een weekje later) is gewoon nog niet release ready. zitten nog te veel bugs in .

Wellicht ergens deze dagen een GM versie, en dan week 3 of week 4 van juli de final public release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
De laatste geruchten geven aan dat Lion vanaf Woensdag 6 juli beschikbaar zal zijn.

Bron: MobileMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:03

PBP

De GM is nog niet eens uit dus lijkt me sterk. Maar je weet nooit met Apple.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
De wonderen zijn de wereld nog niet uit toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Zou kunnen, zal in komende dagen sowieso wel een GM versie komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jvsjmedia.nl schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:31:
De laatste geruchten geven aan dat Lion vanaf Woensdag 6 juni beschikbaar zal zijn.
Jeetje nog een jaar ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jvsjmedia.nl schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:31:
De laatste geruchten geven aan dat Lion vanaf Woensdag 6 juni beschikbaar zal zijn.

Bron: MobileMac
Lijkt me de minst waarschijnlijke voorspelling dusver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve Jobs heeft een speciale versie van Time Machine gebruikt en OSX Lion op 6 juni uitgebracht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Aangepast.
(Einde van de week he + toe aan vakantie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Bosmonster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:19:
Waarschijnlijk half juli volgens de laatste berichten.
19 juli verwachten ze Lion. Mijn verjaardag ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:41:
Zou kunnen, zal in komende dagen sowieso wel een GM versie komen denk ik.
Gezien het alleen maar online wordt gedistribueerd zou dat nog best kunnen. Het hele persen van de DVDs en het wereldwijd verspreiden is nu vervangen door het uploaden naar een fileserver. De hele infrastructuur om het verder verspreiden bestaat al.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Donstil schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:34:
[...]

Ik kan dat be-amen. Er zitten nog veel kleine irritaties in.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Datafeest schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:39:
[...]

Gezien het alleen maar online wordt gedistribueerd zou dat nog best kunnen. Het hele persen van de DVDs en het wereldwijd verspreiden is nu vervangen door het uploaden naar een fileserver. De hele infrastructuur om het verder verspreiden bestaat al.
Hier heb jij wel een punt .. Als hun willen releasen, en hij gaat gold, kunnen ze diezelfde dag nog releasen naar de consument in feite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Donstil schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Alles wat je hier beschrijft kan iTunes en daar zijn dan dus ook geen andere apps voor nodig.
(met 4 programma's zoals jij het nu beschrijft lijkt het me er verre van overzichtelijker op worden)

Ik snap de haat richting iTunes nooit zo.
Ik heb ook helemaal geen haat tegen iTunes. Ik vind het een fijn muziekspeler en indirect de reden dat ik naar mac gegaan ben. Maar voor de connectie met de iDevices vind ik het langzaam en niet echt responsief werken. Of dat beter is als je dat in een los programma stopt weet ik niet. Maar goed. Het gaat nooit gebeuren, want dan snijdt apple zich zelf in de vingers, vooral met de windowsgebruikers die ipod's e.d. hebben.. Maar een mens mag hopen en dromen ;)

Ik wordt dat wachten op Lion eerlijk gezegd wel beetje zat... Helemaal omdat we geen datum hebben om naar toe te leven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Och, alles is relatief. Weet je nog hoeveel jaren mensen op een opvolger van windows XP hebben moeten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jongens de GM is uit en het is Build 11A511 geworden.
Dat zal dus betekenen dat de final ongeveer over 2 weken uit komt als er nu geen grote bugs meer worden gevonden.

Helaas geen update via Software-update dus onze machines zullen opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

@Hieronder :

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2011/07/lon.png?w=697&h=250

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 01-07-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:34:
Jongens de GM is uit. Helaas geen update via Software-update dus onze machines zullen opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
hoe weet je dat? hier is de Mac dev center nog steeds down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.files.wordpress.com/2011/07/lon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:48
Zo eens downloaden :D

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Chill! ik had al een heel sterk vermoede dat DP4 de laatste was...
draait hier echt als een zonnetje!
Ben benieuwd wat ze nog hebben veranderd aan het OS

14 juli dus!
http://9to5mac.com/2011/0...p-os-x-lion-on-july-14th/

Mij benieuwen of die servers het gaan trekken van Apple ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Underworld op 01-07-2011 20:55 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!